Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 13:39
Dennisweb schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:28:
Mijn MacBook 2017 15” heeft een paar maanden geleden een nieuwe topcase gekregen vanwege haperende toetsen.

Ik heb zo nu en dan tijdelijke uitval van toetsen. Na een paar keer op de toets drukken is het dan weg. Van de week begon m’n beeldscherm aan en uit te flikkeren. Laptop uitgezet, dichtgeklapt en weer geopend. Toen was het weg.

Zijn dit mechanische problemen of softwareproblemen? (Kapotte driver?)
Ik heb nu al ruim een jaar een late 2016, nog nooit een flikkerend scherm gezien. (Toetsenbord problemen gelukkig ook nog nooit gehad!)

Helaas wel last van “popping issue” onder load popt de MacBook zachtjes 1 of 2 keer. Bij het afkoelen ook. Op internet vind je wel veel mensen met dezelfde ervaring, schijnt een scharnier probleem te zijn. Ik heb nog garantie tot eind juni, twijfel wel om of AppleCare af te sluiten of nog even snel voor eind juni hem maar een Apple store te brengen, of wachten op de 2018 refresh en inruilen. :)

Afgezien van dat het een ontzettend fijne machine is, veel problemen met de nieuwe 2016 / 2017 modellen... toetsenbord, popping issue.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What else is new? Dat hebben we tot dusver gezien bij iedere Mac. Niet dat het gras groener is bij de buren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Achja, het moet ook allemaal steeds kleiner. Verder top machine hoor. Absoluut geen spijt van. Bij de buren is het zeker niet beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:35
Alexknl schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:51:
Wat raden jullie aan. Een macbook pro kopen op een webshop met goede service zoals Coolblue of voor ongeveer dezelfde prijs (met studentenkorting) bij de Apple store? I.v.m. beste service? Ik heb het idee dat Apple moeilijk kan doen over een garantie kwestie of zit ik dan helemaal verkeerd?

Ik wacht nog even tot de nieuwe macbooks uit zijn. Jammer dat de macbooks van 2017 dan niet echt veel in prijs dalen als ik kijk naar voorgaande jaren. Maar waarschijnlijk wil ik toch de 2018 versie als er weer nieuwe dingen op zitten haha.
Ik zit met hetzelfde. Nu heb ik nog een game-pc met Windows en een 15" MBP (mid 2015). Ik overweeg om over te gaan op een 13" tbMBP of 15" tbMBP. Ik wacht wel tot de nieuwe modellen, in de hoop dat deze een lagere prijs hebben en uiteraard betere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 18:20
GvNL schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:19:
[...]
.. uiteraard betere specificaties...
Hier hetzelfde. Nu nog een rMBP 15'' (2015) maar ik hoop dat de nieuwe 13 inch 2018 modellen eindelijk wat sneller zullen zijn (liefste met quadcore) dan stap ik ook terug naar een maatje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
GvNL schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Nu heb ik nog een game-pc met Windows en een 15" MBP (mid 2015). Ik overweeg om over te gaan op een 13" tbMBP of 15" tbMBP. Ik wacht wel tot de nieuwe modellen, in de hoop dat deze een lagere prijs hebben en uiteraard betere specificaties.
Op een lagere prijs moet je alvast niet hopen, ook de specificaties heb ik eigenlijk geen goed oog in. Aan Apple om mij te corrigeren.

Bij de laatste paar releases staan ze niet echt gekend om heel hoog te gaan met specificaties tegenover de concurrentie. De prijs daarentegen jagen ze wel de hoogte in, ze hebben gezien bij de iPhone X dat het werkt dus brace yourself voor de volgende generatie macbooks. Ik vermoed wel dat we de 2600-2700 euro gaan passeren voor de entry 15 inch en tot 3,500 of 3,600 voor de high specced 15 inch.

Ik kan er volledig naast zitten het is dan ook maar een gok. Goedkoper gaan ze niet worden vrees ik.

15 inch is voor mij perfect, ik vind 13 iets te klein eigenlijk. Ik heb ook een Windows 'game" 'VM' machine en een Macbook.

[ Voor 5% gewijzigd door Lyca op 21-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:35
Lyca schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Op een lagere prijs moet je alvast niet hopen, ook de specificaties heb ik eigenlijk geen goed oog in. Aan Apple om mij te corrigeren.

Bij de laatste paar releases staan ze niet echt gekend om heel hoog te gaan met specificaties tegenover de concurrentie. De prijs daarentegen jagen ze wel de hoogte in, ze hebben gezien bij de iPhone X dat het werkt dus brace yourself voor de volgende generatie macbooks. Ik vermoed wel dat we de 2600-2700 euro gaan passeren voor de entry 15 inch en tot 3,500 of 3,600 voor de high specced 15 inch.

Ik kan er volledig naast zitten het is dan ook maar een gok. Goedkoper gaan ze niet worden vrees ik.

15 inch is voor mij perfect, ik vind 13 iets te klein eigenlijk. Ik heb ook een Windows 'game" 'VM' machine en een Macbook.
15 inch vind ik ook heerlijk om op te werken. Helaas is die 2800 euro voor de huidige 15" MacBook wel erg gortig, helemaal aangezien ik al een krachtige Windows-pc heb.

Momenteel ben ik ook wel een beetje huiverig vanwege de problemen met het toetsenbord. Op mijn huidige MacBook heb ik tenminste niet de angst dat de toetsen op een gegeven moment raar gaan doen... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door GvNL op 22-05-2018 01:34 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
GvNL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 01:32:
[...]

15 inch vind ik ook heerlijk om op te werken. Helaas is die 2800 euro voor de huidige 15" MacBook wel erg gortig, helemaal aangezien ik al een krachtige Windows-pc heb.

Momenteel ben ik ook wel een beetje huiverig vanwege de problemen met het toetsenbord. Op mijn huidige MacBook heb ik tenminste niet de angst dat de toetsen op een gegeven moment raar gaan doen... 8)7
Ja ik heb ook volle pot moeten betalen voor die 15 inch, ik ben er zeer tevreden van wel. Buiten dat toetsenbord, ik heb 3 keer problemen gehad. Het is een onvergeeflijke fout van Apple dit, de vergelijking met andere hardware vendors houdt niet veel steek. Daar kan je buiten de garantie periode het toetsenbord voor weinig geld volledig zelf vervangen.

Bij Apple moet je heel je machine uit elkaar halen en de rivets kapot trekken dan alle gaten van schroefdraad voorzien voor de nieuwe rivets. Het trekt op niets. Ofwel maak je een duurzaam design (zoals bij het vorig model) ofwel maak je een toetsenbord dat je er gemakkelijk uit krijgt.

Laat ons hopen dat de volgende generatie van dit probleem verlost is, de 2017 zou beter zijn (grappig want de mijne is 2017 en 3 keer issues gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Lyca schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:39:
[...]
tot 3,500 of 3,600 voor de high specced 15 inch.
Top-of-the-line MBP is nu reeds meer dan 4900 euro :Y

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
TucanoItaly schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:53:
[...]

Top-of-the-line MBP is nu reeds meer dan 4900 euro :Y
Inderdaad, als je met de storage gaat spelen. Ik had het over de pre-build met de "beter" grafische chip hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Chips... ik ben een weekendje weg voor Pinksteren, en nu slaat mijn Z toets twee keer aan. zz zz zz

Thuis maar eens kijken of de perslucht-manoeuvre wat uithaalt. Echt, dit toetsenbord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
In Juli tijdens mijn vakantie maar eens mijn 2016 MacBook Pro 15 inch terugbrengen naar Apple (gelukkig nog ruim een half jaar warranty :) )

Het toetsenbord begint me wel een beetje op de zenuwen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik heb inmiddels een vervangend exemplaar (mbpt 15” 2017) van mijn werkgever gekregen, aangezien mijn huidige vanwege een defect aan het toetsenbord bij amac ligt en deze pas over 3 à 4 weken (!!!!) weer opgehaald kan worden. Totale waanzin dat dit zo lang duurt, maar daarom hebben wij reserve-exemplaren in de kast liggen.

Ik hrb uit pure wanhoop maar een keyboard protector besteld :')

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 22-05-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
TucanoItaly schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:20:
Chips... ik ben een weekendje weg voor Pinksteren, en nu slaat mijn Z toets twee keer aan. zz zz zz

Thuis maar eens kijken of de perslucht-manoeuvre wat uithaalt. Echt, dit toetsenbord 8)7
Ik heb inmiddels een dubbel tt op mijn toetsenbord. Het is irritanter dan dat toetsen slechtt aanslaan af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JeroenTheStig schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:18:
Ik hrb uit pure wanhoop maar een keyboard protector besteld
Interessant, welke heb je besteld? Ik vraag me af of dat tussen toetsenbord en scherm past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43
TucanoItaly schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Interessant, welke heb je besteld? Ik vraag me af of dat tussen toetsenbord en scherm past.
https://www.bol.com/nl/p/...uZBOiA.1.2.ProductPageUrl

Hiervoor had ik een doorzichtige cover, maar die werd op een gegeven moment echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Misschien een gekke vraag, maar met hoeveel procent hoort een Battery Design Capacity van de MBP 2016/2017 af te nemen naar ruim een jaar lang dagelijks gebruik? Die van mij geeft namelijk nu 91.3% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Macbook pro 2016. Als ik deze openklap krijg ik sneeuw op mn beeld, dit verdwijnt na een seconde, gevolgd door het inlogscherm. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Heb op internet hier nog niks over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat heb ik vandaag toevallig ook 2x gehad bij die van mij (2017 model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:39:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Macbook pro 2016. Als ik deze openklap krijg ik sneeuw op mn beeld, dit verdwijnt na een seconde
Dit heb ik maandenlang op externe schermen gehad. Sinds een paar updates geleden ging dit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
SirWInsalot schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:32:
Misschien een gekke vraag, maar met hoeveel procent hoort een Battery Design Capacity van de MBP 2016/2017 af te nemen naar ruim een jaar lang dagelijks gebruik? Die van mij geeft namelijk nu 91.3% aan.
Die van mij na 11 maanden 98%. Maar 91% na meer dan 1 jaar is goed: Na 5 jaar 5x8%= 40% afname. Prima toch?

Wat hoort hangt echt af van hoe je hem gebruikt. Ik heb hem meer dan de helft v/d aan de lader hangen en ik gebruik hem meer dan 13 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:36
Sinds twee weken een gloednieuwe MBP 13 hier. Met enige regelmaat, ook als ik hem openklap een halve tel (misschien minder) sneeuw in beeld en daarna gelukkig altijd direct het inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:39:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Macbook pro 2016. Als ik deze openklap krijg ik sneeuw op mn beeld, dit verdwijnt na een seconde, gevolgd door het inlogscherm. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Heb op internet hier nog niks over kunnen vinden.
Dit gebeurd bij mij wanneer ik mijn MacBook (2015) via HDMI aansluit op een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Laatst online: 22-04 17:15
Valderrama schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 01:06:
Sinds twee weken een gloednieuwe MBP 13 hier. Met enige regelmaat, ook als ik hem openklap een halve tel (misschien minder) sneeuw in beeld en daarna gelukkig altijd direct het inlogscherm.
Heb ik ook als ik mn MacBook laat sluimeren wanneer hij nog aan mn externe scherm zit maar vervolgens open als ik mn externe scherm heb afgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik gebruik overigens geen extern scherm. Volgens mij speelt het alleen als de macbook in slaapstand is, niet als ik hem opstart. Zou dit softwarefout zijn of kan het ook aan de hardware liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:03:
Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik gebruik overigens geen extern scherm. Volgens mij speelt het alleen als de macbook in slaapstand is, niet als ik hem opstart. Zou dit softwarefout zijn of kan het ook aan de hardware liggen?
Geen idee eigenlijk. Kreeg het zojuist zelf ook weer en bedacht me dat ik gisteren mijn externe beeldscherm niet aangesloten heb gehad. Best apart dus!

Ik dacht namelijk eerst dat het lag aan het verplaatsen van vensters naar het scherm en aanpassen van verhoudingen...

iemand anders die het kan verklaren? Buiten sneeuwvlokken heb ik soms ook dat het lichtblauw is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Sinds vorige week zondag ben ik ook in het bezig van de MBP 13" (256GB) model. Was voor een weekje in NY en daar hadden ze een deal die was zó goed, daar kon ik 'm niet voor laten liggen. Heb nog getwijfeld om even te wachten op het 2018 model, maar waar ik 'm nu voor gebruik - bloggen, af en toe Photoshop, iTunes en vooral internet - is het een prima machine. Het 2018 model is misschien nieuwer en betere processor, maar verder zie ik geen verrassende verbeteringen. (tenzij het 2018 model standaard met 1TB HDD, 16GB en 4GB dedicated GPU is uitgerust, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren :+)

Vooral de portabiliteit is gewoon geweldig. Hij past precies in het voorvak van mijn Lowepro cameratas. Wat ik niet had verwacht aangezien Lowepro dit vak op de 11" MBAir heeft gemaakt.

Tot nu toe nog geen last van de hierboven benoemde symptomen, maar daar heb ik hem nog te kort voor :). Hoop ook vooral dat die problemen zich niet gaan melden :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:54
Hier ook sneeuw bij het openklappen van de MacBook. Volgens mij is het begonnen na de laatste MacOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37
Sinds gisteren in het bezit van een MB pro 15 2017 512. Nog nooit met een mac gewerkt, maar alles probleemloos aan de praat. Omdat ik toch nog bepaalde window applicaties wil draaien die niet beschikbaar zijn voor OSX heb ik maar een trial van Fusion 10 geinstalleerd. Ik wil geen bootcamp draaien omdat ik wel actief OSX wil gebruiken en leren. Wat is jullie ervaring met VM software, wat werkt het prettigst en prestatietechnisch het meest efficient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 17:39

Saven

Administrator

TweakTweet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:10:
[...]

Heb ik ook als ik mn MacBook laat sluimeren wanneer hij nog aan mn externe scherm zit maar vervolgens open als ik mn externe scherm heb afgekoppeld.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:03:
thieske1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:32:
Hier ook sneeuw bij het openklappen van de MacBook. Volgens mij is het begonnen na de laatste MacOS update.
Apart! Ik heb laatst na het dichtklappen en openklappen ineens een flikkerend scherm gehad met strepen er doorheen. Uiteindelijk bleef het scherm zwart en zag je alleen een flikkerend beeld met strepen als ik de muis bewoog.

Na een reboot verdwenen. Hopelijk komt dat niet meer terug, was alweer bang voor een generatie van slechte gpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

JSchut

.....

Ben momenteel aan het kijken naar een scherm (27 inch) voor mijn MBP (2017) 13 inch. Het liefst met usb-c aansluiting die ook de laptop onder full load kan bijladen.

Dan kom ik eigenlijk alleen uit op de LG 27UD88 en LG 27UK850.

Maar dat zou natuurlijk ook kunnen met een niet usb-c monitor met een dongle ertussen.

Welke monitoren gebruiken jullie? En zijn jullie er tevreden over?

Edit:
Denk dat mijn enige optie toch de LG 27UK850 gaat worden. HDR10 is ook leuk met de xbox one.

[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 24-05-2018 15:58 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearke1988
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Hallo,

ik ben zeer aan het twijfelen of ik de nieuwe macbook pro 15 inch ga kopen,
ik lees toch wel wat problemen over het toetsenbord, daarom weet ik ook niet of ik er nu een moet kopen of moet wachten op het eventuele 2018 model.

maar ik ben ook wel eens benieuwd welke usb-C hubs jullie gebruiken.

Hoor het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 17:50
Adviseer de Dodocool:
https://www.myxlshop.nl/m...aP58XBKffbuRoCh_UQAvD_BwE

Ding heeft 3x USB 3.0, 1x HDMI, 2x SD kaart (micro en normaal). Gewoon hoog kwaliteit ding en voor een scherpe prijs.

Heb er zelf een stuk of 4, werken perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:38:
Sinds gisteren in het bezit van een MB pro 15 2017 512. Nog nooit met een mac gewerkt, maar alles probleemloos aan de praat. Omdat ik toch nog bepaalde window applicaties wil draaien die niet beschikbaar zijn voor OSX heb ik maar een trial van Fusion 10 geinstalleerd. Ik wil geen bootcamp draaien omdat ik wel actief OSX wil gebruiken en leren. Wat is jullie ervaring met VM software, wat werkt het prettigst en prestatietechnisch het meest efficient?
Ik gebruik virtualbox. Deze is gratis en voldoet prima voor mij. Ik draai Windows 10 met ontwikkel tools als VisualStudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Bearke1988 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:19:
ben zeer aan het twijfelen of ik de nieuwe macbook pro 15 inch ga kopen,
ik lees toch wel wat problemen over het toetsenbord
Twee punten:
1) het totaal aantal problemen schijnt lager te zijn
Maar
2) het aantal keyboard problemen schijnt verdubbeld te zijn

Mijn advies: neem AppleCare er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 18:20
Sowieso wachten tot 4 juni. De kans is aanwezig dat de Macbook dan wordt vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearke1988
Heeft er ook iemand ervaring met de MacBook pro en een egpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Idutchman schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:23:
Adviseer de Dodocool:
https://www.myxlshop.nl/m...aP58XBKffbuRoCh_UQAvD_BwE

Ding heeft 3x USB 3.0, 1x HDMI, 2x SD kaart (micro en normaal). Gewoon hoog kwaliteit ding en voor een scherpe prijs.

Heb er zelf een stuk of 4, werken perfect!
Doet deze 4K op 60Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 17:50
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bearke1988 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:19:
Hallo,

ik ben zeer aan het twijfelen of ik de nieuwe macbook pro 15 inch ga kopen,
ik lees toch wel wat problemen over het toetsenbord, daarom weet ik ook niet of ik er nu een moet kopen of moet wachten op het eventuele 2018 model.

maar ik ben ook wel eens benieuwd welke usb-C hubs jullie gebruiken.

Hoor het graag :D
Ik heb de Smk-link USB Type-C Multi-Port Hub voor $66 meegenomen. Ding doet wat ie moet doen, dus daar is niks mis mee. Enige punt van kritiek is dat de USB-C kabel in verhouding tot de hub naar mijn mening iets te lang is. Doordat deze ook nog eens vrij stroef is heb je vrij veel ruimte nodig. Heb 'm net een week en nog vrij weinig gebruikt, dus kan best zijn dat de kabel iets flexibeler gaat worden. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Calitomnication op 25-05-2018 12:33 . Reden: Fixed URL ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Calitomnication schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:21:
[...]

Ik heb de [url=\https://www.bhphotovideo.com/c/product/1275491-REG/smk_link_vp6920_usb_c_multi_port_hub.html?sts=pi-ps]Smk-link USB Type-C Multi-Port Hub[/]. Voor $66 meegenomen. Ding doet wat ie moet doen, dus daar is niks mis mee. Enige punt van kritiek is dat de USB-C kabel in verhouding tot de hub naar mijn mening iets te lang is. Doordat deze ook nog eens vrij stroef is heb je vrij veel ruimte nodig. Heb 'm net een week en nog vrij weinig gebruikt, dus kan best zijn dat de kabel iets flexibeler gaat worden. :)
Je link doet het niet. Deze als het goed is wel: Smk-link USB Type-C Multi-Port Hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 08:47
Lumics schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:38:
Ik heb VMware Fusion. Mede omdat ik VMware ook op het werk gebruik. Ik draaide er altijd een Server 2012 Core op als backup bestemming en sinds kort pfSense welke ik als home firewall wil gaan gebruiken. VMware loopt erg stabiel. Ik heb ook eens geëxperimenteerd met Parallels desktop. Ook prima maar VMware bevalt mij beter.

Hoeiendag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bearke1988
Maar niemand dus ervaring met Egpu's en een macbook pro 2016/2017 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Geen refresh op WWDC volgens Bloomberg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Mmm dat zou wel balen zijn. Ik wil graag een 15 inch, maar ga niet de volle mep betalen voor een apparaat van een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09 08:52
Bearke1988 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:58:
Ik heb een tijdje een eGPU-setup gehad. Als je er aan begint, dan zou ik wel voor een AMD-gpu kiezen, zodat je officiële ondersteuning hebt. Ik had er zelf een GTX 1080 Ti in, maar bij elke macOS-update was het maar de vraag of het nog werkte, omdat er voor Nvidia kaarten nogal wat hacks nodig zijn. Apple heeft op haar website een lijstje van ondersteunde GPU's staan. Het is in macOS dan gewoon plug & play. Voor gebruik in Windows met Bootcamp is wel extra werk vereist, maar dat wordt hier stap voor stap uitgelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinW op 31-05-2018 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
Bearke1988 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:58:
Ik draai met een RX580 als egpu. Gezien Apple sinds kort het ook echt ondersteund is het inderdaad plug en Play. Werkt hier perfect. Als je vragen hebt mag je me dm’en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Lekkerbek312 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:40:
Mmm dat zou wel balen zijn. Ik wil graag een 15 inch, maar ga niet de volle mep betalen voor een apparaat van een jaar oud.
Idd! Ik wou volgende week ook mijn eerste macbook aanschaffen (pro 13”) maar had een hoopje dat ze maandag nieuwe modellen zouden aankondigen.

Nu is het lastig nog een paar maanden wachten en er achter komen dat de nieuwe modellen of niet in mijn price range vallen of er weinig vernieuwends is, of nu een 2017 model aanschaffen :? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-09 08:18
Dark Master schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Ik draai met een RX580 als egpu. Gezien Apple sinds kort het ook echt ondersteund is het inderdaad plug en Play. Werkt hier perfect. Als je vragen hebt mag je me dm’en.
Gebruik je die egpu ook op Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:30
Inhumanous schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 07:54:
[...]

Idd! Ik wou volgende week ook mijn eerste macbook aanschaffen (pro 13”) maar had een hoopje dat ze maandag nieuwe modellen zouden aankondigen.

Nu is het lastig nog een paar maanden wachten en er achter komen dat de nieuwe modellen of niet in mijn price range vallen of er weinig vernieuwends is, of nu een 2017 model aanschaffen :? 7(8)7
Apple blijft altijd wel erg solide en waardevast, maar het voelt inderdaad niet fijn om een ''oud'' model te kopen tegen ongeveer dezelfde prijs als een jaar geleden.

Mijn MacBook Air uit 2011 heft het dan nu precies begeven, dus ik sta te trappelen voor een nieuw model O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik vlieg volgende week naar de VS en kan voor omgerekend €1700/€1725 een "in mint condition" 2017 Macbook Pro 15 inch (base model) met AppleCare+ (De + variant dus, dat is met 2x accidental damage) tot Augustus 2020, kopen.

Heb altijd 13 inch Mac's gehad( laatste was een 2016 Macbook Pro touchbar) Dit zou de allereerste keer een 15 inch zijn.

Voor mensen van een 13 naar 15 inch, hadden jullie vaak problemen met het grotere trackpad van de 15 inch?
Hoe verliep de overgang (learning curve) 13 naar 15 inch?
Overigens is de MacBook Pro voor thuisgebruik, dus zelden voor buiten de deur.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 03-06-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Geert1976 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:06:
Ik vlieg volgende week naar de VS en kan voor omgerekend €1700/€1725 een "in mint condition" 2017 Macbook Pro 15 inch (base model) met AppleCare+ (De + variant dus, dat is met 2x accidental damage) tot Augustus 2020, kopen.

Heb altijd 13 inch Mac's gehad( laatste was een 2016 Macbook Pro touchbar) Dit zou de allereerste keer een 15 inch zijn.

Voor mensen van een 13 naar 15 inch, hadden jullie vaak problemen met het grotere trackpad van de 15 inch?
Heeft de 15 inch überhaupt een groter trackpad dan de 13 inch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Geert1976 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:06:

Vergeet niet om AppleCare+ over te zetten naar jouw naam. Doe je dat niet, dan kan de vorige eigenaar het op elk moment annuleren en zijn geld terugkrijgen. Vervolgens zit jij met een MacBook die niet meer gedekt wordt door AppleCare+. Hier kun je vinden hoe je dat doet: https://support.apple.com/en-us/HT202712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MelvinW schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:26:
[...]

Vergeet niet om AppleCare+ over te zetten naar jouw naam. Doe je dat niet, dan kan de vorige eigenaar het op elk moment annuleren en zijn geld terugkrijgen. Vervolgens zit jij met een MacBook die niet meer gedekt wordt door AppleCare+. Hier kun je vinden hoe je dat doet: https://support.apple.com/en-us/HT202712
Yes, daar had ik al aan gedacht...thanks! :)

Weet jij of de accidental damage gevallen ook worldwide/global zijn? De gewone AppleCare voor de MacBook is global, weet ik.

Ik kan in de voorwaarden niet echt iets terugvinden over de accidental damage gevallen, of dit alleen van toepassing in de VS is of net als de gewone AppleCare, worldwide/global

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TweakTweet schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:11:
[...]

Heeft de 15 inch überhaupt een groter trackpad dan de 13 inch??
Ja, bij de 2016/2017 modellen is de trackpad zo hoog als de hele onderkant, en dus iets breder op de 15". Ik denk echter dat je tijdens het gebruik weinig verschil zal merken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsunami op 03-06-2018 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Geert1976 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:38:
[...]

Yes, daar had ik al aan gedacht...thanks! :)

Weet jij of de accidental damage gevallen ook worldwide/global zijn? De gewone AppleCare voor de MacBook is global, weet ik.

Ik kan in de voorwaarden niet echt iets terugvinden over de accidental damage gevallen, of dit alleen van toepassing in de VS is of net als de gewone AppleCare, worldwide/global
De dekking voor twee schadevoorvallen geldt ook wereldwijd. De Apple Store behandelt het als een reparatie en je betaalt dan gewoon het eigen risico i.p.v. het reguliere tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MelvinW schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:51:
[...]

De dekking voor twee schadevoorvallen geldt ook wereldwijd. De Apple Store behandelt het als een reparatie en je betaalt dan gewoon het eigen risico i.p.v. het reguliere tarief.
Duidelijk! Thanks
Zeer benieuwd hoe mij de nieuwe 15 inch gaat bevallen na alleen maar 13 inch Pro's te hebben gehad afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Geert1976 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Duidelijk! Thanks
Zeer benieuwd hoe mij de nieuwe 15 inch gaat bevallen na alleen maar 13 inch Pro's te hebben gehad afgelopen jaren.
Het gaat goed bevallen. De screen estate is gewoon veel beter. En je hoeft nu minder krampachtig te turen naar het kleine scherm van de 13 inch. Daarnaast is hij niet dikker dan de 13 inch. Alleen wat breder. Je moet wel een nieuwe tas aanschaffen, omdat de vorige niet past. En een nieuwe sleeve en al dat soort gein. Je levert wel iets in portabiliteit. Maar ja met de 15 inch hoef ik niet als een soort hipster in een koffiebar te zitten interessant te doen.
Doe ik wel met me surface pro. >:) Val ik tenminste op met als niet apple zijnde

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kevinl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:52:
[...]

Het gaat goed bevallen. De screen estate is gewoon veel beter. En je hoeft nu minder krampachtig te turen naar het kleine scherm van de 13 inch. Daarnaast is hij niet dikker dan de 13 inch. Alleen wat breder. Je moet wel een nieuwe tas aanschaffen, omdat de vorige niet past. En een nieuwe sleeve en al dat soort gein. Je levert wel iets in portabiliteit. Maar ja met de 15 inch hoef ik niet als een soort hipster in een koffiebar te zitten interessant te doen.
Doe ik wel met me surface pro. >:) Val ik tenminste op met als niet apple zijnde
Bedankt voor je feedback!
Ik heb mijn 13 inch Pro's vrijwel altijd thuis op 1 plek staan, zelden mee op de bank o.i.d.
Daar gebruik ik weer m'n iPhone of iPad.

En als een hipster in zo'n koffiebar zitten is niet echt aan mij besteed :+

Volgens mij is de 2017 Pro 15 inch bijna hetzelfde qua afmetingen als de 13 inch Pro van 2014 en 2015.

Nog 3 daagjes en dan heb ik 'm in m'n handjes _/-\o_

Wat ik al eerder schreef, het enige dat ik wellicht verwacht is een kleine learning curve van mijn toekomstige 15 inch Pro tov mijn vorige
13 inch Pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Geert1976 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:53:
[...]

Bedankt voor je feedback!
Ik heb mijn 13 inch Pro's vrijwel altijd thuis op 1 plek staan, zelden mee op de bank o.i.d.
Daar gebruik ik weer m'n iPhone of iPad.

En als een hipster in zo'n koffiebar zitten is niet echt aan mij besteed :+

Volgens mij is de 2017 Pro 15 inch bijna hetzelfde qua afmetingen als de 13 inch Pro van 2014 en 2015.

Nog 3 daagjes en dan heb ik 'm in m'n handjes _/-\o_

Wat ik al eerder schreef, het enige dat ik wellicht verwacht is een kleine learning curve van mijn toekomstige 15 inch Pro tov mijn vorige
13 inch Pro's.
Ik snap niet wat je bedoelt met learning curve. Er is geen learning curve. Wat is hetzelfde? : toetsenbord, os en trackpad. De trackpad mag iets groter zijn. Maar dat is hetzelfde als het scherm. Je hebt meer estate. Maar de functie is niet anders. Je mag gewoon verwachten dat hij gewoon werkt naar behoren.
Trouwens als dat ding op een plek zit zou ik niet weten waarom je naar een 15 inch bent gegaan. Tenzij je geen externe scherm er aan hangt oid. Anders zou ik het echt zonde van het geld vinden. De estate (en de 16GB) heb je nodig als je op locatie zit en moet werken op allerlei windows. Niet dat 15 inch dan zo'n grote verbetering zou zijn. Maar het helpt. Ik neem ook altijd mijn ipad pro mee voor de extra screen estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kevinl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt met learning curve. Er is geen learning curve. De trackpad mag iets groter zijn.

Trouwens als dat ding op een plek zit zou ik niet weten waarom je naar een 15 inch bent gegaan.
Learning curve: doordat het trackpad van de 15 inch groter is, zal ik mijn polsen iets anders moeten plaatsen. Ik lees her en der ervaringen van mensen die jarenlang op een 13 inch hebben gewerkt en de eerste tijd met een 15 inch gaan werken even moeten wennen aan het grotere trackpad.

Waarom ik nu de 15 inch heb genomen ook al zal deze vrijwel altijd thuis op 1 en dezelfde plek staan?
Heb er eentje kunnen bemachtigen in de VS, waar ik deze week heen ga, voor omgerekend zo'n €1600 (een in mint condition base model 15 inch Pro dus) en dat is inclusief AppleCare+ nog tot augustus 2020.
AppleCare+ voor de Macbook Pro is niet verkrijgbaar in Nederland, maar ik kan wel hier aanspraak maken (global coverage) op de evt accidental damage voorvallen (eigen risico van $99)
Ik heb mijn 2016 Pro touchbar nog voor een zeer mooie prijs kunnen verkopen, dus de bijdrage voor mijn 2017 15 inch Pro is minimaal geweest.
Anders had ik 't niet eens gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:34

Grin

Ride si sapis.

Geert1976 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Learning curve: doordat het trackpad van de 15 inch groter is, zal ik mijn polsen iets anders moeten plaatsen. Ik lees her en der ervaringen van mensen die jarenlang op een 13 inch hebben gewerkt en de eerste tijd met een 15 inch gaan werken even moeten wennen aan het grotere trackpad.
[...]
Ik denk nooit na over de plaatsing van mijn polsen, in de eerste weken na de release van de MBP2016 las je daar inderdaad verhalen over. Het zal toen vast en issue zijn geweest maar Apple heeft dat m.i. helemaal opgelost. Ik denk nooit na over de plaatsing van mijn handen of polsen: gewoon typen. Je zal even moeten wennen aan het andere formaat van de laptop maar dat is het wel. Ik zie in deze casus nergens een learning curve.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Als je een externe keyboard en trackpad gebruikt. Heb je helemaal geen learning curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Grin schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:09:
[...]

Ik denk nooit na over de plaatsing van mijn polsen, in de eerste weken na de release van de MBP2016 las je daar inderdaad verhalen over. Het zal toen vast en issue zijn geweest maar Apple heeft dat m.i. helemaal opgelost. Ik denk nooit na over de plaatsing van mijn handen of polsen: gewoon typen. Je zal even moeten wennen aan het andere formaat van de laptop maar dat is het wel. Ik zie in deze casus nergens een learning curve.
Nee, learning curve is inderdaad wat overtrokken...ik doelde meer op een korte gewenning periode, thats all.

Ik was niet op de hoogte dat Apple destijds door software het mogelijke “polsen probleem” had gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Dat polsen probleem was ik ook bang voor. Maar echt nog nooit last van gehad en mijn polsen liggen ook gewoon op de trackpad. Dus zal waarschijnlijk wel gefixed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:24:
Ik lees her en der ervaringen van mensen die jarenlang op een 13 inch hebben gewerkt en de eerste tijd met een 15 inch gaan werken even moeten wennen aan het grotere trackpad.
Ik neem aan dat die mensen het dan over de oude trackpad hebben, die even groot was op de 13" en 15"? Dan is het inderdaad even wennen de eerste weken. Maar als je al een 13" Touch Bar gewend bent, dan is de 15" Touch Bar niet veel anders. De palm rejection werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Als ik de laatste 2 posts boven mij lees, kan ik mijn enige “zorg” :+ wegnemen...mooi...bedankt voor jullie ervaringen/feedback.
Ga gewoon onwijs genieten van die extra schermruimte met de 15 inch, genoeg apps die ik dagelijks gebruik waar dit erg prettig gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
Ondertussen blijkbaar wel een 6-core MBP met 32GB opgedoken in Geekbench: http://browser.geekbench.com/v4/cpu/8493093

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Als dat op een 13 inch is zou dat wel heel vet zijn. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
DenBeke schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Ondertussen blijkbaar wel een 6-core MBP met 32GB opgedoken in Geekbench: http://browser.geekbench.com/v4/cpu/8493093
Dat modelnummer (14,3) is van het 2017-model. Er zal ongetwijfeld een 6-core MacBook Pro komen, maar deze benchmark is niet legitiem en waarschijnlijk een Hackintosh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Dat modelnummer (14,3) is van het 2017-model. Er zal ongetwijfeld een 6-core MacBook Pro komen, maar deze benchmark is niet legitiem en waarschijnlijk een Hackintosh.
Dit. En een ander detail waarvan je kunt afleiden dat het fake is: apple gebruik altijd de U (13") of de HQ (15") varianten van CPUs, en nooit de H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
Zo veel details kende ik er niet van. Bedankt voor de aanvullingen...
Het verbaasde me enigszins al wel dat Apple ineens voor DDR4 zou gaan ipv LDDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
DenBeke schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:40:
Zo veel details kende ik er niet van. Bedankt voor de aanvullingen...
Het verbaasde me enigszins al wel dat Apple ineens voor DDR4 zou gaan ipv LDDR4
Coffee Lake ondersteunt alleen maximaal 16GB LPDDR3 en 64GB DDR4. LPDDR4 is pas mogelijk vanaf Cannon Lake, maar dat is nog niet klaar voor massaproductie. Apple is dus eigenlijk wel gedwongen om DDR4 te gebruiken als ze op korte termijn de MacBook Pro een upgrade willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
ThomasG schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:13:
[...]
Dit. En een ander detail waarvan je kunt afleiden dat het fake is: apple gebruik altijd de U (13") of de HQ (15") varianten van CPUs, en nooit de H.
De H-serie is nieuw bij Coffee Lake, en vervangt wat vroeger HQ was. Ik heb altijd begrepen dat de Q voor quadcore staat, dat zou in ieder geval de naamswijziging verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Apple is dus eigenlijk wel gedwongen om DDR4 te gebruiken als ze op korte termijn de MacBook Pro een upgrade willen geven.
Wat mij betreft mogen ze die optie meteen aanbieden. Beetje minder batterij maar wel 32GB ram.
16GB als maximum is toch wel al een tijdje achterhaald.
Eigenlijk zouden alle MBP's met minstens 16GB ram uitgerust moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
DenBeke schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:39:
[...]

Wat mij betreft mogen ze die optie meteen aanbieden. Beetje minder batterij maar wel 32GB ram.
16GB als maximum is toch wel al een tijdje achterhaald.
Eigenlijk zouden alle MBP's met minstens 16GB ram uitgerust moeten zijn.
Inderdaad. Mijn rMBP is 5.5 jaar oud, en heeft 16GB ram. Qua CPU en GPU kan ik eigenlijk wel een upgrade gebruiken, maar omdat er nog maximaal 16GB te kiezen valt heb ik daar niets aan. Ik wil het toch minimaal 3 jaar gaan gebruiken, en dan is 16GB voor mij niet meer toereikent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Geen refresh gisteren voor de macbook pro. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 17:36
Jammer dat er gisteren geen refresh is aangekondigd. Ik heb een nieuwe laptop nodig voor de studie en zit nu sterk te twijfelen of ik nóg langer wacht tot de nieuwe aankondiging of toch maar een 2017 model haal. Ik wil geen spijt krijgen straks.
Hier zeggen ze ook Dont buy..
https://buyersguide.macrumors.com/#Mac
hmmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Alexknl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:03:
Jammer dat er gisteren geen refresh is aangekondigd. Ik heb een nieuwe laptop nodig voor de studie en zit nu sterk te twijfelen of ik nóg langer wacht tot de nieuwe aankondiging of toch maar een 2017 model haal. Ik wil geen spijt krijgen straks.
Hier zeggen ze ook Dont buy..
https://buyersguide.macrumors.com/#Mac
hmmmm
Ik denk dat het nog wel even gaat duren tot er een refresh komt. Apple is afhankelijk van Intel en die loopt een beetje achter. Apple wil waarschijnlijk geen Coffee Lake chips gebruiken, omdat die geen LPDDR4 ondersteunen. Ze zijn daardoor nog steeds beperkt tot 16GB RAM. Als Apple dus wilt wachten tot Cannon Lake dan hoef je op korte termijn geen refresh te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
MelvinW schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat het nog wel even gaat duren tot er een refresh komt. Apple is afhankelijk van Intel en die loopt een beetje achter. Apple wil waarschijnlijk geen Coffee Lake chips gebruiken, omdat die geen LPDDR4 ondersteunen. Ze zijn daardoor nog steeds beperkt tot 16GB RAM. Als Apple dus wilt wachten tot Cannon Lake dan hoef je op korte termijn geen refresh te verwachten.
Hmmm beetje onzeker dus wanneer dat zal komen. Zit nu wel flink te kietelen om deze te bestellen;
https://www.coolblue.nl/p...-mpxt2n-a-space-gray.html
Nog maar even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Alexknl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:57:
[...]

Hmmm beetje onzeker dus wanneer dat zal komen. Zit nu wel flink te kietelen om deze te bestellen;
https://www.coolblue.nl/p...-mpxt2n-a-space-gray.html
Nog maar even over nadenken :)
De grootste verandering voor het 13-inch model zal waarschijnlijk een Quad-Core processor zijn in plaats van de Dual-Core die er nu in zit. Dat zorgt voor een grote boost in performance, dus misschien wil je daar liever op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
TIP

Nifty MiniDrive voor €9.99.
https://eu.bynifty.com/products/minidrive

Afbeeldingslocatie: https://www.kloegcom.nl/bibliotheek/Apple/Geheugen/nifty-minidrive-macbook-pro-retina-15-inch-micro-sd-opslag-geheugen-adapter.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 30-09 14:54

weebl

YARR!

Je weet dat dit topic over de 2016/2017 MacBooks gaat....? Daar past dat niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2021
Vandaag de overstap gemaakt van een i7 & 16gb Macbook 12 (2017) Naar een MacBook Pro 15 inch (2017) tot nu positief verast over het mooi 'Zeer grote' scherm

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09 18:45
een i7 & 16gb Macbook 12 (2017)
Die bestaat volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 20:37

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:27:
[...]
Die bestaat volgens mij niet...
Vermoed dat @Royba dan een m7 bedoelt ;)

Laatst moest ik iemand helpen achter zijn 13" macbook. Ben zelf naar een 15" touchbar gegaan maar wat is die 13" klein! snap niet hoe ik daar al die jaren zo op kon werken :D
Shok van 12" naar 15" moet helemaal vreselijk zijn. Begreep al niet met m'n 13" hoe iemand het toen al een goed idee vond om op 12" te gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09 18:45
CT schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:
[...]

Vermoed dat @Royba dan een m7 bedoelt ;)
Nee, ik zat er gewoon naast. Een i7 macbook bestaat wel. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2021
Klopt! Sinds 2017 is er een CTO model waarbij de m7 nu i7 heet.

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 15:47
Nou, twee maandjes terug een MacBook Pro 15' gekocht in Japan (scheelde nogal wat geld). Maar al snel begon hij kernel panics te vertonen bij het in slaap gaan. Vier keer met de helpdesk aan de lijn gehangen, alles gereset, geherinstalleerd en uiteindelijk ook helemaal leeggegooid en vers geinstalleerd. Helaas mocht het allemaal niet baten en moet nu het moederbord worden vervangen in de Apple Store (woon gelukkig dichtbij).
Maar omdat het dus een Japans model is, moet het moederbord besteld worden.
Voelt toch niet echt goed dat hij een paar weken na aankoop al helemaal uit elkaar wordt getrokken...

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 20:37

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als je nu over het 15" model leest lijkt het toetsenbord bijv. "altijd" stuk te zijn of niet te werken, zelf heb ik hier echt 0 problemen, geen idee waar iedereen het over heeft.
Dus dan voelen al die klachten weer als een storm in een glas water.

En voor mijn 15" 2016 model had ik een 13" 2014 model, nooit problemen gehad, daarvoor een Air uit 2013.. niks dan ellende, ook mobo defect uiteindelijk moest al vrij snel vervangen worden etc.

Het blijven computers, kan altijd uiteindelijk toch iets niet lekker zitten.. maar het gaf bij mij wel een zure smaak voor de Air-reeks, wellicht geheel onterecht, en dan lees je vaak ook op internet hordes mensen die zweren bij de Air, maar zo gaan die dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Sluuz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:26:
Nou, twee maandjes terug een MacBook Pro 15' gekocht in Japan (scheelde nogal wat geld). Maar al snel begon hij kernel panics te vertonen bij het in slaap gaan. Vier keer met de helpdesk aan de lijn gehangen, alles gereset, geherinstalleerd en uiteindelijk ook helemaal leeggegooid en vers geinstalleerd. Helaas mocht het allemaal niet baten en moet nu het moederbord worden vervangen in de Apple Store (woon gelukkig dichtbij).
Maar omdat het dus een Japans model is, moet het moederbord besteld worden.
Voelt toch niet echt goed dat hij een paar weken na aankoop al helemaal uit elkaar wordt getrokken...
Vraagje krijg je dan garantie in Nederland? Of is de reparatie voor eigen kosten? Ik heb ook weleens overwogen om een systeem in het buitenland aan te schaffen, maar leek me nogal gedoe wanneer er defecten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
MelvinW schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:16:
[...]

Het valt me op dat een substantieel aantal webshops inmiddels geen voorraad meer heeft van diverse macbook pro modellen. Shipping date gaat naar 25 juni. Ik ben zelf voornemens een 13 inch space grey te kopen met 256GB / 8GB. Ook dat model is in veel gevallen uitverkocht en is, bijvoorbeeld bij de mediamarkt, ineens met 100 EUR gestegen (en out of stock). Apple heeft hem zelf ook niet meer (A'dam)

Ook al is er bij de WWDC niets aangekondigd, misschien komt er toch een kleine hardware refresh aan? Ik kan er helaas 0 concrete berichtgeving aan vast knopen. Twijfelmomentje qua bestelling dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
HEY_DUDE schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:09:
[...]

Vraagje krijg je dan garantie in Nederland? Of is de reparatie voor eigen kosten? Ik heb ook weleens overwogen om een systeem in het buitenland aan te schaffen, maar leek me nogal gedoe wanneer er defecten zijn.
Je kan in elk land waar een Apple Store of geautoriseerde service provider zit terecht voor MacBook reparaties. Je kunt dan gewoon aanspraak maken op de 1 jaar fabrieksgarantie of je AppleCare Plan. Het enige nadeel is dat je soms moet wachten op onderdelen, omdat het besteld moet worden. Een Apple Store in Hong Kong heeft bijvoorbeeld geen NLD topcase op voorraad en dat moet dus speciaal besteld worden. Meestal krijg je wel de optie om je MacBook pas in te leveren wanneer het onderdeel binnen is, zodat je hem niet te lang kwijt bent.

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinW op 11-06-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
joost.peeters schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:48:
[...]

Het valt me op dat een substantieel aantal webshops inmiddels geen voorraad meer heeft van diverse macbook pro modellen. Shipping date gaat naar 25 juni. Ik ben zelf voornemens een 13 inch space grey te kopen met 256GB / 8GB. Ook dat model is in veel gevallen uitverkocht en is, bijvoorbeeld bij de mediamarkt, ineens met 100 EUR gestegen (en out of stock). Apple heeft hem zelf ook niet meer (A'dam)

Ook al is er bij de WWDC niets aangekondigd, misschien komt er toch een kleine hardware refresh aan? Ik kan er helaas 0 concrete berichtgeving aan vast knopen. Twijfelmomentje qua bestelling dus!
Ik zit dus met hetzelfde zoals je misschien hebt gelezen, maar ik heb toch besloten om even wachten. De nieuwe cpu's gaan echt een wereld van een verschil maken vooral voor het 13" model. Ik hoop echt op z'n laatst bij de keynote in september want ik heb hem dringend nodig ter vervanging van mijn 7 jaar oude windows laptop die zo nu en dan spontaan uitvalt en niks meer aan te doen is. Dat wordt even doorbijten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 15:47
MelvinW schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:59:
[...]

Je kan in elk land waar een Apple Store of geautoriseerde service provider zit terecht voor MacBook reparaties. Je kunt dan gewoon aanspraak maken op de 1 jaar fabrieksgarantie of je AppleCare Plan. Het enige nadeel is dat je soms moet wachten op onderdelen, omdat het besteld moet worden. Een Apple Store in Hong Kong heeft bijvoorbeeld geen NLD topcase op voorraad en dat moet dus speciaal besteld worden. Meestal krijg je wel de optie om je MacBook pas in te leveren wanneer het onderdeel binnen is, zodat je hem niet te lang kwijt bent.
Precies dit. Een jaar fabrieksgarantie en daarna niks. Zit dus nog te twijfelen om AppleCare aan te schaffen (kan gedurende het eerste jaar).
Ik moet nu voor de reparatie wat langer wachten omdat het japanse mobo niet op voorraad was. Verder werd er nergens ook maar een bon ofzo gevraagd (kunnen ze met het serienummer checken).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:55
Het lijkt met deze 2016/2017 modellen haast onvermijdelijk, en bij mij is het nu ook gebeurd...

Na de laatste update is mijn rechter speaker "gepopt" en die produceert geen hoge tonen meer, alleen nog lage tonen. Omdat de computer is aangekocht door het bedrijf staat hier geen garantie meer op (europese bescherming geldt alleen voor particulieren).

Als ik dit ding naar de Apple store doe voor een reparatie, weet iemand hoeveel dat zou kosten? Ik zou het aan Apple rechtstreeks vragen, maar support na 1 jaar kan je ook op je buik schrijven |:(

[ Voor 10% gewijzigd door HuRRaCaNe op 12-06-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
HuRRaCaNe schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:23:
Het lijkt met deze 2016/2017 modellen haast onvermijdelijk, en bij mij is het nu ook gebeurd...

Na de laatste update is mijn rechter speaker "gepopt" en die produceert geen hoge tonen meer, alleen nog lage tonen. Omdat de computer is aangekocht door het bedrijf staat hier geen garantie meer op (europese bescherming geldt alleen voor particulieren).

Als ik dit ding naar de Apple store doe voor een reparatie, weet iemand hoeveel dat zou kosten? Ik zou het aan Apple rechtstreeks vragen, maar support na 1 jaar kan je ook op je buik schrijven |:(
Waarschijnlijk gaan ze dan de topcase vervangen. Dat kost ongeveer 500 euro als je geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

MelvinW schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Waarschijnlijk gaan ze dan de topcase vervangen. Dat kost ongeveer 500 euro als je geen garantie meer hebt.
Is dat echt zo duur? De batterij vervangen kost dacht ik € 129,-? En dan vervangen ze toch ook de hele topcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:55
MelvinW schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:31:
[...]

De prijs is voor mij in principe geen probleem voor mezelf want het bonnetje kan ik binnenbrengen als onkosten, maar is het niet een beetje belachelijk van Apple 8)7 Laptop van 3000 euro met een probleem waar (aldus het internet) blijkbaar veel mensen last van hebben. Van de 15 laptops loopt hier nog iemand rond met een geplofte speaker :'(

Vóór deze generatie macbook pro's ben ik nog nooit een andere laptop tegengekomen waar "geplofte speakers" überhaupt een probleem is dat bestaat :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
HuRRaCaNe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:48:
[...]
Vóór deze generatie macbook pro's ben ik nog nooit een andere laptop tegengekomen waar "geplofte speakers" überhaupt een probleem is dat bestaat :F
Dat kan komen omdat Apple bij de nieuwe MBP de speakers anders aansluit dan andere laptopmakers.
Apple says that it has redesigned the speakers to ensure "maximize air displacement," as well as connect them directly to system power, allowing up to three times more peak power.
Bron

Trust me, I'm an engineer

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste