\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Enige wat ik mij afvraag is of dit puur op zijn eigen gedrag gebaseerd is, of dat er veel media aandacht mee speelt. Tijdens races zie ik veel vervelend gedoe van hem. Gezeur over vlaggen, gescheld etc. Maar na de races zie ik vooral artikelen die proberen dat te vergroten terwijl als je kijkt naar de interviews hij het juist nuanceert.RoD schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:15:
[...]
Klopt. Een uitbarsting ergens in het seizoen, of zelfs een paar... ok. Maar het is wat mij betreft nu echt wel genoeg geweest met het gehuil. Het respect wat ik voor hem had is inmiddels in rap tempo aan het verdwijnen.
Ik ben verre van een Vettel fan. Vind hem ook een jankerd. Maar dan wel alleen tijdens de races. De media rondom de f1 vind ik erg slecht. Alles wordt opgeblazen. (Omhoog en omlaag) veel te weinig nuances en recht doen aan wat mensen echt zeggen.
/edit. En dan laat ik de vraag weg of de radio van Vettel misschien extra vaak aangaat bij dit soort uitspraken een dat anderen ze misschien ook doen maar dat we die niet of minder te horen krijgen. Geen idee, ik insinueert dat niet. Het is gewoon iets wat zou kunnen maar waar ik geen idee van heb.
[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-11-2016 09:45 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat is ook wel weer zo inderdaad. Maar je weet dat in de F1 er een vergrootglas op je ligt en dat de media zeer happig is op alles waar ze een verhaal van kunnen maken. Daarom snap ik ook best dat je een keer, of een paar keer, jezelf net even een beetje te ver laat gaan. Maar daar zou je toch wel eens van mogen leren, denk ik zo, zeker zo'n iemand met de ervaring van Vettel.Trevor schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:41:
[...]
Enige wat ik mij afvraag is of dit puur op zijn eigen gedrag gebaseerd is, of dat er veel media aandacht mee speelt. Tijdens races zie ik veel vervelend gedoe van hem. Gezeur over vlaggen, gescheld etc. Maar na de races zie ik vooral artikelen die proberen dat te vergroten terwijl als je kijkt naar de interviews hij het juist nuanceert.
Ik ben verre van een Vettel fan. Vind hem ook een jankerd. Maar dan wel alleen tijdens de races. De media rondom de f1 vind ik erg slecht. Alles wordt opgeblazen. (Omhoog en omlaag) veel te weinig nuances en recht doen aan wat mensen echt zeggen.
Martinspire schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:08:
[...]
Alleen als je een lurker bent en je dus niet veel topics een reactie achterlaat. Bovendien had het Abu Dhabi topic daar ook niet automatisch terecht gekomen
Ik ben zeker geen lurker. En het Abu Dhabi topic had er op de andere manier ook niet automatisch tussen gekomen, die threads worden trouwens altijd netjes door mods onder het Algemene F1 topic neergezet.. Die posts om maar even een thread te markeren vervuilen het topic alleen maar. Net als deze offtopic posts trouwens. Ik hou er nu dus maar over op.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Wat is er dan feitelijk dan onjuist aan Vettel zijn opmerking over die P3? Goed, hij is wat obstinaat dit seizoen, maar kennelijk is alles wat hij nu zegt niet goed of 'zeiken'...RoD schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:02:
[...]
Ik weet precies wat Vettel in het verleden heeft gedaan en wat hij heeft gepresteerd. Maar dit seizoen is het een ellenlange klaagzang, en kan hij er wat mij betreft beter mee ophouden. Hij is de persoon die ik op dit moment het liefst zou zien verdwijnen uit de F1.
Lijkt wel mee te vallen aangezien er geen renault engineers bij staan.pilskes schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:03:
Problemen met de motor van Ricciardo...
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/802797827411865600
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vermoed dat het beetje een gok was van Red Bull om "iets anders" te doen.
Valt wel op wie, na Kyvat en Ricciardo eerder op het seizoen, de nieuwe pispaal is op dit forum
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Banden beschikbaar voor de race. Wel informatief van Pirelli dat de banden XX rondjes meegaan
Begin van de race is nog wel redelijk warm en rijdt iedereen met een volle tank, dus heel laat gaan ze echt niet wisselen.Kenhas schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:51:
Ben benieuwd of de SS banden een groot voordeel gaan zijn t.o.v. de US banden. Zit beetje met het idee dat, mocht SS zoveel voordeel hebben, er meer teams zouden gereden hebben met die band in Q2. Het is al een paar keer gebleken dat de US een stuk langer meegaan dan verwacht.Op Telenet waren ze bezig dat de US-rijders na enkele ronden gaan moeten binnen komen waarbij ze, volgens mij, over het hoofd zien dat de temperaturen tijdens de race veel lager zullen zijn dan tijdens de vrije trainingen.
Vermoed dat het beetje een gok was van Red Bull om "iets anders" te doen.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
- Of de grip van de RBR zorgt ervoor dat de US te hard opgevreten worden en dit is de enige manier waarop ze de rest kunnen volgen in strategie.
- Of ze kunnen daadwerkelijk een paar rondjes langer doorrijden en proberen wat tijd goed te maken.
Ik gok dat het vooral het eerste is, waarbij het verschil tussen US en SS zo klein is, dat ze zich prettiger voelen op de SS. Max gaf ook aan zich beter te voelen op de SS. Liever iets meer ruimte creeren om eventueel met strategie te kunnen spelen dan gedwongen als eerste naar binnen te moeten.
In het tweede geval vraag ik me af hoeveel ze er uberhaupt mee zouden winnen. Het werkt alleen als je die paar ronden die je doorrijdt ook daadwerkelijk sneller bent dan de anderen op verse softs. Dan is de vraag dus of een SS op het einde van zijn levensduur sneller is dan een verse Soft.
Het starten op SS geeft ze waarschijnlijk het voordeel dat ze een grotere window hebben om te timen waar ze na de eerste pitstop terug komen op de baan.
De vorige keer pakte het allemaal niet zo goed uit, maar de heren daar weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Ze doen niet mee om het kampioenschap, er staat eigenlijk niets op het spel. Door iets anders te doen is er echter een kans dat VES misschien die P3 in het kampioenschap nog kan pakken
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Always look on the bright side of life.
Jah. Wel fijn van Ziggo weekend gratis sportzenders.Rivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:23:
Lekkere opwarmer nu met GP2 finale. Ook 12 punten verschil tussen Gasly (219) en Giovinazzi (207)
Gasly start vanaf P8 en Giovinazzi vanaf P4.
Kopje koffie de bij en op de achtergrond gp2 kijken.
Zie in de 1e bocht wel mogelijkheden.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Iemand een wie is wie?

Zin in Racedag..
Helaas ook einde seizoen. afscheid van BUT & MAS. maar mogelijk ook van de rijders zonder contracten. GUT, WEH, NAS
[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 27-11-2016 11:59 . Reden: Goedemorgen spellingscorrectie.. ZIN niet ZIJN ]
Wat was het toch een onverwachts mooi seizoen door Max in een top teamnachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand een wie is wie?
[afbeelding]
Zin in Racedag..
Helaas ook einde seizoen. afscheid van BUT & MAS. maar mogelijk ook van de rijders zonder contracten. GUT, WEH, NAS

Jep. Helaas de enige manier om F1 op tv te kijken. Stream heb ik ook wel maar die kan ik niet opnemen en is ook niet altijd 100 procent betrouwbaar.alwaysleft schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:52:
[...]
Offtopic: En dan nu weer opzeggen? Vanwege geen F1 de komende 4 maanden? Is dus 8 keer 15 euro 120 euro per jaar.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
minder dan 2 uur te gaan..
Het wordt of
- een HELE saaie race met MERCEDES 1/2 (>90%)
of
- een race die we nog jaren gaan onthouden met trucjes en spectakel op de baan (<10%)
of heeft iemand een betere glazen bol? De mijne is wat beslagen door de hete koffie die naast mijn toetsenbord staat..
Gok het eerste. Mercedes is gewoon te snel op deze baan.nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:21:
zullen we weer terug naar de race ipv de tv/stream/radio?
minder dan 2 uur te gaan..
Het wordt of
- een HELE saaie race met MERCEDES 1/2 (>90%)
of
- een race die we nog jaren gaan onthouden met trucjes en spectakel op de baan (<10%)
of heeft iemand een betere glazen bol? De mijne is wat beslagen door de hete koffie die naast mijn toetsenbord staat..
Of er gebeurt iets bij de start. Iemand die zich verremd ofzo. Als het veld de eerste 2 rondjes overleeft en Mercedes liggen 1 en 2 dan is het klaar. Tenzij er iets kapot gaat bij een Merc.alwaysleft schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:22:
[...]
Gok het eerste. Mercedes is gewoon te snel op deze baan.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ham die MOET winnen en Ros die dat moet zien te voorkomen of minstens 2e worden in het geval Ham wint.
Misschien toch nog een leuke race waar wat te genieten valt. Want kijken naar pech van je concurentie is eigenlijk best leuk vermaak, tot ook de favoriet pech krijgt.
* Bestla hoopt op spektakel.
Denk niet dat Rosberg dat soort trucjes gaat doen.Bestla schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:34:
Ham en Ros voor het einde van de eerste ronde eruit %75
Ham die MOET winnen en Ros die dat moet zien te voorkomen of minstens 2e worden in het geval Ham wint.
Misschien toch nog een leuke race waar wat te genieten valt. Want kijken naar pech van je concurentie is eigenlijk best leuk vermaak, tot ook de favoriet pech krijgt.
* alwaysleft hoopt op spektakel.
Bensimpel
Positieve meneer
VES met wat mooie inhaal momenten waarvan mensen eerst dachten "maar dat kan daar toch helemaal niet?!"
1 HAM
2 ROS
3 RIC/RAI
4 VES
😆 - Denk ook eens om ;)
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Maar daar zullen we dan niets van zien.. Regie lijkt toch wel sterk gericht op kampioensschapsduel..Stefie2010 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:39:
Ook al finishen Mercedes 1 en 2 dan nog kunnen we een fantastische race hebben

Bensimpel
Positieve meneer
En als het erg saai is, zetten ze toch even wat sproeiers aanStefie2010 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:39:
Ook al finishen Mercedes 1 en 2 dan nog kunnen we een fantastische race hebben
😆 - Denk ook eens om ;)
Onbegrijpelijknachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:40:
[...]
Regie lijkt toch wel sterk gericht op kampioensschapsduel..

never argue with a moderator, he will shut your account down.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Als het een race zoals Bahrein 2014 wordt, vind ik het prima. Als HAM een gat van 30 sec op ROS trekt, en ROS rijdt 30 sec voor de RBs/Ferraris dan zullen we die Mercs niet veel in beeld zien.nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:40:
[...]
Maar daar zullen we dan niets van zien.. Regie lijkt toch wel sterk gericht op kampioensschapsduel..
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Yup, veel expats...nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:46:
Wel een hoop Nederlandse vlaggen..
Leuk man....
Cogitationis poenam nemo patitur
No keyboard detected. Press F1 to continue.
"When we talked to the car about the race last night.. It kind off wet itself.."
[ Voor 52% gewijzigd door nachtnet op 27-11-2016 13:15 ]
Ricciardo is de meeste tijd dan ook een happy puppy dingo.alwaysleft schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:05:
Dit filmpje. Ricciardo is toch wel een held. Humorvol https://reddit.com/r/form...iardo_feeling_the_energy/
DUGG
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik moest even slikkenasing schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:21:
nog meer kippevel, sky laat nu damon rijden in zijn kampioenschap winnende auto. V10 FTW!
Bensimpel
Positieve meneer
Inderdaad, echt prachtigasing schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:21:
nog meer kippevel, sky laat nu damon rijden in zijn kampioenschap winnende auto. V10 FTW!
😆 - Denk ook eens om ;)
Niks mis mee iddRivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:24:
Man man.. wat mag Toto toch in z'n handjes wrijven met Susie.
Zit er klaar voor!
Netjes gedoucht, haartjes gekamd, laat het heerlijk avondje middagje maar komen!!!
Waiting on the world to change

[ Voor 0% gewijzigd door asing op 27-11-2016 13:37 . Reden: typo ]
Monaco momentje? of zoals VES de pit inrijden zonder call?asing schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:33:
Lewis zijn brandstofpomp is afgelopen vannacht vervangen. Iedereen hier denkt aan de coureurs, maar je zal maar monteur zijn en je mag nu echt geen fout maken. Dat is normaal al niet de bedoeling maar in dit geval wil echt niemand uitvallen door een fout van een monteur of de pitcrew.

Nee, meer iets als een wielmoer die niet wil, of een technisch defect door een montagefoutje.nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:35:
[...]
Monaco momentje? of zoals VES de pit inrijden zonder call?
Laatste wedstrijd van het seizoen! hoop op Hamilton
Hoop op geen van beide. Ook niet op Max.xven0mxz schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:37:
Zit er weer helemaal klaar voor!
Laatste wedstrijd van het seizoen! hoop op Hamilton
Ik hoop op een spannende race waar nog echt gevochten gaat worden om zo hoog mogelijk te eindigen.
[ Voor 48% gewijzigd door groggy op 27-11-2016 13:40 ]
Cogitationis poenam nemo patitur

tuurlijk hoop ik dat ook! maar wel met hamilton als winnaar.Jasphur schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:39:
[...]
Hoop op geen van beide. Ook niet op Max.
Ik hoop op een spannende race waar nog echt gevochten gaat worden om zo hoog mogelijk te eindigen.
En mijn aanname is dat Rosberg daarna voor de undercut mag gaan als Lewis een andere strategie kiest dan Rosberg.
In de wagen zitten ze niet zo als op de stoel waar hij hier op zit hè.groggy schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:39:
wat sluiten die schoenen slecht aan gezien alle plooien. Op dat niveau zou ik wat beters verwachten
Ik denk het niet, HAM kan niets verliezen, het is volledig niet aan hem. We weten dat hij kan winnen met die auto, dat weet hij ook en het is verder volledig buiten zijn invloed.Jasphur schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:42:
Ik verwacht dat HAM zenuwachtiger is dan ROS.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Sowieso, als dat scenario zich ontvouwd, wordt het een race waar we nog lang over praten...

Kan niet stoppen met ontploffen!
Ho Pin Tung?Formula one schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:44:
Wie is die jongen bij ziggo sport
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wikipedia: Ho-Pin TungFormula one schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:44:
Wie is die jongen bij ziggo sport
Kai Ebel ftwBob Popcorn schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:43:
God, wat heeft die Duitser toch weer een schitterend overhemd aan

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Sterke statistiekRivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:45:
Nou.. het laatste weekend dat Hughes won bij GP3, Lynn bij GP2.. en Hamilton bij F1, was Hockenheim. En wie werd toen 4de? Juist... Rosberg.
But serious tho, als ik eraan terug denk krijg ik echt kippenvel. Wat was dat een eng moment..charops schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:47:
Massa: "I remember every qualifying,......except the one in Hungary "
Are you a one or a zero
Bensimpel
Positieve meneer
Dan wint Rosberggroggy schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:48:
Wat als Rosberg Hamilton er gewoon knetterhard afrijd in de eerste bocht en beide direct kunnen gaan toekijken wie de laatste race van het seizoen gaat winnen
😆 - Denk ook eens om ;)
Dan is Rosberg kampioen.groggy schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:48:
Wat als Rosberg Hamilton er gewoon knetterhard afrijd in de eerste bocht en beide direct kunnen gaan toekijken wie de laatste race van het seizoen gaat winnen

Ik heb een kaarsje aanstaan hier dat ROS zijn motor ergens toch plof zegt.
Ik vind HAM toch meer de racer met het meeste talent..
I have no special talent. I am only passionately curious.
Als Nico een Sennaatje doet zal de FIA wel ingrijpen.groggy schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:48:
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

GPupdate heeft alvast een stuk geschreven met de uitslag van de race. Ipv dat goed op te slaan is het maar meteen gepubliceerd.Edd schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:51:
[...]
Wat staat er op dat papiertje? Ik zie het niet zo goed op mijn telefoon
Rosberg wordt als saai gezien... wellicht is hij dat... ik vind hem slim, altijd fatsoenlijk, correct en realistisch, kan heel goed zijn races analyseren en verbeteren.... van mij mag hij kampioen worden ! Go ROS... Go VES !
Hij moet zijn voorkeur aangeven voor het diner van vanavond.Edd schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:51:
[...]
Wat staat er op dat papiertje? Ik zie het niet zo goed op mijn telefoon
Nooit naar vliegshows geweest? Was een mooie formatie ja, Etihad A380 erboven als ik het goed zag.asing schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:48:
De Fransen kunnen iets met hun straaljagers, maar zoals dit heb ik nog niet gezien!
Ik zeg Button, Massa, Hamilton top 3 en Rosberg out met Vettel en Max 4e.

Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1