USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:40
m_a_rnix schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:51:
[...]

Hiervoor zijn apps:
displaybuddy (zit ook in Setapp, PM voor een maandje gratis)
ExternalDisplayBrightness (Gratis)

Je kan dan instellen of alles met dezelfde knoppen werkt of dat je aparte hokeys wil maken voor je externe schermen.
Dank voor de suggesties!
De eerste is mij te duur voor wat t is, de tweede werkt niet. Mogelijk komt dat doordat de monitoren via USB c zijn verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik ken je monitor niet natuurlijk @Anoniem: 27701. Soms moet je iets aanzetten in het menu van je monitor. Bij mij werkt het over een usb-c kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 14:35
@dlare probeer eens Lunar: https://lunar.fyi/

Die werkte prima met mijn oude schermen. De interface is wel even wennen :)

Leuke setup trouwens! Zoiets zoek ik dus ook, maar de Razer dock met je schermen wordt me een beetje veel te duur :+
De HyperDrive was op indiegogo weer beschikbaar dus ik heb daar eentje van besteld. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04 19:42
dlare schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:01:
[...]

Dank voor de suggesties!
De eerste is mij te duur voor wat t is, de tweede werkt niet. Mogelijk komt dat doordat de monitoren via USB c zijn verbonden?
Kan je ook de macbook uit slaapstand halen terwijl hij in clamshell mode is via de razer dock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlare
nDirect090 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:04:
[...]

Kan je ook de macbook uit slaapstand halen terwijl hij in clamshell mode is via de razer dock?
Ja, dat werkt goed.
Wat wel jammer is, is dat er maar 3 tb4 poorten op het dock zitten. Heb er nu 2 in gebruik voor de monitoren. Dan is er nog maar 1 over. Daar heb ik nu een Samsung T7 ssd aan hangen. Wil ik m’n toetsenbord of telefoon aansluiten (met usbc naar lightning), dan kan dat dus niet meer op het dock. Zet ik er een Satechi 4 poorts usbc hub tussen, dan zakt de transfersnelheid van de ssd drastisch in. Monitor op de satechi hub kan niet.

[ Voor 47% gewijzigd door dlare op 21-11-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
Ik heb deze geprobeerd op mijn Dell waar hij de laptop niet op laad maar als ik hem aansluit op de MacBook dan laad hij hem wel op.

Ik denk dat ik een sterkere charger nodig heb om deze op een juiste manier te gebruiken.

Bekijk LifeGoods 7in1 USB C Hub - 3x USB 3.0 - 4K HDMI - USB-C Oplader - SD/TF Kaart - Power Delivery - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 40% gewijzigd door Smartbikers op 23-11-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryante
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 19:34
Smartbikers schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:25:
Ik denk dat ik een sterkere charger nodig heb om deze op een juiste manier te gebruiken.
Het is altijd zo dat de hub/dock een paar watts zelf gebruikt. Dus met een 100watt charger krijgt je laptop niet die 100watt maar iets van 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryante
Naar aanleiding van deze topic: woutur in "Anker USB-C Hub met ethernet killed mijn netwerk" uiteindelijk besloten om niet een hub van anker aan te schaffen hoewel deze leek te voldoen aan mijn eisen:
  • 1x hdmi 4k@60 hz
  • ethernet
  • power passthrough
Echter blijkt dat de gebruikte asix chipset niet werkt met big sur. Direct dan ook bij deze ter info hier in het usb-c accessoire topic :)

Iemand anders weet wel een alternatief te benoemen: pricewatch: OWC USB-C Travel Dock E
Heeft iemand ervaring deze van OWC? Voor een zacht prijsje lijkt het een zeer bruikbaar apparaatje die iig aan mijn eisen voldoet. Met een snelle google lijken de reviews aan te geven dat het doet wat het zegt.
Andere suggesties zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 13:02

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

@Aryante Ik ga deze halen denk ik: https://www.mediamarkt.nl...ultiport-hub-1699409.html. Nu in aanbieding nog. Power passthrough niet zo belangrijk voor me. Maar wil wel ethernet en USB-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryante
kaassouffle schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:16:
@Aryante Ik ga deze halen denk ik: https://www.mediamarkt.nl...ultiport-hub-1699409.html. Nu in aanbieding nog. Power passthrough niet zo belangrijk voor me. Maar wil wel ethernet en USB-A.
oh, zeker interessant. Moeilijk om reviews van te vinden. Naar hun eigen zeggen zou het wel moeten werken op een macbook...

edit:
Toch een review gevonden: https://computertotaal.nl...ige-docks-voor-je-laptop/
Interessante opmerking daar is dat je de hub moet foppen voordat het de volle snelheid gebruikt van de netwerkchip...

[ Voor 22% gewijzigd door Aryante op 24-11-2021 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

@Aryante Zal hem even testen. Heb hem net gehaald bij de Mediamarkt. Hangt nu aan imac op m'n werk :)

Edit: Systeeminfo toont hem gewoon op de USB 3.1 bus zonder iets ingeprikt. De tests zijn ook hoger dan de 340 Mbit/s uit het artikel. Ik haal iig 593 Mbit/s haalde net 659 Mbit/s.

Speedtest.net op iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)
(Ingebouwde ethernet-kaart lijkt wel standaard iets sneller te zijn. Die haalt iets vaker 700+. )

[ Voor 101% gewijzigd door kaassouffle op 24-11-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
dlare schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:21:
[...]
Lenovo Thinkvision P32p-20 (4K @60Hz)
Lenovo Thinkvision T32p-20 (4K @60Hz)
[...]
Werkt top!
[...]
Werkt het ook daadwerkelijk bij jou in 4k60? Reden is dat Razer's Tech Support mij zojuist aangeeft dat het max 4K30 zou zijn indien de beide schermen op ieder een aparte TB-port worden gekoppeld. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
dlare schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:45:
[...]
Wat wel jammer is, is dat er maar 3 tb4 poorten op het dock zitten. Heb er nu 2 in gebruik voor de monitoren. Dan is er nog maar 1 over. Daar heb ik nu een Samsung T7 ssd aan hangen. [...]. Zet ik er een Satechi 4 poorts usbc hub tussen, dan zakt de transfersnelheid van de ssd drastisch in. [...]
En zou het een oplossing zijn om op de beide monitoren via een Dual HDMI 2.0 Adapter te verbinden (en dus daarmee één TB-poort 'vrij te spelen')? StarTech zou bijvoorbeeld een dergelijke adapter produceren die eveneens 4K60 mogelijk zou maken (maar kennelijk geen HDR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Kevin_Lomax schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:20:
[...]

Werkt het ook daadwerkelijk bij jou in 4k60? Reden is dat Razer's Tech Support mij zojuist aangeeft dat het max 4K30 zou zijn indien de beide schermen op ieder een aparte TB-port worden gekoppeld. :X
Ja, het werkt echt op 4K@60 wanneer ik beide monitoren via USB-C op 1 Razer TB4 dock heb aangesloten. Ook de monitoren zelf geven dat aan wanneer ik kijk in het menu. Het werkt dus wel gewoon. Heb het nu een week staan en het dock bevalt goed.

Wat me vandaag wel 2 keer gebeurde: na het ontwaken van de laptop is de geschaalde resolutie ineens weg en zie ik alles op 4K (standaard voor beeldscherm). En 1 keer was het hoofdscherm ineens links ipv rechts. Lijkt mij een software dingetje in Mac OS. Laatste paar keer ontwaken ging wel weer goed. Kan de fout dus niet meer reproduceren.

Mbt jouw tip om te werken met een splitter en HDMI: ik gebruikt liever de USB-C aansluiting zodat de monitoren ook direct als USB-hub fungeren (USB A poorten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQ3G84TqLwkH9M5UW8vjEQZcyp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KfQI9E45OFy4ikbgntGXpXmN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXFv3hXE48naYF5muCWM_XOMr3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p5Wk3bngGOGTkRLS7qehE5fl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
dlare schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:31:
[...]
Ja, het werkt echt op 4K@60 wanneer ik beide monitoren via USB-C op 1 Razer TB4 dock heb aangesloten. Ook de monitoren zelf geven dat aan wanneer ik kijk in het menu. Het werkt dus wel gewoon. Heb het nu een week staan en het dock bevalt goed.
Dat klinkt goed; dan ga ik toch ook de Razer meenemen in mijn afweging, naast oa de Sonnet Echo 11 en de CalDigit Externe Hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryante
kaassouffle schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:17:
@Aryante Zal hem even testen. Heb hem net gehaald bij de Mediamarkt. Hangt nu aan imac op m'n werk :)

Edit: Systeeminfo toont hem gewoon op de USB 3.1 bus zonder iets ingeprikt. De tests zijn ook hoger dan de 340 Mbit/s uit het artikel. Ik haal iig 593 Mbit/s haalde net 659 Mbit/s.

(Ingebouwde ethernet-kaart lijkt wel standaard iets sneller te zijn. Die haalt iets vaker 700+. )
@kaassouffle cool! zonet ook opgehaald, thx voor het testen.
Ik heb 'm nog niet aan ethernet hangen maar 4k@60hz lijkt te werken (of nou ja 2560x1080, dus 4k moet ook lukken denk ik). En de power passthrough werkt ook (system information zegt 55watt nadat ik de 67watt apple charger heb aangesloten)

edit/toevoeging: systeminformation zegt bij ethernet dat de usb link speed "Up to 5 Gb/s" is dus dat zit wel snor. in de USB tree staat hij onder de 3.0 hub (die weer onder de 3.1 bus hangt)

[ Voor 9% gewijzigd door Aryante op 25-11-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 00:03
kaassouffle schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:17:

Van de FAQ

Q. I am not able to reach the full 1Gbps speed
A. Actually our hubs feature 'up to 4K@60Hz' HDMI video output. For that to work properly on our Multiport hub we need to have our hub in default of USB2.0 speeds (theoretic max of 480Mbps). Having said that, our hubs have a switching protocol which steps up to USB3.1 Gen1 when a USB3.0/3.1 device (i.e. memory stick) is inserted. With the hub stepping up to USB3.1 Gen1 also the ethernet port will achieve the max 1Gbps speeds and the HDMI output will step down to 4K@30Hz to prioritize bandwidth for USB3.1 Gen1 usage.

4K@60Hz is dus alleen mogelijk als de USB controller in USB2.0 draait aldus de fabrikant. In de eerder genoemde review wordt hier niet over gerept. Kan iemand dit misschien bevestigen? Verder is het wel een leuke deal. Overweeg het voor mijn nieuwe M1 pro.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hmm aandachtspuntje voor @Aryante ook. Heb zelf een hdmi poort al dus terugschakelen maakt mij nu niet uit. Zal proberen te testen. Heb geen 4k scherm alleen.

Op 4k@60 schakelt hij dus terug naar USB2 en dan zou ethernetpoort ook trager zijn. Dat zou wel jammer als dat je vaste opstelling is.

[ Voor 30% gewijzigd door kaassouffle op 25-11-2021 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:10
Jappo112 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:01:
[...]
4K@60Hz is dus alleen mogelijk als de USB controller in USB2.0 draait aldus de fabrikant. In de eerder genoemde review wordt hier niet over gerept. Kan iemand dit misschien bevestigen? Verder is het wel een leuke deal. Overweeg het voor mijn nieuwe M1 pro.
Dat heeft niet zozeer te maken met deze hub, maar met de verbindingslijnen op USB-C. Hogere bandbreedte voor DP (bijv. voor 4K@60Hz) betekent dat USB3 lijnen ingezet moeten worden voor DP. Daarom dat in die situaties alleen USB2 over blijft. Gebruik je een lagere resolutie/verversingssnelheid (4K@30Hz of lager), is een enkel DP kanaal voldoende en kunnen de USB3 lijnen 'gewoon' USB3 doen. Het maakt daarbij ook nog uit welke versie van DP je gebruikt (laptop/hub/monitor), en ook op Thunderbolt is dit weer anders...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Aryante
Alles (inclusief het scherm zelf) lijkt nog te melden dat mijn scherm (2560x1080) op 60hz draait in ieder geval... dat is misschien anders met een echt 4k scherm. Ook nu ik er een 3.2gen1 memory stick aan heb gehangen.

Inmiddels hang ik ook aan ethernet, maar nu heb ik vooral ontdekt dat mijn airportexpress (gen2) als router hopeloos verouderd is haha.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 00:03
Tom Paris schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:50:
[...]

Dat heeft niet zozeer te maken met deze hub, maar met de verbindingslijnen op USB-C. Hogere bandbreedte voor DP (bijv. voor 4K@60Hz) betekent dat USB3 lijnen ingezet moeten worden voor DP. Daarom dat in die situaties alleen USB2 over blijft. Gebruik je een lagere resolutie/verversingssnelheid (4K@30Hz of lager), is een enkel DP kanaal voldoende en kunnen de USB3 lijnen 'gewoon' USB3 doen. Het maakt daarbij ook nog uit welke versie van DP je gebruikt (laptop/hub/monitor), en ook op Thunderbolt is dit weer anders...
Dank voor de toelichting. Ik zoek een mobiel hub waarbij ik deze trade off niet hoeft te maken. Weet iemand of er vergelijkbare producten zijn die hier geen last van hebben? Bijvoorbeeld door gebruik van TB3/4. Ik heb het idee dan 99% van dit soort producent USB based is, klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
@dlare Deze kan je ook nog overwegen

MonitorControl - for Apple Silicon and Intel

Controls your external display brightness and volume and shows native OSD. Use menulet sliders or the keyboard, including native Apple keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Samplex schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:56:
@dlare Deze kan je ook nog overwegen

MonitorControl - for Apple Silicon and Intel

Controls your external display brightness and volume and shows native OSD. Use menulet sliders or the keyboard, including native Apple keys!
Perfect!! Dank je voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
Oke ik heb overwogen om een thunderbolt dock te kopen, maar realiseerde me dat ik dan wel ~€300 uitgeef aan iets wat alleen voor gemak zorgt omdat ik de macbook dan maar aan 1 kabel hoef aan te sluiten. Door dat besef heb ik gekeken naar andere mogelijkheden en kwam op het volgende:

Als ik een hub koop, bijvoorbeeld de 11 in 1 van anker, en daarop het volgende aansluit:
- 1 4k 60hz monitor
- internet
- Toetsenbord
- 100w usb-c voor het opladen

Dan kan ik mijn tweede monitor gewoon via usb-c direct op de macbook aansluiten. En heb ik hetzelfde idee als een dock maar wel voor onder de €100. Alleen heb ik i.p.v. 1 kabel er nu 2.

Hoe zouden jullie hier instaan? Is dit iets wat kan gaan werken of zie ik iets over het hoofd.

(Tevens werk ik ook nog met een dell xps 15, die zal echter nog zijn eigen voeding ernaast moeten hebben, maar dat was ook het geval geweest als ik voor een tb dock was gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
nDirect090 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:50:
Oke ik heb overwogen om een thunderbolt dock te kopen, maar realiseerde me dat ik dan wel ~€300 uitgeef aan iets wat alleen voor gemak zorgt omdat ik de macbook dan maar aan 1 kabel hoef aan te sluiten. Door dat besef heb ik gekeken naar andere mogelijkheden en kwam op het volgende:

Als ik een hub koop, bijvoorbeeld de 11 in 1 van anker, en daarop het volgende aansluit:
- 1 4k 60hz monitor
- internet
- Toetsenbord
- 100w usb-c voor het opladen

Dan kan ik mijn tweede monitor gewoon via usb-c direct op de macbook aansluiten. En heb ik hetzelfde idee als een dock maar wel voor onder de €100. Alleen heb ik i.p.v. 1 kabel er nu 2.

Hoe zouden jullie hier instaan? Is dit iets wat kan gaan werken of zie ik iets over het hoofd.

(Tevens werk ik ook nog met een dell xps 15, die zal echter nog zijn eigen voeding ernaast moeten hebben, maar dat was ook het geval geweest als ik voor een tb dock was gegaan)
Klinkt als een prima oplossing.
Scheelt je zeker veel geld op deze manier!

Beschikt de Dell XPS 15 alleen over USB-C? Of ook TB4?
Wanneer dat alleen USB-C is, dan werkt een TB4 dock niet eens op de Dell. Een USB-C hub wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:24
dlare schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:29:
[...]

Wanneer dat alleen USB-C is, dan werkt een TB4 dock niet eens op de Dell. Een USB-C hub wel.
Werkt een TB4 Dock niet op een USB-C poort? Ik meen dat een van de specificaties was van TB4 dat het backwards compatible is met TB3 en alle USB-C 3.1/3.2/4 varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
dlare schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:29:
[...]

Goed punt, ik ging er blind vanuit dat er TB op zat. Even dubbel gechecked, maar het zit er op. Wel TB3 ipv 4:

1 Thunderbolt™ 3 with Power Delivery and DisplayPort

Ik realiseer me ook zojuist dat ik natuurlijk nog wel usb-c charger nodig heb van minimaal 100w wil ik het met 85watt m’n macbook pro opladen. Zie dat die ook al gauw ~€60 kosten, waardoor eindprijs op de ~€150 zal uitkomen.

Voor +- €50 meer heb je dan ook de owc thunderbolt hub (https://www.owcdigital.com/products/thunderbolt-hub

Maaarr die heeft weer maar 60watt usb-c PD :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlare
Herax10NL schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:28:
[...]

Werkt een TB4 Dock niet op een USB-C poort? Ik meen dat een van de specificaties was van TB4 dat het backwards compatible is met TB3 en alle USB-C 3.1/3.2/4 varianten.
Backwards compatible werkt niet perse 2 kanten op. Een laptop met tb4 kan overweg met usbc/tb3/etc docks. Een laptop met usbc kan volgens mij geen tb4 dock gebruiken. Of in ieder geval niet met volledige functionaliteit. Wellicht dat de poorten wel werken, maar dan op (veel) lagere snelheden. Zelfde geldt voor een losse externe tb4 ssd. Die gaat waarschijnlijk niet werken op een usbc poort.

M.a.w. de randapparatuur mag niet van een hogere aansluiting voorzien zijn dan de computer zelf om volledig te kunnen werken volgens specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een Ugreen 60515 7-in-1 USB-C Multifunction Adapter is binnen het werkt maar daar is alles wel mee gezegd. Het ding wordt erg warm. Beetje onzinnig naast een behoorlijk zuinige M1.

Als de Air dichtgeklapt is blijft hij stroom trekken uit de batterij.
De voeding kan door het ding heen maar daar wordt hij nog warmer van.

Als de hub voeding krijgt van de lader dan blijft het externe scherm werken bij het dichtklappen van de air, anders niet.

Driver voor de netwerkadapter staat bij ugreen op de site, de pdf lezen is aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
bouwfraude schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:55:
Een Ugreen 60515 7-in-1 USB-C Multifunction Adapter is binnen het werkt maar daar is alles wel mee gezegd. Het ding wordt erg warm. Beetje onzinnig naast een behoorlijk zuinige M1.

Als de Air dichtgeklapt is blijft hij stroom trekken uit de batterij.
De voeding kan door het ding heen maar daar wordt hij nog warmer van.

Als de hub voeding krijgt van de lader dan blijft het externe scherm werken bij het dichtklappen van de air, anders niet.

Driver voor de netwerkadapter staat bij ugreen op de site, de pdf lezen is aan te bevelen.
Welke ugreen heb je? En is het een betrouwbaar merk? Betaal liever wat meer dan dat ik straks schade krijg aan mn macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-04 22:58
Ook ik ben op zoek naar de juiste hub/docking station voor mijn situatie. Gebruikte hardware:Op dit moment sluit ik de boel aan met 2 kabels: 1 USB-C kabel naar het LG-scherm voor 4k@60hz beeld en stroom (40W), en 1 USB-C naar USB-B verloopje met daarin een simpele USB-B hub voor toetsenbord en muis. Opzich werkt deze setup prima, maar ik zou m'n laptop liever met 1 kabel aansluiten.

Ik heb gekeken naar de volgende opties:
  • Een USB-hub met power delivery/data passthrough, en een eenvoudig usb 2.0 aansluiting voor toetsenbord en muis. Bestaat zoiets? Ik vind het lastig dit aan de specs te zien
  • Een USB-hub met power delivery passthrough. M'n macbook lader aansluiten op de hub, en scherm gewoon aansluiten via display port. Gaat dit wel 4k@60hz doen?
  • Een TB4 hub/docking station. Mooie optie, maar voor dat geld koop je bijna een nieuw scherm
Mis ik iets? En bestaat een hub met pd&data passthrough?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nDirect090 schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:51:
[...]
Welke ugreen heb je? En is het een betrouwbaar merk? Betaal liever wat meer dan dat ik straks schade krijg aan mn macbook
Een https://www.amazon.nl/s?k=ugreen+60515 maar over de hardeschijf behuizingen en de kabeltjes geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:28
m_a_rnix schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:51:
[...]

Hiervoor zijn apps:
displaybuddy (zit ook in Setapp, PM voor een maandje gratis)
ExternalDisplayBrightness (Gratis)

Je kan dan instellen of alles met dezelfde knoppen werkt of dat je aparte hokeys wil maken voor je externe schermen.
Voor de volledigheid (aangezien iemand aangaf dat die geen succes had), die tweede werkt bij mij top met een Gigabyte M32U via TB3 kabel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29
Wat een goede om een goede USB hub te vinden voor de Macbook Air M1 2020 zeg. Ik heb momenteel de BlueBuilt usb C 8 in 1 MacBook Docking Station en als hij het doet doet hij het. Echter als de Macbook een tijdje in standby heeft gestaan dan werkt het weer niet en kan hij het externe scherm niet meer vinden. Heel irritant! Zijn er mensen met tips?

Edit: ik lees wel goede dingen over de Dell D6000. Mensen hier ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Sunri5e op 02-12-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:55
Sunri5e schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:25:
Wat een goede om een goede USB hub te vinden voor de Macbook Air M1 2020 zeg. Ik heb momenteel de BlueBuilt usb C 8 in 1 MacBook Docking Station en als hij het doet doet hij het. Echter als de Macbook een tijdje in standby heeft gestaan dan werkt het weer niet en kan hij het externe scherm niet meer vinden. Heel irritant! Zijn er mensen met tips?

Edit: ik lees wel goede dingen over de Dell D6000. Mensen hier ervaring mee?
Ik en mijn collega's. Maar is vooral goed voor meerdere monitoren aansluiten. Ik had een reguliere Thunderbold dock gekocht als je gewoon alleen randapparatuur wilt aansluiten (minus de beeldschermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:33
Wie wil me even verder helpen?

Ik heb nu een Mac Mini M1. Loopt regelmatig vast, heb hem vaker geherinstalleerd dan me lief is. Ik weet niet wat het is, maar het gaat niet altijd even lekker. Allerlei problemen die ik met mijn MacBook Pro M1 Max met 32GB geheugen niet heb.

Ik zit dus te overwegen de Mac Mini M1 buiten functie te zetten en mijn MacBook te gaan gebruiken. Hij is toch 3849 euro en het is zonde om hem niet de hele dag te gebruiken. Waarom ergeren aan een Mac Mini als de MacBook wel doet wat ik wil?

Dus zoek ik nu een dock. Ik wil het volgende aan gaan sluiten:

AOC U32U1 (loopt nu via USB-C, maar heeft ook een HDMI-aansluiting)
Dell U2417H (loopt nu ook via HDMI)
Samsung X5 2TB als externe opslag
Samsung T7 Touch als backup
1 Gbit Ethernet-verbinding
Audiojack

Ik kwam uit op deze twee:
https://www.appelhoes.nl/...r-10-in-2-USB-C-hub-Grijs
https://www.usb-c-adapter...-station-dual-4k-display/ (Wavlink)

Welke van beide raden jullie mij aan? Budget is geen probleem. Ik koop liever iets goeds. Maar ik heb wel één eis: aansluiten met 1 kabel. Ik wil niet elke dag stekkers van beeldschermen aan- en af moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:25:

Dus zoek ik nu een dock. Ik wil het volgende aan gaan sluiten:

AOC U32U1 (loopt nu via USB-C, maar heeft ook een HDMI-aansluiting)
Dell U2417H (loopt nu ook via HDMI)
Samsung X5 2TB als externe opslag
Samsung T7 Touch als backup
1 Gbit Ethernet-verbinding
Audiojack
Dan heb je toch geen Dock nodig?

AOC aansluiten met een USB-C > HDMI Kabel
Dell HDMI poort
X5 USB C poort
T7 USB A poort
Ethernet standaard
Audio standaard

Sorry verkeerd gelezen, dacht dat je dit allemaal op de Mini wilde, maar juist op je Macbook zo te lezen.
Ik hoor/lees goede verhalen over Calldigit en OWC, dus die zou ik dan als eerste aanbevelen aangezien jij wel van de kwaliteit en performance bent ;).

De meeste dongels zijn het allemaal net niet, vooral als je er meerdere dingen tegelijk op aansluit en geen prestatieverlies wilt.

[ Voor 29% gewijzigd door Greatsword op 07-12-2021 16:26 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:20:
[...]

Dan heb je toch geen Dock nodig?

AOC aansluiten met een USB-C > HDMI Kabel
Dell HDMI poort
X5 USB C poort
T7 USB A poort
Ethernet standaard
Audio standaard

Sorry verkeerd gelezen, dacht dat je dit allemaal op de Mini wilde, maar juist op je Macbook zo te lezen.
Ik hoor/lees goede verhalen over Calldigit en OWC, dus die zou ik dan als eerste aanbevelen aangezien jij wel van de kwaliteit en performance bent ;).

De meeste dongels zijn het allemaal net niet, vooral als je er meerdere dingen tegelijk op aansluit en geen prestatieverlies wilt.
Inderdaad, op de MacBook. Ik heb even naar de Caldigit gekeken, maar heb ik het zo juist?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxgGQJjE6DYwLBNoHe1hmqRDMA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKBCiKjIMCvIfEiAxfi3cE4r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:57:
[...]

Inderdaad, op de MacBook. Ik heb even naar de Caldigit gekeken, maar heb ik het zo juist?

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, die Ts3 Plus is hier ook veel besproken.

Zie verder ook nog dit artikel m.b.t. de M1 Pro/Max.
https://www.caldigit.com/...pro-m1-max-compatibility/

En als je nog wat geld wilt besparen:
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 07-12-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ziet er goed uit, die Ts3 Plus is hier ook veel besproken.

Zie verder ook nog dit artikel m.b.t. de M1 Pro/Max.
https://www.caldigit.com/...pro-m1-max-compatibility/

En als je nog wat geld wilt besparen:
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished
Na een nachtje erover slapen heb ik zojuist op de bestelknop geklikt. Ik ben toch wel erg nieuwsgierig en van een M1 naar een M1 Max, van 16GB naar 32GB uRAM en 32 cores lijkt me toch wel erg lekker.

Mijn Mac Mini M1 was vanmorgen weer eens traag en ik ben het haperen meer dan beu. Al vijf keer opnieuw geïnstalleerd deze maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Caldigit TS3+ is binnen. Ik heb 'm aangesloten op mijn MacBook Pro 16 inch M1 Max. Mijn AOC U32U1 aangesloten met Thunderbolt 3. De Dell aangesloten met een DP > DP kabel van CoolBlue voor 20 euro. Alles werkt helemaal prima! Op beide beeldschermen beeld, gewoon eigen beeldscherm (geen mirror). Ethernet doet het ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKAI7_gp_Wn8E7DgnB2EF4TJtq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5I3M8FR5eWNzIoWdf6M8wMA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisweb op 09-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-04 08:05
Iemand ervaring / een idee voor een goede USB-C naar ethernet adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-04 15:13
Ik gebruik deze en die werkt prima.
TP-Link UE300C

Afbeeldingslocatie: https://static.tp-link.com/02_thumb_1594179437159p.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tp-link.com/03_thumb_1594179457196d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Het liep dus niet goed af. Ik kan mijn Samsung X5 niet meer gebruiken omdat ik Thunderbolt poorten tekort kom. Iemand een leuke dock met:

- 3 Thunderbolt poorten (inclusief computer)
- DisplayPort / HDMI
- Ethernet

Ongeveer 300 euro of minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
dlare schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

MBP16

naar

Razer TB4 dock mercury

naar

Lenovo Thinkvision P32p-20 (4K @60Hz)
Lenovo Thinkvision T32p-20 (4K @60Hz)
Audioengine A2+ (volume aanpassen lukt op keyboard)

Werkt top!
Enig minpuntje is dat F1 en F2 toetsen (helderheid scherm) niet werken op deze monitoren. Ik heb hiervóór een Apple TB display gehad en daar werkte het wel).
Heb je ook een volledige snelheid op je Ethernet poort? En welke MacBook Pro 16” hangt erachter? Ik overweeg deze dock ook.

Dan zo:
1 TB poort naar AOC U32U1
1 TB poort via TB > HDMI adapter naar de Dell U2714H
1 TB poort naar Samsung X5
1 TB poort naar mijn MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Dennisweb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:16:
Caldigit TS3+ is binnen. Ik heb 'm aangesloten op mijn MacBook Pro 16 inch M1 Max. Mijn AOC U32U1 aangesloten met Thunderbolt 3. De Dell aangesloten met een DP > DP kabel van CoolBlue voor 20 euro. Alles werkt helemaal prima! Op beide beeldschermen beeld, gewoon eigen beeldscherm (geen mirror). Ethernet doet het ook.[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je ts3+ heb gekocht?ik zie overal dat die uitverkocht of op niet leverbaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
nDirect090 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:50:
[...]

Mag ik vragen waar je ts3+ heb gekocht?ik zie overal dat die uitverkocht of op niet leverbaar staat.
Bij Apple. https://www.apple.com/nl/...t-ts3-plus-dockingstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
De CalDigit TS3+ gaat weer terug. Te weinig Thunderbolt-poorten. Heb nu de Razer Thunderbolt™ 4 Dock Chroma - Black besteld. USB-C Multi Adapter van Apple erbij voor de Dell U2417H (ik heb een HDMI-kabel). Kijken of dat beter bevalt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:48:
[...]

Heb je ook een volledige snelheid op je Ethernet poort? En welke MacBook Pro 16” hangt erachter? Ik overweeg deze dock ook.

Dan zo:
1 TB poort naar AOC U32U1
1 TB poort via TB > HDMI adapter naar de Dell U2714H
1 TB poort naar Samsung X5
1 TB poort naar mijn MacBook Pro M1 Max
MBP16 M1
Ethernet is snel: ik haal mijn max upstream. Down zit op de max van mijn bekabelde interne infrastructuur: ik heb op mijn werkplek ethernet over over de stroomkabels mbv TP-link-kastjes in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
dlare schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:03:
[...]

MBP16 M1
Ethernet is snel: ik haal mijn max upstream. Down zit op de max van mijn bekabelde interne infrastructuur: ik heb op mijn werkplek ethernet over over de stroomkabels mbv TP-link-kastjes in het stopcontact.
Top! Heb zelf de Chroma versie maar besteld. Is intern hetzelfde, je kan alleen geen kleurenkermis aanpassen. Maar dat boeit me niet.

Ik wil toch wel heel graag de MBP16 M1 Max gaan gebruiken. Hopelijk is ‘ie snel binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:23:
[...]

Top! Heb zelf de Chroma versie maar besteld. Is intern hetzelfde, je kan alleen geen kleurenkermis aanpassen. Maar dat boeit me niet.

Ik wil toch wel heel graag de MBP16 M1 Max gaan gebruiken. Hopelijk is ‘ie snel binnen. :)
De zilverkleurige heeft überhaupt geen kleurenkermis. En deze past mooi bij mijn zilverkleurige MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
dlare schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:43:
[...]

De zilverkleurige heeft überhaupt geen kleurenkermis. En deze past mooi bij mijn zilverkleurige MBP.
Klopt, maar die was niet op voorraad en de Chroma wel. Dus dan neem ik de kleurtjes voor lief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:58
Inmiddels heb ik 4x, voor mijzelf en anderen, zo'n UGREEN USB-C Hub aangeschaft. Dit zijn op zich prima dingetjes, maar de kwaliteit is niet 100%, want de een moet je verder in de USB-C poort drukken van een MBA M1 2020 dan de ander. Het kan natuurlijk ook aan de MBA M1 liggen, maar ik denk dat die kwaliteitscontrole wel iets hoger licht dan bij de productie van zo'n hubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik heb een gek probleem. Ik heb een Dell D6000 dock op mijn Macbook M1 aangesloten. Op deze dock had ik tot vanmorgen twee schermen aangesloten. Dit functioneerde prima en ik kon naast mijn scherm op de Macbook ook op de andere twee schermen werken met 3 verschillende bureaubladen. Nu wilde ik graag twee identieke schermen hebben omdat ik dat mooier vond staan. Dus ik heb vanmorgen een identiek tweede scherm gehaald. Echter nu krijg ik het niet meer voor elkaar om die twee schermen apart te laten werken. Het enigste wat ze doen is elkaar kopieren en ik krijg het niet meer voor elkaar om ze afzonderlijk van elkaar te gebruiken. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@dlare Waar heb je die Razer vandaan? Heb ‘m bij Razer zelf besteld en nu komt ‘ie dus uit Hong Kong. Waarschijnlijk gaat mijn dock nu ruim 700 euro kosten doordat er nog inklaringskosten, btw en importkosten moeten betaald worden, waarschijnlijk. :)F

En dan heb ik dus twee keer btw betaald, want bij Razer heb ik ook al local taxes betaald.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisweb op 11-12-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Sunri5e schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:47:
Ik heb een gek probleem. Ik heb een Dell D6000 dock op mijn Macbook M1 aangesloten. Op deze dock had ik tot vanmorgen twee schermen aangesloten. Dit functioneerde prima en ik kon naast mijn scherm op de Macbook ook op de andere twee schermen werken met 3 verschillende bureaubladen. Nu wilde ik graag twee identieke schermen hebben omdat ik dat mooier vond staan. Dus ik heb vanmorgen een identiek tweede scherm gehaald. Echter nu krijg ik het niet meer voor elkaar om die twee schermen apart te laten werken. Het enigste wat ze doen is elkaar kopieren en ik krijg het niet meer voor elkaar om ze afzonderlijk van elkaar te gebruiken. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik zie op MacRumours meer mensen die problemen hebben met identieke schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Dennisweb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:26:
[...]

Ik zie op MacRumours meer mensen die problemen hebben met identieke schermen.
Heb je een link voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri DG
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Hey,

Ik weet dat het geen Mac betreft maar ik zit toch met volgende vraag (waar ik niet meteen respons op krijg):

Heb ik een docking station nodig of KVM-switch?

Misschien dat iemand hier me vooruit kan helpen?

Hulp wordt gewaardeerd (y)

PS: Je mag gerust in het originele topic zelf reageren om deze niet vol te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:23:
@dlare Waar heb je die Razer vandaan? Heb ‘m bij Razer zelf besteld en nu komt ‘ie dus uit Hong Kong. Waarschijnlijk gaat mijn dock nu ruim 700 euro kosten doordat er nog inklaringskosten, btw en importkosten moeten betaald worden, waarschijnlijk. :)F

En dan heb ik dus twee keer btw betaald, want bij Razer heb ik ook al local taxes betaald.
Heb hem bij Razer zelf gekocht. Heb niets extra’s betaald. Heb daar ook nooit over nagedacht om eerlijk te zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
dlare schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:23:
[...]

Heb hem bij Razer zelf gekocht. Heb niets extra’s betaald. Heb daar ook nooit over nagedacht om eerlijk te zijn…
Pfoe. Dan hoop ik erop dat Razer het voor elkaar heeft. Als je bij Apple hebt besteld en ze sturen iets vanuit China, levert het ook geen kosten op. Bedankt voor de geruststelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 22:47
Dennisweb schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:12:
[...]

Na een nachtje erover slapen heb ik zojuist op de bestelknop geklikt. Ik ben toch wel erg nieuwsgierig en van een M1 naar een M1 Max, van 16GB naar 32GB uRAM en 32 cores lijkt me toch wel erg lekker.

Mijn Mac Mini M1 was vanmorgen weer eens traag en ik ben het haperen meer dan beu. Al vijf keer opnieuw geïnstalleerd deze maand.
Dan zou ik met die Mac Mini M1 terug gaan naar de winkel. Want dit is toch geen werkbare situatie?

PSN: dixeN1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Aramiss schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:58:
[...]

Dan zou ik met die Mac Mini M1 terug gaan naar de winkel. Want dit is toch geen werkbare situatie?
Klopt. Het ligt eraan dat de Mini blijkbaar niet 1 4K scherm en 1 Full HD kan aansturen. Het 4K-scherm is geschaald en dan lijkt een zware opdracht voor de Mac Mini.

Ik had geen enkel probleem toen ik de M1 Max in clamshell gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik heb zelf MacBook Pro (13-inch, M1, 2020), mijn monitor is van 2020 en heeft usb-c power delivery tot 65 watt. De pro vereist echter 94 watt. Laden werkt dus niet, uiteraard kan ik weer een nieuwe monitor kopen, maar zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Ben je daar zeker van? Volgens Apple komt de 13" zelfs met een 61W lader.

https://support.apple.com/kb/SP824?locale=nl_BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
SCaRa1701 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:14:
Ben je daar zeker van? Volgens Apple komt de 13" zelfs met een 61W lader.

https://support.apple.com/kb/SP824?locale=nl_BE
hmmm
vreemd, mijn monitor laadt de macbook niet op

Philips 276C8/00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlare
jzoin2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:28:
[...]

hmmm
vreemd, mijn monitor laadt de macbook niet op

Philips 276C8/00
Heb je in de instellingen van je monitor gekeken? Dus via de knopjes op de monitor zelf.
Grote kans dat je daar kunt instellen of de usb-c poort gebruikt moet worden als "power delivery" poort.

Ziet er trouwens er goed uit die Philips 276C8/00 ! Aansluitingen in de voet en geen toeters en bellen.

Laden moet lukken met 65W lijkt mij.
Mocht de laptop een keer meer dan 65W verstoken (ik weet niet of dat überhaupt kan), dan loopt de accu wellicht iets terug. En dat vult hij dan wel weer aan zodra er geen zware taken draaien. Je moet wel heel gek doen om die accu leeg te trekken lijkt mij.
Ikzelf heb hem aan een 90W usbc-monitor.
Mijn MBP16 geeft aan, terwijl ik dit typ, dat het opladen is gepauzeerd wegens het weinige gebruik van de accu. Accu zit nu op 79%.

[ Voor 5% gewijzigd door dlare op 12-12-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
dlare schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:25:
[...]

Heb je in de instellingen van je monitor gekeken? Dus via de knopjes op de monitor zelf.
Grote kans dat je daar kunt instellen of de usb-c poort gebruikt moet worden als "power delivery" poort.

Ziet er trouwens er goed uit die Philips 276C8/00 ! Aansluitingen in de voet en geen toeters en bellen.

Laden moet lukken met 65W lijkt mij.
Mocht de laptop een keer meer dan 65W verstoken (ik weet niet of dat überhaupt kan), dan loopt de accu wellicht iets terug. En dat vult hij dan wel weer aan zodra er geen zware taken draaien. Je moet wel heel gek doen om die accu leeg te trekken lijkt mij.
Ikzelf heb hem aan een 90W usbc-monitor.
Mijn MBP16 geeft aan, terwijl ik dit typ, dat het opladen is gepauzeerd wegens het weinige gebruik van de accu. Accu zit nu op 79%.
Ja hij heeft het altijd gedaan icm macbook pro 2017, vanaaf ff weer proberen dan maar.
Update: geen opties jn het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Hoe zit dat nu met het aantal schermen wat je native kan aansluiten. Zelf wil ik overstappen naar een MacBook Pro M1Pro/Max, kom zelf van een M1 MacBook Air (zakelijk).

Ik lees bij de Razor dat je er maar 1 scherm native op kan aansluiten van 4k, zit zelf met 2x super ultra wides die ik graag wil aansluiten. Dat werkt nu middels software (DisplayLink) en een D6000 van Dell. Het liefst heb ik 1 kabel lopen naar het Dock en vanaf daar naar mijn schermen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
XiniX88 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:34:
Hoe zit dat nu met het aantal schermen wat je native kan aansluiten. Zelf wil ik overstappen naar een MacBook Pro M1Pro/Max, kom zelf van een M1 MacBook Air (zakelijk).

Ik lees bij de Razor dat je er maar 1 scherm native op kan aansluiten van 4k, zit zelf met 2x super ultra wides die ik graag wil aansluiten. Dat werkt nu middels software (DisplayLink) en een D6000 van Dell. Het liefst heb ik 1 kabel lopen naar het Dock en vanaf daar naar mijn schermen. Is dit mogelijk?
Mac Mini en MacBook Pro/Air met M1: 1 beeldscherm
MacBook Pro met M1 Pro: twee beeldschermen
MacBook Pro met M1 Max: drie beeldschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ja dat lees ik ook, fabrikanten zelf zeggen echter vaak dat er toch maar 1 monitor aan kan. Ook op reddit komen ze er niet uit:
https://www.reddit.com/r/...l_monitors_on_m1_max_and/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
XiniX88 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:48:
Ja dat lees ik ook, fabrikanten zelf zeggen echter vaak dat er toch maar 1 monitor aan kan. Ook op reddit komen ze er niet uit:
https://www.reddit.com/r/...l_monitors_on_m1_max_and/
Ik krijg denk ik morgen de Razer binnen. Maar op de CalDigit TS3+ kon ik gewoon mijn USB-C monitor en DisplayPort monitor aansluiten. Geen DisplayLink nodig gehad en verder ook geen problemen (M1 Max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dennisweb schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:38:
[...]

Dat zijn wel extra schermen, de M1 Mini kan bijvoorbeeld gewoon twee beeldschermen.

Vraag me dan af of met het scherm dichtgeklapt of een gedupliceerd een gewone MBP M1 wel twee schermen kan of dat het interne scherm altijd een slot inneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
jzoin2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:07:
Ik heb zelf MacBook Pro (13-inch, M1, 2020), mijn monitor is van 2020 en heeft usb-c power delivery tot 65 watt. De pro vereist echter 94 watt. Laden werkt dus niet, uiteraard kan ik weer een nieuwe monitor kopen, maar zijn er andere oplossingen?
Hier een MacBook Pro 2018 met i9 (en dus 90 Watt lader), die hangt hier aan mijn scherm met 60/65 Watt PD prima op te laden. Het gaat langzamer en onder zware last stopt hij met laden inderdaad, maar als je stroombehoefte onder de 60W is, werkt het prima. :) In de praktijk (natte vinger) betekent dit minimaal 2 cores permanent op volle belasting (en dus turbo) draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:04
Waarom zou ik deze niet kopen ?

https://www.amac.nl/apple...-av-multipoort-adapter-v2

ik wil een soort van hub met exact deze poorten op macbook op scherm aan te sluiten, ik zie hubs tussen 50-250 euro maar volgens mij voldoet dit voor wat ik wel, iemand slechte ervaring met deze kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
wd200 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:49:

ik wil een soort van hub met exact deze poorten op macbook op scherm aan te sluiten, ik zie hubs tussen 50-250 euro maar volgens mij voldoet dit voor wat ik wel, iemand slechte ervaring met deze kabel ?
Ik heb ‘m ook en ga ‘m van de week aansluiten op mijn Razer dock als ‘ie binnenkomt. Heb nu dus nog een ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
XiniX88 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:34:

Ik heb hier de Razer icm de MBP16Pro en 2 usb-c schermen.
In totaal dus 3 schermen (1 intern en 2 extern) en dat werkt prima.
Er loopt dus 1 kabel van de MBP naar het dock. Vanaf het dock twee usb kabels naar de monitoren.
Ik gebruik scaling op de 2 externe schermen en ook dat werkt goed.

Ik denk dat de info op de site van Razer betrekking heeft op de standaard M1 (de 13 inch) en dat de info nog niet is bijgewerkt voor de M1Pro/Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
wd200 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:49:

Werkt bij mij prima. Net getest, rechtstreeks op een M1 Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:04
Tomba schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:51:
[...]

Begrijpelijk, erg frustrerend. Hij is nu ook niet meer leverbaar bij Amazon.de vreemd genoeg.
Benieuwd hoe de TS3 plus bevalt.

Ik heb zelf de neiging om de pricewatch: Apple USB‑C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter Wit te bestellen... (en dan icm een kleine USB-A cardreader gebruiken)

[update]
Zo gezegd, zo gedaan; de Apple USB-C naar digitale AV Multiadapter en een USB-C SD-card reader besteld. Nu de M1 Air nog ;)
werkt deze apple kabel nog steeds goed zoals je van apple gewend bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

wd200 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:56:
[...]

werkt deze apple kabel nog steeds goed zoals je van apple gewend bent ?
Gebruik hem zelden maar werkt nog perfect ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
matk89 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:29:
[...]

Hier een MacBook Pro 2018 met i9 (en dus 90 Watt lader), die hangt hier aan mijn scherm met 60/65 Watt PD prima op te laden. Het gaat langzamer en onder zware last stopt hij met laden inderdaad, maar als je stroombehoefte onder de 60W is, werkt het prima. :) In de praktijk (natte vinger) betekent dit minimaal 2 cores permanent op volle belasting (en dus turbo) draaien.
Mmm ik ga maar eens een ander usb c kabeltje halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Er zijn blijkbaar ook problemen gekend met power delivery i.c.m. Monterey.
Misschien ligt daar de oorzaak van je problemen? Even op de tanden bijten tot er een update komt?
Philips monitoren worden expliciet vermeld:

https://www.macrumors.com...-usb-hub-issues-reported/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Met de 7,50 Amazon korting voor een leuk bedrag kunnen scoren.

Inmiddels niet meer leverbaar maar die van Belkin komt ook nog in aanmerking dus voor 18,60 een prima deal pricewatch: Belkin USB 3.1 Type C naar Ethernet Adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
De Razer Dock Thunderbolt 4 Chroma gaat prima samen met de MacBook Pro M1 Max. Ik heb het volgende aangesloten:

Thunderbolt: AOC U32U1 beeldscherm
Thunderbolt via HDMI: Dell 2417H beeldscherm
Thunderbolt: Samsung X5
USB: Samsung X7 via TP-link hub (USB A)
Ethernet
Geluid

Alles werkt prima. Ook Ethernet haalt de volledige snelheid. Nu nog een mooie stander voor de MacBook halen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ichp2Aehw6RF75atFCODzIRdzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYN4EiwcPh6nbACUTPbCh6zu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Dennisweb op 15-12-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:40:
Nu nog een mooie stander voor de MacBook halen. :)
[Afbeelding]
Ik kan deze aanraden, gebruik hem al 1,5 jaar naar tevredenheid en groot voordeel is dat hij toekomst bestendig is aangezien je de dikte kan verstellen.

Tip, amazon app voor nog eens 7,50 korting ;)

https://www.amazon.nl/OMO...d-aluminium/dp/B076CVM179

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 15-12-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:25:
[...]

Ik kan deze aanraden, gebruik hem al 1,5 jaar naar tevredenheid en groot voordeel is dat hij toekomst bestendig is aangezien je de dikte kan verstellen.

Thanks, besteld. Maar ik heb geen Nederlandse Prime, dus geen korting. Ik heb 'm via Amazon.de besteld (wel Prime) en nu 15% korting gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Greatsword schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:25:
[...]

En binnen. Dikke prima!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5DSSIh6H-m9XrwwviDEBPm6C3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOZSmDQ4mebka8zinfqpes6f.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ivNDBvvrD-dCZIdVAiTDtCGkPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vYnSvEWor2Ha98trhziwWmv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 16-12-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
SCaRa1701 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:18:
Er zijn blijkbaar ook problemen gekend met power delivery i.c.m. Monterey.
Misschien ligt daar de oorzaak van je problemen? Even op de tanden bijten tot er een update komt?
Philips monitoren worden expliciet vermeld:

https://www.macrumors.com...-usb-hub-issues-reported/
Yes dat is idd het probleem. Upgrade gedaan naar 12.1 en het probleem is direct opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:40:
De Razer Dock Thunderbolt 4 Chroma gaat prima samen met de MacBook Pro M1 Max. Ik heb het volgende aangesloten:

Thunderbolt: AOC U32U1 beeldscherm
Thunderbolt via HDMI: Dell 2417H beeldscherm
Thunderbolt: Samsung X5
USB: Samsung X7 via TP-link hub (USB A)
Ethernet
Geluid

Alles werkt prima. Ook Ethernet haalt de volledige snelheid. Nu nog een mooie stander voor de MacBook halen. :)
[Afbeelding]
In tegenstelling tot wat ik eerder schreef krijg ik geen geluid uit mijn Razer TB4 docking.
Ik kan de uitgang van het dock niet als output selecteren in de MacOs geluidsinstellingen.
Bij jou kan dat dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
dlare schreef op zondag 19 december 2021 @ 00:46:
[...]

In tegenstelling tot wat ik eerder schreef krijg ik geen geluid uit mijn Razer TB4 docking.
Ik kan de uitgang van het dock niet als output selecteren in de MacOs geluidsinstellingen.
Bij jou kan dat dus wel?
Zeker kan dat! Bij mij wordt hij herkend als een Realtek geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:45:
[...]

Nu je het zegt: dat was wel zo bij mij, maar nu niet meer...
Ik ga eens even wat prutsen met kabels enzo...
Dank voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dlare
Razer TB4 nu voor een niet gekke prijs: EUR 230 incl btw
Die van mij was 100 euro duurder...
https://www.amazon.nl/dp/..._B092ZFQX5F1639794480000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
dlare schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:28:
Hahaha neeeee ik heb er vorige week 325 voor betaald. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
dlare schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:28:
Zojuist besteld, dank! Wel backorder, was helaas al uitverkocht. Dus hoop dat ze alsnog wel leveren.

Ik had me helemaal niet goed verdiept in deze, maar wist door dit topic dat die prima werkt met m1 pro/max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 07:51
Dennisweb schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:38:
[...]

De eerste kan ik een soort van bevestigen. Afgelopen weekend (eindelijk na 4 maanden levertijd) een Dell WD19TBS dock ontvangen waar ik nog e.e..a mee aan testen ben. De Dell laptop pakt gewoon alle 3 de schermen, maar de MBA M1 geeft maar 1 scherm weer. Het gekke is wel: een 2e scherm knippert héél af en toe met een bureaublad alsof ie een 2e scherm wil gaan doorgeven. Dat is een nieuwe DP-kabel, en werkt op 2 Dell's gewoon stabiel, dus daar ligt het niet aan.

Overigens wel een paar uitdagingen moeten overwinnen om de WD19 goed aan de gang te krijgen. Dit dock gooit continu spanning over de beeldschermkabels waardoor mijn KVM-switch geen teken krijgt om over te schakelen. Dit "opgelost" met een klik-aan-klik-uit setje om de dock van de stroom te halen.
En de tweede: Dell heeft besloten dat een jack niet meer nodig is. Toen werd ik wat moedeloos tot ik een seconde later al dacht aan een oud Bluetooth-setje waarmee ik ooit een stereotoren van BT had voorzien, en die werkt perfect :)

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 22-12-2021 07:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dennisdn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:27:
[...]
De eerste kan ik een soort van bevestigen.
[...]
Er is een manier omheen (DisplayLink) maar dat moet je dock wel ondersteunen.

Zonder die omweg ondersteunt een M1 (zoals je in de M1 MBA, M1 Mac mini, M1 iMac en 13" M1 MBP vindt) inderdaad maar één extern beeldscherm (naast de interne natuurlijk; de M1 Mac mini ondersteunt twee externe schermen).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
Dennisweb schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:45:
[...]

Op mijn Razer TB4-dock werken de TB4 poorten
Ethernet werkt ook

Audio werkt niet meer
USB 3.0 poorten (de USB A stekker) werken niet meer
Verder valt op dat de USB 3.0 poorten op mijn monitor niet meer werken. Monitor zit via usbc op het dock aangesloten.

Alle zaken die nu niet werken, deden het tot voor kort gewoon goed.
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04 15:52
Alles wat USB protocol gebruikt lijkt niet meer te werken. Je zou een defect aan je dock kunnen uitsluiten door even je scherm rechtstreeks aan te sluiten en zien of de USB poorten dan wel werken..

• Dennisweb
dlare schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:35:
[...]

Op mijn Razer TB4-dock werken de TB4 poorten
Ethernet werkt ook

Audio werkt niet meer
USB 3.0 poorten (de USB A stekker) werken niet meer
Verder valt op dat de USB 3.0 poorten op mijn monitor niet meer werken. Monitor zit via usbc op het dock aangesloten.

Alle zaken die nu niet werken, deden het tot voor kort gewoon goed.
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Ik had gisteren problemen met dezelfde dock. Mijn beeldschermen begonnen te flikkeren. Dat was uiteindelijk de schuld van Parallels.
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste