Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
WiFi netwerken kunnen slecht werken met veel buren, vooral de 2.4GHz band. Je kan met een tool als inssider even scannen op welke frequenties je buren zitten. Dan kun je een kanaal kiezen in je router die wat rustiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cerberusss schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:04:
Krachtige router? Volgens mij zenden ze allemaal met 100 mW, dat is het maximum toch?
Nee dat doen ze niet. Die 100mW is de max hier in Nederland maar er zijn landen waarbij het hoger mag of zelfs lager moet. Zenden op 100mW is veelal ook totaal niet nodig en juist daarom komt het zelden voor dat routers dit ook doen. Zo uit het hoofd dacht ik dat ze zo rond de 20~30mW zitten over het algemeen. Dat komt ook veel meer overeen met het zendvermogen van de mobile devices zelf (te hard zenden betekent vaak dat die devices dan een hele slechte of zelfs helemaal geen verbinding meer hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 17:59
Mijn 13 inch loopt nu al een aantal keer vast na het uit standby komen. Iemand die dit herkent? Een geforceerde herstart (aan-knop inhouden). Dit is sinds gisteren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwestie van troubleshooten ipv naar de bekende weg vragen ;) Check Console eens voor de logs, wie weet staat daar wel een mooie foutmelding is waar je op kunt zoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door ppl op 16-04-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:48
HEY_DUDE schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:33:
WiFi netwerken kunnen slecht werken met veel buren, vooral de 2.4GHz band. Je kan met een tool als inssider even scannen op welke frequenties je buren zitten. Dan kun je een kanaal kiezen in je router die wat rustiger is.
Dat geeft vaak geen nut omdat de meeste routers automatisch een kanaal kiezen.

Heb er zelf ook heel erg veel last van. Alle buren kopen dan ook nog eens een access point waardoor alles nog slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
Zijn er toevallig tweakers die de nieuwe 10.12.5 beta geinstalleerd hebben en iets qua informatie hebben omtrent wat er veranderd? na mijn fiasco met een vorige beta durf ik het niet meer aan te beta testen op men productie macbook pro 2016

We hebben wel een mb air voor dit soort doel einde maarja daar kun je niet eventuele verbeteringen voor de mbp 2016 op vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

DeadDevil6210 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:40:
Zijn er toevallig tweakers die de nieuwe 10.12.5 beta geinstalleerd hebben en iets qua informatie hebben omtrent wat er veranderd? na mijn fiasco met een vorige beta durf ik het niet meer aan te beta testen op men productie macbook pro 2016

We hebben wel een mb air voor dit soort doel einde maarja daar kun je niet eventuele verbeteringen voor de mbp 2016 op vinden.
Beta-testen op een machine waar je je brood mee moet verdienen is nooit verstandig. Period.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Laatst online: 16-09 11:00
Exirion schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:07:
[...]

Beta-testen op een machine waar je je brood mee moet verdienen is nooit verstandig. Period.
Helemaal mee eens maar als de grote baas het je opdraagt en je aangeeft dat je een apparte machine wilt omdat je zelf niet de dupe wilt worden van bugs en daar geen geld voor was is niet mijn probleem ;)

Inmiddels in onze baas ook van mening veranderd en is er een mba voor het beta test circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Nieuwe macbook pro 13 ntb nu een dikke week in gebruik. Batterij valt me toch wat tegen. Om 7u30 deze morgen de MB gestart met 100% batterij. Nu, 2,5 uur later zit ik aan 53% resterend. Scherm op 3 bars van max helderheid, ethernet adapter aangesloten en magic mouse 2 via bluetooth. Lijkt toch echt snel te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Rebbelx schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:59:
Nieuwe macbook pro 13 ntb nu een dikke week in gebruik. Batterij valt me toch wat tegen. Om 7u30 deze morgen de MB gestart met 100% batterij. Nu, 2,5 uur later zit ik aan 53% resterend.
De vraag is natuurlijk, wat doe je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
DeadDevil6210 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:08:
[...]

Helemaal mee eens maar als de grote baas het je opdraagt en je aangeeft dat je een apparte machine wilt omdat je zelf niet de dupe wilt worden van bugs en daar geen geld voor was is niet mijn probleem ;)

Inmiddels in onze baas ook van mening veranderd en is er een mba voor het beta test circus.
Dualboot? ik neem aan dat je niet je productiemachine gaat verzieken met eventueel dataloss als bijgevolg.
Ryatzu schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:05:
[...]

Dat geeft vaak geen nut omdat de meeste routers automatisch een kanaal kiezen.

Heb er zelf ook heel erg veel last van. Alle buren kopen dan ook nog eens een access point waardoor alles nog slechter wordt.
Aan jou de taak om die buren van beter internet te voorzien (als in kanalen afstemmen en vastzetten). Doe ik hier ook. Anders hadden er nu 4 SSIDs in de lucht gehangen voor 2 huizen. Beetje oerdreven.

[ Voor 33% gewijzigd door supersnathan94 op 19-04-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
cerberusss schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:21:
[...]

De vraag is natuurlijk, wat doe je er mee?
Op dit moment staat Intellij, DataGrip, Outlook, Skype 4 Business, chrome open.

Intellij: voor te programmeren in Java
DataGrip: voor te queryen op onze databanken
Outlook & skype: speaks for itself
en chrome voor zaken op te zoek online + onze webapplicatie te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
cerberusss schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:04:
[...]

Krachtige router? Volgens mij zenden ze allemaal met 100 mW, dat is het maximum toch?

Zo min mogelijk noise, dat is naar mijn weten het sleutelwoord.

Zelf heb ik twee routers in m'n huis, en die zenden met 10 mW.
Even een ECB-350 installeren en hem activeren op 800mW, dag buren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
neonite schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:29:
[...]

En de buren hebben last, gaan een oplossing zoeken en worden ook sterker... wapenwedloop met Wifi

Een goede plaatsing van AP of eventueel meerdere met laag vermogen (!!) is veel zinvoller.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Rebbelx schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:29:
[...]

Op dit moment staat Intellij, DataGrip, Outlook, Skype 4 Business, chrome open.

Intellij: voor te programmeren in Java
DataGrip: voor te queryen op onze databanken
Outlook & skype: speaks for itself
en chrome voor zaken op te zoek online + onze webapplicatie te testen.
Iets staat natuurlijk de batterij op te eten. Het is 1 van die apps, waarschijnlijk. Chrome staat slecht te boek, in vergelijking met Safari. Outlook idem, zal zeker niet zo zuinig zijn als Apple Mail.

Intel lijkt, tsja.. Is niks bijzonders, toch gewoon een editor? :-P
*duikt weg*

Maar serieus, er is al veel geschreven over de accu van de 2016 MBP. Als je je apps niet wilt wijzigen, dan kun je altijd de werkduur van de accu verlengen met een externe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:18
neonite schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:29:
[...]

Gaat jouw client ook met 800mW zenden? Lijkt me niet toch? Hier heb je helemaal niets aan. Jouw client hoort het AP wel maar hij kan niet net zo hard terugschreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
Vinnienerd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:06:
[...]

Gaat jouw client ook met 800mW zenden? Lijkt me niet toch? Hier heb je helemaal niets aan. Jouw client hoort het AP wel maar hij kan niet net zo hard terugschreeuwen.
Tegenwoordig niet meer, maar voorheen was ik in het bezit van een EUB-9603H met een omnidirectionele 5dbi antenne, dat leverde wel leuke resultaten op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
DeadDevil6210 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:08:
[...]

Je kan Mac OS virtualiseren en anders ga je gewoon niet beta testen. Sowieso niet op een productie laptop. En met MacOS kan je eenvoudig een timemachine back-up maken en terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Is er al iets bekend over wanneer Apple refreshes gaat uitbrengen van de Macbook Pro 15 inch? Er werd eerst gedacht begin 2017. Ik wil het liefst 32GB geheugen in mijn laptop proppen maar tot op heden ondersteunen ze alleen 16GB (i.v.m. virtualisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mprkooij schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:29:
Is er al iets bekend over wanneer Apple refreshes gaat uitbrengen van de Macbook Pro 15 inch? Er werd eerst gedacht begin 2017
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar de nieuwe Pro is er net krap 5 maanden. De kans dat die binnen een kwartaal een upgrade krijgt is niet bijster groot.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

DrSnuggles schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

Laten we hopen dat je ongelijk hebt. Ik heb hem in de agenda staan, dus rond 29 April laat ik het je weten. ;)
Helaas, ik moet m'n eigen ongelijk erkennen. ;)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Had van de week opeens dat al me vingerafdrukken van de MBP waren verdwenen.. Nog nooit meegemaakt, vond het wel raar. Voor de rest sinds December de laptop en moet toch stellen dat op Touch ID na de touchbar niet wordt gebruikt hier. Voor de rest wel de beste laptop die ik ooit heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
dglavimans schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:46:
Had van de week opeens dat al me vingerafdrukken van de MBP waren verdwenen..
Heb ik de laatste paar maanden ook een paar keer gehad. Las tijdje terug op ander forum berichten van gebruikers met zelfde ervaring. Lijkt dus bug te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een 4k tv als monitor gebruiken icm hun MacBook pro 2016? Ik heb sinds vrijdag een extra 4k tv gekocht en met de startech adapter zodat hij op 60 hz 4k uitput en dat werkt goed. Echter misschien ligt het aan de TV maar ik ervaar meer vermoeide ogen. Ik heb de Samsung UE43KU6000W. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaringen mee hebben?

Edit:
Na wat google acties gedaan te hebben kom ik gemengde verhalen tegen. Sommigen zeggen dat het bijna niet goed te krijgen is met een tv omdat die een minder goede chroma subsamepling gebruikt. Hiermee kun je dat checken op je tv. Het vreemde is dat ik de onderste 2 wel redelijk scherp kan lezen.

http://www.geeks3d.com/20...used-with-your-4k-uhd-tv/

Deze link geeft wat info wat je aan de laptop en tv kant moet tweaken om het goed te krijgen. Tot nu toe ben ik nog niet tevreden.

https://www.cnet.com/news...-your-4k-tv-as-a-monitor/

[ Voor 45% gewijzigd door Teknix1982 op 24-04-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmunnik
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn 15" ligt bij de Apple Store in Amsterdam: het toetsenbord begon slechter te reageren. Ze gaan nu de hele topcase vervangen. Het probleem is alleen dat die niet op voorraad zijn. We zijn inmiddels een week verder en ze kunnen niets zeggen over wanneer die binnen komen. Jammer dat dat niet aan het licht kwam bij het inleveren: dan had ik kunnen wachten tot de onderdelen binnen waren gekomen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg mijn best doe om de 2016 serie te verdedigen, maar nu al met de tweede reparatie en een hoop kleine kinderziektes begin ik toch een beetje te balen van deze peperdure aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:30
markmunnik schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:28:
Mijn 15" ligt bij de Apple Store in Amsterdam: het toetsenbord begon slechter te reageren. Ze gaan nu de hele topcase vervangen. Het probleem is alleen dat die niet op voorraad zijn. We zijn inmiddels een week verder en ze kunnen niets zeggen over wanneer die binnen komen. Jammer dat dat niet aan het licht kwam bij het inleveren: dan had ik kunnen wachten tot de onderdelen binnen waren gekomen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg mijn best doe om de 2016 serie te verdedigen, maar nu al met de tweede reparatie en een hoop kleine kinderziektes begin ik toch een beetje te balen van deze peperdure aanschaf.
Zorg ervoor dat je na 3 weken escaleert. Dan heb je kans op een nieuwe en kun je weer aan de slag. Is bij mijn 13 inch TB ook gebeurd. Maar inderdaad, het toetsenbord is een beetje jammer. Eerste 13" TB is vervangen vanwege een haperende toets, maar mijn spatiebalk begint nu ook.... Is alleen sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmunnik
  • Laatst online: 21-11-2024
Dennisweb schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:50:
[...]

Zorg ervoor dat je na 3 weken escaleert. Dan heb je kans op een nieuwe en kun je weer aan de slag. Is bij mijn 13 inch TB ook gebeurd. Maar inderdaad, het toetsenbord is een beetje jammer. Eerste 13" TB is vervangen vanwege een haperende toets, maar mijn spatiebalk begint nu ook.... Is alleen sporadisch.
Haha 3 weken??!! Als t zo lang duurt mogen ze er wel een deftige giftcard bij doen ;)

Nee serieus, hoop niet dat zo lang moet gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Takezo schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:08:
[...]

Heb ik de laatste paar maanden ook een paar keer gehad. Las tijdje terug op ander forum berichten van gebruikers met zelfde ervaring. Lijkt dus bug te zijn.
dglavimans schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:46:
Had van de week opeens dat al me vingerafdrukken van de MBP waren verdwenen.. Nog nooit meegemaakt, vond het wel raar. Voor de rest sinds December de laptop en moet toch stellen dat op Touch ID na de touchbar niet wordt gebruikt hier. Voor de rest wel de beste laptop die ik ooit heb gehad
Ik heb het afgelopen week ook gehad. Wat mij opvalt is dat ik er last van heb als ik een Time Machine backup heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Dagg schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:59:
[...]

[...]

Ik heb het afgelopen week ook gehad. Wat mij opvalt is dat ik er last van heb als ik een Time Machine backup heb gemaakt.
Heb zelf geen Time Machine dus dat zou het niet moeten zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Teknix1982 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:27:
Zijn er hier mensen die een 4k tv als monitor gebruiken icm hun MacBook pro 2016? Ik heb sinds vrijdag een extra 4k tv gekocht en met de startech adapter zodat hij op 60 hz 4k uitput en dat werkt goed. Echter misschien ligt het aan de TV maar ik ervaar meer vermoeide ogen. Ik heb de Samsung UE43KU6000W. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaringen mee hebben?
Ik gebruik een 4k 49" TV als monitor met mijn MBP. Het probleem met vermoeiende ogen had ik ook in het begin. Een aantal tips die bij mij hebben gehopen:
- Zet de TV in eco stand, of zorg in ieder geval voor dat de backlight op zijn minst staat.
- Haal de kleurentemperatuur omlaag, evt met f.lux. Ik heb hem op 4500k staan.

Sindsdien heb ik geen last meer van mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-31026812-779154/1200-900/IMG_7577.JPG
Al sinds ik mijn Macbook 2016 heb, stoor ik mij aan een circel die ik rondom het Apple logo heb. In bovenstaande afbeelding is deze lichtelijk te zien. De circel zie ik niet altijd, maar slechts onder bepaalde kijkhoeken.

Zijn er meer mensen met dit 'probleem'?

Google hielp me naar deze discussie: https://discussions.apple.../7765991?start=0&tstart=0
Daar wordt echter gezegd dat dit 'normaal' is. Dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe het zit met jullie Macbook's.

Het gaat hier om een 2016 13" variant zonder TB.

[ Voor 43% gewijzigd door G33st op 25-04-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Don3k schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:51:
[...]

Ik gebruik een 4k 49" TV als monitor met mijn MBP. Het probleem met vermoeiende ogen had ik ook in het begin. Een aantal tips die bij mij hebben gehopen:
- Zet de TV in eco stand, of zorg in ieder geval voor dat de backlight op zijn minst staat.
- Haal de kleurentemperatuur omlaag, evt met f.lux. Ik heb hem op 4500k staan.

Sindsdien heb ik geen last meer van mijn ogen.
Thnx, ik ga ze uitproberen! Wat heb jij gedaan aan het issue dat mac os x icm externe monitoren geen goede font weergave heeft en soms erg blurry oogt? Ik lees veel mensen op internet die er last van hebben. Ik heb SwitchResX geinstalleerd om de 60hz en HiDpi te activeren maar vind het nog niet erg scherp. Heb vervolgens een collega zijn laptop eraan gehangen, die heeft een early 2015 13" met windows via bootcamp en die oogt veel scherper. Weliswaar niet op 60hz omdat zijn laptop die output niet kan geven. Maar ik draai liever osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Teknix1982 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:07:
[...]

Thnx, ik ga ze uitproberen! Wat heb jij gedaan aan het issue dat mac os x icm externe monitoren geen goede font weergave heeft en soms erg blurry oogt?
Is mij nooit opgevallen. Hier oogt het scherp als een normale monitor in ieder geval. Waar ik wel last van heb is dat de MPB regelmatig na een aantal dagen langzamere beeld gedrag gaat vertonen. Je merkt bijvoorbeeld dat de muis begint te haperen over het scherm. Na een reboot is het wel weer verholpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Don3k op 25-04-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb mijn MacBook 12" vervangen door een MacBook Pro 15", allebei uit 2016, maar ik krijg erg vaak crashes van applicaties, zoals:
Date/Time:       2017-04-23 20:28:36 +0200
OS Version:      Mac OS X 10.12.4 (Build 16E195)
Architecture:    x86_64h
Report Version:  25

Data Source:     Stackshots

Event:           Sleep Wake Failure
Duration:        0.07s
Steps:           7

Hardware model:  MacBookPro13,3
Active cpus:     8

Process:         kernel_task [0]
Path:            /System/Library/Kernels/kernel
Architecture:    x86_64
Version:         Darwin Kernel Version 16.5.0: Fri Mar  3 16:52:33 PST 2017; root:xnu-3789.51.2~3/RELEASE_X86_64
Task size:       2506.53 MB
CPU Time:        0.003

Thread 0x6b               7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>
 *7  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 1-7
   *7  ??? (kernel + 1268221) [0xffffff80003359fd] 1-7
     *7  thread_block_reason + 222 (kernel + 1069422) [0xffffff800030516e] 1-7
       *7  ??? (kernel + 1073995) [0xffffff800030634b] 1-7
         *7  machine_switch_context + 206 (kernel + 2082766) [0xffffff80003fc7ce] 1-7

Thread 0x6c               7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 1268221) [0xffffff80003359fd] 1-7

Thread 0x6e               7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>
   *7  mapping_replenish + 83 (kernel + 2013235) [0xffffff80003eb833] 1-7

Thread 0x9a               7 samples (1-7)           priority 0 (base 0)       idle time 0.071
  <IO tier 0>
   *7  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 1-7
     *7  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 1-7
       *7  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 1-7

Thread 0x9d               7 samples (1-7)           priority 0 (base 0)       idle time 0.071
  <IO tier 0>
   *7  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 1-7
     *7  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 1-7
       *7  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 1-7

Thread 0x135              Thread name "IONVMeController"                      7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  IOWorkLoop::threadMain() + 379 (kernel + 7057243) [0xffffff80008baf5b] 1-7

Thread 0x1aa              7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 3658335) [0xffffff800057d25f] 1-7
     *7  ??? (kernel + 5801187) [0xffffff80007884e3] 1-7
       *7  lck_mtx_sleep + 132 (kernel + 1026980) [0xffffff80002faba4] 1-7

Thread 0x1cf              7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 6292570) [0xffffff800080045a] 1-7
     *7  mach_msg_receive + 167 (kernel + 926887) [0xffffff80002e24a7] 1-7
       *7  ipc_mqueue_receive + 119 (kernel + 862647) [0xffffff80002d29b7] 1-7

Thread 0x315              Thread name "dlil_input_en0"                        7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 3661983) [0xffffff800057e09f] 1-7

Thread 0x316              Thread name "ifnet_start_en0"                       7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 3692980) [0xffffff80005859b4] 1-7
     *7  msleep + 98 (kernel + 5802402) [0xffffff80007889a2] 1-7

Thread 0x332              7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 6233132) [0xffffff80007f1c2c] 1-7

Thread 0x437              Thread name "dlil_input_en1"                        7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0x438              Thread name "ifnet_start_en1"                       7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0x43c              Thread name "dlil_input_en3"                        7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0x43d              Thread name "ifnet_start_en3"                       7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0x44d              Thread name "dlil_input_en2"                        7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0x44e              Thread name "ifnet_start_en2"                       7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0x452              7 samples (1-7)           priority 97 (base 97)
  <IO tier 0>
   *7  AppleOSXWatchdog::watchdogMainThread() + 120 (AppleOSXWatchdog + 5680) [0xffffff7f829c4630] 1-7

Thread 0x453              Thread name "dlil_input_en4"                        7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0x454              Thread name "ifnet_start_en4"                       7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0x552              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 2189663) [0xffffff800041695f] 1-7

Thread 0x553              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 2191202) [0xffffff8000416f62] 1-7

Thread 0x554              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>

Thread 0x555              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>

Thread 0x556              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>

Thread 0x557              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>

Thread 0x558              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>

Thread 0x559              7 samples (1-7)           priority 95 (base 95)
  <IO tier 0>

Thread 0x683              Thread name "dlil_input_p2p0"                       7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0x684              Thread name "ifnet_start_p2p0"                      7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0x686              Thread name "dlil_input_awdl0"                      7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0x687              Thread name "ifnet_start_awdl0"                     7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0xa2e              Thread name "ifnet_start_utun0"                     7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0xfe5              Thread name "ifnet_start_utun1"                     7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>

Thread 0xa0eac            7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  asp_tcp_timer_thread + 80 (asp_tcp + 13346) [0xffffff7f84134422] 1-7

Thread 0xd48d5            7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  IOSlaveProcessorRelay::_dispatchThreadFunction(OSObject*, int) + 74 (KernelRelayHost + 7044) [0xffffff7f811d2b84] 1-7
     *7  IOCommandPool::getCommand(bool) + 57 (kernel + 7075289) [0xffffff80008bf5d9] 1-7
       *7  IOCommandGate::runAction(int (*)(OSObject*, void*, void*, void*, void*), void*, void*, void*, void*) + 314 (kernel + 7070378) [0xffffff80008be2aa] 1-7
         *7  KRActionCommandPool::gatedGetCommand(IOCommand**, bool) + 61 (KernelRelayHost + 16353) [0xffffff7f811d4fe1] 1-7
           *7  IOEventSource::sleepGate(void*, unsigned int) + 76 (kernel + 7064764) [0xffffff80008bccbc] 1-7
             *7  IOWorkLoop::sleepGate(void*, unsigned int) + 123 (kernel + 7058795) [0xffffff80008bb56b] 1-7

Thread 0xd48f2            Thread name "dlil_input_en6"                        7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>

Thread 0xd48f3            Thread name "ifnet_start_en6"                       7 samples (1-7)           priority 82 (base 82)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 3692722) [0xffffff80005858b2] 1-7
     *7  IONetworkInterface::if_start_gated(__ifnet*) + 101 (IONetworkingFamily + 53503) [0xffffff7f812d50ff] 1-7
       *7  IONetworkController::executeCommand(OSObject*, int (*)(void*, void*, void*, void*, void*), void*, void*, void*, void*, void*) + 79 (IONetworkingFamily + 35387) [0xffffff7f812d0a3b] 1-7
         *7  IOCommandGate::runAction(int (*)(OSObject*, void*, void*, void*, void*), void*, void*, void*, void*) + 314 (kernel + 7070378) [0xffffff80008be2aa] 1-7
           *7  IONetworkController::executeCommandAction(OSObject*, void*, void*, void*, void*) + 56 (IONetworkingFamily + 35284) [0xffffff7f812d09d4] 1-7
             *7  IONetworkInterface::drainOutputQueue(__ifnet*, IONetworkController*) + 85 (IONetworkingFamily + 53647) [0xffffff7f812d518f] 1-7
               *7  AppleUSBNCMData::outputStart(IONetworkInterface*, unsigned int) + 393 (AppleUSBNCM + 12691) [0xffffff7f82703193] 1-7
                 *7  AppleUSBNCMData::transmitRecord(OutputPipeRecord*) + 65 (AppleUSBNCM + 13969) [0xffffff7f82703691] 1-7
                   *7  IOUSBHostIOSource::io(IOMemoryDescriptor*, unsigned int, IOUSBHostCompletion*, unsigned int) + 109 (IOUSBHostFamily + 198585) [0xffffff7f80f057b9] 1-7
                       *7  IOUSBHostIOSource::ioGated(IOUSBHostIOSource::tInternalDataTransferParameters&) + 366 (IOUSBHostFamily + 199128) [0xffffff7f80f059d8] 1-7
                         *7  AppleUSBIORequest::prepare(IOUSBHostIOSource*, IOMemoryDescriptor*, unsigned int, IOUSBHostCompletion*, unsigned int) + 1322 (IOUSBHostFamily + 225774) [0xffffff7f80f0c1ee] 1-7
                           *7  AppleUSBIORequest::prepare(IOUSBHostIOSource*) + 290 (IOUSBHostFamily + 226894) [0xffffff7f80f0c64e] 1-7
                               *7  AppleUSBHostDeviceIdler::setObjectGated(OSMetaClassBase const*) + 1031 (IOUSBHostFamily + 232813) [0xffffff7f80f0dd6d] 1-7
                                   *7  IOUSBHostDevice::forcePowerGated(IOUSBHostDevice::tPowerState, bool, unsigned int) + 2577 (IOUSBHostFamily + 172839) [0xffffff7f80eff327] 1-7
                                     *7  IOEventSource::sleepGate(void*, unsigned int) + 76 (kernel + 7064764) [0xffffff80008bccbc] 1-7
                                       *7  IOWorkLoop::sleepGate(void*, unsigned int) + 123 (kernel + 7058795) [0xffffff80008bb56b] 1-7

Thread 0xd4924            7 samples (1-7)           priority 93 (base 93)
  <IO tier 0>
   *7  ??? (kernel + 1200202) [0xffffff800032504a] 1-7
     *7  AppleKeyStore::handle_events() + 132 (AppleKeyStore + 15806) [0xffffff7f82a43dbe] 1-7
         *7  AppleKeyStore::handle_kernel_relay_event_gated(void*) + 694 (AppleKeyStore + 29806) [0xffffff7f82a4746e] 1-7
           *7  KernelRelayEndpoint::enable() + 48 (KernelRelayHost + 19812) [0xffffff7f811d5d64] 1-7
             *7  IOCommandGate::runAction(int (*)(OSObject*, void*, void*, void*, void*), void*, void*, void*, void*) + 85 (kernel + 7070149) [0xffffff80008be1c5] 1-7
               *7  IOWorkLoop::closeGate() + 37 (kernel + 7058405) [0xffffff80008bb3e5] 1-7
                 *7  lck_mtx_lock + 653 (kernel + 630461) [0xffffff8000299ebd] 1-7
                   *7  lck_mtx_lock_wait_x86 + 523 (kernel + 2073851) [0xffffff80003fa4fb] 1-7

Thread 0xd4927            7 samples (1-7)           priority 93 (base 93)
  <IO tier 0>
       *7  AppleSSE::powerStateChangeThreadCallGated(power_state_change_call_ctx_t*) + 59 (AppleSSE + 12845) [0xffffff7f8292d22d] 1-7
         *7  KernelRelayEndpoint::enable() + 48 (KernelRelayHost + 19812) [0xffffff7f811d5d64] 1-7
             *7  KernelRelay::endpointEnableAction(unsigned int, bool) + 27 (KernelRelayHost + 19221) [0xffffff7f811d5b15] 1-7
                 *7  IOSlaveProcessorRelay::_endpointEnableActionGated(unsigned int, bool) + 237 (KernelRelayHost + 14011) [0xffffff7f811d46bb] 1-7
                   *7  IOSlaveProcessorRelay::_sendCommand(unsigned int, MESSAGE_INFO*, bool, MESSAGE_HEADER*) + 79 (KernelRelayHost + 10879) [0xffffff7f811d3a7f] 1-7
                       *7  IOSlaveProcessorRelay::_sendCommandGated(USB_GATED_SEND_STRUCT*) + 855 (KernelRelayHost + 11745) [0xffffff7f811d3de1] 1-7
                         *7  IOUSBHostIOSource::io(IOMemoryDescriptor*, unsigned int, IOUSBHostCompletion*, unsigned int) + 109 (IOUSBHostFamily + 198585) [0xffffff7f80f057b9] 1-7
                             *7  IOUSBHostIOSource::ioGated(IOUSBHostIOSource::tInternalDataTransferParameters&) + 366 (IOUSBHostFamily + 199128) [0xffffff7f80f059d8] 1-7
                               *7  AppleUSBIORequest::prepare(IOUSBHostIOSource*, IOMemoryDescriptor*, unsigned int, IOUSBHostCompletion*, unsigned int) + 1322 (IOUSBHostFamily + 225774) [0xffffff7f80f0c1ee] 1-7
                                 *7  AppleUSBIORequest::prepare(IOUSBHostIOSource*) + 290 (IOUSBHostFamily + 226894) [0xffffff7f80f0c64e] 1-7
                                     *7  AppleUSBHostDeviceIdler::setObjectGated(OSMetaClassBase const*) + 47 (IOUSBHostFamily + 231829) [0xffffff7f80f0d995] 1-7

Thread 0xd492a            7 samples (1-7)           priority 93 (base 93)
  <IO tier 0>
     *7  IOService::pmDriverCallout(IOService*) + 52 (kernel + 6960452) [0xffffff80008a3544] 1-7
       *7  IOService::driverInformPowerChange() + 747 (kernel + 6962603) [0xffffff80008a3dab] 1-7
         *7  IOCommandGate::runAction(int (*)(OSObject*, void*, void*, void*, void*), void*, void*, void*, void*) + 85 (kernel + 7070149) [0xffffff80008be1c5] 1-7

Thread 0xd496d            7 samples (1-7)           priority 81 (base 81)
  <IO tier 0>
   *7  IOService::terminateThread(void*, int) + 39 (kernel + 6894695) [0xffffff8000893467] 1-7
     *7  IOService::terminateWorker(unsigned int) + 1386 (kernel + 6896186) [0xffffff8000893a3a] 1-7
       *7  IOWorkLoop::runAction(int (*)(OSObject*, void*, void*, void*, void*), OSObject*, void*, void*, void*, void*) + 42 (kernel + 7058986) [0xffffff80008bb62a] 1-7

Thread 0xd4bec            7 samples (1-7)           priority 93 (base 93)     cpu time 0.003
  <IO tier 0>
     *7  IOService::watchdog_timer_expired(void*, void*) + 46 (kernel + 6960094) [0xffffff80008a33de] 1-7
       *7  IOPMrootDomain::takeStackshot(bool, bool, bool) + 821 (kernel + 7436437) [0xffffff8000917895] 1-7
         *7  stack_snapshot_from_kernel + 364 (kernel + 778316) [0xffffff80002be04c] 1-7
           *7  DebuggerWithCallback + 65 (kernel + 2150433) [0xffffff800040d021] (running) 1-7

Thread 0x94               6 samples (1-7 with gaps of 1)                      priority 0 (base 0)       idle time 19607.752
  <IO tier 0>
 *4  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 1-4
   *4  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 1-4
     *4  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 1-4
       *4  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 1-4
  <Thread not seen for 1 sample>
 *2  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 6-7
   *2  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 6-7
     *2  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 6-7
       *2  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 6-7

Thread 0x8b               5 samples (1-6 with gaps of 1)                      priority 0 (base 0)       idle time 16338.923
  <IO tier 0>
 *2  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 1-2
   *2  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 1-2
     *2  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 1-2
       *2  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 1-2
 *1  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 4
   *1  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 4
     *1  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 4
       *1  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 4
 *1  Thread_continue + 8 (kernel + 632776) [0xffffff800029a7c8] 5
   *1  thread_continue + 86 (kernel + 1080854) [0xffffff8000307e16] (runnable) 5
 *1  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 6
   *1  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 6
     *1  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 6
       *1  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 6

Thread 0x97               5 samples (1-7 with gaps of 2)                      priority 0 (base 0)       idle time 39200.182
  <IO tier 0>
 *2  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 6-7
   *2  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 6-7
     *2  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 6-7
       *2  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 6-7

Thread 0x8e               4 samples (1-6 with gaps of 2)                      priority 0 (base 0)       idle time 32616.154
  <IO tier 0>
 *1  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 6
   *1  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 6
     *1  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 6
       *1  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 6

Thread 0x91               4 samples (1-4)           priority 0 (base 0)       idle time 0.036
  <IO tier 0>
 *4  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 1-4
   *4  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 1-4
     *4  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 1-4
       *4  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 1-4

Thread 0x66               3 samples (3-6 with gaps of 1)                      priority 0 (base 0)       idle time 30376.183
  <Thread not seen for 2 samples, IO tier 0>
 *1  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 3
   *1  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 3
     *1  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 3
       *1  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 3
 *2  call_continuation + 23 (kernel + 633079) [0xffffff800029a8f7] 5-6
   *2  idle_thread + 32 (kernel + 1088032) [0xffffff8000309a20] 5-6
     *2  processor_idle + 237 (kernel + 1086525) [0xffffff800030943d] 5-6
       *2  machine_idle + 727 (kernel + 2109735) [0xffffff8000403127] (runnable) 5-6

Binary Images:
   *0xffffff7f80ed5000 - 0xffffff7f80f18fff  com.apple.iokit.IOUSBHostFamily 1.1 (1.1)    <96FD82D0-CFF5-3EDE-971A-456CB10DBEBF>  /System/Library/Extensions/IOUSBHostFamily.kext/Contents/MacOS/IOUSBHostFamily
   *0xffffff7f811d1000 - 0xffffff7f811d6fff  com.apple.driver.KernelRelayHost 1.0.0 (1)   <2941E0C2-A610-3526-88F7-A3767933D469>  /System/Library/Extensions/KernelRelayHost.kext/Contents/MacOS/KernelRelayHost
   *0xffffff7f812c8000 - 0xffffff7f812dbfff  com.apple.iokit.IONetworkingFamily 3.2 (3.2) <6326DB88-5330-3F0C-91F6-D478AB5E7503>  /System/Library/Extensions/IONetworkingFamily.kext/Contents/MacOS/IONetworkingFamily
   *0xffffff7f82700000 - 0xffffff7f82704fff  com.apple.driver.usb.cdc.ncm 5.0.0 (5.0.0)   <4FD9B634-CB1A-382F-BC9A-0543E8C9082E>  /System/Library/Extensions/AppleUSBNCM.kext/Contents/MacOS/AppleUSBNCM
   *0xffffff7f8292a000 - 0xffffff7f8292dfff  com.apple.driver.AppleSSE 1.0 (1.0)          <D88AFA94-440B-3316-ACFE-407133893EF0>  /System/Library/Extensions/AppleSSE.kext/Contents/MacOS/AppleSSE
   *0xffffff7f829c3000 - 0xffffff7f829c4fff  com.apple.driver.AppleOSXWatchdog 1.0 (1)    <9B1AC3B0-A459-3D88-B43D-428EA39DDB8A>  /System/Library/Extensions/AppleOSXWatchdog.kext/Contents/MacOS/AppleOSXWatchdog
   *0xffffff7f82a40000 - 0xffffff7f82a7efff  com.apple.driver.AppleKeyStore 2 (2)         <6151B0A4-170B-3ED4-9463-A8A6CA122D60>  /System/Library/Extensions/AppleKeyStore.kext/Contents/MacOS/AppleKeyStore
   *0xffffff7f84131000 - 0xffffff7f8413dfff  com.apple.nke.asp-tcp 8.0.1 (8.0.1)          <1CFF20B0-A835-3834-B5AB-B0C2E38C3E63>  /System/Library/Filesystems/AppleShare/asp_tcp.kext/Contents/MacOS/asp_tcp
   *0xffffff8000200000 - 0xffffff80009fffff  kernel (3789.51.2)                           <06F94FD7-451F-34A1-B13C-D68FF7EDE0A0>  /System/Library/Kernels/kernel

================================================================
UUID: 898BBA23-3F1D-41F2-AD14-3DDE7A43652C

Het is een refurbished Mac, ziet er als nieuw uit, hardware test 0 problemen, wel raar dat ik geen herstelpartitie heb, dus geen "Zoek mijn Mac", ik heb Time Machine back-up terug gezet van de MacBook 12".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik zou zeker een fresh install doen....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eindelijk een hoes die precies past om mijn MacBook Pro TB 13". Besteld via Ali (€8 Euro) en net binnen gekregen. Voor zover ik nu kan zien voldoende bescherming en 'strakke' pasvorm.
Aanrader.

[ Voor 26% gewijzigd door Roelos op 01-05-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Roelos schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:30:
Eindelijk een hoes die precies past om mijn MacBook Pro TB 13". Besteld via Ali (€8 Euro) en net binnen gekregen. Voor zover ik nu kan zien voldoende bescherming en 'strakke' pasvorm.
Aanrader.
Zonder linkje of plaatje niet echt interessant voor ons, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een macbook white uit 2010. Tijd voor een nieuwe. Een van mijn hobby's is filmpjes bewerken. Beetje vakantiefilmpjes, en als ik ooit een mavic pro drone koop wat van zulke beelden. Dit doe ik nu in iMovie maar wil tzt ook Final Cut Pro kopen.

Zit te twijfelen tussen:

Macbook pro met touchbar, 13 inch, 512GB harde schijf, 16GB geheugen. 2,9GHz, totaal €2.439,-

Macbook 12 inch 512GB harde schijf, 8GB geheugen, 1,2GHz, totaal €1.799,-

Scheelt €640,- maar ook een hoop specs. Wat raden jullie aan? Nogmaals, ben geen professioneel filmmaker, maar hij moet ook weer niet gaan vastlopen op wat fullHD/ 4K beelden.

Keuzestress!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DCNY schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:45:
Ik heb een macbook white uit 2010. Tijd voor een nieuwe. Een van mijn hobby's is filmpjes bewerken. Beetje vakantiefilmpjes, en als ik ooit een mavic pro drone koop wat van zulke beelden. Dit doe ik nu in iMovie maar wil tzt ook Final Cut Pro kopen.

Zit te twijfelen tussen:

Macbook pro met touchbar, 13 inch, 512GB harde schijf, 16GB geheugen. 2,9GHz, totaal €2.439,-

Scheelt €640,- maar ook een hoop specs. Wat raden jullie aan? Nogmaals, ben geen professioneel filmmaker, maar hij moet ook weer niet gaan vastlopen op wat fullHD/ 4K beelden.

Keuzestress!
Een macbook 12 inch zou ik nu niet meer aanschaffen, tenzij je hem tweedehands voor een mooie prijsje kan overnemen. Binnenkort komt er zeer waarschijnlijk een update van de 12 inch.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zit te twijfelen tussen:

Keuzestress!
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken. Die Macbook Pro kun je veel goedkoper maken (non-touch en 8GB) en dan is ie nog steeds aanzienlijk sneller dan de Macbook en maar ietsje duurder. Die 12" heeft ook maar 1 USB-C aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Dit zijn wel echt andere machines, hoor. Ik zou de 12" alleen kopen wanneer je het absoluut aller- allerlaagste gewicht wilt. Alle overwegingen tijdens het ontwerp van die laptop zijn uitgevallen ten gunste van portability.

De 13" is meer een algemene laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:20
Hmm dan wordt t toch maar de pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Exirion schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken. Die Macbook Pro kun je veel goedkoper maken (non-touch en 8GB) en dan is ie nog steeds aanzienlijk sneller dan de Macbook en maar ietsje duurder. Die 12" heeft ook maar 1 USB-C aansluiting.
Dit ja.

Ik heb zelf een MacBook Pro uit 2015 en video/photo editing loopt er ook gewoon vloeiend op en ik heb niet bepaald de beste specs genomen bij aanschaf. Kan je dus ook overwegen als je iets goedkoper uit wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Een collega van mij heeft gisteren een MacBook pro 2016 (space grey, 256gb) gekocht. Kwam thuis en toen constateerde hij dat de brightness knop ( om te verhogen) het niet helemaal lekker doet. Nu is de vraag is dit een software issue of hardware. Wie van jullie kan mij vertellen of jullie een soortgelijk probleem hebben met deze knop? Hij doet het dus wel voor de goede orde, hij reageert alleen niet direct of soms niet als je de toets indrukt...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cypress3d schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:51:
Een collega van mij heeft gisteren een MacBook pro 2016 (space grey, 256gb) gekocht. Kwam thuis en toen constateerde hij dat de brightness knop ( om te verhogen) het niet helemaal lekker doet. Nu is de vraag is dit een software issue of hardware. Wie van jullie kan mij vertellen of jullie een soortgelijk probleem hebben met deze knop? Hij doet het dus wel voor de goede orde, hij reageert alleen niet direct of soms niet als je de toets indrukt...
Het is moeilijk te verklaren dat dit een software issue zou zijn. Lijkt mij gewoon een haperende knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 19:24
Problemen met het toetsenbord blijken regelmatig op verschillende toetsen voor te komen. Schijnt beter te worden als je de knop even wat vaker met wat meer druk dan normaal indrukt (paar honderd keer). Op zich verklaarbaar, gezien het mechanisme ongetwijfeld wat soepeler wordt na wat intensief gebruik.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Laatst online: 18-09 09:30

edwinjm

Webdeveloper

Kwam thuis en toen constateerde hij dat de brightness knop ( om te verhogen) het niet helemaal lekker doet. Nu is de vraag is dit een software issue of hardware.
Bij de optie Beeldschermen in Systeemvoorkeuren kan je ook de helderheid aanpassen. Als het daar wel goed werkt, dan ligt het aan de touchbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Gezien hij het niet over een Touchbar heeft denk ik dat het om de non-TB versie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Froggle schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:17:
Gezien hij het niet over een Touchbar heeft denk ik dat het om de non-TB versie gaat.
Klopt

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 20:06
Bij de 15 inch TB ben ik het zeker, maar hebben de rechter USB-C poorten van mijn Macbook Pro 13" TB ook minder stroom dan die links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:28:
Ik heb gisteren een MBP 15 met 455 gpu besteld en merk dat ik nog twijfel of ik niet beter de 460 kan bestellen: Deze zal gebruikt worden voor foto- en videobewerking in full HD, met het oog op de toekomst ms ook 4K en voornamelijk editing, niet zozeer 3D effecten o.i.d.

Voornaamste overweging/aanname was dat de 455 krachtig genoeg is/blijft voor deze toepassing en minder belastend voor de batterij.

Zijn er hier mensen met de nieuwe MBP die dit kunnen beamen? Of zouden jullie een upgrade aanraden?
Hey,

ben je nou tevreden met je 455 gpu? Ik sta ook op het punt ééntje te bestellen en twijfel ook nog...

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@club ik heb de i7 met 455gb performance is niet zo lekker. Heb best spijt dat ik niet de 460 heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb nu een jaar of 3 een Netgear R7000 router. Prima ding, maar de volle potentie van Wifi heb ik nooit kunnen gebruiken. Nou zit ik wat data van m'n NAS over te pompen naar de MBP, en de snelheid schommelt tussen de 40 en 60MB/s :Y) Gigabit kabel is nog altijd sneller, maar zo dramatisch is het verschil niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:34:
@club ik heb de i7 met 455gb performance is niet zo lekker. Heb best spijt dat ik niet de 460 heb gehaald.
Wat valt je in de praktijk dan tegen aan de performance en bij welke applicaties merk je dit?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:08
Wil zelf een nieuwe MacBook halen wel twijfel tussen de air 2016, MacBook pro 2015 of pro 2016. Gaat allemaa om 13 inch instapmodellen. Heb denk zelf aan een air genoeg te hebben met de dingen die ik er op doe. Twijfel alleen omdat het een model uit 2015 is en alleen geheugen naar 8gb is gezet in 2016. Koop dus een laptop van 2 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 14-09 19:55
Alleen al het veel slechtere scherm in de Air zou mij over de streep trekken om toch voor een pro te gaan. Ik weet niet waarvoor je hem gaat gebruiken maar je zou ook nog naar de 12" macbook kunnen kijken deze is iets kleiner maar heeft ook een veel beter scherm dan de Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nickdew schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:20:
Wil zelf een nieuwe MacBook halen wel twijfel tussen de air 2016, MacBook pro 2015 of pro 2016. Gaat allemaa om 13 inch instapmodellen. Heb denk zelf aan een air genoeg te hebben met de dingen die ik er op doe. Twijfel alleen omdat het een model uit 2015 is en alleen geheugen naar 8gb is gezet in 2016. Koop dus een laptop van 2 jaar oud?
Ik denk dat je sowieso wel een 256GB SSD wil hebben. Het (straat)prijsverschil tussen de Air en de Pro instapper is dan niet zo groot meer, en met de Pro heb je een recent model met een top display en veel snellere SSD. Ik zou de Air niet eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
nickdew schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:20:
Ik heb met hetzelde rondgelopen, uiteindelijk gekozen voor de 2016 omdat: Meer storage is toch wel fijn en toekomstbestendig, daarover gesproken, als ik hem over 2 a 3 jaar wil verkopen heeft hij meer restwaarde dan een 2015 model. Het keyboard was wel een dingetje waardoor ik zou twijfelen tussen de 2 modellen, maar van het 2016 model heb ik nog geen seconde spijt. Het keyboard is even wennen, maar het grotere touchpad is voor mij echt fantastisch. Ik bewerk onder andere foto's en ik dacht dat ik weer aan de muis moest, maar so far heb ik die nog niet nodig gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het keyboard went snel. Ik hoop dat ie het zonder haperingen blijft doen, maar tot nu toe bevalt ie goed. Als ik er langer op moet werken pak ik meestal muis en keyboard erbij als ik aan tafel ga zitten, maar daar heb ik voor even niet altijd zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Als je een MacBook pro 13 inch 2015 met 256gb kan vinden voor een nette prijs (Onder de 1300) is dit mijns inziens de beste keuze. Alleen al op het gebied van CPU is de 13 inch zonder touch bar gewoon slechter...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MazeWing schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:33:
Als je een MacBook pro 13 inch 2015 met 256gb kan vinden voor een nette prijs (Onder de 1300) is dit mijns inziens de beste keuze. Alleen al op het gebied van CPU is de 13 inch zonder touch bar gewoon slechter...
Onzin; je staart je duidelijk blind op de klokfrequentie. De 2.0GHz CPU in het nieuwe basismodel is erg zuinig en doet het beter in benchmarks dan de oudere 2.7GHz versie. De enige reden om voor de 2015 te kiezen zou voor mij zijn: traditionele USB aansluitingen. Verder wint het nieuwe model het op alle fronten. Hij is klein, licht, heeft een heel goed display en de SSD is het snelste dat er momenteel te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Je hebt inderdaad gelijk. Meende ergens gelezen te hebben dat de nieuwe 2ghz cpu gewoon minder was. In de meeste gevallen is deze krachtiger en zuiniger.

Wanneer de poorten dus geen probleem vormen is de 2016 het beste!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MazeWing schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:57:
Je hebt inderdaad gelijk. Meende ergens gelezen te hebben dat de nieuwe 2ghz cpu gewoon minder was.
Er zijn een hoop indianenverhalen op internet te lezen van mensen die zich er allemaal wat minder in verdiepen dan lieden op Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Er zijn een hoop indianenverhalen op internet te lezen van mensen die zich er allemaal wat minder in verdiepen dan lieden op Tweakers ;)
En er zijn er genoeg die die verhalen dan ook als waarheid blijven zien en die ook als waarheid doorvertellen, spijtig genoeg |:(

Prachtig voorbeeld van 'cijfertjes' en specs zeggen niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou vind ik het ook wel een prestatie dat een 2.0GHz processor binnen 1 generatie sneller is geworden dan een 2.7GHz voorganger. Aan de andere kant geeft het ook te denken. De vraag is of Intel de rem zet op vooruitgang wegens gebrek aan concurrentie. Ze hebben misschien wat meer hete adem van AMD nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Exirion schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:07:
Nou vind ik het ook wel een prestatie dat een 2.0GHz processor binnen 1 generatie sneller is geworden dan een 2.7GHz voorganger. Aan de andere kant geeft het ook te denken. De vraag is of Intel de rem zet op vooruitgang wegens gebrek aan concurrentie. Ze hebben misschien wat meer hete adem van AMD nodig :)
Een processor is meer dan zijn base clock. De 2.0 GHZ heeft een turbo naar 3.1GHz. Je moet echt je best doen om hem beneden de 2.7 GHz te drukken. Is mij niet gelukt, ook niet met zware cpu + gpu benchmarks. Ik heb erg het gevoel dat apple de processor underspect om een gaatje te creëren naar de TB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je gelijk in, maar het blijft een beetje een schimmig verhaal met die Turbo boost. Je weet nooit hoe lang hoe snel ie precies kan draaien. Hangt van allerlei factoren af. Blijkbaar is de gap tussen de officiele rating en de maximale snelheid erg groot bij dat 2.0GHz model. Dat roept vragen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bij constante belasting zou je toch verwachten dat die turbo een keer terugschakelt en de MacBook pro uit 2015 sneller is/wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Oeh, dat is interessant. Was aanvankelijk van plan eind deze maand m'n MBP te upgraden, maar dan wachten we nog even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
mprkooij schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:10:
Naar mijn inzien hadden dit de prijzen moeten zijn voor de nieuwe MacBooks :9
Liliuokalani schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:13:
[...]
Dat worden ze ook. In juni volgend jaar.
[...]
mprkooij schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:18:
[...]
Jij hebt even in je glazen bol gekeken ? :+
Werkte mijn glazen bol toch even goed, wauw 8)

Zonder gekheid, dit viel te verwachten. Waarschijnlijk wat interne upgrades en een prijsverlaging van iets van €200 of zo. Bassie gaat nu wel toeslaan, 6 juni vroeg in de morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Mijn grote hoop is dat ze dan de non-TB versie ook meer usb-c poorten geven en een goeie CPU. Ik 'oefen' nu al een tijdje om mezelf klaar te stomen voor een TB omdat ik er straks echt niet meer omheen kan (mijn huidige macbook valt bijna uit elkaar) en dus zonder 'esc' te werken (vim bindings) maar ik kan er nog niet echt aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Liliuokalani schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:14:
Werkte mijn glazen bol toch even goed, wauw 8)

Zonder gekheid, dit viel te verwachten. Waarschijnlijk wat interne upgrades en een prijsverlaging van iets van €200 of zo. Bassie gaat nu wel toeslaan, 6 juni vroeg in de morgen :)
Ik zou m'n enthousiasme even temperen. Er wordt nadrukkelijk bij gezegd dat de nieuwe modellen niet voor oktober in de winkel verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Ik zou m'n enthousiasme even temperen. Er wordt nadrukkelijk bij gezegd dat de nieuwe modellen niet voor oktober in de winkel verwacht worden.
Dat staat er niet. Zie de originele bron: Bloomberg: "Apple Inc. plans to announce an update to its laptop lineup at an annual conference for app developers in early June,..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Liliuokalani schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:27:
Dat staat er niet. Zie de originele bron: Bloomberg: "Apple Inc. plans to announce an update to its laptop lineup at an annual conference for app developers in early June,..."
Er zijn meer artikelen over deze aankondiging. Bronnen zouden het alleen over een aankondiging in juni gehad hebben, met nieuwe modellen pas tegen oktober en high-end modellen pas in Q4 in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zit tussen een aankondiging en eerste levering wel vaker een aantal maanden bij Apple, dus niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:30:
[...]

Er zijn meer artikelen over deze aankondiging. Bronnen zouden het alleen over een aankondiging in juni gehad hebben, met nieuwe modellen pas tegen oktober en high-end modellen pas in Q4 in de winkel.
In dit hele verhaal vertrouw ik toch liever op waar de informatie vandaan komt, dus Bloomberg. Ik kan ook een artikel schrijven op basis van informatie van bronnen van Bloomberg en vervolgens mijn eigen theorie eromheen vertellen, maar meer info dan Bloomberg nu online zet, is er niet echt. Daarnaast, het zou niet de eerste keer zijn dat Bloomberg met interne bronnen accuraat voorspelt wat er gaat gebeuren. Mark Gurman is een bekende en iets betrouwbaarder dan de stereotype lekkende medewerker via Weibo.
Exirion schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:31:
Er zit tussen een aankondiging en eerste levering wel vaker een aantal maanden bij Apple, dus niks bijzonders.
Dat is meestal het geval bij redesigns zoals afgelopen oktober of bij zeer populaire producten als een nieuwe iPhone of de Apple Watch. Interne upgrades bij een MacBook zijn in voorgaande jaren altijd de dag na de keynote beschikbaar gekomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Liliuokalani op 16-05-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

Hmmm krijgen we dan eindelijk een fatsoenlijke sloot RAM of zitten we nog steeds met die 16GB limiet?
L(P)DDR4 / DDR4L support zie ik niet staan, DDR3L is uiteraard prima, als d'r maar 32 GB geïnstalleerd kan worden...

Intel over de i7-7700HQ:
Max Memory Size (dependent on memory type): 64 GB
Memory Types: DDR4-2400, LPDDR3-2133, DDR3L-1600

Ik zie zo snel niet of er met deze Kaby Lake refresh 32GB DDR3L geïnstalleerd zou kunnen worden... Iemand?
Edit:
Hmmm bij de 6700HQ staat hetzelfde, dus we zullen wel weer aan de 16GB vastzitten, tenzij het iets is wat afhankelijk is van de moederbord-chipset?

[ Voor 13% gewijzigd door Grin op 17-05-2017 00:02 . Reden: Edit @ i7-6700HQ ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 22:09
Ik volg dit ook met interesse. Mijn 2015 MBP is als nieuw, maar de 128GB blijkt toch wat weinig. Goede reden om over te stappen naar een neue.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:00
Ik volg het ook met een grote interesse. Ik heb een late 2013 en zou graag ook upgraden naar 32GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Ja same here, vorige week maandagavond had ik een Macbook Pro 13 nTB met 16GB ram en 512GB SSD besteld en toen ik wakker werd las ik de berichten over een mogelijke update dus maar geannuleerd en even geduld hebben :). Ben benieuwd, geen grote update maar alles is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:44
Ik zit nog steeds op mijn 13" MBP uit 2010, dus ik kijk ook uit naar een update. Stiekem hoop ik op een 15" zonder TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans is groot dat we nieuwe Macs krijgen in Juni.
Aangekondigd dan...

Dus ik zou geduldig afwachten voor de mensen die het willen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:01:
De kans is groot dat we nieuwe Macs krijgen in Juni.
Aangekondigd dan...

Dus ik zou geduldig afwachten voor de mensen die het willen kopen :)
Lees jij een topic wel voordat je iets post? Ik weet het antwoord al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:43
Ondertussen ben ik alweer 5 jaar verder met mijn huidige Macbook pro late 2012 non retina.
Nu doet de Macbook het nog prima ansich maar toch is er een upgrade drang. Iets met materialistisch. :X

Een luxeprobleem dus, wat doe ik zoal met mijn Macbook, Cura / Simplify 3D en fusion voor 3D prints, tekstverwerking, zo af en toe een spelletje denk dan aan starcraft, oudere cod's etc. Op het internet lurken. De accu is ook nog prima met 94% van zijn capaciteit en 176 cycles.

Ik zie 3 opties.

- Oude Macbook verkopen en bijleggen voor een nieuwe 15 inch met minimaal de 460gpu.
- Oude Macbook houden en wachten op update met nieuwe processoren en hopelijk ook een kleine prijsdaling.
- Niks lekker doorgaan op mijn oude Macbook, want zoals gezegd luxeprobleem?

Iemand anders die van een 2012 naar een 2016 model is gegaan en echt denkt van wow wat een verschil?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Dark Master schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:51:

- Oude Macbook verkopen en bijleggen voor een nieuwe 15 inch met minimaal de 460gpu.
- Oude Macbook houden en wachten op update met nieuwe processoren en hopelijk ook een kleine prijsdaling.

Iemand anders die van een 2012 naar een 2016 model is gegaan en echt denkt van wow wat een verschil?
Van een non-retina naar een retina is natuurlijk al een wow!

Aangezien de WWDC al over een paar weken is zou ik sowieso daar op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Dark Master schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:51:
Ondertussen ben ik alweer 5 jaar verder met mijn huidige Macbook pro late 2012 non retina.
Nu doet de Macbook het nog prima ansich maar toch is er een upgrade drang. Iets met materialistisch. :X

Een luxeprobleem dus, wat doe ik zoal met mijn Macbook, Cura / Simplify 3D en fusion voor 3D prints, tekstverwerking, zo af en toe een spelletje denk dan aan starcraft, oudere cod's etc. Op het internet lurken. De accu is ook nog prima met 94% van zijn capaciteit en 176 cycles.

Ik zie 3 opties.

Als hij het nu nog prima doet voor de dingen die je wilt zou ik hem lekker zo lang mogelijk gebruiken. Ik type dit nu vanaf een late 2008 MBP met 8GB ram en 256 GB ssd, en als ik mijn laptop niet nodig had voor dingen als MATLAB/Simulink en ik nog Windows 7 of 10 zou kunnen installeren (deze macbook boot niet vanaf usb en mijn superdrive is dood...) dan had ik niet over 15 dagen een nieuwe besteld maar lekker door getuft met deze :). Mijn ouwe dinosaurus gaat maar door! >:) Mijn vriendin wil hem dan ook graag hebben als ik een nieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Agree, als het even kan zou ik de WWDC keynote afwachten. De kans is toch wel erg groot dat ze daar nieuwe speeltjes laten zien. Heb zojuist van m'n werkgever de high-end15" MBP gekregen, het is echt een prachtige machine. Die touch bar zie ik mezelf niet gebruiken, touch ID is mooi maar de implementatie is nog slecht. Zodra het OS om een username/password vraagt dan verwacht ik iets met de touch bar om de user te selecteren en touch ID voor het wachtwoord. Wat heb ik nu aan deze implementatie? Moet nog steeds overal m'n username/pass invullen, bv. tijdens installatie van software, e.d.

Ik zou het er zelf never nooit 3200 Euro voor betalen, maar het is zeker een leuk/mooi stukje plaatwerk! :Y
Eerste indruk zover:
  • USB-C is geen probleem, je hebt genoeg poorten en dongles gebruik je maar weinig
  • 16GB RAM zuigt, punt. Dat maakt deze laptop een midrage, zeker voor de (midden)lange termijn. Deze machine had je met 32/64GB moeten kunnen spec'en; gewoonweg krankzinnig.
  • Scherm is prima, vergelijkbaar met de retina iMac
  • SSD is echt razendsnel, zelfs met een grote page-out vanwege de armetierige hoeveelheid RAM, stort de performance niet helemaal in.
  • GPU valt tegen, had ik veel meer van verwacht
  • Batterij is prima, werk doorgaans op netstroom maar 3-9 uren, afhankelijk van wat je doet, is prima
  • Trackpad is geniaal, je handpalmen rusten echt op het trackpad maar dat gaat prima
  • Toetsenbord is briljant
Mooie sleeves zijn trouwens lastig te vinden, Vaja doet een aardige poging maar die kan je alleen nog maar pre-order'en. En dat enveloppe-model in alleen zwart... Wordt ik niet heel warm van, wellicht dat een andere kleur 't beter doet.
Daarom voor de Harber gegaan, ook meteen een kabel organizer d'r bij gekocht, kek blauw/grijs kleurtje! Indien gewenst kan ik wat foto's plaatsen, zou deze week bezorgd moeten worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Grin op 22-05-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 07:54
Kan me nog herinneren dat er vorig jaar ook geruchten waren over nieuwe hardware tijdens de WWDC. Bleek niet zo te zijn. Alleen software dus. Uiteindelijk in december mijn pro TB aangeschaft. Heerlijke machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

henkna schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:36:
Kan me nog herinneren dat er vorig jaar ook geruchten waren over nieuwe hardware tijdens de WWDC. Bleek niet zo te zijn. Alleen software dus. Uiteindelijk in december mijn pro TB aangeschaft. Heerlijke machine.
Het zou mij ook niet verbazen als het niet blijkt te kloppen. Een hardware update is natuurlijk beperkt qua effort, maar Apple staat onder veel hogere druk om met een nieuwe Mac Pro, Mac Mini en iMac te komen. Daar zal meer focus op liggen in de produktontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
  • Laatst online: 14-09-2020
henkna schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:36:
Ik hoop alleen op een prijsdaling. De Macbook Pro's zijn veel te duur op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 18-09 16:00
dewindt schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Ik hoop alleen op een prijsdaling. De Macbook Pro's zijn veel te duur op dit moment.
Unlikely. Meer specs voor hetzelfde geld is wellicht zelfs te hoopvol.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
diotav schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Unlikely. Meer specs voor hetzelfde geld is wellicht zelfs te hoopvol.
Het kan ook andersom zijn. Minder (weglaten van touchbar bijv.) voor minder. Als dat 200-300 euro scheelt zullen veel 15" kopers voor een non-touchbar versie gaan denk ik (waaronder ikzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dewindt schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Is niet helemaal ondenkbaar. Toen de eerste 13" rMBP eind 2012 op de markt kwam kostte die ook 1700 euro (waar iedereen toen ook schande van sprak: Apple is doomed / te weinig specs voor te veel prijs/ bladiebla gezeur). Eén of twee refreshes later (met wel degelijk een spec bump dus) was de prijs gedaald naar ik meen iets van 1450 euro.

Het kan dus, maar ik denk dat het nog iets te vroeg is om te hopen op een prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Iedereen vindt inderdaad dat de huidige generatie MBP's te duur zijn, thing is: ze verkopen goed(!). Voor mij is dat totaal onbegrijpelijk maar zo liggen de feiten.
De goedkoopste Apple laptop die ik zou kunnen overwegen is 1939 Euro 8)7 , en dan krijg je een 13" non touch bar, met 16GB geheugen - m.i. het minimum voor een laptop die een beetje bij de tijd moet zijn. Gelukkig ben ik niet meer in de markt voor een Apple laptop, maar je zult nu maar een vervanging willen/moeten hebben voor je MBP uit 2008-2012... Ben je mooi klaar mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:30
Het ligt er natuurlijk ook aan wat de wensen zijn.. Ik ben overgestapt van een late 2008 MPB naar het Retina model uit 2015. Ik vond het simpelweg het geld niet waard om 250-300 euro extra te betalen voor een 2016 MPB, vanwege tegenvallende specs en vooral het feit dat de aansluitmogelijkheden zo beperkt zijn. (SD card gebruik ik regelmatig)

[ Voor 11% gewijzigd door evjatar op 24-05-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 18-09 16:00
Froggle schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:46:
[...]

Het kan ook andersom zijn. Minder (weglaten van touchbar bijv.) voor minder. Als dat 200-300 euro scheelt zullen veel 15" kopers voor een non-touchbar versie gaan denk ik (waaronder ikzelf).
Dit gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren. Dat zou namelijk betekenen dat Apple de Touch Bar als een gimmick in de markt zet, terwijl ze daar serieuze oplossingen in zien. De 13-inch zonder Touch Bar is dan ook enkel om het prijspunt te breken. Mocht er inderdaad een degelijke update zijn in specs is de premium prijs beter te verteren.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
diotav schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Dit gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren. Dat zou namelijk betekenen dat Apple de Touch Bar als een gimmick in de markt zet, terwijl ze daar serieuze oplossingen in zien. De 13-inch zonder Touch Bar is dan ook enkel om het prijspunt te breken. Mocht er inderdaad een degelijke update zijn in specs is de premium prijs beter te verteren.
Dat klopt ook. Nu breken ze het prijspunt op de 15 inch door een oud model aan te bieden. Zie liever gewoon een nieuw model waar een premium functie op wordt weggelaten, zoals bij de 13 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 07:54
Mijn mac unlocken met mijn Apple watch functioneerd de laatste tijd niet goed. Wanneer ik uitlog bij iCloud lukt het weer. Echter na bepaalde tijd weer niet. Iemand die dit euvel herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:57

WTM

Zou Apple nog toetsenborden met touchbar gaan produceren?
Pagina: 1 ... 30 ... 54 Laatste