Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:37
edwinjm schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:26:
[...]

Die link geeft bij mij een 404.
Foutje, aangepast (http://www.amazon.co.uk/dp/B01FJPDXBS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Nice, die zou ik ook wel willen. Jammer dat al dit soort kastjes naar de 100 euro lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
RvdH schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:27:
Op MacRumors houden ze een Google Docs spreadsheet bij van order informatie. Ik heb deze schaamteloos gekopieerd naar een GoT versie:

https://docs.google.com/s...x8B3W_pY/edit?usp=sharing

Misschien interessant als men deze allemaal bijhoudt? :)
Word al heftig in ge-edit! ;)
Van MacRumors topic begrijp ik dat er nog niemand in Europa een charge voor de macbook op z'n CC heeft gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Ascension op 08-11-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
Wordt wel een grijze bedoeling in het Show your apple. Allemaal Space Grey. Ik vraag me wel oprecht af (kan iemand dit met mij een huidige Space gray vertellen) hoe SG zich verhoudt / blijft / minder kwetsbaar is ten opzichte van mijn huidige Unibody 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:59
Fedde schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:43:
Wordt wel een grijze bedoeling in het Show your apple. Allemaal Space Grey. Ik vraag me wel oprecht af (kan iemand dit met mij een huidige Space gray vertellen) hoe SG zich verhoudt / blijft / minder kwetsbaar is ten opzichte van mijn huidige Unibody 13".
Ik heb al iets gelezen over vette vingers, komen er erg snel op. Gaan er overigens wel weer makkelijk vanaf :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
SpaceGray (non touchbar) eigenaar hier.
Je ziet vrijwel ELKE vingerafdruk op de behuizing.
Ook als je gewoon schone handen hebt ;)

Regelmatig kijk ik naar de MBP: fuck! Krasje?? Blijkt het later gewoon weg te vegen is.

1 ding is zeker: heb je OCD, pak dan gewoon de Silver! :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als je een beetje zakelijke uitstraling wilt, heb je ook eigenlijk maar twee keuzes. De "standaard" silver/aluminium kleur of space grey. Ze zien je al aankomen met je Rose Gold MacBook Pro. Daarbij is Space Grey natuurlijk nieuwigheid dus iedereen wilt hem.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 08-11-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:20
aquarobin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:54:
[...]

Spacegray bijv: http://www.satechi.net/in...-usb-3-0-ports-silver-577

Ook niet in Europa helaas, ook via Amazon (https://www.amazon.com/gp/product/B01FWT7MEA). Spacegray is out of stock (13e weer leverbaar), andere kleuren waren wel in stock volgens mij.
Ik zou even naar de HyperDrive kijken (http://www.a-mac.nl/hyperdrive-usb-c-met-hdmi-en-usb-3-0). Heb hem zelf ook en getest op de MacBook 12" van m'n vrouw, werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
Wel mooi dat de laatste twee reacties elkaar volledig tegenspreken. Je ziet huidvet wat minder snel, maar wel iedere vingerafdruk. Ik heb de SG besteld, en ben daarin zo OCD als de pest. Maar het is mooi en Apple, dus we accepteren het maar. En na 4+ jaar Alu was het wel eens een aangename afwisseling. Plus hoef ik me nu niet zorgen te maken dat een huisgenoot 'per ongelijk' de verkeerde pakt.

Overigens, de Pro is er toch ook alleen in silver en space grey?

[ Voor 7% gewijzigd door Fedde op 08-11-2016 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
Avinator schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:57:
[...]

Ik zou even naar de HyperDrive kijken (http://www.a-mac.nl/hyperdrive-usb-c-met-hdmi-en-usb-3-0). Heb hem zelf ook en getest op de MacBook 12" van m'n vrouw, werkt perfect!
Geen netwerk en geen displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:36
Bericht op Macrumors
guys i ask the chat and they say charged means ship:!!!

me:so is it shpped? beacuse my credit card was charged yesterday morning

chat:Yes, once charged that means it has shipped. That is in the process right now and you would also be receiving an email with your tracking number as well soon if not already received.
me: but it is still says processing on the web
chat:
That will be updated shortly, sometimes the system needs to update for that to shoe the updates.
That will be updated shortly, sometimes the system needs to update for that to shoe the updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Heb er één die al flink wat beschadigingen heeft.
Moet eerlijk zijn dat ik sowieso niet erg zuinig ben, maar de SG beschadigd wel beduidend sneller dan de traditionele kleur.
Het nadeel van SG is vooral dat de aluminium kleur tevoorschijn komt als je hem ergens tegenaan stoot.

Zal morgen eens wat foto's posten van de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Mocht dat inderdaad zo zijn dan beknibbeld Apple hoogstwaarschijnlijk nu niet alleen op verpakkingsmateriaal, maar zelfs op het anodiseringsproces van het aluminium... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Misschien (lees ik hoop) dat Apple dat dan voor de nieuwe rMPB15 SG verbeterd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
smoken schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:44:
[...]

Ah, nice!
Toen ik bestelde (1uur na de Keynote) hadden die een verwachte leverdatum van 23-30november (of zoiets) toen ik US layout selecteerde viel die datum terug naar 16-23 november
In de Google Docs spreadsheet heb je september staan... Da's wel erg laat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
sypie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:08:
[...]

In de Google Docs spreadsheet heb je september staan... Da's wel erg laat denk ik.
Dank voor uw oplettendheid!
Aangepast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
heb mezelf ook maar even in de spreadsheet gegooid.
en het wachten gaat verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik zie maar 4 mensen in de spreadsheet terwijl het er vanmiddag zo'n 10 waren... Ik zelf sta er ook niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
Er zijn filters aangezet waardoor rijen op 'onzichtbaar' staan. Kijk maar naar de nummers van de rijen, die verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Dagg schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:28:
Er zijn filters aangezet waardoor rijen op 'onzichtbaar' staan. Kijk maar naar de nummers van de rijen, die verspringen.
ik zie hier ongeveer 25 rijen?
lijkt dus al gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
ThomasG schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:55:
[...]
Als je een beetje zakelijke uitstraling wilt, heb je ook eigenlijk maar twee keuzes.
Ik had 'm absoluut in het goud of rose gekocht als dat kon, en ik zit ook bij de klant. Boeiend, toch? Als je een normaal persoon bent, dan is men tegenwoordig allang blij, laat staan dat ze op de kleur van je devices letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghvankooten
  • Laatst online: 12-09 20:18
Had vorige week online bij Apple serie USB-C adapters gekocht voor de oude prijzen. Kreeg gisteren, zonder daar zelf al om gevraagd te hebben, bericht dat ze verrekenen met de nieuwe prijzen en het verschil terugstorten. Toch netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De discussie over die USB poorten doet me toch een beetje vreemd aan. Je bent op zoek naar een auto voor vijf personen. Dan loop je de showroom binnen en ga je bij die cabrio een paar uur lang staan klagen dat het allemaal maar ruk is.

Als de Macbook Pro niet voldoet aan wat je zoekt, dan zoek je verder. Dat doe je bij alles wat je koopt, toch? Alleen als het om een wasmachine gaat hoor je niemand. Maar nu gaat het om een laptop, niet bepaald een onverzadigde markt trouwens (er is keuze zat), en dan is het internet zowat te klein.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-11-2016 12:04 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:03:
Als de Macbook Pro niet voldoet aan wat je zoekt, dan zoek je verder. Dat doe je bij alles wat je koopt, toch? Alleen als het om een wasmachine gaat hoor je niemand. Maar nu gaat het om een laptop, niet bepaald een onverzadigde markt trouwens (er is keuze zat), en dan is het internet zowat te klein.
Nouhja, de keuze voor een laptop met macOS is anders redelijk beperkt hoor. Als in je in het Apple ecosysteem zit snap je ook niet zo snel over.

Ik snap het gezeur om USB-C eerder niet omdat er gewoon prima oplossingen voor zijn en het in de toekomst alleen maar makkelijker wordt ipv bijvoorbeeld drie standaarden om een beeldscherm aan te sluiten of USB kabels met een micro of een mini of een USB-B uiteinde of wat er nogal niet meer op de markt is. Straks is alles gewoon USB-C, lekker makkelijk.

In de tussentijd koop ik een goede hub zoals eerder gepost en heb ik alles wat ik nodig heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
De discussie over die USB poorten doet me toch een beetje vreemd aan. Je bent op zoek naar een auto voor vijf personen. Dan loop je de showroom binnen en ga je bij die cabrio een paar uur lang staan klagen dat het allemaal maar ruk is.

Je vergelijking word natuurlijk anders als de showroom alleen maar cabrio's heeft staan terwijl het voorheen SUV, sedans en hatchbacks had staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Volgens mij is er intussen wel genoeg gezegd over het ontbreken van USB-A, SD card, Magsafe etc. Zullen we het vanaf nu gewoon over de rMBP hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bobo221 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:28:
[...]

Je vergelijking word natuurlijk anders als de showroom alleen maar cabrio's heeft staan terwijl het voorheen SUV, sedans en hatchbacks had staan.
Klopt, maar dan is er nog altijd een markt vol met aanbod, maar dan meestal van andere merken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Als de Macbook Pro niet voldoet aan wat je zoekt, dan zoek je verder.
En waar ga je dan verder zoeken?

Persoonlijk kijk ik uit naar die USB-C poorten. Leuk, nieuwe shizzle kopen. Maar als je daar niet dol op bent, en je hebt jezelf ingegraven in het Apple ecosysteem, dan koop je natuurlijk niet gewoon even een MBP bij een andere leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

Dat USB-C hoort helemaal bij Apple. Als je Apple gebruikt, dan loop je (meestal) voorop. Apple was de eerste die hun iMac(?) helemaal van USB-poorten voorzag. De eerste die de floppy disk in de ban deed. De eerste die van de CD/DVD-drive afstapte.

Als je voor Apple kiest, dan kies je ook voor het omarmen van nieuwe technologieën en verlaten van oude technologieën zodra dat mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
edwinjm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:03:
Dat USB-C hoort helemaal bij Apple. Als je Apple gebruikt, dan loop je (meestal) voorop. Apple was de eerste die hun iMac(?) helemaal van USB-poorten voorzag. De eerste die de floppy disk in de ban deed. De eerste die van de CD/DVD-drive afstapte.

Als je voor Apple kiest, dan kies je ook voor het omarmen van nieuwe technologieën en verlaten van oude technologieën zodra dat mogelijk is.
Vandaar dat ze 2 producten die zo nauw met elkaar verbonden zijn nog geen 2 maanden achter elkaar releasen:

1 met "verouderde" lightning aansluiting
2 met "vernieuwde" USB C aansluiting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:12
Het zou Apple eigenlijk wel sieren dat ze kosteloos de "oude" lightning kabel kunnen omruilen voor een nieuwe USB-C variant. En eigenlijk al helemaal voor de kopers van de iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Bobo221 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:29:
[...]

Vandaar dat ze 2 producten die zo nauw met elkaar verbonden zijn nog geen 2 maanden achter elkaar releasen:

Tja, de voordelen van USB-C zijn de hoge snelheid en brede inzetbaarheid (4k-schermen, ethernet enzovoorts). Niet echt voordelen waar de iPhone wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

edwinjm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:33:
[...]

Tja, de voordelen van USB-C zijn de hoge snelheid en brede inzetbaarheid (4k-schermen, ethernet enzovoorts). Niet echt voordelen waar de iPhone wat aan heeft.
Het gaat meer om het feit dat je maar één kabel nodig hebt om je apparaten te syncen en op te laden.
Een uniform aansluit- en oplaadpunt zou gewoonweg erg chill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:10
edwinjm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:03:

Helaas wordt niet elke nieuwe technologie een success, firewire en vorige generaties thunderbolt is nooit echt mainstream geworden. Hoop dat thunderbolt 3/usb-c het beter vergaat. Mijn old school mac pro heeft bijv geen hdmi port maar thunderbolt 1, latere rMPB's hadden wel weer hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

Pfoe.. Ik heb echt geen idee wat ik wil gaan doen...

Werk nu op een Macbook Air 2011 welke ik eigenlijk wel wil gaan upgraden omdat het toetsenbord kuren heeft (qwerty rij toetsen werkt soms niet). Maar geen flauw idee voor welke Macbook ik wil gaan...

Denk dat de Pro 2016 zonder touchbalk nog wel het meest interessant is voor mij... Ik ben geen grafisch designer oid; maar speel wel af en toe wat games (wat geen noodzaak is natuurlijk; anders was ik wel voor een console gaan kijken).

Toch is ook portability ook zeker belangrijk daar er driemaal per week moet worden gereisd voor de studie. Vervolgens werk ik ook nog veel met de laptop als het gaat om het lezen van artikelen, dus heb ik nog gekeken naar een 15' variant, maar die valt toch wel af ivm het inleveren in portability en de prijs.

Lastige keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:46:
Helaas wordt niet elke nieuwe technologie een success, firewire en vorige generaties thunderbolt is nooit echt mainstream geworden. Hoop dat thunderbolt 3/usb-c het beter vergaat.
Helaas begrijpen mensen niet wat die technologieën inhouden waardoor je dit soort scheve vergelijkingen krijgt. Firewire, Thunderbolt, SCSI en ga zo maar door zijn allemaal intelligente technologieën bedoeld voor de high end wereld. Daar zijn ze dan ook een groot succes (neem een kijkje op de officiële Thunderbolt website). Door de hogere kosten dan simpele technologieën als USB zijn ze niet erg aangeslagen bij de gewone consument. Ze hebben altijd al een plekje naast elkaar gehad en zullen dat ook altijd blijven houden. Thunderbolt 3, 4, 5, 6, etc. gaan daar geen enkele verandering in brengen.

Om je een idee te geven: kijk je naar USB dan vindt je alleen maar single disk oplossingen, van die kleine 2,5" schijfjes. Kijk je naar Thunderbolt dan vindt je disk cabinets waarin je 4 tot 12 3.5" schijven kunt onderbrengen (waarbij het fijn is dat ze die optische Thunderbolt kabels hebben want dan kun je die herrieschoppers ergens anders neerzetten).

Het grote voordeel van TB3 is de ingebouwde USB 3.1 Gen2 controller en het gebruik van de USB-C stekkers en kabels. Daardoor hoeft de fabrikant maar 1 controller op de PCB te zetten om je van beide te voorzien en laat je het volledig aan de gebruiker over wat ie er op aansluit. Je hoeft dus veel minder na te denken tot welke doelgroep je moet richten. Zoals gezegd zal het echter niets aan de situatie van TB devices doen want die zijn nog steeds high end met het bijbehorende high end prijskaartje. Maakt het wat uit? Nee want beide markten zijn winstgevend en prima te bedienen.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wootism schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:30:
[...]

Heb er één die al flink wat beschadigingen heeft.
Moet eerlijk zijn dat ik sowieso niet erg zuinig ben, maar de SG beschadigd wel beduidend sneller dan de traditionele kleur.
Het nadeel van SG is vooral dat de aluminium kleur tevoorschijn komt als je hem ergens tegenaan stoot.

Zal morgen eens wat foto's posten van de Macbook.
Hierbij de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itCdFYm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COmm0mA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fBLqZTT.png

De Space Grey variant heeft dus een vrij dunne geïroniseerde toplaag waardoor de beschadigingen meer opvallen dan bij de traditionele kleur.
Zo ziet mijn oude Macbook Pro (2015) er van een afstandje nog piekfijn uit terwijl die helemaal onder de krassen zit. Puur doordat de kleur van het materiaal door en door is.

Persoonlijk vind ik het niet erg, maar dit zou voor veel mensen een zwakte kunnen zijn van de Space Grey variant.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Oei, dit is niet onbelangrijk om mee te laten wegen in je beslissing uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door SavageBrother op 10-11-2016 00:08 ]

It's dogged that does it

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

MazeWing

The plot thickens...

Dit lijken mij geen (oppervlakkige) krassen meer maar gewoon deuken en diepe krassen. Het zal best dat de Space Grey een toplaag heeft die veel kwetsbaarder is, maar op jouw foto's is de toplaag al lang voorbij en is het aluminium gewoon er vanaf geschaafd. Dit soort beschadigingen blijf je ook houden met de "normale" kleur.

Ik vraag me trouwens wel af wat je in hemelsnaam me je macbook doet om zo snel zo'n diepe krassen/deuken te krijgen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is waarom mijn MBP de hele dag op een bureau staat en als-ie weer mee gaat in een hoes en in de tas. Het is geen SmijtBoek ;)

Misschien een idee om Panasonic om een Toughbook te vragen :P

I reject your reality and substitute my own

• smoken
Pffff, wachten op een update vanuit Apple duurt lang ;-)

Hopelijk komt er vandaag wat schot in de zaak, komen de eerste reviews binnen en wat meer beeldmateriaal.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Bobo221 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:29:
[...]

Hoe hadden ze het anders moeten doen? Ze hadden twee opties: een iPhone uitbrengen met de huidige lightning-naar-USB of een iPhone uitbrengen met lightning/usb-c naar usb-c.

In het eerste geval zorg je ervoor dat praktisch iedereen de iPhone kan aansluiten op hun computer. In het tweede geval heb je miljoenen boze gebruikers, want er zijn nog amper apparaten met usb-c, wat hun zou hebben gedwongen in ieder (toch al klein) doosje een usb-c naar usb adapter te doen.

Het is volstrekt logisch dat ze het in deze volgorde hebben gedaan. Echter vind ik wel dat Apple best wel een USB-c naar USB adaptertje bij de MBP mee had mogen leveren.

• Coldbullet
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Want je moet je iphone aan je mac elke dag koppelen? Ik koppel hem nooit doe alles via de cloud en backup via wifi na imac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Coldbullet schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:08:
Want je moet je iphone aan je mac elke dag koppelen? Ik koppel hem nooit doe alles via de cloud en backup via wifi na imac
Het is een 'pro' machine, zelf gebruik ik dat ding om voor ios te developen en dus op devices moet testen..
Dan moet dat ding er dus aan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15
Voor mensen die op zoek zijn naar een USB-C hub, ik kwam net deze tegen.
Geen ervaring mee, maar ziet er erg netjes uit imho :)

https://www.hypershop.com...-hub-with-4k-hdmi-support

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CT schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:14:
[...]

Het is een 'pro' machine, zelf gebruik ik dat ding om voor ios te developen en dus op devices moet testen..
Als je zo'n godsvermogen aan een telefoon en laptop uitgeeft kan je toch wel even een kabeltje kopen of niet? Dat ding verdient zichzelf voor een beetje dev in een minuut terug ofzo 8)7

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
CT schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:14:
[...]

Als het voor zakelijk gebruik is dan is een USB-C naar Lightning kabel toch ook geen enkel probleem om even aan te schaffen, alsof je een boterham minder moet eten voor de 25,-??

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het zal mij ook een worst wezen of er een kabel bij gekocht moet worden, maar het is toch raar om die kabel niet gewoon bij de iphone te leveren, tenslotte heb je als mac gebruiker toch geen USB-a/b poorten meer? waarom krijg je dan een usb-ab kabel erbij? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CT schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:26:
Het zal mij ook een worst wezen of er een kabel bij gekocht moet worden, maar het is toch raar om die kabel niet gewoon bij de iphone te leveren, tenslotte heb je als mac gebruiker toch geen USB-a/b poorten meer? waarom krijg je dan een usb-ab kabel erbij? :P
Zoals gezegd, er is nog weinig USB-C adoptie. Als je dan alle iOS gebruikers meteen dwingt USB-C te nemen (de meerderheid van iPhone gebruikers heeft geeneens een Mac namelijk) dan sluit je veel mensen buiten. Mensen die toevallig én een iPhone én een 2016 MacBook Pro / 12" MacBook hebben zijn dun gezaaid en dat blijft nog wel even zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
Ik heb inmiddels ook de 15" besteld. Na de berichten over de coating van space grey, toch maar voor Silver gekozen. Volgens Google Docs ben ik tot nu toe nog de enige hier, hoop dat het de levertijd ten goede komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
nelizmastr schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:32:
Mensen die toevallig én een iPhone én een 2016 MacBook Pro / 12" MacBook hebben zijn dun gezaaid en dat blijft nog wel even zo.
Precies, en de mensen die dan ook nog hun iPhone op hun laptop aansluiten is nóg een kleinere subset... maar nee, bij 200 miljoen iPhones moet een andere kabel worden meegeleverd... Imagine that shitstorm ;)
En dus is het ook niet relevant om die mee te leveren met de Mac. Je kan elke kabel die je nodig hebt zelf bestellen, zodat je precies dat hebt wat je zoekt.
Elke extra meegeleverde kabel had bovendien de toch al hoge prijs nog wat hoger gemaakt.
Mij persoonlijk maakt het niet uit dat ik wat moet bestellen.. op 3000 maakt die paar tientjes ook niet meer uit.
Als dat wel zo is dan moet je je afvragen of je uberhaupt wel het budget hebt voor een dergelijke computer. En dat bedoel ik niet als een sneer naar mensen met minder geld, elke aanschaf moet in het licht van het beschikbare budget beschouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
neonite schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:02:
Ik heb inmiddels ook de 15" besteld. Na de berichten over de coating van space grey, toch maar voor Silver gekozen. Volgens Google Docs ben ik tot nu toe nog de enige hier, hoop dat het de levertijd ten goede komt!
Kijk nog eens, zie er toch echt drie in Silver staan ;)
nelizmastr schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:11:
[...]

Als je zo'n godsvermogen aan een telefoon en laptop uitgeeft kan je toch wel even een kabeltje kopen of niet? Dat ding verdient zichzelf voor een beetje dev in een minuut terug ofzo 8)7
Wel mooi deze opmerking. Alles is weer in verhouding.

Iedereen heeft zijn eigen idee wat wel en niet kan, wat niet kan (ongenoegen) word eerder geuit op de interwebs.

Laat je verrassen en verwonder je om wat andere mensen denken en zeggen.
Martijn schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:12:
Volgens mij is er intussen wel genoeg gezegd over het ontbreken van USB-A, SD card, Magsafe etc. Zullen we het vanaf nu gewoon over de rMBP hebben?
Zoals Martijn typt. Ik ben benieuwd naar de rMBP2016. Ik tik dit op een MBA uit het jaar kruik, kijken of mijn nieuwe aanwinst het ook zo lang weet uit te houden :9

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MazeWing schreef op donderdag 10 november 2016 @ 03:58:
Dit lijken mij geen (oppervlakkige) krassen meer maar gewoon deuken en diepe krassen. Het zal best dat de Space Grey een toplaag heeft die veel kwetsbaarder is, maar op jouw foto's is de toplaag al lang voorbij en is het aluminium gewoon er vanaf geschaafd. Dit soort beschadigingen blijf je ook houden met de "normale" kleur.

Ik vraag me trouwens wel af wat je in hemelsnaam me je macbook doet om zo snel zo'n diepe krassen/deuken te krijgen...
Het zijn geen deuken en alleen de eerste is een wat diepere kras. Deze heeft ie opgelopen doordat er een schaar in mijn laptop compartiment zat van mijn tas. :/

Ik wil alleen maar aangeven dat krassen gewoonweg eerder zichtbaar zijn op de SG variant. Dus mocht je hem een keer ergens tegenaan stoten, dan word je meteen gestraft met een lichte plek.

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
Dagg schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:14:
[...]

Kijk nog eens, zie er toch echt drie in Silver staan ;)
Vreemd, toen ik keek stonden er alleen maar SG's.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees net dat er een google doc is aangemaakt? Die heb ik dus ook maar even ingevuld.
Ik ben trouwens gisteren gecrediteerd door Apple voor de prijsverschillen in kabel-zooi die ik heb besteld tussen het besteltijdstip en de recente prijsverlaging. Prima gedaan dus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net in de A-Mac even de nieuwe Macbookbook getest.
Maar HOLY SH*T wat is dat keyboard ruk zeg. Ik vind aanpassing prima, en dat je moet wennen en het niet gelijk lekker aanvoelt prima. Maar mijn collega's moeten straks hun oordopjes in doen als ik ga typen. Sowieso voelt het niet fijn en geeft me naar mij gevoel niet zoveel controle als de huidige. Maar dat geluid is echt horrible!!

• ghvankooten
Vraag over werken met een 'external display'. Ik was er vanuit gegaan dat je de meeste externe schermen zo aan je Macbook Pro (late 2016) kan hangen, weliswaar met de juiste adapter. Zowel mijn externe scherm thuis (met VGA USB-c adapter) werkt niet, als op kantoor (DisplayPort met Thunderbolt 2 > USB-C adapter) werken niet. Is de Macbook Pro maar beperkt compatibel met externe schermen?

• BillSpaarbank
  • Niet online
DisplayPort met Thunderbolt 2 > USB-C adapter werkt in ieder geval niet. Echt belachelijk. Wij zitten hier op kantoor met hetzelfde issue.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• ghvankooten
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:33:
Net in de A-Mac even de nieuwe Macbookbook getest.
Maar HOLY SH*T wat is dat keyboard ruk zeg. Ik vind aanpassing prima, en dat je moet wennen en het niet gelijk lekker aanvoelt prima. Maar mijn collega's moeten straks hun oordopjes in doen als ik ga typen. Sowieso voelt het niet fijn en geeft me naar mij gevoel niet zoveel controle als de huidige. Maar dat geluid is echt horrible!!
Hier op kantoor is de ervaring juist compleet andersom. 1: na drie dagen ben ik volledig gewend aan het toetsenbord en vind het juist superfijn typen. 2: het is veel stiller dan de toetsenborden van mijn collega's (1 external Lenovo toetsenbord en 1 Dell laptop toetsenbord).

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

ghvankooten schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:37:
Vraag over werken met een 'external display'. Ik was er vanuit gegaan dat je de meeste externe schermen zo aan je Macbook Pro (late 2016) kan hangen, weliswaar met de juiste adapter. Zowel mijn externe scherm thuis (met VGA USB-c adapter) werkt niet, als op kantoor (DisplayPort met Thunderbolt 2 > USB-C adapter) werken niet. Is de Macbook Pro maar beperkt compatibel met externe schermen?
Dit vind ik vreemd. Dit lijkt me een reden om de Apple service te bellen.

Zijn er anderen waarbij dit wel/niet werkt?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft iemand de thunderbolt-3 naar thunderbolt 2 adapter geprobeerd om 2 externe schermen aan te sluiten?
Dit via displayport daisychain.

Of andere goede oplossingen voor dualscreen met zo min mogelijk dongles?

Edit: ik lees nu hierboven dat de adapter überhaupt niet werkt met displayport?? Had Dat in eerste instantie verkeerd gelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door defusion op 10-11-2016 16:40 ]

• Ascension
DisplayPort wordt niet ondersteund bij de Thunderbolt 3 adapter:
https://support.apple.com/nl-nl/HT207266

• BillSpaarbank
  • Niet online
edwinjm schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:56:
[...]

Dit vind ik vreemd. Dit lijkt me een reden om de Apple service te bellen.

Zijn er anderen waarbij dit wel/niet werkt?
Even een quote van een bericht van een medetweaker

De Thunderbolt 3 (USB-C)-naar-Thunderbolt 2-adapter biedt geen support voor aansluitingen op deze apparaten:
- Apple DisplayPort-beeldscherm
- DisplayPort-apparaten of -accessoires, zoals Mini DisplayPort-naar-HDMI- of Mini DisplayPort-naar-VGA-adapters
- 4K Mini DisplayPort-beeldschermen zonder Thunderbolt

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Ascension
Heb zelf deze https://www.onlinekabelsh...alt-mode-0-20-meter-42943 aangeschaft maar nog niet kunnen proberen want macbook is nog niet geleverd

[ Voor 4% gewijzigd door Ascension op 10-11-2016 16:51 ]

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:02
Zooow mooi schermpje is dit

Check

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

BillSpaarbank schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:45:
[...]

Even een quote van een bericht van een medetweaker

De Thunderbolt 3 (USB-C)-naar-Thunderbolt 2-adapter biedt geen support voor aansluitingen op deze apparaten:
- Apple DisplayPort-beeldscherm
- DisplayPort-apparaten of -accessoires, zoals Mini DisplayPort-naar-HDMI- of Mini DisplayPort-naar-VGA-adapters
- 4K Mini DisplayPort-beeldschermen zonder Thunderbolt

Dat is duidelijke taal. Dus nóg meer adapters kopen :|

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
nelizmastr schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:32:
[...]

Zoals gezegd, er is nog weinig USB-C adoptie. Als je dan alle iOS gebruikers meteen dwingt USB-C te nemen (de meerderheid van iPhone gebruikers heeft geeneens een Mac namelijk) dan sluit je veel mensen buiten. Mensen die toevallig én een iPhone én een 2016 MacBook Pro / 12" MacBook hebben zijn dun gezaaid en dat blijft nog wel even zo.
Er zijn toch ook al goedkopere laptops die USB-c aan boord hebben. Dus ze hadden dat best kunnen doen bij Apple. Maar goed.

Ben vandaag toch ook even de Reseller binnen gelopen om eens te kijken naar die nieuwe MBP's. Het zijn mooie machines, absoluut. Al is het zeker geen upgrade waard voor mij, heb het model van vorig jaar en ik kan niet werken met enkel die poorten en allerlei adapters.
Maar die space grey versie is wel echt gaaf !

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• HEY_DUDE
Morgen komt mijn rMBP 2016 zonder TB. Toch gekozen voor zilver na bovenstaande reacties. Mijn huidig MBP uit 2012 heeft wel wat krasjes maar die zijn nauwelijks zichtbaar.

Nu op zoek naar een goedkope adapter naar hdmi iemand suggesties. Ik wil later nog een keer een goed multiport station aanschaffen met ethernet, hdmi en usb, maar zoek nu een goedkope oplossing.

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

HEY_DUDE schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:49:
Morgen komt mijn rMBP 2016 zonder TB. Toch gekozen voor zilver na bovenstaande reacties. Mijn huidig MBP uit 2012 heeft wel wat krasjes maar die zijn nauwelijks zichtbaar.

Nu op zoek naar een goedkope adapter naar hdmi iemand suggesties. Ik wil later nog een keer een goed multiport station aanschaffen met ethernet, hdmi en usb, maar zoek nu een goedkope oplossing.
Tof! gefeliciteerd met de aankoop. Mag ik je nav onderstaand bericht vragen wat de overwegingen waren voor jouw aanschaf?

Verwijderd

edwinjm schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:14:
[...]

Dat is duidelijke taal. Dus nóg meer adapters kopen :|
Ik heb gekozen voor de Google USB-C naar Displayport (4K, 60hz) kabel, dan is het dus alleen een kabel vervangen : https://store.google.com/...pe_c_to_displayport_cable

Logitech komt hopelijk snel met een USB-C unifying adapter. En via EBay een USB C Adapter Rankie 2-Pack Hi-speed USB-C to USB-A 3.0 besteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 20:57 ]

• smoken
De eerste mensen (US) die een 15" BTO besteld hebben krijgen zojuist de status "preparing for shipment"!

Hopelijk voogt de rest (13" EU svp) snel ;-)

• HEY_DUDE
Saninl schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:45:
[...]
Tof! gefeliciteerd met de aankoop. Mag ik je nav onderstaand bericht vragen wat de overwegingen waren voor jouw aanschaf?

[...]
Belangrijkste overweging was dat ik na 4 jaar nog steeds bijzonder tevreden was over mijn ouderwetse macbook pro 2012 unibody. Heb meerder laptops daarvoor vrij snel versleten, maar man wat zijn die apples degelijk. Verder ook verslaafd geraakt aan OSX en de trackpad met gestures. Ik krijg kramp in mijn vingers op de gemiddelde windows laptops. Hoewel daar ook steeds meer high end laptops te krijgen, zijn gestures en windows nog niet echt standaard volgens mij.

Belangrijkste voor mij was de vraag of ik een TB wil, ziet er gelikt uit maar nut is nog afwachten. Er zit ook een iets snellere processor in, maar ik zag dat de non TB 2.9GHz minuten lang volhoud in turbo, waardoor ik het performance verschil ook niet zo groot inschat. 1700 vind ik al belachelijk veel, maar 2k kan ik toch nog echt niet aan een laptop uitgeven. In jouw reactie zie ik dat je graag wil gamen. Dan zou ik echt de dell xps 15 overwegen. Macbook + gamen is niet echt een goede combi, dGPU is belachelijk duur en meeste games hebben toch windows nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wootism schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:05:
De Space Grey variant heeft dus een vrij dunne geïroniseerde toplaag waardoor de beschadigingen meer opvallen dan bij de traditionele kleur.
Zo ziet mijn oude Macbook Pro (2015) er van een afstandje nog piekfijn uit terwijl die helemaal onder de krassen zit. Puur doordat de kleur van het materiaal door en door is.
Mwoah, ik heb veel van die Macs gezien met krassen, deuken, butsen, etc. en ze waren altijd ontzettend makkelijk te zien. Dat komt doordat ze ofwel veel donkerder of juist veel lichter en vaak ook glimmend waren. Ongetwijfeld dat de donkere kleur dit effect wat verergerd maar vergis je er niet in dat dit soort beschadigingen in de regel gewoon heel erg zichtbaar zijn.
Coldbullet schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:08:
Je moet je iPhone elke dag ergens aan koppelen want hij heeft geen oneindige hoeveelheid stroom aan boord. Dat opladen kun je doen met een computer maar ook met een USB oplader. En dan is het (momenteel) ineens een heel stuk logischer om juist USB-A te gebruiken ipv USB-C. Vandaar dat hier wel USB-A de standaard is en USB-C juist optioneel. Bij een notebook met Thunderbolt poorten zit dat net andersom dus vandaar dat daar USB-C de standaard is en USB-A juist weer optioneel (middels een kabel, de adapter die Apple verkoopt of iets wat vaker bij notebooks wordt gebruikt: een docking station).

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Als ik zo Macrumors bekijk lijkt het erop dat de Amerikanen voorrang krijgen, zijn al heel veel Amerikanen die naar preparing for shipment zijn gegaan en nog geen enkele Europeaan of VK inwoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
The Unbelievabl schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:01:
Als ik zo Macrumors bekijk lijkt het erop dat de Amerikanen voorrang krijgen, zijn al heel veel Amerikanen die naar preparing for shipment zijn gegaan en nog geen enkele Europeaan of VK inwoner.
Bij ons gaat de status waarschijnlijk pas om op jet moment dat de MacBooks in Eindhoven zijn (distributie centrum). Zo ging het met de iPhone 7 ook...toen kreeg ik ook pas status updates vanaf het moment dat deze in Eindhoven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik zag een autorisatie voor Applecare op m'n creditcard staan maar die is inmiddels weer verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:36
Bij Bol.com is de USB-C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter iets goedkoper dan bij apple zelf
https://www.bol.com/nl/p/...ort-wit/9200000054790519/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Jeroenvdk schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:32:
Bij Bol.com is de USB-C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter iets goedkoper dan bij apple zelf
https://www.bol.com/nl/p/...ort-wit/9200000054790519/
BOL.com is een soort van paraplu-organisatie geworden voor andere kleine webwinkels.
Die adapter wordt niet door Bol verkocht maar door "24TradeStore".
Is dus gewoon een replica. Ook te zien aan die review.

De Earpods zijn een ander leuk voorbeeld van de replica producten die via bol.com verkocht worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Wootism op 11-11-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Ik heb hem binnen! Mooi ding die USB-C naar USB-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even 2 vraagjes:
1.: Als ik die LG 5K display wil gaan gebruiken met mijn nieuwe macbook pro, heb ik dan nog verloopstekkers nodig?
2. Kan mijn vrouw dit display ook gebruiken met haar 2013 11 inch macbook air (de goedkoopste)? uiteraard niet op full resolution denk ik. En wat voor verloopstekkertje heeft zij dan nodig?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Heb een claim op m'n creditcard van Apple inmiddels! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ascension schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:03:
BTO of stock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
BTO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nice! :)

Hopelijk heb je 'm maandag of dinsdag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ascension schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:03:
Bij mij nog niets :-(
Status nog hetzelfde "bestelling wordt verwerkt" of al "verzending wordt voorbereid"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Vandaag vrijwel 100%: Ik ga de 15" 2.7gHz -16gb - 512gb - Radeon Pro 460 bestellen. De twee puntjes waar ik nog over twijfel:

15" heb ik nodig voor mijzelf om comfortabel te werken met foto en videoverwerking (deels 4k). Heb ik die upgrade naar de Pro 460 nodig... Alles is sneller en beter dan mijn huidige 6750m met 512mb vram dat sowieso maar met het zicht op de toekomst en dat ik deze rMBP ook zo'n vijf jaar wil gaan gebruiken lijkt mij die upgrade van 2 naar 4gb vram toch "peace of mind" te geven. de CPU upgrade vind ik verwaarloosbaar en onzin.

Waarom dan de 2.7gHz variant? De upgrade van de 2.6gHz variant naar 512GB opslag en de Pro 460 kost mij nog geen €75,00 ex.btw. extra maar levert mij wel 2mb extra cache geheugen op wat bij meerdere threads gunstig uitpakt :).

Tweede dilemma: Silver of Space Grey. De laatste laat eerder gebruikerssporen zien dan de zilvere variant maar past wel beter bij mijn andere apparaten :+. Er komt sowieso op de onderzijde een dBrand of SlickWraps skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
smoken schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:44:
[...]

Bij mij nog niets :-(
Status nog hetzelfde "bestelling wordt verwerkt" of al "verzending wordt voorbereid"?
Status staat nog steeds op wordt verwerkt. Zal begin volgende week wel worden verzonden en dan hopelijk eind van de week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ascension schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:52:
[...]

Status staat nog steeds op wordt verwerkt. Zal begin volgende week wel worden verzonden en dan hopelijk eind van de week in huis.
Zou top zijn!
Mijn bestelling staat ook nog op "wordt verwerkt" .. leverdatum nog steeds op 16-23 november, dus ik hoop hem gewoon woensdag te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
smoken schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 07:31:
[...]

Bij ons gaat de status waarschijnlijk pas om op jet moment dat de MacBooks in Eindhoven zijn (distributie centrum). Zo ging het met de iPhone 7 ook...toen kreeg ik ook pas status updates vanaf het moment dat deze in Eindhoven was.
Ah, dus grote kans dat als de Macbooks zijn verscheept naar Europa de orders nog steeds niet worden geupdate. Ik heb toch pas 3 dagen na de keynote besteld dus als de eerste hier hun Macbook hebben gekregen zal die van mij pas worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
The Unbelievabl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:17:
[...]

Ah, dus grote kans dat als de Macbooks zijn verscheept naar Europa de orders nog steeds niet worden geupdate. Ik heb toch pas 3 dagen na de keynote besteld dus als de eerste hier hun Macbook hebben gekregen zal die van mij pas worden verzonden.
Zo ging het bij mijn bestelling van de iPhone in ieder geval wel.
En die ontving ik op de tweede dag van de lever-indicatie ...

Hopelijk ditmaal op de eerste, die dag ben ik tenminste de hele dag aanwezig op kantoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Laatst online: 13:59
Heb momenteel het basismodel van de MacBook Pro 15 inch 2016 op het oog. Is qua budget echt mijn uiterste, alleen twijfel ik vanwege de specs ( 256GB SSD, Radeon Pro 450 2GB ) over de futureproofheid.

Het maximale gebruik performancewise zullen virtual machines zijn, alleen ligt mijn twijfel in het specifiek bij of deze machine vanwege de CPU en GPU niet snel enorm achterhaalt is.

Wie geeft mij het laatste zetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
DR.V schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:54:
Heb momenteel het basismodel van de MacBook Pro 15 inch 2016 op het oog. Is qua budget echt mijn uiterste, alleen twijfel ik vanwege de specs ( 256GB SSD, Radeon Pro 450 2GB ) over de futureproofheid.

Het maximale gebruik performancewise zullen virtual machines zijn, alleen ligt mijn twijfel in het specifiek bij of deze machine vanwege de CPU en GPU niet snel enorm achterhaalt is.

Ik heb nog nooit een VM gedraaid dus ik weet niet wat wordt aangesproken maar ik denk wel dat áls je een upgrade doet je het beste de GPU kan updaten imo. Na wat ik heb gelezen denk ik dat daar een grotere bang for your bucks upgrade is dan de CPU maar als je de GPU helemaal niet gebruikt dan maakt dat natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
The Unbelievabl schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:56:
[...]

Ik heb nog nooit een VM gedraaid dus ik weet niet wat wordt aangesproken maar ik denk wel dat áls je een upgrade doet je het beste de GPU kan updaten imo. Na wat ik heb gelezen denk ik dat daar een grotere bang for your bucks upgrade is dan de CPU maar als je de GPU helemaal niet gebruikt dan maakt dat natuurlijk niet uit.
De kaby lakes cpu's die volgend jaar uitkomen zijn niet veel sneller. De u modellen zijn al uit en verschil is marginaal t.o.v. skylake. De kaby lakes ondersteunen ddr4l daarmee wordt het voor apple mogelijk om 32GB aan te bieden. Dat kan voor VM's wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedrag is net van de CC afgehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:17
Op mijn creditcard staat ook een reservering. 13" BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niets mis met de machine. Maar als je serieus future-proof wil zijn, bedenk dat de GPU als eerste verouderd, niet upgradebaar is en voor 200 euro heb je de 460 (2 keer zo snel).

Misschien een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Misterxx2 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:28:
Op mijn creditcard staat ook een reservering. 13" BTO.
Toevallig ook BTO met een US keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Fijn om te horen dat er beweging in zit! Zelf moet ik helaas nog wachten tot de periode 12-16 December...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij virtualisatie is het vooral I/O en het geheugen die belangrijk zijn. De CPU is dat alleen wanneer je echt CPU-intensieve workloads hebt (welke je meestal toch al buiten een vm doet vanwege de performance) en een GPU voor wanneer je weer erg afhankelijk bent van 3D zaken (en ook deze zou je eerder native draaien dan in een vm vanwege de betere performance).

Bij deze nieuwe MBP zit het met de SSD wel goed (een PCIe NVME) en is het qua geheugen ook prima. Je zult ook zelf even moeten uitzoeken wat het CPU en geheugengebruik is van wat je wilt gaan doen in zo'n vm. Voor velen zijn de standaard instellingen van de vm al voldoende. Met die instellingen kun je het prima met 8 en 16GB aan geheugen redden. Zoals gezegd, als het echt wat aan performance vergt (CPU, GPU) kun je je beter afvragen of je dit nog wel moet gaan virtualiseren.
Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste