Wie de schoen past trekke hem aan

Ik weet dat het vandaag de dag in is om met alleen maar emoties op van alles en nog wat te reageren maar het zou mensen toch echt sieren wanneer men daar eens een fikse scheut rationeel denken aan toe zou voegen. Lees je eigen post nog eens terug en dan je 2e; welk verschil valt je op (zie ook hieronder)?
Ik heb het niet over haptic feedback, ik heb het echt over het trackpad wat kapot klikt als ik er tegen tik, die optie in het config panel veranderd daar helemaal niets aan. Het klinkt letterlijk als met je vingernagel tegen een leeg blikje cola tikken.
Dat is exact ook het geluid wat het ding standaard maakt. Belangrijkste toevoeging hier wat het dan wel verdacht maakt is "de optie in system preferences (config panel is een Windows ding!) veranderd daar niets aan". Dat is nogal cruciale informatie die in je eerste post niet aanwezig was. We moeten hier afgaan op het verhaaltje dat jij tikt en dat wat jij hebt getikt komt nou eenmaal exact overeen met hoe het zou moeten werken. Dat wat je hier neerzet is daarom belangrijk omdat dit van de normale werking afwijkt. Die dingen mis je wanneer je puur met emotie een post gaat tikken.
Ik gebruik bvb ook de haptic touch bar app omdat die de touchbar ervaring net iets minder pijnlijk maakt.
En daar hebben we de volgende belangrijke toevoeging die meteen naar een verdachte leidt: gooi dat programma er eens af en probeer het eens zonder. Het enige wat die app doet is de haptic engine laten trillen zodat je
hoort dat je op die touch bar iets hebt aangeraakt. En ja, het is echt "hoort" want dat ding zit zo ver van de touch bar weg en trilt zo zacht dat je het niet zult voelen. Het kan best zijn dat een bug in die app voor je probleem zorgt; dit is iets wat vrij normaal is bij dit soort tools. Een geluidje afspelen had net zo goed gekund en zal zeer waarschijnlijk minder raar gedrag opleveren (het zou me namelijk niks verbazen dat er iets aan "hack"werk nodig is om die tool te laten werken zoals het nu werkt).
De enige manier waarop ik de touchbar zie werken is als ze der individuele keys van maken met schermpjes op à la optimus prime.
Dan kun je alleen icoontjes aan de toetsen toewijzen wat prima kan zijn maar daarmee verlies je dan wel iets waar de touch bar juist uitermate geschikt voor is: sliders. Ik denk niet dat veel mensen dat graag zouden willen. Dan liever een haptic engine onder de touch bar zodat je ook echt iets voelt wanneer je een optie aanraakt.
Ik heb graag dat die features in software zitten, die zijn er tenminste uit te patchen, shitty hardware wil je gewoon snel vanaf.
Die shitty hardware is vaak het gevolg van features eruit patchen (en met name Windows gebruikers zijn daar goed in)

Verder hebben ze voor shitty hardware gewoon wetgeving op zowel nationaal als Europees gebied; een internetforum hoort daar niet onder.
Famous schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:13:
Ik heb een MBP uit 2016, hierop draai ik VWware met Windows.
Dit heb ik nodig voor VCDS (VAG uitlees/codeerprogramma).
Wanneer ik een USB stick via een omvormertje aansluit vraagt het netjes of ik met Mac of Windows wil connecten.
Als ik de VCDS kabel erin plug vraagt die niks en werkt dus niet.
Staat dat VCDS verhaal wel in macOS onder USB devices? Zo ja, vindt je deze dan ook terug in de lijst met USB devices van de betreffende vm? Zo ja, heb je die dan ook ingesteld om automatisch met de vm te connecten?
Het er echter rekening mee dat lang niet alle USB devices door te geven zijn naar een vm.
@
Navuri natuurlijk, zolang er maar de juiste stekkers aan zitten (USB-C is alleen een stekker en kabel en de Mac kan door Thunderbolt 3 van alles en nog wat aan protocollen aan, USB is daar 1 van).
[
Voor 3% gewijzigd door
ppl op 30-12-2017 21:27
]