Het lijkt er op dat je gelijk hebt.Hipska schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:09:
Alles wat USB protocol gebruikt lijkt niet meer te werken. Je zou een defect aan je dock kunnen uitsluiten door even je scherm rechtstreeks aan te sluiten en zien of de USB poorten dan wel werken..
Monitor rechtstreeks op MPB met bij monitor geleverde usbc-kabel: beeld is goed en usb3.0 poorten (A stekker) werken gewoon.
Ik heb ook een usbc naar 4x usb3.0 hub gebruikt voor een andere test.
Betreft een simpel, niet extern gevoed hubje van Sharkoon
Sluit ik deze hub aan op de TB4 poort van het Razer dock, dan werken de poorten van de 3.0hub niet.
Zelfde hub rechtstreeks op de MBP werkt goed.
Het lampje op de hub brandt in beide gevallen wel. Er is dus wel connectie.
Conclusie:
De netwerkkabel in de Razer werkt wel.
Audio uitgang van de Razer werkt niet. Zou dat een usb3.0/2.0 connectie zijn?
3x usb3.0 poorten werken niet
3x TB4 poorten werken wel, maar aangesloten apparaten werken alleen voor het usbc-deel. Extra poorten op het usbc apparaat werken niet (usb3.0 en audio uitgang van minitor; hub)
Alles heeft het wel gedaan tot voor kort.
Volgende stap is dat ik het dock maar eens moet aansluiten op een andere Mac met TB4 poort.
Werkt het daar niet, dan lijkt het mij een defect van het dock. Defect op usb2/3.
Werkt het daar wel, dan zal het wellicht een MacOs software dingetje zijn. Moet hem dan nog wel weer testen op mijn eigen MBP natuurlijk. En dan hopen op een wonder.
Iemand aanvullende suggesties?