My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ah kijk, ik heb er ook overheen gelezen. Maar dan is dat helderiketot schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:52:
Op de door jou gelinkte pagina staat :
Manufacturer
This model is manufactured by GULY with product ID 10621 and shipped by Zhuhai Xitu Trading Co., Ltd..
Dus gewoon Dropshipping website, en inderdaad dezelfde auto.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
In deze video komt de cabrio voorbij (donker rode) alsook de Inspire SF90 (de gele) die ik noemde. De Lego Daytona staat hier al te pronken en de CaDA LaFerrari zit ook nog in mijn backlogMoechy schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:19:
Zitten er in die auto's ook volledig werken motoren of is het enkel de carrosserie?
Hoewel ik de cabrio wel mooi vind dus toch laten staan.
Dat vind ik zo mooi aan die Inspire Ferrari, die krijg je zowel in het geel als rood. Kun je zelf kiezen welke panelen je erop schroeft
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-12-2025 14:38 ]

https://i.imgur.com/WKk7kjS.jpeg
https://i.imgur.com/i2422z1.jpeg
De gebruikte kleuren zijn zilver, gunmetal en zwart en deze zitten door elkaar in de zakjes, dus soms was het wat lastig zoeken. Maar dat is het sowieso al met BlueBrixx modellen, de nummering is voor mij nog een raadsel.
In dit geval was de nummering van 1-1, 1-2 t/m 1-6, 2-1, 2-3, 3-1, 3-2 etc en dan ook een zakje 6.
Ik de instructies staat dan dat je moet beginnen aan de 1 reeks, of de 2, of iets uit zakje 6.
Maar toch tijdens het bouwen kom je er dan achter dat je een stukje niet kan vinden en denk dat je het kwijt bent of ontbreekt, maar dat stukje zit dan in de 3 reeks zit terwijl er nog niet is aangegeven om die te openen. Op het laatste erachter gekomen dat ik 1 fout gemaakt had, ik had 2x een 1x1 dichte ronde stud gebruikt waar ik een open stud had moeten gebruiken, geen probleem want die zaten aan de buiten kant van de voet dus snel gewisseld.
Daar kwam ik gister ook achter toen ik de Guly zakjes erbij pakte. Van 1 heb je bijvoorbeeld 5 zakjes 1-1, 1-2, 1-3, 1-4 en 1-5 ... maar wie zegt dat er niet een 1-6 moet zijn? Uiteindelijk kom je er wel achter dat er maar 5 zakjes zijn en dan gaan we er maar vanuit dat het compleet is, maar een markering 1v5, 2v5, 3v5, 4v5, 5v5 zou duidelijker geweest zijn, maar dan weet je nog niet dat het om stap 1 gaat dus dan moet je eig 1.1v5, 1.2v5, 1.3v5, 1.4v5, 1.5v5 hanteren ofzoRoadRage schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:08:
[...]
In dit geval was de nummering van 1-1, 1-2 t/m 1-6, 2-1, 2-3, 3-1, 3-2 etc en dan ook een zakje 6.
Ik de instructies staat dan dat je moet beginnen aan de 1 reeks, of de 2, of iets uit zakje 6.
Maar toch tijdens het bouwen kom je er dan achter dat je een stukje niet kan vinden en denk dat je het kwijt bent of ontbreekt, maar dat stukje zit dan in de 3 reeks zit terwijl er nog niet is aangegeven om die te openen. Op het laatste erachter gekomen dat ik 1 fout gemaakt had, ik had 2x een 1x1 dichte ronde stud gebruikt waar ik een open stud had moeten gebruiken, geen probleem want die zaten aan de buiten kant van de voet dus snel gewisseld.
In het boekje werd aangegeven zak(jes) 1 open te maken en vooralsnog heb ik alles kunnen vinden. Soms moet je ook wel eens gewoon wat harder zoeken. Geen idee hoe het bij jouw Robocop zit.
Schijnbaar is er een Robocop 2 .. dat wist ik niet eens
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-12-2025 17:18 ]
Precies dit. Ik open zakje 1-1 en gooi deze in een bakje, vind ik een onderdeeltje niet, dan gaat het volgende zakje open en in een bakje. Soms moet ik alle bakjes 3 keer langs, maar het komt altijd wel goedAlfa Novanta schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:16:
[...]
Daar kwam ik gister ook achter toen ik de Guly zakjes erbij pakte. Van 1 heb je bijvoorbeeld 5 zakjes 1-1, 1-2, 1-3, 1-4 en 1-5 ... maar wie zegt dat er niet een 1-6 moet zijn? Uiteindelijk kom je er wel achter dat er maar 5 zakjes zijn en dan gaan we er maar vanuit dat het compleet is, maar een markering 1v5, 2v5, 3v5, 4v5, 5v5 zou duidelijker geweest zijn, maar dan weet je nog niet dat het om stap 1 gaat dus dan moet je eig 1.1v5, 1.2v5, 1.3v5, 1.4v5, 1.5v5 hanteren ofzo![]()
In het boekje werd aangegeven zak(jes) 1 open te maken en vooralsnog heb ik alles kunnen vinden. Soms moet je ook wel eens gewoon wat harder zoeken. Geen idee hoe het bij jouw Robocop zit.
Schijnbaar is er een Robocop 2 .. dat wist ik niet eens
Nu moet ik zeggen dat ik niet weet of ze dropshipper zijn of niet, want ze shippen lijkt het wel in hun eigen verpakking, dus wellicht dat ze zonder omdoos wholesale bestellen en dan in een universele doos van hun verpakken en opsturen.Fanta schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:12:
[...]
Bedankt, ik zal niet goed genoeg gelezen hebben. Wel goed om te weten, ik heb altijd gedacht dat the block zone een merk is. Weer wat geleerd!
Maar het is gewoon een verzamelsite met verschillende merken dus
Dat is toch wat dropshipping is? Iets bestellen, je eigen sticker/doos er omheen en doorschuiven? Of valt dat onder wat anders?iketot schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:55:
[...]
Nu moet ik zeggen dat ik niet weet of ze dropshipper zijn of niet, want ze shippen lijkt het wel in hun eigen verpakking, dus wellicht dat ze zonder omdoos wholesale bestellen en dan in een universele doos van hun verpakken en opsturen.
Maar het is gewoon een verzamelsite met verschillende merken dus
Consensus blijft wel: ze zijn duur in vergelijking met andere sites
[ Voor 6% gewijzigd door RubjeMazter op 15-12-2025 20:34 ]
Echte dropshipping is een middle-man waar jij iets koopt die dan tegen de leverancier zegt lever het item op adres RubjeMazter af. Dan heeft de middleman geen magazijn nodig en hoeft minder handelingen te doen. De logistiek is dan voor de leverancier/fabrikant. Dat is dus ook waarom die theBlockZone mij niet eventjes een foutief onderdeel kon opsturen want ze hebben zelf gewoon niks (maar dat zeggen zie niet en ook niet hoe je het wél kunt oplossen).RubjeMazter schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:34:
Dat is toch wat dropshipping is? Iets bestellen, je eigen sticker/doos er omheen en doorschuiven? Of valt dat onder wat anders?
Maar wat je nu bij Barweer ziet, is dat ze een Europees warehouse hebben, m.a.w. die hebben dus wel een eigen magazijn, maar dan hebben ze waarschijnlijk nog steeds geen losse steentjes liggen.
(tenzij ze in het magazijn erg ruw met hun voorraad omgaan, maar dan pakken ze een stofzuiger)
[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-12-2025 21:01 ]
Dropshipper heeft zoals Alfa Novanta zegt geen eigen voorraad. Jij bestelt bij site A, die zegt tegen fabrikant, stuur naar adres van jou en klaar.RubjeMazter schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:34:
[...]
Dat is toch wat dropshipping is? Iets bestellen, je eigen sticker/doos er omheen en doorschuiven? Of valt dat onder wat anders?
Geen voorraad en nemen vaak ook geen verantwoordelijkheid
:strip_exif()/f/image/RIzN0gPOCyqDlvGf2JNKszRA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QwCqETofwkaS4oSQgZcfCc1g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EVUCpYaY4YEH0TFdAjINCUad.jpg?f=fotoalbum_large)
Poah .. dikke motors
:strip_exif()/f/image/TrDzpag8NkN40Pif15z6XrJl.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Lego had je op pagina 22 nog niet eens 1 wielophanging af. Deze kan al bijna rijden
:strip_exif()/f/image/aBJWj6nS5Zmif814BARp0QUt.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is de wielophanging wel vrij bont dus ik zal wat parts bestellen om dat te verbeteren. De verdere basis is wel geheel zwart/grijs geworden (Black pins ftw) icm enkele beige en trans clear tandwielen, en een blauwe diff. Maar bij tandwielen vind ik het niet zo erg, daar zit een functie die je best mag zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-12-2025 20:21 ]
Schokbrekers mogen best een kleurtje hebben hoor!Alfa Novanta schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:33:
Helaas is de wielophanging wel vrij bont dus ik zal wat parts bestellen om dat te verbeteren. De verdere basis is wel geheel zwart/grijs geworden (Black pins ftw) icm enkele beige en trans clear tandwielen, en een blauwe diff. Maar bij tandwielen vind ik het niet zo erg, daar zit een functie die je best mag zien.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Owja ik ken ze, heb ze er zelf ook wel onder gehadmawashigeri schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:04:
Schokbrekers mogen best een kleurtje hebben hoor!
[Afbeelding]
Doelde meer op de rode en gele axles en die gele "moertjes" (weet zo de naam niet).
Ook de Guly Alfa die ik nu bouw staat er opBron: https://yourwobb.com/pages/library
YWOBB's Library
For convenient the friends who need the PDF instructions, here are the links for them, and if the one you need isn't in the file below, just pls contact us. We'll try to get them and add them into drive. Appreciate your support!!
1, 18K & RAEL
2, BAKA & ZHEGAO
3, CADA
4, DECOOL & JISI & ZYS
5, ENLIGHTEN & QMAN & KEEPPLAY
6, FORANGE & SIXSIX
7, GULY & ZAPE & SG
8, HSANHE & KACO
9, JACK & MORK & URGE
10, JIE STAR
11, K-BOX
12, KAZI
13, LEJI & MJ
14, LY & 2GO
15, LOZ
16, Mould King
17, MOYU
18, PANLOS & TIGER
19, PANTASY
20, QIZHILE
21, Quanguan
22, RASTAR
23, Reobrix & JUHANG
24, SEMBO & SY & Wekki & AREA-X
25, Small Angle
26, TGL & GAOMISI
27, TUOLE
28, TUOMU
29, WANGE
30, WINNER
31, XINGBAO
32, XINYU & PANGU
33, Others
[ Voor 70% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-12-2025 21:32 ]
:strip_exif()/f/image/Z7uqLzObQspDOXoukosBkrVR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9rslflbrARoehbgz0uh5HluX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HVFHxoSZbZw2paFzFYSfvGd0.jpg?f=fotoalbum_large)
Detail,
het origineel heeft een V6 bi-turbo gekregen dus waarschijnlijk ga ik er nog iets anders van Smurfen
Het lijkt sowieso niet op de echte
(Maserati want Alfa is niet te vinden)
:strip_exif()/f/image/BuPnDFWCcZluCOtXmgCGRv0R.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3mlXqgESOT2JEtPSgWyWsGDM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MLLfYlf5GSfauJBjYIShBLop.jpg?f=user_large)
In de Alfa ziet dat er zo uit ..
:strip_exif()/f/image/55Bc8sW9j2kZUBrgqjVJFJ8G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BfbrUmhtTLJhVYXWB9y2zHaU.jpg?f=fotoalbum_large)
compleet weggestopt
Maargoed, bouwsteentjes dus we maken er maar wat van. Guly komt dadelijk nog met 2 turbo's op de zij dus dan maar even beter kijken wat er mogelijk is zonder enorme overhaul. Kan er altijd nog wat zwarte plates omheen knutselen, net echt
Anyway, bijna klaar voor het huwelijk
:strip_exif()/f/image/rvik4gc1YKZ2dzrMdzLDKgnS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g44U1nVPKoBg2xR6zaRukV4V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPPY2OpmdQFvP2I155tp0MkX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JPB18Y0i4CQR6J3cBi5dZlSr.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderzijde
En tussendoor doe je nog ff een Ravensburger puzzel?Alfa Novanta schreef op donderdag 18 december 2025 @ 00:37:
Dikke V8![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Detail,
het origineel heeft een V6 bi-turbo gekregen dus waarschijnlijk ga ik er nog iets anders van Smurfen
Het lijkt sowieso niet op de echte
(Maserati want Alfa is niet te vinden)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de Alfa ziet dat er zo uit ..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
compleet weggestopt![]()
Maargoed, bouwsteentjes dus we maken er maar wat van. Guly komt dadelijk nog met 2 turbo's op de zij dus dan maar even beter kijken wat er mogelijk is zonder enorme overhaul. Kan er altijd nog wat zwarte plates omheen knutselen, net echt![]()
Anyway, bijna klaar voor het huwelijk![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onderzijde
[Afbeelding]
Het gaat om deze instructie, waarbij ik een ronde witte tile van 2x2 op een plate moet plaatsen, met het draadje ertussen gepropt
[ Voor 5% gewijzigd door STLT op 18-12-2025 14:13 ]
Mijn geld zit in stenen... :')
Volgens mij is dit de hunting cabin waar ik nu ook mee bezig ben. Het draadje van de verlichting heb ik nu los liggen. Straks zie je het deels niet meer omdat de vloer van het huis eroverheen komt.STLT schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:12:
Ik ben voor het eerst een set van lumibricks aan het maken (fijne steentjes, voelt goed met bouwen) en ook voor het eerst met verlichting bezig. Bij het eerste verlichtingsdraadje ben ik meteen al wat verbaasd en verward want ik moet een draadje tussen een plate en een tile persen (en echt netjes zit de tile er dan niet eens op want daar zit het draadje teveel voor in de weg). Dat kan toch nooit de duurzaamheid van het draadje ten goede komen? Is het echt de bedoeling om het op deze manier in te bouwen of zie ik iets over het hoofd? Op de andere twee plekken waar dit draadje geleid wordt wordt netjes gebruik gemaakt van stukjes met een gootje.
Het gaat om deze instructie, waarbij ik een ronde witte tile van 2x2 op een plate moet plaatsen, met het draadje ertussen gepropt
[Afbeelding]
Echter dit is ook mijn eerste lumibricks build met licht, dus ik kan het ook mis hebben.
Ik wil toch eens een keer een CADA set gaan proberen, ze lijken erg goed aan de weg te timmeren, zijn fijner geprijsd dan lego, en ik ben ondertussen bij lego bijna door het backlog heen (althans, de officiele sets die ik de moeite waard vind).
Kwa cada heb ik de volgende op de shortlist:
- 1:8 LaFerrari
- 1:8 488 Pista
- 1:8 Mazda RX-7
- 1:10 Mazda 787b
Van de oudere sets spreken de oude witte lambo en porsche 919 me ook wel aan, maar ik verwacht dat die oude sets toch minder verfijnd zijn. Zelfde geld in mindere mate ook voor de 1:8 ferraris. Eigenlijk zou ik de lotus of nieuwe AMG daar moeten proberen, maar die zijn kwa prijs me iets te duur voor een eerste probeersel.
Kan er iemand voors/tegens van vooral de laferrari en de RX-7 noemen?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ja, FENOMENAALvectormatic schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:57:
Zijn er hier mensen met een sterke mening over recente CADA autos?
Is dat sterk genoeg? Goede kwaliteit stenen en een aantal parels. Die dikke rode truck met 20 motoren oid, de AMG One en de nieuwe AMG GT3 zijn echt toppers! Maar er zullen vast ook mindere exemplaren zijn. Goed de reviews bekijken zou ik zeggen.
Altijd doen, qua bang for the buck zetten ze Lego aardig te kakken. Inspire en Guly trouwens ook. Gemotoriseerd, vernieuwende functies, verlichting, gewoon 4000+ steentjes en voor de helft van de prijs. En doorgaans is CaDA heel zuinig met afwijkende kleuren aka kleurenkots. Volgens mij is CaDA de enige met black pins!Ik wil toch eens een keer een CADA set gaan proberen, ze lijken erg goed aan de weg te timmeren, zijn fijner geprijsd dan lego, en ik ben ondertussen bij lego bijna door het backlog heen (althans, de officiele sets die ik de moeite waard vind).
Zoals in het iets eerder geplaatste filmpje werd genoemd is de LaFerrari ouder en een minder verfijnde build, of misschien juist te verfijnd. Hij schijnt wel wat lastiger te zijn en wat minder stevig, er zouden wel wat stukjes af kunnen vallen als je ermee gaat rijden. Maar ik moet hem nog bouwen, dus geen eigen ervaring mee. Ik zou hem niet als eerste doen. Puur als display object prachtig exemplaar, en als je op internet de juiste velgen erbij vind, issie echt machtig!Kwa cada heb ik de volgende op de shortlist:
Van de oudere sets spreken de oude witte lambo en porsche 919 me ook wel aan, maar ik verwacht dat die oude sets toch minder verfijnd zijn. Zelfde geld in mindere mate ook voor de 1:8 ferraris. Eigenlijk zou ik de lotus of nieuwe AMG daar moeten proberen, maar die zijn kwa prijs me iets te duur voor een eerste probeersel.
De 488 Pista heb ik hier staan en was een prima build. Full electric en de bouw ging best soepel.
:strip_exif()/f/image/R3PaFlMEHrwWiyEbBIm6KiM4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pl8qehxijLEDv6dukTpe4B7l.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje stoffig
:strip_exif()/f/image/RRaDkHfhLnLLFz2SH3Ys2eCl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lXXNq0Z24l437g8PBJESnp8s.jpg?f=fotoalbum_large)
Let wel, de 4-versnellingen van de 488 Pista kun je al rijdend op en neer schakelen!! En nog werkende flippers ook! En nog verlichting. Absoluut een aanrader.
De Mazda's heb ik geen reviews van gezien maar zullen er vast ook wel zijn.
Hier heb je de CaDA RX7 bij Barweer
https://www.barweer.com/p...-technic?VariantsId=36713
Elektrisch met doos €200 en een dikke wachttijd. Ik zie hem ook bij Bol voor €229 dus dan zou ik daar voor gaan. Voor 3300 stukjes vind ik m wat aan de prijs. €50 erbij en je hebt de AMG One
Een hele sloot CaDA manuals staat hier, ook de 787b .. de RX7 zie ik helaas niet.
Tip: Let even goed op of je met/zonder elektrisch wilt en of je met/zonder doos wilt. Dat kun je meestal apart aangegeven, en scheelt geld, of juist niet. Een officiële doos is mooi maar verdwijnt meestal op zolder. Als bundel van zakjes in een kartonnen omdoos werkt doorgaans ook prima. Zoek er even een goede plastic bak bij zou mijn advies zijn.
Dit was de Guly Alfa 33 Stradale van Barweer, zonder omdoos maar verder tiptop
:strip_exif()/f/image/Kh5D80zIFMxw5ZXgpnPJ1J4C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n2W4ENjeZfyVrpMAiPkD4W5D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5s1d5laNjYrW7BUapAbMAvM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ItdCxdUuN6xNTflmQynZThHj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dsnxmlr5zYWfFtbCpmstsQf6.jpg?f=fotoalbum_large)
En de Inspire SF90 ook via Barweer
:strip_exif()/f/image/5dIQ5kRAisJ9PwpaOQGAX5Yl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YfpfLqhFqDetMQKMWuI9QGjM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LVgFYX54ntkc5sPOPighpRac.jpg?f=fotoalbum_large)
Zowel rood als geel te maken
:strip_exif()/f/image/cZGmqFZpsJxX3ltaESzbiJRj.jpg?f=fotoalbum_large)
Prachtige handleiding ook
:strip_exif()/f/image/5a2pjfYiTXYCFoqArxs8tvm9.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was trouwens deze Inspire waarvan het elektrisch apart geleverd werd. Niet de Guly.
[ Voor 66% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-12-2025 01:23 ]
Zeker, zijn goede sets, de Centenario (770-4 Supercar) zou ik wel laten staan als je een soepele build verwacht, zie deze post. De 919 en 488 zijn heel goed uitgedacht, stenen klikken fijn, leuke details. De 919 is wel een simpele build zonder versnellingsbak, en zonder de electromoteren voelt ie "leeg", veel stickers ook. Zie deze postvectormatic schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:57:
Zijn er hier mensen met een sterke mening over recente CADA autos?
Ik wil toch eens een keer een CADA set gaan proberen, ze lijken erg goed aan de weg te timmeren, zijn fijner geprijsd dan lego, en ik ben ondertussen bij lego bijna door het backlog heen (althans, de officiele sets die ik de moeite waard vind).
Kwa cada heb ik de volgende op de shortlist:
De 2x2 round plate heeft (als ik het goed heb) uitsparingen op 4 plekken. Ken de set zelf niet, maar ik vermoed dat je daar gebruik van kunt maken, om de kabel doorheen te leiden.STLT schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:12:
Mijn ervaring met Lumibricks is dat ze eigenlijk altijd de bekabeling zonder te knellen weg weten te werken. Hoe ik het dan ook altijd doe, is bekabeling aanbrengen en dan voorzichtig even trekken/duwen, om zeker te zijn dat de kabel vrij ligt.
Dus nou wel of niet een tile er op plaatsen? Ik heb hier ook me eerste doos Lumibricks staan waar ik hopelijk snel aan kan beginnen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wij plaatsen ze er gewoon overheen. en alles werkt nog steedsvinpower schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:41:
[...]
Dus nou wel of niet een tile er op plaatsen? Ik heb hier ook me eerste doos Lumibricks staan waar ik hopelijk snel aan kan beginnen
:strip_exif()/f/image/Brb1D17qSzdbJjxXbAZUJplT.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste mede tweakers,
ik wil graag in 2026 een eendaags evenement organiseren voor alternatieve lego merken. Ik wil de bezoekers laten zien dat er veel meer is dan LEGO en dat nep LEGO eigenlijk niet meer bestaat.
Dit evenement zal gehouden worden in Brunssum (zuid-Limburg). Een naam voor dit evenement heb ik al. Locaties en datum heb ik ook al in mijn hoofd. Maar eigenlijk mis ik nog het belangrijkste!, Exposanten!!
Via deze weg wil ik dan graag vragen over er onder jullie mensen zijn die zouden willen exposeren? heb je hier interesse in laat mij dat dan via een pm weten.
Ik denk dat er nog zat nep LEGO bestaat maar dat er in de tussentijd prima andere alternatieve merken zijn die ook kwaliteit of innovatie kunnen leveren.Snoopy1975 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:53:
[Afbeelding]
Beste mede tweakers,
ik wil graag in 2026 een eendaags evenement organiseren voor alternatieve lego merken. Ik wil de bezoekers laten zien dat er veel meer is dan LEGO en dat nep LEGO eigenlijk niet meer bestaat.
Ieder alternatieve merk heeft toch wel 95% of meer gewoon de blokjes 1 op 1 over gekopieerd heeft. Daarnaast heeft LEGO ook niet de bouwblokken uitgevonden maar wel geperfectioneerd en de standaard gezet. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij dat er concurrentie is en dit houdt LEGO ook scherp (al merk ik daar momenteel nog niet veel van). Zo is er nu voor ieder wat wils, in een bredere scala van budgetten.
Heel gaaf initiatief! Helaas wel een tering eind rijden (ruim 3 uur)Snoopy1975 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:53:
[Afbeelding]
Beste mede tweakers,
Dit evenement zal gehouden worden in Brunssum (zuid-Limburg). Een naam voor dit evenement heb ik al. Locaties en datum heb ik ook al in mijn hoofd. Maar eigenlijk mis ik nog het belangrijkste!, Exposanten!!
Via deze weg wil ik dan graag vragen over er onder jullie mensen zijn die zouden willen exposeren? heb je hier interesse in laat mij dat dan via een pm weten.
Het zou gaaf zijn als je een parcour neer zou kunnen leggen waar de elektrische modellen kunnen rondrijden. Misschien zelfs een "wedstrijd" element (de ene wagen gaat standaard sneller dan de ander) en met wat ruimte kunnen modellen zoals de 488 pista met hun versnellingsbak ook even hun benen strekken
pre-Covid had je in Leeuwarden het FEC met hun hobbybeurs, ook met allerlei parcoursen, waar Lego graafmachines met (Lego) steentjes in de weer waren e.d.
Wil daar best even komen rondrijden met mijn Guly Alfa of de CaDA Pista

Bron: https://www.debouwsteen.eu/index.php/evenementen-info/evenement-fotos
Je zou ook clubs kunnen benaderen maar ik denk dat velen zitten vastgeroest aan "Lego"
Misschien was je dat al van plan, maar je zou op de één of andere manier ook de leveranciers/fabrikanten/handelaren erbij moeten betrekken.
Misschien wil De Held der Steine ook wel komen en/of kan hij helpen met zijn connecties oid en misschien promoten op zijn kanaal. En er zijn wel meer van dat soort Duitse review kanalen.
Lijkt mij wel lastig promoten zonder het woord "Lego" ergens te laten vallen. Misschien onder het mom Lego-compatible bouwstenen oid. Hopelijk lezen de Denen niet mee
"Ondek te wereld buiten het bekende blokje uit Denemarken" ? blijft wat vaag .. misschien een foto van wat modellen erbij? Dan vallen de kwartjes wel.
Ik snap nog niet hoe ze konden vallen over het Logo van de Held der Steine wat feitelijk net zo goed nep-Lego had kunnen zijn. Ja-maar-dat-is-ons-trademark .. hoe dan? Neem een foto van een nep-blokje en klaar.
HA-bricks wil ook vast wel komen lijkt mij
En tenslotte zou ik een bouwhoek inrichten waar mensen vooral de kwaliteit van de verschillende merken kunnen uitproberen/elementen kunnen beoordelen. Misschien mensen een blinde test laten doen om te raden welke stukjes echte Lego zijn
Misschien een wand/tafel inrichten met allerhande special-parts .. en ook de verschillende kleuren (metallic) e.d. die Lego niet maakt, metalen koppelingen, carbon asjes oid. of de (rokende) atomizers van Guly, de verschillende motoren en verlichting .. Lumi-bricks stad neerzetten?
En je hebt ook veel (Ali) micro-bricks .. daar heeft mijn vriendin een aantal sets van, ook heel geinig.
Wat is de datum? dan block ik die vast
[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-12-2025 14:58 ]
/f/image/6jdo6t4eDC0jgDdm5tOiRFQw.png?f=fotoalbum_large)
of dit ..
/f/image/E2WmXULn6sQSWA6QRepcVFfX.png?f=fotoalbum_large)
€ 2,50
[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-12-2025 15:07 ]
Hele leuke ideeën, maar laat ik eerst ff kleinschalig beginnen.Alfa Novanta schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:12:
[...]
Heel gaaf initiatief! Helaas wel een tering eind rijden (ruim 3 uur)Is Zwolle/Utrecht niet te realiseren? Zwolle is al bekend van hun Lego World in de IJsselhallen ... hoe gaaf zou het zijn om nou nét daar neer te dalen?
Het zou gaaf zijn als je een parcour neer zou kunnen leggen waar de elektrische modellen kunnen rondrijden. Misschien zelfs een "wedstrijd" element (de ene wagen gaat standaard sneller dan de ander) en met wat ruimte kunnen modellen zoals de 488 pista met hun versnellingsbak ook even hun benen strekken
pre-Covid had je in Leeuwarden het FEC met hun hobbybeurs, ook met allerlei parcoursen, waar Lego graafmachines met (Lego) steentjes in de weer waren e.d.
Wil daar best even komen rondrijden met mijn Guly Alfa of de CaDA Pista![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bron: https://www.debouwsteen.eu/index.php/evenementen-info/evenement-fotos
Je zou ook clubs kunnen benaderen maar ik denk dat velen zitten vastgeroest aan "Lego"![]()
Misschien was je dat al van plan, maar je zou op de één of andere manier ook de leveranciers/fabrikanten/handelaren erbij moeten betrekken.
Misschien wil De Held der Steine ook wel komen en/of kan hij helpen met zijn connecties oid en misschien promoten op zijn kanaal. En er zijn wel meer van dat soort Duitse review kanalen.
Lijkt mij wel lastig promoten zonder het woord "Lego" ergens te laten vallen. Misschien onder het mom Lego-compatible bouwstenen oid. Hopelijk lezen de Denen niet mee
"Ondek te wereld buiten het bekende blokje uit Denemarken" ? blijft wat vaag .. misschien een foto van wat modellen erbij? Dan vallen de kwartjes wel.
Ik snap nog niet hoe ze konden vallen over het Logo van de Held der Steine wat feitelijk net zo goed nep-Lego had kunnen zijn. Ja-maar-dat-is-ons-trademark .. hoe dan? Neem een foto van een nep-blokje en klaar.![]()
HA-bricks wil ook vast wel komen lijkt mij
En tenslotte zou ik een bouwhoek inrichten waar mensen vooral de kwaliteit van de verschillende merken kunnen uitproberen/elementen kunnen beoordelen. Misschien mensen een blinde test laten doen om te raden welke stukjes echte Lego zijn
Misschien een wand/tafel inrichten met allerhande special-parts .. en ook de verschillende kleuren (metallic) e.d. die Lego niet maakt, metalen koppelingen, carbon asjes oid. of de (rokende) atomizers van Guly, de verschillende motoren en verlichting .. Lumi-bricks stad neerzetten?
En je hebt ook veel (Ali) micro-bricks .. daar heeft mijn vriendin een aantal sets van, ook heel geinig.
Wat is de datum? dan block ik die vast
Ik heb helaas geen connectie buiten Limburg, vandaar het eerste evenement in Brunssum. De naam LEGO mag nergens voorkomen anders krijgen we er problemen mee.
Alle club in Nederland zijn zover als ik weet vast geroest aan LEGO daar worden de andere merken uit gekotst.
Op de poster zal duidelijk zijn waar het om gaat, eerste opzet:
Dit is toch de mini-versie blocks? Ik heb zelf veel van die normale size (op een 12x8? grid), deze ogen wel superklein, dat de prijs er ook naar lijktAlfa Novanta schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:59:
Hoe scheetig is dit dan?
[Afbeelding]
of dit ..
[Afbeelding]
€ 2,50
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wellicht het woord "WERLED' nog even aanpassen? Staat een beetje knullig voor een poster.Snoopy1975 schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:06:
[...]
Hele leuke ideeën, maar laat ik eerst ff kleinschalig beginnen.
Ik heb helaas geen connectie buiten Limburg, vandaar het eerste evenement in Brunssum. De naam LEGO mag nergens voorkomen anders krijgen we er problemen mee.
Alle club in Nederland zijn zover als ik weet vast geroest aan LEGO daar worden de andere merken uit gekotst.
Op de poster zal duidelijk zijn waar het om gaat, eerste opzet:
[Afbeelding]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Staan nog wat foute op de poster is zeker nog niet de definitieve versie, Gemini heeft wat moeite met Nederlands.Kappie68 schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:41:
[...]
Wellicht het woord "WERLED' nog even aanpassen? Staat een beetje knullig voor een poster.
De tekst in het Oranje word: Ontdek de wereld buiten het bekende Deense blokje
[ Voor 11% gewijzigd door Snoopy1975 op 22-12-2025 16:02 ]
Aangezien lego nogal duur is dacht ik voor nep te gaan, maar ik vraag mij af of die handleidingen makkelijk zijn?
Het is wel waarde vast, hoe zit dat met alternatieve merken?President schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:31:
Is er hier toevallig iemand met kinderen in de leeftijd van 7? Mijn jongste is nu helemaal into lego... Nouja, het bouwen via de handleiding en het dan ergens neerzetten en er niet meer naar omkijken....
Aangezien lego nogal duur is dacht ik voor nep te gaan, maar ik vraag mij af of die handleidingen makkelijk zijn?
Ik zou eerder proberen aan te moedigen om zelf creaties te maken of te spelen met de Lego zelf. Wellicht het voorbeeld geven.President schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:31:
Is er hier toevallig iemand met kinderen in de leeftijd van 7? Mijn jongste is nu helemaal into lego... Nouja, het bouwen via de handleiding en het dan ergens neerzetten en er niet meer naar omkijken....
Leuk initiatief overigens, hoewel ik @Alfa Novanta s mening, dat brunssum een tikje ver weg is (woon bij utrecht) wel deel
Edit: op de originele vraag, heb een jaar of twee het grootste deel van mijn cobi weggedaan en koop ook veel minder, dus heb helaas weinig te exposeren
[ Voor 21% gewijzigd door vectormatic op 22-12-2025 20:00 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik heb een lijntje met COBI, zelf ff een standje neerzetten voor een halve dag zullen ze niet doen, wel zullen ze mij facilitaire met de nodige reclame/bouwwerken.vectormatic schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:53:
@Snoopy1975 misschien een idee om bijvoorbeeld cobi eens direct te benaderen? Misschien dat zij als europees merk wel zelf een standje willen neerzetten?
Leuk initiatief overigens, hoewel ik @Alfa Novanta s mening, dat brunssum een tikje ver weg is (woon bij utrecht) wel deel
Edit: op de originele vraag, heb een jaar of twee het grootste deel van mijn cobi weggedaan en koop ook veel minder, dus heb helaas weinig te exposeren
Ik ben mij er van bewust dat voor de meeste Nederlanders zuid-Limburg ver weg is. Maar hier liggen mijn connecties om dit op touw te zetten. Van hier uit zouden we verder kunnen kijken om het de volgende keer wat centraler in het land te doen. Voor Belgen en Duitser ligt Brunssum wel weer prima.
Wat is dit een leuke set om te bouwen.de series verdeeld over 9 stappen (elk met minimaal 3 zakjes).RichardG schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:18:
Ik heb afgelopen week de Pantasy Desktop PC meegenomen vanuit de Potsdam BlueBrixx store (als cadeau van mijn vrouw gekregen).
Deze hadden ze in de winkel daar nog in doos staan.
Kan ik 2 hobby's in 1x combineren![]()
[Afbeelding]
Omdat we pas gisteravond weer thuis gekomen zijn, ben ik er nog niet aan begonnen, maar daar komt deze week zeker verandering in.
De eerste stap leek een beetje saai, met de bodemplaat en de achterkant, maar het resultaat daarvan zag er eigenlijk al heel erg goed uit, met herkenbare aansluitingen:
:strip_exif()/f/image/UXDfLZjq6AW0QrvQIco5c9l9.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna was de beurt aan de zijkant en een deel van de voorkant:
:strip_exif()/f/image/uX584hBF0XdeKbBu2xWRu54x.jpg?f=fotoalbum_large)
De volgende stap was het moederbord, met riser card en een insteek kaart (videokaart?). De details hierop zijn echt fantastisch, zoals de afneembare processorkoeler en de herkenbare chips en andere componenten:
:strip_exif()/f/image/NBTPpSUTs9foO4P9kJ3y5Gx0.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Bij de diskette kwam de enige sticker van de set (in ieder geval tot dusver) kijken. En ik zie dat die er ook nog iets scheef op zit
:strip_exif()/f/image/Lo7pfMGRQmQWL9uphS0vz5a5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jZRb8qEJxAHCUlKwVsNTNw4x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nm8WVPfoHXiAcClBmagRNBST.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgZiUTN58088AzDyNMFnmYBw.jpg?f=fotoalbum_large)
De stenen in deze set zijn trouwens allemaal van GoBricks.
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Brammos85 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:09:
[...]
[Afbeelding]
Ga toch weg met je Lego modulars. Laatst nog het Boutique Hotel gebouwd, die viel gewoon tegen. Lumibricks heeft zo ontzettend veel mogelijkheden, prachtige verlichting, geen stickers, alleen maar prints, en kost dan ook nog een sloot minder.
Love it!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Hft3UR4qmngwgm3BrJXW4hjM.jpg?f=user_large)
Ik heb hem nu ook gebouwd,
Mijn eerst Lumibricks set en prachtig resultaat.
Bij deze set de prints, maar ook de mini schilderijen die je bouwt erg mooie details en je krijgt er ook licht bij en hiervoor speciale blokjes het geheel voegt in mijn ogen veel sfeer toe.
Ik zit te overwegen om qua modulairs ipv Lego toch vaker voor Lumibricks te kiezen.
De kwaliteit doet in mijn ogen niet onder voor Lego. Ik heb momenteel bijna alle Lego modulairs, maar Lumibricks icm met de licht elementen voegt veel toe en geeft ook meer iets diepte met het bouwen.
Tegenwoordig kan je natuurlijk Lego ook met licht voorzien, maar die afzonderelijke prijzen + de Lego prijs, dan zou ik altijd voor Lumibricks kiezen.
Ik ben erg blij, dat Lego geen alleen recht meer heeft op het blokje. Ook weten dat ze het zelf niet hebben uitgevonden, maar hierdoor consumenten jarenlang wel konden uitmelken( De prijzen zijn nu in mijn ogen niet meer rechtvaardig). Nu de markt open is juich ik dit soort merken alleen maar toe en hier zie je een mooie synergie tussen bouwsteen en licht.
Je merkt bij LEGO ook dat ze steeds meer richting het grote geld gaan. Alsmaar grotere sets, alsmaar duurder, steeds meer focus op de AFOL met de pegels. En ondertussen ook steeds vaker kwaliteitsissues, al heb ik wel het idee dat dat meer speelt in de VS dan in de EU.Dagarkin schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:12:
De kwaliteit doet in mijn ogen niet onder voor Lego. Ik ben erg blij, dat Lego geen alleen recht meer heeft op het blokje. Ook weten dat ze het zelf niet hebben uitgevonden, maar hierdoor consumenten jarenlang wel konden uitmelken( De prijzen zijn nu in mijn ogen niet meer rechtvaardig). Nu de markt open is juich ik dit soort merken alleen maar toe en hier zie je een mooie synergie tussen bouwsteen en licht.
Wat de kwaliteit van stenen betreft merkte ik een paar jaar terug met Cobi al dat die al aardig op het niveau van LEGO zaten, alleen waren de builds vaak wat simplistischer. Maar tegenwoordig heb je meerdere merken die gewoon goede kwaliteit leveren. Mattel weet wat ze doen met onder andere Mega Blocks, maar ook Sluban biedt prima kwaliteit, Lumibricks doet het echt heel goed, Pantasy is men positief over, CADA levert goed spul en dan heb je nog wat kleinere merken die het ook gewoon goed doen. En Mouldking, al associeer ik die nog altijd een beetje met namaak. Tegenwoordig zijn ze legitiem en leveren ze ook prima kwaliteit, maar ik zou dan toch eerder de voorkeur geven aan andere merken.
Ik heb overigens ook wel het idee dat LEGO momenteel harder inzet op de GWP's, en die ook nóg meer in laat spelen op fomo. Setjes die direct inhaken op een enorm dure set, zoals de Tie Fighter bij de Death Star, of de pomp/filter bij het aquarium. Sowieso ook het idee dat er steeds meer GWP's zijn, die echt om het hondsgezeik lijken te veranderen, en natuurlijk regelmatig snel uitverkocht. Persoonlijk vind ik dat gewoon niet zo'n frisse praktijken en is voor mij juist reden om minder snel voor LEGO te kiezen.
Bedankt, had zelf alleen nu nog ervaring met Lumibricks, dan zijn er inmiddels al erg veel alternatieven gelukkig.SomerenV schreef op woensdag 24 december 2025 @ 21:19:
[...]
Je merkt bij LEGO ook dat ze steeds meer richting het grote geld gaan. Alsmaar grotere sets, alsmaar duurder, steeds meer focus op de AFOL met de pegels. En ondertussen ook steeds vaker kwaliteitsissues, al heb ik wel het idee dat dat meer speelt in de VS dan in de EU.
Wat de kwaliteit van stenen betreft merkte ik een paar jaar terug met Cobi al dat die al aardig op het niveau van LEGO zaten, alleen waren de builds vaak wat simplistischer. Maar tegenwoordig heb je meerdere merken die gewoon goede kwaliteit leveren. Mattel weet wat ze doen met onder andere Mega Blocks, maar ook Sluban biedt prima kwaliteit, Lumibricks doet het echt heel goed, Pantasy is men positief over, CADA levert goed spul en dan heb je nog wat kleinere merken die het ook gewoon goed doen. En Mouldking, al associeer ik die nog altijd een beetje met namaak. Tegenwoordig zijn ze legitiem en leveren ze ook prima kwaliteit, maar ik zou dan toch eerder de voorkeur geven aan andere merken.
Ik heb overigens ook wel het idee dat LEGO momenteel harder inzet op de GWP's, en die ook nóg meer in laat spelen op fomo. Setjes die direct inhaken op een enorm dure set, zoals de Tie Fighter bij de Death Star, of de pomp/filter bij het aquarium. Sowieso ook het idee dat er steeds meer GWP's zijn, die echt om het hondsgezeik lijken te veranderen, en natuurlijk regelmatig snel uitverkocht. Persoonlijk vind ik dat gewoon niet zo'n frisse praktijken en is voor mij juist reden om minder snel voor LEGO te kiezen.
Wie weet wat Lego doet, maar door de bovenstaande merken, zullen ze op de duur ook wel zelf meer innovatiever en op prijs moeten concurreren. Wat je nu met de afols beschrijft lijkt Lego meer als een investeringsproduct, dan een product waarmee je fysiek bouwt/speelt. Zo jammer

Rechts mijn build tijdens de kerst naast Lego's Tuxedo Cat.
Wilde deze eigenlijk naast Lego's R2D2 zetten als vervanging van CP3O, maar het verschil is te groot.
Hele gave build, zit geen hole ruimte of vreemd gekleurd blokje in en weegt dus aardig wat. Verbindingen van de ledematen zijn wel wat zwak allemaal en ik heb 1 non-lego fix moeten doen om een blokje vast te zetten.
[ Voor 33% gewijzigd door RoadRage op 27-12-2025 18:25 ]
ik ben momenteel aan het kijken of de 2! battery boxes misschien ook achter de fake motor passen..
:strip_exif()/f/image/Z8PHMSjJgPh5xODXKvQS4oY2.jpg?f=fotoalbum_large)
Guly stopt ze achter de stoelen die daarbij naar voren geklapt worden wat er natuurlijk niet heel fijn uitziet
:strip_exif()/f/image/kEn1GqEudU2iT75eWismDOm4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cidf28QauqIOqYKGUTlFcCKo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HMqNxo8VgDsKGoxqVkAfbeyG.jpg?f=fotoalbum_large)
Guly ging nog uit van een hybride V8 in de Alfa en zet 2 grote fake elektromotoren achterin (met 2 scheepsschroeven)
:strip_exif()/f/image/ncOV9n1PAUJ2cGSZopIDvV4w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9T7wMV3tPxIiIw0u1Ke9yvbK.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik laat die gekke blauwe tonnetjes weg voor de turbo's want dat ziet er ook maf uit.
Ik hoop dat dit lukt, dat zou toch echt 100x beter zijn!
Daarnaast probeer ik die de V8 te vermommen als een V6 waarbij ik de achterste 2 zuigers inbouw en die losse flashy cilinderkoppen vervang door 1 cilinderkop met 3 bobines voor de bougies
Ik moet de stukjes nog even in het grijs bestellen ergens..
:strip_exif()/f/image/9rslflbrARoehbgz0uh5HluX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6fwrifnhSrjmy1xfBccxPA2.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwestie van smaak natuurlijk, het origineel is ook dikke prima natuurlijk
https://www.bluebrixx.com...lf-bow-inv-1x2x2-3-x-100/
Over webrick gesproken, ik had een bestelling met een enorme hoeveelheid hinge plates. Zo een:

Maar ik kreeg alleen onderdeel 2429, dus nu heb ik 36 halve hinge plates waar ik niets mee kan, want bij Lego koop je altijd de 2 helften tegelijk. Erger, bij bricklink betaal je 5x zoveel voor een enkele helft als dat je voor de hele hinge betaald. Weer bestellen bij webrick duurt weer 2 weken, dus toch maar bij bricklink besteld. Maar dus wel iets om over na te denken als je bij chinese winkels alt-blokjes koopt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Door omstandigheden nu pas in de gelegenheid om de set te gaan bouwen, en eigenlijk kom ik er op pagina 1 al achter dat ik alle stukjes mis om de "mockup" motoren te bouwen. Niet in zakje 1, niet in een ongenummerd zakje, en zo te zien eigenlijk nergens.
/f/image/6uNfpbIHT0YPnn7jqQ58zOdu.png?f=fotoalbum_large)
Als ik die mis, loop ik eigenlijk halverwege zakje 2 al vast, want dan heb je ofwel een motor, ofwel een mockup nodig.
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb erg goede ervaringen met de service van Yourwobb, ook na 6+ maanden ben ik altijd goed geholpen bij missende onderdelen. Heb je al contact met ze gezocht?SeatRider schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:19:
Ik heb vorig jaar bij YourWobb de TGL T5005 supercar gekocht. Destijds was er een optie om de RC versie te kopen, dat heb ik niet gedaan.
Door omstandigheden nu pas in de gelegenheid om de set te gaan bouwen, en eigenlijk kom ik er op pagina 1 al achter dat ik alle stukjes mis om de "mockup" motoren te bouwen
Ja, ik moet detailfoto's uit de handleiding opsturen (8 pagina's!) en dan leveren zij ze na. Das netjes, maar ik vraag me dus af of ik het misschien niet goed begreep, en/of dat er misschien iemand hier iets vergelijkbaars heeft meegemaakt. Het lijkt namelijk alsof ik gewoon 1 zak mis, die geleverd had moeten worden bij de static (non-PF) versie.Pinkelmans schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:56:
[...]
Ik heb erg goede ervaringen met de service van Yourwobb, ook na 6+ maanden ben ik altijd goed geholpen bij missende onderdelen. Heb je al contact met ze gezocht?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Weten jullie hoe je kunt achterhalen welke sets een dergelijke connector hebben? Het lijkt mij wel fijn als je een klein straatje gebruik kan maken van dezelfde voeding.
Heb er nu 2 gebouwd, ice cream store en coffeeshop. Beide hebben die connectie niet. Toy store staat nog in de doos .meesje schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:10:
Ik kijk regelmatig op Amazon naar sets van Lumibricks (en natuurlijk op de site van het merk zelf). Vooral de sets uit de town life serie vind ik erg leuk. Niet zo lang geleden zag ik een filmpje waarbij het Italiaanse restaurant gekoppeld werd aan de toy store. Door connectors werd volgens mij alles aan 1 voeding gekoppeld.
Weten jullie hoe je kunt achterhalen welke sets een dergelijke connector hebben? Het lijkt mij wel fijn als je een klein straatje gebruik kan maken van dezelfde voeding.
Wellicht zijn het ook sets waarbij de gebouwen over de volle breedte in beslag nemen? Dus geen stoep o.i.d. aan de zijkanten.Barbapapa852 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:21:
[...]
Heb er nu 2 gebouwd, ice cream store en coffeeshop. Beide hebben die connectie niet. Toy store staat nog in de doos .
Als ik inzoom op afbeeldingen van enkele sets zie ik de connectie zitten. Bij bijboorbeeld de nieuwe redbrick row house. In de specs zie ik het in ieder geval niet terug komen.
Edit: Alle town life sets even nader bekeken. Afgaande op de afbeeldingen lijkt het dat de door mij genoemde drie sets alleen de connector hebben.
Edit 2: Ook de vier cyberpunk sets hebben deze connector (verwerkt in de verhoogde baseplate)
[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 05-01-2026 18:36 ]
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
:strip_exif()/f/image/ibs9n90iQulEou1Q9hgcFoYm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kHMQnDUnECuuOTFQBP6wX1LH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OY7gvPmzbirpgwSJtZz6h8CI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/K2I0xlNwiS0fBBKFQFtII6ls.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XoiDeXcLdXdpBD5ZyKsr3QaG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FyZbtOvEWF0oDejKzTANTIXj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BWsJ7IKCiQqEQuKd7wKJO0K0.jpg?f=fotoalbum_large)