USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:40
Hipska schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:09:
Alles wat USB protocol gebruikt lijkt niet meer te werken. Je zou een defect aan je dock kunnen uitsluiten door even je scherm rechtstreeks aan te sluiten en zien of de USB poorten dan wel werken..
Het lijkt er op dat je gelijk hebt.
Monitor rechtstreeks op MPB met bij monitor geleverde usbc-kabel: beeld is goed en usb3.0 poorten (A stekker) werken gewoon.

Ik heb ook een usbc naar 4x usb3.0 hub gebruikt voor een andere test.
Betreft een simpel, niet extern gevoed hubje van Sharkoon
Sluit ik deze hub aan op de TB4 poort van het Razer dock, dan werken de poorten van de 3.0hub niet.
Zelfde hub rechtstreeks op de MBP werkt goed.
Het lampje op de hub brandt in beide gevallen wel. Er is dus wel connectie.

Conclusie:
De netwerkkabel in de Razer werkt wel.
Audio uitgang van de Razer werkt niet. Zou dat een usb3.0/2.0 connectie zijn?
3x usb3.0 poorten werken niet
3x TB4 poorten werken wel, maar aangesloten apparaten werken alleen voor het usbc-deel. Extra poorten op het usbc apparaat werken niet (usb3.0 en audio uitgang van minitor; hub)

Alles heeft het wel gedaan tot voor kort.

Volgende stap is dat ik het dock maar eens moet aansluiten op een andere Mac met TB4 poort.
Werkt het daar niet, dan lijkt het mij een defect van het dock. Defect op usb2/3.
Werkt het daar wel, dan zal het wellicht een MacOs software dingetje zijn. Moet hem dan nog wel weer testen op mijn eigen MBP natuurlijk. En dan hopen op een wonder.

Iemand aanvullende suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
@dlare Ik heb een AOC U32U1 met een eigen USB-hub. Die gebruik ik alleen niet, maar ik wil het wel voor je testen. De U32U1 zit rechtstreeks op de Thunderbolt 4 dock aangesloten.

Verder heb ik op de dock ook nog een USB hub van TP-Link zitten. Die werkt prima. Met mijn geluid heb ik (vooralsnog) geen problemen. Ik draai de laatste beta.

Je ziet de Realtek audio wel staan, maar er komt geen geluid uit? En als je geluid uitspeelt, zie je dan wel geluid op de metertjes bij je audio settings? Zo ja: dan lijkt mij dat de audio output in de dock stuk is. Het is Realtek en jarenlange radio-ervaring leert me dat die geluidskaartjes echt niks waard zijn. Ik houd mijn hart vast. ;)

Wat ik trouwens ook opmerkte: ik sluit mijn TB4 dock altijd aan op de rechterzijde van de MacBook en dan de meest voorste aansluiting vanaf de voorkant gezien. Ik heb ‘m één keer aan de linkerkant aangesloten en dat gaf vreemd genoeg waak-slaap-problemen.

Daarna weer aan de recherkant aangesloten en het werkte weer perfect. Misschien dat je dat nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:37:
@dlare Ik heb een AOC U32U1 met een eigen USB-hub. Die gebruik ik alleen niet, maar ik wil het wel voor je testen. De U32U1 zit rechtstreeks op de Thunderbolt 4 dock aangesloten.

Verder heb ik op de dock ook nog een USB hub van TP-Link zitten. Die werkt prima. Met mijn geluid heb ik (vooralsnog) geen problemen. Ik draai de laatste beta.

Je ziet de Realtek audio wel staan, maar er komt geen geluid uit? En als je geluid uitspeelt, zie je dan wel geluid op de metertjes bij je audio settings? Zo ja: dan lijkt mij dat de audio output in de dock stuk is. Het is Realtek en jarenlange radio-ervaring leert me dat die geluidskaartjes echt niks waard zijn. Ik houd mijn hart vast. ;)

Wat ik trouwens ook opmerkte: ik sluit mijn TB4 dock altijd aan op de rechterzijde van de MacBook en dan de meest voorste aansluiting vanaf de voorkant gezien. Ik heb ‘m één keer aan de linkerkant aangesloten en dat gaf vreemd genoeg waak-slaap-problemen.

Daarna weer aan de recherkant aangesloten en het werkte weer perfect. Misschien dat je dat nog kan proberen?
Ik zie de Realtek geluidskaart helemaal niet tussen de opties staan.
Mijn MacBook Pro 16 heeft 2 TB4 poorten links en 1 TB4 poort rechts (als je voor de opengeklapte laptop zit).
Ik heb alle 3 poorten al wel geprobeerd.
Dank voor de suggesties, maar voor nu helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje, ik ben op zoek naar een USB hub die ik op mijn bureau kan leggen/bevestigen zodat ik meerdere USB (C) apparaten tegelijkertijd kan laden, maar ook met data kan verbinden naar de PC.

Ik zoek eigenlijk zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/218183b4212f1550a4fc9578b7d18e0fd0b78afe/?url=https%3A%2F%2Fcdn.sandberg.world%2Fproducts%2Fimages%2Flg%2F133-94_lg.jpg

Alleen dan met een aantal USB-C poorten (en ook het liefst een paar gewone USB poorten). Iemand enig idee of zoiets (goedkoop) bestaat? Ik kwam wel deze tegen: https://sandberg.world/nl-nl/product/usb-c-to-4-xusb-c-hub

Maar 53 euro voor 4 USB C poorten (dus effectief maar 3 extra poorten) vind ik wel wat veel geld eigenlijk. En ik zou er het liefst een paar gewone USB poorten op hebben.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:28
Ff de pricewatch invullen is toch niet zo heel moeilijk?

https://tweakers.net/usb-...eEL_Snpz7nDbn0DJjUozLXWCw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:53

Croga

The Unreasonable Man

En hoe zie jij in dat filter dat er meerdere USB-C poorten als uitgang op zitten? Ik krijg namelijk alleen een gigantische lijst met apparaten met 1 USB-C uitgang. Dat is niet waar hij om vraagt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ze zijn er wel, iets duurder dan je misschien wilt... https://www.coolgear.com/...-esd-and-surge-protection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
dlare schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:30:
[...]

Ik zie de Realtek geluidskaart helemaal niet tussen de opties staan.
Mijn MacBook Pro 16 heeft 2 TB4 poorten links en 1 TB4 poort rechts (als je voor de opengeklapte laptop zit).
Ik heb alle 3 poorten al wel geprobeerd.
Dank voor de suggesties, maar voor nu helaas geen oplossing.
Vreemd, maar het dock werkt weer volledig!
Heb eigenlijk niets aangepast.
Snap er eigenlijk niets van, maar het werkt! En daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 01:24
Ik had ook al een bericht gepost in het MacBook Air M1 ervaringen & discussie topic, maar aangezien ik denk dat wellicht de usb-c hub het probleem is probeer ik het hier ook even:

Sinds kort heb ik een nieuwe M1 air voor mijzelf en een voor mijn vrouw.

Helaas loop ik tegen het volgende aan:
De Air van mijn vrouw moet via mini display Port aan een monitor van haar werk. Dit betreft een vrij recente 27 inch AOC monitor.
Hiervoor heb ik deze hub gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl...Qg.2_37.56.ProductPageUrl

Echter herkent de Mac (beide overigens) het scherm niet. De monitor toont no signal. En bij systeemvoorkeuren wordt het scherm niet weergeven. Apple support heeft geen flauw idee. AOC support zegt zelfs dat geen enkele AOC monitor het via een hub doet en dit wordt dan ook niet ondersteund. (Heel bizar imo, we hebben hier ook een MS Surface met dock en die werkt wel met hetzelfde scherm)

Het valt wel op dat de satechi multimedia adapter nogal warm wordt. Ik lees eerder in dit topic dat Satechi vaker warm wordt maar ik kan hier niet duidelijk uit opmaken of dat altijd zo is, of dat er dan toch sprake is van een defect.

We hebben in ieder geval de volgende poorten nodig:
1xusb-A
1xusb-c voor de apple lader
1xHDMI 2.0
1x Mini display port
1x Ethernet 1000mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@fendt Waarom moet het over displayport? Zit er op de monitor geen HDMI? Welke kabel gebruik je tussen de satechi en monitor?

Een USB-C naar HDMI kabel moet volgens mij gewoon werken, dan heb je geen hub nodig en ja, die rotzooi wordt warm.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 13-01-2022 10:46 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
Greatsword schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:45:
@fendt Waarom moet het over displayport? Zit er op de monitor geen HDMI? Welke kabel gebruik je tussen de satechi en monitor?

Een USB-C naar HDMI kabel moet volgens mij gewoon werken, dan heb je geen hub nodig en ja, die rotzooi wordt warm.
Helaas zijn op het kantoor waar mijn vrouw werkt (en het kantoorscherm thuis) allemaal AOC schermen met displayport. De schermen hebben allemaal wel een HDMI ingang, maar ivm compatibiliteit van de Windows-gebruikers worden die niet gebruikt.
Om nu mijn vrouw altijd zelf ook een HDMI kabel mee te laten nemen en die altijd in die schermen te laten prikken gaat te ver. Ik zoek een oplossing zodat ze zelf alleen een hub hoeft mee te nemen.

Ik twijfel om de satechi terug te sturen en deze van pepper te bestellen:

https://www.bol.com/nl/nl...ZLmA_0_39.50.ProductTitle

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 13:02

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

In je eerste post staat mini displayport voor je vrouw op t werk, die zat op de Satechi.
De Pepper heeft alleen normale displayport zo lijkt het.

Weet niet of dat uitmaakt voor je?

[ Voor 13% gewijzigd door kaassouffle op 13-01-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
kaassouffle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:14:
In je eerste post staat mini displayport voor je vrouw op t werk, die zat op de Satechi.
De Pepper heeft alleen normale displayport zo lijkt het.

Weet niet of dat uitmaakt voor je?
Jazeker, Bedankt voor de oplettendheid! Deze valt dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

fendt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Helaas zijn op het kantoor waar mijn vrouw werkt (en het kantoorscherm thuis) allemaal AOC schermen met displayport. De schermen hebben allemaal wel een HDMI ingang, maar ivm compatibiliteit van de Windows-gebruikers worden die niet gebruikt.
Om nu mijn vrouw altijd zelf ook een HDMI kabel mee te laten nemen en die altijd in die schermen te laten prikken gaat te ver. Ik zoek een oplossing zodat ze zelf alleen een hub hoeft mee te nemen.
De HDMI kabel (en hub) kan je toch gewoon daar laten? Dan hoeft ze alleen maar de laptop steeds aan te sluiten.

Beetje aparte werkgever die wel Macbooks en AOC schermen faciliteren maar geen fatsoenlijke manier bieden om het zooitje aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMLDK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04 11:14
fendt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Ik twijfel om de satechi terug te sturen en deze van pepper te bestellen:

https://www.bol.com/nl/nl...ZLmA_0_39.50.ProductTitle

iemand ervaring mee?
Ik wist niet eens dat er Windows laptops bestaan met een mini-displayport.

Dit zijn specifieke USB-C -> Mini-Displayport adapters
https://www.allekabels.nl...aar-mini-displayport.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
Ik heb inmiddels de Ugreen USB-C Adapter Hub 7-in-1 4K@60Hz Thunderbolt 3 hub en een losse usb-c naar Mini DisplayPort kabel besteld.

Ik moet een paar dagen naar het buitenland dus kan er volgende week pas mee verder aan de slag. Bedankt allemaal voor de hulp zo ver! Ik laat nog weten hoe het afloopt:)

[ Voor 44% gewijzigd door fendt op 13-01-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb net de Club 3D CAC-1567 ontvangen: een USB-C -> DP 1.4 adapter. Werk perfect met de bij de monitor geleverde DP kabel. Doet tot nu toe alles goed, zonder glitches. Hij draait op 3840x1600 resolutie met maximaal 144Hz. HDR en VRR werken ook goed. Blij mee :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:33

RGL

Beste mensen,

Een leuke apple accessoires kan wellicht het volgende product voor je zijn?
Dit product heb ik recent aangeschaft vanwege de goede reviews (zie de talloze youtube product reviews)

[EDIT]
Op het momentvan schrijven van deze post, heb ik het product nog niet ontvangen. Mijn verwachte product ervaring zal hoog zijn, gezien de reviews.

Dit product wil ik als media hub, achter mijn Nvida Shield, zetten. 1 latje van 1 TB in zetten voor afspelen val Blu-ray quality films naar de Pioneer LX75 receiver. Of
Als hub/ backup voor mijn werk documenten.

Link naar een van de vele reviews:
YouTube: One Hub to Rule Them All! ACASIS 10-in-1 USB-C Hub Review

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72o886fWOFBxNhJ4ltSYHRHdAHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFM1DakcRxbaP7rZYLSheiAh.jpg?f=fotoalbum_large

Bron:
https://shop.acasis.com/p...-kickstarter-hot-campaign

[ Voor 148% gewijzigd door RGL op 22-01-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 13:02

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

oke, en wat zijn je eigen ervaringen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlare
RGL schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:11:
Beste mensen,

Een leuke apple accessoires kan wellicht het volgende product voor je zijn?
Dit product heb ik recent aangeschaft vanwege de goede reviews (zie de talloze youtube product reviews)

[EDIT]
Op het momentvan schrijven van deze post, heb ik het product nog niet ontvangen. Mijn verwachte product ervaring zal hoog zijn, gezien de reviews.

Dit product wil ik als media hub, achter mijn Nvida Shield, zetten. 1 latje van 1 TB in zetten voor afspelen val Blu-ray quality films naar de Pioneer LX75 receiver. Of
Als hub/ backup voor mijn werk documenten.

Link naar een van de vele reviews:
YouTube: One Hub to Rule Them All! ACASIS 10-in-1 USB-C Hub Review

[Afbeelding]

Bron:
https://shop.acasis.com/p...-kickstarter-hot-campaign
Ik zou toch liever kiezen voor een losse ssd-behuizing en een losse hub. Wil je je ssd een keer verplaatsen, dan hangen er allemaal kabels aan... En een losse ssd-behuizing kost je 3 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGL

RGL

dlare schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Ik zou toch liever kiezen voor een losse ssd-behuizing en een losse hub. Wil je je ssd een keer verplaatsen, dan hangen er allemaal kabels aan... En een losse ssd-behuizing kost je 3 tientjes.
Daarom heb ook maar meteen de HDD enclosure bij besteld.... voor als de hub niet bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvpqpLe0oGA3TOhmdOB0dNbUfdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JVtl11rZQpNfG58SdvCriUS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RGL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:12:
Daarom heb ook maar meteen de HDD enclosure bij besteld.... voor als de hub niet bevalt.

[Afbeelding]
Je weet dat 2.5" HDD/SSD SATA wel echt anders is dan een M.2 SATA?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGL

RGL

Exirion schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Je weet dat 2.5" HDD/SSD SATA wel echt anders is dan een M.2 SATA?
Daar heb je een goed punt dat in mijn benoemde enclosure een 2.5"SSD in gaat en niet een M.2 SATA, "daarmee geen goede vergelijking is".

Dan moet ik bij mijn verhaal additioneel melden dat ik ergens nog twee 2.5" SSD's heb rond slingeren, en prima gebruikt kan worden voor in de SSD enclosure, en gewenste datatranfer snelheid.

Een test zal uitwijzen (proef ondervinderlijk) welke 1 van de twee opties het handigst is om achter de Nvida shield te hangen.
1.) ACASIS SSD enclosure https://shop.acasis.com/p...id-2tb-external-hard-disk
2.) ACASIS USB Hub https://shop.acasis.com/p...-kickstarter-hot-campaign

Zodra ik de items hebt ontvangen, zal ik mijn gebruikerservaring met jullie delen.

[ Voor 9% gewijzigd door RGL op 24-01-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-04 12:09
Ik ben van plan deze week een MacBook Air 2020 M1 aan te schaffen. Nu werk ik af en toe met 2 schermen en heb ik dus een adapter nodig. Nu kwam ik deze tegen https://www.amac.nl/satec...k-hdmi-adapter-spacegrijs. Is dit iets? Of hebben jullie een goede tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:52
Daar kan je maar 1 scherm aan hangen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ananas_NL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:45:
Ik ben van plan deze week een MacBook Air 2020 M1 aan te schaffen. Nu werk ik af en toe met 2 schermen en heb ik dus een adapter nodig. Nu kwam ik deze tegen https://www.amac.nl/satec...k-hdmi-adapter-spacegrijs. Is dit iets? Of hebben jullie een goede tip hiervoor?
Je bedoelt het scherm van je laptop en een extern scherm? Of 2 externe schermen?

Voor het eerste antwoord is dit prima, maar voor hetzelfde geld heb je ook een dongle met HDMI, USB-A én een Cardreader erin van Anker of Ugreen. Dat zou ik liever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hipska schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:01:
Daar kan je maar 1 scherm aan hangen toch?
Meer kan wel, maar met wat workarounds: https://www.macworld.co.u...e-silicon-m1-mac-3799794/

Ook nog een vraag:
Heeft iemand hier al ervaring met Thunderbolt 4 docks die USB PD 100W ondersteunen?

Ben hier voor mijn MBP M1 Max naar op zoek, maar nog weinig echte ervaringen.

[ Voor 23% gewijzigd door CrashOne op 25-01-2022 12:25 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Bij de ATP Podcast hadden ze het erover, leek allemaal prima. Waarschijnlijk allemaal dezelfde chipset. Wel met een enorme powerbrick erbij allemaal, dus dat moet je dan ook willen.

[ Voor 22% gewijzigd door m_a_rnix op 25-01-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
m_a_rnix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Je bedoelt het scherm van je laptop en een extern scherm? Of 2 externe schermen?

Voor het eerste antwoord is dit prima, maar voor hetzelfde geld heb je ook een dongle met HDMI, USB-A én een Cardreader erin van Anker of Ugreen. Dat zou ik liever hebben.
Inderdaad het scherm van mijn laptop en een extern scherm. Ik zie een hoop opties van het merk Anker. Wat is dan aan te raden? Ben volledig nieuw met MacBook en dus ook een dongle als deze. Zie opties met eigen stroom aansluiting, zonder maar ook met of zonder oplaad functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ananas_NL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Inderdaad het scherm van mijn laptop en een extern scherm. Ik zie een hoop opties van het merk Anker. Wat is dan aan te raden? Ben volledig nieuw met MacBook en dus ook een dongle als deze. Zie opties met eigen stroom aansluiting, zonder maar ook met of zonder oplaad functie.
- Wat voor scherm heb je en hoe sluit je je hem daarop aan? HDMI?
- Wat gebruik je nog meer? Er zit niet zoveel op je MacBook zelf. Gebruik je wel eens een SD-kaart bijvoorbeeld? USB-A (oude usb-stick, externe schijf, ...)
- Wil je een netwerkkabel gebruiken?

Zo maak je een lijstje met wat je nodig hebt en wordt je adapter groter of kleiner. Ik zou er in ieder geval een kiezen met 4k 60 Hz voor de video. Veel USB-C hubjes hebben maar 30 Hz over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
[quote]m_a_rnix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:48:
[...]

- Wat gebruik je nog meer? Er zit niet zoveel op je MacBook zelf. Gebruik je wel eens een SD-kaart bijvoorbeeld? USB-A (oude usb-stick, externe schijf, ...)

Gewoon een standaard computerscherm welke ik met HDMI moet aansluiten. Ik gebruik wel eens een usb-a dus die aansluiting erbij is handig. Verder werk ik standaard op WiFi een netwerkkabel is niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Ananas_NL op 25-01-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CrashOne schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:24:
Ook nog een vraag:
Heeft iemand hier al ervaring met Thunderbolt 4 docks die USB PD 100W ondersteunen?

Ben hier voor mijn MBP M1 Max naar op zoek, maar nog weinig echte ervaringen.
Ik heb een MBP M1 Pro en heb net na het nodige uitzoekwerk een OWC Thunderbolt 4 Dock besteld. Die kan laden met maximaal 96W, dus zou voor jou ook wel genoeg moeten zijn. Verder moet het een probleemloos apparaat zijn i.c.m. de nieuwe Macs. Ik heb een Caldigit TS3+ overwogen maar daar lees ik de nodige audio issues over. Bovendien heb ik al een goeie asynchrone USB DAC (met spdif) die onder m'n bureaublad zit, dus weinig meerwaarde.

Hij moet ook compatible zijn met de USB-C aansluitingen op mijn Windows notebook (Asus M7400). Die doet ondersteunt geen Alt Mode voor HDMI/DP, maar dan kan ik in ieder geval dezelfde USB-devices aan dat apparaat aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMLDK
Ananas_NL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:45:
Ik heb een M1 Macbook Air en gebruik twee HDMI schermen (3440x1440 en 2560x1440) en gebruik:
  1. een USB-C -> HDMI kabel voor mijn eerste scherm
  2. een HP USB-C travel dock model TPA-i501 met Displaylink technologie voor mijn tweede scherm
De HP USB-C travel dock is aangesloten op een generieke USB-C hub die ook de M1 kan opladen. Het ziet er een beetje rommelig uit met twee USB-C hubs maar het werkt. Ondertussen zoek ik verder naar een betere oplossing :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ_dHJM1sN4tgMXWpYGmhNCYwY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIKE2RIZ5uoNkd8g795yfYMU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVCkeZbAz8L9sxc0Qs2pgI659Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE7p7PiwN3XOrK6jebm8kJLz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV1iChBXmiLn3tkfY1E4F8mU6CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bb8ROb02kGnR5oBKYRah4gnQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door SMLDK op 27-01-2022 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ananas_NL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:56:
[quote]m_a_rnix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Gewoon een standaard computerscherm welke ik met HDMI moet aansluiten. Ik gebruik wel eens een usb-a dus die aansluiting erbij is handig. Verder werk ik standaard op WiFi een netwerkkabel is niet nodig.
Dan kan je toch zoeken in de pricewatch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Inmiddels een maand verder met Razer Thunderbolt Chroma. Nog steeds uitermate tevreden. Als ik de MacBook Pro aansluit en een toets indruk, heb ik binnen 5 seconden beeld op beide beeldschermen. Ik ben er zo blij mee, dat @RiccardoNL nu ook over is. Hij heeft een Razer Thunderbolt Mercury besteld en inmiddels in bedrijf gesteld. Alles werkt helemaal prima, ook bij hem. De Mac Mini's liggen nu in de kast te wachten totdat ze in een nieuwe radiostudio weer gebruikt worden als sidekick computer. Voor dagelijkse productie is het toch een behoorlijke teleurstelling.

Wel heel blij met mijn MacBook Pro M1 Max, mede om deze reden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

@Dennisweb Helaas was de Razer uitverkocht bij Amazon (koopje voor 229 euro), maar ik vermoed eigenlijk dat de OWC en Razer praktisch identiek zijn. Dezelfde vorm behuizing, met op de extra USB aansluiting bij OWC na een identieke layout van connectoren.

Twee opties:
- OWC is OEM voor Razer
- OWC en Razer gebruiken hetzelfde reference design van de chipset-fabrikant.

Hopelijk werkt de OWC in ieder geval net zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:14:
@Dennisweb Helaas was de Razer uitverkocht bij Amazon (koopje voor 229 euro), maar ik vermoed eigenlijk dat de OWC en Razer praktisch identiek zijn. Dezelfde vorm behuizing, met op de extra USB aansluiting bij OWC na een identieke layout van connectoren.

Twee opties:
- OWC is OEM voor Razer
- OWC en Razer gebruiken hetzelfde reference design van de chipset-fabrikant.

Hopelijk werkt de OWC in ieder geval net zo goed :)
Zit er dik in ;)

Die lage prijs was voor mijn broer ook de reden om ‘m nu aan te schaffen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Inmiddels heb ik de OWC binnen en tot nu toe lijkt alles perfect te werken. Een paar keer sleep en wake werkt met de TB -> Displayport adapter eraan ook top (3840x1600@144Hz), dus hopen dat het allemaal zo blijft.

Wat het OEM-verhaal betreft, ik heb op printplaten van OWC letterlijk Good Way gedrukt zien staan. Die maken dit soort spul en zijn zowel ODM als OEM voor derden. Hetzelfde geldt voor CE-Link. Bij Good Way op de site herken je ook wel wat behuizingen die elders voorbij komen, of iets wat er erg op lijkt. Hardwarematig is het allemaal zo'n beetje hetzelfde spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:19
SMLDK schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb een Macbook Air en gebruik twee HDMI schermen (3440x1440 en 2560x1440) en gebruik:
  1. een USB-C -> HDMI kabel voor mijn eerste scherm
  2. een oude HP USB-C travel dock met Displaylink technologie voor mijn tweede scherm
De HP USB-C travel dock is aangesloten op een generieke USB-C hub die ook de M1 kan opladen. Het ziet er misschien een beetje rommelig uit met twee USB-C hubs maar het werkt :-)
Heb je een M1 MacBook Air? En heb je een link naar de USB-C (Displaylink) dock?

Ik wil eigenlijk twee beeldschermen op mijn M1 MacBook Pro aansluiten maar zie steeds veel conflicterende dingen & oude moeilijk te krijgen docks voorbijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

edofso schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:22:
Deze lui zijn redelijk gespecialiseerd in DisplayLink spul: https://i-tec.pro/nl/technische-ondersteuning/displaylink/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMLDK
edofso schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Ik wil eigenlijk twee beeldschermen op mijn M1 MacBook Pro aansluiten maar zie steeds veel conflicterende dingen & oude moeilijk te krijgen docks voorbijkomen.
Ik heb mijn originele post voorzien van foto's. De HP USB C Travel dock TPA-i501 heb ik al jaren en is nieuw niet meer verkrijgbaar. Er staat er nu een op Marktplaats.

De zoektocht naar een elegantere oplossing gaat onverminderd door, ook omdat ik straks naast mijn M1 MacBook Air een MacBook M1 Pro krijg. Ik kijk met een schuin oog naar de Dell D6000 dock, daarvan staan er zat op Marktplaats, alleen vind ik ze nog te duur.... Ik heb nog meer hobby's die ook allemaal geld kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Omdat ik wat verhalen over traag Ethernet op die Thunderbolt docks heb gelezen (specifiek de Realtek 8153) heb ik net even getest met iperf3. Tussen de machine aan de dock en een NAS (met 2 hubs ertussen) haalt ie stabiel 940Mbit, wat gewoon de maximale effectieve throughput van Gigabit Ethernet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 22:09
Ik zoek een USB-C naar HDMI kabel die 4k60hz en HDR/Dolby Vision ondersteunt bij een Macbook M1 naar LG G1 tv. Zie door de vele bomen het bos even niet meer.

Ik dacht dat de originele Apple A2119 adapter dat kon, maar volgens mij geen HDR bij 60hz.

Nu hoop ik dat deze kabel het wel kan omdat deze expliciet HDMI 2.1 beschrijft https://www.amazon.nl/Cab...dmi+2.1%2Caps%2C82&sr=8-3

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

@MailMan Voor DisplayPort heb ik goeie ervaringen met Club 3D. Voor HDMI hebben zij deze die tot 4K 120Hz met HDR zou moeten werken:

https://www.club-3d.com/e...c_1.2_active_adapter_m-f/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:39

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MailMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:23:
Ik zoek een USB-C naar HDMI kabel die 4k60hz en HDR/Dolby Vision ondersteunt bij een Macbook M1 naar LG G1 tv. Zie door de vele bomen het bos even niet meer.

Ik dacht dat de originele Apple A2119 adapter dat kon, maar volgens mij geen HDR bij 60hz.

Nu hoop ik dat deze kabel het wel kan omdat deze expliciet HDMI 2.1 beschrijft https://www.amazon.nl/Cab...dmi+2.1%2Caps%2C82&sr=8-3

De A2119 ondersteunt HDR in alle officieel ondersteunde resoluties en verversingssnelheden. 4K@60 staat daar bij, dus wordt HDR ook dan ondersteund.

Zowel HDR10 als DolbyVision overigens.

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT207806

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik neem aan dat je dit wilt voor Films e.d. waarom dan niet gewoon iets als Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Greatsword schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik neem aan dat je dit wilt voor Films e.d. waarom dan niet gewoon iets als Plex?
Dan moet ik nog een servertje/nas/raspberry gaan kopen en configgen terwijl ik ook weer niet zo vaak films/series kijk. Vind het prima om dat dan van de Mac M1 te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
MailMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Dan moet ik nog een servertje/nas/raspberry gaan kopen en configgen terwijl ik ook weer niet zo vaak films/series kijk. Vind het prima om dat dan van de Mac M1 te doen.
Mac kan ook de server zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MailMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:18:
[...]

m_a_rnix schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Dat dus.

Plex Media Server dus op de Mac installeren en de Plex App op je Tv, Smartphone etc.

https://www.plex.tv/media-server-downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
m_a_rnix schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Maar dan gaat de connectie via Wifi of Wired?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55
MailMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Maar dan gaat de connectie via Wifi of Wired?
Wifi. Je installeert de plex app op je tv. Of je doet het via Chromecast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit gaat ver offtopic, heren :)

• MailMan

Wilde even laten weten dat 4K60hz met HDR werkt op een M1 wanneer je de Apple A2119 adapter en 2.1HDMI kabel gebruikt :)

Alleen moet ik Dolby Vision nog testen.

• 4nter0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-09-2024
Iemand toevallig een idee?

Ik heb deze week een Razer TB4 dock ontvangen en paar kabeltjes geconnecteerd:

- usb c to display
- usb c to shure mic
- usb c to sony cam
- front naar rechterpoort macbook pro m1 2021

Voor één of andere reden als ik mijn camera gebruik krijg ik 2 seconden bewegend beeld en daarna bevriest het beeld. Als ik mijn camera dan aansluit via de normale usb a dan werkt alles wel vlotjes. Mogelijk toch een issue met power-delivery over de usb c controller?

- 4nter0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Heeft iemand een kleine verlengkabel in gebruik i.c.m. de Apple AV-multipoort-adapter (V2 Model A2119)? Ik heb er veel naar gegoogeld, maar ik krijg het niet gevonden. Ik heb een kabel besteld die naar mijn idee zou moeten werken (specs komen overeen) maar de usb-a werkt niet. Ben nu een beetje huiverig wat anders te bestellen. Zoek een verlengkabel van zo'n 50cm om die adapter wat netter weg te werken. Is het überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaoCheeBye
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:05

ChaoCheeBye

Иди на хуй

Heeft iemand advies?

Mijn situatie is als volgt.

Mijn Reloop Hub setup:
1 x USB-C (5 Gbps) naar M1 Mac
1 x USB-A naar Rane 72 Mixer
1 x USB-A naar Phase Controller
1 x USB-A naar Samsung T5
1 x USB-A naar Samsung T7
1 x USB-C PD5
Vanuit M1 Mac 1 x USB-C naar DP in 27' monitor

De Samsung T5 en T7 halen max 40MB/s in deze setup. Heel handig. Ik gebruik nu de meegeleverde Samsung USB-A naar C kabels en de snelheid is nu rond de 350 MB/s :) k ben op zoek naar een oplossing waarbij ik de max. snelheid haal van die Samsung drives en een Card Reader heb.

Ik dacht om dit op te lossen met een CallDigit TS4. Vanuit die TS4 ga ik dan richting de PD5 op de Reloop Stand hub.

Is dit handig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_zmwJkQDmqv_XU0i0J-ZEl7w9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haJoOPgLul4btzM4nO7SidKn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ChaoCheeBye op 10-04-2022 21:44 . Reden: update snelheid ]

Сука Блять

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@ChaoCheeBye Die CalDigit gaat zeker wel werken, ja. Toch een beetje de gold standard. Je gaat dan naar 10 Gb/s voor die SSDs. Maar toch wel gek dat je met die Reloop USB hub maar 40 MB/s haalt.

lllustrious schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:42:
Heeft iemand een kleine verlengkabel in gebruik i.c.m. de Apple AV-multipoort-adapter (V2 Model A2119)
USB-C verlengkabels zijn, zoals ik het begrijp, expliciet "verboden" in de standaard. Dus wat je kan krijgen, is allemaal van een of ander vaag merk. Die Apple adapter is sowieso geen klachtenvrij ding, gezien de reviews, en dan een verlengkabel er aan hangen?...

Neem een voorbeeld aan @ChaoCheeBye, die trekt z'n portemonnee en koopt gewoon het BMW 7-serie equivalent van een hub 8)

[ Voor 62% gewijzigd door TucanoItaly op 25-03-2022 08:38 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Ik begon zo een vermoeden te krijgen.. Een mooi TB dock lijkt me ook wel wat. Het is gewoon zo knullig dat met die usb-c dongles ik nét niet voor elkaar krijg wat ik zou willen en met WFH zijn de prijzen van die docks echt ontploft. Ik ga maar eens rustig sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaoCheeBye
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:05

ChaoCheeBye

Иди на хуй

TucanoItaly schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:27:
@ChaoCheeBye Die CalDigit gaat zeker wel werken, ja. Toch een beetje de gold standard. Je gaat dan naar 10 Gb/s voor die SSDs. Maar toch wel gek dat je met die Reloop USB hub maar 40 MB/s haalt.

Neem een voorbeeld aan @ChaoCheeBye, die trekt z'n portemonnee en koopt gewoon het BMW 7-serie equivalent van een hub 8)
Bedankt!

Ik vermoed dat zodra ik die Samsung drives aansluit op de TS4 en die op haar beurt aansluit op de Reloop Stand Hub, de snelheid wegens de USB-C PD output (5 Gb/s) op de Reloop max 5 Gb/s zal zijn. Stuk beter dan 40 MB/s.

Zou de Reloop Hub de TS4 verbinding accepteren voor Data en PD? Ik gebruik in dit geval de host van de TS4 en connect via de USB-C PD input (3.2 PD5 max 60W) van de Reloop. De kabel die ik wil gebruiken is de meegeleverde Apple kabel van de M1 Mac laptop.

Het liefst trek ik mijn buidel niet onnodig, vind ik het hebben van welke werkende automerk dan ook al ultieme luxe maar het gaat er bij mij vooral om dat het goed en stabiel blijft werken :)

Is er een andere combinatie van aansluiten en of hardware waar ik nog niet over heb nagedacht?

edit: tijdens mijn zoektocht vond ik de volgende link dancharblog.wordpress.com/2021/02/05/usb4-tb4-docks/

[ Voor 6% gewijzigd door ChaoCheeBye op 28-03-2022 00:51 ]

Сука Блять

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@ChaoCheeBye Waarom zou je de Reloop hub nog gebruiken? Die wil je er tussenuit houden, naar mijn mening. Ik heb slechte ervaring met hubs aansluiten op docks, althans onder macOS leverde dat instabiliteit op. De hub verdween, of de helft van de poorten werkte niet. Dat was wel drie versies terug, maar eerlijk gezegd wordt de werking van die dingen bepaald door firmware, en die is behoorlijk complex. Ik zou het zo eenvoudig mogelijk houden.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 14:13
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een dock dat onderstaande doet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOPDt1PNrwBsTjy7kqQgjFNDIOA=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/eQu4YjNNFVVzlDe27f5Cs620.gif?f=fotoalbum_large

legenda:
M1 = m1 MacBook Air
DP = Displayport
C = USB C
A = USB A

Er zijn legio docks met allerhande extra's zoals HDMI en geheugenkaarten die ik allemaal niet nodig heb. Zelfs na een zoektocht hier en op de websites van anker, ugreen en amazon vind ik alleen maar overbodig spul. Dit zou toch een eenvoudig dock kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:10
@drmadi Als je een USB-C naar DP kabel/adapter gebruikt kun je af met een Thunderbolt hub: https://www.owcdigital.com/products/thunderbolt-hub

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
Dank, ik heb de informatie doorgelezen en dit past mogelijk beter bij wat ik zoek. De prijzen zijn wat forser dan ik verwacht had (190 euro voor enkele thunderbolt poorten) maar dit lijkt wel een standaard waar ik lang mee zal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:42
Waarom niet de hier eerder gelinkte Anker of bijvoorbeeldKingston Nucleum
Die hebben weliswaar HDMI wat je niet zal gebruiken, maar voldoen verder wel aan je eisen (2x USB A, 2x USB C). En dan ben je voor 40/50 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
Wat mij dus verward over de gelinkte Anker is of ik de USB-C poorten kan gebruiken voor mijn extern scherm (thunderbolt naar display port).

USB-C Input = input van wat? Dit klinkt niet als een video output mogelijkheid
USB-C Data = voor mijn externe T5 SSD

Ik zou natuurlijk een HDMI kabel kunnen kopen voor mijn extern scherm, maar dat kan ik net zo goed houden wat ik heb (namelijk 2 thunderbolt poorten waar ik mijn stroom afhaal om mijn externe SSD te koppelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
drmadi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:02:
Wat mij dus verward over de gelinkte Anker is of ik de USB-C poorten kan gebruiken voor mijn extern scherm (thunderbolt naar display port).
USB-C input kan nooit een DP signaal over een USB-C output geven, tenzij het USB4 of TB is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:42
drmadi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:02:

USB-C Input = input van wat? Dit klinkt niet als een video output mogelijkheid
USB-C Data = voor mijn externe T5 SSD

Ik zou natuurlijk een HDMI kabel kunnen kopen voor mijn extern scherm, maar dat kan ik net zo goed houden wat ik heb (namelijk 2 thunderbolt poorten waar ik mijn stroom afhaal om mijn externe SSD te koppelen)
Het lijkt in je tekening alsof je 1 poort op de Air gebruikt voor je externe scherm en de andere poort wil gebruiken voor het dock met daarop de rest aangesloten.
Dat zou moeten kunnen met de Anker, waarbij USB-C Input de input is voor de voedingskabel van je Air.

Als je ook je scherm op het dock wil aansluiten dan kom je inderdaad aansluitingen tekort en kom je uit bij een dock zoals de OWC. Maar die heeft geen 2x USB-A, mocht je die tegelijk nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrs2
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 15:10
@drmadi Ik heb bij mijn MBA op 1 poort een externe SSD zitten en een usb-c hub van Cable Matters (201046-BLK) op de andere poort. Deze heeft DisplayPort, USB-PD throughput, 2x usb-A en UTP. Helaas is 'ie uitverkocht, want voor ruim 30 euro op Amazon was het een prima koopje. Je zou kunnen kijken of 'ie weer beschikbaar komt :)

Edit: hier staat ie als ie weer beschikbaar is: https://www.amazon.nl/dp/B06ZY1ZJDQ/

[ Voor 7% gewijzigd door rrs2 op 07-04-2022 07:54 . Reden: Amazon linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:11

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een goede ssd enclosure dat goed werkt met m1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

alienfruit schreef op zondag 17 april 2022 @ 03:53:
Wat heb je zelf al gevonden? Over wat voor SSD hebben we het hier? Wat is je budget, wat vind je belangrijk? Waarom niet gewoon een Samsung T7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrs2
alienfruit schreef op zondag 17 april 2022 @ 03:53:
Ik heb een aantal Thunderbolt 3 enclosures geprobeerd. Deden het allemaal goed, maar de snelheid viel tegen... Bleek dat de nvme drive (crucial p5) niet goed ondersteund te zijn. SN Black 750 SE gehaald en die werd wel goed ondersteund door M1 icm Thunderbolt enclosure. Ik gebruik nu een Orico TOM2T3, werkt al een paar weken perfect als bootdrive met prima lees en schrijfsnelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik ben op zoek naar een DAS enclosure voor meerdere harde schijven.
Ik kom niet verder dan de TR004.

Volgens mij is dit de goedkoopste oplossing
pricewatch: QNAP TR-004 Zwart

Of kan ik beter een DIY DAS maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

rrs2 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:16:
[...]

Ik heb een aantal Thunderbolt 3 enclosures geprobeerd. Deden het allemaal goed, maar de snelheid viel tegen... Bleek dat de nvme drive (crucial p5) niet goed ondersteund te zijn. SN Black 750 SE gehaald en die werd wel goed ondersteund door M1 icm Thunderbolt enclosure. Ik gebruik nu een Orico TOM2T3, werkt al een paar weken perfect als bootdrive met prima lees en schrijfsnelheden.
Ik ben ook opzoek naar iets dergelijks. Wat zijn jouw lees en schrijfsnelheden? Ik had begrepen dat je zelfs met TB4 niet verder komt dan 2100 mbps wat op zich prima is natuurlijk, maar ik heb nog niet gezien dat je echt de maximale snelheden kunt halen van bijvoorbeeld 5000 mbps.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-04 16:00

===

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrs2
DAMAGE schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 01:04:
[...]

Ik ben ook opzoek naar iets dergelijks. Wat zijn jouw lees en schrijfsnelheden? Ik had begrepen dat je zelfs met TB4 niet verder komt dan 2100 mbps wat op zich prima is natuurlijk, maar ik heb nog niet gezien dat je echt de maximale snelheden kunt halen van bijvoorbeeld 5000 mbps.
Met de WD BLACK SN750 SE 500GB icm MacBook Air M1 komt ik op deze snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIMImn-gqVgx7p30TnsAjEBuv8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TvwZHtqvAcp8L69wBy8AYqAL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@rrs2 Ik heb maar een Samsung Pro M.2 gekocht van 2TB en een Orico behuizing. Ik wil namelijk mijn development puur op mijn Mac gaan doen en dan werk ik ook veel met databases etc. Ik heb nu mijn PHP helemaal draaiend en dat gaat best snel op de M1 Max. Eerder deed ik wat tests en toen vond ik het vrij traag allemaal. Was best teleurgesteld. Kwam er achter dat mijn virus scanner (Sophos) alles real time aan het scannen was. Dus ik heb toen maar alles wat met development te maken heeft geexclude van scannen en dat. deed de truc. In eens stukken sneller en zeer tevreden ermee. Daar kan ik wel mee werken! Als de database nu ook nog snel is op die externe SSD dan kan ik dat allemaal naar de Samsung moven en hopelijk lekker snel alles uitvoeren. Ben benieuwd! Natuurlijk niet zo snel als de SSD in mijn Mac Studio maar denk snel genoeg voor de development dingen die ik er op wil gaan doen. Mag weer wat kosten allemaal maar als ik daardoor stukken sneller mijn werk kan doen dan ben ik zeer tevreden.

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 06-05-2022 01:13 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:42
Hoi allemaal, ik ben al een poosje op zoek naar een goed docking station om 2 externe monitoren aan mijn mb pro m1 2021 te hangen echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Welke aanbevelingen hebben jullie? Ik heb zelf wat rondgezocht en ik denk dat ik rekening moet houden met displaylink functionaliteit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrs2
KoningsGap schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:59:
Hoi allemaal, ik ben al een poosje op zoek naar een goed docking station om 2 externe monitoren aan mijn mb pro m1 2021 te hangen echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Welke aanbevelingen hebben jullie? Ik heb zelf wat rondgezocht en ik denk dat ik rekening moet houden met displaylink functionaliteit of niet?
Wat voor aansluitingen hebben die externe monitoren? En welke resolutie+refreshrate?

USB-C (je macbook ondersteund namelijk DP alt mode) is natuurlijk het makkelijkst, dan heb je niet een docking station nodig (gebruik wel een goede USB-C data kabel).
DisplayLink is weer wat anders, maar ik denk niet dat je dat nodig gaat hebben.

Zelf heb ik ook goede ervaring met een USB-C naar DisplayPort kabel die gebruikt maakt van Alt-mode ("USB C DisplayPort 1.4 kabel 8K @60Hz Stouchi 4K @144Hz/120Hz 5K @60Hz 2K @240Hz Thunderbolt 3 naar DisplayPort HBR3 32,4Gbps Type C DP 1.4 voor M1 MacBook Pro 2021 Mac Mini XPS 2M/6,6Ft VESA-gecertificeerd ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:42
rrs2 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Wat voor aansluitingen hebben die externe monitoren? En welke resolutie+refreshrate?

USB-C (je macbook ondersteund namelijk DP alt mode) is natuurlijk het makkelijkst, dan heb je niet een docking station nodig (gebruik wel een goede USB-C data kabel).
DisplayLink is weer wat anders, maar ik denk niet dat je dat nodig gaat hebben.

Zelf heb ik ook goede ervaring met een USB-C naar DisplayPort kabel die gebruikt maakt van Alt-mode ("USB C DisplayPort 1.4 kabel 8K @60Hz Stouchi 4K @144Hz/120Hz 5K @60Hz 2K @240Hz Thunderbolt 3 naar DisplayPort HBR3 32,4Gbps Type C DP 1.4 voor M1 MacBook Pro 2021 Mac Mini XPS 2M/6,6Ft VESA-gecertificeerd ")
Beide monitoren hebben dp en/of hdmi, voorkeur voor dp. Ik wil waar mogelijk maar 1 kabel uit m'n macbook naar docking station, vandaar de keuze voor een docking station en niet usb c -> dp kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@rrs2 Op mijn Mac Studio met M1 Max haal ik met een Samsung 980 Pro 2TB 2666 MB/s schrijven. Niet slecht. Dit helpt mijn development werkzaamheden wel. Met de Database nu op die drive gaat alles op de M1 Max echt super snel. Erg blij mee :) Overigens ook een Orico behuizing gekozen. Zijn prijzig maar alles is het meer dan waard als je opzoek bent naar extra opslag die wel snel moet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door DAMAGE op 05-05-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51

ralpje

Deugpopje

Ik probeer m'n thuis set-up wat te optimaliseren.
Momenteel werk ik thuis met name op m'n dekstop, die ik aansluit op een Philips 34" curved widescreen monitor. Als seconday monitor heb ik daar nog een oud HP 21" scherm naast hangen.
Ik heb echter (the perks of eigen baas zijn :p) een Dell XPS en een Macbook Air M1. Wisselen tussen deze devices, afhankelijk van wat ik doe, vind ik eigenlijk wel fijn.

Ik zou graag de desktop in z'n geheel niet meer gebruiken voor werk, maar samen met de widescreen monitor ergens anders plaatsen en puur gebruiken voor gaming / rommelen. De beide laptops zullen dan m'n workhorses worden voor werk.

Idee is een tweetal 27"(?) 4K schermen te plaatsen, in combinatie met een dock. Gezien de beperkingen van de M1 is dat dock dus het grootste twijfelpunt.

Long story short: ik zoek een dock waarmee ik twee schermen kan aansturen op zowel m'n Air M1 als m'n Dell XPS. Als randapparatuur komt daar niet zoveel aan, hooguit een webcam. Wel nog een Shure mic op USB-C. Een 3,5" audio out zou fijn zijn, maar geen keiharde must.

De golden standard zou dan de Caldigit TS4 zijn, maar die is werkelijk nergens meer te verkijgen. Als alternatief kom ik de Anker PowerExpand Elite tegen. Zou die aan mijn eisen voldoen?
Ik merk dat ik te lang niets met randapparatuur gedaan heb om écht op de hoogte te zijn van alle details omtrent USB-C, Thunderbolt en de standaarden die daarbij horen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:51
ralpje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:33:
De golden standard zou dan de Caldigit TS4 zijn, maar die is werkelijk nergens meer te verkijgen.
pricewatch unsorted: CalDigit TS4 Thunderbolt Station 4 Plus Space Grey
Als alternatief kom ik de Anker PowerExpand Elite tegen. Zou die aan mijn eisen voldoen?
Dat lijkt een TB3 dock te zijn?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

The Lord schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:37:

[...]
Dat lijkt een TB3 dock te zijn?
Ik zit dus inmiddels zo slecht in die materie dat ik geen idee heb of dat wel of geen issue is.
Thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:05
ralpje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Ik zit dus inmiddels zo slecht in die materie dat ik geen idee heb of dat wel of geen issue is.
Thanks voor de link!
Je Macbook Air M1 kan toch maar één extern scherm aansturen? Dat gaat een dock niet oplossen. Eventueel kun je iets met een USB docking stations die zijn voorzien van DisplayLink. Maar of dit echt stabiel werkt inmiddels weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 19-05-2022 08:50 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Inspired schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:49:
[...]

Je Macbook Air M1 kan toch maar één extern scherm aansturen? Dat gaat een dock niet oplossen. Eventueel kun je iets met een USB docking stations die zijn voorzien van DisplayLink. Maar of dit echt stabiel werkt inmiddels weet ik niet.
Als ik het goed begrijp werken die Caldigit dingen op basis van DisplayLink en werkt dat prima.
Maar goed, wellicht dat iemand hier andere informatie heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:05
ralpje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:58:
[...]

Als ik het goed begrijp werken die Caldigit dingen op basis van DisplayLink en werkt dat prima.
Maar goed, wellicht dat iemand hier andere informatie heeft ;)
Volgens mij hebben die geen DisplayLink. Een Dell D6000 bv wel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Die D6000 is ook nog wel een optie.
En anders toch ook maar de upgrade naar een MacBook Pro overwegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

@ralpje Hier ook een zelfstandige die noodgedwongen een MBP en Windows notebook naast elkaar gebruikt. Ik heb een Alienware 38" scherm op 144Hz draaien met de MBP M1 Pro via een OWC Thunderbolt 4 dock. Ook ethernet en audio zijn daarop aangesloten. Mijn Asus Vivobook Pro heeft helaas geen video noch charging over USB-C, maar verder werkt alles wat op de dock aangesloten is prima. Liever heb je uiteraard 1 machine voor alles, maar het bevalt echt prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
iemand al enige ervaringen met thunderbolt 3 verlengkabels?
ik vind de 30cm (ofzo) kabel die aan mijn dock zit toch echt iets te kort.. een verlengkabeltje van 30~50 cm zou al veel schelen...

ik heb er nu 1 van een meter.. Power Delivery gaat keurig.. maar het dock wordt zelf verder niet goed herkent :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:46
SMSfreakie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:14:
iemand al enige ervaringen met thunderbolt 3 verlengkabels?
ik vind de 30cm (ofzo) kabel die aan mijn dock zit toch echt iets te kort.. een verlengkabeltje van 30~50 cm zou al veel schelen...

ik heb er nu 1 van een meter.. Power Delivery gaat keurig.. maar het dock wordt zelf verder niet goed herkent :(
Verlengkabels niet aan beginnen. Er zijn gecertificeerde kabels van 1 en 2m te koop, Cable Matters bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
ZiSE schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Verlengkabels niet aan beginnen. Er zijn gecertificeerde kabels van 1 en 2m te koop, Cable Matters bijvoorbeeld.
Second that! Ik heb diverse lange kabels van Cable Matters (2 of 3 meter uit mijn hoofd) die het prima doen. Verlengen geeft vaak meer problemen dan iets meer betalen voor een goede kabel. En volgens mij is CM relatief vriendelijk geprijsd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
Thunderbolt is wel anders dan USB-C (wat zelf ook weer vanalles kan zijn, 2.0/3.1/3.2/4.0). Thunderbolt kun je inderdaad niet verlengen, dus let er op dat je echt een TB3 kabel koopt en niet zomaar USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm nou volgens mij zijn er geen alternatieve lange kabels voor de Dell TB16 dock... das dan wel even jammer maar goed als het niet kan houd het op

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:53:
hm nou volgens mij zijn er geen alternatieve lange kabels voor de Dell TB16 dock... das dan wel even jammer maar goed als het niet kan houd het op
En over welke kabel hebben we het dan specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:18:
[...]

En over welke kabel hebben we het dan specifiek?
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/615SP-GcleL._SL1500_.jpg

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:46
Ben blij dat we iets van standaardisatie hebben gekregen de afgelopen jaren ;)
Die ga je niet langer vinden ben ik bang (oud en volgens mij redelijk uniek voor Dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja dat vreesde ik ook dat deze er niet in een langere uitvoering is.. vandaar de zoektocht maar denk ik dat het onmogelijk is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:52
God, wat een misbaksel 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-03 12:29
Op mijn 32 inch QHD VA 75Hz 2560x1440p 16:09 scherm krijg ik steeds korrelig beeld zodra ik mijn Macbook Air M1 aansluit via een HDMI kabel i.c.m. de volgende adapter:
https://www.startech.com/nl-nl/kaarten-peripherals/dkt30chvw

Op internet lees ik dat 1440p simpelweg niet op de juiste manier wordt ondersteund met een M1. Ik neem aan dat ik dit dus niet kan oplossen d.m.v. een andere kabel of docking station of adapter?
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste