Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het het juiste topic is. Maar heb net de LG 27UD55 binnen. En wat een geweldig scherm. Echt iedere euro waard. Al twijfelde ik ernstig tussen de modellen zonder usb c er onder die bijna 100 tot 150 euro scheelde. Anyhow so far so good.

Enige nadeel het volgende. Ik gebruik speakers en heb nu de uitgang gebruikt van de monitor. Werkt geweldig. 1 Kabel in de macbook en klaar. Alleen is het wel zo dat ik nu niet meer via mijn toetsenboard het geluid kan muten. of hoger/lager kan zetten. en dat is wel echt een killer vind ik. Iemand ervaring mee om dit toch te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Mijn MacBook Pro ligt al bijna een week bij de Apple Store voor vervanging van de topcase. Spatiebalk is namelijk kapot. Hoop 'm snel terug te hebben.. Moet nu namelijk alles met m'n 12-inch MacBook doen en dat is voor sommige taken geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:08:
Ik gebruik speakers en heb nu de uitgang gebruikt van de monitor. Werkt geweldig. 1 Kabel in de macbook en klaar. Alleen is het wel zo dat ik nu niet meer via mijn toetsenboard het geluid kan muten. of hoger/lager kan zetten. en dat is wel echt een killer vind ik. Iemand ervaring mee om dit toch te doen?
Yep, heel irritant :)

Naar mijn weten is er geen workaround binnen macOS zelf. Dus je bent aangewezen op externe utilities. Als ik er op google, dan zie ik o.a. SoundFlower en deze app:
https://staticz.com/soundcontrol/

Maar hoe goed ze werken, geen idee. Ikzelf heb het opgegeven, en gebruik USB-gebaseerde speakertjes (d.w.z. speakers die niet alleen power maar ook audio over de USB krijgen). Die kun je aan een monitor hangen maar dan heb je nog steeds de gewone volume bediening. Ze zijn amper te krijgen, maar Logitech heeft de S150 (amper beter dan de ingebouwde speakers) en de V20 (best goed geluid maar al een aantal jaar uit de handel, maar een enkele keer verkrijgbaar via Marktplaats of eBay). Er zijn ook diverse "externe USB-audio adapters" verkrijgbaar, de Hackintosh community heeft daar vast wel tips over:

https://www.tonymacx86.co...io-device-for-os-x.98115/

[ Voor 3% gewijzigd door cerberusss op 25-02-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:24
cerberusss schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:27:
[...]
Ikzelf heb het opgegeven, en gebruik USB-gebaseerde speakertjes (d.w.z. speakers die niet alleen power maar ook audio over de USB krijgen). Die kun je aan een monitor hangen maar dan heb je nog steeds de gewone volume bediening. Ze zijn amper te krijgen, maar Logitech heeft de S150 (amper beter dan de ingebouwde speakers) en de V20 (best goed geluid maar al een aantal jaar uit de handel, maar een enkele keer verkrijgbaar via Marktplaats of eBay). Er zijn ook diverse "externe USB-audio adapters" verkrijgbaar, de Hackintosh community heeft daar vast wel tips over:
Ik gebruik al jaren een iMic
Kan je gewone speakers gebruiken op een usb poort.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.griffininternal.com/media/catalog/product/cache/14/image/858x644/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/c/gc16035-imic.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door sonderpa op 25-02-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 18:27
pmdrawde schreef op donderdag 15 december 2016 @ 02:54:
[...]

Klopt ja (MBP 2016 + gekocht bij Apple store), maar ik heb mijn laptop gewoon nodig. Ik wil hem niet per se retourneren ik wil gewoon een fatsoenlijk werkende laptop. Bovendien vertrek ik later deze week voor langere tijd naar het buitenland dus ik kan ook niet wachten tot er nieuwe voorraad is.

De redenatie bij Apple is bijv. dat de muis in het bovenste plaatje gewoon nog in de goede kleuren is dus dan moet het wel liggen aan de driver van het programma dat hier gebruikt wordt. Zucht.

Hier nog wat foto's van het probleem:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag na 2 maanden wachten of software updates de grafische problemen verhelpen weer eens naar de "genius" bar. Ze willen hem enkel innemen, niet swappen of een refund geven terwijl in mijne 1e visit aan de genius bar toegezegd is dat hij zou worden omgeruild als het probleem na een paar maanden bleef. Ik kan de MBP door mijn werkzaamheden geen week missen. Zit je dan met een machine van 3200 euro waar je niet fijn een videotje meer op kan afspelen.

Overigens claimt men bij de genius bar dat er intern geen issues bekend zijn met grafische problemen voor de MBP 2016, iets wat natuurlijk onzin is gezien de reacties op internet.

[ Voor 6% gewijzigd door edwardmp op 25-02-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Simon Shipperd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:35:
M'n MBP mid 2009 begint de laatste tijd vreemde kuren te vertonen. Hij freezed en crashed te pas en te onpas om onverklaarbare reden. Soms kan ik er perfect op werken onder heavy load en andere keren crashed hij als ik gewoon wat aan het browsen ben.

Dus ik gisteren met volle moed naar de winkel, met de visa kaart in de aanslag. Maar uiteindelijk toch met lege handen naar huis gekomen, ik kan om een of andere reden mezelf de aankoop maar niet rechtvaardigen aangezien m'n huidige deels wel nog werkt :p Moest die nu eens gewoon compleet niets meer doen zou het een stuk simpeler zijn :)
Nadat ik tijdens de nacht van donderdag op vrijdag niet heb kunnen slapen vanwege stormwind en m'n MBP mid 2009 continu uitviel tijdens het bewerken van simpele mp3 bestanden begon de twijfel weer toe te slaan. Toen ik in de carrefour was op vrijdag namiddag toch maar beslist een nieuwe te kopen, dus ik naar huis gereden, de visa kaart gaan halen en naar de Switch gereden :9 Daar heb ik dan de basis Spacegray 15" gekozen.

Wel pas sinds vandaag een beetje deftig kunnen instellen aangezien ik vandaag pas een usb-c kabeltje heb gevonden om m'n externe hdd aan te sluiten en m'n bestanden over te zetten. De eerste indrukken zijn enorm positief. Het scherm is gewoon weergaloos en het apparaat zelf is gewoon prachtig. Ik ben blij dat hij, ondanks het gewicht en het dunnere formaat tov mijn vorige, toch echt robuust en stevig aanvoelt.

Ik ondervind totaal geen hinder van het dunne toetsenbord en de verminderde travel. Het is eventjes wennen en soms is het nog eens snel kijken maar ik denk dat het geen week gaat duren tot ik even vlot (of zelfs vlotter) blind zal kunnen typen op het nieuwe toetsenbord. Ik denk zelfs dat ik het fijner ga vinden dan het toetsenbord van m'n mid 2009. Vooral de pijltjestoetsen zijn even wennen.

Het enige dat ik jammer vind is m'n ACD 24"... hoe prachtig dat scherm ook is, vanaf de moment dat je op het scherm van de 2016 hebt gewerkt is je zin om op het ACD te werken echt volledig weg. Deze gaat dus de verkoop in en zal in de loop der tijd (als er wat leukere modellen verschijnen) vervangen worden door een nieuw extern scherm. Ook ga ik toch zo snel mogelijk een BreakSafe kabel bestellen, de magsafe heeft mij in de loop der jaren meer dan 1 keer van zowel mijn als andere mensen hun lompigheid gered. Stiekem mis ik wel de led indicator van de magsafe om te zien wanneer de batterij opgeladen is, maar kom dat zijn details. Voor de rest nog een kabeltje of 2-3 om m'n externe HDD's en usb stick aan te kunnen sluiten en dan ga ik volgens mij enorm veel plezier beleven aan dit toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Simon Shipperd op 25-02-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houd er rekening mee dat die BreakSafe dingen alleen maar stroom door kunnen geven, geen data. Daarmee zijn ze niet anders dan de MagSafe. Dat is niet alleen doodzonde maar ook heel vervelend aangezien een netwerkkabel nog steeds heel de werking van die disconnect ongedaan maakt.

Kijk ook even of die BreakSafe dingen wel op een kabel kunnen die voor 85W of 100W geschikt is en niet stiekem alles naar de 60W haalt want je hebt een 15" versie die je met 85W moet laden (minder kan wel mits je dan ook niet veel met de notebook doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:36
Inderdaad, de BreakSafe was ik gisteren gewoon tijdens een snelle google search tegen gekomen. Dat deze slechts 60W kan leveren ben na die post nog tegen gekomen dus dat is inderdaad geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
Simon Shipperd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:15:
Inderdaad, de BreakSafe was ik gisteren gewoon tijdens een snelle google search tegen gekomen. Dat deze slechts 60W kan leveren ben na die post nog tegen gekomen dus dat is inderdaad geen optie :)
Ik heb een BreakSafe voor een 15 inch. Ja het laad wat langzamer maar ik vind het in de praktijk niet zo merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vandaag heb ik helaas mijn macbook pro 2016 met de usb c laadkabel eraan laten vallen :( De usb C kabel is nu gebogen en laad niet meer op. Ik zie dat apple een vervanger voor 25 euro verkoopt, ik vroeg me af of er een goedkoper alternatief is?
http://www.apple.com/nl/s...rger%26fh%3D4595%252B45d4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
B0MBACI schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:25:
Vandaag heb ik helaas mijn macbook pro 2016 met de usb c laadkabel eraan laten vallen :( De usb C kabel is nu gebogen en laad niet meer op. Ik zie dat apple een vervanger voor 25 euro verkoopt, ik vroeg me af of er een goedkoper alternatief is?
http://www.apple.com/nl/s...rger%26fh%3D4595%252B45d4
Misschien zo iets? Klik

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Moet zeggen, na er gewend aan geraakt te zijn vind ik dit best een prima keyboard. :)
Ja iets meer travel zou fijn zijn (en voelt "zachter" voor je vingers) en het mechanisme is soms wat luid; doch in vergelijking met conventionele keyboards valt 't reuze mee en overstem je niemand.
Die verminderde travel waardoor ze ook wat "harder" aanvoelen was vooral bij het tikken van lange stukken tekst in beginsel wat vervelend, kreeg er bijna eelt van (goede reminder dat ik m'n gitaar eens wat vaker moet pakken.), maar ook daar ben je snel aan gewend - je hoeft wat minder hard te drukken, ondanks dat de feedback je anders doet vermoeden.

Kan er best accuraat mee typen en heb m'n snelheid weer gevonden, toch altijd ff wennen zo'n keyboard, en heb alleen nog heel af en toe wel eens 2 letters die verwisseld zijn.
Zag vele horror reviews staan over het keyboard, en moet zeggen dat ik niet zo goed snap waar die vandaan komen. Gewoon even aan wennen en dan is er niets aan 't handje.

Accuduur is naar mijn idee wel *iets* minder. Met licht tot middelmatig gebruik pers ik er ongeveer 7.5 tot 9 uur uit. (Wat trouwens prima is hoor, daar niet van :) Kom ik wel mee rond.)
Enige moment dat het echt hard gaat is bij hele zware taken zoals het draaien van meerdere machines in VMWare.

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 28-02-2017 06:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:16
Leuke laptop, ik heb hem nu ruim drie weken, wel een beetje aan de prijzige kant :)

Het valt mij alleen op dat de rechter shift key aan de rechterkant wat lager ligt. Niet dat dit echt een probleem is maar misschien toch handig om te repareren. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben en is het simpel om DIY tools uit te voeren op de shift key? Ik heb het idee dat hij soms ingedrukt is omdat ik opeens hele lappen programmeer code heb geselecteerd terwijl ik aan het scrollen ben.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Gisteravond mijn nieuwe macbook pro 2016 15" opgehaald. Ik kon hem werkelijk waar voor een (in mijn ogen) een mooie lage prijs kopen. Ik heb de 2.7 / 512 GB / 455 versie en mijn eerste indruk is : wat een supermachine!

Ik kom van een macbook pro 2010, weliswaar met ssd, maar wat een verademing. Ik merkte dat mijn oude macbook pro steeds vaker moeite had met youtube en flitsende websites, maar deze helemaal niet.

Tot nu toe gelukkig nog geen mankementen gevonden! Wel denk ik er over om een braaksafe te kopen. Dat lijkt me wel zo veilig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik zie hier diverse mensen de Griffin Breaksafe noemen, en eerst was ik er ook enthousiast over. Echter testers zoals Nathan K. hebben gezegd die kabel niet eens te testen. Dit omdat hij op geen enkele manier aan de USB-C standaard kan voldoen, want het magnetisch design verbindt maar drie draden in die kabel.

Een tijdje terug is er op Kickstarter een alternatief verschenen, de MagNeo:
https://www.kickstarter.c...ue-usb-c-magnetic-adapter

Die ziet er wel echt anders uit, en hij ondersteunt gewoon tot 100W:
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/219/628/a37239c1e9c9fd5d174a1d347ccd2fb3_original.jpg?w=680&fit=max&v=1484816479&auto=format&q=92&s=dfa87d7940508e533a8094c8b4e900aa

Ze hebben iets van 130.000 dollar opgehaald en de eerste resultaten worden volgens mij eind maart verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door cerberusss op 01-03-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat die magnetische blokjes doen is stroom doorlaten. Data en alle andere opties van de USB-C kabel worden niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Het zit niet echt mee, nadat bij de eerste 13" TB het down pijltje niet werkte doet nu de vier toets het niet meer. "Lever maar in voor reparatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ik ben op zoek naar een scherm om aan te sluiten op mijn MBP15. Nu wil ik graag een scherm dat minimaal 30 inch is en het moet Ultra HD zijn. qua prijs worden TV's al snel interessant. Is er iemand toevallig met een soortgelijke configuratie?

Ik zit b.v. te kijken om dit scherm te kopen: UE40KU6079U (pricewatch: Samsung UE40KU6079U (buitenlands model) Zwart.

any thoughts?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Over het algemeen wordt aangeraden om gewoon voor een monitor te gaan ipv een tv. Dat hele verhaal kan ik je hier nu wel weer in de maag gaan splitsen, maar met googlewerk kom je er zelf snel genoeg achter denk ik.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Ja dat klopt, maar dit is ook wel weer een interessant artikel:
https://www.cnet.com/news...-your-4k-tv-as-a-monitor/

ter aanvulling:
- het is bedoeld om te werken met adobe
- gamen zal alleen gebeuren via aansturing ps4 / geen gaming vanaf de macbook.

[ Voor 35% gewijzigd door JerNL op 02-03-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Sinds dit weekend in het bezit van een 15" model, 2.6ghz variant met 512gb ssd. Echter vind ik dat hij erg langzaam opstart (langzamer dan mijn oude 2014 13", instapmodel) en ook flikkert hij even, zie: YouTube: MacBook Pro 2016

Ik heb een clean install gedaan en het probleem is nog steeds aanwezig. Filevault heb ik aangezet tijdens de installatie. Is mijn Macbook defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

Geflikker tijdens opstarten heeft met Filevault te maken, dan schakelt hij over naar de gecodeerde omgeving.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op dit moment een desktop uit 2011 en begin vorig jaar een Macbook Air gekocht. Zit er over te denken om ze allebei te verkopen en dan voor een nieuwe MBP te gaan en dat ik deze ook als desktop kan gebruiken. Is hij het waard om te vervangen voor de Air en de desktop? Gebruik ze voor school en voor webdevelopment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:13
Zijn er hier gebruikers van een systeem om de webcam af te dekken? Ik ben stukjes plakband een beetje beu. Denk momenteel aan systemen zoals de spy-fy of spyslide, maar ben op zoek naar ervaringen met specifiek de 2016 macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Plak zelf eigenlijk nooit mijn webcam af, geen idee wie er allemaal meekijken of dat het uberhaupt gebeurd, maar hee, als ze graag mijn snufferd zien als tijdverdrijf doen ze dat maar lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:30

edwinjm

Webdeveloper

De MBP is zó dun en er is zo weinig ruimte, dat ik denk dat de huidige schuifjes niet zullen werken. Een plakbandje of post-it blijft de enige oplossing. Of niets: ik heb begrepen dat de MBP-camera beveiligd is en niet zo makkelijk te hacken als camera's op "gewone" laptops.

Zie ook The MacBook Pro’s Most Important New Feature? Touch ID

[ Voor 21% gewijzigd door edwinjm op 06-03-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Hmm ik zit een beetje met een luxeprobleem. Ik heb op dit moment een 12 inch MacBook (2015) en een 15 inch MacBook Pro (2015). Beide gebruikte ik veel tot vorige jaar. Maar mijn situatie is veranderd. Ik gebruik mijn MacBook alleen nog op de bank en heel af en toe als ik wegga. Mijn 15 Pro gebruik ik nauwelijks nog, alleen als ik echt wat kracht nodig heb voor lichte foto bewerking of videobewerking (hobby).

Nu zit ik te dubben om ze te houden, nice to have en mocht de situatie veranderen, dan heb ik twee goeie machines. Of ga ik voor een MacBook Pro 13 inch met Touchbar, dan heb ik een machine met het beste van beide werelden. Dan zou ik eventueel nog een iPad kunnen kopen voor de momenten op de bank.

De reden waarom ik zo zit te dubben is omdat ik in het verleden een 13 inch MBP heb gehad en deze qua snelheid erg tegenviel. Hoe is dat nu? Veel meer dan de 12 inch MacBook heb ik niet nodig, maar ik merk dat de 12 inch toch wel erg klein is voor het bewerken en als primair systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik vind de 13" prima qua performance.
Dat is voor iedereen verschillend en afhankelijk van wat je ermee doet natuurlijk, maar het ding draait bijvoorbeeld rustig 2 Windows VM's, 1 Linux VM en GNS3 tegelijk zonder ook maar een enkel probleem of lag - dus ik ben best content. :P Maarja, ik leun nauwelijks op de GPU - misschien is dat voor jou weer anders. (Al is de 13" prima toereikend voor fotobewerking natuurlijk :))

Inderdaad wel een luxe probleem hoor. Als je toch een tablet wil kopen voor de momenten op de bank, dan kan je je 15 Pro toch gewoon houden, die Macbook verkopen en daarvoor in de plaats een (tweedehands) iPad kopen? Scheelt je veel geld, heb je alsnog een groter scherm als je t nodig hebt, en het ding is kennelijk toereikend qua kracht: dus daar zit t probleem ook niet... Klinkt mij als zonde in den oren als je ze allebei wegdoet om een 2016 model en een tablet te kopen.
Omruilen voor enkel de 13" 2016 voor 't beste uit twee werelden: gotcha. Maar die tablet erbij...? Nee hou dan gewoon lekker je 2015 model met een tablet erbij. :P

[ Voor 26% gewijzigd door WhatsappHack op 07-03-2017 00:32 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Thanks voor je antwoord. Je hebt inderdaad wel gelijk.

Het gevoel van iets nieuws kopen speelt bij mij zeker ook een rol. Zeker nu de garantie zo op zijn einde is. Maar goed, aan de andere kant zijn het twee ontzettend goede machines. de 15 inch is voor elke situatie geschikt. Zoals ik nu de reviews van de 2016 variant lees is het allemaal nog heel wisselend.

Ik ga er nog even over peinzen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Een heel ander soort vraag; welke geschaalde resolutie gebruiken jullie?

Ik heb de 13" mac op 1280x800 modus staan omdat ik merk dat ik toch niet echt "rustig" kan lezen als ik een van de andere modi kies.

de 1440x900 modus vind ik het prettigst kwa real-estate, maar heb dan toch geregeld wat hoofdpijn na een paar uurtjes werken, daar heb ik met de 1280x800 modus weer helemaal geen last van. Ik vermoed dat het komt omdat ik nu dus 5 jaar op 1440x900 modus op een 15" heb gewerkt en het scherm toch een klap kleiner is, maar ben toch heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee! :)

Ik hoop dat mijn eigen CTO overigens net zo'n goede accu heeft als dit demo-model waar ik nu mee werk; kan er met zeer veel gemak de hele dag mee doorkomen! Nu gebruik ik natuurlijk de mac alleen maar voor wat typewerk met hier en daar een VM'etje voor de lol (zit geen werk achter oid), maar haalde met mijn vorige mac maar 4-6 uur, nu gemakkelijk 8-9 uur :)

Edit: Heb in instellingen onder "Algemeen" de "Anti-Aliasing" uitgezet; ik zie objectief geen verschil in tekst, maar het leest ineens een stuk rustiger op geschaalde resoluties; zelfs op 1680x1050 (al is dat echt wel heeeul klein op 13" :+ )

Heb ook nog even scaling vergeleken met een 15" retina uit 2012. Tekst wordt daar aanzienlijk waziger als je een geschaalde resolutie gebruikt, op de 2016 13" blijft de tekst wel scherp. Hebben ze iets aan de subpixel lay-out veranderd?

[ Voor 43% gewijzigd door Eduardboon op 08-03-2017 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 13:56
Eduardboon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:53:
Een heel ander soort vraag; welke geschaalde resolutie gebruiken jullie?
Ik gebruik de 1680x1050 setting op mijn MBPr 13". Ik gebruik voor het lezen van artikelen online etc. vaak de 'Reader-weergave' welke met sneltoets CMD + Shift + R te activeren is.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
bardi-1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Ik gebruik de 1680x1050 setting op mijn MBPr 13". Ik gebruik voor het lezen van artikelen online etc. vaak de 'Reader-weergave' welke met sneltoets CMD + Shift + R te activeren is.
Heb zelf ook de hele dag met de 1680x1050 setting gewerkt vandaag, maar had aan het einde van de dag wel last van mijn ogen door de vrij kleine letters. Heb daarna naar 1440x900 gewisseld en vind dat nu wel erg groot :+. gister vond ik die modus nog piepklein, dus wat dat betreft wel geinig. ˜De 1280x800 modus kan ik nu niet meer serieus gebruiken; alles is veel te groot (maar wel een stuk scherper).

Rendered Mac OS de video's tegenwoordig al los van de resolutie? Weet dat op mijn oude mac tekst niet meer 1:1 gemapped werd, terwijl Mac OS dat prima kan met, bijvoorbeeld, pdf'jes. en pixel-perfect video's zouden voor mij toch wel een reden zijn om voor de 1280x800 modus te gaan en dan maar meer te scrollen.

Vind 1440x900 echter een stuk prettiger vanwege de ruimte en omdat ik dat net 5 jaar gebruikt heb op 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 13:56
Eduardboon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Vind 1440x900 echter een stuk prettiger vanwege de ruimte en omdat ik dat net 5 jaar gebruikt heb op 15".
Ja, dan kan ik het wel begrijpen. Werk zelf al jaren op de 13" en thuis Intel NUC met macOS Sierra en 2x Dell U2515H.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
martijnmartijn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Thanks voor je antwoord. Je hebt inderdaad wel gelijk.

Het gevoel van iets nieuws kopen speelt bij mij zeker ook een rol. Zeker nu de garantie zo op zijn einde is. Maar goed, aan de andere kant zijn het twee ontzettend goede machines. de 15 inch is voor elke situatie geschikt. Zoals ik nu de reviews van de 2016 variant lees is het allemaal nog heel wisselend.

Ik ga er nog even over peinzen. O-)
Ik heb een 13" Pro en die vind ik heerlijk op de bank, gebruik de iPad alleen nog om de krant te lezen in de trein eigenlijk ;-) Formaat van de nieuwe 13" Pro is perfect voor op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik heb hier zelf ook een 13'' Pro en die is qua grootte perfect. Je kan er eigenlijk overal goed mee werken en hij is niet te zwaar om te vervoeren. De 15'' zou voor mij echt te groot en zwaar zijn. En alles kan eigenlijk op de 13 inch (ik heb zelfs de 2015 versie). Heb wel een desktop staan thuis, maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor gaming of wat internet als ik toch achter de desktop zit. Ik zou dus een 13 inch halen. Heb zelf ook een iPad (pro 9.7), die ik ook vrij veel gebruik, vooral onderweg als ik de MacBook niet nodig heb. Om foto's te laten zien bij visite, wat snelle mails, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 18:12
cedrix5 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:38:
Zijn er hier gebruikers van een systeem om de webcam af te dekken? Ik ben stukjes plakband een beetje beu. Denk momenteel aan systemen zoals de spy-fy of spyslide, maar ben op zoek naar ervaringen met specifiek de 2016 macbooks.
Vond dit toevallig!

http://thegadgetflow.com/...ide-webcam-privacy-cover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik merk hier ook mijn dalende enthousiasme over het toetsenbord. Eerst heel tevreden (beter dan oude), maar nu last van haperende toetsen e.d.

Het probleem is dat ik mijn MBP nodig heb voor mijn werk en geen weken zonder kan. Maar even kijken hoe het gaat en dan binnen enkele maanden toch maar tijdelijk afscheid nemen.

Over prestaties enkel lof. (2.9Ghz, 1TB, Radeon 460 model). Al mag Adobe wel iets meer haar best doen om haar software te optimaliseren. Poepzakken zijn het.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
cedrix5 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:38:
Apple heeft de security van de cam heel flink verbeterd op de modellen met TouchID.
De webcam op de 2016 modellen zit hardwired aan de Secure Enclave. Hierdoor is het onmogelijk om de webcam in te schakelen zónder de LED te activeren.
Je zult het dus altijd merken als de cam aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:53
Ik overweeg om een nieuwe laptop te kopen en de keuze gaat vallen op een 15" MBP.

Daar zijn zoals bekend twee processoren voor leverbaar, namelijk:

2,7‑GHz quad‑core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,6 GHz, met 8 MB gedeelde L3-cache
Of een 2,9‑GHz quad‑core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,8 GHz, met 8 MB gedeelde L3-cache

De meerprijs van de laatste is €240,--

Maar wat krijg ik daar voor terug? Is het de moeite waard. Volgens mij is de i7 2,7 Ghz geen stumper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:53
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:16:
[...]

Apple heeft de security van de cam heel flink verbeterd op de modellen met TouchID.
De webcam op de 2016 modellen zit hardwired aan de Secure Enclave. Hierdoor is het onmogelijk om de webcam in te schakelen zónder de LED te activeren.
Je zult het dus altijd merken als de cam aangaat.
Ik gebruik het programma Micro Snitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
Onlangs mijn MacBook late 2013 een herinstallatie gegeven.

Ik heb dan ook ineens mijn SSD encryptie op gezet. Ik werk als netwerk engineer en heb soms wel gevoelige data staan. Vreemd dat ik er niet eerder aan dacht.

Voor een nieuwe MacBook ga ik nog even wachten tot aannee zomer, misschien dat ze een update brengen met 32GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
poes schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 06:53:
Ik overweeg om een nieuwe laptop te kopen en de keuze gaat vallen op een 15" MBP.

Daar zijn zoals bekend twee processoren voor leverbaar, namelijk:

2,7‑GHz quad‑core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,6 GHz, met 8 MB gedeelde L3-cache
Of een 2,9‑GHz quad‑core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,8 GHz, met 8 MB gedeelde L3-cache

De meerprijs van de laatste is €240,--

Maar wat krijg ik daar voor terug? Is het de moeite waard. Volgens mij is de i7 2,7 Ghz geen stumper!
Volgens link hieronder zullen de meeste mensen het verschil tussen beide niet opmerken.
http://www.notebookcheck....book-Review.195702.0.html

Een upgrade van de videokaart naar 460 wordt wel weer aangeraden.

[ Voor 3% gewijzigd door willem1509 op 11-03-2017 10:40 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
poes schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 06:54:
[...]

Ik gebruik het programma Micro Snitch.
Jup, die heb ik ook. Die is in de modellen met TouchID voornamelijk nog boeiend voor de microfoon, maar all the same is een laagje extra niet verkeerd. :)
Daarnaast BlockBlock en Little Snitch, zeer waardevolle toevoegingen aan de beveiliging van je Mac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:56
Ik heb de Macbook Pro 13" gisteren ingeleverd ter reparatie. Bij het ontwaken uit de sluimerstand verschenen sinds afgelopen dinsdag steeds donkere horizontale lijnen aan de bovenkant van het scherm. En bij het activeren van TimeMachine zag ik wat verticale lijnen. Een issue met de grafische kaart, zo lijkt het. De Macbook is niet gevallen, oid. Dis ik ben benieuwd hoe dit kan zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik ben er net achtergekomen dat Apple een nieuwe functie aan auto-brightness heeft gekoppeld met de naam "Ambient Light Compensation". Door deze functie kan je scherm behoorlijk flets worden kwa kleur omdat de gammawaarde aangepast wordt.

Door auto-brightness uit te zetten zie je meteen hoe alles weer in het juiste contrast schiet. Kwam er achter omdat de oude 2010 macbook van mijn vriendin betere contrastwaarde had in vergelijking en dat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.

Heeft iemand enig idee hoe ik WEL de auto-brightness kan behouden maar de ambient light compensation uit kan zetten? Google levert me helaas niet veel bruikbaars op voor Sierra.

Het is al goed te zien in de balk van tweakers :) Die rode bovenaan dus. Die neigt iets meer naar roze, als je auto brightness uitzet zie je dat hij naar rood terugkeert. Ik zou niet weten waarom Apple denkt dat we niet willen genieten van de mooie diepe kleuren die het scherm kent. Alles wordt vrij grijs met hun oplossing :(

Onderhand een oplossing gevonden waarin je SIP uit moet schakelen en een bepaald bestand moet renamen , dat zou de gamma-aanpassingen doen voorkomen. Onderhand uitgevoerd en SIP weer ingeschakeld, laat wel even weten of het werkt.

edit: Het werkt! Enige nadeel is dat wanneer je naar de display settings wilt je eerst een tijdje mag wachten op een beachball, waarschijnlijk omdat hij die aangepaste file zoekt. Als je daarmee kan leven ben je op deze manier dus helemaal van de wijzigende gamma-waarden af.

[ Voor 50% gewijzigd door Eduardboon op 14-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Na de laatste beta update kan ik het niet meer wijzigen. Merk nu dat ik voor een raam hele fletse kleuren krijg, auto-brightness uitzetten verbeterd meteen de hele kleurbalans. Bah.

Je kan het goed merken als je je brightness even helemaal laag zet (met auto brightness aan) en daarna de brightness snel op 100 zet, je ziet hoe de gamma dan in tikken wordt aangepast om de brigthness van het scherm te compenseren. Hoe lager de brightness, hoe fletser de kleuren op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd met mijn MacBook dat het scherm erg wazig is wanneer ik he uit slaapstand haal (dus de MacBook open). Ineens is het dan wel scherp. Heeft niet met helderheid te maken.

Het is heel wazig, melkachtig. Iemand een idee of er mee terug gaan? Ga zo in elk geval Apple eens bellen, alleen ben je daar zo een uur mee aan de telefoon...

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:43:
Ik heb de laatste tijd met mijn MacBook dat het scherm erg wazig is wanneer ik he uit slaapstand haal (dus de MacBook open). Ineens is het dan wel scherp. Heeft niet met helderheid te maken.

Het is heel wazig, melkachtig. Iemand een idee of er mee terug gaan? Ga zo in elk geval Apple eens bellen, alleen ben je daar zo een uur mee aan de telefoon...
Dat is hetzelfde probleem als wat ik ervaar. Als je automatische helderheid uitzet ben je er vanaf, maar dan past je scherm zich niet meer aan.

De tweak die ik eerder toegepast heb werkt overigens nog wel op de nieuwste beta (had de verkeerde file eerder aangepast), maar het zorgt voor langere boottijden, vastlopen als je naar de scherminstellingen gaat en nightshift werkt dan ook niet meer.

Dus het beste wat je kan doen is gewoon handmatig je schermhelderheid aanpassen, dan heb je altijd goede kleuren en niet vroegtijdig staar als je naar je laptopscherm kijkt :)

Ik hoop dat iemand een betere oplossing heeft om enkel dat Ambient Light Compensation uit te zetten, want rete-irritant is het wel.

je ziet het inderdaad het vaakst als je je Mac net uit sleep haalt; op het lockscreen staat de functie namelijk niet geactiveerd.

Hieronder een tweetal fotos van het scherm om het probleem goed te illustreren:

Met Auto-brightness (en dus Ambient Light Compensation) aan:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/Foto%2014-03-17%2012%2020%2054.jpg

Met Auto-Brightness (en dus Ambient Light Compensation) uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/Foto%2014-03-17%2012%2021%2000.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Eduardboon op 14-03-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Dat is hetzelfde probleem als wat ik ervaar. Als je automatische helderheid uitzet ben je er vanaf, maar dan past je scherm zich niet meer aan.

De tweak die ik eerder toegepast heb werkt overigens nog wel op de nieuwste beta (had de verkeerde file eerder aangepast), maar het zorgt voor langere boottijden, vastlopen als je naar de scherminstellingen gaat en nightshift werkt dan ook niet meer.

Dus het beste wat je kan doen is gewoon handmatig je schermhelderheid aanpassen, dan heb je altijd goede kleuren en niet vroegtijdig staar als je naar je laptopscherm kijkt :)

Ik hoop dat iemand een betere oplossing heeft om enkel dat Ambient Light Compensation uit te zetten, want rete-irritant is het wel.

je ziet het inderdaad het vaakst als je je Mac net uit sleep haalt; op het lockscreen staat de functie namelijk niet geactiveerd.

Hieronder een tweetal fotos van het scherm om het probleem goed te illustreren:

Met Auto-brightness (en dus Ambient Light Compensation) aan:
[afbeelding]

Met Auto-Brightness (en dus Ambient Light Compensation) uit:
[afbeelding]
Dat is het inderdaad precies! Ligt dus niet aan mijn nieuwe MacBook, maar aan macOS. Hoef ik in elk geval niet naar Apple te bellen, die zullen toch ontkennen dat de bug bestaat. :+

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

En het komt niet door Night Shift?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Quakie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:55:
En het komt niet door Night Shift?
Night shift maakt alles geel, deze functie maakt alles grijs :) Dus daar komt het niet door; Night Shift staat ook uitgeschakeld.

Beide functies werken dan wel weer via dezelfde daemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
THE_BASE schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:43:

Ook ik heb last van dit probleem in combinatie met een 15-inch MacBook Pro late 2016 op macOS 10.12.3. Het probleem treedt vooral op wanneer ik het scherm openklap in fel (zon)licht. Als ik naar Systeemvoorkeuren, Beeldschermen, Beeldscherm en Kleur ga, herstelt het scherm zich. Ik begrijp dat het in de beta's van 10.12.4 nog niet is opgelost?

[ Voor 11% gewijzigd door Gaston op 14-03-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Gastje8 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Ook ik heb last van dit probleem in combinatie met een 15-inch MacBook Pro late 2016 op macOS 10.12.3. Het probleem treedt vooral op wanneer ik het scherm openklap in fel (zon)licht. Als ik naar Systeemvoorkeuren, Beeldschermen, Beeldscherm en Kleur ga, herstelt het scherm zich. Ik begrijp dat het in de beta's van 10.12.4 nog niet is opgelost?
Gaan ze ook niet oplossen. Is een feature. het zou volgens Apple de kleurechtheid moeten garanderen in verschillende lichtsituaties. Helaas is alles wat het hier doet grijs maken. Zelfs als de functie maar een heel klein verschil maakt is het richting grijs. Heb nu auto brightness dus maar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit bestaat al heel lang in OS X (10.5 deed het ook al, net als 10.6). Zodra je naar de kleur tab van de beeldscherminstellingen gaat (soms moet je daar even op het juiste kleurprofiel klikken) herstelt ie zich. Om de een of andere reden kan hij soms niet het goede profiel inladen en gebruikt dan een of ander basis profiel (en daarmee lijkt het alsof er een witte waas over alles heen zit). Ik heb het met name zien gebeuren bij inloggen wanneer hij veel moet laden en bij het switchen naar een andere gebruiker. Die auto brightness is hier niet de oorzaak, eerder de trigger (net als user switching en inloggen).

En voor wie het zich afvraagt: Windows heeft dit probleem ook.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 14-03-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hier net gekeken; als ik naar het tabblad kleur ga blijft het display "melkig, grijs", alsof je staar hebt dus. Alleen auto-brightness uitzetten helpt.

Mijn oude Mac doet dit niet, die ondersteunt toevallig ook geen night shift, dus die zal wel helemaal wel geen automatische contrastaanpassingen doen. Die kan ik dan ook rustig op automatische helderheid laten staan zonder dat mijn kleuren stukgaan.

Ook onder de lamp in huis vind de mac het nodig om het scherm ten alle tijden net een tikje lichter te zetten dan de kleuren daadwerkelijk zijn. Ik ga er niet betrouwbaar foto's op bewerken zo in ieder geval, want op normale schermen komen ze er allemaal raar uit. Tenminste; met auto brightness aan, die staat nu dus uit totdat er (hopelijk) weer een toggle komt voor die andere functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb 10.12.4 beta 6 sinds vandaag draaien en is niet opgelost.

Heb nu maar auto-brightness uitgeschakeld, dat werkt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:05:
Ik heb 10.12.4 beta 6 sinds vandaag draaien en is niet opgelost.

Heb nu maar auto-brightness uitgeschakeld, dat werkt in elk geval.
Ik ben nog wel van plan contact met Apple op te nemen om in ieder geval aan te geven dat ik het jammer vind dat deze functie geforceerd wordt bij het automatisch instellen van helderheid, dat mag wat mij betreft bij backlight blijven en geen boost van donkere kleuren :).

Helemaal leuk is overigens dat je in die grijze toestand je kalibratietool gewoon kan openen en het scherm niet teruggezet wordt naar de basis, wie tijdens zo'n toestand dus kalibreert heeft een enorm scheef scherm :+

Sowieso een aanrader om je scherm te kalibreren met de ingebouwde tool; bij mij klopte er sowieso al vrij weinig van de gamma-waardes, kon steeds gemakkelijk het Apple logo zien in die testrasters. Jammer, want ook dat was op de oude mac out-of-the-box gewoon prima. Dat helpt ook aanzienlijk met de beeldkwaliteit

[ Voor 34% gewijzigd door Eduardboon op 14-03-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
pmdrawde schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:44:
[...]

Vandaag na 2 maanden wachten of software updates de grafische problemen verhelpen weer eens naar de "genius" bar. Ze willen hem enkel innemen, niet swappen of een refund geven terwijl in mijne 1e visit aan de genius bar toegezegd is dat hij zou worden omgeruild als het probleem na een paar maanden bleef. Ik kan de MBP door mijn werkzaamheden geen week missen. Zit je dan met een machine van 3200 euro waar je niet fijn een videotje meer op kan afspelen.

Overigens claimt men bij de genius bar dat er intern geen issues bekend zijn met grafische problemen voor de MBP 2016, iets wat natuurlijk onzin is gezien de reacties op internet.
Zucht, vandaag lijken mn pijltjestoetsen (up & down) het bijna nooit meer te doen tenzij extreem hard de toets wordt ingedrukt. Maar weer eens een afspraak maken in de store en nu eisen dat deze machine die op steeds meer hardware punten faalt wordt omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
pmdrawde schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Zucht, vandaag lijken mn pijltjestoetsen (up & down) het bijna nooit meer te doen tenzij extreem hard de toets wordt ingedrukt.
Twee 15" hier... eentje werkt de "5" toets amper. Bij de andere werkt de R toets matig. Ik heb er eentje naar A-Mac gebracht en toen probeerde het meisje van de technische balie te suggereren dat ik wellicht boven het toetsenbord had gegeten :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eduardboon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:09:
Ik ben nog wel van plan contact met Apple op te nemen om in ieder geval aan te geven dat ik het jammer vind dat deze functie geforceerd wordt bij het automatisch instellen van helderheid, dat mag wat mij betreft bij backlight blijven en geen boost van donkere kleuren :).
Dat gaan ze niet veranderen omdat dit juist gedrag is zoals we dat ook al kennen van de vele kleurkalibratiesystemen. Zodra je de brightness omhoog of omlaag schroeft kloppen je kleuren niet meer en moet je het nodige aanpassen. Dat is exact wat deze functie doet en juist daarom is dit (naast het p3 scherm) ook de reden waarom deze generatie (in theorie) veel beter geschikt is voor fotobewerking.
Helemaal leuk is overigens dat je in die grijze toestand je kalibratietool gewoon kan openen en het scherm niet teruggezet wordt naar de basis, wie tijdens zo'n toestand dus kalibreert heeft een enorm scheef scherm :+
Nee dat heeft ie niet omdat de kalibratie voor exact dat beeld en die omstandigheden plaatsvindt en er met de gevonden bevindingen daarop bijgestuurd wordt zodat je de juiste kleuren krijgt. Zodra je daaraan gaat schuiven moet je heel het kalibratieproces weer opnieuw uitvoeren. Er zijn zat kalibratietools die dit automatisch doen; die meten iedere x tijd en sturen bij (dat noem je ijken en niet kalibreren trouwens).
Sowieso een aanrader om je scherm te kalibreren met de ingebouwde tool; bij mij klopte er sowieso al vrij weinig van de gamma-waardes, kon steeds gemakkelijk het Apple logo zien in die testrasters. Jammer, want ook dat was op de oude mac out-of-the-box gewoon prima. Dat helpt ook aanzienlijk met de beeldkwaliteit
Bij het oplichtende Apple logo is dat altijd het geval geweest omdat deze gebruik maakt van de backlight van het TFT panel. Als je er een zaklamp op richt zul je het zien. Dit is vooral irritant bij het felle licht in de zomer. Met de MacBook en de nieuwe MBP zijn we daar nu van af.

Als ik bovenstaande zo lees krijg ik het idee dat je nogal wat te lezen hebt over kalibreren en kleurmanagement. Het hele idee van kalibratie is namelijk totaal anders als wat jij denkt. X-Rite heeft hier een handig en gratis eBook over: A guide to color management (pdf). Het gaat er bij kalibratie nooit om juistheid of precisie maar juist om voorspelbaarheid (je meet alleen en dat leg je vast zodat je middels een historie kunt afleiden wat het resultaat zal zijn). Bij een ijking gaat het om die voorspelbaarheid en juistheid (je meet en een eventuele afwijking van de standaard corrigeer je).

Dat gezegd hebbende is dit gewoon een of andere bug waarbij de kleurprofiel niet goed wordt toegepast. Zoals gezegd is die bug niet nieuw, wel datgene wat hem nu triggert. Ik zou het dan ook eerder als bug insturen dan een verzoek om deze feature te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
ppl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Dat gaan ze niet veranderen omdat dit juist gedrag is zoals we dat ook al kennen van de vele kleurkalibratiesystemen. Zodra je de brightness omhoog of omlaag schroeft kloppen je kleuren niet meer en moet je het nodige aanpassen. Dat is exact wat deze functie doet en juist daarom is dit (naast het p3 scherm) ook de reden waarom deze generatie (in theorie) veel beter geschikt is voor fotobewerking.

[...]

Nee dat heeft ie niet omdat de kalibratie voor exact dat beeld en die omstandigheden plaatsvindt en er met de gevonden bevindingen daarop bijgestuurd wordt zodat je de juiste kleuren krijgt. Zodra je daaraan gaat schuiven moet je heel het kalibratieproces weer opnieuw uitvoeren. Er zijn zat kalibratietools die dit automatisch doen; die meten iedere x tijd en sturen bij (dat noem je ijken en niet kalibreren trouwens).

[...]

Bij het oplichtende Apple logo is dat altijd het geval geweest omdat deze gebruik maakt van de backlight van het TFT panel. Als je er een zaklamp op richt zul je het zien. Dit is vooral irritant bij het felle licht in de zomer. Met de MacBook en de nieuwe MBP zijn we daar nu van af.

Als ik bovenstaande zo lees krijg ik het idee dat je nogal wat te lezen hebt over kalibreren en kleurmanagement. Het hele idee van kalibratie is namelijk totaal anders als wat jij denkt. X-Rite heeft hier een handig en gratis eBook over: A guide to color management (pdf). Het gaat er bij kalibratie nooit om juistheid of precisie maar juist om voorspelbaarheid (je meet alleen en dat leg je vast zodat je middels een historie kunt afleiden wat het resultaat zal zijn). Bij een ijking gaat het om die voorspelbaarheid en juistheid (je meet en een eventuele afwijking van de standaard corrigeer je).

Dat gezegd hebbende is dit gewoon een of andere bug waarbij de kleurprofiel niet goed wordt toegepast. Zoals gezegd is die bug niet nieuw, wel datgene wat hem nu triggert. Ik zou het dan ook eerder als bug insturen dan een verzoek om deze feature te wijzigen.
Voor mij is het heel simpel; Als ik voor een raam zit dan heb ik geen zwart meer, maar grijs. En ik kan niets met mijn foto's en video's als ik een grijze waas heb. Foto's lijken op andere schermen dan gewoon te donker, ik moet dus auto-brightness uitzetten en dan handmatig een comfortabel niveau kiezen wil ik dat probleem niet hebben.

Oplossing zou simpelweg een toggle zijn waarmee dat uitkan; ik vind het scherm zonder ambient light compensation een stuk mooier; hij maakt ten alle tijde het scherm een tikkie grijzer, ook als er geen licht meer op het scherm valt. De rode balk van tweakers is gewoon niet rood meer. Lijkt me gewoon de bedoeling niet.

Overigens heb ik al een mail uitstaan naar een Senior Advisor, die is al aan het kijken of de optie ook uitkan; hem heb ik dezelfde twee foto's opgestuurd en hij zei ook dat het onwenselijk gedrag van het scherm is. (het oude retina-scherm ziet er gewoon kleurrijker uit, tot zover dan P3 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:52
Even een vraag een de mensen die problemen hebben met het toetsenbord (toetsen die niet goed werken), welke kleur hebben jullie als Macbook?
Space Grey of Silver?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eduardboon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:23:
[Foto's lijken op andere schermen dan gewoon te donker, ik moet dus auto-brightness uitzetten en dan handmatig een comfortabel niveau kiezen wil ik dat probleem niet hebben.
Dat probleem zul je altijd hebben. Een ander heeft z'n scherm niet gekalibreerd, gebruikt een TN panel ipv een IPS panel of juist een OLED, jij hebt 'm alleen op een bepaalde stand gekalibreerd, etc.
Oplossing zou simpelweg een toggle zijn waarmee dat uitkan; ik vind het scherm zonder ambient light compensation een stuk mooier; hij maakt ten alle tijde het scherm een tikkie grijzer, ook als er geen licht meer op het scherm valt. De rode balk van tweakers is gewoon niet rood meer. Lijkt me gewoon de bedoeling niet.
Dat is geen oplossing, dat is een workaround omdat je daarmee de trigger van de bug weghaalt. De echte oplossing is gewoon die bug oplossen zodat je geen uitersten krijgt zoals jij die nu ervaart. Rood moet gewoon rood zijn, ook met het nieuwe scherm en die nieuwe brightness afstelling. Wellicht dat het in jouw geval ook gewoon een defect aan het scherm kan zijn. Maar afwachten wat die Senior Advisor verder doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop. Ik gebruik nu een MBA mid'11 en die begint toch wel traag te worden. Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen voor huis-tuin-en-keuken gebruik: beetje internetten, Excel'en, mailen en af en toe wat foto's kijken en zeer beperkt bewerken, etc.

Vanwege het beperkte gebruik ga ik voor de 'instapper', maar vraag ik mij af of de 300 euro meerprijs het waard is om te kiezen voor:
- 2,9Ghz vs 2,0Ghz dual core
- touchbar

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik heb even met de touchbar gespeeld en het heeft voor mij wel toegevoegde waarde bij het surfen. En kan me zo voorstellen dat het qua restwaarde ook gunstiger is.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@VidaR-9
De snellere cpu en het snellere geheugen is 't waard (naja... niet echt tegen die prijs, maar dat is Apple :P), en als je de touchbar fijn vindt is t mooi meegenomen. TouchID vergroot ook je veiligheid. Je hebt zo te zien niet iets heel krachtigs nodig, maar dat beetje extra maakt wel verschil en maakt hem wat toekomstbestendiger. En ja, meer restwaarde.

Wat dat betreft klinkt t alsof het die €300 wel waar is ja. Heb 't zelf ook betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook niet dat de instapper maar 2 poorten heeft en de Touch Bar versie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Goedemorgen, ik heb mijn laptop (15MBPr) nu een aantal maanden en inmiddels is mijn "Z" toets stuk. Ik moet er bijna op rammen. De "O" begint dezelfde kuren te vertonnen. aankomende woensdag afspraak bij de genius bar. Ben benieuwd. een nieuwe? reparatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:34
VidaR-9 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:58:
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop. Ik gebruik nu een MBA mid'11 en die begint toch wel traag te worden. Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen voor huis-tuin-en-keuken gebruik: beetje internetten, Excel'en, mailen en af en toe wat foto's kijken en zeer beperkt bewerken, etc.

Vanwege het beperkte gebruik ga ik voor de 'instapper', maar vraag ik mij af of de 300 euro meerprijs het waard is om te kiezen voor:
- touchbar

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik heb even met de touchbar gespeeld en het heeft voor mij wel toegevoegde waarde bij het surfen. En kan me zo voorstellen dat het qua restwaarde ook gunstiger is.
Touch bar en 2 extra poorten zijn belangrijkste verschillen.

Geheugen snelheid is niet merkbaar. De processor is in benchmark en testen nauwelijks sneller. Komt omdat de turbo niet heel veel verschilt 3.1 VS 3.00 GHz oid. Mijn MacBook pro NTB zakt bijna nooit onderdelen 2.9GHz. Chip is verder vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Hoe kan ik het beste 4K video's (mov, mp4, mkv) afspelen op mijn MacBook Pro 15" icm de LG 5K Ultrafine? Youtube video's gaat prima, maar zodra ik wat Kodi sample files probeer af te spelen dan stottert het. Heb geprobeerd om de resolutie via de app SwitchResX op native 5K te zetten, maar tevergeefs. Ik heb de volgende apps geprobeerd: Quicktime, VLC, MPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Komt er een nieuwe MacBook Pro?
Op de site staat er "We've got something special in in store for you. Please check soon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Nieuwe iPad 9.7' volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:49
Het vreemde is dat hij het enkel bij de macbook pro pagina heeft. Niet bij de ipads...
EDIT: nvm, moet leren verder klikken

[ Voor 9% gewijzigd door gerre22 op 21-03-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Er zijn dus een reeks nieuwe modellen. Maar wat is er nieuw bij de MacBook Pro? Ik kijk er waarschijnlijk over...
EDIT: gevonden dankzij de OP.

[ Voor 72% gewijzigd door eYaTed op 21-03-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

- touchbar

Ik gebruik een mid'09 - 4GB en er zelf een SSD in gezet en dat is voor huis tuin gebruik ruim voldoende hier. Zit je HDD/SSD misschien vol? Unix OS houdt niet van een volle disk en dan wordt ie wel traag. Want ook met een HHD zou het best vlot moeten werken (alleen opstarten is traag, relatief).
Ik persoonlijk wacht met vervangen tot er een leuk oled scherm inkomt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
Een vraag aan de mensen met het 15 inch model.

Hoe is jullie accu duur onder 10.12.3? ik haal hier 7 a 8 uur op een accu (normaal werk) maar een collega haalt nog niet eens 4 uur. Hij heeft zijn macbook volledig geherinstalleerd maar niks apple geeft aan dat hij opgestuurd mag worden ivm defecte accu....

hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
DeadDevil6210 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:26:

Hoe is jullie accu duur onder 10.12.3? ik haal hier 7 a 8 uur op een accu (normaal werk) maar een collega haalt nog niet eens 4 uur. Hij heeft zijn macbook volledig geherinstalleerd maar niks apple geeft aan dat hij opgestuurd mag worden ivm defecte accu....

hoe is jullie ervaring?
Ik haal gemiddeld 3-4 uur als ik er op werk. Op mijn vorige retina model zonder problemen de 8 uur. Daar ik meer gelezen had over slechte accutijden was ik er van uit gegaan dat ik er maar mee moest leren leven.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DeadDevil6210 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:26:

hoe is jullie ervaring?
Ik haal met mijn 15 zeker wel de 7 a 8 uurtjes. In ieder geval net zoveel als mijn oude 15 inch late 2013. Ik draai wel 10.12.4 beta.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

- touchbar

Je kunt natuurlijk ook voor 1298 euro voor de 2015 gaan :) Ik twijfel tussen dat model en de 2016 instapper. Thuis gebruik ik geen notebook dus het is puur voor werk buiten huis, en dan is het gedoe met USB adapter ook wel een minpunt bij het nieuw model, plus het keyboard dat ik niet lekker vind typen. De snellere CPU weegt ook mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
RWK__ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 03:37:
[...]

Ik haal met mijn 15 zeker wel de 7 a 8 uurtjes. In ieder geval net zoveel als mijn oude 15 inch late 2013. Ik draai wel 10.12.4 beta.
Op de macbook van mijn collega op test die beta software geinstalleerd 10.12.4 b8 en raad is.... accu duur van 8 a 10 uur

Blijkbaar zitten er in 10.12.4 verbeteringen ik ga vanavond mijn macbook thuis de beta update geven kijken of het goed gaat en zelfde resultaat bied. :) BEDANKT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik was het eigenlijk niet van plan, maar ik ben vanwege een goede deal toch overgestapt van de MBP (2015) naar de MBP (2016) met Touch Bar. Moet zeggen dat het een indrukwekkend apparaat is en aanvoelt als een flinke verbetering. Het toetsenbord is zeker even wennen, echter ben ik inmiddels al flink aan het ratelen binnen enkele uren. Minder dan 1600 euro neergeteld voor een splinternieuwe 13-inch MBP, niet verkeerd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NotSoSteady schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:42:
Minder dan 1600 euro neergeteld voor een splinternieuwe 13-inch MBP, niet verkeerd lijkt me.
Waar vind jij een Touch Bar versie onder de 1600 euro?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Exirion schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:53:
[...]

Waar vind jij een Touch Bar versie onder de 1600 euro?
http://www.ebay.nl/itm/12...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Binnen 5 werkdagen geleverd, inclusief eu-stekker.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hmm... goeie prijs inderdaad. Maar je zit dan wel weer als er iets mee is. Ik geef dan toch liever 250 euro meer uit voor een adres in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Exirion schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:07:
[...]

Hmm... goeie prijs inderdaad. Maar je zit dan wel weer als er iets mee is. Ik geef dan toch liever 250 euro meer uit voor een adres in Nederland.
Waarom, gewoon garantie via Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 12:43
Vraagje ik heb een late 2013 13 inch model (i5, 8gb ram, 512 gb ssd). Ik gebruik dit toestel zowel prive als in mn werkomgeving. Ik heb even rondgekeken en kwam tot de constatatie dat er voor dit model 2dehands nog snel 900euro gevraagd wordt. Ik twijfel dit toestel van de hand te doen en een nieuwe 13 inch late 2016 non touch bar te kopen. Model i5,8gb en 256ssd(gebruik niet zoveel schijfruimte) Ik zou dus dik 500euro moeten opleggen maar heb dan wel terug een splinternieuw toestel. Ik vroeg me echter af of dit veel performantie verschil gaat geven? Is het de investering maw waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

woutertjuh88 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 06:42:
Even een vraag een de mensen die problemen hebben met het toetsenbord (toetsen die niet goed werken), welke kleur hebben jullie als Macbook?
Space Grey of Silver?
Waarom is dit relevant?

Overigens weerhouden met name deze keyboard issues me ervan om een 2016-model te kopen. Er zijn veel verhalen van mensen die al meerdere keren hebben omgeruild en steeds weer haperende toetsen krijgen. Nu schijnt de ruimte tussen de toetsen en de behuizing zo krap te zijn dat het kleinste kruimeltje voor problemen kan zorgen. Toch wel een design flaw als je het mij vraagt.

[ Voor 38% gewijzigd door Exirion op 25-03-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rebbelx schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:41:
Vraagje ik heb een late 2013 13 inch model (i5, 8gb ram, 512 gb ssd). Ik gebruik dit toestel zowel prive als in mn werkomgeving. Ik heb even rondgekeken en kwam tot de constatatie dat er voor dit model 2dehands nog snel 900euro gevraagd wordt. Ik twijfel dit toestel van de hand te doen en een nieuwe 13 inch late 2016 non touch bar te kopen. Model i5,8gb en 256ssd(gebruik niet zoveel schijfruimte) Ik zou dus dik 500euro moeten opleggen maar heb dan wel terug een splinternieuw toestel. Ik vroeg me echter af of dit veel performantie verschil gaat geven? Is het de investering maw waard?
In CPU benchmarks is weinig verschil te zien (6360U vs 4258U). De winst zal vooral van de snellere GPU en de veel snellere SSD moeten komen. Het hangt van je gebruik of in hoeverre je dat merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel meer 'future safe' is de 13 inch mbp uit 2016 in vergelijking met de 15 inch mbp uit 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:52
Omdat ik twijfel tussen de zilveren en de grijze.
Nu heb ik het idee uit mijn omgeving dat de grijze er meer last van heeft dan ze zilveren.
Vandaar mijn vraag aan andere gebruikers.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:28
Ik heb een magnetische sleeve gekocht voor mijn macbook, maar heeft die magneet geen negatieve invloed op electronica? Als je bv n magneet naast een tv houdt dan gaat t beeld raar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

superpolm schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:37:
Ik heb een magnetische sleeve gekocht voor mijn macbook, maar heeft die magneet geen negatieve invloed op electronica? Als je bv n magneet naast een tv houdt dan gaat t beeld raar doen.
Ze zouden niet verkocht worden als het kwaad kon :) Notebooks met LCD/OLED schermen en SSD's hebben niks aan boord dat niet tegen een magneetje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:28
Exirion schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Ze zouden niet verkocht worden als het kwaad kon :) Notebooks met LCD/OLED schermen en SSD's hebben niks aan boord dat niet tegen een magneetje kan.
Oke ik geloof je hoor. Maar er worden best dingen verkocht worden die niet goed zijn, die later dan uit de schappen worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en een Macbook Pro 2016 basismodel gekocht, met een USB adapter erbij. Tot zover lijkt het keyboard helemaal in orde en verder is het wel een retestrak ding :) Naast het oude model hebben het scherm, het grote touchpad en de kleur (space grey) de doorslag gegeven. De aanslag van het keyboard zal wennen zijn, maar ik heb er in de praktijk toch meestal een los keyboard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutertjuh88 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:47:
Omdat ik twijfel tussen de zilveren en de grijze.
Nu heb ik het idee uit mijn omgeving dat de grijze er meer last van heeft dan ze zilveren.
Vandaar mijn vraag aan andere gebruikers.
Space grey is de standaard kleur en wordt dan ook meer verkocht dan de zilveren versie. Bijgevolg is dat bij problemen je dan ook meer gevallen van de space grey zult zien dan die van de zilver.
superpolm schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:37:
Er zit al jaar en dag een magnetische sluiting op de Apple notebooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mensen die nog een geschikte sleeve zoeken:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/115680/files/095455451/dbramante1928-laptop-sleeve-14-go-bag-skagen-bruin.jpg

De DBramante1928 Skagen voor 35 euro. Ik had als harde eis dat de binnenkant zacht is, en dat de ritssluiting aan de binnenkant afgeschermd is zodat die niet kan krassen. Opvallend vond ik dat een paar mooie dure sleeves van Incase dat niet hadden, en in reviews wordt daar ook op gewezen. De DBramante1928 voelt van binnen bontachtig en de ritssluiting is netjes afgeschermd. Verder gewoon een mooi afgewerkt ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Exirion schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:33:
Voor mensen die nog een geschikte sleeve zoeken:

[afbeelding]

De DBramante1928 Skagen voor 35 euro. Ik had als harde eis dat de binnenkant zacht is, en dat de ritssluiting aan de binnenkant afgeschermd is zodat die niet kan krassen. Opvallend vond ik dat een paar mooie dure sleeves van Incase dat niet hadden, en in reviews wordt daar ook op gewezen. De DBramante1928 voelt van binnen bontachtig en de ritssluiting is netjes afgeschermd. Verder gewoon een mooi afgewerkt ding :)
Volgens mij hoort dat hier
[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een erg dood topic, maar ok. Als een mod 'm wil moven, prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmhc
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 13:24
remyz schreef op maandag 7 november 2016 @ 17:29:
[...]

Ik heb deze Philips monitor aan mijn nieuwe MBP gehangen. Het duurde even voordat ik hem aan de praat had. Weer typisch voor Philips dat je het complete menu pas ziet als er ook daadwerkelijk beeld op je monitor staat. Anyway, uiteindelijk bleek dat de USB-C aansluiting in de monitor zelf niet de meest fantastische is. Door er aan te rommelen kreeg ik wel beeld. Geluid is crap en ik heb een paar keer gehad dat de USB ethernet die er in zit volgens de Mac wel verbinding had, maar er ging geen verkeer overheen. Na het eruit en erin doen van de UTP-kabel vond de Mac dat de verbinding weg was.

Ondertussen de monitor onder RMA teruggestuurd. Je hoeft maar even de USB-C kabel aan te tikken en het beeld viel al weg. Hopelijk krijg ik een andere die het wel goed doet.

Iemand anders al ervaring met deze monitor in combinatie met de MBP?
Bedankt voor je feedback over deze Philips monitor. Ik ben ook geïnteresseerd in deze monitor voor mijn macbook pro 2016. Heb je inmiddels al een nieuwe monitor gekregen? Zo ja, is je ervaring over deze monitor verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Helaas,

Spacebar heeft alle travel verloren en moet ik meer dan eens aanslaan om geregistreerd te raken. Ook doet de spatiebalk niet meer klikken.

Voor Apple Care geen nieuw iets dus wordt gerepareerd.

Betreft een nog geen 3 maand oude macbook pro 2016 met touchbar 13" + 16gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:53:
Hoeveel meer 'future safe' is de 13 inch mbp uit 2016 in vergelijking met de 15 inch mbp uit 2015?
Als het je gaat om specificaties: qua CPU ga je er sterk op achteruit. De interne GPU is wel een stuk sneller. Al boeit dat natuurlijk nauwelijks als je een dedicated GPU had.

Spec-wise is de nieuwe generatie gewoon niet zo interessant. Er is nauwelijks verbetering. Alleen als de nieuwe formfactor je veel beter bevalt en/of de touch bar je nuttig lijkt is het echt een verbetering.

'Future proof'-heid maakt het qua specs in ieder geval niet uit. Het grootste risico dat je loopt is dat Apple nieuwe versies van MacOS besluit niet meer te releasen voor de 2015, en wel voor de 2016. Tegenwoordig zijn die beslissingen helaas niet meer op hardware gebaseerd, maar volledig arbitrair.
Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste