There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Hoe kom je aan die €1100 euro? Een 13-inch met 512GB SSD en 16GB geheugen kost minimaal €2239 vs €3039.CT schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:44:
[...]
Ik twijfelde ook tussen 15" en 13" maar ben gegaan voor de 13" non-tb omdat:Dus ik wacht nu al een week op de non-tb i5 met 16gb en 512ssd (in het zilver, want space grey is weer een discussie apart
- ik zie echt geen meerwaarde in de touchbar en werk vaak op bluetooth keyboard dat geen touchbar heeft (15" is helaas alleen met touchbar)
- non-tb cpu (i5) is zo niet sneller als het laagste instap model cpu bij de touchbar variant en 'on par' met het hoogste model (13") / single core pref. van 13" is hoger dan de 15"
- batterylife & portability is uiteindelijk erg belangrijk voor mij, de non-tb versie haalt nu 'echt' weer 10uur+, 15" na lange niet..
- met thunderbolt 3 moet je al 'dongles' gaan gebruiken, en met 1 hub los ik al mijn connectie issue per werkplek op, dus meer dan 2 poorten is niet nodig (zoals op de 13" non tb zit)
- gpu is met nieuwe macos+tb3 poort eigenlijk 'obselete' doordat je nu via de egpu je gpu kan opwaarderen, en voor minder dan de upgrade naar een m560 heb je al een rx560 extern..
- en de prijs, ik kan met het bovenstaande lijstje die extra 1100euro niet verantwoorden aan mezelf
)
Ik lees €1100 *extra* voor een upgrade waar ie t over heeftDBreda schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:21:
[...]
Hoe kom je aan die €1100 euro? Een 13-inch met 512GB SSD en 16GB geheugen kost minimaal €2239 vs €3039.
Enkel D indrukken werkt hier prima.Xanion schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:35:
Wellicht kijk ik er zwaar overheen. Maar hoe kan je op de 15" TB versie een hardware check doen? Opstarten met option-d heb ik al geprobeerd alsmede andere die ik kon vinden op het internet. Maar die lijken op de 2016 versie niet te werken?
Let op dat je geen firmware wachtwoord ingeschakeld mag hebben, als je die hebt ingeschakeld zul je die even uit moeten schakelen om diagnose te draaien.
Het staat echt helemaal nergens vermeld, maar NVRAM reset en Diagnostics werken dan beiden niet.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Klopt je kunt inderdaad ook het basis model 15" nemen plus 512, dan is het 3039. Ik heb het aangepastDBreda schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:21:
[...]
Hoe kom je aan die €1100 euro? Een 13-inch met 512GB SSD en 16GB geheugen kost minimaal €2239 vs €3039.
Ik zat meer te kijken naar direct het 2e model op de website (van 3299).
Ok, ik heb een firmware wachtwoord erop staan. Dat verklaard...WhatsappHack schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 03:53:
[...]
Ik lees €1100 *extra* voor een upgrade waar ie t over heeftNiet €1100 totaal.
[...]
Enkel D indrukken werkt hier prima.
Let op dat je geen firmware wachtwoord ingeschakeld mag hebben, als je die hebt ingeschakeld zul je die even uit moeten schakelen om diagnose te draaien.
Het staat echt helemaal nergens vermeld, maar NVRAM reset en Diagnostics werken dan beiden niet.Vooral het dan niet kunnen clearen van NVRAM hadden ze wel ff mogen vermelden.
Ik heb overigens de SMC controller reset gedaan en die werkte wel. Lijkt erop dat daarmee overigens mijn problemen nu wel foetsie zijn. Dus ik wacht even af voor ik Diagnostics ga draaien
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Mja ik heb me vorig jaar dus ook de t**ing gezocht waarom t niet werkte. Oplossing Apple: clear NVRAM. Ja dat haalt niets uit... Zet ik later t firmware wachtwoord uit om hem op te sturen, verrek: werkt t opeens.Xanion schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:17:
[...]
Ok, ik heb een firmware wachtwoord erop staan. Dat verklaard...![]()
Ik heb overigens de SMC controller reset gedaan en die werkte wel. Lijkt erop dat daarmee overigens mijn problemen nu wel foetsie zijn. Dus ik wacht even af voor ik Diagnostics ga draaien
Afijn... Je kan altijd diagnostics draaien natuurlijk als je zeker wil zijn dat er geen problemen zijn, t doet verder niets met je OS of bestanden ofzo.
Anyway, mooi dat ie t weer doet!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Nog een subtiel schopje voor dit. Iemand tips?posttoast schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:30:
Vorige week een 15" MBP2017 besteld om die uit 2011 te vervangen. Ben benieuwd. Ben nu alleen wel op zoek naar de beste manier om randapparatuur aan te sluiten (wat USB spullen en een monitor met minidisplayport). Ik zag hier een paar keer de HyperDrive voorbij komen, maar zie dat mensen niet louter positief zijn. Wat is op dit moment nou de meest logische manier om te zorgen voor een displayport en USB-A aansluiting? Toch die HyperDrive of "gewoon" twee losse adapterkabels?
Daar is een topic voor: USB-C en Thunderbolt 3 accessoiresposttoast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Nog een subtiel schopje voor dit. Iemand tips?
Oeps, bedanktDBreda schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:35:
[...]
Daar is een topic voor: USB-C en Thunderbolt 3 accessoires
Ik dacht altijd toen ik die toetsenbord problemen hier las, mij zal het niet overkomen...
Laptop is een 15" exemplaar van november.
Helaas heb ik hier ook last van maar soms is het ook ineens weg.cedrix5 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:58:
Merk net dat mijn b knop op het toetsenbord het niet meer goed doet, het mist de meeste lichtere aanslagen. Hoe lang ben je je laptop kwijt om dat te herstellen? Heb hem aangeschaft bij apple zelf.
Ik dacht altijd toen ik die toetsenbord problemen hier las, mij zal het niet overkomen...
Laptop is een 15" exemplaar van november.
Heeft te maken met stof wat eronder komt.
Weet iemand als hij op reparatie is geweest is het probleem dan weg en blijft het weg? Dus heeft apple andere toestenborden in omloop? Of is het hopen dat het niet terugkomt?
En zojuist besteld:
MacBook pro 15 2,9Ghz, 512GB en Radeon 560 (gewoon de "high-end" standaard configuratie) in de kleur space grey. Zou tussen 28-30 juni binnen moeten zijn.
Kijk er erg naar uit. Want alhoewel de XPS 15 geen slechte machine was miste het (of misschien lag het wel aan mij) de afwerking en visie van een Apple product. Daarnaast heb ik denk ik persoonlijk meer aan de unieke features van de MacBook (helderder scherm, touchbar, stiller, dunner, beter geluid, etc.) dan de betere videokaart of hogere resolutie (touchscreen gebruikte ik nauwelijks vanwege de vingerafdrukken) van de XPS.
Natuurlijk is het even flink slikken qua prijs, maar ik denk dat het het toch waard is. Zeker als ik kijk naar de bijna 2 jaar waarin ik mijn 13 inch MacBook pro (2015) naar overgrote tevredenheid heb gebruikt. Het was puur vanwege de hoge prijs en bepaalde arrogantie van Apple dat ik weigerde 50% meer te betalen. Na 2 maanden Dell snap ik steeds beter waarom de Mac duurder is en waarom ze arrogant zijn; kwaliteit kost nu eenmaal geld. Daarnaast blijven het gewoon de beste laptops. Een beetje arrogantie is dan wel een logisch gevolg...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Volledig base versie, wel met 256 gb opslag.
Extra opslag breid ik wel uit met een samsung externe SSD.
Meer RAM heb ik zeer waarschijnlijk niet nodig en al helemaal dat geld niet voor over...
Ik heb nu al een week mijn macbook niet meer en alleen mijn windows werklaptop. Nog nooit zo vaak iets in een winkelmandje gestoken en terug gedelete.
Ja ik wil hem. Dan die prijs. Hmpfr, terug sluiten.
Gezien de reviews is deze update ronde (en 2016) toch wel de moeilijkst te slikken geweest voor de community.
Nog nooit zo vaak reviews gezien dat het werd afgeraden om te kopen.
De 240 euro extra voor 2 extra poorten, snellere processor (maar niet sneller in turbo) en touchbar waren het mij niet waard.
edit: en de minder goede batterijduur dan de non touchbar versie
Ik heb wat zitten proberen hier op mijn windows laptop met mijn hand op te heffen van mijn typ positie naar de F toetsen en ik vind het echt afschuwelijk om te doen. Mijn handen blijven normaal liggen tijdens heel het gebruik dus dit opheffen vind ik vervelend.
Tijdens typen al zeker maar als ik in de zetel zit ook voor de touchpad te gebruiken. Gewoon hand wat draaien.
Ik heb wat bedacht waarvoor ik die toetsen gebruik en dat is geluid, helderheid aanpassen, play-pauze etc en dit kan nu met een enkele klik zonder echt al teveel aandacht te moeten besteden aan wat ik doe.
Dat wil ik zo wel houden.
De sliders etc zien er fijn uit maar als ik het naboots irriteert de handeling mij wat.
Als er binnekort nieuwe functionaliteit voor komt ga ik misschien balen maarja.
Gevolg is een computer die dunner en stiller is dan iedere andere computer met soortgelijke specs. Daarnaast legt Apple de prioriteit op geluid (volgens mij volgens vele het belangrijkste) dan meer lawaai en een wat koeler systeem.
Ook zaken zoals de trackpad met z'n force touch, het soepel scharnier van het scherm en de uitmuntende speakers zijn zaken die haast onmogelijk te evenaren zijn door de concurrentie. Ook is een computer meer dan enkel specs. Dat bewijs de xps 15 wel.
[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 15-06-2017 18:14 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
In de apple store heb ik het zelfs 'live' getest om zeker te zijn dat ik niet iets over het hoofd zou zien (in het echt) maar uiteindelijk slaat die touchbar echt nergens op. De applicaties die het uberhaupt ondersteunde lieten eigenlijk altijd de dingen zien die gewoon in de toolbar staan... en je klikt 100x sneller op de shortcut of op de toolbar met dat mega trackpad dan dat je helemaal je hoofd/ogen beweegt naar de bar.. arm optilt en dan pas ergens op klikt.. vervolgens (je klikt op 'copy' of een andere debiele toolbar optie) moet je de handen weer in positie zetten.. cmd-c is dan 10000000000000x sneller en efficienter. maw. ik gok dat die bar weer langzaam verdwijnt, steeds meer macbooks komen met de optie 'zonder touchbar'.DaemonAngel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:42:
De 240 euro extra voor 2 extra poorten, snellere processor (maar niet sneller in turbo) en touchbar waren het mij niet waard.
Eigenlijk is de nieuwe upgrade al een voorbode, tenslotte is deze net zo goed als de versie met touchbar, terwijl in 2016 de non-touchbar echt de slechte optie was.
Nu nog even echt op de knop drukken..Ik heb ook al 5x het winkelmandje gevuld, hahahaha!!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Het is een sloot geld ja, maar als ie eenmaal voor je staat dan heb je niet zo snel spijt denk ik. Ik heb 'm zakelijk gekocht en gebruik 'm eigenlijk veel te weinig, maar het is een prachtig dingpdavie2311 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:50:
Ik had ook een topic aangemaakt over welk Apple product te kopen. Ik wou eerst de 12 inch Mac, maar ik kom steeds uit bij de MBP 2017 zonder touchbar. Die van 1499,-..Alleen door de weinig aanwezige poorten komt er gelijk 79,- overheen voor de Multiport adapter...Flinke uitgave, maar mijn MBP 2011 wordt door het gehele gezin gebruikt en die takelt nu af..Papa doet zichzelf een mooi cadeau dan maar...
Nu nog even echt op de knop drukken..Ik heb ook al 5x het winkelmandje gevuld, hahahaha!!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Eigenlijk wilde ik gewoon de 12" maar het scheelt niet heel veel met de 13".
Ik ben al 1,5 jaar gewend aan een enkele usb-c-poort dus aan twee heb ik zeker genoeg. Voor thuis heb ik een CalDigit usb-c-dock, voor onderweg een pricewatch: Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter, pricewatch: Apple USB-C-naar-Lightning-kabel (1 m) en pricewatch: Apple USB-C-naar-USB-adapter.
De afmetingen van de 12" MacBook vind ik ideaal maar de nieuwe laptop moet zowel mijn zakelijke ThinkPad als de MacBook voor op de bank vervangen. Daarom twijfel ik ook over de Pro.
In macOS gebruik ik vooral iTunes en Safari en af en toe Sketch en InDesign. In VMware Fusion draait mijn zakelijke pc. Hoewel ik het meeste werk op desktop-pc's zowel bij klanten als op mijn thuiswerkplek doe, heb ik in de Windows VM meestal wel Outlook en een paar Visual Studio solutions open. Naast wat editors en andere tools.
Buiten werktijd suspend ik de VM en herinnert niets op de MacBook mij nog aan werk of mijn bedrijf
Dus: 12" of 13", ik ben er nog niet uit.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik zou voor jouw soort werk absoluut voor de 13" gaan. Ik gebruik software van Adobe (PS, Illustrator) en Affinity (Photo en Designer). Ontwikkelwerk is heel divers voor embedded spul maar ook high level UI werk. Momenteel heb ik een klant voor WPF C# werk, dus Windows 10 in VMWare Fusion en Visual Studio draaiend. Draait als een trein op de Pro. Linux draait virtueel ook perfect. Ik heb op de desktop een Mac Pro staan, maar ik zou opzich prima kunnen leven met de performance van de MBP. De Macbook is nauwelijks kleiner, dus de meerwaarde is voor mij niet echt duidelijk, terwijl de processor beduidend minder is.Canaria schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:35:
Dus: 12" of 13", ik ben er nog niet uit.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hier ook aan het twijfelen over de 13" Macbook Pro. Ik zit te twijfelen of ik de 8gb/512SSD, ofwel meteen 16gb/512ssd zou nemen... Het gaat dan wel over een +2k laptop
Aangezien ik een hekel heb aan wachten ben ik natuurlijk extreem blij. Zojuist ook de bestelling bij Apple geannuleerd. Daarnaast heb ik nu 3 jaar garantie, alhoewel het na het standaard 1e jaar waarschijnlijk net zo'n wassen neus is als bij aMac.
Edit:
En zojuist de MacBook in gebruik genomen en wat een verademing t.o.v. de Dell XPS 15. Daarnaast valt mij nu pas op hoe absurd goed de speakers zijn. Ik had deze natuurlijk wel in de winkel gehoord, echter krijg je daar toch een vertekend beeld vanwege de vele achtergrondgeluiden. Maar wat is dit een mooi en zuiver geluid. Ik zou echt prima kunnen leven met achtergrondmuziek via de ingebouwde speakers ipv via mijn hifi-set.
Ook zijn de hoge helderheid en het feit dat het scherm gelamineerd is een flinke stap vooruit. Alhoewel het scherm van de Dell absoluut niet slecht was, was de reflectie van het scherm wel hinderlijk. Dat is gelukkig stukken minder hier vanwege het gelamineerde scherm. Dit is erg vergelijkbaar met dat van de iPad air 2.
Ook valt het toetsenbord mij 100% mee. Ik heb een beetje ervaring met het 2016 toetsenbord, maar heb daar te weinig op getypt om echt een goede mening te vormen. Over dit toetsenbord tot nu toe niets anders dan lof. Mijn vingers vliegen over de toetsen en de toetsaanslag en voornamelijk de feedback hiervan is een genot. Ook lijkt het inderdaad iets minder "clicky" te zijn dan bij het 2016 model. Dit heb ik nog even snel getest terwijl ik in de winkel aan het wachten was.
Ben dus erg blij met mijn aanschaf! Het is veel geld, kijk je echter naar het totale plaatje dan is er toch echt geen betere en is de prijs en arrogantie van Apple zo vreemd nog niet. Want waarom lukt het Apple wel en andere fabrikanten niet?
[ Voor 66% gewijzigd door MazeWing op 17-06-2017 14:22 ]

Waar Dell staat kan je ook HP, Toshiba, Asus, Acer, etc lezen. Leuk dat ze 'high-end' laptops maken, die zeker wel goed zouden kunnen zijn(!), maak ik koop dat gewoon niet... Het 'VW Phaeton' effect.
De 15 inch instap van 2799 voor 2499 dat is snel 300 verdiend
Staat sinds gisteren op hun site, ze leveren via a-mac en je hebt 3 jaar garantie.
Omdat Apple wel verder kijkt dan alleen specificaties waar de meerderheid van mensen naar kijkt. (En wat nog steeds gebeurd.)MazeWing schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:28:
Ben dus erg blij met mijn aanschaf! Het is veel geld, kijk je echter naar het totale plaatje dan is er toch echt geen betere en is de prijs en arrogantie van Apple zo vreemd nog niet. Want waarom lukt het Apple wel en andere fabrikanten niet?
-Ik had ergens een artikel over hoe de rondingen van een Macbook zijn gemaakt en hoe je dat terug ziet in het OS. (Ik kan hem niet vinden...)
-Ik had een website (Ik hoop toch dat iemand hem heeft) waarbij ze MBP hadden getest op allerlei dingen en vooral de snelheids van de USB poorten. (Dat was enige laptop die fatsoenlijke snelheden uit USB poorten kon toveren.
MacOS draagt hier bij natuurlijk ook nog wat dingen aan de Macbooks en iMacs.
En zo zijn er heel veel kleine dingen die een Mavbook voor mij beter maken. Alleen het toetsenbord van mijn Macbook Air is zó diebel goed, dat het een genot is om op te typen.
Edit: Een video waarmee de persoon laat zien wat een gewone Macbook in staat is om te doen.
YouTube: 4K Video Editing on a 12" MacBook?
[ Voor 12% gewijzigd door Berlinetta op 18-06-2017 19:37 ]
Ik ga van zodra mijn gaming setup verkocht is en ook mijn huidige Macbook pro Late 2013, gaan voor een 15 van 3100 euro.
Laatste reviews draaien de games er vlot op: Total war series af en toe , soms eens een shooter. Werkt goed genoeg. Voor de rest licht coding, GNS3 en een aantal VM.
Verwijderd
Wat een verbetering. Het scherm, USB-C en wat een snelheid!
Ik moet zeggen dat het toetsenbord best lekker typt, maar wat een herrie? Ik typ vrij snel/hard.. toch maar wat minder hard typen..
De batterij gaat goed mee, ongeveer 8 uur, al laat ik hem eigenlijk nooit onder de 20% zakken. Toch kon ik langer werken op mijn 13'' 2013. Ik moet ook niet teveel verwachten van een 4970 mAh batterij..
voor mijn vorige macbook had ik een sleeve met de rits aan de bovenzijde (de smalle kant zo je wilt)
de sleeves die ik voor de 15" Macbook Pro (touchbar versie) kan vinden zijn allemaal met de ritssluiting langs de lange kant...
iemand een briljant idee voor een leuke sleeve?
hoeft verder niet super spannend te zijn, puur iets zodat mn laptop niet "naakt" in mn rugzak gaat
De eerste paar dagen is MacOS druk bezig met indexeren en andere processen. Het schijnt dat de batterij daarna toch wat langer mee zal gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:17:
Zojuist mijn 13'' 2013 ingewisseld voor een 13'' 2017 nonTB, het basis model met 128GB. Ik gebruik storage vrijwel niet, vandaar.
Wat een verbetering. Het scherm, USB-C en wat een snelheid!
Ik moet zeggen dat het toetsenbord best lekker typt, maar wat een herrie? Ik typ vrij snel/hard.. toch maar wat minder hard typen..
De batterij gaat goed mee, ongeveer 8 uur, al laat ik hem eigenlijk nooit onder de 20% zakken. Toch kon ik langer werken op mijn 13'' 2013. Ik moet ook niet teveel verwachten van een 4970 mAh batterij..
Het grootste voordeel van de TouchBar vind ik het TouchID gedeelte. Gewoon je vinger er opleggen om in te loggen in plaats van je password in te tikken vind ik echt ideaal. De TouchBar kan voordeel bieden maar wel echt in zeer specifieke scenario's: video editing in FCP, of fotobewerking in Pixelmator o.i.d.CT schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:42:
[...]
ik gok dat die bar weer langzaam verdwijnt, steeds meer macbooks komen met de optie 'zonder touchbar'.
Microsoft heet z'n hele Office suite en Skype (for Business) ook voorzien van TouchBar ondersteuning en heel af en toe merk ik dat ik de TouchBar functionaliteit gebruik. Maar voor alledaags huis, tuin -en keuken gebruik zie ik het voordeel ook nog niet echt. Kan natuurlijk nog komen als Apple het ding verder doorontwikkeld.
Er zijn er een paar die specifiek voor de nieuwe MBP modellen ontwikkeld zijn. Ben zelf erg blij met de sleeve van WaterField Designs. Je kunt kiezen voor een magnetische strip sluiting aan de lange of korte zijde. Kwaliteit is echt voortreffelijk maar wel redelijk aan de prijs:Xantios schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:52:
iemand een briljant idee voor een leuke sleeve?
hoeft verder niet super spannend te zijn, puur iets zodat mn laptop niet "naakt" in mn rugzak gaat
Het verschil in kwaliteit is echt absurd!
Wat ik trouwens wel een beetje vreemd vind is dat er toch nog regelmatig om m'n wachtwoord gevraagd wordt. In sommige gevallen kan ik dan TouchID gebruiken en in andere gevallen moet ik echt mijn wachtwoord intypen. Alle 3 de vinkjes bij TouchID staan al aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Dat is weer zo'n leuk 'extra veiligheid' dingetje. Ik erger me er op mijn iPhone en iPad ook groen en geel aan. Geef een gebruiker gewoon de optie om te vertrouwen op Touch ID.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:26:
Wat ik trouwens wel een beetje vreemd vind is dat er toch nog regelmatig om m'n wachtwoord gevraagd wordt. In sommige gevallen kan ik dan TouchID gebruiken en in andere gevallen moet ik echt mijn wachtwoord intypen. Alle 3 de vinkjes bij TouchID staan al aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Dat zijn 300 niet uitgegeven euros, je verdient nietsstormfly schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:21:
Via Schoolspot besteld, onze basisschool doet mee aan dit concept.
De 15 inch instap van 2799 voor 2499 dat is snel 300 verdiend
Staat sinds gisteren op hun site, ze leveren via a-mac en je hebt 3 jaar garantie.
Zolang de vrouw glimlacht bij de uitleg die ik gaf, is het verdiend hoorbardi-1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:53:
[...]
Dat zijn 300 niet uitgegeven euros, je verdient niets
Dan is het goedstormfly schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Zolang de vrouw glimlacht bij de uitleg die ik gaf, is het verdiend hoor
Morgen ga ik m'n MBP bestellen.
In de gevallen waarbij de security zodanig hoog is, dat je touchID zelf kunt wijzigen, dan wordt het wachtwoord gevraagd.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:26:
Wat ik trouwens wel een beetje vreemd vind is dat er toch nog regelmatig om m'n wachtwoord gevraagd wordt.
NiceCanaria schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:48:
Morgen ga ik m'n MBP bestellen.

Welk model/kleur/specs gaat het worden? Nog stuff er bij zoals docks, monitoren en andere randapparatuur?
[ Voor 27% gewijzigd door cerberusss op 19-06-2017 10:22 ]
In dit geval ging het om het installeren van applicaties.cerberusss schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:20:
[...]
In de gevallen waarbij de security zodanig hoog is, dat je touchID zelf kunt wijzigen, dan wordt het wachtwoord gevraagd.
Dock en usb-c-adapters heb ik al van de MacBook 12", verder koop ik alleen een Moshi iGlaze case erbij.
Ja dit heb ik ook af en toe. Ik heb AppleCare verlengd en hoop er maar het beste vanKhallouki schreef op maandag 19 juni 2017 @ 01:44:
Hebben jullie ook last van een tik dat willekeurig te horen is? Soms is het zo hard dat ik het voel. Heb een 15" met Touch Bar. Tik is net boven het toetsenbord te horen (vermoed ik)
Lol!kazuka schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:36:
[...]
Er zijn er een paar die specifiek voor de nieuwe MBP modellen ontwikkeld zijn. Ben zelf erg blij met de sleeve van WaterField Designs. Je kunt kiezen voor een magnetische strip sluiting aan de lange of korte zijde. Kwaliteit is echt voortreffelijk maar wel redelijk aan de prijs:
90 dollar!!!!
Wtf!!
Het zag er een leuke case uit maar die mannen denken precies dat ze Apple zijn en retarded prijzen kunnen rekenen
Hersteld die case mijn mac ook van krasjes als ik die erin steek ofzo?
Sorry
Ik vind die van Mujjo echt enorm knap maar al aan de prijzige kant.
Ik ben voor de cheape op Amazon gegaan.
Zag er al vaker positieve dingen over en voor mee te nemen gaat die toch nog extra in een dedicated laptopbag.
Dit dient voor thuis hem rond te laten slingeren eerder.
Mis ik iets fancy met deze want het ziet er een stuk stof uit dat dichtgenaaid is aan alle kanten behalve 1 en done.
"Zipper pocket to holds your accessories has been added"
Ahaha, dongle life.
Ik ben zelf ook voor de NonTB variant gegaan gewoon voor 240 euro uit te sparen.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:33:
@canaria Nog bepaalde redenen waarom je voor de non-TB variant gaat?
Paar posts terug heb ik de lange uitleg gedaan.
TL:DR: Het leek mij onhandig en niet veel toe te voegen en ik vreesde het zelfs niet aangenaam te vinden en het was mij al zeker geen 240 euro waard.
Ze zijn even snel an sich (turbo) en de batterijduur van de nonTB versie is beter.
En ja ik mag ranten op Apple want ik heb zelf een 2017 MBP
Niet omdat ik ze fijn vind dat ik coolaid moet lopen drinken.
Je uitleg wat betreft de keuze voor de non-TB is inderdaad een valide reden en het is toch weer mooi €240 bespaard. Ik zelf merk wel de meerwaarde van de Touch Bar. Zeker in foto's is het extreem handig om razendsnel door je foto's te scrollen. Ook merk ik dat ik de de Touch Bar veel gebruik bij het bekijken van filmpjes en het door de filmpjes heen spoelen. Daarnaast had ik natuurlijk ook geen keuze bij de 15 inch
Inderdaad MazeWing, te achterlijk voor woorden dat je daar nog een wachtwoord voor moet ingeven. Net als bij het inschakelen van de MBP, moet je een fking wachtwoord intypen...WHY?!MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:23:
[...]
In dit geval ging het om het installeren van applicaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 19-06-2017 11:10 ]
Ik snap trouwens niet wat internet allemaal zit te zeuren over het te grote trackpad en dat ie per ongeluk ingedrukt wordt. Je moet volgens mij serieus last van spasme hebben, aangezien de palm rejection echt uitmuntend is. Misschien ligt het aan mij manier van typen want ik heb echt nergens last van. Ik moet serieus moeite doen om met de onderkant van mijn hand (duimzijde) het trackpad in te drukken.
Ik begrijp het inderdaad ook niet, je moet volgens mij een zware motorieke storing hebben wil je 'per ongeluk' het trackpad activeren. Heb er nog nooit last van gehad. Maar ik heb het idee dat met de laatste updates van macOS de palm rejection (veel) beter is geworden. Bij de introductie van de nieuwe MBP was het een veel gehoorde klacht, nu hoor je er bijna niemand meer over.
- wordt super heet aan de boven kant (terwijl macfans toch lagere temps geeft dan mijn 2014 model)
- toetsenbord is wel even schrikken, dat typt wel heel erg 'anders', maar niet heel hinderlijk
- trackpad is helemaal niet zo groot als mensen het doen voorkomen, merk weinig verschil, is wat meer wijd
- silver is iets meer silver dan het 2014 model
- 2014 model ziet er ineens uit als een oud log ding

- ohja en de 'esc' is ineens een stuk groter dan het mini knopje op het 2014 model, dus als tb-hater is dit een welkome additie
Ik ga later vandaag een geekbench draaien om is te zien wat de 16GB uit maakt op de cpu snelheid.
de geekbench score is niet veel anders dan het 8gb model, alleen de i7 versie haalt 400punten meer.
[ Voor 19% gewijzigd door CT op 19-06-2017 13:08 ]
Ah ja, de "MacBook Escape"Canaria schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:27:
@cerberusss 13" zonder TB, 16GB/512GB.Dock en usb-c-adapters heb ik al van de MacBook 12", verder koop ik alleen een Moshi iGlaze case erbij.

Ben benieuwd hoe die Moshi iGlaze is. Ik heb zelf een hoes van een Chinees merk, maar bevalt eigenlijk prima.
https://www.amazon.de/gp/product/B01MQVJ9GX/
Dan lijkt het mij wel onnodig/irritant ja, zou ik niet verwachten.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:23:
[...]
In dit geval ging het om het installeren van applicaties.
[ Voor 21% gewijzigd door cerberusss op 19-06-2017 14:03 ]
[ Voor 100% gewijzigd door cerberusss op 19-06-2017 14:03 ]
Zo duur is dat nu ook weer niet, zelf heb ik een aantal Harber producten, erg blij mee!DaemonAngel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:38:
[...]
Lol!
90 dollar!!!!
Wtf!!
Het zag er een leuke case uit maar die mannen denken precies dat ze Apple zijn en retarded prijzen kunnen rekenen
Hersteld die case mijn mac ook van krasjes als ik die erin steek ofzo?
Sorry
Ik vind die van Mujjo echt enorm knap maar al aan de prijzige kant.
Ik ben voor de cheape op Amazon gegaan.
Zag er al vaker positieve dingen over en voor mee te nemen gaat die toch nog extra in een dedicated laptopbag.
Dit dient voor thuis hem rond te laten slingeren eerder.
Mis ik iets fancy met deze want het ziet er een stuk stof uit dat dichtgenaaid is aan alle kanten behalve 1 en done.
"Zipper pocket to holds your accessories has been added"
Ahaha, dongle life.
[...]
Bijvoorbeeld deze blauwe sleeve en cable organizer
Wanneer je hier al van schrikt dan hou ik me maar (wijselijk?) stil over m'n Bottega Veneta messenger en rugzak waar de gesleevde MBP doorgaans in wordt vervoerd...
Die sleeve is trouwens erg mooi. Welke kleur heb je?
Hahaha thanksMazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:29:
Jij snob!![]()
Die sleeve is trouwens erg mooi. Welke kleur heb je?
Ik heb deze producten in het blauw, echt een prachtige kleur/patina. Mocht je ook een Bottega tas hebben in het blauw dan matcht dat voor 98+%.
Sleeve en organizer zijn echt prachtig, super mooi gemaakt! Hoewel ik echt mijn bedenkingen had over het praktisch nut/dagelijks gebruik van de cable organizer, bevalt deze ook uitstekend; echt een aanrader(!).
Haha.Grin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:23:
[...]
Zo duur is dat nu ook weer niet, zelf heb ik een aantal Harber producten, erg blij mee!
Bijvoorbeeld deze blauwe sleeve en cable organizer
Wanneer je hier al van schrikt dan hou ik me maar (wijselijk?) stil over m'n Bottega Veneta messenger en rugzak waar de gesleevde MBP doorgaans in wordt vervoerd...![]()
Die kabel manager tas heb ik ook bij mijn 15 euro kostend tasje.
Die leren ziet er wel goed uit.
Mujjo heeft een gelijkaardige maar kijkende naar hun foto's toen zag ik niets dat de tandjes weghield van de mac dus bij in en uithalen kan je krassen.
Zeker omdat de tandjes in ijzer zijn.
Vond het wel fijn bij mijn vorige herschel dat die plastiek waren en dus minder waarschijnlijk krassen. En ze hebben iets dat er voorbij komt om dat nog te voorkomen.
Toch merkte ik soms dat ze langs de mbp schuurde.
In de reviews zag ik idd mensen die dit probleem hadden en hun mac kraste met hun tas.
Ik heb geen zin het voorzichtig in en uit te moeten halen.
Hoe zit het bij deze leren van Harber?
Die ziet er knap uit.
Enige probleem met de rits?
Want dat zou ik nog overwegen voor dat geld.
Is even duur als die stoffen maar je hebt een volledig leren hier.
Daarom dat ik die stoffen te duur vond
En bij leer vind ik het minder erg dat ze wat duurder zijn.
Een gewone stoffen moet gewoon niet meer zijn dan 50 euro. Herschel zit op 40 euro en de speciale op de site van Apple met extra bumper is 70 euro.
De sleeves uit stof van Harber zijn ook knap maar die knop stoort mij. Daar kan je makkelijk langs krassen bij eruit halen. Zelfde issue heb ik met die van mujjo.
Dan vond ik de strap die ze gebruiken voor de iPad sleeves bij Mujjo leuker.
Deze gebruik ik al jaren... Super leuk ding.
Dat de touchID je soms verplicht je vingerafdruk te gebruiken zoals inloggen vanuit uit staan vind ik net goed.
Dit zorgt voor meer veiligheid.
Eenmaal in het systeem vind ik het wel vreemd dat je het moet ingeven voor installatie voor applicaties of dergelijke. Dat is net het moment dat het fijn zou zijn.
Misschien hebben ze bang dat je de opgeslagen vingerafdruk zou kunnen bereiken en zo toestemming geven als malware?
I dno, ik ben geen programmeur
Ik heb de 15” nog niet in het echt gezien, maar heb het idee dat dat model beter bij mij past. Heeft iemand die overstap al eens gemaakt? Ik wil natuurlijk geen Geert1976 worden, maar informeer graag eerst even.
- groter scherm
- meer cpu power die voornamelijk naar voren komt wanneer een app gebruik maakt van meerdere cores (meer dan 2)
- beter geluid vanwege grotere speakers die aan de voorzijde geplaatst zijn
Ik heb tot nu toe alleen nog maar foto's geïmporteerd in foto's en dat ging een heel stuk sneller. Dit zal uiteraard ook te maken hebben gehad met de stukken snellere SSD. Zodra ik mijn USB-C naar USB-A heb (donderdag als het goed is) ga ik weer werken met RAW bestanden en krijg ik pas echt een goed beeld. Daarnaast is wel zo dat zeker videobewerking baat heeft bij meerdere cores. Zowel Final Cut Pro als Premiere CC kunnen geen genoeg krijgen van extra cores en benutten deze ook goed. Daar zul je dus een groot verschil merken.
Bij de dagelijkse huis- tuin- en keukentaken zal het verschil nauwelijks tot niet te merken zijn. Dan heb je eigenlijk alleen profijt van het grotere scherm, betere speakers en net iets grotere trackpad...
Ja, de belangrijkste is dat ik de MacBook ook voor mijn werk ga gebruiken, met Windows in Boot Camp en/of VMware. In bijvoorbeeld Visual Studio wil ik de echte functietoetsen liever niet missen. Ook vind ik de non-TB er net iets mooier uitzien.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:33:
@canaria Nog bepaalde redenen waarom je voor de non-TB variant gaat?
Als het niet anders kon, had ik wel aan de TB kunnen wennen, ik vind het idee en de uitvoering ervan zeker interessant. Thuis typ ik nu ook al op een toetsenbord zonder functietoetsen, met caps lock ingesteld als Fn key.
Ben benieuwd hoe de TB zich verder ontwikkelt. Mocht ik ooit het idee krijgen dat ik echt niet meer zonder TB kan, dan is het gelukkig niet zo dat ik voor eeuwig aan de non-TB vastzit
Iedereen typt anders en er zijn mensen die hun polsen/muis van de duim op de palm rests houden. Doordat het trackpad nu veel groter is geworden maar het toetsenbord niet breder is geworden hebben die mensen daar nu kennelijk last van. Vanuit ergonomisch oogpunt is die manier van tikken ook niet erg bevorderlijk voor bijv. de pols (en eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken om zo te tikken, kan het nu al in mijn polsen voelen).MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:19:
Ik snap trouwens niet wat internet allemaal zit te zeuren over het te grote trackpad en dat ie per ongeluk ingedrukt wordt. Je moet volgens mij serieus last van spasme hebben, aangezien de palm rejection echt uitmuntend is. Misschien ligt het aan mij manier van typen want ik heb echt nergens last van. Ik moet serieus moeite doen om met de onderkant van mijn hand (duimzijde) het trackpad in te drukken.
Op de 13" is ie veel kleiner dan de Magic Trackpad 2. De meeste mensen klagen echter over de trackpad van de 15" die een stuk groter is (ik vermoed net zo groot als de Magic Trackpad 2 maar heb nog geen afmetingen of vergelijk gezien).CT schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:37:
- trackpad is helemaal niet zo groot als mensen het doen voorkomen, merk weinig verschil, is wat meer wijd
CT schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:37:
Ik heb de non-tb 13" met 16GB binnen (silver). Mooi ding, eerste indruk:
- wordt super heet aan de boven kant (terwijl macfans toch lagere temps geeft dan mijn 2014 model)
- silver is iets meer silver dan het 2014 model
@CT Wat is de reden dat je voor Silver bent gegaan? Ook ik heb de zilveren versie nog niet in het echt kunnen bewonderen helaas.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:32:
Ik dacht dat silver precies dezelfde kleur was als de 2015 en eerdere modellen. Ook filmpjes op youtube lijken dat te bevestigen. Helaas heb ik de nieuwe 2016/2017 modellen nog nooit in het echt in silver gezien. Zat namelijk heel even te twijfelen tussen beide kleuren...
Ik wil occasioneel een spelletje spelen, maar ik speel nu eenmaal graag Atilla Total war.
Op mijn huidige GT 750M gaat het voor geen meter, misschien dus best een betere chip.
Kan ik opbellen en een laptop reserveren? :-) Ik woon in Groningen maar de betere service is me het reizen zeker waard. Bedoeling is dus de koop aan te gaan met Apple Store Amsterdam en niet Apple Online.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisweb op 20-06-2017 00:32 ]
Je moet wel erg je best doen om een Macbook Pro met de 550 GPU te kunnen bemachtigenLyca schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:24:
Ik twijfel tussen de 550 GPU en de 560 GPU
Ik wil occasioneel een spelletje spelen, maar ik speel nu eenmaal graag Atilla Total war.
Op mijn huidige GT 750M gaat het voor geen meter, misschien dus best een betere chip.
Gebruik je Lightroom voor je RAW-foto's? Ik ben erg benieuwd naar die prestaties. Op m'n late 2014 13" met foto's van zo'n 20MP is het, ehm, niet al te best meer.MazeWing schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:46:
(...) Zodra ik mijn USB-C naar USB-A heb (donderdag als het goed is) ga ik weer werken met RAW bestanden en krijg ik pas echt een goed beeld.
[ Voor 2% gewijzigd door bollefles op 20-06-2017 05:32 . Reden: Typo-galore ]
Ik ben dan wel benieuwd welke zaken men weigertDennisweb schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:18:
Niet zeker of dit het goede topic is: kun je ook een MacBook rechtstreeks bij Apple Store in Amsterdam (telefonisch) bestellen? Het blijkt dat er een verschil zit tussen Store en Online (online weigert men zaken die in de Store wel gedaan worden). Ik hoorde van de manager van de Store laatst dat ik mijn spullen beter daar had kunnen kopen.
Kan ik opbellen en een laptop reserveren? :-) Ik woon in Groningen maar de betere service is me het reizen zeker waard. Bedoeling is dus de koop aan te gaan met Apple Store Amsterdam en niet Apple Online.
Wat is de reden dat iedereen voor space gray gaat? Zilver is wat dat betreft echt tijdloos. e space gray is meer een mode kleur zoals de witte/zwarte MacBooks van jaren geleden.T0mS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:04:
@CT Wat is de reden dat je voor Silver bent gegaan? Ook ik heb de zilveren versie nog niet in het echt kunnen bewonderen helaas.
Koop een versterker van 20 jaar oud, in het zilver, en mensen denken dat je 'm gisteren nieuw gekocht hebt.
Daarbij heb ik m'n iPhone al jaren, en vind die space gray kleur net plastic, saai, had 'm liever in het zilver gehad. Dus die fout maak ik niet nogmaals
Dat space gray vind ik er wat saai uitzien ofzo... ook het contrast met het keyboard vind ik niet mooi.
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Ja ik gebruik Lightroom voor het bewerken van RAW foto's. Wel gebruik ik een ander programma om een onderscheid te maken in welke RAW's ik wil houden en welke niet. Dit omdat Lightroom daar echt een drama in is. Als je geen 1:1 previews laat renderen, kun je steeds enkele seconden wachten alvorens de foto volledig wordt weergegeven.bollefles schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 05:31:
[...]
Gebruik je Lightroom voor je RAW-foto's? Ik ben erg benieuwd naar die prestaties. Op m'n late 2014 13" met foto's van zo'n 20MP is het, ehm, niet al te best meer.
Smaak en twisten, maar toch een reactieCT schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:31:
[...]
Wat is de reden dat iedereen voor space gray gaat?
[...]
Al m'n Apple spullen zijn zwart of in dit geval zo donker mogelijk. Wit, lichtgrijs etc is niet mijn ding. Daar komt bij dat het bij een iPhone/iPad helemaal een draak wordt zodra je voor een versie gaat anders dan zwart/grijs. Dat zwarte scherm met die witte bezels...Wie dat toch heeft bedacht...In mijn ogen absolute wansmaak, maar ieder z'n ding. Bij laptops hebben ze gelukkig nog geen witte bezels bij de silver versie...bijzonder dat dit bij telefoons en tablets wel gemeengoed is geworden.
Men wil niet repareren of omruilen bij Apple Online, terwijl men dat bij de Store wel wil, weet ik uit ervaring.posttoast schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:10:
[...]
Ik ben dan wel benieuwd welke zaken men weigert
Persoonlijk vind ik Space Grey de mooiste kleur, zeker in combinatie met zwart. Maar ik ben dan ook altijd al een liefhebber van titanium geweest, en daar komt het wel bij in de buurt. Mijn Yamaha audiospul heb ik 3 jaar geleden ook in titanium in plaats van zwart gekocht. Ik ben bij Apple wel een beetje uitgekeken op het zilverkleurig met wit spul. Het stoort me nu ook erg dat accessoires nog altijd in die kleurstelling verkocht worden, terwijl het gros van de verkochte apparaten bijna geen wit meer heeft.
Wat dat betreft vind ik de iMac Pro accessoires een aanwinst. Hopelijk zetten ze die trend door.
Ja die witte rand is een absolute no-go, de reden dat ik toen voor een space grey koos.Grin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:03:
[...]
Dat zwarte scherm met die witte bezels...Wie dat toch heeft bedacht...In mijn ogen absolute wansmaak, maar ieder z'n ding. Bij laptops hebben ze gelukkig nog geen witte bezels bij de silver versie...bijzonder dat dit bij telefoons en tablets wel gemeengoed is geworden.
Heb toen zelfs nog gekeken naar een zwarte screen protector zodat je alsnog zwart/zilver kreeg, helaas met het iPhone 6 scherm (ronding) is dat niet echt goed mogelijk.
Maar dat is gelukkig niet zo bij de macbook
En zoals @Xcalibur al aangaf, het toetsenbord op de macbook ziet er in mijn ogen ook beter uit op zilver.
die kleurstelling (metaal, of met houten zijkanten) blijft in mij ogen nog altijd het mooistExirion schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:16:
.. Ooit was alles hout met een metalen frontplaat, in de jaren '70 werd alles metaal ..
misschien moet ik er een houten skin op plakken
[ Voor 20% gewijzigd door CT op 20-06-2017 09:45 ]

Daarvoor dient men standrechtelijk - i.e. zonder enige vorm van proces - te worden geëxecuteerd.
Zeker omdat hij het stukje rond het scherm is vergetenGrin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:51:
Daarvoor dient men standrechtelijk - i.e. zonder enige vorm van proces - te worden geëxecuteerd.
Vorige week ging ik nog eens kijken en was het wow-effect weg. Ik denk dat het kwam door de lichtinval. In een eerder donkere ruimte komt Space Gray nogal 'saai' over (bij mij).

Zilver dus
Mijn MacBook, iPhone en iPod zijn goudkleurig. iPad is wel zilver, omdat het ringetje om de Pencil ook zilverkleurig is.Ik hoop dat er ooit nog een ceramique white iPhone wordt uitgebracht
Space gray is niet mijn kleur. Voor zover ik weet is die kleur ook een coating om het aluminium.
Het is niet dat ik uitgekeken ben op goud, maar als de MBP ook in goudkleur leverbaar zou zijn, had ik toch zilver gekozen.
Edit: mijn keuze bevestigt ook wat @Exirion zegt
[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 20-06-2017 13:04 ]
Het is geanodiseerd aluminium. Dat is wat anders dan verf of coating. Het gaat hier om een reactie door middel van electrolyse waarbij een hardere en beter hechtende laag dan met verf wordt bereikt, een beetje vergelijkbaar met verchroomd metaal. Dat verklaart ook waarom de scherpe randen van Apple apparaten veel mooier blijven dan wanneer ze zouden zijn gelakt, want op zulke scherpe randen hecht verf niet goed genoeg om lang te blijven zitten. Ik heb nog ergens een Sony Minidisc walkman van bijna 20 jaar oud die blauw geanodiseerd is, en dat ziet er nog als nieuw uitCanaria schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:53:
Space gray is niet mijn kleur. Voor zover ik weet is die kleur ook een coating om het aluminium.
Zeker, gebruik ik FastRawViewer voor.MazeWing schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:38:
[...]
Wel gebruik ik een ander programma om een onderscheid te maken in welke RAW's ik wil houden en welke niet. Dit omdat Lightroom daar echt een drama in is.
Dat klinkt beter dan de 8 seconde die ik nu soms moet wachten... En als ik aan heb bewerken ben slaan de fans na een minuut of wat 100% aan. De machine wordt ook loeiheet. Ik hoop dat dit bij een opvolger beter gaat...Als je geen 1:1 previews laat renderen, kun je steeds enkele seconden wachten alvorens de foto volledig wordt weergegeven.
Klopt ook met m.i. de mooiste Mac ever: Twentieth Anniversary Macintosh. Ook aardig duister...
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ben eens benieuwd naar wat je van je Macbook gaat vinden. Ik ben van plan juist dezelfde te kopen, maar dan Space Gray.Canaria schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:13:
Ik vind trouwens dat de Touch Bar wel beter past bij space gray dan bij zilver, vanwege de donkere achtergrond bij oled.
Zolang niemand er maar zo een lelijke skin op plakt zoals je ziet bij de Youtubers die DBrand allemaal vermelden.
Een fake marmer skin op je macbook. OMFG.
Mss iets amerikaans om geen smaak te hebben maar seriously...
Als het dan nog iets speciaal is zoals de Justin Maller stuff van Slickwraps kan ik er misschien nog in komen maar zo een fake andere textuur erop? Wut?
En die plakken het dan zo zelfs op de trackpad...
En dan hoor je ze vol lof wezen over het glazen oppervlak van de trackpad.
Hup een sticker erop.
Ah godver...RRCreations schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:44:
[...]
Je moet wel erg je best doen om een Macbook Pro met de 550 GPU te kunnen bemachtigen. Je bedoelt denk ik gewoon de 555 GPU ten opzichte van de 560 GPU. Ik zou voor het laatste kiezen, voor 120 euro meer heb je wel veel meer power tot je beschikking!
Duidelijk een typo hehe.
Dan is het duidelijk, ik ga voor de top end van de reeks.
Soms is het nog wel redelijk qua uiterlijk, andere keren is het zo foeilelijk dat er waarschijnlijk grof geld is betaald om iemand zo gek te krijgen dat bij zo'n mooi product als een MacBook te doen...
Een groot gedeelte van de meerprijs van een Apple zit in de aluminium unibody, zodat hij er na jaren nog piekfijn uitziet.
Inderdaad, Apple heeft dat foutje gemaakt bij de iPad mini1 en de iPhone5. Man wat werden die dingen lelijk na verloop van tijd, met ingang van 'Space Grey' eigenlijk nooit versleten body's gezien.Exirion schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:15:
[...]
Het is geanodiseerd aluminium. Dat is wat anders dan verf of coating. Het gaat hier om een reactie door middel van electrolyse waarbij een hardere en beter hechtende laag dan met verf wordt bereikt, een beetje vergelijkbaar met verchroomd metaal. Dat verklaart ook waarom de scherpe randen van Apple apparaten veel mooier blijven dan wanneer ze zouden zijn gelakt, want op zulke scherpe randen hecht verf niet goed genoeg om lang te blijven zitten. Ik heb nog ergens een Sony Minidisc walkman van bijna 20 jaar oud die blauw geanodiseerd is, en dat ziet er nog als nieuw uit
Wansmaak! De Cube G4 is de mooiste Mac ever!Grin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:26:
Hahaha mja ik had ooit ook een zwarte MB... Dat witte ding kreeg ik toen al kramp van
Klopt ook met m.i. de mooiste Mac ever: Twentieth Anniversary Macintosh. Ook aardig duister...
Ik heb een kleine bureau met een 24 inch scherm en voor die clamshell moet hij altijd aangesloten zijn aan de stroom.