Maakt een beter moederbord dan maximus 8 hero verschil? (Oc)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb meerdere reviews gelezen, en de maximus VIII hero is een prima moederbord voor overklokken, maar er zijn ook betere. Mijn vraag is of die moederborden met de setup in mijn wenslijst ook beter zullen zijn. Betere onderdelen zijn allemaal leuk en aardig, maar is het verschil in prestaties op maximale overklok van alles dan iets van 0,00000001%, of al gauw een paar procenten? Wat is op dit moment het allerbeste z170 moederbord als je prijs niet meerekent (sets mogen ook)? Geluidskwaliteit is niet echt belangrijk. Verschil daarin verdwijnt toch grotendeels, omdat ik geen superdure (80-100 euro) koptelefoons ga kopen.

Mvg,
Joran Bloem

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

Bijna alle moederborden presteren gewoon goed, waar je wel op moet letten zijn de specs die belangrijk voor jou zijn.
Zoals:
- Meerdere sata poorten
- M2 slot
- Usb type c
En tot slotte de looks kunnen ook belangrijk zetten als je het in een mooie case plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Genius-General schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:09:
Bijna alle moederborden presteren gewoon goed, waar je wel op moet letten zijn de specs die belangrijk voor jou zijn.
Zoals:
- Meerdere sata poorten
- M2 slot
- Usb type c
En tot slotte de looks kunnen ook belangrijk zetten als je het in een mooie case plaatst.
Dit is wel heel kort door de bocht. Voor overklokken zijn ook andere zaken zoals goede VRMs en firmware overklok mogelijkheden van groot belang.
De VIII hero heeft een 6+2 power delivery als ik het goed onthouden heb, wat prima is voor non-professionele overkloks (denk bij professioneel aan LN2 gekoelde overkloks etc).

Asus heeft nog betere borden maar de hero is voor menig persoon prima.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet overklokken, dat laat ik aan dezelfde persoon over die altijd onze laptops/ pc's gebouwd en/of ingesteld heeft, dus professioneel overklokbare moederborden, als die duidelijk beter presteren op max oc, zouden wel leuk zijn.

Overigens zijn niet heel erg veel van mijn vragen beantwoord en heb ik niet heel erg veel aan jullie antwoorden. Hebben jullie misschien een antwoord op een of meerdere antwoord(en) in mijn originele post?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:48:
Ik ga niet overklokken, dat laat ik aan dezelfde persoon over die altijd onze laptops/ pc's gebouwd en/of ingesteld heeft, dus professioneel overklokbare moederborden, als die duidelijk beter presteren op max oc, zouden wel leuk zijn.
Die zijn alleen interessant voor echt professionele overclockers die zich weinig bezig houden met stabiliteit voor lange periodes, van daar dat ook ln2 werd genoemd hierboven (vloeibare stikstof dat ze steeds voorzichtig bijvullen). Voor water en luchtkoeling zijn alle borden prima, fixeer je niet op maximale te behalen overclocks (dit ligt ook aan de batch van je CPU etc). Gewoon een prima z170 bordje halen met een k-variant en je kennis kan die prima overclocken op een stille grote luchtkoeler. Bovendien wegen de nadelen van tot op het randje overclocken niet op tegen de extra hitte, extra benodigd vermogen etc op ten opzichte van de prestaties. Want op een gegeven moment moet het voltage relatief veel hoger om nog wat extra MHz eruit te kunnen persen en dat brengt meer hitte met zich mee en mogelijk instabiliteit (wanneer niet goed gestresstest is). Maar ik denk dat alle i5/i7k's zo ergens tussen de 4-4.5 Ghz halen zonder al te veel fratsen.

[ Voor 21% gewijzigd door ToFast op 15-08-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:57
Je haalt een aantal dingen door elkaar heen. Je heb "crap" OC borden. De normale 9/10 keer zijn er andere dingen die een OC tegen houden. En de super duper boarden die gebruikt worden om OC records te breken. En daar heb 500 euro borden voor nodig. En een cherry picked CPU. En vloeibaar stickstof. Dit zijn allemaal dingen die je niet gaat gebruiken nog hebben.

Gewoon een mooi mobo kopen de alle snufjes aanbord hebben. tussen de 100-200 en je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:02:
Je haalt een aantal dingen door elkaar heen. Je heb "crap" OC borden. De normale 9/10 keer zijn er andere dingen die een OC tegen houden. En de super duper boarden die gebruikt worden om OC records te breken. En daar heb 500 euro borden voor nodig. En een cherry picked CPU. En vloeibaar stickstof. Dit zijn allemaal dingen die je niet gaat gebruiken nog hebben.

Gewoon een mooi mobo kopen de alle snufjes aanbord hebben. tussen de 100-200 en je zit goed.
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Eens met Loki. Als je de meeste MHz eruit wilt slepen, kan het helpen, maar de verschillen zijn vaak niet echt noemenswaardig in de prijscategorie die hij noemt. De laatste 50MHz ga je niet merken in je games en applicaties ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1