Toon posts:

Titan x (watergekoeld) vs 2xgtx1080 in sli (ook water).

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wegens budgetteren op cpu en moederbord (van 6800k met 240 euro mobo naar 6700k met mobo van 150, die ook nog dual-band wifi heeft, wat erg handig is voor streamen) kan ik gaan van een gtx1080 naar twee in sli, of een titan x watergekoeld. Twee keer gtx1080 is voor mijn vader's werk beter, maar een titan x werkt altijd in games, en sli niet per sé. 50/50 mijn gamen en mijn vader's werk. Welke setup is dan beter?

Verwijderd

Twee GTX 1080's of één Titan Pascal is iets wat je zelf het beste kunt bepalen.

Wat je wel verteld kan worden is dat de pricewatch: Xilence Performance A+ 730 watt en pricewatch: Dell S2417DG Zwart twee slechte keuzes zijn. De voeding is het belangrijkste onderdeel in je PC en het beeldscherm kijk je continue naar, die beide onderdelen wil je dus wel goed hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, er moet nog een grotere voeding in als ik voor sli ga. Zou het voor de titan x niet genoeg moeten zijn? Kan best een grotere kopen, maar zo'n 1200W ding is misschien iets overdreven. Titan x met waterkoeling is vokgens mijn berekeneningen 100 euro goedkoper dan 1080 sli met waterkoeling.

Wat is er mis met dat scherm?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nee niet een grotere voeding, maar een betere met meer kwaliteit.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Oww. 850w evga 80 plus gold goed?

Denk trouwens dat ik voor de titan x ga. Sli heeft vaak prima fps, maar veel stuttering, wat niet erg fijn is om naar te kijken. Misschien koop ik wel een gewoon 4k scherm en ga ik met wat settings spelen om 60fps te halen, maar 1440p is ook erg mooi. Het 4k scherm zou wel een ios paneel hebben, en ik speel nooit schietspellen of zo, dus maakt framerate mij niks uit.

Laatste vraag:
Kan een 4k 60fps scherm als ik v-sync uitzet boven de 60fps gaan? Dat zou handig zijn als ik toch wat meer fps wil door lagere settings/resolutie te gebruiken.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 21:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:10:
Oja, er moet nog een grotere voeding in als ik voor sli ga. Zou het voor de titan x niet genoeg moeten zijn? Kan best een grotere kopen, maar zo'n 1200W ding is misschien iets overdreven. Titan x met waterkoeling is vokgens mijn berekeneningen 100 euro goedkoper dan 1080 sli met waterkoeling.
Nee het gaat om de kwaliteit en prestaties, dat is het probleem.
Als je niet gaat overklokken is een high-end 550W voeding al voldoende voor een PC met twee GTX 1080's in SLI en een i7 Skylake CPU. Kwaliteit en prestaties daar is waar het om draait, laat je niet de onzin aan smeren dat meer watt beter zou zijn, want dat slaat nergens op.
Wat is er mis met dat scherm?
Het schermpaneel is niet echt heel goed, dit is maar een TN paneel, voor meer dan 500 euro mag je een veel beter paneel verwachten gebaseerd op de IPS, PLS of VA techniek verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
A, ik snap het. Ips is inderdaad erg veel mooier, maar ik heb nooit problemen gehad met tn. 4k ips en iets lagere settings voor 60fps lijkt me best leuk. Kan altijd in 1440p gamen tijdens gameplay-opnames. Youtube is soort van een hobby, en daar is de pc dan ook op afgesteld.

Weet nog niet zeker of ik ga wachten op een 1080 ti, zen of die nieuwe intel processoren. Ik zie de prijs niet erg veranderen, en ik wil zo snel mogelijk goede gameplay-videos kunnen maken voor mijn eerste youtube-kanaal, en goede effecten kunnen maken voor de videos van mijn tweede kanaal. Nvidia gtx 760 en een waardeloze amd-processor zijn iet bepaald fantastisch om mee te gamen, laat staan streamen of opnemen!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
In je vorige topic, wou je nog de complete pc watergekoeld maken tot de voeding aan toe, misschien kan je wat beter uitleggen wat jij precies met de pc gaat doen en wat de voornaamste bewerkingen zijn die je vader er mee doet zodat een goed advies gegeven kan worden.

Een pc met een 1080sli setup zonder 4k scherm? Waarvoor al die rekenkracht?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:18:
Oww. 850w evga 80 plus gold goed?

Denk trouwens dat ik voor de titan x ga. Sli heeft vaak prima fps, maar veel stuttering, wat niet erg fijn is om naar te kijken. Misschien koop ik wel een gewoon 4k scherm en ga ik met wat settings spelen om 60fps te halen, maar 1440p is ook erg mooi. Het 4k scherm zou wel een ios paneel hebben, en ik speel nooit schietspellen of zo, dus maakt framerate mij niks uit.

Laatste vraag:
Kan een 4k 60fps scherm als ik v-sync uitzet boven de 60fps gaan? Dat zou handig zijn als ik toch wat meer fps wil door lagere settings/resolutie te gebruiken.
Framerate maakt je niks uit? Het aantal FPS lijkt me anders zeer belangrijk als je gamed.. daarom zoek je nu toch ook een dikke videokaart..? Verder kan je v-sync uitzetten als je gebruik maakt van een 4k @ 60 FPS monitor, je hebt er alleen helemaal niets aan aangezien je monitor op 60 hertz ververst. Je kan wel eventueel de resolutie lager zetten, maar dan kan je net zo goed een mooie 2560 x 1440px IPS monitor kopen die wél op bijv. 120 hz draait.

Verder krijg ik het gevoel dat je nog geen flauw idee heb wat je precies wil kopen en wanneer je dit gaat kopen. Je begint over een Titan X of 2x 1080 in SLI en vervolgens wil je wellicht weer wachten op een 1080 TI gpu + een zen of kaby lake processor. Kortom ik zou eens even goed nadenken over 1. Wat wil je nou precies? en 2. Wat is budget?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Ok, beetje verkeerd verwoord. Framerate vind ik niet super belangrijk.

Verder besloot ik dat de titan x de betere keus is, maar toen realiseerde ik me dat de 1080 ti bijna even goed hoort te zijn. Ga gewoon voor de titan. Kan altijd nog upgraden, en de titan is waarschijnlijk iets beter voor gamen en misschien flink wat beter voor andere taken.

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:14:
Ok, beetje verkeerd verwoord. Framerate vind ik niet super belangrijk.

Verder besloot ik dat de titan x de betere keus is, maar toen realiseerde ik me dat de 1080 ti bijna even goed hoort te zijn. Ga gewoon voor de titan. Kan altijd nog upgraden, en de titan is waarschijnlijk iets beter voor gamen en misschien flink wat beter voor andere taken.
Nogmaals wat ga jij met de pc doen en wat gaat je vader met de pc doen?

Als ik door je wenslijsten heen kijk, lijkt het er erg sterk op dat je nog geen idee hebt wat je wil en dat je vooral erg dure componenten hebt samengesteld?

Het allerbelangrijkste lijkt me de resolutie van het scherm wat je nog moet aan schaffen?
Welke programma's gebruikt je vader, waaruit jij afleidt dat 2x een 1080 beter zou zijn als een Titan x?
Wat is zoals hierboven ook al aangegeven, het budget?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Verwijderd

Topicstarter
Duur? Yup, maar dat komt omdat het alternatief een largescale electrische rc auto was van 4000 euro.

Die 1080-jes gaan eruit, en de 6700k is voor gamen een prima processor.

Mijn vader werkt heel veel met hele grote 3d-tekeningen in kleinere programmas, maar wil meer thusi werken en gaat dan erg zware programmas gebruiken voor 3d modellen. Vandaar dus 1080 sli/titan x met 6700k of 1080 met 6800k/6850k.

6700k is dus voor gamen, en de titan x helpt heel erg bij de zware rendertaken in 4k.

Sli 1080 is met waterkoeling duurder dan een titan x, en sli heeft voor mij toch meer na- dan voordelen.

Waterkoeling is voor mij weer interessant, want ik wil vrijwel constant 60fps kunnen halen in alle games, en waterkoeling is handig voor overklokken, maar vooral fantastisch voor stabiliteit, en voor mijn vader is het leuk dat het systeem een stuk stiller erdoor is dan met luchtkoeling (max oc).

Ga denk ik een ook 700-800 compleet systeem kopen als backup voor gamen, en voor algemeen gebruik. Heb nog wat modeltreinen (marklin, wat ik vervangen heb door twee rail materieel) liggen die ik kan verkopen om dat te bekostigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 13:16 ]

Verwijderd

Dit verhaal komt me nogal bekend voor. Was jij niet degene die al een keer of twee, drie eenzelfde topic als dit gestart hebt wat blijkbaar nog altijd tot niets geleid heeft? Iets met streamen van een XBOne, PS4 en PC? En je wilde dit via het bedrijf van je vader bestellen om de BTW af te kunnen trekken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 13:25 ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:09

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:24:
Dit verhaal komt me nogal bekend voor. Was jij niet degene die al een keer of twee, drie eenzelfde topic als dit gestart hebt wat blijkbaar nog altijd tot niets geleid heeft? Iets met streamen van een XBOne, PS4 en PC? En je wilde dit via het bedrijf van je vader bestellen om de BTW af te kunnen trekken?
Jup ik heb een soortgelijk topic ook al zeker 1 of 2 keer eerder gezien; ik krijg het gevoel alsof dit systeem pure fictie blijft en nooit het levenslicht zal zien.

Edit: Ah kijk eens, hierboven een mooi opsomming van alle topics... Dit is dus één van de vele topics waar uiteindelijk niets mee zal gebeuren. Advies geven is dus verspilde moeite, bedankt maar weer.

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 02-11-2016 13:31 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Ah, m'n geheugen werkt nog correct. Geen moeite in steken menzen :Z

Verwijderd

Topicstarter
Laptop had geen nut, en ik wil uiteindelijk toch een titan x met waterkoeling, en ik weet nu dat je niet een erg duur moederbord nodig hebt. O, de 9800 van amd bleek toch niet zo goed te zijn.

Voeding wilde ik MISSCHIEN waterkoelen. RAM-waterkoeling vind ik nu trouwens geldverspilling. RAM snelheid maakt niet zoveel verschil.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 16:09 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, ik heb er geen vertrouwen in dat dit topic serieus is. @TS, het staat je volledig vrij mij mijn ongelijk te bewijzen :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.