Ik heb nu sinds begin van de week een nieuwe MBP 15" Touch Bar ID 1TB 16GB.
Het is mijn 4de MBP en ik vind het een geweldige machine. Alles gaat net wat vlotter dan mijn 2012 model.
Vreemd genoeg had ik al een 4K scherm, en ik krijg nu beter beeld. Geen idee waarom, maar ben er blij mee.
Touch Bar moet je wennen, maar ik begin het fijner en fijner te vinden. Ook een goede idee is om tips op bijv youtoube te bekijken.
Er wordt veel geklaagd over USB-C, maar daar heb ik zelf geen probleem mee. Ik heb een hubje gehaald van USB-C naar 4 x USB 3 en werkt gewoon goed.
De adapters vind ik niet zo handig, liever een kabel.
Ik vind het ook heel fijn dat je links of rechts je laadkabel kan insteken naar gelang waar je zit.
Ik heb ook een RAVPower externe batterij 26800 MAh met USB-C (30W) en is voldoende om bij normaal gebruik bij te laden. Als je zware toepassingen gaat draaien gaat hij toch wat naar beneden, maar dan duurt het gewoon langer voor dat hij zakt.
Trouwens batterij in het algemeen tevreden, zoals als mijn vorige macbooks.
Het scherm, het is mooi, maar de vorige MBP Retina mid 2012 was al super. Veel verschil zie ik niet.
Ik merk enkel van verbetering in beeld kwaliteit als ik VM Fusion gebruik. Maar dat zal wss te maken hebben met de verbeterde grafische kaart.
Ook Airplay met AppleTV werkt nu veel vlotter.
Het enige wat ik anders had willen zien is Touch ID.
Nu moet je kiezen ofwel alles ofwel niets. Ik wou automatisch inloggen en touch ID voor bijvoorbeeld Apple Store of inloggen op websites uit Keychain bijv.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 04-08-2017 10:25
]