Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:23
sww89 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:43:
[...]

[...]

Van de iPad Pro 12.9" weet ik dat ie USB 3 ondersteunt, dus met de USB-C kabel zou je dat verschil al moeten merken. Bij de iPhone 7 weet ik het niet. Maar ik vond wel deze thread op Reddit over de iPhone 7 Plus over USB 3 https://www.reddit.com/r/...sb3_transfer_speeds_over/

Ik zal zelf even kijken wat er gebeurt wanneer ik mijn iPhone 7 Plus en 12.9" iPad Pro aansluit op mijn 15" MacBook over USB-A, en wat er gebeurt als ik mijn iPhone aansluit op mijn 12" MacBook. En wat ik dan ga doen is een videobestand ofzo kopiëren in iTunes.
Thanks! Ben benieuwd. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Exirion schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:27:
[...]

Ik herken dit echt totaal niet. Ben zeer benieuwd hoe je ermee omgaat. En dat goedkope zooi uit China beter zou blijven vind ik eerlijk gezegd ronduit lachwekkend :) Hier in huis wil er nog wel eens een flink ruk aan een kabel gegeven worden als de iPad aan de lader hangt, maar ik heb 6 jaar oude kabels die nog helemaal gaaf zijn. Ik heb zelfs nog een iPod-kabel van een 15 jaar oude iPod die intensief gebruikt is (uiteraard al een hele tijd niet meer) en het kunststof blijft gaaf en soepel. Apple levert echt wel kwaliteit.
Doorbranden heeft weinig met het gebruik te maken denk ik. Overigens gebruik ik ze zuinig, rol ze altijd losjes op voor ze terug in de la gaan. Overigens wisselt Apple ze tot nu toe steeds kosteloos en zonder gezeur om.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50
[...]

Ik herken dit echt totaal niet. Ben zeer benieuwd hoe je ermee omgaat. En dat goedkope zooi uit China beter zou blijven vind ik eerlijk gezegd ronduit lachwekkend :) Hier in huis wil er nog wel eens een flink ruk aan een kabel gegeven worden als de iPad aan de lader hangt, maar ik heb 6 jaar oude kabels die nog helemaal gaaf zijn. Ik heb zelfs nog een iPod-kabel van een 15 jaar oude iPod die intensief gebruikt is (uiteraard al een hele tijd niet meer) en het kunststof blijft gaaf en soepel. Apple levert echt wel kwaliteit.
Eens, ik gebruik sommige kabels al 4-5 jaar en ik heb nog nooit een kapotte kabel gehad. Ooit bij een 30-pin was eigenlijk de laatste keer, als ik dan zie met wat voor tapefrankensteinkabels sommige mensen aan komen zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

smoken schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:25:
[...]

Okay, nu heb ik wel gewoon echt aardig wat open gezet, puur als test.
Denk dat ik dan, net als nu, gewoon safe zit met de 8GB die ik gekozen heb voor de nieuwe ...
Denk ik ook, met apple's prijzen zou ik het alleen doen als je 100% weet dat het ook direct door jezelf gebruikt wordt ipv dienst doet als cache.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
[...]

Het kan best zijn dat je dit niet herkend, maar ik zie dit zo vaak gebeuren in mijn omgeving dat er wel wat aan moet mankeren. Ik denk dat het iets met de weekmakers in het rubber is, aangezien veel kabels na een tijdje letterlijk af beginnen te brokkelen.
Mijn iPhone 6 kabel van anderhalf jaar oud is hier drie weken geleden mee begonnen... :| Hangt ondertussen van plakband en krimpkous aan elkaar terwijl er nooit iets met die kabel gebeurd.
Niet alle kabels lijken er gelukkig last van te hebben (mijn huidige macbook lader heeft er godzijdank nog geen last van), maar dat er een probleem is kan naar mijn mening niet meer ontkent worden. Ook voel ik verschil tussen bijvoorbeeld de kabel van mijn macbook (die dus nog goed is) en die van mijn vader, waar ondertussen niks meer van over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

blupmans schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:55:
Het kan best zijn dat je dit niet herkend, maar ik zie dit zo vaak gebeuren in mijn omgeving dat er wel wat aan moet mankeren. Ik denk dat het iets met de weekmakers in het rubber is, aangezien veel kabels na een tijdje letterlijk af beginnen te brokkelen.
Dat zou dan iets van de laatste jaren moeten zijn; zou kunnen. Mijn nieuwste mobiele apparaat is een iPhone SE van nog geen half jaar oud. Verder zwerven er kabels rond van verschillende iPhones en iPad 1 en 3, en die blijven gewoon goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
Quakie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:50:
[...]

Denk ik ook, met apple's prijzen zou ik het alleen doen als je 100% weet dat het ook direct door jezelf gebruikt wordt ipv dienst doet als cache.
Duidelijk! Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24

swv

Ik had een mooi excelletje voorbereid, maar het heeft geen zin om die momenteel te posten omdat ik met zowel de USB-C naar Lightning kabel als met de USB-A adapter + USB-A naar Lightning kabel allemaal dezelfde transfertijden haal. Misschien is mijn testmethode niet goed. Ik heb nu een videobestand van 1,8GB in de DS Note app via iTunes bestandsdeling gekopieerd naar het bureaublad van mijn beide MacBooks. Andersom heb ik ook geprobeerd, maar iTunes geeft in mijn ogen niet betrouwbaar aan wanneer de kopieeractie wordt gestart en wanneer daadwerkelijk wordt afgerond. Dus dat is lastig met de stopwatch ernaast. Terwijl als ik een bestandje van iTunes naar bureaublad kopieer, wacht ik net zolang totdat het bestandje van lichtgrijze placeholder naar thumbnail (lees: bestand is volledig gekopieerd) verandert. En dan haal ik dus exact dezelfde tijden.

OMT post trouwens deze mooie hub http://www.onemorething.n...-3-dock-bevat-13-poorten/ Wel aan de prijs, maar er zijn ongetwijfeld geïnteresseerden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mijn eerste minimale bevindingen....

Prachtig!!! daar kan ik kort over zijn, qua design is dit in mijn ogen een top design (en kleur) wat ik nog niet eerder elders heb gezien. Je voelt gewoon dat je top kwaliteit in handen hebt.
Over het grotere Touchpad kan ik nog niks nuttigs zeggen, ben momenteel bezig met een backup terug te zetten vanaf mijn Time Capsule.

Deze nieuwe rMBP (nonTB) doet mij denken aan de 12inch Macbook die ik eerder dit jaar een tijdje mocht gebruiken van een kennis.
Voor mij voelt het toetsenbord van deze nieuwe rMBP identiek aan die van zijn kleinere broertje. Ik ram niet op de toetsen, ook als je redelijk normaal de toetsen indrukt maakt het toetsenbord best wel aardig wat geluid.

Nu dus nog even druk bezig met een backup terugzetten van mijn Time Capsule.

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
sww89 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:39:
OMT post trouwens deze mooie hub http://www.onemorething.n...-3-dock-bevat-13-poorten/ Wel aan de prijs, maar er zijn ongetwijfeld geïnteresseerden voor.
Die is zeker interessant, maar erg hoge prijs en mist HDMI poort(en). En heeft een maximaal vermogen van 80W (de 15" laad op met 87W).

Dit zou een interessant alternatief kunnen zijn: http://www.caldigit.com/usb-3-1-usb-c-dock/.
Deze heeft een vermogen van 90W en heeft een HDMI poort. Deze zag ik te koop voor 180 euro, is dus een stuk goedkoper. Nadeel vind ik dat deze geen SD card reader heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

dbzokphp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:02:
[...]

Die is zeker interessant, maar erg hoge prijs en mist HDMI poort(en). En heeft een maximaal vermogen van 80W (de 15" laad op met 87W).

Dit zou een interessant alternatief kunnen zijn: http://www.caldigit.com/usb-3-1-usb-c-dock/.
Deze heeft een vermogen van 90W en heeft een HDMI poort. Deze zag ik te koop voor 180 euro, is dus een stuk goedkoper. Nadeel vind ik dat deze geen SD card reader heeft.
Ah nice! Ik denk dat de ideale hub niet bestaat. Er ontbreekt altijd wel wat. En als je die van hun interessanter vind, dan zou ik die nemen en dan een sd kaartlezer uit de pricewatch halen vanaf 5 euro. Lijkt mij beter om voor een sd kaart een adapter te fixen dan voor HDMI.

80W of 87W maakt trouwens niet zoveel uit. Waarschijnlijk laad de MacBook in beide gevallen op 20V, maar gaat er dan wat minder Ampère doorheen. Respectievelijk 4A en 4.35A (USB-C spec gaat tot 5A bij 20V = 100W). Nog steeds voldoende om de MacBook onder load van sap te voorzien hoor. De door jouw gelinkte hub doet dan max 4.5A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik vind het echt te raar dat er geen lightning in deze machine zit / USB c in de iPhonwe. 3.5mm is oud en dus moeten we digitaal gaan, toch zit het erin. Heb een artikel getikt voor wie het leuk vindt om te lezen by the way.

Anyhow: andere vraag aan iedereen: gaan jullie voor de 13 inch met of zonder de touchstrip ? Vraag me voor mezelf af of het nou echt veel toegevoegde waarde gaat hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
Deze hubs zien er ook goed uit:
https://www.amazon.com/Sa...arp_d_product_top?ie=UTF8

https://www.amazon.com/Hu...arp_d_product_top?ie=UTF8

Ben wel benieuwd of ze twee usb3 hdd's van stroom kunnen voorzien met daarbij een hdmi scherm. Daarnaast ook benieuwd naar de kwaliteit. Enige nadeel lijkt 4k op 30hz te zijn, maar dta heeft de apple multiport kabel ook. Qua prijs zijn ze zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
Toch wel teleurstellend, het blijkt dat de WiFi chip in de nieuwe MacBook Pro slechts 2 antennes heeft (2x2), in tegenstelling tot de MacBook Air en de vorige MacBook Pro die 3 antennes bevatten (3x3). Dat is dus een downgrade van de theoretische snelheid van 1300Mbps naar 867Mbps. Jammer dat er op dit soort essentiële onderdelen bezuinigd wordt. Ik hoop dat de Touch Bar-modellen wel 3x3 WiFi blijken te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Geert1976 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:54:
mijn eerste minimale bevindingen....

Prachtig!!! daar kan ik kort over zijn, qua design is dit in mijn ogen een top design (en kleur) wat ik nog niet eerder elders heb gezien. Je voelt gewoon dat je top kwaliteit in handen hebt.
Over het grotere Touchpad kan ik nog niks nuttigs zeggen, ben momenteel bezig met een backup terug te zetten vanaf mijn Time Capsule.

Deze nieuwe rMBP (nonTB) doet mij denken aan de 12inch Macbook die ik eerder dit jaar een tijdje mocht gebruiken van een kennis.
Voor mij voelt het toetsenbord van deze nieuwe rMBP identiek aan die van zijn kleinere broertje. Ik ram niet op de toetsen, ook als je redelijk normaal de toetsen indrukt maakt het toetsenbord best wel aardig wat geluid.

Nu dus nog even druk bezig met een backup terugzetten van mijn Time Capsule.
Zou je kunnen bevestigen dat er onder het plastic waar de macbook op rust in de doos inderdaad een verlengkabel zit verstopt voor de adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Cache schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:38:
[...]

Zou je kunnen bevestigen dat er onder het plastic waar de macbook op rust in de doos inderdaad een verlengkabel zit verstopt voor de adapter?
EverythingApplePro zitten kijken op YouTube ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
[...]

Yup, daar ben in het dus persoonlijk mee eens. Ik heb dezelfde ervaringen. En dat goedkope Chinese troep beter zou zijn herken ik inderdaad ook niet. En het is ook niet zo dat ik ze elke dag netjes opvouw, ze invet en een hail Mary doe. Toch blijft bij mij alles heel. Zoals gezegd bij m'n vriendin dus 1x voorgekomen, maat zij gaat er ook veel ruiger mee om dan dat ik dat doe.

Maar goed, het komt denk ik uit op geluk hebben en wellicht op de manier waarop je ermee om gaat. Maar nogmaals: ik veroordeel niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Xantios schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:39:
[...]

EverythingApplePro zitten kijken op YouTube ? ;-)
Onder andere! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Cache schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:38:
[...]

geen verlengkabel helaas haha

adapter + 2 meter usb c kabel en een stekker. Meer kreeg ik niet van Tim C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
toetsenbord is wel 1 groot ''vette'' vinger magneet (ja, ik heb schone handjes ;) ).... in het licht/ de zon zie je vrijwel elk vlekje. Ook vrijwel elke aanraking aan de behuizing levert fijne vingerafdrukken op. Ik heb het SpaceGrey model.

Dus mensen met OCD, I wish you all the best! :P

Het display is echt onwijs mooi. Zeer mooie kleuren, ik merk zeer zeker verschil met mijn ''ouwe'' rMBP.

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Ik had al zo'n idee.
in het ratten-nest van het internet, ook wel bekend als de comments op YouTube stond al dat het een geintje was ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cache
Haha geweldig, had al een vermoeden, maar de comments lees ik nooit :P
Geert bedankt voor het checken en veel plezier met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Gastje8 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:29:
Toch wel teleurstellend, het blijkt dat de WiFi chip in de nieuwe MacBook Pro slechts 2 antennes heeft (2x2), in tegenstelling tot de MacBook Air en de vorige MacBook Pro die 3 antennes bevatten (3x3). Dat is dus een downgrade van de theoretische snelheid van 1300Mbps naar 867Mbps. Jammer dat er op dit soort essentiële onderdelen bezuinigd wordt. Ik hoop dat de Touch Bar-modellen wel 3x3 WiFi blijken te hebben.
Ik weet dat wij tweakers spec hungry zijn. Maar misschien moeten we eerst zo'n machine eens daadwerkelijk gaan gebruiken en/of er een benchmark van meemaken ipv er meteen een downgrade-gate van te maken? 'Bezuinigt'....

Wie weet merk je er in de praktijk wel helemaal niets van en is het niet een oridinare actie van Apple om 'ons nog meer geld uit de zak te kloppen terwijl ze je minder waar voor je geld geven'?

Misschien moest hij wel sneuvelen omdat ze weet ik veel, iets nieuws bedacht hebben waardoor 3 antennes niet meer nodig zijn en ze de ruimte en niet verbruikte energie beter kunnen gebruiken?

Het zou zomaar kunnen dat je gelijk krijgt en er toch een downgrade-gate is, maar all i'm saying is: eerst met eigen ogen zien, dan pas iets voor waar aannemen / roepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Mijn MPBr zonder TB is zojuist verzonden uit Shanghai, China. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Zonnetje83 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:50:
[...]

?

Het zou zomaar kunnen dat je gelijk krijgt en er toch een downgrade-gate is, maar all i'm saying is: eerst met eigen ogen zien, dan pas iets voor waar aannemen / roepen..
Like "van de theoretische snelheid van 1300Mbps naar 867Mbps"....
Ik bedoel als dat het enige is, ik maak me meer zorgen om eventueel bereik. Met mijn huidige Air dank ik god als ik de 30 mb/s haal draadloos over lan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
"Vroeger" wist je dat je meer betaalde maar daar ook 'meer' voor terug kreeg.. Als ik de echte reviews vandaag zo lees dan voelt het wat mij betreft toch echt wel als een downgrade, niet eens de hardware maar meer die specifieke 'Apple dingetjes'..

In 2007 mijn eerste Macbook Pro en een jaar later aan de iPhone verslaafd geraakt.. Het zijn die dingen die je niet aan anderen uit kunt leggen als ze er nog geen ervaring mee hebben, die komen daar vanzelf wel achter als ze eenmaal zelf een Macbook/vul Apple device in, was eigenlijk mijn stelling..

Nu:
- Korte oplaadkabel zonder verlengstuk
- Geen extra pootjes meer (die je uit kunt klappen) om je kabeltje op te rollen
- Géén Macsafe connector... (echt, hier baal ik nog het meest van)
- Géén groen/rood led lampje om te laten zien of er wordt opgeladen
- Géén aansluiting om mijn nieuwe iPhone 7 op te kunnen laden via de Macbook (moet dus een verlengkabel naar de grond aanschaffen als ik mijn iPhone op mijn bureau wil laden..

Allemaal van kleine irritaties terwijl Apple met dit soort typische zaken zich onderscheid tov de concurrentie.. Juist van die dingen waar je het met collega's en vrienden over kunt hebben.. Mensen die het niet kennen snappen het niet, mensen die ook die ervaring hebben zijn meestal direct 'fan' (of op zijn minst enthousiast..).

Teveel signalen die mij niet aanstaan lees ik de laatste week.. Voor het eerst in bijna 10 jaar kan ik de keuzes van Apple niet meer recht lullen richting mijzelf, vrienden en bekenden.. Normaal vond ik dat altijd wel leuk en interessant om een boeiende discussie te voeren over keuzes van grote bedrijven en hoe zei naar hun doelgroep(en) kijken maar op dit moment krijg ik het niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
D-Ed schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:27:
"Vroeger" wist je dat je meer betaalde maar daar ook 'meer' voor terug kreeg.. Als ik de echte reviews vandaag zo lees dan voelt het wat mij betreft toch echt wel als een downgrade, niet eens de hardware maar meer die specifieke 'Apple dingetjes'..

In 2007 mijn eerste Macbook Pro en een jaar later aan de iPhone verslaafd geraakt.. Het zijn die dingen die je niet aan anderen uit kunt leggen als ze er nog geen ervaring mee hebben, die komen daar vanzelf wel achter als ze eenmaal zelf een Macbook/vul Apple device in, was eigenlijk mijn stelling..

Nu:
- Géén aansluiting om mijn nieuwe iPhone 7 op te kunnen laden via de Macbook (moet dus een verlengkabel naar de grond aanschaffen als ik mijn iPhone op mijn bureau wil laden..

Allemaal van kleine irritaties terwijl Apple met dit soort typische zaken zich onderscheid tov de concurrentie.. Juist van die dingen waar je het met collega's en vrienden over kunt hebben.. Mensen die het niet kennen snappen het niet, mensen die ook die ervaring hebben zijn meestal direct 'fan' (of op zijn minst enthousiast..).

Teveel signalen die mij niet aanstaan lees ik de laatste week.. Voor het eerst in bijna 10 jaar kan ik de keuzes van Apple niet meer recht lullen richting mijzelf, vrienden en bekenden.. Normaal vond ik dat altijd wel leuk en interessant om een boeiende discussie te voeren over keuzes van grote bedrijven en hoe zei naar hun doelgroep(en) kijken maar op dit moment krijg ik het niet voor elkaar..
Ik kan me goed vinden in je betoog. Naast je genoemde punten vind ik het echt onbegrijpelijk dat Apple geen enkele USB of lightning poort heeft toegevoegd. Ik heb een iPhone 7 en kan dus straks mijn lightning EarPods of bijladen/image maken met een nieuwe MBP wel vergeten tenzij ik een extra honderd euro aan dongles uitgeef.

Ik heb nu een MBP 13" 2010 die rijp is voor vervanging maar op dit moment ben ik niet te porren voor dit model. Ook het excesieve prijskaartje van het instap model met maar 2 USB-C poorten is een klap in mijn gezicht. Het is dat ik verknocht ben aan het Apple eco systeem maar ik ben er goed ziek van dat ik geen fatsoenlijk upgrade pad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 20:07
D-Ed schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:27:

+ klopt maar daar staat tegenover dat je nu aan beiden kanten van je macbook aansluitmogelijkheid hebt
+ true, zou het kunnen dat dit ook niet erg gunstig is voor de levensduur van de kabel? dunno.
+ mja, nadeel is wel dat dit dan ook de enige functie is en de magsafe in laatste versie ook snel losliet, was niet altijd alles
+ ook niet nodig lijkt me, bij magsafe was je niet geheel zeker of ie 'goed zat'; bij usb-c zit ie er in en dan laadt ie (lijkt me)
+ of gewoon een usb-c kabel naar lightning.. bummer maar zo kun je die mooi gebruiken bij je macbook en de oude in je lader laten zitten..
Ben ook niet enthousiast over de update maar ik vind wel dat je bij vernieuwing soms wat moet accepteren en daar in the end blij mee kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:42:
[...]

Ik kan me goed vinden in je betoog. Naast je genoemde punten vind ik het echt onbegrijpelijk dat Apple geen enkele USB of lightning poort heeft toegevoegd. Ik heb een iPhone 7 en kan dus straks mijn lightning EarPods of bijladen/image maken met een nieuwe MBP wel vergeten tenzij ik een extra honderd euro aan dongles uitgeef.

Ik heb nu een MBP 13" 2010 die rijp is voor vervanging maar op dit moment ben ik niet te porren voor dit model. Ook het excesieve prijskaartje van het instap model met maar 2 USB-C poorten is een klap in mijn gezicht. Het is dat ik verknocht ben aan het Apple eco systeem maar ik ben er goed ziek van dat ik geen fatsoenlijk upgrade pad heb.
Idd.. Mijn MBP early 2013 'mag' vervangen worden. Ik heb een eigen bedrijf dus dat ding betaald zichzelf snel genoeg terug dus prijs is niet eens het belangrijkste argument om iets wel of niet aan te schaffen aangezien ik er ruim 10 uur per dag voor zit en er goed gebruik van maak.. Maar nu... Nu neem ik die prijzen en al die extra onzin (want zo kijk ik ernaar) wél mee in mijn onderzoek.. Normaal gesproken staat er hier om de anderhalf tot twee jaar een nieuwe Macbook. Ik verkoop ze vaak nog binnen de garantie een bekenden voor een zacht prijsje en gebruik dat geld dan weer bij aanschaf van iets nieuws.. Maar ik krijg me er niet toe gezet om nu al overstag te gaan.. Als ik andere fora (en hier dus) mag geloven, ben ik niet de enige.. Veel mensen die hun geld verdienen in de creatieve sector zijn al vertrokken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Je hebt toch niet gelijk 100 euro nodig aan dongels? Waarom niet alleen een paar kabeltjes vervangen naar USB-C? Ik heb hier ook nog een externe HDD liggen en daar zit gewoon een USB kabel aan. Die kun je zo vervangen voor een andere. Of een NAS gebruiken :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Electromonkey schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:54:
[...]

Like "van de theoretische snelheid van 1300Mbps naar 867Mbps"....
Ik bedoel als dat het enige is, ik maak me meer zorgen om eventueel bereik. Met mijn huidige Air dank ik god als ik de 30 mb/s haal draadloos over lan :+
:o
Als dat het enige is? oa Apple forceert dat je alles draadloos gebruikt… standaard zit er al geen netwerkaansluiting op.
Routers worden er steeds beter in qua MU-MIMO support, waardoor het nut van 3x3 alleen maar meer wordt.
Het is niet alleen theoretisch, als het echt zo is dat er maar 2x2 in zit weet je nu al dat je max speed om laag gaat, maar vooral dat je minder gelijktijdige streams kunt opzetten nl 2 ipv 3.
Met zoveel verbindingen kan dit echt wel impact gaan hebben.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
nextnext schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:51:
[...]

Ben ook niet enthousiast over de update maar ik vind wel dat je bij vernieuwing soms wat moet accepteren en daar in the end blij mee kan zijn.
Soms moet je ook wat accepteren idd, geef ik je helemaal gelijk in en dat doe ik juist ook (omdat vaak van die eigenaardige 'Apple dingetjes' juist wel met een visie en vooruitziende blik worden gedaan en ik geef/gaf me daar dan ook met liefde en plezier aan over.. Nu niet meer..)

Van zo'n beetje alle kabels koop ik direct alles dubbel (voor op de zaak en thuis zodat ik er niet mee hoef te slepen).

Je tegen argumenten snap ik maar ben het er niet mee eens, voor mij zijn het zo maar wat kleine dingetjes maar ik kan nog veel meer opnoemen waar ik mij aan 'irriteer'.. Het zijn geen levenszaken maar als pro Apple gebruiker gewoon dingen die opvallen..

Nog één klein voorbeeld.. 'Vroeger' bij het unboxen van bv een iPhone zat je headsetje in een strak, stevig, plastic bakje.. Zelfs dat bakje had een mooi design.. (kost geld). Bij de iPhone 7 is dat bakje alleen nog maar een zielig stukje karton... Het zijn dit soort kleine futiliteiten die mij opvallen.. En juist over die futiliteiten denken/dachten ze bij Apple zoveel na, daardoor werden mensen 'fan' en die 'fans' beginnen te zien dat ze op dit soort (totaal niet belangrijk voor veel mensen) dingen bezuinigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 20:07
Tja, daar heb je ook gewoon gelijk in. Ik vind dat ook jammer maar zie vooralsnog geen alternatief, dus ben bang dat ik er toch gewoon een ga bestellen en na wat frustratie en teleurstelling er toch wel weer erg blij mee ga zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wat ik raar vind is dat er geen optical out meer in de 3.5mm jack zit :|

Ik dacht juist toen ik het nieuwe model zag "pfew de optical out zit er nog want waarom anders zouden ze de 3.5mm erop houden als de rest eraf is, audio kan anders ook wel over usb-c".

Maar blijkbaar zit er nu een compleet nutteloze 3.5mm jack op de macbook pro, halen ze magsafe, usb, HDMI en SD eraf? Dat is toch gek? Werken de afdelingen binnen apple nu langs elkaar heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
nextnext schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:03:
Tja, daar heb je ook gewoon gelijk in. Ik vind dat ook jammer maar zie vooralsnog geen alternatief, dus ben bang dat ik er toch gewoon een ga bestellen en na wat frustratie en teleurstelling er toch wel weer erg blij mee ga zijn..
Daar zal het bij mij waarschijnlijk ook wel op uitdraaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Dat is idd gek. In een recent interview legde Phil Schiller juist uit dat ze de 3.5mm jack er op hebben laten zitten voor aansluiting van (oude) apparatuur zoals die van musici / deejays etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ach we zitten even in een transitie-fase, daardoor is het logisch dat iedereen in paniek raakt door het ontbreken van poortjes.

Was het zelfde met het verdwijnen van de optische drive, diskettes etc....
Kwestie van wennen en over een jaar weten we niet meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:20
Ik hoop op een kleine kans om toch in 2017 weer een model te zien met magsafe, minimaal 1x usb en 1x thunderbolt en de sd poort. Dit zijn dingen die voor mij heel belangrijk zijn in het dagelijks gebruik van een macbook. Nog belangrijker dan een cpu/gpu upgrade. Ik ben alleen bang dat er toch een soort ego heerst bij apple, dat ze eventuele fouten of het te vroeg introduceren van iets niet durven toegeven en terugdraaien.

[ Voor 23% gewijzigd door TheJoe op 03-11-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJoe schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:57:
Ik hoop op een kleine kans om toch in 2017 weer een model te zien met magsafe, minimaal 1x usb en 1x thunderbolt en de sd poort. Dit zijn dingen die voor mij heel belangrijk zijn in het dagelijks gebruik van een macbook. Nog belangrijker dan een cpu/gpu upgrade.
Die gaat nooit meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Plus dat je vroeger nog een doekje kreeg om je scherm mee schoon te maken, de verlengkabel die je handig los/vast kon klikken met die 'stekker' etc. Niet veel, maar wel anders dan die schrale doos met simpele oplader en net zo schrale laptop. Het voelt zo ontzettend cheap aan voor zo'n luxe product met nog hoger prijskaartje dan normaal.

Opzich zijn de fails van deze generatie wel te overzien, maar het is vooral de hogere prijs tegen de 'lagere' features die je terug krijgt. Dat contrasteert gewoon te veel waardoor het 'apple-gevoel' een beetje weg zakt.

Het is dat ik zo graag met OSX werk, hoewel het nieuwe macOS alleen maar meuk geeft voor iemand die geen iDevice heeft en geen iCloud gebruikt.. Ah fijn, ik hou het nog wel even vol op mn '11 MBP en El Capitan. Ik duim stiekem wel dat Apple al deze kritiek op het internet ter harte neemt en een betere lineup neerzet volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Het valt me op dat er nog maar weinig Thunderbolt 3 hubs zijn.

Belkin heeft er één in de maak, maar die moet nog gelanceerd worden:
http://www.belkin.com/nl/p/P-F4U095/

Hetzelfde geldt voor OWC:
https://www.owcdigital.co.../thunderbolt-3-dock-specs

Zijn er nog meer fatsoenlijke docs met usb, displayport en SD-card die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
Scirocco schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:06:
Plus dat je vroeger nog een doekje kreeg om je scherm mee schoon te maken, de verlengkabel die je handig los/vast kon klikken met die 'stekker' etc. Niet veel, maar wel anders dan die schrale doos met simpele oplader en net zo schrale laptop. Het voelt zo ontzettend cheap aan voor zo'n luxe product met nog hoger prijskaartje dan normaal.

Opzich zijn de fails van deze generatie wel te overzien, maar het is vooral de hogere prijs tegen de 'lagere' features die je terug krijgt. Dat contrasteert gewoon te veel waardoor het 'apple-gevoel' een beetje weg zakt.

Het is dat ik zo graag met OSX werk, hoewel het nieuwe macOS alleen maar meuk geeft voor iemand die geen iDevice heeft en geen iCloud gebruikt.. Ah fijn, ik hou het nog wel even vol op mn '11 MBP en El Capitan. Ik duim stiekem wel dat Apple al deze kritiek op het internet ter harte neemt en een betere lineup neerzet volgend jaar.
Inderdaad, nou vraag ik mij alleen af. Zal Apple de kritiek van ons zien? Want zal iemand van de medewerkers kijken op Tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Wootism schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:07:
Het valt me op dat er nog maar weinig Thunderbolt 3 hubs zijn.

Belkin heeft er één in de maak, maar die moet nog gelanceerd worden:
http://www.belkin.com/nl/p/P-F4U095/

Hetzelfde geldt voor OWC:
https://www.owcdigital.co.../thunderbolt-3-dock-specs

Zijn er nog meer fatsoenlijke docs met usb, displayport en SD-card die ik over het hoofd zie?
Ik sluit mij volledig aan bij deze vraag, vooral het feit dat ik ten-minste 2 maar liever 3 beeldschermen aan wil kunnen sluiten is blijkbaar een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

[...]

Of je stopt dit setje in het voorvakje van je laptoptas: http://banggood.com/Origi...e-With-Mic-p-1010328.html. Beter geluid dan de EarPods voor een minimale prijs (Alleen de controller werkt niet met iOS). Dat is toch niet zo'n probleem? Ik zie geen enkel praktisch nut van een lightning poort in een MacBook. Voegt niks toe tov USB. Lightning heeft ook niet de toekomst en zaait alleen maar verwarring. Dus beter dat ze die 3.5mm poort langzaam uitfaseren.

Ik snap dat je het graag had gewild, maar ik snap ook de logica om het zo niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb 1x gewaagd via EBAY een voeding voor mijn rMBP te kopen, deze kwam uit China en was volgens de verkopers origineel.. Een maand later was het POF en was naast de voeding ook het logic board van mijn rMBP kapot :'( Niet tof..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
mprkooij schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:21:
[...]

Inderdaad, nou vraag ik mij alleen af. Zal Apple de kritiek van ons zien? Want zal iemand van de medewerkers kijken op Tweakers? :P
Ik weet niet hoe zij hun klantonderzoeken doen, maar ik weet zeker dat ze ook forums wel een beetje bijhouden om te zien hoe mensen op nieuwe producten/concepten/rumors reageren.
En ik vermoed dat elk land wel een afdeling heeft waar iemand dit soort dingen opzoekt, dus ook nederlands talig om zo de verschillende markten in de gaten te kunnen houden.

Maar als ik zo een beetje rond browse zie ik dat mensen over de hele wereld dezelfde opmerkingen hebben en best veel kritiek leveren.

Iets heel anders. Gezien de hoeveelheid kritiek vergeleken met de kritiek van andere jaren, geloof ik nooit dat ze nu opeens veel meer verkopen hebben na de intro van de nieuwe generatie. Wat een bullshit. Fake it till you make it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
sww89 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:24:
[...]

Of je stopt dit setje in het voorvakje van je laptoptas: http://banggood.com/Origi...e-With-Mic-p-1010328.html. Beter geluid dan de EarPods voor een minimale prijs (Alleen de controller werkt niet met iOS). Dat is toch niet zo'n probleem? Ik zie geen enkel praktisch nut van een lightning poort in een MacBook. Voegt niks toe tov USB. Lightning heeft ook niet de toekomst en zaait alleen maar verwarring. Dus beter dat ze die 3.5mm poort langzaam uitfaseren.

Ik snap dat je het graag had gewild, maar ik snap ook de logica om het zo niet te doen :)
Tuurlijk zijn er oplossingen maar het is toch wel een beetje bizar dat ik vast zit aan een dongle of een extra paar oortjes moet aanschaffen.
Een andere route die ook spaak loopt is Bluetooth hoofdtelefoons. Die dingen zouden kunnen werken voor zowel je MBP of iPhone 7 maar je moet ze ook opladen. Laat nu nou 90% van die dingen opgeladen door een USB-micro USB kabeltje, of te wel toch een USB dongle nodig. Dit is gewoon niet des Apple's waar over details is nagedacht.

Ik heb niet zoveel met the Verge maar deze review vind ik echt scherp en fair en stipt heel veel van de punten in bovenstaande posts:
http://www.theverge.com/2...eview-2016-13-inch-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:55:
Je hebt toch niet gelijk 100 euro nodig aan dongels?
Hij overdrijft in z'n irritatie.

Ik heb hier 7 USB-A devices aan een hub hangen. Ik vervang die kabel naar de hub, ik vervang de DisplayPort kabel, en voor 30 euro ben ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:56:
Laat nu nou 90% van die dingen opgeladen door een USB-micro USB kabeltje, of te wel toch een USB dongle nodig
Hoezo, je kunt toch gewoon een USB-C-naar-micro-USB kabel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Scirocco schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:31:
[...]

Ik weet niet hoe zij hun klantonderzoeken doen, maar ik weet zeker dat ze ook forums wel een beetje bijhouden om te zien hoe mensen op nieuwe producten/concepten/rumors reageren.
En ik vermoed dat elk land wel een afdeling heeft waar iemand dit soort dingen opzoekt, dus ook nederlands talig om zo de verschillende markten in de gaten te kunnen houden.

Maar als ik zo een beetje rond browse zie ik dat mensen over de hele wereld dezelfde opmerkingen hebben en best veel kritiek leveren.

Iets heel anders. Gezien de hoeveelheid kritiek vergeleken met de kritiek van andere jaren, geloof ik nooit dat ze nu opeens veel meer verkopen hebben na de intro van de nieuwe generatie. Wat een bullshit. Fake it till you make it...
Ja Apple gaat even een partij lopen liegen tegen aandeelhouders... |:( Apple gedraagt zich lekker eigenwijs en er zijn veel mensen die het kopen. Als er vervolgens veel retouren komen (welke worden onderzocht), dan zie je echt wel verbeteringen terug in een volgend product. Vooral bij iPhone's zie je dat sterk terugkomen. Het komt namelijk best vaak voor dat bepaalde klachten intern worden opgeschaald als er echt een serieuze klacht of productiefout is ofzo. Ik lees toch wel regelmatig dat een Apple gebruiker opeens een engineer uit Cupertino aan de lijn heeft ofzo ;) Dus Apple heeft dat intern wel goed voor elkaar. Als je af zou gaan op wat er op allerlei forums wordt verspreid, dan was Apple al in 2007 failliet :O Wat ik ermee wil zeggen is: Apple zal ongetwijfeld in de gaten houden hoe men reageert op nieuwe producten. Maar er worden ongetwijfeld heel veel meningen weggefilterd. Ik bedoel je kan hier klagen over het gebrek aan USB-A, maar ik kan je vertellen dat de volgende MacBook dan niet opeens USB-A krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Wootism schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:07:
Geen Thunderbolt maar USB-C:
pricewatch: Targus USB-C DV1K-SV4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Die Touchbar lijkt me nou helemaal niet handig. Zag ook dat je browser bookmarks er in komen te staan. Daar zal maar net je favoriete p0rn site per ongeluk tussen zitten. (Ai).

Ontopic! Iemand deze https://www.bol.com/nl/p/...63286604-9200000061480577 al gezien!?
Acer monitor (USB-C) die ook kan fungeren als hub. En stijlvol!

[ Voor 41% gewijzigd door mufana op 03-11-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
cerberusss schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:59:
[...]

Hoezo, je kunt toch gewoon een USB-C-naar-micro-USB kabel kopen?
Goed dan koop ik een extra kabel, dat maakt voor de situatie ansich nog steeds niets uit.

Vroeg of laat zal ik me over de teleurstelling heen zetten en even bukken en flink hoesten als ik in de Apple store sta om dan alsnog overstag te gaan. Een Windows laptop is namelijk een absolute no go.

Wellicht dat ik het tot maart uit probeer te zingen om te zien wat men dan in petto heeft. Ondanks dat ik nu nog een Pro heb gebruik bestempel ik mezelf al lang geen Pro meer. Office werk en webbrowsen is het geen ik nu er mee doe. Ik speel met de gedacht om een Mini en een iPad als alternatief te kiezen eea van line up in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Sow, die is wel heel lelijk :P
Ik vind die dingen al niet mooi....

Ik kan nog steeds nergens terugvinden of dat USB-C nu langzamer is dan Thunderbolt 3, of dat het helemaal niks uitmaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:13:
Goed dan koop ik een extra kabel, dat maakt voor de situatie ansich nog steeds niets uit.

Vroeg of laat zal ik me over de teleurstelling heen zetten
Tsja, het is hetzelfde als toen met de 30-pins connector naar Lightning. Je moet al je kabels vervangen. Dan kun je er ook meteen weer een aantal jaar tegenaan.

Maar goed, ik zeg "een paar kabels vervangen" en jij spreekt over een klap in je gezicht, en dat je er goed ziek van bent dat er geen fatsoenlijk upgrade path is...

[ Voor 16% gewijzigd door cerberusss op 03-11-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Wootism schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:20:
Ik kan nog steeds nergens terugvinden of dat USB-C nu langzamer is dan Thunderbolt 3, of dat het helemaal niks uitmaakt....
Deze is wel aardig:
http://blog.macsales.com/...ables-are-created-equally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
cerberusss schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:23:
[...]

Tsja, het is hetzelfde als toen met de 30-pins connector naar Lightning. Je moet al je kabels vervangen. Dan kun je er ook meteen weer een aantal jaar tegenaan.

Maar goed, ik zeg "een paar kabels vervangen" en jij spreekt over een klap in je gezicht, en dat je er goed ziek van bent dat er geen fatsoenlijk upgrade path is...
Zucht lezen is soms heel moeilijk :/

Die klap in mijn gezicht ging specifiek over het instap model 13". Zoals ik eerder al verwoorde heeft dat model een excessief prijskaartje en maar 2 USB-C poorten. Ik heb voor mijn oude MBP 13" uit mid 2010 €1349 betaalt. Nu kan ik €1700 aftikken en heb ik niet eens een kwart van de aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 10:09
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:36:
[...]

Zucht lezen is soms heel moeilijk :/

Die klap in mijn gezicht ging specifiek over het instap model 13". Zoals ik eerder al verwoorde heeft dat model een excessief prijskaartje en maar 2 USB-C poorten. Ik heb voor mijn oude MBP 13" uit mid 2010 €1349 betaalt. Nu kan ik €1700 aftikken en heb ik niet eens een kwart van de aansluitmogelijkheden.
Hoeveel USB 2.0 poorten had een 13" MBP uit 2010? Inderdaad 2. Hoe vaak gebruik je de Ethernet, Firewire, Mini DisplayPort en SD-kaartlezer? Het enige "probleem" hierin is dat Apple wellicht iets te vroeg is met enkel USB-C, omdat de meeste apparatuur dat op dit moment niet heeft. Aan de andere kant, als je laptops vol blijft stoppen met zulke poorten zullen fabrikanten hun (rand)apparatuur nooit uitrusten met USB-C. Soms is zo'n agressieve verandering de enige manier. Wellicht is het beter om deze ronden over te slaan, maar het zal uiteindelijk voor iedereen beter worden als USB-C gemeen goed is geworden. Het is dan wel gewoon jammer van Apple dat ze niet standaard een paar adapters voor bijv. USB-C -> USB hebben meegeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 03-11-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:47
mufana schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:10:

Ontopic! Iemand deze https://www.bol.com/nl/p/...63286604-9200000061480577 al gezien!?
Geen 4K helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:36:
Die klap in mijn gezicht ging specifiek over het instap model 13".
Aha, sorry ik las inderdaad niet goed.
Zoals ik eerder al verwoorde heeft dat model een excessief prijskaartje en maar 2 USB-C poorten. Ik heb voor mijn oude MBP 13" uit mid 2010 €1349 betaalt. Nu kan ik €1700 aftikken en heb ik niet eens een kwart van de aansluitmogelijkheden.
Die aansluitmogelijkheden heb wel, maar je moet je kabeltjes vervangen. Je doet net of deze laptop een downgrade is, maar we hebben nu gewoon allemaal "oude" kabeltjes. Over een jaar of twee vind je het allemaal heel normaal.

Overigens, die 1349 euro is vanwege de inflatie nu 1525 euro. Desalniettemin, er is een forse prijsstijging, across the board. Dat kan niet ontkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
mufana schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:10:
Die Touchbar lijkt me nou helemaal niet handig. Zag ook dat je browser bookmarks er in komen te staan. Daar zal maar net je favoriete p0rn site per ongeluk tussen zitten. (Ai).

Een mooi ding, maar dan wil ik je ook wijzen op deze 25" van Philips die dezelfde aansluitmogelijkheden heeft:
pricewatch: Philips 258B6QUEB/00 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ThomasG schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:48:
[...]
Hoeveel USB 2.0 poorten had een 13" MBP uit 2010? Inderdaad 2. Hoe vaak gebruik je de Ethernet, Firewire, Mini DisplayPort en SD-kaartlezer? Het enige "probleem" hierin is dat Apple wellicht iets te vroeg is met enkel USB-C, omdat de meeste apparatuur dat op dit moment niet heeft. Aan de andere kant, als je laptops vol blijft stoppen met zulke poorten zullen fabrikanten hun (rand)apparatuur nooit uitrusten met USB-C. Soms is zo'n agressieve verandering de enige manier. Wellicht is het beter om deze ronden over te slaan, maar het zal uiteindelijk voor iedereen beter worden als USB-C gemeen goed is geworden. Het is dan wel gewoon jammer van Apple dat ze niet standaard een paar adapters voor bijv. USB-C -> USB hebben meegeleverd.
Ik heb nu daadwerkelijk twee vrije USB poorten en nog wat andere aansluitingen zoals een mini display port. Ik hang mijn MBP geregeld aan een beamer of monitor op te kunnen werken en daarbij laad ik mijn MBP dus ook op. Dus ja dan worden 2 karige USB-C aansluitingen waarbij ik er al 1 kwijt ben voor het laden zeer ongemakkelijk.

Dus we kunnen er wel omheen blijven draaien maar blijf het onhandig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:24:
Ik hang mijn MBP geregeld aan een beamer of monitor op te kunnen werken en daarbij laad ik mijn MBP dus ook op
Yep voor mensen met zo'n werkpatroon is het onhandig. Overigens, als het een bepaalde beamer is die je vaker gebruikt, dan is het soms de moeite om een cheap-ass Chinees verloopstukje te kopen en gewoon met een tie-rap aan de beamer kabel vast te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 10:09
cerberusss schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:37:
[...]

Yep voor mensen met zo'n werkpatroon is het onhandig. Overigens, als het een bepaalde beamer is die je vaker gebruikt, dan is het soms de moeite om een cheap-ass Chinees verloopstukje te kopen en gewoon met een tie-rap aan de beamer kabel vast te maken.
En dit is dus een van de dingen die USB-C oplost. Als je nu een presentatie geeft, moet je een beamer aankoppelen, eventueel nog randapparatuur inpluggen, geluid aansluiten, stroom aansluiten, etc. etc. Met een USB-C beamer is het slechts een kabeltje erin, en voila. Beeld, geluid, stroom, eventuele randapparatuur. Kortom, in een handomdraai klaar voor gebruik. Daarom is het voor iedereen beter dat USB-C/TB3 zo snel mogelijk door iedereen omarmt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
ThomasG schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:42:
En dit is dus een van de dingen die USB-C oplost
Dat is waar, maar de transitie daar naartoe gaat wel even pijnlijk zijn voor mensen die niet van verandering houden.

Ikzelf vind het helemaal geweldig. Ik heb een afwijking (nog niet voor in behandeling) waarbij ik licht obsessief zoek naar nieuwe USB-C shizzle.

Zo heb ik net dit mini-scheerapparaat op USB-C gevonden:
http://www.dx.com/p/-448831

Handig! Effe shaven boven je MacBook :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
ThomasG schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:42:
[...]
En dit is dus een van de dingen die USB-C oplost. Als je nu een presentatie geeft, moet je een beamer aankoppelen, eventueel nog randapparatuur inpluggen, geluid aansluiten, stroom aansluiten, etc. etc. Met een USB-C beamer is het slechts een kabeltje erin, en voila. Beeld, geluid, stroom, eventuele randapparatuur. Kortom, in een handomdraai klaar voor gebruik. Daarom is het voor iedereen beter dat USB-C/TB3 zo snel mogelijk door iedereen omarmt wordt.
Ware het niet dat ik niet degene ben die een beamer bij zich heeft maar de facilitator dus ik ben geheel afhankelijk wat ik kan verwachten. Ik kan moeilijk mijn klanten dwingen om een USB-C beamer maar te regelen, het werkt andersom of anders out of business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:24:
[...]

Ik heb nu daadwerkelijk twee vrije USB poorten en nog wat andere aansluitingen zoals een mini display port. Ik hang mijn MBP geregeld aan een beamer of monitor op te kunnen werken en daarbij laad ik mijn MBP dus ook op. Dus ja dan worden 2 karige USB-C aansluitingen waarbij ik er al 1 kwijt ben voor het laden zeer ongemakkelijk.

Dus we kunnen er wel omheen blijven draaien maar blijf het onhandig vinden :)
Of de 13" non TB is niks voor jou ;) Zo kan je het namelijk ook zien. De duurdere versies hebben wel meer poorten. Dus als je daar belang bij hebt moet je geen MacBook met twee poorten kopen.

Andere en tevens goedkopere oplossingen zijn de reeds besproken hubs. Want ik denk dat we allemaal van het idee af moeten stappen van 1 poort = 1 randapparaat, en dat je nu op 1 poort meerdere randapparatuur aan kunt sluiten. En dat je nu als gebruiker moet kiezen waarvoor je je poorten gebruikt. Dat is veel efficiënter. Bij een laptop dan. Ik snap dan ook nog steeds niet wat het probleem is van het niet aanschaffen van een hub indien je zo erg gehecht bent aan een breed scala aan aansluitingen. Ik neem aan dat je in de trein, het park of op het terras geen beamer nodig hebt. Maar juist wel ergens op een locatie met goede voorzieningen waar tevens ruimte is voor een hub.

Ik probeer je wat andere inzichten mee te geven, dus wil hier niet mee zeggen dat je geen recht hebt van klagen ofzo. Maar jij bent een van de voorbeelden die hard getroffen wordt door deze maatregel van Apple terwijl je bijna geen kant op kunt. Overstappen naar Windows doe, kun of wil je ook niet zomaar nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Even een opsomming van wat er in dit topic tot zover is besproken :P

[ Voor 19% gewijzigd door Wootism op 03-11-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
sww89 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:18:
[...]

Of de 13" non TB is niks voor jou ;) Zo kan je het namelijk ook zien. De duurdere versies hebben wel meer poorten. Dus als je daar belang bij hebt moet je geen MacBook met twee poorten kopen.

Andere en tevens goedkopere oplossingen zijn de reeds besproken hubs. Want ik denk dat we allemaal van het idee af moeten stappen van 1 poort = 1 randapparaat, en dat je nu op 1 poort meerdere randapparatuur aan kunt sluiten. En dat je nu als gebruiker moet kiezen waarvoor je je poorten gebruikt. Dat is veel efficiënter. Bij een laptop dan. Ik snap dan ook nog steeds niet wat het probleem is van het niet aanschaffen van een hub indien je zo erg gehecht bent aan een breed scala aan aansluitingen. Ik neem aan dat je in de trein, het park of op het terras geen beamer nodig hebt. Maar juist wel ergens op een locatie met goede voorzieningen waar tevens ruimte is voor een hub.

Ik probeer je wat andere inzichten mee te geven, dus wil hier niet mee zeggen dat je geen recht hebt van klagen ofzo. Maar jij bent een van de voorbeelden die hard getroffen wordt door deze maatregel van Apple terwijl je bijna geen kant op kunt. Overstappen naar Windows doe, kun of wil je ook niet zomaar nee.
Ik zei al eerder dat het een kwestie is van accepteren en er zijn inderdaad tegenwoordig aardige oplossingen om meeste upgrade pijnpunten weg te nemen maar het is alles bij elkaar is het een forse verandering van hetgeen je meeneemt(kabels. dongles, enz) met daarbij ook nog eens een flinke prijsverhoging.

Het gevoel dat ik een nieuw Apple product moet hebben is weg en dat is raar. Terwijl ik in de afgelopen jaren veel van hun producten in huis heb gehaald en veel plezier daarvan heb beleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Ja, de sales zullen wel sky high gaan sinds de announcement... :P

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34qju6b.png

On-topic: ik twijfel zelf nog heel erg, sinds ik redelijk ver in het Apple ecosysteem zit. :'(

[ Voor 46% gewijzigd door RadiQal op 04-11-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

GforceNL

Out of memory....

We kunnen allemaal klagen wat we willen, maar als de nieuwe macs massaal besteld worden dan zal er uiteindelijk weinig met het commentaar gebeuren.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
Miki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:48:
het is alles bij elkaar is het een forse verandering van hetgeen je meeneemt
Tijdelijk. Het is een forse, tijdelijke verandering want het ligt in de lijn der verwachtingen dat de wereld naar USB-C verschuift.

En we vinden het normaal dat de printer een andere kabel heeft dan de monitor, de lader, de headset en de speakers maar ook dat wordt allemaal USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 15:14
Na een volle week nadenken toch maar besloten een voor een nieuwe macbook te gaan. Aangezien ik de btw kan aftrekken is een 2e hands macbook niet veel voordeliger.

Nu is de vraag nog versie met touchbar of de zonder en dan extra ram erin?

2.0GHz dual-core Intel Core i5 processor (€60 voordeliger en direct leverbaar)
Turbo Boost up to 3.1GHz
16GB 1866MHz memory
256GB PCIe-based SSD1
Intel Iris Graphics 540

2.9GHz dual-core Intel Core i5 processor
Turbo Boost up to 3.3GHz
8GB 2133MHz memory
256GB PCIe-based SSD1
Intel Iris Graphics 550

[ Voor 4% gewijzigd door mdoos op 04-11-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
mdoos schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:22:
Ik had het wel geweten. TouchBar == nieuwe tech :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
cerberusss schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:21:
[...]

Tijdelijk. Het is een forse, tijdelijke verandering want het ligt in de lijn der verwachtingen dat de wereld naar USB-C verschuift.

En we vinden het normaal dat de printer een andere kabel heeft dan de monitor, de lader, de headset en de speakers maar ook dat wordt allemaal USB-C.
De verandering is niet tijdelijk, die is vrij permanent hoor. het is niet dat we volgend jaar terug gaan naar usb-b :+

Ja ik snap de controversie niet zo rond die USB-C poort... 1 plug die alles kan, vet handig toch?
Oké voor nu moet je even 1 usb C naar USB verloop kopen voor je USB hub en iets om je scherm mee aan te sluiten maar ik was van plan een jaar of 5 met mijn macbook te gaan doen, dan zou je toch zeggen dat tegen die tijd alles wel USB-C is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wellicht een kleine 'waarschuwing' voor toekomstige eigenaren van de nieuwe rMBP icm een Time Capsule.

Net 35 minuten aan de telefoon gezeten met een techneut van AppleCare.

Mijn nieuwe rMBP kon niet verder gaan met het maken van reserve kopieeen op mijn Time Capsule zoals dat op mijn eerdere MacBook uiteraard wel werkte.
Hij heeft met een collega overlegd, samen kwamen zij er ook niet uit. Hij kwam met het meekijken aardig wat vreemde zaken die (vraag niet wat, want mijn technische kennis rijkt niet zo ver ;) ) tegen die hij weer doorspeelt naar andere collegae. Qua verbindingen was wel alles gewoon 100% in orde.

We hebben nu mijn Time Capsule helemaal opnieuw configured en er wordt nu helemaal een verse kopie gemaakt as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan ik een USB-C adapter naar thunderbolt 2 gebruiken om mijn Dell U2515H aan te sluiten via mini-displayport? Ik kan namelijk wel mijn Dell scherm in mijn macbook air prikken. Ik heb ook een thunderbolt naar ethernet adapter. Zo zou ik met 1 nieuwe kabel iets meer flexibiliteit kunnen creeren.

Wordt wel een kabelkermis :')

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
mdoos schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:22:
Na een volle week nadenken toch maar besloten een voor een nieuwe macbook te gaan. Aangezien ik de btw kan aftrekken is een 2e hands macbook niet veel voordeliger.

2.0GHz dual-core Intel Core i5 processor (€60 voordeliger en direct leverbaar)
Turbo Boost up to 3.1GHz
16GB 1866MHz memory
256GB PCIe-based SSD1
Intel Iris Graphics 540

2.9GHz dual-core Intel Core i5 processor
Turbo Boost up to 3.3GHz
8GB 2133MHz memory
256GB PCIe-based SSD1
Intel Iris Graphics 550
Zou dan zeker de versie zonder touchbar doen en extra ram. Heb je op lange termijn meer aan. Die touchbar voegt -vind ik- niks toe. Zie het nut er op dit moment niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
En hoe zal verschil in cpu, gpu en snellere ram zicht verhouden?

Wel balen dat die ram update €240,- kost, is echt niet in verhouding.

Zuch apple wat doe je me toch aan, zit met 2k in me handen en jullie laten me gewoon twijfelen 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door mdoos op 04-11-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
mufana schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:00:
[...]

Zou dan zeker de versie zonder touchbar doen en extra ram. Heb je op lange termijn meer aan. Die touchbar voegt -vind ik- niks toe. Zie het nut er op dit moment niet van in.
Is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je doet, ik kan best wel een aantal hele leuke dingen bedenken die de tocuhbar kan toevoegen in mijn IDE bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn vriendin wilde trouwens ook gebruik gaan maken van mijn bestelde macbook. Het concept van meerdere user-accounts opzetten (haar werk, mijn werk niet mengen) is dan altijd omslachtig.... tot touch-ID op de Macbook.

2 accounts aanmaken en met je vingerafdruk je eigen account openen. Daar ga ik heel blij van worden.

[edit]
Of je eigen Pr0n-account aanmaken en deze unlocken met alleen je pink of zo :P

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 04-11-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

ja3

BillSpaarbank schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:45:
Kan ik een USB-C adapter naar thunderbolt 2 gebruiken om mijn Dell U2515H aan te sluiten via mini-displayport? Ik kan namelijk wel mijn Dell scherm in mijn macbook air prikken. Ik heb ook een thunderbolt naar ethernet adapter. Zo zou ik met 1 nieuwe kabel iets meer flexibiliteit kunnen creeren.

Wordt wel een kabelkermis :')
Nee dat kan niet, denk dat je daarvoor beter een USB-C naar Displayport kabel kunt aanschaffen.

The Thunderbolt 3 (USB-C) to Thunderbolt 2 Adapter doesn't support connections to these devices:
Apple DisplayPort display
DisplayPort devices or accessories, such as Mini DisplayPort to HDMI or Mini DisplayPort to VGA adapters
4K Mini DisplayPort displays that don’t have Thunderbolt

Bron:
https://support.apple.com/nl-nl/HT207266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
Xantios schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:15:
[...]

Is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je doet, ik kan best wel een aantal hele leuke dingen bedenken die de tocuhbar kan toevoegen in mijn IDE bijvoorbeeld.
Tuurlijk. Kan ook leuke dingen bedenken maar als je moet kiezen tussen 16GB extra of een touchbar...
Het is niet dat die touchbar iets oplost waar we jaren op zaten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
cerberusss schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:21:
[...]

Dat is ook weer tijdelijk, of denk je dat met USB-C er ineens een einde komt aan nieuwe technologieën, standaarden en poorten? Kijk eens terug hoeveel verschillende aansluitingen we al gehad hebben. Tegen de tijd dat AL je randapparatuur van USB-C voorzien is, is dat allang weer een oude standaard hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ja3 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:19:
[...]

Nee dat kan niet, denk dat je daarvoor beter een USB-C naar Displayport kabel kunt aanschaffen.

The Thunderbolt 3 (USB-C) to Thunderbolt 2 Adapter doesn't support connections to these devices:
Apple DisplayPort display
DisplayPort devices or accessories, such as Mini DisplayPort to HDMI or Mini DisplayPort to VGA adapters
4K Mini DisplayPort displays that don’t have Thunderbolt

Bron:
https://support.apple.com/nl-nl/HT207266
Dat is wel naar. Thanks.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:15
Hoi allen. Ik heb gistermiddag de 15 MBP met Touch Bar besteld. Nou heb ik zelf al een aantal puntjes waar ik tegenaan loop. (sommige zijn achterlijk idioot dat de issues uberhaupt bestaan, maargoed)
- Magsafe 2 is verwijderd. Je hebt van Griffin de vervanger, maar die is alleen voor de Air met minder wattage. Niet ideaal. Iemand enig idee of hier een MBP 15 versie voor komt? (87 W).
- Adapter USB C naar USB 2/3.0. Iemand al eentje aangeschaft? Er zijn diverse te vinden, maar wellicht heeft iemand al ergens goede ervaringen mee.
- Adapter USB C naar HDMI kabel. Zelfde verhaal, iemand al ervaringen met een goed alternatief?

Gelukkig zit de headphone jack er nog in... :).

Overigens, volgens Amac waren er rond de 12 bij hun in heel NL besteld. Vind ik niet bijsterveel. Levertijd, hopelijk voor kerst thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Fedde schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:22:
Overigens, volgens Amac waren er rond de 12 bij hun in heel NL besteld. Vind ik niet bijsterveel. Levertijd, hopelijk voor kerst thuis.
a mac is heel vaag over hun levertijd dus snap wel dat niet veel mensen dan daar bestellen. A mac kan nog niet eens de non touch leveren. Terwijl apple.com die gewoon al levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
nu heb ik de 13" touch besteld en had ik het idee om tegen die tijd wat adapters in de winkel op te halen, zie ik dat de usb-c ethernet dongel gewoon 3-4maanden levertijd heeft!

say whaat? moet ik tot die tijd zonder ethernet leven of zo'n aliexpres unit kopen waarvan de kwaliteit twijfelachtig zal zijn?

BTW, wie nog twijfelt om nog verder in de buidel te tasten voor de 16gb upgrade, gewoon doen. Ga je later spijt van krijgen. Het ziet er naar uit dat de ssd nog te vervangen is (op de non touch iig), maar het geheugen niet. Misschien heb je het nu niet nodig, maar over 5 jaar zullen de requirements van macOS ongetwijfeld anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
- Adapter USB C naar USB 2/3.0. Iemand al eentje aangeschaft? Er zijn diverse te vinden, maar wellicht heeft iemand al ergens goede ervaringen mee.
Ik blijf deze aanbevelen. Goedkoop, simpel en werk prima. Gebruik hem voornamelijk om een 2,5" USB HDD mee aan te sluiten en data en voeding worden netjes via het verloopje geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
Hoi allen. Ik heb gistermiddag de 15 MBP met Touch Bar besteld. Nou heb ik zelf al een aantal puntjes waar ik tegenaan loop. (sommige zijn achterlijk idioot dat de issues uberhaupt bestaan, maargoed)
- Magsafe 2 is verwijderd. Je hebt van Griffin de vervanger, maar die is alleen voor de Air met minder wattage. Niet ideaal. Iemand enig idee of hier een MBP 15 versie voor komt? (87 W).
- Adapter USB C naar HDMI kabel. Zelfde verhaal, iemand al ervaringen met een goed alternatief?

Gelukkig zit de headphone jack er nog in... :).

USB 3 en HDMI adapters besteld bij dealextreme, totaal 10euro. Maar heb ze nog niet binnen dus kan helaas nog niet vertellen of ze bevallen.. Maar voor een klein prijsje is het schijnbaar wel mogelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Voor wat het momenteel waard is: Thunderbolt 3 compatibiliteit volgens 9to5Mac. Een flink aantal "budget" docks die de TI controller gebruiken zijn nutteloos. Intel controllers of de vernieuwde versie van de TI controller moeten wel gewoon werken... Wat er van waar is weet ik niet maar keep houd het in je achterhoofd als je een dock wilt aanschaffen de komende weken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Xantios schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:29:
De verandering is niet tijdelijk, die is vrij permanent hoor (...) ik was van plan een jaar of 5 met mijn macbook te gaan doen, dan zou je toch zeggen dat tegen die tijd alles wel USB-C is.
Ik druk me een beetje dubbelzinnig uit. Het ongemak is tijdelijk, totdat de omgeving is omgeschakeld naar USB-C.
Stiggy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:27:
Dat is ook weer tijdelijk, of denk je dat met USB-C er ineens een einde komt aan nieuwe technologieën
Uiteraard. Beetje open deur, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Stiggy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:27:
[...]

Dat is ook weer tijdelijk, of denk je dat met USB-C er ineens een einde komt aan nieuwe technologieën, standaarden en poorten? Kijk eens terug hoeveel verschillende aansluitingen we al gehad hebben. Tegen de tijd dat AL je randapparatuur van USB-C voorzien is, is dat allang weer een oude standaard hoor.
USB Type-A gaat al 20 jaar mee. Tegen de tijd dat al je randapparatuur USB-C heeft, heb je nog minimaal 15 jaar te gaan met USB-C.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
sharkzor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:46:
nu heb ik de 13" touch besteld en had ik het idee om tegen die tijd wat adapters in de winkel op te halen, zie ik dat de usb-c ethernet dongel gewoon 3-4maanden levertijd heeft!
Ik heb deze week wat producten bijgewerkt. Een daarvan was de LN-033. Je kunt in Netwerkadapters nu selecteren op USB-C:
categorie: Netwerkadapters

Van allebei zegt de fabrikant dat hij compatible is met macOS.

[ Voor 16% gewijzigd door cerberusss op 04-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
RvdH schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:04:
[...]

USB Type-A gaat al 20 jaar mee. Tegen de tijd dat al je randapparatuur USB-C heeft, heb je nog minimaal 15 jaar te gaan met USB-C.. :)
Maar je spiksplinternieuwe MacBook Pro heeft dan natuurlijk alleen USB-E aansluitingen want USB-C is tegen die tijd zoooooo achterhaald en we moeten vooruit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
mdoos schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:08:
En hoe zal verschil in cpu, gpu en snellere ram zicht verhouden?

Wel balen dat die ram update €240,- kost, is echt niet in verhouding.

Zuch apple wat doe je me toch aan, zit met 2k in me handen en jullie laten me gewoon twijfelen 8)7
Ik zit met hetzelfde punt, afhankelijk van je gebruik moet je de memory keuze maken. Voor mezelf is 8Gb gewoon voldoende, voor mij is de snellere cpu/gpu belangrijker. Dat daar een mooie (voorlopig nog) gimmick bij komt is een pluspunt. Bestel je de TB versie dan zou ik dat bij BCC doen, scheelt je 100 zure eurotjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:20
Ik wil een macbook met magsafe, minimaal 2 usb poorten en een hdmi out. Ben ik dan nu echt gebonden aan een 2015 model? Triest eigenlijk, 3.1000,- ga ik namelijk niet betalen voor een super dunne laptop met 4 usb c poorten. Wat ik nu zie is een Air en geen Pro. Ik heb een OSX laptop nodig die in alle situaties zonder zorgen werkt zonder een rugtas vol adapters. Frustrerend dit! Er is gewoon geen enkele macbook nu op de markt voor de Pro gebruiker. Alles in elk model, Air, Macbook, en pro is omgevormd naar het Air ideaal.

Er is nu dus in de hele apple store geen hardware die naar mijn vraag voorziet. Hopelijk komt er in 2017 toch nog een 'one more thing'.

[ Voor 27% gewijzigd door TheJoe op 04-11-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

TheJoe schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:22:
Ik wil een macbook met magsafe, minimaal 2 usb poorten en een hdmi out. Ben ik dan nu echt gebonden aan een 2015 model?
Ja.
Triest eigenlijk, 3.1000,- ga ik namelijk niet betalen voor een super dunne laptop met 4 usb c poorten.
Ja, Apple laptops zijn duur, maar 31000? ;)
Wat ik nu zie is een Air en geen Pro. Ik heb een OSX laptop nodig die in alle situaties zonder zorgen werkt zonder een rugtas vol adapters. Frustrerend dit! Er is gewoon geen enkele macbook nu op de markt voor de Pro gebruiker. Alles in elk model, Air, Macbook, en pro is omgevormd naar het Air ideaal.
Ik denk dat het heel erg ligt aan je manier van werken, ik werk al jaren met macbooks maar maak amper gebruik van de poorten erop. Ohja, ik had eens een USB dongeltje voor een Logitech gaming muis. Sinds er geen ethernet meer op zit heb ik wel zo'n Ethernet dongle, ik kan op 1 hand tellen hoe vaak ik die heb moeten gebruiken. En ik ben toch echt wel een pro gebruiker :). Enige wat ik dadelijk denk ik wel nodig ga hebben is een USB-C naar DisplayPort oid.

Ik snap alle heisa dan ook niet zo. Zijn er echt mensen die constant externe HDD's etc aangesloten hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
TheJoe schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:22:
Ik wil een macbook met magsafe, minimaal 2 usb poorten en een hdmi out. Ben ik dan nu echt gebonden aan een 2015 model?
Ja :+

Maar serieus, wil je bovenstaande gewoon even kwijt, of zoek je werkelijk een oplossing? Er zijn div. manieren namelijk om deze probleempjes op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
mufana schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:21:
Het is niet dat die touchbar iets oplost waar we jaren op zaten te wachten.
Dat zeg je met vrij veel overtuiging, terwijl je hem nog niet gebruikt hebt.
Pagina: 1 ... 7 ... 54 Laatste