Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Smurf9852
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 28-10 12:30
*spam*

Daedalus wijzigde deze reactie 17-05-2019 15:02 (95%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-12 09:48
Vandaag is op iBood de pricewatch: Lenovo L27m-28 Zwart te verkrijgen voor € 170.

Ik plaats deze hier omdat hij met USB-C connector is en 45W PD doet.

GitHub - Bitcoin.de

• Hipska
Hipska schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:19:
Ik zoek voor op kantoor een USB-C docking voor MBP.

Wat ik wil:
  • eigen Power Delivery
  • Ethernet 1Gbps
  • 2 displays met verschillend beeld
  • Enkele USB-A poorten
Had een mooie van i-Tec gevonden, maar al bij verschillende partijen leveringsproblemen ondervonden. 1x order gecanceld en 1x waar men een alternatief biedt.

Nu lijkt dat alternatief duurder en minder qua prestaties en daarnaast staat geen duidelijke mac compatibiliteit..

Hebben jullie alternatieven of ervaringen?
Ondertussen heb ik de OWC Thunderbolt 3 Dock in combinatie met kabeltjes voor Mini-DisplayPort ⇒ DisplayPort en USB-C ⇒ DisplayPort. En alles werkt perfect zoals verwacht!

GitHub - Bitcoin.de

• Poops_McGhee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-12 02:58
Ik heb deze in bestelling staan voor mijn MBA2018. Ben benieuwd of het wat is en of het uberhaupt past.

https://www.fasttech.com/p/9686122

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tip: CalDigit heeft weer wat refurbished Thunderbolt 3 docks in de verkoop staan:
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished

Renault Zoe Q90

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-12 23:11
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:09:
Ik heb deze in bestelling staan voor mijn MBA2018. Ben benieuwd of het wat is en of het uberhaupt past.

De nieuwe MBA heeft 2 poorten, de afstand tussen die poorten is dezelfde als de MBP, dus ik vermoed wel dat die zal passen.

Alleen denk ik dat het stukje na de poorten een beetje zal uitsteken van het profiel. Want "further down the line" zal de MBA minder breed zijn dan je hub.

• Poops_McGhee
Lyca schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
[...]

De nieuwe MBA heeft 2 poorten, de afstand tussen die poorten is dezelfde als de MBP, dus ik vermoed wel dat die zal passen.

Alleen denk ik dat het stukje na de poorten een beetje zal uitsteken van het profiel. Want "further down the line" zal de MBA minder breed zijn dan je hub.
Ik verwacht ook wel dat ie past, maar had geen echt voorbeeld van een MBP om te vergelijken. Vanaf fotootjes ziet het er allemaal hetzelfde uit en Apple kennende zullen ze bepaalde componenten ook wel in beide versies hetzelfde gebruiken. Of het strak langs de behuizing zal lopen, ik denk het inderdaad niet. Maar, alles beter dan nog een extra kabeltje. :D

• Hipska
Ook vreemd; Aan de oriëntatie van de HDMI en USB-A aansluitingen lijkt de dongle bedoeld voor de rechterkant van de MacBook, maar op de foto's zit hij aan de linkerkant ( en dus op zijn kop).

GitHub - Bitcoin.de

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 01:16

Uffje

THT: Zie signature

Hipska schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:49:
Ook vreemd; Aan de oriëntatie van de HDMI en USB-A aansluitingen lijkt de dongle bedoeld voor de rechterkant van de MacBook, maar op de foto's zit hij aan de linkerkant ( en dus op zijn kop).
Ik heb ook een dongel van Aukey waar de HDMI op de kop zit. Bij mij maakt het niet zoveel uit, omdat er een kabeltje tussen zit.

Edit: Deze

Uffje wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:54 (23%)

... na de zomer

• Hipska
Dat kabeltje van HDMI en USB zit dan met het logo aan de onderkant. Maakt inderdaad niet veel uit, maar het staat wel lullig.

Er zijn genoeg andere dongles waarvan de poorten niet op zijn kop zitten.

Edit: Bij die van jou zitten de USB poorten ook op zn kop.

Hipska wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:55 (13%)

GitHub - Bitcoin.de

• Uffje

Uffje

Hipska schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:54:
Dat kabeltje van HDMI en USB zit dan met het logo aan de onderkant. Maakt inderdaad niet veel uit, maar het staat wel lullig.

Er zijn genoeg andere dongles waarvan de poorten niet op zijn kop zitten.

Edit: Bij die van jou zitten de USB poorten ook op zn kop.
Volgens mij niet, maar dat plaatje waar je binnenin kijkt suggereert het wel inderdaad. Kan het nu niet checken, maar heb er persoonlijk ook niet echt last van. Ik vind 'm wel fijn ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hipska
Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Volgens mij niet, maar dat plaatje waar je binnenin kijkt suggereert het wel inderdaad. Kan het nu niet checken, maar heb er persoonlijk ook niet echt last van. Ik vind 'm wel fijn ;)
Je hebt gelijk, de USB poorten staan anders georiënteerd dan de HDMI poort, en op de gewone foto's is duidelijk te zien dat de HDMI poort verkeerd zit, dus dan zitten de USB poorten inderdaad goed. O-)

GitHub - Bitcoin.de

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb ook een dongel van Aukey

Edit: Deze
Hoe bevalt deze tot nu toe? Hoor mindere verhalen over de HDMI poort en het SD slot qua snelheid bij foto's overzetten.

Heb net deze besteld pricewatch: Satechi USB-C Pro Hub met 4K HDMI - Spacegrijs via V&A voor dezelfde prijs ;)

Greatsword wijzigde deze reactie 10-07-2019 12:29 (16%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Uffje

Uffje

Greatsword schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Hoe bevalt deze tot nu toe? Hoor mindere verhalen over de HDMI poort en het SD slot qua snelheid bij foto's overzetten.

Heb net deze besteld pricewatch: Satechi USB-C Pro Hub met 4K HDMI - Spacegrijs via V&A voor dezelfde prijs ;)
ik vind ‘m prima werken, heb de HDMI veel gebruikt en de USB uiteraard ook. De SD kaartlezers heb ik pas 1 of 2 keer gebruikt, voor mij werkt die prima.

Ik durf niet te zeggen of het ook de snelste is, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

... na de zomer

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-12 16:54
Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe macbook pro, ik zoek eigelijk een dock/adapter die niet te duur is en alles heeft. Liefste ene met kabel, dus dat ie niet direct er aan vast zit. Ook ben ik op zoek om mijn minidisplay port aan te kunnen sluiten (hoef niet perse op dit dock te zitten) en ik had al gelezen dat de apple thunderbolt 3 naar 2 adapter daar niet voor werkt...

Iemand suggesties?

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone X 64GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro 10.5" 2017

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:31
Maikjuh schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:41:
Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe macbook pro, ik zoek eigelijk een dock/adapter die niet te duur is en alles heeft. Liefste ene met kabel, dus dat ie niet direct er aan vast zit. Ook ben ik op zoek om mijn minidisplay port aan te kunnen sluiten (hoef niet perse op dit dock te zitten) en ik had al gelezen dat de apple thunderbolt 3 naar 2 adapter daar niet voor werkt...

Iemand suggesties?
Wat wil je precies aansluiten op het dock? Afhankelijk daarvan kun je voor een goedkoper USB-C dock gaan. Als je meer eisen hebt, kun je niet om (veel duurdere) Thunderbolt 3 docks heen.

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-12 16:54
theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Wat wil je precies aansluiten op het dock? Afhankelijk daarvan kun je voor een goedkoper USB-C dock gaan. Als je meer eisen hebt, kun je niet om (veel duurdere) Thunderbolt 3 docks heen.
In principe alleen wat simpele dingen, zodat als ik thuiskom ik alleen maar 1 kabel hoef aan te sluiten. Dus eigelijk alleen power delivery, liefst een minidisplayport (of regular DisplayPort, wel 1.2 voor 4k 60hz) of een HDMI met 60hz 4k. Dan paar usb a voor eventueel periferie.Toetsenbord en muis in principe draadloos, maar ook fijn om soms mijn razers te kunnen gebruiken.

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone X 64GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro 10.5" 2017

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:04
Greatsword schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:42:
Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt voor mij gelijk al af door het ontbreken van een ethernet port en maar 4k 30fpd ipv 60.

M3 SR+ | Deep Blue | zwart | 18" | Bestelling: 20/09 | RN: 10/10 VIN: 19/11 | Kenteken: G-xxx-SL | Levering: -

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:03
Samplex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:25:
[...]

Valt voor mij gelijk al af door het ontbreken van een ethernet port en maar 4k 30fpd ipv 60.
4K@60Hz ga je sowieso niet op zo'n USB-C dock vinden. Daar heb je toch echt Thunderbolt 3 voor nodig.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Nonsens. CalDigit laat zien dat het prima kan eveneens als diverse USB-C schermen. Met 4k op 60Hz gebruik je alleen wel alle alt mode channels waardoor je maar USB2.0 hebt. Wil je USB3.0 dan zul je terug moeten schalen naar 4k@30Hz. Wil je 4k@60Hz én USB3.0 (of hoger) dan kun je niet anders dan een Thunderbolt 3 dock aanschaffen.

Het probleem is dus niet 4k@60Hz maar de combinatie van dat met USB3.0. Met USB-C zoals het nu is kan dat niet.

ppl wijzigde deze reactie 12-07-2019 22:23 (44%)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:03
ppl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:22:
Nonsens. CalDigit laat zien dat het prima kan eveneens als diverse USB-C schermen. Met 4k op 60Hz gebruik je alleen wel alle alt mode channels waardoor je maar USB2.0 hebt. Wil je USB3.0 dan zul je terug moeten schalen naar 4k@30Hz. Wil je 4k@60Hz én USB3.0 (of hoger) dan kun je niet anders dan een Thunderbolt 3 dock aanschaffen.

Het probleem is dus niet 4k@60Hz maar de combinatie van dat met USB3.0. Met USB-C zoals het nu is kan dat niet.
Ik doelde ook meer op een dock met gigabit ethernet en 4K@60Hz. De USB-C dock van CalDigit heeft 4K@60Hz ook standaard uitgeschakeld en vereist een speciale firmware om dit in te schakelen en daarna valt USB inderdaad terug op 2.0.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Apple heeft de CalDigit TS3 Plus docking station in de aanbieding, met 0,7m kabel voor 269,95:
https://www.apple.com/nl/...t-ts3-plus-dockingstation

Dit is de laagste prijs die ik heb gezien tot nu toe. Behalve refurbished, maar dat was met een 0,5m kabel.

Renault Zoe Q90

• Poops_McGhee
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:09:

FWIW:

Dit ding heb ik nu ruim een maandje in gebruik en het functioneert prima, past goed op de MBA en voor die 2 tientjes ben je makkelijk en goedkoop voorzien van 2 USB-C's, 2 gewone USB poorten, een 4K HDMI, en een SD en MicroSD reader. Geen idee uit welke fabriek het komt, met als bijkomend voordeel dat er niets, maar dan ook niets aan tekst op staat. De zilveren kleur komt exact overeen met die van mijn MBA2018.

• VisionMaster
  • Laatst online: 24-11 10:53

VisionMaster

Security!

Ik heb weer een nieuwe dock getest, dit keer een Dell WD19. Helaas voor mij, alles doet het, behalve dual screen. Er zitten 2x Displayport uitgangen op, maar mijn laptop kopieert de schermen net als bij een WD15. Ik blijf nog even mijn eigen dock houden.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03:21

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb drie jaar veel plezier gehad van m'n CalDigit usb-c-dock maar nu heb ik een beeldscherm met thunderbolt dus de dock is overbodig.

Mocht iemand nog zo'n dock zoeken, via mijn profiel vind je de V&A-advertentie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Boeiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-11 18:11
Dus, heb toch zo'n Big2 Dock aangeschaft ivm velen foto's na vakantie. Eerder al naar gekeken ivm macbook aankoop bijna jaar terug, toen niet gedaan maar voor dongle oplossing gegaan.
Probleem waar ik echt tegen aanloop is de zwakke voeding. De Thunderbolt 3 port van de schijf werkt uitstekend op het voeden van de macbook na. Logisch als men zegt dat deze maar 15W leveren en de Macbook heeft een 87W voeding.
Iemand een goede suggestie oplossing hiervoor? Waarbij ik nog steeds maar 1 kabeltje aan mijn macbook hoef aan te sluiten? Nu moet ik dus mijn apple lader ook weer aansluiten op de macbook, naar de kabel van de dock.

• Hipska
Iemand van jullie had hier de pricewatch: AKiTiO Thunder3 Dock Pro gelinkt, wel sinds kort is er ook een prijs beschikbaar in de pricewatch. Even laten weten.

GitHub - Bitcoin.de

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06:17
MelvinW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:10:
[...]

4K@60Hz ga je sowieso niet op zo'n USB-C dock vinden. Daar heb je toch echt Thunderbolt 3 voor nodig.
Apple heeft toch z'n USB-C naar HDMI kabel een upgrade naar 4Kp60 gegeven ? Heb het alleen nog niet kunnen testen.

Ik heb deze sinds kort, via amazon.co.uk:

https://www.amazon.co.uk/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

met: ethernet, passthru (moet je wel min 30W charger aan hangen), SD kaart, 3 x USB-A (met 1x 7.5W laden), HDMI 4Kp30 en ingebouwde korte kabel of externe kabel.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-12 20:21

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

VisionMaster schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:00:
Ik heb weer een nieuwe dock getest, dit keer een Dell WD19. Helaas voor mij, alles doet het, behalve dual screen. Er zitten 2x Displayport uitgangen op, maar mijn laptop kopieert de schermen net als bij een WD15. Ik blijf nog even mijn eigen dock houden.
Is dit op een macbook?
Dat is namelijk een bekend probleem bij de Dell docks.
Met windows systemen zou je dit met drivers moeten kunnen verhelpen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06-12 22:28
Nathan K., een van de auteurs van de bekende 'Suggested Peripherals' lijst is een blog gestart over de technische achtergrond van USB-C.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• VisionMaster
  • Laatst online: 24-11 10:53

VisionMaster

Security!

Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:44:
[...]

Is dit op een macbook?
Dat is namelijk een bekend probleem bij de Dell docks.
Met windows systemen zou je dit met drivers moeten kunnen verhelpen.
Yup, Macbook Pro. Ik ken/herken de methode van multi-screen in middels. Werkt prima op Windows en Linux laptops. Alternatief dat wel werkt: 1 ultra-wide beeldscherm ipv 2 losse.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07-12 14:58
Heeft iemand reeds ervaring met deze Transcend HUB5C?

https://www.transcend-info.com/Products/No-1058

Voor een leuke prijs te vinden, en precies wat ik zoek voor mijn komende Macbook Pro. (geen monitor aansluiting nodig, maar wel een paar full size USB's SD-kaartlezer en stroom geven via de oplaadaansluiting)

jakob wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:15 (1%)
Reden: type toegevoegd

http://specs.tweak.to/11484

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jakob Mijn ervaring met die hubs is dat ze allemaal warm worden, en daarnaast vind ik het er niet uit zien, snelheden van de ingebouwde kaartlezers zijn daarnaast meestal van de vorige generatie, dus kan je net zo goed je camera rechtstreeks aansluiten op je Macbook.

Door de dure zure Apple heen gebeten en inmiddels volledig over op USB-C.

• Krekker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-12 13:50
Gisteren heb ik een MBP 15" besteld en terwijl ik geduldig wacht op de levering (volgende week ergens) zit ik alvast te kijken naar een dongle/hub/dock (net wat je het wil noemen). Ik merk dat ze er in vele soorten en maten zijn en dat ze aardig variëren in prijs. Daarom heb ik toch een aantal vragen die in me opkomen.
  1. Hoe weet ik of een dongle een thunderbolt of simpele usb connectie maakt met de macbook?
  2. Kan ik via elke dongle die een vrouwelijke usb-c poort heeft de macbook opladen, of moet ik daarvoor op zoek naar bepaalde specificaties?
  3. Er zijn dongles die op twee usb poorten tegelijk aansluiten. Heeft dit toegevoegde waarde, of zijn deze puur zo ontworpen om beter op hun plek te blijven zitten?
  4. Wat zijn de voor- en nadelen van een dongle met een kort snoertje vs. dongles die als een blokje naast de macbook inpluggen?
  5. Zijn er nog andere dingen om op te letten?
Even een kleine toevoeging. Wat ik zoek qua aansluitingen zijn vooral type A usb poorten, een SD-kaartlezer en als het even kan HDMI waar slechts FHD beeld overheen hoeft.

Krekker wijzigde deze reactie 12-11-2019 16:16 (8%)

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:53
Krekker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:56:
Gisteren heb ik een MBP 15" besteld en terwijl ik geduldig wacht op de levering (volgende week ergens) zit ik alvast te kijken naar een dongle/hub/dock (net wat je het wil noemen). Ik merk dat ze er in vele soorten en maten zijn en dat ze aardig variëren in prijs. Daarom heb ik toch een aantal vragen die in me opkomen.
  1. Hoe weet ik of een dongle een thunderbolt of simpele usb connectie maakt met de macbook?
  2. Kan ik via elke dongle die een vrouwelijke usb-c poort heeft de macbook opladen, of moet ik daarvoor op zoek naar bepaalde specificaties?
  3. Er zijn dongles die op twee usb poorten tegelijk aansluiten. Heeft dit toegevoegde waarde, of zijn deze puur zo ontworpen om beter op hun plek te blijven zitten?
  4. Wat zijn de voor- en nadelen van een dongle met een kort snoertje vs. dongles die als een blokje naast de macbook inpluggen?
  5. Zijn er nog andere dingen om op te letten?
Even een kleine toevoeging. Wat ik zoek qua aansluitingen zijn vooral type A usb poorten, een SD-kaartlezer en als het even kan HDMI waar slechts FHD beeld overheen hoeft.
Ik heb deze https://i-tec.cz/nl/produkt/c31mbpada-8/
sinds een kleine week en bevalt prima.
Kost geen drol €30, excl. btw

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Krekker Waarom niet volledig over naar USB C?

• Krekker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-12 13:50
@Greatsword Omdat die macbook al een hele rib uit mijn lijf is en ik het me niet kan veroorloven om ook al meteen al mijn randapparatuur te vervangen. Zeker momenteel nu alleen de nieuwste (en dus duurste) apparatuur een usb-c stekker heeft. Los daarvan heb ik sowieso een dongle nodig om de geheugenkaart van mijn camera uit te lezen of om mijn televisie aan te sluiten.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Krekker Oke snap het, er zijn ook gewoon USB A - USB C kabels, dan hoef je het apparaat dus niet te vervangen ;)

En mijn camera (Sony A7 III) kan ik gelukkig ook rechstreeks aansluiten op mijn Macbook, dus een kaartlezer is dan ook niet meer nodig.

Moet zelf alleen nog een USB C --> HDMI kabel kopen voor als ik op vakantie ga ;)

• ppl
  • Niet online
Krekker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:04:
@Greatsword Omdat die macbook al een hele rib uit mijn lijf is en ik het me niet kan veroorloven om ook al meteen al mijn randapparatuur te vervangen.
Jammer dat dit misverstand zo bijzonder hardnekkig is. Wat je hier noemt gaat alleen op voor apparatuur waarbij je de kabel niet kunt vervangen. Bij apparaten waarbij dit wel kan is een simpele kabel wissel al voldoende en heb je helemaal geen dongle, multiport adapter of docking station nodig. Een kabel is een stuk minder gedoe en doorgaans ook goedkoper in aanschaf. Je hebt ook niet voor ieder apparaat een kabeltje nodig dus daarop kun je ook weer wat besparen.
Zeker momenteel nu alleen de nieuwste (en dus duurste) apparatuur een usb-c stekker heeft.
Mwoah, dat is ook wel wat overdreven. Ook bij goedkoop spul zie je tegenwoordig meer usb-c. Niet zo raar gezien het feit dat die stekker de toekomst heeft en heel veel zaken er nu toch al op over zijn. Universeler dan usb-c is er momenteel niet. En zoals hierboven al genoemd, soms is het ook gewoon een kwestie van een kabeltje vervangen en je apparaat doet usb-c.
Los daarvan heb ik sowieso een dongle nodig om de geheugenkaart van mijn camera uit te lezen of om mijn televisie aan te sluiten.
Voor dit scenario is het inderdaad handig om zo'n multiport adapter te hebben. De gemiddelde prijs voor een goede adapter ligt al snel op een 79 euro. Als je goedkoper wilt dan kan dat zeker maar zul je wel goed moeten zoeken. Koop in ieder geval niet de eerste de beste adapter. En houdt er rekening mee dat bij de goedkope adapters de snelheid van de SD cardreader niet erg hoog is (camera direct met usb op de laptop aansluiten levert snellere transfers op).

De meeste adapters hebben wel een aantal usb-a poorten aangevuld met hdmi (die niet verder dan 4k @ 30Hz zal gaan) en een usb-c power passthrough poort. Via zo'n adapter je laptop voeden kan maar houdt hierbij wel rekening dat je dan niet veel meer dan 45~50W zal krijgen. Opladen zal dan langzamer gaan dan wanneer je de power adapter direct op de laptop aansluit. Wanneer je veel rekenkracht in gebruik neemt zal dit een heel belangrijk punt worden; de multiport adapter zal met z'n 45~50W je gebruik niet bij kunnen houden, gevolg is een laptop die leegloopt (weliswaar langzamer dan zonder power adapter).

Wat betreft die adapters die 2 poorten in beslag nemen...ik zou die vermijden als je je laptop in een standaard zet. Die gaan namelijk al het gewicht (adapter + alles wat erop aangesloten zit) vol op 2 poorten leggen. Geen goed idee. De andere adapters die met een kabeltje werken kun je tenminste nog een beetje handig wegwerken zonder dat al het gewicht aan een poort komt te hangen.

Btw, Thunderbolt connecties zijn te herkennen aan de bliksemschicht.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True