USB-C is echt heerlijk. Een kabel om je laptop aan te koppelen. Let wel op dat de USB poorten in de monitor alleen USB 2.0 ondersteunen. Voor USB 3.0 zou het thunderbolt moeten ondersteunen. Thunderbolt displays zijn weer een pak duurder.GeeMoney schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:26:
Zojuist het volgende besteld:
[afbeelding]
En om het af te maken twijfel ik nog tussen de LG27UD66P of LG27UD88P . (die laatste is USB-C en zilver, de eerste is Wit en HDMI2.0)
Uiteraard is de USB-C ook weer 135 euro duurder
Een Eizo CG248-4K zou ik dan op zich ook een best interessant model vinden (voor mijn werkafstand is 24" prima), maar dat heeft geen USB-C natuurlijk.Grin schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:36:
Wanneer je een laptop koopt van ruim drie en een half duizend Euro (holy sh*t wat een geld voor een laptop!) dan moet je niet gaan nadenken over 135 Euro extra voor een extern scherm, gewoon de beste kopen.
Dat is wel een goed punt denk ik, ik kies zo mogelijk ook voor een ANSI layout, maar er zijn natuurlijk ook mensen die ISO prettiger vinden.CyBeRSPiN schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:35:
@GeeMoney NL toetsenbord? Heb zelf noodgedwongen een 'International English', maar had 10x liever een 'US English' gehad. Die halve enter-toets is echt zwaar irritant, ik typ continu op de '\'.
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 12-02-2018 17:52 ]
Ik ben er aan gewend geraakt. Mijn huidige MBPr heeft ook een NL layout..CyBeRSPiN schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:35:
@GeeMoney NL toetsenbord? Heb zelf noodgedwongen een 'International English', maar had 10x liever een 'US English' gehad. Die halve enter-toets is echt zwaar irritant, ik typ continu op de '\'.
Je hebt gelijk ook, die 135 kan er dan ook nog wel bijHEY_DUDE schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:39:
[...]
USB-C is echt heerlijk. Een kabel om je laptop aan te koppelen. Let wel op dat de USB poorten in de monitor alleen USB 2.0 ondersteunen. Voor USB 3.0 zou het thunderbolt moeten ondersteunen. Thunderbolt displays zijn weer een pak duurder.
Ik ga voor de 88 .
[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 12-02-2018 19:29 ]
volgens mij bedoel je de 27UD68-P en de 27UD88-WGeeMoney schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:26:
Zojuist het volgende besteld:
[afbeelding]
En om het af te maken twijfel ik nog tussen de LG27UD66P of LG27UD88P . (die laatste is USB-C en zilver, de eerste is Wit en HDMI2.0)
Uiteraard is de USB-C ook weer 135 euro duurder
De eerste is zwart en heeft geen usb-c, de 2e is wit en heeft wel usb-c.
de 27UD88 ben ik nog niet in zwarte variant tegengekomen. Anders had ik die zelf wel gekocht.
Dat witte zie je echter alleen maar aan de achterkant van het apparaat.
Ik heb zelf ook de 27UD88-W, uitstekende monitor. Gebruik hem zelf met een 13" 2016 tbMBP.
Hou er wel rekening mee dat de monitor maar 60W laadstroom levert. Dat is voor de 13"
voldoende om op full-load op te blijven laden. Echter de 15" heeft daar 87W voor nodig.
Kortom als je laptop een tijdje op full-load draait, dan zal die wel leeg lopen.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Excuus, ik bedoel de 27UD69-P en de 27UD88-W .Ondanks de -W bij de 88 is hij toch zilver met zwart begreep ik.henri8096 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:05:
[...]
volgens mij bedoel je de 27UD68-P en de 27UD88-W
De eerste is zwart en heeft geen usb-c, de 2e is wit en heeft wel usb-c.
de 27UD88 ben ik nog niet in zwarte variant tegengekomen. Anders had ik die zelf wel gekocht.
Dat witte zie je echter alleen maar aan de achterkant van het apparaat.
Ik heb zelf ook de 27UD88-W, uitstekende monitor. Gebruik hem zelf met een 13" 2016 tbMBP.
Hou er wel rekening mee dat de monitor maar 60W laadstroom levert. Dat is voor de 13"
voldoende om op full-load op te blijven laden. Echter de 15" heeft daar 87W voor nodig.
Kortom als je laptop een tijdje op full-load draait, dan zal die wel leeg lopen.
Maar die heeft dus wel USB-C en dat opladen met 60W is voldoende verwacht ik. De keren dat ik hem full load ga gebruiken kan ik altijd de lader er nog bij pakken.
Alleen de rand, de hele achterkant is wit.GeeMoney schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:41:
[...]
Ondanks de -W bij de 88 is hij toch zilver met zwart begreep ik.
Vanaf de voorkant zie je dus geen wit, van de achterkant alleen maar . . . .

Het probleem dat ik heb is dat ik vaak niet de scaling kan kiezen. Behalve als ik de laptop heb uitgeschakeld en weer opstart. Als ‘ie in sluimerstand komt dan staat ‘ie weer in 1920 resolutie wat ik te groot vind.
Onderzoek op Google heeft mij geleerd dat dit een bekend probleem is. Ook na het resetten van de NVRAM blijft dit probleem terugkomen.
Denken jullie dat als ik de monitor inruil voor de 27UD88 met type C aansluiting dit probleem is verholpen?
De 27UD88 heeft als eigenaardigheid dat die niet goed uit de slaap komt samen met de MBP. (via usb-c)Menace_1981 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:01:
Ik heb vorige week de 27UD69–P gekocht en die is aangesloten op de Elgato Thunderbolt 3 dock via displayport.
Het probleem dat ik heb is dat ik vaak niet de scaling kan kiezen. Behalve als ik de laptop heb uitgeschakeld en weer opstart. Als ‘ie in sluimerstand komt dan staat ‘ie weer in 1920 resolutie wat ik te groot vind.
Onderzoek op Google heeft mij geleerd dat dit een bekend probleem is. Ook na het resetten van de NVRAM blijft dit probleem terugkomen.
Denken jullie dat als ik de monitor inruil voor de 27UD88 met type C aansluiting dit probleem is verholpen?
(mijn workaround, macbook dichtklappen kabeltje er uit, macbook wakker maken dan pas kabeltje er weer in)
Schaling gaat tot nu toe altijd goed.
Op de 27UD69P heb ik geen problemen met mijn huidige mid-2012 MBPr.henri8096 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:19:
[...]
De 27UD88 heeft als eigenaardigheid dat die niet goed uit de slaap komt samen met de MBP. (via usb-c)
(mijn workaround, macbook dichtklappen kabeltje er uit, macbook wakker maken dan pas kabeltje er weer in)
Geen idee wat een realistische prijs is daarvoor?
Thanks, ik heb zo’n south ding standaard waar de macbook dichtgeklapt in zit. Betekent dit dat ik alleen de kabel erin en eruit moet halen om ‘m wakker te maken. Irritant dit...henri8096 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:19:
[...]
De 27UD88 heeft als eigenaardigheid dat die niet goed uit de slaap komt samen met de MBP. (via usb-c)
Macbook pro 15” 2017 overigens.
15" model toch? Er van uit gaan dat het toestel +-3300€ nieuw kost, btw er vanaf is nog 2700€ ongeveer voor nieuw toestel.Lyca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:08:
Heeft er hier iemand al eens een 2017 Macbook Pro verkocht? Ik heb iemand die mij dat aan het vragen is, maar ik heb er echt geen idee van. Hij heeft de i7 2,9Ghz/560/512SSD.
Geen idee wat een realistische prijs is daarvoor?
Daar tussen de 500 en de 300€ nog af naar gelang de staat. Tussen de 2200 en de 2400€ zou ik zeggen.
Heb ik ook idd.. Hij pakt ook niet altijd het display als ik 'm inplug.henri8096 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Na een half jaar dagelijks op zowel een 15" 2017 MBP (privé) als een 15" 2014MBP (werk) te werken moet ik zeggen ik het nieuwe toetsenbord fijner vind voelen, het voelt strakker, maar dat ik toch liever op de oude type omdat ik daarmee minder fouten maak en bepaalde toetsen makkelijker kan onderscheiden zonder te hoeven kijken.
Maar als je het hele beeld bekijkt geef ik toch de voorkeur aan de 2017, voornamelijk vanwege het touchpad.
[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 13-02-2018 21:54 ]
Mixed Reality dev
Waarom reken je de BTW eraf, die heeft de verkoper ook gewoon af moeten dragen. (tenzij zakelijk) in dat laatste geval zou ik oppassen aangezien je dan geen consumentengarantie kan claimen na 1 jaar ouderdom.n0sTRa schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:11:
[...]
15" model toch? Er van uit gaan dat het toestel +-3300€ nieuw kost, btw er vanaf is nog 2700€ ongeveer voor nieuw toestel.
Daar tussen de 500 en de 300€ nog af naar gelang de staat. Tussen de 2200 en de 2400€ zou ik zeggen.
Nieuw is hij 3300,- als hij max 4-5 maanden oud is en hij ziet er echt nog heel knap uit dan lijkt mij 2750,- euro een mooi bedrag.
Ik zou me wel even afvragen waarom iemand zo’n duur apparaat nu alweer verkoopt.
Perslucht gaat beter werken dan de boel forceren, geloof me.TweakTweet schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:40:
wat alleen verholpen wordt door een paar keer flink hard te drukken.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
De macbook altijd dichgeklapt houden gaat niet zo best werken.Menace_1981 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:13:
[...]
Thanks, ik heb zo’n south ding standaard waar de macbook dichtgeklapt in zit. Betekent dit dat ik alleen de kabel erin en eruit moet halen om ‘m wakker te maken. Irritant dit...
Macbook pro 15” 2017 overigens.
Dat lukt bij mij ook niet zonder problemen.

Ik werk echter veel met 2 schermen,
in FCPX heb ik bijvoorbeeld altijd de lijst met clips op het scherm van de macbook staan.
Dus ik klap vrijwel altijd mijn macbook weer open
en haal m uit de slaap voordat ik de monitor kabel er in stop.
Ik gebruik zo'n raindesign mstand B.T.W.
Yep, iknow. Had nu alleen echt haast en het toetsenbord nodig, ik had/heb geen perslucht in huis maar zal dat maar even gaan halen in de komende dagen (bij de Action te koop toch?)TucanoItaly schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:51:
[...]
Perslucht gaat beter werken dan de boel forceren, geloof me.
Dit is mijn eerste eigen MacBook maar wel ervaring met eerdere generaties. Ik vind dit nieuwe toetsenbord vele malen beter typen dan de oudere (best grappig dat de meeste mensen het op het begin vreselijk vinden) en het track/touchpad is inderdaad fantastisch.Menesis schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:52:
@TweakTweet Yep, mijn spatiebalk deed het nu ook minder. Heb zojuist de stofzuiger op zijn zwakste stand eroverheen gehaald en het werkt weer. Maar ik weet niet of ik het kan aanbevelen...![]()
Na een half jaar dagelijks op zowel een 15" 2017 MBP (privé) als een 15" 2014MBP (werk) te werken moet ik zeggen ik het nieuwe toetsenbord fijner vind voelen, het voelt strakker, maar dat ik toch liever op de oude type omdat ik daarmee minder fouten maak en bepaalde toetsen makkelijker kan onderscheiden zonder te hoeven kijken.
Maar als je het hele beeld bekijkt geef ik toch de voorkeur aan de 2017, voornamelijk vanwege het touchpad.
Wat voor stof en troep er allemaal uitwaait is niet normaal, toch raar dat die troep blijkbaar niet al te makkelijk het oude toetsenbord in kon glibberen?
Het kon er net zo makkelijk weer uit vermoed ikCT schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:17:
Heb nu ook een bus perslucht naast m'n macbook staan, is toch wel een van de essentiële accessoires
Wat voor stof en troep er allemaal uitwaait is niet normaal, toch raar dat die troep blijkbaar niet al te makkelijk het oude toetsenbord in kon glibberen?
Ja én het leverde waarschijnlijk minder problemen op doordat er meer ruimte over was qua 'travel'GeeMoney schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:18:
[...]
Het kon er net zo makkelijk weer uit vermoed ik
Nee, de Action heeft ze niet meer. Tenzij toevallig jouw Action er nog een paar over heeft. Erg jammer, maar ik zou gewoon deze bestellen:TweakTweet schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:02:
[...]
Yep, iknow. Had nu alleen echt haast en het toetsenbord nodig, ik had/heb geen perslucht in huis maar zal dat maar even gaan halen in de komende dagen (bij de Action te koop toch?)
pricewatch: Gembird CK-CAD4
Die is 600 ml en geloof me, dat is niet te veel... Ik heb er meerdere besteld, voor thuis en voor op het werk.

Ja, op het pookje drukken en hem daarna naar je toe drukken . . . . .Menace_1981 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:39:
Zijn er hier mensen met een LG UD88 die weten hoe je de knipperende LED kunt uitzetten als de monitor in standby staat?

Ik heb er ook al naar zitten zoeken.

Ja dat heb ik nu ook gedaan, maar is wel irritant. Jammer dat je dat lampje dus niet kunt uitzetten.henri8096 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:54:
[...]
Ja, op het pookje drukken en hem daarna naar je toe drukken . . . . .![]()
spoiler:Oftewel de monitor uitzetten.
Ik heb er ook al naar zitten zoeken.
Nou, Zowel de action in Heerlen als in Malden en meerdere plekken in Nijmegen hebben ze nog ?TucanoItaly schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:12:
[...]
Nee, de Action heeft ze niet meer. Tenzij toevallig jouw Action er nog een paar over heeft. Erg jammer, maar ik zou gewoon deze bestellen:
pricewatch: Gembird CK-CAD4
Die is 600 ml en geloof me, dat is niet te veel... Ik heb er meerdere besteld, voor thuis en voor op het werk.
Gewoon onder de rivieren blijven
Ik twijfel heel erg tussen 4 configuraties van de Macbook Pro 13inch:
- Base model (8gb,128gb)
- Base model (16gb,128gb)
- Tweede model (8gb,256gb)
- Tweede model (16gb,256gb)
Ook wil ik bijvoorbeeld Netflix/Twich kijken. Gamen zal ik er niet op doen. Daar hebben we een Xbox voor.
Ben nieuw op het gebied van app dev dus heb momenteel nog geen idee wat nodig is. (Buiten een extra scherm)
Backups van telefoons e.d. zal ik op een externe schijf gaan doen.
Nu denk ik dat ik wel weg kom met het base model (8gb, 128gb). Maar kan er naast zitten vandaar mijn post
Echter wil ik nu gewoon eens een laptop kopen met de specs die ik nodig heb. Dus niet maar bij klikken omdat het toch bijna niks scheelt.
Ik wil wel graag minimaal 3 jaar met de laptop doen.
Iemand die hetzelfde op de laptop doen die mij wat kan helpen met ervaringen?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
8Gb is best riant op een Mac hoor. Stuk efficiënter dan Windows op een vergelijkbare machine. En voor jouw doel denk ik ruim zat voor 3 jaar.JSchut schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:13:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een Macbook Pro.
Ik twijfel heel erg tussen 4 configuraties van de Macbook Pro 13inch:Ik wil er voornamelijk webdev (Apache, Mariadb, PHP, SequelPro, Sublime, Chrome etc) en app dev op doen. Optioneel een klein beetje photoshop.
- Base model (8gb,128gb)
Ook wil ik bijvoorbeeld Netflix/Twich kijken. Gamen zal ik er niet op doen. Daar hebben we een Xbox voor.
Ben nieuw op het gebied van app dev dus heb momenteel nog geen idee wat nodig is. (Buiten een extra scherm)
Nu denk ik dat ik wel weg kom met het base model (8gb, 128gb). Maar kan er naast zitten vandaar mijn postElke upgrade is maar een klein bedrag meer waardoor ik altijd weer richting de duurdereconfigs ga
Echter wil ik nu gewoon eens een laptop kopen met de specs die ik nodig heb. Dus niet maar bij klikken omdat het toch bijna niks scheelt.
Ik programmeer niet maar doe wel aan fotoshop en videobewerking, heb een 2012 MBP gekocht eind 2016 met SSD (en daarnaast een 500Gb interne normale disk voor storage) maar wel met 12GB RAM om de tragere processor te compenseren en dat is méér dan ruim genoeg voor alle applicaties tegelijk.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Als je minimaal 3 jaar wilt doen met de laptop, ga dan echt voor de 256GB SSD. De 128GB variant is gewoon te weinig. Besef ook dat je je laptop niet meer kan upgraden na aanschaf, en aangezien je er minimaal 3 jaar mee wilt gaan doen, moet je je even afvragen of 8GB dan ruim voldoende is voor jou.JSchut schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:13:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een Macbook Pro.
Ik twijfel heel erg tussen 4 configuraties van de Macbook Pro 13inch:Ik wil er voornamelijk webdev (Apache, Mariadb, PHP, SequelPro, Sublime, Chrome etc) en app dev op doen. Optioneel een klein beetje photoshop.
- Base model (8gb,128gb)
Nu denk ik dat ik wel weg kom met het base model (8gb, 128gb). Maar kan er naast zitten vandaar mijn postElke upgrade is maar een klein bedrag meer waardoor ik altijd weer richting de duurdereconfigs ga
hi!
Dit is ook de reden dat ik neig naar 16gb, 256gb.RWK__ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:14:
[...]
Als je minimaal 3 jaar wilt doen met de laptop, ga dan echt voor de 256GB SSD. De 128GB variant is gewoon te weinig. Besef ook dat je je laptop niet meer kan upgraden na aanschaf, en aangezien je er minimaal 3 jaar mee wilt gaan doen, moet je je even afvragen of 8GB dan ruim voldoende is voor jou.
Behoorlijk prijsverschil. Vandaar de twijfel. Als ik he niet nodig heb dan is het zonde.
Prijsverschil is idd erg groot ja, maar over die drie jaar, valt het volgens mij wel mee. Kijk je trouwens naar het model met of zonder Touchbar?JSchut schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:16:
[...]
Dit is ook de reden dat ik neig naar 16gb, 256gb.
Behoorlijk prijsverschil. Vandaar de twijfel. Als ik he niet nodig heb dan is het zonde.
Ik heb er een zonder TouchBar te koop indien je daar geïnteresseerd in bent. Stuur maar een dm als je geïnteresseerd bent.
hi!
Zonder touchbar.RWK__ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:23:
[...]
Prijsverschil is idd erg groot ja, maar over die drie jaar, valt het volgens mij wel mee. Kijk je trouwens naar het model met of zonder Touchbar?
Ik heb er een zonder TouchBar te koop indien je daar geïnteresseerd in bent. Stuur maar een dm als je geïnteresseerd bent.
Prijsverschil is idd groot. 460 euro (1410 vs 1.870) 30% meer.
Kan je eens een foto daarvan posten?AdrianoG schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:10:
Vandaag bij het schoonmaken van m'n scherm de bezel onder het scherm waar de tekst 'Macbook Pro' staat helaas gebarsten.. Ik heb absoluut niet hard gedrukt en na een beetje googlen lees ik meerdere met deze klachten... Kan wel janken!
Wat zijn daarvan de volgen (behalve cosmetisch), volgens mij zitten er antennes onder voor de verschillende draadloze verbindingen, toch? Die zaten altijd in het scharnier maar dat is nu onderdeel van de aluminium unibody-constructie, dus hebben ze dat daarheen verplaatst.
Toevallig MBP met creditcard betaald? Wellicht dekt je aankoop verzekering het (180 dagen). Alternatief: heb je een all-risk inboedelverzekering (d.w.z. met binnendekking)?AdrianoG schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:10:
Vandaag bij het schoonmaken van m'n scherm de bezel onder het scherm waar de tekst 'Macbook Pro' staat helaas gebarsten.
Er zit wel een maximumbedrag wat vergoed wordt door de creditcard-verzekering, maar zeker proberenTucanoItaly schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:23:
[...]
Toevallig MBP met creditcard betaald? Wellicht dekt je aankoop verzekering het (180 dagen). Alternatief: heb je een all-risk inboedelverzekering (d.w.z. met binnendekking)?
Zou ik het best kunnen wachten met de aanschaf van een 13 inch tot de refresh met een 8ste generatie processor? Ik ga er namelijk een beetje vanuit dat ook de 13 inch de dualcore gaat verruilen voor een quad core. Dat zou nogal een boost aan de prestaties betekenen namelijk.
Dus ik heb een MBP 13" (no touchbar) uit late 2016.
Ik ben nu al eventjes aan het kijken om een 4K monitor erop aan te sluiten. Zo heb ik een 2-1, dekstop en laptop. Clamshell modus dus (via bluetooth muis & toetsenbord).
Zoals jullie weten zijn er maar 2 USB-C poorten erop.
De beste en gemakkelijkste optie is een 4k monitor kopen met USB-C aansluiting, maar die zijn redelijk prijzig, incl. luidsprekers liefst.
Dus ik dacht een 4k monitor te kopen met Displayport (ook incl speakers) en een soort adapter/speciale kabel te gebruiken (USB-C -> Displayport)
Ik weet dus wel dat je de voeding/power van de MBP apart zal moeten houden (huidige oplader) & de monitor niet als USB-Hub kunt gebruiken, maar dat heb ik niet veel nodig.
Zijn er mensen die het zo doen, de iets goedkopere oplossing dus.
oja, ik vond nog een speciale kabel:
https://plugable.com/products/usbc-dp
Graag wat verduidelijking vooraleer ik over ga tot aankoop
[ Voor 3% gewijzigd door Jonas89 op 22-02-2018 16:10 ]
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb onlangs 539 euro betaald voor een LG 27UD88 .Jonas89 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:08:
Ik heb een vraagje; hopelijk kunnen jullie mij de beste oplossing geven:
Dus ik heb een MBP 13" (no touchbar) uit late 2016.
Ik ben nu al eventjes aan het kijken om een 4K monitor erop aan te sluiten. Zo heb ik een 2-1, dekstop en laptop. Clamshell modus dus (via bluetooth muis & toetsenbord).
Zoals jullie weten zijn er maar 2 USB-C poorten erop.
De beste en gemakkelijkste optie is een 4k monitor kopen met USB-C aansluiting, maar die zijn redelijk prijzig, incl. luidsprekers liefst.
Dus ik dacht een 4k monitor te kopen met Displayport (ook incl speakers) en een soort adapter/speciale kabel te gebruiken (USB-C -> Displayport)
Ik weet dus wel dat je de voeding/power van de MBP apart zal moeten houden (huidige oplader) & de monitor niet als USB-Hub kunt gebruiken, maar dat heb ik niet veel nodig.
Zijn er mensen die het zo doen, de iets goedkopere oplossing dus.
oja, ik vond nog een speciale kabel:
https://plugable.com/products/usbc-dp
Graag wat verduidelijking vooraleer ik over ga tot aankoop
Deze doet 4k @ 60Hz en via USB-C. De reguliere displayport variant van dit scherm is slechts 94 euro goedkoper maar dan zit je weer met extra kabels en verloopjes te rommelen.
De 13" heeft ook nog eens meer dan genoeg aan de 60W laad capaciteit van de USB-C.
En als dat boven je budget is moet je wellicht snel even op vraag en aanbod kijken naar de LG 27 UD69P . Een (betrouwbare) tweaker heeft deze te koop staan voor een mooi prijsje ten opzichte van een nieuwe.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 22-02-2018 19:10 ]
Bij die LG 27UD88 zitten er geen speakers in. I know zo goed zijn de ingebouwde monitor speakers niet, maar voor mij wel. En anders moet ik nog externe luidsprekers bijkopen.GeeMoney schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:09:
[...]
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb onlangs 539 euro betaald voor een LG 27UD88 .
Deze doet 4k @ 60Hz en via USB-C. De reguliere displayport variant van dit scherm is slechts 94 euro goedkoper maar dan zit je weer met extra kabels en verloopjes te rommelen.
De 13" heeft ook nog eens meer dan genoeg aan de 60W laad capaciteit van de USB-C.
En als dat boven je budget is moet je wellicht snel even op vraag en aanbod kijken naar de LG 27 UD69P . Een (betrouwbare) tweaker heeft deze te koop staan voor een mooi prijsje ten opzichte van een nieuwe.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Grin schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:19:
[...]
Kan je eens een foto daarvan posten?
Wat zijn daarvan de volgen (behalve cosmetisch), volgens mij zitten er antennes onder voor de verschillende draadloze verbindingen, toch? Die zaten altijd in het scharnier maar dat is nu onderdeel van de aluminium unibody-constructie, dus hebben ze dat daarheen verplaatst.

Nope, niet met creditcard. Wel een all risk inboedelverzekering maar heb eerlijk gezegd weinig zin in al het gedoe..TucanoItaly schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:23:
[...]
Toevallig MBP met creditcard betaald? Wellicht dekt je aankoop verzekering het (180 dagen). Alternatief: heb je een all-risk inboedelverzekering (d.w.z. met binnendekking)?
Heb MacBook heeft toch speakers? Die klinken een stuk beter dan die in m’n Dell monitor.Jonas89 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:06:
[...]
Bij die LG 27UD88 zitten er geen speakers in. I know zo goed zijn de ingebouwde monitor speakers niet, maar voor mij wel. En anders moet ik nog externe luidsprekers bijkopen.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dit gaat sowieso gedoe opleveren, vrees ik... Wellicht is het het waard om een support ticket te openen, als er verder geen zichtbare schade is aan de laptop dan is het wellicht mogelijk dat ze het op productie fout gooien.AdrianoG schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:57:
Nope, niet met creditcard. Wel een all risk inboedelverzekering maar heb eerlijk gezegd weinig zin in al het gedoe..
Inclusief BT toetsenbord en magic mouse 2. Scherm is ook al binnen en is uiteindelijk de LG27UD88 geworden. (USB-C 60W laadvermogen en 4k @ 60hz)
Zodra de setup draait laat ik mijn bevindingen weten, ben vooral benieuwd of ik kan wennen aan die escape toets op de touchbar
En het touchpad is als het goed is nog beter dan die van mijn huidige mid-2012.
En wat zijn die touchbars toch onvoorstelbaar goed, niet alleen qua mogelijkheden maar ook materiaalkeuze. Laatst een dell xps touchbar vervloekt en over de goedkopere asus/toshiba notebooks maar te zwijgen
[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 26-02-2018 21:25 ]
Vraag: heeft iemand al een kwalitatieve en praktische oplossing gevonden ter vervanging van de MagSafe?
Ik kom na een uurtje Googlen niets van kwaliteit tegen eigenlijk.
Enige lijkt de Griffin Breaksafe, alleen die heeft geen 87w output lijkt wel en is dus niet geschikt voor de 15". En daarnaast veel te snel los klikt volgens de reviews.
De Vinpok Bolt leek interessant. In ieder geval mooi subtiel, alleen lijkt toch ook weer zo'n kickstarter hoax met kortsluitende kabels te zijn en dus eigenlijk ook gewoon rommel, zoals tig andere kickstarter projecten.
Iemand? Je zou toch denken dat er na 1,5 jaar wel iets moet zijn toch...
Jij hebt gekozen voor de 3.1 i7?SylvainVII schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 01:02:
En hier komt er begin volgende week ook een nieuwe binnen. Een maxed out 15" 2017 (op SSD ruimte na dan), hiephoi!
Vraag: heeft iemand al een kwalitatieve en praktische oplossing gevonden ter vervanging van de MagSafe?
Ik kom na een uurtje Googlen niets van kwaliteit tegen eigenlijk.
Enige lijkt de Griffin Breaksafe, alleen die heeft geen 87w output lijkt wel en is dus niet geschikt voor de 15". En daarnaast veel te snel los klikt volgens de reviews.
De Vinpok Bolt leek interessant. In ieder geval mooi subtiel, alleen lijkt toch ook weer zo'n kickstarter hoax met kortsluitende kabels te zijn en dus eigenlijk ook gewoon rommel, zoals tig andere kickstarter projecten.
Iemand? Je zou toch denken dat er na 1,5 jaar wel iets moet zijn toch...
Ik vond de meerprijs voor 300mhz beter passen in de 1TB SSD.
Best grappig, zoveel mensen, zoveel wensen
De MagNeo is wel goed. Ik heb 'm en helaas is hij niet "reversible", d.w.z. hij heeft een boven- en onderkant. Maar als "verzekeringetje" is het prima. Een echt elegante vervanging is het niet.SylvainVII schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 01:02:
kwalitatieve en praktische oplossing gevonden ter vervanging van de MagSafe
https://www.indiegogo.com...-usb-c-magnetic-adapter#/
Maar ik zou gewoon eens nadenken of je wel echt MagSafe wilt vervangen; gebruik je 'm vaak in een situatie waarbij het snoer door een loopruimte loopt? Wellicht is een externe accu of een inboedelverzekering-met-buitendekking wel handiger?
Nice!! Veel plezier er meeEn hier komt er begin volgende week ook een nieuwe binnen. Een maxed out 15" 2017 (op SSD ruimte na dan), hiephoi!

Hehe ik idd liever de snelste CPU dan €480,- neertikken voor 500gb SSD.GeeMoney schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:27:
[...]
Jij hebt gekozen voor de 3.1 i7?
Ik vond de meerprijs voor 300mhz beter passen in de 1TB SSD.
Best grappig, zoveel mensen, zoveel wensen.
Dat bedrag ga ik wrs er nog wel in stoppen, maar dan in de vorm van een 1TB Samsung T5 oid. Is idd persoonlijk dat ik niet zo enorm veel intern nodig heb, omdat ik meestal on the road aan 1, hoogstens 2, video/foto projecten tegelijk werk en met 1 externe HDD mee ter backup. Eenmaal thuis archiveer/backup ik alles weer op andere externe HDD's.
Hmm, ook weer zo'n twijfelachtig crowdfunding ding, idd ook niet bepaald elegant nee haha.. hoe bevalt hij jou? Qua "stickyness" van de magneet oke en laad hij je 15" correct? Opzich is dat non reversible wel mee te leven..TucanoItaly schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:28:
[...]
De MagNeo is wel goed. Ik heb 'm en helaas is hij niet "reversible", d.w.z. hij heeft een boven- en onderkant. Maar als "verzekeringetje" is het prima. Een echt elegante vervanging is het niet.
https://www.indiegogo.com...-usb-c-magnetic-adapter#/
Maar ik zou gewoon eens nadenken of je wel echt MagSafe wilt vervangen; gebruik je 'm vaak in een situatie waarbij het snoer door een loopruimte loopt? Wellicht is een externe accu of een inboedelverzekering-met-buitendekking wel handiger?
[...]
Nice!! Veel plezier er mee
Zelf nog nooit onbewust over de kabel gestruikeld dat je dacht "oei, dat had zonder magsafe fout gegaan". Is echt meer het gebruiksgemak. Dat je de laptop oppakt, al aan de wandel bent en de kabel er af tikt met 1 vinger om verderop even bij een collega gaat zitten oid.
Hij laadt correct, het is een echte USB-C kabel. Hij zit vrij losjes. Het is echt om ongevallen te voorkomen. Niet zozeer bedoeld voor het gebruikersgemak, daar is het gewoon niet de goede oplossing voor.SylvainVII schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:28:
Hmm, ook weer zo'n twijfelachtig crowdfunding ding, idd ook niet bepaald elegant nee haha.. hoe bevalt hij jou? Qua "stickyness" van de magneet oke en laad hij je 15" correct? Opzich is dat non reversible wel mee te leven..
Zoals jij het gebruik schetst, zou ik haast zeggen: probeer gewoon eens met de gewone laadkabel. Je zult misschien (net als ik) tot de conclusie komen dat het eigenlijk heel prettig werkt.
Thanks, good to know! En ja, laten we het hopen, ga het zien komende week!TucanoItaly schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:41:
[...]
Hij laadt correct, het is een echte USB-C kabel. Hij zit vrij losjes. Het is echt om ongevallen te voorkomen. Niet zozeer bedoeld voor het gebruikersgemak, daar is het gewoon niet de goede oplossing voor.
Zoals jij het gebruik schetst, zou ik haast zeggen: probeer gewoon eens met de gewone laadkabel. Je zult misschien (net als ik) tot de conclusie komen dat het eigenlijk heel prettig werkt.
<Zinloze tekst hier>
Tot nu toe werkt alles prima en heb ik nog geen problemen ondervonden met de TouchBar en de escape toets. Wel even vreemd dat hij geen feedback geeft net als de andere toetsen maar dar ben je dus blijkbaar snel aan gewend.
Gelijk mijn LG27UD88-W aangesloten en dat werkt prima, geen haperingen of stotteringen meer en volledig 4k@ 60Hz. Tevens doet hij dienst als USB hub voor mijn lightning kabel en printer, echt perfect.
Enige wat echt opvalt en wennen is, is het geluid van het toetsenbord. Deze hoor je veel beter dan het oude toetsenbord.
Ook heb ik mijn "rechtermuisknop" aangepast van 'rechterbenedenhoek' naar 'met twee vingers' . Het touchpad is dusdanig groot dat naar de rechterbenedenhoek een onnatuurlijke verschuiving van mijn hele hand vraagt. Hier had ik op de oude MBPr geen last van.
Voor de liefhebbers een snelle nacht foto:
https://gathering.tweaker...message/54425305#54425305
[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 28-02-2018 10:03 ]
Grappig dat je dat zegt van het toetsenbord. Ik vind het qua geluid wel meevallen. Mijn vingers vliegen over het toetsenbord en worden bijna muzikaal begeleid door het heerlijke geluid van de toetsaanslag.
Paar weken geleden nog eens een stuk tekst op een oudere Macbook Pro (2014) getypt en dat was toch wel een stuk sponziger. Ook het geluid vond ik minder.
Natuurlijk is alles weer een kwestie van smaak en wennen. Alhoewel ik praktisch niet heb moeten wennen aan het butterfly toetsenbord. Wel is v2 van dit butterfly toetsenbord een stuk fijner dan dat van de Macbook (uit 2015). Daar vond ik het meteen vanaf de eerste seconde niet fijn typen...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

[ Voor 89% gewijzigd door Cardwizard op 01-03-2018 10:39 ]
Sinds vandaag ook de LG 27UD88; zeer tevreden van. Maar ik een vraagje:GeeMoney schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:21:
Tegen alle verwachtingen in kan ik morgen al mijn nieuwe MBPr met touchbar verwachten. Oorspronkelijke leverdatum zou 6 maart zijn. (Besteld op 12-02) .
Inclusief BT toetsenbord en magic mouse 2. Scherm is ook al binnen en is uiteindelijk de LG27UD88 geworden. (USB-C 60W laadvermogen en 4k @ 60hz)
-Als ik mijn Macbook sluimer via het scherm, sluimert hij mooi af en gaat hij in power saving mode. Maar dan blijft de LED flikkeren omdat hij in standy staat. (Op spatie bluetooth toetsenbord duwen om te ontwaken)
Maar ik slaap in die kamer dus dat gaat niet.

Dus nu sluit ik mijn macbook volledig af via het scherm, dan monitor apart.
Maar dus ik moet dan via de Macbook zelf hem aanzetten/open klappen?
Ik had het zo “omslachtig” verwacht...
Volgens mij is dat een bekend "probleem" inderdaad.Jonas89 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:23:
[...]
Sinds vandaag ook de LG 27UD88; zeer tevreden van. Maar ik een vraagje:
-Als ik mijn Macbook sluimer via het scherm, sluimert hij mooi af en gaat hij in power saving mode. Maar dan blijft de LED flikkeren omdat hij in standy staat. (Op spatie bluetooth toetsenbord duwen om te ontwaken)
Maar ik slaap in die kamer dus dat gaat niet.![]()
Dus nu sluit ik mijn macbook volledig af via het scherm, dan monitor apart.
Maar dus ik moet dan via de Macbook zelf hem aanzetten/open klappen?
Ik had het zo “omslachtig” verwacht...
Heb je in het menu de Power LED al op Off gezet?
LG is hardleers zie ik, bijna elk huidig model van ze heeft deze eigenaardigheid.Ondanks dat je in het menu de Power LED op "Off" zet, blijft hij inStandby doodleuk knipperen.
Zo te zien zijn niet van plan dit aan te passen en zal je met een stukje tape aan de gang moeten ben ik bang.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 01-03-2018 21:15 ]
Ja.GeeMoney schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:02:
[...]
Volgens mij is dat een bekend "probleem" inderdaad.
Heb je in het menu de Power LED al op Off gezet?
Hoe doe jij het precies ?
Je bed naar een andere kamer verplaatsen
Zonder gekheid, ik heb een apart kantoor en slaap dus niet in de kamer.
Als ik thuiswerk hang ik hem aan het scherm en als ik weg ga of klaar ben met werken dan sluimer ik de MacBook en druk het scherm fysiek uit met de knop aan de onderkant.
[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 01-03-2018 21:16 ]
Iemand een idee?
Als je dichtbij een Store woont, kan je vroeg in de ochtend (liefst wanneer ze open gaan) langsgaan. Dan wordt je wel geholpen, reken dan wel op dat je misschien even moet wachten (max een uur).SirWInsalot schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:32:
Ik heb sinds afgelopen week een paarse ''vlek'' op m'n MBP 2016 bij het afspelen of bekijken van donkere kleuren. Nou probeer ik al dagen een afspraak te maken voor de Apple Store in A'dam, Den Haag of Haarlem, maar het is altijd vol! Telefonisch een afspraak maken is ook geen optie, want dan krijg je weer een lulverhaal dat zij een identieke agenda voor zich hebben als ik bij de support pagina van Apple.
Iemand een idee?
Andere optie is om naar een Amac/iCentre/Microfix te gaan. Bij Microfix heb ik de ervaring dat je een reparatie op afspraak kan inplannen, zodat je dezelfde dag nog je laptop terug heb.
hi!
Cursor gaat als een gek heen en weer bij kleine beweging en juist te langzaam bij langere afstanden.
Alle hacks en plug-ins al geprobeerd, maar krijg meteen jaren 90 RSI-hype flashbacks...
Probeer steeds weer opnieuw, maar blijft drama.. nu dus de helft van al mn USB-C poorten kwijt aan een muis :’)
Meer mensen hier last van of ben ik te verwend na 30 jaar Windows muisgebruik?
Inderdaad, gewoon even spontaan langsgaan. Heb ik maandag ook gedaan met een kapotte iPad. Binnen een half uur zat ik met een Genius Bar aan tafel. Ik denk dat ze altijd wat plekken vrijhouden voor mensen die zonder afspraak binnenlopen.SirWInsalot schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:32:
Ik heb sinds afgelopen week een paarse ''vlek'' op m'n MBP 2016 bij het afspelen of bekijken van donkere kleuren. Nou probeer ik al dagen een afspraak te maken voor de Apple Store in A'dam, Den Haag of Haarlem, maar het is altijd vol! Telefonisch een afspraak maken is ook geen optie, want dan krijg je weer een lulverhaal dat zij een identieke agenda voor zich hebben als ik bij de support pagina van Apple.
Iemand een idee?
Als je 's Ochtends voor openingstijd komt staat er al een medewerker buiten met een iPad om je probleem op te nemen en voor te bereiden.
Verwijderd
Toetsen erin, krijg ze er niet meer uit.

Ben benieuwd naar je ervaring. Ben zelf ook beetje bang voor de schermafdrukken. (Apple doet hier niks aan binnen garantie?)Grin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
Na alle verhalen over schermafdrukken door het toetsenbord toch maar besloten iets daarvoor te kopen, kon echt niks vinden behalve de ScreenSavrz van Radtech. Zojuist besteld, ik zal een foto posten wanneer deze is bezorgd. Of heeft iemand al zo'n ding, dan zou ik graag een foto zien...
Het lijkt me alleen een beetje vervelend om de hele tijd eraf te halen en ergens neer te leggen zonder dat t vies wordt enzo
Ik gebruik zelf een op maat geknipt A4-tje. Kost niets en voldoet prima! Geen afdrukken in het scherm meer sindsdien.Grin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
Na alle verhalen over schermafdrukken door het toetsenbord toch maar besloten iets daarvoor te kopen, kon echt niks vinden behalve de ScreenSavrz van Radtech. Zojuist besteld, ik zal een foto posten wanneer deze is bezorgd. Of heeft iemand al zo'n ding, dan zou ik graag een foto zien...
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 09-03-2018 10:42 ]
Het lijkt er nu dus op dat m’n laptop niet in sluimerstand is gegaan, hoe weet ik voortaan zeker dat hij in sluimerstand staat?
Haal NOOIT de toetsen uit je MacBook Pro 2016/17.
Mijn spatiebalk klikte niet meer zo lekker dus wilde hem schoonmaken. Bij het terugklikken braken vrijwel alle pinnetjes van het vlindermechanisme af.
Bij de vorige generaties MacBooks was dit echter totaal geen probleem....
Ik heb dit doekje inmiddels al een jaar voor mijn MBP TB en dat bevalt prima. Ik leg hem tijdens het werken gewoon op de hoes van de macbook zodat t doekje niet vuil wordt. Ik heb ook totaal geen last van schermafdrukkenGrin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
Gewoon de versie die alleen over het toesenboard heen zit?Chntl321 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:41:
[...]
Ik heb dit doekje inmiddels al een jaar voor mijn MBP TB en dat bevalt prima. Ik leg hem tijdens het werken gewoon op de hoes van de macbook zodat t doekje niet vuil wordt. Ik heb ook totaal geen last van schermafdrukken
Ik ben ook naar het kijken naar zon doekje
Edit: En is er ergens een NL shop zodat het wat goedkoper uit komt dan de 13 dollar verzendkosten
[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 09-03-2018 11:53 ]
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik vind de shipping kosten voor zo'n doekje wel zwaar overdreven, dus als iemand een Nederlandse shop weet dan houd ik mij aanbevolen.JSchut schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:51:
[...]
Gewoon de versie die alleen over het toesenboard heen zit?
Ik ben ook naar het kijken naar zon doekje
Edit: En is er ergens een NL shop zodat het wat goedkoper uit komt dan de 13 dollar verzendkosten?
Mooi om te lezen dat hij bevalt! Zou je een foto kunnen posten?Chntl321 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:41:
[...]
Ik heb dit doekje inmiddels al een jaar voor mijn MBP TB en dat bevalt prima. Ik leg hem tijdens het werken gewoon op de hoes van de macbook zodat t doekje niet vuil wordt. Ik heb ook totaal geen last van schermafdrukken
Tja, bij de vorigere generatie stopten mijn toesten ook niet spontaan met werken, dus ik heb het al 2x MOETEN doen. Gelukkig is bij mij alles nog heel.Wootism schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:21:
Even een tip voor iedereen:
Mijn spatiebalk klikte niet meer zo lekker dus wilde hem schoonmaken. Bij het terugklikken braken vrijwel alle pinnetjes van het vlindermechanisme af.
Grin schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:56:
[...]
Mooi om te lezen dat hij bevalt! Zou je een foto kunnen posten?

Helaas heb je de eerdere tip gemist? probeer de volgende keer eerst even een busje perslucht, lost bijna altijd het probleem opWootism schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:21:
Wootism schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:21:
Haal NOOIT de toetsen uit je MacBook Pro 2016/17. notebook.
Zoals je aan mijn edit kunt zien is dat dus absoluut niet waar. Notebook toetsenborden heb ik zo vaak moeten vervangen omdat mensen de toetsen eruit hebben gewipt (al dan niet per ongeluk) en het bij die actie of terugklikken het een en ander aan het toetsje of het mechanisme hebben gesloopt. Dit soort toetsenborden zijn een stuk kwetsbaarder dan die grote desktop toetsenborden. Alles moet met beleid, veel geduld en kennis van zaken omdat het zo ontzettend eenvoudig te slopen is. Niks nieuws, is al enkele decennia het geval. Je moet het maar net wetenBij de vorige generaties MacBooks was dit echter totaal geen probleem....
Bovenstaande geldt dus ook voor gebruik van perslucht. Te veel druk en je blaast het toetsje eraf met een grote kans dat het toetsje of het mechanisme is beschadigd (9 van de 10 keer is het een palletje die afbreekt).
Volgens mij is hij al eens gepost, maar hier is het Apple Support artikel over het schoonmaken m.b.v. perslucht:ppl schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:06:
Bovenstaande geldt dus ook voor gebruik van perslucht. Te veel druk en je blaast het toetsje eraf
https://support.apple.com/en-us/HT205662
Als je exact doet wat daar staat, kun je ook geen gezeur krijgen met support als de keycaps je om de oren vliegen :-P
Wat ben je kwijt inclusief verzendkosten als ik vragen mag?Grin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:13:
Er is wel degelijk een enorm verschil tussen het huidige vlindermechanisme en de traditionele toetstechnieken van oudere MacBooks wat betreft losmaken.ppl schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:06:
[quote]Wootism schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:21:
Haal NOOIT de toetsen uit je MacBook Pro 2016/17. notebook.
[...]
Zoals je aan mijn edit kunt zien is dat dus absoluut niet waar. Notebook toetsenborden heb ik zo vaak moeten vervangen omdat mensen de toetsen eruit hebben gewipt (al dan niet per ongeluk) en het bij die actie of terugklikken het een en ander aan het toetsje of het mechanisme hebben gesloopt. Dit soort toetsenborden zijn een stuk kwetsbaarder dan die grote desktop toetsenborden. Alles moet met beleid, veel geduld en kennis van zaken omdat het zo ontzettend eenvoudig te slopen is. Niks nieuws, is al enkele decennia het geval. Je moet het maar net weten
Bij mijn vorige MacBooks haalde ik regelmatig een toets los omdat er een deel van mijn ontbijt tussen was gevallen. Daarna klikte ik de toets weer vast en kon weer door. 8 jaar lang zonder problemen.
Nu doe ik hetzelfde bij mijn toch bar variant en meteen breekt alles af....
Dan ga je me niet vertellen dat er niks veranderd is en dit al ‘decennia’ lang zo is....
https://www.amazon.com/gp...ID=51QY728wxCL&ref=plSrch
Nu vraag ik mij af of de mic-in wel herkent wordt door de Mac zodat je met Audacity geluid kunt opnemen. Iemand ervaring?
Reviews op Amazon gelezen? Staan zat positieve reviews van Mac-gebruikers...Dagg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:13:
Zijn er mensen die een microfoon of audio-in aan hebben gesloten op hun MacBook Pro? Ik wil mijn platenspeler aansluiten om platen te digitaliseren. Het hoeft voor mij geen hoogstaande apparatuur te zijn en was zodoende aan het kijken naar een splitter zoals dit:
Nu vraag ik mij af of de mic-in wel herkent wordt door de Mac zodat je met Audacity geluid kunt opnemen. Iemand ervaring?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Klopt, voornamelijk Windows gebruikers en bovenal ben ik nog geen review tegen gekomen van iemand met een Mac die het als audio-in gebruikt. Ik zal de 4000+ reviews verder doorspitten.WhatsappHack schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:49:
[...]
Reviews op Amazon gelezen? Staan zat positieve reviews van Mac-gebruikers...
Ik heb weleens een microfoon én koptelefoon aangesloten op mijn MacBook Pro (2017) met een simpele splitter van de Action, werkte primaDagg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:13:
Zijn er mensen die een microfoon of audio-in aan hebben gesloten op hun MacBook Pro? Ik wil mijn platenspeler aansluiten om platen te digitaliseren. Het hoeft voor mij geen hoogstaande apparatuur te zijn en was zodoende aan het kijken naar een splitter zoals dit:
De eerste reviews die er staan zie ik al over Mac met de bewering dat het werkt.Dagg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:11:
[...]
Klopt, voornamelijk Windows gebruikers en bovenal ben ik nog geen review tegen gekomen van iemand met een Mac die het als audio-in gebruikt. Ik zal de 4000+ reviews verder doorspitten.
Dat terzijde, het ding kost 6 dollar... Gewoon kopen en proberen is ook een optie he.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Goed punt, het geld is het niet.WhatsappHack schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:48:
[...]
De eerste reviews die er staan zie ik al over Mac met de bewering dat het werkt.
Dat terzijde, het ding kost 6 dollar... Gewoon kopen en proberen is ook een optie he.
(bijv. de verzendkosten)
sabrent usb externe soundkarte
Er zijn zeker verschillen maar niet op dit vlak. Notebook toetsen zijn al sinds jaar en dag kwetsbare mechanismes. Op internet vindt je dan ook zat van dit soort waarschuwingen (om voorzichtig met je toetsen om te gaan) terug.Wootism schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:04:
Er is wel degelijk een enorm verschil tussen het huidige vlindermechanisme en de traditionele toetstechnieken van oudere MacBooks wat betreft losmaken.
Dat doe ik zeker wel. Het internet staat vol met die verhalen en ik heb ook regelmatig die dingen moeten repareren. Het is niet beperkt tot mechanisme, het is niet beperkt tot jaar, het is niet beperkt tot model, het is niet beperkt tot fabrikant van het toetsenbord, het is niet beperkt tot merk notebook of wat dan ook. Die dingen zijn gewoon fragiel. Het eerste wat er afbreekt zijn die nokjes waarmee de keycaps vastzitten en het tweede is die X (ook bij het nieuwe systeem van Apple; laat je hier vooral niet misleiden door al die marketing). Het zijn dunne, kleine plastic onderdeeltjes en die trek je nou eenmaal heel makkelijk stuk. Ook Apple is onderhevig aan de wetten der natuur.Nu doe ik hetzelfde bij mijn toch bar variant en meteen breekt alles af....
Dan ga je me niet vertellen dat er niks veranderd is en dit al ‘decennia’ lang zo is....
M.a.w. schrale troost: je bent niet de eerste die z'n toetsen om zeep heeft weten te helpen bij het uit elkaar halen van het ding. Ik heb stad en land mogen afzoeken toen mij dat overkwam met mijn MacBook uit 2006. Welkom bij de club
Oké, prima.ppl schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:02:
[...]
Er zijn zeker verschillen maar niet op dit vlak. Notebook toetsen zijn al sinds jaar en dag kwetsbare mechanismes. Op internet vindt je dan ook zat van dit bla bla bla bla bla bla
Ook Apple is onderhevig aan de wetten der natuur. Bla bla bla bla bla
De reden dat ik het vraag is dat ik soms de indruk heb dat mijn VMw10 traag reageert ook al krijgt deze 6gb/2cores
En soms blaast mijn Mac. (MAC2017TB i5/16gb