De afgelopen maanden een paar sets van Funwhole geprobeerd. Met name, omdat de Held er zo enthousiast over werd. Nou, ik deel zijn enthousiasme volledig!!
Leuke sets, met heel veel details, leuke mini-builds met creatieve oplossingen, modular-compatible, alles bedrukt/geen enkele sticker (en kwalitatief echt goed bedrukt, tot op de rand; dat lukt dat ene merk niet...) en dan ook nog eens verlicht, met steentjes van top-kwaliteit!
Ik heb me ontzetten geamuseerd, bij het in elkaar zetten, en vooral als je even door hebt hoe die verlichting geplaatst moet worden, dan is het echt leuk om te bouwen. Het is namelijk zo, dat Funwhole (jaja, tegenwoordig Lumibricks...) een eigen methode en eigen steentjes heeft, om de bedrading overal weg te werken. Voeding gaat via USB-A, dus kan via een powerbank of adapter. Lampjes komen ook in verschillende kleuren, met draad ertussen, exact op de afgestemde lengte. De verdiepingen onderling worden ook weer verbonden met een zelf bedacht systeem, zodat je ze wel van elkaar af kunt pakken, zonder dat je zaken los moet halen.
Zoals gezegd, veel leuke kleine mini-builds, die overal sfeer en detail geven. En dan niet alleen de begane grond, maar van begane grond tot aan dakterras. Bouwinstructies ook helder, al moet ik wel zeggen, dat het lastig wordt, om 's avonds zonder goed licht, de verschillende bruin- en zwart-tinten uit elkaar te houden. Een goede lamp helpt dan zeer.
En dan is de prijs ook nog eens leuk: voor de helft van wat de Denen vragen, krijg je echt heel veel steentjes, een mooie doos en een gedrukte handleiding.
Inmiddels ligt er nog eentje in de doos te wachten, en heb ik ook maar eens bierbrouwerij van Pantasy meebesteld. Dat schijnt ook van hoge kwaliteit te zijn. Beide merken hebben wat mij betreft de grondlegger inmiddels ingehaald, op allerlei vlakken. Ja, ik snap dat enthousiasme wel. Hier komen meer sets van.
En als je nieuwsgierig bent: ik heb er 2 te koop, in de V&A sectie, voor een scherpe prijs!