USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Bedankt @VisionMaster die gaat dus ook van mijn lijstje mogelijke docks. Iemand ervaring met pricewatch: HP USB-C Dock G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zoek een USB-C dongle met HDMI en VGA (andere video poorten mogen als extra) die niet warm wordt. Degene die ik nu heb (met een micro SD poort, USB A poorten, RJ45 en pass through charging) wordt erg warm, wat naar mijn idee de accu sneller leeg trekt.

Tips?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Arosa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:26:
Sinds de introductie van de nieuwe MacBook Air heb ik mij helemaal suf gelezen over monitoren, hubs, docks, enz. Zoals in een eerder bericht te zien is in dit topic had ik mij eerst vol geconcentreerd op USB-C monitoren met geïntegreerde USB-hub. De merken/modellen in de meer betaalbare prijsrange zijn matig verkrijgbaar en veelal bij webshops waar ik geen ervaring mee heb. Om vervolgens toch uit te komen op een LG 27UK850-W, maar die is best prijzig (€ 550,-), zeker als je voor minder dan 300 euro ook een 27inch/4K scherm kan halen met goede recensies (zoals de hieronder genoemde LG 27UD58).
Sja, je gaat nu van een scherm naar een scherm met ingebouwd docking station. Die uitgebreidere functionaliteit betekent een duurder scherm. Als je kijkt naar een los scherm met daarbij een los docking station dan kom je helaas niet zo gek veel anders uit met de prijs. Het voordeel van die opzet is echter wel dat je uit veel meer schermen kunt kiezen waardoor de kans groter is dat je er eentje vindt die wel beschikbaar is bij een webshop naar keuze.
Dus er moet nog een hubje tussen de voeding en Air met een aantal usb-poortjes, welke dus de voeding doorgeeft en een HDMI poort een welke extra is voor het aansluiten op een tv of monitor buitenshuis. SD-kaart lezer zou een welkome bonus zijn, maar geen must.
Wat wil je allemaal aan externe devices gaan aansluiten en moeten deze ook allemaal tegelijkertijd zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:54
@ppl Als ik volgens de beschreven set-up scherm en voeding heb aangesloten is er geen ruimte meer om bijvoorbeeld een hardeschijfje of camera aan te sluiten.

En die enkele keer dat ik mijn privé laptop voor mijn werk gebruik, blijkt een HDMI poortje wel erg handig te zijn. Voor die 2 situaties ga ik denk ik over de nederlandse grens nog een eenvoudig hubje bestellen. Bij de nederlandse webshops zie bijna alleen maar dezelfde exemplaren voor vrij stevige prijzen, terwijl in de recensies van The Verge (zie de post van Enit vorige pagina) ook goede exemplaren staan voor vriendelijkere prijzen.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
Mensen,

Ik heb iets opgemerkt met m'n USB-C Hyperdrive.

Het gaat om:
Hyper Slim USB C 8 In 1 Docking Station Space Gray

Als ik m'n gigabit kabel daar insteek, trek ik maar 60 Mpbs internet snelheid via Ookla. Doe ik dezelfde kabel (en dezelfde infrastructuur) in m'n vaste desktop haal ik de 200 Mpbs die ik heb van m'n provider.

Bizar neen? Nochtans staat die aangegeven als GigabitEthernet.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lyca schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:06:
Mensen,

Het gaat om:

Als ik m'n gigabit kabel daar insteek, trek ik maar 60 Mpbs internet snelheid via Ookla. Doe ik dezelfde kabel (en dezelfde infrastructuur) in m'n vaste desktop haal ik de 200 Mpbs die ik heb van m'n provider.

Ook als je uitsluitend de netwerkkabel aan dat ding hangt en verder helemaal niets?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Lyca
WhatsappHack schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:15:
[...]

Ook als je uitsluitend de netwerkkabel aan dat ding hangt en verder helemaal niets?
Ja dan ook.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gebruik je wel dezelfde mirror?
Zo ja zou ik toch eens aan ze vragen waarom de performance zo slecht is.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
De mirror is beide dezelfde, als ik de 5Ghz wifi gebruik haal ik ook 195 Mbps.
Het lijkt me toch heel eenvoudig aan die USB-C adapter te liggen eigenlijk, kan je daar ergens iets van settings aan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14
Lyca schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:06:
Mensen,

Het gaat om:

Ik heb de zelfde USB C adapter en als ik deze aansluit via Ethernet haal ik netjes 400mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Damn, de interne wifi haalt maar 90Mpbs, de wifi van m'n vriendin haar Lenovo haalt vlotjes 195.

Ik zit met een issue op m'n macbook zelf, het lijkt me eigenlijk software. Mijn iPhone haalt ook 195-200.

Edit: Ik had blijkbaar al een hele tijd niet meer rebooted, dit eens gedaan. Download is terug naar 185-200.
Bizar :)

Het lag dus niet aan USB-C adapter, precies ergens software matig.

[ Voor 40% gewijzigd door Lyca op 16-11-2018 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
iBood biedt vandaag een Belkin USB C Dock aan voor een erg mooi prijsje: http://www.ibood.com/elec...n-usb-c-desktop-dock.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

neonite schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:11:
iBood biedt vandaag een Belkin USB C Dock aan voor een erg mooi prijsje: http://www.ibood.com/elec...n-usb-c-desktop-dock.html
Deze ondersteunt geen Thunderbolt. Dus je zult met DisplayPort drivers moeten werken als je op de MacBook 4K wilt gaan doen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat is niet waar aldus Belkin:
USB-C Express Dock 3.1 HD is designed for computers with a video-enabled USB-C 3.1 port. Computers with USB-C 3.0/ 2.0 ports will only support data transfer, not video.
In hun FAQ zijn ze nog veel duidelijker:
3. Is there any setup software for this product?

No.

4. Will I need to install additional drivers for my computer?

No.
De USB-C specs laten ook zien dat dit niet per definitie correct is. USB-C kent namelijk de alternate modes die o.a. voor USB 3.0 maar ook voor DisplayPort e.d. gebruikt kan worden. Naast stroom en USB loopt er dan ook een gewoon video signaal over diezelfde USB-C kabel.

Waar je wel drivers voor nodig hebt, en wat op o.a. macOS Mojave niet meer werkt, is DisplayLink. Daar maakt het gros van deze USB-C docks geen gebruik van.

Overigens doet dit dock niet meer dan 4k@30Hz waardoor de USB poorten wel weer USB3.0 zijn. Gezien de HDMI poort is het goed mogelijk dat daar al de beperking zit (HDMI 1.4 ipv HDMI 2.0).

[ Voor 31% gewijzigd door ppl op 27-11-2018 23:40 ]

• Arosa
Vraagje waar ik niet helemaal uit kom (en niets bruikbaars op Google over vind).

Ik heb hier nu een MacBook Pro 2017 liggen en een LG 27UD59-B Zwart staan met daar tussen een Startech.com USB-C naar DisplayPort adapter kabel 1m 4K / 60 Hz. Krijg prima beeld, maar geen geluid uit het scherm, klopt dit? :/

Heb ik de verkeerde kabel gekocht hiervoor?

[ Voor 5% gewijzigd door Arosa op 29-11-2018 20:19 . Reden: Paar kleine foutjes in de tekst ]

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik worstel een beetje met het volgende:

Wil graag een zo clean mogelijke desktop omgeving.
Heb een MBP Pro 13 en wil deze kunnen 'docken'. single screen opstelling is voldoende.

2 opties in mijn hoofd.

1. LG 4K Thunderbolt 3 display met BT muis en toetsenbord.
2. Belkin (of andere) TB3 dock + 4K display (via DP?) + BT muis en toetsenbord.

Voordeel optie 2 is Ethernet, en flexibeler.
Voordeel optie 1 is cleaner.

Mijn vragen:
Zou een USB-ethernet-adapter achter in het Thunderbolt-beeldscherm een optie zijn?
Waar hebben jullie voor gekozen?

Ik ben benieuwd.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Arosa schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:18:
Ik heb hier nu een MacBook Pro 2017 liggen en een LG 27UD59-B Zwart staan met daar tussen een Startech.com USB-C naar DisplayPort adapter kabel 1m 4K / 60 Hz. Krijg prima beeld, maar geen geluid uit het scherm, klopt dit? :/

Heb ik de verkeerde kabel gekocht hiervoor?
Heb je het scherm ook als geluidsuitvoer geselecteerd in macOS en het volume op een normaal niveau?

@ReVolpe welk LG scherm hebben we het over? Volgens mij is de UltraFine 5K de enige LG met TB3 en is de rest een normale USB-C aansluiting (dus power, USB en DisplayPort ipv Thunderbolt 3). In dat geval kan zo'n ethernet adapter wel maar zit je vast aan USB2.0 snelheden (vanwege de 4k@60Hz waardoor er geen bandbreedte meer is voor USB3.0). Wifi kan in dat geval sneller zijn.

Zou ik nu zo'n 4K scherm kopen dan zou ik ook gewoon op wifi gaan werken want de snelheid daarvan is hier in huis prima. Ik heb echter een scherm zonder USB-C of Thunderbolt 3 waardoor ik nu met een Thunderbolt 3 docking station werk. Ethernet is een leuke bonus (kun je spelen met VLANs e.d.) maar wifi voldoet echter prima.

[ Voor 41% gewijzigd door ppl op 30-11-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Wat @ppl zegt. Wij hebben op kantoor zo'n 40 (deels flex) werkplekken met precies die opzet. Een LG 27UD88 (of de opvolger 27UK850), enkel een USB-C kabel nodig voor de Mac (of Dell XPS), met een paar HDMI/Displayport kabels voor een paar oudere laptops die nog in gebruik zijn. Iedereen op Wifi.

De LG fungeert desgewenst als (simpele) hub om een bedraad toetsenbord aan te sluiten of een telefoon te tetheren. We hebben getest met enkele USB ethernet adapters, niet alle werken, en het is inderdaad 2.0 dus meer dan 100 mbit haal je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
@ppl Zodra ik in macOS het scherm als geluidsuitvoer selecteer functioneren de volume toetsen op het toetsenbord niet meer, dan laat macOS de bijbehorende symbolen in lichtgrijs zien. Maar ondertussen komt er geen geluid uit het scherm, ook niet ik als de volume van het scherm omhoog doen (via de toets op het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Heb je dat scherm dan al eens geprobeerd met iets anders om te checken of daar dan wel geluid uit komt? Bijvoorbeeld met een HDMI verbinding naar je Mac of een andere machine die je op het scherm aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:43
Weet je zeker dat er luidsprekers in het beeldscherm zitten?
Als ik bij LG kijk, dan staat er bij LG 27UD59-B Tech Specs onder de kop Luidspreker bij Type: Nee en Audio uitgang: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Wel vreemd dat ik wel het volume kan regelen via het scherm, althans als ik de 'joystick' naar links en rechts beweeg komt een volume balkje in beeld, maar doet vrij weinig. Binnenkort maar eens een apparaat met HDMI aansluiten, kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Arosa schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:00:
Wel vreemd dat ik wel het volume kan regelen via het scherm, althans als ik de 'joystick' naar links en rechts beweeg komt een volume balkje in beeld, maar doet vrij weinig. Binnenkort maar eens een apparaat met HDMI aansluiten, kijken wat er dan gebeurt.
Zit er wellicht een headphone jack op de monitor? Dat is het volume dat je regelt.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:43
Je hebt helemaal gelijk @TucanoItaly.
Bij Stekkeringang / - uitgang staat:
Audio - uitgang - Hoofdtelefoonuitgang: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Ik vrees dat jullie allemaal gelijk hebben, stom vanzelf om er vanuit te gaan dat er wel speakers in het scherm zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Arosa om je de waarheid te vertellen, ik heb hier een LG 32UD59 met speakers, en die zijn kwalitatief uitermate teleurstellend. Mijn €25 Logitech speakertjes zijn echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Yep, in al die jaren is de kwaliteit niets veranderd. Als je een koptelefoon inplugt maar niet opzet en dan het volume opschroeft dan kun je dat prima vergelijken met wat speakers in een beeldscherm doen. Het is iets wat je gebruikt wanneer je geluid nodig hebt en er echt helemaal niets anders voor handen is. Je telefoon zal beter geluid geven...

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
ik hoop dat julle mij kunnen helpen want ondertussen snap ik het niet meer en heb het gevoel iets te gaan aanschaffen wat absolute overkill gaat zijn.

ik heb dus een ipad pro 11 inch 2018, ik wil hiervoor een degelijk kabel kopen (usbc/usbc) wat ik ermee wil is eenvoudig, gewoon opladen (snel) en kunnen syncen met windows en/of imac. (kortom zelfde functionaliteit als de lighting to usb-a kabels)

grote bestanden transferen ga ik er niet mee doen (5,10,40Gbps wtf? welk apparaat kan dat überhaupt aan?)

ik hoor graag jullie suggesties

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik koop tegenwoordig alleen nog maar Anker kabels, doen het altijd goed en zijn heel degelijk. https://www.anker.com/products/110/163/usb-type-c-cables

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
CrashOne schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:30:
Ik koop tegenwoordig alleen nog maar Anker kabels, doen het altijd goed en zijn heel degelijk. https://www.anker.com/products/110/163/usb-type-c-cables
bij anker kijk ik altijd standaard , maar daar ook veel soorten en ik weet niet of een usb-a naar usb-c voor opladen en syncen met laptop/imac gaat werken ?!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij moet dat werken (ik heb zelf geen Pro), maar zal het opladen trager gaan omdat het voltage maar 5-5,2V is met een max van ~12W. Wanneer je USB-C gebruikt zal het opladen met 14,5V gaan met max 29W.

• ppl
  • Niet online

ppl

fuqua schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:30:
grote bestanden transferen ga ik er niet mee doen (5,10,40Gbps wtf? welk apparaat kan dat überhaupt aan?)
Grote disk arrays en arrays met daarin NVMe SSD's. Dan zit je dus al in het professionele segment met bijbehorende prijskaart (dat zijn bedragen die passen niet op een prijskaartje).

Wat betreft de kabel die je wilt: een standaard passieve USB-C kabel is prima. De oplaadkabel van een Mac kan ook prima (doet laden en USB2.0).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Weet niet of het hier mag maar wist ook zo niet goed waar het dan wel gepost moet worden maar ik wilde jullie toch even tippen. :)

Bij Amazon.de is de LG 27UK850-W best goedkoop. Hij is niet op voorraad maar het scheelt momenteel bijna 100 euro t.o.v. de goedkoopste versie op de Tweakers Pricewatch. Ik vond het in ieder geval de moeite waard om te wachten tot die daar weer op voorraad is. Bij Amazon nu te koop voor ongeveer 433 euro.
Gisteren was die nog 470 euro. Had hem al voor dat bedrag besteld maar toen ik deze prijs zag heb ik die geannuleerd en opnieuw besteld.
Linkje naar Amazon: https://www.amazon.de/dp/B0798QM8BP/

Zie link voor de gangbare prijzen op Pricewatch.
https://tweakers.net/pric.../lg-27uk850-w-zilver.html

Geen idee hoe ze bij Amazon omgaan met dode pixels, backlight-bleeding of zo dus als je dat belangrijk vindt moet je dat zelf nog even uitzoeken.

Bij mij gaat die monitor toch vooral Office-productiviteit doen. Voor films heb ik immers gewoon een tv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@ReVolpe huh vreemd, Amazon moet toch in de Pricewatch staan? Anyway, uitstekende tip voor de mensen hier. Mijn ervaring met Amazon is prima voor de wat kleinere dingen (hubs, keyboards e.d.). Soms moet je betalen voor retour (7,50) maar dat heb ik de laatste tijd niet meer gehad. Ook heb ik wel eens gehad dat ik het item gewoon mocht houden! Dus prima service, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een product, al zo lang dat ik begin te twijfelen of het product überhaupt wel bestaat (en ik begin te twijfelen of ik überhaupt wel kan zoeken, één van de twee). Ik zoek namelijk naar een adapter waar twee USB-C kabels in kunnen, maar mijn voorkeur heeft eigenlijk wél de mogelijkheid voor drie USB-C kabels. Kent iemand zo'n product?

Ik wil namelijk tegelijk mijn MacBook Pro en mijn iPhone kunnen laden (snelladen in het geval van mijn iPhone), maar heb ondanks al het zoekwerk niets gevonden. Als alternatief heb ik een hub in gedachten voor mijn MacBook Pro, maar dat is zó uitgebreid dat het wat mij betreft iets té is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
@mr.JamesBond niet de eerste keer dat deze vraag hier langskomt. Zie bijvoorbeeld mcDavid in "USB-C en Thunderbolt 3 accessoires"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Iemand ervaring met deze?

https://i-tec.cz/en/produkt/catriple4kdockpd-2/

Te koop voor iets van 170 euro. Is de best betaalbare dock die ik tot nu toe heb kunnen vinden met minimaal power delivery en 4K@60Hz.

Ding heeft ook 5xUSB-A @ 5Gbps en 1xUSB-C @ 5Gbps. Verder een LAN poort en audio in/uit.

PD is maximaal 60W maar ik neem aan dat mijn MBP 15" vrijwel nooit zoveel stroom trekt? Voor vol houden van de accu zou ik denken dat die 60W voldoende is. Prima als het dan iets langer duurt voor de accu van helemaal leeg (na een dag buiten de deur) naar vol komt.

Edit:
De HP Thunderbolt Dock 120W G2 lijkt ook best een goede optie:
https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-thunderbolt-dock-120w-g2
zie wel wat gedoe over het aansluiten van meerdere monitoren op een Mac maar dat is voor mij niet van toepassing. Deze dock is wel weer iets duurder.

Edit2: Snel en volledig antwoord van i-Tec. Volgens hun is die CATRIPLE4KDOCKPD helemaal compatible met een MBP 15" 2018. Belangrijkste punt om op te letten is dat 4K over HDMI beperkt is tot 30Hz.

[ Voor 29% gewijzigd door bartvb op 03-01-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:48
bartvb schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:50:
Iemand ervaring met deze?

https://i-tec.cz/en/produkt/catriple4kdockpd-2/

Te koop voor iets van 170 euro. Is de best betaalbare dock die ik tot nu toe heb kunnen vinden met minimaal power delivery en 4K@60Hz.

Ding heeft ook 5xUSB-A @ 5Gbps en 1xUSB-C @ 5Gbps. Verder een LAN poort en audio in/uit.

PD is maximaal 60W maar ik neem aan dat mijn MBP 15" vrijwel nooit zoveel stroom trekt? Voor vol houden van de accu zou ik denken dat die 60W voldoende is. Prima als het dan iets langer duurt voor de accu van helemaal leeg (na een dag buiten de deur) naar vol komt.

Edit:
De HP Thunderbolt Dock 120W G2 lijkt ook best een goede optie:
https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-thunderbolt-dock-120w-g2
zie wel wat gedoe over het aansluiten van meerdere monitoren op een Mac maar dat is voor mij niet van toepassing. Deze dock is wel weer iets duurder.

Edit2: Snel en volledig antwoord van i-Tec. Volgens hun is die CATRIPLE4KDOCKPD helemaal compatible met een MBP 15" 2018. Belangrijkste punt om op te letten is dat 4K over HDMI beperkt is tot 30Hz.
Geeft USB-C wel het signaal naar de monitoren via de videokaart van je laptop door? Bij (veel) oudere USB-dockingstations was het zo dat er een chip in zat die de beeldverwerking op zich nam, maar dan had je bijvoorbeeld 0 grafische kracht voor games/gpu-supported apps op die schermen.

Bijvoorbeeld DisplayLink-hardware, of wat hier genoemd wordt: https://www.laptopmag.com/articles/docking-station-gaming

[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 03-01-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm, weer wat geleerd.

Die i-Tec optie is relatief goedkoop doordat DisplayLink wordt toegepast:
https://www.displaylink.com/integrated-chipsets/dl-6000

waardoor de laptop het beeld (via software) comprimeerd. Daarna gaat alles via USB naar de dock waar de genoemde chip zit die het decoderen voor z'n rekening neemt. Die dock gebruiken betekent dus meer CPU gebruik, bwuh.

[ Voor 17% gewijzigd door bartvb op 03-01-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@bartvb DisplayLink gebaseerd spul heeft een historie van problemen als er een nieuwe versie van macOS uit komt. Je kunt dus niet zomaar upgraden.

Dat HP dock is wel interessant, op Amazon slechts 200 ballen:
https://www.amazon.de/HP-...al-English/dp/B07DPKVYXR/

[ Voor 32% gewijzigd door TucanoItaly op 03-01-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
Toch maar voor een Caldigit TS3 gegaan. Kost wat meer maar werkt met een beetje geluk gewoon in 1x en zonder verder gedoe. Kost allemaal teveel uitzoekwerk dit, wat een doolhof rond die USB-C connector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:48
@bartvb goede keus, volgens mij is het een beetje de regel dat "zolang het TB3 is, werkt het in ieder geval met je native hardware zonder extra tussenstappen". Mits support is geregeld voor je OS en hardware natuurlijk :P
Voorkomt gedoe rond b.v. displaylink, USB-C-connectors die bepaalde standaarden niet ondersteunen of dat je plots bandwidth tekort komt (TB3 is toch wel een stuk sneller met 40 Gb/s (bij 4 lanes) dan de max 10 Gb/s die je hebt bij USB 3.1 (gen 2) type c.)

[ Voor 14% gewijzigd door Merethil op 03-01-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Deze is wat goedkoper:
https://i-tec.cz/en/produkt/tb3hdmidock-2/ (PD 60W)
of
https://i-tec.cz/en/produkt/tb3hdmidockplus-2/ (PD 85W)

Support van iTec geeft ook aan dat dit een veel betere optie is als je geen gedoe en verloren CPU cycles wil.

Ik kan hier echter verder weinig over vinden en prijsverschil met de TS3 is niet heel groot voor de PD 85W variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 10:26
Waarom heeft Apple niet zelf een Thunderbolt 3 dock gemaakt? Wel die poorten erop gooien en de domme gebruiker (ik) maar het USB-C oerwoud insturen. Ik snap er echt de ballen van na wat artikeltjes gelezen te hebben op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@noslen het is niet eenvoudig inderdaad. Maar wat wil je precies aansluiten? En wat is je budget?

[ Voor 5% gewijzigd door TucanoItaly op 03-01-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

bartvb schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:10:
Toch maar voor een Caldigit TS3 gegaan. Kost wat meer maar werkt met een beetje geluk gewoon in 1x en zonder verder gedoe. Kost allemaal teveel uitzoekwerk dit, wat een doolhof rond die USB-C connector.
Dat krijg je als je meteen de goedkope hoeken van China op gaat zoeken. Dan kom je bij hele exotische merken en vage specs terecht. Wanneer je het bij de gangbare docks houdt is het op USB-C en Thunderbolt 3 heel overzichtelijk. Die dingen zijn vrijwel allemaal al hier in dit topic aan bod gekomen. Op de officiële Thunderbolt website vindt je overigens ook een productoverzicht.
noslen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:23:
Waarom heeft Apple niet zelf een Thunderbolt 3 dock gemaakt? Wel die poorten erop gooien en de domme gebruiker (ik) maar het USB-C oerwoud insturen. Ik snap er echt de ballen van na wat artikeltjes gelezen te hebben op internet.
Waarom zouden ze zo'n dock maken als menig gebruiker daar toch geen gebruik van maakt? Weinig thuisgebruikers en studenten die dat doen. Je ziet het voornamelijk in het bedrijfsleven. Wat die dockingstations betreft zijn er dan ook zat andere partijen die het prima voor elkaar hebben, daar moet je niet tegen willen concurreren.

Zeker Apple niet, die zijn niet goed in randapparatuur en enterprise spul. Daar hebben ze de laatste jaren wel een ander antwoord op gevonden: samenwerken met partijen die daar wel goed in zijn. Vandaar dat je nu schermen van LG hebt die prima als dockingstation te gebruiken zijn (laten we wel zijn, meer dan een scherm, muis, toetsenbord en poweradapter sluit je vandaag de dag ook niet meer aan; rest gaat via cloud of je lokale netwerk).

Buiten dat zijn zowel USB-C als Thunderbolt 3 standaarden waarover Apple geen enkel beheer heeft en welke vrij gedeeld worden met de rest van de wereld. Ze hoeven dus ook niet per definitie zelf iets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:53:
@mr.JamesBond niet de eerste keer dat deze vraag hier langskomt. Zie bijvoorbeeld mcDavid in "USB-C en Thunderbolt 3 accessoires"
Ik kreeg net een mail van Satechi waar ze dit product presenteerden.

https://satechi.net/produ...er?variant=19492503847000

Volgens mij wel een interessant product en ongeveer wat jij zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 22:32
Ik zie ook het bos door de bomen niet meer :( Ik heb onderstaand scherm en zou graag maar 1 kabel boven mijn bureau zien uitkomen. Die ene kabel moet dus stroom leveren aan mijn Macbook, maar ook beeld naar mijn scherm en data via USB dingen die er ook nog aan hangen.

Nu weet ik dat mijn scherm via USB 3.1 (Gen1, type-c, 5Gb/s) te verbinden is. Gaat een Thunderbolt 3 dock hier op werken? Of waar kijk ik beter naar? Dan zoek ik zelf wel verder, maar wil dit toch eerst voor de zekerheid weten :-)

https://tweakers.net/pric...9g-b-zwart/specificaties/

De andere video-in van mijn scherm zijn al bezet door een Pi en de HDMI door mijn werk laptop als ik thuiswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
ReVolpe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Ik kreeg net een mail van Satechi waar ze dit product presenteerden.

https://satechi.net/produ...er?variant=19492503847000

Volgens mij wel een interessant product en ongeveer wat jij zoekt?
Zag de adapter ook langskomen alleen weer niet te krijgen in NL.
Via de website van Satechi wel alleen dure verzendkosten + komt er nog import kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dalike schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:22:
Nu weet ik dat mijn scherm via USB 3.1 (Gen1, type-c, 5Gb/s) te verbinden is. Gaat een Thunderbolt 3 dock hier op werken?
Je kunt niet een Thunderbolt 3 dock aansluiten op je scherm maar het kan wel andersom. Zo te lezen in de specs op de LG website is er wel DisplayPort 1.2 support op de USB-C connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is...
Voorheen had ik een opaad setup met zo'n Ikea stekker voor 3 usb-a stekkers. Was prima: iPhone, Apple Watch en camera/gopro/whatever kon geladen worden.

Nu heb ik steeds meer usb-c kabels, ik heb op Ali usb-a naar usb-c plugjes gehaald (wat kan daar mis mee gaan?) en heb mijn Ikea stekker omgevormd naar 2x usb-c en 1x usb-a. Ik laad iPad, iPhone, Apple Watch en camera/gopro/whatever nu vooral via usb-c op.
Maar afgelopen reis (Japan) had ik iets vreemds: als ik meerdere apparaten via usb-c oplade, was de stroom toevoer aan/uit. Midden in de nacht werd steeds de oplaad animatie getriggerd. Heel irritant.
Waar moet ik nu checken wat er mis gaat? Kan de Ikea stekker de vraag niet aan? Zijn die Ali dingetjes toch te beperkt? Moet ik zoiets kopen (die meer power aan kan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie83
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-01-2022
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik zit te kijken naar een eGPU voor m'n 15" MacBook Pro met TouchBar uit 2016. Ik gebruik deze MacBook voor mijn werk (het editen van video's in FCPX). Tevens hangt er een Apple Cinema Display aan en en LG Ultrafine 5K scherm.

Nou lees ik op verschillende plekken (oa uitvoerig op 9to5mac) dat wanneer je een LG Ultrafine 5K scherm hebt, je het beste kan kiezen voor de BlackMagic eGPU's. Dat begrijp ik niet helemaal. Het lijkt erop dat het enige voordeel daarvan is dat je de monitor kan daisy chainen via die BM eGPU en hiermee 1 Thunderbolt 3 poort gebruikt ipv 2. Persoonlijk vind ik dit niet opwegen tegen een eGPU die ik op termijn kan upgraden met een nieuwere videokaart. Iets wat bij de BlackMagic eGPU is uitgesloten.

Mijn vraag is als volgt:
Wanneer ik bijvoorbeeld een eGPU enclosure neem van Razer en deze via Thunderbolt 3 aansluit op m'n MacBook, dan zorgt dit er toch ook voor dat de rendertijden gaan dalen en de realtime playback van de tijdlijn soepeler gaat? Of bereik ik dat alleen als ik de grafische kaart tussen m'n MacBook en het 5K scherm hang?

Alvast bedankt!

Groet,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:17
remmie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik zit te kijken naar een eGPU voor m'n 15" MacBook Pro met TouchBar uit 2016. Ik gebruik deze MacBook voor mijn werk (het editen van video's in FCPX). Tevens hangt er een Apple Cinema Display aan en en LG Ultrafine 5K scherm.

Nou lees ik op verschillende plekken (oa uitvoerig op 9to5mac) dat wanneer je een LG Ultrafine 5K scherm hebt, je het beste kan kiezen voor de BlackMagic eGPU's. Dat begrijp ik niet helemaal. Het lijkt erop dat het enige voordeel daarvan is dat je de monitor kan daisy chainen via die BM eGPU en hiermee 1 Thunderbolt 3 poort gebruikt ipv 2. Persoonlijk vind ik dit niet opwegen tegen een eGPU die ik op termijn kan upgraden met een nieuwere videokaart. Iets wat bij de BlackMagic eGPU is uitgesloten.

Mijn vraag is als volgt:
Wanneer ik bijvoorbeeld een eGPU enclosure neem van Razer en deze via Thunderbolt 3 aansluit op m'n MacBook, dan zorgt dit er toch ook voor dat de rendertijden gaan dalen en de realtime playback van de tijdlijn soepeler gaat? Of bereik ik dat alleen als ik de grafische kaart tussen m'n MacBook en het 5K scherm hang?

Alvast bedankt!

Groet,
Remco
Je zult inderdaad alsnog een versnelling in FCP ervaren, ookal sluit je het beeldscherm niet direct op de videokaart aan. Nadeel is dat niet alle apps gebruik kunnen maken van een extra videokaart, de meeste "normale" apps (games) zullen je eGPU dus alleen gebruiken als je er je beeldscherm op aangesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie83
theblindman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Je zult inderdaad alsnog een versnelling in FCP ervaren, ookal sluit je het beeldscherm niet direct op de videokaart aan. Nadeel is dat niet alle apps gebruik kunnen maken van een extra videokaart, de meeste "normale" apps (games) zullen je eGPU dus alleen gebruiken als je er je beeldscherm op aangesloten hebt.
Dank voor je snelle reactie. Dus bij FCPX gaat het wel werken, maar bij games niet? Nu game ik niet op deze laptop dus is er dan nog een andere reden om niet voor een Razer Core X of soortgelijks te gaan? Zolang Final Cut er mee werkt vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
remmie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Dus bij FCPX gaat het wel werken, maar bij games niet? Nu game ik niet op deze laptop dus is er dan nog een andere reden om niet voor een Razer Core X of soortgelijks te gaan? Zolang Final Cut er mee werkt vind ik het prima.
Excuses, ik zie dat ik iets te voorbarig ben geweest: niet alle functies van FCP X worden blijkbaar versneld: https://support.apple.com/en-us/HT209134
De korte samenvatting is dus "Your mileage may vary" :)
Je kunt eventueel een Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter gebruiken om de monitor rechtstreeks op een videokaart aan te sluiten, maar dan is de maximale resolutie 3840 bij 2160 ipv 5120 bij 2880, en verlies je de extra functies van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie83
theblindman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:25:
[...]

Excuses, ik zie dat ik iets te voorbarig ben geweest: niet alle functies van FCP X worden blijkbaar versneld: https://support.apple.com/en-us/HT209134
De korte samenvatting is dus "Your mileage may vary" :)
Je kunt eventueel een Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter gebruiken om de monitor rechtstreeks op een videokaart aan te sluiten, maar dan is de maximale resolutie 3840 bij 2160 ipv 5120 bij 2880, en verlies je de extra functies van het scherm.
Als ik die support pagina van Apple zo lees: "Either connect an external display to an eGPU, or use the Prefer External GPU option in macOS Mojave." Met andere woorden: als je de "Prefer External GPU" option gebruikt maakt ie hoe dan ook gebruik van de eGPU, ongeacht of er een scherm aan hangt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

remmie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
De 2 Blackmagic eGPU's maken gebruik van een nieuwere Thunderbolt 3 controller dan de rest van het segment. Die zorgt ervoor dat een USB-C of Thunderbolt 3 scherm door de externe videokaart direct aangestuurd kan worden. Het is dus niet een kwestie van daisychainen, daarbij gaat namelijk het signaal naar de computer die dan voor de aansturing zorgt. Dan krijg je de keten: computer -> eGPU -> computer -> scherm. Bij de directe aansturing gaat het van computer naar eGPU naar scherm. Dat scheelt dus behoorlijk in bandbreedte op de Thunderbolt chain.

Houd er rekening mee dat eGPU momenteel nog erg nieuw is en de software ondersteuning nog achterloopt. Het is dan ook een beetje de vraag of het uit maakt of je nou in zo'n Blackmagic of iets anders investeert. Kans is aanwezig dat tegen de tijd dat de software meekomt je toch al zowel het TB gedeelte als de GPU moet vervangen. Bovendien zijn die van Blackmagic de enigen die als "stil" te omschrijven zijn. Voor wie geluidsproductie van zo'n eGPU van belang is heeft al niet eens een andere keus.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb overigens deze voor mijn xps 13
https://nl.aliexpress.com...-HDMI-SD/32821301992.html

Dus als ik de voeding door lus via deze hub geeft hij helaas wel de melding dat hij maar 37W ondersteunt ipv 45W.

Ook vervelend als je de adapter eruit haalt dat hij heel ff de verbinding kwijt raakt met aangesloten usb apparaten.

[ Voor 18% gewijzigd door Viper® op 14-02-2019 15:05 ]

• de Foarsitter
Heeft iemand een tip voor een USB-C accessoire waarmee ik met mijn MacBook Pro kan internetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:51
mr.JamesBond schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:32:
Heeft iemand een tip voor een USB-C accessoire waarmee ik met mijn MacBook Pro kan internetten?
Een ethernet-adapter?

• de Foarsitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Na gepruts met allerlei goedkopere docks en de persoonlijke eis om minimaal 2 extra schermen aan mijn laptop te hangen heb ik toch maar een CalDigit TS3 Plus.

Werkt perfect. Ik heb nu op de USB-C aansluiting op de dock lopen naar een display port aansluiting en de DisplayPort aansluiting achter op de dock naar het tweede scherm.

Enige wat me opvalt is dat mijn externe harddisk op 1 van de USB aansluitingen te veel stroom trok voor de dock en dat het een keer moeilijk deed. Geen idee waarom.

Enige opvallende is dat de dock vrij warm wordt. De buitenkant is duidelijk een onderdeel van de koeling.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:28:
[...]

Zag de adapter ook langskomen alleen weer niet te krijgen in NL.
Via de website van Satechi wel alleen dure verzendkosten + komt er nog import kosten bij.
Ik heb deze lader gekocht, werkt prima met mijn 15” Macbook Pro 2018. Alleen was de prijs dus inderdaad 6x,xx € voor de aanschaf en 32€ voor de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@inc heb m ondertussen ook gekocht via amazon.de voor 54 euro inc verzending

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tip: op dit moment heeft CalDigit de TS 3+ ook beschikbaar als refurbished product. Enige nadeel is dat deze geleverd wordt met een 0,5m kabeltje (i.p.v. 0,75m), en een halve meter is niet erg lang :+
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished

Uitverkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 18-03-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TucanoItaly schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:15:
Tip: op dit moment heeft CalDigit de TS 3+ ook beschikbaar als refurbished product. Enige nadeel is dat deze geleverd wordt met een 0,5m kabeltje (i.p.v. 0,75m), en een halve meter is niet erg lang :+
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished
Ja, had hetzelfde probleempje. Ik heb de locatie van de mijn laptop op een verhogen en de dock er onder tactisch aangepast ipv midden op mijn bureau. Maar de kabel van mijn Dell TB16 is niet langer, ik denk zelfs een paar cm korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

VisionMaster schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:44:
Maar de kabel van mijn Dell TB16 is niet langer, ik denk zelfs een paar cm korter.
Gebruik je de TB16 met een MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Laatst online: 14-09 20:55
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb een Macbook Pro uit 2017 en ben opzoek naar een adapter/dock waar ik de volgende zaken op aan kan sluiten:

1x full-hd scherm / 2560 x1440p scherm. Deze ga ik gebruiken voor tekstverwerking / wat programmeren.
1x een usb aansluiting. Voor overdracht van usb-stick bestanden en om routes op mijn Garmin te zetten.

Ik heb zelf de volgende adapters gevonden:

https://www.bol.com/nl/p/...i-usb-c/9200000090859921/
https://www.coolblue.nl/p...tiport-adapter-grijs.html

Ik lees in dit topic veelal: goedkoop is duurkoop. Hebben jullie ervaring met bovenstaande adapters of weten jullie nog goede alternatieven?

Ik zie door de bomen het usb-c bos niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Arno90 Ik heb ervaring met die tweede en het werkt prima. Maar ik heb het alleen op een beamer getest met mijn oude 12” MacBook (2015). Nu heb ik bijna een jaar een 13” MacBook Pro (2017), maar ik gebruik de adapters nauwelijks. Ik heb ook ervaring met de HyperDrive Solo:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0872/6416/products/21D-GRAY-SILVER_400x.jpg?v=1550183747
Die klik je aan de zijkant vast. Had achteraf liever de HyperDrive Duo gehad, maar toen had ik m’n Pro nog niet. Hieronder zie je dat die een extra USB-C poort heeft, maar dat de headphone-jack ontbreekt. Voor mij is dat toch onzinnig (heb hem ingeklapt) anders past het niet.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61aNQ%2BU4-KL._SY355_.jpg
Deze van Dodocool lijkt erop en is een stuk goedkoper. Bol.com heeft hem ook.

[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 21-03-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Arno90 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:06:
Ik lees in dit topic veelal: goedkoop is duurkoop. Hebben jullie ervaring met bovenstaande adapters of weten jullie nog goede alternatieven?
Ja, die Satechi heb ik in m'n handen gehad en getest voor een projectje. Heeft gewoon dezelfde chipset als elke andere, Via Labs spul. De uitvoering maakt het verschil. Stevig ding, kan tegen een stootje. Uitstekende kwaliteit. Gemaakt voor duurzaamheid.

[ Voor 17% gewijzigd door TucanoItaly op 22-03-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
syltheboy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:51:
@Arno90 Ik heb ervaring met die tweede en het werkt prima. Maar ik heb het alleen op een beamer getest met mijn oude 12” MacBook (2015). Nu heb ik bijna een jaar een 13” MacBook Pro (2017), maar ik gebruik de adapters nauwelijks. Ik heb ook ervaring met de HyperDrive Solo:
[Afbeelding]
Die klik je aan de zijkant vast. Had achteraf liever de HyperDrive Duo gehad, maar toen had ik m’n Pro nog niet. Hieronder zie je dat die een extra USB-C poort heeft, maar dat de headphone-jack ontbreekt. Voor mij is dat toch onzinnig (heb hem ingeklapt) anders past het niet.
[Afbeelding]
Deze van Dodocool lijkt erop en is een stuk goedkoper. Bol.com heeft hem ook.
Thanks. Heb jij zelf ervaring met de Dodocool? Want die vind ik er wel mooi uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Arno90 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Thanks. Heb jij zelf ervaring met de Dodocool? Want die vind ik er wel mooi uitzien!
Nee, helaas niet. Op AliExpress zijn ze er positief over, al denk ik dat je die reviews daar niet al te serieus moet nemen. Bij Bol.com kost hij 65 euro en op AliExpress 25 euro, dus dat is nogal een verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 22-03-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
syltheboy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Nee, helaas niet. Op AliExpress zijn ze er positief over, al denk ik dat je die reviews daar niet al te serieus moet nemen. Bij Bol.com kost hij 65 euro en op AliExpress 25 euro, dus dat is nogal een verschil.
Dat is jammer. Ik ga niet blind varen op Ali reviews. Ik denk dat momenteel de Satechi de beste koop is voor mijn wensen.

Mochten er anderen nog goede tips hebben dan hoor ik het graag!

Jullie beiden bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TucanoItaly schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:33:
[...]

Gebruik je de TB16 met een MacBook?
Ja... zijn enige doel in het leven op dit moment is een 56Watt voeding voor onder mijn laptopverhoger op 1 van mijn werk locaties. Daar heb ik ook nog een USB-C kabel naar een losse USB3 hub onder mijn beeldscherm-standaard en 2 losse USB-C-naar-displayport kabels naar 2 schermen. Mijn laptop zit dan vol qua aansluitingen.

Op mijn andere werklocatie heb ik een TS3-plus CalDigit dock, 1 kabel... lots of win. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

VisionMaster schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:33:
Ja... zijn enige doel in het leven op dit moment is een 56Watt voeding
Aha, helder. Is dat het enige wat dat ding kan doen? D.w.z. hij is onvoldoende compatible voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 22:12
Is het mogelijk om een Adapter voor Thunderbolt 3 (USB‑C) naar Thunderbolt 2 te gebruiken in een late 2012 iMac met thunderbolt1?

Als ik wat google lees ik dat dit zou werken maar herinner mij dat dit mogelijk ook problemen kan opleveren. Dit kan ik echter niet meer terug vinden.

ik wil een 10GbE adapter zoals die van owc (https://www.owcdigital.co...lt-3-10g-ethernet-adapter) eraan koppelen.

Ik weet echter niet zeker of dit nu wel of niet gaat werken en hoop hier antwoord daarop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
stippel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:26:
Is het mogelijk om een Adapter voor Thunderbolt 3 (USB‑C) naar Thunderbolt 2 te gebruiken in een late 2012 iMac met thunderbolt1?

Als ik wat google lees ik dat dit zou werken maar herinner mij dat dit mogelijk ook problemen kan opleveren. Dit kan ik echter niet meer terug vinden.

ik wil een 10GbE adapter zoals die van owc (https://www.owcdigital.co...lt-3-10g-ethernet-adapter) eraan koppelen.

Ik weet echter niet zeker of dit nu wel of niet gaat werken en hoop hier antwoord daarop te krijgen.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik verwacht van wel. Met de Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter en een Thunderbolt 2 kabel, kon ik een verbinding opzetten tussen mijn 2011 MBP (Thunderbolt 1) en mijn 2016 MBP (Thunderbolt 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
theblindman schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:30:
[...]

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik verwacht van wel. Met de Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter en een Thunderbolt 2 kabel, kon ik een verbinding opzetten tussen mijn 2011 MBP (Thunderbolt 1) en mijn 2016 MBP (Thunderbolt 3).
Oke, dat is al wat, al is het jammer dat het niet met zekerheid te zeggen valt of het werkt. Misschien dat iemand anders er ervaringen mee heeft of iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
stippel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:26:

Hoe verwacht je die Thunderbolt 3 -> Thunderbolt 2 adapter aan te gaan sluiten op die 10GbE adapter van OWC? Er zit geen Female TB3 connector op die 10GbE adapter waar je de adapter in kunt pluggen. De Thunderbolt 3 10GbE adapters die ik kan vinden zijn ook allemaal bus-powered en de Apple TB3->TB2 kan geen stroom leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 23-03-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
MelvinW schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Hoe verwacht je die Thunderbolt 3 -> Thunderbolt 2 adapter aan te gaan sluiten op die 10GbE adapter van OWC? Er zit geen Female TB3 connector op die 10GbE adapter waar je de adapter in kunt pluggen. De Thunderbolt 3 10GbE adapters die ik kan vinden zijn ook allemaal bus-powered en de Apple TB3->TB2 kan geen stroom leveren.
Poe wat ben ik blij dat ik dit te horen krijg. Helemaal niet bij stilgestaan 8)7.
Betekend dit dat ik als iMac met tb2 geen mogelijkheid heb om een 10GbE adapter of iets dergelijks in te zetten?
Er waren in het verleden adapters met tb2 aansluiting maar die zijn verdwenen. ik kan ze niet meer vinden in ieder geval. Iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
stippel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Poe wat ben ik blij dat ik dit te horen krijg. Helemaal niet bij stilgestaan 8)7.
Betekend dit dat ik als iMac met tb2 geen mogelijkheid heb om een 10GbE adapter of iets dergelijks in te zetten?
Er waren in het verleden adapters met tb2 aansluiting maar die zijn verdwenen. ik kan ze niet meer vinden in ieder geval. Iemand anders misschien?
Voor Thunderbolt 2 zijn er wel 10GbE-adapters, de AKiTiO Thunder2 10G Network Adapter bijvoorbeeld. Ik betwijfel echter of je die nog ergens nieuw kan kopen. Misschien eBay eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Zeker, al is hij wel godsgruwelijk duur (als hij verkrijgbaar is). Ik ben ondertussen op eBay aan het bieden en mocht het niet lukken moet ik mn verlies maar nemen.
Dan wacht ik wel tot Apple een nieuwe iMac met 10GbE uit gaat brengen.

Dank allemaal voor t meedenken en het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
stippel schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Zeker, al is hij wel godsgruwelijk duur (als hij verkrijgbaar is). Ik ben ondertussen op eBay aan het bieden en mocht het niet lukken moet ik mn verlies maar nemen.
Dan wacht ik wel tot Apple een nieuwe iMac met 10GbE uit gaat brengen.

Dank allemaal voor t meedenken en het advies.
Dit is wel veel betaalbaarder, maar ik weet niet of het snel genoeg voor je is? https://www.centralpoint....rt-cac-1420-num-11069655/
Edit: ook te krijgen met een normale USB type A aansluiting: https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1534052

[ Voor 11% gewijzigd door theblindman op 24-03-2019 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TucanoItaly schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:52:
[...]

Aha, helder. Is dat het enige wat dat ding kan doen? D.w.z. hij is onvoldoende compatible voor iets anders?
Mijn Mac vertelt dat het Thunderbolt 3 device (de TB16) niet ondersteunt wordt. Daardoor activeert er niets dat in de docking station zit, noch wat er achter zit.

Ik heb in het verleden een kernel module met een tooltje laten aanpassen. Met die hack omzeil je de controle op de ondersteuning van de TB16.

Als je dat doet dan zijn er voordelen en nadelen:

Voordelen: je krijgt alle devices te zien en kan alles gebruiken. Alleen de USB-C aansluiting achterop de TB16 deed niet wat ik wilde.

Nadelen zijn: je kan maar 1 monitor aansluiten. De techniek voor multi-monitor in de TB16 wordt niet op MacOS ondersteunt, dus je kan er maar 1 scherm aan hangen. Erg irritant. Maar je krijgt wel gigabit bekabeld, audio, USB3, etc.

Nog een nadeel: ondanks de 120Watt voeding en de hack kreeg ik er niet meer dan 56Watt uit.

Extreem groot nadeel: bij updates die mijn kernel modules ook upgraden of de kernel, maar niet die module kunnen er voor zorgen dat je *sneller* een system crash krijgt. Ik had veel problemen met de power management kernel module. Die ging steeds in een onduidelijke toestand. Sinds ik afgestapt ben van de kernel module hack is mijn laptop weer helemaal stabiel en heb ik geen gedoe.

Voor mijn werkpaard laptop geen gerommel met kernel modules, tenzij het professioneel onderhouden software betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
theblindman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:29:
[...]

Dit is wel veel betaalbaarder, maar ik weet niet of het snel genoeg voor je is? https://www.centralpoint....rt-cac-1420-num-11069655/
Edit: ook te krijgen met een normale USB type A aansluiting: https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1534052
Dit wil ik best proberen maar volgens mij levert mij dit geen winst op met een TB1 en usb 3.0 iMac of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
stippel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Dit wil ik best proberen maar volgens mij levert mij dit geen winst op met een TB1 en usb 3.0 iMac of wel??
Nouja, je kunt dus een bekabelde netwerkverbinding van 2,5Gbps opzetten i.p.v. 1Gbps, dat is toch mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
theblindman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Nouja, je kunt dus een bekabelde netwerkverbinding van 2,5Gbps opzetten i.p.v. 1Gbps, dat is toch mooi meegenomen ;)
Dat snap ik. Maar volgens mij zijn mijn beschikbare poorten te oud en hebben dus ene te lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
stippel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:33:
[...]

Dat snap ik. Maar volgens mij zijn mijn beschikbare poorten te oud en hebben dus ene te lage snelheid.
Oh zo. USB 3.0 is er in 2 smaken: 5Gbps en 10Gbps. Je Mac heeft waarschijnlijk 5Gbps poorten. Dat is snel zat voor 2,5Gbps Ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
theblindman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Oh zo. USB 3.0 is er in 2 smaken: 5Gbps en 10Gbps. Je Mac heeft waarschijnlijk 5Gbps poorten. Dat is snel zat voor 2,5Gbps Ethernet.
Nee toch. Je hebt toch ook de 480 versie. Volgens mij heeft de late 2012 27inch mac versie die poorten. Als dat zo is ga ik hem direct kopen 😬

Lees op wiki dat usb 3.0 inderdaad 5Gb zou zijn. Wist ik door al dat usb gedoe niet eens. Dan maar aanschaffen. dankjewel

[ Voor 13% gewijzigd door stippel op 26-03-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Er is maar 1 smaak USB 3.0. Wel kent USB 3.x 1 of meerdere snelheidsprofielen. USB 3.0 heeft er maar 1 (5 Gbps), 3.1 twee (5 en 10 Gbps) en USB 3.2 zelfs 3 (5, 10 en 20 Gbps).

Overigens moet hier ook opgemerkt worden dat alle hier genoemde USB versies backwards compatible zijn met USB 2.0 welke weer backwards compatible is met eerdere versies. M.a.w. ook 1.5Mbps, 11Mbps en 480Mbps zou je hier nog mee moeten rekenen maar officieel tellen die dan weer niet mee als snelheidsprofiel.

Afgezien hiervan is het nog maar zeer de vraag of je wat aan die 2.5Gbps ethernet dingen hebt. Het is namelijk niet alleen de adapter die aan je computer hangt die het moet ondersteunen, het moet de gehele keten zijn. Als je switch die snelheid niet ondersteund dan ga je die 2.5Gbps niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
ppl schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:42:
Er is maar 1 smaak USB 3.0. Wel kent USB 3.x 1 of meerdere snelheidsprofielen. USB 3.0 heeft er maar 1 (5 Gbps), 3.1 twee (5 en 10 Gbps) en USB 3.2 zelfs 3 (5, 10 en 20 Gbps).
Dank voor de informatie.
[b]ppl in "USB-C en Thunderbolt 3 accessoires"ppl Afgezien hiervan is het nog maar zeer de vraag of je wat aan die 2.5Gbps ethernet dingen hebt. Het is namelijk niet alleen de adapter die aan je computer hangt die het moet ondersteunen, het moet de gehele keten zijn. Als je switch die snelheid niet ondersteund dan ga je die 2.5Gbps niet halen.
Daarom hoopte ik op een iMac met geïntegreerde 10GbE ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noslen
Wil even laten weten dat de MICROSOFT Microsoft Surface USB-C naar Ethernet- en USB-adapter goed werkt met mijn MacBook Pro 2017 :)

Afbeeldingslocatie: https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/6273/6273102_sd.jpg;maxHeight=640;maxWidth=550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ook zonder installatie van een driver (het grote voordeel van de variant van Belkin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Ik denk werkelijk dat je @noslen zal moeten taggen om er nog antwoord op te krijgen @ppl ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
Hipska schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:27:
Ik denk werkelijk dat je @noslen zal moeten taggen om er nog antwoord op te krijgen @ppl ;-)
In mijn geval was het plug and play. Het begon ermee dat ik m'n appeltje met hdmi wilde aansluiten op de monitor en heb toen de multiport AV gekocht. Afijn, met het scherm dicht bleek de wifi ineens super traag! Dus toen begon de zoektocht en wat bleek, buurman Microsoft maakt een adapter! Tegenwoordig verstuurt de Mediamarkt pakketjes op via de glasvezelverbinding, want die lag zowaar de volgende dag al op de mat! Dus, na 100 euro lichter te zijn, eindelijk beeld op het scherm 8)7 Wat een genot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
noslen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:18:
[...]

In mijn geval was het plug and play. Het begon ermee dat ik m'n appeltje met hdmi wilde aansluiten op de monitor en heb toen de multiport AV gekocht. Afijn, met het scherm dicht bleek de wifi ineens super traag! Dus toen begon de zoektocht en wat bleek, buurman Microsoft maakt een adapter! Tegenwoordig verstuurt de Mediamarkt pakketjes op via de glasvezelverbinding, want die lag zowaar de volgende dag al op de mat! Dus, na 100 euro lichter te zijn, eindelijk beeld op het scherm 8)7 Wat een genot. :+
Offtopic maar toch wel interessant: klik niet op de onderstaande links als je niet nóg eens €50 uit wilt geven ;)

https://www.twelvesouth.c...ook?variant=9173860483129
https://www.apple.com/nl/shop/product/HL5C2

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 13-04-2019 15:06 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18
Ik heb een raar probleem met een dock van Cable Matters. Dit dock ondersteunt 4k/60hz op Displayport, waardoor dus alle USB3 lijnen gebruikt worden voor DP, en alleen de USB2 lijnen overblijven.

Omdat de kabel aan het dock erg kort is heb ik een USB-C verlengkabel gekocht. Echter, als ik de verlengkabel gebruik werkt icm een Dell 7490 alles behalve de USB2 lijnen. Dus, dacht ik, de USB-C verlengkabel is defect of geeft de USB2 lijnen niet door. Op een HP Chromebook 14 G5 werkt de setup met de verlengkabel echter wel probleemloos.

Het zou kunnen dat de Dell gevoeliger is voor weerstand of crosstalk oid, en dat het daarom nooit zal werken met een verlengkabel, of de kabel is van te slechte kwaliteit. Voordat ik een aantal verschillende USB-C verlengkabels koop om verder te testen, heeft iemand ooit een vergelijkbare situatie aan de hand gehad?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Tom Paris USB-C is ongeschikt om te verlengen. Ik heb de standaard niet zelf gelezen, maar kan me herinneren uit vorige discussies dat zoiets standaards-halve verboden werd.

Beter koop je een hub of dock dat geen captive (vaste) kabel heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door TucanoItaly op 13-04-2019 12:42 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste