Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@bartvb DisplayLink gebaseerd spul heeft een historie van problemen als er een nieuwe versie van macOS uit komt. Je kunt dus niet zomaar upgraden.

Dat HP dock is wel interessant, op Amazon slechts 200 ballen:
https://www.amazon.de/HP-...al-English/dp/B07DPKVYXR/

TucanoItaly wijzigde deze reactie 03-01-2019 15:11 (32%)

Renault Zoe Q90

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 08:52
Toch maar voor een Caldigit TS3 gegaan. Kost wat meer maar werkt met een beetje geluk gewoon in 1x en zonder verder gedoe. Kost allemaal teveel uitzoekwerk dit, wat een doolhof rond die USB-C connector.

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
@bartvb goede keus, volgens mij is het een beetje de regel dat "zolang het TB3 is, werkt het in ieder geval met je native hardware zonder extra tussenstappen". Mits support is geregeld voor je OS en hardware natuurlijk :P
Voorkomt gedoe rond b.v. displaylink, USB-C-connectors die bepaalde standaarden niet ondersteunen of dat je plots bandwidth tekort komt (TB3 is toch wel een stuk sneller met 40 Gb/s (bij 4 lanes) dan de max 10 Gb/s die je hebt bij USB 3.1 (gen 2) type c.)

Merethil wijzigde deze reactie 03-01-2019 15:24 (14%)

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 08:52
Deze is wat goedkoper:
https://i-tec.cz/en/produkt/tb3hdmidock-2/ (PD 60W)
of
https://i-tec.cz/en/produkt/tb3hdmidockplus-2/ (PD 85W)

Support van iTec geeft ook aan dat dit een veel betere optie is als je geen gedoe en verloren CPU cycles wil.

Ik kan hier echter verder weinig over vinden en prijsverschil met de TS3 is niet heel groot voor de PD 85W variant.

• noslen
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09:56
Waarom heeft Apple niet zelf een Thunderbolt 3 dock gemaakt? Wel die poorten erop gooien en de domme gebruiker (ik) maar het USB-C oerwoud insturen. Ik snap er echt de ballen van na wat artikeltjes gelezen te hebben op internet.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@noslen het is niet eenvoudig inderdaad. Maar wat wil je precies aansluiten? En wat is je budget?

TucanoItaly wijzigde deze reactie 03-01-2019 20:59 (5%)

Renault Zoe Q90

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
bartvb schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:10:
Toch maar voor een Caldigit TS3 gegaan. Kost wat meer maar werkt met een beetje geluk gewoon in 1x en zonder verder gedoe. Kost allemaal teveel uitzoekwerk dit, wat een doolhof rond die USB-C connector.
Dat krijg je als je meteen de goedkope hoeken van China op gaat zoeken. Dan kom je bij hele exotische merken en vage specs terecht. Wanneer je het bij de gangbare docks houdt is het op USB-C en Thunderbolt 3 heel overzichtelijk. Die dingen zijn vrijwel allemaal al hier in dit topic aan bod gekomen. Op de officiële Thunderbolt website vindt je overigens ook een productoverzicht.
noslen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:23:
Waarom heeft Apple niet zelf een Thunderbolt 3 dock gemaakt? Wel die poorten erop gooien en de domme gebruiker (ik) maar het USB-C oerwoud insturen. Ik snap er echt de ballen van na wat artikeltjes gelezen te hebben op internet.
Waarom zouden ze zo'n dock maken als menig gebruiker daar toch geen gebruik van maakt? Weinig thuisgebruikers en studenten die dat doen. Je ziet het voornamelijk in het bedrijfsleven. Wat die dockingstations betreft zijn er dan ook zat andere partijen die het prima voor elkaar hebben, daar moet je niet tegen willen concurreren.

Zeker Apple niet, die zijn niet goed in randapparatuur en enterprise spul. Daar hebben ze de laatste jaren wel een ander antwoord op gevonden: samenwerken met partijen die daar wel goed in zijn. Vandaar dat je nu schermen van LG hebt die prima als dockingstation te gebruiken zijn (laten we wel zijn, meer dan een scherm, muis, toetsenbord en poweradapter sluit je vandaag de dag ook niet meer aan; rest gaat via cloud of je lokale netwerk).

Buiten dat zijn zowel USB-C als Thunderbolt 3 standaarden waarover Apple geen enkel beheer heeft en welke vrij gedeeld worden met de rest van de wereld. Ze hoeven dus ook niet per definitie zelf iets te maken.

• ReVolpe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-10 13:17
mcDavid schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:53:
@mr.JamesBond niet de eerste keer dat deze vraag hier langskomt. Zie bijvoorbeeld mcDavid in "USB-C en Thunderbolt 3 accessoires"
Ik kreeg net een mail van Satechi waar ze dit product presenteerden.

https://satechi.net/produ...er?variant=19492503847000

Volgens mij wel een interessant product en ongeveer wat jij zoekt?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:06
Ik zie ook het bos door de bomen niet meer :( Ik heb onderstaand scherm en zou graag maar 1 kabel boven mijn bureau zien uitkomen. Die ene kabel moet dus stroom leveren aan mijn Macbook, maar ook beeld naar mijn scherm en data via USB dingen die er ook nog aan hangen.

Nu weet ik dat mijn scherm via USB 3.1 (Gen1, type-c, 5Gb/s) te verbinden is. Gaat een Thunderbolt 3 dock hier op werken? Of waar kijk ik beter naar? Dan zoek ik zelf wel verder, maar wil dit toch eerst voor de zekerheid weten :-)

https://tweakers.net/pric...9g-b-zwart/specificaties/

De andere video-in van mijn scherm zijn al bezet door een Pi en de HDMI door mijn werk laptop als ik thuiswerk.

My vinyl collection My Blu-ray collection

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:19
ReVolpe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Ik kreeg net een mail van Satechi waar ze dit product presenteerden.

https://satechi.net/produ...er?variant=19492503847000

Volgens mij wel een interessant product en ongeveer wat jij zoekt?
Zag de adapter ook langskomen alleen weer niet te krijgen in NL.
Via de website van Satechi wel alleen dure verzendkosten + komt er nog import kosten bij.

M3 SR+ | Deep Blue | zwart | 18" | Bestelling: 20/09 | RN: 10/10 VIN: 19/11 | Kenteken: G-xxx-SL | Levering: -

• ppl
  • Niet online
Dalike schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:22:
Nu weet ik dat mijn scherm via USB 3.1 (Gen1, type-c, 5Gb/s) te verbinden is. Gaat een Thunderbolt 3 dock hier op werken?
Je kunt niet een Thunderbolt 3 dock aansluiten op je scherm maar het kan wel andersom. Zo te lezen in de specs op de LG website is er wel DisplayPort 1.2 support op de USB-C connectie.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-12 09:30
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is...
Voorheen had ik een opaad setup met zo'n Ikea stekker voor 3 usb-a stekkers. Was prima: iPhone, Apple Watch en camera/gopro/whatever kon geladen worden.

Nu heb ik steeds meer usb-c kabels, ik heb op Ali usb-a naar usb-c plugjes gehaald (wat kan daar mis mee gaan?) en heb mijn Ikea stekker omgevormd naar 2x usb-c en 1x usb-a. Ik laad iPad, iPhone, Apple Watch en camera/gopro/whatever nu vooral via usb-c op.
Maar afgelopen reis (Japan) had ik iets vreemds: als ik meerdere apparaten via usb-c oplade, was de stroom toevoer aan/uit. Midden in de nacht werd steeds de oplaad animatie getriggerd. Heel irritant.
Waar moet ik nu checken wat er mis gaat? Kan de Ikea stekker de vraag niet aan? Zijn die Ali dingetjes toch te beperkt? Moet ik zoiets kopen (die meer power aan kan)?

• remmie83
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 28-04 20:55
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik zit te kijken naar een eGPU voor m'n 15" MacBook Pro met TouchBar uit 2016. Ik gebruik deze MacBook voor mijn werk (het editen van video's in FCPX). Tevens hangt er een Apple Cinema Display aan en en LG Ultrafine 5K scherm.

Nou lees ik op verschillende plekken (oa uitvoerig op 9to5mac) dat wanneer je een LG Ultrafine 5K scherm hebt, je het beste kan kiezen voor de BlackMagic eGPU's. Dat begrijp ik niet helemaal. Het lijkt erop dat het enige voordeel daarvan is dat je de monitor kan daisy chainen via die BM eGPU en hiermee 1 Thunderbolt 3 poort gebruikt ipv 2. Persoonlijk vind ik dit niet opwegen tegen een eGPU die ik op termijn kan upgraden met een nieuwere videokaart. Iets wat bij de BlackMagic eGPU is uitgesloten.

Mijn vraag is als volgt:
Wanneer ik bijvoorbeeld een eGPU enclosure neem van Razer en deze via Thunderbolt 3 aansluit op m'n MacBook, dan zorgt dit er toch ook voor dat de rendertijden gaan dalen en de realtime playback van de tijdlijn soepeler gaat? Of bereik ik dat alleen als ik de grafische kaart tussen m'n MacBook en het 5K scherm hang?

Alvast bedankt!

Groet,
Remco

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-12 23:52
remmie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik zit te kijken naar een eGPU voor m'n 15" MacBook Pro met TouchBar uit 2016. Ik gebruik deze MacBook voor mijn werk (het editen van video's in FCPX). Tevens hangt er een Apple Cinema Display aan en en LG Ultrafine 5K scherm.

Nou lees ik op verschillende plekken (oa uitvoerig op 9to5mac) dat wanneer je een LG Ultrafine 5K scherm hebt, je het beste kan kiezen voor de BlackMagic eGPU's. Dat begrijp ik niet helemaal. Het lijkt erop dat het enige voordeel daarvan is dat je de monitor kan daisy chainen via die BM eGPU en hiermee 1 Thunderbolt 3 poort gebruikt ipv 2. Persoonlijk vind ik dit niet opwegen tegen een eGPU die ik op termijn kan upgraden met een nieuwere videokaart. Iets wat bij de BlackMagic eGPU is uitgesloten.

Mijn vraag is als volgt:
Wanneer ik bijvoorbeeld een eGPU enclosure neem van Razer en deze via Thunderbolt 3 aansluit op m'n MacBook, dan zorgt dit er toch ook voor dat de rendertijden gaan dalen en de realtime playback van de tijdlijn soepeler gaat? Of bereik ik dat alleen als ik de grafische kaart tussen m'n MacBook en het 5K scherm hang?

Alvast bedankt!

Groet,
Remco
Je zult inderdaad alsnog een versnelling in FCP ervaren, ookal sluit je het beeldscherm niet direct op de videokaart aan. Nadeel is dat niet alle apps gebruik kunnen maken van een extra videokaart, de meeste "normale" apps (games) zullen je eGPU dus alleen gebruiken als je er je beeldscherm op aangesloten hebt.

• remmie83
theblindman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Je zult inderdaad alsnog een versnelling in FCP ervaren, ookal sluit je het beeldscherm niet direct op de videokaart aan. Nadeel is dat niet alle apps gebruik kunnen maken van een extra videokaart, de meeste "normale" apps (games) zullen je eGPU dus alleen gebruiken als je er je beeldscherm op aangesloten hebt.
Dank voor je snelle reactie. Dus bij FCPX gaat het wel werken, maar bij games niet? Nu game ik niet op deze laptop dus is er dan nog een andere reden om niet voor een Razer Core X of soortgelijks te gaan? Zolang Final Cut er mee werkt vind ik het prima.

• theblindman
remmie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Dus bij FCPX gaat het wel werken, maar bij games niet? Nu game ik niet op deze laptop dus is er dan nog een andere reden om niet voor een Razer Core X of soortgelijks te gaan? Zolang Final Cut er mee werkt vind ik het prima.
Excuses, ik zie dat ik iets te voorbarig ben geweest: niet alle functies van FCP X worden blijkbaar versneld: https://support.apple.com/en-us/HT209134
De korte samenvatting is dus "Your mileage may vary" :)
Je kunt eventueel een Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter gebruiken om de monitor rechtstreeks op een videokaart aan te sluiten, maar dan is de maximale resolutie 3840 bij 2160 ipv 5120 bij 2880, en verlies je de extra functies van het scherm.

• remmie83
theblindman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:25:
[...]

Excuses, ik zie dat ik iets te voorbarig ben geweest: niet alle functies van FCP X worden blijkbaar versneld: https://support.apple.com/en-us/HT209134
De korte samenvatting is dus "Your mileage may vary" :)
Je kunt eventueel een Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter gebruiken om de monitor rechtstreeks op een videokaart aan te sluiten, maar dan is de maximale resolutie 3840 bij 2160 ipv 5120 bij 2880, en verlies je de extra functies van het scherm.
Als ik die support pagina van Apple zo lees: "Either connect an external display to an eGPU, or use the Prefer External GPU option in macOS Mojave." Met andere woorden: als je de "Prefer External GPU" option gebruikt maakt ie hoe dan ook gebruik van de eGPU, ongeacht of er een scherm aan hangt of niet.

• ppl
  • Niet online
remmie83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
De 2 Blackmagic eGPU's maken gebruik van een nieuwere Thunderbolt 3 controller dan de rest van het segment. Die zorgt ervoor dat een USB-C of Thunderbolt 3 scherm door de externe videokaart direct aangestuurd kan worden. Het is dus niet een kwestie van daisychainen, daarbij gaat namelijk het signaal naar de computer die dan voor de aansturing zorgt. Dan krijg je de keten: computer -> eGPU -> computer -> scherm. Bij de directe aansturing gaat het van computer naar eGPU naar scherm. Dat scheelt dus behoorlijk in bandbreedte op de Thunderbolt chain.

Houd er rekening mee dat eGPU momenteel nog erg nieuw is en de software ondersteuning nog achterloopt. Het is dan ook een beetje de vraag of het uit maakt of je nou in zo'n Blackmagic of iets anders investeert. Kans is aanwezig dat tegen de tijd dat de software meekomt je toch al zowel het TB gedeelte als de GPU moet vervangen. Bovendien zijn die van Blackmagic de enigen die als "stil" te omschrijven zijn. Voor wie geluidsproductie van zo'n eGPU van belang is heeft al niet eens een andere keus.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb overigens deze voor mijn xps 13
https://nl.aliexpress.com...-HDMI-SD/32821301992.html

Dus als ik de voeding door lus via deze hub geeft hij helaas wel de melding dat hij maar 37W ondersteunt ipv 45W.

Ook vervelend als je de adapter eruit haalt dat hij heel ff de verbinding kwijt raakt met aangesloten usb apparaten.

Viper® wijzigde deze reactie 14-02-2019 15:05 (18%)

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13:46
Heeft iemand een tip voor een USB-C accessoire waarmee ik met mijn MacBook Pro kan internetten?

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:21
mr.JamesBond schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:32:
Heeft iemand een tip voor een USB-C accessoire waarmee ik met mijn MacBook Pro kan internetten?
Een ethernet-adapter?

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13:46

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 24-11 10:53

VisionMaster

Security!

Na gepruts met allerlei goedkopere docks en de persoonlijke eis om minimaal 2 extra schermen aan mijn laptop te hangen heb ik toch maar een CalDigit TS3 Plus.

Werkt perfect. Ik heb nu op de USB-C aansluiting op de dock lopen naar een display port aansluiting en de DisplayPort aansluiting achter op de dock naar het tweede scherm.

Enige wat me opvalt is dat mijn externe harddisk op 1 van de USB aansluitingen te veel stroom trok voor de dock en dat het een keer moeilijk deed. Geen idee waarom.

Enige opvallende is dat de dock vrij warm wordt. De buitenkant is duidelijk een onderdeel van de koeling.

I've visited the Mothership @ Cupertino

629110

Samplex schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:28:
[...]

Zag de adapter ook langskomen alleen weer niet te krijgen in NL.
Via de website van Satechi wel alleen dure verzendkosten + komt er nog import kosten bij.
Ik heb deze lader gekocht, werkt prima met mijn 15” Macbook Pro 2018. Alleen was de prijs dus inderdaad 6x,xx € voor de aanschaf en 32€ voor de douane.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Samplex
@inc heb m ondertussen ook gekocht via amazon.de voor 54 euro inc verzending

M3 SR+ | Deep Blue | zwart | 18" | Bestelling: 20/09 | RN: 10/10 VIN: 19/11 | Kenteken: G-xxx-SL | Levering: -

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tip: op dit moment heeft CalDigit de TS 3+ ook beschikbaar als refurbished product. Enige nadeel is dat deze geleverd wordt met een 0,5m kabeltje (i.p.v. 0,75m), en een halve meter is niet erg lang :+
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished

Uitverkocht.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 18-03-2019 12:33 (4%)

Renault Zoe Q90

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TucanoItaly schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:15:
Tip: op dit moment heeft CalDigit de TS 3+ ook beschikbaar als refurbished product. Enige nadeel is dat deze geleverd wordt met een 0,5m kabeltje (i.p.v. 0,75m), en een halve meter is niet erg lang :+
Ja, had hetzelfde probleempje. Ik heb de locatie van de mijn laptop op een verhogen en de dock er onder tactisch aangepast ipv midden op mijn bureau. Maar de kabel van mijn Dell TB16 is niet langer, ik denk zelfs een paar cm korter.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

VisionMaster schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:44:
Maar de kabel van mijn Dell TB16 is niet langer, ik denk zelfs een paar cm korter.
Gebruik je de TB16 met een MacBook?

Renault Zoe Q90

• Arno90
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:32
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb een Macbook Pro uit 2017 en ben opzoek naar een adapter/dock waar ik de volgende zaken op aan kan sluiten:

1x full-hd scherm / 2560 x1440p scherm. Deze ga ik gebruiken voor tekstverwerking / wat programmeren.
1x een usb aansluiting. Voor overdracht van usb-stick bestanden en om routes op mijn Garmin te zetten.

Ik heb zelf de volgende adapters gevonden:

https://www.bol.com/nl/p/...i-usb-c/9200000090859921/
https://www.coolblue.nl/p...tiport-adapter-grijs.html

Ik lees in dit topic veelal: goedkoop is duurkoop. Hebben jullie ervaring met bovenstaande adapters of weten jullie nog goede alternatieven?

Ik zie door de bomen het usb-c bos niet meer..

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@Arno90 Ik heb ervaring met die tweede en het werkt prima. Maar ik heb het alleen op een beamer getest met mijn oude 12” MacBook (2015). Nu heb ik bijna een jaar een 13” MacBook Pro (2017), maar ik gebruik de adapters nauwelijks. Ik heb ook ervaring met de HyperDrive Solo:

Die klik je aan de zijkant vast. Had achteraf liever de HyperDrive Duo gehad, maar toen had ik m’n Pro nog niet. Hieronder zie je dat die een extra USB-C poort heeft, maar dat de headphone-jack ontbreekt. Voor mij is dat toch onzinnig (heb hem ingeklapt) anders past het niet.

Deze van Dodocool lijkt erop en is een stuk goedkoper. Bol.com heeft hem ook.

syltheboy wijzigde deze reactie 21-03-2019 21:09 (39%)

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Arno90 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:06:
Ik lees in dit topic veelal: goedkoop is duurkoop. Hebben jullie ervaring met bovenstaande adapters of weten jullie nog goede alternatieven?
Ja, die Satechi heb ik in m'n handen gehad en getest voor een projectje. Heeft gewoon dezelfde chipset als elke andere, Via Labs spul. De uitvoering maakt het verschil. Stevig ding, kan tegen een stootje. Uitstekende kwaliteit. Gemaakt voor duurzaamheid.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 22-03-2019 08:57 (17%)

Renault Zoe Q90

• Arno90
syltheboy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:51:
@Arno90 Ik heb ervaring met die tweede en het werkt prima. Maar ik heb het alleen op een beamer getest met mijn oude 12” MacBook (2015). Nu heb ik bijna een jaar een 13” MacBook Pro (2017), maar ik gebruik de adapters nauwelijks. Ik heb ook ervaring met de HyperDrive Solo:
[Afbeelding]
Die klik je aan de zijkant vast. Had achteraf liever de HyperDrive Duo gehad, maar toen had ik m’n Pro nog niet. Hieronder zie je dat die een extra USB-C poort heeft, maar dat de headphone-jack ontbreekt. Voor mij is dat toch onzinnig (heb hem ingeklapt) anders past het niet.
[Afbeelding]
Deze van Dodocool lijkt erop en is een stuk goedkoper. Bol.com heeft hem ook.
Thanks. Heb jij zelf ervaring met de Dodocool? Want die vind ik er wel mooi uitzien!

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Arno90 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Thanks. Heb jij zelf ervaring met de Dodocool? Want die vind ik er wel mooi uitzien!
Nee, helaas niet. Op AliExpress zijn ze er positief over, al denk ik dat je die reviews daar niet al te serieus moet nemen. Bij Bol.com kost hij 65 euro en op AliExpress 25 euro, dus dat is nogal een verschil.

syltheboy wijzigde deze reactie 22-03-2019 11:26 (12%)

• Arno90
syltheboy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Nee, helaas niet. Op AliExpress zijn ze er positief over, al denk ik dat je die reviews daar niet al te serieus moet nemen. Bij Bol.com kost hij 65 euro en op AliExpress 25 euro, dus dat is nogal een verschil.
Dat is jammer. Ik ga niet blind varen op Ali reviews. Ik denk dat momenteel de Satechi de beste koop is voor mijn wensen.

Mochten er anderen nog goede tips hebben dan hoor ik het graag!

Jullie beiden bedankt voor de reacties.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TucanoItaly schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:33:
[...]

Gebruik je de TB16 met een MacBook?
Ja... zijn enige doel in het leven op dit moment is een 56Watt voeding voor onder mijn laptopverhoger op 1 van mijn werk locaties. Daar heb ik ook nog een USB-C kabel naar een losse USB3 hub onder mijn beeldscherm-standaard en 2 losse USB-C-naar-displayport kabels naar 2 schermen. Mijn laptop zit dan vol qua aansluitingen.

Op mijn andere werklocatie heb ik een TS3-plus CalDigit dock, 1 kabel... lots of win. _/-\o_

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

VisionMaster schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:33:
Ja... zijn enige doel in het leven op dit moment is een 56Watt voeding
Aha, helder. Is dat het enige wat dat ding kan doen? D.w.z. hij is onvoldoende compatible voor iets anders?

Renault Zoe Q90

• stippel
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-12 22:16
Is het mogelijk om een Adapter voor Thunderbolt 3 (USB‑C) naar Thunderbolt 2 te gebruiken in een late 2012 iMac met thunderbolt1?

Als ik wat google lees ik dat dit zou werken maar herinner mij dat dit mogelijk ook problemen kan opleveren. Dit kan ik echter niet meer terug vinden.

ik wil een 10GbE adapter zoals die van owc (https://www.owcdigital.co...lt-3-10g-ethernet-adapter) eraan koppelen.

Ik weet echter niet zeker of dit nu wel of niet gaat werken en hoop hier antwoord daarop te krijgen.

• theblindman
stippel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:26:
Is het mogelijk om een Adapter voor Thunderbolt 3 (USB‑C) naar Thunderbolt 2 te gebruiken in een late 2012 iMac met thunderbolt1?

Als ik wat google lees ik dat dit zou werken maar herinner mij dat dit mogelijk ook problemen kan opleveren. Dit kan ik echter niet meer terug vinden.

ik wil een 10GbE adapter zoals die van owc (https://www.owcdigital.co...lt-3-10g-ethernet-adapter) eraan koppelen.

Ik weet echter niet zeker of dit nu wel of niet gaat werken en hoop hier antwoord daarop te krijgen.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik verwacht van wel. Met de Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter en een Thunderbolt 2 kabel, kon ik een verbinding opzetten tussen mijn 2011 MBP (Thunderbolt 1) en mijn 2016 MBP (Thunderbolt 3).

• stippel
theblindman schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:30:
[...]

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik verwacht van wel. Met de Apple Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter en een Thunderbolt 2 kabel, kon ik een verbinding opzetten tussen mijn 2011 MBP (Thunderbolt 1) en mijn 2016 MBP (Thunderbolt 3).
Oke, dat is al wat, al is het jammer dat het niet met zekerheid te zeggen valt of het werkt. Misschien dat iemand anders er ervaringen mee heeft of iets over kan zeggen?

• MelvinW
stippel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:26:

Hoe verwacht je die Thunderbolt 3 -> Thunderbolt 2 adapter aan te gaan sluiten op die 10GbE adapter van OWC? Er zit geen Female TB3 connector op die 10GbE adapter waar je de adapter in kunt pluggen. De Thunderbolt 3 10GbE adapters die ik kan vinden zijn ook allemaal bus-powered en de Apple TB3->TB2 kan geen stroom leveren.

MelvinW wijzigde deze reactie 23-03-2019 17:47 (6%)

• stippel
MelvinW schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:40:
[...]

Hoe verwacht je die Thunderbolt 3 -> Thunderbolt 2 adapter aan te gaan sluiten op die 10GbE adapter van OWC? Er zit geen Female TB3 connector op die 10GbE adapter waar je de adapter in kunt pluggen. De Thunderbolt 3 10GbE adapters die ik kan vinden zijn ook allemaal bus-powered en de Apple TB3->TB2 kan geen stroom leveren.
Poe wat ben ik blij dat ik dit te horen krijg. Helemaal niet bij stilgestaan 8)7.
Betekend dit dat ik als iMac met tb2 geen mogelijkheid heb om een 10GbE adapter of iets dergelijks in te zetten?
Er waren in het verleden adapters met tb2 aansluiting maar die zijn verdwenen. ik kan ze niet meer vinden in ieder geval. Iemand anders misschien?

• MelvinW
stippel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Poe wat ben ik blij dat ik dit te horen krijg. Helemaal niet bij stilgestaan 8)7.
Betekend dit dat ik als iMac met tb2 geen mogelijkheid heb om een 10GbE adapter of iets dergelijks in te zetten?
Er waren in het verleden adapters met tb2 aansluiting maar die zijn verdwenen. ik kan ze niet meer vinden in ieder geval. Iemand anders misschien?
Voor Thunderbolt 2 zijn er wel 10GbE-adapters, de AKiTiO Thunder2 10G Network Adapter bijvoorbeeld. Ik betwijfel echter of je die nog ergens nieuw kan kopen. Misschien eBay eens proberen?

• theblindman

• stippel
Zeker, al is hij wel godsgruwelijk duur (als hij verkrijgbaar is). Ik ben ondertussen op eBay aan het bieden en mocht het niet lukken moet ik mn verlies maar nemen.
Dan wacht ik wel tot Apple een nieuwe iMac met 10GbE uit gaat brengen.

Dank allemaal voor t meedenken en het advies.

• theblindman
stippel schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Zeker, al is hij wel godsgruwelijk duur (als hij verkrijgbaar is). Ik ben ondertussen op eBay aan het bieden en mocht het niet lukken moet ik mn verlies maar nemen.
Dan wacht ik wel tot Apple een nieuwe iMac met 10GbE uit gaat brengen.

Dank allemaal voor t meedenken en het advies.
Dit is wel veel betaalbaarder, maar ik weet niet of het snel genoeg voor je is? https://www.centralpoint....rt-cac-1420-num-11069655/
Edit: ook te krijgen met een normale USB type A aansluiting: https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1534052

theblindman wijzigde deze reactie 24-03-2019 21:26 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TucanoItaly schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:52:
[...]

Aha, helder. Is dat het enige wat dat ding kan doen? D.w.z. hij is onvoldoende compatible voor iets anders?
Mijn Mac vertelt dat het Thunderbolt 3 device (de TB16) niet ondersteunt wordt. Daardoor activeert er niets dat in de docking station zit, noch wat er achter zit.

Ik heb in het verleden een kernel module met een tooltje laten aanpassen. Met die hack omzeil je de controle op de ondersteuning van de TB16.

Als je dat doet dan zijn er voordelen en nadelen:

Voordelen: je krijgt alle devices te zien en kan alles gebruiken. Alleen de USB-C aansluiting achterop de TB16 deed niet wat ik wilde.

Nadelen zijn: je kan maar 1 monitor aansluiten. De techniek voor multi-monitor in de TB16 wordt niet op MacOS ondersteunt, dus je kan er maar 1 scherm aan hangen. Erg irritant. Maar je krijgt wel gigabit bekabeld, audio, USB3, etc.

Nog een nadeel: ondanks de 120Watt voeding en de hack kreeg ik er niet meer dan 56Watt uit.

Extreem groot nadeel: bij updates die mijn kernel modules ook upgraden of de kernel, maar niet die module kunnen er voor zorgen dat je *sneller* een system crash krijgt. Ik had veel problemen met de power management kernel module. Die ging steeds in een onduidelijke toestand. Sinds ik afgestapt ben van de kernel module hack is mijn laptop weer helemaal stabiel en heb ik geen gedoe.

Voor mijn werkpaard laptop geen gerommel met kernel modules, tenzij het professioneel onderhouden software betreft.

• stippel
theblindman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:29:
[...]

Dit is wel veel betaalbaarder, maar ik weet niet of het snel genoeg voor je is? https://www.centralpoint....rt-cac-1420-num-11069655/
Edit: ook te krijgen met een normale USB type A aansluiting: https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1534052
Dit wil ik best proberen maar volgens mij levert mij dit geen winst op met een TB1 en usb 3.0 iMac of wel??

• theblindman
stippel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Dit wil ik best proberen maar volgens mij levert mij dit geen winst op met een TB1 en usb 3.0 iMac of wel??
Nouja, je kunt dus een bekabelde netwerkverbinding van 2,5Gbps opzetten i.p.v. 1Gbps, dat is toch mooi meegenomen ;)

• stippel
theblindman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Nouja, je kunt dus een bekabelde netwerkverbinding van 2,5Gbps opzetten i.p.v. 1Gbps, dat is toch mooi meegenomen ;)
Dat snap ik. Maar volgens mij zijn mijn beschikbare poorten te oud en hebben dus ene te lage snelheid.

• theblindman
stippel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:33:
[...]

Dat snap ik. Maar volgens mij zijn mijn beschikbare poorten te oud en hebben dus ene te lage snelheid.
Oh zo. USB 3.0 is er in 2 smaken: 5Gbps en 10Gbps. Je Mac heeft waarschijnlijk 5Gbps poorten. Dat is snel zat voor 2,5Gbps Ethernet.

• stippel
theblindman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Oh zo. USB 3.0 is er in 2 smaken: 5Gbps en 10Gbps. Je Mac heeft waarschijnlijk 5Gbps poorten. Dat is snel zat voor 2,5Gbps Ethernet.
Nee toch. Je hebt toch ook de 480 versie. Volgens mij heeft de late 2012 27inch mac versie die poorten. Als dat zo is ga ik hem direct kopen 😬

Lees op wiki dat usb 3.0 inderdaad 5Gb zou zijn. Wist ik door al dat usb gedoe niet eens. Dan maar aanschaffen. dankjewel

stippel wijzigde deze reactie 26-03-2019 20:24 (13%)

• ppl
  • Niet online
Er is maar 1 smaak USB 3.0. Wel kent USB 3.x 1 of meerdere snelheidsprofielen. USB 3.0 heeft er maar 1 (5 Gbps), 3.1 twee (5 en 10 Gbps) en USB 3.2 zelfs 3 (5, 10 en 20 Gbps).

Overigens moet hier ook opgemerkt worden dat alle hier genoemde USB versies backwards compatible zijn met USB 2.0 welke weer backwards compatible is met eerdere versies. M.a.w. ook 1.5Mbps, 11Mbps en 480Mbps zou je hier nog mee moeten rekenen maar officieel tellen die dan weer niet mee als snelheidsprofiel.

Afgezien hiervan is het nog maar zeer de vraag of je wat aan die 2.5Gbps ethernet dingen hebt. Het is namelijk niet alleen de adapter die aan je computer hangt die het moet ondersteunen, het moet de gehele keten zijn. Als je switch die snelheid niet ondersteund dan ga je die 2.5Gbps niet halen.

• stippel
ppl schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:42:
Er is maar 1 smaak USB 3.0. Wel kent USB 3.x 1 of meerdere snelheidsprofielen. USB 3.0 heeft er maar 1 (5 Gbps), 3.1 twee (5 en 10 Gbps) en USB 3.2 zelfs 3 (5, 10 en 20 Gbps).
Dank voor de informatie.
[b]ppl in "USB-C en Thunderbolt 3 accessoires"ppl Afgezien hiervan is het nog maar zeer de vraag of je wat aan die 2.5Gbps ethernet dingen hebt. Het is namelijk niet alleen de adapter die aan je computer hangt die het moet ondersteunen, het moet de gehele keten zijn. Als je switch die snelheid niet ondersteund dan ga je die 2.5Gbps niet halen.
Daarom hoopte ik op een iMac met geïntegreerde 10GbE ;)

• noslen
Wil even laten weten dat de MICROSOFT Microsoft Surface USB-C naar Ethernet- en USB-adapter goed werkt met mijn MacBook Pro 2017 :)

• ppl
  • Niet online
Ook zonder installatie van een driver (het grote voordeel van de variant van Belkin)?

• Hipska
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-12 09:48
Ik denk werkelijk dat je @noslen zal moeten taggen om er nog antwoord op te krijgen @ppl ;-)

GitHub - Bitcoin.de

• noslen
Hipska schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:27:
Ik denk werkelijk dat je @noslen zal moeten taggen om er nog antwoord op te krijgen @ppl ;-)
In mijn geval was het plug and play. Het begon ermee dat ik m'n appeltje met hdmi wilde aansluiten op de monitor en heb toen de multiport AV gekocht. Afijn, met het scherm dicht bleek de wifi ineens super traag! Dus toen begon de zoektocht en wat bleek, buurman Microsoft maakt een adapter! Tegenwoordig verstuurt de Mediamarkt pakketjes op via de glasvezelverbinding, want die lag zowaar de volgende dag al op de mat! Dus, na 100 euro lichter te zijn, eindelijk beeld op het scherm 8)7 Wat een genot. :+

• theblindman
noslen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:18:
[...]

In mijn geval was het plug and play. Het begon ermee dat ik m'n appeltje met hdmi wilde aansluiten op de monitor en heb toen de multiport AV gekocht. Afijn, met het scherm dicht bleek de wifi ineens super traag! Dus toen begon de zoektocht en wat bleek, buurman Microsoft maakt een adapter! Tegenwoordig verstuurt de Mediamarkt pakketjes op via de glasvezelverbinding, want die lag zowaar de volgende dag al op de mat! Dus, na 100 euro lichter te zijn, eindelijk beeld op het scherm 8)7 Wat een genot. :+
Offtopic maar toch wel interessant: klik niet op de onderstaande links als je niet nóg eens €50 uit wilt geven ;)

https://www.twelvesouth.c...ook?variant=9173860483129
https://www.apple.com/nl/shop/product/HL5C2

Daedalus wijzigde deze reactie 13-04-2019 15:06 (3%)
Reden: referral

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:05
Ik heb een raar probleem met een dock van Cable Matters. Dit dock ondersteunt 4k/60hz op Displayport, waardoor dus alle USB3 lijnen gebruikt worden voor DP, en alleen de USB2 lijnen overblijven.

Omdat de kabel aan het dock erg kort is heb ik een USB-C verlengkabel gekocht. Echter, als ik de verlengkabel gebruik werkt icm een Dell 7490 alles behalve de USB2 lijnen. Dus, dacht ik, de USB-C verlengkabel is defect of geeft de USB2 lijnen niet door. Op een HP Chromebook 14 G5 werkt de setup met de verlengkabel echter wel probleemloos.

Het zou kunnen dat de Dell gevoeliger is voor weerstand of crosstalk oid, en dat het daarom nooit zal werken met een verlengkabel, of de kabel is van te slechte kwaliteit. Voordat ik een aantal verschillende USB-C verlengkabels koop om verder te testen, heeft iemand ooit een vergelijkbare situatie aan de hand gehad?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Tom Paris USB-C is ongeschikt om te verlengen. Ik heb de standaard niet zelf gelezen, maar kan me herinneren uit vorige discussies dat zoiets standaards-halve verboden werd.

Beter koop je een hub of dock dat geen captive (vaste) kabel heeft.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 13-04-2019 12:42 (16%)

Renault Zoe Q90

• Smurf9852
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 28-10 12:30
*spam*

Daedalus wijzigde deze reactie 17-05-2019 15:02 (95%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hipska
Vandaag is op iBood de pricewatch: Lenovo L27m-28 Zwart te verkrijgen voor € 170.

Ik plaats deze hier omdat hij met USB-C connector is en 45W PD doet.

GitHub - Bitcoin.de

• Hipska
Hipska schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:19:
Ik zoek voor op kantoor een USB-C docking voor MBP.

Wat ik wil:
  • eigen Power Delivery
  • Ethernet 1Gbps
  • 2 displays met verschillend beeld
  • Enkele USB-A poorten
Had een mooie van i-Tec gevonden, maar al bij verschillende partijen leveringsproblemen ondervonden. 1x order gecanceld en 1x waar men een alternatief biedt.

Nu lijkt dat alternatief duurder en minder qua prestaties en daarnaast staat geen duidelijke mac compatibiliteit..

Hebben jullie alternatieven of ervaringen?
Ondertussen heb ik de OWC Thunderbolt 3 Dock in combinatie met kabeltjes voor Mini-DisplayPort ⇒ DisplayPort en USB-C ⇒ DisplayPort. En alles werkt perfect zoals verwacht!

GitHub - Bitcoin.de

• Poops_McGhee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-12 02:58
Ik heb deze in bestelling staan voor mijn MBA2018. Ben benieuwd of het wat is en of het uberhaupt past.

https://www.fasttech.com/p/9686122

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tip: CalDigit heeft weer wat refurbished Thunderbolt 3 docks in de verkoop staan:

Renault Zoe Q90

• Lyca
  • Laatst online: 05-12 19:30
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:09:
Ik heb deze in bestelling staan voor mijn MBA2018. Ben benieuwd of het wat is en of het uberhaupt past.

De nieuwe MBA heeft 2 poorten, de afstand tussen die poorten is dezelfde als de MBP, dus ik vermoed wel dat die zal passen.

Alleen denk ik dat het stukje na de poorten een beetje zal uitsteken van het profiel. Want "further down the line" zal de MBA minder breed zijn dan je hub.

• Poops_McGhee
Lyca schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
[...]

De nieuwe MBA heeft 2 poorten, de afstand tussen die poorten is dezelfde als de MBP, dus ik vermoed wel dat die zal passen.

Alleen denk ik dat het stukje na de poorten een beetje zal uitsteken van het profiel. Want "further down the line" zal de MBA minder breed zijn dan je hub.
Ik verwacht ook wel dat ie past, maar had geen echt voorbeeld van een MBP om te vergelijken. Vanaf fotootjes ziet het er allemaal hetzelfde uit en Apple kennende zullen ze bepaalde componenten ook wel in beide versies hetzelfde gebruiken. Of het strak langs de behuizing zal lopen, ik denk het inderdaad niet. Maar, alles beter dan nog een extra kabeltje. :D

• Hipska
Ook vreemd; Aan de oriëntatie van de HDMI en USB-A aansluitingen lijkt de dongle bedoeld voor de rechterkant van de MacBook, maar op de foto's zit hij aan de linkerkant ( en dus op zijn kop).

GitHub - Bitcoin.de

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:05

Uffje

THT: Zie signature

Hipska schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:49:
Ook vreemd; Aan de oriëntatie van de HDMI en USB-A aansluitingen lijkt de dongle bedoeld voor de rechterkant van de MacBook, maar op de foto's zit hij aan de linkerkant ( en dus op zijn kop).
Ik heb ook een dongel van Aukey waar de HDMI op de kop zit. Bij mij maakt het niet zoveel uit, omdat er een kabeltje tussen zit.

Edit: Deze

Uffje wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:54 (23%)

... na de zomer

• Hipska
Dat kabeltje van HDMI en USB zit dan met het logo aan de onderkant. Maakt inderdaad niet veel uit, maar het staat wel lullig.

Er zijn genoeg andere dongles waarvan de poorten niet op zijn kop zitten.

Edit: Bij die van jou zitten de USB poorten ook op zn kop.

Hipska wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:55 (13%)

GitHub - Bitcoin.de

• Uffje

Uffje

Hipska schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:54:
Dat kabeltje van HDMI en USB zit dan met het logo aan de onderkant. Maakt inderdaad niet veel uit, maar het staat wel lullig.

Er zijn genoeg andere dongles waarvan de poorten niet op zijn kop zitten.

Edit: Bij die van jou zitten de USB poorten ook op zn kop.
Volgens mij niet, maar dat plaatje waar je binnenin kijkt suggereert het wel inderdaad. Kan het nu niet checken, maar heb er persoonlijk ook niet echt last van. Ik vind 'm wel fijn ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hipska
Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Volgens mij niet, maar dat plaatje waar je binnenin kijkt suggereert het wel inderdaad. Kan het nu niet checken, maar heb er persoonlijk ook niet echt last van. Ik vind 'm wel fijn ;)
Je hebt gelijk, de USB poorten staan anders georiënteerd dan de HDMI poort, en op de gewone foto's is duidelijk te zien dat de HDMI poort verkeerd zit, dus dan zitten de USB poorten inderdaad goed. O-)

GitHub - Bitcoin.de

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Uffje schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb ook een dongel van Aukey

Edit: Deze
Hoe bevalt deze tot nu toe? Hoor mindere verhalen over de HDMI poort en het SD slot qua snelheid bij foto's overzetten.

Heb net deze besteld pricewatch: Satechi USB-C Pro Hub met 4K HDMI - Spacegrijs via V&A voor dezelfde prijs ;)

Greatsword wijzigde deze reactie 10-07-2019 12:29 (16%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Uffje

Uffje

Greatsword schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Hoe bevalt deze tot nu toe? Hoor mindere verhalen over de HDMI poort en het SD slot qua snelheid bij foto's overzetten.

Heb net deze besteld pricewatch: Satechi USB-C Pro Hub met 4K HDMI - Spacegrijs via V&A voor dezelfde prijs ;)
ik vind ‘m prima werken, heb de HDMI veel gebruikt en de USB uiteraard ook. De SD kaartlezers heb ik pas 1 of 2 keer gebruikt, voor mij werkt die prima.

Ik durf niet te zeggen of het ook de snelste is, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

... na de zomer

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:34
Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe macbook pro, ik zoek eigelijk een dock/adapter die niet te duur is en alles heeft. Liefste ene met kabel, dus dat ie niet direct er aan vast zit. Ook ben ik op zoek om mijn minidisplay port aan te kunnen sluiten (hoef niet perse op dit dock te zitten) en ik had al gelezen dat de apple thunderbolt 3 naar 2 adapter daar niet voor werkt...

Iemand suggesties?

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone X 64GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro 10.5" 2017

• theblindman
Maikjuh schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:41:
Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe macbook pro, ik zoek eigelijk een dock/adapter die niet te duur is en alles heeft. Liefste ene met kabel, dus dat ie niet direct er aan vast zit. Ook ben ik op zoek om mijn minidisplay port aan te kunnen sluiten (hoef niet perse op dit dock te zitten) en ik had al gelezen dat de apple thunderbolt 3 naar 2 adapter daar niet voor werkt...

Iemand suggesties?
Wat wil je precies aansluiten op het dock? Afhankelijk daarvan kun je voor een goedkoper USB-C dock gaan. Als je meer eisen hebt, kun je niet om (veel duurdere) Thunderbolt 3 docks heen.

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:34
theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Wat wil je precies aansluiten op het dock? Afhankelijk daarvan kun je voor een goedkoper USB-C dock gaan. Als je meer eisen hebt, kun je niet om (veel duurdere) Thunderbolt 3 docks heen.
In principe alleen wat simpele dingen, zodat als ik thuiskom ik alleen maar 1 kabel hoef aan te sluiten. Dus eigelijk alleen power delivery, liefst een minidisplayport (of regular DisplayPort, wel 1.2 voor 4k 60hz) of een HDMI met 60hz 4k. Dan paar usb a voor eventueel periferie.Toetsenbord en muis in principe draadloos, maar ook fijn om soms mijn razers te kunnen gebruiken.

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone X 64GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro 10.5" 2017

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Samplex
Greatsword schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:42:
Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt voor mij gelijk al af door het ontbreken van een ethernet port en maar 4k 30fpd ipv 60.

• MelvinW
Samplex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:25:
[...]

Valt voor mij gelijk al af door het ontbreken van een ethernet port en maar 4k 30fpd ipv 60.
4K@60Hz ga je sowieso niet op zo'n USB-C dock vinden. Daar heb je toch echt Thunderbolt 3 voor nodig.

• ppl
  • Niet online
Nonsens. CalDigit laat zien dat het prima kan eveneens als diverse USB-C schermen. Met 4k op 60Hz gebruik je alleen wel alle alt mode channels waardoor je maar USB2.0 hebt. Wil je USB3.0 dan zul je terug moeten schalen naar 4k@30Hz. Wil je 4k@60Hz én USB3.0 (of hoger) dan kun je niet anders dan een Thunderbolt 3 dock aanschaffen.

Het probleem is dus niet 4k@60Hz maar de combinatie van dat met USB3.0. Met USB-C zoals het nu is kan dat niet.

ppl wijzigde deze reactie 12-07-2019 22:23 (44%)

• MelvinW
ppl schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:22:
Nonsens. CalDigit laat zien dat het prima kan eveneens als diverse USB-C schermen. Met 4k op 60Hz gebruik je alleen wel alle alt mode channels waardoor je maar USB2.0 hebt. Wil je USB3.0 dan zul je terug moeten schalen naar 4k@30Hz. Wil je 4k@60Hz én USB3.0 (of hoger) dan kun je niet anders dan een Thunderbolt 3 dock aanschaffen.

Het probleem is dus niet 4k@60Hz maar de combinatie van dat met USB3.0. Met USB-C zoals het nu is kan dat niet.
Ik doelde ook meer op een dock met gigabit ethernet en 4K@60Hz. De USB-C dock van CalDigit heeft 4K@60Hz ook standaard uitgeschakeld en vereist een speciale firmware om dit in te schakelen en daarna valt USB inderdaad terug op 2.0.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Apple heeft de CalDigit TS3 Plus docking station in de aanbieding, met 0,7m kabel voor 269,95:
https://www.apple.com/nl/...t-ts3-plus-dockingstation

Dit is de laagste prijs die ik heb gezien tot nu toe. Behalve refurbished, maar dat was met een 0,5m kabel.

Renault Zoe Q90

• Poops_McGhee
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:09:

FWIW:

Dit ding heb ik nu ruim een maandje in gebruik en het functioneert prima, past goed op de MBA en voor die 2 tientjes ben je makkelijk en goedkoop voorzien van 2 USB-C's, 2 gewone USB poorten, een 4K HDMI, en een SD en MicroSD reader. Geen idee uit welke fabriek het komt, met als bijkomend voordeel dat er niets, maar dan ook niets aan tekst op staat. De zilveren kleur komt exact overeen met die van mijn MBA2018.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ik heb weer een nieuwe dock getest, dit keer een Dell WD19. Helaas voor mij, alles doet het, behalve dual screen. Er zitten 2x Displayport uitgangen op, maar mijn laptop kopieert de schermen net als bij een WD15. Ik blijf nog even mijn eigen dock houden.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb drie jaar veel plezier gehad van m'n CalDigit usb-c-dock maar nu heb ik een beeldscherm met thunderbolt dus de dock is overbodig.

Mocht iemand nog zo'n dock zoeken, via mijn profiel vind je de V&A-advertentie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Boeiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-11 18:11
Dus, heb toch zo'n Big2 Dock aangeschaft ivm velen foto's na vakantie. Eerder al naar gekeken ivm macbook aankoop bijna jaar terug, toen niet gedaan maar voor dongle oplossing gegaan.
Probleem waar ik echt tegen aanloop is de zwakke voeding. De Thunderbolt 3 port van de schijf werkt uitstekend op het voeden van de macbook na. Logisch als men zegt dat deze maar 15W leveren en de Macbook heeft een 87W voeding.
Iemand een goede suggestie oplossing hiervoor? Waarbij ik nog steeds maar 1 kabeltje aan mijn macbook hoef aan te sluiten? Nu moet ik dus mijn apple lader ook weer aansluiten op de macbook, naar de kabel van de dock.

• Hipska
Iemand van jullie had hier de pricewatch: AKiTiO Thunder3 Dock Pro gelinkt, wel sinds kort is er ook een prijs beschikbaar in de pricewatch. Even laten weten.

GitHub - Bitcoin.de

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-12 14:16
MelvinW schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:10:
[...]

4K@60Hz ga je sowieso niet op zo'n USB-C dock vinden. Daar heb je toch echt Thunderbolt 3 voor nodig.
Apple heeft toch z'n USB-C naar HDMI kabel een upgrade naar 4Kp60 gegeven ? Heb het alleen nog niet kunnen testen.

Ik heb deze sinds kort, via amazon.co.uk:

https://www.amazon.co.uk/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

met: ethernet, passthru (moet je wel min 30W charger aan hangen), SD kaart, 3 x USB-A (met 1x 7.5W laden), HDMI 4Kp30 en ingebouwde korte kabel of externe kabel.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

VisionMaster schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:00:
Ik heb weer een nieuwe dock getest, dit keer een Dell WD19. Helaas voor mij, alles doet het, behalve dual screen. Er zitten 2x Displayport uitgangen op, maar mijn laptop kopieert de schermen net als bij een WD15. Ik blijf nog even mijn eigen dock houden.
Is dit op een macbook?
Dat is namelijk een bekend probleem bij de Dell docks.
Met windows systemen zou je dit met drivers moeten kunnen verhelpen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:05
Nathan K., een van de auteurs van de bekende 'Suggested Peripherals' lijst is een blog gestart over de technische achtergrond van USB-C.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Hann1BaL schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:44:
[...]

Is dit op een macbook?
Dat is namelijk een bekend probleem bij de Dell docks.
Met windows systemen zou je dit met drivers moeten kunnen verhelpen.
Yup, Macbook Pro. Ik ken/herken de methode van multi-screen in middels. Werkt prima op Windows en Linux laptops. Alternatief dat wel werkt: 1 ultra-wide beeldscherm ipv 2 losse.

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:48
Heeft iemand reeds ervaring met deze Transcend HUB5C?

https://www.transcend-info.com/Products/No-1058

Voor een leuke prijs te vinden, en precies wat ik zoek voor mijn komende Macbook Pro. (geen monitor aansluiting nodig, maar wel een paar full size USB's SD-kaartlezer en stroom geven via de oplaadaansluiting)

jakob wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:15 (1%)
Reden: type toegevoegd

http://specs.tweak.to/11484

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jakob Mijn ervaring met die hubs is dat ze allemaal warm worden, en daarnaast vind ik het er niet uit zien, snelheden van de ingebouwde kaartlezers zijn daarnaast meestal van de vorige generatie, dus kan je net zo goed je camera rechtstreeks aansluiten op je Macbook.

Door de dure zure Apple heen gebeten en inmiddels volledig over op USB-C.

• Krekker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-12 13:50
Gisteren heb ik een MBP 15" besteld en terwijl ik geduldig wacht op de levering (volgende week ergens) zit ik alvast te kijken naar een dongle/hub/dock (net wat je het wil noemen). Ik merk dat ze er in vele soorten en maten zijn en dat ze aardig variëren in prijs. Daarom heb ik toch een aantal vragen die in me opkomen.
  1. Hoe weet ik of een dongle een thunderbolt of simpele usb connectie maakt met de macbook?
  2. Kan ik via elke dongle die een vrouwelijke usb-c poort heeft de macbook opladen, of moet ik daarvoor op zoek naar bepaalde specificaties?
  3. Er zijn dongles die op twee usb poorten tegelijk aansluiten. Heeft dit toegevoegde waarde, of zijn deze puur zo ontworpen om beter op hun plek te blijven zitten?
  4. Wat zijn de voor- en nadelen van een dongle met een kort snoertje vs. dongles die als een blokje naast de macbook inpluggen?
  5. Zijn er nog andere dingen om op te letten?
Even een kleine toevoeging. Wat ik zoek qua aansluitingen zijn vooral type A usb poorten, een SD-kaartlezer en als het even kan HDMI waar slechts FHD beeld overheen hoeft.

Krekker wijzigde deze reactie 12-11-2019 16:16 (8%)

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:51
Krekker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:56:
Gisteren heb ik een MBP 15" besteld en terwijl ik geduldig wacht op de levering (volgende week ergens) zit ik alvast te kijken naar een dongle/hub/dock (net wat je het wil noemen). Ik merk dat ze er in vele soorten en maten zijn en dat ze aardig variëren in prijs. Daarom heb ik toch een aantal vragen die in me opkomen.
  1. Hoe weet ik of een dongle een thunderbolt of simpele usb connectie maakt met de macbook?
  2. Kan ik via elke dongle die een vrouwelijke usb-c poort heeft de macbook opladen, of moet ik daarvoor op zoek naar bepaalde specificaties?
  3. Er zijn dongles die op twee usb poorten tegelijk aansluiten. Heeft dit toegevoegde waarde, of zijn deze puur zo ontworpen om beter op hun plek te blijven zitten?
  4. Wat zijn de voor- en nadelen van een dongle met een kort snoertje vs. dongles die als een blokje naast de macbook inpluggen?
  5. Zijn er nog andere dingen om op te letten?
Even een kleine toevoeging. Wat ik zoek qua aansluitingen zijn vooral type A usb poorten, een SD-kaartlezer en als het even kan HDMI waar slechts FHD beeld overheen hoeft.
Ik heb deze https://i-tec.cz/nl/produkt/c31mbpada-8/
sinds een kleine week en bevalt prima.
Kost geen drol €30, excl. btw

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Krekker Waarom niet volledig over naar USB C?

• Krekker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-12 13:50
@Greatsword Omdat die macbook al een hele rib uit mijn lijf is en ik het me niet kan veroorloven om ook al meteen al mijn randapparatuur te vervangen. Zeker momenteel nu alleen de nieuwste (en dus duurste) apparatuur een usb-c stekker heeft. Los daarvan heb ik sowieso een dongle nodig om de geheugenkaart van mijn camera uit te lezen of om mijn televisie aan te sluiten.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Krekker Oke snap het, er zijn ook gewoon USB A - USB C kabels, dan hoef je het apparaat dus niet te vervangen ;)

En mijn camera (Sony A7 III) kan ik gelukkig ook rechstreeks aansluiten op mijn Macbook, dus een kaartlezer is dan ook niet meer nodig.

Moet zelf alleen nog een USB C --> HDMI kabel kopen voor als ik op vakantie ga ;)

• ppl
  • Niet online
Krekker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:04:
@Greatsword Omdat die macbook al een hele rib uit mijn lijf is en ik het me niet kan veroorloven om ook al meteen al mijn randapparatuur te vervangen.
Jammer dat dit misverstand zo bijzonder hardnekkig is. Wat je hier noemt gaat alleen op voor apparatuur waarbij je de kabel niet kunt vervangen. Bij apparaten waarbij dit wel kan is een simpele kabel wissel al voldoende en heb je helemaal geen dongle, multiport adapter of docking station nodig. Een kabel is een stuk minder gedoe en doorgaans ook goedkoper in aanschaf. Je hebt ook niet voor ieder apparaat een kabeltje nodig dus daarop kun je ook weer wat besparen.
Zeker momenteel nu alleen de nieuwste (en dus duurste) apparatuur een usb-c stekker heeft.
Mwoah, dat is ook wel wat overdreven. Ook bij goedkoop spul zie je tegenwoordig meer usb-c. Niet zo raar gezien het feit dat die stekker de toekomst heeft en heel veel zaken er nu toch al op over zijn. Universeler dan usb-c is er momenteel niet. En zoals hierboven al genoemd, soms is het ook gewoon een kwestie van een kabeltje vervangen en je apparaat doet usb-c.
Los daarvan heb ik sowieso een dongle nodig om de geheugenkaart van mijn camera uit te lezen of om mijn televisie aan te sluiten.
Voor dit scenario is het inderdaad handig om zo'n multiport adapter te hebben. De gemiddelde prijs voor een goede adapter ligt al snel op een 79 euro. Als je goedkoper wilt dan kan dat zeker maar zul je wel goed moeten zoeken. Koop in ieder geval niet de eerste de beste adapter. En houdt er rekening mee dat bij de goedkope adapters de snelheid van de SD cardreader niet erg hoog is (camera direct met usb op de laptop aansluiten levert snellere transfers op).

De meeste adapters hebben wel een aantal usb-a poorten aangevuld met hdmi (die niet verder dan 4k @ 30Hz zal gaan) en een usb-c power passthrough poort. Via zo'n adapter je laptop voeden kan maar houdt hierbij wel rekening dat je dan niet veel meer dan 45~50W zal krijgen. Opladen zal dan langzamer gaan dan wanneer je de power adapter direct op de laptop aansluit. Wanneer je veel rekenkracht in gebruik neemt zal dit een heel belangrijk punt worden; de multiport adapter zal met z'n 45~50W je gebruik niet bij kunnen houden, gevolg is een laptop die leegloopt (weliswaar langzamer dan zonder power adapter).

Wat betreft die adapters die 2 poorten in beslag nemen...ik zou die vermijden als je je laptop in een standaard zet. Die gaan namelijk al het gewicht (adapter + alles wat erop aangesloten zit) vol op 2 poorten leggen. Geen goed idee. De andere adapters die met een kabeltje werken kun je tenminste nog een beetje handig wegwerken zonder dat al het gewicht aan een poort komt te hangen.

Btw, Thunderbolt connecties zijn te herkennen aan de bliksemschicht.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True