Laptop die geüpgrade kan worden naar gtx1080 van 9-serie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of er laptops zijn met een oude generatie gpu's due geüpgrade kunnen worden naar een 1070 of 1080. De laptop moet een 6820hk hebben, minstens 16gb ram en de rest doet er niet echt toe. Als er een is, koop ik liever die, want dat kost me hoogstwaarschijnlijk een stuk minder dan een nieuwe! Hoe goedkoper de donor, hoe beter! Wel nieuw, dus niet tweedehands. Als er een laptop is die hieraan voldoet, koop ik liever een laptop met extra scherm en toetsenbord dan een pc!

Alvast bedankt voor alle nuttige feedback,
Joran

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Denk dat alleen laptop barebones zoals van BTO/clevo in aanmerking komen?? Daar al naar gekeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht aan sommige met mxm zoals een paar van asus en msi, maar clevo heeft ook upgradekits. De vraag is dus welke zeker geüpgrade kunnen worden, en welke niet. Ik denk dat bijna alles met standaard een gtx970m/980m een 1080 ingebouwd kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

Edit: Clevo notebooks zijn best goedkoop, omdar je ze kunt samenstellen, en geen msi's zijn! 2900 voor laptop met fullhd g-sync ips gtx1080, 16gb ram en 6700k is niet slecht!

De vraag is hier: is deze notebook het waard? Het antwoord blijft voor mij nee. Ik heb nog steeds liever een desktop dan dit, maar misschien besluit ik dat ik toch geen 1440p 23.8" monitor nodig heb, en dan is dit best een goede deal! Ik game nog steeds grotendeels thuis, en dan kan ik gewoon een pc gebruiken. Een notwbook is wel hamdiger voor schoolwerk en zo, en je kunt dan overal lekker gamen, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Als ik een goede donornotebook kan vinden waar ik een gtx1080 in kan plaatsen voor een nog betere prijs (2500 of minder zou ideaal zijn), ben ik helemaal tevreden en koop ik een notebook en een extra monitor.

De msi gt72 serie hoort upgradebaar te zijn. Zit daar niet iets tussen?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Denk dat dit niet zomaar gaat. Wat ook niet iedereen doorheeft is dat de 1080 de opvolger is van de 980 zonder m. Dus alleen de echte dikke high end notebooks zal je gaan zien met een 1080.
De gtx1070 is de opvolger van de gtx980m en de 1060 de opvolger van de gtx970m. De gtx960m blijft ook gewoon voorlopig en denk dat die in 2017 ofzo opgevolgd zal worden door een gtx1050 oid.

Ik denk niet dat je snel een goedkope notebook met 980 zal vinden en het upgraden zal sowieso lastig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verklaart waarom er zo weinig laptops zijn met een gtx1080.

Hoe presteert een 1070 op extern 1440p monitor?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 23:31 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De mobiele 1070/1080's zijn net aangekondigd. Daar is nog heel weinig over bekend, Laat staan dat daar al de precieze specs van de mxm-kaartjes van bekend zijn. En dan moet er normaals in de glazen bol gekeken worden om te gaan gokken in welke laptops deze gaan komen?

Dan zal bovendien de levering van die kaartjes de komende tijd bijzonder laag zijn, omdat het cherry-picking is van de normale desktop-variant. Ze hebben daar de meest zuinige versies van nodig om die als mobile versie op zo'n kaartje te zetten.

En dan nog zullen de kaartjes die er wel zijn in een kant en klare laptop terecht komen. De kaartjes die wel los op de markt gebracht worden zullen zeer prijzig zijn en het is dan weer de vraag of een laptop waar dat ding gelijk inzit niet goedkoper is en met de zekerheid dat het gelijk werkt.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik verwacht zelf niet dat het zal kunnen bij iedere laptop. Misschien zal Clevo upgradekots voor hun laptops aanbieden, maar het zal in ieder geval niet bij iedere laptop kunnen

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Beetje afwachten dus.

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Voor zover er nu al fotos bekend zijn van de GTX 1060, 1070 en 1080 Mobility lijkt het er op dat het om aangepaste MXM boards gaat.

De foto's die bekend zijn van de 1070 en 1080 hebben niet dezelfde pasvorm en een extra voedingsaansluiting. De 1060 schijnt wel echt MXM te zijn, maar dit is niet bevestigd.

De vorm zoals de 1070 in Clevo's zit lijkt sterk op de 980, dus in theorie zou zo'n laptop het makkelijkst te upgraden moeten zijn, maar dan zit je al op 2200 euro. Dus dan is het wachten op de betaalbaardere laptops wellicht een beter idee. Er is al 1 laptop (ik dacht MSI, maar dat kan ik fout hebben) van 1800 euro aangekondigd met een 1070.

Het zou wel kunnen dat er nog andere printplaten beschikbaar komen voor de 10x0 serie die wel MXM standaard zijn voor de 1070 en 1080. Maar dat is afwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Is een externe gpu dock geen oplossing? Dan koop ik een goedkope laptop met 6820hk, 16gb ddr4 ram, en een oude gpu die lekker weinig kost nu er nieuwe laptops zijn, of beter nog een goedkope met een 1060, en koop ik een goede 1080 en docking station, en heb ik een laptop om op fullhd te gamen, en kan ik thuis op 2560x1440p gamen, of gaat dat niet zo makkelijk?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Moet je wel een laptop hebben die dat kan.

39

Verwijderd

Topicstarter
6700hq of hoger en 1060 of hoger zijn denk ik betere minimumspecificaties. Enig idee welke laptops geschikt zijn voor een externe gpu dock+gpu?

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:41:
6700hq of hoger en 1060 of hoger zijn denk ik betere minimumspecificaties. Enig idee welke laptops geschikt zijn voor een externe gpu dock+gpu?
Hier ben ik al redelijk in geinformeerd, ben er namelijk zelf ook mee bezig.

Op dit moment: Niet doen! Er is maar 1 eGPU enclosure beschikbaar die de huidige grafische kaarten qua snelheid bij kan houden, en dat is de Razer Core.

Op zich zou elke moderne Intel laptop in theorie om moeten kunnen gaan met eGPU's, echter is het noodzakelijk dat dit beschikbaar is in de firmware. Niet alle fabrikanten doen dit. Voor zover bekend werken Razer, HP, Dell en Clevo. Wat niet werkt: Alienware

De rest is soort van een raadsel.

Wel is bekend dat de Razer Core goed samen werkt met Razer (duh) en niet echt plug en play met de rest. Mocht je dus een andere laptop dan een Razer gebruiken zou het kunnen dat het niet werkt of een hoop werk is om het werkend te krijgen.

Ik wacht zelf dus ook even de concurrenten af om te zien of deze een betere plug&play oplossing kunnen produceren of niet. Ik adviseer je dus ook om af te wachten of genoegen te nemen met de huidige laptops.

Bedenk je ook dat een eGPU oplossing 400-600 euro gaat kosten, exclusief grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht toch tot een van de twee 1440p 23.8" 165hz g-sync schermen op tweakers beschikbaar zijn voor 600 of minder. Moet denk nog een maandje of twee wachten voor ik die binnen kan hebben, en dan maak ik mijn definitieve keuze tussen notebook en desktop.
Pagina: 1