Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1
Acties:

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02-01 19:39
Heeft iemand een idee of er zulke kabeltjes bestaan naar usb-c?

Het is een kabeltje van een Seagate externe disk.

• NickM89
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Check voor u zelf

NickM89 wijzigde deze reactie 06-02-2017 16:22 (37%)

• Nurb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17-01 23:05
quote:
WhatsappHack schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Geen netwerkaansluiting is voor mij reden om zo'n type dock meteen af te schrijven. :P
Als ie die wel had was ie redelijk perfect.
Wil de gok best wagen en 'm bestellen, alleen ben ik bang dat ik deze binnen krijg;

In plaats van deze;

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:49
Ik heb hiervoor een T3 SSD van Samsung (500 GB). Deze is standaard voorzien van een USB-C (USB 3 gen 1) aansluiting. Bij mij staat Windows 10 erop en kan er gewoon vanaf opstarten.

Betaalbaar, snel en enorm compact.

pricewatch: Samsung Portable SSD T3 500GB Zilver

Edit: Er zit alleen een USB-C naar USB-A kabeltje bij dus je moet zelf een USB-C naar USB-C kabeltje regelen of TB3-TB3

Compact genoeg lijkt me:

winwiz wijzigde deze reactie 28-03-2017 11:36 (49%)

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-D_Prime
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

• bodiam
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-10-2019
quote:
Sovereign schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:59:
[...]

Heb overigens de gok gewaagd met de ASUS ROG XG Station 2. Krijg 'm morgen binnen.
Jemig, wat een beest!

Deze?

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
En hij werkt. :D Een vlugge benchmark, Unengine Valley geeft me 71,8 fps op Ultra (2560x1440).

Sovereign wijzigde deze reactie 29-04-2017 19:53 (27%)

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• ToBe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Zou dit wat zijn?

CHOETECH USB C Multipoort Adapter transformeren uw USB-C notebook in een multi-purpose hub geïntegreerd met een hdmi-uitgang, Ethernet, USB 3.0 poort en Type C Power Levering voor opladen.

Het is precies wat ik zoek, USB-C met Ethernet en HDMI voor een leuke prijs.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik heb eindelijk een goede USB-C powerbank gevonden die USB-PD ondersteund en een geintegreerde USB-C kabel heeft.

Wel aan de prijzige kant, maar echt een topding voor onderweg.

https://www.amazon.de/Inc...g-Motorola/dp/B01N9XSSWK/

2430Wp ZW

• man_rot
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 11:31
Hoi iemand al ervaring met de plugable dock plugable USB-C Triple display?

op amazon € 219,95

http://plugable.com/products/ud-ultcdl/

https://www.amazon.de/gp/...e=as2&tag=httpplugacom-21

Groetjes Manfred

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:08

Canaria

4313-3581-4704

@Froggle ik laad al die apparaten ook niet via de Mac, dat gaat via een Anker PowerPort :)
Daar zitten kabeltjes in voor de Watch, lightning x2 en microusb x2.

Ernaast staat de CalDigit dock, met een Belkin usb-c-kabel naar de MBP.

De Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en Apple USB-C-naar-USB-adapter zitten in mijn tas, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:01
quote:
Canaria schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:
@Froggle ik laad al die apparaten ook niet via de Mac, dat gaat via een Anker PowerPort :)
Daar zitten kabeltjes in voor de Watch, lightning x2 en microusb x2.

Ernaast staat de CalDigit dock, met een Belkin usb-c-kabel naar de MBP.

[afbeelding]

De Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en Apple USB-C-naar-USB-adapter zitten in mijn tas, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
Ja, zo kan het ook. Netjes!

Ik heb maar gewoon voor een stekkerdoos gekozen. Schakel ik ook gelijk alle gebruiksapparatuur mee uit. Misschien eens een kortere USB-C kabel regelen om op te laden.

Froggle wijzigde deze reactie 11-07-2017 21:07 (13%)

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle | Strava

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Om op mijn werk mijn MacBook Pro 13" 2016 gemakkelijk van sap te voorzien, ben ik op zoek naar een lader. Op dit moment moet ik elke keer onder mijn bureau kruipen om de lader in te pluggen wat onhandig is :P Zeker gezien de maximale lengte van een USB-C of Thunderbolt 3-kabel 2,0m is.

Het liefst heb ik een lader op mijn bureau zodat ik enkel nog een USB-C kabel hoef in te pluggen en door kan gaan met werken. Zodoende mijn vraag of een van jullie ervaringen heeft met deze lader:

Anker maakt goede spullen maar ben toch benieuwd of jullie een beter idee hebben :)

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:15
Even een crosspost vanuit het MacBook 12" topic:
quote:
Napsju schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:51:
Xiaomi heeft een nieuwe USB-C dongle met Displayport. Heb 'm besteld voor bij mijn nieuwe MacBook 12" i5. Ben benieuwd!
Werkt uitstekend icm 2017 i5 MB 12". Heb ze nu allebei van Xiaomi. Mooie kwaliteit voor een kleine prijs.

Xiaomi USB-C > HDMI + USB:
  • HDMI: Werkt op Dell U2515H.
  • USB: USB3 werkt.
  • Power: Passthrough. Er blijft 24 watt over van de 29 watt voeding.

Xiaomi USB-C > Mini Displayport + USB:
  • Mini Displayport: Werkt op Dell U2515H
  • USB poort 1: USB3 werkt
  • USB poort 2: USB3 werkt
  • Power: Passthrough. Er blijft 24 watt over van de 29 watt voeding.

Lekker!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Ik ben al even aan het zoeken, maar kan eigenlijk niks vinden (behalve de originele van apple a 60euro).
Dus hier de vraag:

Ik heb:
**HP Zbook 17" G3 met USB C / Thunderbolt 3 aansluitingen
** Apple thunderbolt scherm met Thunderbolt 2 connector

Dus ik zoek een verloopje van USB C naar thunderbolt 2.
Voorzover ik kan vinden zou dat moeten werken (op de G3, eerdere versies deden moeilijk)

Iemand (goedkopere) suggesties behalve deze?
https://www.apple.com/sho...-to-thunderbolt-2-adapter

N.B. Ik gebruik zelf een MBP2011 met dit scherm, maar heb voor mijn werk een half jaartje een Zbook gekregen die ik graag af en toe aan zou sluiten.

Illusion wijzigde deze reactie 31-08-2017 14:07 (8%)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:15
Ik heb die nieuwe Xiaomi bij Ali besteld voor 31 euro. Met Ethernet dus.

Lekker!

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
quote:
GeeMoney schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:11:
[...]

Er zijn twee soorten zie ik op de website van hyperdrive. Je hebt de versie voor de normale MacBooks?
Ik zou even naar een mediamarkt gaan of iemand met ook een 12” MacBook om uit te sluiten dat er iets mis is met die van jou.
Nee, het is echt een speciaal voor de 12” MacBook en andere USB-C devices. Dat staat ook hier als ik op device zoek.

Verder werkt die van Satechi ook niet op de juiste manier.

Ik vind het raar dat hij andersom wel gewoon werkt. Met USB 2.0 USB-sticks heb ik sowieso geen last.

syltheboy wijzigde deze reactie 14-02-2018 09:44 (15%)

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
Net een Anker PowerPort+ 5 binnen gekregen, bedoeld om m'n MacBook 13" TB mee op te laden zodat ik de lader niet meer mee hoef te slepen.
Ik zag 60W staan, dat komt overeen met de originele lader (61W) dus besteld, klaar.

Blijkt hij dus maar 30W over de USB-C poort te leveren, balen. Oudere versies (zoals eerder in dit topic gezegd) dus 45W, maar de nieuwste revisie niet meer. Oei, balen. MB 13" TB laad wel op, maar waarschijnlijk een stuk minder vlot onder load (nog niet uitgeprobeerd). Maargoed, niks aan te doen, ik ga hem er niet voor terugsturen aangezien ik nog geen beter alternatief (rond de €30,-) heb gevonden.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Ik heb vandaag een StarTech USB-C naar HDMI en USB-C besteld. Ik ga hem plaatsen om als een soort docking kabel te dienen.
Ik klem hem op mijn huidige bureau op kantoor en dan heb ik maar 1 kabel naar de MacBook lopen. Het scherm zit dan in het “blokje” samen met de lader en die blijven dus vast.
Enige is dat hij maar laad met 60W maar dat is voor 90% van de tijd voldoende.

Betreft deze:
pricewatch: Startech.com USB-C naar HDMI Video adapter met USB Power Delivery...

Adapter is zojuist binnen gekomen.
Getest onder dezelfde belasting scheelt het opladen 1:09 uur met de originele lader direct op USB-C tegen 1:36 uur met de originele lader via de StarTech adapter.

Enige minpuntje is dat de USB-C poort niet aan dezelfde kant zit als de HDMI uitgang op de adapter maar aan de vaste USB-C aansluiting die in de MacBook gaat waardoor de laadkabel een beetje een knik moet maken.

Edit: Adapter is er zojuist mee opgehouden. Kreeg een blauw beeld op de LG, het laden stopte en nu doet hij helemaal niets meer ;w . Zojuist een RMA verzoek aangemaakt.

GeeMoney wijzigde deze reactie 01-03-2018 12:16 (63%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
quote:
thaan schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:31:
[...]

Ziet er best redelijk uit.
Naar aanleiding van je post heb ik zojuist op Amazon een 2e hands Urbo gekocht, ik laat weten of het wat is!

Nou, de Urbo Power Hub is binnen.
Hij is zojuist op het werk aangekomen, de USB poorten lijken prima te werken, de HDMI poort heb ik nog niet gebruikt.

Wat de Urbo Power Hub echter niét doet, is je MacBook opladen.
Er zit dus een accu in dit ding, maar die kan enkel apparaten aan de USB3.0 poorten opladen: niet je MacBook. Dus je kunt de hub gebruiken als een 'wireless powered USB hub', of je kunt er je gewone lader op aansluiten, maar je MacBook opladen doet hij dus niet.
Het zal vast ergens gestaan hebben: maar ik heb het niet gezien, en dat doet hij wel denken met z'n ingebouwde accu. Maargoed, wees je er dus van bewust dat hij niet je MacBook kan opladen, het is geen externe accu (tenzij je een USB3.0 kabel naar USB-C kabel gebruikt om hem op je MacBook aan te sluiten).

Waar ik zelf vooral naar benieuwd ben is of de HDMI poort goed werkt, aangezien ik hem wil gebruiken om mijn MacBook (13" TouchBar) op de Anker lader en mijn externe beeldscherm aan te sluiten, met maar 1 kabel.

• andromedaan
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik heb inmiddels een aantal dagen de CalDigit TS3 Plus dock met 1 meter kabel. Voor zover ik weet is dit de beste Thunderbolt 3 Dock die er op dit moment is. Uiteraard werkt alles als een zonnetje met m'n 2017 MBP.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
ppl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:56:
Houdt er wel rekening mee dat bij al die docks je maar 1 DisplayPort aansluiting hebt.
Dat is wel geinig van de Mantiz Titan, die doet dat anders. Die heeft 2x DisplayPort, 1x HDMI en 1x VGA. Voor de rest is hij qua poorten ver onderbezet t.o.v. de andere docks. 2x 4K @ 60 Hz gaat dus via 2x DP, of DP+HDMI.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 01-06-2018 14:30 (12%)

Renault Zoe Q90

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@Arno90 Ik heb ervaring met die tweede en het werkt prima. Maar ik heb het alleen op een beamer getest met mijn oude 12” MacBook (2015). Nu heb ik bijna een jaar een 13” MacBook Pro (2017), maar ik gebruik de adapters nauwelijks. Ik heb ook ervaring met de HyperDrive Solo:

Die klik je aan de zijkant vast. Had achteraf liever de HyperDrive Duo gehad, maar toen had ik m’n Pro nog niet. Hieronder zie je dat die een extra USB-C poort heeft, maar dat de headphone-jack ontbreekt. Voor mij is dat toch onzinnig (heb hem ingeklapt) anders past het niet.

Deze van Dodocool lijkt erop en is een stuk goedkoper. Bol.com heeft hem ook.

syltheboy wijzigde deze reactie 21-03-2019 21:09 (39%)

• noslen
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:31
Wil even laten weten dat de MICROSOFT Microsoft Surface USB-C naar Ethernet- en USB-adapter goed werkt met mijn MacBook Pro 2017 :)

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sony heeft de MRW-S3 aangekondigd:

The world’s fastest UHS-II SD/microSD card reader and USB Hub with USB 3.1 Gen 2 and up to 100W USB Power Delivery (USB PD) and HDMI output capability support.

Ziet er wel goed uit moet ik zeggen ;)

https://www.sony.net/Prod...n_us/mrws3/?j-short=mrws3

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-01 16:14
Heeft iemand reeds ervaring met deze Transcend HUB5C?

https://www.transcend-info.com/Products/No-1058

Voor een leuke prijs te vinden, en precies wat ik zoek voor mijn komende Macbook Pro. (geen monitor aansluiting nodig, maar wel een paar full size USB's SD-kaartlezer en stroom geven via de oplaadaansluiting)

jakob wijzigde deze reactie 05-11-2019 12:15 (1%)
Reden: type toegevoegd

http://specs.tweak.to/11484

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True