Kun je mij dan eens vertellen waarom er tegenwoordig in een klein dorp als waar ik woon in een straal van 200meter 6(!) brillenboeren zitten?
Me dunkt dat er een goede boterham in te verdienen is en zeer veel marge op die dingen zit.
LOL
Hoeveel bakkers zitten er in jullie dorp? Autogarages? Ect.
Hier zit overigens maar 1 opticien, dat ben ik. En in de grotere plekken 1 ... of 2.
Ik heb in Den Bosch een zaak gehad, daar zaten 20+ opticiens.
Waarom?
Omdat er gewoon 'zoveel brillen verkocht worden'.
Er is dus behoefte aan. Anders zouden ze er ook niet zijn.
Maar.. nog even terugkomend op bovenstaande.
Heb jij -1.00 .. ben je 20-30 jaar oud. Tuurlijk moet je dan geen bril van 1000 gaan kopen ( of je moet het graag willen ) Zo'n simpel ding is dan goed zat.
Maar wil je wat meer looks, dan koop je er een van 200. Ook prima. Maar dat kan overal ( <100 of 200 .. )
Het gaat er meer om, als goed zien niet meer vanzelfsprekend wordt ( of is ). En het met een 100,- euro ding niet meer kloppend te maken is. Dat is een grote groep. Maar een groep die gewoon niet zozeer op GOT vertegenwoordigd is ( want vaak ouder publiek.. )
Dat is mijn belangrijkste klantengroep. Die kopen brillen van 600 - 900 euro gemiddeld. En ja, dat is een hoop geld. Maar ik maak het niet duur omdat er 'veel marge' op zit. Op een goedkope bril zit misschien wel meer marge. Maar daar krijg ik het simpelweg niet mee voor elkaar. 'Wat niet voor elkaar? ' Gewoon goed kijken. Fijn kijken , comfort , ect.
Kan ik het nog zo graag willen. En als ik hier een sticker op de deur plak 'alle brillen 100,-' dan krijg ik het druk. DRUK .. dat wil je niet weten. En dan kan ik aantallen maken.. gigantisch. En gezeur dat ik dan krijg.. Ook gigantisch :-D
Want ik kan iemand met een 800,- kostende bril niet zo comfortabel laten kijken in een 100,- kostende bril. Ik niet. CT niet. Specsavers niet. Niemand niet.
Voor degene die geïnteresseerd zijn kan ik wel een ochtendje vrij maken om een lekker saai technisch brillenochtendje te houden waar ik in een notendop alle in- en outs kan laten weten. En daar red ik het nog niet mee. Ogen en brillen is maatwerk. Het hangt van veel parameters en uitzonderingen aan elkaar vast.
Wat voor de een goed is, kan voor een ander slecht zijn. Enzovoort.
Wordt er verdient op brillen? Sure. Ik werk niet voor niks. Staat er een Ferrari voor de deur? Nee,
Verdienen ze bij Specsavers veel? Ja.. Die verkopen ook heel veel aantallen. HA ook. Pearle ook. CT idem. Ik ook. En de aantallen maken de verdienste.
https://www.trouw.nl/home...llen-is-voorbij~a994f36a/
Inmiddels 2 jaar verder en ik maak alleen maar meer aantallen.
Trouw begrijpt er geen bal van. Net zoals een hoop andere mensen niet.
( artikel is half aangeleverd door specsavers en collega's. Alle hoge pieven doen via hun marketingpersoneel even hun voorgeschreven zegje ' lekker gekleurde berichtgeving zeg maar.. )
Maar wij zijn NL'ers. Opzoek naar koopjes.
Laten onze ogen daar alleen geen rekening mee houden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Lasteraar op 03-05-2019 13:54
]