Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 10:30
Macboe schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:52:
Middels een app gelukt om de radio wel uit te zetten. Dat gezegd te hebben, het inschakelen lukt bij mij alleen nadat ik eerst reset druk, en dan de power knop. Hier wil ik toch wat anders op vinden, als iemand nog iets weet dan verneem ik dit graag!

Na reboot is de touch piep terug.. en en EQ gereset op de Sub setting na....

Weet iemand of het piepje een mp3 ofzo is die van een locatie gedelete kan worden. Ding gaat hard als f*kc

Wensen:
Ik heb de volgende config. wensen:
Scherm op dim na 10 minuten geen aanraking
Unit shutdown na 15 minuten bij inactief (geen muziek etc.)
Bass Boost optie, want die is echt laag

Deze opties kan ik niet vinden het het menu.
Welke app gebruik je hiervoor?

Ik zocht in de Appstore naar Shutdown, heb een app gedownload zonder root. Rode powerbutton icoontje. Ik kan vanavond de naam geven. 8)7

Ik heb dit model, in 7"
https://www.joyingauto.co...entertainment-system.html

De pootjes achterop het scherm is echt bagger kwaliteit, ik denk er overna om de voetjes, en waar deze in gaan... Te verwijderen van de radio, dan met een iets langere schroef het scherm vast op de radio/din te schroeven.

Ik zal vanavond eens kijken voor een bass app. Ik zag op YouTube van joying een mooie DSP app, Ik weet alleen niet welke.

[ Voor 32% gewijzigd door Macboe op 19-06-2018 13:43 ]

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
DragonFly schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Als je unit geen ingebouwde opties heeft kan je Viper4Android gebruiken. Dit is zeg maar een softwarematige DSP en de resultaten zijn verbluffend. Voorwaarde is dat je unit geroot moet zijn (voor de engine zelf) of een custom ROM flashen waar deze als in zit. Eenmaal geïnstalleerd krijg je meer instellingen dat je lief hebt.

Een andere, minder ingrijpende optie, is het gebruiken van PowerAmp voor het afspelen van muziek. Deze heeft een eigen audio engine en met die EQ en Bass instellingen kan je al een hoop meer bereiken.
Ik zie het nut niet echt van rooten, het moet muziek spelen klaar. Ik zat zelf te kijken naar Kodi, maar ik kan er geen skins op installeren. De twee default zijn echt slecht voor mobile devices..

Poweramp lijkt niet echt voor Android car te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56
Macboe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:45:
[...]

Ik zie het nut niet echt van rooten, het moet muziek spelen klaar. Ik zat zelf te kijken naar Kodi, maar ik kan er geen skins op installeren. De twee default zijn echt slecht voor mobile devices..

Poweramp lijkt niet echt voor Android car te zijn?
Rooten is dus noodzakelijk als je iets wilt wat standaard niet mogelijk is, blijkbaar wil je dat.

En even verder kijken dan de plaatjes. PowerAmp is de ultieme player voor Android (Android Car bestaat niet)
PowerAmp draait gewoon in landscape mode (dat is wat je bedoelt) en daarnaast heeft ie fullscreen widgets die je ook kan gebruiken zonder de eigenlijke player te starten. Ook wordt SWC en swipe controls ondersteunt.

Waarom kan je geen skins installeren op Kodi? Kodi is de ultieme player voor je TV maar de interface is daarentegen minder geschikt voor in de auto. Prima als je aan het knoeien bent in een stilstaande auto, duidelijk minder als je aan het rijden bent want dan wil je zo min mogelijk knoeien aan de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
Bass boosters en DSP doen iig software matig vrij weinig... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

@robvandenhoogen

zelfde met een xtrons, bij contact uit ging de hele radio uit en dus cold boot bij de volgende keer opstarten.

ik heb uitendelijk alles op de werkbank aangesloten op een 12v adaptor. en ben gaan meten,.

geen en rood waren goed aangesloten, maar bij mij ontbrak er een verbinding van de 12v permanent naar de 12v geschakeld.

dus door een brug op de iso stekker dit opgelost, en nu sluit hij mooi af wanneer je de sleutel uit het contact haalt. en start hij meteen op de volgende dag.

ik heb wel een auto zonder canbus, dus dat is mijn gemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:31
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:41:
@robvandenhoogen

zelfde met een xtrons, bij contact uit ging de hele radio uit en dus cold boot bij de volgende keer opstarten.

ik heb uitendelijk alles op de werkbank aangesloten op een 12v adaptor. en ben gaan meten,.

geen en rood waren goed aangesloten, maar bij mij ontbrak er een verbinding van de 12v permanent naar de 12v geschakeld.

dus door een brug op de iso stekker dit opgelost, en nu sluit hij mooi af wanneer je de sleutel uit het contact haalt. en start hij meteen op de volgende dag.

ik heb wel een auto zonder canbus, dus dat is mijn gemak
Ben je misschien in de mogelijkheid om hier een foto of tekening van te sturen. Maakt het zoeken een stuk makkelijker. Heb hem momenteel toch zonder canbus aangesloten dus makkelijk getest. Kan ernaar naar de kabel met canbus kijken en die ook naar maat maken

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet dat ik het ergens heb gepost, maar ik kan het niet vinden.

weet nog dat ik wel een halve dag aan het zoeken was, en random kabels aan het los trekken was voordat ik het vond.

zat in elk geval bij mij in de combo geschakel+ en permanente+
Heb jij een foto van de achterkant van de radio. daar zit meestal een sticker op met kabelposities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Halderknots schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:20:
Zojuist bij Androidautoshop een Android Radio en OBDII wifi stekker voor mijn Chrysler PT-Cruiser uit 2005 besteld. Was best goed zoeken want mijn standaard radio heeft ronde hoeken. Uiteindelijk voor deze leverancier gekozen omdat de specs. me aanspraken en dat ik hopelijk iets van ondersteuning krijg bij problemen :S Kon ook een dab+ antenne erbij bestellen maar die gebruikt dan volgens mij de enige aanwezige usb poort aan de achterzijde, dus maar niet gedaan.
Specs: Next generation GX series
• Android 8.0 Oreo
• Octa-core 4GB RAM | 32GB Drive
• DAB+, Spotify, Sygic, youtube and internet radio are preinstalled
• Streamlined perfect-fit design with a beautiful monitor
• Full RCA USB and much more
• Screen mirroring for iPhone and Android
• Built in WIFI (4G LTE is optional)
• Dual channel Canbus (allows steering wheel controls)
• Bluetooth 4.0 for superior streaming and handsfree
• USB / MICROSD / Wireless connections available
Chrysler radio
Ben heel benieuwd :)
Okidoki, dit is een aardig avontuur geworden.
Na 18 dagen (ipv de beloofde 2) eindelijk een DHL meneer aan de deur met een pakket. Helaas was ik er niet en er moesten invoerrechten betaald worden, dus niet afgeleverd bij de buren.

Op het bonnetje stond niet mijn naam als geadresseerde. Hmm… :?
Na wat uitzoek werk bleek de afzender Hui Fei uit HongKong te zijn, een android radio knutselaar.
Raar, want ik verwachte een pakketje van de AndroidAutoShop uit het UK Warehouse zoals op hun site staat. Ook had ik geen track and trace gekregen. :-(

Maar goed, gokje dat er een android radio in zou zitten dus toch maar de invoerrechten betaald.( € 79,- ) Op de site van AndroidAutoshop wordt overigens beweerd dat dit in de meeste EU landen niet hoeft.
Een hoop gestegel bij het DHL servicepoint omdat mijn naam niet goed op het pakketje stond, maar met veel moeite en stemverheffing toch meegekregen >:)

Natuurlijk gelijk uitgepakt en in de auto gebouwd. Dit ging super snel, soepel en paste ook mooi.
De radio werkt netjes en doet wat ie moet doen. :*)
Maarrr…
Het is geen android 8.0 maar een 6.0.1. Hij heeft geen 4gb ram maar 2gb. De radio heeft niet de beloofde routeplanner met europese kaart voor geinstalleerd of geleverd. Op de radio en in de software staat dat het een PX5 model betreft en niet de beloofde GX8 en de microfoon is niet meegeleverd.

Ik had er ook een wifi OBD2 dongle bij besteld. Er is een OBD2 bluetooth dongle geleverd die wel zichtbaar is maar waar niet mee verbonden kan worden. Niet door de radio, GSM of laptop :'(

Zojuist maar een hele opsomming gemaakt en naar de androidautoshop gemaild.
Ze reageren tot nu toe vlot en netjes.
Uiteindelijk betaald: € 370,- voor de radio, € 20,75 voor de dongle en € 79,- invoerrechten.
Da's bij elkaar zo'n € 470,- voor niet zo'n beste prestatie |:(

@robvandenhoogen heeft jouw radio wel android 8.0 en 4 gb ram?

Edit: Heb op 't XDA forum gelezen dat het een kwestie is van een ander 'core board' in de radio prikken. Het schijnt dat in de PX5 die ik nu heb een ander 'core board' geprikt kan worden met betere specs. Eens kijken wat leverancier hier van vind :P

Edit: Duizend maal excuses van Androidautoshop. Ik mocht de radio terug sturen, maar heb gekozen om t zelf te fixen. Ik krijg een ander core board opgestuurd en een android 8.0 ROM om erop te zetten. Ook zenden ze de WiFi OBD2 dongle na. Heb wel enorme last van storing op de radio.De antenne aansluiting in mijn Chrysler wat nader bekeken en tot de conclusie gekomen dat ik een adapter nodig heb :-( Voor nu mijn telefoon als hotspot en de app. Nederland.fm. Ook goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Halderknots op 20-06-2018 21:15 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
Het blijft chinees he. Dus verwacht een a kwaliteit. Dan valt het altijd mee. Ik heb een DAB+. Er bij gekregen die wel zenders vind. En opslaat maar vervolgns geen bereik heeft om muziek af te spelen. Ook zoiets bijzonders. Nu weet ik dat dab niet overal even goed ontvangst heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Macboe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Welke app gebruik je hiervoor?

Ik zocht in de Appstore naar Shutdown, heb een app gedownload zonder root. Rode powerbutton icoontje. Ik kan vanavond de naam geven. 8)7

Ik heb dit model, in 7"
https://www.joyingauto.co...entertainment-system.html

De pootjes achterop het scherm is echt bagger kwaliteit, ik denk er overna om de voetjes, en waar deze in gaan... Te verwijderen van de radio, dan met een iets langere schroef het scherm vast op de radio/din te schroeven.

Ik zal vanavond eens kijken voor een bass app. Ik zag op YouTube van joying een mooie DSP app, Ik weet alleen niet welke.
Ik heb de shutdown app gevonden maar niet gebruikt.

Heb gisteravond even een tijdje met de instellingen gespeeld en kwam ergens bij Car settings 'Shutdown delay when ACC is off' tegen, deze stond op standby. Vervolgens aangepast naar 10 minuten en even 15 minuten gewacht. En inderdaad krijgt die nu een cold boot. Was dus toch een instelling die niet goed is.
Wellicht heb je hier wat aan, ik heb ergens gelezen dat als je deze optie niet ziet dat je een mcu update kunt doen om deze optie beschikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
n0ss schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:16:
[...]
Heb gisteravond even een tijdje met de instellingen gespeeld en kwam ergens bij Car settings 'Shutdown delay when ACC is off' tegen, deze stond op standby. Vervolgens aangepast naar 10 minuten en even 15 minuten gewacht. En inderdaad krijgt die nu een cold boot. Was dus toch een instelling die niet goed is.
.
Ik heb de optie ook gevonden in het “admin” menu van Car Settings. Ik kan deze alleen aan of uitzetten. Geen van beide zet de radio aan of uit. Er is geen timer aanwezig.. ik gebruik helaas nog de app maar dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Macboe schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Ik heb de optie ook gevonden in het “admin” menu van Car Settings. Ik kan deze alleen aan of uitzetten. Geen van beide zet de radio aan of uit. Er is geen timer aanwezig.. ik gebruik helaas nog de app maar dank voor de tip!
Weet niet of het mogelijk is, maar wellicht kun je met de Tasker app iets automatiseren dat wanneer x gebeurd de radio zichzelf uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
Halderknots schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:15:
[...]

@robvandenhoogen heeft jouw radio wel android 8.0 en 4 gb ram?

Edit: Heb op 't XDA forum gelezen dat het een kwestie is van een ander 'core board' in de radio prikken. Het schijnt dat in de PX5 die ik nu heb een ander 'core board' geprikt kan worden met betere specs. Eens kijken wat leverancier hier van vind :P
Ik heb gewoon netjes de octacore met 4gb ram, zoals ik besteld had.
Gisteren helaas wat tussen gekomen. in het weekend weer verder..

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Zojuist een parkeercamera besteld bij onze chinese vrinden.
Hopelijk snel binnen zodat ik deze snel kan aansluiten op mijn Joying Headunit. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Ik heb een joyous autoradio met tomtom go (losse APK geinstalleerd, wel een account bij tomtom dus netjes betaald) maar ik mis steeds het begin van de gesproken instructies. De eerste seconde wordt niet uitgesproken?
Hebben jullie hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing?

Het gaat om dit ding:
https://www.aliexpress.co...ml?orderId=84333313237779

[ Voor 26% gewijzigd door procyon op 20-06-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 19:13
Weet iemand of beide USB poorten op een Joying radio hetzelfde zijn? Het gaat om een 2gb PX5 model op Android 8.0
Ik probeerde toenstraks Zlink uit, maar er kwam een melding “wrong USB port, try another one”. Met een iPhone op IOS 11.4
Ik heb de andere USB port niet aangesloten,die zit nog verstopt achter het dashboard.
Voordat ik weer heel de radio uit moet bouwen vraag ik me af of het wat uit zou maken als ik hem op de andere port aan zou sluiten. Of zou de melding een andere oorzaak kunnen hebben? Met een andere lightning kabel verschijnt nog steeds dezelfde melding.

[ Voor 4% gewijzigd door Lowizi op 21-06-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

procyon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:54:
Ik heb een joyous autoradio met tomtom go (losse APK geinstalleerd, wel een account bij tomtom dus netjes betaald) maar ik mis steeds het begin van de gesproken instructies. De eerste seconde wordt niet uitgesproken?
Hebben jullie hier ervaring mee en misschien zelfs een oplossing?

Het gaat om dit ding:
https://www.aliexpress.co...ml?orderId=84333313237779
Heb je al contact opgenomen met de verkoper?

En je moet je linkje even veranderen naar de advertentie zelf en niet je order bevestiging. Deze kunnen wij niet openen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvandenhoogen
Lowizi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:23:
Weet iemand of beide USB poorten op een Joying radio hetzelfde zijn? Het gaat om een 2gb PX5 model op Android 8.0
Ik probeerde toenstraks Zlink uit, maar er kwam een melding “wrong USB port, try another one”. Met een iPhone op IOS 11.4
Ik heb de andere USB port niet aangesloten,die zit nog verstopt achter het dashboard.
Voordat ik weer heel de radio uit moet bouwen vraag ik me af of het wat uit zou maken als ik hem op de andere port aan zou sluiten. Of zou de melding een andere oorzaak kunnen hebben? Met een andere lightning kabel verschijnt nog steeds dezelfde melding.
Nee, deze poorten zijn niet hetzelfde. Je moet echt de andere kabel proberen.

Say Whut?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Lowizi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:23:
Dat klopt, maar 1 van de 2 poorten is geschikt voor ZLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
n0ss schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:32:
[...]

Heb je al contact opgenomen met de verkoper?

En je moet je linkje even veranderen naar de advertentie zelf en niet je order bevestiging. Deze kunnen wij niet openen. :+
https://www.amazon.com/JO...roid-Double/dp/B01M670UWI

Cygic werkte prima, alle geluid in alle apps werken goed. Het is alleen bij TomTom het geval dat het eerste deel van de gesproken instructies niet worden uitgesproken. Vaag.
Email is er al uit maar ik dacht in het GOT android autoradio topic eerder een reactie en of ervaring te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdevries53
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mensen die problemen hebben met de Canbus, al geprobeerd bij instellingen - > auto -> werk instellingen. Hier zit een code op 126. Daarna naar Canbus en het automerk selecteren. Misschien dat dit nog kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
markdevries53 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:05:
mensen die problemen hebben met de Canbus, al geprobeerd bij instellingen - > auto -> werk instellingen. Hier zit een code op 126. Daarna naar Canbus en het automerk selecteren. Misschien dat dit nog kan helpen.
Had hier zelf al mee zitten spelen, echter is het echt een wire probleem bij mij verwacht ik. :P

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Niet online
robvandenhoogen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Had hier zelf al mee zitten spelen, echter is het echt een wire probleem bij mij verwacht ik. :P
Oke wat voor auto heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
Golf 5, 1.9TDI Sportline editie

Toen ik hem kocht zat er al geen standaard RNS / RCD meer in.
Al lijkt de originele aansluiting nog kloppende te zijn (quadlock)

Radio gaat met canbus kabel wel aan, maar valt na 10 minuten uit. Hiernaar ook niet meer aan te zetten>
Zonder canbus kabel, maar met iso kabel werkt de radio perfect, maar valt direct uit bij sleutels uit het contact halen. Hiernaar ook weer een cold boot.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

procyon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Cygic werkte prima, alle geluid in alle apps werken goed. Het is alleen bij TomTom het geval dat het eerste deel van de gesproken instructies niet worden uitgesproken. Vaag.
Email is er al uit maar ik dacht in het GOT android autoradio topic eerder een reactie en of ervaring te hebben.
Heb je al een andere APK geprobeerd? wellicht zit er een bug in die versie?
Ik gebruik zelf Waze, deze werkt bij mij zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:04
procyon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Als je de nieuwste versie van de TomTom app gebruikt (1.17.1) kunnen er problemen zijn met het geluid. Bij jou mist het begin van de zin, bij mij hoorde ik alleen fragmenten van de uitgesproken tekst. Erg lastig. Mijn oplossing was het installeren van een oudere TomTom Go versie (1.16.1) waarmee het probleem was opgelost. Deze versie is als APKX bestand te downloaden bij apkpure.com Daar is ook een handleiding te vinden hoe je een apkx bestand kunt installeren. De gewone APK hebben ze ook staan, maar dat werkte bij mij niet.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36

Wvr

iemand ervaring met de volgende antenne:
https://nl.aliexpress.com...0d-44c1-9d9e-d59f517a4db8

of kan ik beter voor deze gaan?

https://www.joyingauto.co...r-android-car-stereo.html

[ Voor 16% gewijzigd door Wvr op 21-06-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
De eerste is alleen een antenne en de Joying is een DAB+ receiver. Met de eerste alleen heb je nog geen ontvangst want meestal zit er geen receiver in je head unit zelf. Ervaringen van anderen en ook mijzelf zijn niet bijster goed met dit soort receivers. Mijn losse Sony DAB+ radio pakt meer zenders en houdt ze beter vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 19:13
_/-\o_ Thx robvandenhoogen en Timpieturner, de andere kabel werkt inderdaad wél met zlink!
Maar nu nog een vraag...
Mijn auto (Nissan Note) komt niet in de lijst voor met canbus instellingen.
Is er een manier om een het canbus protocol te achterhalen en dan een auto te selecteren die dezelfde canbus gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
Ik heb een Sygic iOS licentie, zou ik deze ook kunnen gebruiken voor android? Opgelost middels andere app.

Ik heb android apps gebruikt voor bass boost maar dit werkt niet echt. Iemand een idee hoe ik dit nu kan versterken/verhogen? Mogelijk Hertz H8 DSP

Dit is mijn eerste android device in een jaar of 8. Waar kan ik de firmware vinden? Gevonden.

[ Voor 25% gewijzigd door Macboe op 22-06-2018 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
Lowizi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:31:
_/-\o_ Thx robvandenhoogen en Timpieturner, de andere kabel werkt inderdaad wél met zlink!
Maar nu nog een vraag...
Mijn auto (Nissan Note) komt niet in de lijst voor met canbus instellingen.
Is er een manier om een het canbus protocol te achterhalen en dan een auto te selecteren die dezelfde canbus gebruikt?
Je kunt proberen te kijken voor een mcu update, wellicht update hij ook canbus settings. of een ander model van nissan gebruiken. Volgensmij is het de manier van communiceren met boordcomputer wat je aanpast. Lijkt me weinig fout te kunnen gaan.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Macboe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:54:
Ik heb een Sygic iOS licentie, zou ik deze ook kunnen gebruiken voor Android? Ik heb android apps gebruikt voor bass boost maar dit werkt niet echt. Iemand een idee hoe ik dit nu kan versterken/verhogen? Dit is mijn eerste android device in een jaar of 8. Waar kan ik de firmware vinden? En hoe weet ik welke ik moet hebben, voordat ik deze brick? Er zit geen OTA bij.
of je leest niet of je wilt niet horen wat je leest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
DragonFly schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:25:
[...]

of je leest niet of je wilt niet horen wat je leest.....
Ik ben allang voorbij de softwarematige oplossingen aan het denken. Mogelijk hang jij hier nog op.. Ik ga niet rooten.

Ik heb mn oog laten vallen op een Hertz H8, iemand toevallig al een ervaring?

[ Voor 42% gewijzigd door Macboe op 22-06-2018 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvandenhoogen
Macboe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 06:20:
[...]

Ik ben allang voorbij de softwarematige oplossingen aan het denken. Mogelijk hang jij hier nog op.. Ik ga niet rooten.

geen ervaring mee, maar ziet er uit als een proper dsp'tje

Say Whut?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdevries53
  • Niet online
Macboe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 06:20:
[...]

Je kan ook voor een match versterker gaan. Deze hebben ook een dsp ingebouwd. Bijvoorbeeld: https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/m-5dsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
markdevries53 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:09:
[...]

Je kan ook voor een match versterker gaan. Deze hebben ook een dsp ingebouwd. Bijvoorbeeld: https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/m-5dsp
Ziet er goed uit, dik ga zo de site even afzoeken of ze ook 600WRMS hebben. Goede tip! Kende het merk niet.

Edit, Helix wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-05 07:17
Ik ben voor mn auto op zoek naar een vrij simpele radio. Het enige wat ik wil is Waze + spotify of tunein draaien en mijn achteruitrijcamera kunnen zien.

Red ik het dan met een
https://nl.aliexpress.com...7c48414&priceBeautifyAB=0

of zijn er alternatieven. Draaiknop is eigenlijk wel een must.
Ik sluit hem aan op een externe versterker, dus wat voor audio chip erin zit maakt me weinig uit.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakGr op 22-06-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Macboe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Ziet er goed uit, dik ga zo de site even afzoeken of ze ook 600WRMS hebben. Goede tip! Kende het merk niet.

Edit, Helix wel.
Inderdaad! 600WRMS is toch wel het minste... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
TweakGr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:15:
Ik ben voor mn auto op zoek naar een vrij simpele radio. Het enige wat ik wil is Waze + spotify of tunein draaien en mijn achteruitrijcamera kunnen zien.

Red ik het dan met een

Ik sluit hem aan op een externe versterker, dus wat voor audio chip erin zit maakt me weinig uit.
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar er bestaan ook radio's op pasvorm.

Tevens heeft dit apparaat Bluetooth 2.0.. (zeer oud)
Voor de verder rest, Ken het merk / model niet.

Qua specs zou het voldoende moeten zijn voor waze / spotify / tunein

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGr
robvandenhoogen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar er bestaan ook radio's op pasvorm.

Tevens heeft dit apparaat Bluetooth 2.0.. (zeer oud)
Voor de verder rest, Ken het merk / model niet.

Qua specs zou het voldoende moeten zijn voor waze / spotify / tunein
Mazda 323, dus zoek gewoon generic 2DIN. Er zijn in de hele lage prijsklasse vrij veel radio's op de markt die allemaal niet bekend zijn op internet. Podofo, Ezonetronics, enz enz.
Ik hoef er weinig mee te kunnen, maar ik zal nog even een lijstje maken welke varianten er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
TweakGr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:15:

Red ik het dan met een

Dit model radio, is mogelijk goedkoper te vinden op ebay, tussen de 60 en 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGr
Macboe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:28:
[...]

Dit model radio, is mogelijk goedkoper te vinden op ebay, tussen de 60 en 90 euro.
Hm, ik kom zelf niet goedkoper dan 97 euro uit Europa. En 82 uit china. Ct0011 zoek ik nu op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-11-2023
Hallo,

ik heb een Xtrons PE98MTVPL icm een iphone ios 11.4 en een android xiaomi mi 8

Nou zou ik het heel tof vinden als ik mijn whatsapp berichten kan lezen op het scherm van mijn radio, is dit mogelijk?
Ik hoef ze niet te beantwoorden , alleen te lezen
dit is de link naar de radio: http://xtrons.co.uk/pe98m...olkswagen-seat-skoda.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Jacques112 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:43:
Hallo,

ik heb een Xtrons PE98MTVPL icm een iphone ios 11.4 en een android xiaomi mi 8

Nou zou ik het heel tof vinden als ik mijn whatsapp berichten kan lezen op het scherm van mijn radio, is dit mogelijk?
Ik hoef ze niet te beantwoorden , alleen te lezen
dit is de link naar de radio: http://xtrons.co.uk/pe98m...olkswagen-seat-skoda.html
Dat kan door een app op je radio te installeren: play store
De radio wordt dan het verlengstuk van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon via de brouwser whatsapp web?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:58:
gewoon via de brouwser whatsapp web?
Emiel, dat kan alleen als je met beide apparaten in hetzelfde netwerk zit. Dus dat wordt lastig, op mijn radio heb ik geen internet, ik verbind de radio met de telefoon via BT, of wanneer nodig wifi hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee sorry niet mee eens,

ik heb een 4g sim kaart in mijn laptop zitten
en een 4g sim in mijn telefoon.. en zolang mijn telefoon aanstaat en verbonden is met zijn eigen 4g. kan ik waar vandaan ook whatsapp web gebruiken.

ik vergeet mijn gsm regelmatig, en dan gerbuik ik gewoon de whatsapp van de telefoon via whatsapp web

je moet alleen wel vooraf natuurlijk het scannen gedaan hebben voor de toestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jacques112

net even getest.

https://ibb.co/eE2cQT
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/eE2cQT

chrome op mijn android radio.
chrome op desktop weergave gezet.
en vervolgens met de telefoon de gr link scannen.

en zoals je via de link ziet, geen probleem

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 22-06-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53:
@Jacques112

net even getest.

https://ibb.co/eE2cQT
[afbeelding]

chrome op mijn android radio.
chrome op desktop weergave gezet.
en vervolgens met de telefoon de gr link scannen.

en zoals je via de link ziet, geen probleem
Ik zie dat je de auto op wifi hebt, en hoe is je telefoon dan verbonden?
Met hetzelfde wifi netwerk?

Op de een of andere manier, zal je radio toch verbinding moeten maken met de whatsapp verbinding van je telefoon. Kan dat dan via BT?

Ik heb namelijk geen 4G module erop aangesloten

[ Voor 15% gewijzigd door Jacques112 op 22-06-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Jacques112 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:08:
[...]

Ik zie dat je de auto op wifi hebt, en hoe is je telefoon dan verbonden?
Met hetzelfde wifi netwerk?

Op de een of andere manier, zal je radio toch verbinding moeten maken met de whatsapp verbinding van je telefoon. Kan dat dan via BT?

Ik heb namelijk geen 4G module erop aangesloten
Net in hetzelfde netwerk wifi krijg ik ook dit

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/htBqUo

[ Voor 8% gewijzigd door Jacques112 op 22-06-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de autoradio 1 keer op het huis netwerk gehad, en de telefoon gewoon op 4g.

En de 2de keer radio op de hotspot van de telefoon en telefoon 4g.

En net de laptop via wifi en de gsm op 4g.
En toen de laptop op G4 en de telefoon ook.

Bij mij is het resultaat bijna altijd het zelfde. Behalve als ik de telefoon op wifi zet... Dan is whatsappweb gewoon totaal ruk. Maar ook Whatsapp is dan minder matig in wanneer ik berichten binnen krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Ok,

als beste optie is dan dus telefoon op hotspot instellen, telefoon gewoon op 4g.
Dan kan ik gewoon whatsapp.weg of tablet messenger gebruiken...

Morgen als ik meer tijd heb zal ik dit nogmaals proberen zoals net beschreven.
Bedankt voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Suc6. Bij mij werkt het,. Al gebruik ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Niet online
@robvandenhoogen is het nog gelukt met de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
Ja gisteren is het me eindelijk gelukt. Was rood en geel omdraaien op de kabelboom van de radio. Alles werkt nu prima. (Nogsteeds aangesloten zonder canbus) dat kreeg ik gewoon niet werkende. Met draden gewisseld en van alles en nog wat. Elke keer gaat ie dan na 10 minuten rijden uit. Terwijl canbus wel lijkt te werken. Reageert op deur opem dicht etc.
Heb het maar opgegeven met de canbus, heb toch een obd2 dongel. Daar kun je ook genoeg mee.

Radio werkt overigens echt prima. Ben er dik tevrede mee. Lekker vlot en snel met opstarten. +- 1/2 seconden uit de slaapstand. Genoeg gps bereik, terwijl de antenne in mijn dashboard ligt. De DSP is prima. Het geluid klinkt echt top.
Nog een keer de 15 bands equalizer laten afstellen door iemand met meer verstand. Krijg het niet lekker, maar moet zeker te doen zijn. Geluid is icm mijn iso groundzero versterker, en blam speakers echt super crisp. Geen ruis of wat dan ook.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 07:50
De USB receiver heb je altijd nodig. De antenne die bij mijn Xtrons zat is helaas niet zo goed, ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.sinatec.com/userdata/artikelen/dab-inner-stem-plak-antenna-1pcs_25607_1_G.jpg

Daarom heb ik de antenne waar jij naar linkte er bij besteld, maar dan op eBay, en met twee adaptertjes erbij zodat de aansluitingen op mijn Xtrons radio passen. De USB receiver van Joying gebruikt deze aansluiting ook (SMA i.p.v. SMB), of de FM stekker van Joying DIN of Fakra moet zijn weet ik niet, bij Xtrons is het dus Fakra.

Ik heb hem over een week of 2 binnen, en dan moet ik hem nog inbouwen. Ik laat wel even weten of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
[quote]Maarten00 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:49:
[...]

De USB receiver heb je altijd nodig. De antenne die bij mijn Xtrons zat is helaas niet zo goed, ik heb deze:
[afbeelding]

Ik heb ook een USBda01 van Xtrons, eerst had ik ook problemen met ontvangst. Meerdere keren contact gehad met hun, na firmware update nog steeds klachten over ontvangst. Hierna heb ik een compleet nieuwe set ontvangen van hun. Ik heb alleen de USB stick gewisseld en hierna top ontvangst, dus ook met de geleverde raam antenne van hun. Misschien niet goed massa gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Heeft er hier iemand een idee hoe je de radio pas kan laten afsluiten na ongeveer 10 minuten?

In de instellingen heb ik al iets kunnen vinden wanneer de radio in 'sleep' modus gaat, dat heb ik op 10 minuten gezet maar vanaf ik de sleutel uit het contact haal sluit de radio af.

Ik zou graag met foldersync een bepaalde map syncen op mijn NAS waar ik muziek e.d. kan in plaatsen zodat deze dan gesynced wordt met een geheugenkaart in de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je opstart is dat een 1seconde opstarttijd of een 15seconde opstarttijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Asterion schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:26:
Heeft er hier iemand een idee hoe je de radio pas kan laten afsluiten na ongeveer 10 minuten?

In de instellingen heb ik al iets kunnen vinden wanneer de radio in 'sleep' modus gaat, dat heb ik op 10 minuten gezet maar vanaf ik de sleutel uit het contact haal sluit de radio af.

Als ik dit zo hoor lijkt het wel of je radio op de schakeldraad zit aangesloten en niet op de constante +

Ik zou graag met foldersync een bepaalde map syncen op mijn NAS waar ik muziek e.d. kan in plaatsen zodat deze dan gesynced wordt met een geheugenkaart in de radio.
Dit lijkt mij ook wel wat, dan hoef ik niet elke keer heen en weer te pendelen met geheugen kaartjes, dus ik sluit me aan bij de vraag en hoop ook op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Nu online
Anoniem: 320788 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:30:
En als je opstart is dat een 1seconde opstarttijd of een 15seconde opstarttijd?
Die start direct op.
Hij gaat volgens mij in standby hoewel er op het scherm 'Uitschakelen' komt.
Jacques112 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:37:
[...]

Dit lijkt mij ook wel wat, dan hoef ik niet elke keer heen en weer te pendelen met geheugen kaartjes, dus ik sluit me aan bij de vraag en hoop ook op antwoord
Inderdaad, alles verloopt zoals bij mijn oude radio. Die werd ook via canbus aangestuurd om aan en uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 07:50
Jacques112 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:17:
[...]
Ik heb ook een USBda01 van Xtrons, eerst had ik ook problemen met ontvangst. Meerdere keren contact gehad met hun, na firmware update nog steeds klachten over ontvangst. Hierna heb ik een compleet nieuwe set ontvangen van hun. Ik heb alleen de USB stick gewisseld en hierna top ontvangst, dus ook met de geleverde raam antenne van hun. Misschien niet goed massa gemaakt?
Goed punt. Ik las ergens anders op het internet dat het niet nodig was om lak weg te krassen om massa te maken, dus dat heb ik ook niet gedaan. Hoe dan ook, mijn FM antennekabel is ook stuk, dus ik moest toch al een nieuwe antenne(kabel). Mocht met de nieuwe antenne de DAB ontvangst niet verbeterd zijn dan ga ik dat nog even proberen. Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
robvandenhoogen schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Ja gisteren is het me eindelijk gelukt. Was rood en geel omdraaien op de kabelboom van de radio. Alles werkt nu prima. (Nogsteeds aangesloten zonder canbus) dat kreeg ik gewoon niet werkende. Met draden gewisseld en van alles en nog wat. Elke keer gaat ie dan na 10 minuten rijden uit. Terwijl canbus wel lijkt te werken. Reageert op deur opem dicht etc.
Heb het maar opgegeven met de canbus, heb toch een obd2 dongel. Daar kun je ook genoeg mee.

Radio werkt overigens echt prima. Ben er dik tevrede mee. Lekker vlot en snel met opstarten. +- 1/2 seconden uit de slaapstand. Genoeg gps bereik, terwijl de antenne in mijn dashboard ligt. De DSP is prima. Het geluid klinkt echt top.
Nog een keer de 15 bands equalizer laten afstellen door iemand met meer verstand.
Welke dsp heb je en welke eq? Werkt bij jou dab+ Wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
@Macboe Dsp zit in de radio gebouwd. Geen idee.
En dab+ heb ik niet. Ben niet zo'n fan van radio.

Voor mij gewoon Spotify premium!

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Asterion schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:41:
[...]

Die start direct op.
Hij gaat volgens mij in standby hoewel er op het scherm 'Uitschakelen' komt.
Dan is het toch goed? Die 10minuten instelling zorgt er voor dat wanneer je de auto weer aanzet binnen die 10 minuten dat de radio uit slaapstand komt en dus snel aangaat. Zou je de auto na 15 minuten aanzetten wordt het een coldboot.

Mijne staat ook op 10 minuten en geloof dat die ook uitschakelen aangeeft. maar binnen die 10 minuten zit je dus met slaapstand.

[ Voor 1% gewijzigd door n0ss op 26-06-2018 11:19 . Reden: Quote niet goed afgesloten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
Iemand een APKtje van dit? Er staat Android 6.0.1 maar deze zit niet bij mijn software.

YouTube: Joying Digital Amplifier No Heating on Android 6.0.1 Car Head Unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 19:12
Hallo allemaal

Ik ben van plan om het volgende model te kopen
https://androidautoshop.com/2-din-stereo/270-1856-universal-2-din-7-touch-screen-dsp-android-80-4gb-32gb-entertainment-system.html#/26-map-europe

Nu heb ik een aantal vragen waar ik nog niet helemaal uit kom.

Ik heb nu een Ford Focus Wagon uit 2012 met ingebouwde navigatie dus ik neem aan dat er al een gps antenne aanwezig is. Kan ik deze nu blijven gebruiken of moet ik de meegeleverde gaan gebruiken??

Verder is het gewoon kabeltjes aansluiten en alles werkt incl mijn stuurbediening?? of moet ik nog andere adapters o.d. hebben?? Bahalve het inbouwframe dan.
Iemand nog een typ waar ik een goed en niet te duur double din inbouwframe kan vinden voor een Ford Focus MK3 uit 2012?
Of weet iemand of er ook kant en klare pakketjes zijn met frame en head unit voor mijn auto??

Verder willen hun op het pakketje zetten dat de waarde 50 dollar is zou dat nog wat uitmaken qua belasting en invoerrechten of is het hopen dat hij er niet uitgehaald wordt??

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Nu online
n0ss schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Dan is het toch goed? Die 10minuten instelling zorgt er voor dat wanneer je de auto weer aanzet binnen die 10 minuten dat de radio uit slaapstand komt en dus snel aangaat. Zou je de auto na 15 minuten aanzetten wordt het een coldboot.

Mijne staat ook op 10 minuten en geloof dat die ook uitschakelen aangeeft. maar binnen die 10 minuten zit je dus met slaapstand.
In de instellingen staat dat hij in slaap modus gaat van zodra ik er de sleutel uit trek dus ik ga er van uit dat hij dan ook de wifi verbinding verbreekt.
Ik zou graag hebben dat hij nog een 10-30 minuten blijft verder spelen om een map op mijn server te kunnen syncen van zodra hij wifi verbinding heeft als ik bijvoorbeeld thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 06:27
torrie1978 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:40:
Hallo allemaal

Ik ben van plan om het volgende model te kopen
https://androidautoshop.com/2-din-stereo/270-1856-universal-2-din-7-touch-screen-dsp-android-80-4gb-32gb-entertainment-system.html#/26-map-europe

Nu heb ik een aantal vragen waar ik nog niet helemaal uit kom.

Ik heb nu een Ford Focus Wagon uit 2012 met ingebouwde navigatie dus ik neem aan dat er al een gps antenne aanwezig is. Kan ik deze nu blijven gebruiken of moet ik de meegeleverde gaan gebruiken??

Verder is het gewoon kabeltjes aansluiten en alles werkt incl mijn stuurbediening?? of moet ik nog andere adapters o.d. hebben?? Bahalve het inbouwframe dan.
Iemand nog een typ waar ik een goed en niet te duur double din inbouwframe kan vinden voor een Ford Focus MK3 uit 2012?
Of weet iemand of er ook kant en klare pakketjes zijn met frame en head unit voor mijn auto??

Verder willen hun op het pakketje zetten dat de waarde 50 dollar is zou dat nog wat uitmaken qua belasting en invoerrechten of is het hopen dat hij er niet uitgehaald wordt??

BVD
Zorgen dat je stuurbediening het doet moet je hem aansluiten op je canbus. Even goed kijken of de unit die jij wilt dit kan. Had je wellicht al op de chinese sites gezocht naar een 'facia' (frame) voor je 2DIN? Verder is het aan de Douane of ze jouw pakketje eruit pikken. Wellicht is het mogelijk om het vanuit een EU-warehouse te shippen. Verder moet je kijken wat voor soort GPS-aansluiting er aan je antenne zit. Grote kans dat je alsnog de GPS-muis van de unit moet gebruiken.
Asterion schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:37:
[...]

In de instellingen staat dat hij in slaap modus gaat van zodra ik er de sleutel uit trek dus ik ga er van uit dat hij dan ook de wifi verbinding verbreekt.
Ik zou graag hebben dat hij nog een 10-30 minuten blijft verder spelen om een map op mijn server te kunnen syncen van zodra hij wifi verbinding heeft als ik bijvoorbeeld thuis kom.
Ik zou eerst kijken of je überhaupt wifi signaal bij je huis hebt. De antennes zijn niet supersterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
heeft iemand een goed alternatief voor de standaard Xtrons Dab+ app?

Hij werkt wel , maar je kan geen favorieten instellen enz, dus je moet elke keer heel het alfabet af om van 538 naar bijv qmusic te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Nu online
YoGi_Berra schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Ik zou eerst kijken of je überhaupt wifi signaal bij je huis hebt. De antennes zijn niet supersterk.
Het wifi signaal is geen probleem. De modem staat vlakbij het raam en de radio verbind met wifi van zodra hij deze vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 22:42
Welke raden jullie nu aan voor een golf 6?
Is radio ontvangst dan ook goed? Werkt de mfa met bijvoorbeeld navigatie pijlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Asterion schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:37:
[...]

Dan zou je de auto moeten laten draaien of op het contact laten staan. Of de bedrading aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
yoshmite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:44:
Welke raden jullie nu aan voor een golf 6?
Is radio ontvangst dan ook goed? Werkt de mfa met bijvoorbeeld navigatie pijlen?
Deze vind ik prima werken, Al kan ik niet mee praten over de MFA, aangezien in deze niet in mijn Golf 5 heb.

https://androidautoshop.c...ystem.html#/26-map-europe

Say Whut?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Jacques112 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:58:
heeft iemand een goed alternatief voor de standaard Xtrons Dab+ app?

Hij werkt wel , maar je kan geen favorieten instellen enz, dus je moet elke keer heel het alfabet af om van 538 naar bijv qmusic te gaan
deze heb ik op de radio staan: https://forum.xda-develop...dded-version-com-t3609608
gebruik hem niet want de radio verliest dab+ signaal wanneer ik het contact aanzet (acc stand werkt ie prima)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
geenwindows schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:44:
[...]

deze heb ik op de radio staan: https://forum.xda-develop...dded-version-com-t3609608
gebruik hem niet want de radio verliest dab+ signaal wanneer ik het contact aanzet (acc stand werkt ie prima)
Dank je voor de link,

als ik deze wil gebruiken moet ik eerst de originele verwijderen.
Stel dat ik deze toch niet tof vind, hoe krijg ik de originele weer terug dan? :?

Sorry, al gevonden, mocht ik terug willen http://bbs.xtrons.com/viewtopic.php?f=9&t=5

Geinstalleerd, en werkt top. Juist de optie voor favorieten is gaaf en wat ik zocht _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Jacques112 op 27-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Dank je voor de link,

als ik deze wil gebruiken moet ik eerst de originele verwijderen.
Stel dat ik deze toch niet tof vind, hoe krijg ik de originele weer terug dan? :?

Sorry, al gevonden, mocht ik terug willen http://bbs.xtrons.com/viewtopic.php?f=9&t=5
die link die je plaats zijn voor de OBD app, niet de dab+ ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
robvandenhoogen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Deze vind ik prima werken, Al kan ik niet mee praten over de MFA, aangezien in deze niet in mijn Golf 5 heb.

https://androidautoshop.c...ystem.html#/26-map-europe
Naar deze zit ik ook te kijken. Hoe is de geluidskwaliteit? Is radio ontvangst ook goed? Dubbele tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
yoshmite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Naar deze zit ik ook te kijken. Hoe is de geluidskwaliteit? Is radio ontvangst ook goed? Dubbele tuner?
Radio signaal is prima. heb zelf geen DAB+ maar gewoon FM. Standaard antenne. Over het bereik kan ik weinig uitlaten, aangezien ik in de middle of nergens woon. Zover ik de radio functie heb gebruikt, heb ik hier geen problemen mee ondervonden. Nu ben ik zelf geen held, met het afstellen van de EQ, maar tot in hoeverre ik hiermee ben gekomen, kan ik je vertellen dat er een top geluidje in zit. (Note: Dit is wel in combinatie met een Blam relax set & Mediamarkt subwoofer, aangesloten op een Groundzero ISO versterker)

De geluidskwaliteit vind ik super. Zie afbeeldingen voor instel mogelijkheden met DSP.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/hJT8qT

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/gnZRc8

En het final resultaat: Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/ePPgAT

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
robvandenhoogen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:33:
[...]

Radio signaal is prima. heb zelf geen DAB+ maar gewoon FM. Standaard antenne. Over het bereik kan ik weinig uitlaten, aangezien ik in de middle of nergens woon. Zover ik de radio functie heb gebruikt, heb ik hier geen problemen mee ondervonden. Nu ben ik zelf geen held, met het afstellen van de EQ, maar tot in hoeverre ik hiermee ben gekomen, kan ik je vertellen dat er een top geluidje in zit. (Note: Dit is wel in combinatie met een Blam relax set & Mediamarkt subwoofer, aangesloten op een Groundzero ISO versterker)

De geluidskwaliteit vind ik super. Zie afbeeldingen voor instel mogelijkheden met DSP.

[afbeelding]

[afbeelding]

En het final resultaat: [afbeelding]
Klinkt goed Rob. Werkt de stuurbediening ook meteen goed? Apparaat ook lekker snel en werkt touch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
yoshmite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:02:
[...]

Klinkt goed Rob. Werkt de stuurbediening ook meteen goed? Apparaat ook lekker snel en werkt touch goed?
Touch werkt goed, en het apparaat voelt zeker vlot en snel aan.

Heb zelf geen stuurwiel bediening. (goedkope uitvoering) dus hier kan ik niet over meepraten.

Echter zit er op de kabelboom wel enkele draden met het label: Key1 / Key2. Als ik dit google zou dit voor de stuurwiel bediening moeten zijn (Als de unit zonder canbus word aangesloten)
Sluit je het apparaat aan dmv canbus, zou deze automatisch de knoppen van je stuur op de radio moeten registreren.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Waar heb jij dit apparaat besteld? Bij xtron zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
yoshmite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:09:
Waar heb jij dit apparaat besteld? Bij xtron zelf?
Heb hem bij androidautoshop.com besteld, echter heeft het wel enkele dagen geduurd voordat het pakket verzonden werd.

Geloof dat Xtron een magazijn in EU heeft, dus wellicht vermijd je hierdoor wat extra import kosten (66,- die ik heb mogen aftikken :? )

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
robvandenhoogen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:11:
[...]

Heb hem bij androidautoshop.com besteld, echter heeft het wel enkele dagen geduurd voordat het pakket verzonden werd.

Geloof dat Xtron een magazijn in EU heeft, dus wellicht vermijd je hierdoor wat extra import kosten (66,- die ik heb mogen aftikken :? )
Ik heb zelf bij Xtrons website besteld en die hebben inderdaad een warehouse in EU.
Zowel in Engeland als in Duitsland.

Mijn radio ( PE98MTPVL ) was er binnen een week na bestellen, zonder tax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Zit volgens mij geen DSP in de radio als je deze besteld bij xtron zelf. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
staat inderdaad op de website van Xtron, niets bij beschreven.

Goeie vraag, durf ik geen antwoord op te geven.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
yoshmite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:41:
Zit volgens mij geen DSP in de radio als je deze besteld bij xtron zelf. Klopt dat?
uuhh, wat is DSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
ok, mooi verhaal :P

kan ik iets testen voor jullie, of kijken of er een app oid opzit hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:28:
[...]

Voor de geïnteresseerden:
op XDA heeft androidautoshop uit de uitgelegd hoe het zit met de vertraagde leveringen. Zij claimen de enige (op dit moment) te zijn die headunits (b.v. van Xtrons fabriek) te leveren met een aparte DSP en die aanlevering geschiedt rechtstreeks uit China (vandaar de douanekosten). Deze zijn dus anders als van Xtrons zelf. Door het topic op XDA is er een enorme vraag naar die specifieke DSP units, wat weer vertraging oplevert. Bij Headunits zonder DSP is geen vertraging en leveren ze vanuit Noorwegen.

Voor de Tweakers:
Daarnaast worden de androidautoshop units geleverd met andere, gerootte en getweakte ROMS (o.a geen bloatware) dan het fabrieksmodel. Het kan dus best zou zijn dat een androidautoshop unit soepeler werkt dan een overeenkomstige Xtrons unit, vanwege de gebruikte ROM.

Ook vanwege de aanwezige DSP of het geïnstalleerde Viper4Android kan het een compleet andere luister ervaring geven dan een gelijkende standaard Xtrons unit. Het is dan ook niet aan te bevelen om Apk's gebruikt voor het systeem uit te wisselen. Apps op een vergelijkend fabrieksmodel kunnen niet aanwezig zijn (of te werken) op het DSP model en andersom. Iets als Google maps of whatsapp zal op beide apparaten natuurlijk werken.

Ook al lijkt het allemaal op elkaar, kunnen de verschillen dus groot zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DragonFly op 27-06-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:28:
[...]

Als je 1 hebt zonder DSP en je wil wel viper4android enz...

https://forum.xda-develop...4-gb-8-0-android-t3762724

Hier zit alles in

Voor een (duitse) review, links, en uitleg hoe weer eventueel origineel, zie deze:

YouTube: Großes 9" Android 8.0 Radio 4GB RAM | Einbau | Malaysk Installa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
[quote]Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Mja, je hebt gelijk, is ook een optie. Hoewel ik de Malaysk ROMS niet zaligmakend vindt, kan je dat natuurlijk overwegen. Voor de wat gevorderde tweakers is flashen allemaal niet zo'n probleem. Ben je daar echter niet zo in thuis, kan je beter een pre-rooted en getweaked toestel kopen .......als het allemaal niet veel meer kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Vanuit het Toyotatopic werd ik hiernaar verwezen, vandaar een cross post:
Heb inmiddels de laatste paar pagina's hier gelezen en ik raak wel enthousiast!

Aanleiding:

Mijn Tomtom is aan vervanging toe. Ik vind het niet fijn om mijn telefoon als Tomtom te gebruiken, dus ik wil weer - of een PNA of een nieuwe radio.
Nu las ik dat Tomtom zijn Pna's meestal in september tijdens de IFA aankondigt en de 5200 is inmiddels bijna 2 jaar oud. Als het een Pna wordt, wacht ik september af.

Maar nu zie ik op Aliexpress ook enorm veel goede reviews over een vervangende inbouwautoradio.
Er zit al android 8 op, als je wilt een 1,6GHz octacor (for whats it worth) 4GB RAM en 32 GB rom etc. De stuurwielbediening schijnt dan niet meer te werken, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Overwegingen:
Ik ben van plan nog wel een jaar of 3-5 met deze auto door te rijden.
Een andere Tomtom zou een jaar of 5 mee moeten gaan en kan ik meeverhuizen naar een andere auto.
Zo'n inbouwunit ziet er wel erg strak uit :)

Nieuwe TT zal rond de 300 euro zijn, maar een androidradio ook.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8H4b0x3QydeJk43PUq6AyQpXai.jpg

Iemand ervaring met zoiets of overwegingen waarom ik dit wel/niet zou willen?

Ik heb nu een parrot, zou die overbodig worden? Hoe is de geluidskwaliteit bij dit soort units?

Hoi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DragonFly
EWK schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:56:
Vanuit het Toyotatopic werd ik hiernaar verwezen, vandaar een cross post:
Heb inmiddels de laatste paar pagina's hier gelezen en ik raak wel enthousiast!

De stuurwielbediening schijnt dan niet meer te werken, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Zoiets dus:
[afbeelding]

Ik heb nu een parrot, zou die overbodig worden?
Hoe is de geluidskwaliteit bij dit soort units?
  • Stuurwielbediening (SWC) zou gewoon moeten werken hoor. Hangt van model af of ie weerstand gevoelige of canbus signalen standaard kan interpreteren
  • Ga voor een 'gerenommeerd' model (Xtrons, Joying, Pumpkin). De hardware is over het algemeen gelijk, echter de software ondersteuning is vaak beter. Vooral als het om updates van de MCU (dat deel wat communiceert tussen Android en je auto) betreft. Bij 'onbekende' merken erger je je vaak aan de meegeleverde bloatware of slecht vertaalde Apps. Om die weg te krijgen dien je vaak je unit te rooten en dat kan weer problemen opleveren als je niet goed weet hoe dat moet.
  • Parrot is inderdaad overbodig, dat zit ingebouwd.
  • Koop een unit waarvan je zeker weet dat er een TDA7851 amp chip in zit. Dit zou beter geluid moeten geven dan units met een oudere chip. Beter, maar dat is vaak subjectief, een unit met een ingebouwde of losse DSP
By the way, zoek ook een model zonder DVD drive. Je krijgt dan al gauw een grote scherm. Jouw keuze is 6.2 inch. Zonder DVD zit je vaak tussen de 7 en 8 inch. Hoewel 6.2 misschien huge lijkt, is het op een afstand toch wel wat klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik heb een vraagje waarom iemand mij misschien wel mee kan helpen.

Ik heb een Android radio en omdat het met mn Windows Phone niet lekker werkte mbt hotspot en wifi delen etc ben ik destijds overgestapt naar een Adnroid toetsel.

Daar gebruik ik de app Automate. Die zette voorheen altijd automatisch een hotspot aan op mn telefoon zodra deze via bluetooth verbinding maakte met mijn radio en had ik nooit omkijken naar. Instappen en voor ik de straat uit was kon ik streamen zoveel ik wou.

Nu heb ik laatst echter een update gekregen op mijn Samsung S7 van Android Oreo geloof ik. Siinds die update zet ie niet meer vanzelf een hotspot op.

Iemand die enig idee heeft waarom niet? Er werd ook een of andere Samsung app mee geinstalleerd met die update, geen idee meer hoe die heette. Switch ofzoiets. Wat kennelijk bedoeld was om supereenvoudig te streamen en alles.

Ik dahct dat die app in de weg zat dus die heb ik er vanaf gekieperd, maar Automate zet nog steeds niet automatisch een hotspot aan. Zodra ik die met de hand aanzet is er geen probleem; dus het ligt niet aan de radio, niet aan de telefoon en niet aan de verbinding. Het heeft iets van doen met die Automate app en die update van Android, maar ik kom er niet uit.

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik de afgelopen posts een beetje doorlees, wordt er hoog opgegeven over Androidautoshop. Waarom?

Ik weet niet, op de een of andere manier sprak de Ownice c500 me aan. Tot voor kort dacht ik een 2DIN te halen. Maar ik zie dat er een 1DIN versie bestaat voor een 2DIN oplossing?

https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3

En het grote verschil met die hieronder is dat er 2GB intern geheugen minder is? En over Android 6 beschikt? Een Nederlander heeft feedback gegeven. Niet al te best. Hij zou niet passen..

Ownice Octa Core Android 6.0 Car GPS for Nissan Qashqai 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Audio Stereo DVD Player 32G ROM 2.5D IPS
http://s.aliexpress.com/INBnQJr2

Mocht ik die van Androidautoshop bestellen, kan ik er gegarandeerd vanuit gaan dat alles out of the box werkt?

Welk merk is FX überhaupt..

[ Voor 68% gewijzigd door JoeZuCK op 29-06-2018 07:34 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
vosss schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 01:32:
Ik heb een vraagje waarom iemand mij misschien wel mee kan helpen.

Ik heb een Android radio en omdat het met mn Windows Phone niet lekker werkte mbt hotspot en wifi delen etc ben ik destijds overgestapt naar een Adnroid toetsel.

Daar gebruik ik de app Automate. Die zette voorheen altijd automatisch een hotspot aan op mn telefoon zodra deze via bluetooth verbinding maakte met mijn radio en had ik nooit omkijken naar. Instappen en voor ik de straat uit was kon ik streamen zoveel ik wou.

Nu heb ik laatst echter een update gekregen op mijn Samsung S7 van Android Oreo geloof ik. Siinds die update zet ie niet meer vanzelf een hotspot op.

Iemand die enig idee heeft waarom niet? Er werd ook een of andere Samsung app mee geinstalleerd met die update, geen idee meer hoe die heette. Switch ofzoiets. Wat kennelijk bedoeld was om supereenvoudig te streamen en alles.

Ik dahct dat die app in de weg zat dus die heb ik er vanaf gekieperd, maar Automate zet nog steeds niet automatisch een hotspot aan. Zodra ik die met de hand aanzet is er geen probleem; dus het ligt niet aan de radio, niet aan de telefoon en niet aan de verbinding. Het heeft iets van doen met die Automate app en die update van Android, maar ik kom er niet uit.

Iemand? :)
Yep, klopt precies. Door jouw update zijn de permissies verandert. Automate (top programma overigens) kan niet zo maar meer bij het bepaalde systeem instellingen, waaronder het aan en uit zetten van de Hotspot. Overigens hebben andere 'macro' programma's daar ook last van. Je kan 2 dingen doen en beide werken bij mij:
  • Je telefoon rooten: permissies zijn dan wel toegankelijk en dan werkt het out of the box
  • Automate beta installeren: afhankelijk van de gebruikte flow (er zijn er zoveel die dat doen) zal het weer werken
Mijn toestel is inmiddels geroot en elke "zet mijn hotspot aan als ik BT connect ben" flow werkt. Ik weet alleen niet meer welke ik gebruikte toen het toestel niet was geroot. Weet alleen nog dat het een zeer uitgebreide flow was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
InF.Inc schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:25:
Als ik de afgelopen posts een beetje doorlees, wordt er hoog opgegeven over Androidautoshop. Waarom?

Welk merk is FX überhaupt..
Androidautoshop modellen zijn eigenlijk van Xtrons of Dasaita. Ze voorzien echter veel modellen van een DSP chip en van eigen aangepaste ROM.

De hoeveelheid RAM geheugen is net als bij telefoon bepalend hoeveel programma's die je tegelijk kan gebruiken en dan ook gelijk beschikbaar zijn als je er tussen switched. bv. tussen je navigatie die aanstaat, radio, muziek speler enz.
Is de hoeveelheid RAM beperkt dan zal het achtergrond programma moeten worden her-geïnitialiseerd als je het naar voren haalt.

Het wel of niet passen heeft niets te maken met de unit zelf maar meer met de gebruikte facia (ombouw)

[ Voor 27% gewijzigd door DragonFly op 29-06-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

DragonFly schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:39:
[...]

Androidautoshop modellen zijn eigenlijk van Xtrons of Dasaita. Ze voorzien echter veel modellen van een DSP chip en van eigen aangepaste ROM.

De hoeveelheid RAM geheugen is net als bij telefoon bepalend hoeveel programma's die je tegelijk kan gebruiken en dan ook gelijk beschikbaar zijn als je er tussen switched. bv. tussen je navigatie die aanstaat, radio, muziek speler enz.
Is de hoeveelheid RAM beperkt dan zal het achtergrond programma moeten worden her-geïnitialiseerd als je het naar voren haalt.

Het wel of niet passen heeft niets te maken met de unit zelf maar meer met de gebruikte facia (ombouw)
Dat is naar mijn weten voor alle modellen van de Quasqai hetzelfde tot 2011/12 .. Die DAB+ module .. zit een raamantenne bij.. kun je daar niet een DAB+ antenne aanschroeven die de FM antenne van de auto vervangt? Lijkt me toch wat beter ontvangst.. Right?

Daarnaast heb ik een Viofo dashcam.. die kan ik dus aansluiten op de 1x Camera AVin/AVout cable set? zoals jullie lezen heb ik er totaal dus geen verstand van. Het liefst koop ik dat ding en laat ik iemand anders helemaal inbouwen en tunen (tegen vergoeding natuurlijk).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
@InF.Inc Weet niet of je uit de buurt van Noord-Brabant komt, anders weet ik in Uden nog wel een bedrijf waar ik regelmatig dingen heb in laten bouwen in mijn auto. Bedrijf heet: Car Electronics Uden.

Voorbeeld: Geluids dempende isolatie, speakerringen en een composet. Het installeren van mij ISO versterker op mijn (oude) radio. Edit: Ook het maken van een extra sigaretten plug etc.

Maar door het hele land zitten wel van die ''car audio inbouw service's ''
Moet je wel even zoeken of je er een vind die aftermarket radio's wil inbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door robvandenhoogen op 29-06-2018 13:54 ]

Say Whut?!

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste