Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag mijn USB-C naar USB-A kabeltje en Inateck case ontvangen. Ben over beide erg te spreken. Die Inateck case heeft echt absurd goede kwaliteit voor z'n lage prijs. Ook de padding van binnen voelt heerlijk aan en gaan de rits naar buiten toe open, zodat de MacBook geen krassen krijgt bij het er in en er uit halen van de MacBook.
Aanrader!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

Lyca schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:35:
Ondervinden jullie ooit batterij problemen op lange termijn als je een Macbook vaak clamshell draait.

Ik heb een kleine bureau met een 24 inch scherm en voor die clamshell moet hij altijd aangesloten zijn aan de stroom.
Nope, ooit een MBP enkele jaren zo gebruikt 2009-2011 en dat ging prima.
MazeWing schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:14:
[...]

Wansmaak! De Cube G4 is de mooiste Mac ever!

off-topic
Hehehe die zit inderdaad in de top 3. :)

1 Twentieth Anniversary Macintosh
2 iMac G4 20"
3 Power Mac G4 Cube

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Yep, met shoulder strap. Ook besteld via de Duitse Amazon

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ondervinden jullie ooit batterij problemen op lange termijn als je een Macbook vaak clamshell draait.

Ik heb een kleine bureau met een 24 inch scherm en voor die clamshell moet hij altijd aangesloten zijn aan de stroom.
Nee, daarmee spaar je de batterij juist.
Wel af en toe zonder adapter gebruiken, maar als het even kan niet tot hij helemaal leeg is.

Je kunt de batterij calibreren door hem wel een keer te gebruiken tot de MacBook uitvalt, en daarna onafgebroken te laden tot hij vol is. Het weergegeven percentage wordt dan iets nauwkeuriger, ten koste van een iets kortere totale levensduur.

En als je de MacBook langere tijd niet gebruikt, opbergen met een batterij die ongeveer half vol is. Dat is de beste rustsituatie voor de elektronen en het voorkomt dat de batterij door zelfontlading slijt.

Levensduur van de batterij wordt uitgedrukt in volledige load cycles, maar met gedeeltelijke load cycles blijft de maximale capaciteit langer op peil.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
1x per maand in een keer een volledige cycle van je accu is wel een goed idee om de accu in optimale conditie te houden en de calibratie in orde te houden, wat voor meerdere doeleinden prettig is.

Die paar extra cycles per jaar als resultaat: boeie. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MazeWing schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:53:
[...]

Yep, met shoulder strap. Ook besteld via de Duitse Amazon
Net besteld, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:09
Ik heb inmiddels een paar dagen mijn Macbook Pro 13" TB in huis, die mijn late 2010 Macbook Air vervangt. Wat een wereld van verschil :) Touchbar gebruik ik al meer dan ik verwacht had, hoewel die nog wel een beetje in m'n systeem moet komen.

Ik snap wel waarom veel mensen het toetsenbord niet fijn vinden, hoewel ik hem prima vind tikken... Hij maakt wel meer herrie dan op m'n Air, daar kon ik echt nagenoeg stil op tikken.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Ik had net als best veel andere tweakers die Pack & Smooch hoes gekocht voor mijn TB 15". Een van de buttons op de hoes was losgegaan, dus ik had een mailtje gestuurd met dit probleem. Kreeg ik een mailtje terug dat ze een nieuwe naar me hadden verzonden! Een goeie hoes met topservice. Wel wat aan de dure kant, maar dat is het dus wel waard qua service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
MazeWing schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:25:
Vandaag mijn USB-C naar USB-A kabeltje en Inateck case ontvangen. Ben over beide erg te spreken. Die Inateck case heeft echt absurd goede kwaliteit voor z'n lage prijs. Ook de padding van binnen voelt heerlijk aan en gaan de rits naar buiten toe open, zodat de MacBook geen krassen krijgt bij het er in en er uit halen van de MacBook.
Aanrader!
Ah interessant.
Ik heb van hun de stoffe versie, ook via de duitse amazon.
De padding is minimaal daar wel.

Misschien ook eens kijken naar degene die jij hebt dan.
Hoe vind je de demping? Zit die goed beschermd of kan het wel beter?

Deze had ik precies graag gehad maar die leveren ze niet naar België
https://www.amazon.com/gp...smid=A23FWTZ8UX6LWK&psc=1

Kan je eens een linkje op amazon naar de jouwe geven? Ik zie 2 versies die een paar euro schelen maar het is onduidelijk welke voor de 2017 13" MBP is.

Heb ik bij mijn vorige macbook pro 3 jaar lang gedaan op een bureau en dat was geen enkel probleem.
Zoals hierboven aangegeven deed ik af en toe hem eens op de batterij tot de batterij melding en dan terug aan het net.
Ik heb hem vorige maand verkocht en de batterij was in gigantisch goede staat.

[ Voor 5% gewijzigd door DaemonAngel op 22-06-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De padding lijkt behoorlijk dik en duurzaam. Uiteraard moet de praktijk dit uitwijzen. Verder zal ik in principe de MacBook weinig transporteren. Het is meer voor het geval dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:18
The Unbelievabl schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:30:
Ik had net als best veel andere tweakers die Pack & Smooch hoes gekocht voor mijn TB 15". Een van de buttons op de hoes was losgegaan, dus ik had een mailtje gestuurd met dit probleem. Kreeg ik een mailtje terug dat ze een nieuwe naar me hadden verzonden! Een goeie hoes met topservice. Wel wat aan de dure kant, maar dat is het dus wel waard qua service.
Ah netjes! Ik heb net ook een Pack & Smooch besteld voor mijn 13" nTB, fijne hoes is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
lexvandoef schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Ah netjes! Ik heb net ook een Pack & Smooch besteld voor mijn 13" nTB, fijne hoes is het!
Ja zeker! Verbeterpuntje zou wel zijn als ze iets van een rits oid hadden gedaan bij het tweede vakje. Ik had daar eerst mijn USB-C naar USB-A adapter in maar die valt er toch wel makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
MazeWing schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:52:
De padding lijkt behoorlijk dik en duurzaam. Uiteraard moet de praktijk dit uitwijzen. Verder zal ik in principe de MacBook weinig transporteren. Het is meer voor het geval dat...
Ordeel je de padding dikker dan die van een standaard neoprenen hoes?

Is er een soort van extra bescherming aan de hoeken?

Past je MBP er netjes in?

Mijn stoffen sleeve van inateck past die eigenlijk echt perfect in. Duidelijk voor dit model specifiek gemaakt.

- En je weet dat je in een Apple forum zit als mensen zelfs 10x meer betalen voor de sleeve :p -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ja alles sluit mooi aan en lijkt er inderdaad voor gemaakt. Qua padding heb ik niet heel veel vergelijkingsmateriaal (enkel wat notebook-tassen), echter is deze duidelijk dikker en voelt ie veel zachter aan. Echt fleece.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

DaemonAngel schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:10:
Nou smaken verschillen :-)

Zolang niemand er maar zo een lelijke skin op plakt zoals je ziet bij de Youtubers die DBrand allemaal vermelden.
Een fake marmer skin op je macbook. OMFG.
Mss iets amerikaans om geen smaak te hebben maar seriously...

Als het dan nog iets speciaal is zoals de Justin Maller stuff van Slickwraps kan ik er misschien nog in komen maar zo een fake andere textuur erop? Wut?
En die plakken het dan zo zelfs op de trackpad...
En dan hoor je ze vol lof wezen over het glazen oppervlak van de trackpad.
Hup een sticker erop.
Aghhh ik heb ook een zwarte "leather" skin op mijn rMBP geplakt... Meer vanwege de textuur en bescherming tegen krasjes dan de looks maar goed. In combinatie met Space Grey en de zwarte bezels, toetsen en touchbar ziet het er geweldig uit en tegelijk ook onopvallend. Van het trackpad ben ik bewust van afgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Blasphemy!!! :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin is de pek aan het koken en naar veren zoekende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Leer dan nog wel.
Gans Geil...

Nu ik met de 13" MBP op mijn schoot zit en er op aan het typen ben (toetsen typen cava maar blijft wel wat vreemd. Je toetsaanslagen moeten best hard zijn om altijd opgepikt te worden dus je knalt de toets echt elke keer helemaal plat) kan ik mij wel inbeelden dat je toch nog aan de touchbar zou komen.

Ik had het getest op mijn thinkpad maar die is van footprint wel een stukje groter, ondanks zijn gelijkaardig scherm. Daar moest ik echt te ver reiken om aan een zogezegde touchbar te geraken en vond ik het vervelend.
Omdat deze zo klein is qua footprint moet ik minder ver met mijn hand om aan een mogelijke touchbar te komen.
Ik kan mijn polsen eigenlijk laten steunen maar gewoon verschuiven voor naar mijn functietoetsen te gaan dus dit zou gelijkaardig zijn als met een touchbar.

Wil ik het? Ja misschien wel.

Heb ik zin om meer moeite te moeten doen om geluid of helderheid aan te passen dan nu even op het knopje?
Nope

En vermits ik geen zin heb meer geld uit te geven ben ik hier wel blij mee.

Een verder hersenspinsel voor mogelijke mensen die aan het kijken zijn naar een nieuwe is dat de footprint echt onmogelijk klein is.
Dit is echt gelijkaardig aan een macbook air en qua design is het super gelijkaardig aan de macbook.
Net een beetje groter (en in minder kleuren) maar niet veel eigenlijk.
Ik heb de macbook een aantal keer vast gehad in de winkel voor de redesign van de macbook pro reeks en toen leek het echt een fijn ding.
Nu dat ik de gewone 13" heb en gezien de prijs lijkt het mij net iets minder interessant eigenlijk.
Misschien voor mensen die voordien naar een 11" macbook air keken ofzo.

En de touchpad met haptic feedback ipv klik is echt hilarisch.
Mijn vader geloofde het maar niet dat die niet indrukte en bleef volhouden dat hij het zelf een beetje zag indrukken :D
(Heb ik zelf maar even gekeken want dan zou er iets mis zijn met de laptop xD)

[ Voor 7% gewijzigd door DaemonAngel op 22-06-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:18
The Unbelievabl schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Ja zeker! Verbeterpuntje zou wel zijn als ze iets van een rits oid hadden gedaan bij het tweede vakje. Ik had daar eerst mijn USB-C naar USB-A adapter in maar die valt er toch wel makkelijk uit.
Ja dat zou opzich wel handig inderdaad maar ik gebruik dat vak eigenlijk nooit, mijn macbook accesoires zitten toch in een klein vakje in mijn rugzak.

Overigens ook heel erg tevreden met de nTB 13''! Ik heb hem nog geupgrade naar 16gb ram en 512gb ssd, ik kwam van een late 2008 Macbook pro 15 met 8GB ram en een 256GB SSD af die nu toch echt te traag is voor simulaties en numerieke integraties, laat staan om ook nog eens en een VM met Windows 10 te draaien. Dat gaat nu vlekkeloos, heerlijk :).

Overigens heb ik mijn oude Macbook pro aan mijn vriendin gegeven, voor de dagelijkse taken als internet, mail, facebook, tekstverwerken en dergelijke is hij nog meer dan snel genoeg, prachtig man, na bijna 10 jaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 13:46
Hopelijk kan iemand me helpen met de volgende kwestie:

Ik ben gisteren mijn MBP 2016 USB-C 61W voeding vergeten mee te nemen op een korte trip van een paar dagen. Nu moet ik nog wel wat werken hier en daar en daarvoor heb ik wel wat "energie" nodig in mijn mac. Nu heb ik toevallig wel en USB-C Male naar USB-A Male kabeltje bij me en een USB-A voeding (5V, 1.0A output). Wanneer mijn MBP aan staat dan laat hij niet op met deze combinatie (USB-C kabeltje + kleine USB-A voeding) maar wanneer ik de MBP uitzet dan laad de MBP wel langzaam op.

Kan het kwaad wanneer ik mijn MBP op ga laden met dit kabeltje en voeding? Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:15
grubby schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:59:
Hopelijk kan iemand me helpen met de volgende kwestie:

Ik ben gisteren mijn MBP 2016 USB-C 61W voeding vergeten mee te nemen op een korte trip van een paar dagen. Nu moet ik nog wel wat werken hier en daar en daarvoor heb ik wel wat "energie" nodig in mijn mac. Nu heb ik toevallig wel en USB-C Male naar USB-A Male kabeltje bij me en een USB-A voeding (5V, 1.0A output). Wanneer mijn MBP aan staat dan laat hij niet op met deze combinatie (USB-C kabeltje + kleine USB-A voeding) maar wanneer ik de MBP uitzet dan laad de MBP wel langzaam op.

Kan het kwaad wanneer ik mijn MBP op ga laden met dit kabeltje en voeding? Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet.
ik neem aan dat dat geen kwaad kan, het zal enkel heel langzaam opladen. Het zal simpelweg niet genoeg power leveren om op te laden terwijl je aan het werken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Geen probleem idd, zal alleen wat langzamer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aanvullend, weet iemand wat ongeveer de minium stats moeten zijn van een usb lader om wel te kunnen fungeren als lader tijdens het werk?
Ik heb bijv. een Quickcharge (2.0) lader liggen hier, is dat bijv. compatible?
Ik kan hier bar weinig informatie over vinden op de apple site, die willen meteen dat je hun adapter koopt, maar waarom zou je, usb-c zou toch de vrijheid moeten geven zoals ik nu ook aan elke lader mijn iphone kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
CT schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:53:
Aanvullend, weet iemand wat ongeveer de minium stats moeten zijn van een usb lader om wel te kunnen fungeren als lader tijdens het werk?
Ik kan hier bar weinig informatie over vinden op de apple site, die willen meteen dat je hun adapter koopt, maar waarom zou je, usb-c zou toch de vrijheid moeten geven zoals ik nu ook aan elke lader mijn iphone kan hangen.
Van de site van [url="(https://www.qualcomm.com/news/onq/2015/06/30/qualcomm-quick-charge-20-technology-explained)"]Qualcomm[/url]:
Unlike conventional USB charging methods, a Quick Charge 2.0 end-to-end solution takes advantage of higher power levels to quickly and effectively charge devices. Quick Charge 2.0 Class A can provide up to 24 watts over a micro USB connector, 36 watts with a Type-C connector, and Class B can reach 60 watts or more. Future charging advancements are expected to show even further improvement.

Site van Apple: Apple 61W USB-C Power Adapter and USB-C Charge Cable

Je krijgt dus 36 Watt van quick charge 2.0 (geen idee wat class B is, daar moet iemand die hier meer van weet dan ik die gewoon google gebruikt heeft).

Je apple charger geeft 61W.

As het een Class B is krijg je dan toch 60W, wat in de buurt komt.

Ik ga er van uit dat je gaat kunnen laden maar misschien niet aan de correcte snelheid.

Van wat ik begrijp kan je een iPhone aan je macbook zijn lader hangen, die 10x meer Watt geeft maar gaat de iPhone maar 2x sneller laden dan met zijn 5 watt lader omdat het gelimiteerd wordt.
Er zit dus een chip die aangeeft hoeveel power hij maar mag krijgen.
Als hetzelfde geldt voor de macbook (wat wel zo is want er staat nergens dat je de 81 W charger niet mag gebruiken voor een 13") kan je dus alles gebruiken en ga je alleen trager opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Net een aantal usb chargers getest maar die doen niks (althans, de macbook zegt niet dat hij oplaad).

En zoekend online vind je helaas ook niet veel success verhalen - alleen maar meer vragen - helemaal als je ook nog is kijkt naar een powerbank. Hopelijk komt er snel een soort database/website online met daar in de snoeren/chargers etc die compatible zijn met welk type macbook kwa laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Weet niet of het iemand al was opgevallen, maar op de Nederlandse Apple-website staat een fout:
15‑inch MacBook Pro
3,1 GHz
Tot 3,1‑GHz dual-core Intel Core i7-processor
Heb het via https://www.apple.com/nl/contact/feedback.html al gemeld, ik ben benieuwd wanneer het aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:02

JanAd

Wind’s howling

Ik heb deze voormiddag m'n Spacegrey 13" MBP TB (16/512) besteld, nu op zoek naar een goeie sleeve of case O+

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

Exirion

Gadgetfetisjist

JanAd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:37:
Ik heb deze voormiddag m'n Spacegrey 13" MBP TB (16/512) besteld, nu op zoek naar een goeie sleeve of case O+
Ik heb deze:

Exirion in "[MacBook Pro 2016/2017] Ervaringen & Discussie"

Bevalt me erg goed :) Voor de nieuwste MBP 13" iets aan de ruime kant, maar dat vind ik eigenlijk wel praktisch. Gaat er makkelijk in en uit en de kans op beschadiging is nul.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Tnx, ik heb voor m'n 12" MB deze FeltBagWorld
Maar de 13" gaat ook veel mee naar m'n werk moeten gaan, dus dan mag de case evt wat steviger zijn.

De case die hier vermeld werd lijkt me wel iets, maar niet in BE leverbaar :-(
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51661625
Edit: @DaemonAngel zocht jij deze niet? Lijkt wel leverbaar in BE.

[ Voor 42% gewijzigd door JanAd op 24-06-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:42
grubby schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:59:
Het is niet slecht voor je MacBook, maar vraagt wel veel van de USB lader. Die moet immers uren op vol vermogen draaien.
CT schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:47:
Net een aantal usb chargers getest maar die doen niks (althans, de macbook zegt niet dat hij oplaad).

En zoekend online vind je helaas ook niet veel success verhalen - alleen maar meer vragen - helemaal als je ook nog is kijkt naar een powerbank. Hopelijk komt er snel een soort database/website online met daar in de snoeren/chargers etc die compatible zijn met welk type macbook kwa laden.
CT schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:53:
Geen enkel Apple-apparaat ondersteunt op dit moment QuickCharge (1.0/2.0/3.0). Om een MacBook (snel) op te laden heb je een USB lader nodig die USB Power Delivery (USB-PD) ondersteunt.

Hoeveel vermogen je nodig hebt, hangt af van het soort werk wat je doet. Als je een 15" MBP met TouchBar volledig belast, gebruikt hij 65 - 89W. Als je echter alleen wat internet zal het verbruik niet snel boven de 15W uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

theblindman schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:58:

Geen enkel Apple-apparaat ondersteunt op dit moment QuickCharge (1.0/2.0/3.0). Om een MacBook (snel) op te laden heb je een USB lader nodig die USB Power Delivery (USB-PD) ondersteunt.
Thanks, zo heet dat dus 'Type-C PD' mijn google/ebay resultaten zijn nu een stuk beter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
JanAd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:08:
Tnx, ik heb voor m'n 12" MB deze FeltBagWorld
Maar de 13" gaat ook veel mee naar m'n werk moeten gaan, dus dan mag de case evt wat steviger zijn.

De case die hier vermeld werd lijkt me wel iets, maar niet in BE leverbaar :-(
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51661625
Edit: @DaemonAngel zocht jij deze niet? Lijkt wel leverbaar in BE.
Welke case is het juist dat je wilt daar je naar linkt?
Dat lijkt een post van mij die verschijnt als ik daar op kijk :P

Maar idd die tomtoc leek mij wel een leuke.
Vreemd dat ik die niet zag op amazon UK eerst.
Thanks voor de link!

Even denken of ik dan die van inatek neem of die van tomtoc :-)

Wat denk jij?

Ik heb nu die stoffen van Inatek en het is perfect om hem in te steken en op de bank neer te leggen of op de tafel.
Gaat die vlot in en uit en doordat er niets van metaal is van rits ofzo kan je hem er echt 100 x uithalen zonder dat je schrik moet hebben dat die krast.

Maar om mee te zeulen wil ik nog wel extra bescherming.
Hij is klein genoeg om met die extra bescherming in de laptoptas te gaan.
Dit ding is tering duur dus wil het goed beschermen.

Klote dat als je vliegt hij zo los in een bakje moet wel.

(ik wen maar echt niet aan het geluid van dat toetsenbord xD Ik typ super snel maar dat getokkel :O Ben ik blij dat wij op het werk thinkpads hebben, hier zou ik echt krank van worden van een bureau vol mensen dat op zoiets tokkelen xD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
CT schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:18:
Thanks, zo heet dat dus 'Type-C PD' mijn google/ebay resultaten zijn nu een stuk beter :*)
Ik heb de volgende chargers en die werken uitstekend met de MacBook Pros (ik heb een 15", Late 2016):
pricewatch: Innergie PowerGear Slim USB-C 45 watt
https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Ladegerät-Delivery-Technologie/dp/B01C847NUK/
https://www.amazon.de/iVoler-Ladegerät-Delivery-Macbook-Chromebook/dp/B01EUN7KEQ/

Deze zijn ook allemaal getest door Nathan K. en/of Benson Leung. Werken uitstekend. De 45 watt is voldoende tenzij je meer dan een uur lang de CPU/GPU op 100% draait want dan wordt de batterij aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DaemonAngel schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:01:
[...]

Welke case is het juist dat je wilt daar je naar linkt?
Dat lijkt een post van mij die verschijnt als ik daar op kijk :P

Maar idd die tomtoc leek mij wel een leuke.
Vreemd dat ik die niet zag op amazon UK eerst.
Thanks voor de link!

Even denken of ik dan die van inatek neem of die van tomtoc :-)

Wat denk jij?

Ik heb nu die stoffen van Inatek en het is perfect om hem in te steken en op de bank neer te leggen of op de tafel.
Gaat die vlot in en uit en doordat er niets van metaal is van rits ofzo kan je hem er echt 100 x uithalen zonder dat je schrik moet hebben dat die krast.

Maar om mee te zeulen wil ik nog wel extra bescherming.
Hij is klein genoeg om met die extra bescherming in de laptoptas te gaan.
Dit ding is tering duur dus wil het goed beschermen.

Klote dat als je vliegt hij zo los in een bakje moet wel.

(ik wen maar echt niet aan het geluid van dat toetsenbord xD Ik typ super snel maar dat getokkel :O Ben ik blij dat wij op het werk thinkpads hebben, hier zou ik echt krank van worden van een bureau vol mensen dat op zoiets tokkelen xD)
Ik bedoelde idd die Tomtoc waar jij het over had. Ik heb gisteren nog van alles opgezocht in deze topic.
De Mujjo vind ik wel mooi.
De Harber vind ook best knap, maar weer dezelfde bedenking bij die drukknop. De andere met de rits vind ik ook wel iets hebben, maar ik heb toch wat schrik voor het metaal van de rits.

EDIT: Ik kwam daarnet Harber ook tegen op Etsy en daar stond dit te lezen:
Please note that the interior metal snap has a protective fabric to avoid scratches.
en
The smoothened metal zipper teeth provide an anti-scratch effect without compromising with the upscale feel it provides you with.

De inatecks heb ik ook bekeken, maar de YT filmpjes ervan vond ik niet zo overtuigend (wss gewoon persoonlijke smaak)

Op de site van Booq ben ik ook lang blijven hangen, oa voor deze of deze.

Ik denk voorlopig dat ik voor thuis terug naar een Feltbagworld ga. Die deed het voor m'n MB 12" uitstekend.
Voor op't werk ga wss de Waterfelt nemen, samen met de piggybag, de zwarte uitvoering.
Ik ga niet te zuinig zijn op een tas voor een laptop van bijna 2500€ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JanAd op 25-06-2017 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

cerberusss schreef op zondag 25 juni 2017 @ 02:19:
[...]

Ik heb de volgende chargers en die werken uitstekend met de MacBook Pros (ik heb een 15", Late 2016):
pricewatch: Innergie PowerGear Slim USB-C 45 watt
https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Ladegerät-Delivery-Technologie/dp/B01C847NUK/
https://www.amazon.de/iVoler-Ladegerät-Delivery-Macbook-Chromebook/dp/B01EUN7KEQ/

Deze zijn ook allemaal getest door Nathan K. en/of Benson Leung. Werken uitstekend. De 45 watt is voldoende tenzij je meer dan een uur lang de CPU/GPU op 100% draait want dan wordt de batterij aangesproken.
Thanks, vooral de 45W is interessant, want ik vond de 61W die de bijgeleverde adapter voor de 13" levert al wat ruim. Volgens mij kom je inderdaad niet snel boven de 20-30W bij normaal gebruik.
Zelf heb ik graag 1 of 2 extra adapters op plekken waar ik wel eens kom (zoals kantoor :+) dus een paar budget adapters om gewoon af en toe is op te laden zijn welkom. Zitten wel een mooie tussen die links die daar aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:53
CT schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Thanks, vooral de 45W is interessant, want ik vond de 61W die de bijgeleverde adapter voor de 13" levert al wat ruim. Volgens mij kom je inderdaad niet snel boven de 20-30W bij normaal gebruik.
Zelf heb ik graag 1 of 2 extra adapters op plekken waar ik wel eens kom (zoals kantoor :+) dus een paar budget adapters om gewoon af en toe is op te laden zijn welkom. Zitten wel een mooie tussen die links die daar aan voldoet.
Ik heb de lader van Anker, echt een topding. Laat tegelijkertijd macbook pro nTB, ipad en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Deze lader werkt ook prima https://www.amazon.de/HP-...s=hp+usb+c+ladeger%C3%A4t
Voordeel is dat er al een kabel aanzit.

[ Voor 10% gewijzigd door winwiz op 25-06-2017 12:31 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

winwiz schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:29:
Deze lader werkt ook prima https://www.amazon.de/HP-...s=hp+usb+c+ladeger%C3%A4t
Voordeel is dat er al een kabel aanzit.
Ik vond deze is de conrad versie maar dan goedkoper, ook incl usb-c kabel. Dit is ook nog een prijs die ik er nog wel voor over heb :)

Die met meerdere laad-aansuitingen is ook wel handig, maar uiteindelijk laad ik niet zoveel op, alleen m'n foon, maar die koppel ik liever direct aan m'n macbook ivm syncen e.d.

Overigens heb ik ook van die A naar USB-C verloop verloopjes gekocht van nog geen euro de stuk, en die werken prima. Kan nu met m'n overvloed aan usb-kabels gewoon alles aansluiten.

En ik had al een zak van die lightning naar micro-usb liggen, dus voor een paar centen heb je al een usb-c lightning kabel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonAngel
HEY_DUDE schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Ik heb de lader van Anker, echt een topding. Laat tegelijkertijd macbook pro nTB, ipad en telefoon.
Heb je een linkje voor de gemakkelijkheid?
JanAd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 08:41:
[...]

Ik bedoelde idd die Tomtoc waar jij het over had. Ik heb gisteren nog van alles opgezocht in deze topic.
De Mujjo vind ik wel mooi, maar zo'n drukknop lijkt me niet ideaal. Dat zit er langs de binnenkant toch metaal tegen de Macbook...
De Harber vind ook best knap, maar weer dezelfde bedenking bij die drukknop. De andere met de rits vind ik ook wel iets hebben, maar ik heb toch wat schrik voor het metaal van de rits. (ok, mss iets teveel schrik tegen krassen, mijn Macbookje is nochtans onbeschadigd gebleven in 2 jaar tijd)

De inatecks heb ik ook bekeken, maar de YT filmpjes ervan vond ik niet zo overtuigend (wss gewoon persoonlijke smaak)

Op de site van Booq ben ik ook lang blijven hangen, oa voor deze of deze.

Ik denk voorlopig dat ik voor thuis terug naar een Feltbagworld ga. Die deed het voor m'n MB 12" uitstekend.
Voor op't werk ga wss de Waterfelt nemen, samen met de piggybag, de zwarte uitvoering.
Ik ga niet te zuinig zijn op een tas voor een laptop van bijna 2500€ ;)
Ja ik had exact dezelfde bedenkingen bij de mujjo en de Harber maar dat heb je dan waarschijnlijk ook al wel gelezen :).

Ik ben het eens met niet te besparen op bescherming voor zo een duur toestel. Mijn comment ivm prijs was mensen die een heel dure sleeve kochten die voornamelijk zo duur was wegens design en "kwaliteit" (de inateck felt sleeve is zo goed als van dezelfde kwaliteit als mijn mujjo maar 5x zo goedkoop).
En dus niet zo duur waren wegens hun betere bescherming.

Die Taipan ziet er inderdaad nog wel leuk uit maar dan verkies ik 1 van Herschel eigenlijk.
Al zijn die momenteel out of stock op de Apple site.
Maar 36 euro en degene die ik zo voordien had voor de 15"MBP was echt wel degelijk.
Door de plastieken rits ook iets minder schrik voor krassen ervan.
Want ondanks de bescherming voor de rits hoorde ik de mac er soms langs schrapen toch.

Die feltbag ziet er inderdaad ook wel goed uit.
Op zich ben ik wel blij met de Inateck voor thuis en die ziet er niet beter beschermend uit maar is wel minstens dubbel zo duur (30 euro zonder verzending vs 15 euro).
Ik heb de inateck ook gewoon gekocht om al zeker iets te hebben om hem in te kunnen steken als die op de kast ligt hier.
Nu begint de zoektocht naar een andere :).

Deze is inderdaad nog wel een winner ook.

Dat zou dan een vervanger zijn van de inateck.

Ziet er echt wel goed uit en qua bescherming precies ook wel iets beter gewoon door zwaarder materiaal.

Jammer genoeg kom je wel op 105 dollar uit wanneer de shipping erbij komt.

Ik ga hem wel op het lijstje zetten voor de volgende keer dat ik in de VS ben, dan laat ik hem mss op hotel leveren :)

Voor thuis blijft de inateck in gebruik dus tot ik iets leuker vind dat ook betaalbaar is nog :P
Kmoet nog geld overhouden voor the dongle life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:42
CT schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Ik vond deze is de conrad versie maar dan goedkoper, ook incl usb-c kabel. Dit is ook nog een prijs die ik er nog wel voor over heb :)

Die met meerdere laad-aansuitingen is ook wel handig, maar uiteindelijk laad ik niet zoveel op, alleen m'n foon, maar die koppel ik liever direct aan m'n macbook ivm syncen e.d.

Overigens heb ik ook van die A naar USB-C verloop verloopjes gekocht van nog geen euro de stuk, en die werken prima. Kan nu met m'n overvloed aan usb-kabels gewoon alles aansluiten.

En ik had al een zak van die lightning naar micro-usb liggen, dus voor een paar centen heb je al een usb-c lightning kabel ;)
Ik zou wel willen aanraden om niet een merkloze/te goedkope USB-C lader te kiezen. Er zijn veel laders op de markt van twijfelachtige kwaliteit, die gevaarlijk kunnen zijn voor je MacBook. Op de lijst waar @cerberusss naar verwijst, kun je controleren of een USB-PD lader veilig is.
Als een lader niet op die lijst staat, hoeft hij natuurlijk niet onveilig te zijn. Maar het zou zonde zijn als je MacBook iets overkomt door een tientje te besparen op een lader/kabel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

De beste leren sleeves komen volgens mij van Vaja of Harber, ik heb nog niks mooiers gezien dan van die twee merken. Ben zelf erg tevreden over de Harber sleeve met rits voor m'n MBP. Vaja heeft doorgaans wat meer tijd nodig om de producten te ontwikkelen, ik verwacht daar nog wel 2-3 extra items voor de MPB in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
CT schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Thanks, vooral de 45W is interessant
Yep, voor die prijs strooi ik ze op div. plekken. Er ligt er 1 op kantoor, 1 boven en 1 bij m'n ouders.

Easy-peasy :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

theblindman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Ik zou wel willen aanraden om niet een merkloze/te goedkope USB-C lader te kiezen. Er zijn veel laders op de markt van twijfelachtige kwaliteit, die gevaarlijk kunnen zijn voor je MacBook. Op de lijst waar @cerberusss naar verwijst, kun je controleren of een USB-PD lader veilig is.
Als een lader niet op die lijst staat, hoeft hij natuurlijk niet onveilig te zijn. Maar het zou zonde zijn als je MacBook iets overkomt door een tientje te besparen op een lader/kabel ;)
Dat is zeker waar, maar ik denk zelf (gelukkig wat elektrotechniek achtergrond) dat het vaak mis gaat doordat mensen uit china laders kopen die (als ik zo over ebay struin) inderdaad als titel 40w of 60w hebben, maar dan lees je de specs en dan gaat het vaak om 'totaal' 40w, en is de usb-c misschien 5v 2a dat is dus 10w ...

Vervolgens hang je die aan je macbook en zit je constant de max te trekken.. whoesh in de fik.

De lader die ik linkte is 20v 2.5a en (3.2a max) met de 40w die hier genoemd wordt is dit dus ruim voldoende. Mijn advies is dan ook goed de etiketjes lezen 8) want ook in china mogen ze daar niet op liegen.

Waar het overigens ook mis kan gaan is wel een 80w lader kopen en een flinterdun usb-c kabeltje er tussen hangen van 10cent :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:46
Even een vraagje die ook best wel vaker is langs gekomen maar mij nog niet echt heeft kunnen overtuigen..
Ik wil een nieuwe (2017 model) Macbook Pro 13" met TB aanschaffen , 256 GB SDD en 8 of 16 GB geheugen

Het budget zegt sterk dat ik voor de 8 GB versie moet gaan (1799 via schoolspot.nl) , ook de taken die ik doe op de Macbook zeggen volgens mij 8 GB is meer dan voldoende.

Het is voornamelijk internet / mail gebruik . RAW foto bewerking in Lightroom en mijn oudste zoon wil nog wel eens wat met garageband en iMovie doen ..

De laptop moet minimaal 3 jaar meegaan alvorens ik weer overga tot aanschaf van een nieuw model.

Is het te rechtvaardigen om bijna 250 euro meer uit te geven voor de taken die ik er mee doe of doe ik er toch beter aan om even door te sparen en de 16 GB te nemen?

Ik hoor eigenlijk graag ervaring van mensen die ook een 8GB versie hebben en misschien toch tegen beperkingen aanlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
joecks schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:03:
Even een vraagje die ook best wel vaker is langs gekomen maar mij nog niet echt heeft kunnen overtuigen..
Ik wil een nieuwe (2017 model) Macbook Pro 13" met TB aanschaffen , 256 GB SDD en 8 of 16 GB geheugen

Het budget zegt sterk dat ik voor de 8 GB versie moet gaan (1799 via schoolspot.nl) , ook de taken die ik doe op de Macbook zeggen volgens mij 8 GB is meer dan voldoende.

Het is voornamelijk internet / mail gebruik . RAW foto bewerking in Lightroom en mijn oudste zoon wil nog wel eens wat met garageband en iMovie doen ..

De laptop moet minimaal 3 jaar meegaan alvorens ik weer overga tot aanschaf van een nieuw model.

Is het te rechtvaardigen om bijna 250 euro meer uit te geven voor de taken die ik er mee doe of doe ik er toch beter aan om even door te sparen en de 16 GB te nemen?

Ik hoor eigenlijk graag ervaring van mensen die ook een 8GB versie hebben en misschien toch tegen beperkingen aanlopen..
Ik heb gekozen voor 8 gb.
Het was teveel geld en ik kon het niet echt verantwoorden voor mijn gebruik.
Ik had op mijn 15" mac ook 8 gb en had niet echt het idee dat ik tegen het maximum aanliep.
Toch niet met wat ik deed.

Je kan eens op internet zoeken, daar hebben ze mooie lijstjes met wanneer je hoeveel ram nodig hebt.

Van wat ik onthouden heb is meer ram interessant bij VM of bij zwaardere videobewerking.
Games zouden ook soms wel meer RAM kunnen gebruiken maar dan vooral als je tegelijk nog iets anders doet.

Fotobewerking had blijkbaar niet zoveel ram nodig.

Mijn 13" MBP dient voor gewone taken zoals surfen, tekstbewerking, wat lichte video/foto bewerking en wat games (in de toekomst als ik een eGPU en extern scherm heb).
Ik draai geen VM en doe geen al te zware taken en ik doe vaak geen verschillende zaken tegelijk.
Met dit gebruik zag ik geen reden voor de hogere prijs te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
joecks schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:03:

Bij virtuele machines zal dual-core dan weer krap aan zijn. Ik vind €225 wel aardig aan de hoge prijs voor alleen 8GB extra geheugen.

Ik heb een MacBook 12" 2016 veel gebruikt, later ook voor werk, maar ik zat meer tegen CPU-beperking aan te lopen. Verder heb ik pas 2x8GB so-dimm 2400mhz gekocht voor mijn nuc en dat kostte 33% van de Apple-prijs per reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik loop regelmatig te tieren in dit topic over de armetierige hoeveelheid RAM van de nieuwe MacBook Prut. Maar zo erg is het voor de gewone gebruiker niet, 8GB is echt wel genoeg voor jouw gebruiksscenario. 16GB is voor nagenoeg iedereen voldoende voor de komen jaren. Tenzij je een serieuze ontwikkel-,test- of acceptatie-straat draait met dikke database en/of webservers met een regressie-/loadtest... Heb je genoeg aan 16GB. Je het Pro en Pro... het is net wat je d'r mee wilt doen. 8GB aanklikken en heel veel plezier gewenst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
De 16GB is wel handig als je zoals mij heel veel dingen test in virtuele omgevingen.

Ik draai ook network gear van Cisco in een virtueel labo, de applicatie van Cisco zelf vergt echt heel veel geheugen. Ik share het meestal van mijn SSD momenteel, want een set-up opzetten kan al snel naar 32GB gaan.

Daarom wou ik ook echt die 32GB upgrade bij Macbook, maar die komt er niet momenteel. Helaas laten ze voor de iMac dan wel toe dat je slotjes kan bijsteken en bij de Macbook niet. Maarja ik heb er mezelf overgezet.

Ik had eerder de vraag of mensen hun ervaring eens wouden delen met de top end GPU chip. De 560, halen jullie speelbare FPS in bepaalde spelletjes. Gaming is niet mijn eerste keuze voor deze laptop, maar speel toch eens graag een sporadisch spelletje. De 750M momenteel in mijn Late 2013 is een beetje zwak. WoW enzo gaat er goed door, maar latere Total war games gaan moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 22:57

Saninl

Ik vraag me af in hoeverre je echt 'futureproof' bent met 8gb. Zeker met wat gaming op een Macbook loont het volgens mij wel om de 16gb optie te kiezen?

Tevens word ik dubbel 'uitgeknepen' omdat ik vanwege het feit de Macbook mijn reguliere pc is vele gb's aan foto's/video's heb waardoor ik wel aan de 512gb upgrade moet denken 💸.

Ondanks ik mogelijk wel veel plezier zal hebben met het grotere schermformaat in de 15", valt die voor mij financieel gezien wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:46
Bedankt voor jullie antwoorden , Games doe ik nooit (Heel af en toe op de PS4 van de kinderen maar dan verlies ik toch dus snel weer klaar daar mee :) )

Ik ga dan ook de 8Gb versie bestellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini650
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik denk ook aan de 8GB versie (13" zonder TB), die volstaat ruimschoots voor wat ik doe.
Alleen.. wat binnen, zeg maar, drie jaar ?
Verlies je dan niet meer geld met upgraden naar een nieuwer toestel, ipv nu meteen 16GB te voorzien (?)

Heb nu een MBP 13" early 2011 met zelf ingebouwde SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Lyca schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:03:

Ik had eerder de vraag of mensen hun ervaring eens wouden delen met de top end GPU chip. De 560, halen jullie speelbare FPS in bepaalde spelletjes. Gaming is niet mijn eerste keuze voor deze laptop, maar speel toch eens graag een sporadisch spelletje. De 750M momenteel in mijn Late 2013 is een beetje zwak. WoW enzo gaat er goed door, maar latere Total war games gaan moeizaam.
Nou er gaan niet veel ervaringen zijn want dan heb je iemand nodig die die chip heeft (wat al zeldzaam is) en dan nog eens gamed op zijn mac (nog zeldzamer).

Je moet al naar bootcamp want de meeste games zijn niet geoptimaliseerd voor mac.

Je kan gewoon benchmarks checken voor die kaart online.

https://www.notebookcheck...s-and-Specs.226608.0.html

Nou vluchtige kijk erop doet het mij aan een 1050 - 1050Ti denken?

Je zou er dus het meeste mee moeten kunnen spelen zonder problemen (in bootcamp).

@JanAd Ik zag je wijziging dat de rits zogezegd anti kras is en de knop gevoerd is.
Dat van de knop die gevoerd is tegen krassen staat er bij die van Mujjo ook. Als je de prentjes (en comments) leest bedoelen ze echt wel alleen de binnenkant van de knop in de tas zelf.
Dus die aan de flap die open hangt te bengelen is gewoon lekker een stukje metaal.

Dat kan je normaal wel vermijden te raken maar ik vind het zelf maar niets.

Een anti kras rits? Een metalen anti kras rits?
Nou ik ben wel echt benieuwd hoor.

Iets dat harder is krast een materiaal dat zachter is. Das gewoon een basisregel.
Dus dan moeten ze de rits van iets zacher gemaakt hebben dan aluminium (wat volgens mij de behuizing van de mac is).

Ik zou er niet teveel vertrouwen in hebben.

Als de rits niet plastiek is heb je altijd de kans dat die krast.

[ Voor 29% gewijzigd door DaemonAngel op 26-06-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor wat het waard is: de 560 heeft dezelfde fillrate als de 460 (1.93 Gpixel oid).

Dus je zou ook dta soort benchmarks kunnen aankijken, zoals deze:
https://www.notebookcheck...eon-Pro-460.181783.0.html

Prima spul dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik kwam zowel Harber als Mujjo tegen op Etsy en daar stond wat meer info blijkbaar. Vandaar de Edit. :)

Van de Waterfield optie ben ik afgestapt. Deze verzendkosten en taxes zijn er teveel aan.
Ik was nu deze Mujjo aan het overwegen, duur maar wel heel mooi.

Ik heb nog wat tijd om rond te zoeken voor m'n MBP aankomt ;)

Iemand hier trouwens ervaring met Parallels Desktop of VMWare Fusion, enige voorkeuren? Ik zou Win10 af en toe moeten kunnen gebruiken voor m'n werk. Bootcamp zou ik precies liever niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00
JanAd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:02:
Ik kwam zowel Harber als Mujjo tegen op Etsy en daar stond wat meer info blijkbaar. Vandaar de Edit. :)

Van de Waterfield optie ben ik afgestapt. Deze verzendkosten en taxes zijn er teveel aan.
Ik was nu deze Mujjo aan het overwegen, duur maar wel heel mooi.

Ik heb nog wat tijd om rond te zoeken voor m'n MBP aankomt ;)

Iemand hier trouwens ervaring met Parallels Desktop of VMWare Fusion, enige voorkeuren? Ik zou Win10 af en toe moeten kunnen gebruiken voor m'n werk. Bootcamp zou ik precies liever niet doen.
Of VirtualBox ;)
Onder het mom: "ik gebruik het zelf ook!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JanAd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:02:
Ik heb jaren geleden VMWare Fusion voor de Mac gekocht. Daarna heb ik een hele tijd VirtualBox gebruikt omdat dat tegenwoordig echt een prima stabiele omgeving is. Een aantal maanden geleden heb ik Parallels en VMWare opnieuw geprobeerd, en qua performance scheelt dat een flinke slok op een borrel. Qua graphics performance lopen ze ook flink voor op Virtualbox, wat je bij het werken met Windows of Linux duidelijk merkt. Het voelt allemaal een stuk vlotter aan. Parallels vs VMWare is een kwestie van smaak, maar ik vind VMWare duidelijk fijner om mee te werken. Bovendien mag je 1 licentie voor meerdere machines gebruiken, dus ik heb het legaal op m'n Mac Pro en Macbook Pro staan. Bij Parallels betaal je per machine. Komt nog bij dat VMWare bij de laatste versie weer wat snelheidswinst t.o.v. Parallels heeft bereikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Exirion schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:34:
[...]

Ik heb jaren geleden VMWare Fusion voor de Mac gekocht. Daarna heb ik een hele tijd VirtualBox gebruikt omdat dat tegenwoordig echt een prima stabiele omgeving is. Een aantal maanden geleden heb ik Parallels en VMWare opnieuw geprobeerd, en qua performance scheelt dat een flinke slok op een borrel. Qua graphics performance lopen ze ook flink voor op Virtualbox, wat je bij het werken met Windows of Linux duidelijk merkt. Het voelt allemaal een stuk vlotter aan. Parallels vs VMWare is een kwestie van smaak, maar ik vind VMWare duidelijk fijner om mee te werken. Bovendien mag je 1 licentie voor meerdere machines gebruiken, dus ik heb het legaal op m'n Mac Pro en Macbook Pro staan. Bij Parallels betaal je per machine. Komt nog bij dat VMWare bij de laatste versie weer wat snelheidswinst t.o.v. Parallels heeft bereikt.
Dat lijkt me wel duidelijk dan, VMWare it is. Tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De 16GB is wel handig als je zoals mij heel veel dingen test in virtuele omgevingen.

Ik draai ook network gear van Cisco in een virtueel labo, de applicatie van Cisco zelf vergt echt heel veel geheugen. Ik share het meestal van mijn SSD momenteel, want een set-up opzetten kan al snel naar 32GB gaan.

Daarom wou ik ook echt die 32GB upgrade bij Macbook, maar die komt er niet momenteel. Helaas laten ze voor de iMac dan wel toe dat je slotjes kan bijsteken en bij de Macbook niet. Maarja ik heb er mezelf overgezet.

Ik heb de 560 maar heb nog geen benchmarks gedraaid. Daarnaast zal ik echt Windows middels bootcamp moeten installeren om überhaupt een fatsoenlijke indruk te krijgen. Ik heb voor de grap via Steam een 2 tal games voor MAC geprobeerd (Grid Autosport en Tomb Raider) en alhoewel de prestaties niet tegenvallen haalt ie het zeker niet bij de 1050 die in de Dell zat. Ongetwijfeld zal het allemaal beter presteren onder Windows, maar dat komt later nog wel eens.

Ik denk dat als je de 460 benchmarks aanhoudt en hier misschien 5% bij optelt dat je een realistisch beeld krijgt. Het zal hoogstens (iets) sneller zijn maar nooit langzamer. Uiteindelijk zal het tussen de GTX 960 en GTX 1050 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Delerium schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Voor wat het waard is: de 560 heeft dezelfde fillrate als de 460 (1.93 Gpixel oid).

Dus je zou ook dta soort benchmarks kunnen aankijken, zoals deze:
https://www.notebookcheck...eon-Pro-460.181783.0.html

Prima spul dus
Nog niet zo overtuigt dat het prima spul is, beetje kat uit de boom kijken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Als je echt serieus wil gamen en dat als een zeer hoge prioriteit hebt zou ik serieus voor een andere laptop gaan. Al die laptops hebben echter zo hun nadelen (en ongetwijfeld ook weer bepaalde voordelen) dat er geen enkele laptop is die op alle vlakken goed scoort. Ik kom zelf af van een XPS 15 die over een betere videokaart beschikte en meer geschikt was voor het gamen maar ben echt blij met de overstap. Het totale pakket is in mijn ogen toch echt vele malen beter bij m'n MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Nou als je wilt gamen denk ik wel dat het gaat met die radeon hoor.
Een 1050 kan je ook al wel wat mee gamen en deze is gelijkaardig.

Anyway, je koopt toch nooit een mac als dedicated game platform.
Zoals D2D stiekem in een video gestoken had bij review van de insane game laptop:
YouTube: 's Werelds krachtigste laptop!
5:49 - gamen op een mbp xD

Probleem is gewoon dat weinig games geoptimaliseerd zijn voor metal.
Blizzard doet dit wel waardoor je hun games wel gewoon kunt spelen rechtstreeks op mac.

Verder omdat een game op steam beschikbaar is voor mac betekent het niet dat het geoptimaliseerd is dus je gaat met gelijkaardige specs vaak wel vlotter draaien op windows.

Total war zal wel geen probleem zijn.
Have fun :-)

@JanAd Je kan die ook via de site van Mujjo rechtstreeks kopen.
Ik vind het op hun site wel een beetje sneu dat er nergens prijzen met BTW in staan.
Dat is gewoon achterlijk eigenlijk want dat is amerikaans gedrag maar als nederlands bedrijf moet je nou maar normaal doen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik ga binnenkort een nieuwe MacBook Pro aanschaffen om mijn huidige MBP uit 2010 (!) te vervangen. Nu weet ik dat ik de keuze zelf zal moeten maken, maar een second opinion vragen kan natuurlijk geen kwaad :)

Waar gebruik je 'm voor?
Ik gebruik mijn laptop hoofdzakelijk om muziek te maken. Enerzijds voor muziekproductie in zowel Logic als Pro Tools. Daarnaast ben ik toetsenist en gebruik ik bij optredens Mainstage. Vooral bij Mainstage loop ik tegen de grenzen van mijn huidige laptop aan: mijn presets zijn nu zo eenvoudig mogelijk en toch zit er heel af en toe een kleine hapering in het geluid omdat de CPU 100% wordt belast. En niets zo erg als haperingen tijdens een optreden ;(

Wat heb je dan nodig?
Voor het live-gebruik wil ik in ieder geval 16GB geheugen hebben. En eigenlijk is 512GB opslag ook een must. Ik heb hier lang over getwijfeld omdat het de prijs behoorlijk opdrijft, maar ik heb een dropbox folder van >100GB die permanent gesynct moet zijn en dan is 256 echt te weinig. En het is een investering waar ik een paar jaar mee vooruit wil kunnen zonder me aan dingen te ergeren, en te weinig opslag zou mijn eerste ergernis zijn. Verder: 4 poorten zijn een must, dus het wordt een TB-versie.

Waar twijfel je dan nog over?
Eigenlijk wilde ik niet meer dan €2400 uitgeven. Dan zou een 13" dus voor de hand liggen. Maar nu zie ik het 15" model van vorig jaar (2,6GHz i7 / 16GB / 512GB) met studentenkorting voor €2678 staan. Dat lijkt me een goede deal voor een laptop die aan al mijn eisen voldoet en bovendien een groter scherm (yay!) en quad-core processor (yay) heeft. Multi-core prestaties zijn belangrijker dan single-core voor mijn gebruik.

Nu ben ik benieuwd of jullie dit een betere deal vinden dan een 13" uit 2017 met Kaby Lake processor. Is het een aanbieding die ik niet kan laten lopen of moet ik er nog even goed over nadenken?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
MazeWing schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:39:
Als je echt serieus wil gamen en dat als een zeer hoge prioriteit hebt zou ik serieus voor een andere laptop gaan. Al die laptops hebben echter zo hun nadelen (en ongetwijfeld ook weer bepaalde voordelen) dat er geen enkele laptop is die op alle vlakken goed scoort. Ik kom zelf af van een XPS 15 die over een betere videokaart beschikte en meer geschikt was voor het gamen maar ben echt blij met de overstap. Het totale pakket is in mijn ogen toch echt vele malen beter bij m'n MacBook.
Neen, ik geef er geen te hoge prioriteit aan hoor. Ik ga mijn Macbook upgraden omdat ik graag met OSX werk en ik mijn desktop ga buiten smijten.

Ik speelde nauwelijks nog games, wou gewoon weten als ik ineens zin had in een spelletje dat het wel zou draaien tegen een acceptabele framerate.
Ik vermoed wel dat dat de case zal zijn, maar dan in bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lyca schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:42:
Ik speelde nauwelijks nog games, wou gewoon weten als ik ineens zin had in een spelletje dat het wel zou draaien tegen een acceptabele framerate.
Ik vermoed wel dat dat de case zal zijn, maar dan in bootcamp.
Je moet maar zo denken: een PS4 (Pro) is een stuk goedkoper dan de meerprijs van een Macbook met dikke GPU ;) Gamen doe ik al 10 jaar niet meer op m'n computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
Een wellicht stomme vraag.....
Is het normaal dat het Force Touch Trackpad ingedrukt kan worden?

Naar mijn weten was dit in het begin namelijk niet zo bij mijn 15" Macbook Pro (Late 2016) en nu zie ik toch echt wat beweging. Op zich geen ramp natuurlijk, maar ik weet niet of het kwaad kan.

Zie video.

YouTube: Macbook Pro Late 2016 15"

Het lijkt wellicht alsof ik hard duw, maar dat is niet het geval.
Dit is minder hard dan nodig is voor een "force touch" handeling.

[ Voor 14% gewijzigd door smoken op 26-06-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Ja daar heb je wel een punt.

Ik heb alleen het probleem van een shared televisie haha.

Nee ik ben aan het miggenziften eigenlijk, het was omdat die nieuwe AMD CPU's voor weinig geld veel geven. Maar ik wil liever een nieuwe macbook, zit al met Late 2013, het is tijd voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 07:56
smoken schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:57:
Een wellicht stomme vraag.....
Is het normaal dat het Force Touch Trackpad ingedrukt kan worden?

Naar mijn weten was dit in het begin namelijk niet zo bij mijn 15" Macbook Pro (Late 2016) en nu zie ik toch echt wat beweging. Op zich geen ramp natuurlijk, maar ik weet niet of het kwaad kan.

Zie video.

YouTube: Macbook Pro Late 2016 15"

Het lijkt wellicht alsof ik hard duw, maar dat is niet het geval.
Dit is minder hard dan nodig is voor een "force touch" handeling.
Ja, dat is normaal. Ik had dat op m'n 15" MacBook Pro 2016 en ook op mijn huidige 15" 2017.
Als het trackpad niet een klein beetje flexibel zou zijn, zou het namelijk niet als Force Touch trackpad kunnen werken. Het mag dan geen fysieke knop meer zijn, onder het trackpad zitten wel sensoren die meten hoe hard je erop drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Is er geen cloning functie dan als ze allemaal hetzelfde IOS draaien?
Ik gebruik hier zelf altijd GNS3 voor en moet zeggen dat het daar qua geheugengebruik nog redelijk meevalt na wat spelen. CPU gebruik was wel een probleem, moet je perse de juiste settings vinden en dan draait 't als een zonnetje. :P

Maar goed, het zal ook wel liggen aan hoeveel apparaten je tegelijkertijd erin flikkert en online gooit.
Ik heb zelf geen probleem met 8GB RAM en virtualisatie... Gebruik hier ook VMWare Fusion Pro, echt handsdown de beste hypervisor die er is voor Mac. Zeer stabiel, doet (bijna) alles wat je wil en heeft zeer handige features aan boord die ook daadwerkelijk functioneren; plus 't werkt samen met spul als ESX(i). :)
Dankzij cloning vreten extra machines relatief gezien nauwelijks diskspace, en met memory sharing zit het ook wel snor.

Ik had op een gegeven moment iets van 7 virtual machines tegelijk draaien (allen Windows, doch toegegeven: 2 ervan Core) vanaf een externe SSD (Samsung T3). 8GB intern geheugen.
Het probleem was op dat punt niet het geheugen (ja dat zat een behoorlijk eind vol, maar nog geen gelazer :P) maar de I/O throughput... De T3 deed zo'n 450MB/sec read; de interne schijf van een 2016/2017 MBP doet zo'n 3200MB/sec aan read en 2200mb/sec write. Als ik het daar op had gezet dan had ik ook totaal geen I/O problemen gehad. 7 machines tegelijk op 8GB en dan enkel in de shit komen omdat je externe SSD het voor geen meter trekt (wat in lijn der verwachting lag :P) is wat mij betreft best prima te noemen.

Ik zou dan ook altijd eerst even kijken WAT je precies gaat doen met virtualisatie, alvorens te beslissen of je echt de meerprijs voor 16GB wil lappen. Maar 2 a 3 VM's tegelijk dan hoef je het niet perse te overwegen tenzij je perse wilt dat ze 4GB RAM per stuk krijgen. :P (Noot: met 2x 4GB kan je wel net uit de voeten met 8GB dankzij sharing)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

AppleiFan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:13:
Ja, dat is normaal. Ik had dat op m'n 15" MacBook Pro 2016 en ook op mijn huidige 15" 2017.
Als het trackpad niet een klein beetje flexibel zou zijn, zou het namelijk niet als Force Touch trackpad kunnen werken. Het mag dan geen fysieke knop meer zijn, onder het trackpad zitten wel sensoren die meten hoe hard je erop drukt.
Afgezien van het meten van de drukkracht, ook de haptic feedback kan onmogelijk lekker werken als er niet iets van speling in het touchpad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
AppleiFan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Exirion schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Afgezien van het meten van de drukkracht, ook de haptic feedback kan onmogelijk lekker werken als er niet iets van speling in het touchpad zit.
Dank voor jullie snelle reactie's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Pimzm schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:12:
Ik ga binnenkort een nieuwe MacBook Pro aanschaffen om mijn huidige MBP uit 2010 (!) te vervangen. Nu weet ik dat ik de keuze zelf zal moeten maken, maar een second opinion vragen kan natuurlijk geen kwaad :)

Waar gebruik je 'm voor?
Ik gebruik mijn laptop hoofdzakelijk om muziek te maken. Enerzijds voor muziekproductie in zowel Logic als Pro Tools. Daarnaast ben ik toetsenist en gebruik ik bij optredens Mainstage. Vooral bij Mainstage loop ik tegen de grenzen van mijn huidige laptop aan: mijn presets zijn nu zo eenvoudig mogelijk en toch zit er heel af en toe een kleine hapering in het geluid omdat de CPU 100% wordt belast. En niets zo erg als haperingen tijdens een optreden ;(

Wat heb je dan nodig?
Voor het live-gebruik wil ik in ieder geval 16GB geheugen hebben. En eigenlijk is 512GB opslag ook een must. Ik heb hier lang over getwijfeld omdat het de prijs behoorlijk opdrijft, maar ik heb een dropbox folder van >100GB die permanent gesynct moet zijn en dan is 256 echt te weinig. En het is een investering waar ik een paar jaar mee vooruit wil kunnen zonder me aan dingen te ergeren, en te weinig opslag zou mijn eerste ergernis zijn. Verder: 4 poorten zijn een must, dus het wordt een TB-versie.

Waar twijfel je dan nog over?
Eigenlijk wilde ik niet meer dan €2400 uitgeven. Dan zou een 13" dus voor de hand liggen. Maar nu zie ik het 15" model van vorig jaar (2,6GHz i7 / 16GB / 512GB) met studentenkorting voor €2678 staan. Dat lijkt me een goede deal voor een laptop die aan al mijn eisen voldoet en bovendien een groter scherm (yay!) en quad-core processor (yay) heeft. Multi-core prestaties zijn belangrijker dan single-core voor mijn gebruik.

Nu ben ik benieuwd of jullie dit een betere deal vinden dan een 13" uit 2017 met Kaby Lake processor. Is het een aanbieding die ik niet kan laten lopen of moet ik er nog even goed over nadenken?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Wanneer je blij wordt van het grotere scherm en een dikke i7; go for it! De verschillen tussen het 2016 en 2017 model zijn minimaal. Wanneer je binnen een budget wilt blijven dan zou ik me daar niet druk om maken, het scheelt je toch ~300 Euro voor deze machine. Lijkt me geen slechte(dus een goede? ;) ) deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Grin schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:49:
[...]

Wanneer je blij wordt van het grotere scherm en een dikke i7; go for it! De verschillen tussen het 2016 en 2017 model zijn minimaal. Wanneer je binnen een budget wilt blijven dan zou ik me daar niet druk om maken, het scheelt je toch ~300 Euro voor deze machine. Lijkt me geen slechte(dus een goede? ;) ) deal!
Ik weet het niet zeker of het zo minimaal is zoals jij het schetst. Ik kan het nu even niet onderbouwen waarom ik toch voor de 2017 versie zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
WhatsappHack schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Is er geen cloning functie dan als ze allemaal hetzelfde IOS draaien?
Ik gebruik hier zelf altijd GNS3 voor en moet zeggen dat het daar qua geheugengebruik nog redelijk meevalt na wat spelen. CPU gebruik was wel een probleem, moet je perse de juiste settings vinden en dan draait 't als een zonnetje. :P

Ik zou dan ook altijd eerst even kijken WAT je precies gaat doen met virtualisatie, alvorens te beslissen of je echt de meerprijs voor 16GB wil lappen. Maar 2 a 3 VM's tegelijk dan hoef je het niet perse te overwegen tenzij je perse wilt dat ze 4GB RAM per stuk krijgen. :P (Noot: met 2x 4GB kan je wel net uit de voeten met 8GB dankzij sharing)
Het is niet alleen GNS3, GNS3 is zeker handig op je ram. Het is gewoon intensiever op je CPU, tot dat je de goede settings vindt. Of zoals een hele MPLS setup erin gooit, dan kan die CPU een beetje omhoog komen.
Dat doet mijn huidige mac perfect.

Het "probleem" ligt hem in Cisco VIRL, dit is ook een virtualisatie software voor switches en routers. Hier zit het anders, VIRL draait heel veel op geheugen en heeft veel geheugen nodig voor bepaalde dingen te simuleren.

Bv: Ik had in Fusion een probleem waar ik alleen 8GB van mijn 16GB kon assignen aan de VM die Virl draait. Dit bleek al snel een probleem te zijn als ik 5-6 layer 3 switchen wou draaien. (GNS3 draait niet echt native switching hardware). Ik heb toen mijn fusion ge-upgrade ergens in de compatibility settings. Toen kon ik hoger gaan, ik heb hem dan ook ineens 32GB toegewezen, hij zal dan wel van de SSD halen zeker?

Daarom was ik ook aan het wachten op 32, maar 16 zal dan wel volstaan. Ja ik ga echt voor de 16GB, ik heb die echt nodig wel met die software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Berlinetta schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Ik weet het niet zeker of het zo minimaal is zoals jij het schetst. Ik kan het nu even niet onderbouwen waarom ik toch voor de 2017 versie zou gaan...
Als je even op youtube kijkt zijn er zelfs mensen die trager uitkomen op de nieuwste versie.
Raar genoeg is er blijkbaar iets gebeurt in de upgrade naar de TB 15" waardoor die trager is in sommige taken dan de voorgangen.

Batterijduur is overall bij iedereen echt een stuk slechter.

De nieuwere mbp is vooral een design sprong waar je een kleinere footprint krijgt en poorten verliest (en batterij) en ook een beter scherm.
En een touchbar, wooo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@DaemonAngel bron en links?

Bedoel je batterij tussen de 2016 en 2017 variant van de TB MacBook? Of vergelijk je met de oude MacBooks zoals later in je tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
https://lists.debian.org/debian-devel/2017/06/msg00308.html hmmm macs ook? Heb het nog niet helemaal kunnen lezen op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Ja, Apple fixt dit waarschijnlijk met een update. Ik kan alleen niet vinden of dit al gepland is of al gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Berlinetta schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Zie de specs tussen deze twee generaties; Late 2016 vs. Mid 2017.
Een marginaal snellere GPU en een iets snellere/zuinigere CPU, wat extra instructies voor 4K HVEC en andere klein grut; ik vind dat minimale verschillen. Zou mij daar niet druk om maken wanneer je echt binnen je budget wilt blijven (van in dit geval ~2400 Euro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7XmDeQY.jpg

Na 3 weken wachten eindelijk binnen. Wat een prachtige machine!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Donkere versie; de juiste/enige keuze. :Y
GZ met de aankoop!

* Grin duikt weg voor de Apple smaakpolitie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
diotav schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:07:
Na 3 weken wachten eindelijk binnen. Wat een prachtige machine!
Grin schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:05:
Donkere versie; de juiste/enige keuze. :Y
GZ met de aankoop!

* Grin duikt weg voor de Apple smaakpolitie >:)
Geen waardeoordeel maar je ziet op de foto de (zilveren) voet van het iMac scherm en het witte keyboard. Ik vraag me af of de zilveren versie daarbij niet beter staat? Ik twijfel zelf enorm tussen grijs en zilver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
stormfly schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:34:

Bedoel je batterij tussen de 2016 en 2017 variant van de TB MacBook? Of vergelijk je met de oude MacBooks zoals later in je tekst?
Ik kwam het tegen in meerdere YouTube review videos toen ik info zocht voor de Mac toen ik twijfelde er 1 aan te kopen.
Jammer genoeg zou ik de search opnieuw moeten doen om het terug tegen te komen.
Ik kan dus alleen maar meegeven even zelf te kijken.
Technobuffalo was er 1 en de andere waren minder bekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
T0mS schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:43:
[...]

[...]

Geen waardeoordeel maar je ziet op de foto de (zilveren) voet van het iMac scherm en het witte keyboard. Ik vraag me af of de zilveren versie daarbij niet beter staat? Ik twijfel zelf enorm tussen grijs en zilver...
Alleen al om duidelijk 'het nieuwe' te hebben zou ik voor de donkergrijze gaan. En buiten dat vind ik die donkergrijze veel mooier + dan heb je ook echt voor je ogen wat nieuws ipv het zoveelste lichtgrijze/zilveren model waar je na 2 keer kijken het verschil met je vorige macbook al niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Scrtz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Alleen al om duidelijk 'het nieuwe' te hebben zou ik voor de donkergrijze gaan. En buiten dat vind ik die donkergrijze veel mooier + dan heb je ook echt voor je ogen wat nieuws ipv het zoveelste lichtgrijze/zilveren model waar je na 2 keer kijken het verschil met je vorige macbook al niet meer ziet.
Na een Gunmetal HTC m8 een paar jaar geleden ben ik ook verkocht aan het donkere metaal. O+
M'n huidige 12" en binnenkort m'n 13" MBP ook in het Space Grey. :)

Ik ben persoonlijk ook best blij dat die lichtgevende appel verdwenen is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Scrtz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:54:
[...]
Alleen al om duidelijk 'het nieuwe' te hebben zou ik voor de donkergrijze gaan.
[...]
Dat is nu juist een (groot) minpunt voor mij. Laat ze maar denken dat ik met vorige generatie meuk loop; prima. Ondertussen weet ik heel goed wat er in de rugzak/messenger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou ik heb de zilvere 13" en je ziet heus wel direct dat het om een nieuwe falptop gaat. Nu de achterkant helemaal van zilver is en het apple logo een spiegel, zie je het al van een kilometer afstand.
Bij een collega dacht ik van een afstand juist dat ie ineens een dell of wat dan ook had. Pas van dichtbij zie je dat het een (space grey) apple is. Dus voor dat minpunt zou ik juist niet de zilvere nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
CT schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:08:
Nou ik heb de zilvere 13" en je ziet heus wel direct dat het om een nieuwe falptop gaat. Nu de achterkant helemaal van zilver is en het apple logo een spiegel, zie je het al van een kilometer afstand.
Bij een collega dacht ik van een afstand juist dat ie ineens een dell of wat dan ook had. Pas van dichtbij zie je dat het een (space grey) apple is. Dus voor dat minpunt zou ik juist niet de zilvere nemen ;)
Nou dan moet je de mensen gewoon ver genoeg weghouden zodat ze niet merken dat ze je stuff moeten stelen.
Net een pluspunt :p

Ik heb ook space grey :D

Een iPad heb ik ook in space grey en ik vind het wel een strakke kleur.

De vriendin vond de kleur ook echt een upgrade.

Zolang ze geen mat zwarte mbp (vanta black!) maken is het space grey.
Zo donker mogelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
DaemonAngel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Nou dan moet je de mensen gewoon ver genoeg weghouden zodat ze niet merken dat ze je stuff moeten stelen.
Net een pluspunt :p

Ik heb ook space grey :D

Een iPad heb ik ook in space grey en ik vind het wel een strakke kleur.

De vriendin vond de kleur ook echt een upgrade.

Zolang ze geen mat zwarte mbp (vanta black!) maken is het space grey.
Zo donker mogelijk >:)
Ja raar eigenlijk dat de iPhone 7 mat zwart is maar de iPad's en macbooks nog space grey zijn terwijl ze dat voorheen juist altijd gelijk trokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Scrtz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Ja raar eigenlijk dat de iPhone 7 mat zwart is maar de iPad's en macbooks nog space grey zijn terwijl ze dat voorheen juist altijd gelijk trokken.
Ze weten dat we het willen.
Dus wachten ze tot met de volgende update wanneer ze niets speciaal hebben om te updaten.
Dan geven ze een nieuwe kleur :p

Ja bij de Macbook zijn er ook meer kleuren dan bij de pro.

Ook raar dat ze de space grey keyboard en muis niet verkopen bv.

Mja, dan verliezen de youtube reviewers de mogelijkheid om reclame te maken voor dbrand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 14:43
Weet niet of het helemaal de bedoeling is dat ik dit hier post, maar heb een korte vraag over Office 2016. In principe zijn er natuurlijk 2 opties, of een 365 abo afsluiten en anders zo'n Home/Students versie te kopen.

Nu zou ik het liefste gewoon die Home versie kopen, zoveel geef ik niet om die nieuwste versies maar ik zag bij de specs dat dit specifiek voor 1 gebruiker en 1 PC/Mac bedoelt is. Maar als ik nu meerdere user accounts op 1 Mac heb, kunnen die dan wel allemaal Office gebruiken?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 21:51
arjen9551 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:40:
Weet niet of het helemaal de bedoeling is dat ik dit hier post, maar heb een korte vraag over Office 2016. In principe zijn er natuurlijk 2 opties, of een 365 abo afsluiten en anders zo'n Home/Students versie te kopen.

Nu zou ik het liefste gewoon die Home versie kopen, zoveel geef ik niet om die nieuwste versies maar ik zag bij de specs dat dit specifiek voor 1 gebruiker en 1 PC/Mac bedoelt is. Maar als ik nu meerdere user accounts op 1 Mac heb, kunnen die dan wel allemaal Office gebruiken?
Bij mij wel, programmatuur wordt tussen de accounts gewoon verdeeld. Tenzij je een andere bootpartitie voor iedere gebruiker hebt. Tevens is die Office 365 op lange termijn erg duur, zeker voor een enkele gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 14:43
Dashlane schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Bij mij wel, programmatuur wordt tussen de accounts gewoon verdeeld. Tenzij je een andere bootpartitie voor iedere gebruiker hebt. Tevens is die Office 365 op lange termijn erg duur, zeker voor een enkele gebruiker.
Top thanks!

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MacBook Pro en Moshi iGlaze zijn onderweg :)

Wordt mijn tiende Apple-laptop (eigenlijk elfde want ik heb een paar jaar geleden in een nostalgische bui een iBook gekocht waar ik nog een Panther-cd voor moet kopen).

Ik heb de MacBook 12" verkocht, die ga ik wel missen, zoals ik elke i-, Power- en MacBook miste toen ik ze verkocht.

Ook weer terug naar zilver. MacBook was goud maar verder is hier op mijn bureau alles wit of aluminiumkleur.

Welke gevoelens de kleur van mijn laptop bij andere mensen oproept is verder niet iets wat mij bezighoudt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik krijg vandaag mijn nieuwe MacBook Pro 15" 2017! Ik zit alleen even te kijken naar adapters (holy fuck Apple what have you done).

Ik wil sowieso een cardreader en de USB-A female opties. Of zal ik toch de kabeltjes van mijn externe hardeschijven omwisselen voor een USB-C? Maar dan heb je nog weer al die USB stick die je wilt gebruiken. Dan kan zo'n ding, maar is die niet te hoog voor zo'n dunnen MacBook?
En een cardreader komt sowieso in een hubje. En dan is de keuze om er HDMI aan toe te voegen wat ik sporadisch ook nog wel gebruik. Afwegingen!
En doe je lang kabeltje, of zo'n klik heb tegen je MacBook aan ding?

Wat hebben jullie gekocht? Met welke afweging? Ik vind het erg lastig... had Apple toch niet gewoon HDMI en een cardreader kunnen laten zitten? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
iAmRenzo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:48:
Ik wil sowieso een cardreader en de USB-A female opties. Of zal ik toch de kabeltjes van mijn externe hardeschijven omwisselen voor een USB-C? Maar dan heb je nog weer al die USB stick die je wilt gebruiken. Dan kan zo'n ding, maar is die niet te hoog voor zo'n dunnen MacBook?
En een cardreader komt sowieso in een hubje. En dan is de keuze om er HDMI aan toe te voegen wat ik sporadisch ook nog wel gebruik. Afwegingen!
En doe je lang kabeltje, of zo'n klik heb tegen je MacBook aan ding?
Cardreader hoeft niet in een hubje te komen, zelf vind ik het handiger als dat ding los is, want dan bewaar ik die bij m'n camera: https://www.amazon.de/dp/B011D8ASOU/

HDMI, hoe bedoel je "sporadisch"? Bedoel je dat je op een bepaalde plek een monitor hebt? Want dan zou ik gewoon een USB-C naar HDMI kabel kopen. Anders gewoon een dongeltje: https://www.amazon.com/dp/B01MYUCWOK
En als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten: http://www.dx.com/p/bstuo...hdmi-video-adapter-448989

Als je gewoon een alles in 1 hub wilt hebben, keuzes genoeg. Ikzelf vind de AUKEY CB-C55 wel aardig, lekker veel poorten en niet zo duur. Anders is deze Satechi ook wel aardig: https://www.amazon.de/dp/B01J4BO0PQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

MaxPoweR

-=StopTech=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha de Apple DongleBook, onder collega's is het ook een hot-item: welke adapters heb jij allemaal gekocht? Gelukkig kreeg ik van de baas een USB-A en UTP adapter bij de notebook, heb zelf alleen nog een
Hyperdrive Thunderbolt 3 hubje gekocht en een VGA dongle voor oude beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
stormfly schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:34:

Youtube search op macbook review en je komt ze allemaal tegen :-).
Ik kan zo die van technobuffalo vermelden want die heeft zelfs zijn laptop teruggebracht ervoor.
De rest herinner ik mij niet.

Je hebt de standaard Apple reclame zoals TLD dus die is niet zo interessant.

Als je zoekt op google kom je nog een hele hoop blogs en reviews tegen waar dit wordt vermeld.

Ik bedoel de late 2016 laptop update dus.
Van deze 2017 zijn er nog niet veel reviews vermits het alleen een kaby lake update is an sich.

Ik merk zelf ook echt wel een mindere batterijduur. 10 uur haal ik echt niet met basic tasks ook niet.
Ik kom van een 2012 15" cMBP naar een nTB 13"
Pagina: 1 ... 34 ... 54 Laatste