[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.157 views

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
Mja, kijk hem wel een keer terug. Weet je pas zonde is? 2 - 1 verliezen bij Valencia wat voor geen meter draait. :X
[...]

Eens, al vond ik het eerder één tegen één die uiteindelijk toch maar Ziyech betrok. Traoré had het liefst zelf geschoten en heeft de rest gewoon genegeerd.

Had hij de bal gewoon achter zich gelaten dan hadden ze het helemaal makkelijk uit kunnen spelen.
Nee, hier is geen excuus voor. Dit had ik nog achterstevoren met m'n ogen dicht goed uitgespeeld. Kom op..

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
chim0 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:27:
Mja, kijk hem wel een keer terug. Weet je pas zonde is? 2 - 1 verliezen bij Valencia wat voor geen meter draait. :X
Klopt, prutsers.
Nee, hier is geen excuus voor. Dit had ik nog achterstevoren met m'n ogen dicht goed uitgespeeld. Kom op..
Ook als jouw teammaat voor je uit hobbelt met de bal en hem niet aan jou afgeeft?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

Haha scoor je zelf 2-1, 2 min later alweer 3-1. Gaan nog wel meer goaltjes vallen vanavond.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Niet leuk om te zien bij Lyon - AZ, 3-1 nu.. Binnen 30 minuten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• chim0
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:29:

Ook als jouw teammaat voor je uit hobbelt met de bal en hem niet aan jou afgeeft?
5 tegen 1? Je bent Ajax man, kom eens op! Nee joh, dit kan echt niet. Maar goed, ik ga m'n wasje afmaken en dan lekker pitt'n mien jong. Ben gesloopt.. Wees maar blij dat je door bent. Wacht maar tot je dadelijk tegen de grote jongens moet dan wil ik het nog weleens zien.

AZ moet je affluiten en lekker douchen.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 23-02-2017 21:34 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Ondertussen ontslaat leicester de trainer, die gaan degraderen denk ik ;) wellicht iets voor de Boer?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

martinusz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:35:
Ondertussen ontslaat leicester de trainer, die gaan degraderen denk ik ;) wellicht iets voor de Boer?
Nee joh, die gaat volgende week naar AZ... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

4-1, wat triest! Maar kom op Krul, die kan je hebben toch?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Krul heeft al flink mogen vissen sinds zijn transfer zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:34:
5 tegen 1? Je bent Ajax man, kom eens op! Nee joh, dit kan echt niet.
Je snapt mijn punt niet. Al was het elf tegen één, zolang die ene een pannenkoek is een het kut uit speelt dan gaat het mis.

Je kunt de rest niets kwalijk nemen, hooguit Ziyech dat hij niet beter schoot of kapte. Traoré deed dit echter bijzonder slecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Dat is ook vrij pijnlijk ja.
Gaat AZ hem ook op de bank durven te zetten en Coutinho, ook geen puntenpakker, er weer inzetten?
Zorgt ook voor onrust, maar dit kost je ook doelpunten.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ondertussen op Wembley: AA Gent van 1-0 achter (Eriksen) op 1-1 [1-2] (e.d Kane) nu rood voor Dele Alli

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 23-02-2017 21:47 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
Witte schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:25:
AZ laat zien dat we in Nederland niet verdedigen
Nu is AZ verdedigend misschien naïef maar volgens mij leiden die Fransen juist hele goede aanvallers op.

We kunnen hier in Nederland blijven lullen over fysiek, mentaliteit en verdedigen maar zolang we niet zien dat dat ons werkelijke probleem is gaan we het ook niet oplossen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Geen Dilly Ding Dilly Dong meer bij Leicester... Toch mooi dat Ranieri toch nog een mooi seizoen heeft mogen draaien en een titel heeft gewonnen.

AZ krijgt aardig billenkoek momenteel, triest. Wel mooi dat Ajax door is.

• Gonadan

Gonadan

Het werkelijke probleem is dat er totaal niet verdedigd werd. Een doelpunt in één helft in een uitwedstrijd in Europa is niet slecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
Ondertussen ook in Engeland: Ranieri ontslagen...
Ook pijnlijk, eerst kampioen worden en nu ontslagen worden omdat je tegen degradatie strijd.

Edit: spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 23-02-2017 21:49 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

apis29 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:46:
Ondertussen op Wembley: AA Gent van 1-0 achter (Eriksen) op 1-1 [1-2] (e.d Kane) nu rood voor Dele Alli
En zeer terecht rood, vies ventje, die Alli. Dat had een beenbreker kunnen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:48:
Het werkelijke probleem is dat er totaal niet verdedigd werd. Een doelpunt in één helft in een uitwedstrijd in Europa is niet slecht.
Ik wilde het wat algemener trekken dan de fouten van AZ. We zien eerst Monaco en nu Lyon: die Fransen doen iets goed op opleidingsvlak.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:50:
Ik wilde het wat algemener trekken dan de fouten van AZ. We zien eerst Monaco en nu Lyon: die Fransen doen iets goed op opleidingsvlak.
Of het vlak van aankopen, de helft van de doelpunten was niet eens Frans. Maar feit is dat zij de aanval als belangrijk zien inderdaad.

Je kunt echter wel stellen dat als je er vier tegen krijgt in één helft je niet alleen maar naar de aanval van de tegenstander moet kijken. Dan gaat er verdedigend ook echt wel iets mis.

Feit is ook dat goede aanvallers duurder zijn dan goede verdedigers. Dat is ook wel een probleem voor Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 23-02-2017 22:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:56:
[...]

Feit is ook dat goede aanvallers duurder zijn dan goede verdedigers. Dat is ook wel een probleem voor Nederland.
De Franse jeugd is toch wel goed dacht ik? Het zijn niet enkel buitenlanders. Wij teren nog steeds op Robben. Iedereen bagatelliseert dat met "we hebben nu even een mindere generatie" maar ik heb het idee dat we het in Nederland gewoon niet zo goed meer doen. Onze trainers zijn ook niet meer vernieuwend.

• Martinusz
Onze zuiderburen gaan straks gewoon met 3 clubs door...goed bezig daar!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:06:
De Franse jeugd is toch wel goed dacht ik? Het zijn niet enkel buitenlanders. Wij teren nog steeds op Robben. Iedereen bagatelliseert dat met "we hebben nu even een mindere generatie" maar ik heb het idee dat we het in Nederland gewoon niet zo goed meer doen. Onze trainers zijn ook niet meer vernieuwend.
Het gaat wel over clubvoetbal hè, ik snap niet zo goed hoe je dit relateert tot die eeuwige discussie over oranje.

De helft van de doelpunten kwam van Fransen. Daarnaast hebben ze nu al vier doelpunten tegen, dat is ook niet echt best. Als Nederlandse ploegen ook lekker gaan aanvallen en daardoor onderuit gaan, zie hier, dan is het ook weer niet goed. Dan moet het allemaal behoudender en niet zo naïef. Speelt men op zijn Italiaans is het saai. Het is toch nooit goed, we hebben gewoon veel geld nodig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De nederlandse spelers zijn ook gewoon niet meer goed. Alleen robben is nog actirf in de CL. Dat is zorgwekkend, en ligt echt niet aan het geld. Ik denk toch echt dat de mentaliteit niet meer past bij de kwaliteit.

Houdoe

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Het gaat wel over clubvoetbal hè, ik snap niet zo goed hoe je dit relateert tot die eeuwige discussie over oranje.

De helft van de doelpunten kwam van Fransen. Daarnaast hebben ze nu al vier doelpunten tegen, dat is ook niet echt best. Als Nederlandse ploegen ook lekker gaan aanvallen en daardoor onderuit gaan, zie hier, dan is het ook weer niet goed. Dan moet het allemaal behoudender en niet zo naïef. Speelt men op zijn Italiaans is het saai. Het is toch nooit goed, we hebben gewoon veel geld nodig. :P
https://www.whoscored.com/Teams/228/Show/-Lyon (die Algerijn is dan ook nog gewoon in Frankrijk geboren). Dus 7 van de 8 goals van Franse makelij ... en gesorteerd op meest gespeeld zijn de nrs. 1 t/m 11 Frans op de keeper na.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 23-02-2017 22:41 ]

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Het ene volgt uit het andere natuurlijk.
Als Nederlandse ploegen ook lekker gaan aanvallen en daardoor onderuit gaan, zie hier, dan is het ook weer niet goed. Dan moet het allemaal behoudender en niet zo naïef. Speelt men op zijn Italiaans is het saai. Het is toch nooit goed, we hebben gewoon veel geld nodig. :P
Je haalt twee dingen door elkaar. Ja, AZ moet in een wedstrijd tegen Lyon gewoon de boel beter dichthouden en behoudend spelen. Maar tegelijk moeten we wel betere aanvallers op gaan leiden zodat we in elk geval weer in de top tien van de Europese ranking komen. Momenteel onderscheidt het Nederlandse voetbal zich niet meer.
Witte schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:19:
De nederlandse spelers zijn ook gewoon niet meer goed. Alleen robben is nog actirf in de CL. Dat is zorgwekkend, en ligt echt niet aan het geld. Ik denk toch echt dat de mentaliteit niet meer past bij de kwaliteit.
Maar de kwaliteit is het eerste probleem. De neiging is nu om landen als IJsland als voorbeeld te nemen hoe je met modale spelers veel kunt bereiken. Maar daarmee verlies je uit het oog dat we de Robbens en Sneijders niet meer opleiden.

Edit:
Geld is nu vaak een te makkelijk excuus. Meneer van Basten ook laatst weer met zijn kritiek op de plannen om de eredivisie te veranderen. Op het moment dat België, Zwitserland en weet ik veel wat ons voorbij fietsen gaat er echt wat fout.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 23-02-2017 22:39 ]

• Gonadan

Gonadan

apis29 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:31:
https://www.whoscored.com/Teams/228/Show/-Lyon (die Algerijn is dan ook nog gewoon in Frankrijk geboren). Dus 7 van de 8 goals van Franse makelij ...
Eh, het ging over Monaco en Lyon, van deze week.

Edit: de stand is nog wel wat bijgeschaafd. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 23-02-2017 22:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:36:
Het ene volgt uit het andere natuurlijk.
Ik zou niet weten waarom.
Je haalt twee dingen door elkaar. Ja, AZ moet in een wedstrijd tegen Lyon gewoon de boel beter dichthouden en behoudend spelen. Maar tegelijk moeten we wel betere aanvallers op gaan leiden zodat we in elk geval weer in de top tien van de Europese ranking komen. Momenteel onderscheidt het Nederlandse voetbal zich niet meer.
Nee ik scheid het juist. Jij haalt clubvoetbal en oranje door elkaar. Als 'wij' betere aanvallers gaan opleiden zegt dat nul komma nul over de prestaties van AZ in Europa. Dan is het eerst afwachten of ze goed worden, bij AZ blijven spelen en of aanvallers wel überhaupt het probleem was.

Ik zie het echt als twee losstaande onderwerpen.
Maar de kwaliteit is het eerste probleem. De neiging is nu om landen als IJsland als voorbeeld te nemen hoe je met modale spelers veel kunt bereiken. Maar daarmee verlies je uit het oog dat we de Robbens en Sneijders niet meer opleiden.

Edit:
Geld is nu vaak een te makkelijk excuus. Meneer van Basten ook laatst weer met zijn kritiek op de plannen om de eredivisie te veranderen. Op het moment dat België, Zwitserland en weet ik veel wat ons voorbij fietsen gaat er echt wat fout.
Geld is wat in het clubvoetbal speelt, daar draait alles om. Wij kunnen beter gaan opleiden, hopen dat onze eigen clubs daar wat langer van kunnen profiteren. Maar als we willen dat die spelers op zo hoog mogelijk niveau komen omdat oranje zo goed mogelijk moet zijn dan moeten die goede spelers zo snel mogelijk naar de beste competities.

Dus heeft ons clubvoetbal er nog steeds erg weinig aan. Hooguit verdienen ze er wat op zodat ze vervanging kunnen kopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• apis29
  • Niet online
Bam! 2-2 AA Gent :D (zo raakt Nederland die automatische CL plek wel kwijt ja)

• Mosin
  • Laatst online: 19:33
Viel me op dat die Viergever op sommige moment toch als een koekebakker druk begon te zetten. Die gast had geluk vanavond. Harde werker, maar wat mij betreft geentje voor Ajax..

• Martinusz
apis29 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:46:
Bam! 2-2 AA Gent :D (zo raakt Nederland die automatische CL plek wel kwijt ja)
Heeft niks met België te maken hoor, eerder met Oostenrijkse clubs en Turkije geloof ik. Na volgend jaar vervalt de topjaar van Oostenrijkse clubs en vervalt onze slechtste jaar, dus dan kunnen we wellicht weer meedoen :)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
\Dat AZ krijgt me toch een pak slaag.... beschamend.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik zit net ff te kijken... Az gaat niet door denk ik... :-)

• apis29
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Heeft niks met België te maken hoor, eerder met Oostenrijkse clubs en Turkije geloof ik. Na volgend jaar vervalt de topjaar van Oostenrijkse clubs en vervalt onze slechtste jaar, dus dan kunnen we wellicht weer meedoen :)
Ja Belgie stond er al boven zie ik Wikipedia: UEFA coefficient (schade valt dus zo te zien wel mee?)
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:40:
[...]

Eh, het ging over Monaco en Lyon, van deze week.

Edit: de stand is nog wel wat bijgeschaafd. :P
Dat is toch ook Lyon? 10 van de 11 goals Frans dus
Monaco heeft een rijke Rus als eigenaar ja maar met dat Financial Fair Play kan ie er moeilijk geld in pompen (daarom moesten ze James en Falcao een paar jaar terug al verkopen. Kurzawa van PSG kwam er ook vandaan en natuurlijk nog Carrasco en Martial). Trainer is een Portugees 'dus' daar lopen er idd ook een paar van rond en Brazilianen geloof ik(?) ...
Is toch sowieso een geval apart vanwege de ligging en belastingklimaat tov Frankrijk.

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 23-02-2017 23:09 ]

• LZ86
Zou je denken? 9 goals maken in 4 minuten moet kunnen ;)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

Wel mooi dat Boy Waterman en Bram Nuytinck door zijn. Enigszins verrassend wat mij betreft.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb niet alles gekeken maar ik zag het einde nog en maar goed ook want het leek helemaal nergens op wat AZ aan het doen was.

Haps had niet zijn dag denk ik lol.

• Martinusz
apis29 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Ja Belgie stond er al boven zie ik Wikipedia: UEFA coefficient (schade valt dus zo te zien wel mee?)

[...]

Dat is toch ook Lyon? 10 van de 11 goals Frans dus
Monaco heeft een rijke Rus als eigenaar ja maar met dat Financial Fair Play kan ie er moeilijk geld in pompen (daarom moesten ze James en Falcao een paar jaar terug al verkopen. Kurzawa van PSG kwam er ook vandaan en natuurlijk nog Carrasco en Martial). Trainer is een Portugees 'dus' daar lopen er idd ook een paar van rond en Brazilianen geloof ik(?) ...
Het moest dus Zwitserland zijn en niet Oostenrijk, maar op zich valt het dus nog mee :) 1 jaartje geen directe plaatsing zo lijkt het.

Zou Ajax Rostov weer loten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Geld is wat in het clubvoetbal speelt, daar draait alles om.
Niet alleen. De Belgen gaan nu met drie ploegen door. Die doen dus overduidelijk iets beter. We blijven ons verschuilen achter "geld" zodat we niet onder ogen hoeven te zien dat we technisch en tactisch achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
Coefficientenlijst - Aandeel clubs in Nederlands puntentotaal (sinds 2012/13):

ClubPuntenAandeel in totaal
Ajax5632,5 procent
PSV48,528,1 procent
AZ32,518,9 procent
Feyenoord169,3 procent
FC Twente11,56,7 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Hupske schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:38:
Ziyech speelt wel goed vandaag. Vooral sterk in de passing.
Ik heb hier dan toch een andere wedstrijd gezien dan jou.. Ik vond Ziyech (zoals vaker de laatste tijd) erg matig. Passen? Alleen als het echt moet, want het liefst dribbelt ie nog een paar meter extra en levert de bal als een postbode in bij een medespeler. Natuurlijk heeft ie soms wel een geniale pass, maar over het algemeen dribbelt ie veels te lang met de bal.
En hij wil ook scoren vanuit alle (on)mogelijke posities, vooral buiten de 16. Maar zo goed als alles is (ver) naast/over of wordt geblokt = 0 rendement.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Curva schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:52:
[...]

Ik heb hier dan toch een andere wedstrijd gezien dan jou.. Ik vond Ziyech (zoals vaker de laatste tijd) erg matig. Passen? Alleen als het echt moet, want het liefst dribbelt ie nog een paar meter extra en levert de bal als een postbode in bij een medespeler. Natuurlijk heeft ie soms wel een geniale pass, maar over het algemeen dribbelt ie veels te lang met de bal.
En hij wil ook scoren vanuit alle (on)mogelijke posities, vooral buiten de 16. Maar zo goed als alles is (ver) naast/over of wordt geblokt = 0 rendement.
Ziyech had echt een aantal fantastische passes, die heb je dan gemist. Bijvoorbeeld bij de 1-0 dat balletje op Klaassen, heerlijk!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gynnad schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:10:
[...]

Ziyech had echt een aantal fantastische passes, die heb je dan gemist. Bijvoorbeeld bij de 1-0 dat balletje op Klaassen, heerlijk!
Wat dacht je van die buitenkant voet pass op Dolberg, die net niet uitkwam _/-\o_
Maar ik moet wel zeggen, hij ziet er vermoeid uit, hij zat er ook helemaal doorheen na de wedstrijd.
Hoop dat ie snel weer eens een bal door het net jaagt, zal hem goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Gynnad schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:10:
[...]

Ik quote mezelf nog maar even: "Natuurlijk heeft ie soms wel een geniale pass, maar over het algemeen dribbelt ie veels te lang met de bal."

Natuurlijk waren het goede passes op Dolberg en Klaassen. Maar Younes kreeg bijvoorbeeld een aantal keer de bal van Ziyech van 2 meter afstand, als die gewoon eerder die pass geeft, is het niet zo druk met tegenstanders en heeft Younes ook nog een mogelijkheid om een actie te maken.
Zelfde geldt voor die panna. Natuurlijk een schitterende panna, maar eigenlijk maakt ie die actie totaal overbodig door het vervolg wat ie eraan geeft.. Wil die zelf scoren met z'n buitenkant? Wil die een voorzet geven?

Het moge duidelijk zijn dat ik niet zo'n fan van hem ben.
Ik vond het ook jammer dat Bosz Nouri op de flanken neerzette, dat is toch niet echt zijn positief. Cassiera of Neres hadden daar beter kunnen staan denk ik.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:48

Jebus4life

BE User

Het meest opvallende vind ik (maar dat is misschien de typische neiging van een Belg om in de underdogpositie te kruipen) dat als 1 van de 3 Belgische ploegen straks Ajax loot ik het gevoel heb dat we niet de favoriet zijn.

Maar het Belgische clubvoetbal doet het echt super in Europa de laatste paar jaar inderdaad; 2 jaar geleden Brugge tot de kwartfinale EL; vorig jaar Gent dat de groepsfase van de CL overleefde (dat was ook weer 15 jaar geleden dat een Belgische club dat deed) en dan dit jaar voor het eerst dat we met 3 ploegen gelijktijdig zover geraakt zijn in Europa.

Of dat iets te maken heeft met de beruchte Play-Offs weet ik niet, maar de opgang is effectief een paar jaar nadien begonnen (en het idee erachter was natuurlijk dat teams beter worden van meer topmatchen).

Mits een gunstige loting zie ik nog wel kansen voor de Belgische clubs (als ze tegenover elkaar uitkomen al helemaal :p ); maar tegen een APOEL, Kopenhagen (al hebben die wel 2 keer Brugge makkelijk weggezet...) en een Ajax zijn ze natuurlijk niet bij voorbaat kansloos (ik vermijd bijvoorbeeld liever Rostov & Krasnodar, zijn van die ploegen waar ze zo heel typisch tegen verliezen en dan nog eens heel vervelende verplaatsingen zijn). Ik zou Lyon daarbij gezet hebben (waar Gent het vorig seizoen toch zeer goed tegen deed, maar na die 7-1 tegen AZ vermijd ik die liever :+)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Jebus4life schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:48:
\

Of dat iets te maken heeft met de beruchte Play-Offs weet ik niet,
Uhm, ja lijkt me wel, wat anders..of bulken jullie in zodanig veel talent, dat de Engelse koopmarkt het niet meer bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
jaapstobbe schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:33:
Coefficientenlijst - Aandeel clubs in Nederlands puntentotaal (sinds 2012/13):

ClubPuntenAandeel in totaal
Ajax5632,5 procent
PSV48,528,1 procent
AZ32,518,9 procent
Feyenoord169,3 procent
FC Twente11,56,7 procent
Dit zegt zo weinig omdat je voor een groot deel van de punten niet hoeft te voetballen. Als je bijv. kampioen wordt en dus poule fase CL speelt heb je automatisch 4 (?) punten zonder een wedstrijd te spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
Jebus4life schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:48:
Of dat iets te maken heeft met de beruchte Play-Offs weet ik niet, maar de opgang is effectief een paar jaar nadien begonnen (en het idee erachter was natuurlijk dat teams beter worden van meer topmatchen).
Dit is een heel interessant iets. Er wordt natuurlijk al langer gesproken over een eventuele gecombineerde competitie voor Nederland en België, wat clubs in beide landen op zowel financieel als sportief vlak vooruit zou moeten kunnen helpen. Heb je er aan beide kanten ineens 2 á 3 topclubs bij, betekent dat je ruwweg eens per 3 weken een tegenstander van formaat treft in de competitie. Ik denk dat als België door de play-offs-opzet inderdaad structureel beter voor de dag komt in Europa, dit soort scenario's alleen maar logischer worden. Ben benieuwd...

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Er zijn maar 4 ploegen 'hoger geplaatst' dan Ajax in de EL:

Schalke
Manchester United
Olympiakos
Lyon

Dus tenzij je ongunstig loot moet ver komen een eitje zijn, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tweakjur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Dit is een heel interessant iets. Er wordt natuurlijk al langer gesproken over een eventuele gecombineerde competitie voor Nederland en België, wat clubs in beide landen op zowel financieel als sportief vlak vooruit zou moeten kunnen helpen. Heb je er aan beide kanten ineens 2 á 3 topclubs bij, betekent dat je ruwweg eens per 3 weken een tegenstander van formaat treft in de competitie. Ik denk dat als België door de play-offs-opzet inderdaad structureel beter voor de dag komt in Europa, dit soort scenario's alleen maar logischer worden. Ben benieuwd...
Zal allemaal ook wel weer meevallen, die playoffs zijn al ruim 10 jaar, als na 10 jaar de vooruitgang is dat je een keer doorgaat met 3 ploegen in de EL, dan is dat nu nog niet zo hosanna lijkt mij. (is vogens mij ook voor het eerst dat ze met 3 doorgaan)

Sowieso natuurlijk moeilijk te duiden waarom je ineens succes kunt hebben, hoe komen wij anders aan de vorige generatie (sneijder, Robben, Persie, etc.) zonder het playoff systeem ;)
Ook een kwestie van mazzel met talenten hebben denk ik dan, of wellicht een goede jeugdopleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Hij noemt wel meer dingen hè van de afgelopen jaren, waarin Belgie succesvoller is/was dan in het verleden

Als ik naar de ranking van Belgie op de Uefa coefficientenlijst kijk van de afgelopen 8 jaar dan zie ik toch wel een bepaalde trend:

na 2008/09: 14
na 2009/10: 13
na 2010/11: 13
na 2011/12: 12
na 2012/13: 11
na 2013/14: 10
na 2014/15: 10
na 2015/16: 9

en 't moet wel heel raar lopen willen ze over 2 jaar niet naar de 8e plek stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Loting is zo om 13:00 uur op Eurosport.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 24-02-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
en mazzel of geen mazzel met de keuzes die talenten maken... als meer NL-talenten niet meteen voor de topclub gaan waar ze jarenlang niet voldoende groeien omdat ze alleen de bank of tribune warmhouden dan scheelt dat zowel voor de nederlandse topclubs als voor het NL elftal.... natuurlijk zijn er talenten die het wel redden of talenten die nooit meer zo'n kans krijgen... dus vanuit het oogpunt van het individu begrijp ik het nog wel. Maar "voor het Nederlands voetbal" zou het beter zijn als spelers langer in NL blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:40

Tweakjur

Redacteur
martinusz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:15:
[...]

Zal allemaal ook wel weer meevallen, die playoffs zijn al ruim 10 jaar, als na 10 jaar de vooruitgang is dat je een keer doorgaat met 3 ploegen in de EL, dan is dat nu nog niet zo hosanna lijkt mij. (is vogens mij ook voor het eerst dat ze met 3 doorgaan)

Sowieso natuurlijk moeilijk te duiden waarom je ineens succes kunt hebben, hoe komen wij anders aan de vorige generatie (sneijder, Robben, Persie, etc.) zonder het playoff systeem ;)
Ook een kwestie van mazzel met talenten hebben denk ik dan, of wellicht een goede jeugdopleiding.
Ik heb een blauwe maandag voor voetbaltrainers-vakblad De Voetbaltrainer geschreven en in die hoedanigheid veel met veldtrainers in het amateur- en betaald voetbal gesproken. Een van de basiselementen van trainen is het opbouwen van weerstand. Dat doe je in oefenvormen, die daardoor steeds moeilijker, uitdagender en dus leerzamer worden. Voor wedstrijden geldt hetzelfde: hoe pittiger de tegenstander, hoe meer je er van kunt leren (tot op zekere hoogte uiteraard, van 12-0 verliezen leer je uiteraard weinig). Dat principe geldt voor profs net zo goed. Daarom spreek je van een speler die 'uitgeleerd' is in de Eredivisie (een Eriksen, Depay, etc), er is dan niet meer genoeg weerstand voor die speler om stappen te maken in zijn ontwikkeling. Dat is één.

Een logische stap is dan: naar het buitenland. Tot vorige generatie was het zo dat die stap ook wel te maken was. De Robbens, Sneijders, etc, kwamen bij de topclubs en speelden daar ook. Slaagden niet altijd, maar komen er wel terecht. Speelden ook. Die stap, dat zie je, is nu moeilijker. Spelers vertrekken naar de Europese subtop en belanden daar zelfs op de bank. Daar stagneert hun ontwikkeling, met als gevolg dat de stap naar de echte top niet meer zomaar gezet kan worden. Wat is momenteel van de wat jongere generatie de succesvolste Nederlandse voetballer in het buitenland? Strootman? Blind?

Ik zie wel degelijk een oplossing in een BeNe-liga. Meer grote wedstrijden betekent meer weerstand, betekent dat je verder kunt ontwikkelen in je eigen competitie. Dan is de de eventuele stap naar een andere competitie ook wat kleiner en dus makkelijker, wat de kans dat een speler kan doorgroeien naar de absolute top weer groter maakt.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tweakjur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:31:
[...]

Ik heb een blauwe maandag voor voetbaltrainers-vakblad De Voetbaltrainer geschreven en in die hoedanigheid veel met veldtrainers in het amateur- en betaald voetbal gesproken. Een van de basiselementen van trainen is het opbouwen van weerstand. Dat doe je in oefenvormen, die daardoor steeds moeilijker, uitdagender en dus leerzamer worden. Voor wedstrijden geldt hetzelfde: hoe pittiger de tegenstander, hoe meer je er van kunt leren (tot op zekere hoogte uiteraard, van 12-0 verliezen leer je uiteraard weinig). Dat principe geldt voor profs net zo goed. Daarom spreek je van een speler die 'uitgeleerd' is in de Eredivisie (een Eriksen, Depay, etc), er is dan niet meer genoeg weerstand voor die speler om stappen te maken in zijn ontwikkeling. Dat is één.

Een logische stap is dan: naar het buitenland. Tot vorige generatie was het zo dat die stap ook wel te maken was. De Robbens, Sneijders, etc, kwamen bij de topclubs en speelden daar ook. Slaagden niet altijd, maar komen er wel terecht. Speelden ook. Die stap, dat zie je, is nu moeilijker. Spelers vertrekken naar de Europese subtop en belanden daar zelfs op de bank. Daar stagneert hun ontwikkeling, met als gevolg dat de stap naar de echte top niet meer zomaar gezet kan worden. Wat is momenteel van de wat jongere generatie de succesvolste Nederlandse voetballer in het buitenland? Strootman? Blind?

Ik zie wel degelijk een oplossing in een BeNe-liga. Meer grote wedstrijden betekent meer weerstand, betekent dat je verder kunt ontwikkelen in je eigen competitie. Dan is de de eventuele stap naar een andere competitie ook wat kleiner en dus makkelijker, wat de kans dat een speler kan doorgroeien naar de absolute top weer groter maakt.
Voor een BeNeliga ben ik overigens ook voor hoor :) al is het alleen al om de amusementswaarde ervan. In plaats van 3 a 4 top tegenstanders, ineens een stuk of 8, dat is toch veel gaver 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En toch kun je ook wel wat kritisch kijken naar het Belgische voetbal, of dat nou zoveel beter is.

Club Brugge verloor alle (!) duels in de groepsfase van de CL, met helemaal geen 'groep des doods', zoals PSV meer had:
http://www.uefa.com/uefac...gs/index.html#grp-2004822
Niet zo goed voor de coefficient...

'Jong' Ajax speelde gelijk tegen Standard, al is dat misschien niet direct een topploeg van Belgie.

Anderlecht werd compleet weggespeeld tegen Zenit, stonden 3-0 achter en maken in de laatste minuut de 3-1 waardoor ze, na wel een goede thuisoverwinning, toch doorgaan.

Dat ze nu met 3 ploegen de volgende ronde halen is knap, maar om dat nou direct te wijten aan de opzet van de competitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 19:33
Tweaking Art schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:57:
Ik heb niet alles gekeken maar ik zag het einde nog en maar goed ook want het leek helemaal nergens op wat AZ aan het doen was.

Haps had niet zijn dag denk ik lol.
Ik kijk niet eens meer naar AZ, omdat alles gewoon net niet bij de club is. De coach vind ik 3x niks en het is ook niet zo'n wonder waarom alleen v. Gaal en Advocaat er iets uit konden halen.
Denk dat ze daar de boel ook eens flink op de schop mogen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Tweakjur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:31:
[...]

Als ik je goed begrijp bedoel je met de weerstand: Teams/ clubs op vergeiljkbaar niveau, waar je op een goede dag maar zo van kan winnen (niet alleen wanneer de ander een complete offday heeft)?
Dit zijn dan tegenstanders waar je "je aan kan optrekken", waardoor je er sterker van wordt. Als je dat met meer teams krijgt dan momenteel in NL de top 3 (en in België ook zoiets), dus vaker dergelijke wedstrijden speelt kom je er zeker sterker uit.

Uiteindelijk zullen deze teams zich qua weerstand verder en verder ontwikkelen, dus langzaamaan verder groeien. Ik zie ook wel wat in een Beneliga, dit is voor supporters qua reistijd ook vaak nog prima te doen (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik volg het Belgische voetbal helemaal niet, maar zijn er de laatste tijd nog aansprekende resultaten geboekt? Of is er gewoon gewonnen van wat kleinere clubs? Dat bijv. PSV en Feyenoord dit jaar niet verder kwamen kwam ook gewoon omdat ze in een sterke poule zaten, al won bijv. Feyenoord nog wel van Manchester United.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
Netjes dat Ajax gisteren Legia wist te verslaan. Ben benieuwd naar de loting en hoop dat ze een mooie club zullen treffen. Gefeliciteerd allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Tweakjur schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Sportief een mooi plan, maar als liefhebber van de Nederlandse competitie zie ik toch wel een paar nadelen. Als we het heel simpel door twee zouden delen, eerste 9 van Nederland nu en eerste 9 van België dan vallen er een paar teams en ook een paar wedstrijden ineens weg. Mooie derby's die ineens niet meer worden gespeeld zoals NEC tegen Vitesse en Sparta tegen Feyenoord. Heracles Twente weer net wel. Ik ken de Belgische competitie niet goed genoeg om te weten of dat soort sentimenten daar ook spelen. Maar dit soort derby's en wedstrijden maken de landelijke competities.

Als voetballiefhebber wordt ik er niet gelukkig van wanneer we dat ineens gaan opgeven voor een FC Twente tegen Zulte Waregem of Sporting Charleroi tegen Vitesse.

Ik zou het zonde vinden als we het eigen gezicht van de Eredivisie en het Nederlandse voetbal in het algemeen weg gaan gooien omdat het nu even tegen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Livestream met visuele weergave van de gelote wedstrijden:
http://www.uefa.com/uefae.../round=2000794/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ph4ge schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05:
Ik volg het Belgische voetbal helemaal niet, maar zijn er de laatste tijd nog aansprekende resultaten geboekt? Of is er gewoon gewonnen van wat kleinere clubs? Dat bijv. PSV en Feyenoord dit jaar niet verder kwamen kwam ook gewoon omdat ze in een sterke poule zaten, al won bijv. Feyenoord nog wel van Manchester United.
Om m'n eerdere lijstje erbij te posten:
na 2008/09: 14
na 2009/10: 13
na 2010/11: 13
na 2011/12: 12
na 2012/13: 11
na 2013/14: 10
na 2014/15: 10
na 2015/16: 9

Zo'n progressie krijg je niet me alleen maar geluk volgens mij. Al laten Nederlandse clubs 't voor m'n gevoel wel vaak liggen tegen 'kleintjes', misschien dat de Belgische ploegen dat niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 20:44
Alle kleine ploegen er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
2 grote ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die ontloop je inderdaad al

Ook geen MU, Rostov.

Dit moet goed uitpakken, zou je denken...

[ Voor 56% gewijzigd door dutchgio op 24-02-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mooi affiche voor Rostov tegen Manchester United :*)

OLympique Lyon tegen AS Roma de eerste kraker (gelukkig geen Lyon tegen Man U nu al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 20:44
Nou belgie of kopenhagen mooie loting! Eerst uit prima loting op naar kwartfinale!

[ Voor 40% gewijzigd door Joostje123 op 24-02-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
kopenhagen dus ;) en in ieder geval 1 belg door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lekker. FC København tegen AFC Ajax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Helaas maar 1 Nederlandse club, aangezien alle clubs uit hetzelfde land elkaar loten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Kopenhagen it is, niet ongunstig. Belgen mogen onderling uitvechten met Gent tegen Genk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
rik86 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:17:
kopenhagen dus ;) en in ieder geval 1 belg door ;)
En in ieder geval er 1 uit. >:)

kopenhagen is natuurlijk qua mogelijke lotingen erg gunstig, moet te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
dutchgio schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:18:
[...]

En in ieder geval er 1 uit. >:)

kopenhagen is natuurlijk qua mogelijke lotingen erg gunstig, moet te doen zijn.
Kopenhagen moet te doen zijn is al eens eerder gezegd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ja, en 't feit dat van rostov, lyon, man united en roma er ook 2 van de 4 uitvliegen is ook niet ongunstig. De laatste 3 omdat ze goed zijn, de 1e vanwege recente ervaringen ;)

Als je dan doorgaat, heb je wel weer kans op weer een gunstige loting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zo zo eindelijk weer eens een echt leuke loting qua partijen. Op zich stuk voor stuk wel leuke matchups ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:48

Jebus4life

BE User

Het moet inderdaad ook gezegd, de Belgische clubs hebben relatief goede lotingen gehad de afgelopen paar jaar (eerlijk is eerlijk). Maar er zaten wel degelijk goede resultaten bij.

In de afgelopen paar jaar
Gent won vorig jaar in de CL van Lyon, Valencia & Zenit. Dit jaar versloegen ze Tottenham
Anderlecht won vorig jaar van Monaco en Tottenham en Olympiakos. Dit jaar Zenit
Brugge versloeg Besitkas in het jaar dat ze de kwartfinale haalde (maar had ook gewoon goede lotingen met teams zoals Aalborg, Kopenhagen & Helskinki)
Standard blinkt vooral uit in falen in Europa de afgelopen jaren, verder als een zege tegen Panathinaikos zijn die niet geraakt (en blinken uit in wedstrijden verliezen die haalbaar moesten zijn)
Genk dit jaar toch zeges geboek tegen Athletic, Rapid Wien & Sassuolo (al een paar jaar geen Europees meer verder)

Niets extreem ofzo, maar toch wel leuke namen bij de ploegen die verslagen werden; zeker Gent & Anderlecht de afgelopen 2 jaar

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gunstige loting voor Ajax. Deze keer wat beter je best doen dat tegen die Polen svp. Kwartfinale is actually prima te doen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou dat had een veel vervelende loting kunnen zijn :) eerst uit is ook gunstiger.

Edit: en inderdaad vliegen er sowieso wat sterke tegenstanders eruit, ook minimaal 1 Duitse ploeg eruit :) De Belgen ook minimaal 1 door, das wel lekker met zo'n loting tegen elkaar :P

[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 24-02-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5bgetTWcAEab0T.jpg

In ieder geval eerlijk geloot anders had je geen Gent-Genk en Schalke-Gladbach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gent heeft gisteren Tottenham eruit geknikkerd met nog verdienstelijk voetbal in beide partijen, Anderlecht ook gisteren Zenit eruit alleen zowel uit als thuis alleen maar verdedigd.
GenK heeft Astra uit Roemenie uitgeschakeld die op hun beurt in de voorronde West Ham uitschakelden ...

Ze denken zo te zien zelf ook dat het wel eens aan de 'playoffs' kan liggen http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/1.2898792 (waarom ze het playoffs noemen met een poulesysteem is weer een andere vraag O-) )

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 24-02-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
JanW schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:18:
Kopenhagen it is, niet ongunstig. Belgen mogen onderling uitvechten met Gent tegen Genk.
Volgenxe ronde 😄

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Zeer gunstige loting weer voor Ajax. Kopenhagen moet je gewoon winnen en omdat er zoveel sterke teams tegen elkaar spelen is de kans aanwezig dat je in de volgende ronde weer een relatief zwakke tegenstander treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zeker een gunstige loting, maar Kopenhagen staat wel ongeslagen bovenaan (11 punten los, maar 8 goals tegen in 22 duels) in Denemarken. "Ja in Denemarken :+ ", maar goed, wij zijn ook "maar Nederland" tegenwoordig. Daarnaast zijn ze derde geworden in de poule in de Champions League achter Porto en Leicester (9 punten), waaronder twee keer gelijk tegen Porto.

Al met al: het had echt slechter gekund (Man Utd, Roma, Lyon), maar dit wordt echt geen makkie. Mogelijk speelt Ajax ook nog zonder uitpubliek n.a.v. dat incident in België. Nou goed, zaterdagmiddag maar kaartjes kopen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Denemarken heeft maar 1 sterke club, dus niet zo gek dat ze 1e staan he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ook een leuk weerzien met Boilesen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
En nog een paar ex eredivisie spelers.
Kusk van twente
Matic van NAC
Zanka van PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Allemaal mislukte spelers in de ED dus. Kopenhagen moet echt te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:18:
Ook een leuk weerzien met Boilesen. :+
Iets met karma... zul je zien, afzwaaier, doelpunt van Boilesen :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Iets met karma... zul je zien, afzwaaier, eigen doelpunt van Boilesen :+
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Boilesen zit daar op de bank/tribune. Toch vreemd, zo'n topper zijn en dan niet eens in de basis spelen bij Kopenhagen. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hij kon het eerder niet opbrengen om te spelen. Tegen Ajax zal hij daar geen last van hebben. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Leon Zwiers schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:22:
Allemaal mislukte spelers in de ED dus. Kopenhagen moet echt te doen zijn
Hun hebben het voordeel dat de competitie bijzaak is (straatlengte voorsprong op de nr2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:45:
[...]

Hun hebben het voordeel dat de competitie bijzaak is (straatlengte voorsprong op de nr2).
Ajax ook, ze kunnen hoogstens nog 2e worden :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 06:24:
Niet alleen. De Belgen gaan nu met drie ploegen door. Die doen dus overduidelijk iets beter. We blijven ons verschuilen achter "geld" zodat we niet onder ogen hoeven te zien dat we technisch en tactisch achterblijven.
Eens dat de Belgen iets goed doen. Denken dat technisch/tactisch verbeteren alles oplost is net zo eenzijdig kijken als wat jij anderen van bericht. Het is één van de factoren, net zoals geld ook een factor is.

Mijn beleving is dan ook niet dat men zich achter geld verschuilt, maar je kunt niet ontkennen dat het in de voetbalwereld een zeer sterke invloed heeft. Zo niet de meeste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De Belgische competitie zit al een tijdje beter in elkaar waardoor de topploegen elkaar vaker ontmoeten en daar wordt je beter van dan al die wedstrijdjes tegen Excelsior en Roda, met alle respect.

Wellicht is de tijd nu wel rijp voor een Noordzee League met de topploegen uit de Benelux, Scandinavie en het VK minus Engeland...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/n600n4cmf/IMG_1167.jpg

Vanavond speelt ADO tegen FCTwente waar het nu 1-1 staat

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 24-02-2017 20:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De Legia fans die gisteren bij Ajax zaten zitten nu bij ADO...:

https://twitter.com/wscsm1/status/835219247865413633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Fijn om zulke supporters te hebben (er komt nog wat bij verderop het filmpje):

http://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=8158

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Wil hij het gras maaien met dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Ik voorspel Fey-PSV 2-2 en Ajax-Heracles 0-0. Er verandert wederom niets in de stand.
Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.