zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Dit heeft niets te maken met lang op de plank liggen, ze zijn gewoon niet goed gemaakt, eerste foto de slechte en de tweede hoe dit hoort te zijn.CORVETTE schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:39:
Ik heb in iets van 100000 stenen afgelopen jaar van hun nog nooit een miss mould gehad. Misschien 2 missende onderdelen .
Heb je een set te pakken die lang op de plank heeft gelegen ?
Wat ook kan zijn : GoBricks heeft NIET alle stenen die Mould King en anderen vragen. Wel 99.999 wel. Maar niet alles. Met name aparte en speciale stenen. Die moeten ze zelf maken of bij andere partijen inkopen.
Alleen deze kleur is niet zo makkelijk te krijgen en zo wel dan erg duur, gelukkig zie je niets van dit onderdeel dus ik ga maar een andere kleur bestellen.
:strip_exif()/f/image/88SXisZxIcH4VbSerB9BIvdi.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie was die leverancier met Lange wachttijd ivm corona lockdown ?
De set heb ik op amazon gekocht, ik zou ze een bericht kunnen sturen, geen idee welke site ik moet hebben van mould king om het daar te vragen, ik heb ook geen zin om lang te leuren en te wachten op een paar onderdelen, laats al bijna iets van 2 maanden moeten wachten op onderdelen van een set die ik bij bleubrixx had gekocht.CORVETTE schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:20:
@gizmokat waarom stuur je je leverancier of mk geen berichtje ? Ik heb spul van ze binnen 6 dagen binnen gehad.
Wie was die leverancier met Lange wachttijd ivm corona lockdown ?
De lange wachttijd was bij yourwobb, ik had een maand gewacht en toen mijn bestelling geanuleerd, omdat ze in Shanghai zitten, en daar alles op slot zit kunnen ze niets verzenden, als het goed is gaat het daar in juni weer open, maar ik wacht nog wel ff een paar maanden tot dat alles gewoon is voor dat ik daar weer iets bestel.
Een tip: koop je sets bij een Nederlandse officieel verkoop punt de aanschaf is dan wel iets duurder maar scheelt je een hoop gezeul bij ontbrekende of defect steentjes. Dat wil niet zeggen dat het altijd binnen twee dagen opgelost kan zijn. Maar de verkoper zal je zeker helpen en het probleem oplossen.gizmokat schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:15:
[...]
De set heb ik op amazon gekocht, ik zou ze een bericht kunnen sturen, geen idee welke site ik moet hebben van mould king om het daar te vragen, ik heb ook geen zin om lang te leuren en te wachten op een paar onderdelen, laats al bijna iets van 2 maanden moeten wachten op onderdelen van een set die ik bij bleubrixx had gekocht.
De lange wachttijd was bij yourwobb, ik had een maand gewacht en toen mijn bestelling geanuleerd, omdat ze in Shanghai zitten, en daar alles op slot zit kunnen ze niets verzenden, als het goed is gaat het daar in juni weer open, maar ik wacht nog wel ff een paar maanden tot dat alles gewoon is voor dat ik daar weer iets bestel.
Deze sets zijn niet te koop hier in nederland en de sets die ze wel verkopen vragen ze bijna 2 keer zoveel ervoor, dan heb ik er niet zo'n moeite mee als ik soms een paar slechte stenen heb die mij een paar euro kosten om dan zelf te vervangen, het is geen lego wat je overal kan kopen.Snoopy1975 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:34:
[...]
Een tip: koop je sets bij een Nederlandse officieel verkoop punt de aanschaf is dan wel iets duurder maar scheelt je een hoop gezeul bij ontbrekende of defect steentjes. Dat wil niet zeggen dat het altijd binnen twee dagen opgelost kan zijn. Maar de verkoper zal je zeker helpen en het probleem oplossen.
Gister kwam ik deze set tegen op Ali Express, maar ik weet niet of ik €200,00 voor "nep" Lego wil uitgeven, hoe vet het model ook is.
https://nl.aliexpress.com...2112000028631105492%21gdf
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
200 euro voor een set van ali expres, vind ik best veel geld.Mad-Matt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:41:
Ik zit enorm in dubio.
Gister kwam ik deze set tegen op Ali Express, maar ik weet niet of ik €200,00 voor "nep" Lego wil uitgeven, hoe vet het model ook is.
Dat dus.Snoopy1975 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:50:
[...]
200 euro voor een set van ali expres, vind ik best veel geld.
Vind de prijzen op Ali sowieso flink hoog worden.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Je kan hem ook in echt Lego maken: https://rebrickable.com/m...gp-turkey-livery/#details (of kijken of de bricks van Webrick.com goedkoper zijn).Mad-Matt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:41:
Ik zit enorm in dubio.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Inmiddels binnen (niet via Snoopys) en mijn zoontje heeft hem gebouwd, mooie set!Speedy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:08:
[...]
Die set is (buiten de Cobi website) net gereleased, Snoopys heeft hem op voorraad.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
'nep' Lego bestaat niet 😡 Lego is zelf ook niet origineel dat is kiddycraft. 😊Mad-Matt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:41:
Ik zit enorm in dubio.
Maar dat terzijde : dat is veel te duur. Je kunt grofweg zeggen dat 3500 onderdelen - met Lego kwaliteit of beter - rond de 100 euro is. Inclusief alles. Zonder electronica. Technic.
Keji heeft geen goede kwaliteit s stenen ook nog eens.
Ze vragen rond de 200 euro voor 2500 onderdelen.
Dus veel te duur.
Ik neem aan dat je max zijn redbull wilt.
Er zijn wel mooie wat oudere F1 wagens te loop.
Ik heb die rebrickable parts list even door webrick.com gehaald, je bent daar 196 euro kwijt aan gobricks stenen en dan mis ik 9 bricks, of 145 euro in price priority mode (zonder verzendkosten).CORVETTE schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:40:
Je kunt grofweg zeggen dat 3500 onderdelen - met Lego kwaliteit of beter - rond de 100 euro is. Inclusief alles. Zonder electronica. Technic.
Keji heeft geen goede kwaliteit s stenen ook nog eens.
Ze vragen rond de 200 euro voor 2500 onderdelen.
Dus veel te duur.
[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 25-05-2022 13:28 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Gaaf dat je dat gedaan hebt!zonoskar schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Ik heb die rebrickable parts list even door webrick.com gehaald, je bent daar 196 euro kwijt aan gobricks stenen en dan mis ik 9 bricks, of 145 euro in price priority mode (zonder verzendkosten).
Is dat voor het 1:8 of 1:10 model ? En wit of blauw ?
Ziet er goed uit! Ik wil zelf nog de gewone uitvoering van de Pershing, de Cobi figuren geef ik niks om en het vorige stuk geschut (de PaK die bij de Opel Blitz in de Limited Edition uitvoering kwam) was zo'n teleurstelling dat ik er geen extra geld voor over heb. Moet wel gezegd worden dat deze howitzer een stuk steviger lijkt op je foto.KNed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:34:
[...]
Inmiddels binnen (niet via Snoopys) en mijn zoontje heeft hem gebouwd, mooie set!
[Afbeelding]
Zit prima in elkaar. Ik vind het echt een hele leuke toevoeging. Er zit ook nog een kist bij met granaten (niet op de foto)Speedy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Moet wel gezegd worden dat deze howitzer een stuk steviger lijkt op je foto.
Wel hebben beide "poten"/"armen" aan beide zeiden van scharnieren, die zijn stroef genoeg. Maar als je hem inklapt moet je even goed beide zijden draaien.
Weet je ook wat de blauwe zou kosten ? Bij die 9 bricks missing zitten daar de wielen bij ?zonoskar schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Ik heb die rebrickable parts list even door webrick.com gehaald, je bent daar 196 euro kwijt aan gobricks stenen en dan mis ik 9 bricks, of 145 euro in price priority mode (zonder verzendkosten).
En hetzelfde onderdeel op bricklink bestellen maar dan van Lego zelf? Is dat niet handiger?gizmokat schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:49:
[...]
Dit heeft niets te maken met lang op de plank liggen, ze zijn gewoon niet goed gemaakt, eerste foto de slechte en de tweede hoe dit hoort te zijn.
Alleen deze kleur is niet zo makkelijk te krijgen en zo wel dan erg duur, gelukkig zie je niets van dit onderdeel dus ik ga maar een andere kleur bestellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het vervangen voor lego is zo en zo het makkelijkst, alleen bestel ik het via toypro vaker daar kleine onderdelen besteld, en die verzenden het ook met brievenbus post dus ook geen dure verzendkosten, en leveren ook snel.neanderthaler schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:41:
[...]
En hetzelfde onderdeel op bricklink bestellen maar dan van Lego zelf? Is dat niet handiger?
:strip_exif()/f/image/rS5gpcrtDEqrpLq5VvjHLQGO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5hVBbnksAUuZgdL5jsAERvZT.jpg?f=fotoalbum_large)
echt bizar hoe dit in elkaar steekt, manmanman hoe kom je er op!?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik had weer een leuke marktplaats verkoop.
Had een set in de bouwsteentjes te koop staan. Een man reageert.
Geef ook wat er goed en minder aan de set.
Man enthousiast en kwam hem vandaag ophalen. Met een veel te klein doosje en veel haast.
Ziet de set: mooi mooi
Ik haal alles erbij en leg het boekje voor . Was voor een jonger persoon als cadeau dus ik geef daarbij nog eens aan dat de bouwstappen moeilijker zijn dan bij een Lego. Geen probleem.
Set moest stuk gemaakt worden anders kon ie niet in de kleine doos. Ding erin gepropt .
Geld gekregen en tijdens het weglopen ziet ie een ander model staan en zegt:
Hey wat een mooi model maar jammer dat het geen Lego is.
Ik kijk hem aan en vraag: je weet toch zeker dat de set die je net hebt gekocht geen Lego is ?!
Ik wil niet dat men iets koopt wat ie niet wil.
Beetje een discussie . Advertentie stond niet onder lego en ook geen lego in de titel en beschrijving. Daar het Chinese merk.
Onderaan zet ik altijd zoek worden: dus alle mogelijke merken en ook Lego ertussen.
Serieus. Hier zakte mijn broek vanaf. Je gaat toch op zoek naar datgene wat je koopt ? Setnummers en maker stonden overal.
Wel 1/6 van de verkoop prijs terug gekregen.
Dat is erg netjes.
Maar nu heb ik een set die uit elkaar moet 🤔
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Het klinkt heel raar, maar ik denk dat het komt door het instructieboekje. Geur was ook verschrikkelijk ;')
Zonder boekje heb ik er geen last van (lijkt het).
Ik adviseer iedereen sowieso om handen te wassen na het bouwen met Lepin (of vergelijkbaar) en/of de bouwstenen. Ik heb meerdere sets gehad en dit niet eerder meegemaakt.
[ Voor 18% gewijzigd door TumTum op 29-05-2022 20:39 ]
Ben nu met de cada apollo bezig, zal morgen foto's sturen, eerste 3 series aan zakjes zijn gedaan maar lucht hangt nog steeds een beetje.
Bij deze:RubjeMazter schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:15:
Ik had dat ook met de cada sets die ik had besteld. Alsof ze al 5 jaar ergens op zolder stonden te verstoffen.
Ben nu met de cada apollo bezig, zal morgen foto's sturen, eerste 3 series aan zakjes zijn gedaan maar lucht hangt nog steeds een beetje.
Bijna 3 maanden heeft dat geduurd - beetje te lang.
Ik zit er niet om te springen maar iemand anders vermoedelijk wel. Duidelijk niet op voorraad in Duitsland.
Daarbij zijn ze bijna net zo krom als die ik al had.
:strip_exif()/f/image/RYEdd8PF60vNhmb8YuXgy3oA.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het detail niveau vind ik op de foto's een beetje tegenvallen. Geen vloeren , beetje kale muren buiten en binnen.
Misschien toch te verwend met het hoge detail niveau die Blue Brixx heeft.
:strip_exif()/f/image/AtgrqF5Jcg5Ll05E1Yfwd3lr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door CORVETTE op 02-06-2022 20:51 ]
Met de release van de Ferrari Daytona SP3 heb ik bij webrick.com een hoop onderdelen in zwart besteld die bij Lego alleen in een specifieke kleur te koop zijn. Dat is het mooie van webrick. Dus ik heb nu zwarte 3L en 5L axles met stopper (bij Lego alleen in bruin), van die 16T en 20T tandwielen voor in de versnellingsbak (Lego alleen rood en blauw) 3L pin met 1L axle (Lego heeft die alleen in donker grijs) en natuurlijk 3L pins in zwart voor 4ct per stuk (bij bricklink betaal je tussen de 10 en 17 cent per stuk). Via bricklink heb ik dan de gangbare onderdelen in zwart en grijs gekocht, ik heb geen zin in allemaal gele en groene onderdelen in een rood model
[ Voor 98% gewijzigd door 42erik op 03-06-2022 00:15 ]
Ik wacht het oordeel van de Held wel af.
Daarbij ga ik geen 400 euro voor zo'n set betalen. Dat zijn bijna 4 TGL 1:8 sets met hetzelfde aantal onderdelen ongeveer. Dat zou ik doen 😋
inmiddels al voor €309,99 gespot besteldCORVETTE schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:50:
Ik heb ook een ontzettende hekel aan de idiote kleuren die Lego binnen in de sets verwerkt.
Daarbij ga ik geen 400 euro voor zo'n set betalen. Dat zijn bijna 4 TGL 1:8 sets met hetzelfde aantal onderdelen ongeveer. Dat zou ik doen 😋
.. dat begint al redelijk te jeuken als Ferrari fan, maar dan uiteraard met black pins!
Dat is in Lego termen geen geld voor 3778 pieces. En het model is nog fonkelnieuw, vers van de pers.
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-06-2022 00:15 ]
mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor die parts? heb je de exacte aantallen dan zoals ze in de SP3 zitten?zonoskar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:02:
Met de release van de Ferrari Daytona SP3 heb ik bij webrick.com een hoop onderdelen in zwart besteld die bij Lego alleen in een specifieke kleur te koop zijn. Dat is het mooie van webrick. Dus ik heb nu zwarte 3L en 5L axles met stopper (bij Lego alleen in bruin), van die 16T en 20T tandwielen voor in de versnellingsbak (Lego alleen rood en blauw) 3L pin met 1L axle (Lego heeft die alleen in donker grijs) en natuurlijk 3L pins in zwart voor 4ct per stuk (bij bricklink betaal je tussen de 10 en 17 cent per stuk). Via bricklink heb ik dan de gangbare onderdelen in zwart en grijs gekocht, ik heb geen zin in allemaal gele en groene onderdelen in een rood model
feli btw
Dat is wel een dingetje bij Bluebrixx, leverbaarheid. Ik heb eind vorig jaar Blaustein kunnen bouwen en met geluk een bestelling kunnen plaatsen voor de toren uitbreiding. Sindsdien wacht ik ook al op een alert voor de "outer bailey", laat staan voor de 2 die nog op aangekondigd staan.CORVETTE schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:49:
Ik ben aan het kijken naar sets voor de zomer en MOC 68151 was ik aan het bekijken. Aangezien blaustein weer is uitverkocht.
Hopelijk gaan ze daar (plus de kwaliteit als ik zo jouw bricks zie) eens wat aan doen ipv nieuwe sets blijven aankondigen
Klaus liet doorschemeren dat het een test voor de toekomst was. Puur om te bekijken. Maar die sets waren al binnen 4 a 6 weken geleverd. Zij doen alles per boot dus dit was al veel eerder ingezet .
Klaus blijft enorm vaag over leveringen en hun kwaliteit.
YouTube: Ihr fragt, Klaus antwortet - die zweite Fragerunde @ BlueBrixx mit K...
Ze willen bij hun huidige leverancier s blijven . Qunlong samen met Xingbao. Dat is al een tijdje bekent.
Het meeste komt bij Qunlong vandaan en daar wisselt de kwaliteit sterk. De ene keer heb je echt net spul , de andere keer zwaar matig. Xingbao is altijd hetzelfde.
Het liefst zie je dat ze gewoon GoBricks gaan gebruiken. Aan de andere kant GoBricks zal op dit moment al ruim 15 merken bedienen. Dat is veel.
De bestelling bij webricks.com was voor meer dan 1 auto, daar was ik best veel kwijt (80 euro). De briclink order was 40 euro en daar zitten dan geen zwarte 3L pins en geen donkergrijze 3L pin with axle en geen zwarte 2L pin with axle in (die laatste zijn 5 euro per stuk tegenwoordig en je hebt er 140 nodig, oeps).Alfa Novanta schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:05:
[...]
mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor die parts? heb je de exacte aantallen dan zoals ze in de SP3 zitten?
feli btw
Afgezien van de Raptor vind ik de modellen van TGL niet veel soeps (qua uiterlijk) moet ik zeggen.CORVETTE schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:50:
Ik heb ook een ontzettende hekel aan de idiote kleuren die Lego binnen in de sets verwerkt.
[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 03-06-2022 16:25 ]
Ik zal eens even kijken wat ik vervangen ga .. iig geen blue pins aan de buitenzijdezonoskar schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:49:
De bestelling bij webricks.com was voor meer dan 1 auto, daar was ik best veel kwijt (80 euro). De briclink order was 40 euro en daar zitten dan zwarte geen 3L pins en geen donkergrijze 3L pin with axle en geen 2L pin with axle in (die laatste zijn 5 euro per stuk tegenwoordig en je hebt er 140 nodig, oeps).
en ook de motorruimte moet een makeover krijgen .. ik snap écht niet wat die gasten daar gesnoven hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-06-2022 16:33 ]
Vind de Lambo en 588 wel mooi. De Apollo lijkt ook wel maar die is ook in het echt niet moeders mooiste.
:strip_exif()/f/image/WuWWJhMni7ipZZW1atUEUJiP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7KFW1QSEj6UsLQ6wQY0jyBqg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mould King 13120:

Binnen een dag geleverd, in retail box (toch altijd wel een pre wat mij betreft)
Het is een kopie/rip-off van een moc: https://rebrickable.com/m...vandebulk/koenigsegg-one1
De set wordt aangeprijsd als een 1:8 model, maar dat is het zeker niet, ik kom uit op 1:9,5 als ik e.e.a opmeet.
De bouw was leuk, met name de 4-speed gearbox en schakelmechanisme was verrassend, weer heel andere manieren dan ik van de bekende lego supercars kende. Moet er wel bij zeggen dat het niet super soepel loopt, maar het werkt. De flippers bij het stuur bewegen mee als je met de hendels (naast de tandwielen voor de vleugeldeuren) tussen de versnellingen schakelt
Leuk detail zijn de vleugeldeuren. Door aan de tandwielen te draaien bewegen die zowel naar buiten als kantelen ze omhoog.
De instructies waren goed te volgen, maar wel een beetje vreemd is dat ze het stukje missen waarmee je de achterkant open kan zetten. Het mechanisme was er wel ingebouwd, alleen de delen die de motorkap daarmee verbinden niet. Ook apart was dat deze in een los grip-zakje waren meegeleverd.
De achtervering is een beetje apart, met 3 veerelementen (de 3e schokbreker verbind de 2 achterwielen met elkaar, deze wil nog wel een los raken als je de auto optilt)
De voorwielen lopen iets aan als je maximaal stuurt.
Stickers heb ik niet geplakt. Je staat namelijk wel een beetje voor lul als er op je Koenigsegg een sticker zit met "Keenigseg" erop denk ik
Al met al, voor het geld wel de moeite waard, maar niet perfect. Als display model best aardig, al vallen ook de openingen in de voorklep wel op. Kwaliteit van de steentjes dik in orde, wel zoals wel vaker wat kleine krasjes/zwarte veegjes op de witte onderdelen te zien.
Ik geef hem 7/10 punten
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Erg massieve en fijne build tot nu toe .
:strip_exif()/f/image/KpTFXiPXlUjqILpV8koNWAbA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2NTWqyoGfmH5d5MWPXkepdHm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgWbxWVLk5at2nTC633qvnVJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WnwO4lpGPqNsJZScPnz25uuP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CERDaoG9jX35PIjhkST9uM5G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JiLWIgv7jjOEJuumEmzucfKI.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel gedoe om de kabels netjes weg te werken en te zorgen dat ze niet tussen tandwielen terecht komen
:strip_exif()/f/image/vasfY58EWBFtXtGxae1ophJv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mv1d0JsQv27ZREeuVEC0gSCX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qulotbif8zZwkRLr8ZA5hpB2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zGFFmPo7mq98uG91AeMleWYB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AXIfAc0fQUkdO9yBvzUR5ci0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSTBl6mqZpjzTGqFEfsB4f7o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-06-2022 00:58 ]
Nieuw spul o.a.
- Dassault Mirage 3
- Mig 17, blank metaal soviet luchtmacht
- Mig 17 Noord vietnamese luchtmacht camo
- Iowa class slagschip (normaal als Missouri, executive editie als alle 4 te bouwen)
De rest was volgens mij al bekend, maar toch, de Kfz-10 half-track is een toffe toevoeging aan de DAK lijn, en o.a. de Saab Gripen lijkt me erg tof.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het probleem met de eigenlijke demper (die horizontale veer) kan je oplossen door een 2L axle te vervangen door een 3l axle, ziet er minder mooi uit maar maakt het geheel wel functioneleru_nix_we_all schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:29:
Ik vond bij een NL shop deze in de aanbieding voor 120 euro:
Mould King 13120:
[Afbeelding]
Binnen een dag geleverd, in retail box (toch altijd wel een pre wat mij betreft)
Het is een kopie/rip-off van een moc: https://rebrickable.com/m...vandebulk/koenigsegg-one1
De set wordt aangeprijsd als een 1:8 model, maar dat is het zeker niet, ik kom uit op 1:9,5 als ik e.e.a opmeet.
De bouw was leuk, met name de 4-speed gearbox en schakelmechanisme was verrassend, weer heel andere manieren dan ik van de bekende lego supercars kende. Moet er wel bij zeggen dat het niet super soepel loopt, maar het werkt. De flippers bij het stuur bewegen mee als je met de hendels (naast de tandwielen voor de vleugeldeuren) tussen de versnellingen schakelt
Leuk detail zijn de vleugeldeuren. Door aan de tandwielen te draaien bewegen die zowel naar buiten als kantelen ze omhoog.
De instructies waren goed te volgen, maar wel een beetje vreemd is dat ze het stukje missen waarmee je de achterkant open kan zetten. Het mechanisme was er wel ingebouwd, alleen de delen die de motorkap daarmee verbinden niet. Ook apart was dat deze in een los grip-zakje waren meegeleverd.
De achtervering is een beetje apart, met 3 veerelementen (de 3e schokbreker verbind de 2 achterwielen met elkaar, deze wil nog wel een los raken als je de auto optilt)
De voorwielen lopen iets aan als je maximaal stuurt.
Stickers heb ik niet geplakt. Je staat namelijk wel een beetje voor lul als er op je Koenigsegg een sticker zit met "Keenigseg" erop denk ik
Al met al, voor het geld wel de moeite waard, maar niet perfect. Als display model best aardig, al vallen ook de openingen in de voorklep wel op. Kwaliteit van de steentjes dik in orde, wel zoals wel vaker wat kleine krasjes/zwarte veegjes op de witte onderdelen te zien.
Ik geef hem 7/10 punten
In de Regera word ook de antirollbar nog nagebouwd:
![]() | ![]() |
[ Voor 15% gewijzigd door NLDViane op 06-06-2022 11:43 ]
De executive edition met veldkeuken maakt hem af, want in de praktijk werden zulke wagens gebruikt om veldkeukens, kanonnen en voorraden te brengen naar plekken waar een vrachtwagen niet kan komen.vectormatic schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:26:
de Kfz-10 half-track is een toffe toevoeging aan de DAK lijn
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Klopt, hoewel ze volgens mij ook gewoon als troepenvervoer werden gebruikt.Ludewig schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:40:
[...]
De executive edition met veldkeuken maakt hem af, want in de praktijk werden zulke wagens gebruikt om veldkeukens, kanonnen en voorraden te brengen naar plekken waar een vrachtwagen niet kan komen.
Zelf ga ik misschien eens kijken of ik er een PAK-36 achter kan hangen, ook al is die van mij licht grijs.
Laat ik nu alle steentjes in origineel LEGO besteld hebben waar ik wél van plan ben om het mooi aan te kleden met mozaïek vloeren en troonzaal enz.CORVETTE schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:49:
Ik ben aan het kijken naar sets voor de zomer en MOC 68151 was ik aan het bekijken. Aangezien blaustein weer is uitverkocht.
Maar het detail niveau vind ik op de foto's een beetje tegenvallen. Geen vloeren , beetje kale muren buiten en binnen.
Misschien toch te verwend met het hoge detail niveau die Blue Brixx heeft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/AR9IZ1Ozh7rDNqhZnyWqCrhO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fm9oYZT9ZBdcrax02AsloRFX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qQQ3k5GMJOyliBU1dBGGCk6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ennuh @zonoskar maak daar maar gerust 700 euro van.
LEGO komt binnenkort met een kasteel op de proppen die de helft van de steentjes van dit kasteel heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 06-06-2022 17:45 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik kwam hem tegen voor 300 bij lesdiy. Daar was / is ie in de aanbieding.
Weet je wat het vaak is met sets van Lego of mocs ? Daar zijn ze continu bezig met bezuinigen. In kleur / vorm en details.
Een Cobi , Blue Brixx of de anderen maken zich niet druk om een kleurtje , nieuwe Steen of veel stenen erbij. Het niveau van detail ligt daardoor erg hoog. Ik maak voor mezelf de keuze door op Blaustein te wachten totdat die er weer is.
Ik zie, nieuw voor mij, ook dat de F/A-18 een nieuwe vertical stabilizer heeft gekregen (de vorige was brick build) en er komt een 2CV in 1:12 schaal.vectormatic schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:26:
En de nieuwe cobi catalogus is online: https://cobi.eu/catalogues/2022/blocks-1_2022-us/24/
Nieuw spul o.a.
- Dassault Mirage 3
- Iowa class slagschip (normaal als Missouri, executive editie als alle 4 te bouwen)
De rest was volgens mij al bekend, maar toch, de Kfz-10 half-track is een toffe toevoeging aan de DAK lijn, en o.a. de Saab Gripen lijkt me erg tof.
De Sd.Kfz 10 is tof, maar helaas in 1:35 schaal waardoor hij uit de toon valt bij de rest van het DAK. De Opel Blitz kwam ook in die schaal en ziet er vrij sneu uit naast de rest, ook passen de figuren er eigenlijk niet goed in. Jammer dat ze niet gewoon 1 lijn aanhouden.
Helaas geen KV-2 (die was makkelijk geweest gezien ze de KV-1 al hebben) of andere interessante WW2 voertuigen, beetje matige 2e helft van het jaar wat dat betreft.
Dit is de US catalogus, hou er rekening mee dat de EU catalogus iets afwijkt.vectormatic schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:26:
En de nieuwe cobi catalogus is online: https://cobi.eu/catalogues/2022/blocks-1_2022-us/24/
Nieuw spul o.a.
- Dassault Mirage 3
Ah, schaal let ik niet zo heeeeeeel scherp op, er zit ook in de 1:~30 serie genoeg verschil per voertuig dat ik me er maar niet druk om maak, anders kan je haast niks kopenSpeedy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:38:
[...]
Ik zie, nieuw voor mij, ook dat de F/A-18 een nieuwe vertical stabilizer heeft gekregen (de vorige was brick build) en er komt een 2CV in 1:12 schaal.
De Sd.Kfz 10 is tof, maar helaas in 1:35 schaal waardoor hij uit de toon valt bij de rest van het DAK. De Opel Blitz kwam ook in die schaal en ziet er vrij sneu uit naast de rest, ook passen de figuren er eigenlijk niet goed in. Jammer dat ze niet gewoon 1 lijn aanhouden.
Helaas geen KV-2 (die was makkelijk geweest gezien ze de KV-1 al hebben) of andere interessante WW2 voertuigen, beetje matige 2e helft van het jaar wat dat betreft.
Wat de KV-2 betreft ben ik het 100% met je eens, andere opties waren een KV-85 (eerste versie IS koepel) of KV-122 geweest. Sowieso jammer dat er geen nieuwe tankjes in zitten, maar afijn, we hebben net de Panther gekregen (Waar de community ook nog maar jaaaaren om zeurt), dus misschien moet ik niet te kritisch zijn.
@Snoopy1975 Die had ik ook al door, ik miste een paar versies, zoals de Pudel versie van de Panther en de Tsjechische en Poolse Migs.
[ Voor 5% gewijzigd door vectormatic op 07-06-2022 08:33 ]
Kwam BrixxHub tegen met hele scherpe prijzen. Eigenlijk te scherp om waar te zijn.
Iemand hier toevallig toch ervaringen mee? De website geeft vrijwel geen informatie, dus gok er zelf op dat het een scam is.
Overigens lees ik in review van bepaalde auto (o.a. Lamborghini sian) dat ze redelijk fragiel zijn. Jullie een tip voor een Mustang, Koenisegg, lamborghini achtig iets wat wel tegen een stootje kan?
Heel veel 1:8 modellen zijn display modellen en moet je voorzichtig behandelen.
En voor een 4 jarige zijn deze 2 misschien wat:
De mould king 18001 en 18002.
Mijn zoon heeft een tracked buggy van mould King en die kan ook tegen een stootje.
4 jaar... Stop je dan nog dingen in je mond? Geen idee daarover, maar import steentjes hoeven niet aan de hoge kwaliteitseisen en gezondheidseisen van Lego te voldoen.AndereKoekoek schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:48:
Wil ook weer aan de gang met steentjes, dus aan het rondkijken voor een mooi model met +2000 steentjes om te gaan bouwen. Heb ook een zoon van 4 jaar en hij wil graag een "snelle auto" hebben, dus beetje aan het kijken voor een racewagen.
Kwam BrixxHub tegen met hele scherpe prijzen. Eigenlijk te scherp om waar te zijn.
Iemand hier toevallig toch ervaringen mee? De website geeft vrijwel geen informatie, dus gok er zelf op dat het een scam is.
Overigens lees ik in review van bepaalde auto (o.a. Lamborghini sian) dat ze redelijk fragiel zijn. Jullie een tip voor een Mustang, Koenisegg, lamborghini achtig iets wat wel tegen een stootje kan?
Hebben al wat auto's ( standaard monster truck, brandweerauto enz) gemaakt en hij speelt er ook mee.
Alleen als er een blokje los gaat en hij krijgt hem niet terug op zijn plek, dan gaat ie huilen dat zijn lego stuk is.
Vandaar dat ik beetje kijk voor wat meer robuuste dingen. Als ik de gebouwde dingen op zijn slaapkamer zet, dan zal hij er hoe dan ook mee gaan spelen. Alleen geen zin dat ie elk kwartier begint te huilen
Misschien moet ik iets pakken met een kleinere schaal en minder blokjes. Soort van middenweg kiezen
Misschien is duplo iets?AndereKoekoek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:34:
Misschien moet ik iets pakken met een kleinere schaal en minder blokjes. Soort van middenweg kiezen
Je zou speed champions kunnen bekijken, deze zitten over het algemeen wel goed in elkaar.
Er zijn ook veel 6 stud mocs die rond 15,- zitten, maar normaal gezien dalen die na een tijdje, en zo niet, dan bestel je ze niet. Een 4 jarige hoeft niet perse een goedlijkende testarossa, countach, Daytona, enzovoort te hebben, die wil gewoon spelen met een autootje.
Edit: die van 8.85 is binnen:
:strip_exif()/f/image/gpQJmXQd7Hk2KlNPFosvHI18.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wiX0HUsd2iOMwSU0pUIg6oRS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Munchkin op 11-06-2022 19:47 . Reden: Submit voordat ik klaar was... ]
https://www.snoopysbricks...833-mig-29-ghost-of-kyiv/
(de 22e komt mijn kant op, heb een hele tijd getwijfeld, en inmiddels ook een 1:72 modelbouw kit van de Mig-29 liggen, maar ach, vind het ook wel sympathiek dat cobi de winst hiervan richting oekrainse noodhulp schuift)
Cobi was druk bezig met het opzetten van meer capaciteit voor hun zelf. Was waarschijnlijk ook te duur voor Blue Brixx.
Waar veel duurder wordt zijn een hoop grote sets bij Blue Brixx een tientje goedkoper geworden. Ze zijn voor de rest ook nog niet gestegen met de prijzen.
Shipping vanuit China is wel aardig aan de prijs nu.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Idioot duur? Als er één lijn van LEGO juist zeer netjes geprijsd is is het Speed Champions wel. Die sets zitten eigenlijk altijd onder het gemiddelde van 10 cent per steentje, en vaak duurt het niet lang voor ze met een paar euro korting te krijgen zijn. Daarnaast zien de meeste sets er ook nog eens mooi uit en ze zijn leuk om in elkaar te zetten.CORVETTE schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:52:
Die speed champions zijn idioot duur . Mould king heeft een serie kleine auto's. Maar wat dacht je van Cobi ? Ik denk als je wat op kleine schaal zoekt Cobi het meeste heeft
Nee, LEGO heeft best wat overpriced sets, maar Speed Champions zit daar niet tussen.
Maar wat nog erger is.........
Mijn vrouw zegt dat ze Hogwarts voor mij besteld heeft. ..... Wtf ..😭😭
Echt geen idee wat ik daarmee moet. Ik kan met dhr Potter niets en volgens mij ook de set niet. Is een andere doelgroep.......
Mijn vrouw is / was de grootste fangirl van de Denen en dat onder 1 dak met mij 🤔
Ik zeg niet dat LEGO goedkoop is, want LEGO is ook gewoon duur, maar kijkende naar de standaard van 10 cent per steentje is Speed Champions dus niet overpriced. Wat wel is bij LEGO in vergelijking met de tig Chinese knockoffs, is dat de klantenservice gewoon echt top is. Je koopt daarnaast ook een bepaalde ervaring, dus niet puur een zak met steentjes en een boekje. Dan nog de R&D die plaatsvindt in een Europees land en dus fors duurder is dan de R&D (als ze het niet genoeg jattenCORVETTE schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:47:
Jullie hebben wel een beetje gelijk dat geef ik toe. Maar 10 cent of iets eronder is nog steeds TE duur. Lego hoort gewoon een prijs te hebben wat gelijk of onder die van Mould King ligt kwalitief gesproken.
Dat gezegd hebbende... Cobi is ook Europees en aardig wat goedkoper dan LEGO, dus het kán wel. Je ziet recent overigens wel een shift ontstaan doordat de quality control bij LEGO steeds vaker steekjes laat vallen, bijvoorbeeld afwijkingen in kleuren, of fouten in de instructies, of misprints, of idioot veel stickers in plaats van geprinte steentjes, of het soms bijna irritante gebruik van de blauwe pinnetjes in sets die verder nauwelijks (die) kleur bevatten. Daar komen dan ook nog de aankomende prijsverhogingen bij wat ervoor kan zorgen dat men elders gaat rondneuzen. Want... als de kwaliteit van LEGO zakt en de diverse andere merken bieden een gelijkwaardige kwaliteit maar voor de helft van het geld...
Ik heb hier ook een aantal sets staan van Chinese afkomst. Sets die óf gewoon idioot duur zijn (maar wel heel vet
Hoezo koopt je vrouw een set van 400 euro uit een serie waar je niks mee hebt... zomaar opeens?Maar wat nog erger is.........
Mijn vrouw zegt dat ze Hogwarts voor mij besteld heeft. ..... Wtf ..😭😭
Echt geen idee wat ik daarmee moet. Ik kan met dhr Potter niets en volgens mij ook de set niet. Is een andere doelgroep.......
Mijn vrouw is / was de grootste fangirl van de Denen en dat onder 1 dak met mij 🤔
[ Voor 23% gewijzigd door SomerenV op 11-06-2022 14:34 ]
Ik heb hier Chinese sets staan omdat LEGO deze zelf niet aanbiedt, de CADA apollo en de ferrari pista, eentje is half af en de andere zit nog in de doosSomerenV schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:29:
[...]
Ik heb hier ook een aantal sets staan van Chinese afkomst. Sets die óf gewoon idioot duur zijn (maar wel heel vet) of sets die tweedehands belachelijk veel kosten. Vooral voor dat tweede vind ik de knockoffs een goed alternatief.
Dat is inderdaad ook een goede ja! Er is in principe ook niks mis met andere merken, maar sommige mensen zijn meteen zo spastisch zodra je LEGO in een adem noemt met wat anders.RubjeMazter schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:35:
[...]
Ik heb hier Chinese sets staan omdat LEGO deze zelf niet aanbiedt, de CADA apollo en de ferrari pista, eentje is half af en de andere zit nog in de doos
Inderdaad, zo was ik in eerste instantie ook, maar toen ik er eenmaal achter was dat deze clubs ook andere/nieuwe dingen maken i.p.v. alleen ripoffs (want die zijn er imo helaas ook) ben ik toch overstag gegaan met de 2 auto's die ik noemde. Ben tot nu toe aangenaam verrast. Als ze compleet zijn beide zal ik een volwaardige conclusie trekkenSomerenV schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:41:
[...]
Dat is inderdaad ook een goede ja! Er is in principe ook niks mis met andere merken, maar sommige mensen zijn meteen zo spastisch zodra je LEGO in een adem noemt met wat anders.
Blue Brixx heeft toch een mooi assortment al?SomerenV schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:29:
[...]
Ik zeg niet dat LEGO goedkoop is, want LEGO is ook gewoon duur, maar kijkende naar de standaard van 10 cent per steentje is Speed Champions dus niet overpriced. Wat wel is bij LEGO in vergelijking met de tig Chinese knockoffs, is dat de klantenservice gewoon echt top is. Je koopt daarnaast ook een bepaalde ervaring, dus niet puur een zak met steentjes en een boekje. Dan nog de R&D die plaatsvindt in een Europees land en dus fors duurder is dan de R&D (als ze het niet genoeg jatten) in bijvoorbeeld China. De prijzen van de City-sets zijn wel echt vaak idioot hoog terwijl daar geen extra kosten van een IP ofzo aan verbonden zijn. In dat opzicht is het vreemd dat juist Speed Champions onder de 10 cent per steentje zit aangezien ze daar gewoon gebruikmaken van echte merken/modellen.
Dat gezegd hebbende... Cobi is ook Europees en aardig wat goedkoper dan LEGO, dus het kán wel. Je ziet recent overigens wel een shift ontstaan doordat de quality control bij LEGO steeds vaker steekjes laat vallen, bijvoorbeeld afwijkingen in kleuren, of fouten in de instructies, of misprints, of idioot veel stickers in plaats van geprinte steentjes, of het soms bijna irritante gebruik van de blauwe pinnetjes in sets die verder nauwelijks (die) kleur bevatten. Daar komen dan ook nog de aankomende prijsverhogingen bij wat ervoor kan zorgen dat men elders gaat rondneuzen. Want... als de kwaliteit van LEGO zakt en de diverse andere merken bieden een gelijkwaardige kwaliteit maar voor de helft van het geld...
Ik heb hier ook een aantal sets staan van Chinese afkomst. Sets die óf gewoon idioot duur zijn (maar wel heel vet) of sets die tweedehands belachelijk veel kosten. Vooral voor dat tweede vind ik de knockoffs een goed alternatief. Eigenlijk zou een merk als Mould King de classic Space, Pirate of Castle sets uit moeten brengen, dan heb je veel AFOLS zo om
[...]
Hoezo koopt je vrouw een set van 400 euro uit een serie waar je niks mee hebt... zomaar opeens?
Technic moet nog
Ik was op zoek naar een grote bouwset / kasteel. Daarom. Maar ik schuif hem door naar familie.
Als ik een set bouw waar totaal geen uitdaging in zit, dan heb ik daar geen lol aan. Uitdaging in de zin complexiteit bouw en bouwstappen. Daarom hoef ik ook geen lego . Ik ben ook hun doelgroep niet.
Beetje te vroeg dat wel.
Normaal hou ik niet zo van zulke sets maar ben heel vaak naar Egypte en ook daar geweest. Het is geen set wat wat gemaakt is naar het echt daarvoor klopt er teveel niet en het had zo'n beetje iedere willekeurige piramide kunnen zijn.
Aan het model zelf vind ik het een beetje jammer dat ze nog de brick build vertical stabilizers hebben toegepast, met de F-14 en de opkomende F/A-18 hebben ze daar een mooi onderdeel voor wat het realistischer maakt. De rest is wat je van Cobi mag verwachten, over het algemeen prima stenen (de tips van de missiles zitten wel erg los) en goeie prints.
Al met al een aardige display set die niet heel goedkoop is, ik ga er vanuit dat er een redelijke opslag naar het goeie doel gaat gezien de F-15 die vergelijkbaar is kwa onderdelen bijna 20 euro goedkoper is. Mocht je niet speciaal deze set willen dan zou ik daarom ook de F-15 (of de F-14 voor wat meer, maar groter) nemen als je een Cobi straaljager wil.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yfy0yr4bhw5YTQgixR2GLKYa.jpg?f=user_large)
100% eens, brick built stabis zijn een beetje jammer, maar als ik zo naar cobi's huidige/toekomstige sets kijk, ligt dat puur aan hoeveel hergebruik ze voor een onderdeel zien. De Mig-15 heeft een hele custom neus, maar dat onderdeel zit in 3 verschillende mig-15 (Soviet, Tsjech, Pools), en wordt hergebruikt in de Mig-17, die minstens 4 versies heeft (Soviet, Oost-Duits, Pools en Noord Vietnamees). De F-16 heeft een custom cockpit en stabi (stabi zit in 3 sets tot nu toe, cockpit in 2, de F16-D heeft een andere). Volgens mij pompt Cobi er ook continue F-18 en F-14 varianten uit, dus daar een custom mal voor maken is de moeite welSpeedy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:18:
Aan het model zelf vind ik het een beetje jammer dat ze nog de brick build vertical stabilizers hebben toegepast
Als tegenhanger heb je de recent gelekte Dassault Mirage III, die heeft op de render een brick built Stabi, waarschijnlijk omdat ze geen concrete plannen hebben voor meer Mirages. Dat zal met deze Mig-29 ook wel zo zijn, ik kan niet echt een toestel vinden wat dezelfde stabi vorm gebruikt (Su-27 lijkt wel, maar is stukken groter, Mig-25 klopt net niet helemaal), en waar oude Migs met Soviet livery redelijk safe zijn, is een Mig-29 in Russische kleuren natuurlijk not-done.
Ik kan de F-16C ook aanraden, ik heb zelf de poolse versie staan, en dat is een erg geslaagd model, en ook een stukje goedkoper dan de F-14/15. Ik ben ook enigszins benieuwd naar de Mirage-2000, mede vanwege de camo, maar ook die heeft (net als de F-14) een brick-built stabi.Speedy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:18:
dan zou ik daarom ook de F-15 (of de F-14 voor wat meer, maar groter) nemen als je een Cobi straaljager wil.
Heb hem vandaag ook gebouwd, in een lekker rustig tempo heeft het mij 1.5 uur gekost. Het blijft goed op letten bij COBI, het is niet zoals met LEGO dat je het met je ogen dicht kunt bouwen.vectormatic schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:28:
[...]
100% eens, brick built stabis zijn een beetje jammer, maar als ik zo naar cobi's huidige/toekomstige sets kijk, ligt dat puur aan hoeveel hergebruik ze voor een onderdeel zien. De Mig-15 heeft een hele custom neus, maar dat onderdeel zit in 3 verschillende mig-15 (Soviet, Tsjech, Pools), en wordt hergebruikt in de Mig-17, die minstens 4 versies heeft (Soviet, Oost-Duits, Pools en Noord Vietnamees). De F-16 heeft een custom cockpit en stabi (stabi zit in 3 sets tot nu toe, cockpit in 2, de F16-D heeft een andere). Volgens mij pompt Cobi er ook continue F-18 en F-14 varianten uit, dus daar een custom mal voor maken is de moeite wel
Als tegenhanger heb je de recent gelekte Dassault Mirage III, die heeft op de render een brick built Stabi, waarschijnlijk omdat ze geen concrete plannen hebben voor meer Mirages. Dat zal met deze Mig-29 ook wel zo zijn, ik kan niet echt een toestel vinden wat dezelfde stabi vorm gebruikt (Su-27 lijkt wel, maar is stukken groter, Mig-25 klopt net niet helemaal), en waar oude Migs met Soviet livery redelijk safe zijn, is een Mig-29 in Russische kleuren natuurlijk not-done.
[...]
Ik kan de F-16C ook aanraden, ik heb zelf de poolse versie staan, en dat is een erg geslaagd model, en ook een stukje goedkoper dan de F-14/15. Ik ben ook enigszins benieuwd naar de Mirage-2000, mede vanwege de camo, maar ook die heeft (net als de F-14) een brick-built stabi.
wat mij stoorde aan deze set is dat de neus heel erg los zit. verder een uitstekende build, echt weer op zijn COBI's, de stabi's hadden inderdaad anders gekunt.
Mijn review volgt spoedig op mijn kanaal.
Hoewel ik van te voren me had ingesteld op een iets minder goed afgewerkt ontwerp, heb ik me toch heel goed vermaakt, en zitten er echt hele mooie constructies in. Kwa minpunten heb ik ook helemaal niks toe te voegen, ik heb de neuskegels van de mig zelf, en de raketten met een drupje modelbouwlijm vastgezet. (ik weet dat dit in bouwblokjes land heiligschennis is, echt zijn deze onderdelen zo specifiek, dat ik niet verwacht ze ooit in een moc voor iets anders ga gebruiken)
Nu staat ie naast de Poolse F-16C, en de Mig is toch echt wel een machtig (en machtig mooi) toestel, absoluut geen spijt van
(kwa plankruimte zit ik nu wel echt aan critical-mass, no way dat ik er nog wat bij kan proppen, tijd voor meer plankjes)
In beide sets had ik 1 beschadigd steentje. Bij de Warthog is deze alleen zichtbaar als je van onderen kijkt, bij The Ghost of Kyiv heb ik deze kunnen plaatsen waar de beschadiging geen invloed heeft op het model). Het bouwen ging vrij soepel, als is het wel veel zoeken in het begin naar welke van de spreekwoordelijke tienduizend steentjes uit zak 1 je moet hebben, en je moet heel erg goed kijken naar de vorm en de kleur. Niks missend dus dat was goed nieuws aangezien er nagenoeg niks aan reserve stukjes is inbegrepen. Ook hier heb ik wat moeten aanpassen met de fitting van de neuskegel van de The Ghost. Ik heb wat dun plastic van 1 van de zakjes tussen de kegel en het bevestigingsstaafje gedaan zodat de fitting wat strakker is.
Groter minpunt vond ik zelf de landingsgestellen, die bij The Kyiv hadden een dermate losse fit dat deze bij verkeerd aankijken al in stukken uiteen vallen. En bij de Warthog zijn ze niet eens te gebruiken, omdat er teveel gewicht in de achterkant van het model zit, waardoor hij achterover kiepert. Nu maakt dit voor mij persoonlijk niet uit, omdat ik ze op de flightstand heb geplaatst.

En met de 10302 Optimus is deze hobby weer aangewakkerd (na 30 jaar ofzo), ik heb zelfs de oude LL928 nog voor een 80-85% terug kunnen vinden (het schip dan, de rest is goeddeels MIA/KIA denk ik).
Hebben de bouwsteen veteranen hier nog tips over waarin afgebroken sets en/of hopen oude stenen op een orderlijke manier te bewaren, en uit de zakken te halen en gesorteerd te houden in losse bakjes? Ik heb nu een paar oude cocktail bakjes, maar ideaal is anders. Ik heb niet de mogelijkheid om alles los over het buro "heen te kieperen", ik heb een kat rond lopen die wel eens op het buro wil komen kijken.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
De grootste redenen hiervan zijn dat lego extreem te duur wordt in zijn modellen en kwalitatief hard achteruit gaat.
Ik heb ooit van een Chinese zakenrelatie de globe gekregen, die imo kwalitatief beter in elkaar zit dan het lego model.
Ook het feit dat modellen eerder bij de Chinees te verkrijgen zijn voor veel minder geld en op dit moment ook een veel betere kwaliteit gaat lego imo de das omdoen
(vb:een Hogwarts Castle doet bij lego ruim 350,terwijl mould king een vergelijkbare heeft voor op dit moment nog geen 100 euro)
Ook de Starry Night van 169 is al verkrijgbaar voor nog geen 5 tientjes.
Wat ik me afvraag is hoe of de kloons het voor elkaar krijgen om een product 1:1 na te maken nog voor het origineel uitkomt.
Ik het het met de globe gezien en nu ook met de SN, werkelijk exact hetzelfde.
Als ik iets namaak van een ander en ik heb bv geen plate 1x8, gebruik ik 2 plates 1x4.
Zit er dan toch een gigantisch lek bij lego, hebben de Chinezen dan zulke goede spionnen of worden de tekeningen van o.a. Ideas gewoon bij zowel lego sls de kloon fabrikanten aangeboden.
Ik weet, ik was altijd fan van het echte spul mmet hier en daar een uitstapje naar het neppe, maar het prijsverschil doet mij als hobbyist toch nadenken.
Ik heb precies hetzelfde. Zeker als het waar is dat er al een 70 procent marge op zit, en daar nu nog even een fikse prijsverhoging overheen gaat komen haak ik af. Dan moeten ze maar stoppen met de afol markt, ik heb geen zeurende kinderen die me voor het blok kunnen zetten in de winkel. Dan richten ze zich daar maar op en koop ik wel bij de concurrent. Het zou wel fijn zijn als ze tijdelijk even de deksel op hun neus krijgen.Versaevel schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:00:
Na een innerlijke strijd heb ik besloten om te stoppen met het echte spul.
Side note: Ik bouw vrijwel alleen Technic, dus al die mooie huisjes en treinen enzo boeien me niet zo, daar zijn de clonen en bijv Bluebrixx een stuk beter en goedkoper dan Lego.
In de vorige ronde van Ideas zat bv de rubiks kubus. Zo'n ding ligt hier al jaren in huis vanuit de plaatselijke speelgoedwinkel. Is het dan origineel of gezien en gejat.
Verder in het Bricklink program zat die modulair in aanbouw. Die is al zekers 4 jaar bij Ali verkrijgbaar. Wie jat er dus van wie?
Ik weet niet of je je moc kunt aanbieden bij de fabrikant van neppers, maar nogmaals 1:1 exact gelijk
En qua verkoop, je moet maar een mazzeltje hebben, het gaat mij om het plezier, elke hobby kost geld en als je met de verkoop van het ene een beetje minder kwijt bent op het volgende, levert het op den duur toch nog wat op
[ Voor 23% gewijzigd door Versaevel op 17-06-2022 09:41 ]
4ct per onderdeel op 2000 stuk is 8000 centen is bij mij toch 80 euro, is voor mij best veel.zonoskar schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:26:
@Versaevel Qua prijs vind ik niet dat de Chinese cloons echt veel goedkoper zijn, of je moet de prijs op ali vergelijken (ex BTW en invoerkosten). Als ik een Technic set van een cloon bestel, is dat meestal rond de 6ct per onderdeel, waar Lego ca 10ct vraagt. Het is goedkoper, maar niet echt veel. Probeer je een cloon set te verkopen, krijg je nog maar de helft of minder van wat hij kost. Verkoop je Lego, krijg je vaak de adviesprijs, of meer (als de set uit productie is). Dus ja. Daarbij vallen de modellen van Chinese cloons mij meestal tegen, het zijn ook meestal (gestolen) MOCs en die zijn nou eenmaal vaak minder goed uitgedacht dan Lego modellen (uitzonderingen daargelaten).
Side note: Ik bouw vrijwel alleen Technic, dus al die mooie huisjes en treinen enzo boeien me niet zo, daar zijn de clonen en bijv Bluebrixx een stuk beter en goedkoper dan Lego.
En Ali heeft tegenwoordig een prijs inclusief alles, dus beter te vergelijken. Het is alleen langer wachten tot het binnen is en je hebt er vaak geen doos bij, maar die gaan bij mij toch altijd al in de papierbak.
Dat is het punt dus. Bij cloon sets verlies je (veel) geld, met Lego sets kun je zelfs geld verdienen en toch bouwen. Dus Lego kost up-front meer geld, maar je kan het terug verdienen als je de sets verkoopt.Versaevel schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:33:
En qua verkoop, je moet maar een mazzeltje hebben, het gaat mij om het plezier, elke hobby kost geld en als je met de verkoop van het ene een beetje minder kwijt bent op het volgende, levert het op den duur toch nog wat op
Enneh, (Technic) MOCs worden dus echt wel gestolen, ik heb al meerdere MOCers gemaild (Rebel tow truck, Ferrari F12, Grey Hound buggy) of ze geld krijgen voor het ontwerp en vrijwel niemand krijgt dat van de cloon fabrikant.
Nou de verliezen die ik maak op Lego sets zijn zo idioot hoog dat ik daar meerdere andere sets voor kan halen. Geen hond wil wat betalen voor sets die in productie zijn. Of je moet hem gelijk - als ie net nieuw is - weg doen. Of uit productie. Anders heb je zo idioot veel afschrijving.zonoskar schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Dat is het punt dus. Bij cloon sets verlies je (veel) geld, met Lego sets kun je zelfs geld verdienen en toch bouwen. Dus Lego kost up-front meer geld, maar je kan het terug verdienen als je de sets verkoopt.
Enneh, (Technic) MOCs worden dus echt wel gestolen, ik heb al meerdere MOCers gemaild (Rebel tow truck, Ferrari F12, Grey Hound buggy) of ze geld krijgen voor het ontwerp en vrijwel niemand krijgt dat van de cloon fabrikant.
Mij D11 gelijk gekocht voor 420. Week erop verkocht met 100 verlies. Nu zullen er aanbiedingen vermoedelijk zijn waar je nog meer verlies draait.
Ik heb een Sian die nieuw 350 was en daar kom ik nu niet meer vanaf zonder idioot veel verlies te lijden.
Over heel wat jaar als ie uit productie is kan ik hem misschien verkopen. Maar dat denkt iedereen . Dus hopelijk over 6 jaar of meer kan ik hem met een aanneembaar verlies verkopen.
Dus over geld en afschrijving vind ik Lego verschrikkelijk slecht - voor de normale sets.
Daarbij is hier in NL de markt voor andere merken nog in opkomst het gaat nog jaren duren voordat we op duits niveau zitten. Daar is de waarde heel stabiel erg hoog. Iets te hoog IMHO.
Daarbij zijn alle Lego technic sets voor kinderen bedoelt. De bouwstappen, functies , grote en uitdaging mist daar voor iemand met ervaring.
Bijna iedere set van de anderen is beter voor ons volwassenen . Een Sian of D11 daar zit geen enkele complexiteit in. Nooit wordt je uitgedaagd. Ze zitten heel simpel in elkaar. Omdat wij hun doelgroep gewoon niet zijn.
En voor goede aanbiedingen is het een dagtaak om dat steeds uit te zoeken. Ik als koper wil gewoon naar een winkel en daar goedkoop een set halen zonder dat ik veel teveel betaal.
Nu kijk ik op hitian of yourwobb en klaar bestellen maar.
[ Voor 5% gewijzigd door CORVETTE op 17-06-2022 11:47 ]
Voor mij precies hetzelfde, was een fan van lego, maar na een paar keer een set te hebben gehad waar van een hoop stenen zijn gescheurd en geen goedkope sets heb ik het wel een beetje gehad met lego, en de prijzen gaan ook steeds meer omhoog, vind de prijzen nu echt te duur worden.Versaevel schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:00:
Na een innerlijke strijd heb ik besloten om te stoppen met het echte spul.
De grootste redenen hiervan zijn dat lego extreem te duur wordt in zijn modellen en kwalitatief hard achteruit gaat.
Ik heb ooit van een Chinese zakenrelatie de globe gekregen, die imo kwalitatief beter in elkaar zit dan het lego model.
Ook het feit dat modellen eerder bij de Chinees te verkrijgen zijn voor veel minder geld en op dit moment ook een veel betere kwaliteit gaat lego imo de das omdoen
(vb:een Hogwarts Castle doet bij lego ruim 350,terwijl mould king een vergelijkbare heeft voor op dit moment nog geen 100 euro)
Ook de Starry Night van 169 is al verkrijgbaar voor nog geen 5 tientjes.
Wat ik me afvraag is hoe of de kloons het voor elkaar krijgen om een product 1:1 na te maken nog voor het origineel uitkomt.
Ik het het met de globe gezien en nu ook met de SN, werkelijk exact hetzelfde.
Als ik iets namaak van een ander en ik heb bv geen plate 1x8, gebruik ik 2 plates 1x4.
Zit er dan toch een gigantisch lek bij lego, hebben de Chinezen dan zulke goede spionnen of worden de tekeningen van o.a. Ideas gewoon bij zowel lego sls de kloon fabrikanten aangeboden.
Ik weet, ik was altijd fan van het echte spul mmet hier en daar een uitstapje naar het neppe, maar het prijsverschil doet mij als hobbyist toch nadenken.
ik heb nu 3 chineze sets van mould king en happy build en de kwaliteit is net zo goed als die van lego misschien zelfs beter en de prijs is een stuk beter, ik koop alleen af en toe nog kleine setjes lego bij de prijs mepper die ik leuk vind voor goedkoop, grote dure lego sets koop ik niet meer.
Iets anders, mijn Webrick bestelling is binnen met allemaal Technic onderdelen die Lego niet in het zwart maakt. En een hoop 3L pins in zwart. 2 juni besteld, nu al binnen, niet slecht. Ik heb alleen de verkeerde versnellignsbak tandwielen (bij Lego alleen in het rood) gekocht, ze zijn er ook met aan 2 kanten haakjes, deze hebben ze maar aan 1 kant. Boven Lego, onder Webrick (GoBrick). Alleen dat oranje schakel ding had Webrick ook niet in zwart of een andere neutrale kleur. Jammer.
Kwam ik dus ook steeds vaker tegen, had na een paar dagen scheuren in mijn spookhuis. Een maat heeft de titanic, verkleuring voordat hij af was(en hij bouwt in een verduisterde kamer)gizmokat schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:49:
[...]
Voor mij precies hetzelfde, was een fan van lego, maar na een paar keer een set te hebben gehad waar van een hoop stenen zijn gescheurd en geen goedkope sets heb ik het wel een beetje gehad met lego, en de prijzen gaan ook steeds meer omhoog, vind de prijzen nu echt te duur worden.
Eventueel verlies neem ik op de koop toe, zoals gezegt elke hobby kost geld en investeren is met al die scalpers ook al niet meer loonbaar.
Neem ik een doos voor 80 en verkoop ik voor 50, oke, 30 verlies. Pak ik een doos van 80 met die verkoop van 50 heb ik hem voor 30. Verkoop ik die voor 40 enz enz, verlies ik er niet al te veel op imo
Was het spookhuis toevallig het haunted house set 10273, die is bij mij echt de set met enorm veel scheuren, en dan heb ik lego er over gemaild en geen mail teruggehad.Versaevel schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Kwam ik dus ook steeds vaker tegen, had na een paar dagen scheuren in mijn spookhuis. Een maat heeft de titanic, verkleuring voordat hij af was(en hij bouwt in een verduisterde kamer)
Eventueel verlies neem ik op de koop toe, zoals gezegt elke hobby kost geld en investeren is met al die scalpers ook al niet meer loonbaar.
Neem ik een doos voor 80 en verkoop ik voor 50, oke, 30 verlies. Pak ik een doos van 80 met die verkoop van 50 heb ik hem voor 30. Verkoop ik die voor 40 enz enz, verlies ik er niet al te veel op imo
De D11 kon je makkelijk kopen voor 300 euro. De Sian heb ik voor 220 gekocht, de Bugatti voor 265, Landrover voor 110. Ja, als je ze meteen de eerste week wilt hebben betaal je de hoofdprijs
Ik wil niet lelijk doen maar je bent er trots op dat je die sets voor die bedragen hebt gekocht. Dus in al die jaren van de productie heb jij exact het goede moment gekozen om door de hoepel te springen.
Ik en veel anderen houden niet van hoepels en zo'n dom verkoop systeem. Als ik naar de praxis ga betaal ik 95% van de tijd teveel en word ik afgezet. Behalve als ik een bonnetje uitknip wat die en die dag in de krant zat. Als ik naar de hornbach ga betaal ik altijd normaal laag.
Wat zou ik fijner shoppen vinden ?
En je aanbiedingen zijn nog steeds 2, 2'5 tot 3 duurder dan een TGL set. 3500 duizend voor grofweg 100.
Zou je het zelf niet fijner vinden als Lego zou zeggen: we doen de prijzen voortaan vast en een stuk lager. Dus D11 niet 450 maar 360 ?
Dan heb je geen gekloot meer dat je moet zoeken steeds ?
Over coole sets geproken: https://www.yourwobb.com/...ig?variant=41451757273244 VET!
Je kunt ook gewoon je geld terugvragen van de winkel. Dit is duidelijk een ondeugdelijk product.gizmokat schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:07:
[...]
Was het spookhuis toevallig het haunted house set 10273, die is bij mij echt de set met enorm veel scheuren, en dan heb ik lego er over gemaild en geen mail teruggehad.
Helaas zag ik alle scheuren pas na 3 maanden en waren ze er niet meteen, toen had ik al de doos al weggegooid en had de bon ook niet bewaard, normaal bewaar ik van alles wat ik koop de bonnen, maar omdat het lego was had ik ook niet verwacht dat dit kon gebeuren en had het niet eerder gehad, nu zal ik de bon niet zo gauw meer weggooien.Ludewig schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:14:
[...]
Je kunt ook gewoon je geld terugvragen van de winkel. Dit is duidelijk een ondeugdelijk product.
Bij een andere set waarbij ik het ook had waren de scheuren er meteen de volgende dag, die set heb ik niet eens afgebouwd en die wel teruggestuurd en mijn geld terug gekregen.
Deze is van Nicola Stocchi. Maakt hele mooie mocs.zonoskar schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:58:
Ik ben ook niet blij met de prijzen van Lego, ik had het liever dat de prijzen 25% lager lagen en dat je heel af en toe een aanbieding had. Maar het is een beetje een sport geworden om de sets zo goedkoop mogelijk te kopen.
Over coole sets geproken: https://www.yourwobb.com/...ig?variant=41451757273244 VET!
[Afbeelding]
Hij verkoopt de instructies op https://www.brickvault.to...vies/products/the-war-rig
Helaas worden veel van zijn mocs gekopieerd en zonder toestemming verkocht.
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
:strip_exif()/f/image/tFb0YjwayBQpsIiIJITKJA68.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ueId7CweWyApc0HvgctMobbv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JDYFu7TouukoY6ZqwhBJLw18.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f8fH8YUuSatCW0fMb6sf1QWv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LjP6x3Ezq5ukfAppPDTzdyoN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BczGV9jpslS2cgT1PUk5PECQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KGEVNfS5atmnj3iUsZ2AfKB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15P0kSDW8HXgYsyOfuWMO1GP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RtnikxOGWDKfdX2SPEFWkV26.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8be4KIPWZPS0eEPWvDgzAT9O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SIr7C0aYHYpDxeNd7WNdpcuQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5w6Ol0Dgb0562tgUuzoXSWbJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eeEIrgtMyRimynC5xNN22kf9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D1YTCNl5BWWwZHG8DH0WIo9b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O4HPVWzW2kdGl8wQVT3t4E5x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EM9jsvbsQvvFcfAmaPwMhjKu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/f1vxSBqn6GoSKxgAUvs4wGzh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6VtsdMgRpirPnRSaal3thDu6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tfIqixDoeBKlC1t3Xcfszhig.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zSfTO25tKZ45wYH1PMI0rJFO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ivev0gSEuhuE9UWlrLXB63z3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fWgwgPor8klotgdiuGaW2Mb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1BKetXTts4Eiu9JjeLLl53qW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R29ebL9cMssVKujRTCAIpUI3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x00WMoZJG9ZDjBqHfoXyoKes.jpg?f=fotoalbum_large)