Halderknots schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:20:
Zojuist bij Androidautoshop een Android Radio en OBDII wifi stekker voor mijn Chrysler PT-Cruiser uit 2005 besteld. Was best goed zoeken want mijn standaard radio heeft ronde hoeken. Uiteindelijk voor deze leverancier gekozen omdat de specs. me aanspraken en dat ik hopelijk iets van ondersteuning krijg bij problemen

Kon ook een dab+ antenne erbij bestellen maar die gebruikt dan volgens mij de enige aanwezige usb poort aan de achterzijde, dus maar niet gedaan.
Specs: Next generation GX series
• Android 8.0 Oreo
• Octa-core 4GB RAM | 32GB Drive
• DAB+, Spotify, Sygic, youtube and internet radio are preinstalled
• Streamlined perfect-fit design with a beautiful monitor
• Full RCA USB and much more
• Screen mirroring for iPhone and Android
• Built in WIFI (4G LTE is optional)
• Dual channel Canbus (allows steering wheel controls)
• Bluetooth 4.0 for superior streaming and handsfree
• USB / MICROSD / Wireless connections available
Chrysler radio
Ben heel benieuwd

Okidoki, dit is een aardig avontuur geworden.
Na 18 dagen (ipv de beloofde 2) eindelijk een DHL meneer aan de deur met een pakket. Helaas was ik er niet en er moesten invoerrechten betaald worden, dus niet afgeleverd bij de buren.
Op het bonnetje stond niet mijn naam als geadresseerde. Hmm…
Na wat uitzoek werk bleek de afzender Hui Fei uit HongKong te zijn, een android radio knutselaar.
Raar, want ik verwachte een pakketje van de AndroidAutoShop uit het UK Warehouse zoals op hun site staat. Ook had ik geen track and trace gekregen.
Maar goed, gokje dat er een android radio in zou zitten dus toch maar de invoerrechten betaald.( € 79,- ) Op de site van AndroidAutoshop wordt overigens beweerd dat dit in de meeste EU landen niet hoeft.
Een hoop gestegel bij het DHL servicepoint omdat mijn naam niet goed op het pakketje stond, maar met veel moeite en stemverheffing toch meegekregen
Natuurlijk gelijk uitgepakt en in de auto gebouwd. Dit ging super snel, soepel en paste ook mooi.
De radio werkt netjes en doet wat ie moet doen.
Maarrr…
Het is geen android 8.0 maar een 6.0.1. Hij heeft geen 4gb ram maar 2gb. De radio heeft niet de beloofde routeplanner met europese kaart voor geinstalleerd of geleverd. Op de radio en in de software staat dat het een PX5 model betreft en niet de beloofde GX8 en de microfoon is niet meegeleverd.
Ik had er ook een wifi OBD2 dongle bij besteld. Er is een OBD2 bluetooth dongle geleverd die wel zichtbaar is maar waar niet mee verbonden kan worden. Niet door de radio, GSM of laptop
Zojuist maar een hele opsomming gemaakt en naar de androidautoshop gemaild.
Ze reageren tot nu toe vlot en netjes.
Uiteindelijk betaald: € 370,- voor de radio, € 20,75 voor de dongle en € 79,- invoerrechten.
Da's bij elkaar zo'n € 470,- voor niet zo'n beste prestatie
@
robvandenhoogen heeft jouw radio wel android 8.0 en 4 gb ram?
Edit: Heb op 't XDA forum gelezen dat het een kwestie is van een ander 'core board' in de radio prikken. Het schijnt dat in de PX5 die ik nu heb een ander 'core board' geprikt kan worden met betere specs. Eens kijken wat leverancier hier van vind
Edit: Duizend maal excuses van Androidautoshop. Ik mocht de radio terug sturen, maar heb gekozen om t zelf te fixen. Ik krijg een ander core board opgestuurd en een android 8.0 ROM om erop te zetten. Ook zenden ze de WiFi OBD2 dongle na. Heb wel enorme last van storing op de radio.De antenne aansluiting in mijn Chrysler wat nader bekeken en tot de conclusie gekomen dat ik een adapter nodig heb

Voor nu mijn telefoon als hotspot en de app. Nederland.fm. Ook goed.
[
Voor 9% gewijzigd door
Halderknots op 20-06-2018 21:15
. Reden: Toevoeging ]