USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:55
Is de resolutie wel gewoon 1440p? Korrelig is wellicht omdat je gewoonweg minder pixels hebt... Je kunt trouwens met een hack wel scaling gebruiken: https://www.macworld.com/...hidpi-retina-scaling.html (eerste hit op google op: m1 1440p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-03 12:29
XiniX88 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:47:
Is de resolutie wel gewoon 1440p? Korrelig is wellicht omdat je gewoonweg minder pixels hebt... Je kunt trouwens met een hack wel scaling gebruiken: https://www.macworld.com/...hidpi-retina-scaling.html (eerste hit op google op: m1 1440p).
De resolutie staat inderdaad op 1440p geselecteerd zodra connected met HDMI.

Ik maak al gebruik van BetterDummy, maar dat werkt niet super. Zoals verder op ook in het artikel vermeld staat, uiteindelijk gebruik je alsnog een suboptimale resolutie.

Het is bij lange na niet te vergelijken met een windows laptop aansluiten op de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:55
Ik gebruik 5120x1440 dus hetzelfde als jij maar dan wat breder en herken me hier niet in… de resolutie is wat hij is. Lettertype is inderdaad niet zo mooi, maar kan niet heel veel meer verwachten op deze resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
De MSI Prestige PS341WU is een afrader. Zelfs bij normaal gebruik wordt dit scherm enorm geplaagd door image retention. Zet je Word of je mail een uurtje open om te werken? Dan heb je onherroepelijk zeer zichtbare image retention op grijze vlakken. Er valt gewoon niet mee te werken.

We hebben 3 van deze beeldschermen gehad. De eerste had het na 35 dagen. Deze werd omgeruild voor een Tweedekansje. Na uitpakken en aansluiten zagen we de rentie van de vorige gebruiker nog zitten. En toen ik Premiere Pro opende op mijn scherm, zag ik mijn mailprogramma duidelijk zitten. Alle drie de schermen zijn geretourneerd..

Als je op het internet kijkt zie je overal op Reddit en YouTube meldingen van extreme image retention met de MSI.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisweb op 28-05-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nu Lee Morris van Fstoppers helemaal lyrisch is over de nieuwe MacBook Pro's is hij ook aan de slag gegaan met wat accessoires ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Dennisweb schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:43:
De MSI Prestige PS341WU is een afrader. Zelfs bij normaal gebruik wordt dit scherm enorm geplaagd door image retention. Zet je Word of je mail een uurtje open om te werken? Dan heb je onherroepelijk zeer zichtbare image retention op grijze vlakken. Er valt gewoon niet mee te werken.

We hebben 3 van deze beeldschermen gehad. De eerste had het na 35 dagen. Deze werd omgeruild voor een Tweedekansje. Na uitpakken en aansluiten zagen we de rentie van de vorige gebruiker nog zitten. En toen ik Premiere Pro opende op mijn scherm, zag ik mijn mailprogramma duidelijk zitten. Alle drie de schermen zijn geretourneerd..

Als je op het internet kijkt zie je overal op Reddit en YouTube meldingen van extreme image retention met de MSI.
Nog even hierop terugkomend. Een broertje van dit beeldscherm is de LG 34WK95U. Volgens mij gebruikt MSI oudere panelen of panelen die bij de QC er niet doorheen komen. Ik heb een LG 34WK95U gekocht en het is een stuk beter. Nog geen retentie gezien. Al lijkt het ook een dingetje in macOS Monterey te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:39

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dennisweb schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:52:
[...]

Nog even hierop terugkomend. Een broertje van dit beeldscherm is de LG 34WK95U. Volgens mij gebruikt MSI oudere panelen of panelen die bij de QC er niet doorheen komen. Ik heb een LG 34WK95U gekocht en het is een stuk beter. Nog geen retentie gezien. Al lijkt het ook een dingetje in macOS Monterey te zijn.
Speelde dat image retention probleem onder Monterey niet alleen op de M1 iMac? (wat volgens mij ook goed door het gebruikte panel kan komen... als ik me niet vergis zitten er ook LG-panelen in de M1 iMac).

Ik heb het namelijk niet eerder gehoord op non M1 iMacs.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:22:
[...]

Speelde dat image retention probleem onder Monterey niet alleen op de M1 iMac? (wat volgens mij ook goed door het gebruikte panel kan komen... als ik me niet vergis zitten er ook LG-panelen in de M1 iMac).

Ik heb het namelijk niet eerder gehoord op non M1 iMacs.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb een Mac Studio en die veroorzaakte met het beeldscherm van MSI (ook een LG-paneel trouwens) behoorlijke image retention. Mijn broer had dezelfde setup en bij hem zag je het echt heel goed.

Op Reddit of MacRumours (weet ik niet meer) las ik dat er meer mensen zijn die een Mac Studio en image retention op hun externe beeldscherm hebben. Het zou maar zo kunnen dat het een algeheel M1-probleem is. Op Windows is de retentie namelijk opeens weg. Geeft mij de indruk dat het een macOS probleem is. Dus als de M1 iMac het ook heeft, zou het mij niet verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dennisweb schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb een Mac Studio en die veroorzaakte met het beeldscherm van MSI (ook een LG-paneel trouwens) behoorlijke image retention. Mijn broer had dezelfde setup en bij hem zag je het echt heel goed.

Op Reddit of MacRumours (weet ik niet meer) las ik dat er meer mensen zijn die een Mac Studio en image retention op hun externe beeldscherm hebben. Het zou maar zo kunnen dat het een algeheel M1-probleem is. Op Windows is de retentie namelijk opeens weg. Geeft mij de indruk dat het een macOS probleem is. Dus als de M1 iMac het ook heeft, zou het mij niet verbazen. :)
Dat het een specifiek M1-probleem is, betwijfel ik. Dat zou namelijk betekenen dat de zichtbare retentie een softwareprobleem of een probleem in de videodecoding van de M1 zou zijn; dan lijkt het mij dat het probleem ook op andere merken beeldschermen zou moeten optreden. Waarom dan alleen op schermen met een LG-paneel?

Het feit dat je bij één van je aankopen nog restbeelden zag van de vorige eigenaar van het scherm doet mij denken dat het een schermspecifiek probleem is. Wellicht is de coating te gevoelig voor licht en branden beelden daardoor sneller in. Of raken de pixels in deze panelen sneller beschadigd als ze met een bepaalde kleur of intensiteit worden aangestuurd; geen idee.

Ik gebruik overigens een M1 MBA op een LG 34WN80C (met uiteraard een LG-paneel) maar heb geen last van image retentie. Op mijn prehistorische Panasonic Viera plasma daarentegen kan ik bij de juiste lichtinval nog steeds zien welk telefoonnummer je moest bellen als je in 2013 een plaatje wilde aanvragen in Serious Request.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20
Momenteel heb ik een iMac m1 en een Macbook Air m1.
Via cloud gaat veel goed, maar de iMac mist gewoon toch wat opslag (heb maar 256gb).

Ik heb een LOOQS hub/nvme enclosure gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...8.ProductTitle#modal_open

Het kost niks, maar het doet ook niet veel goeds.
Zo zijn er 3 USB A poorten, maar tegelijkertijd doet er maar 1. Daarnaast wordt mijn nvme (samsung pro) enorm heet en is het aanraken van de LOOQS ook al pijnlijk heet

Eigenlijk wil ik iets heel simpels.
Enkele USB A poorten (minimaal 3) en NVME enclosure erin.
Liefst zonder stroom/stekker.

Heb al heel amazon, coolblue en apples eigen website afgezocht, ook wat gegoogled maar kom niks tegen wat beide heeft en betaalbaar is. Terwijl het eigenlijk iets heel makkelijks is.

https://www.amazon.nl/doc...mw%2Caps%2C76&sr=8-5&th=1

Bijvoorbeeld dit, zal ongetwijfeld heel goed zijn, maar kost wel even 350 euro!
Als iemand iets weet tot ongeveer 200 euro hoor ik het graag.

[ Voor 18% gewijzigd door kx22 op 20-06-2022 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@kx22 Dat is eigenlijk precies waar het op neer komt.

Wil je kwaliteit en betrouwbaarheid dan kom je al snel bij de A merken uit met premium prijs (OWC, CallDigit etc)

Ik zou zeker kijken naar V&A https://tweakers.net/dock...InVUSpITE8NzqxKVbIyNagFAA of Marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Greatsword schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:16:
@kx22 Dat is eigenlijk precies waar het op neer komt.

Wil je kwaliteit en betrouwbaarheid dan kom je al snel bij de A merken uit met premium prijs (OWC, CallDigit etc)

Ik zou zeker kijken naar V&A https://tweakers.net/dock...InVUSpITE8NzqxKVbIyNagFAA of Marktplaats ;)
Maar die hebben niet eens wat ik zoek. Namelijk geen NVME enclosure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:10
kx22 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:45:
Momenteel heb ik een iMac m1 en een Macbook Air m1.
Via cloud gaat veel goed, maar de iMac mist gewoon toch wat opslag (heb maar 256gb).

Ik heb een LOOQS hub/nvme enclosure gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...8.ProductTitle#modal_open

Het kost niks, maar het doet ook niet veel goeds.
Zo zijn er 3 USB A poorten, maar tegelijkertijd doet er maar 1. Daarnaast wordt mijn nvme (samsung pro) enorm heet en is het aanraken van de LOOQS ook al pijnlijk heet

Eigenlijk wil ik iets heel simpels.
Enkele USB A poorten (minimaal 3) en NVME enclosure erin.
Liefst zonder stroom/stekker.

Heb al heel amazon, coolblue en apples eigen website afgezocht, ook wat gegoogled maar kom niks tegen wat beide heeft en betaalbaar is. Terwijl het eigenlijk iets heel makkelijks is.

https://www.amazon.nl/doc...mw%2Caps%2C76&sr=8-5&th=1

Bijvoorbeeld dit, zal ongetwijfeld heel goed zijn, maar kost wel even 350 euro!
Als iemand iets weet tot ongeveer 200 euro hoor ik het graag.
Als je een dock met meerdere functies zoekt, krijg je altijd een device met allerhande chips aan elkaar geknoopt om de verschillende poorten aan te sturen. Het device wat je linkt is USB-C, dus er zit bijv. een bridge in van USB naar PCIe (NVMe). Je zou beter een Thunderbolt-naar-NVMe enclosure kunnen kopen (voorbeeld) en een losse Thunderbolt hub. Dat is naast goedkoper een stuk eenvoudigere techniek.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

kx22 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Maar die hebben niet eens wat ik zoek. Namelijk geen NVME enclosure
Is dit wat je bedoelt? De Western Digital Black D50, een Thunderbolt dock met NVMe enclosure.
https://www.amazon.de/-/e...-Customable/dp/B08HJ8X2XR

[ Voor 10% gewijzigd door TucanoItaly op 21-06-2022 10:15 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
TucanoItaly schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Is dit wat je bedoelt? De Western Digital Black D50, een Thunderbolt dock met NVMe enclosure.
https://www.amazon.de/-/e...-Customable/dp/B08HJ8X2XR
Nee want hier kan ik niet mijn eigen NVME in stoppen.
Maar het komt wel aardig in de buurt. Met 1TB erin vind ik 300 euro nog niet eens zo duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@kx22 Er zijn diverse opties. Klik op "diskless" en dan zie je een lagere prijs. Misschien werkt dit linkje?

https://www.amazon.de/-/e...omable/dp/B08HJ5DT7K?th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Ja dit is ook wel een goede optie. Ik heb even youtube filmpjes gekeken en met een heatsink, dan komt hij niet boven de 40 graden uit. Dat is stukken minder dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Ik heb waarschijnlijk mijn MacBook adapter en kabel (USB-C 30W) in het vliegtuig achter gelaten. Uiteindelijk dan toch maar besloten wel dezelfde van Apple terug te kopen. Met gewone kabeltjes doe ik dat meestal niet, maar voor het opladen speel ik liever veilig.
Ik vind de adapter trouwens nog niet eens absurd duur, maar die twee meter usb kabel van 25 euro is wel een beetje gek. Ik geloof er niks van dat een andere goedkopere A-merk kabel minder goed zou zijn. En die USB kabel van Apple is nou ook niet bijzonder ofzo, voor data overdracht volgens mij gewoon de usb 2.0 snelheid.
Maar goed, ondanks mijn bedenkingen toch maar wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zag deze op Pepper voorbij komen, zelf geen ervaring mee maar lees toch dat veel mensen altijd proberen om meerdere schermen aan te sluiten op hun M1 met Displaylink e.d.

Hyper Hyperdrive Dual 4K HDMI Adapter voor M1 MacBook
  • Kenmerken van de Hyper Hyperdrive Dual 4K HDMI Adapter voor M1 MacBook
  • Maakt het mogelijk om 2x 4K monitoren te gebruiken
  • Beschikt over een Plug 'n' Play systeem
  • Ondersteunt snelladen
  • Aansluiting: USB-C PD 100W
  • Connectie 1: HDMI 4K30Hz
  • Connectie 2: HDMI 4K60Hz
  • Compatibel met MacBook Air/Pro (aangedreven door M1 en Intel), Windows PC en Chromebook
  • Kleur: space gray
  • Materiaal: hoogwaardig aluminium
  • Afmetingen: 102 x 60 x 15 mm
  • Gewicht: 98 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
wwwmarcel schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:41:
Hoe sluiten jullie normale USB aan op de nieuwe lijn mbp's?

via kabel usbC - usbA of beter een hub, wellicht met meerdere verschillende uit/ingangen

ik heb wel in dit forum gezocht, maar ik zie alleen hele dure oplossingen..en het is voor mij meer voor de heb, voor die ene keer ;-)
Ik heb een MBA maar het verhaal zal niet anders zijn.

- Voor mijn externe schijf heb ik een nieuw kabeltje gekocht met USB-C aansluiting. Want verloopstekkertjes vind ik te onstabiel (te gevoelig voor onderbreking), zeker met dingen waar je data overdracht mee doet.
- Ik heb een hubje met een usb-A connector, USB-C en HDMI, handig als ik het aan een scherm koppel met input spul als toetsenbord en muis
- Ik heb een ander hubje met een USB 2.0 port en 3.0. Want uit ervaring werken micro-USB apparaten niet op een MacBook tenzij ik een 2.0 hub gebruik.
- Ik heb een verloopstekkertje, wat handig is voor onderweg.

Al die oplossingen waren goedkoop. De duurste onder de 15 euro, de goedkoopste rond de 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Behalve voor de NAS heb ik jaren geleden harddisks al helemaal afgezworen. Ook voor Time Machine backups naast die richting de NAS: SSD storage. Vorige week kwam er een aanbieding van een Samsung T7 2TB voorbij voor 179 euro. Aangezien ik nog een 2.5 jaar oude Intel 660p 2TB had liggen, ook maar meteen een Icy Box IB-1817M-C31 besteld. Erg mooi dingetje! En bovendien stabiel. Samen zijn dit betrouwbare opties om grote hoeveelheden data tegelijk te stouwen in combinatie met een MBP M1 Pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6bONW0i5KEgwZ4cDMuuuaZRf.jpg

Het oog wil ook wat. Mooi spul :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Exirion schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:40:
Vorige week kwam er een aanbieding van een Samsung T7 2TB voorbij voor 179 euro.
Top ding inderdaad, heb er ook een paar opgepikt tijdes één van de beste prijsfouten ooit ;)

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/samsung-t7-touch-165941

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 11:02
Zojuist een nieuwe Ugreen hub besteld: https://www.amazon.nl/UGR...r-Aluminium/dp/B07RRPS5NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
inmiddels al enige tijd het volgende kabeltje van ali
https://a.aliexpress.com/_uY2qZ3

kort.. maar wel extreem flexibel dus duidelijk minder belasting op de poort en stekker van m'n dock

404 Signature not found

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 14:39
Iemand die deze al kent, of zelfs gebruikt?
Prijs is redelijk hoog, maar ook weer niet extreem.
Eigenlijk is het bijna een volwaardig ouderwets dockingstation wat ik bij mijn oude IBM laptop heb gebruikt.
In de Pentium II & III tijdperk.

https://www.amazon.de/-/n...stand%2Caps%2C173&sr=8-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 23:38
Heeft iemand hier ondertussen ervaring met de nieuwere docks van i-tec?

We hebben hier een overvloed aan laptops:
- MBPro 2021 M1 Pro (T4/USB4)
- MBAir 2020 M1 (T3/USB4)
- Dell Latitude 14" (USB3.1 Gen1/DP-alt)
- HP Pavillion 15" (USB3.1 Gen2/DP-alt)
(wordt hopelijk snel vervangen door de werkgever, deze zijn niet echt industrie-proof... :X )

En deze willen we gemakkelijk aan onze werkplek koppelen (niet tegelijk voor de duidelijkheid). Daar staat nu een DELL scherm (1980x1200) met de nodige accessoires, USB headset, en een speakerset.

Nu zullen een aantal lieden zeggen koop een goedkope USB-C multiport hub en knup dat aan het spul en gaan. Maar we hebben een vrij hoge standaard voor de laptop en die kabeltjes zijn daar i.h.a. te kort voor. En daarnaast vond ik het geen fijn idee om de power-delivery door zo'n klein kastje te duwen. Zelfs zonder power worden ze ongemakkelijk warm. Plus het aantal USB A poorten is vaak beperkt. Muis en toetsenbord doen we via de ingebouwde 2.0 hub in het display. Maar dat is geen handige plek voor de USB headset.

De i-tec die ik op het oog heb is de TB4DUALDOCKPD. En dat is vooral vanwege de toekomstbestendigheid. Nu hebben we nog een FHD scherm, maar er komt wel eens een hoger resolutiescherm. En nu loopt er nog geen 2.5Gbit netwerk, maar ook dat zal eens komen. Verder acht ik het onwaarschijnlijk dat er meer als twee externe schermen komen. Ik zou wel liever een displayport hebben ipv HDMI.

Een alternatief zou de Dynabook PS0120EA1PRP zijn MET DP maar zonder 2.5Gbit.

Kwalitatief zou het geen verschil moeten maken, ze worden allebei gemaakt door Goodway.

Enige ervaringen zijn welkom.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zijn er wellicht al docks voor de MBA M2 in kleur starlight ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

JB

Cédric roelt!

Mensen ervaring met de UGREEN USB-C Ethernet adapter?

Ik zoek een goede/degelijke ethernet adapter voor mijn MacBook Pro 16" 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh9CwWVGgYJ1i0GnBOmK0OL5yL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tmAtVUp0aroOYkSj5Ayy8M38.png?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

JB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:28:

Ik heb ervaring met de TP-Link UE300C USB-C to Ethernet Adapter op mijn m1
zie https://www.amazon.nl/-/en/dp/B08FYB5HHK

Werkt gewoon out of the box, wel direct op mijn macbook. Via de multiport av adapter werkt het niet(out of the box).

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 10:06
Heb deze ook en bevalt mij prima. Gebruik deze icm met een 2018 13" Macbook Pro, haalt netjes de 1000Mbps die wij thuis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MadMax12 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Heb deze ook en bevalt mij prima. Gebruik deze icm met een 2018 13" Macbook Pro, haalt netjes de 1000Mbps die wij thuis hebben.
Ik ken het merk niet. Daarom twijfel ik een beetje. Zie wel enorm veel reviews.

TP-Link van @styx1 klinkt ook goed. Denk niet dat ik zo snel via die AV adapter zal werken. Lastig :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 10:06
Ik heb inmiddels ook diverse USB-C en Lightning kabels van UGreen en die bevallen tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 14:39
Ik ben nog aan het twijfelen of ik deze oplader ga halen voor mijn macbook 13 M1.
heeft 3x USB - C poorten en een USB - A aansluiting.
(UGREEN Nexode 100W USB C) (Amazon).

Bedoeling is dat ik een minimaal bureau setup in mijn slaapkamer heb.
Lage Energieverbruik, minimalistisch setup.

3X USB C poorten zou ideaal zijn voor mijn 1. MacBook Pro M1 13, 2. Apple Homepod, 3. Extern Draagbaar 144Hz USB - C Monitor met daisy chain. 1x USB C in de draagbaar monitor, de ander richting de M1 voor beeld, data en opladen.

de USB A poort voor een USB powered LED Bureaulamp die ik desnoods kan dimmen (iemand een idee of tip?)

Probleem is, kan ik van Ugreen met een gerust hart deze gebruiken voor de M1?

gaat om deze oplader
https://www.amazon.de/-/n...2914&ref_=pd_gw_ci_mcx_mi

80 euro vind ik persoonlijk geen slechte prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ExportZeeuw1985 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:34:

Probleem is, kan ik van Ugreen met een gerust hart deze gebruiken voor de M1?
Kan zeker, zijn gewoon prima kwaliteitsproducten. Voordeel is dat je meerdere kabels kan aansluiten en dat is best fijn :-)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online

[Afbeelding]
Heb deze ook liggen, werkt prima op een 16 inch 2021 model.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@styx1 Heb die TP-Link nu 10 minuten in gebruik maar is al 2x uitgevallen op de rechtse USB-C poort. In de Netwerk settings; "Kabel losgekoppeld". Ik moet 'm opnieuw inpluggen om 'm weer actief te krijgen :/

edit:
Dit is overigens met stroom adapter aangesloten maar ik verdenk de sluimerstand inmiddels...

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 05-10-2022 21:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

@JB dat is vervelend! Gelukkig is mijn ervaring wel positief :) Verschil is dat ik een air m1 heb, dus aangesloten aan de linkerkant, maar dat mag denk ik geen verschil maken..

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

MysticX schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 01:38:
Kan zeker, zijn gewoon prima kwaliteitsproducten
Misschien is dat jouw ervaring, maar in de usbchardware subreddit zijn de ervaringen gemengd. Maar ik zeg niet dat je het mis hebt, hoor.

Edit: ik zie nu dat je bericht al een week oud is.

[ Voor 7% gewijzigd door TucanoItaly op 12-10-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
TucanoItaly schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Misschien is dat jouw ervaring, maar in de usbchardware subreddit zijn de ervaringen gemengd. Maar ik zeg niet dat je het mis hebt, hoor.

Edit: ik zie nu dat je bericht al een week oud is.
Ja, ik zie het ook voorbij komen, maar ja goed, klagende mensen tref je online en delen hun ervaring wel terwijl de mensen die tevreden zijn dat juist niet doen.

Elk merk heeft wel wat, maar ben hier tevreden. :P

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023

[Afbeelding]
Hier werkt deze, maar moest wel apart ASIX driver installeren en activeren met de tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Ik zoek een kabel/hub/Dock voor de MacBook Pro 2021 M1, dus usb-C.

Gewenste aansluitingen: 2 USB (1x2.0 usb A en 1x3.0 A of C) (Logitech dongle muis + iPhone voor apps builden) en 2 video uithangen (displayport + HDMI of HDMI + HDMI) voor 2 schermen (waarvan 1 full hd en 1 ultrawide (2k?)).

Opladen van de Mac hoeft niet via dit kabeltje.

Bestaat zoiets en is het enigszins betaalbaar (<€80)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-04 17:09
.

[ Voor 99% gewijzigd door RichD1011 op 22-11-2022 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Sinds kort een iMac 24" het laatste model als vervanging van mijn 27" iMac uit 2013. Is iets kleiner maar wel dunner en dergelijke.

Toch miste ik aantal aansluitingen zoals een gleuf waar ik een sd kaart in kan stoppen. Veel gezocht en kwam ik op eens tijd de Satechi USB-C Slim Dock.

Dezelfde kleur als mijn iMac en zo dun dat het lijkt alsof het erbij hoort. Op deze Dock kan je de toetsenbord kwijt en als bonus zit er een M2 SSD slot in, waar ik nu een extra 1 TB in gestopt heb.

https://satechi.net/produ...ac?variant=39942903496792

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Queenfanmichel schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:39:
Sinds kort een iMac 24" het laatste model als vervanging van mijn 27" iMac uit 2013. Is iets kleiner maar wel dunner en dergelijke.

Toch miste ik aantal aansluitingen zoals een gleuf waar ik een sd kaart in kan stoppen. Veel gezocht en kwam ik op eens tijd de Satechi USB-C Slim Dock.

Dezelfde kleur als mijn iMac en zo dun dat het lijkt alsof het erbij hoort. Op deze Dock kan je de toetsenbord kwijt en als bonus zit er een M2 SSD slot in, waar ik nu een extra 1 TB in gestopt heb.

https://satechi.net/produ...ac?variant=39942903496792
Die kende ik nog niet, wel jammer dat ze zo nodig dat merk op de voorkant moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
gabn88 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:49:
Ik zoek een kabel/hub/Dock voor de MacBook Pro 2021 M1, dus usb-C.

Gewenste aansluitingen: 2 USB (1x2.0 usb A en 1x3.0 A of C) (Logitech dongle muis + iPhone voor apps builden) en 2 video uithangen (displayport + HDMI of HDMI + HDMI) voor 2 schermen (waarvan 1 full hd en 1 ultrawide (2k?)).

Opladen van de Mac hoeft niet via dit kabeltje.

Bestaat zoiets en is het enigszins betaalbaar (<€80)?
Om mijn eigen vraag mogelijk te beantwoorden. Heeft iemand ervaring met dit: https://www.amazon.nl/Anker-USB-C-adapter-multifunctionele-gegevensoverdracht-microSD-geheugenkaartsleuf/dp/B07YZ48HCT/ ?

Kan dit wel het scherm extenden of alleen spiegelen?

[ Voor 3% gewijzigd door gabn88 op 25-11-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:22
Zou dit prima zijn voor een Macbook Air M1 op een 1440p/144hz scherm met een paar usb accessoires? Of dit soort docks vermijden?
uitvoering: UGreen 7 in 1 Multiport Adapter 4K@60Hz Hubs

Of de Anker 8 in 1
https://www.anker.com/products/a8383?variant=37438604968086

[ Voor 11% gewijzigd door Alexknl op 28-11-2022 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

Steef123

Luchtfotograafje

gabn88 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:35:
[...]

Om mijn eigen vraag mogelijk te beantwoorden. Heeft iemand ervaring met dit: https://www.amazon.nl/Anker-USB-C-adapter-multifunctionele-gegevensoverdracht-microSD-geheugenkaartsleuf/dp/B07YZ48HCT/ ?

Kan dit wel het scherm extenden of alleen spiegelen?
Voor zover ik weet kan macOS alleen twee externe schermen op 1 aansluiting aansturen via een thunderbolt dock, niet via USB (dan krijg je mirror). Tenzij je met displaylink aan de gang gaat... Heeft er geloof ik mee te maken dat macOS geen multistream transport over displayport ondersteunt (afaik). Dus ik vermoed dat dit niet gaat werken.
edit: Productpagina iets beter gelezen 8)7 Waarschijnlijk toch wel, mits je één van de schermen op de thunderboltconnector zet. En dat is ook de oplaadpoort, dus weet niet of dat nou echt een oplossing is die je zoekt...

[ Voor 20% gewijzigd door Steef123 op 29-11-2022 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Alexknl schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:22:
Zou dit prima zijn voor een Macbook Air M1 op een 1440p/144hz scherm met een paar usb accessoires? Of dit soort docks vermijden?
uitvoering: UGreen 7 in 1 Multiport Adapter 4K@60Hz Hubs

Of de Anker 8 in 1
https://www.anker.com/products/a8383?variant=37438604968086
Ik heb die UGreen en hij werkt als een zonnetje. Let wel dat de USB-C-poort op deze dock alleen voor opladen gebruikt kan worden. Hij wordt ook warm tijdens het opladen (niet schrikbarend hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Greatsword schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:36:
[...]

Die kende ik nog niet, wel jammer dat ze zo nodig dat merk op de voorkant moeten zetten.
Toch valt dat niet zo op moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 23:38
Om mezelf maar te quoten en te antwoorden:

We hebben de i-Tec TB4DUALDOCKPD nu een week in huis en het werkt als een zonnetje op alle 4 de genoemde laptops.

Scherm via een TB - DP adapterkabel aangesloten. Ik kan helaas de 2 USB poorten aan de zijkant niet gebruiken omdat dat dat een 2e gedaisychainde hub in de monitor is en daarmee 4 hops vanaf de laptop. Op de één of andere manier herkent de laptop de daar ingeplugde devices niet. Is geen ramp want er zijn verder genoeg poorten.

En wat jammer is, is dat de NetBIOS naam van de ethernetadapter niet te wijzigen is. Dus de computers die via het dock zijn aangesloten komen met een vage naam in Pi-hole naar boven. Maar ja, dat is een minor niggle.

Temperatuur van het dock is prima. Niet zoals de USB-c multiadapter die hiervoor gebruikt werd. De werd onaangenaam warm zelfs zonder gebruik van PD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Laatst online: 22-04 13:21
Ik zoek een goedkope Display link oplossing voor mijn MacBook air M2. Enige eis is 2 fullHD scherm aansluitingen. Vind de hier besproken Dell 6000 docks nogal prijzig, maar bij de Chinese adapters zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:05
Janpietertje89 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:16:
Ik zoek een goedkope Display link oplossing voor mijn MacBook air M2. Enige eis is 2 fullHD scherm aansluitingen. Vind de hier besproken Dell 6000 docks nogal prijzig, maar bij de Chinese adapters zie ik door de bomen het bos niet meer.
Laatst had ik een klant met hetzelfde verhaal, die heeft op eigen houtje een stuk of 4 chinese varianten geprobeerd en allemaal rommel!

Wil je iets dat goed en stabiel werkt en blijft werken dan zal je echt wat dieper in de buidel moeten tasten helaas.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 22:47
Janpietertje89 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:16:
Er staan meerdere D6000 docks op Vraag en Aanbod met schappelijke vraagprijzen. Ik zou het daar proberen.

PSN: dixeN1337

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:24
Ik heb voor mijn Mac Mini een thunderbolt 3 dock gekocht, de Jeyi Thunderdock Mini van Aliexpress. Prijs is 130 euro.

Het moet worden gevoed m.b.v. een laptop charger (20 V, 60-100 watt, afhankelijk van hoeveel je eruit trekt). Vervolgens kun je er een scherm aanhangen (Displayport, 8K). Als je een laptop aan de Thunderbolt 3 uitgang hangt, dan kun je em meteen opladen tot 60 watt. En tegelijkertijd kun je een telefoon opladen met 15 watt.

Er zit ook nog een SSD aansluiting in (M.2, NVME), met goede lees- en schrijfsnelheden. 2000MB/s schrijven en 1700MB/s lezen. Dus mijn thunderbolt 3 SSD is sneller dan de interne schijf van de Mac Mini (frappant). Maar dit is wel een interessant product in een zeer klein pakketje.

[ Voor 6% gewijzigd door perroire101 op 09-02-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
perroire101 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:16:
Ik heb voor mijn Mac Mini een thunderbolt 3 dock gekocht, de Jeyi Thunderdock Mini van Aliexpress. Prijs is 130 euro. .
En? Heb je hem al binnen?

Ik ben nogal sceptisch over electronica van AliExpress. Hoe duurder, hoe minder snel ik geneigd ben om het te proberen. Mijn huis hangt vol met thermometertjes tbv. Home Assistant, maar die dingen kosten 3,50 per stuk. Ik vertrouw Ome Ali niet genoeg om daar een ding van 130 euro aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
Ja, ik hem m binnen en aangesloten. Die snelheden die ik in de vorige post meld, dat zijn schijfsnelheden die ik meette.

Ja, Aliexpress kan ook troep leveren natuurlijk, maar over deze thunderbolt 3 dock stonden enkele video's op youtube waaruit blijkt dat het geen troep is. Op Aliexpress staan ook genoeg dingen die prima werken, die gewoon ge-rebrande dingen zijn die je hier bij coolblue of mediamarkt ook kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:11

alienfruit

the alien you never expected

Ik wil graag een docking station of enclosure kopen voor een SSD harde schijf als extra opslag voor mijn MacMini. Ik vroeg mij af waar ik precies op moet letten bij de aanschaf? Het is mij allemaal wat onduidelijk; zijn er bijv. beperkingen qua maximale TBs een SSD kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

perroire101 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:16:
Ik heb voor mijn Mac Mini een thunderbolt 3 dock gekocht, de Jeyi Thunderdock Mini van Aliexpress. Prijs is 130 euro.
Heb je een linkje?
Ik zie deze: https://www.aliexpress.com/item/1005004237864506.html
maar die is 160 euro, niet 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
Ik zie m bij verschillende winkels liggen, van 115 tot en met 160. Moet je maar even kijken welke winkel er betrouwbaar genoeg uitziet. Deze winkel had ik. Maar bij alle winkels staat: Je krijgt de Thunderdock 7 plus of de Thunderdock 7 mini.

Er is ook een versie van de Thunderdock 7 met de power adapter al ingebouwd. Deze kun je ook kopen in plaats van 60-70 euro uit te geven aan een aparte 100W USB-PD adapter. Als ik m weer zou moeten kopen, zou ik deze geintegreerde kopen, denk ik.

• alienfruit

alienfruit

Wat is een goede USB-C kabel voor externe hardeschijven? Ik heb deze SSD enclosure als tijdelijk oplossing https://www.amazon.co.uk/dp/B0BJ258SRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heeft er iemand hier een goede suggestie voor een hub/Dock/splitter voor USB-C zodat je meer dingen aan je Mac kan aansluiten? Misschien vier poorten? Ik heb wat op Amazon zitten zoeken maar kwam tot nu toe alleen maar 1x USB-C naar 4x USB-A tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:25
Om mijn bureau en de vele kabels wat op orde te brengen, zou ik de nieuwe Mac Mini verticaal in een houder of onder het bureau kunnen bevestigen.

Nu is mijn vraag of beide opties geen probleem op termijn kunnen leveren voor de warmteafvoer.
Ik heb geen idee of de fan wel ontworpen is om de Mac Mini voor jaartjes zo verticaal op zijn zij te te plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BK6Dis8ULmDIiQYBaHJhfgPB_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJoNdxRjdGPkIbRZSMzh9rG1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR8wJ2WbsRQSQkzjcuYkfZp1VkI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xc2mxwqTfL02dGwcr8bakp8j.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Moris Aangezien dit geen Intel Macs meer zijn zou ik me daar geen zorgen over maken.

Gebruik zelf altijd iStat Menus om de temperaturen in de gaten te houden en dat is bij de afgelopen maand gemiddeld tussen de 30-40 graden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:25
Top, dan hoef ik me om de temperaturen geen zorgen te maken.

Alleen heb ik geen idee of de fan wel ontworpen is om een Mac Mini M2 voor jaartjes zo verticaal op zijn zij te te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb een interessante Thunderbolt 4 / USB 4 m.2 enclosure gevonden wat later dit jaar uitkomt:
https://9to5mac.com/2023/...-ssd-enclosure-tool-free/

Het ziet er veel belovend uit en blijkt echt Thunderbolt 4 te gaan ondersteunen terwijl de meeste van Orico / Acasis e.d. alleen maar Thunderbolt 3 ondersteunen.

Misschien kunnen we dan eindelijk die 40Gbps snelheden van Thunderbolt 4 halen?

[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 03-04-2023 01:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb nu m'n Windows werk laptop dmv een Dell WD15 dock van het werk aangesloten op één FullHD en één 1680x1050 monitor. De FullHD is aangesloten via HDMI en de ander via DisplayPort. Daarnaast heb ik prive een Surface go 3 maar dat ding is me te traag.

Ik wil deze setup gaan aanpassen, de 1680x1050 monitor gaat eruit, het full HD scherm wordt de 2e monitor en een Philips 245E1S die ik nog heb staan (resolutie van 2560x1440) wordt het hoofdbeeldscherm.
Het Dell WD15 dock ondersteund maximaal 2 FHD schermen dus die moet sowieso vervangen worden. Daarnaast overweeg ik een Macbook Air of Mac mini te kopen voor privé.

Hiermee wil ik beide monitoren kunnen gebruiken. Als het een Mac mini wordt dan wil ik het nieuwe dock via een van de Thunderbolt poorten aansluiten, ik neem aan dat dat kan? Anders moet ik namelijk elke keer de kabels omprikken.
Bij de Macbook air heb ik een dock nodig wat DisplayLink ondersteund. Op Marktplaats en op V&A zie ik de nodige Dell D6000 dockingstations staan. Echter de reviews hier op tweakers zijn niet allemaal zo best.
Iemand ervaring met dit dock en een M1/M2 Macbook air? Of is een ander dock een slimmere aanschaf?

Op zich spreekt de air me het meeste aan maar als het wisselen van werk naar privé met een Mac mini nou makkelijker gaat dan zal ik eerder daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
@musicfreak Alternatief is om een ultrawide scherm te kopen met ingebouwde KVM. Met 1 scherm loop je niet tegen de beperkingen van Apple aan, en geen noodzaak voor DisplayLink. Bijv. een uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart

Je krijgt dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://iiyama.com/i/orig/0bf7d141a10e5454f9dda4fcbb5cb0da_xcb3494wqsn-5-connect-e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@Tom Paris Oh dat is een interessante optie, maar ook wat een wat dure. Wil eigenlijk m'n huidige schermen behouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

musicfreak schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:52:
Bij de Macbook air heb ik een dock nodig wat DisplayLink ondersteund.
Wij hebben van die DisplayLink troep op het werk. Het is een enorme trukendoos onder macOS. Er wordt een extra gekleurd icoon getoond in je menubar dat niet weg kan, om aan te geven dat software je scherm leest. Ook werken video's van bijv. Udemy niet. Niet te vergeten dat we in het verleden macOS releases hebben gehad waarbij DisplayLink gewoon stopte met werken. Het werkt nu, maar in technische zin is het gewoon een enorme kludge. En ook met point-releases gaat regelmatig iets fout; ik moest van macOS 14.3 naar 14.4 een herinstallatie van DisplayLink doen.

[ Voor 16% gewijzigd door TucanoItaly op 13-03-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMLDK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04 11:14
TucanoItaly schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:09:
[...]

Wij hebben DisplayLink op het werk... Ook werken video's van bijv. Udemy niet.
Ik gebruik sinds een paar jaar het Dell D6000 docking station met Displaylink voor mijn M1 Macbook Air en M3 Pro Macbook Pro in combinatie met een 34" en een 24" monitor.

Om video's van Netflix of Udemy te kunnen bekijken op het externe scherm moet je in de browser (Chrome of Firefox) de hardware acceleratie uitzetten.

[Chrome] Settings, System, Use graphics acceleration when available uitzetten

Ik heb (nog) nergens een oplossing gevonden voor Safari want daar kan je deze instelling niet via een menu uitzetten. Dus als Safari je enige browser is dan is het jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57
musicfreak schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:52:
Ik heb nu m'n Windows werk laptop dmv een Dell WD15 dock van het werk aangesloten op één FullHD en één 1680x1050 monitor. De FullHD is aangesloten via HDMI en de ander via DisplayPort. Daarnaast heb ik prive een Surface go 3 maar dat ding is me te traag.

Ik wil deze setup gaan aanpassen, de 1680x1050 monitor gaat eruit, het full HD scherm wordt de 2e monitor en een Philips 245E1S die ik nog heb staan (resolutie van 2560x1440) wordt het hoofdbeeldscherm.
Het Dell WD15 dock ondersteund maximaal 2 FHD schermen dus die moet sowieso vervangen worden. Daarnaast overweeg ik een Macbook Air of Mac mini te kopen voor privé.

Hiermee wil ik beide monitoren kunnen gebruiken. Als het een Mac mini wordt dan wil ik het nieuwe dock via een van de Thunderbolt poorten aansluiten, ik neem aan dat dat kan? Anders moet ik namelijk elke keer de kabels omprikken.
Bij de Macbook air heb ik een dock nodig wat DisplayLink ondersteund. Op Marktplaats en op V&A zie ik de nodige Dell D6000 dockingstations staan. Echter de reviews hier op tweakers zijn niet allemaal zo best.
Iemand ervaring met dit dock en een M1/M2 Macbook air? Of is een ander dock een slimmere aanschaf?

Op zich spreekt de air me het meeste aan maar als het wisselen van werk naar privé met een Mac mini nou makkelijker gaat dan zal ik eerder daarvoor gaan.
Het is misschien wel goed om te weten dat MacBook Airs met een M3 wél twee externe schermen aan kunnen sturen via een Thunderbolt-dock, maar alleen als je het scherm van de laptop dichtklapt.
Op de M1- en M2-varianten kon dat nog niet.
Ik zou denk ik voor een Dell WD22 dock gaan (uitvoering: Dell WD22TB4) die zijn redelijk betaalbaar voor een Thunderbolt dock en kunnen schakelen tussen Thunderbolt en USB-C. Wel even goed de handleiding lezen over hoe je je beelschermen precies aan moet sluiten.
Via een USB-C dock kun je maximaal één beeldscherm tegelijk aansturen, omdat macOS DisplayPort MST helaas niet ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
@theblindman Dank voor de tip, ik houd dit dock in m'n achterhoofd. Ik heb besloten niet voor een Macbook te gaan, ik wacht op de Mac mini M3, hopelijk verschijnt deze dit jaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een kleine vraag (waarbij een nieuw topic openen wat overbodig lijkt voor me):

Via vraag en aanbod heb ik een Huawei Mateview gekocht (de variant met 3:2 beeldverhouding).
Hier zat alleen een HDMI en een power kabel bij. Echter wilde ik graag de USB c gebruiken voor zowel het opladen - als het scherm koppelen met mijn MacBook Pro. Ik heb hiervoor een USB c kabel gepakt uit mijn officiele Apple iPad Pro oplader.

Het probleem is dat alleen de Macbook opgeladen wordt, en maar het scherm niet als input wordt herkent.
Ik was benieuwd - is er een verschil in USB-C kabels, die wellicht wel beide kan doen? En zo ja welke USB C kabel is hiervoor aan te raden? Of zou dit probleem ergens anders kunnen liggen? Ben op het forum niets tegengekomen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs0lemCHQo5b5lNj4_tKhbUdZc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/97ft6qjqRG5vyqZAc3B4hXiM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Houstyn op 25-03-2024 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-04 17:09
Houstyn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:58:
Ik heb een kleine vraag (waarbij een nieuw topic openen wat overbodig lijkt voor me):

Via vraag en aanbod heb ik een Huawei Mateview gekocht (de variant met 3:2 beeldverhouding).
Hier zat alleen een HDMI en een power kabel bij. Echter wilde ik graag de USB c gebruiken voor zowel het opladen - als het scherm koppelen met mijn MacBook Pro. Ik heb hiervoor een USB c kabel gepakt uit mijn officiele Apple iPad Pro oplader.

Het probleem is dat alleen de Macbook opgeladen wordt, en maar het scherm niet als input wordt herkent.
Ik was benieuwd - is er een verschil in USB-C kabels, die wellicht wel beide kan doen? En zo ja welke USB C kabel is hiervoor aan te raden? Of zou dit probleem ergens anders kunnen liggen? Ben op het forum niets tegengekomen..

[Afbeelding]
USB(-C) is 1 grote chaos, veel USB-C kabels die geleverd worden bij opladers zijn zo opgebouwd dat ze alleen stroom doorlaten (goedkoper), is maar net hoe de USB-C van binnenuit is aangesloten (even heel kort door de bocht).

het "toverwoord" wat je in dit geval zoekt = thunderbolt
Dit geeft ook video/data door voor beelschermen, aangesloten toetsenborden, opslagmedia ect, en gebruikt de USB-C aansluiting.

Zelf heb ik deze: https://www.amazon.nl/gp/...h_asin_title?ie=UTF8&th=1

Maar een goede google search geeft je legio opties.

[ Voor 4% gewijzigd door RichD1011 op 25-03-2024 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Super bedankt!
Daar was ik, hopende dat ik al mijn USB-C kabels op dezelfde manier zou kunnen gebruiken.
Inderdaad, als ik zoek naar Thunderbolt kom ik op veel opties. Ik waardeer je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04 13:30
Afgelopen week is helaas mijn Magsafe kabel gesneuveld..

En wil graag een nieuwe omdat ik op mijn laptop regelmatig op de bank gebruik.

Is de enige optie die er is gewoon de originele op de apple website?
Ik zie namelijk ook kabels voor "maar" 28 euro? Dit zijn in mijn ogen neppe/namaak?

Iemand hier ervaring mee of een goede suggestie?

Mijn Macbook betreft een M1 pro 14" 16gb/512gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
Rotinomm schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:41:
Afgelopen week is helaas mijn Magsafe kabel gesneuveld..

En wil graag een nieuwe omdat ik op mijn laptop regelmatig op de bank gebruik.

Is de enige optie die er is gewoon de originele op de apple website?
Ik zie namelijk ook kabels voor "maar" 28 euro? Dit zijn in mijn ogen neppe/namaak?

Iemand hier ervaring mee of een goede suggestie?

Mijn Macbook betreft een M1 pro 14" 16gb/512gb
Ik heb zelf goede ervaring met leveringen van: Kabelmix daar zijn originele adapters te krijgen voor een goede prijs. Had zelf voor een oudere MacBook Air hier een bestelt en zelfs voor de prijzen hier bleek hij origineel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
richard-5 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Ik heb zelf goede ervaring met leveringen van: Kabelmix daar zijn originele adapters te krijgen voor een goede prijs. Had zelf voor een oudere MacBook Air hier een bestelt en zelfs voor de prijzen hier bleek hij origineel te zijn.
De prijzen zijn goed, maar toch een tegengeluid.

Ze claimen dat het origineel is, maar ik heb mijn twijfel. Ik heb mijn lader geretourneerd n.a.v. een aantal analyses die ik op YouTube had gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
eindelijk een USB-C/TB verlengkabeltje gevonden welke perfect werkt met mn DELL TB16 en XPS laptop,

tis maar een half metertje, maar goed hij doet het wel prima! en die halve meter is net weer genoeg om de laptop / dock opstelling iets fijner te kunnen neerzetten. vooral omdat die een haakste stekker heeft, dat scheelt een hoop ruimte..

en alle features van het dock werken ook nog prima dus helemaal Happy

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
SMSfreakie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:10:
eindelijk een USB-C/TB verlengkabeltje gevonden welke perfect werkt met mn DELL TB16 en XPS laptop,

tis maar een half metertje, maar goed hij doet het wel prima! en die halve meter is net weer genoeg om de laptop / dock opstelling iets fijner te kunnen neerzetten. vooral omdat die een haakste stekker heeft, dat scheelt een hoop ruimte..

en alle features van het dock werken ook nog prima dus helemaal Happy
Verlengkabels mogen niet volgens de USB-C/TB standaard. Het kan werken, maar kan evengoed brandgevaarlijk zijn als door een schakeling aan e-markers de verkeerde wattages door je kabel gaan.

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04 13:30
Ik heb wat wijzigingen gemaakt in mijn setup en ben nu opzoek naar een langere Thunderbolt 3 of 4 kabel.
Welke merken hebben mensen goede ervaringen mee, de prijzen lopen namelijk erg uiteen van +/- 30 euro tot +/- 100 euro...

Wil natuurlijk niet teveel betalen als het niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@Rotinomm ik heb goede ervaringen met kabels van Cable Matters (via Amazon).
Ik was op zoek naar witte braided kabels van minimaal 1,5 meter om de zwarte kabels van Apple te vervangen. Deze zijn Intel certified en hebben dus een actieve chip waardoor de overdrachtssnelheid en bandbreedte gegarandeerd zijn. Andere merken waar je naar kunt kijken zijn CalDigit en Razer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
Ik heb een Interhub usb c hub gekocht voor mijn MacBook Air m3 maar is volgens mij weer duurkoop, tja wat mag je verwachten voor 27,-
Bij het testen van de usb c poort is de data overdracht naar een externe idd slechts 50 Mb/s terwijl deze normaal al dik boven de 700 Mb/s zou moeten zijn.
Volgens de spec's. (USB 3.1 Gen 1 Type A) data overdracht max 5 Gb/s

Welke usb c met HDMI zouden jullie adviseren wel zonder extra voeding, moet compact blijven.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste