Na een maand spelen zijn An1ma en ik gisterenavond om 22:30 uur begonnen aan de finale van de GoT Hearthstone open 2017.
Deze wedstrijd heeft een aardige geschiedenis. De statistieken zorgde voor een aardig voordeel voor An1ma.
Finale open #2016: An1ma - Astie 3-1
Halve finale Special #3: An1ma - Astie 4-2
Als je alle top 3 plaatsen in een overzicht zet is het moeilijk te zeggen wie er in het voordeel is.
An1ma 1e plaats: 2 | Astie 1e plaats: 1
An1ma 2e plaats: 0 | Astie 2e plaats: 1
An1ma 3e plaats: 0 | Astie 3e plaats: 3
An1ma staat bekend als een speler die niet bepaald lijkt op ropecoach tenzij hij achter staat op board. Speelt meestal snel maar dat blijkt achteraf meestal ook de beste play te zijn.
Dit gecombineerd met de top tier decks maakt hem een goede speler die lastig te verslaan is. Ik heb eens geroepen dat An1ma enkel tier 1 decks goed kan spelen. Dit heeft hem aardig getriggerd en heeft mijn ongelijk bewezen door ook een Special toernooi op zijn naam te schrijven.
In de open 2017 is An1ma in de losersbracket beland door een verliespartij tegen Sjnorre. Dit verlies was te wijden aan het goede spel van Sjnorre maar ook zeker aan de fouten die An1ma maakte. Verder heeft Anima, op de wedstrijd tegen DarthDavy na zich vrij eenvoudig door de bracket heen geworsteld.
Ondanks dat het lastig is ga ik toch proberen om mijn eigen spel en prestaties weer te geven.
Ik ben zelf een speler die totaal niet van aggro houd en een enorme hekel aan Hunter heeft. Ik wil mezelf vooral neerzetten als veilige speler. Ik probeer zoveel mogelijk value uit elke kaart te halen en speel om zoveel mogelijk dingen heen. Niet verwonderend is ook dat Control Warrior mijn all-time favoriete deck is.
Dit deck, ondanks dat ik hem één keer zonder groot succes in het toernooi heb geprobeerd, is vervangen door Dragon Priest.
Mijn line-up is anders samengesteld dan die van An1ma. Ik speel vooral decks die bij mijn speelstyle passen. Hierbij moet je denken aan Freeze Mage, Reno Warlock, Dragon Priest, Jade Druid, Jade Shaman. Miracle Roque en Reno Mage.
Dit zijn meestal niet de top tier decks maar wel de decks die ik zo optimaal mogelijk kan spelen.
Tot aan de finale had ik alle wedstrijden gewonnen. Enkel tegen Kripi had ik een reverse sweep nodig om de wedstrijd over de streep te trekken.
De finale is gecast en gestreamed door DarthDavy en PCBaas. Hieronder de links naar de VODs.
De gestreamde en gecaste versie:
https://www.twitch.tv/darthdavy79/v/115465655
De versie vanaf An1ma's kant:
YouTube: An1mA vs Astie
De finale was er één die alle kanten op ging. Voor de samenvatting en geweldige cast raad ik je aan om de VOD te kijken.
Uiteindelijk heb ik de finale met 4-3 mogen winnen. Eindelijk heb ik van An1ma mogen winnen. Dit gebeurde na mijn enorm geconcentreerde spel en achteraf toch een klein vreugde dansje gedaan.

.
Binnenkort zal er meer informatie beschikbaar komen over het volgende toernooi en de personele wijzigingen.
Iedereen bedankt voor de deelname en tot de volgende keer.
GAME OVER