Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
supersnathan94 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Klopt, moet je ook absoluut niet op het scherm gebruiken. De toetsen kunnen het echter wel hebben. De zuren die in de olie van je handen zitten bijten harder dan het kleine beetje alcohol. IsoPropanol tast dan ook niet zomaar kunststoffen aan. Er is een reden dat we dit gebruiken voor telefoonreiniging intern. Shit werkt ontzettend goed tegen vochtschade en tast de interne componenten niet aan doordat het heel snel vervliegt.
Verwijs je dan naar de standaard reinigingsdoekjes of heb je een specifiek dat je aanraadt?

Eens over de toetsen gaan af en toe zou idd wel fijn zijn.

Vooral mijn muis plak ik in de zomer echt aan vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
DaemonAngel schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:59:
[...]

Verwijs je dan naar de standaard reinigingsdoekjes of heb je een specifiek dat je aanraadt?

Eens over de toetsen gaan af en toe zou idd wel fijn zijn.

Vooral mijn muis plak ik in de zomer echt aan vast...
Van die make-up watjes met een beetje alcohol. Werkt perfect. Doe het ook eens in de zoveel tijd bij mn apple keyboard. Ding is daarna weer als nieuw. Ik krijg ze soms echt binnen met gore meuk erop dat wil je niet weten. Van die bruine vlekken enzo. Blegh. Druppeltje citroensap erbij kan ook. Beetje zuur, maar de lucht maakt het een stuk beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 9 juli 2017 @ 02:30:
Kan iemand van jullie eens in verbose modus ("Gedetailleerde mode") opstarten en kijken of er een melding verschijnt "disk0sX: alignment error"? (Waarbij de X het getal 0, 1, 2, 3 of 4 kan zijn; of meerdere meldingen van de verschillende partities achter elkaar.)

Zou ik heel erg op prijs stellen :)
Dit doe je door CMD + V ingedrukt houden zodra je de Mac aanzet.
Let op dat de informatie erg snel over het scherm kan scrollen, meetal komt de melding ergens tegen het einde ALS die verschijnt. Als je FileVault gebruikt verschijnen er eerst wat regels onzin, daarna komt je loginscherm te voorschijn; pas als je bent ingelogd gaat het opstarten verder en komt de rest van de informatie op het scherm.
Bump.
Iemand die please deze heeeele kleine moeite even wil nemen bij de volgende keer dat je (re)boot? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:29

WTM

WhatsappHack schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Bump.
Iemand die please deze heeeele kleine moeite even wil nemen bij de volgende keer dat je (re)boot? :)
Heb je een tip waar dit terug te lezen is, het gaat zó snel dat ik het echt niet kan lezen. Probeerde nog een filmpje te maken maar schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:09

Saninl

Iemand een idee of ik een BTO 15" pro 2017 kan aanschaffen om hem een week o.i.d. uit te proberen? Ik ben ontzettend aan het afwegen of ik voldoende heb aan de 13", of dat ik toch voor de 15" moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@WTM Heel erg bedankt voor t proberen! :)
Nee helaas niet, dit wordt allemaal niet gelogd. ;( Heel vervelend. T verschijnt tegen t einde aan, vlak voor de laadbalk weer verschijnt. Als je naar recovery boot met verbose modus aan gaat het wel een stuk trager, maar dan moet je eerst weer een bootflag naar het NVRAM schrijven; sudo nvram boot-args="-v" voordat je reboot naar recovery. Maar dat is wel erg veel gedoe.

Als ja na een paar keer kijken dat bericht niet hebt gezien, dan ga ik er even vanuit dat die melding bij jou dus niet verschijnt. :)
Merci bien!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 22:39
Hebben meerdere mensen de volgende glitch bij de MBP 15".
Dit gebeurt dus alleen wanneer ik de laptop uitschakel.
Het gebeurt ook alleen als ik 1680 x 1050 heb.

YouTube: MBP Retina 2016 shutdown glitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Saninl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:36:
Iemand een idee of ik een BTO 15" pro 2017 kan aanschaffen om hem een week o.i.d. uit te proberen? Ik ben ontzettend aan het afwegen of ik voldoende heb aan de 13", of dat ik toch voor de 15" moet gaan...
Hoezo moet je daar een BTO voor hebben? Het grootste verschil tussen de 13" en de 15" is het aantal cores.

Dus als jouw workload regelmatig parallel is, dan zeg je de 13" en 15" naast elkaar. Dan pak je gewoon een base model, voer je benchmark uit, en vermenigvuldigt die met 10% als je de top-of-the-line CPU overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

cerberusss schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Hoezo moet je daar een BTO voor hebben? Het grootste verschil tussen de 13" en de 15" is het aantal cores.

Dus als jouw workload regelmatig parallel is, dan zeg je de 13" en 15" naast elkaar. Dan pak je gewoon een base model, voer je benchmark uit, en vermenigvuldigt die met 10% als je de top-of-the-line CPU overweegt.
Excuses, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was. Juist vanwege het feit ik de extra power niet echt nodig heb, gaat het vooral om het scherm; het grotere scherm qua functionaliteit bij vooral het werken met meerdere (twee) vensters...\

[ Voor 42% gewijzigd door Saninl op 16-07-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Saninl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:05:
[...]
Excuses, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was. Juist vanwege het feit ik de extra power niet echt nodig heb, gaat het vooral om het scherm; het grotere scherm qua functionaliteit bij vooral het werken met meerdere (twee) vensters...
De diverse varianten zijn wel te koop hoor:
https://tweakers.net/pric...rd=apple+macbook+pro+2017

Stel nou dat je heel graag bij 1 bepaalde club je order wilt doen, en die hebben geen BTOs: bestel dan gewoon een base 13" met een externe harddrive er bij (USB-C natuurlijk). Richt hem in, en ga er lekker mee werken. Bevalt 'ie, dan maak je een Time Machine backup, stuur je 'm terug en bestel je de 13" BTO exact zoals je wilt. Restore from Time Machine, en doorwerken.

Bevalt 'ie niet, dan bestel je een 15" BTO, en doe je daar je Restore op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik heb het gevoel dat mijn nieuwe MacBook serieus zit te dischargen als hij in sleep steekt.

Hij komt van de stroom af en ik leg hem op mij bureau gewoon dicht en ik klap hem bij het thuiskomen weer open en 91%.

Kan het zijn dat een USB-C Ethernet adapter toch stroom trekt zelfs al staat de laptop op sleep?

[ Voor 18% gewijzigd door Lyca op 15-07-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Lyca schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:01:
Kan het zijn dat een USB-C Ethernet adapter toch stroom trekt zelfs al staat de laptop op sleep?
Dat had je kunnen weten. Er staat altijd spanning op de poorten, dus ja... dat trekt je accu leeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Merde, daarom dus. Ik dacht het nog, maar was volledig niet zeker.

Mysterie opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ja, maar dat kan nooit veel zijn. Als het 150 mA is, zou ik het veel vinden. Was de laptop ook warm? Misschien is hij nooit gaan slapen.

[ Voor 9% gewijzigd door cerberusss op 15-07-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BCC

Als hij wakeonlan support dan moet hij zelfs stroom hebben :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
cerberusss schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:00:
[...]

Ja, maar dat kan nooit veel zijn. Als het 150 mA is, zou ik het veel vinden. Was de laptop ook warm? Misschien is hij nooit gaan slapen.
Hij was niet warm neen. Ik ga het eens beter in't oog houden. Ik heb niet echt een baseline test.

Weer eens volledig opladen, dicht klappen en op mijn bureau laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat mijn nieuwe MacBook serieus zit te dischargen als hij in sleep steekt.

Hij komt van de stroom af en ik leg hem op mij bureau gewoon dicht en ik klap hem bij het thuiskomen weer open en 91%.

Zit ie dan in sluimerstand of heb je hem eerst uitgezet? Indien dat eerste: als je de drain hoog vindt, kijk eens of er iets is dat hem wakker houdt of vaak wakker maakt.

-edit- Ah, slaapstand. Ff over t hoofd gezien.
Dan idd het gene hierboven eens checken. Wat accuverbruik is niet onverwacht trouwens. Dus als ie een paar uur slaapt is t niet heel gek als er een paar procent weg zijn. Hoe vaker ie wakker moet worden hoe hoger de drain.

[ Voor 18% gewijzigd door WhatsappHack op 15-07-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

cerberusss schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:30:
[...]

De diverse varianten zijn wel te koop hoor:
https://tweakers.net/pric...rd=apple+macbook+pro+2017

Stel nou dat je heel graag bij 1 bepaalde club je order wilt doen, en die hebben geen BTOs: bestel dan gewoon een base 13" met een externe harddrive er bij (USB-C natuurlijk). Richt hem in, en ga er lekker mee werken. Bevalt 'ie, dan maak je een Time Machine backup, stuur je 'm terug en bestel je de 13" BTO exact zoals je wilt. Restore from Time Machine, en doorwerken.

Bevalt 'ie niet, dan bestel je een 15" BTO, en doe je daar je Restore op.
Het gaat mij dus niet direct om de snelheid/kracht van de machine. Ik ben ervan overtuigd dat elke nieuwe Macbook voldoende krachtig zal zijn voor mijn werk. Voornamelijk studiewerk wat betreft dubbelvenster werk voor papers/thesis... Af en toe een game als er vrije tijd is...

Op dit moment heb ik een Air 2011 (13"), dus ik zal er altijd significant op vooruit gaan... Het gaat mij in deze dus vooral of ik de 15" nog voldoende portable vind, en ik écht iets heb aan die 2" extra bij de 15" (het gaat immers over een hele hoop extra geld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Saninl schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:51:
Het gaat mij in deze dus vooral of ik de 15" nog voldoende portable vind, en ik écht iets heb aan die 2" extra bij de 15" (het gaat immers over een hele hoop extra geld...)
In het vliegtuig is de 15" onbruikbaar, dat ten eerste. Trein, werkt prima. Als het niet over afmeting maar puur over draagbaarheid gaat, het verschil in gewicht tussen de 13" en de 15" is te verwaarlozen zodra je andere dingen in je tas hebt. Een enkel boek is al het verschil tussen die twee. Wat zeg ik, gewoon een lichtere/andere tas is al het verschil tussen de 13" en de 15".

Vraagje: heb je een bepaalde werkplek waar je regelmatig terugkomt? Ikzelf zit bijv. vaak bij een klant of op eigen kantoor, en daar kun je dan gewoon een externe monitor neerzetten. Die zijn tegenwoordig zeer betaalbaar.

Maar als je regelmatig ergens anders zit: ik heb op mijn 15" zeer regelmatig twee vensters naast elkaar, bijv. links een browser en rechts Excel. Dat gaat gewoon niet op een 13". Dan moet je Desktops gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:59:
[...]

Zit ie dan in sluimerstand of heb je hem eerst uitgezet? Indien dat eerste: als je de drain hoog vindt, kijk eens of er iets is dat hem wakker houdt of vaak wakker maakt.

-edit- Ah, slaapstand. Ff over t hoofd gezien.
Dan idd het gene hierboven eens checken. Wat accuverbruik is niet onverwacht trouwens. Dus als ie een paar uur slaapt is t niet heel gek als er een paar procent weg zijn. Hoe vaker ie wakker moet worden hoe hoger de drain.
Het leek me toch die Belkin USB-C Ethernet adapter te zijn, met geen adapters aangesloten verliest hij bijna geen lading na een aantal uren te nietsen om mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

cerberusss schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:04:
[...]

In het vliegtuig is de 15" onbruikbaar, dat ten eerste. Trein, werkt prima. Als het niet over afmeting maar puur over draagbaarheid gaat, het verschil in gewicht tussen de 13" en de 15" is te verwaarlozen zodra je andere dingen in je tas hebt. Een enkel boek is al het verschil tussen die twee. Wat zeg ik, gewoon een lichtere/andere tas is al het verschil tussen de 13" en de 15".

Vraagje: heb je een bepaalde werkplek waar je regelmatig terugkomt? Ikzelf zit bijv. vaak bij een klant of op eigen kantoor, en daar kun je dan gewoon een externe monitor neerzetten. Die zijn tegenwoordig zeer betaalbaar.

Maar als je regelmatig ergens anders zit: ik heb op mijn 15" zeer regelmatig twee vensters naast elkaar, bijv. links een browser en rechts Excel. Dat gaat gewoon niet op een 13". Dan moet je Desktops gebruiken.
In het vliegtuig zal ik de laptop niet gebruiken, wel in het openbaar vervoer (trein).

Het is zeker waar dat ik bij een werkplek bijna altijd een externe monitor kan aansluiten. Ik vraag me alleen af hoeveel ik de laptop nog ga gebruiken na mijn studententijd... Ik ben nu PhD-student en werk parttime, waarbij ik nog veelvuldig bezig ben met inderdaad werken (soms op externe monitor, soms op laptop). Echter, na mijn studententijd zal ik de externe monitor thuis weg willen doen en de laptop zonder gaan gebruiken, omdat ik de extra schermruimte niet altijd meer nodig heb? Ik merk nu dat ik bij werken met twee vensters soms behoefte heb aan meer ruimte op mijn scherm, waarvoor ik hem dan maar aansluit op een externe monitor...

Vandaar dat ik me afvraag of ik niet beter kan investeren in een 15", zodat ik de laptop nu (en over een jaar of twee na mijn studie) nog prima kan gebruiken zonder externe monitor (maar dus met extra schermruimte op de laptop zelf).

Nadeel is natuurlijk de nóg hogere prijs wat betreft de 15" omdat ik wel de 16gb RAM en 512gb SSD upgrade wil om futureproof te zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Saninl op 16-07-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Saninl schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:04:
Vandaar dat ik me afvraag of ik niet beter kan investeren in een 15", zodat ik de laptop nu (en over een jaar of twee na mijn studie) nog prima kan gebruiken zonder externe monitor (maar dus met extra schermruimte op de laptop zelf).
Als je de studentenkorting op dit moment hebt, zou ik voor de 15" gaan. Dan schrijf je hooguit 150 euro per jaar af op die machine, dat is een hele goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Viel mij ook op, best flinke happen voor niets doen.

Onderstaande link verhielp voor mij het probleem:

klik hier

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 19:42
Helaas nog steeds geen Back to School actie in Nederland.. Denk dat ik m'n laptop maar ga bestellen of rolt Apple hun acties meestal later op de dag uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mprkooij schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:43:
Helaas nog steeds geen Back to School actie in Nederland.. Denk dat ik m'n laptop maar ga bestellen of rolt Apple hun acties meestal later op de dag uit?
Doet Apple uberhaupt aan dergelijke acties? Volgens mij zijn het alleen de retailers zoals MyCom en Media Markt die aan die acties doen. Misschien Amac ook wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10 16:00
Exirion schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Doet Apple uberhaupt aan dergelijke acties? Volgens mij zijn het alleen de retailers zoals MyCom en Media Markt die aan die acties doen. Misschien Amac ook wel.
ja volgens mij kreeg je er afgelopen jaar een Beats bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Normaal doet Apple in de Benelux ook mee aan de back to school actie. Ik ben er ook op aan het wachten. Als ik mij niet vergis van de voorgaande jaren, komt die actie steeds rond 10 augustus (kan een paar dagen vroeger zijn).

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57

MazeWing

The plot thickens...

cerberusss schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Ik vraag mij af hoe dit dan vroeger ging, aangezien de oude (non-retina) 13 inch maar 2 CM smaller was...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
MazeWing schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Ik vraag mij af hoe dit dan vroeger ging, aangezien de oude (non-retina) 13 inch maar 2 CM smaller was...
Goede vraag! Wellicht ben ik niet objectief en door de jaren kritischer geworden. Of wellicht is samen met de laptop grootte ook de beenruimte kleiner geworden. Meest waarschijnlijk is allebei :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik vlieg met enige regelmaat, meest KLM, mix van economy (korte vluchten), economy comfort en af en toe business. Nu een keer of 10 met de 15" nieuwe MacBook Pro. In mijn ervaring is de hoogte van het scherm en diepte van het toetsenbord een grotere factor dan de breedte.

In Economy is 15" niet echt goed te doen, zeker niet als de persoon voor je z'n stoel naar achter verzet. Maar 13" is ook al niet fijn. Aziatische / Midden-Oosten maatschappijen bieden wat meer ruimte is mijn ervaring.

Economy Comfort op lange vluchten gaat OK tenzij degeen voor je naar achter gaat - die stoelen gaan een schuiner, dus je houdt netto niet meer ruimte als in Economy. Altijd handig om, als je wilt werken, degeen voor je even aan te spreken en te vragen of ze willen waarschuwen alvorens ze reclinen. Scheelt mogelijk een gebroken scherm.

In business gaat het natuurlijk perfect, maar helaas lukt het me maar af en toe een upgrade te schnitzelen en dan nog meestal op nachtvluchten en dan wil ik slapen ipv werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:45
Dus, zit je dan met een 4 maanden oude MBP 15 2016 welke inmiddels al 4 weken defect is...

4 weken geleden m'n laptop uit de tas gevist, om erachter te komen dat er onderin het scherm allemaal strepen zichtbaar waren. Direct laptop weer in de tas gestopt en de volgende ochtend proberen in te schakelen om bestanden eraf te halen en in te dienen voor reparatie. Surprise, scherm doet niks meer. Interne haarscheur zichtbaar in de linkeronderhoek.

Laptop toen ingediend bij Amac, kreeg pas een week later een mailtje dat de onderdelen waren besteld. Rustig afgewacht, totdat ik 2 weken geleden een tweede mailtje kreeg met hetzelfde bericht, ik rook onraad... Amac gebeld, welke het reparatiecentrum belden (Harmony) en dezelfde middag vertelde de kerel aan de lijn mij doodleuk dat hij goed nieuws had.
"We hebben ook een probleem geconstateerd met de videokaart, dus je moederbord is ook vervangen". Ik zeg tegen hem, noem je dat goed nieuws? "Nee, het goede nieuws is dat alles volledig onder garantie gebeurt". Was toch echt niet van plan om een cent te betalen, wat een lachertje 8)7

Afijn, weer een weekje wachten. Kon eindelijk vandaag de laptop ophalen, natuurlijk helemaal happy dat m'n werkpaardje terug is. Totdat ik Spotify opstartte... geen geluid uit de linkerspeaker ;w

Nu m'n vraag: wat zijn mijn rechten nu? Ik was niet van plan om m'n laptop weer weken op te sturen (wat echt ronduit schandalig is van Amac) aangezien ik deze nodig heb, en was ook niet van plan om weken te wachten met een reparatie. Kan ik het op een of andere manier escaleren zodat ik binnen een paar dagen een werkende MacBook heb? Heb de laptop bij Apple zelf aangeschaft, kan ik hun beter contacteren of toch Amac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
WesselP schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:40:
Dus, zit je dan met een 4 maanden oude MBP 15 2016 welke inmiddels al 4 weken defect is...

4 weken geleden m'n laptop uit de tas gevist, om erachter te komen dat er onderin het scherm allemaal strepen zichtbaar waren. Direct laptop weer in de tas gestopt en de volgende ochtend proberen in te schakelen om bestanden eraf te halen en in te dienen voor reparatie. Surprise, scherm doet niks meer. Interne haarscheur zichtbaar in de linkeronderhoek.

Laptop toen ingediend bij Amac, kreeg pas een week later een mailtje dat de onderdelen waren besteld. Rustig afgewacht, totdat ik 2 weken geleden een tweede mailtje kreeg met hetzelfde bericht, ik rook onraad... Amac gebeld, welke het reparatiecentrum belden (Harmony) en dezelfde middag vertelde de kerel aan de lijn mij doodleuk dat hij goed nieuws had.
"We hebben ook een probleem geconstateerd met de videokaart, dus je moederbord is ook vervangen". Ik zeg tegen hem, noem je dat goed nieuws? "Nee, het goede nieuws is dat alles volledig onder garantie gebeurt". Was toch echt niet van plan om een cent te betalen, wat een lachertje 8)7

Afijn, weer een weekje wachten. Kon eindelijk vandaag de laptop ophalen, natuurlijk helemaal happy dat m'n werkpaardje terug is. Totdat ik Spotify opstartte... geen geluid uit de linkerspeaker ;w

Nu m'n vraag: wat zijn mijn rechten nu? Ik was niet van plan om m'n laptop weer weken op te sturen (wat echt ronduit schandalig is van Amac) aangezien ik deze nodig heb, en was ook niet van plan om weken te wachten met een reparatie. Kan ik het op een of andere manier escaleren zodat ik binnen een paar dagen een werkende MacBook heb? Heb de laptop bij Apple zelf aangeschaft, kan ik hun beter contacteren of toch Amac?
Kijk of je een afspraak kan maken bij de genius bar. Zij kunnen namelijk ter plekke je Mac repareren. Als je contact met Apple gaat opnemen, zullen zij je hetzelfde adviseren, of ze zullen zeggen dat je terug moet gaan naar de Amac, wat je waarschijnlijk ook niet wilt. Indien een Apple Store niet dicht bij jou in de buurt is, zou je ook kunnen kijken naar andere officiële reparateurs die ter plekke reparaties mogen uitvoeren.

Hier kan je een afspraak maken bij de genius bar of bij een officiële reparateur

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:45
RWK__ schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:52:
[...]

Kijk of je een afspraak kan maken bij de genius bar. Zij kunnen namelijk ter plekke je Mac repareren. Als je contact met Apple gaat opnemen, zullen zij je hetzelfde adviseren, of ze zullen zeggen dat je terug moet gaan naar de Amac, wat je waarschijnlijk ook niet wilt. Indien een Apple Store niet dicht bij jou in de buurt is, zou je ook kunnen kijken naar andere officiële reparateurs die ter plekke reparaties mogen uitvoeren.

Hier kan je een afspraak maken bij de genius bar of bij een officiële reparateur
Heb morgen al een telefoongesprek staan met de technical support, dus ik zal vragen naar de optie van de Genius Bar. Een Apple store zit hier zeker niet in de buurt, maar als het niet anders kan ga ik wel even naar Amsterdam. Thanks voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09-2020
Terwijl ik wacht op de back-to-school acties ben ik mijn opties aan het bekijken. Lang getwijfeld tussen de XPS en Macbook Pro, het zal dus zeker de laatste worden.

Nu zit ik nog te twijfelen of ik al dan niet een 13" met touchbar of zonder touchbar ga nemen. Ik heb de laptop nodig voor school, fotobewerking en af en toe eens een video bewerken. Sowieso een 13", ben regelmatig op de baan. Thuis zal hij aangesloten worden aan een extern scherm.

Dit zijn de configuraties die ik eventueel zou nemen:

13" met touchbar
Touch Bar en Touch ID
3,1‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 3,5 GHz
16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
512 GB SSD-opslag
Intel Iris Plus Graphics 650
Vier Thunderbolt 3-poorten

13" zonder touchbar
2,3‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 3,6 GHz
512 GB SSD-opslag
Intel Iris Plus Graphics 640
Twee Thunderbolt 3-poorten

Wat denken jullie? Met of zonder touchbar? Is de touchbar voor de extra prijs een grotere meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Het verschil is natuurlijk niet alleen de touch-bar. Je hebt 2 extra Thunderbolt porten (daarmee dus ook USB, e.d. (edit: heeft er natuurlijk 4, maar enkel 2 die TB3 hebben 8)7 ), een snellere processor, en een iets betere grafische chip. 3,1GHz tegenover 2,3GHz is een redelijk groot verschil, hoewel je dat bij de meeste huis, tuin en keuken activiteiten natuurlijk niet zult merken.

De vraag is dan ook niet of de touch bar een meerwaarde heeft, maar hoelang je van plan bent de laptop te gebruiken, en of je er budget voor hebt. Als je van plan bent om zo'n 4 jaar met de laptop te doen, is de touch-bar versie een betere keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 18-07-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Laatst online: 15-05 23:19
dewindt schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:18:
Terwijl ik wacht op de back-to-school acties ben ik mijn opties aan het bekijken. Lang getwijfeld tussen de XPS en Macbook Pro, het zal dus zeker de laatste worden.

Nu zit ik nog te twijfelen of ik al dan niet een 13" met touchbar of zonder touchbar ga nemen. Ik heb de laptop nodig voor school, fotobewerking en af en toe eens een video bewerken. Sowieso een 13", ben regelmatig op de baan. Thuis zal hij aangesloten worden aan een extern scherm.

Dit zijn de configuraties die ik eventueel zou nemen:

13" met touchbar
Touch Bar en Touch ID
3,1‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 3,5 GHz
512 GB SSD-opslag
Intel Iris Plus Graphics 650
Vier Thunderbolt 3-poorten

13" zonder touchbar
2,3‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor van de 7e generatie, Turbo Boost tot 3,6 GHz
512 GB SSD-opslag
Intel Iris Plus Graphics 640
Twee Thunderbolt 3-poorten

Wat denken jullie? Met of zonder touchbar? Is de touchbar voor de extra prijs een grotere meerwaarde?
Ik spreek niet uit ervaring maar voor mij weegt de extra prijs niet op tegen de relatieve meerwaarde. Je zou ze beiden in de winkel eens moeten uittesten.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: Wat is de reden dat je niet voor een i7 model kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Het was echt wel de Belkin USB-C Adapter, Ik heb deze er een nacht aangehangen en die slorpt veel op, tot 15% van de batterij op een nacht.

Als ik de laptop gewoon laat liggen zonder enige adapter attached, dan verliest hij niets. Ik ga die link eens uitproberen die hier staat.

Heeft er iemand ook een goede tip voor dat toetsenbord een beetje mooi te houden, ik heb zo het gevoel dat er al wat vettige vingers opstaan. Vooral op de spatie balk is een deel gladder dan de rest precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
T0mS schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:49:
[...]

Ik spreek niet uit ervaring maar voor mij weegt de extra prijs niet op tegen de relatieve meerwaarde. Je zou ze beiden in de winkel eens moeten uittesten.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: Wat is de reden dat je niet voor een i7 model kiest?
Een i7 is voor mij overkill. Foto en videobewerking doe ik maar sporadisch, i5 is meer dan genoeg. Daarom meer RAM ipv processorupgrade. Ik denk dat ik daar meer aan zal hebben.

Heb ze beide eens getest in de winkel en zie de meerwaarde van de touchbar niet echt. Enkel de 2 extra usb-c poorten zijn een meerwaarde, al ben je bijna verplicht een dongle te kopen waardoor je meteen al extra poorten bij hebt.

Laptop moet trouwens 4-5 jaar meegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ThomasG schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:34:
Het verschil is natuurlijk niet alleen de touch-bar. Je hebt 2 extra Thunderbolt porten (daarmee dus ook USB, e.d. (edit: heeft er natuurlijk 4, maar enkel 2 die TB3 hebben 8)7 )
Nope. De specificaties en het officiële support document bij Apple vermelden dat het toch echt 4 Thunderbolt 3 poorten zijn en zo zul je ze ook in System Profiler aantreffen.

Bij het 15" model zijn ze alle 4 ook helemaal gelijk. Bij het 13" model echter niet. Daar zit namelijk alleen verschil in snelheid tussen de poorten links en rechts van de machine. De linkerkant zit direct aan de CPU en heeft PCIe x4 waardoor het de volle 40Gbit/s kan bieden. De rechterkant zit aan de PCH die niet meer dan PCIe x2 kan bieden en je daardoor maar max 20Gbit/s kan doen. USB3.1 Gen 2 doet niet meer dan 10Gbit/s en voor een docking station heb je ook niet gek veel meer dan dat nodig (tenzij je 2 4k@60Hz schermen wil aansluiten). Het is dus nog maar de vraag of je dit verschil in de praktijk merkt. Zoals Apple zelf al aangeeft: apparaten die snelheid nodig hebben sluit je links aan, de rest rechts (je kunt het ook lezen als: TB3 links, USB rechts).
Als je van plan bent om zo'n 4 jaar met de laptop te doen, is de touch-bar versie een betere keuze.
Helemaal niet. Beide machines kunnen even lang mee. De touch bar versie is vooral een verstandige keuze voor wie redelijk wat aan randapparatuur tegelijk aansluit. Je hebt simpelweg 2x zoveel poorten. In dit geval is het een combinatie van een iets snellere processor, snellere wifi (er zitten iets meer antennes in de touch bar versie waardoor je hogere snelheden met 802.11ac kunt halen), de touch bar en 4 TB3 poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 19-07-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
ppl schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:27:
[...]

Helemaal niet. Beide machines kunnen even lang mee. De touch bar versie is vooral een verstandige keuze voor wie redelijk wat aan randapparatuur tegelijk aansluit. Je hebt simpelweg 2x zoveel poorten. In dit geval is het een combinatie van een iets snellere processor, snellere wifi (er zitten iets meer antennes in de touch bar versie waardoor je hogere snelheden met 802.11ac kunt halen), de touch bar en 4 TB3 poorten.
Oké, ik ga toch voor de TB-versie gaan. Nu nog wachten tot de back-to-school-actie in België lanceert en dan kan ik hem halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:46
dewindt schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Oké, ik ga toch voor de TB-versie gaan. Nu nog wachten tot de back-to-school-actie in België lanceert en dan kan ik hem halen.
De back to school actie gaat waarschijnlijk geen korting vanaf maar....
https://www.iculture.nl/nieuws/back-to-school-2017/

[ Voor 3% gewijzigd door Nick25 op 20-07-2017 13:03 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
Toch een koptelefoon van 300 euro. Of je hem dat waard vind is natuurlijk een heel ander verhaal.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Laatst online: 15-05 23:19
dewindt schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Let op dat als je lang zonder stroom werkt, je beter voor de nonTB gaat vanwege de langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
T0mS schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:05:
[...]

Let op dat als je lang zonder stroom werkt, je beter voor de nonTB gaat vanwege de langere accuduur.
Iets betere processor + TB + 2 extra poorten of extra batterij?
Het zal wel geen uren verschil zijn veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
heren, ik heb vroeger een Macbook Pro gehad welke mij op dat moment erg beviel. Verkocht omdat ik meer opzoek was naar een gamelaptop.

Nu ben ik vorig jaar weer begonnen met studeren op de universiteit, dan zou je toch denken daar zijn genoeg stroompunten. Helaas geen stroompunten, nu is mijn vraag zijn er macbook's die 8 uur op een batterij kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
MacBook Air, De 12 inch MacBook, de 13 inch zonder TB zal dat ook wel halen.

Dat lijken mij toch al 3 solide keuzes. Zelfs zou ik dan voor de 13 zonder TB gaan omdat je daar toch wel wat specs in kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
De 13" met TB haalt dat ook hoor, np :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 20:18
Ik haal met mijn 13TB tussen de 9-10 uur. Gewoon wat er op de website als duur wordt aangegeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:12
Best wel jammer dat Bluetooth wat andere vitale functies nog niet werken onder linux. Hoop dat ze dat snel oplossen :Y

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 12:47
geldermalsen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:45:
heren, ik heb vroeger een Macbook Pro gehad welke mij op dat moment erg beviel. Verkocht omdat ik meer opzoek was naar een gamelaptop.

Nu ben ik vorig jaar weer begonnen met studeren op de universiteit, dan zou je toch denken daar zijn genoeg stroompunten. Helaas geen stroompunten, nu is mijn vraag zijn er macbook's die 8 uur op een batterij kunnen?
Of kijk naar het 2015 model 13 MacBook pro die haalt met gemak 11 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
geldermalsen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:45:

Afhankelijk van wat je gaat studeren is het of allemaal of allemaal niet. Lees hier de reviews eens. Vrijwel alle macs scoren enorm hoog als het gaat om accu en vrijwel altijd op de genoemde tijden op de website. Apple is een van de weinige die daadwerkelijke de beloofde accuduur levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Antrax schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:03:
Best wel jammer dat Bluetooth wat andere vitale functies nog niet werken onder linux. Hoop dat ze dat snel oplossen :Y
Best wel dom om Linux op een machine te gaan draaien die standaard wordt geleverd met een UNIX operating system en waarbij er zat virtualisatie producten zijn die je in staat stellen om voor de zeer zeldzame use cases waarbij Linux gewenst is je dat ook kunt draaien. Als je dan toch Linux wil dan kun je echt veel beter een Dell XPS aanschaffen of iets van een Lenovo Thinkpad aangezien je dan een volledig ondersteunde machine hebt wat Linux betreft (denk aan Debian/Ubuntu en SUSE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dankzij usb c kan je laptop ook aan een powerbank. Een heftige powerbank in combinatie met een actueel model doet dus ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Welke docks/standaarden hebben jullie voor jullie macbook ? Ik vind de mijne vrij warm worden in clamshell mode. Ben wel benieuwd of iemand wat anders heeft dan twelvesouth :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM

WTM

Rain MStand 360, met een I-tech USB c dockje aan de onderkant geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Delerium schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:39:
Dankzij usb c kan je laptop ook aan een powerbank. Een heftige powerbank in combinatie met een actueel model doet dus ook wel wat
Ik zat er ook al naar te kijken. Met deze kun je 4 á 5 keer een MBP mee opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Als je niet aan OSX vast zit dan is een windows PC wel een betaalbaardere oplossing.

Je kan kijken naar een Razer laptop anders?
Dan kan je toch ook nog gamen.

Ik heb gisteren op mijn 13" nTB gewoon een game gedownload via Steam en de fans gingen echt volledig crank.
Iemand nog al gehad dat als je die een beetje belast hij echt helemaal los gaat qua fans? (niet dat iets downloaden belasten is...)
Het was gewoon CS Go maar ik heb niet veel vertrouwen meer in dit effectief spelen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aangezien je bij de meeste games toch al een toetsenbord en muis nodig zult hebben (extern), overweeg dan gelijk een scherm + egpu, dan kan je prima bijv. cs:go spelen ;)
Wel weer een aardige investment, maar peanuts vergeleken met de macbook zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Als je wil gamen ga je toch geen Macbook overwegen? Als je ziet wat Razer Blade Stealth mogelijk maakt icm een Razer Core. Zij bieden een compleet pakket aan met accessoires. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Froggle op 24-07-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Laatst online: 28-09 11:35
Net twee weken een nieuwe 15 inch MacBook Pro, valt er zojuist een half glas spa rood overheen. Is me nog nooit overkomen, nu net een nieuwe en dan dit. Voelt zo klote. Hij staat nu uit en maar hopen op het beste. Iemand nog tips voor de nieuwste generatie? Oude topics gaan om oudere modellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
DBreda schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:15:
Net twee weken een nieuwe 15 inch MacBook Pro, valt er zojuist een half glas spa rood overheen. Is me nog nooit overkomen, nu net een nieuwe en dan dit. Voelt zo klote. Hij staat nu uit en maar hopen op het beste. Iemand nog tips voor de nieuwste generatie? Oude topics gaan om oudere modellen. :(
Gecondoleerd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
niet verwarmen (zorgt er voor dat het water gaat verdampen en je nog meer schade krijgt).
Bak met droge rijst om het vocht mee op te nemen.
Geduld, en duimen..

Heb je apple care?

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@DBreda Check even de polis van je verzekering. Collega had dit ook met een hete kop thee en kon het verhalen op z'n inboedelverzekering. Maar dit geldt natuurlijk alleen bij allrisk of iets als een onheilenverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
CT schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:42:
Aangezien je bij de meeste games toch al een toetsenbord en muis nodig zult hebben (extern), overweeg dan gelijk een scherm + egpu, dan kan je prima bijv. cs:go spelen ;)
Wel weer een aardige investment, maar peanuts vergeleken met de macbook zelf :P
CS Go zou eigenlijk erop moeten kunnen draaien zonder iets extra (natuurlijk wel een muis).
Het verbaasde mij gewoon hoeveel last hij met een beetje processor gebruik had al.

Ik was origineel van plan voor de eGPU route te nemen maar daar ben ik van af gestapt.
YouTube: MacBook Gaming Still Sucks in macOS
Voornamelijk dankzij dit filmpje.

eGPU: 600 euro

Dan heb je nog windows nodig want zoals je in het filmpje hierboven ziet is gamen op OSx nog steeds crap.

Dus nog eens 100 euro er bij.

Vermits ik dan toch naar windows moet kijk ik nu eerder naar een simpele game PC samen te stellen dan gewoon.

Nog wel eens proberen om gewoon CS GO te kunnen spelen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Geen Apple Care, wel een inboedelverzekering bij Interpolis via Rabobank. Dus nu even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Paragon93 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:24:
[...]

niet verwarmen (zorgt er voor dat het water gaat verdampen en je nog meer schade krijgt).
Bak met droge rijst om het vocht mee op te nemen.
Geduld, en duimen..

Heb je apple care?
Zou dat met AppleCare (Apple protection plan heet dat toch in NL?) opgelost worden dan? Ik heb zelf ook een MacBook Pro 15 in bestelling staan en twijfel om Apple protection erbij te kopen (toch weer €350...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Kan je niet Apple Care alsnog achteraf kopen? (eerste jaar zit het er toch op of niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

WTM schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:49:
Kan je niet Apple Care alsnog achteraf kopen? (eerste jaar zit het er toch op of niet?)
Volgens mij heb je een paar weken de tijd. Even opzoeken.

60 dagen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202702

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 24-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 19:23
Exirion schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Volgens mij heb je een paar weken de tijd. Even opzoeken.

60 dagen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202702
Dat is AppleCare+ voor iPhone, iPad, iPod touch of Apple Watch, maar dus niet voor MacBook Pro.

Voor MacBook Pro bestaat het AppleCare Protection Plan: https://www.apple.com/nl/support/products/mac.html Dat moet worden aangeschaft binnen 1 jaar na aankoopdatum MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 08:30
DaemonAngel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:49:
[...]

CS Go zou eigenlijk erop moeten kunnen draaien zonder iets extra (natuurlijk wel een muis).
Het verbaasde mij gewoon hoeveel last hij met een beetje processor gebruik had al.

Ik was origineel van plan voor de eGPU route te nemen maar daar ben ik van af gestapt.

Dan heb je nog windows nodig want zoals je in het filmpje hierboven ziet is gamen op OSx nog steeds crap.

Vermits ik dan toch naar windows moet kijk ik nu eerder naar een simpele game PC samen te stellen dan gewoon.

Voor gamen raad ik aan om Windows te draaien op de MacBook. Zelf heb ik een Macbook Late 2016 met 460 videokaart en speel regelmatig overwatch, csgo en pupg op full-hd resolutie (externe 4k monitor) zonder problemen terwijl ik Windows draai vanaf een externe SSD (T3 Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57

MaxPoweR

-=StopTech=-

Cubic X schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Zou dat met AppleCare (Apple protection plan heet dat toch in NL?) opgelost worden dan? Ik heb zelf ook een MacBook Pro 15 in bestelling staan en twijfel om Apple protection erbij te kopen (toch weer €350...).
Ik heb de Appelcare gekocht voor 279 bij Campusshop.nl, voor dezelfde prijs kan je ook terecht bij Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 15:53
Het is mij helaas ook een keer overkomen met een 12" MacBook. Apple heeft mij toen verteld dat een reparatie niet mogelijk was omdat de MacBook te beschadigd was geraakt door water. Gelukkig had ik de MacBook betaald met mijn American Express-kaart en hebben zij de vervanging van de MacBook vergoed.

Aan AppleCare heb je in deze situatie niets, aangezien ongelukjes niet gedekt worden en je dus alsnog de volledige reparatiekosten moet betalen. AppleCare+ dekt wel ongelukjes, maar dat is alleen beschikbaar in de VS en Japan en is dus ook geen optie.

Ik raad je aan om de MacBook in te leveren bij een Apple Store of Apple Service Provider zodat er gekeken kan worden of de MacBook gerepareerd kan worden. In het beste geval hoeft alleen de top case vervangen te worden aangezien het toetsenbord/trackpad zeer waarschijnlijk kapot is gegaan door waterschade. Top case vervangen kost ongeveer 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
DaemonAngel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:49:
[...]

Ik heb de 15inch met de 560 GPU, CS GO draait hier met alles open rustig 80-90 fps, fans spinnen soms wel. Af en toe zakken ze weer en daarna draaien ze weer.

Ik heb de test gedaan op beide OS'en en via bootcamp draait alles veel vlotter uiteraard, Total War games halen op 1080p richting high op 40-50 fps (ergens had ik meer verwacht van die 560). Rome 2 total war haalt dan wel vlotjes 55-60 fps op very high. Gedurende deze games spinnen de fans wel redelijk hard.

Tijdens overwatch en Diablo 3 heeft de laptop eigenlijk niet echt moeite, overwatch kan je zelfs op de native resolutie spelen met goede settings. WoW kan je ook perfect native resolutie draaien en overal 60 fps strijken.

Die eGPU set-up zou ik momenteel toch nog laten, ik vermoed niet dat het via high sierra direct gaat opgelost geraken. De verschillen zijn nog steeds groot tussen bootcamp en Mac OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MelvinW schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:47:
[...]

Het is mij helaas ook een keer overkomen met een 12" MacBook. Apple heeft mij toen verteld dat een reparatie niet mogelijk was omdat de MacBook te beschadigd was geraakt door water. Gelukkig had ik de MacBook betaald met mijn American Express-kaart en hebben zij de vervanging van de MacBook vergoed.

Aan AppleCare heb je in deze situatie niets, aangezien ongelukjes niet gedekt worden en je dus alsnog de volledige reparatiekosten moet betalen. AppleCare+ dekt wel ongelukjes, maar dat is alleen beschikbaar in de VS en Japan en is dus ook geen optie.

Ik raad je aan om de MacBook in te leveren bij een Apple Store of Apple Service Provider zodat er gekeken kan worden of de MacBook gerepareerd kan worden. In het beste geval hoeft alleen de top case vervangen te worden aangezien het toetsenbord/trackpad zeer waarschijnlijk kapot is gegaan door waterschade. Top case vervangen kost ongeveer 500 euro.
Inboedelverzekering...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Lyca schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:53:
[...]

Ik heb de 15inch met de 560 GPU, CS GO draait hier met alles open rustig 80-90 fps, fans spinnen soms wel. Af en toe zakken ze weer en daarna draaien ze weer.

Ik heb de test gedaan op beide OS'en en via bootcamp draait alles veel vlotter uiteraard, Total War games halen op 1080p richting high op 40-50 fps (ergens had ik meer verwacht van die 560). Rome 2 total war haalt dan wel vlotjes 55-60 fps op very high. Gedurende deze games spinnen de fans wel redelijk hard.

Tijdens overwatch en Diablo 3 heeft de laptop eigenlijk niet echt moeite, overwatch kan je zelfs op de native resolutie spelen met goede settings. WoW kan je ook perfect native resolutie draaien en overal 60 fps strijken.

Die eGPU set-up zou ik momenteel toch nog laten, ik vermoed niet dat het via high sierra direct gaat opgelost geraken. De verschillen zijn nog steeds groot tussen bootcamp en Mac OS.
Net een avondje CS Go gespeeld op de 13" nTB MBP.
Het gaat goed en veel van de settings staan zelfs op redelijk high.

Maar wat een herrie maakte die heel de tijd.
Tis dat het defile al afgelopen is, anders had ik gedacht dat er een straaljager in mijn tuin was geland...

Het was eigenlijk niet te doen zonder hoofdtelefoon.

Toen ik eens voelde aan de onderkant heb ik zelfs mijn hand wat verbrand. Het deed toch een uurtje lekker pijn.

U hebt op de 15" gespeeld. Wat wel wat valsspelen is natuurlijk :p
Mijn 2012 15" cMBP was ook nooit luid bij borderlands, LoL, starcraft en weet ik nog wat allemaal.
Hij werd wel gloed heet ook.

En je hebt gelijk.
De eGPU route is niet zo interessant.
De eGPU unit is hier een stuk duurder dan in de VS en de prijzen dalen maar niet en import blijft achterwege (beide zaken die ik niet verwacht had om eerlijk te zijn).
Dan de GPUs die lekker de hoogte in geschoten zijn qua prijs.
Nog Windows licentie moeten kopen voor de mac maakt het nog verder duurder.

Een basic desktop is dus plots ook een optie.

Even afwachten of ik de tijd ga blijven hebben om te gamen.
Wegens een blessure kan ik al maanden al mijn andere hobby's niet uitoefenen en heb ik plots af en toe weer eens wat tijd.

Tot nu toe vulde de PS4 die game leegte wel eens maar nu ik meer tijd heb gaan mijn dromen toch weer uit naar de computer.
PC masterrace _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar we leren dat je dus wel bij zelfs degelijke framerates kan (basic) gamen op een 13" MBP.
Je moet hem alleen niet op je benen zetten (zonder brandwerende kledij) en een hoofdtelefoon gebruiken voor de herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
De vraag is alleen of zijn inboedelverzekering het hele bedrag vergoed. Een MacBook met waterschade repareren kan heel hoog uitvallen, aangezien Apple vaak alle onderdelen wilt vervangen. Zeker bij de nieuwe MacBooks waarbij de meeste onderdelen op het logic board gesoldeerd zijn kan een reparatie erg duur uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 02:09:
[...]

De vraag is alleen of zijn inboedelverzekering het hele bedrag vergoed. Een MacBook met waterschade repareren kan heel hoog uitvallen, aangezien Apple vaak alle onderdelen wilt vervangen. Zeker bij de nieuwe MacBooks waarbij de meeste onderdelen op het logic board gesoldeerd zijn kan een reparatie erg duur uitvallen.
Dat ligt aan de verzekering ja.
Als ik hem hier zou laten lazeren, water overheen laten vallen of wat dan ook: het 1e jaar wordt het tot maximaal de huidige aanschafwaarde vergoed. (Dus in 't uiterste geval een nieuwe tegen de op dat moment geldende prijs.) Daarna naar dagwaarde en daar weet niemand van wat de magische formule is, en daar erger ik me mateloos aan. :P
Ook buitenshuis trouwens, die module koste iets van €2 per maand en dan zijn je smartphones en dergelijken meteen meeverzekerd. Goed, mocht echt *alles* tegelijk verrot gaan buitenshuis dan wordt het niet geheel vergoed (want teveel in 1 claim), maar die kans is zo minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
WhatsappHack schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 02:29:
[...]

Dat ligt aan de verzekering ja.
Als ik hem hier zou laten lazeren, water overheen laten vallen of wat dan ook: het 1e jaar wordt het tot maximaal de huidige aanschafwaarde vergoed. (Dus in 't uiterste geval een nieuwe tegen de op dat moment geldende prijs.) Daarna naar dagwaarde en daar weet niemand van wat de magische formule is, en daar erger ik me mateloos aan. :P
Ook buitenshuis trouwens, die module koste iets van €2 per maand en dan zijn je smartphones en dergelijken meteen meeverzekerd. Goed, mocht echt *alles* tegelijk verrot gaan buitenshuis dan wordt het niet vergoed (want teveel in 1 claim), maar die kans is zo minimaal...
Ik doe zelf altijd aankopen met AmEx voor de 240 dagen aankoopverzekering. Voor de iPad, iPhone en Apple Watch heb ik AppleCare+, dus die zijn ook goed gedekt. Het kost niet heel veel extra en reparatie/vervanging is altijd snel geregeld bij Apple.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DBreda
Goed nieuws: Interpolis vergoed alles via m'n inboedelverzekering :D Ik kan de MBP afgeven bij Amac zodat ze 'm kunnen onderzoeken en dan krijg ik van hun een offerte (of niet, als het niet valt te repareren). De kosten kan ik doorgeven aan Interpolis en alles wordt vergoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
Mijn Macbook Pro 13" is besteld. Nu afwachten tot hij toekomt.
Uiteindelijk toch gegaan voor de 13" met touchbar. Ik ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

De discussie is vaker gevoerd, toch voel ik de vraag weer bij mezelf opkomen:
Ik heb de komende weken m'n MacBook Pro 15" mid 2017 in een opstelling dat deze als een desktop gebruikt zal worden als 2e scherm naast een los scherm via hdmi. Ik laat 'm continu aan, met de stroom adapter verbonden. Is dit slechter dan wanneer ik de accu steeds laat leeglopen tot ongeveer 30% ofzo en dan pas weer ga bijladen? De cycles gaan dan wel omhoog.

Ik heb https://support.apple.com/en-us/HT204054 / https://support.apple.com/nl-nl/HT201585 / https://www.apple.com/batteries/ / https://www.apple.com/batteries/why-lithium-ion/ en https://www.apple.com/batteries/maximizing-performance/ gelezen

Mijn vraag is dus is het beter voor de batterij om 'm continu aan de lader te hangen, wanneer je dit kunt doen of juist niet? Als ik dit goed begrijp van Battery Uni website (http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries)

"The question is asked, “Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use?” Under normal circumstances this should not be necessary because charging stops when the Li-ion battery is full. A topping charge is only applied when the battery voltage drops to a certain level. Most users do not remove the AC power, and this practice is safe.

Modern laptops run cooler than older models and reported fires are fewer. Always keep the airflow unobstructed when running electric devices with air-cooling on a bed or pillow. A cool laptop extends battery life and safeguards the internal components. Energy Cells, which most consumer products have, should be charged at 1C or less. Avoid so-called ultra-fast chargers that claim to fully charge Li-ion in less than one hour."

M.a.w. de stekker erin laten is geen probleem, zolang je ook maar zorgt voor voldoende koeling ? Ik mag hopen dat de Mac hier zelf goed in is als ik 'm netjes op een mStand heb staan dan moet 't goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@WTM Ja hoor, geen probleem, maar raad wel aan hem minstens 1x per maand helemaal leeg te laten lopen vanaf 100% en dan weer laden. Dus een volledige cycle in 1x. De meningen zijn daarover verdeeld met moderne batterijen, maar 1 cycle per maand (12 per jaar) is dusdanig laag dat je beter t zekere voor t onzekere kan nemen. :)

Let wel dat op die raindesign stand de airflow aan de onderkant niet al te best is. Geen probleem, tenzij ie en heel zwaar belast wordt en in de volle zon staat. Nu is t sowieso niet prettig om zo’n ding in de volle zon te zetten, maar toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:12:
Ik heb m'n 13" 2017 nog op de valreep geretourneerd....
Intussen een vervanger binnen gehad, maar deze had een bottom plate die denk ik met geweld er op was gezet en zat iets naar rechts, als je dan het scherm open doet schuurt het scharnier langs de plaat op de hoek.. soort sardienblikjes-effect op het metaal.
Dus ook weer terug ....
Nu weer een vervangende binnen :o en deze lijkt zo waar goed te zijn.. ben nu wel van zilver naar spacegrey ge-switched in de schrale hoop dat het metaal wat 'steviger' is en niet meteen indeukt op de hoeken na 2 weken.

Maar doordat ik nu een maand heen en weer schakelde tussen het oude en het nieuwe model moet ik zeggen dat het nieuwe toetsenbord toch iets 'prettigs' heeft. En het trackpad is echt veel minder heftig op je vingerspieren. Ineens merk ik hoe hard ik wel niet moest persen op het oude trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hoe hebben jullie de MacBook Pro 15 verzekerd tegen ongevallen en waterschade en dergelijke? Eigenlijk wil ik iets als AppleCare+ maar dat hebben we in Nederland niet. Apple Protection Plan komt in de buurt maar biedt geen verzekering tegen ongelukjes zoals vallen, drinken morsen, etc. Mijn inboedelverzekering dekt mobiele apparatuur niet (InShared) zonder extra verzekering af te sluiten (a €12 per maand) en daarbij gaat het alleen om vallen en stoten en geen verdere ongelukken zoals morsen van vloeistoffen.

Normaal ben ik niet zo van de verzekeringen op apparatuur, maar €3200 voor een MacBook is toch wel veel als je die na een jaar (of twee) kan afschrijven omdat je er iets stoms mee laat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Cubic X schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:45:
Hoe hebben jullie de MacBook Pro 15 verzekerd tegen ongevallen en waterschade en dergelijke? Eigenlijk wil ik iets als AppleCare+ maar dat hebben we in Nederland niet. Apple Protection Plan komt in de buurt maar biedt geen verzekering tegen ongelukjes zoals vallen, drinken morsen, etc. Mijn inboedelverzekering dekt mobiele apparatuur niet (InShared) zonder extra verzekering af te sluiten (a €12 per maand) en daarbij gaat het alleen om vallen en stoten en geen verdere ongelukken zoals morsen van vloeistoffen.

Normaal ben ik niet zo van de verzekeringen op apparatuur, maar €3200 voor een MacBook is toch wel veel als je die na een jaar (of twee) kan afschrijven omdat je er iets stoms mee laat gebeuren...
Ik zou als ik jou was dan een andere inboedelverzekering zoeken, in combinatie met een buitenshuisdekking. Kijk bijvoorbeeld naar Unigarant. Die vergoeden schade volgens mij tot 5000 euro voor computerapparatuur.

Ik zou hem in ieder geval niet apart verzekeren, want dat zijn gewoon extra kosten. Bij de meeste inboedelverzekering is bijna alles gedekt, ook je telefoon, je dure gitaar of in dit geval dus je dure Macbook.

Let er dan ook op of er een eigen risico van toepassing is. Mijn ervaring met Unigarant is dat er daar geen sprake is van een eigen risico.

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 26-07-2017 16:26 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Heb begin dit jaar precies hetzelfde gehad, maar dan met soep. Kon het claimen via inboedelverzekering maar ging me 150 euro eigen risico kosten. Verzekering creditcard was 50 euro eigen risico, dus dat gedaan. Bij mij is enkel de topcase vervangen, kosten 538 euro (13 inch TB).

Mijn advies, niet meer aanzetten en inleveren bij een servicepunt. Niet zelf aan gaan prutsen.

Heb overigens ook Apple Care, maar die dekt dit niet. Is alleen bij iphone/ipad.

[ Voor 5% gewijzigd door Chntl321 op 28-07-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Chntl321 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:02:
Heb begin dit jaar precies hetzelfde gehad, ...

Mijn advies, niet meer aanzetten en inleveren bij een servicepunt. Niet zelf aan gaan prutsen.

Heb overigens ook Apple Care, maar die dekt dit niet. Is alleen bij iphone/ipad.
DBreda in "[MacBook Pro 2016/2017] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Heb ik gelezen, maar ging er mij ook om dat bij mij de inboedelverzekering duurder uit kwam dan CC en Apple Care ook niets vergoedt in dit geval.

Wilde alleen even mijn ervaring delen, misschien dat er mensen zijn die daar nog wel iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Ik heb sinds de launch de mbp 15' 2016, maar heb toch een aantal problemen waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb:
- In safari blijven vorige pagina's vaak niet goed geladen, en zodra ik terug swipe moet hij dit bijna altijd geheel herladen, is dit normaal?
- Soms werken de gestures helemaal niet meer (pinch-to-zoom en swipe back/forward). Een restart is het enige wat dan helpt.
- Soms als je touchbar bedient terwijl je programma's aan het switchen bent dan loopt de touchbar vast, een ander programma naar de voorgrond brengen 'reset' de touchbar weer waardoor hij weer werkt. (bijvoorbeeld volume wijzigen terwijl je een nieuw programma opent).

Buiten deze punten werkt alles heerlijk en naar behoren.
Heeft iemand enige input over bovenstaande punten/ een fix?

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Paragon93 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:18:
Ik heb sinds de launch de mbp 15' 2016, maar heb toch een aantal problemen waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb:
- In safari blijven vorige pagina's vaak niet goed geladen, en zodra ik terug swipe moet hij dit bijna altijd geheel herladen, is dit normaal?
- Soms werken de gestures helemaal niet meer (pinch-to-zoom en swipe back/forward). Een restart is het enige wat dan helpt.
- Soms als je touchbar bedient terwijl je programma's aan het switchen bent dan loopt de touchbar vast, een ander programma naar de voorgrond brengen 'reset' de touchbar weer waardoor hij weer werkt. (bijvoorbeeld volume wijzigen terwijl je een nieuw programma opent).

Misschien toch eens terug gaan ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:22
Paragon93 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:18:

Dit lijken me softwareproblemen. Met andere woorden: installeer macOS eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
RadiQal schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:23:
Bijzonder om te zien dat zoveel mensen (waaronder ikzelf) zo eensgezind zijn over de prijsstelling van de nieuwe Macbook Pro's, eveneens op het forum van Macrumors.

Ik ben zelf aan het configureren geslagen op dit moment, maar iets houdt mij tegen. En ja, het is de prijs. Waar ik voor een 8GB RAM/256GB SSD al EUR 1800,- voor betaal. Een factor wat mij zeer aangaat is ook dat dit niet meer te upgraden is, zoals ik bij mijn huidige MBP 15" early 2010 heb gedaan. Deze kon gaat met 140 euro investering weer een prima aantal jaartjes mee. Nee, geen Retina, Butterfly keys, Touchbar, Skylake etc.... maar is datgeen zoveel doekoes waard en vooral met oog op de toekomst? Ik vraag het me ten zeerste af.
De 8GB vind ik wel ernstig, zo kom je al heel gauw bij mijn Macbook Air in territorium. Natuurlijk is de Macbook Pro beter, maar 8GB RAM is net zoveel als wat ik in MBA heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:37
gister werkte ineens de spatiebalk van mijn MbP 13" nTB 2016 niet meer zoals het hoort, de travel die je normaal hebt is verdwenen waardoor je stuk harder moet drukken voordat die de een spatie registreert.

Ga morgen langs bij de apple store. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Zit er niet gewoon een kruimel tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
thieske1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:13:
gister werkte ineens de spatiebalk van mijn MbP 13" nTB 2016 niet meer zoals het hoort, de travel die je normaal hebt is verdwenen waardoor je stuk harder moet drukken voordat die de een spatie registreert.

Ga morgen langs bij de apple store. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Had ik laats ook, uiteindelijk dachten ze dat er wat stof tussen zat dus hebben ze hem bij de store opengemaakt en schoon geblazen. Ze zeiden dat er inderdaad "fabrieksstof" in zat. Nu doet ie het weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:59
Dat powernap, betekent dat dat de MBP afentoe gewoon aan staat?
Ik heb 1 muis en twee MBPs, zelfs als de ene is dichtgeklapt dan koppelt de muis aan die en kan ik de muis met geen mogelijkheid aan de opengeklapte MBP koppelen.
Ook spotify toont de dichtgeklapte MBP als "device".

Over toetsenbord op de 2016/2017 MBP: inderdaad ook wel eens een vastzittende toets gehad. Gebeurt wel sneller dan bij de 2015 versie moet ik zeggen. Beetje doordrukken en hij deed het weer in dit geval 8) maar echt fijn is het niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Menesis op 04-08-2017 09:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds begin van de week een nieuwe MBP 15" Touch Bar ID 1TB 16GB.
Het is mijn 4de MBP en ik vind het een geweldige machine. Alles gaat net wat vlotter dan mijn 2012 model.
Vreemd genoeg had ik al een 4K scherm, en ik krijg nu beter beeld. Geen idee waarom, maar ben er blij mee.

Touch Bar moet je wennen, maar ik begin het fijner en fijner te vinden. Ook een goede idee is om tips op bijv youtoube te bekijken.

Er wordt veel geklaagd over USB-C, maar daar heb ik zelf geen probleem mee. Ik heb een hubje gehaald van USB-C naar 4 x USB 3 en werkt gewoon goed.
De adapters vind ik niet zo handig, liever een kabel.

Ik vind het ook heel fijn dat je links of rechts je laadkabel kan insteken naar gelang waar je zit.

Ik heb ook een RAVPower externe batterij 26800 MAh met USB-C (30W) en is voldoende om bij normaal gebruik bij te laden. Als je zware toepassingen gaat draaien gaat hij toch wat naar beneden, maar dan duurt het gewoon langer voor dat hij zakt.
Trouwens batterij in het algemeen tevreden, zoals als mijn vorige macbooks.

Het scherm, het is mooi, maar de vorige MBP Retina mid 2012 was al super. Veel verschil zie ik niet.
Ik merk enkel van verbetering in beeld kwaliteit als ik VM Fusion gebruik. Maar dat zal wss te maken hebben met de verbeterde grafische kaart.

Ook Airplay met AppleTV werkt nu veel vlotter.

Het enige wat ik anders had willen zien is Touch ID.
Nu moet je kiezen ofwel alles ofwel niets. Ik wou automatisch inloggen en touch ID voor bijvoorbeeld Apple Store of inloggen op websites uit Keychain bijv.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Weet er iemand een USB-C hub met twee HDMI poorten?
Zo kan ik twee schermen aansluiten via één hub.
Deze Belkin van $350 vind ik te duur.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
andromedaan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:42:
Weet er iemand een USB-C hub met twee HDMI poorten?
Zo kan ik twee schermen aansluiten via één hub.
Deze Belkin van $350 vind ik te duur.
https://nl.aliexpress.com...606&SearchText=usb+c+hdmi

Misschien zit er hier wat bij voor je?

Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste