Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 20:45
quote:
we_are_borg schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:49:
Ik heb een Mac Mini deze heeft een thunderbolt 2 aansluiting. Nu wil ik een externe videokaart aansluiten ik heb deze gevonden. Alleen het is een thunderbolt 3 aansluiting een adapter is dus nodig alleen ik vind er geen één momenteel, ik heb alleen deze gevonden. Ik heb er een nodig van thunderbolt 2 naar 3 maar die kan ik niet vinden.
Ik zou maar even nergens op hopen, in de laatste high Sierra update heeft Apple egpu support voor thunderbolt 1 en 2 devices kennelijk eruit gehaald, ook niet met de bidirectionele adapter wat dus eerst wel werkte. Alleen als je apple computer tb3 heeft werkt het thans nog.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 20:45
quote:
Sovereign schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:53:
[...]
Ik zou maar even nergens op hopen, in de laatste high Sierra update heeft Apple egpu support voor thunderbolt 1 en 2 devices kennelijk eruit gehaald, ook niet met de bidirectionele adapter wat dus eerst wel werkte. Alleen als je apple computer tb3 heeft werkt het thans nog.
Een patch is nu gelukkig beschikbaar. https://egpu.io/forums/ma...-2-macs-on-macos-10-13-4/

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Heb op Amazon.de een "coosa PowerPort 5-poort 72 W" lader gekocht. Laad mijn Mac Pro prima met 60W en heeft dan nog drie USB-A laad poorten erbij. Prima deal voor 31 euro:
https://www.amazon.de/gp/...ilpage_o00_?ie=UTF8&psc=1
(had er zelf een Anker laadkabel bij besteld)

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-02 19:54
quote:
andromedaan schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 03:21:
Ik heb inmiddels een aantal dagen de CalDigit TS3 Plus dock met 1 meter kabel. Voor zover ik weet is dit de beste Thunderbolt 3 Dock die er op dit moment is. Uiteraard werkt alles als een zonnetje met m'n 2017 MBP.

[afbeelding]
[afbeelding]
Waar heb je 'm gekocht?

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• Blankinho
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-02 22:46
quote:
Dagg schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:21:
Jullie hebben het vast wel gezien maar ik zie dit wel zitten, de Mantiz Titan:
https://mymantiz.com/products/md-01-zeus

Nu mooi weg werken achter mijn scherm, iedereen blij :*)
Deze adapter toevallig al binnen en zo ja hoe bevalt hij?? Als ik op de site kijk zie ik nog steeds expected shipping march staan...

ben zelf ook op zoek naar een docking/adapter voor mn macbook pro 15 2017 TB namelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zoek een betrouwbare USB-C oplader, het liefst een zoals hieronder:

https://www.aliexpress.co...-0-Smart/32835852682.html

Nu lees ik overal horrorverhalen over slechte USB-C PD opladers en durf ik dus niet zomaar iets te kopen. Iemand hier wel eens een soortgelijke oplader doorgemeten of (technische) reviews van gelezen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:52
quote:
CrashOne schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:14:

Nu lees ik overal horrorverhalen over slechte USB-C PD opladers en durf ik dus niet zomaar iets te kopen. Iemand hier wel eens een soortgelijke oplader doorgemeten of (technische) reviews van gelezen?
Welke apparaten wil je ermee op gaan laden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Een Macbook Pro 13" Touchbar (dus 60W PD), iPad en iPhone, al zal ik de reguliere USB poorten ook voor andere zaken gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb net een USB-C/PD testapparaatje besteld, nu nog een lader uitzoeken en dan test ik hem zelf. Post hier de resultaten wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
CrashOne schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:50:
Ik heb net een USB-C/PD testapparaatje besteld
Welke? En wat test deze?

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:09
quote:
CrashOne schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:14:

Ik gebruik zelf deze Aukey op een Thinkpad, werkt perfect met 45W en de zekerheid van een bekend merk.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

quote:
https://www.amazon.com/DR...e-Voltmeter/dp/B07448SCN6

De voltages (die zijn dynamisch, afhankelijk van wat er gecommuniceerd wordt) en de amperage. Helaas dus geen apparaat wat de een endpoint is en dan test.
quote:
Tom Paris schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:40:
[...]

Ik gebruik zelf deze Aukey op een Thinkpad, werkt perfect met 45W en de zekerheid van een bekend merk.
Ah, ziet er top uit.

Ik heb deze besteld (lees je post net pas): https://satechi.net/colle...type-c-75w-travel-charger

Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
CrashOne schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:04:
De voltages (die zijn dynamisch, afhankelijk van wat er gecommuniceerd wordt) en de amperage.
Dat is niet veel, hoor :D

Persoonlijk adviseer ik het niet, goedkope chargers aan je dure laptop hangen. Voor ietsje meer geld heb je uitstekende chargers te koop die aan werkelijk alle standaarden voldoen, en bovendien garanties geven als je equipment toch beschadigd:

https://www.amazon.de/dp/B019LS6XPW

Edit: ik zie dat je een Satechi hebt besteld. Dat is een heel aardig merk qua hubs, goede kwaliteit. Ik weet niet hoe ze het qua voedingen doen, maar vrijwel zeker beter dan een no-name vaag Chinees ding.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 02-05-2018 11:04 (16%)

Renault Zoe Q90

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hij bleek iets meer te kunnen, oa capaciteitsmetingen (opgenomen vermogen gedurende een bepaalde periode).

Ik heb de bovenstaande oplader getest en ben er erg positief over te spreken. Mijn MacBook Pro Touchbar wordt via USB-C netjes met 20,4V 2,55A (max) opgeladen, ook als ik de reguliere USB-A poort belast met het opladen van een iPad (5,17V, 2,24A). Ik heb geen Quickcharge devices, dus die poort kan ik niet testen, maar als ik er een iPad aanhang, dan laad deze met 5,01V en 2,19A op.

Reguliere USB-A heb ik gemeten met een Charger Doctor, de USB-C poort met deze meter. Beide niet de meest geavanceerde meter, maar precies genoeg om over bovenstaande wat zinvols te kunnen zeggen.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
CrashOne schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:54:
Hij bleek iets meer te kunnen, oa capaciteitsmetingen (opgenomen vermogen gedurende een bepaalde periode).
(...)Mijn MacBook Pro Touchbar wordt via USB-C netjes met 20,4V 2,55A (max) opgeladen
Iets meer? Je bedoelt iets minder, toch? Dat ding levert 50W, terwijl de specs op de site van Satechi zeggen dat 'ie 60W moet leveren. Desalniettemin, 50W is goed genoeg voor 95% van het gebruik.

En welke heb je uiteindelijk besteld? Die van AliExpress, of echt Satechi?

Renault Zoe Q90

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Met iets meer doelde ik op de tester die ik had gekocht, niet op de lader. Die kan naast de dingen die ik al had genoemd ook capaciteitsmetingen.

Over de lader:
De originele MacBook USB-C lader doet ook geen 60W, maar ook max rond die ~50W (althans, volgens mijn meter ;)). Zal hem binnenkort eens meten als m'n accu wat leger is.

Ik heb hem via Amazon, maar ik vermoed dat de varianten die te koop zijn (via oa Amazon, eBay en Ali) exact dezelfde zijn. Een OEM product met een behuizing met een andere naam.

Nog even een update:
Ik heb de lader nu getest met een lege accu, originele Apple kabel en een Anker PowerLine II USB-C kabel. Beide adapters presteren gelijk, de kabels doen ook niet voor elkaar onder (20,4V en 2,85A). Ik hoop dat de lader even degelijk is als de Apple lader, dan ben ik helemaal tevreden.

Voordeel van de Apple kabel is dat deze langer is (2 meter), nadeel is dat het een USB 2 kabel is. De Anker kabel is 1 meter, maar wel USB 3.1 kabel (10Gbps). Doordat de Satechi een C8 kabel gebruikt, kan je hier ook makkelijk en goedkoop een langere voor krijgen (ik gebruik nu een 2 meter kabel).

CrashOne wijzigde deze reactie 14-05-2018 09:51 (42%)
Reden: Test gedaan met een Macbook Pro Touchbar 13" met bijna lege accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een Thunderbolt 3 (of USB3.1) USB-C dock die ik zowel privé als zakelijk kan gebruiken. Een must is dat de dock een pass through van het mac adres van de laptop ondersteunt (macbook en XPS13) én twee displayport (of HDMI) poorten heeft.

Ik zit zelf te kijken naar de Dell TB16, die lijkt alles te hebben. Maar ik ben wel benieuwd wat de ervaringen daarvan zijn hier en welke alternatieven jullie kunnen aanraden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Herax10NL schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:09:
Een must is dat de dock een pass through van het mac adres van de laptop ondersteunt (macbook en XPS13)
Wut? Welk mac adres heb je het over? Van welke network interface?

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Nu online
quote:
TucanoItaly schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Wut? Welk mac adres heb je het over? Van welke network interface?
Op de zaak krijgen laptops toegang op het netwerk door middel van 802.1x. Dit wordt herkend op basis van een certificaat en het mac adres. Sommige docking stations hebben echter een eigen mac-adres en geven dus niet het mac adres van de client (laptop) door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Herax10NL schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:54:
Op de zaak krijgen laptops toegang op het netwerk door middel van 802.1x. Dit wordt herkend op basis van een certificaat en het mac adres.
Ja, maar van welke netwerk interface?

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de huidige MacBook Pros hebben helemaal geen ethernet poort. Dus ik neem aan dat je het mac adres van de wifi netwerk interface bedoelt. Maar ik vind het wel gek dat een dock dat mac adres zou overnemen. Of bedoel je dit echt?

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Nu online
quote:
TucanoItaly schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Ja, maar van welke netwerk interface?

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de huidige MacBook Pros hebben helemaal geen ethernet poort. Dus ik neem aan dat je het mac adres van de wifi netwerk interface bedoelt. Maar ik vind het wel gek dat een dock dat mac adres zou overnemen. Of bedoel je dit echt?
Wanneer ik een USB naar ethernet adapter aansluit op mijn Macbook Pro dan krijgt deze een "fysiek" mac adres, dat anders is dan het wifi mac adres. Hetzelfde geldt voor een XPS 13. Dit is niet het mac adres van de ethernet adapter, gezien beide mac adressen anders zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Herax10NL schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:09:
Een must is dat de dock een pass through van het mac adres van de laptop ondersteunt (macbook en XPS13) én twee displayport (of HDMI) poorten heeft.
Geen enkele. Ze hebben allemaal hun eigen NIC en daarmee ook hun eigen MAC-adres. Dit soort dingen konden wel met oude Sun Sparc dozen maar niet met menig x86 consumentending van vandaag de dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Nu online
quote:
ppl schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Geen enkele. Ze hebben allemaal hun eigen NIC en daarmee ook hun eigen MAC-adres. Dit soort dingen konden wel met oude Sun Sparc dozen maar niet met menig x86 consumentending van vandaag de dag.
De Dell TB16 doet dit echter wel, zo staat het tenminste op de site vermeld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat is een specifieke feature van Dell en werkt dan ook alleen met de Dell notebooks. Dit staat ook aangegeven in hun support document:
quote:
Pass Thru MAC Address (Dell Systems ONLY)
Je zou eens kunnen kijken of het spoofen van het MAC-adres een mogelijkheid is want met een Mac heb je niet veel andere keus. Ik zou echter eerst eens nagaan of 802.1X ook voor het bedrade netwerk gebruikt wordt en welke mogelijkheden systeembeheer je biedt.

ppl wijzigde deze reactie 18-05-2018 19:34 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Nu online
quote:
ppl schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:33:
Dat is een specifieke feature van Dell en werkt dan ook alleen met de Dell notebooks. Dit staat ook aangegeven in hun support document:

[...]

Je zou eens kunnen kijken of het spoofen van het MAC-adres een mogelijkheid is want met een Mac heb je niet veel andere keus. Ik zou echter eerst eens nagaan of 802.1X ook voor het bedrade netwerk gebruikt wordt en welke mogelijkheden systeembeheer je biedt.
Dan is dat het waarschijnlijk. Domme vraag misschien, maar ik mag er dus vanuit gaan dat dit ook zo is bij alle USB 3.1/USB-C docking stations(of hoe de docking stations zonder TB3 ook genoemd worden)? Of zit dit daar weer anders?

Wat ik daarnaast lees is dat mac address pass through wel op enabled gezet kan worden op sommige TB3 docking stations.

Herax10NL wijzigde deze reactie 18-05-2018 20:03 (6%)

• ppl
  • Niet online
Dat 802.1X middels MAC kom je niet zo vaak tegen, laat staan op bedrade netwerken. Wat je wel vaak ziet is 802.1X icm RADIUS waarbij gebruikers gewoon een gebruikersaccount krijgen. Die is dan te gebruiken op zowel de computer als smartphone en wellicht ook tablet. Er is dus niet zo heel veel reden om het te ondersteunen zowel aan de kant van de docking stations als die van de computer. Bij dat Dell dock hebben we het over een fabrikant die zowel het dock als de computer (hardware en de driver) in handen heeft; dat werkt aanzienlijk makkelijker. Daarbij zie je Dell ook veel in het bedrijfsleven terug dus is het niet zo gek dat zij juist wel die pass through ondersteunen.

Houdt er rekening mee dat vrijwel alle docking stations nagenoeg hetzelfde zijn omdat ze allemaal dezelfde reference design gebruiken (die overigens wel verschillend is voor TB3 en USB3.1 gen 1 (ook wel USB-C) docks). Weinig fabrikanten die daar momenteel van afwijken.

Het probleem in deze valt vooral bij support aan de computer kant. Je ziet dat er bij een aantal, zoals Lenovo, een optie in het BIOS ingeschakeld moet worden. Driemaal raden wat je op een Mac niet kunt ;)

In jouw geval kom je er waarschijnlijk met MAC spoofing ook wel. Die pass through opties zijn alleen een uitkomst omdat het automatisch gebeurd en omdat het dan ook meteen bij boot beschikbaar is. Voor wie van het netwerk moet booten (bijv. voor installatie) is dat van groot belang.

• Herax10NL
  • Nu online
quote:
ppl schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:54:

In jouw geval kom je er waarschijnlijk met MAC spoofing ook wel. Die pass through opties zijn alleen een uitkomst omdat het automatisch gebeurd en omdat het dan ook meteen bij boot beschikbaar is. Voor wie van het netwerk moet booten (bijv. voor installatie) is dat van groot belang.
Dat laatste is van groot belang. Op de zaak willen we namelijk dit hele principe ook introduceren. Echter moeten alle laptops dan wel te beheren zijn via bijv. SCCM zodat ze op elk moment geimaged kunnen worden of de laatste policies gepushed kunnen krijgen. Daarnaast mogen alleen door IT goedgekeurde apparaten op het netwerk. Die authenticatie moet dus verlopen via 802.1x (zowel bedraad als wireless) door middel van een certificaat op het apparaat en het mac adres.

• Takezo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-02 00:49
Razer heeft een instap eGPU enclosure op de markt gebracht: https://9to5mac.com/2018/...pu-enclosure-macos-video/

Prijs = $ 300. Dat is goedkoper dan veel andere eGPU enclosures. Daar staat tegenover dat je geen extra poorten erbij krijgt.

Op papier ziet het er interessant uit. Ben benieuwd naar de geluidsproductie van de fans, want in alle reviews die ik tot nog toe heb gelezen over eGPU enclosures is dat ze best luidruchtig zijn.

[edit] Helaas:
quote:
The PSU’s self-contained fan is a 60mm unit, mounted towards the rear. This small fan produces the most noise when idling. It’s the weak link of an otherwise competent eGPU enclosure
. https://egpu.io/razer-core-x-review-thick-juicy/

Takezo wijzigde deze reactie 23-05-2018 07:05 (23%)

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:33
De Samsung T5 is nu erg voordelig:

149 euro voor de 500GB versie:
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:45
Voor een collega ben ik op zoek naar een docking station voor een Macbook Pro 13" (2017).
Daarbij moeten de volgende aansluitingen zitten:
1x Gigabit Ethernet
2x Beeldscherm (extend en niet mirror).
3/4x USB
1x Audio in/uit

Nu heb ik zelf nooit met een Macbook Pro gewerkt, maar als ik het goed begrijp kan een beeldscherm aangesloten worden op HDMI/DP/Thunderbolt 3. Maar kunnen ze in alle gevallen ook extended scherm gebruiken? De volgende docking stations ben ik al tegengekomen:
- Landing Zone - Docking Station for the MacBook Pro without Touch Bar
- Caldigit - Thunderbolt Station 3 Plus
- Caldigit - Thunderbolt Station 3
- Elgato - Thunderbolt 3 Dock
- OWC - Thunderbolt 3 Dock

Voldoen deze allemaal aan de eisen, vooral met oogpunt van twee (extended) schermen?

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Audiowaste schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:02:
Voldoen deze allemaal aan de eisen, vooral met oogpunt van twee (extended) schermen?
Die Landing zone ken ik niet. Voor de rest: ja, allemaal supporten ze twee non-mirrored schermen. Sommigen hebben nog een driver nodig voor Ethernet. Dat vind ik zelf irritant, geen zin in non-Apple spul in m'n kernel, maar de meeste mensen vinden dat geen punt.

Nog wat andere opties:
Belkin (geen audio in, maar 2 audio out)
Kensington SD5000T, support VESA mounting
Plugable TVT3-UDV, audio combined in/out

De OWC en de Plugable hebben maar liefst 5x USB 3. Dat is echt wel chill.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 31-05-2018 13:43 (33%)

Renault Zoe Q90

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
De ethernet driver is vooral een vereiste voor de USB versies. De TB3 versies hebben allemaal van die standaard Intel NICs erin die door macOS ondersteund worden.

Van het rijtje is voor veel mensen de CalDigit TS3+ de meest interessante vanwege de soorten ports (USB-C die USB3.1 Gen1 en Gen2 doet, S/PDIF, sd reader die UHS-II aan kan bijv.), het aantal ports (meer dan de rest), het feit dat deze zonder problemen 85W kan laden en een leuk prijskaartje heeft.

Houdt er wel rekening mee dat bij al die docks je maar 1 DisplayPort aansluiting hebt. De tweede aansluiting zal via de 2e TB3 port moeten middels een adapter wanneer het scherm geen USB-C ondersteund. Dat zul je ook moeten doen wanneer je het scherm op 1 van de TB3 poorten op de MBP wil aansluiten. Max wat je met dual screen kunt doen is 2x 4k op 60Hz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
ppl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:56:
Houdt er wel rekening mee dat bij al die docks je maar 1 DisplayPort aansluiting hebt.
Dat is wel geinig van de Mantiz Titan, die doet dat anders. Die heeft 2x DisplayPort, 1x HDMI en 1x VGA. Voor de rest is hij qua poorten ver onderbezet t.o.v. de andere docks. 2x 4K @ 60 Hz gaat dus via 2x DP, of DP+HDMI.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 01-06-2018 14:30 (12%)

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Yes maar daarvan kun je er maar 2 tegelijk gebruiken omdat er nou eenmaal maar 2 DisplayPort streams zijn. Het aantal aansluitingen vertelt niet het hele plaatje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
ppl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:49:
Yes maar daarvan kun je er maar 2 tegelijk gebruiken omdat er nou eenmaal maar 2 DisplayPort streams zijn. Het aantal aansluitingen vertelt niet het hele plaatje.
Zeker, ze doen er ook niet geheimzinnig over, en geven de mogelijke combinaties op in de product specs. Wat ik gewoon gaaf vind aan die Mantiz, is dat hij qua poorten echt anders is dan de rest.

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Zeker, ze doen er ook niet geheimzinnig over, en geven de mogelijke combinaties op in de product specs. Wat ik gewoon gaaf vind aan die Mantiz, is dat hij qua poorten echt anders is dan de rest.
Er is een soortgelijke van Caldigit, maar die heeft ook nog E-SATA aan boord.
Overigens mis ik bij dit ding de TB3 poort zelf? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:24:
Overigens mis ik bij dit ding de TB3 poort zelf?
Yep, die zit er simpelweg niet op. Hij is ook wel een stukje goedkoper, hoor.

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:32:
[...]

Yep, die zit er simpelweg niet op. Hij is ook wel een stukje goedkoper, hoor.
Maar hoe verbind je hem dan met de Mac?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:55:
Maar hoe verbind je hem dan met de Mac?
Sorry, spraakverwarring... Aan de voorkant zit de (enige) Thunderbolt 3 poort voor de verbinding naar de laptop. Andere docks hebben dan nog een tweede TB3, maar deze dus niet.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 01-06-2018 21:57 (4%)

Renault Zoe Q90

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind die Mantiz wel interessant. Heb nu een CalDigit usb-c-dock aan mijn 13" MBP. Een scherm hangt via DP aan die dock, het andere scherm is aangesloten via een usb-c-displayport-kabel. Verder heb ik genoeg aan 2x usb 2.0 voor dac en mechanisch toetsenbord.

Het enige nadeel dat ik van de CalDigit kan bedenken is dat de voedingskabel zwart is. Alle andere kabels hier zijn wit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Canaria schreef op zondag 3 juni 2018 @ 01:04:
Het enige nadeel dat ik van de CalDigit kan bedenken is dat de voedingskabel zwart is. Alle andere kabels hier zijn wit.
Wow! Ik zit even te kijken, CalDigit is op Amazon.de slechts 240 euro...
https://www.amazon.de/dp/B06XC4BPBC/

Ik dacht dat ze allemaal rond de 300 zaten, dat is beslist niet langer het geval.

Edit: ik kijk zojuist nog eens, en dit betreft dus de TS3. Die heeft niet zoveel aansluitingen als de TS3+ die wel gewoon 300 euro kost.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 04-06-2018 13:35 (14%)

Renault Zoe Q90

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chesterrr
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 20:43
Volgens mij is deze nog niet langsgekomen: de QIPLUS

Lijkt mij een ideaal alternatief/backup voor de originele macoplader. Heb hem vandaag besteld.

Chesterrr wijzigde deze reactie 01-07-2018 12:57 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-02 21:06
Kek ding. Vraag me af of deze ook de 15” mbp kan laden, met een goed wattage/amperage?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
WTM schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:58:
... met een goed wattage/amperage?
Sorry, eenheden politie hier. Het is vermogen/stroomsterkte.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
WTM schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:58:
Kek ding. Vraag me af of deze ook de 15” mbp kan laden, met een goed wattage/amperage?
Hij kan 'm wel laden, maar het zal zeer traag gaan. Hij doet max. 15W volgens de specs. Dus alleen geschikt om de hele nacht te laden terwijl de laptop en z'n eigenaar slapen.

Natuurlijk is het wel zo dat je hiermee de dag wel doorkomt. De interne accu zal langzaam ontladen, maar niet voordat de meeste werkdagen zijn afgelopen.

Renault Zoe Q90

• Samplex
  • Laatst online: 13:18
Ik ben op zoek naar een USB-C dock voor mijn nieuwe Macbook 2018 met de volgende opties:
  • Portable/travel
  • HDMI port
  • Displayport
  • 1GB Ethernet port
  • USB3 poorten
  • Charging/opladen
  • Niet stoort op wifi 2.4
  • Geen drivers vereist
Van Ali express zijn allemaal met wifi problemen helaas..

Samplex wijzigde deze reactie 16-07-2018 00:21 (13%)

• ppl
  • Niet online
Docks zijn per definitie niet portable, vrijwel allemaal zijn ze bedoeld voor gebruik op bureau (zie het als een zakelijke oplossing zoals ze dat eigenlijk altijd al zijn geweest). Multiport adapters hebben geen charging (well een passthrough voor charging) en geen DisplayPort (alleen HDMI).

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:48
quote:
Samplex schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:21:
Ik ben op zoek naar een USB-C dock voor mijn nieuwe Macbook 2018 met de volgende opties:
  • Portable/travel
  • HDMI port
  • Displayport
  • 1GB Ethernet port
  • USB3 poorten
  • Charging/opladen
  • Niet stoort op wifi 2.4
  • Geen drivers vereist
Van Ali express zijn allemaal met wifi problemen helaas..
Met DP valt er heel veel af, een portable optie is een Satechi USB-C Multi Port adapter 4K, die heeft alles behalve DP. Opladen kan door dat ding op je MacBook lader aan te sluiten aan de ene kant en op je Mac aan de andere kant.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Bourge Arc Hub is USB-C en heeft mini-DisplayPort en HDMI. De mini-DP gaat tot 2560x1440. Anders moet je de Thunderbolt 3 dock nemen van Mantiz, de Titan. Die heeft zowel HDMI als 2x DisplayPort, plus ook nog eens VGA. Groot voordeel is dat hij met full power 87W kan voeden dus je hoeft niet meer je MacBook z'n voeding mee te nemen.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 17-07-2018 07:36 (3%)

Renault Zoe Q90

• Samplex
@ppl @johnkeates @TucanoItaly Bedankt voor jullie reacties.

Ja een dock heeft geen zijn want ik zit bijna elke dag bij een andere klant.
Als je dan je macbook wilt aansluiten op het netwerk is dit 9 van de 10 keer bedraad en hebben de meeste monitoren die ik kan gebruiken geen hdmi maar alleen een display adapter.

Misschien dan een losse usb-c naar display port kabel kabel en dan icm de Satechi USB-C Multi Port adapter 4K. Volgens stoort deze adapter dus ook op wifi 2.4 :(

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Samplex schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:54:
Ja een dock heeft geen zijn want ik zit bijna elke dag bij een andere klant.
Hoezo niet? Qua gewicht is er weinig verschil tussen
a) hub plus power adapter
b) dock met z'n eigen power adapter

Renault Zoe Q90

• Samplex
@TucanoItaly Veel te groot om mee te nemen en 4 keer de prijs.

• Peentje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-02 16:38

Peentje

MAC / Windows i don't care

NAV de positieve reviews heb ik deze besteld: Satechi USB-C Multi Port hub V2 Ethernet 4K adapter Grijs

Lijkt me goede deal voor het geld.Heeft alles wat ik nodig heb, inclusief 4K ondersteuning (30 fps). Lijkt me voldoende voor desktopwerk.

Dell Latitude E7450

• ppl
  • Niet online
Wat versta je onder "storen op wifi 2.4GHz"?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
quote:
TucanoItaly schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:06:
Hoezo niet? Qua gewicht is er weinig verschil tussen
a) hub plus power adapter
b) dock met z'n eigen power adapter
Dan hanteer jij een andere definitie van een dock dan wat gangbaar is. Een dock is zo'n groot kastje met een even grote power adapter. Bij elkaar zit je al vrij snel op de 1kg voor beiden. Als je gewicht en afmetingen meeneemt dan hebben we het hier in feite in het meeslepen van 1 a 2 bakstenen. Het verschil is dus zeker niet "weinig" maar juist "aanzienlijk".
quote:
Wat je hier gedemonstreerd ziet is een issue die we al heel lang hebben, sinds USB 3.0. Wifi is hier niet het enige wat er last van heeft, bluetooth ook. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat USB-C er ook maar iets mee te maken heeft. Dit is een algemeen USB probleem.

Afgezien hiervan is de 2.4GHz band sowieso al drama omdat er zo gigantisch veel dingen op die band zitten met als gevolg een baklading aan storing. Als het je multiport adapter niet is, dan is het wel iets anders. Ik denk dat het een beetje een illusie is om te denken dat je met een adapter die niet stoort niet tegen de in de video's weergegeven problemen aanloopt.

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online
quote:
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:30:
[...]
Dat is wel geinig van de Mantiz Titan, die doet dat anders. Die heeft 2x DisplayPort, 1x HDMI en 1x VGA. Voor de rest is hij qua poorten ver onderbezet t.o.v. de andere docks. 2x 4K @ 60 Hz gaat dus via 2x DP, of DP+HDMI.
Is die ook ergens leverbaar? Mooie optie, mist alleen audio voor mij. Groot voordeel is ook dat er een fatsoenlijke charger wordt meegeleverd.

Crosspost uit het Macbook Pro topic maar ik gok dat hier wat meer mensen met ervaring zitten. Ik ben op zoek naar een hub/docking station met:

- Een (mini-)Displayport/Thunderbolt aansluiting die 4k ondersteunt op 60Hz
- Laden via USB-C (eigen adapter of USB-C adapter)
- Minimaal twee USB-A 3.x poorten
- SPD/IF of 3,5mm audio out
- Niet absurd duur, max 150 euro, liefst minder

Bonus:
- Gigabit Ethernet
- USB-C poort

Eventueel kan ook audio eraf, dan hang ik wel ergens een USB audio dingetje aan. Enige dat ik tot nu toe kan vinden is spul dat maximaal 4k@30Hz doet of TB3 hubs die 300 euro kosten...

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
Ja, op hun eigen site. Dus dan komt 'ie een paar dagen later via DHL binnen, en moet je 60 euro invoerkosten betalen.
quote:
Enige dat ik tot nu toe kan vinden is spul dat maximaal 4k@30Hz doet of TB3 hubs die 300 euro kosten...
Wat jij wilt, dat kan niet. Het is óf goedkoop USB-C met de limieten die jij reeds constateert, of duurdere TB3 hubs.

Het goedkoopste Thunderbolt 3 dock is hier al eens langsgekomen, die van CalDigit, en kost 240 euro.
https://www.amazon.de/Cal...Meter-Kabel/dp/B06XC4BPBC

Er is een tussenvorm, Thunderbolt 3 zonder charge capaciteit. Die leveren max. 15 watt, dus dan moet je ook nog een charger aansluiten. Ik vind het bagger, maar het kan; Plugable heeft zoiets: https://plugable.com/products/tbt3-ud1-83 Geen idee of het hier in NL wordt verkocht.

Renault Zoe Q90

• ppl
  • Niet online
Voor wie geen Amazon heeft/wil of waarbij bezorging een issue is: CalDigit heeft ook een Europese shop en support: http://shop.caldigit.com/eu/

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

quote:
ppl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:
Voor wie geen Amazon heeft/wil of waarbij bezorging een issue is: CalDigit heeft ook een Europese shop en support: http://shop.caldigit.com/eu/
WTF? Daar is-'ie 229 euro... goedkoopste optie tot nu toe, goede vondst!

Renault Zoe Q90

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online
Ik ben toch maar voor een oplossing met twee kabels gegaan ipv 1. Af en toe een extra kabel inprikken ga ik wel overleven, zeker als ik daar 200 euro mee bespaar. Voor nu prima, als er later een product op de markt komt dat beter voldoet aan m'n eisen dan kijk ik dan weer verder. Nu dit besteld:

USB-C hub met 3 poorten en PD ondersteuning - 11 euro
USB-C naar DisplayPort kabel - 16 euro
USB-A naar SPD/IF - 10 euro

In de hub prik ik de USB 3 hub die nu al in gebruik heb met mijn MBP, deze heeft een Gbit ethernet aansluiting. Dan ben ik waar ik ben voor 37 euro ipv 300, alleen extra kabel dus en nog ergens een USB-C voeding regelen.

Iedereen dank voor de input!

(Overigens kwam ik tijdens het zoeken ook deze tegen. Bijna precies wat ik zoek maar doet vooral geen PD en nogal mixed reviews. Iig hoopvol voor de toekomst)

bartvb wijzigde deze reactie 04-08-2018 22:07 (13%)

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-02 12:27
Niet zo zeer een vraag over accesoires dan wel over de aansluiting.
Ik heb onlangs een SSD harddisk gekocht met USBc aansluiting. Omdat er nogal een stugge kabel bijgeleverd werd sloot ik mijn oplaadkabel van mijn Macbook aan. De snelheden waren om te huilen (trager nog dan een conventionele externe harddisk). De officiele kabel was wel mega snel.
Mijn droom spatte een soort van uiteen... moet ik nu voor elke accesoire eigen kabels gebruiken? Want hoe zie je van buiten of ze wel of geen fullspeed zijn? Dit is toch wel echt een minpunt van het hele USBc kabel gebeuren.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is het een USB-C SSD of Thunderbolt 3? Los daarvan vermoed ik dat je een USB-C kabel die alleen aan de USB 2 standaard voldoet gebruikt.

Koop een goede kabel van Anker: https://www.anker.com/products/110/163/usb-type-c-cables <- kan je precies zien welke USB 3.1 compatible zijn. Ikzelf gebruik deze kabel.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zoek een alles in 1 oplossing voor PD, twee 4K 60Hz schermen (HDMI of Displayport) en wat USB-poorten over een enkele thunderbolt 3 poort. Zijn er naast de Mantiz Titan nog andere opties?

CrashOne wijzigde deze reactie 28-09-2018 23:00 (4%)

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@CrashOne alle Thunderbolt 3 docks kunnen twee 4K schermen @ 60 Hz aan. Toevallig heeft de Mantiz Titan twee keer DisplayPort voor het gemak. Maar bij andere docks gebruik je gewoon 1x DisplayPort-naar-DisplayPort kabel, en nog 1x USB-C-naar-DisplayPort kabel.

Het voordeel van de Mantiz Titan is dat je geen extra kabel hoeft te kopen.

Renault Zoe Q90

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

iAmRenzo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:33:
Omdat er nogal een stugge kabel bijgeleverd werd sloot ik mijn oplaadkabel van mijn Macbook aan. De snelheden waren om te huilen (trager nog dan een conventionele externe harddisk). De officiele kabel was wel mega snel.
Daarom noemt Apple het ook een oplaadkabel. Omdat hij alleen USB 2.0 snelheden ondersteunt.

Het is een beetje hetzelfde als met netwerkkabels. Daar heb je ook 100 MBit, 1 GBit en hogere kabels. De connector is hetzelfde.

Label/markeer dus de kabels.

Irritante zaak, hoor. Een of andere standaard markering was, mijns inziens, beter geweest.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 29-09-2018 08:36 (7%)

Renault Zoe Q90

• iAR
TucanoItaly schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 08:36:
Daarom noemt Apple het ook een oplaadkabel. Omdat hij alleen USB 2.0 snelheden ondersteunt.

Het is een beetje hetzelfde als met netwerkkabels. Daar heb je ook 100 MBit, 1 GBit en hogere kabels. De connector is hetzelfde.

Label/markeer dus de kabels.

Irritante zaak, hoor. Een of andere standaard markering was, mijns inziens, beter geweest.
Nouja, met dat voordeel dat je een netwerkkabel wel herkent: 4 of 8 draden en daar is meestal de categorie opgedrukt. Niet alle hdmi kabels en zeker de USBc kabels missen dat.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@iAmRenzo en er was vroeger ook nog cross cable. Maar het is een vreemde situatie, als je er over nadenkt. Eigenlijk zou je de kabels moeten labelen maar dat doe ik zelf ook niet.

Renault Zoe Q90

• Hipska
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:48
Ik zoek voor op kantoor een USB-C docking voor MBP.

Wat ik wil:
  • eigen Power Delivery
  • Ethernet 1Gbps
  • 2 displays met verschillend beeld
  • Enkele USB-A poorten
Had een mooie van i-Tec gevonden, maar al bij verschillende partijen leveringsproblemen ondervonden. 1x order gecanceld en 1x waar men een alternatief biedt.

Nu lijkt dat alternatief duurder en minder qua prestaties en daarnaast staat geen duidelijke mac compatibiliteit..

Hebben jullie alternatieven of ervaringen?

Bitcoin.de

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Hipska Dat iTec ding wil je echt niet hebben. Dat is DisplayLink gebaseerd. Logisch dat die niet meer verkocht wordt, die DisplayLink chipset had matige drivers. Display artifacts, soms incompatible met nieuwe macOS versies, enz.

Dat StarTech ding is gewoon Thunderbolt 3, en wordt gewoon gesupport door macOS. Andere fabrikanten zijn CalDigit, OWC, Elgato, Kensington en Plugable. Die eerste twee hebben in Q2 dit jaar nieuwe versies uitgebracht dus die zouden mijn persoonlijke voorkeur hebben. OWC support hier in NL is brak, overigens. Halfbakken reseller in Belgie.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 01-10-2018 14:29 (42%)

Renault Zoe Q90

• xleeuwx
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:52

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Hipska schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:19:
Ik zoek voor op kantoor een USB-C docking voor MBP.

Wat ik wil:
  • eigen Power Delivery
  • Ethernet 1Gbps
  • 2 displays met verschillend beeld
  • Enkele USB-A poorten
Had een mooie van i-Tec gevonden, maar al bij verschillende partijen leveringsproblemen ondervonden. 1x order gecanceld en 1x waar men een alternatief biedt.

Nu lijkt dat alternatief duurder en minder qua prestaties en daarnaast staat geen duidelijke mac compatibiliteit..

Hebben jullie alternatieven of ervaringen?
Heb verschillende docks / kabels geprobeert maar belangrijkste vuistregel bij een dock is dat als je 2 schermen wilt aansturen op een MBP het een TB3 dock moet zijn (uitzondering daargelaten).

Zelf heb ik de elgato dock en die werkt perfect

• Hipska
Hebben jullie ook links naar een specifiek model wat aan mijn puntjes voldoet? Want er is echt een gigantisch bos waar je de bomen niet meer ziet..

Edit: Heb deze Kensington gevonden, maar die is ook DisplayLink?

Edit2: Dus de pricewatch: Startech.com USB-C Dual-Monitor Laptop Dock MST & PD (MST30C2DPPD) zal werken volgens jullie?

Hipska wijzigde deze reactie 08-10-2018 11:01 (70%)

Bitcoin.de

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Hipska Nee, die moet je niet nemen, kijk maar op de Startech page bij de reviews: niet compatible met macOS. Volgens mij probeer je voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, gaat niet werken met docks.

pricewatch: Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD USB 3.1 (3.1 Gen 2) Type-C
http://shop.caldigit.com/...ct/product&product_id=171
pricewatch: Elgato Thunderbolt 3 Dock
https://www.amazon.de/Ken...ng-Station/dp/B06ZY362T4/
https://eshop.macsales.com/item/OWC/TB3DK12PSL/
https://www.owcshop.eu/ca...erbolt-dock-silver-p-1698

Kost altijd wel rond de 300. Als je voor minder wilt, neem dan genoegen met een USB-C dock en een tweede, losse kabel voor de tweede monitor.

Renault Zoe Q90

• Hipska
TucanoItaly schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:08:
@Hipska Nee, die moet je niet nemen, kijk maar op de Startech page bij de reviews: niet compatible met macOS. Volgens mij probeer je voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, gaat niet werken met docks.
In je vorige bericht meldde je nog dat die dus wel op MacOS zou werken:
TucanoItaly schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:26:
ding is gewoon Thunderbolt 3, en wordt gewoon gesupport door macOS.
Ook heb ik contact opgenomen met de Tweaker die een review over dit product geschreven heeft en ook die bevestigd de werking.

Daarnaast, waarom zou ik voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Omdat ik mogelijkheden en prijs van verschillende items vergelijk?

Bitcoin.de

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Hipska verdomd, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, gaat niet werken want MST wordt -- naar mijn weten -- niet door macOS gesupport. Heeft die tweaker ook getest met de laatste versie van macOS?

TucanoItaly wijzigde deze reactie 19-10-2018 13:10 (26%)

Renault Zoe Q90

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik zoek een simpele USB-C hub (hoeft geen TB te zijn, dat is te duur) om mijn MB Pro op kantoor te kunnen gebruiken, als een soort docking station met:

*Displayport (voor een Dell 21 inch scherm)
*USB (normaal)
*Opladen
*Ethernet

Er is zo ontzettend veel aanbod... wat wordt hier aangeraden?

Ik begrijp dat Displayport ook kan door USB-C passtrough en dan een USB-C naar DP kabel

Ik heb deze gevonden van Cable Matters. Maar die is USB 2.0.

Cable Matters USB C Multiport Adapter (USB C Dock with USB C to DisplayPort 4K 60Hz), 2X USB 2.0, Fast Ethernet, and 60W PD in Black - USB-C & Thunderbolt 3 Port Compatible for MacBook Pro and More https://www.amazon.com/dp...sw_r_cp_tai_n3DZBbY6EA1B7

P.B. wijzigde deze reactie 22-10-2018 16:28 (42%)

• Tom Paris
Ik heb deze gevonden van Cable Matters. Maar die is USB 2.0.

Cable Matters USB C Multiport Adapter (USB C Dock with USB C to DisplayPort 4K 60Hz), 2X USB 2.0, Fast Ethernet, and 60W PD in Black - USB-C & Thunderbolt 3 Port Compatible for MacBook Pro and More https://www.amazon.com/dp...sw_r_cp_tai_n3DZBbY6EA1B7
Die is USB 2.0 omdat hij 4K @ 60Hz ondersteunt. Dan worden de paden die normaal gebruikt worden voor USB 3.0 ingezet als extra paden voor DisplayPort. Wil je wel USB 3.0, zul je moeten inleveren op bandbreedte voor DisplayPort.

Tom Paris wijzigde deze reactie 22-10-2018 16:40 (6%)

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Tom Paris schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Die is USB 2.0 omdat hij 4K @ 60Hz ondersteunt. Dan worden de paden die normaal gebruikt worden voor USB 3.0 ingezet als extra paden voor DisplayPort. Wil je wel USB 3.0, zul je moeten inleveren op bandbreedte voor DisplayPort.
Duidelijk, dank je wel. Ik heb geen andere USB-C hub gevonden met DP met wel USB 3.0 (ik heb geen 4K 60Hz nodig), althans niet in deze prijsklasse. Dus ik heb deze maar besteld.

• iAR
Ik heb zo'n usb-stekker van de Ikea, waar je 3 apparaten op kunt laden (iPhone, Apple Watch en camera) op vakantie: ideaal.
Nu er steeds meer usb-c apparaten komen was ik benieuwd of er niet te dure stekkers zijn met 3 usbc (en eventueel 1 usb-a) aansluitmogelijkheden zijn.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@iAmRenzo Nee, die zijn er naar mijn weten niet. Ik heb op z'n hoogst twee USB-C poorten gezien:
https://www.amazon.de/Ina...eil-MacBook/dp/B07HQDRXNR

Renault Zoe Q90

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:01
iAmRenzo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:54:
Ik heb zo'n usb-stekker van de Ikea, waar je 3 apparaten op kunt laden (iPhone, Apple Watch en camera) op vakantie: ideaal.
Nu er steeds meer usb-c apparaten komen was ik benieuwd of er niet te dure stekkers zijn met 3 usbc (en eventueel 1 usb-a) aansluitmogelijkheden zijn.
Watvoor apparaten wil je er mee opladen dan? Als dat telefoons zijn kun je prima gewoon die IKEA (of een andere USB-A lader) blijven gebruiken natuurlijk. Als je laptops e.d. wilt laden moet je je realiseren dat dat met véél hogere vermogens gaat. Een USB-C laptop lader is al gauw 60W. Dat is ruim 3x zo veel als het vermogen van je IKEA Koppla. Je voelt al aankomen dat een apparaat wat 3 laptops tegelijk op kan laden dus een aardig stukje lomper zou zijn dan dat. En dan moet je je afvragen, of je zo'n lomp apparaat nog steeds handig zou vinden.

zcflevo.nl

• iAR
mcDavid schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:39:
Watvoor apparaten wil je er mee opladen dan? Als dat telefoons zijn kun je prima gewoon die IKEA (of een andere USB-A lader) blijven gebruiken natuurlijk. Als je laptops e.d. wilt laden moet je je realiseren dat dat met véél hogere vermogens gaat. Een USB-C laptop lader is al gauw 60W. Dat is ruim 3x zo veel als het vermogen van je IKEA Koppla. Je voelt al aankomen dat een apparaat wat 3 laptops tegelijk op kan laden dus een aardig stukje lomper zou zijn dan dat. En dan moet je je afvragen, of je zo'n lomp apparaat nog steeds handig zou vinden.
Die ik noem in mijn post: iPhone, Apple Watch en camera. Ik kan die Ikea lader ook wel blijven gebruiken. Maar heel langzaam begint er steeds meer usb-c te komen. Ik moet een nieuwe Apple Watch lader en denk erover om een usb-c variant te kopen.
Maar ze zijn schaars, aldus @TucanoItaly.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:01
Oh derp, sorry. Nouja voor dat soort apparaten is de meerwaarde van een USB-C lader dus gering.

zcflevo.nl

• iAR
mcDavid schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:08:
Oh derp, sorry. Nouja voor dat soort apparaten is de meerwaarde van een USB-C lader dus gering.
Ja, maar de handigheid is er vooral en daar gaat het me om, nu heb ik bijna alle kabels in usb-c en -a variant. En als er nu een was voor één of twee tientjes.

• Hipska
Hipska schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:10:
Hebben jullie ook links naar een specifiek model wat aan mijn puntjes voldoet? Want er is echt een gigantisch bos waar je de bomen niet meer ziet..

Edit: Heb deze Kensington gevonden, maar die is ook DisplayLink?

Edit2: Dus de pricewatch: Startech.com USB-C Dual-Monitor Laptop Dock MST & PD (MST30C2DPPD) zal werken volgens jullie?
Oke, nu dus bij een andere shop ook leveringsproblemen voor dat Startech dock.. Wat doe ik toch mis?

Bitcoin.de

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06:51
Voor een nieuwe MacBook Air wil ik een scherm dat gelijk als HUB/DOCK kan fungeren. Scheelt toch een hoop verloopstukjes, dongle, enz. Een goed scherm lijkt mij de ultieme USB-C accessoire voor dit moment, zeker als je daar een toetsenbord en usb-stick aan kan hangen.

Kortom USB-C kabel tussen MacBook en scherm en dan gelijk ook klaar. Dus voeding/beeld/data via één kabel. Technisch gezien kan het, maar welk scherm? Je wil toch wel meer dan Full HD (beetje lullig naast een Retina scherm). Gamen hoeft niet,

Ik zie een:
- Dell S2719DC
- Samsung LS27H850QFU (daarbij zie ik de opmerking: * Disclaimer: Afhankelijk van je monitor en bijbehorende vermogenseisen, kan het zijn dat opladen niet ondersteund wordt. SH85 en CH60 ondersteunen opladen enkel voor toestellen tot maximaal 45W. CH89 ondersteunt toestellen tot maximaal 65W.) Maar welke moet ik dan bestellen? Als ik Google op het type nummer krijg ik bij bijvoorbeeld CoolBlue een recensie die zegt dat de MacBook Pro niet oplaad bij dit scherm :?
- Philips Brilliance LCD-monitor met USB-C-dock 328P6AUBREB/00 Gezien alle aansluitingen lijkt mij deze echt geniaal, verkrijgbaarheid is wel matig, bovendien weinig recensie te vinden.
- LG 27UK850-W Gezien alle aansluitingen lijkt mij deze echt perfect, maar ook vrij prijzig.

Zie ik nog opties over het hoofd? Het liefst een optie onder of nabij de 400 euro.

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om eenvoudig te kunnen wisselen tussen mijn MacBook van werk en thuis privé computer (nieuwe Mac Mini 2018). Ik gebruik een USB keyboard en USB muis en Display Port mini met een 5k scherm. Als ik voor een hub ga dan is het in principe maar twee kabels die ik hoef om te leggen. Maar kan het ook nog eenvoudiger door bijvoorbeeld het verloopstekkertje naar DisplayPort mini aan een USB-C port te hangen? Of kom je dan op de duurdere Thunderbolt docking stations uit?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Anoniem: 137811
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Ik zoek voor mijn bestelde MBA 2018 een simpele usb c naar a adapter. Nu lees ik veel over wifi storing door zon adapter. Iemand een adapter gevonden die wel werkt? De adapter moet graag ook ruimte over laten om de macbook op te laden met de usb c kabel.

Ik zag deze op bol.com https://www.bol.com/nl/p/...ce-grey/9200000075614356/

Iemand toevallig deze ervaren?

• Hipska
Ik heb een andere (met meer poorten) van Satechi, en ervaar geen problemen met betrekking tot bereik/storingen WiFi. Ik vind persoonlijk ook de bouwkwaliteit best goed.

Bitcoin.de

• WhatsappHack
  • Niet online
Hipska schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:11:
[...]

Oke, nu dus bij een andere shop ook leveringsproblemen voor dat Startech dock.. Wat doe ik toch mis?
Die Startech dingen hebben vaak aardig wat stabiliteitsproblemen. Wellicht is dit het universum die tegen je zegt: get something else. :P

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Erhnam schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:37:
Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om eenvoudig te kunnen wisselen tussen mijn MacBook van werk en thuis privé computer (nieuwe Mac Mini 2018). Ik gebruik een USB keyboard en USB muis en Display Port mini met een 5k scherm. Als ik voor een hub ga dan is het in principe maar twee kabels die ik hoef om te leggen. Maar kan het ook nog eenvoudiger door bijvoorbeeld het verloopstekkertje naar DisplayPort mini aan een USB-C port te hangen? Of kom je dan op de duurdere Thunderbolt docking stations uit?
Even voor de zekerheid: je zegt MacBook, bedoel je de 12" MacBook die alleen USB-C en geen Thunderbolt heeft? Of heb je een MacBook Pro?

Anyway, geen enkele hub ondersteunt 5k, zoals je zelf zegt: alleen de duurdere Thunderbolt docking stations supporten dat. De goedkoopste oplossing is inderdaad:
- een USB-C hubje voor keyboard en muis
- een verloopstekkertje naar mini-DP gebruiken voor de monitor

Persoonlijk zou ik geen verloopstekkertje gebruiken, en een USB-C-naar-DisplayPort kabel kopen. Dat is een wat cleanere look. En indien je vaak gaat swappen tussen de Mac Mini en de laptop: toch een Thunderbolt dock.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 06-11-2018 09:40 (5%)

Renault Zoe Q90

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-02 08:32

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je zult bij de TB16 moeten controleren of 2 schermen wel gaan werken met een Mac. Dat werkt zeker met je Dell, maar macs zijn niet zo unversieel wat dat betreft.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• ppl
  • Niet online
Je bedoeld dat de Dell niet zo universeel is ;) De reden dat het bij Dell werkt komt doordat het dock iets afwijkt van de standaard. Lenovo heeft een dock waarbij dat ook gebeurd. Deze docks kun je dus niet volledig gebruiken met een ander merk computer zoals een Mac.

ppl wijzigde deze reactie 07-11-2018 23:45 (4%)

• Tom Paris
ppl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:44:
Je bedoeld dat de Dell niet zo universeel is ;) De reden dat het bij Dell werkt komt doordat het dock iets afwijkt van de standaard. Lenovo heeft een dock waarbij dat ook gebeurd. Deze docks kun je dus niet volledig gebruiken met een ander merk computer zoals een Mac.
Nee, groot deel van de schuld ligt hier toch echt bij Apple. Veel docks (zowel Thunderbolt als USB-C) maken gebruik van DisplayPort MST om meerdere video-aansluitingen mogelijk te maken. Dit is gewoon onderdeel van de DisplayPort standaard, en werkt probleemloos op Windows en Linux. Apple weigert echter om dit te implementeren, en dus ben je gebonden aan duurdere oplossingen.

• ppl
  • Niet online
De schuld ligt dus bij Dell omdat ze iets als MST gebruiken ipv wat het Thunderbolt protocol en de reference designs van een Thunderbolt 3 dock bieden: het gebruik van 2 DisplayPort streams om 2 schermen met max 4k @ 60Hz aan te sluiten. Iets wat gewoon werkt op Macs, er zijn namelijk zat mensen die op deze wijze een dual screen set up hebben gecreëerd.
De meeste docks doen het op een andere manier dan Dell. Ze bieden daar gewoon datgene aan wat Thunderbolt ze ook aanbiedt. Houdt er in deze rekening mee dat niet alle toeters en bellen van DisplayPort ook door Thunderbolt wordt ondersteund. Bij sommige docks levert dat wat problemen op want ze bieden meer dan 2 display connecties maar kunnen er echter maar max 2 schermen tegelijkertijd mee aansturen. Wat je veelal ziet is 1 DisplayPort poort en daarnaast 2x Thunderbolt 3. Het idee is dat de 2e Thunderbolt 3 poort voor een additioneel scherm gebruikt kan worden. Daar kun je prima een DisplayPort-USB-C kabeltje voor gebruiken. Dan heb je dus 2 schermen die op DisplayPort zitten.

Bij de USB docks willen ze nog wel eens DisplayLink adapters gebruiken. Zoals algemeen bekend is DisplayLink nou niet iets wat goed werkt (vaker niet dan wel).

Dat gezegd hebbende klopt het inderdaad dat macOS geen MST ondersteund en je daardoor geen DisplayPort daisy-chaining kunt doen. Wat echter niet klopt is dat displays het dan helemaal niet meer doen. Wat er gebeurd is dat display 2 een mirror wordt van display 1: je krijgt dus op beide schermen exact hetzelfde te zien. In sommige situaties is dat wenselijk.

Btw, de Dell TB16 is een Thunderbolt dock en staat nou niet bekend om z'n kwaliteit, goedkope prijskaartje, goeie set aan poorten of form factor. Wel staat hij bekend als een iets betere versie dan de door Dell teruggetrokken TB15. Gezien de vele alternatieven die echt op alle vlakken beter zijn is die TB16 echt geen aanrader. Ook voor een Windows/Linux user op een niet-Dell machine.

Echt onbekend is het niet, de Dell docks zijn notoir om de problemen met (vooral) niet-Dell machines: er zijn heel veel issues terwijl er met Dell machines er weinig aan de hand is. Denk dan aan het niet laden, instabiele connecties, displays die het niet goed doen, etc. Niet dat Dell er niet voor waarschuwt, het staat namelijk gewoon in de specs.

• Arosa
Sinds de introductie van de nieuwe MacBook Air heb ik mij helemaal suf gelezen over monitoren, hubs, docks, enz. Zoals in een eerder bericht te zien is in dit topic had ik mij eerst vol geconcentreerd op USB-C monitoren met geïntegreerde USB-hub. De merken/modellen in de meer betaalbare prijsrange zijn matig verkrijgbaar en veelal bij webshops waar ik geen ervaring mee heb. Om vervolgens toch uit te komen op een LG 27UK850-W, maar die is best prijzig (€ 550,-), zeker als je voor minder dan 300 euro ook een 27inch/4K scherm kan halen met goede recensies (zoals de hieronder genoemde LG 27UD58).

De LG 27UD58 dacht ik rechtstreeks op de MacBook Air aan te sluiten met de genoemde Startech.com kabel, daarvan heb ik positieve recensies gelezen en zou moeten zorgen voor 4K bij 60hz. De meeste betaalbare hubs en docks halen maximaal 30hz lees ik. Maar als ik vervolgens de voeding in de tweede USB-c poort van de Air steek zit deze vol, kortom er is een poort meer vrij om harddisk, usb-stick, ... aan te sluiten. Dus er moet nog een hubje tussen de voeding en Air met een aantal usb-poortjes, welke dus de voeding doorgeeft en een HDMI poort een welke extra is voor het aansluiten op een tv of monitor buitenshuis. SD-kaart lezer zou een welkome bonus zijn, maar geen must.

Maar al zoekend naar zo'n hub (middels google en binnen dit topic) wordt pas echt leuk. Er is veel te koop, maar toch ook weer niet. Sommige hubs lijken prachtig, maar moeten helemaal uit de US komen. Weer anderen blijken rommel, geven problemen te geven met de wifi of worden belachelijk warm aldus de recensies. Ik heb weinig vertrouwen in Satechi waardoor ik geneigd ben te kiezen voor: deze of deze. Ik sta open voor betere suggesties. :)

Mijn excuses voor het lange verhaal, moest het even kwijt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Startech.com USB-C naar DisplayPort adapter kabel 1m 4K / 60 Hz€ 31,47€ 31,47
1LG 27UD58 Zwart€ 279,-€ 279,-
1Apple MacBook Air 2018 13,3" i5 1,6GHz, 128GB (Qwerty) (Spacegrijs)€ 1.268,06€ 1.268,06
1Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Nederlands - Aluminium€ 138,-€ 138,-
1Apple Magic Mouse 2 Zilver€ 71,49€ 71,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.788,02

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:56

Nutral

gamer/hardware freak

Wat ik heb gedaan is een scherm kopen met usb c aansluiting en een usb hub. op de usb hub van het scherm zit weer een hub met ethernet etc. Ik heb de LG 43UD79, deze heeft usb-c en ik sluit mijn laptop thuis en op werk hierop aan. Daar heb ik zelfs usb 3 samen met 4k60.
Het is wel belangrijk een goede usb-c kabel te nemen, sommige aansluitingen zijn een beetje finnicky. en 4k60 gaat niet over elke kabel.
De volgende kabels gaat 4k60 goed:

Startech thunderbolt kabel 0,5m
https://www.bol.com/nl/p/...Q8TRBINw.1.5.ProductTitle

ugreen 1m kabel:
https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s02?ie=UTF8&psc=1

Deze kabel is crap, hij heeft genoeg data doorvoer, alleen het kleinste duwtje zorgt ervoor dat de verbinding verloren raakt:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• Arosa
Prachtig scherm die 43UD79, maar bijna 600 euro in aanschaf. Vind ik toch een beetje te duur en bovendien is 43 inch ook wel erg groot voor mijn werkplek.

• Enit
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 10:23
Arosa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:26:
Sinds de introductie van de nieuwe MacBook Air heb ik mij helemaal suf gelezen over monitoren, hubs, docks, enz. Zoals in een eerder bericht te zien is in dit topic had ik mij eerst vol geconcentreerd op USB-C monitoren met geïntegreerde USB-hub. De merken/modellen in de meer betaalbare prijsrange zijn matig verkrijgbaar en veelal bij webshops waar ik geen ervaring mee heb. Om vervolgens toch uit te komen op een LG 27UK850-W, maar die is best prijzig (€ 550,-), zeker als je voor minder dan 300 euro ook een 27inch/4K scherm kan halen met goede recensies (zoals de hieronder genoemde LG 27UD58).

De LG 27UD58 dacht ik rechtstreeks op de MacBook Air aan te sluiten met de genoemde Startech.com kabel, daarvan heb ik positieve recensies gelezen en zou moeten zorgen voor 4K bij 60hz. De meeste betaalbare hubs en docks halen maximaal 30hz lees ik. Maar als ik vervolgens de voeding in de tweede USB-c poort van de Air steek zit deze vol, kortom er is een poort meer vrij om harddisk, usb-stick, ... aan te sluiten. Dus er moet nog een hubje tussen de voeding en Air met een aantal usb-poortjes, welke dus de voeding doorgeeft en een HDMI poort een welke extra is voor het aansluiten op een tv of monitor buitenshuis. SD-kaart lezer zou een welkome bonus zijn, maar geen must.

Maar al zoekend naar zo'n hub (middels google en binnen dit topic) wordt pas echt leuk. Er is veel te koop, maar toch ook weer niet. Sommige hubs lijken prachtig, maar moeten helemaal uit de US komen. Weer anderen blijken rommel, geven problemen te geven met de wifi of worden belachelijk warm aldus de recensies. Ik heb weinig vertrouwen in Satechi waardoor ik geneigd ben te kiezen voor: deze of deze. Ik sta open voor betere suggesties. :)
Ik heb begrepen dat de USB-C hub van Hyper hetzelfde product is als van Satechi (bron), dus als je weinig vertrouwen hebt in Satechi, dan zou ik ook weinig vertrouwen hebben in Hyper. Maar volgens mij is dat niet nodig, want deze USB-C hubs worden juist wel aanbevolen en krijgen goede recensies. Zie bijvoorbeeld dit artikel van The Verge of het artikel van the Wirecutter dat ik hiervoor noemde.

Ik ben zelf ook op zoek naar een USB-C hub of USB-C adapters, en ik vind het ook nog best lastig. Maar ik heb de indruk dat het wel mogelijk is om voor €30 a €40 een betrouwbaar product (via Amazon.de) te kopen.

• VisionMaster
  • Laatst online: 16-02 22:34

VisionMaster

Security!

Hann1BaL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:42:
Je zult bij de TB16 moeten controleren of 2 schermen wel gaan werken met een Mac. Dat werkt zeker met je Dell, maar macs zijn niet zo unversieel wat dat betreft.
Ik heb een Macbook Pro 15" 2017 en een TB16. De TB16 is voor mij en veredelde oplader. Ik kan er niks mee, tenzij ik de kernel modules laat hacken door een tooltje zodat de vendor-lock-out er af gaat.

Ik doe dat nu niet meer, omdat ik continue reboots kreeg. Je moet voor de safety altijd de originele module terug zetten voor je gaat upgraden, anders krijg je incompatible kernel en kernel modules... en dat betekent reboots wanneer je bijv je scherm open gooit... mega irritant! Ik ga nu zelf liever terug naar een WD15. Klinkt als een downgrade, maar heb dan in ieder geval werkende audio, netwerk en USB.

Ik heb zelf een triple screen (2x extern) nu met losse USB-C naar displayport kabeltjes en nog een 3de kabel naar een USB hub en daarnaast de TB16 als een paper-weight en oplader...

Ik word er niet vrolijk van. Over een tijdje verhuis ik en dan neem ik een compatible dock. De norm is Dell, dus dat wordt weer een declaratie regelen.

ps: als je een TB16 wel aan de praat krijgt, dan heb je een werkende gigabit, USB3 en alle porten werken. Maar het is MST gebaseerd, dus je krijgt net als bij een WD15 een dubbel extern scherm. Geen onafhankelijke 2 of 3 schermen. De audio werkt ook. De USB-C stekker achterop deed het bij mij niet. Die heb ik nooit actief gezien op de TB16 met mijn mac. Waarom... geen idee.

VisionMaster wijzigde deze reactie 09-11-2018 09:33 (13%)
Reden: aanvulling

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True