Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://imgur.com/a/UVMzS

Ik klap zojuist mijn MacBook Pro open, en zie mijn Touch Bar in deze staat, iemand nog meer ervaring mee? Als ik hem dichtklap zie ik dat ie nog steeds heel licht brand.. (zie link voor voorbeeld)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet alleen nog steeds erg aan de Touch Bar wennen. Zit soms ineens op esc als ik aan het browsen ben :D

Edit: Heb een clean install gedaan van High Sierra en hij draait weer als een tierelier!

[ Voor 128% gewijzigd door Executor16 op 26-11-2017 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Weet iemand zo of de afmetingen en eigenlijk het complete toetsenbord van de 2016 hetzelfde is als de 2017 versie? Ik zoek een cover voor 't keyboard maar zie nog geen '2017'-versies.
En zijn de 13" en 15" keyboards even groot?
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:34:
https://imgur.com/a/UVMzS

Ik klap zojuist mijn MacBook Pro open, en zie mijn Touch Bar in deze staat, iemand nog meer ervaring mee? Als ik hem dichtklap zie ik dat ie nog steeds heel licht brand.. (zie link voor voorbeeld)
Geen ervaring, ziet er wel heftig uit!
Heb je de SMC al een reset gegeven? Misschien helpt dit:
If you use a third-party utility to erase your MacBook Pro with Touch Bar—or if you use another method such as target disk mode—you might want to take this additional step to ensure that all information is cleared from the Secure Enclave in the Touch Bar. Start up from macOS Recovery by holding down Command-R on your keyboard immediately after pressing the power button to turn on your Mac, or immediately after your Mac begins to restart. When the macOS Utilities window appears, choose Utilities > Terminal in the menu bar. Type this command in Terminal:
xartutil --erase-all
Press Return, type yes when asked if you're sure, and then press Return again. Finally, choose Terminal > Quit Terminal.
Het is een volledige reset van de Touch Bar (volgens mij meer voor Touch ID, maar goed). Je kunt het eens proberen, anders misschien toch Apple even bellen.

[ Voor 79% gewijzigd door iAR op 27-10-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:57
Ik heb sinds deze week een extern scherm hangen aan mijn Macbook Pro 13 nTB 2017 en ook sinds dat externe scherm een probleem met de sleepmode van mijn Macbook.

Elke keer als ik met het scherm gewerkt hebt en vervolgens mijn macbook laat slapen tijdens de nacht (zonder charger aangesloten, zonder beeldscherm aangesloten) draint de battery en spamt de machine de console vol met de volgende melding:

Oct 28 16:12:55 Alexs-MacBook-Pro-13-2017 com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.preference.displays.MirrorDisplays): Service only ran for 0 seconds. Pushing respawn out by 10 seconds.

Dit gaat de hele nacht door heb ik kunnen zien in console en de daaropvolgende ochtend is de batterij leeg als ik hem een 100% volle batterij weg zet.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Als ik er op google kom ik heel erg mondjesmaat/nauwelijks er wat over tegen. 1 iemand zegt dat dit met een memory leak te maken zou kunnen hebben van de Windowserver maar iemand anders spreekt dit weer tegen.

Wat ik heb geprobeerd:
- Als ik de Macbook laat slapen zonder er ooit een monitor aan te hangen heb ik dit probleem niet, sleep is perfect en geen meldingen in console.
- De meldingen in console beginnen op exact het moment dat de monitor ingeplugd wordt.
- Als ik de Macbook afsluit en opnieuw opstart stoppen de meldingen, die beginnen dan pas weer als ik een monitor aansluit.
- NVRAM en SMC reset halen niks uit.
- Er hangt nog een magic trackpad en wireless keyboard de de Macbook mogen wekken vanuit slaap maar het gebeurt ongeacht of de beide zijn aangesloten via bluetooth.

De monitor die ik gebruik is een LG 24MP77HM aangesloten via hdmi via een Satechi usb-c hub. Hij geeft de meldingen ook wanneer ik een ander scherm aansluit.

Erg waardeloos momenteel, ik kan niet ff relaxed thuis aan mijn bureau werken zonder telkens de Macbook opnieuw op te starten als ik mijn monitor af koppel :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 08:43
Zijn er mensen die hun Mountie gebruiken met de 2016/2017 macbook pro? Ik wil hem met een 15" gebruiken. Las eerder in dit topic een post die waarschuwde dat de mountie je scherm kan afschermen. Iemand die beiden in bezit heeft en kan toelichten of het compatibel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:27
Graag wil ik het geluid van het force-trackpad uitzetten op mijn macbook pro 2017. Op de site van apple staat "Op Mac-notebooks van vóór 2016 kunt u het klikgeluid van het trackpad uitschakelen door 'Stil klikken' te selecteren"

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT204352

Kan ik hieruit concluderen dat ik het geluid niet kan uitzetten? Zo nee, kan iemand mee aangeven hoe ik het geluid uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Morgen maar naar de Apple-winkel voor mijn toetsenbord probleem. Hopelijk hoeft het apparaat niet weken weg! Iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren? Het valt mij wel tegen dat ik nu al toetsenbord problemen heb (apparaat opgehaald in eind Augustus). Met mijn oude MBP Early 2013 of externe toetsenbord nooit problemen meegehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:53
alienfruit schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:17:
Morgen maar naar de Apple-winkel voor mijn toetsenbord probleem. Hopelijk hoeft het apparaat niet weken weg! Iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren? Het valt mij wel tegen dat ik nu al toetsenbord problemen heb (apparaat opgehaald in eind Augustus). Met mijn oude MBP Early 2013 of externe toetsenbord nooit problemen meegehad.
Toen ik met mijn MacBook Pro naar de Genius Bar ging moest de top case besteld worden en als het onderdeel binnen was kon ik terug komen. Heb hem toen maar weer meegenomen en gewacht op het onderdeel. Dat duurde ongeveer een week en de reparatie duurde toen nog eens 2 dagen.

Als je geluk hebt is het onderdeel meteen beschikbaar en anders kan het even duren. In mijn geval duurde het wat langer omdat ik een US Keyboard Layout heb.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 30-10-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, het lijkt er op dat er voor komende week niet een plekje vrij is bi de Genius Bar in het centrum. Morgen toch maar langs komen en kijken of er tussen kan slippen bij een annulering ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
alienfruit schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:15:
Hmm, het lijkt er op dat er voor komende week niet een plekje vrij is bi de Genius Bar in het centrum. Morgen toch maar langs komen en kijken of er tussen kan slippen bij een annulering ofzo.
Als je meteen om openingstijd bij de Store staat dan willen ze je vaak wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
alienfruit schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:17:
Morgen maar naar de Apple-winkel voor mijn toetsenbord probleem.
En je hebt hem al schoongeblazen met perslucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Vandaag mijn MBP 15" ontvangen.. Vol goede moet sluit ik hem aan op mijn LG 43UD79 via de USB-C naar USB-C kabel, maar helaas de bijgeleverde kabel van apple blijkt dus geen beeld door te geven.

Daarnaast ook nog een post gevonden dat de monitor niet genoeg stroom kan leveren voor mijn MBP :(. Daar ging de droom van het aansluiten via 1 kabel.

Dus nu opzoek naar een andere oplossing. Het liefst zoek ik een hub met eigen stroom (zodat ik de apple oplader mee onderweg kan nemen) die de USB-C van mijn laptop naar mijn monitor doorlust en meteen voor voldoende sap zorgt.. Bestaat zoiets? Na 2 uur googlen heb ik iig nog niks gevonden, wat aan mijn wensen voldoet.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:05
Uhmmie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:53:
Vandaag mijn MBP 15" ontvangen.. Vol goede moet sluit ik hem aan op mijn LG 43UD79 via de USB-C naar USB-C kabel, maar helaas de bijgeleverde kabel van apple blijkt dus geen beeld door te geven.
Off-topic: hoe bevalt die monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:35

Daarnaast ook nog een post gevonden dat de monitor niet genoeg stroom kan leveren voor mijn MBP :(. Daar ging de droom van het aansluiten via 1 kabel.

Dus nu opzoek naar een andere oplossing. Het liefst zoek ik een hub met eigen stroom (zodat ik de apple oplader mee onderweg kan nemen) die de USB-C van mijn laptop naar mijn monitor doorlust en meteen voor voldoende sap zorgt.. Bestaat zoiets? Na 2 uur googlen heb ik iig nog niks gevonden, wat aan mijn wensen voldoet.
http://www.onlinemacwinke...09sQ3gRpk7nQaAnnaEALw_wcB

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34

Dit zou volgens mij moeten werken:
https://eu.hengedocks.com/pages/tethered-docks

Vanaf midden november beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

Voordat je een dure hub/dock gaat bestellen, zou ik het toch eerst proberen met een kabel die wel werkt.

Lijkt me namelijk sterk dat je monitor niet genoeg power kan leveren, ik heb zelf de 27UD88 en die werkt prima op mijn 15".

Als de kabel toch niet werkt, zou ik kijken naar de hub's/docks. Let er dan op dat je natuurlijk een hub/dock kiest, die 4K op 60Hz kan weergeven, zoals deze of deze.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
RWK__ schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:42:
[...]

Voordat je een dure hub/dock gaat bestellen, zou ik het toch eerst proberen met een kabel die wel werkt.

Lijkt me namelijk sterk dat je monitor niet genoeg power kan leveren, ik heb zelf de 27UD88 en die werkt prima op mijn 15".
De LG 43UD79 kan maar 7W leveren 8)7 dat gaat never nooit niet werken. Ben erg tevreden met mijn 27UD88 _/-\o_ . Inderdaad dan wel een juiste kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:44:
[...]

De LG 43UD79 kan maar 7W leveren 8)7 dat gaat never nooit niet werken. Ben erg tevreden met mijn 27UD88 _/-\o_ . Inderdaad dan wel een juiste kabel gebruiken.
Heb niet opgezocht hoeveel die kan leveren, maar met 7W kom je niet ver nee. Wel vreemd eigenlijk :P

Dan toch maar voor een dock! :o

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

Nu 3 maanden een nieuwe 15” mbp. Het toetsenbord is echt slecht tov de vorige- als ik hem zonder extern toetsenbord gebruik heb ik binnen een dag last van mijn handen.
Het is dat ik de power nodig heb, anders ging ik zo weer terug naar mijn 2012 mbp.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 21:33
In other news, zie hier de accu van mijn oude MacBook Pro uit 2007 (die nog prima werkt verder en echt prima typt)...

Afbeeldingslocatie: https://www.jordanliesdek.nl/misc/accumbp2007_600x.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 02-11-2017 10:07 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 01-10 06:55
BCC schreef op donderdag 2 november 2017 @ 05:08:
Nu 3 maanden een nieuwe 15” mbp. Het toetsenbord is echt slecht tov de vorige- als ik hem zonder extern toetsenbord gebruik heb ik binnen een dag last van mijn handen.
Het is dat ik de power nodig heb, anders ging ik zo weer terug naar mijn 2012 mbp.
Is het toetsenbord echt zo slecht? Ik wil er volgend jaar een bestellen maar ik typ dagelijks veel verslagen en rapportages. Gebruik nu nog een HP Probook 450 G2 en dat toetsenbord had ook veel klachten, heb nooit ergens last van gehad..

Wat vindt je niet fijn aan het toetsenbord van de Macbook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Jordyz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:53:
Is het toetsenbord echt zo slecht? Ik wil er volgend jaar een bestellen maar ik typ dagelijks veel verslagen en rapportages. Gebruik nu nog een HP Probook 450 G2 en dat toetsenbord had ook veel klachten, heb nooit ergens last van gehad..
De keyboards hebben weinig travel, maar ik ben dat wel gewend en ze typen verder erg prima. Ik werk meestal op lokatie of thuis met een extern keyboard, maar een paar uurtjes op de MBP typen is zeker geen straf :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

De travel is te kort waardoor ik minder snel kan tikken, de pijltjestoetsen zijn te klein, de touchbar zit zo kort op de bovenste rij dat je perongeluk hem vaak raakt. De escape mist (gelukkig gebruik ik capslock). De touchpad is te groot dus je kan je polsen niet lekker neerleggen. Dat bij elkaar zorgt er denk ik voor dat ik verkrampter tik dan bij de oude.

Oh en hij maakt ook best veel herrie als ik op snelheid ben :)

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 02-11-2017 21:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17
Jordyz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:53:
[...]

Wat vindt je niet fijn aan het toetsenbord van de Macbook?
Inmiddels heb ik ongeveer een jaar ervaring met het toetsenbord van de 15" MBP uit 2016. In mijn beleving is het vooral erg wennen. Je moet het toetsenbord een kans geven en er gewoon kilometers mee maken. Als ik nu op mijn vorige 15" MBP uit 2011 werk, merk ik dat ik daar minder snel op kan typen. Een tijd lang heb ik de palm rejection van het trackpad behoorlijk onderschat. Maar tegenwoordig let ik niet meer op hoe ik mijn handen plaats, en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Zelf heb ik ook de Escape-toets van de TouchBar niet verplaatst naar de capslock: hij is namelijk makkelijk op de tast te vinden.
Het enige nadeel wat ik ervaar is dat er soms vuil tussen een toets kan gaan zitten, waardoor hij niet goed meer ingedrukt kan worden. Tot nu toe is dit gelukkig uit zichzelf ook weer over gegaan.
Al met al ben ik dik tevreden en vind ik het een vooruitgang. (oh, en het Force Touch Trackpad is écht fantastisch ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 20:10
Hoi allemaal,

Recentelijk aan het rondkijken voor een nieuwe Macbook Pro 15 inch 2017.

Echter lees ik al slechte verhalen over de wel bekende keyboard issues bij de 2016 versies.

Heeft er iemand toevallig ervaring of ergens meer gelezen of deze issues nog steeds bestaan in de 2017 versies?

Ik heb zelf momenteel een 13 inch uit 2011 en ik weet hoe heet ze kunnen worden, aangezien de toetshaperingen, dubbele toetsaanslag en niet reageren van toetsaanslagen bij vaak hoge temperaturen voorkomt.

Het is een hoop geld en al helemaal als het keyboard niet goed zal functioneren.

Ik heb al zelf wel wat gegoogled, maar kom zelf niet veel dingen tegen over de 2017.

In ieder geval niet zoveel als bij de 2016.

[ Voor 10% gewijzigd door cl0udrado op 05-11-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
cl0udrado schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:42:
Hoi allemaal,

Recentelijk aan het rondkijken voor een nieuwe Macbook Pro 15 inch 2017.

Echter lees ik al slechte verhalen over de wel bekende keyboard issues bij de 2016 versies.

Heeft er iemand toevallig ervaring of ergens meer gelezen of deze issues nog steeds bestaan in de 2017 versies?

Ik heb zelf momenteel een 13 inch uit 2011 en ik weet hoe heet ze kunnen worden, aangezien de toetshaperingen, dubbele toetsaanslag en niet reageren van toetsaanslagen bij vaak hoge temperaturen voorkomt.

Het is een hoop geld en al helemaal als het keyboard niet goed zal functioneren.

Ik heb al zelf wel wat gegoogled, maar kom zelf niet veel dingen tegen over de 2017.

In ieder geval niet zoveel als bij de 2016.
Ik heb zelf een 15 inch 2016 en een 13 inch 2017. Heb al een aantal keyboard problemen gehad met mijn 15 inch 2016 model, maar nog niet met de 13 inch 2017. Voor mijn gevoel voelt deze ook veel beter aan. Ik heb wel het gevoel dat ze wat verbeteringen hebben aangebracht bij het 2017 model.

Mocht er natuurlijk problemen zijn, dan heb je nog altijd garantie. Ik zou ook echt voor een 2017 model gaan, heb namelijk erg veel problemen met mijn 2016 model.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
RWK__ schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:19:
[...]

Ik heb zelf een 15 inch 2016 en een 13 inch 2017. Heb al een aantal keyboard problemen gehad met mijn 15 inch 2016 model, maar nog niet met de 13 inch 2017. Voor mijn gevoel voelt deze ook veel beter aan. Ik heb wel het gevoel dat ze wat verbeteringen hebben aangebracht bij het 2017 model.

Mocht er natuurlijk problemen zijn, dan heb je nog altijd garantie. Ik zou ook echt voor een 2017 model gaan, heb namelijk erg veel problemen met mijn 2016 model.
Absoluut dat ik voor een 2017 zou gaan. Waren de keyboard issues ook als de warmte omhoog ging en zover mogelijk ook dezelfde omstandigheden getest op de 2017 bv met hoge temperaturen geen mankementen of rate klikgeluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
cl0udrado schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:44:
[...]

Absoluut dat ik voor een 2017 zou gaan. Waren de keyboard issues ook als de warmte omhoog ging en zover mogelijk ook dezelfde omstandigheden getest op de 2017 bv met hoge temperaturen geen mankementen of rate klikgeluiden?
Ik heb in ieder geval geen last van dat soort mankementen op mijn 2017 model, geen rare klikgeluiden of iets dergelijks. Het toetsenbord zelf is wel hoorbaar, je hoort wel een klikgeluid, maar dat is normaal. Het klikgeluid op de 2017 is wel minder vergeleken met de 2016.

Als ik zo op het internet kijk, zie ik voornamelijk alleen maar klachten over het 2016 model.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
RWK__ schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb in ieder geval geen last van dat soort mankementen op mijn 2017 model, geen rare klikgeluiden of iets dergelijks. Het toetsenbord zelf is wel hoorbaar, je hoort wel een klikgeluid, maar dat is normaal. Het klikgeluid op de 2017 is wel minder vergeleken met de 2016.

Als ik zo op het internet kijk, zie ik voornamelijk alleen maar klachten over het 2016 model.
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:04
mprkooij schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:38:
Hoi Allen,

Ik kwam erachter dat als ik mijn MacBook Pro 15" Touchbar uit 2017 van links naar rechts schuddend beweeg iets binnen in de laptop heen en weer hoor schudden, hoort dit?
Iets mee gedaan? Ik was naar de Amac om dit te checken en de demo modellen hebben dit ook.
Volgens reacties hier schijnt het bewust te zijn. Toch raar.
https://www.onemorething....deel-13-macbook-pro-2016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 19:59
Leauwie schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:00:
[...]

Iets mee gedaan? Ik was naar de Amac om dit te checken en de demo modellen hebben dit ook.
Volgens reacties hier schijnt het bewust te zijn. Toch raar.
https://www.onemorething....deel-13-macbook-pro-2016/
Nee heb het gelaten, heb er geen last van en ik hoor het alleen als ik hem redelijk hard van links naar rechts schud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56

htg

Hier wordt een stukje uitgelicht over de verbetering in het toetsenbord (bij de 6e minuut): YouTube: MacBook Pro 2017 - 13 Things You Didn't Know!

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
htg schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:37:
Hier wordt een stukje uitgelicht over de verbetering in het toetsenbord (bij de 6e minuut): YouTube: MacBook Pro 2017 - 13 Things You Didn't Know!
Ik had dit inderdaad al gelezen. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja hoor, MacBook Pro 2017 heeft ook toetsenbordproblemen. Ik heb nu al een lamme W, 4 en omlaag pijltjestoets. Ik heb het toetsenbord ongeveer twee weken gebruikt en de rest van de tijd (sinds eind Augustus) met een externe toetsenbord en nu moet de toetsenbord alweer worden vervangen door Apple. Alleen nog tijd gevonden om het af te leveren omdat ik toch moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
alienfruit schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:21:
Ja hoor, MacBook Pro 2017 heeft ook toetsenbordproblemen. Ik heb nu al een lamme W, 4 en omlaag pijltjestoets. Ik heb het toetsenbord ongeveer twee weken gebruikt en de rest van de tijd (sinds eind Augustus) met een externe toetsenbord en nu moet de toetsenbord alweer worden vervangen door Apple. Alleen nog tijd gevonden om het af te leveren omdat ik toch moet werken.
Apple claimt dat het komt omdat er stof of andere deeltjes onder de toetsen komen, toevallig geprobeerd om met een spuitbus met druk het schoon te spuiten onderin, wellicht dat dat de issue was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Laatst online: 10:04

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb m'n macbook pro nu zo'n 2 weken en merk inderdaad dat er snel vuil onder de toetsen blijft zitten.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Weet iemand nog goedkope verloopjes voor de nieuwe MBPs? Zag dat ze laatst de prijs van de simpele USB-C naar USB adapters verhoogd hadden van 10 naar 20 euro. Echt totaal belachelijk vind ik.
Werken alle USB3 en USB-C adapters? categorie: Kabels
edit: misschien is dit wat..

[ Voor 52% gewijzigd door Menesis op 06-11-2017 16:29 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 21:50

MaxPoweR

-=StopTech=-

Menesis schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:25:
Weet iemand nog goedkope verloopjes voor de nieuwe MBPs? Zag dat ze laatst de prijs van de simpele USB-C naar USB adapters verhoogd hadden van 10 naar 20 euro. Echt totaal belachelijk vind ik.
Werken alle USB3 en USB-C adapters? categorie: Kabels
edit: misschien is dit wat..
https://www.amazon.de/Ank...=8-7&keywords=anker+usb+c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Apple claimt dat het komt omdat er stof of andere deeltjes onder de toetsen komen, toevallig geprobeerd om met een spuitbus met druk het schoon te spuiten onderin, wellicht dat dat de issue was?
Hoe wil je onder de toetsen spuiten dan? Ik zie niet hoe je het nou makkelijk kan schoonspuiten met een perslucht spuitbus?

Ander onderwerp, weet iemand hier nog een betaalbare USB-C oplader voor de MBP? £99 voor zowel een USB-C kabel en de oplaadblok . Raar dat je de USB-C kabel er niet meer bij krijgt?

[ Voor 37% gewijzigd door alienfruit op 07-11-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 01-10 06:55
Binnen nu en drie maanden staat het op de planning een Macbook Pro 13 inch..

Weet iemand of heeft iemand ervaring met het bestellen van een Apple product op de black friday? Scheelt dit veel in de kosten dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Even een gelieerde vraag: Ik probeer mijn oude MacBook pro te verkopen, maar heeft iemand ervaring met mresell.nl ?

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 07-11-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
is het eigenlijk handig/usefull om een drive te partitioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
JustSys schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:15:
Doe ik al jaren niet meer. Wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:23:
[...]

Doe ik al jaren niet meer. Wat wil je bereiken?
dat is mijn vraag, heeft het een nut? voor eventueel virtueel machines/music....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
JustSys schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:07:
[...]

dat is mijn vraag, heeft het een nut? voor eventueel virtueel machines/music....
Nee, niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 17:24
BCC schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:21:
Even een gelieerde vraag: Ik probeer mijn oude MacBook pro te verkopen, maar heeft iemand ervaring met mresell.nl ?
Ik heb geen ervaring met mresell.nl, maar wel 2 goede ervaringen (iPhone en MacBook Pro) met swoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
Jordyz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:39:
Binnen nu en drie maanden staat het op de planning een Macbook Pro 13 inch..

Weet iemand of heeft iemand ervaring met het bestellen van een Apple product op de black friday? Scheelt dit veel in de kosten dan normaal?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hopelijk geen acties met gratis Beats producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JustSys schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:15:
Als je er überhaupt iets mee wil doen zul je moeten partitioneren want een disk zonder partitie kun je binnen macOS niet gebruiken (nou ja, alleen met de disk utilities om 'm te partitioneren). Hoeveel partities is dan weer vers 2. Dat is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en zaken als het willen hebben van een OS naast macOS (virtualisatie kan in dat geval ook een oplossing zijn, scheelt steeds moeten rebooten om van OS te wisselen).

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 11-11-2017 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
Iemand al eens geprobeerd het toetsenbord schoon te maken met perslucht? Ik kwam deze howto tegen op de apple website: https://support.apple.com/en-us/HT205662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvG88
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 16:01
Het viel mij recentelijk op dat mijn MacBook pro (13 inch met touchbar) als deze uitstaat redelijk (veel) accu lading verliest.
Normaal merk ik dit eigenlijk niet op door dagelijks gebruik. Maar doordat ik de laptop recentelijk een paar keer z'n 2 weken niet heb gebruikt was de accu bijna of geheel leeg.
Nu ik er op wat meer op let verlies ik een paar procent aan acculading in iets meer dan 24 uur.
Dit lijkt mij niet normaal toch?

(Ik schakel de laptop uit, geen sluimer dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30
BvG88 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:34:
Het viel mij recentelijk op dat mijn MacBook pro (13 inch met touchbar) als deze uitstaat redelijk (veel) accu lading verliest.
Normaal merk ik dit eigenlijk niet op door dagelijks gebruik. Maar doordat ik de laptop recentelijk een paar keer z'n 2 weken niet heb gebruikt was de accu bijna of geheel leeg.
Nu ik er op wat meer op let verlies ik een paar procent aan acculading in iets meer dan 24 uur.

Al eens een SMC reset geprobeerd? https://support.apple.com/nl-nl/HT201295
Wil nog wel eens helpen. Wel vreemd dat je Macbook helemaal uitstaat en dan alsnog lading verliest. Sluimer zou het enigzins nog kunnen verklaren.

Je zou ook coconut battery even kunnen downloaden en de staat van je accu even aflezen. Voor hetzelfde geld is je accu niet meer heel erg gezond!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45
BvG88 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:34:

Dit is mij ook opgevallen en heb dit ook al eerder gepost. Na mijn vakantie van 2 weken had mijn macbook ook nog maar 70% over, terwijl deze met 100% uit ging. Dichtklappen/ standby met wifi aan kost ook veel meer energie dan vooraf wifi uitzetten (powernap staat uit). Ik heb HS nog niet geïnstalleerd (nog wat huiverig gezien de wisselende ervaringen), maar daar lees ik wel verbeteringen op dit punt. De SMC reset heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvG88
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 16:01
gelukkie schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:13:
[...]

Dit is mij ook opgevallen en heb dit ook al eerder gepost. Na mijn vakantie van 2 weken had mijn macbook ook nog maar 70% over, terwijl deze met 100% uit ging. Dichtklappen/ standby met wifi aan kost ook veel meer energie dan vooraf wifi uitzetten (powernap staat uit). Ik heb HS nog niet geïnstalleerd (nog wat huiverig gezien de wisselende ervaringen), maar daar lees ik wel verbeteringen op dit punt. De SMC reset heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb na 2 weken nog geen 10% over, en dit is met uitschakelen van de laptop.
Nu bedenk ik mij ineens dat ik m'n MacBook een keer 2 maanden niet heb gebruikt en dus ook helemaal volledig ontladen is geweest.

Verder tijdens gebruik lijkt er niet heel veel mis, ik verwacht dat ik wel z'n 10 uur op de accu kan halen met "standaard" werkzaamheden op een niet al te hoge helderheid van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

He gatsie... na een bjna een jaar te hebben genoten van mijn 2016 15” heeft de T toets het vandaag begeven. Het wel bekende niet of dubbel aanslaan. Heeft iemand ervaring met reparaties hiervan? Of vervangen ze de hele macbook (het is een CTO 2.7gHz met Pro 460, dus veel oude stock zullen ze niet hebben gok ik).... Via Google wel wat verhalen uit de VS gelezen maar daar heb ik weinig aan hier in NL 😉.

Verder nog steeds een top machine om mee te werken afgezien van dit probleempje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 08:30
Volgens mij vervangen ze tegenwoordig de topcase. Er is inderdaad in het begin een tijd geweest waar de gehele Macbook gelijk werd vervangen voor een nieuwe.

Je zou eventueel een balletje op kunnen gooien bij de Apple store om met een kleine bijbetaling het nieuwste model te krijgen? Want je bent hem sowieso enkele dagen kwijt.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik wil mijn MacBook naast mijn desktop kunnen aansluiten op de monitor, muis en toetsenbord op mijn bureau. Nou had ik vroeger een simpele kvm hiervoor, maar ik kan geen usbc kvms vinden. En mijn desktop heeft ook geen usbc. Weet iemand een mooie oplossing? Het enige wat ik kan verzinnen is usbc naar en HDMI USB Dongle en die in een KVM of een USBC kaart voor mijn desktop en dan de stekker omsteken :X

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 15-11-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Dark Master schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:39:
Volgens mij vervangen ze tegenwoordig de topcase. Er is inderdaad in het begin een tijd geweest waar de gehele Macbook gelijk werd vervangen voor een nieuwe.

Je zou eventueel een balletje op kunnen gooien bij de Apple store om met een kleine bijbetaling het nieuwste model te krijgen? Want je bent hem sowieso enkele dagen kwijt.
Agh het verloopt via ACES Direct, daar komt deze vandaan. Dan weet ik in elk geval wat er vervangen gaat worden. Benieuwd of dit ook bij CTO’s zo gaat...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik begrijp trouwens niet echt dat men voor het 13"-model standaard 1440x900 heeft gekozen, ik heb het eerst wel gebruikt, maar na wat proberen vind ik 1280x800 toch prettiger (en font smoothing out). Maar goed uiteindelijk is dat natuurlijk gewoon persoonlijke voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

gelukkie schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:13:
[...]

Deze ervaring kan ik onderstrepen. Als ik weet dat ik 'm langer dan een dag niet gebruik sluit ik de mijne gewoon geheel af. Hij blijft wat van de batterij snoepen als ik 'm alleen dichtklap. Al vind ik het in jouw geval best wel veel.

Wat bedoel je precies met HS btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45
High Sierra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij het afsluiten zie ik af en toe een volledig effen scherm, in een blauwtint. Is dat normaal of is dat een indicatie van een hardwareprobleem? Mijn MacBook Pro 2017 zonder touchbar lijkt verder probleemloos/onopvallend te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 21:43
begintmeta schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:13:
Bij het afsluiten zie ik af en toe een volledig effen scherm, in een blauwtint. Is dat normaal of is dat een indicatie van een hardwareprobleem? Mijn MacBook Pro 2017 zonder touchbar lijkt verder probleemloos/onopvallend te werken.
Heb ik ook zo nu en dan. Is softwarematig vermoed ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Heb mijn MacBook Pro 15 (2017, 2,9GHz) nu 5 maanden en ben er nog steeds extreem over te spreken. De afgelopen maanden heb ik er gigantisch veel mee gedaan en is de laptop ook meermaals mee op reis geweest. Het is echt 100% mijn main computer geworden en heb nauwelijks tot geen behoefte aan iets snellers.

Random dingen die mij opgevallen zijn de afgelopen 5 maanden:
- heerlijk lange accuduur. Ook met het scherm dichtgeklapt ligt ie dagen op de kast met enkel een paar procent lading verloren.
- het geluid blijft absurd goed voor een apparaat van dit formaat. Op vakantie diende hij elke avond als radio en het geluid was vol en deed niet onder voor een kleine radio
- scherm is helder en heeft weinig last van reflecties. In de zomermaanden (en op vakantie) met grote regelmaat buiten achter de computer gezeten en zoals je niet de volle zon achter je hebt is het prima te doen
- uiterlijk en formaat blijft waanzinnig strak en mooi. Ook het gewicht voor zo'n totaalpakket is zeer goed
- ventilators zijn onder zware belasting niet storend hard. Het geluid dat ze produceren is aanzienlijk minder irritant dan die van mijn MacBook Pro 13 2015 en Dell XPS15
- grote touchpad is het beste en fijnste touchpad dat er bestaat!

Niets anders dan lof voor dit apparaat! Zelfs als ik mijn best doe kan ik geen echte minpunten bedenken. Ik ben een behoorlijke zeikerd op dit gebied, maar er is eigenlijk niets om over te zeiken...
Het was een flinke som geld maar ik kan met de volle 100% zeggen dat hij elke cent waard was en ik nog nooit zo'n fijne en goede computer heb gehad!

[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 20-11-2017 08:22 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

alienfruit schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:23:
[...]
Ander onderwerp, weet iemand hier nog een betaalbare USB-C oplader voor de MBP? £99 voor zowel een USB-C kabel en de oplaadblok . Raar dat je de USB-C kabel er niet meer bij krijgt?
Ik heb er een van Trust. ‘Slechts’ 60W, was €60 bij de Mediamarkt, maar kan daarmee alsnog in bootcamp zo’n vijf uur Forza spelen. Voor alle normale taken is het ruim voldoende.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Laatst online: 30-09 11:48
Dit weekend maar eens een 13" Touch Bar aangeschaft zeer tevreden. Nu aan het rondkijken voor een nieuwe monitor.

Ik heb nu een Dell Ultrasharp U2515H maar zou wel naar 27" 4k usb-c willen. Ten eerste omdat ik dan geen verloopt hoef te kopen (kost ook wel paar tientjes) en hoef ik voortaan mijn oplader niet meer tussen thuis en kantoor mee te slepen.

Echter valt het met nog vies tegen hoeveel type-c monitoren er op de markt zijn. Ik had verwacht dat nu een jaar later wel het 1 en ander te krijgen is. Veel verder dan een LG 27UD88-w kom ik niet iemand nog een tip voor leuke 4k of wide uhd type-c monitor voor €400-€600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Iemand enig idee of Apple z'n BlackFriday deals ook toepast op de MacBooks? Ik wil 't topmodel kopen, maar liever met korting dan het volledige bedrag, want dat is best een dure grap :')

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Heb afgelopen zaterdag een MBPro 13,3 inch gekocht. Heb jaren niet met Mac OS X gewerkt. Is het tegenwoordig aan te raden om een antivirus programma te installeren op een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:22
Navuri schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:52:
Heb afgelopen zaterdag een MBPro 13,3 inch gekocht. Heb jaren niet met Mac OS X gewerkt. Is het tegenwoordig aan te raden om een antivirus programma te installeren op een Mac?
Nog nooit zoiets gehad op een Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@mdoos Let op dat de usb-c aansluiting op de monitor voldoende vermogen kan leveren om je MacBook op te laden. De meeste usb-c monitoren laden mijn MBPro-15 2017 niet op en heb ik alsnog de lader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Hulliee schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:31:
@mdoos Let op dat de usb-c aansluiting op de monitor voldoende vermogen kan leveren om je MacBook op te laden. De meeste usb-c monitoren laden mijn MBPro-15 2017 niet op en heb ik alsnog de lader nodig.
Zojuist maar een LG 27UD88-w besteld, deze laad mij 13" TB toch wel voldoende op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
mdoos schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:46:
[...]

Zojuist maar een LG 27UD88-w besteld, deze laad mij 13" TB toch wel voldoende op?
Klopt, die is 60W, wat voldoende is voor n MB Pro 13”. De MB Pro 15” heeft 87W nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 14:06

henri8096

BIM is not a software!

mdoos schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:46:
[...]

In principe wel, de 13" tbMBP (2016) geeft bij mij aan dat die met 57w geladen wordt.
Echter als ik WoW of Diablo start, dan loopt die wel langzaam leeg.
(10% ofzo over een sessie van een uurtje of 3 a 4)(en ik heb er iets van 6 usb apparaten aan hangen dus dat helpt niet)

Verder nog wel wat rarigheden, als mijn MBP uit "sleep" komt dan gaat komt de monitor niet uit sleep, maar de mac herkent m wel.
Kabeltje er uit en er weer in en we kunnen weer . . . :?
Helaas lees ik op allerlei forums en in reviews tot nu toe met alle usb-c schermen op de mac dat er eigenaardigheden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door henri8096 op 21-11-2017 08:22 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:12
mdoos schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:28:
Dit weekend maar eens een 13" Touch Bar aangeschaft zeer tevreden. Nu aan het rondkijken voor een nieuwe monitor.

Ik heb nu een Dell Ultrasharp U2515H maar zou wel naar 27" 4k usb-c willen. Ten eerste omdat ik dan geen verloopt hoef te kopen (kost ook wel paar tientjes) en hoef ik voortaan mijn oplader niet meer tussen thuis en kantoor mee te slepen.

Echter valt het met nog vies tegen hoeveel type-c monitoren er op de markt zijn. Ik had verwacht dat nu een jaar later wel het 1 en ander te krijgen is. Veel verder dan een LG 27UD88-w kom ik niet iemand nog een tip voor leuke 4k of wide uhd type-c monitor voor €400-€600?
Je kunt de meeste kabels wel naar usb-c kopen. Ik heb zelf een displayport - usb-c kabel (geen verloopje, gewoon de kabel). Is dat misschien de reden dat er weinig specifieke usb-c monitors zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
henri8096 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:21:
[...]

Verder nog wel wat rarigheden, als mijn MBP uit "sleep" komt dan gaat komt de monitor niet uit sleep, maar de mac herkent m wel.
Kabeltje er uit en er weer in en we kunnen weer . . . :?
Helaas lees ik op allerlei forums en in reviews tot nu toe met alle usb-c schermen op de mac dat er eigenaardigheden zijn.
Kan eigenlijk niet klagen over de LG Ultrafine monitor: in het begin leverde ontkoppelen nog wel eens een bevroren MacBook op, maar dat gaat sinds 10.12.1 eigenlijk altijd goed. Groot nadeel is natuurlijk de prijs, maar het kán dus wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdoos
Inmiddels de LG 27ud88 binnen, werkt prima! @henri8096 Eigenaardigheden met uit slaaphalen had ik ook regelmatig met DisplayPort aansluiting.

Merk wel dat de LG 27UD88-w mindere beeldkwaliteit is dan de Dell Ultrasharp U2515H. Nog maar eens met kalibratie aan de slag. Vooral weer gaven wat wit is echt zoon groot verschil zeker in vergelijking met macbook scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik heb er avast op staan.
Is gratis en kan wel eens handig zijn.
Vooral bij Arrrr sites wordt er wel wat zooi geblokkeerd.

Als je alleen maar op SFW sites blijft lijkt het mij overbodig.

Al wel gehoord van mensen dat het fijn is voor je windows medemens om het te hebben omdat je wel iets kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:22
Sta op het punt een extern scherm aan te schaffen voor mijn Mb Pro non touchbar 13 inch. Ik zoek een 23 inch model tss 250 en 300 euro. Wat is de beste manier om dit scherm aan te sluiten + hebben jullie aanraden van schermen die de moeite zijn in deze prijsklasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Rebbelx schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:43:
Sta op het punt een extern scherm aan te schaffen voor mijn Mb Pro non touchbar 13 inch. Ik zoek een 23 inch model tss 250 en 300 euro. Wat is de beste manier om dit scherm aan te sluiten + hebben jullie aanraden van schermen die de moeite zijn in deze prijsklasse ?
Mijn “oude” monitor heb ik aangesloten doormiddel van een usb-c naar displayport kabel. Dit werkt perfect. Uiteraard kan je dit ook met een goede HDMI of mini-displayport variant doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 19:54
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door DennisDCT op 27-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb sinds een paar dagen mijn 12 inch MacBook ook verruild met een 13 inch MBP met TB, prachtige machine zeg 😍... hij is merkbaar sneller (mag geen nieuws zijn) voordeel van de 12 inch was toch wel formaat en gewicht, ik merk stukken beter dat de MBP in mijn tas zit...... luxe probleem

Trouwens de accu van mijn oude 12 inch ging naar mijn idee veel langer mee

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 22-11-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg netjes.

https://www.macrumors.com...s-free-staingate-repairs/

Je kan zeggen wat je wilt maar ik heb sinds 2012 nooit meer een nieuwe macbook pro gekocht.
Altijd netjes vervangen door reparaties & correctheid in policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou ik heb een keer gebeld (apple) voor mijn 2014 model met stains maar ik kreeg gewoon een verhaal dat ze daar niks mee deden buiten garantie..
Heb dus zelf maar de hele coating eraf gehaald, dan is het probleem ook voor altijd opgelost. Al had ik liever een nieuw scherm gehad uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Als dit een probleem is uit 2013 (en blijkbaar nu nog steeds speelt volgens die lijst) dan vind ik het niet heel netjes maar slordig.... los het gewoon op

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 22-11-2017 19:21 ]

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:12
Ik heb met mijn 15" macbook pro 2017 nu voor de tweede keer al dat mijn linker speaker zich uit zichzelf opblaast. Heel vreemd, als ik google vind ik wel iets over bootcamp maar dat gebruik ik niet. Ik hoor ineens harde tikken en gekraak en hij is ontploft. Vorige keer is de hele upper case vervangen... Nu na de tweede keer gebeurt het net weer (terwijl de speaker dus al kapot was). Hard gekraak en getik en de speaker is nog verder vernaggeld. Ben ik hem weer een tijdje kwijt. Macbook hangt trouwens niet aan de lader. Iemand ook deze ervaring? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfster
  • Laatst online: 08-02-2018
Al maanden maak ik dagelijks gebruik van mijn Macbook Pro (15-inch, 2016) Touch Bar en nog zeer tevreden! Alleen sinds een paar weken merkte ik iets op met de trackpad.

Als ik in de buurt van de trackpad tik met mijn vinger dan hoor ik een hoog metaal geluid. Net alsof de trackpad los zit? Het geluid is duidelijker te horen als je de laptop optilt en aan de onderkant van de laptop tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja. Niet perse direct voor jezelf, maar wel om mensen met andere OS'es te beschermen - zodat je geen troep doorstuurt. Ik zelf vind ClamAV prima; als je er een UI bij wil hebben moet je ClamAVX kopen.
wolfster schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:06:
Als ik in de buurt van de trackpad tik met mijn vinger dan hoor ik een hoog metaal geluid. Net alsof de trackpad los zit? Het geluid is duidelijker te horen als je de laptop optilt en aan de onderkant van de laptop tikt.
Eens even langs de Apple Store? (Na een backupje te maken)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:27:
Heel erg netjes.

https://www.macrumors.com...s-free-staingate-repairs/

Je kan zeggen wat je wilt maar ik heb sinds 2012 nooit meer een nieuwe macbook pro gekocht.
Altijd netjes vervangen door reparaties & correctheid in policy.
Ja, maar Apple Nederland weet van niets en het staat niet op de officiele vervang lijst, dus vooralsnog nep nieuws https://www.apple.com/support/exchange_repair/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 22:51
Mensen,

Ik heb net mijn Macbook pro TB terug gekregen na de reparatie van een sticky spacebar. Nu merk ik op dat ik mijn touch ID knop niet meer kan induwen.
Daarvoor kon ik die induwen zoals een echte power knop of droom ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 09:40

El Martino

Zo niet, dan toch.

Klopt, is standaard inderdaad een induwbare knop.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Ik kan hem dus niet meer induwen pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Lyca schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:12:
Ik kan hem dus niet meer induwen pffffff
Werkt de toets nog wel om je MacBook aan te zetten, of reageert ie ook niet? Het is in ieder geval niet goed, dus ik zou maar weer teruggaan naar de Apple Store. Heb het ook een keer gehad na een reparatie dat iets niet meer in orde zat (WiFi antenne) en moest ook terug. Werd toen wel meteen opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Hij zat echt vast. Heb hel weer binnen gedaan.
Ik krijg wel voorrang, het zou er nog moeten aan mankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik ben van plan een MacBook Pro 2017 te kopen. Nu heb ik een Led Cinema Display die ik ook nog wil gebruiken. De volgende adapter heb ik gevonden: https://uptab.glopal.com/...ium=pr&utm_campaign=en_US

In de beschrijving staat dat er stroom doorheen kan, om de laptop op te laden. Hoe zou dat moeten werken? Nu sluit ik een Magsafe, Mini Display en usb-kabel aan. Volgens mij moet ik voor de Magsafe en de usb ook adapters kopen toch? Door de Mini Display kabel gaat geen stroom lijkt me? Of kan iemand aangeven hoe ik het scherm het beste kan aansluiten? De guide van Macworld vond ik wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@Japsuh die adapter heeft een pass-through-aansluiting voor de laadkabel van je MacBook.

De MagSafe-kabel die uit je Cinema Display komt kun je dus niet meer gebruiken.

Voor usb naar je Cinema Display heb je nog een adapter nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Oké, helder. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Ondertussen heb ik mijn macbook weer terug, touch ID knop is mooi gemaakt.

Maar nu het volgende:

De functie van Touch-ID is weg in macOS (er zijn ging fingerprints), indien ik er eentje wil toevoegen zegt die droogweg:

Fingerprint limit reached.

Heb al een restart geprobeert met command+r en dan het commando: xartutil --erase-all. Dit hielp niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Lyca schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:49:
Ondertussen heb ik mijn macbook weer terug, touch ID knop is mooi gemaakt.

Maar nu het volgende:

De functie van Touch-ID is weg in macOS (er zijn ging fingerprints), indien ik er eentje wil toevoegen zegt die droogweg:

Fingerprint limit reached.

Heb al een restart geprobeert met command+r en dan het commando: xartutil --erase-all. Dit hielp niets
Zet FileVault eens uit (ik neem aan dat het aan staat)en probeer het nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Het staat af.

Ma godverdomme seg; Als de macbook aanstaat en ik druk op die knop gebeurd er niets meer. Vroeger ging die in sleep.

Nu niets meer, knop reageert gewoon niet meer. Het lukt switch simpel dus niet om die laptop te maken.
Nu ben ik al eerder geneigd om gewoon een nieuwe te vragen, dit is bijzonder triest.

[ Voor 113% gewijzigd door Lyca op 28-11-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Lyca schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:28:
Het staat af.

Ma godverdomme seg; Als de macbook aanstaat en ik druk op die knop gebeurd er niets meer. Vroeger ging die in sleep.

Nu niets meer, knop reageert gewoon niet meer. Het lukt switch simpel dus niet om die laptop te maken.
Nu ben ik al eerder geneigd om gewoon een nieuwe te vragen, dit is bijzonder triest.
Mijn MacBook gaat ook niet in sleep als ik die indruk, even getest, ook ctrl + power knop doet niks, bij mijn weten hoor je een scherm te krijgen met power opties

Alleen een paar seconden ingedrukt houden werkt, de MacBook gaat dan helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op Macs met Touch ID wissel je van gebruikers door op de powerknop te drukken (mits die vingerafdruk bij een andere gebruiker is ingesteld, anders gebeurt er niets), op oudere Macs krijg je de power opties. En nieuwe Macs gaan al in sleep als het scherm uit gaat, dus daarvoor hoef je alleen maar je scherm te vergrendelen (⌃⌘Q in High Sierra).

Maar als je de vingerafdrukken niet kan resetten lijkt me er toch wel iets mis.
Pagina: 1 ... 42 ... 54 Laatste