[F1 2016] Race 21 - GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 56.492 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:35:
Max zal denk ik wel driver van de day krijgen, of ROS gewoon
Heb jij het al over de eerste race volgend jaar? VET is al bijna een uur DOTD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
TheBrut3 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:38:
[...]

Heb jij het al over de eerste race volgend jaar? VET is al bijna een uur DOTD.
Oh niks van meegekregen? Ik heb het over de race van 2056 uiteraard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

ThomasG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:35:
[...]
Daar krijg je geen respect voor. Als Hamilton alles had gegeven, had hij respect verdient. En waardig verloren.
Als Rosberg gewoon gas had gegeven en Hamilton voorbij was gegaan had ik hem een waardiger WDC gevonden. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:37:
[...]

Je maakt een grapje toch?
HAM wint sowieso, is een stuk beter dan Rosberg.

Welk taktiek had HAM kunnen gebruiken om te winnen? Gewoon gas indrukken, of zorgen dat je wereldkampioen wordt?
Met gewoon gas indrukken was dat nooit gelukt, dit was zijn enige kans (wel opletten he :P )
max schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:37:
[...]

Hij heeft gewonnen. Wat moet je nog meer geven. En behalve winnen van een race was hij ook nog bezig met het proberen te winnen van een WDC.
Hamilton heeft daar alle andere races de tijd voor gehad. Het was hem, onder andere door mechanische pech niet gelukt. Dan moet je gewoon je verlies nemen, en niet moedwillig je teammaat in Vettel en Verstappen proberen te duwen. Dat hij dat wil proberen, moet hij weten. Maar daar verdien je totaal geen respect mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:35:
[...]

Jaa Vettel ging als een speer (helaas haha), er waren gewoon 2 situaties waardoor het Vettel nooit had mogen lukken:
1. ''crash'' van Max op het begin
2. Zeer slechte tot geen verdediging van RIC op VET.

Oh er komt nog een 3e punt ten voordelen van VET (niks tegen vet hoor, hij heeft zeer goed gereden, maar wel met veeeeel geluk).. Max werd opgehouden door het verkeer, moest ze inhalen (wat as usual mooi ging), VET had nergens last van want iedereen crashte en knalde van de baan af wanneer VET in zicht kwam haha.

Oftewel 3 geluks momenten waar bij RIC en VES geen spraken was:
1. crash van max
2. geen verdediging tegen VET
3. geen sterk ophoudend verkeer

Max zal denk ik wel driver van de day krijgen, of ROS gewoon, omdat hij wereldkampioen is.

Jammer, dit waren niet de standen die het in mijn ogen hadden moeten zijn, namelijk:
1. ham
2. ros
3. ric
4. ves
Dit waren terechte uitslagen geweest in mijn ogen (mening uiteraard!)
gelukkig dat je je mening zo ventileert...In de end...Max had niet moeten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sjaool schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:39:
[...]

Als Rosberg gewoon gas had gegeven en Hamilton voorbij was gegaan had ik hem een waardiger WDC gevonden. ;)
Haha, ros durft dat niet.. Een beetje RIC stijl wat hij hanteert: saai maar veilig. Ja het werkt indien je de aller beste auto van alle teams hebt en nooit pech hebt (althans, niet in dit seizoen). Neen, heel jammer deze uitslagen, wel een klein baal momentje van de dag. Ondanks de mooie race van Vettel en Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:40:
[...]

gelukkig dat je je mening zo ventileert...In de end...Max had niet moeten crashen.
Zeg ik toch ook haha?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
ThomasG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:39:
[...]

[...]
Hamilton heeft daar alle andere races de tijd voor gehad. Het was hem, onder andere door mechanische pech niet gelukt. Dan moet je gewoon je verlies nemen, en niet moedwillig je teammaat in Vettel en Verstappen proberen te duwen. Dat hij dat wil proberen, moet hij weten. Maar daar verdien je totaal geen respect mee.
Alles om te winnen, zo werkt het nu eenmaal. Zelfs met langzaam rijden haalt hij nog steeds P1 vandaag dus er is weinig op aan te merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]

[...]
Anderzijds heeft ROS 20 andere races gehad om meer punten uit te lopen op HAM waardoor deze hele situatie niet nodig zou zijn geweest.

Beetje een non-argument dat je aanvoert dus.

Let's agree to disagree. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan moet je gewoon je verlies nemen, en niet moedwillig je teammaat in Vettel en Verstappen proberen te duwen.
Als je dan die teammaat bent en extreem wordt opgehouden ga je er toch gewoon langs? Of werd hij toch niet zoveel opgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
max schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:42:
[...]

Anderzijds heeft ROS 20 andere races gehad om meer punten uit te lopen op HAM waardoor deze hele situatie niet nodig zou zijn geweest.

Beetje een non-argument dat je aanvoert dus.

Let's agree to disagree. ;)
Toch ruikt het een beetje naar 2008, waar Glock gratis en voor niets Hamilton voorbij liet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
goed filmpje van sky sports :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Max die maximaal ging, ondanks het vanaf achteraan moeten komen toch 4e weet te worden voor z'n teammaat. Toch vermeldden waardig, Ric is een kwalificatie wonder maar legt het toch al een paar races af op Ves wanneer het op racen aankomt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ThomasG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:44:
[...]
Toch ruikt het een beetje naar 2008, waar Glock gratis en voor niets Hamilton voorbij liet gaan.
En hoe is dat voorval HAM's schuld? Los van het feit dat dat over 3 verschillende teams gaat en niet over teammaten binnen het zelfde team.

[ Voor 17% gewijzigd door max op 27-11-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Bullet NL schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:44:
Max die maximaal ging, ondanks het vanaf achteraan moeten komen toch 4e weet te worden voor z'n teammaat. Toch vermeldden waardig, Ric is een kwalificatie wonder maar legt het toch al een paar races af op Ves wanneer het op racen aankomt.
Max heeft gisteren nog in een interview gezegd dat hij nooit opgeeft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
channel 4 ook een mooie compilatie van slechte HAM starts..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Klopt. En die mindset hebben niet veel coureurs, die laten hun kopje dan hangen. Daarom gaat Max een hele grote worden. Kenmerkt de beste coureurs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vond het een goede en logische actie van Hamilton... ik zou precies hetzelfde gedaan hebben en hem het verweten hebben als hij dit niet had geprobeerd.... Desalniettemin ben ik blij dat Rosberg heeft gewonnen... ik gunde het hem het meest...

verder is dit al de x-de race dit seizoen dat Vettel een strategie heeft die redelijk logisch is: de snelste banden als de auto het lichtst is... ik snap niet zo goed waarom Red Bull die strategie niet zo vaak toepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
alwaysleft schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:47:
[...]

Klopt. En die mindset hebben niet veel coureurs, die laten hun kopje dan hangen. Daarom gaat Max een hele grote worden. Kenmerkt de beste coureurs.
Tja....noem er nu ook dan een paar die in de zelfde situatie niet die mindset hebben? (met wel een auto die het moet kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sjaool schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:45:
[...]

Max heeft gisteren nog in een interview gezegd dat hij nooit opgeeft. :D
Ik denk dat Max een van de betere coureurs is, ik wil de anderen niet afschilderen...
Als voorbeeld, RIC is voor VES geëindigd qua kampioenschap punten, maar iedereen heeft het over Max....
Max heeft ook veel meer TV exposure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

ThomasG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:35:
[...]
Daar krijg je geen respect voor. Als Hamilton alles had gegeven, had hij respect verdient. En waardig verloren.
Had HAM het gaspedaal ingeduwd en alles gegeven dan hadden we een heel saaie race gehad en had hij zelf elke kans op het kampioenschap vergooid. Een goed sportman blijft vechten tot het einde. In dit geval tot de zwart/wit geblokte vlag valt. En een goed sportman kan na de finish zijn verlies toegeven en de tegenstander feliciteren. Zolang HAM dat doet, verdient hij respect.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
P.O. Box schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:47:
Ik vond het een goede en logische actie van Hamilton... ik zou precies hetzelfde gedaan hebben en hem het verweten hebben als hij dit niet had geprobeerd.... Desalniettemin ben ik blij dat Rosberg heeft gewonnen... ik gunde het hem het meest...

verder is dit al de x-de race dit seizoen dat Vettel een strategie heeft die redelijk logisch is: de snelste banden als de auto het lichtst is... ik snap niet zo goed waarom Red Bull die strategie niet zo vaak toepast...
Vergeten dat Ferrari ook een aantal keer de plank echt heeft misgeslagen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:49:
[...]

Vergeten dat Ferrari ook een aantal keer de plank echt heeft misgeslagen? ;)
Klopt, maar deze race was gewoon erg goed van ze, VET had van mijn DotD mogen worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
franssie schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:51:
[...]

Klopt, maar deze race was gewoon erg goed van ze, VET had van mijn DotD mogen worden.
Is die ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
franssie schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:51:
[...]

Hij is het ook....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nou ik vind, en bij die mening blijf ik ook, dat RIC meer voor zijn teamgenoot had mogen doen.
RIC was al 100% zeker van zijn 3e plek in het kampioenschap, al werd hij finaal eruit geknalt, nog zou hij zijn 3e plek hebben.
Max niet, Max die de eerste races dit seizoen het moest doen met een rosso, overstapt op rbr en dan nog kans maakt op de 4e plek...

RIC had iets moeten en kunnen doen om dat voor zijn teamgenoot te realiseren.
Wat ik eerst heel jammer vond was het volgende:

1. sandwich met Ferrari, RIC durfde niks, hij deed niks, hij had voor beiden Ferrari's moeten komen en Ferrari moeten ophouden. Zo kon Max van achterop inlopen en zijn ding doen. Nee Ric bleef er een beetje tussen hangen, nam geen kansen niks.

2. Vervolgens gaat RIC vol op Max in en in de kont van Max zitten (why?)

3. Oké Max heeft zijn positie terug, staat op de 3e plek, RIC erachter. Wat doet RIC? Niks, die laat Ferrari (vettel) vol op Max af gaan...

Daar zijn denk ik de laatste woorden achter de schermen ook nog niet over gezegd. Al maakte RIC een ''foutje'' waardoor VET eraf vloog.. Dan stond Max nu 4e op de wereldranglijst.. Niet tot ik dat wil zien (misschien stiekem wel, wat een actie zou dat geweest zijn, om niet te vergeten), maar RIC had op zijn minst wel IETS kunnen doen.

Balen? Jaa zeer zeker, ondanks de mooie race die iedereen gereden heeft (behalve, tsja ik blijf van RIC balen, leuke lach maar race? nah).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
op Sky. Die moeder van ROS is ook echt blij.. (en heeft een drankje gezien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Was het plan van RB altijd al om Max op een 1-stopper en RIC op een 2-stopper te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

[...]
Grapje again?
HAM had vandaag, zojuist, kans om wereldkampioen te worden, over welk verlies heb je het?
Verplaats je in de coureur haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Smultie schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:53:
Was het plan van RB altijd al om Max op een 1-stopper en RIC op een 2-stopper te zetten?
Nee, door de spin is Max van 2 stops naar 1 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Oops - 8)7 O-) |:( :z :z :z :z :z
Ha dik een eerdere post verkeerd begrepen /#strontverkouden

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:51:
[...]

Nou ik vind, en bij die mening blijf ik ook, dat RIC meer voor zijn teamgenoot had mogen doen.
RIC was al 100% zeker van zijn 3e plek in het kampioenschap, al werd hij finaal eruit geknalt, nog zou hij zijn 3e plek hebben.
Max niet, Max die de eerste races dit seizoen het moest doen met een rosso, overstapt op rbr en dan nog kans maakt op de 4e plek...

RIC had iets moeten en kunnen doen om dat voor zijn teamgenoot te realiseren.
Wat ik eerst heel jammer vond was het volgende:

1. sandwich met Ferrari, RIC durfde niks, hij deed niks, hij had voor beiden Ferrari's moeten komen en Ferrari moeten ophouden. Zo kon Max van achterop inlopen en zijn ding doen. Nee Ric bleef er een beetje tussen hangen, nam geen kansen niks.

2. Vervolgens gaat RIC vol op Max in en in de kont van Max zitten (why?)

3. Oké Max heeft zijn positie terug, staat op de 3e plek, RIC erachter. Wat doet RIC? Niks, die laat Ferrari (vettel) vol op Max af gaan...

Daar zijn denk ik de laatste woorden achter de schermen ook nog niet over gezegd. Al maakte RIC een ''foutje'' waardoor VET eraf vloog.. Dan stond Max nu 4e op de wereldranglijst.. Niet tot ik dat wil zien (misschien stiekem wel, wat een actie zou dat geweest zijn, om niet te vergeten), maar RIC had op zijn minst wel IETS kunnen doen.

Balen? Jaa zeer zeker, ondanks de mooie race die iedereen gereden heeft (behalve, tsja ik blijf van RIC balen, leuke lach maar race? nah).
Wat hat RIC dan moeten doen? Hij heeft verdedigd binnen zijn kunnen (let op de nieuwe VES-regelen geld ook nog), door een Ferrari voorbij gereden worden met DRS vs een renault is geen vergelijking. BTW VES was ook binnen no time ingehaald op dezelfde plek.

De beste stuurlui staan weer aan wal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Smultie schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:53:
Dat denk ik niet, ik denk dat het max zijn enige kans was om nog iets te doen na de crash in de eerste bocht.
Max moest gewoon lang door gaan, lange runs maken en weinig stilstaan, hij heeft immers al ''stilgestaan''.

Zonder crash was het een hele andere race geweest waardoor een extra pit (zie vettel) nut gehad zou kunnen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bullet NL schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:54:
[...]

Nee, door de spin is Max van 2 stops naar 1 gegaan
Dat weet je niet. Had het ook net zo goed zo kunnen doen zonder spin. Immers minder degrading door minder verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

UltraSub schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:56:
[...]

Dat weet je niet. Had het ook net zo goed zo kunnen doen zonder spin. Immers minder degrading door minder verkeer.
Jawel, Max gaf het zostraks aan in een intervieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ah ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 15-09 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

UltraSub schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:56:
[...]

Aangezien RIC het ook op 2 stops heeft gedaan terwijl die met dezelfde banden is gestart mogen we aannemen dat VES in principe dezelfde strategie had gekregen. Door de spin heeft men de 1 stopper geprobeerd, maar om die te doen slagen moest men op de SS banden meer rondjes rijden dan Pirelli aangaf mogelijk was, iets wat je liever niet doet als je je strategie gaat vastleggen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

VET terecht DotD, als een waanzinnige stier worstelde hij zich door het veld op die supersofts. Dikke pluim voor hem.
Backup-strategie van HAM zou ik ook gedaan hebben. De enige manier om het WDC naar je toe te trekken. En we hebben er een spannende race voor terug gekregen.
Verder VES vs RIC. Ik denk dat de laatste 10 laps, waarbij je HAM, ROS, VET en VES samen in het frame had genoeg zegt. VES is sterker dan Bobby Ric in race pace en een grotere camera-magneet.

Verder Palmer, wat een flapdrol bij Sainz... Jezus.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:53:
[...]

Grapje again?
HAM had vandaag, zojuist, kans om wereldkampioen te worden, over welk verlies heb je het?
Verplaats je in de coureur haha.
Daardoor is het niet ineens minder smerig. Ja, het mag van de regels. Maar als Hamilton zo kampioen had geworden, was het net zo vals als in 2008. Rosberg had zich net zo goed in de eerste bocht in Hamilton kunnen boren.

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasG op 27-11-2016 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:52:
op Sky. Die moeder van ROS is ook echt blij.. (en heeft een drankje gezien..)
Een leuk mens, lekker spontaan. :)

Keke is hiding... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
bvbal79 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:56:
[...]

Wat hat RIC dan moeten doen? Hij heeft verdedigd binnen zijn kunnen (let op de nieuwe VES-regelen geld ook nog), door een Ferrari voorbij gereden worden met DRS vs een renault is geen vergelijking. BTW VES was ook binnen no time ingehaald op dezelfde plek.

De beste stuurlui staan weer aan wal....
VES regel is toch van lijn veranderen tijdens het remmen? Iets in je reactie spreekt zich tegen: ves regel, drs zone (nah dat gaat niet op).
RIC had bijvoorbeeld (niet netjes, niet leuk, maar het had voor ric weinig uitgemaakt) een lompe stunt kunnen uithalen op vettel = beiden van de baan.
Oh ric krijgt straf, maar dat maakt niet uit want zijn plek stond vast.

Voorbeeld he, RIC had op het begin toen hij tussen de 2 ferrari's zat al kansen gehad om in te halen, kansen die bijv HAM of Max wel gepakt hadden. Ric vertikte het, sterker nog, hij liet beiden Ferrari's lekker voorbij en naar voren knallen.

Er waren meerdere situaties waar RIC iets had kunnen doen, niet alleen de inhaal actie van VET op RIC.

At the end, Max had natuurlijk niet in de eerste bocht al moeten knallen, hoewel het vrijwel onvermijdelijk was zoals de commentaren op TV ook al zeiden, gewoon dikke vette pech waar het mee begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
JackBol schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:59:

Verder Palmer, wat een flapdrol bij Sainz... Jezus.
Ik vraag me af in hoeverre dat Palmer's schuld was... ok, de achterste auto heeft altijd schuld volgens de verzekering... maar hem nu een flapdrol noemen gaat me wat ver.... Sainz leek toch erg veel snelheid te verliezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ThomasG schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:59:
[...]
Daardoor is het niet ineens minder smerig. Ja, het mag van de regels. Maar als Hamilton zo kampioen had geworden, was het net zo vals als in 2008. Rosberg had zich net zo goed in de eerste bocht in Hamilton kunnen boren.
Ik snap je tirade niet. Ham moest ervoor zorgen dat er twee wagens tussen hem en ROS komen. Dat lukt niet door 30 seconde voor iedereen uit te rijden. Met deze strategie hadden VET en VES een kans om op de staart van ROS te komen. Het mag van de regels, waarom zou hij het NIET doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

[...]
Als het binnen de regels valt is het niet smerig natuurlijk, hooguit minder fairplay. Het was zijn enige manier om enige invloed uit te kunnen oefenen op de uitslag van de race. Winnen was namelijk niet genoeg om WDC te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]
HAM heeft wel flinke pech met zijn auto gehad, indien de auto het goed deed (meeste races) won die ook even makkelijk van rosberg.
Oftewel, ROS had een betere auto, HAM is de betere coureur (kan je zeggen wat je wilt, maar dat is een feit, zegt rosberg zelf ook...).
Het was HAM dan ook gewoon meer gegund om wereldkampioen te worden, en dat doe je op elke mogelijke manier. Niet door je teamgenoot er persoonlijk uit te rijden wel door tactiek toe te passen.

Wat er smerig aan is weet ik niet, het is geen potje schaken maar F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

P.O. Box schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:00:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre dat Palmer's schuld was... ok, de achterste auto heeft altijd schuld volgens de verzekering... maar hem nu een flapdrol noemen gaat me wat ver.... Sainz leek toch erg veel snelheid te verliezen
Misschien moet ik de beelden nog eens terug kijken. Dans-le-moment vond ik 't prutswerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyR-JbaWQAEtA5S.png:large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pGak0IS.jpeg

I'm super happy with this very special season for me. Big thanks to @redbullracing and all the support from around the world! #keeppushing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:00:
[...]

VES regel is toch van lijn veranderen tijdens het remmen? Iets in je reactie spreekt zich tegen: ves regel, drs zone (nah dat gaat niet op).
RIC had bijvoorbeeld (niet netjes, niet leuk, maar het had voor ric weinig uitgemaakt) een lompe stunt kunnen uithalen op vettel = beiden van de baan.

Voorbeeld he, RIC had op het begin toen hij tussen de 2 ferrari's zat al kansen gehad om in te halen, kansen die bijv HAM of Max wel gepakt hadden. Ric vertikte het, sterker nog, hij liet beiden Ferrari's lekker voorbij en naar voren knallen.

Er waren meerdere situaties waar RIC iets had kunnen doen, niet alleen de inhaal actie van VET op RIC.

At the end, Max had natuurlijk niet in de eerste bocht al moeten knallen, hoewel het vrijwel onvermijdelijk was zoals de commentaren op TV ook al zeiden, gewoon dikke vette pech waar het mee begon.
Max heeft vooraf al aangegeven dat de 4e plaats in het kampioenschap hem niet boeide. Je hele verhaal gaat dus nergens over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
LopendeVogel schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:00:
[...]

\
Man Man man... Ga de race nog een keer kijken aub. Ik heb RIC nooit beide Fer voorbij zien laten gaan. Nog beter hij probeerde het zelfs met een inhaalactie op RAI...(lag je te slapen??)

Beetje RIC zwart maken, terwijl je weet dat het niet zo is...en waarom zu RIC moeten helpen, VES vond die 4de plek toch niet boeiend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Bullet NL schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat Max een van de betere coureurs is, ik wil de anderen niet afschilderen...
Als voorbeeld, RIC is voor VES geëindigd qua kampioenschap punten, maar iedereen heeft het over Max....
Max heeft ook veel meer TV exposure.
Dat RIC voor VES is geeindigd is ook niet zo moeilijk, VES begon het seizoen in een Torro Rosso, waar RIC het hele jaar al in die RedBull gereden heeft.

Komend seizoen is die strijd dus ook echt te noemen, beide vanaf Melbourne in dezelfde auto.

De race voor mij:
- Max na de spin p22, rijdt terug naar (uiteindelijk) P4. Heel netjes.
- Hamilton natuurlijk teleurgesteld maar geen crybaby-gedrag tot zover, mag gezegd worden
- Grijze muis WK (niet onverdiend, maar wel een grijze muis WK)
- Jankbalk Vettel op het podium, netjes gereden verder maar na al dat gejank van 'm is het jammer. :/
- Max vs Grosjean, Grosjean die gewoon bij Max weg rijdt.. Klote Renault :(
- Uitvaller van Button :/ Had het mooi voor 'm gevonden als-ie een mooi resultaat had behaald om afscheid mee te nemen.
- Massa, vrij anoniem in zijn laatste race? Wel in de punten.

Nu maar weer wachten tot maart. Kijken of de kaarten opnieuw geschudt worden (ik denk het niet...), kijken hoe de "strijd" RIC-VES verloopt als RBR meer kan/gaat winnen of als het om de punten in het WDC gaat, kijken wat VDO-ALO bij McLaren gaat doen en natuurlijk hopen dat rookie Stroll geen nieuwe Knaldonado blijkt te zijn.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Lol @ROS and then Max, off all people... Rosberg doet het schijnbaar in zijn broek voor hem. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:53
sjaool schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:16:
Lol @ROS and then Max, off all people... Rosberg doet het schijnbaar in zijn broek voor hem. :D
Haha echt he de opluchting was volgens mij erg groot bij Rosberg :D

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Badeend schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:05:
[...]

Max heeft vooraf al aangegeven dat de 4e plaats in het kampioenschap hem niet boeide. Je hele verhaal gaat dus nergens over.
Hij ging zich focussen om de race te winnen, ondanks dat het moeilijk zou zijn, hij ging zich niet bezig houden met de 4e plek = onjuiste focus.
Maar goed mijn verhaal gaat nergens over, Max wilde natuurlijk niet die 4e plek hebben hé? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Haha.
"I thought with @Max33Verstappen, today of all days, I wouldn't see him... and there he was again!" @nico_rosberg 😅 #AbuDhabiGP 🇦🇪 #C4F1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hDyDYrC.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2016 17:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

:D :D :D

"Crazy Max was after that (Vettel) so I couldn't let anyone pass."

Nico is menselijk en laat emotie zien. Mooi man! :Y

Mooi ook hoe hij Lewis complimenten geeft over de manier waarop hij in de achterliggers geduwd werd en tegelijkertijd Lewis niet kon inhalen. :Y

[ Voor 19% gewijzigd door max op 27-11-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySEcj-XgAYLCxT.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vivian lekker natgespoten in haar witte jurkje. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Rivanov schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:33:
Vivian lekker natgespoten in haar witte jurkje. >:)
Als je het zo schrijft klinkt het wel een beetje shady ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Zou de Ferrari kerstmaaltijd nu wel doorgaan nu Sebastian eindelijk een podiumplek heeft veroverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heeft er iemand het filmpje van Damon Hill in zijn gouwe ouwe brullende V10? Krijg het zo snel niet gevonden of ik moet er compleet naastgekeken hebben..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hij is echt doodsbang elke keer als hij de Red Bull van Max in zijn spiegel ziet. oOo

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Gekkenhuis schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:39:
Heeft er iemand het filmpje van Damon Hill in zijn gouwe ouwe brullende V10? Krijg het zo snel niet gevonden of ik moet er compleet naastgekeken hebben..
Wellicht hier ergens :?

[F1] Seizoen 2016 - Deel 3

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hahaha JB.. 'You're notebooks are relatively interesting.. sometimes'.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Gekkenhuis schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:39:
Volgens mij zijn dit ze.
Deel 1
Deel 2

Hm... deel twee kan ik zo kijken, deel een helaas niet. :-(
Nu is deel twee wel het deel waarbij hij in de auto stapt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 27-11-2016 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Toch wel een mooie afsluiter van dit Formule 1 seizoen. Respect voor beide heren van Mercedes. Lewis had Nico natuurlijk veel meer pijn kunnen doen vandaag door 'trucjes' maar heeft het netjes gehouden. Ondanks dat ze duidelijk geen vrienden zijn toch wel een felicitatie naar Nico en niet al te zuur gedrag op het podium.

Nico zat de laatste 10 rondjes waarschijnlijk zo in de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YRXv3BM7hQKI7BdE815plcBZ/thumb.gif
Hij is misschien niet zo goed als Lewis en al helemaal niet zo stress bestendig dus kudos dat hij hem op de baan heeft gehouden. Ik kan me nog een mislukte inhaalactie herinneren op Max met een spin als gevolg, maar vandaag ging hij (toch een beetje onverwacht voor mij) uiteindelijk er langs.

Ook Seb en Max hebben weer lekker rondjes gescheurd en een beetje met elkaar kunnen stoeien zonder al te veel geneuzel.

Ja was een mooie afsluiter zo. Op naar Formule 1 seizoen 2017. :)

Ps, noemde zijn vrouw hem nou 'monkey' over de radio?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 27-11-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
verhaal van TED dat HAM na barcelona zijn ontslag heeft ingediend.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

nachtnet schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:56:
Bron?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySJgBoXEAAsqbx.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySKLKoXcAAz7gE.jpg:large

Mrs. Ros op bijpassende schoenen..

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 27-11-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

Wies stapt er dan in die Merc? Wehrlein? ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Uit ted's Notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Ik mis de motorhomes toch wel daar in Abu Dhabi. Ted kon nu net zo goed over een of ander bungalowpark lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ligt het aan mij of heeft Rosberg de minst knappe vrouw/vriendin van de coureurs?
Hippocampus schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:51:
Ps, noemde zijn vrouw hem nou 'monkey' over de radio?
Modbreak:Ga jij eens even dimmen.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-11-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

TheBrut3 schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:11:
Ligt het aan mij of heeft Rosberg de minst knappe vrouw/vriendin van de coureurs?

[...]
knip
Beauty is in the eye of the beholder. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-11-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wth wil je daar nou mee zeggen? Ik zou zeggen dat inderdaad bij jou iets niet helemaal lekker gaat 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48

[...]
Man man man 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Post die van jou anders ff :+ , maken wij die vergelijking wel ff

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 27-11-2016 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Smultie schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:15:
[...]

Post die van jou anders ff :+ , maken wij die vergelijking wel ff
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/x/okay-gesture-2438346.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
disagree
knip
Niet op reageren, maak liever een TR aan. :)

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-11-2016 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySQ0rCXgAE8eGe.jpg
When your husband becomes #F1 World Champion...

And you forget to bring a change of clothes...

#viv1an #n1co #F1Finale #AbuDhabiGP

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ygw_OHML0-A]

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2016 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MJHH93 schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:27:
Er staat een smilie bij. [....]
Een sociale norm vervalt niet met een smiley ;w

Maar wat een antipathie hier tegen Rosberg zeg. Het is de coureur die veel bewuster rijdt dan Hamilton en geen punten weggooit met gebrek aan focus of ondoordachte acties. Je ziet continu berichten zoals
Following the Championship decider in Abu Dhabi, Lewis Hamilton tells Martin Brundle he hopes both he and Nico Rosberg have the same amount of car reliability for 2017.
Lekker eenzijdige keuze voor een kop. Dit past wel bij Sky. Pas in de body van artikelen kom je vaak de echte uitspraken tegen en de nuance.

Ik hoop dat na het seizoen het hele verhaal/het dirt uit het Mercedes team komt. Dus de verhalen over power modes, PK voordeel in kwalificatie door nieuwe motoren etc :D. Dan weten we pas wat er echt speelde…

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 27-11-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
Fotoshop? Of een ongelukkig camera standpunt? Alles lijkt zo uit verhouding.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:39:
[...]
Die vertekening hoort bij de randen van een foto die gemaak is met een groothoeklens. Geen flatteuze foto :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Nee hoor. Zo staat ze er echt bij. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yQXIKCZ.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QNEI0hm.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySTUwbWQAAcvqy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySTUwdWQAApYlQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CySTUweWgAAq-yJ.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2016 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

[...]

Perspectief. Niks mis met mevrouw Rosberg. Mooie natuurlijke schoonheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gutierrez over Verstappen:
"He drove like an idiot, and not fair"

Komop jongens, waar blijven de memes van Gutierrez met een speentje etc? :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Kappen met die racistische opmerkingen. Serieus, het is nergens voor nodig, we zien het altijd en we zien het niet door de vingers. Verder graag er ook niet op reageren. Vul een TR in en dan handel ik of een van mijn collega's het verder af. :)

Honestly, gaat dit door dan ga ik "full Vettel" op dit topic hoor...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:44
Pa en zoon als kampioen gebeurt dus eens in de 34 jaar. Leuk toeval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Razkin schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:49:
Pa en zoon als kampioen gebeurt dus eens in de 34 jaar. Leuk toeval.
Eens in de 20 jaar. Mick Schumacher gaat dus 2036 winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zie nu pas dat Keke daar met een dikke sigaar staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

fsfikke schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:45:
[...]

Gutierrez over Verstappen:
"He drove like an idiot, and not fair"

Komop jongens, waar blijven de memes van Gutierrez met een speentje etc? :+
Heeft ie dat gezegd? Heb ik dan iets gemist in de race?
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1