Ik heb een probleem..
Ik heb nu sinds 2 weken een 2016 MacBook pro (basis model met geüpgraded SSD naar 500gb). Werkte perfect, tot vanavond..
Een van de USB poorten stopte met werken. Aan de linker kant, de gene die het dichtst bij het beeldscherm zit. Wat ik ook in de USB poort deed, er kwam geen leven in. Ook de oplader reageerde er niet in. De rest werkte nog perfect.
Na een half uurtje in logic gewerkt te hebben, wat zaken te hebben opgenomen via de Focusrite Scarlett Solo, waarop een microfoon aangesloten was met 48V voeding (USB powered), werd de laptop opeens heel traag. Dus ik besloot deze af te sluiten en weer op te starten. Echter lukt het opstarten nog niet. De MacBook geeft aan dat 'ie leeg is, terwijl de oplader er tijdens het werken daarvoor wel in zat, en toen ik deze er aan het begin in deed, zat er nog 12% in. Na een tijd opladen gebeurde er, behalve het oplaad icoon, niets. Maar toen ging zelfs het oplaad icoon weg, en gaf de MacBook aan dat hij geen oplader meer ziet. Zo'n stroomstekker met een pijltje naar een stroomlogo dus..
Dus.. de MacBook gaat niet meer aan. Elke USB poort geprobeerd met opladen.. geen resultaat. Smc reset heeft ook niet geholpen. Ik laat hem vannacht aan de oplader en hoop dat deze morgen weer werkt. Iemand nog ideeën? Anders moet ik m terug sturen voor reparatie?