Wil de gok best wagen en 'm bestellen, alleen ben ik bang dat ik deze binnen krijg;WhatsappHack schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:
[...]
Geen netwerkaansluiting is voor mij reden om zo'n type dock meteen af te schrijven.
Als ie die wel had was ie redelijk perfect.

In plaats van deze;

Once you go Mac, you'll never go back : )
Betaalbaar, snel en enorm compact.
pricewatch: Samsung Portable SSD T3 500GB Zilver
Edit: Er zit alleen een USB-C naar USB-A kabeltje bij dus je moet zelf een USB-C naar USB-C kabeltje regelen of TB3-TB3
Compact genoeg lijkt me:

[ Voor 49% gewijzigd door winwiz op 28-03-2017 11:36 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
https://mymantiz.com/collections/shop/products/mz-02-venus

Hier een goeie Review
https://egpu.io/mantiz-ve...rnal-gpu-docking-station/
Jemig, wat een beest!Sovereign schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:59:
[...]
Heb overigens de gok gewaagd met de ASUS ROG XG Station 2. Krijg 'm morgen binnen.

Deze?

[ Voor 27% gewijzigd door Sovereign op 29-04-2017 19:53 ]

CHOETECH USB C Multipoort Adapter transformeren uw USB-C notebook in een multi-purpose hub geïntegreerd met een hdmi-uitgang, Ethernet, USB 3.0 poort en Type C Power Levering voor opladen.
Het is precies wat ik zoek, USB-C met Ethernet en HDMI voor een leuke prijs.
Wel aan de prijzige kant, maar echt een topding voor onderweg.
https://www.amazon.de/Inc...g-Motorola/dp/B01N9XSSWK/

op amazon € 219,95
http://plugable.com/products/ud-ultcdl/

[YouTube: https://youtu.be/rIozS0tObVk]
https://www.amazon.de/gp/...e=as2&tag=httpplugacom-21
Groetjes Manfred
Daar zitten kabeltjes in voor de Watch, lightning x2 en microusb x2.
Ernaast staat de CalDigit dock, met een Belkin usb-c-kabel naar de MBP.

De Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en Apple USB-C-naar-USB-adapter zitten in mijn tas, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ja, zo kan het ook. Netjes!Canaria schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:
@Froggle ik laad al die apparaten ook niet via de Mac, dat gaat via een Anker PowerPort
Daar zitten kabeltjes in voor de Watch, lightning x2 en microusb x2.
Ernaast staat de CalDigit dock, met een Belkin usb-c-kabel naar de MBP.
[afbeelding]
De Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en Apple USB-C-naar-USB-adapter zitten in mijn tas, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
Ik heb maar gewoon voor een stekkerdoos gekozen. Schakel ik ook gelijk alle gebruiksapparatuur mee uit. Misschien eens een kortere USB-C kabel regelen om op te laden.

[ Voor 13% gewijzigd door Froggle op 11-07-2017 21:07 ]
XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Het liefst heb ik een lader op mijn bureau zodat ik enkel nog een USB-C kabel hoef in te pluggen en door kan gaan met werken. Zodoende mijn vraag of een van jullie ervaringen heeft met deze lader:

Anker maakt goede spullen maar ben toch benieuwd of jullie een beter idee hebben
Werkt uitstekend icm 2017 i5 MB 12". Heb ze nu allebei van Xiaomi. Mooie kwaliteit voor een kleine prijs.Napsju schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:51:
Xiaomi heeft een nieuwe USB-C dongle met Displayport. Heb 'm besteld voor bij mijn nieuwe MacBook 12" i5. Ben benieuwd!
Xiaomi USB-C > HDMI + USB:
- HDMI: Werkt op Dell U2515H.
- USB: USB3 werkt.
- Power: Passthrough. Er blijft 24 watt over van de 29 watt voeding.

Xiaomi USB-C > Mini Displayport + USB:
- Mini Displayport: Werkt op Dell U2515H
- USB poort 1: USB3 werkt
- USB poort 2: USB3 werkt
- Power: Passthrough. Er blijft 24 watt over van de 29 watt voeding.

Lekker!
Dus hier de vraag:
Ik heb:
**HP Zbook 17" G3 met USB C / Thunderbolt 3 aansluitingen
** Apple thunderbolt scherm met Thunderbolt 2 connector
Dus ik zoek een verloopje van USB C naar thunderbolt 2.
Voorzover ik kan vinden zou dat moeten werken (op de G3, eerdere versies deden moeilijk)
Iemand (goedkopere) suggesties behalve deze?
https://www.apple.com/sho...-to-thunderbolt-2-adapter
N.B. Ik gebruik zelf een MBP2011 met dit scherm, maar heb voor mijn werk een half jaartje een Zbook gekregen die ik graag af en toe aan zou sluiten.
[ Voor 8% gewijzigd door Illusion op 31-08-2017 14:07 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Nee, het is echt een speciaal voor de 12” MacBook en andere USB-C devices. Dat staat ook hier als ik op device zoek.GeeMoney schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:11:
[...]
Er zijn twee soorten zie ik op de website van hyperdrive. Je hebt de versie voor de normale MacBooks?
Ik zou even naar een mediamarkt gaan of iemand met ook een 12” MacBook om uit te sluiten dat er iets mis is met die van jou.

Verder werkt die van Satechi ook niet op de juiste manier.

Ik vind het raar dat hij andersom wel gewoon werkt. Met USB 2.0 USB-sticks heb ik sowieso geen last.
[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 14-02-2018 09:44 ]
Ik zag 60W staan, dat komt overeen met de originele lader (61W) dus besteld, klaar.
Blijkt hij dus maar 30W over de USB-C poort te leveren, balen. Oudere versies (zoals eerder in dit topic gezegd) dus 45W, maar de nieuwste revisie niet meer. Oei, balen. MB 13" TB laad wel op, maar waarschijnlijk een stuk minder vlot onder load (nog niet uitgeprobeerd). Maargoed, niks aan te doen, ik ga hem er niet voor terugsturen aangezien ik nog geen beter alternatief (rond de €30,-) heb gevonden.

Ik klem hem op mijn huidige bureau op kantoor en dan heb ik maar 1 kabel naar de MacBook lopen. Het scherm zit dan in het “blokje” samen met de lader en die blijven dus vast.
Enige is dat hij maar laad met 60W maar dat is voor 90% van de tijd voldoende.
Betreft deze:
pricewatch: Startech.com USB-C naar HDMI Video adapter met USB Power Delivery...
Adapter is zojuist binnen gekomen.
Getest onder dezelfde belasting scheelt het opladen 1:09 uur met de originele lader direct op USB-C tegen 1:36 uur met de originele lader via de StarTech adapter.
Enige minpuntje is dat de USB-C poort niet aan dezelfde kant zit als de HDMI uitgang op de adapter maar aan de vaste USB-C aansluiting die in de MacBook gaat waardoor de laadkabel een beetje een knik moet maken.

Edit: Adapter is er zojuist mee opgehouden. Kreeg een blauw beeld op de LG, het laden stopte en nu doet hij helemaal niets meer

[ Voor 63% gewijzigd door GeeMoney op 01-03-2018 12:16 ]
thaan schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:31:
[...]
Ziet er best redelijk uit.
Naar aanleiding van je post heb ik zojuist op Amazon een 2e hands Urbo gekocht, ik laat weten of het wat is!

Nou, de Urbo Power Hub is binnen.
Hij is zojuist op het werk aangekomen, de USB poorten lijken prima te werken, de HDMI poort heb ik nog niet gebruikt.
Wat de Urbo Power Hub echter niét doet, is je MacBook opladen.
Er zit dus een accu in dit ding, maar die kan enkel apparaten aan de USB3.0 poorten opladen: niet je MacBook. Dus je kunt de hub gebruiken als een 'wireless powered USB hub', of je kunt er je gewone lader op aansluiten, maar je MacBook opladen doet hij dus niet.
Het zal vast ergens gestaan hebben: maar ik heb het niet gezien, en dat doet hij wel denken met z'n ingebouwde accu. Maargoed, wees je er dus van bewust dat hij niet je MacBook kan opladen, het is geen externe accu (tenzij je een USB3.0 kabel naar USB-C kabel gebruikt om hem op je MacBook aan te sluiten).
Waar ik zelf vooral naar benieuwd ben is of de HDMI poort goed werkt, aangezien ik hem wil gebruiken om mijn MacBook (13" TouchBar) op de Anker lader en mijn externe beeldscherm aan te sluiten, met maar 1 kabel.

Be the change you want to see in the world
Dat is wel geinig van de Mantiz Titan, die doet dat anders. Die heeft 2x DisplayPort, 1x HDMI en 1x VGA. Voor de rest is hij qua poorten ver onderbezet t.o.v. de andere docks. 2x 4K @ 60 Hz gaat dus via 2x DP, of DP+HDMI.ppl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:56:
Houdt er wel rekening mee dat bij al die docks je maar 1 DisplayPort aansluiting hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door TucanoItaly op 01-06-2018 14:30 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save

Die klik je aan de zijkant vast. Had achteraf liever de HyperDrive Duo gehad, maar toen had ik m’n Pro nog niet. Hieronder zie je dat die een extra USB-C poort heeft, maar dat de headphone-jack ontbreekt. Voor mij is dat toch onzinnig (heb hem ingeklapt) anders past het niet.

Deze van Dodocool lijkt erop en is een stuk goedkoper. Bol.com heeft hem ook.
[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 21-03-2019 21:09 ]

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.
Ziet er wel goed uit moet ik zeggen
https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

https://www.transcend-info.com/Products/No-1058
Voor een leuke prijs te vinden, en precies wat ik zoek voor mijn komende Macbook Pro. (geen monitor aansluiting nodig, maar wel een paar full size USB's SD-kaartlezer en stroom geven via de oplaadaansluiting)
[ Voor 1% gewijzigd door jakob op 05-11-2019 12:15 . Reden: type toegevoegd ]
Datzelde dock is er ook refurbished van CalDigit zelf, voor 209 euro:UTADDICT schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:53:
Moet ik nu echt aan een dock a la
http://shop.caldigit.com/eu/Refurbished
Ik kan je 1 ding garanderen: het is het geld waard als je veel aansluitingen hebt. Dan ga je er geen spijt van krijgen. Zo niet, dan kun je natuurlijk ook zoiets nemen:
http://shop.caldigit.com/...ct/product&product_id=207
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fJ6w7YavpPbxWMBC75bsgrt5.jpg?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door TucanoItaly op 28-11-2020 08:22 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save

Daarnaast mezelf ook getrakteerd op een Keychron K1 V4 (die ik vermoedelijk via usb3-kabel zal gebruiken ipv draadloos):

Dan mag m'n oude eMac toetsenbord eindelijk met pensioen:

Nog steeds een heerlijk toetsenbord en fraai bovendien, maar door die doorzichtige randen zie je viezigheid wel snel onder de toetsen liggen en ook dat wit is behoorlijk besmettelijk als je je geld met typen verdient...
[ Voor 6% gewijzigd door Enzo Dizono op 13-12-2020 18:41 ]
Ik ken mensen die er niet blij mee zijn, vanwege krassen en beschadigingen aan de USB poorten.HekkeySE schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:11:
Toevallig andere mensen al ervaring met deze? https://www.amac.nl/brydg...-dock-macbook-air-13-inch
Heb zelf onderstaande en die kan ik echt aanbevelen, ook stabieler en meer toekomstbestendig omdat je de dikte zelf kan los en vast schroeven met de bijgeleverde Inbussleutel.
https://www.amazon.nl/OMO...fRID=0P4CFFVKNMWYRNF1N7T7

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 12-01-2021 14:11 ]
Allereerst inderdaad die meegeleverde inserts, op zich prima concept maar als het Design van de Macbook weer veranderd is er een grote kans dat je weer nieuwe nodig hebt en die kosten ook weer een paar tientjes.
Het design sprak me zeker aan maar qua stabiliteit vond ik het toch te eng, als er iets tegenaan komt valt hij relatief makkelijk om omdat erg licht is, als ze dat een stuk zwaarder hadden gemaakt had ik er meer vertrouwen in gehad, zodoende op die andere uitgekomen en echt elke euro waard geweest.
Het (storende) logo staat er maar aan 1 kant op, dus als je hem omdraait is het lekker minimalistisch.
Over goede aankopen gesproken, zojuist onderstaande binnen via Amazon, nog geen 9 euro voor 2 stuks en maar liefst 3 jaar garantie (die hebben blijkbaar vertrouwen in hun producten).
Ik ben echt voor 99% over naar USB-C dus gelukkig geen Dongle of Dock nodig, maar voor die ene uitzondering is dit ook lekker compact.
Nonda USB-C

Zoals ik al eerder zei ben ik super zuinig, hij staat al meer dan een half jaar voor 90% in clamshell in dit Dock en geen krasje te bekennen. Geen idee waar die steentjes of korreltjes vandaan zouden moeten komen.Ryatzu schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:33:
[...]
Ik zou nooit voor dit soort oplossingen kiezen. Er hoeft maar een steentje/korreltje tussen te zitten en je hebt een kras. Daarnaast kan je macbook (met fan) zijn warmte niet kwijt als je hem dicht laat.
Temperatuur is een non issue. (MBP 2020 i5 10th gen)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0pxonNOVIXS5ptTAy472P145.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fZgx4yFW0lOIohOJJ21pcxa5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DyoCrWQP5rCDfqY04QKXiUef.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hVJdMi9ozAWO3XFXrNYaW9Zy.jpg?f=user_large)
Als ik straks tijd heb zal ik ook even een USB-A Ethernet adapter aansluiten op te kijken of ik jullie (@dsonnaville / @Step ) issue kan reproduceren
[Update]
Heb via de A2119 mbv de Lenovo USB 3.0 to Ethernet Adapter een iPerf3 gestart gedurende 3600 seconden (1 uur dus
Eerste bevinding; zodra scherm in slaap valt houdt de datastroom op. Zodra hij uit sleep komt werkt het weer
[Update2]
Niet weggevallen gedurende het uur maar YMMV @dsonnaville / @Step[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 5] 0.00-3658.40 sec 0.00 Bytes 0.00 bits/sec sender
[ 5] 0.00-3658.40 sec 339.1 GBytes 799 Mbits/sec receiver
Overigens wel iets dat me nu opvalt; op mijn MBP 2017 kwam ik maar rond de 650Mbit/sec uit met dezelfde combi van adapters
[ Voor 35% gewijzigd door Tomba op 28-01-2021 09:48 ]
Wat me opvalt is dat deze verschillend presteert op een MBP Intel 16/512 en een MBP M1 8/512. Ik ben benieuwd of iemand enig idee heeft waar dat verschil in zit.
Dit is het resultaat op de MBP Intel
/f/image/bgQFnxpYOo8z1EVTy3XHeyyi.png?f=fotoalbum_large)
En dit is het op de MBP M1
:fill(white):strip_exif()/f/image/mV8Z0BFIivSg3vUAIietfyRo.png?f=user_large)
Heb het zelf ook jaren gedaan met mijn iMac uit 2015 en nooit problemen gehad. Was destijds met een Samsung T3 en daarna een T5.Servor schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Klopt helemaal en achteraf had ik ook een andere keuze moeten maken. Maar toen ik deze iMac kocht was het hele thuiswerken nog niet zo in beeld als nu en tegenwoordig zit ik sowieso 3 a 4 dagen achter deze PC. Het is echt een verademing hoe snel Outlook nu opstart bijv. Maar ook hoe snel Photos opstart (binnen 2 personen) of een spelletje laadt. Als ik nu een iMac zou kopen (zou ik sowieso wachten op een M1 of M2 versie) zou daar absoluut een SSD inzitten. Het voelt wat raar om je boot OS extern te hebben maar functioneel gezien werkt het prima!
Mocht je de X5 ook nog eens uit het zicht willen hebben dan zijn er dit soort leuke en handige accessoires.
https://www.twelvesouth.c...ack?variant=9173862023225
:strip_exif()/f/image/fSKoQBtZGpqHpHRi49vGrQdD.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels binnen en in combinatie met een WD Black S750 1TB... niet normaal, net zo snel als de interne nvme!CashMoney schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Ik heb zelf deze besteld. Wordt als het goed is deze week bezorgd. Schijnt heel goed te presteren met lees en schrijfsnelheid rond de 2300 mbps : https://www.ebay.com/itm/183073245524
Het vermelden waard dat ik hiervoor een Samsung Evo Plus 1TB gebruikte. Read speed was goed, maar Write Speed kwam met de MBP M1 niet boven de 840 mbps uit.
:strip_exif()/f/image/ZbaRsMi0Ic2ccz2cs6vLrGRu.jpg?f=fotoalbum_large)

Het meeste werkt: voeding, LAN, keyboard, muis, headset. Maar zoals je kan zien laten de twee externe monitoren hetzelfde beeld zien. Nu begreep ik dat de M1 in principe maar twee schermen tegelijk kan aansturen waarvan het interne scherm er in deze situatie natuurlijk één is.
Als ik echter de MacBook dicht klap blijven beide externe schermen nog steeds hetzelfde beeld tonen. Is het mogelijk om in die situatie echt twee aparte externe schermen aan te sturen? Systeemvoorkeuren laat bij dichtgeklapte MacBook maar één scherm zien niet twee.
Ik heb de macOS Display Link Manager geïnstalleerd maar die zegt No Monitor Detected. Zo te lezen is dat DisplayLink iets anders dan DisplayPort. Iets die met wat software trucjes toch twee monitoren kan aansluiten. Maar dan moet het dock wel DisplayLink ondersteunen wat de WD15 niet doet, als ik het goed begrijp. Iemand ervaring hiermee of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
[ Voor 13% gewijzigd door Skidmarks op 26-05-2021 19:10 ]

Zowel bij Coolblue als Amazon staat dat de hub 4K@60Hz is en dus niet 30Hz. Nu zal dat voor mij weinig uitmaken gezien de monitoren op mijn werk 1080p zijn.
Ondanks dat ik geen USB-A meer gebruik, zijn zowel VGA, HDMI en ethernet voor mij de belangrijkste poorten. MicroSD en SD zijn weer handig om te hebben gezien ik nog een aantal geheugenkaarten heb liggen, maar nu alleen kan gebruiken op mijn oude computer.
Deze dock lijkt een handige alleskunner maar ik ben benieuwd of de prestaties van de dock dik in orde zijn vanwege de prijs.
Een andere dock waar ik naar kijk is de pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300. Bij deze heb ik geen microSD en SD-kaartlezer, de USB-C kabel is geintegreerd maar is wel enigszins goedkoper en lichter.
https://www.owcdigital.com/products/thunderbolt-dock
https://www.owcdigital.co...hunderbolt-3-dock-14-port

[ Voor 63% gewijzigd door Greatsword op 06-10-2021 08:54 ]
Net ontvangen. Krijg onderstaande melding als ik mijn externe NVMe Gen4 schijf eraan hang. Werkt perfect als ik hem rechtstreeks op de MacBook aansluit. Heb ook andere kabels geprobeerd, maar blijf onderstaande krijgen.ZiSE schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:56:
[...]
https://us.anker.com/collections/hubs-docks/products/a8383 en anders even de andere modellen op anker.com website bekijken. En anders ugreen; ook te bestellen via Amazon.
EDIT:
Ik zie nu pas dat de aansluiting op de hub een usb-c is en geen thunderbolt 3. Had ik beter moeten checken. Toch bedankt voor het advies.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oh3GRZ9coDsqXGOUCAMRKwZF.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door kesj op 25-10-2021 18:39 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yghHahPHgQC2CA5VRpI1zHPW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YzYt0NdJwsk9cnHO88dboiBh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AEzsS1hCJdOEDhbVN2Qqc6Ob.jpg?f=user_large)
MBP16
naar
Razer TB4 dock mercury
naar
Lenovo Thinkvision P32p-20 (4K @60Hz)
Lenovo Thinkvision T32p-20 (4K @60Hz)
Audioengine A2+ (volume aanpassen lukt op keyboard)
Werkt top!
Enig minpuntje is dat F1 en F2 toetsen (helderheid scherm) niet werken op deze monitoren. Ik heb hiervóór een Apple TB display gehad en daar werkte het wel).
Ja, het werkt echt op 4K@60 wanneer ik beide monitoren via USB-C op 1 Razer TB4 dock heb aangesloten. Ook de monitoren zelf geven dat aan wanneer ik kijk in het menu. Het werkt dus wel gewoon. Heb het nu een week staan en het dock bevalt goed.Kevin_Lomax schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:20:
[...]
Werkt het ook daadwerkelijk bij jou in 4k60? Reden is dat Razer's Tech Support mij zojuist aangeeft dat het max 4K30 zou zijn indien de beide schermen op ieder een aparte TB-port worden gekoppeld.
Wat me vandaag wel 2 keer gebeurde: na het ontwaken van de laptop is de geschaalde resolutie ineens weg en zie ik alles op 4K (standaard voor beeldscherm). En 1 keer was het hoofdscherm ineens links ipv rechts. Lijkt mij een software dingetje in Mac OS. Laatste paar keer ontwaken ging wel weer goed. Kan de fout dus niet meer reproduceren.
Mbt jouw tip om te werken met een splitter en HDMI: ik gebruikt liever de USB-C aansluiting zodat de monitoren ook direct als USB-hub fungeren (USB A poorten).
/f/image/KfQI9E45OFy4ikbgntGXpXmN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/p5Wk3bngGOGTkRLS7qehE5fl.png?f=fotoalbum_large)
Inderdaad, op de MacBook. Ik heb even naar de Caldigit gekeken, maar heb ik het zo juist?Greatsword schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:20:
[...]
Dan heb je toch geen Dock nodig?
AOC aansluiten met een USB-C > HDMI Kabel
Dell HDMI poort
X5 USB C poort
T7 USB A poort
Ethernet standaard
Audio standaard
Sorry verkeerd gelezen, dacht dat je dit allemaal op de Mini wilde, maar juist op je Macbook zo te lezen.
Ik hoor/lees goede verhalen over Calldigit en OWC, dus die zou ik dan als eerste aanbevelen aangezien jij wel van de kwaliteit en performance bent.
De meeste dongels zijn het allemaal net niet, vooral als je er meerdere dingen tegelijk op aansluit en geen prestatieverlies wilt.
:strip_exif()/f/image/oKBCiKjIMCvIfEiAxfi3cE4r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s5I3M8FR5eWNzIoWdf6M8wMA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Dennisweb op 09-12-2021 17:28 ]
Thunderbolt: AOC U32U1 beeldscherm
Thunderbolt via HDMI: Dell 2417H beeldscherm
Thunderbolt: Samsung X5
USB: Samsung X7 via TP-link hub (USB A)
Ethernet
Geluid
Alles werkt prima. Ook Ethernet haalt de volledige snelheid. Nu nog een mooie stander voor de MacBook halen.
:strip_exif()/f/image/NYN4EiwcPh6nbACUTPbCh6zu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Dennisweb op 15-12-2021 14:41 ]
En binnen. Dikke prima!Greatsword schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:25:
[...]
Ik kan deze aanraden, gebruik hem al 1,5 jaar naar tevredenheid en groot voordeel is dat hij toekomst bestendig is aangezien je de dikte kan verstellen.
Tip, amazon app voor nog eens 7,50 korting
https://www.amazon.nl/OMO...d-aluminium/dp/B076CVM179
:strip_exif()/f/image/tOZSmDQ4mebka8zinfqpes6f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3vYnSvEWor2Ha98trhziwWmv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 16-12-2021 19:24 ]
Ik zoek eigenlijk zo iets:

Alleen dan met een aantal USB-C poorten (en ook het liefst een paar gewone USB poorten). Iemand enig idee of zoiets (goedkoop) bestaat? Ik kwam wel deze tegen: https://sandberg.world/nl-nl/product/usb-c-to-4-xusb-c-hub
Maar 53 euro voor 4 USB C poorten (dus effectief maar 3 extra poorten) vind ik wel wat veel geld eigenlijk. En ik zou er het liefst een paar gewone USB poorten op hebben.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Een leuke apple accessoires kan wellicht het volgende product voor je zijn?
Dit product heb ik recent aangeschaft vanwege de goede reviews (zie de talloze youtube product reviews)
[EDIT]
Op het momentvan schrijven van deze post, heb ik het product nog niet ontvangen. Mijn verwachte product ervaring zal hoog zijn, gezien de reviews.
Dit product wil ik als media hub, achter mijn Nvida Shield, zetten. 1 latje van 1 TB in zetten voor afspelen val Blu-ray quality films naar de Pioneer LX75 receiver. Of
Als hub/ backup voor mijn werk documenten.
Link naar een van de vele reviews:
YouTube: One Hub to Rule Them All! ACASIS 10-in-1 USB-C Hub Review
:strip_exif()/f/image/nFM1DakcRxbaP7rZYLSheiAh.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron:
https://shop.acasis.com/p...-kickstarter-hot-campaign
[ Voor 148% gewijzigd door RGL op 22-01-2022 09:38 ]
Daarom heb ook maar meteen de HDD enclosure bij besteld.... voor als de hub niet bevalt.dlare schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:38:
[...]
Ik zou toch liever kiezen voor een losse ssd-behuizing en een losse hub. Wil je je ssd een keer verplaatsen, dan hangen er allemaal kabels aan... En een losse ssd-behuizing kost je 3 tientjes.
:strip_exif()/f/image/5JVtl11rZQpNfG58SdvCriUS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een M1 Macbook Air en gebruik twee HDMI schermen (3440x1440 en 2560x1440) en gebruik:Ananas_NL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:45:
Ik ben van plan deze week een MacBook Air 2020 M1 aan te schaffen. Nu werk ik af en toe met 2 schermen en heb ik dus een adapter nodig. Nu kwam ik deze tegen https://www.amac.nl/satec...k-hdmi-adapter-spacegrijs. Is dit iets? Of hebben jullie een goede tip hiervoor?
- een USB-C -> HDMI kabel voor mijn eerste scherm
- een HP USB-C travel dock model TPA-i501 met Displaylink technologie voor mijn tweede scherm
:strip_exif()/f/image/AIKE2RIZ5uoNkd8g795yfYMU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FE7p7PiwN3XOrK6jebm8kJLz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bb8ROb02kGnR5oBKYRah4gnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door SMLDK op 27-01-2022 20:42 ]
Mijn situatie is als volgt.
Mijn Reloop Hub setup:
1 x USB-C (5 Gbps) naar M1 Mac
1 x USB-A naar Rane 72 Mixer
1 x USB-A naar Phase Controller
1 x USB-A naar Samsung T5
1 x USB-A naar Samsung T7
1 x USB-C PD5
Vanuit M1 Mac 1 x USB-C naar DP in 27' monitor
De Samsung T5 en T7 halen max 40MB/s in deze setup. Heel handig. Ik gebruik nu de meegeleverde Samsung USB-A naar C kabels en de snelheid is nu rond de 350 MB/s
Ik dacht om dit op te lossen met een CallDigit TS4. Vanuit die TS4 ga ik dan richting de PD5 op de Reloop Stand hub.
Is dit handig?
:strip_exif()/f/image/haJoOPgLul4btzM4nO7SidKn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door ChaoCheeBye op 10-04-2022 21:44 . Reden: update snelheid ]
Сука Блять
Ik zoek een dock dat onderstaande doet:
:strip_exif()/f/image/eQu4YjNNFVVzlDe27f5Cs620.gif?f=fotoalbum_large)
legenda:
M1 = m1 MacBook Air
DP = Displayport
C = USB C
A = USB A
Er zijn legio docks met allerhande extra's zoals HDMI en geheugenkaarten die ik allemaal niet nodig heb. Zelfs na een zoektocht hier en op de websites van anker, ugreen en amazon vind ik alleen maar overbodig spul. Dit zou toch een eenvoudig dock kunnen zijn?
Met de WD BLACK SN750 SE 500GB icm MacBook Air M1 komt ik op deze snelheid:DAMAGE schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 01:04:
[...]
Ik ben ook opzoek naar iets dergelijks. Wat zijn jouw lees en schrijfsnelheden? Ik had begrepen dat je zelfs met TB4 niet verder komt dan 2100 mbps wat op zich prima is natuurlijk, maar ik heb nog niet gezien dat je echt de maximale snelheden kunt halen van bijvoorbeeld 5000 mbps.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TvwZHtqvAcp8L69wBy8AYqAL.png?f=user_large)
Dennisweb schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:18:
[...]
En over welke kabel hebben we het dan specifiek?

404 Signature not found

Het oog wil ook wat. Mooi spul
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik zoek een goede/degelijke ethernet adapter voor mijn MacBook Pro 16" 2021
:fill(white):strip_exif()/f/image/tmAtVUp0aroOYkSj5Ayy8M38.png?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Nu is mijn vraag of beide opties geen probleem op termijn kunnen leveren voor de warmteafvoer.
Ik heb geen idee of de fan wel ontworpen is om de Mac Mini voor jaartjes zo verticaal op zijn zij te te plaatsen?
:strip_exif()/f/image/aJoNdxRjdGPkIbRZSMzh9rG1.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xc2mxwqTfL02dGwcr8bakp8j.jpg?f=user_large)
Je krijgt dan dit:

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Via vraag en aanbod heb ik een Huawei Mateview gekocht (de variant met 3:2 beeldverhouding).
Hier zat alleen een HDMI en een power kabel bij. Echter wilde ik graag de USB c gebruiken voor zowel het opladen - als het scherm koppelen met mijn MacBook Pro. Ik heb hiervoor een USB c kabel gepakt uit mijn officiele Apple iPad Pro oplader.
Het probleem is dat alleen de Macbook opgeladen wordt, en maar het scherm niet als input wordt herkent.
Ik was benieuwd - is er een verschil in USB-C kabels, die wellicht wel beide kan doen? En zo ja welke USB C kabel is hiervoor aan te raden? Of zou dit probleem ergens anders kunnen liggen? Ben op het forum niets tegengekomen..
/f/image/97ft6qjqRG5vyqZAc3B4hXiM.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Houstyn op 25-03-2024 19:59 ]