Toon posts:

Wat is de beste blower-fan gtx1080?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had besloten om nog even te wachten met het kopen van een pc, en dat is een goede keus geweest. Er zijn nu namelijk een heleboel gave pre-built pc's aangekondigd en sommige zijn al op de markt. Nadeel is dat de meeste met een gtx1080 een founder's edition kaart hebben. Mijn plan is dus om een te kopen, hoogstwaarschijnlijk de AIO van lenovo, met alle voor mij oassende specificaties behalve de videokaart. Ik ben van plan de goedkoopste videokaart aan te vinken ipv een gtx1080 en dan een betere blowerkoeling gpu erin te zetten, een gtx1080. De non-reference blower versies horen iets beter te koelen en sommige horen ook wat langer mee te gaan (ventilator dan door gebruik te maken van twee ball-bearings ipv een zoals de asus turbo).

Wat is dan de beste non-reference blower-style gtx1080?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:13
Speciale reden waarom je een blower-style wil?

Verwijderd

Topicstarter
Pre-built small form factor pc, AIO y910, of iets dergelijks.

Non-blower videokaarten zijn dan soms slechter.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 21:53 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Alle blower koelers zijn vergelijkbaar en, in mijn ogen, compleet waardeloos als je ook maar iets om geluidsproductie geeft. Ze kunnen niet eens hun boost clock stabiel draaien omdat ze thermal throttelen in langere duurtesten. De performance kakt gewoon in na X minuten intensieve load.

Verder raad ik je sterk af een prebuild pc te kopen omdat ze enorm duur zijn, een slechte componenten balans hebben en veelal met rare oem moederborden & slechte voedingen worden geleverd.

Je kan nog beter zelf alle componenten bij elkaar zoeken bij 1 webshop om de pc vervolgens door hen te laten assembleren. Je bent dan alsnog goedkoper uit en je hebt veel meer pc voor je geld.

Mocht je toch een prebuild pc willen kopen dan kan ik je helaas niet helpen met het uitkiezen van een blower design 1080 GTX omdat ik het een waardeloze koelconstructie vind. Ik zou in geen enkele behuizing een blower style koeler nemen, zelfs niet in een kleine ITX kast.

Wellicht kom ik wat negatief over maar ik probeer je te behoeden voor een miskoop.. je kan veel meer waar voor je geld krijgen zonder prebuild meuk :)

Edit: Ah het gaat om een AIO pc in monitor. Dat vind ik altijd hele gevaarlijke aankopen omdat je niks kunt upgraden en de koeling te wensen over laat. Ik denk ook niet dat een normale fullsize 1080 GTX hier makkelijk in te plaatsen is, evenals de interne voeding. Een blower koeler gaat echt enorme herrie maken wanner deze in een AIO scherm is gepropt met slechte airflow mogelijkheden.
Maar dat is geheel je eigen keuze natuurlijk!

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 07-09-2016 22:01 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
De gtx1080 in de nieiwe g1 gaat niet echt thermal throttlen volgens linus van linus tech tips. Een goede indeling van een case kan voorkomen dat de videokaart hoeft te thermal throttlen. In sommige applicaties is zo'n blower style videokaart echt beter zoals in de y910 all-in-one.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kunnen we on-topic blijven? (qua blower = k*t) :p Ik vraag me dat toevallig ok af. Dat blowers weinig voorstellen tov custom koelers in de juiste omstandigheden is niks nieuws. Blowers hebben hier en daar nut, en ik vraag me ook af of er goede redenen zijn om geen FE te nemen maar bijv;

- MSI AERO
- Asus Turbo
- KFA2
- EVGA / SC gaming
- PNY gf gtx 1080

Dit zijn alle blower kaarten niet?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wel. Alle non-founders blower kaarten horen beter te koelen dan de founders kaarten, maar welke blower gtx1080 is het beste?

Een blower gtx1080 is handig als de warme lucht erachter uit moet. Gewone luchtgekoelde videokaarten spuwen de warme lucht aan alle kanten eruit. Dat koelt beter, maar ivm gebrek aan ruimte kan een videokaart waar de warme lucht erachter uitkomt best handig zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 22:03 ]

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:00:
Eigenlijk wel. Alle non-founders blower kaarten horen beter te koelen dan de founders kaarten, maar welke blower gtx1080 is het beste?

Een blower gtx1080 is handig als de warme lucht erachter uit moet. Gewone luchtgekoelde videokaarten spuwen de warme lucht aan alle kanten eruit. Dat koelt beter, maar ivm gebrek aan ruimte kan een videokaart waar de warme lucht erachter uitkomt best handig zijn.
Dat is precies waarom ik ook blower kaarten wil, ik wil 3 1070's of 1080's naast elkaar zetten.

Waarom zouden alleen alle custom blower kaarten automatisch beter moeten zijn dan de FE? Ik ben juist bang dat er bepaalde merken tussen zitten die tov de FE maar crappy zijn..?

Ik had de EVGA nog niet eerder gezien trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 07-09-2016 22:07 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen. Sommige zijn wel duidelijk beter, en de meeste non-reference blowerkaarten gebaseerd op een nvidia chip zijn goedkoper dan de reference-varianten.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:07:
Zou kunnen. Sommige zijn wel duidelijk beter, en de meeste non-reference blowerkaarten gebaseerd op een nvidia chip zijn goedkoper dan de reference-varianten.
Maar heb je dat ergens gelezen, of zijn daar testen van? Ik kan juist weinig nuttige reviews vinden van blower gpu's. Bedoel je beter qua koeling en geluid of qua snelheid?

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 07-09-2016 22:09 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Prijs/prestatie verhouding ligt al stukken hoger. Alle producenten van non-reference gtx1080 blowerkaarten zeggen dat ze beter gekoeld zijn, en ik heb hetzelfde gelezen op meerdere websites waaronder deze:

http://www.geforce.com/wh...tom-graphics-card-roundup

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar bij meerdere van de blowergekoelde gtx 1080 versies in de omschrijving.

Edit: bovenstaande moest nog in vorige reactie. Sorry.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 22:17 ]

• maratropa
  • Niet online
Die beschrijvingen zijn alemaal marketing bla, ik vind het wel erg avontuurlijk om alleen daarop te kiezen :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Prijs is in ieder geval beter. 720 voor non-reference of 780 voor reference? Hmm, doe mij de non-reference maar! De casedesigns zijn wel iets anders. Weet niet of dat echt een verschil maakt, maar ik denk in ieder geval een beetje.

Edit: Dit is niet echt waar. De gigabyte reference kaart is 740. Als het prestatieverschil tussen de beste en de slechtste blower style gtx1080 zo klein is als het lijkt te zijn, kan ik net zo goed een pre-built met founders kaart kopen. 1% extra misschien is niet echt fantastisch.

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 22:57 ]

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:37:
Prijs is in ieder geval beter. 720 voor non-reference of 780 voor reference? Hmm, doe mij de non-reference maar! De casedesigns zijn wel iets anders. Weet niet of dat echt een verschil maakt, maar ik denk in ieder geval een beetje.

Edit: Dit is niet echt waar. De gigabyte reference kaart is 740. Als het prestatieverschil tussen de beste en de slechtste blower style gtx1080 zo klein is als het lijkt te zijn, kan ik net zo goed een pre-built met founders kaart kopen. 1% extra misschien is niet echt fantastisch.
De prijs is ook niet mijn grootste issue; ik zou graag de stilste blower style kaart willen maar zonder reviews vind ik het lastig kiezen zo.. De Founders Edition is natuurlijk wel helemaal doodgebenchmarked.., dus daar weet je tenminste wat je krijgt..

Ik vraag me af of bepaalde merken (msi, asus, evga) een goede geschiedenis mbt blower koelers hebben..

specs

Verwijderd

Topicstarter
De asus turbo is een beetje middelmatig. Die is gemaakt om de kosten te drukken (plastic cover). Van de rest weet ik het niet. Ik kan nergens vinden welke beter is dan de rest. Misschien kan je een kleine-case ventilator de lucht in de gpu case laten blazen, of een om de lucht erdoorheen te trekken of een combinatie van beide. Dan kun je de gpufan uitzetten of misschien zelfs verwijderen en is het enige geluid wat je hoort die van de ventilator(en) die je erop en/of achterop plaatste. Zou prima moeten koelen. Nadeel is dat je gpu dan weer heel veel ruimte in beslag neemt.

Misschien kun je een kleine ventilator vinden die goed en wat stiller is en nog genoeg lucht de gpu inblaast?

Ik ben soms nog best handig. Als ik besluit die AIO pc koop van lenovo zal ik kijken of ik iets kan bedenken om de gpu koeling wat stiller te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 15:55 ]

Pagina: 1