USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf9852
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06-2024
*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 17-05-2019 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Vandaag is op iBood de pricewatch: Lenovo L27m-28 Zwart te verkrijgen voor € 170.

Ik plaats deze hier omdat hij met USB-C connector is en 45W PD doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Hipska schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:19:
Ik zoek voor op kantoor een USB-C docking voor MBP.

Wat ik wil:
  • eigen Power Delivery
  • Ethernet 1Gbps
  • 2 displays met verschillend beeld
  • Enkele USB-A poorten
Had een mooie van i-Tec gevonden, maar al bij verschillende partijen leveringsproblemen ondervonden. 1x order gecanceld en 1x waar men een alternatief biedt.

Nu lijkt dat alternatief duurder en minder qua prestaties en daarnaast staat geen duidelijke mac compatibiliteit..

Hebben jullie alternatieven of ervaringen?
Ondertussen heb ik de OWC Thunderbolt 3 Dock in combinatie met kabeltjes voor Mini-DisplayPort ⇒ DisplayPort en USB-C ⇒ DisplayPort. En alles werkt perfect zoals verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
Ik heb deze in bestelling staan voor mijn MBA2018. Ben benieuwd of het wat is en of het uberhaupt past.

https://www.fasttech.com/p/9686122

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tip: CalDigit heeft weer wat refurbished Thunderbolt 3 docks in de verkoop staan:
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:09:
Ik heb deze in bestelling staan voor mijn MBA2018. Ben benieuwd of het wat is en of het uberhaupt past.

De nieuwe MBA heeft 2 poorten, de afstand tussen die poorten is dezelfde als de MBP, dus ik vermoed wel dat die zal passen.

Alleen denk ik dat het stukje na de poorten een beetje zal uitsteken van het profiel. Want "further down the line" zal de MBA minder breed zijn dan je hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Lyca schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
[...]

De nieuwe MBA heeft 2 poorten, de afstand tussen die poorten is dezelfde als de MBP, dus ik vermoed wel dat die zal passen.

Alleen denk ik dat het stukje na de poorten een beetje zal uitsteken van het profiel. Want "further down the line" zal de MBA minder breed zijn dan je hub.
Ik verwacht ook wel dat ie past, maar had geen echt voorbeeld van een MBP om te vergelijken. Vanaf fotootjes ziet het er allemaal hetzelfde uit en Apple kennende zullen ze bepaalde componenten ook wel in beide versies hetzelfde gebruiken. Of het strak langs de behuizing zal lopen, ik denk het inderdaad niet. Maar, alles beter dan nog een extra kabeltje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Ook vreemd; Aan de oriëntatie van de HDMI en USB-A aansluitingen lijkt de dongle bedoeld voor de rechterkant van de MacBook, maar op de foto's zit hij aan de linkerkant ( en dus op zijn kop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Hipska schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:49:
Ook vreemd; Aan de oriëntatie van de HDMI en USB-A aansluitingen lijkt de dongle bedoeld voor de rechterkant van de MacBook, maar op de foto's zit hij aan de linkerkant ( en dus op zijn kop).
Ik heb ook een dongel van Aukey waar de HDMI op de kop zit. Bij mij maakt het niet zoveel uit, omdat er een kabeltje tussen zit.

Edit: Deze

[ Voor 23% gewijzigd door Woopdedooo op 14-06-2019 13:54 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Dat kabeltje van HDMI en USB zit dan met het logo aan de onderkant. Maakt inderdaad niet veel uit, maar het staat wel lullig.

Er zijn genoeg andere dongles waarvan de poorten niet op zijn kop zitten.

Edit: Bij die van jou zitten de USB poorten ook op zn kop.

[ Voor 13% gewijzigd door Hipska op 14-06-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Hipska schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:54:
Dat kabeltje van HDMI en USB zit dan met het logo aan de onderkant. Maakt inderdaad niet veel uit, maar het staat wel lullig.

Er zijn genoeg andere dongles waarvan de poorten niet op zijn kop zitten.

Edit: Bij die van jou zitten de USB poorten ook op zn kop.
Volgens mij niet, maar dat plaatje waar je binnenin kijkt suggereert het wel inderdaad. Kan het nu niet checken, maar heb er persoonlijk ook niet echt last van. Ik vind 'm wel fijn ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Volgens mij niet, maar dat plaatje waar je binnenin kijkt suggereert het wel inderdaad. Kan het nu niet checken, maar heb er persoonlijk ook niet echt last van. Ik vind 'm wel fijn ;)
Je hebt gelijk, de USB poorten staan anders georiënteerd dan de HDMI poort, en op de gewone foto's is duidelijk te zien dat de HDMI poort verkeerd zit, dus dan zitten de USB poorten inderdaad goed. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb ook een dongel van Aukey

Edit: Deze
Hoe bevalt deze tot nu toe? Hoor mindere verhalen over de HDMI poort en het SD slot qua snelheid bij foto's overzetten.

Heb net deze besteld pricewatch: Satechi USB-C Pro Hub met 4K HDMI - Spacegrijs via V&A voor dezelfde prijs ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 10-07-2019 12:29 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Greatsword schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Hoe bevalt deze tot nu toe? Hoor mindere verhalen over de HDMI poort en het SD slot qua snelheid bij foto's overzetten.

Heb net deze besteld pricewatch: Satechi USB-C Pro Hub met 4K HDMI - Spacegrijs via V&A voor dezelfde prijs ;)
ik vind ‘m prima werken, heb de HDMI veel gebruikt en de USB uiteraard ook. De SD kaartlezers heb ik pas 1 of 2 keer gebruikt, voor mij werkt die prima.

Ik durf niet te zeggen of het ook de snelste is, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe macbook pro, ik zoek eigelijk een dock/adapter die niet te duur is en alles heeft. Liefste ene met kabel, dus dat ie niet direct er aan vast zit. Ook ben ik op zoek om mijn minidisplay port aan te kunnen sluiten (hoef niet perse op dit dock te zitten) en ik had al gelezen dat de apple thunderbolt 3 naar 2 adapter daar niet voor werkt...

Iemand suggesties?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Maikjuh schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:41:
Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe macbook pro, ik zoek eigelijk een dock/adapter die niet te duur is en alles heeft. Liefste ene met kabel, dus dat ie niet direct er aan vast zit. Ook ben ik op zoek om mijn minidisplay port aan te kunnen sluiten (hoef niet perse op dit dock te zitten) en ik had al gelezen dat de apple thunderbolt 3 naar 2 adapter daar niet voor werkt...

Iemand suggesties?
Wat wil je precies aansluiten op het dock? Afhankelijk daarvan kun je voor een goedkoper USB-C dock gaan. Als je meer eisen hebt, kun je niet om (veel duurdere) Thunderbolt 3 docks heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Wat wil je precies aansluiten op het dock? Afhankelijk daarvan kun je voor een goedkoper USB-C dock gaan. Als je meer eisen hebt, kun je niet om (veel duurdere) Thunderbolt 3 docks heen.
In principe alleen wat simpele dingen, zodat als ik thuiskom ik alleen maar 1 kabel hoef aan te sluiten. Dus eigelijk alleen power delivery, liefst een minidisplayport (of regular DisplayPort, wel 1.2 voor 4k 60hz) of een HDMI met 60hz 4k. Dan paar usb a voor eventueel periferie.Toetsenbord en muis in principe draadloos, maar ook fijn om soms mijn razers te kunnen gebruiken.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

Afbeeldingslocatie: https://www.sony.net/Products/memorycard/en_us/mrws3/images/wf_sct04_img_02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.sony.net/Products/memorycard/en_us/mrws3/images/wf_sct03_img_02.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40
Greatsword schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:42:
Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt voor mij gelijk al af door het ontbreken van een ethernet port en maar 4k 30fpd ipv 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
Samplex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:25:
[...]

Valt voor mij gelijk al af door het ontbreken van een ethernet port en maar 4k 30fpd ipv 60.
4K@60Hz ga je sowieso niet op zo'n USB-C dock vinden. Daar heb je toch echt Thunderbolt 3 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Nonsens. CalDigit laat zien dat het prima kan eveneens als diverse USB-C schermen. Met 4k op 60Hz gebruik je alleen wel alle alt mode channels waardoor je maar USB2.0 hebt. Wil je USB3.0 dan zul je terug moeten schalen naar 4k@30Hz. Wil je 4k@60Hz én USB3.0 (of hoger) dan kun je niet anders dan een Thunderbolt 3 dock aanschaffen.

Het probleem is dus niet 4k@60Hz maar de combinatie van dat met USB3.0. Met USB-C zoals het nu is kan dat niet.

[ Voor 44% gewijzigd door ppl op 12-07-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
ppl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:22:
Nonsens. CalDigit laat zien dat het prima kan eveneens als diverse USB-C schermen. Met 4k op 60Hz gebruik je alleen wel alle alt mode channels waardoor je maar USB2.0 hebt. Wil je USB3.0 dan zul je terug moeten schalen naar 4k@30Hz. Wil je 4k@60Hz én USB3.0 (of hoger) dan kun je niet anders dan een Thunderbolt 3 dock aanschaffen.

Het probleem is dus niet 4k@60Hz maar de combinatie van dat met USB3.0. Met USB-C zoals het nu is kan dat niet.
Ik doelde ook meer op een dock met gigabit ethernet en 4K@60Hz. De USB-C dock van CalDigit heeft 4K@60Hz ook standaard uitgeschakeld en vereist een speciale firmware om dit in te schakelen en daarna valt USB inderdaad terug op 2.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Apple heeft de CalDigit TS3 Plus docking station in de aanbieding, met 0,7m kabel voor 269,95:
https://www.apple.com/nl/...t-ts3-plus-dockingstation

Dit is de laagste prijs die ik heb gezien tot nu toe. Behalve refurbished, maar dat was met een 0,5m kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:09:

FWIW:

Dit ding heb ik nu ruim een maandje in gebruik en het functioneert prima, past goed op de MBA en voor die 2 tientjes ben je makkelijk en goedkoop voorzien van 2 USB-C's, 2 gewone USB poorten, een 4K HDMI, en een SD en MicroSD reader. Geen idee uit welke fabriek het komt, met als bijkomend voordeel dat er niets, maar dan ook niets aan tekst op staat. De zilveren kleur komt exact overeen met die van mijn MBA2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik heb weer een nieuwe dock getest, dit keer een Dell WD19. Helaas voor mij, alles doet het, behalve dual screen. Er zitten 2x Displayport uitgangen op, maar mijn laptop kopieert de schermen net als bij een WD15. Ik blijf nog even mijn eigen dock houden.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb drie jaar veel plezier gehad van m'n CalDigit usb-c-dock maar nu heb ik een beeldscherm met thunderbolt dus de dock is overbodig.

Mocht iemand nog zo'n dock zoeken, via mijn profiel vind je de V&A-advertentie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Dus, heb toch zo'n Big2 Dock aangeschaft ivm velen foto's na vakantie. Eerder al naar gekeken ivm macbook aankoop bijna jaar terug, toen niet gedaan maar voor dongle oplossing gegaan.
Probleem waar ik echt tegen aanloop is de zwakke voeding. De Thunderbolt 3 port van de schijf werkt uitstekend op het voeden van de macbook na. Logisch als men zegt dat deze maar 15W leveren en de Macbook heeft een 87W voeding.
Iemand een goede suggestie oplossing hiervoor? Waarbij ik nog steeds maar 1 kabeltje aan mijn macbook hoef aan te sluiten? Nu moet ik dus mijn apple lader ook weer aansluiten op de macbook, naar de kabel van de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Iemand van jullie had hier de pricewatch: AKiTiO Thunder3 Dock Pro gelinkt, wel sinds kort is er ook een prijs beschikbaar in de pricewatch. Even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
MelvinW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:10:
[...]

4K@60Hz ga je sowieso niet op zo'n USB-C dock vinden. Daar heb je toch echt Thunderbolt 3 voor nodig.
Apple heeft toch z'n USB-C naar HDMI kabel een upgrade naar 4Kp60 gegeven ? Heb het alleen nog niet kunnen testen.

Ik heb deze sinds kort, via amazon.co.uk:

https://www.amazon.co.uk/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

met: ethernet, passthru (moet je wel min 30W charger aan hangen), SD kaart, 3 x USB-A (met 1x 7.5W laden), HDMI 4Kp30 en ingebouwde korte kabel of externe kabel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

VisionMaster schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:00:
Ik heb weer een nieuwe dock getest, dit keer een Dell WD19. Helaas voor mij, alles doet het, behalve dual screen. Er zitten 2x Displayport uitgangen op, maar mijn laptop kopieert de schermen net als bij een WD15. Ik blijf nog even mijn eigen dock houden.
Is dit op een macbook?
Dat is namelijk een bekend probleem bij de Dell docks.
Met windows systemen zou je dit met drivers moeten kunnen verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
Nathan K., een van de auteurs van de bekende 'Suggested Peripherals' lijst is een blog gestart over de technische achtergrond van USB-C.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:44:
[...]

Is dit op een macbook?
Dat is namelijk een bekend probleem bij de Dell docks.
Met windows systemen zou je dit met drivers moeten kunnen verhelpen.
Yup, Macbook Pro. Ik ken/herken de methode van multi-screen in middels. Werkt prima op Windows en Linux laptops. Alternatief dat wel werkt: 1 ultra-wide beeldscherm ipv 2 losse.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Heeft iemand reeds ervaring met deze Transcend HUB5C?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.transcend-info.com/products/images/ModelPic/1058/Pp_TS-HUB5C.png

https://www.transcend-info.com/Products/No-1058

Voor een leuke prijs te vinden, en precies wat ik zoek voor mijn komende Macbook Pro. (geen monitor aansluiting nodig, maar wel een paar full size USB's SD-kaartlezer en stroom geven via de oplaadaansluiting)

[ Voor 1% gewijzigd door jakob op 05-11-2019 12:15 . Reden: type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jakob Mijn ervaring met die hubs is dat ze allemaal warm worden, en daarnaast vind ik het er niet uit zien, snelheden van de ingebouwde kaartlezers zijn daarnaast meestal van de vorige generatie, dus kan je net zo goed je camera rechtstreeks aansluiten op je Macbook.

Door de dure zure Apple heen gebeten en inmiddels volledig over op USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Gisteren heb ik een MBP 15" besteld en terwijl ik geduldig wacht op de levering (volgende week ergens) zit ik alvast te kijken naar een dongle/hub/dock (net wat je het wil noemen). Ik merk dat ze er in vele soorten en maten zijn en dat ze aardig variëren in prijs. Daarom heb ik toch een aantal vragen die in me opkomen.
  1. Hoe weet ik of een dongle een thunderbolt of simpele usb connectie maakt met de macbook?
  2. Kan ik via elke dongle die een vrouwelijke usb-c poort heeft de macbook opladen, of moet ik daarvoor op zoek naar bepaalde specificaties?
  3. Er zijn dongles die op twee usb poorten tegelijk aansluiten. Heeft dit toegevoegde waarde, of zijn deze puur zo ontworpen om beter op hun plek te blijven zitten?
  4. Wat zijn de voor- en nadelen van een dongle met een kort snoertje vs. dongles die als een blokje naast de macbook inpluggen?
  5. Zijn er nog andere dingen om op te letten?
Even een kleine toevoeging. Wat ik zoek qua aansluitingen zijn vooral type A usb poorten, een SD-kaartlezer en als het even kan HDMI waar slechts FHD beeld overheen hoeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Krekker op 12-11-2019 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13
Krekker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:56:
Gisteren heb ik een MBP 15" besteld en terwijl ik geduldig wacht op de levering (volgende week ergens) zit ik alvast te kijken naar een dongle/hub/dock (net wat je het wil noemen). Ik merk dat ze er in vele soorten en maten zijn en dat ze aardig variëren in prijs. Daarom heb ik toch een aantal vragen die in me opkomen.
  1. Hoe weet ik of een dongle een thunderbolt of simpele usb connectie maakt met de macbook?
  2. Kan ik via elke dongle die een vrouwelijke usb-c poort heeft de macbook opladen, of moet ik daarvoor op zoek naar bepaalde specificaties?
  3. Er zijn dongles die op twee usb poorten tegelijk aansluiten. Heeft dit toegevoegde waarde, of zijn deze puur zo ontworpen om beter op hun plek te blijven zitten?
  4. Wat zijn de voor- en nadelen van een dongle met een kort snoertje vs. dongles die als een blokje naast de macbook inpluggen?
  5. Zijn er nog andere dingen om op te letten?
Even een kleine toevoeging. Wat ik zoek qua aansluitingen zijn vooral type A usb poorten, een SD-kaartlezer en als het even kan HDMI waar slechts FHD beeld overheen hoeft.
Ik heb deze https://i-tec.cz/nl/produkt/c31mbpada-8/
sinds een kleine week en bevalt prima.
Kost geen drol €30, excl. btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Krekker Waarom niet volledig over naar USB C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
@Greatsword Omdat die macbook al een hele rib uit mijn lijf is en ik het me niet kan veroorloven om ook al meteen al mijn randapparatuur te vervangen. Zeker momenteel nu alleen de nieuwste (en dus duurste) apparatuur een usb-c stekker heeft. Los daarvan heb ik sowieso een dongle nodig om de geheugenkaart van mijn camera uit te lezen of om mijn televisie aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Krekker Oke snap het, er zijn ook gewoon USB A - USB C kabels, dan hoef je het apparaat dus niet te vervangen ;)

En mijn camera (Sony A7 III) kan ik gelukkig ook rechstreeks aansluiten op mijn Macbook, dus een kaartlezer is dan ook niet meer nodig.

Moet zelf alleen nog een USB C --> HDMI kabel kopen voor als ik op vakantie ga ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Krekker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:04:
@Greatsword Omdat die macbook al een hele rib uit mijn lijf is en ik het me niet kan veroorloven om ook al meteen al mijn randapparatuur te vervangen.
Jammer dat dit misverstand zo bijzonder hardnekkig is. Wat je hier noemt gaat alleen op voor apparatuur waarbij je de kabel niet kunt vervangen. Bij apparaten waarbij dit wel kan is een simpele kabel wissel al voldoende en heb je helemaal geen dongle, multiport adapter of docking station nodig. Een kabel is een stuk minder gedoe en doorgaans ook goedkoper in aanschaf. Je hebt ook niet voor ieder apparaat een kabeltje nodig dus daarop kun je ook weer wat besparen.
Zeker momenteel nu alleen de nieuwste (en dus duurste) apparatuur een usb-c stekker heeft.
Mwoah, dat is ook wel wat overdreven. Ook bij goedkoop spul zie je tegenwoordig meer usb-c. Niet zo raar gezien het feit dat die stekker de toekomst heeft en heel veel zaken er nu toch al op over zijn. Universeler dan usb-c is er momenteel niet. En zoals hierboven al genoemd, soms is het ook gewoon een kwestie van een kabeltje vervangen en je apparaat doet usb-c.
Los daarvan heb ik sowieso een dongle nodig om de geheugenkaart van mijn camera uit te lezen of om mijn televisie aan te sluiten.
Voor dit scenario is het inderdaad handig om zo'n multiport adapter te hebben. De gemiddelde prijs voor een goede adapter ligt al snel op een 79 euro. Als je goedkoper wilt dan kan dat zeker maar zul je wel goed moeten zoeken. Koop in ieder geval niet de eerste de beste adapter. En houdt er rekening mee dat bij de goedkope adapters de snelheid van de SD cardreader niet erg hoog is (camera direct met usb op de laptop aansluiten levert snellere transfers op).

De meeste adapters hebben wel een aantal usb-a poorten aangevuld met hdmi (die niet verder dan 4k @ 30Hz zal gaan) en een usb-c power passthrough poort. Via zo'n adapter je laptop voeden kan maar houdt hierbij wel rekening dat je dan niet veel meer dan 45~50W zal krijgen. Opladen zal dan langzamer gaan dan wanneer je de power adapter direct op de laptop aansluit. Wanneer je veel rekenkracht in gebruik neemt zal dit een heel belangrijk punt worden; de multiport adapter zal met z'n 45~50W je gebruik niet bij kunnen houden, gevolg is een laptop die leegloopt (weliswaar langzamer dan zonder power adapter).

Wat betreft die adapters die 2 poorten in beslag nemen...ik zou die vermijden als je je laptop in een standaard zet. Die gaan namelijk al het gewicht (adapter + alles wat erop aangesloten zit) vol op 2 poorten leggen. Geen goed idee. De andere adapters die met een kabeltje werken kun je tenminste nog een beetje handig wegwerken zonder dat al het gewicht aan een poort komt te hangen.

Btw, Thunderbolt connecties zijn te herkennen aan de bliksemschicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Krankzinnig goedkoop USB-C hubje bij Amazon.de
pricewatch: Hyper 4K HDMI 3-in-1 USB-C Hub Grijs

Verkoop door de fabrikant zelf. Die moet kennelijk van wat oude voorraad af, of zo? Je krijgt 1x HDMI, 1x USB 3.0 en een USB-C poort voor de power (max 60W zo te zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
TucanoItaly schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:50:
Krankzinnig goedkoop USB-C hubje bij Amazon.de
pricewatch: Hyper 4K HDMI 3-in-1 USB-C Hub Grijs

Verkoop door de fabrikant zelf. Die moet kennelijk van wat oude voorraad af, of zo? Je krijgt 1x HDMI, 1x USB 3.0 en een USB-C poort voor de power (max 60W zo te zien).
Komt regelmatig een Anker of Aukey langs voor de helft.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
@Greatsword N.a.v. de berichten in het MacBook Air 2020 topic, vroeg ik me af of je ook ervaring hebt met de USB C hub van Hyper (HyperDrive DUO 2 heb ik op het oog voor m’n nieuwe MacBook Pro 13” 2020)?

Voor mij zal het meer zijn voor een usb stick, externe HDD, Micro/SD kaartjes. Heel soms zal ik de MacBook willen aansluiten op een TV.
Liefst heb ik dan geen bergje aan losse verloop stekkertjes, vandaar mijn kijk naar een portable hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Tijntjuh.eu Niet deze specifiek, maar ook hier zie ik weer dezelfde marketing strategie.

Ik durf te wedden dat de bouwkwaliteit gammel is, dat hij niet echt stevig aansluit, dat hij hartstikke warm wordt, dat de kleur enigszins afwijkt van je MBA/MBP, en dat de geadverteerde snelheden in de praktijk niet altijd/helemaal worden gehaald.

Betreft Micro/SD kaartjes, bij mij worden ze gebruikt in een camera die ik rechtstreeks kan verbinden met mijn Mac, op die manier kan ik dus direct de foto's en videos overzetten zonder een kaartlezer nodig te hebben. Daarnaast schiet ik voornamelijk tethred dus rechtstreeks naar de Mac.

Extra opslag is handig, een voordeel van de Samsung T5 is dat je zowel een USB-C als USB-A kabel erbij krijgt.

Als je toch overgaat naar een MBA, waarom dan niet in zijn geheel Thunderbolt/USB-C omarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:21:
@Tijntjuh.eu Niet deze specifiek, maar ook hier zie ik weer dezelfde marketing strategie.

Ik durf te wedden dat de bouwkwaliteit gammel is, dat hij niet echt stevig aansluit, dat hij hartstikke warm wordt, dat de kleur enigszins afwijkt van je MBA/MBP, en dat de geadverteerde snelheden in de praktijk niet altijd/helemaal worden gehaald.

Betreft Micro/SD kaartjes, bij mij worden ze gebruikt in een camera die ik rechtstreeks kan verbinden met mijn Mac, op die manier kan ik dus direct de foto's en videos overzetten zonder een kaartlezer nodig te hebben. Daarnaast schiet ik voornamelijk tethred dus rechtstreeks naar de Mac.

Extra opslag is handig, een voordeel van de Samsung T5 is dat je zowel een USB-C als USB-A kabel erbij krijgt.

Als je toch overgaat naar een MBA, waarom dan niet in zijn geheel Thunderbolt/USB-C omarmen?
Het is niet zo zeer voor mezelf, gebruik een NAS voor de meeste opslag en kom met 512GB op de MacBook zelf goed uit de voeten.
Maar gaat meer om m’n ouders en broers die dit allemaal niet hebben en ik ze wel eens wat op USB stick geef of iets op de TV laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Tijntjuh.eu Tsja, lees het topic even door zou ik zeggen. Dan zie je genoeg ervaringen en kan je zelf overwegen of het voor jou het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Tijntjuh.eu Ik heb zelf de HYPER HyperDrive SOLO 7-in-1 USB-C-hub en de Satechi Slim Aluminum Multi-Port Adapter. Ze bevallen mij prima, maar ik gebruik ze zelden. Ik heb ook een simpele USB-C to USB-A adapter van AliExpress en die gebruik ik nog vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
syltheboy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:07:
@Tijntjuh.eu Ik heb zelf de HYPER HyperDrive SOLO 7-in-1 USB-C-hub en de Satechi Slim Aluminum Multi-Port Adapter. Ze bevallen mij prima, maar ik gebruik ze zelden. Ik heb ook een simpele USB-C to USB-A adapter van AliExpress en die gebruik ik nog vaker.
Als je de Hyper vergelijkt met de Satechi, welke vind je dan beter?
Lees namelijk dat sommige van Satechi heel erg heet worden en je batterij binnen no time leeg trekt, maar dat de Hyper weer snel los gaat of geen goede doorvoer geeft.

Deze 2 kwam ik nu op uit, waarbij de Satechi meteen een ethernet poort heeft voor het geval dat. Denk daar weinig gebruikt van te maken, want kan ook m’n iPhone in geval van nood als WiFi hotspot gebruiken;
Hyper
Satechi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Tijntjuh.eu De Hyper maakt het meer als een geheel, maar toch gebruik ik liever de Satechi. Al is hij goudkleurig. Ook zit er geen kaartlezer in. De vernieuwde versie van de Hyper ziet er ook goed uit, maar door het tussenstuk kun je de MacBook niet dichtklappen.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 12-05-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:12
@Tijntjuh.eu kijk ook eens naar de Hubs van Anker deze doet het hier prima en voldoet aan alle eisen denk ik. En de prijs is gunstig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Met die geadverteerde snelheden en mogelijkheden wordt er niet bij vertelt dat dit alleen geldt als die functie op dat moment ook echt de enige functie van heel die multiport adapter is die gebruikt wordt. Als je meer dingen aansluit dan kun je het schudden en kom je niet aan die snelheden. De promo filmpjes laten dat ook zien: ze sluiten nooit alles aan bij de snelheidstesten, het is altijd maar 1 device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
@MadMax12 Thanks for the tip, ga er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Een aanrader voor wie een USB-C hub zoekt (dus geen Thunderbolt): https://www.v-nix.nl/vava-usb-c-hub-8-in-1-adapter.htm

Compact, licht (dus ook als travel hub bruikbaar) en drie USB-A, 65W PD, 1000Mbps ethernet, HDMI, SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:06
Ik heb overhaast een USB c to Digital AV van Apple bij de MacBook gekocht. Veel te duur achteraf in vergelijking met ander spul. Ik heb er eigenlijk 1 nodig voor 2 USB apparaten, HDMI en een ethernet poort (niet noodzakelijk). Deze kwam voorbij https://www.amazon.de/gp/product/B07WNTM6MD

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Heb je dat recentelijk gedaan? Zo ja dan is die versie helemaal niet zo duur vergeleken met ander spul. Die adapter van Apple kan namelijk in tegenstelling tot praktisch alle overige adapters wel 4k op 60Hz over de HDMI aansluiting sturen. De rest zit vrijwel allemaal nog op 4k met 30Hz (en dat wil je echt niet). Het was voor ons op werk de reden om bij de 4k schermen nog een aparte USB-C - DisplayPort kabel aan te schaffen waardoor het alternatief ineens net zo duur of zelfs duurder dan die adapter van Apple werd.

De adapter waar jij nu naar linkt doet 4k op 30Hz. Als je geen 4k gebruikt is dat wellicht prima, dan heb je iets meer aan de overige dingen zoals de extra USB poort. Aukey is wel 1 van de bekendere merken waar veel mensen wel tevreden over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:06
ppl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:54:
Heb je dat recentelijk gedaan? Zo ja dan is die versie helemaal niet zo duur vergeleken met ander spul. Die adapter van Apple kan namelijk in tegenstelling tot praktisch alle overige adapters wel 4k op 60Hz over de HDMI aansluiting sturen. De rest zit vrijwel allemaal nog op 4k met 30Hz (en dat wil je echt niet). Het was voor ons op werk de reden om bij de 4k schermen nog een aparte USB-C - DisplayPort kabel aan te schaffen waardoor het alternatief ineens net zo duur of zelfs duurder dan die adapter van Apple werd.

De adapter waar jij nu naar linkt doet 4k op 30Hz. Als je geen 4k gebruikt is dat wellicht prima, dan heb je iets meer aan de overige dingen zoals de extra USB poort. Aukey is wel 1 van de bekendere merken waar veel mensen wel tevreden over zijn.
Dank voor het antwoord. Ik heb voorlopig nog geen 4K scherm maar full hd. Dus in dat opzicht is dat voor mij geen reden hem te houden. Ik heb er meer aan dat ik zowel een toetsenbord als muis aan kan sluiten + hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
Redmonkey92 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:40:
Ik heb overhaast een USB c to Digital AV van Apple bij de MacBook gekocht. Veel te duur achteraf in vergelijking met ander spul. Ik heb er eigenlijk 1 nodig voor 2 USB apparaten, HDMI en een ethernet poort (niet noodzakelijk). Deze kwam voorbij https://www.amazon.de/gp/product/B07WNTM6MD

Iemand ervaring mee?
1 dag binnen maar er lijkt een flicker in het scherm te ontstaan (HDMI). Zeer onregelmatig en om de 5 minuten ofzo. Ben weer even terug naar me Anker hub die daar geen last van heeft. De Aukey gekocht voor PD.
Update; sinds een reboot is de flickering niet meer voorgekomen. Qua prijs en features prima hub voor 3 tientjes.

Deze kan ik zeker aanraden; gebruik m met HDMI en ethernet. https://www.anker.com/pro...sbc-ethernet-hub/A83380A1

[ Voor 6% gewijzigd door ZiSE op 12-06-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenias
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-08 15:09
Hoi allen,

Ik heb een nieuwe MacBook Air in bestelling en wil daarbij een USB-c-hub kopen om o.a. mijn externe scherm aan te sluiten.

De monitor is een oud beestje: een Samsung Syncmaster P2370 met DVI-in. Op dit moment sluit ik mijn laptop (MBA 2014) aan via een omweggetje: een verloopje van mini-displayport naar HDMI, een HDMI-kabel en een HDMI-DVI-verloopje. Audio mis ik niet, want gaat via koptelefoon of laptop zelf. Dat werkt prima zo.

Ik heb deze Satechi-adapter op het oog, omdat daar alle aansluitingen op zitten die ik nodig heb (HDMI, ethernet, 2 'oude' USB's, USB-C). Maar voor ik hem koop, wil ik zeker weten of ik mijn scherm er ook echt op kan aansluiten.

Ik weet dat DVI hetzelfde signaal is als HDMI zonder audio, dus wat dat betreft zie ik geen problemen. Maar ik weet niet helemaal zeker of zo'n adapter compatible is, en dat wil ik graag weten voor ik hem aanschaf.

Voor mij zijn de volgende dingen belangrijk:
- Ik wil hetzelfde scherm kunnen blijven gebruiken, tenzij het echt niet anders kan. Het scherm werkt nog prima en ik heb geen behoefte aan iets groters of met hogere resolutie.
- Liefst klooi ik niet te veel met losse kabeltjes, dus schaf ik graag een alles-in-1-USB-C-adapter aan.

Heeft iemand ervaring en/of advies voor mijn usecase in het bijzonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Mijn advies zou zijn: doe jezelf een plezier en koop een fatsoenlijk scherm :P

pricewatch: Samsung S24H850 Zwart zoiets bijv. voor slechts 190 euro meer

Anyway om je vraag te beantwoorden: Jouw scherm staat volgens de pricewatch gelist als DVI-I, en zal dus waarschijnlijk weinig kunnen met het digitale signaal van een HDMI-DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenias
mcDavid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:17:
Mijn advies zou zijn: doe jezelf een plezier en koop een fatsoenlijk scherm :P
Thanks voor het meedenken, maar ik zoek juist naar een oplossing om mijn oude scherm te kunnen gebruiken. :)
mcDavid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:17:
Anyway om je vraag te beantwoorden: Jouw scherm staat volgens de pricewatch gelist als DVI-I, en zal dus waarschijnlijk weinig kunnen met het digitale signaal van een HDMI-DVI kabel.
Op dit moment kan het scherm ook overweg met een digitaal signaal (HDMI-input via displayport). Of maak ik hier een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
oh, ja als dat nu werkt zal het met dat docking station ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenias
mcDavid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:58:
oh, ja als dat nu werkt zal het met dat docking station ook wel werken.
Dank je! Ik ga het gewoon proberen, denk ik.

Als iemand ervaring heeft met bovenstaand hubje, of juist een ander aanraadt, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:41
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb heb een nieuwe macbook, maar zit nog met de volgende oude spullen:
- usb A toetsenbord/muis
- usb A externe HD
ook gebruik ik een externe monitor (27 inch 4k LG zonder ingebouwde usb hub o.i.d.). Voor de monitor heb ik een usbCkabeltje dus die kan ik aansluiten, maar de rest niet. Ik heb nog een usbhubje liggen van mijn vorige laptop, dus met usbC -> usbA convertor kan ik het toetsenbord/muis/HD aansluiten, en bezet ik met de monitor en charger dan dus in totaal drie poorten van de macbook. Kan, maar is niet echt fijn. Idealiter sluit ik maar 1 kabel aan. Dan moet de hub dus het volgende kunnen:

- usb A toetsenbord/muis aansluiten
- externe LG 4k monitor aansluiten
- externe HD aansluiten

Nice to have:
- opladen van 16" macbook
- audio jack voor koptelefoon (geen idee of dat kan?)
- ethernet
- HDMI

Kom ik dan in de categorie docks van 100/200+ euro? Op zich ben ik niet super gehecht aan mijn huidige muis/toetsenbord en sluit ik de HD zelden aan, dus voor dat geld is een andere oplossing een bluetooth toetsenbord + muis, met twee stekkertjes in de laptop (charger/monitor), en een verloopje voor als de externe HD nodig is.

edit: USB a/c/2/3 door elkaar gehaald. Klopt nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb zelf de t3 plus van CalDigit hiervoor aangeschaft! Aansluiten en gaan 😉

Een investering, maar wel gelijk alles kunnen aansluiten en niet hoeven nadenken of het wel zou werken en past.

[ Voor 42% gewijzigd door Weerz op 18-06-2020 22:54 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeorne
@Weerz bedankt voor je antwoord. Die Caldigit ziet er ontzettend handig uit, maar dan gaat het dus over een dock van ~280 euro nieuw of ~200 tweedehands, en dat heb ik er niet voor over. Ik zal dus op functionaliteit van de dock/hub moeten inleveren. Als ik rondkijk en in dit topic grasduin, lijkt het er op dat er grofweg drie categorieen zijn: dure docks zoals die jij aanraad die alles kunnen, hubs van rond de 70 euro, en oplossingen tussen de 10-30 euro. Welke heb ik nodig als ik in ieder geval twee USB A poorten voor toetsenbord en muis, en een 4k/60 Hz monitor via USBC wil aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
Precies die functionaliteiten kan met de goedkoopste wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:12

Steef123

Luchtfotograafje

Let wel goed op met 4K@60Hz over usb-c: https://www.bigmessowires...-video-through-usb-c-hub/

Niet alles kan, je moet (volgens deze bron) kiezen tussen 4K@60Hz en USB2.0 data, of 4k30 en USB3.1 data.

Ik zit in vergelijkbare situatie. Ik heb een Satechi dongle voor ethernet, usb, power, en ga voor een tweede kabeltje voor 4k@60hz. Enige echte oplossing is idd een TB3 dock maar dat is me ook wat te gorting.

Voor een externe HD zou ik trouwens die Satechi USB-C hub/dongle ook niet aanraden. Die kan heel heet worden en (volgens mij daardoor, maar dat weet ik niet zeker) valt USB heel soms even uit. Het gebeurt zelden maar met een externe HD lijkt me dat geen goed idee.

[ Voor 23% gewijzigd door Steef123 op 19-06-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

jeorne schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:17:
Die Caldigit ziet er ontzettend handig uit, maar dan gaat het dus over een dock van ~280 euro nieuw of ~200 tweedehands, en dat heb ik er niet voor over. Ik zal dus op functionaliteit van de dock/hub moeten inleveren.
Dan zul je echt heel fors in moeten leveren, zo fors dat je op de oplossing uitkomt die je al hebt. Als je iets anders wilt dan hoe je het nu doet dan ontkom je er niet aan om die 200~300 euro voor zo'n dock te spenderen. Alle goedkope docks en multiport adapters leveren 4k op 30Hz waar je je enorm aan zal gaan ergeren. Dat is echt te laag om fijn mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Nee, want zijn scherm is al met een USB-C kabel verbonden zegt ie. Dus kan eender welke hub die USB-A poorten heeft gebruikt worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19
Even een vraagje aan jullie want ik kan na flink wat pagina's teruglezen niks vinden; Ik heb al sinds ik m'n Macbook Pro 15" 2018 heb de bekende issues met audio hickups icm een usb2 geluidskaart/DAC (om precies te zijn een Audioprobe spartan).

Aangezien Apple het issue niet gaat fixen en ik de workaround met een bluetooth receiver inmiddels wel zat ben, wil ik dit graag een keer goed oplossen. Naast het vervangen van de geluidskaart door een thunderbolt variant, waar ik eigenlijk geen zin in heb, las ik dat een TB3 dock met een eigen USB-controller ook moet werken om dit op te lossen.

Ik kwam in de pricewatch deze Icy Dock met TB3 tegen. Ik kan alleen nergens vinden of deze nou een eigen USB controller gebruikt of een passthrough constructie (waarbij je dus het issue houdt).

Hetzelfde voor de hier veel genoemde CalDigit. Nergens te vinden of deze een eigen USB controller heeft. Of is dat altijd zo bij een TB3 dock?

Bij de nog duurdere docks kan ik toch beter op zoek naar een andere audio interface.

Hoor graag of iemand hier het fijne van weet!

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hipska schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:44:
Nee, want zijn scherm is al met een USB-C kabel verbonden zegt ie. Dus kan eender welke hub die USB-A poorten heeft gebruikt worden toch?
Er zit geen USB hub op het scherm dus dat USB-C kabeltje geeft alleen maar het video signaal door.

Er is echt een dockingstation of multiport adapter nodig waarop je het videosignaal en de 2 USB apparaten kunt aansluiten. Een dockingstation is duur, een multiport adapter geeft je in 99,99% van de gevallen 4k op 30Hz. Die multiport adapters hebben ook alleen maar een HDMI poort voor het videosignaal.

Het is dus kiezen tussen wat ie nu al heeft en het spenderen van die 200+ euro aan een fatsoenlijke dockingstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
Wat houdt die multiport adapter dan tegen om dat video signaal te blijven kunnen gebruiken zoals hij nu al doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Het ondersteunde protocol. Op die multiport adapters is dat iets van HDMI 1.4 waardoor hij niet meer kan doen dan 4k op 30Hz. Wat ie nu al heeft is ofwel een USB-C naar USB-C connectie of iets van een USB-C naar DisplayPort. Die doen DisplayPort 1.2 en dat protocol kan dus wel 4k op 60Hz doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeorne
ik heb nu alleen mijn monitor aangesloten via USBc, en een niet-passende (USB A) hub. Ik moet dus sowieso nog iets aanschaffen :)

Ik begrijp dat EN alles op 1 thunderbolt poort van de macbook aansluiten EN 60 Hz 4k willen de keuze beperkt tot een thunderbolt 3 dock. Die zijn me te duur, met twee kabeltjes aan mijn macbook kan ik ook wel leven. Dan wordt mijn eisenlijstje dus een hub die het volgende kan:
- power delivery voor een 16 inch macbook (dan wil je 100W hebben lees ik, dat gaat de keuze beperken)
- 2x USB A voor muis en toetsenbord
- audio jack voor koptelefoon
Met bonuspunten voor:
-HDMI voor als ik ooit ergens eens een presentatie moet geven (hoeft niet in 4k dus).
-ethernet (idem)

Binnen deze categorie lijkt de prijs te varieren van 20 euro tot 100 euro, en ik snap niet waarom. Ook sluiten sommige hubs aan op twee poorten van de macbook: bijvoorbeeld de icy box of deze twee poorten inneemt.
Waarom is deze satechi bijna honderd euro, terwijl hij geen extra functionaliteit biedt ten opzichte van dit model?

[ Voor 6% gewijzigd door jeorne op 25-06-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
jeorne schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:15:
Waarom is deze satechi bijna honderd euro, terwijl hij geen extra functionaliteit biedt ten opzichte van dit model?
Die tweede heeft geen ethernet poort en is maar USB 3.0. Die van Satechi heeft dus wel extra functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:12

Steef123

Luchtfotograafje

jeorne schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:15:
Ook sluiten sommige hubs aan op twee poorten van de macbook: bijvoorbeeld de icy box of deze twee poorten inneemt.
Denk dat dit vooral gedaan is uit het idee dat je met zo'n hub, die je direct aan je laptop hangt, min of meer de oudere macbooks nabootst waar je aan de linkerzijde je ports hebt zitten. Zelf zou ik juist niet voor zo'n variant kiezen, omdat je twee usb-c ports gebruikt voor wat je in 99% van de gevallen op een enkele kunt doen; en met mijn 13" non-touchbar mbp houd je dus geen enkele port meer over. 4K op 60hz kun je dan vergeten.

De enige echt goed werkende oplossing is volgens mij een TB3-dock. Wellicht dat de komst van usb-4 de prijzen wat gaat drukken voor dit soort hubs (voor zover ik begrijp is dat min of meer hetzelfde, en zou usb-4 backwards compatible met tb3 moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Het zijn USB-C hubs die dus geen Thunderbolt 3 gebruiken. Als je daar heel veel poorten aan wil hangen en de hoge snelheid wil behouden dan heb je gewoon meer poorten nodig. Bovendien is het ding een stuk stabieler wanneer je beide poorten op de laptop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Haha ziet er netjes uit zo. Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt, want in werkelijkheid blijft natuurlijk zo'n beetje alles van metaal er aan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik weet niet of dit filmpje al voorbij is gekomen het YouTube kanaal bright heeft er een handig filmpje gemaakt over usb c :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Spreken jullie het allemaal uit als "US BC" zoals de heer in het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik ben voor mijn iPad Pro op zoek naar een USB-C Hub, waarop ik een extern display op USB-C kan aansluiten, en één USB-C Power Delivery (PD).

Iemand die me uit eigen ervaring iets kan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
@Moris Bijna alle USB-C schermen geven toch PD?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14
@Napsju
Het is de bedoeling om een draagbaar scherm zoals de Asus ZenSreen die enkel van USB-C is voorzien op de iPad aan te sluiten. En aangezien het scherm zijn stroom uit de iPad haalt, moet de USB-C Hub dit scherm kunnen aansturen en eveneens de iPad van stroom voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 10:29
Ik zoek een USB/TB naar HDMI kabeltje voor mijn 27" iMac uit 2018 om 4K@60Hz op mijn TV te krijgen.

Ik heb nu een Satechi kabeltje (https://www.coolblue.be/n...ort-adapter-v2-grijs.html) en daar krijg ik hooguit 1440p@60Hz of 4K@30Hz uit.

Iemand die mij iets kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Moris schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:59:
@Napsju
Het is de bedoeling om een draagbaar scherm zoals de Asus ZenSreen die enkel van USB-C is voorzien op de iPad aan te sluiten. En aangezien het scherm zijn stroom uit de iPad haalt, moet de USB-C Hub dit scherm kunnen aansturen en eveneens de iPad van stroom voorzien.
Benieuwd naar hoe dit afloopt. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de iPad (Pro) genoeg prik levert aan een (niet-Apple) aangekoppeld apparaat zoals dit tweede scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TheMaxMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:21:
Ik zoek een USB/TB naar HDMI kabeltje voor mijn 27" iMac uit 2018 om 4K@60Hz op mijn TV te krijgen.

Ik heb nu een Satechi kabeltje (https://www.coolblue.be/n...ort-adapter-v2-grijs.html) en daar krijg ik hooguit 1440p@60Hz of 4K@30Hz uit.

Iemand die mij iets kan aanraden?
Ik gebruik deze al een tijdje naar tevredenheid.

https://www.amazon.nl/uni...olt-MacBook/dp/B07CL2RHX5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar eentje waar ik zelf nog een HDMI-kabel aan kan hangen want de afstand durft al eens te variëren, maar alvast bedankt voor de tip :)

[ Voor 20% gewijzigd door TheMaxMan op 16-11-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
Kwestie van mijn eigen vraag te beantwoorden, ik heb uiteindelijk deze gekocht: https://www.coolblue.be/n...hdmi-kabel-converter.html

Volgens 1 van de reviews haalt hij 4K / 60Hz niet, maar dat lukt bij mij prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
I gebruik zelf de CalDigit TS3+ dagelijks en kan deze iedereen aanraden. Hij is vaak op de site van CalDigit zelf het goedkoopst, en soms hebben ze daar ook refurbished exemplaren die nog goedkoper zijn.

Ik heb hem via mijn werk, en thuis een refurbished exemplaar.

Alle poorten zitten die je maar nodig kunt hebben zitten er op, en hij doet het gewoon zonder erg heet te worden. Ik heb er veel dingen aanhangen, zoals een blue-ray player, 4K monitor, externe storage, printer, scanner en andere zooi.

Ik heb slechte ervaring met de StarTech USB-C naar HDMI converter. Veel HDMI stekkers passen er niet goed in, en werken dan ook niet, en hij valt uit elkaar.

Ik heb ook een Satechi USB-C HDMI/2x USB-A dongle die het wel goed doet, maar erg heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
RogerWilco2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:44:
Ik heb ook een Satechi USB-C HDMI/2x USB-A dongle die het wel goed doet, maar erg heet wordt.
Die heb ik ook, maar haalt geen 4K/60Hz.

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb deze monitor gezien en vraag mij af of dit een goede is : pricewatch: Samsung C27F398FWU Zwart ik wil er normale dingen op doen en een klein beetje ontwerpen maar zoek nu iets budget. Een nadeel kan zijn dat ie niet in hoogte verstelbaar is.

• mcDavid
@Liefsnoepje ik denk dat je ofwel in het verkeerde topic zit, ofwel de verkeerde link gebruikt heb?

Verder hebben we gewoon de productreviews om te kijken of delen "of het een goede is". Verstelbaarheid hoeft niet persé een issue te zijn als de standaard voor jou op een prettige hoogte uitkomt (kun je gewoon uitmeten).

• Liefsnoepje
mcDavid schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:46:
@Liefsnoepje ik denk dat je ofwel in het verkeerde topic zit, ofwel de verkeerde link gebruikt heb?

Verder hebben we gewoon de productreviews om te kijken of delen "of het een goede is". Verstelbaarheid hoeft niet persé een issue te zijn als de standaard voor jou op een prettige hoogte uitkomt (kun je gewoon uitmeten).
Ik dacht dat dit topic ging over accessories die je aan je mac kunt koppelen?
Ik ben net overgestapt naar een MacBook en zoek dus iets dat goed is en werkt.
Op tweakers staan geen reviews over deze, wel alternatieven.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:10
@Liefsnoepje het scherm wat jij linkt heeft geen usb-c of thunderbold.
Als je iets zoekt wat samenwerkt moet je zoeken naar iets met USB-C en power delivery. Dan kan je aansluiten en verder. Alleen zie ik nu dat je niet heb aangegeven wat voor macbook je heb gekocht..
Heb een zoekselectie gebouwd voor je: https://tweakers.net/moni...acd65nf4GQhITCHkxvJlHN-AA
Let wel even op of het Watage overeen komt met je macbook. Als je iig een macbook van de laatste 3 jaar heb

[ Voor 38% gewijzigd door Martiveen op 26-11-2020 14:26 ]

• Liefsnoepje
Martiveen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:23:
@Liefsnoepje het scherm wat jij linkt heeft geen usb-c of thunderbold.
Als je iets zoekt wat samenwerkt moet je zoeken naar iets met USB-C en power delivery. Dan kan je aansluiten en verder. Alleen zie ik nu dat je niet heb aangegeven wat voor macbook je heb gekocht..
Heb een zoekselectie gebouwd voor je: https://tweakers.net/moni...acd65nf4GQhITCHkxvJlHN-AA
Let wel even op of het Watage overeen komt met je macbook. Als je iig een macbook van de laatste 3 jaar heb
Dankjewel, ik heb er zoals je ziet echt weinig verstand van.
Vorige week een MacBook m1 gekocht en een hub met aansluitingen gekocht.
Ik ga je link bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Ik heb uiteindelijk iets meer uitgegeven en ben voor de Lenovo ThinkVision P27h-20 gegaan voor 349 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Liefsnoepje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:57:
Ik heb uiteindelijk iets meer uitgegeven en ben voor de Lenovo ThinkVision P27h-20 gegaan voor 349 euro.
Waarom die en dan niet een pricewatch: Dell P2720DC Zwart ? Aangezien die USB-PD heeft en je verder niks aan je macbook aan hoeft te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Martiveen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:38:
[...]

Waarom die en dan niet een pricewatch: Dell P2720DC Zwart ? Aangezien die USB-PD heeft en je verder niks aan je macbook aan hoeft te sluiten ;)
Wij zijn niet echt Dell fan hier en die Lenovo spreekt mij wel aan :-).
Heb ook nog vergeleken met een onbekender merk.

Maar dat aansluiten hoeft nu toch ook niet? Alles gaat via de USB c.

[ Voor 7% gewijzigd door Liefsnoepje op 27-11-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Liefsnoepje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:17:
[...]

Wij zijn niet echt Dell fan hier en die Lenovo spreekt mij wel aan :-).
Heb ook nog vergeleken met een onbekender merk.

Maar dat aansluiten hoeft nu toch ook niet? Alles gaat via de USB c.
Alles behalve stroom gaat over usb-c ;) Dus dan moet je alsnog een extra kabel aansluiten aan je macbook
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste