Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Geert1976 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:12:
[...]

Apple, met name de iPhone, is juist mainstream geworden afgelopen jaren.
En de vergelijking met filmsterren..lijkt me zeer sterk dat mensen een iPhone gaan aanschaffen omdat bijv een Arnold Schwarzenegger er mee rondloopt
Vandaar dat ook Beats van Dre zo giga populair is!?

[ Voor 28% gewijzigd door mufana op 06-11-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
mufana schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:20:
[...]

Vandaar dat ook Beats van Dre zo giga populair is!?
Ook enkel bij een bepaalde doelgroep. En laat dat nu net een doelgroep zijn die kwetsbaar is en extreem gevoelig voor groepsdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Misschien domme vraag, maar wat moet ik kopen om een MacBook te verbinden met 2 monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 17:13
chronoz schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:04:
Misschien domme vraag, maar wat moet ik kopen om een MacBook te verbinden met 2 monitoren?
De LG monitoren die pas zijn aangekondigd ;-). Maar je kunt ook gewoon via DisplayPort of HDMI adapters (afhankelijk van je schermen of course) de boel verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
chronoz schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:04:
Deze ex-applemedewerker legt het voor je uit.

http://www.dumpert.nl/med..._over_de_macbook_pro.html

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Donstil schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:50:
Het verliezen van MagSafe is een gigantische stap terug. Ik mis dat na een ruim jaar gebruik nog steeds op mijn 12" :(
Heb je nooit overwogen om de Griffin BreakSafe te kopen?
https://www.amazon.de/Gri...netic-Kabel/dp/B01CQTK6GU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
Die Griffin is 60W, dus voor de 12" inderdaad een optie, maar die 87W die de rMBP15 heeft kan daar dus niet mee uit de voeten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Fedde schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:58:
Die Griffin is 60W, dus voor de 12" inderdaad een optie, maar die 87W die de rMBP15 heeft kan daar dus niet mee uit de voeten.. :(
Aansluiten op een 60W adapter en gewoon aansluiten :). de 15" laadt in dit geval minder snel op en wellicht als je de macbook 100% belast dat deze iets terugloopt in accu-lading. Zolang je regulier office, internet en mediawerk doet zal het wel meevallen denk ik.

Zelf heb ik hier met een 2011 15" en 60W Mag-Safe adapter goede ervaringen mee. Tijdens het spelen van een gemiddeld spel (Diablo 3, Heroes of the Storm) heeft deze genoeg speling. Hoe dit is geregeld bij nieuwere MacBook's weet ik niet overigens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Ik heb een Macbook Pro 15'' retina (late 2013) voor 1670 euro gekocht. Weliswaar met MM BTW korting maar toch. Daar koop ik nu niet eens de instap 13'' voor. Echt bizarre prijzen dit.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de prijzen iets gaan dalen volgend jaar. Was dat bij de Retina's ook niet het geval toen die een update kregen?

[ Voor 4% gewijzigd door stefan_el op 06-11-2016 20:12 . Reden: toevoeging en typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou Opzich wel overwogen ik vond alleen de manier waarop dat uitsteekt een afknapper.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Pat-Juh schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:16:
[...]

Aansluiten op een 60W adapter en gewoon aansluiten :). de 15" laadt in dit geval minder snel op en wellicht als je de macbook 100% belast dat deze iets terugloopt in accu-lading. Zolang je regulier office, internet en mediawerk doet zal het wel meevallen denk ik.
<>
Bij mij op wat oudere macs laadt alles op alles tenzij(!) de 15" echt helemaal leeg is, die laadt dan niet op de lichtere lader van de 13¨. Zit er eenmaal 2% in dan maakt het niet meer uit, de zwaardere lader laadt natuurlijk wel sneller maar bij normaal gebruik loopt het niet leeg en na een nacht zit alles vol.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
https://griffintechnology...agnetic-usb-c-power-cable

Op de officiële site een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

stefan_el schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:12:
Ik heb een Macbook Pro 15'' retina (late 2013) voor 1670 euro gekocht. Weliswaar met MM BTW korting maar toch. Daar koop ik nu niet eens de instap 13'' voor. Echt bizarre prijzen dit.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de prijzen iets gaan dalen volgend jaar. Was dat bij de Retina's ook niet het geval toen die een update kregen?
Da's apart. Ik kocht mij 2011 MBPro 15" voor ong 2200 euro, En ik weet nog dat retina MBPro's stukken duurder uitvielen dan de niet retina versies vanwege de retina schemren. En de SSD versies waren ook weer stukken duurder. Ik kijk dan ook helemaal niet verbaasd dat ik 3300 moet dokken voor mijn nieuwe MBPro.....maar ik vind het wel een smak geld. Ik werk overdag met een win10 laptop, en ik zou op dit moment voor geen geld terug willen naar Windows....nou ja misschien een PC gaming rig als het echt niet anders kan.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Nou, ik heb die Touch Bar maar eens een kans gegeven op de iPad. Het scheelt dat ze hem aanpasbaar hebben gemaakt en dus een beetje leuk in te delen is, maar ik ben absoluut niet overtuigd. Ik kan maar een een of twee handige dingen bedenken, zoals het scrollen door foto's. Al kon dat ook gewoon met de pijltjestoetsen natuurlijk.

Het grootste deel van de functies van die Touch Bar zijn gewoon te bereiken met een snelle shortcut of ze vereisen eerst een actie op het trackpad, waardoor het uiteindelijk sneller is om gewoon daar verder te gaan. Echte vernieuwing vind ik het dus niet.

Ook proberen: https://github.com/bikkelbroeders/TouchBarDemoApp

Moet je wel Sierra 10.12.1 hebben met buildnummer 16B2657, want 16B2555 werkt niet. Als je nog 16B2555 hebt, dan moet je via deze link even de update downloaden en updaten. Ook is XCode en een gratis developer-account nodig voor het signen van de app. Anders werkt side-loaden niet.

Ik heb ook nog eens verder onderzoek gedaan naar de non-Touch Bar 13-inch MacBook Pro vs die van € 1.999. De ellende die ik het eerst vond, is nu wat afgezwakt.

De processor is qua rekenkracht minder snel dan het duurdere model, maar grafisch scheelt het vrijwel niets. Iris 540 is hetzelfde als Iris 550, maar er is een verschil van 50 MHz in de maximale klokfrequentie. Verder zijn ze identiek. Alleen is er het probleem van terugklokken doordat hij te heet wordt, maar dat valt ook reuze mee met gemiddelde wat kortere taken. De i5-6360U heeft misschien een TDP van 15 Watt, maar kan ruim daarboven zitten. Hoeveel exact is niet bekend, maar duidelijk is dat 15 Watt niet rock-solid is. Koeling is ook geen probleem, want theoretisch gezien is de hoeveelheid koeling ten opzichte van het 2015-model verdubbeld. Gemiddeld één fan per 15 Watt, terwijl dat eerst één per 28 Watt was.

Conclusie: alleen de CPU-kracht is wat minder, maar de accuduur langer. Ook wat waard.

Dan kom ik op mijn persoonlijke theoretische praktijkverschillen:

Nadelen:
  • CPU-kracht is minder, gebruik ik dat echt?
  • Twee TB 3-poorten minder, maar op zich geen probleem
  • Een microfoon minder, beetje flauw van ze
  • Geen Touch ID, wel jammer
  • Prijs is hoog, zeer jammer, maar onderwijskorting *O*
Voordelen:
  • GPU-kracht ongeveer gelijk
  • 2x TB 3-poort
  • Zelfde scherm
  • Zelfde opslag
  • Zelfde hoeveelheid RAM
  • Zelfde speakers
  • Zelfde trackpad
  • Zelfde form-factor
  • Zelfde trackpad
  • Zelfde toetsenbord
  • Geen Touch Bar, vind ik toch onzin
  • Langere accuduur
En dat voor €300 minder :)

Nu is dat nog een klap geld en in verhouding duur ten opzichte van vorige jaren. Ja, redesign, dus prijzen zijn altijd hoger, ik snap het. Toch begint het wel te jeuken om hem uiteindelijk toch te kopen. Kaby Lake komt over twee maanden, maar voordat de MacBook Pro weer een refresh krijgt zijn we minimaal acht maanden verder. En of die verschillen zo wereldschokkend zullen zijn is nog afwachten. Prijzen zullen omlaag gaan en misschien verbeteringen van 10%? Het is en blijft een afweging.

[ Voor 7% gewijzigd door Liliuokalani op 07-11-2016 03:22 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Donstil schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:05:
[...]

Nou Opzich wel overwogen ik vond alleen de manier waarop dat uitsteekt een afknapper.
Dat dacht ik eerst ook, maar toen realiseerde ik me dat dit anders kan werken dan MagSafe. Bij deze oplossing kun je gewoon de hele stekker eruit halen, dat is normaal gebruik. Je laat de stekker normaal niet "breken", dat gebeurt alleen bij ongelukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

tCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
dennissimeau schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:06:
[...]

De LG monitoren die pas zijn aangekondigd ;-). Maar je kunt ook gewoon via DisplayPort of HDMI adapters (afhankelijk van je schermen of course) de boel verbinden.
Ja, de 4/5k schermen zien er goed uit.

Het is alleen dat ik vroeger een 2x 22" Full-HD set-up had met Windows en dat viel veel beter dan de 25" 2560x1440 waarmee ik hem later had vervangen. Ik had veel meer ruimte en de letters waren erg klein in Windows en met scaling naar 125% zag het er nog lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is er een samenvatting? Het filmpje duurt een uur en negentien minuten namelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

tCC

Donstil schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:56:
[...]

Is er een samenvatting? Het filmpje duurt een uur en negentien minuten namelijk :+
Ja excuus, de eerste 20 minuten bijvoorbeeld.

Problemen met wifi als er bepaalde usb devices aangekoppeld zijn en het luide(re) toetsenbord.

Zie 04:25 en 13:57

[ Voor 3% gewijzigd door tCC op 07-11-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Wat ik wel heel goed vindt aan deze review is dat het wel echt gebruik weergeeft en dingen waar je dagelijks tegenaan kan lopen met adapters, maar ook qua gebruik (wifi die slecht werkt door de usb-c poorten??)

edit- en je kan veel zeggen over die gast, maar hij beantwoord de vragen en hij geeft mensen de kans om te reageren en laat zaken zien.

Ik ben het helemaal eens wanneer hij zegt; apple claimt altijd voor een perfecte user experience te gaan, maar laat duidelijk steen vallen nu.

[ Voor 18% gewijzigd door JerNL op 07-11-2016 09:32 ]

nothing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

mufana schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:04:
[...]

Mwah ik denk dat Apple de laatste jaren ook een beetje een soort 'status' symbool is geworden. Er zijn bv. maar weinig filmsterren die trots met een Windows phone lopen te zwaaien. Daar nemen veel mensen toch een soort van voorbeeld aan. Dus Apple heeft wel degelijk een hype factor. Niet voor iedereen natuurlijk. De 'Pro' users kopen echt wel datgene wat goed presteert.
Niet met je eens.
Apple is al te lang een gewild product om een hype te zijn. Het is een mainstream product geworden wat eerder een trend is.
Mensen lopen niet meer trots met hun telefoon te zwaaien aangezien iedereen tegenwoordig wel een A-merk in handen heeft.

Beats is wel een voorbeeld van een hype. Dat merk was even sterk aanwezig maar daar hoor je nu niks meer over.
Het zal Apple heel wat energie kosten om Beats weer een goed en trendy imago te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
tCC schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:04:
[...]

Ja excuus, de eerste 20 minuten bijvoorbeeld.

Problemen met wifi als er bepaalde usb devices aangekoppeld zijn en het luide(re) toetsenbord.

Zie 04:25 en 13:57
haha ja wat betreft het toetsenbord, dit had ik ook al aangegeven hier afgelopen weekend. Ik schreef afgelopen weekend een verslag uit op mijn nieuwe 2016 rMBP, leek verdomme wel een mitrailleur wat ik leegschoot.

Dit zal zeer zeker storend zijn voor andere mensen als je met deze in een rustig zaaltje of bijv een vergader/college zaal zit.

Ik probeer zo rustig en zacht te typen, je blijft dat geluid sowieso houden.

Ben verder echt zeer tevreden met mijn nieuwe rMBP, het toetsenbord zou mij kunnen doen beslissen om eventueel terug te gaan naar een 2015 rMBP en dus deze leegschietende mitrailleur 2016 rMBP weer in te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Laatst online: 13-09 11:53
ben erg benieuwd hoe dat er aan toegaat in de zakelijke omgeving, zit hier zelf als web-developer samen met 5 collega's in een niet al te groot kantoor. en we gebruiken hier voornamelijk apple ,dus uiteindelijk zullen er wel meer collega's overgaan op het nieuwe toetsenbord.

Tijd voor een mooie headphone dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Xantios schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:05:
ben erg benieuwd hoe dat er aan toegaat in de zakelijke omgeving, zit hier zelf als web-developer samen met 5 collega's in een niet al te groot kantoor. en we gebruiken hier voornamelijk apple ,dus uiteindelijk zullen er wel meer collega's overgaan op het nieuwe toetsenbord.

Tijd voor een mooie headphone dan maar :)
nou, dan denk ik dat jullie buren binnenkort denken dat er een oorlog is uitgebroken op jullie kantoor :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
Zou het niet kunnen zijn dat dit alleen in het begin zo is? ... dat het butterfly mechanisme een soort van "ingetypt" moet worden zeg maar ....

Vergelijk het met de home button (tot de iPhone 7 dan) die in het begin ook veel harder klikte dan na een tijdje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:29
Niet zolang hij de 'test' niet uitvoert met een partij dongles en adapters die 100% correct zijn. Er is veel USB-C rommel op de markt. Mocht je zelf op zoek zijn naar USB-C kabels / adapters dan is dit een aardig lijstje: https://www.amazon.com/gp...6KJV3QG/ref=cm_cr_rdp_pdp - deze Benson werkt bij Google en heeft er een hobby van gemaakt om USB-C kabelmateriaal te testen. Als je leest hoeveel van de adapters / kabels niet aan de specificaties voldoet verbaasd het me niet dat een en andere niet helemaal conform specificatie werkt in de video ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:34

koornee

3!

Heb nu ook de 15" besteld, degene met TouchBar, 'goedkoopste' versie, maar met upgrade naar 512GB. En gelijk het verloopstekkertje usb a naar usb c bijbesteld. Eigenlijk alleen voor m'n cf-cardreader. Met edukoring, dan is het nog enigszins te doen.

Ik kom van een mid 2010 MBP, met een 512 ssd achteraf ingebouwd, dus denk dat ik wel wat ga merken qua snelheid. Vooral icm CaptureOne, exporteren van veel foto's gaat nu veel tijd inzitten. 500+ foto's duurt nu meer dan 2u :X

Nu alleen nog opzoek naar een externe hdd behuizing (usb3? thunderbolt gelijk?), waar dan de ssd van mijn oude mbp in gaat om al mijn foto's op te zetten, niet als primaire backup, maar om de harde schijf niet gelijk vol te laten lopen met foto's e.d.

Nu maar wachten,...

[ Voor 3% gewijzigd door koornee op 07-11-2016 10:24 ]

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ik kom veel bij klanten die nog VGA gebruiken maar op kantoor hebben we HDMI monitoren. Ook zijn sommige ontwikkelomgevingen niet te bereiken via wifi en heb ik dus een ethernetaansluiting nodig. Daarnaast is een bekende USB poort wel handig voor het aansluiten van m'n telefoon of externe HDD.

Ik zat een beetje te klooien met configuraties mbt. het aansluiten van een VGA, HDMI, Ethernet en 'oude' usb. Tot nu toe vond ik telkens adapters die net niet alles konden dat ik wilde, zoals die van Apple, die óf VGA óf HDMI ondersteunt. Een collega wees me net op dit pareltje van ~ 70 euro:
Afbeeldingslocatie: http://93b00a24bd188d49d428-5353a8a2802c90717395ac989c1a694a.r74.cf1.rackcdn.com/wp-content/uploads/sites/3/image-149.jpeg
pricewatch: Dell USB-C naar HDMI / VGA / 1Gbps netwerk / USB 3.0 (DA200)

Voordeel van deze adapter is dat deze geen externe voeding nodig heeft en je dus niet met nog meer kabeltjes loopt te slepen. Misschien helpt dit iemand die ook op zoek is en in een vergelijkbare situatie zit :D

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mensen die VRIJ SNEL na de Keynote een bestelling van de TouchBar rMBP hebben geplaatst;

check je creditcard.
Van deze mensen worden nu ,as we speak, de creditcards gecharged, dus zal Preparing for Shipment spoedig volgen!

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 07-11-2016 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Geert1976 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:28:
mensen die VRIJ SNEL na de Keynote een bestelling van de TouchBar rMBP hebben geplaatst;

check je creditcard.
Van deze mensen worden nu ,as we speak, de creditcards gecharged, dus zal Preparing for Shipment spoedig volgen!
Ik KAN de creditcard waarmee betaald is niet checken ... die is van mijn werkgever namelijk ...
Best frustrerend dat ik dat niet kan zien ... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Geert1976 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:28:

check je creditcard.
Ik heb dezelfde avond nog besteld en zie sinds 4 november een charge van 174,66 van Apple Online Euro uit Ireland. Vermoedelijk is dit Apple Care, die is 142 euro excl. BTW en met 23% (Iers BTW tarief) komt dit wel overeen :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Ascension op 07-11-2016 10:58 . Reden: ik moet beter leren rekenen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ascension schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:55:
[...]

Ik heb dezelfde avond nog besteld en zie sinds 4 november een charge van 174,66 van Apple Online Euro uit Ireland. Vermoedelijk is dit Apple Care, die is 142 euro excl. BTW en met 23% (Iers BTW tarief) komt dit wel overeen :-)
Uhm, AppleCare voor een MacBook kost toch minimaal € 249,- incl BTW?
Of heb je daar student korting op of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
smoken schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:15:
[...]

Uhm, AppleCare voor een MacBook kost toch minimaal € 249,- incl BTW?
Of heb je daar student korting op of zo?
jup! €175 met edu korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Jep, heb een onderwijsinstelling als een van mijn opdrachtgevers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Thanks voor de tip! Ik had het bijna voor 250 aangeschaft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Maar dus nog geen charge voor de Macbook zelf! (MBP 13" met touchbar en 16GB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor anderen die nog een nieuwe rMBP en/of AppleCare willen bestellen:

*snip*

8% korting en er vindt geen controle plaats.

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 07-11-2016 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Geert1976 schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:22:

*snip*

8% korting en er vindt geen controlle plaatst
Grappig, ik heb exact dezelfde link via Surfspot. Dus ook niet te herleiden naar de onderwijsinstelling en kennelijk krijg je ook geen cookie op je pc ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 07-11-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Bedankt voor de link! Hierdoor toch 16GB ram en US toetsenbord besteld bij Apple ipv de basis 13" touchbar bij BCC. Eens kijken welke eerst wordt verzonden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Cache schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:54:
Bedankt voor de link! Hierdoor toch 16GB ram en US toetsenbord besteld bij Apple ipv de basis 13" touchbar bij BCC. Eens kijken welke eerst wordt verzonden. :P
Ik denk dat je beter je spullen direct bij apple moet bestellen en niet bij derden zoals de Media Markt of de BCC. Toen mijn macbook stuk ging wilden ze eerst weten waar ik hem gekocht had, want anders hadden ze mij daar naartoe gestuurd. Ten tweede wil ik nog zien dat de BCC je Mac op een zondagmiddag binnen een paar uur repareert.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Sowieso de BCC :/. Dat is niet meer de fijne winkel van vroeger, maar een nog ergere dozenschuiver dan de Media Markt tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
martijnmartijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:08:
Sowieso de BCC :/. Dat is niet meer de fijne winkel van vroeger, maar een nog ergere dozenschuiver dan de Media Markt tegenwoordig.
Helaas heeft geen van alle winkels op dit moment dozen om te schuiven haha.
Ik heb 'm bij mijn lokale APR besteld (Amac). Ik vraag me af of de verzendtijd die de Apple website aangeeft ook minstens de minimale levertijd uberhaupt in NL is. Als zoethoudertje heb ik maar alvast adaptertjes afgeprijsd ingeslagen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Shark.Bait schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat je beter je spullen direct bij apple moet bestellen en niet bij derden zoals de Media Markt of de BCC. Toen mijn macbook stuk ging wilden ze eerst weten waar ik hem gekocht had, want anders hadden ze mij daar naartoe gestuurd. Ten tweede wil ik nog zien dat de BCC je Mac op een zondagmiddag binnen een paar uur repareert.
Hm, persoonlijk nooit problemen gehad met Apple als ik iets bij een mediamarkt of BCC had gekocht. Ter illustratie: mijn iphone (gekocht bij de MM) viel een paar maanden geleden uit het niets uit en wilde niet meer aan, probleem bij Apple neergelegd zonder MM op de hoogte te brengen en Apple pakte het meteen op. Paar dagen later had ik een nieuwe iphone (refurbished) in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:13

swv

Geert1976 schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:22:

*snip*

8% korting en er vindt geen controle plaats.
Hartstikke leuk lief en aardig (heb deze algemene link ook nog in mijn favorieten staan van inderdaad Surfspot), maar je kunt hem maar beter weghalen voor een mod dat doet ;)
Cache schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:34:
[...]

Hm, persoonlijk nooit problemen gehad met Apple als ik iets bij een mediamarkt of BCC had gekocht. Ter illustratie: mijn iphone (gekocht bij de MM) viel een paar maanden geleden uit het niets uit en wilde niet meer aan, probleem bij Apple neergelegd zonder MM op de hoogte te brengen en Apple pakte het meteen op. Paar dagen later had ik een nieuwe iphone (refurbished) in huis.
In het eerste jaar is dat geen probleem inderdaad, want: fabrieksgarantie. Maar daarna wordt je toch echt doorverwezen naar de verkopende partij. Apple is sinterklaas niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 07-11-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
sww89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:05:
[...]

In het eerste jaar is dat geen probleem inderdaad, want: fabrieksgarantie. Maar daarna wordt je toch echt doorverwezen naar de verkopende partij. Apple is sinterklaas niet ;)
Dan is Apple misschien de kerstman, want met mijn Macbook pro uit 2011 kon ik toevallig ook een aantal maanden geleden gewoon terecht bij Apple, ondanks dat deze bij de MM was aangeschaft. Geen kosten en het ging niet om de videoproblemen die deze generatie van macbooks teisteren. Nette uitleg verschaffen en beleefdheid tonen werken uit mijn ervaring gelukkig nog steeds, zelfs in deze tijden van ieder voor zich en God voor ons allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sww89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:05:
[...]

Hartstikke leuk lief en aardig (heb deze algemene link ook nog in mijn favorieten staan van inderdaad Surfspot), maar je kunt hem maar beter weghalen voor een mod dat doet ;)

[...]
ah, vandaar dat die link ook nog steeds op pagina 2 van dit topic staat.....check! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Cache schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:16:
[...]

Dan is Apple misschien de kerstman, want met mijn Macbook pro uit 2011 kon ik toevallig ook een aantal maanden geleden gewoon terecht bij Apple, ondanks dat deze bij de MM was aangeschaft. Geen kosten en het ging niet om de videoproblemen die deze generatie van macbooks teisteren. Nette uitleg verschaffen en beleefdheid tonen werken uit mijn ervaring gelukkig nog steeds, zelfs in deze tijden van ieder voor zich en God voor ons allen.
Ik geloof je en top dat je er op deze manier met Apple uit bent gekomen, maar jouw situatie is niet de regel maar een uitzondering. M.a.w. geen standaard beleid. Dat geeft Apple zelf ook aan op de consumentengarantie pagina. Kolom één slaat in principe op in jouw geval Mediamarkt en kolom twee is wat Apple in dit geval voor jou kan betekenen. Blijkbaar is in goed overleg nog het een en ander mogelijk, wanneer jij duidelijk kunt aantonen (natuurlijk met een professionele en vriendelijke houding) dat het defect een aantal jaar na aanschaf een fabricagefout betreft ofzo. Dat kan dat videoprobleem zijn waar jij het over hebt (wel door Apple gecommuniceerd), maar ook over een schermcoating die loslaat (maar niet door Apple gecommuniceerd). Zo ben ik met een maat van mij een keer meegeweest naar de Apple Store Den Haag voor zijn iPhone 5 waarvan het scherm slechter werd. Apple wilde deze niet kosteloos repareren, maar de genius gaf wel aan dat als er een toevallig een probleem was met de homeknop (of aan/uit knop, weet niet meer precies), hij het daarop kon gooien en zodoende een refurb meegeven. Uiteindelijk dus weer met lege handen naar huis gegaan. Dus Apple hoeft het niet te doen, want ze zijn niks aan jou verplicht. En het is ook net welke medewerker je treft ;)

Maar voor de correctheid van de discussie en om geen verwarring te zaaien moeten consumenten in principe terug naar de verkoper. Apple biedt 1 jaar fabrieksgarantie, dus in dat jaar kun je ook zonder gezeur bij Apple terecht. Wanneer je dit vooraf niet duidelijk maakt, krijg je weer die onterechte discussies over dat Apple zogenaamd maar 1 jaar garantie geeft, terwijl men dan niet beseft dat je bij de verkoper aan de bel moet trekken. En als dat Apple zelf is, dan geldt gewoon de "Verwachte levensduur van het product (geen vaste duur). De verkoper moet op de hoogte worden gesteld binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek." En dat is het voordeel waar tweaker Shark.Balt met zijn uitspraak op doelt: snelle en goede garantieregeling indien bij Apple gekocht :)
Geert1976 schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:20:
[...]

ah, vandaar dat die link ook nog steeds op pagina 2 van dit topic staat.....check! 8)7
Maakt mij niet uit verder hoor, maar het beleid van Tweakers is wisselend om dit soort dingen omdat ze het ook niet willen faciliteren natuurlijk. Aan de andere kant denk ik dan weer: Apple doet zelf ook geen moeite om dit soort dingen af te schermen. Dus ze vragen er ook wel een beetje om, of het boeit ze niet :+ En er is nog altijd de normale onderwijsstore zonder inlog of wat dan ook. Dus ach. Ik zeg niks meer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Laten we inderdaad de directe links naar de edu-store achterwege :) Diegene die hier recht op hebben kunnen zelf via Surfspot toegang krijgen. Ook al doet Apple weinig moeite om dit af te schermen, of te controleren, willen we dit soort zaken hier niet faciliteren. In het verleden is het voorgekomen dat de toegang tot de edu-store voor bepaalde onderwijsinstellingen is afgesloten omdat er teveel misbruik van werdt gemaakt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Kunnen de owners van een nieuwe MBPr 2016 checken of ze problemen ervaren met hun wifi en usb c poort.

Dus je usb c poort belasten met bijv externe harde schijf en dan kijken of je gewoon nog vlot kan internetten..

Ik heb een 2 uur durende youtube review/teardown gezien waarin het probleem gedemonstreerd werd dat het niet werkte. Later werkte het redelijk nadat zijn macbook aan de charger gezeten had. Ik kan link op zoeken maar laat hem nu even achterwege omdat review van nature anti apple is. Via live stream beantwoordde hij wel zoveel mogelijk vragen en ging in op suggesties om te laten zien dat het niet aan hem lag.

Nu is dus de vraag... was het toevallig of default

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:59
Quakie schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:00:
Kunnen de owners van een nieuwe MBPr 2016 checken of ze problemen ervaren met hun wifi en usb c poort.

Dus je usb c poort belasten met bijv externe harde schijf en dan kijken of je gewoon nog vlot kan internetten..

Ik heb een 2 uur durende youtube review/teardown gezien waarin het probleem gedemonstreerd werd dat het niet werkte. Later werkte het redelijk nadat zijn macbook aan de charger gezeten had. Ik kan link op zoeken maar laat hem nu even achterwege omdat review van nature anti apple is. Via live stream beantwoordde hij wel zoveel mogelijk vragen en ging in op suggesties om te laten zien dat het niet aan hem lag.

Nu is dus de vraag... was het toevallig of default
Blader een paar pagina's terug ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Electromonkey schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:01:
[...]

Blader een paar pagina's terug ;)
Ik dacht dat ik bij was in deze zeer actieve topic, toch een paar pagina's gemist.

maar goed, naar mijn idee wordt er toch een beetje over heen gepraat/genegeerd.

1) het duurt geen 1 uur.20, maar 2.40.. het is in twee delen gepost
2) hij pakt een 30dollar dongle welk hoog aanbevolen wordt op amazone, en die werkt op een andere laptop (zelf hogere settings ala 4K)
3) hij sluit drie dingen aan en bij alle drie is er wel wat.

Ik ben zelf al afgestapt, maar als ik 1700 euro zou uitgeven zou ik dit wel beantwoord zien worden voordat ik het blind koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Quakie schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:00:
[...]

Ik dacht dat ik bij was in deze zeer actieve topic, toch een paar pagina's gemist.

maar goed, naar mijn idee wordt er toch een beetje over heen gepraat/genegeerd.

1) het duurt geen 1 uur.20, maar 2.40.. het is in twee delen gepost
2) hij pakt een 30dollar dongle welk hoog aanbevolen wordt op amazone, en die werkt op een andere laptop (zelf hogere settings ala 4K)
3) hij sluit drie dingen aan en bij alle drie is er wel wat.

Ik ben zelf al afgestapt, maar als ik 1700 euro zou uitgeven zou ik dit wel beantwoord zien worden voordat ik het blind koop..
Ik denk dat het belangrijk is om te realiseren dat het hier om een enkel geval gaat. Als dit bij alle reeds geleverde 2016 MBP's was geweest, had je hier *allang* veel meer verhalen over gehoord.

Daarnaast, zou het misschien kunnen zijn dat hij een dongle gebruikt met TI controller? Die schijnen issues te hebben, zie http://www.macrumors.com/...nderbolt-3-compatibility/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dat weet je juist niet.. niet iedereen sluit er direct wat op aan. Vandaar mijn vraag.. hebben andere het ook getest? Het ziet er sowieso naar uit dat het niet direct opvalt nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Daedalus schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:46:
[mbr]Laten we inderdaad de directe links naar de edu-store achterwege :) Diegene die hier recht op hebben kunnen zelf via Surfspot toegang krijgen. Ook al doet Apple weinig moeite om dit af te schermen, of te controleren, willen we dit soort zaken hier niet faciliteren. In het verleden is het voorgekomen dat de toegang tot de edu-store voor bepaalde onderwijsinstellingen is afgesloten omdat er teveel misbruik van werdt gemaakt.[/]
Dat ligt er maar net aan. Apple heeft een generieke edu-store die je zelfs via hun eigen site of google gewoon kan benaderen. Deze is voor iedere student en leraar bedoelt, maar heeft minder korting dan een pagina specifiek voor een bepaalde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Hier een overzichtje van hoeveel korting je nu daadwerkelijk krijgt:

Normale storeEdu storeSurfspot Edu store
iPhone 7 32GB€769
iPad Air 2 32GB€439€421
4%
MacBook Pro 13"€1.999€1.879,13
6%
€1.839,20
8%
iMac 5K€2.129€ 2.001,34
6%
€1.958,99
8%
Mac Pro€3.449€3.172,62
8%
€3.103,65
10%

Zoals je ziet zijn de kortingen niet bizar. Met surfspot (althans, die van mij van de TU Delft) bespaar ik 2% extra op alle Mac's. Leuk meegenomen, maar ook weer niet wereld schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Balance schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:14:

iPhone 7 32GB€769
iPad Air 2 32GB€439€421
4%
6%
€1.839,20
8%
iMac 5K€2.129€ 2.001,34
6%
€1.958,99
8%
Mac Pro€3.449€3.172,62
8%
€3.103,65
10%

Zoals je ziet zijn de kortingen niet bizar. Met surfspot (althans, die van mij van de TU Delft) bespaar ik 2% extra op alle Mac's. Leuk meegenomen, maar ook weer niet wereld schokkend.
Toch weer een dongle in the pocket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:04
Een mooi ding, maar dan wil ik je ook wijzen op deze 25" van Philips die dezelfde aansluitmogelijkheden heeft:
pricewatch: Philips 258B6QUEB/00 Zwart
Ik heb deze Philips monitor aan mijn nieuwe MBP gehangen. Het duurde even voordat ik hem aan de praat had. Weer typisch voor Philips dat je het complete menu pas ziet als er ook daadwerkelijk beeld op je monitor staat. Anyway, uiteindelijk bleek dat de USB-C aansluiting in de monitor zelf niet de meest fantastische is. Door er aan te rommelen kreeg ik wel beeld. Geluid is crap en ik heb een paar keer gehad dat de USB ethernet die er in zit volgens de Mac wel verbinding had, maar er ging geen verkeer overheen. Na het eruit en erin doen van de UTP-kabel vond de Mac dat de verbinding weg was.

Ondertussen de monitor onder RMA teruggestuurd. Je hoeft maar even de USB-C kabel aan te tikken en het beeld viel al weg. Hopelijk krijg ik een andere die het wel goed doet.

Iemand anders al ervaring met deze monitor in combinatie met de MBP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
Tjonge, de negativiteit omtrent begint nu wel heel grote vormen aan te nemen.
The Verge : The MackBook Pro is a lie en daar ook gelinkt een overzicht van andere tech sites en bloggers:
State of the Mac Zag van het weekend op YouTube eigenlijk ook alleen maar negatieve filmpjes.

Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben! Kan me voorstellen dat Apple de druk op Intel opvoert om sneller met een Kabby Lake uit te komen die 32GB geheugen ondersteund zodat ze in het voorjaar al een upgrade door kunnen voeren en de prijs kunnen laten zakken zonder al te veel gezichtsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Grote vormen? Deze kritiek hoor je al sinds de keynote dus ik hoor niks nieuws, zie dus ook niet in welke gevolgen dit zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51

iPhone 7 32GB€769
iPad Air 2 32GB€439€421
4%
6%
€1.839,20
8%
iMac 5K€2.129€ 2.001,34
6%
€1.958,99
8%
Mac Pro€3.449€3.172,62
8%
€3.103,65
10%

Voor de Macbook Pro 15" is het verschil toch wel iets groter, ik ging van €3179 naar €2862.86, oftewel 10% eraf. Surfspot heb ik al een tijdje niet meer omdat ik geen student ben, korting ging via CJP (voor iedereen onder de 30).

Dan heb ik het basismodel + 512GB SSD + Radeon Pro 460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Iemand die al iets meer heeft dan 'Artikelen worden verwerkt' op de bestelpagina of zijn er al mensen die met creditcard hebben betaald en een afschrijving hebben gehad? Op Macrumors zijn er al best wat mensen die al iets van beweging zien in de bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Jeroen Sack schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:30:
[...]

Voor de Macbook Pro 15" is het verschil toch wel iets groter, ik ging van €3179 naar €2862.86, oftewel 10% eraf. Surfspot heb ik al een tijdje niet meer omdat ik geen student ben, korting ging via CJP (voor iedereen onder de 30).

Dan heb ik het basismodel + 512GB SSD + Radeon Pro 460.
10% voor de 15 inch
8% voor de 13 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Stiggy schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:10:
The Verge : The MackBook Pro is a lie en daar ook gelinkt een overzicht van andere tech sites en bloggers:
State of the Mac Zag van het weekend op YouTube eigenlijk ook alleen maar negatieve filmpjes.

Ben benieuwd of dit gevolgen gaat hebben! Kan me voorstellen dat Apple de druk op Intel opvoert om sneller met een Kabby Lake uit te komen die 32GB geheugen ondersteund zodat ze in het voorjaar al een upgrade door kunnen voeren en de prijs kunnen laten zakken zonder al te veel gezichtsverlies?
Ik blijf er bij: 16 vs 32GB is een groot gemis voor sommige Pro's en de 4 USB-C poorten zijn leuk maar een SD-kaartlezer had er zeker te weten in gepast. Dat gezegd te hebben: de huidige meningen komen veelal voort uit de 13" nTB reviews, deze machine is niet als "krachtpatser" bedoeld maar meer als 13" Air vervanger. Ondanks deze positie verslaat deze op veel fronten het 2015 13" base model. Ik ben benieuwd naar wat de 13" TB variant neerzet. Zodra benchmarks en reviews van de 15" uit komen en deze een realistischer beeld van de bijbehorende performance van die machine leveren heb je pas een duidelijker beeld van hoe en wat.

Kijk ik naar de volgende chart... Wat betreft CPU snelheid, Apple is momenteel gebonden aan Intel chips, Intel heeft de afgelopen jaren steeds kleinere stapjes genomen als het gaat om cpu-snelheid, wat betreft IGP's zijn zij wel weer flink vooruit gegaan (waarom er dan ook geen Iris Pro variant in de 2016 rMBP 15" zit is mij een raadsel). de GPU is ook "flink" vooruitgegaan in ruwe rekenkracht. Gamen op zal niet bijster veel beter gaan maar ach daar koop ik mijn laptop niet perse voor. eGPU via Thunderbolt 3 zou veel goedmaken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
The Unbelievabl schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:31:
Iemand die al iets meer heeft dan 'Artikelen worden verwerkt' op de bestelpagina of zijn er al mensen die met creditcard hebben betaald en een afschrijving hebben gehad? Op Macrumors zijn er al best wat mensen die al iets van beweging zien in de bestellingen.
Ik heb mijn bestelling van de iPhone 7+ nog eens bekeken.
Kreeg daar pas dat de verzending voorbereid was toen de iPhone al in NL was, dag erna "verzonden" dag daarna "bezorgd" ... dus ik denk dat we nog even moeten wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
The Unbelievabl schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:31:
Ik heb dus alleen een 'charge' voor AppleCare op mn creditcard, de rest nog niet. Vorig jaar een iMac gekocht en toen werd AppleCare ongeveer een week eerder afgeschreven dan de iMac. Heb een 13" met TB en 16GB besteld op 27 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ah, een dedicated rMBP 2016 topic, nice. Goed ook om te zien dat je via de edustore nog wat extra korting kan krijgen. Ik zit namelijk sterk te twijfelen om de nieuwe MacBook aan te schaffen (wil graag eens de overstap maken van Windows, al kies ik daar volgens mij nu wel een beetje een ongelukkig moment voor uit). De Air is echter te verouderd (en dan met name het scherm) en de 12" is mij net wat te klein (en de prijs verschilt amper van het 13" model) en dat doet mij uitkomen bij het 13" model. Als student heb ik aan de basis 13" natuurlijk meer dan voldoende (buitenom wat hobbymatig photoshop/videobewering zal er weinig zwaar werk op worden gedaan), maar nu twijfel ik wel over de SSD. Ik neig toch naar een 512Gb (ondanks de 220 euro die 't extra kost) omdat ik van plan ben er wel een paar jaar mee te gaan doen. Wat is jullie opinie betreft de SSD?

Sowieso wacht ik nog een dag of 2/3 met bestellen (zodat Black Friday binnen de 14 dagen termijn valt, je weet namelijk maar nooit).

[ Voor 7% gewijzigd door SavageBrother op 07-11-2016 21:07 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
SavageBrother schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:06:
Wat is jullie opinie betreft de SSD?
Ligt helemaal aan je gebruik. Met wat applicaties heb je aan 256GB genoeg, maar wil je met video's werken en/of veel downloaden dan kan het krap worden. Enige nadeel is dat het niet uitbreidbaar is, dus beter nu een goede keuze maken (daarom kies ik voor 512).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
@SavageBrother.

Ik heb de overweging gemaakt dat ik de SSD in mijn bestelde 15" rMBP groot genoeg vond. Of in ieder geval, de meerprijs absurd vond dus niet overwogen heb. Ik bestel een 2TB harde schijf welke werkt met USB C, waardoor ik alsnog genoeg opslagruimte heb, met respectabele snelheid én welke zowel data verzend als oplaad via USB C, dus ook makkelijk mee te nemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ik werk - inclusief hobbymatig videobewerken - al jaren met 256GB en heb altijd zo'n 100GB vrij. Originelen van films gooi ik na bewerken weg waardoor ruimte geen probleem is.

Heb nu dus een i7 air, ook met 256GB SSD gehaald, formaat was eigenlijk geen punt van twijfel (heb daarnaast nog de SD-optie natuurlijk). Ik heb lang gewacht op de Pro, maar na testen van het nieuwe toetsenbord besloten dat dit niet mijn ding is.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Speedpete schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:23:
Ik werk - inclusief hobbymatig videobewerken - al jaren met 256GB en heb altijd zo'n 100GB vrij. Originelen van films gooi ik na bewerken weg waardoor ruimte geen probleem is.
Dat heb ik ook idd.

Ik schiet op vakantie toch al snel 30 a 50 GB aan data per dag. Dan is een model met 256 GB snel vol maar een 512 GB model vier dagen later ook.

Daarom heb ik maar geïnvesteerd in goeie externe drives want het 1 TB model (Red ik het ook geen vakantie mee eigenlijk) of 2TB model vind ik persoonlijk echt te prijzig.
Stiggy schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:10:

Met het 13" model hebben ze daar ook wel gedeeltelijk gelijk in. Er is niet zo gek veel pro aan die hardware. Zeker in het Non touch bar model.

iPhone 7 32GB€769
iPad Air 2 32GB€439€421
4%
6%
€1.839,20
8%
iMac 5K€2.129€ 2.001,34
6%
€1.958,99
8%
Mac Pro€3.449€3.172,62
8%
€3.103,65
10%

Surfsport is het tweede jaar geen garantie via Apple maar via Surfspot toch?

Dat zou mij geen €40,- waard zijn eigenlijk. Dan zou ik lekker bij de Apple "studenten" store kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

Ascension schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:09:
[...]
Enige nadeel is dat het niet uitbreidbaar is, dus beter nu een goede keuze maken (daarom kies ik voor 512).
De SSD is wel te vervangen. In hoeverre je dit zelf kunt doen of het in een Apple Store of service center moet laten doen weet ik niet.

Zie http://blog.macsales.com/...vel-macbook-pro-removable

[ Voor 11% gewijzigd door edwinjm op 07-11-2016 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
edwinjm schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:11:
[...]

De SSD is wel te vervangen. In hoeverre je dit zelf kunt doen of het in een Apple Store of service center moet laten doen weet ik niet.
Hij is verwijderbaar. Maar zijn er SSDs op de markt met dezelfde interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Bij de Apple Store willen ze vast de 256GB omwisselen voor de 512GB versie. En het zal vast niet lang duren voordat je ze ook op eBay kunt vinden, net zoals veel andere Apple onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Donstil schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:35:
[...]

Dat heb ik ook idd.

Ik schiet op vakantie toch al snel 30 a 50 GB aan data per dag. Dan is een model met 256 GB snel vol maar een 512 GB model vier dagen later ook.

Daarom heb ik maar geïnvesteerd in goeie externe drives want het 1 TB model (Red ik het ook geen vakantie mee eigenlijk) of 2TB model vind ik persoonlijk echt te prijzig.

[...]

Met het 13" model hebben ze daar ook wel gedeeltelijk gelijk in. Er is niet zo gek veel pro aan die hardware. Zeker in het Non touch bar model.

[...]

Surfsport is het tweede jaar geen garantie via Apple maar via Surfspot toch?

Dat zou mij geen €40,- waard zijn eigenlijk. Dan zou ik lekker bij de Apple "studenten" store kopen.
Waar lees je dat betreffende die garantie?

@de rest, dank voor de input. Ik ga toch voor se 512 denk ik.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Vandaag eens naar de MM geweest om het toetsenbord uit te proberen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind tikken. JA, het maakt wat meer geluid, maar dat is vooral de Enter omdat je daar met je duim wat 'lomper' op terecht komt, maar als ik rustig tikte dan viel het allemaal best mee met het geluid.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het een kwestie van wennen is, je hoeft niet meer te 'rossen' op je toetsenbord, en daar zul je dus automatisch wel aan wennen in het gebruik.

Voor mij in ieder geval duidelijk dat het een 2016 versie wordt en dat ik niet terug hoef te grijpen naar het 2015 model. Nu alleen nog beslissen tussen de nonTB/8/512 of TB/8/512 of toch 16GB... hmm... luxe problemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SavageBrother schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:16:
Waar lees je dat betreffende die garantie?
Nou dat heb ik niet gelezen verder maar zo werkt de garantie procedure. Je kan altijd terug bij de winkel van aanschaf maar als extra service bied Apple je binnen de fabrieksgarantie (1jaar) ook zelf support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
Is er al iemand met een 2016 Pro Touch Bar waar de creditcard van belast is met de totale som?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:03:
[...]

Nou dat heb ik niet gelezen verder maar zo werkt de garantie procedure. Je kan altijd terug bij de winkel van aanschaf maar als extra service bied Apple je binnen de fabrieksgarantie (1jaar) ook zelf support.
Hij bedoelt jouw opmerking over garantie via Surfspot. Als je als student of docent zijnde inlogt op Surfspot, dan kan je naast hardware en software producten kopen, ook doorklikken naar partnershops voor onderwijs. In dit geval de Apple Online Store. Surfspot biedt jou een link aan zoals gedeeld in dit topic wat net een beetje extra korting geeft. Iemand van de TU Delft heeft weer een andere link met nog meer korting. Uiteindelijk bestellen we allemaal bij Apple zelf en je hebt ook een Apple factuur en geen Surfspot factuur, dus gewoon met garantie via Apple zolang als de Nederlandse wet dat voorschrijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Aha, dank.

Wat ik overigens ook nog even met jullie wil delen (betreffende garantie Amac, wat ik hier voorbij zag komen). Apple producten hebben overal 2 jaar garantie, en bijna iedere partij geeft ook het 3e jaar garantie (consumentenrecht oid). In dit derde jaar wordt echter wel samen met de consument een oplossing gezocht in het geval van problemen met slijtage onderdelen (dat wil over het algemeen zeggen, ieder 50% van de reparatiekosten).

Vernomen van een Apple medewerker trouwens, dus laten we er van uit gaan dat het garantieverhaal overal 't zelfde is.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
SavageBrother schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:33:
Aha, dank.

Wat ik overigens ook nog even met jullie wil delen (betreffende garantie Amac, wat ik hier voorbij zag komen). Apple producten hebben overal 2 jaar garantie, en bijna iedere partij geeft ook het 3e jaar garantie (consumentenrecht oid). In dit derde jaar wordt echter wel samen met de consument een oplossing gezocht in het geval van problemen (dat wil over het algemeen zeggen, ieder 50% van de reparatiekosten).

Vernomen van een Apple medewerker trouwens, dus laten we er van uit gaan dat het garantieverhaal overal 't zelfde is.
Ik had toevallig dit jaar iets met mijn laptop waarbij ik in het derde jaar zat. Ik heb niks hoeven bijbetalen bij Amac voor de reparatie. Het logic board is vervangen geworden dus ben blij dat het me niks gekost heeft. Ik heb net ook even de algemene voorwaarden van hun doorgespit en daar staat ook niks vermeld van eventuele bijgekomende kosten. Anyway, die computer gaat nu naar mijn zusje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

SavageBrother schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:33:
Aha, dank.

Wat ik overigens ook nog even met jullie wil delen (betreffende garantie Amac, wat ik hier voorbij zag komen). Apple producten hebben overal 2 jaar garantie, en bijna iedere partij geeft ook het 3e jaar garantie (consumentenrecht oid). In dit derde jaar wordt echter wel samen met de consument een oplossing gezocht in het geval van problemen (dat wil over het algemeen zeggen, ieder 50% van de reparatiekosten).

Ligt aan het soort defect vermoed ik, als je bijvoorbeeld een versleten toetsenbord hebt of een kapotte chip. Daar zit best verschil in, een chip heeft een doorgaans langere levensduur maar een toetsenbord switch verslijt doorgaans sneller...

Hoe dan ook, als je via een betrouwbare derde partij voor een gunstigere prijs en met langere garantie een product kan kopen hoef je niet lang na te denken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Excuses mannen, vergeten te melden dat dit inderdaad slijtage onderdelen betreft (toetsenbord etc).

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

iwan_app schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:21:
Is er al iemand met een 2016 Pro Touch Bar waar de creditcard van belast is met de totale som?
Hier nog niet. Op 28 oktober bestelling geplaatst (ochtend na de keynote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
iwan_app schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:21:
Ook hier nog geen ontwikkelingen .... uur na de Keynote besteld. Verwachte leverdatum (dus niet verzenddatum) 16-23 november ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
Meteen na de Keynote besteld. 23-30 November geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Ook na de keynote besteld, staat op 17-24 november. AppleCare afgeschreven, rest nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ascension schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:41:
Ook na de keynote besteld, staat op 17-24 november. AppleCare afgeschreven, rest nog niet.
Ook een US keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
NL keyboard (default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ah, nice!
Toen ik bestelde (1uur na de Keynote) hadden die een verwachte leverdatum van 23-30november (of zoiets) toen ik US layout selecteerde viel die datum terug naar 16-23 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Iemand ervaring met deze hub?

https://www.amazon.com/Ca...rt-Ethernet/dp/B01FJPDXBS

Ziet eigenlijk alles op wat ik nodig heb; netwerk, HDMI, displayport, VGA,USB-A en een kaartlezer. En de prijs is ook nog erg goed.

Kan 'm op de website van cablecreation niet terugvinden, en zou ook liever eentje in spacegray hebben en bestelbaar in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquarobin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 15:45
Ascension schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:50:
Iemand ervaring met deze hub?

https://www.amazon.com/Ca...rt-Ethernet/dp/B01FJPDXBS

Ziet eigenlijk alles op wat ik nodig heb; netwerk, HDMI, displayport, VGA,USB-A en een kaartlezer. En de prijs is ook nog erg goed.

Kan 'm op de website van cablecreation niet terugvinden, en zou ook liever eentje in spacegray hebben en bestelbaar in Europa.
Spacegray bijv: http://www.satechi.net/in...-usb-3-0-ports-silver-577

Ook niet in Europa helaas, ook via Amazon (https://www.amazon.com/gp/product/B01FWT7MEA). Spacegray is out of stock (13e weer leverbaar), andere kleuren waren wel in stock volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
aquarobin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:54:
[...]

Spacegray bijv: http://www.satechi.net/in...-usb-3-0-ports-silver-577

Ook niet in Europa helaas, ook via Amazon (https://www.amazon.com/gp/product/B01FWT7MEA). Spacegray is out of stock (13e weer leverbaar), andere kleuren waren wel in stock volgens mij.
Die Satechi heeft helaas geen displayport, mooie van die van CableCreation is dat die echt supercompleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Ik heb inmiddels de 13" 256GB non-TB versie met CPU & memory upgrade ontvangen!
Mijn eerste mac, wat is dat snappy!
Toetsenbord is even wennen maar klikt toch wel lekker, alsook het trackpad.
De usb-c kabels zitten verrassend stevig in de poorten trouwens.

Nu de komende weken eerst thuis wat mee spelen tot ik er comfortabel mee ben en dan kan ik hem op het werk gebruiken. Nu nog een sleeve & dockinstation vinden waarvoor ik geen nier moet verkopen..

[ Voor 18% gewijzigd door Nindustries op 08-11-2016 13:07 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nindustries schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:04:
Ik heb inmiddels de 13" 256GB versie met CPU & memory upgrade ontvangen!

Nu de komende weken eerst thuis wat mee spelen tot ik er comfortabel mee ben en dan kan ik hem op het werk gebruiken. Nu nog een sleeve & dockinstation vinden waarvoor ik geen nier moet verkopen..
non-TouchBar neem ik aan...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Inderdaad, post aangepast. :)
Wil de komende week nu zien of deze CPU snel genoeg is voor af en toe paar VMs te runnen.
Indien niet zal ik toch de TB moeten overwegen.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Nindustries schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:04:
Ik heb inmiddels de 13" 256GB non-TB versie met CPU & memory upgrade ontvangen!

Denk dat ik voor deze ga als die leverbaar is: https://www.amazon.co.uk/dp/B01FJPDXBS

Op de Amerikaanse amazon kost ie 69 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
Ik heb mijn Macbook Pro direct na de keynote besteld, maar nog geen afschrijving. Levering staat op 16-23 november. Ik las op onderstaand forum allerlei berichten van mede bestellers dat zij wel een afschrijving van hun creditcard hadden.

http://forums.macrumors.c...747/page-68#post-23871025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Ascension schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:18:
[...]

Denk dat ik voor deze ga als die leverbaar is: https://www.amazon.co.uk/dp/B01FJPDXBS9

Op de Amerikaanse amazon kost ie 69 dollar.
Die link geeft bij mij een 404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op MacRumors houden ze een Google Docs spreadsheet bij van order informatie. Ik heb deze schaamteloos gekopieerd naar een GoT versie:

https://docs.google.com/s...x8B3W_pY/edit?usp=sharing

Misschien interessant als men deze allemaal bijhoudt? :)
Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste