Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:53
chronoz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:47:
Is er een slimme manier waarbij mijn Mac minder dataverkeer gebruikt met achtergrond-services e.d.?

Ik moet namelijk een week tetheren totdat mijn internet wordt aangesloten.
Of je gebruikt TripMode (https://www.tripmode.ch). Dan kun je per app instellen of ze toegang hebben als je op bepaalde netwerken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Dankje, ik heb geluk gehad. Er was ruimschoots toegang tot wifispots van Ziggo

Anders was ik waarschijnlijk naar een coffeeshop gegaan, al hebben ze er hier niet zoveel als in Engeland. Daar staat op elke hoek echt een Pret-a-Manger, Starbucks, Costa, Caffe Nero. Ik weet niet of Nederlandse coffee shops koffie en wifi aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Bjornson schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:48:
Mijn nieuwe Macbook Pro 2016 (2,9 GHz Intel Core i7, 16 GB, 1TB SSD, AMD Radeon Pro 460 & Intel HD Graphics 530) is met vlagen erg traag. Voelt erg stroperig, vooral bij video werkzaamheden en browsen op het internet. Van editten met Premiere Pro tot een YouTube video kijken in Safari.
Vaak als ik een video in safari full-screen zet, gaat dat gepaard met rare schokkerige beelden/bewegingen.

Tijdens het installeren van software en drivers toen ik de Macbook kocht, is hij 1x vastgelopen. Ik heb het idee dat ie daar niet lekker uitgekomen is. Is dit te testen? Is er een methode om te testen of er ergens rare bestanden zitten die niet compatible zijn en de Macbook traag maken?
Je kunt in activity monitor kijken of er een proces is dat continu ram of cpu gebruikt. Ik had eens samsung software geïnstalleerd die constant 100% of meer cpu gebruikte, hetzelfde met een programma uit het adobe pakket (weet niet meer welke) van een tijdje terug, die is ondertussen wel gepatcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Dennisweb schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:33:
[...]
Ja. Dat heb ik met de letter 'n'. MacBook ligt nu bij Card Services ter reparatie. Zou nu eigenlijk klaar moeten zijn, maar men is nog niet eens begonnen. Dat begint goed. Naar de Apple Store gaan was sneller geweest.
Hi - ik zit tot woensdag in mijn eerste 14 dagen met de machine. De apple store hier heeft het model wat ik heb op voorraad, kan ik dan gewoon naar de Apple store lopen en het product vervangen? Moet ik dan aantonen wat er aan de hand is, en zal ik de computer dan vast helemaal leeghalen? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:23
Sluw schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:23:
[...]

Je kunt in activity monitor kijken of er een proces is dat continu ram of cpu gebruikt. Ik had eens samsung software geïnstalleerd die constant 100% of meer cpu gebruikte, hetzelfde met een programma uit het adobe pakket (weet niet meer welke) van een tijdje terug, die is ondertussen wel gepatcht.
kernal_task is hetgeen vaak bovenaan staat. Bij CPU en geheugen. CPU soms 60% maar zwakt vaak af naar 15%. Geheugen staat nu op 1.29GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Bjornson schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 02:10:
[...]

kernal_task is hetgeen vaak bovenaan staat. Bij CPU en geheugen. CPU soms 60% maar zwakt vaak af naar 15%. Geheugen staat nu op 1.29GB..
Dit zijn normale waarden

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heeft iemand al ervaringen met de screensavrz van Radtech? Zijn zeer dunne doekjes die je op het toetsenbord van je mac kan leggen zodat je scherm daar niet bekrast door raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Eduardboon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:11:
Heeft iemand al ervaringen met de screensavrz van Radtech? Zijn zeer dunne doekjes die je op het toetsenbord van je mac kan leggen zodat je scherm daar niet bekrast door raakt.
Toevallig heb ik er eentje }:O . Ik had er al eentje voor mijn 2011 15" maar sinds vorige week ook voor mijn nieuwe MacBook Pro. Het doekje heeft ongeveer het formaat van je toetsenbord en TouchBar. Sinds ik het gebruik heb ik niet meer die vervelende toets afdrukken op het scherm gezien die ik daarvoor wel had. Voor een super dun en klein doekje een fikse prijs ($23.- incl verzenden geloof ik) maar het is wel erg handig voor het vetvrij en schoonhouden van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
De ruimte tussen het scherm en het toetsenbord is drastisch afgenomen sinds de vorige iteratie macbooks. Radtech zelf had aangegeven dat ze moeite hadden met het maken van een volledig dekkend doekje dat tussen scherm en toetsenbord zou passen zonder teveel tegendruk te geven wanneer de macbook dicht zou worden geklapt. Ben daardoor afgehaakt en neem zelf iedere keer een aparte en grote microvezel doek mee die bedoeld is voor lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik werk met veel plezier op mijn MacBook Pro 2016 15". Heb wel geconstateerd dat deze macbook iets fragieler is dan mijn MacBook Air 2010 11". Het midden van de MacBook Pro is iets doorgebogen en raakt het tafelblad, bij mijn MacBook Air kon ik er altijd nog een aantal A4'tjes onder schuiven als ik aan het typen was. Nu lukt dat na enig gebruik niet meer, nu kan ik nog tot bovenin mijn TouchPad een papiertje er onder schuiven en dan stokt die. Het blijft een fantastisch apparaat non the less :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Pat-Juh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:31:
[...]

Toevallig heb ik er eentje }:O . Ik had er al eentje voor mijn 2011 15" maar sinds vorige week ook voor mijn nieuwe MacBook Pro. Het doekje heeft ongeveer het formaat van je toetsenbord en TouchBar. Sinds ik het gebruik heb ik niet meer die vervelende toets afdrukken op het scherm gezien die ik daarvoor wel had. Voor een super dun en klein doekje een fikse prijs ($23.- incl verzenden geloof ik) maar het is wel erg handig voor het vetvrij en schoonhouden van je scherm.
Heb er inmiddels ook eentje besteld, de verzendkosten zijn vrij ruig inderdaad, maar ik moet toch nog 3 weken op de Mac wachten, dan is het doekje (zwart was nog op voorraad!) er ook wel.

Jouw ervaring is precies waar ik op hoopte; heb vaak toetsenbordstrepen op het scherm gezien en gelukkig ook altijd nog weg kunnen vegen. Maar heb vroeger wel een schermvervanging moeten doen omdat die krassen bleven zitten, na de laatste vervanging in (ik geloof) 2014 geen last meer van gehad :). Kwam er ook pas recentelijk (2 weken terug) achter dat ik mijn scherm had kunnen laten vervangen met een replacement programma, maar wist daar helaas niks vanaf. Niet dat het nodig is op mijn 2012 model; gelukkig nog krasvrij!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

@Ed: geen probleem, daarnaast is het ook handig om altijd een scherm/brillendoekje bij de hand te hebben haha!

Nu misschien te laat maar als er meerdere interesse hebben je kan er een aantal samen bestellen om de kosten te delen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Pat-Juh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:38:
@Ed: geen probleem, daarnaast is het ook handig om altijd een scherm/brillendoekje bij de hand te hebben haha!

Nu misschien te laat maar als er meerdere interesse hebben je kan er een aantal samen bestellen om de kosten te delen ;).
Is ook altijd zo, maar toen ik zag dat zwart meteen verzonden kon worden heb ik meteen besteld; liever zo min mogelijk "naakt" rondlopen na de ervaringen met mijn huidige mac pre-2014. Volgens Apple komt het omdat alles dunner wordt, dus minder ruimte tussen behuizing en scherm. Ook het trackpad schijnt bij sommige mensen krassen op te leveren; een schermvervanging levert dan niks op, behalve een krasvrij scherm, maar zonder nieuwe behuizing komt het wel weer :(. Gelukkig is bij mij alles gewoon vervangen in 2014 omdat ze het zat waren ofzo :+.

Ik bestel eigenlijk ook altijd een BTO/CTO omdat ik het idee heb dat daar betere QC op zit, al kan dat ook een complete placebo zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Eduardboon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Is ook altijd zo, maar toen ik zag dat zwart meteen verzonden kon worden heb ik meteen besteld; liever zo min mogelijk "naakt" rondlopen na de ervaringen met mijn huidige mac pre-2014. Volgens Apple komt het omdat alles dunner wordt, dus minder ruimte tussen behuizing en scherm. Ook het trackpad schijnt bij sommige mensen krassen op te leveren; een schermvervanging levert dan niks op, behalve een krasvrij scherm, maar zonder nieuwe behuizing komt het wel weer :(. Gelukkig is bij mij alles gewoon vervangen in 2014 omdat ze het zat waren ofzo :+.

Ik bestel eigenlijk ook altijd een BTO/CTO omdat ik het idee heb dat daar betere QC op zit, al kan dat ook een complete placebo zijn natuurlijk.
Ik vermoed dat Apple de coating sowieso heeft aangepast, het 2016 model reflecteert minder dan het voorgaande model, zodat deze hier beter tegen bestand hoort te zijn. Alles wordt inderdaad dunner maar als andere merken het kunnen moet Apple het sowieso ook kunnen om een ontwerp te maken wat geen krassen oplevert :+ . De CQ bij CTO modellen is volgens mij niet veel anders dan bij bestellen van reguliere modellen. Ze worden naar mijn weten per batch gemaakt en of die een CTO is of standaard maakt niet uit het is vrijwel dezelfde productielijn. Apple gebruikt geloof ik 3 lijnen om de verschillende GPU's te solderen en daarna kunnen de logicboards geloof ik voor iedere optie gebruikt worden. De CPU en SSD soldeerpinnen zijn geloof ik hetzelfde enkel de chip verschilt die er gesoldeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Pat-Juh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Ik vermoed dat Apple de coating sowieso heeft aangepast, het 2016 model reflecteert minder dan het voorgaande model, zodat deze hier beter tegen bestand hoort te zijn. Alles wordt inderdaad dunner maar als andere merken het kunnen moet Apple het sowieso ook kunnen om een ontwerp te maken wat geen krassen oplevert :+ . De CQ bij CTO modellen is volgens mij niet veel anders dan bij bestellen van reguliere modellen. Ze worden naar mijn weten per batch gemaakt en of die een CTO is of standaard maakt niet uit het is vrijwel dezelfde productielijn. Apple gebruikt geloof ik 3 lijnen om de verschillende GPU's te solderen en daarna kunnen de logicboards geloof ik voor iedere optie gebruikt worden. De CPU en SSD soldeerpinnen zijn geloof ik hetzelfde enkel de chip verschilt die er gesoldeerd wordt.
CPU, SSD en Geheugen wordt met balletjes gesoldeerd als ik het goed heb (al moet je me daar niet op vastpinnen :+)

Heb zelf de 13" besteld, dus neem aan dat er maar 2 lijnen voor zijn (met en zonder "Aanrakingssstrip") Retailer moest mij 4-5 weken vertellen maar hij rekende zelf op 2-3 weken levertijd (net zoals bij Apple). Wel leuk dat je bij sommige retailers te horen krijgt dat hun CTO's in de VS worden gebouwd ipv china, maar vervolgens wel "Assembled in China" op de doos ziet staan. Was destijds erg leuk met de 2012. Verkoper claimde dat dat voor de sier was :+ Maar genoeg OT zo :). Ik ga eens kijken of ik met een doekje op de laptop kan leven binnenkort of dat ik dat zeer irritant ga vinden.

Lees op MacRumors ook dat de batterijproblemen van de touchbar varianten nu gaandeweg aan het verdwijnen zijn met nieuwe software-revisies. Zelfs mensen die zelfs op de 15" nu 12,5 uur kunnen halen. Het juiste moment om in te stappen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:36:
@mataklap retour, geld terug vragen en naar de Apple Store Haarlem, Amsterdam of Den Haag. Voldoende op voorraad :)
Gelukt. Helaas de volgende macbook pro ook een kapotte toets - spacebar blijft klem zitten. Morgen de 4e macbook in 14 dagen..... Pff koop al 15 jaar apple producten dit is wel echt dramatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
mataklap schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:53:
[...]

Gelukt. Helaas de volgende macbook pro ook een kapotte toets - spacebar blijft klem zitten. Morgen de 4e macbook in 14 dagen..... Pff koop al 15 jaar apple producten dit is wel echt dramatisch
Dit soort verhalen maken me altijd angstig. Maar elke Macbook die ik instore heb gebruikt heeft het probleem niet, alsook de Macbook van een vriend niet. Lijkt me wel vrij irritant om een random mushy toets te hebben.

Ik ken het probleem echter wel, ooit een wachtwoord gehad met een i erin, die soms dubbel aansloeg. En ik maar bedenken waarom ik op een andere laptop niet meer in mijn webmail kon komen 8)7

Hopelijk wordt dit goed voor je opgelost! Netjes laten weten dat je dit behoorlijk frustrerend vindt, de laptop nodig hebt en het je veel geld heeft gekost. Apple compenseert dan vaak nog wel wat van de tijd die het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
Eduardboon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Dit soort verhalen maken me altijd angstig. Maar elke Macbook die ik instore heb gebruikt heeft het probleem niet, alsook de Macbook van een vriend niet. Lijkt me wel vrij irritant om een random mushy toets te hebben.

Ik ken het probleem echter wel, ooit een wachtwoord gehad met een i erin, die soms dubbel aansloeg. En ik maar bedenken waarom ik op een andere laptop niet meer in mijn webmail kon komen 8)7

Hopelijk wordt dit goed voor je opgelost! Netjes laten weten dat je dit behoorlijk frustrerend vindt, de laptop nodig hebt en het je veel geld heeft gekost. Apple compenseert dan vaak nog wel wat van de tijd die het kost.
Ja heb vaak dit soort verhalen gelezen maar zelf altijd perfecte apple producten gehad... hopen dat het morgen goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
mataklap schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:03:
[...]

Ja heb vaak dit soort verhalen gelezen maar zelf altijd perfecte apple producten gehad... hopen dat het morgen goed komt
Houd ons op de hoogte! Ik vind het uitermate interessant om dit soort verhalen te volgen. Ik ben zelf een pechvogel die eigenlijk altijd wel een paar keer moet ruilen:

iPhone 3G: Waterschade door een niet goed gedicht kiertje, kosteloos vervangen (hulde!)
MacBook late 2009: Geen problemen (overgenomen van mede-tweaker) Ging bergafwaarts nadat ik deze Mac frisdrank had gevoerd :+ Trackpad ging vrij slecht werken daarna (de rest functioneerde nog prima!)
iPhone 4: Accu werd snel heel slecht, homeknop ging stuk. Kosteloos vervangen
iPhone 4s: Nog slechtere accu dan de 4, zelf verkocht
iPhone 5: Sleep knop kapot, kosteloos vervangen. 2e model had veel ghosting + toenemende verkleuring in het scherm
iPad 2: Tot 2 maal toe dode pixels
iPad 3: 6(!!) keer geruild vanwege meerdere tinten op het scherm
iPad 4: 3 keer geruild vanwege meerdere tinten op het scherm
iPhone 6: Dode pixels, verkleuring op het scherm, kosteloos vervangen
iPad Air: 2 keer geruild vanwege meerdere tinten op het scherm
iPhone 7: 1 keer geruild vanwege geel scherm, maar heb nog ghosting en klein tintverschil. Had gigantische accuproblemen, maar na de laatste update voorbij
MacBook Pro Retina uit 2012: tot 5 keer toe een nieuw scherm vanwege inkrassen toetsenbord en een enkel geval van image retention. Maar na die 5e keer dus geen problemen meer gehad.
Apple Watch Sport (gen0): 1 keer kapotte haptics, 1 keer geleverd met kras en de laatste had BT problemen
Apple Watch gen2: Geen problemen (WOOHOO!)

Zoals je ziet; genoeg wat er fout gaat hier. Ik hoop dus dat mijn toetsenbord geen rare mankementen gaat vertonen :) Ik ben door mijn Donald Duck pechjes dan ook altijd blij mijn portemonnee aan het trekken voor Apple-Care, want dat kan bij mij echt altijd uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Eduardboon op 31-01-2017 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:30

edwinjm

Webdeveloper

Eduardboon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:11:
[...]
Ik ben zelf een pechvogel...

iPad 2: Tot 2 maal toe dode pixels
iPad 3: 6(!!) keer geruild vanwege meerdere tinten op het scherm
iPad 4: 3 keer geruild vanwege meerdere tinten op het scherm
iPhone 6: Dode pixels, verkleuring op het scherm, kosteloos vervangen
iPad Air: 2 keer geruild vanwege meerdere tinten op het scherm
Pechvogel? Of een hardnekkige perfectionist? De meeste mensen zal het niet eens opvallen als het scherm meerdere tinten heeft ;-)

Maar het is je goed recht, hoor. Voor een premium prijs mag je een premium product verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
edwinjm schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:06:
[...]

Pechvogel? Of een hardnekkige perfectionist? De meeste mensen zal het niet eens opvallen als het scherm meerdere tinten heeft ;-)

Maar het is je goed recht, hoor. Voor een premium prijs mag je een premium product verwachten.
Beetje van beide denk ik.

Ik zie helaas meteen als ik een scherm aanzet of de tinten even zijn of niet, vaak loopt de boel van geel naar roze en dat leest gewoon ruk :+.

Verder vind ik inderdaad dat als je 2000 euro aan een laptop uitgeeft het scherm ook wel in sjieke staat mag zijn, bij 800 euro voor een iPad vind ik dat ook inderdaad :) Al is het acceptabeler als het scherm wat verkleuring heeft dan wanneer het toetsenbord vaste toetsen heeft, het zal je shift toets maar zijn in windows... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:
Standaard heeft de 15 isnch nu een amd grafische chip. Erg jammer dat je dus geen goedkopere meer kan krijgen. Inderdaad is de prijs verhoging te hoog. Voor de basis pro betaal je nu 1700. Dit had 1400 moeten zijn en de prijs van de macbook had iets omlaag gemoeten. Helaas houd dit mij nu ook tegen om ooit nog voor een mac te gaan. Hoe mooi het ook allemaal is.
Ook ik ben overgestapt naar Windows-based computers. Inhoud van Apple is meestal aan de magere kant, terwijl je daar 3-4x voor betaald. Belachelijk eigenlijk, als het 1.2x-1.5x zo duurder zou zijn zou ik het nog overwegen maar dan alsnog vanwege OS X kan ik niet alles doen wat wel op Windows kan.

Je ziet het 3199.00 euro, voor de macbook pro 2016, en wat krijg je? 2.7 Ghz.., videokaart.., prijs.......

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:49:
Die prijzen gaan echt nergens meer over. 1700 euro voor een laptop met 2 aansluitingen, maar 8gb ram en een dual coretje :')
Ik heb de macbook pro 2015 versie. Opzich super mooi design, alleen mag er een betere video kaart in. En de prijs omlaag...

Kan je nagaan dat er wordt gezegd dat Apple in 2016 de meeste omzet heeft gemaakt in de geschiedenis van Apple.

Wel ongeveer 5-6x meer dan in de tijd van Steve Jobs. Ik denk dat als Steve Jobs er nog was Apple een veel betere Job deed.

Maar inderdaad, ik vind 1700 al belachelijk voor z'n laptop waarvan schijn bedriegt laatstaan de duurdere modellen waar ik niet eens naar kijk meer.

Ik weet nog dat ik een acer kocht voor 2200 euro, maar daar zat wel een dikke processor in 3.7 Ghz, 16 GB RAM, uitbreidbaar naar 32 GB, met een videokaart van Nvidia 980m(de beste toen), etc.

En dan zie ik het verschil tussen de macbook pro van 3199, en de acer van 2200 knetter hard!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Unbelievabl schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:55:
Ik zit te kijken naar de 13" met Touch Bar maar heb het gevoel dat de 15" meer waar voor het geld is, wat vinden jullie? Als je kijkt naar een 13" met Touch Bar en 16GB Ram zit je al op 2100 euro (onderwijskorting meegerekend), de instap 15" is dan 2400 met snellere processor en GPU.
Ik heb de 13 inch, en ik denk dat de 15inch beter je geld waard is als het tog maar 300 euro duurder is. Groter scherm, mooiere laptop, betere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:49:
Jammer van de prijs inderdaad. Ik kan hem nog wel kopen met studentenkorting waardoor de 15 inch €300,- goedkoper is.
Hoe kom je aan studenten korting? Ik ben namelijk ook nog student en had m'n mbp 2015 zonder korting gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:10:
In juni 2011 mijn MBP 15" 2.2Ghz besteld met matte display met alu 'bezel' waar ik toen (en nog steeds) zo verliefd op was. Kort daarna het geheugen van 4 naar 8 geupgrade en een 256gb ssd erin gezet. Tot op de dag van vandaag presteert hij nog als nieuw, het is een heerlijke machine. De accu zal wellicht volgend jaar vervangen moeten worden, maar verder ben ik er nog erg blij mee.
Maarja stiekem kijk je wel vast uit naar de volgende generatie laptops, mocht hij opeens overlijden of gestolen worden.

Maar helaas zijn de macbooks precies na mijn aanschaf in 2011 enorm neerwaarts gegaan..
Je kunt geen onderdelen meer upgraden, geen mat scherm meer kiezen, Retina vond ik niet perse veel waarde toevoegen, verder marginale updates bij nieuwe generatie's. Nu gaan ze vervelend doen met usb-c poorten, een touch bar die geen waarde toevoegt en belachelijke prijzen..
Waar is die goede oude tijd gebleven?

Hier moeten ze toch super veel klanten mee verliezen?
Het zal nooit bekend worden gemaakt, maar ik gok dat de oude modellen die nu nog te koop zijn veel beter worden verkocht dan de nieuwe..
Nee, blijkt dat Apple in 2016 het meest heeft verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagg schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:06:
Klopt, ik refereer het aan de vorige generatie, niet aan wat de stand van de techniek is.
Klopt ook, ik doe bijna 7y met mijn computer, de prijsstijging zal wel erger zijn dan 1/3.

Er is één ding wel van belang. Ik zie het als een investering. Ik hoef/wil niet elk jaar een nieuwe telefoon of om de twee jaar een nieuwe computer.

Inflatie meegenomen (moet ik narekenen) zal het wel of niet tegen vallen. Ik neem dit soort kosten in overweging met wat ik verdien, je loon/tarief stijgt ook en als je zo lang met een computer kunt doen dan vind ik het rationeel te doen.

Iedereen heeft zo zijn eigen beredenering..
Het punt is, dan betaal je 3-4k voor een laptop waar te weinig rekenkracht in zit vergeleken met de rest waar voor die prijs een rekenkracht in zit die 10x beter is.

Wil je een laptop kopen bij Apple met de rekenkracht van die laptops die 10x beter zijn, dan betaal je in principe aan de hand van dit model van Apple vast ongeveer 10-12k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjansen87 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:35:
Deze apple fan van het eerste uur is ook behoorlijk teleurgesteld, en ik hoor dat een hoop mac gebruikers om me heen nu ook twijfelen (ik werk tussen de pro-users en developers). Ik had dit werkelijk nooit gedacht maar ik heb voor het eerst sinds 2007 weer eens serieus naar de concurrentie gekeken vandaag. Hoewel ik toch werkelijk niet moet denken aan Windows, bloatware, stickers en gammele plastic behuizingen van de concurrentie zijn deze prijzen toch gewoon niet meer te verantwoorden voor werkelijk 0,0 upgrade in specificaties. Ik denk dat ik dat ik mn huidige rMBP voorlopig maar hou, ondanks dat deze nu afgeschreven is.

Huidige rMBP early 2013: 2,7ghz i7, 16GB, 512SSD, €2829
Nieuwe rMBP: 2,7ghz i7, 16GB, 512SSD, €3199

Dat is €400 meer na een kleine 4 jaar voor precies dezelfde specificaties. Ik heb echt geen moeite om 3200 euro voor een laptop neer te leggen die 12+ uur per dag gebruikt wordt, maar dan had ik op z'n minst wel een bump naar 32GB en 1TB verwacht. Leuk die touchbar en ik zie er de meerwaarde wel van in, maar ik weiger weer 3K+ neer te tellen voor een oled schermpje en verder geen enkele concrete vooruitgang.
Maarja, 3-4x meer betalen voor een stukje aluminium is ook niet zo snugger.

En het valt mee, mijn ma heeft nog een samsung s3 die na jaren nog prima werkt en snel is vergeleken met mijn iPhone 4s die traag is vergeleken met de huidige software/technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schandalig, kan niet eens m'n internet kabel aansluiten waar ik voor de macbook pro 2015 al een thunderbolt naar ethernet aansluiting voor moest kopen.

De prijs van Apple is niet meer waard dan de average Windows-based computers en mag van mij apart er 10-30% onderliggen, want 1-2k meer vragen voor een stuk aluminium en design vind ik absurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31
Eduardboon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Ik heb dit probleem ook en ben echt afhankelijk van de MacBook. Mij werd door Card verteld dat de onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn en je daarom minimaal een week levertijd mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Gaan we weer lopen zeuren of de prijs wel of niet te rechtvaardigen is? Daar hebben we ondertussen 30 nieuws items op de frontpage voor.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Take it or leave it zou ik zeggen.

Je kunt nou eenmaal de specs niet 1 op 1 vergelijken. Mijn oude Macbook pro 13" uit 2013 werkte al soepeler dan mijn Windows laptop uit 2012 met i7 16Gb + SSD. Alleen bij reken intensieve taken was de Windows machine in het voordeel en ook nog geen eens heel veel

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,
Aanstaande zondag ben ik van plan een 13 inch met Tb te kopen. Ik gebruik hem enkel voor internetten en tekstverwerken, dus geen super zware dingen. Doe ik dan goed aan om een 8gb 256 GB te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dat gaat perfect hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:18:
Goedemorgen,
Aanstaande zondag ben ik van plan een 13 inch met Tb te kopen. Ik gebruik hem enkel voor internetten en tekstverwerken, dus geen super zware dingen. Doe ik dan goed aan om een 8gb 256 GB te kopen?
Er zijn scholen die beweren dat 16 GB een must is, maar ik heb met mijn iMac met 8 GB 7 jaar kunnen draaien en nooit een limiet gevonden qua geheugen. Indien je ooit meerdere VM's gaat draaien kan het een probleem worden, maar voorlopig zou 8 GB voldoende moeten zijn, zeker met wat je hier beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Ik begrijp ook de hele heisa rond 16GB geheugen niet. Als student in de informatica heb ik 6 jaar rondgelopen met een laptop met 4GB geheugen. Op het eind van de 6 jaar werd 4GB bij intensief gebruik soms toch een beetje krap, maar ik kan me niet herinneren dat het geheugen ooit vol zat. 8GB geheugen voor een laptop is dan ook ruim voldoende, zeker voor de 13" modellen die toch niet krachtig genoeg zijn voor de taken waar je echt veel geheugen nodig hebt.

Toch zijn er heel veel mensen die klagen dat het 15" model meer geheugen nodig heeft dan 16GB. Dan vraag ik mij af wat die mensen met hun laptop doen.... In een modern OS gaat geheugen nooit onbenut, maar 16GB (!!) :') Ik zou zelfs niet weten hoe je zo'n hoeveelheid geheugen volgepompt krijgt al zou ik het proberen. Zelfs met het argument van "meedere virtuele machines" (5 parellelle VM's met 2GB elk?) heb je nog ruim voldoende voor een paar IDE's te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
HuRRaCaNe schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:39:
Ik begrijp ook de hele heisa rond 16GB geheugen niet. Als student in de informatica heb ik 6 jaar rondgelopen met een laptop met 4GB geheugen. Op het eind van de 6 jaar werd 4GB bij intensief gebruik soms toch een beetje krap, maar ik kan me niet herinneren dat het geheugen ooit vol zat. 8GB geheugen voor een laptop is dan ook ruim voldoende, zeker voor de 13" modellen die toch niet krachtig genoeg zijn voor de taken waar je echt veel geheugen nodig hebt.

Toch zijn er heel veel mensen die klagen dat het 15" model meer geheugen nodig heeft dan 16GB. Dan vraag ik mij af wat die mensen met hun laptop doen.... In een modern OS gaat geheugen nooit onbenut, maar 16GB (!!) :') Ik zou zelfs niet weten hoe je zo'n hoeveelheid geheugen volgepompt krijgt al zou ik het proberen. Zelfs met het argument van "meedere virtuele machines" (5 parellelle VM's met 2GB elk?) heb je nog ruim voldoende voor een paar IDE's te draaien :P
Voor mij is 8gb regelmatig echt te weinig. Wanneer ik met photoshop en lightroom werk. Soms bezig met een bestand in photoshop wat zoveel geheugen kost dat photoshop weigert nog iets te doen. Kan het bestand niet eens meer opslaan. Wellicht dat ik aan 16gb genoeg heb, maar 32gb zou wel een optie mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
sweebee schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Voor mij is 8gb regelmatig echt te weinig. Wanneer ik met photoshop en lightroom werk. Soms bezig met een bestand in photoshop wat zoveel geheugen kost dat photoshop weigert nog iets te doen. Kan het bestand niet eens meer opslaan. Wellicht dat ik aan 16gb genoeg heb, maar 32gb zou wel een optie mogen zijn.
Voor zo'n situaties zit er dus 16GB in de 15" modellen, want op een 13" is het toch onbegonnen werk om zo'n grote bestanden te editen. Maar de trade-off tussen 16GB en 32GB is een lagere batterijduur, omdat men dan minder efficiënt geheugen moet gebruiken (efficiënt LPDDR3 RAM is gelimiteerd tot 16GB). Daar heeft apple volgens mij toch de juiste keuze gemaakt om voor 16GB te gaan :)

Volgens mij is de limiterende factor voor photoshop ook gewoon de CPU, welke in elke laptop niet zo spetterend is (tenzij je een desktop met handvat hebt). Als je een document van enkele gigabytes wil bewerken lijkt het mij heel sterk dat het RAM geheugen de bottleneck is, toegegeven dat ik hier geen praktische ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
Het verschilt voor iedereen, heb nu een macbook pro met 16gb en kan in after effects met sommige Red Giant plugins niet renderen omdat er te weinig ram in zit terwijl de rest van de specs prima is. Ook als ik wat Adobe programma's naast elkaar gebruik zit het geheugen snel vol. Ik koop de 2016 macbook pro niet omdat deze geen 32gb heeft en wacht wel op de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wij hebben nu de Macbook Pro van 2017. Maar het valt me op dat de Wifi verbinding er vaak uit ligt. Soms tijdelijk, en soms wat langer, erg irritant.
Dat terwijl de andere laptops en telefoons nergens last van hebben. Iemand anders ook ervaring mee?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bekend fenomeentje... schijnt te maken te hebben met de update naar Sierra.
Ik had er ook last van.. Volledige herinstallatie van MacOS heeft het probleem verholpen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
ReVolpe schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:17:
Bekend fenomeentje... schijnt te maken te hebben met de update naar Sierra.
Ik had er ook last van.. Volledige herinstallatie van MacOS heeft het probleem verholpen.
Maar ik heb geen update gedaan. Het is een 2017 model wat we nog maar net hebben gekocht.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
!null schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Maar ik heb geen update gedaan. Het is een 2017 model wat we nog maar net hebben gekocht.
Heel vervelend natuurlijk, maar een herinstallatie van het OS is wel een hele goede suggestie; lost vaak veel problemen op. Mocht dat niet helpen, dan kan het een hardwarefoutje zijn ergens en kun je er mee terug.

Meteen doen, niet wachten, niet aanzien.

[ Voor 4% gewijzigd door Eduardboon op 01-02-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 03:57:
[...]

Hoe kom je aan studenten korting? Ik ben namelijk ook nog student en had m'n mbp 2015 zonder korting gehaald.
Via deze website van Apple zelf:

http://www.apple.com/nl-edu/shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
edwinjm schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:02:
[...]

USB 3.0-apparaten en kabels kunnen het WiFi signaal verstoren. Zorg ervoor dat je apparaten niet te dicht bij je MBP houdt en dat gebruikte kabels voldoende afgeschermd zijn (dus niet de goedkoopste kabels gebruiken).

Macbook pro retina drops wifi when usb 3.0 stick connected
USB 3.0* Radio Frequency Interference on 2.4 GHz Devices
Lijkt me niet iets dat ooit met software gaat worden opgelost. Zijn er lijsten met devices die géén ellende veroorzaken? Al mijn externe schijven en hubs lijken problemen te geven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

epoman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Lijkt me niet iets dat ooit met software gaat worden opgelost. Zijn er lijsten met devices die géén ellende veroorzaken? Al mijn externe schijven en hubs lijken problemen te geven :'(
Langere kabels gebruiken, zodat je de apparatuur wat verder weg kan leggen :) Vooral apparatuur achter je MBP leggen schijnt problematisch te zijn.

Voor WiFi de 5GHz-band gebruiken zou ook een oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Lag het niet gewoon aan het inpluggen van wat dan ook in de usb-c poort? Zou natuurlijk ook wel heel stom zijn, dan knalt een usb stick je wifi er al uit :+.

Ik lees wel dat het aan de rechterkant van de Mac minder impact heeft dan aan de linkerkant, ook een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vond deze trouwens erg interessant:
https://www.indiegogo.com...b-c-hub-for-macbook-pro#/

Heb eerder zaken gedaan met die lui, maken prima spul.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ik vind 't maar niets dat 'ie zo tegen je MacBook aanschurkt.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:37
Ik zou erg graag zoiets zien als HydraDock (of vergelijkbaar) maar dan met een kabel van een meter, of in ieder geval langer dan er nu te koop is. Daarop in ieder geval ethernet, een paar 'ouderwetse' USB poorten, DP (geen hoge resolutie eisen en de mogelijkheid om te laden. Vooral dat laatste lijkt lastig te zijn, kan iemand me uitleggen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het is niet lastig maar kost extra geld, dus wordt het apparaat duurder én er moet een kabel bij geleverd worden die 5 Ampère kan hebben.

Dit is mijn favoriet: https://www.elgato.com/en/dock/thunderbolt-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:37
winwiz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:04:
Het is niet lastig maar kost extra geld, dus wordt het apparaat duurder én er moet een kabel bij geleverd worden die 5 Ampère kan hebben.
Dat is op een laptop van 3200e ook nog wel te overleven. Onnodig geld uitgeven is een ander verhaal, maar als fatsoenlijke producten hun prijs hebben, dan is dat nu eenmaal zo.
Die kende ik nog niet! Ziet er goed uit en doet precies wat ik zoek _/-\o_
Heb ook goede ervaringen met producten van Elgato in het verleden (de EyeTV heb ik lang gebruikt). Nu hopen dat hij niet over al te lange tijd uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het maakt mij ook niet uit dat zo'n dock wat meer kost. We gaan nu eenmaal voor kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:02
gastje01 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:01:
[...]

[...]

Die kende ik nog niet! Ziet er goed uit en doet precies wat ik zoek _/-\o_
Heb ook goede ervaringen met producten van Elgato in het verleden (de EyeTV heb ik lang gebruikt). Nu hopen dat hij niet over al te lange tijd uit komt.
Die dock is echt ideaal voor thuis! Thanks dat je die deelde.

Ik gebruik de Dell USB-C adapter voor onderweg, werkt echt prima moet ik zeggen. De officiële Apple USB-C naar USB-A laat mn macbook crashen om de een of andere reden, deze werkt echter perfect. Enige nadeel is dat display output geloof ik maar tot 1920x1200 gaat, nooit kunnen testen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
edwinjm schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:03:
[...]

Langere kabels gebruiken, zodat je de apparatuur wat verder weg kan leggen :) Vooral apparatuur achter je MBP leggen schijnt problematisch te zijn.

Voor WiFi de 5GHz-band gebruiken zou ook een oplossing moeten zijn.
Heb zo'n Anker 3-poorts usb-hub, maakt niet uit waar ik 'm neerleg. Inprikken = instant '70s-ervaring. Zal idd maar wat langere (en specifiekere) kabels bestellen om te zien of 't uitmaakt.

Ben op zich wel benieuwd of het met bijvoorbeeld zo'n Samsung T3-ssd wel goed gaat met korte kabels, voel er weinig voor om alles aan kabels van een meter te hangen. Lekker mobiel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik heb een T3 met een eigen USBC - USBC kabel (uit de Apple store) en heb er helemaal geen last mee. Mijn Windows 10 staat er op en start op vanaf de T3. Ik vind het een beetje zonde om de interne SSD te gebruiken en dit is meer dan snel zat

[ Voor 22% gewijzigd door winwiz op 02-02-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

winwiz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:57:
Ik heb een T3 met een eigen USBC - USBC kabel (uit de Apple store) en heb er helemaal geen last mee. Mijn Windows 10 staat er op en start op vanaf de T3. Ik vind het een beetje zonde om de interne SSD te gebruiken en dit is meer dan snel zat
+1. Heb een kabeltje van ongeveer 0,5m. De T3 ligt doorgaans onder de Macbook aangezien ik een Kickflip onder de Macbokm heb zitten :). Gewoon volle snelheid op de wi-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Ascension schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:23:
Heb ook Wifi issues, connectie is soms heel slecht, op dat moment zie ik de ping tijden omhoog schieten:
Probeer dit eens, heeft mij geholpen:

http://osxdaily.com/2015/...lems-mac-os-x-el-capitan/

Bij stap 1 was het bij mij al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Laatst online: 08:35
Borkdude schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:31:
[...]

Probeer dit eens, heeft mij geholpen:

http://osxdaily.com/2015/...lems-mac-os-x-el-capitan/

Bij stap 1 was het bij mij al opgelost.
Toevallig deze week geprobeerd maar lost niks op. Denk dat ik dit weekend een reinstall ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wat is een correct kortingspercentage als je zakelijk een macbook pro koopt ? 13" met 16GB voor de rest base.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tomsworld schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:50:
Wat is een correct kortingspercentage als je zakelijk een macbook pro koopt ? 13" met 16GB voor de rest base.
0%?
Waarom zou je korting krijgen omdat je zakelijk koopt? Je korting is de BTW teruggave, afschrijving en eventueel je investeringsaftrek. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

WhatsappHack schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 03:11:
[...]

0%?
Waarom zou je korting krijgen omdat je zakelijk koopt? Je korting is de BTW teruggave, afschrijving en eventueel je investeringsaftrek. :P
Het is zeker niet ongebruikelijk om als zakelijke gebruiker korting te krijgen.

Dat kan omdat je als zakelijke gebruiker geen consumentenbescherming hebt, alleen de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Sluw schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:12:
Het verschilt voor iedereen, heb nu een macbook pro met 16gb en kan in after effects met sommige Red Giant plugins niet renderen omdat er te weinig ram in zit terwijl de rest van de specs prima is. Ook als ik wat Adobe programma's naast elkaar gebruik zit het geheugen snel vol. Ik koop de 2016 macbook pro niet omdat deze geen 32gb heeft en wacht wel op de volgende.
Ik denk dat je dan nog wel even kunt wachten. Zoals helemaal bovenaan wordt uitgelegd hebben ze bij Apple een keuze gemaakt om een soort RAM te gebruiken welke zuiniger is en maar tot 16GB ondersteund.
Als je meer wilt moet je toch echt naar een concurrent gaan kijken en een mobile workstation aanschaffen. Deze kunnen veelal wel makkelijk 32GB en soms tot 64GB RAM aan. Desnoods in combinatie met een Xeon en je zit echt wel goed voor je Adobe programma's. Natuurlijk is dat ook ietsje prijziger dan een 15" Macbook pro welke al niet goedkoop zijn. :X

Je moet vooral kijken naar wat je nodig hebt en niet kijken naar wat 1 fabrikant aanbied.
Natuurlijk zijn mac's heerljijke computers. Gebruik een MBP 13" als privé machine maar door het max ondersteunde RAM heb ik voor werk doeleinden een andere laptop aangeschaft welke wel aan alle eisen voldeed. Ja dat is dan met Windows en Red hat Linux (dualboot) Werkt super. Goede rugtas en je merkt niet eens dat die laptop ruim een kilo zwaarder is dan een 15". Misschien komt dat ook omdat ik toch al hikings doe met rugzakken. maar prima doenbaar.

Ik hoop ook dat Apple daar ook weer eens werk van maakt. Meer RAM en misschien Xeon. Al wil ik dan het prijskaartje niet zien. denk dat ze dan boven Dell/Lenovo en HP komen te zitten ;(

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat je dan nog wel even kunt wachten. Zoals helemaal bovenaan wordt uitgelegd hebben ze bij Apple een keuze gemaakt om een soort RAM te gebruiken welke zuiniger is en maar tot 16GB ondersteund.
Als je meer wilt moet je toch echt naar een concurrent gaan kijken en een mobile workstation aanschaffen. Deze kunnen veelal wel makkelijk 32GB en soms tot 64GB RAM aan. Desnoods in combinatie met een Xeon en je zit echt wel goed voor je Adobe programma's. Natuurlijk is dat ook ietsje prijziger dan een 15" Macbook pro welke al niet goedkoop zijn. :X

Je moet vooral kijken naar wat je nodig hebt en niet kijken naar wat 1 fabrikant aanbied.
Natuurlijk zijn mac's heerljijke computers. Gebruik een MBP 13" als privé machine maar door het max ondersteunde RAM heb ik voor werk doeleinden een andere laptop aangeschaft welke wel aan alle eisen voldeed. Ja dat is dan met Windows en Red hat Linux (dualboot) Werkt super. Goede rugtas en je merkt niet eens dat die laptop ruim een kilo zwaarder is dan een 15". Misschien komt dat ook omdat ik toch al hikings doe met rugzakken. maar prima doenbaar.

Ik hoop ook dat Apple daar ook weer eens werk van maakt. Meer RAM en misschien Xeon. Al wil ik dan het prijskaartje niet zien. denk dat ze dan boven Dell/Lenovo en HP komen te zitten ;(
Ja zit er inderdaad naar te kijken. Heb geen zin om naar windows te gaan, linux is gezien verschillende software geen optie. Er zijn wel geruchten dat er later dit jaar een macbook met 32gb komt. Zal wel weer super duur zijn.
New 15-Inch MacBook Pro With Kaby Lake and 32GB of Desktop-Class RAM Coming Later This Year
macrumors artikel

Nog een quote van meester Apple geruchtenverspreider Ming-Chi Kuo
The new MacBook to be launched in 2H17 may support 32GB DRAM, eventually attracting more core users; this depends on whether or not Intel ships Cannonlake CPU on time in 2017, which features 15-25% less power consumption of LPDDR 4, versus the existing LPDDR 3. If Cannonlake doesn’t enter mass production as expected, the new models launched in 2H17 will adopt Coffee Lake, which continues to adopt LPDDR 3, and maximum DRAM support will also remain unchanged at 16GB.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluw op 03-02-2017 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Dat zou inderdaad interessant zijn. Maar: eerst zien dan geloven :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Card Services kan geen nieuwe topcase binnenkrijgen voor mijn MacBook. Apple zelf heeft hem ook niet leverbaar. Met andere woorden: de komende weken zit ik zonder MacBook.

Ik heb het bij Apple uitgelegd dat ik chronisch ziek ben, maar de medewerker komt niet verder dan: "Ik kan u niet helpen." Als ik de situatie dan nog eens uitleg, dat flikkert men gewoon de hoorn erop. Ik ben goed ziek van Apple.

Als ik een nieuwe MacBook koop, heb ik 'm maandag in huis. Maar een onderdeel vervangen, dat gaat dik een maand duren. Ik heb die laptop nodig voor mijn werk en studie. Maar daar heeft Apple geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
edwinjm schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:47:
[...]
Het is zeker niet ongebruikelijk om als zakelijke gebruiker korting te krijgen.

Dat kan omdat je als zakelijke gebruiker geen consumentenbescherming hebt, alleen de fabrieksgarantie.
Inderdaad. Apple heeft in elke store business team leden, daar kun je je bedrijf aanmelden. Als je ook meer ondersteuning wilt kun je je (tegen betaling) aanmelden voor Joint Venture. Dan krijg je ook een ruil laptop mee, kun je cursussen voor je bedrijf samenstellen etc. Maar grootste voordeel vind ik dat je eigenlijk altijd direct terecht kunt voor een afspraak, om iets om te ruilen of te laten repareren.

Korting is bij laptops 6-10%, bij accessoires (zowel van Apple als derden) vaak nog meer. Op iPhones krijg je vrijwel geen korting. Hoe meer je bij Apple direct koopt, hoe hoger je korting.

Lastig is dat je bij online bestellen de korting niet krijgt. Je zult moeten bellen of mailen met het business team voor een offerte, of langsgaan in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Zou het? Heb nu een andere sleeve die voor de "nieuwe" rMBP 15" was volgens A-Mac. Vervolgens gewoon een sleeve van de oude variant gekregen die heel wat groter is dan mijn MBP -_-
Iemand al een hoes gevonden die goed bij de nieuwe 15" past? Mijn hoes voor het vorige model past wel, maar is toch wat te ruim, voor zover ik kan zien is er na ruim 2 maanden nog niemand die een hoes verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
StephaN900 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:03:
[...]

Iemand al een hoes gevonden die goed bij de nieuwe 15" past? Mijn hoes voor het vorige model past wel, maar is toch wat te ruim, voor zover ik kan zien is er na ruim 2 maanden nog niemand die een hoes verkoopt?
Ik kan er wel een voor je maken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:39
[...]

http://www.pack-smooch.co...ook-pro-15-touch-bar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog steeds niet hier. Heb er al een paar geprobeerd, maar ze zijn te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Laatst online: 08:35
Mijn Wifi problemen lijken opgelost na een herinstallatie over mijn huidige OS heen met behoud van alle bestanden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
WhatsappHack schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 03:11:
[...]

0%?
Als je belt met Apple om je zakelijke bestelling te plaatsen krijg je gelijk 10% korting. Als je besteld via de website betaal je de volle mep.
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Nog steeds niet hier. Heb er al een paar geprobeerd, maar ze zijn te groot.
Ik heb die PackSmooth die hierboven vermeld staat, zit er als een maatpak omheen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:24:
[...]

Als je belt met Apple om je zakelijke bestelling te plaatsen krijg je gelijk 10% korting. Als je besteld via de website betaal je de volle mep.

[...]

Ik heb die PackSmooth die hierboven vermeld staat, zit er als een maatpak omheen.
Beetje prijzig. Is het dat bedrag waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Ik vind van wel,....prijzig maar kwaliteit.
(net als de MacBook zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Net als Smoken. Ik vind van wel. Het zit niet alleen als een maatpak, het heeft de kwaliteit van een maatpak en zorgt voor een goede bescherming van een ook prijzige laptop.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Ik had vanochtend wel last van een vervelende bug. Ik deed mijn laptop open (hij was +10 uur dicht geweest) en hoefde niet in te loggen of TouchID te gebruiken om hem te gebruiken terwijl ik dat normaal wel moet doen. Niet helemaal de bedoeling lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
[...]

Ik heb er een van Harber die past er precies omheen en het materiaal is super. Niet van die plastic meuk ;)
https://www.harberlondon.com/collections/macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
The Unbelievabl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:51:
Ik had vanochtend wel last van een vervelende bug. Ik deed mijn laptop open (hij was +10 uur dicht geweest) en hoefde niet in te loggen of TouchID te gebruiken om hem te gebruiken terwijl ik dat normaal wel moet doen. Niet helemaal de bedoeling lijkt me.
Ik had vorige week iets soortgelijks raars. Mijn laptop schakelde zichzelf uit omdat de accu leeg was, na aan de stroom hangen en weer opstarten moest ik wachtwoord invoeren omdat mijn vingerafdrukken allemaal weg waren. Die moest ik dus opnieuw registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
Eduardboon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:11:
[...]

Houd ons op de hoogte! Ik vind het uitermate interessant om dit soort verhalen te volgen. Ik ben zelf een pechvogel die eigenlijk altijd wel een paar keer moet ruilen:
Heb een nieuwe gekregen van Apple in store: lijkt na 3 dagen gebruik geen mankement te hebben. Wel na al dat gedoe voor het eerst van mn leven Apple Care kopen, dus apple heeft er toch nog wat aan overgehouden na 4 kapotte macbook pro's ;)

Over het algemeen wel tevreden over de nieuwe pro. Vind het toetsenbord erg nice en snel typen. Er zitten wel nog veel grafische glitches... in safari, filmpjes afspelen, kleine haperingen etc. die ik bij mijn vorige mac niet had. Hoop dat het opgelost wordt met updates. En hoef ook vaak helemaal geen wachtwoord in te voeren als hij op sleepstand heeft gestaan zoals hierboven wordt beschreven!

Nu moet er nog een sleeve op maat uitkomen....

[ Voor 6% gewijzigd door mataklap op 04-02-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Nog eens iets wat me opvalt: zoeken in de adresbalk lijkt ook echt niet lekker soepel te gaan. De balk wordt ongeveer voor een centimer blauw, en dan blijft ie even hangen voordat de zoekopdracht echt plaatsvindt. Herkenbaar?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Dennisweb schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:14:
Met andere woorden: de komende weken zit ik zonder MacBook.
(...)
Ik heb die laptop nodig voor mijn werk en studie. Maar daar heeft Apple geen boodschap aan.
:D Wat had je dan verwacht? Kussie-kroel, aai over je bol en gratis een nieuwe laptop voor een maand?

Er is naar mijn weten geen enkele leverancier die jou tijdens een reparatie een andere laptop geeft. Tenzij je zakelijk een Dell koopt, en daarbij NBD = Next Business Day service bij besteld (incl. bijbehorend kostenplaatje).

Ik snap ook wel dat men de hoorn er op gooit. Wat denk je te bereiken met het nog een keer uitleggen? Het is gewoon geen service die men aanbiedt.

Begrijp me niet verkeerd, super vervelend als je laptop er mee kapt. Ik heb vorig weekend ook een kapotte laptop gehad. Iedereen weet dat dit kan gebeuren, en net als jij heb ik m'n laptop keihard nodig. En voor dit soort gevallen heb ik dus een spaarrekening aangelegd. Dus heb ik zondag meteen een nieuwe MacBook gekocht, Time Machine backup teruggezet en maandag kon ik weer aan het werk.

Niet zeuren dus, en kijken naar een praktische oplossing. Als je spaarrekening niet toereikend is voor een nieuwe, zou ik eens in Vraag & Aanbod kijken of er een tweedehands MacBook te koop is. Dan ga je die halen en zet je direct je backup terug, en dan ga je verder met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
cerberusss schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:28:
[...]

:D Wat had je dan verwacht? Kussie-kroel, aai over je bol en gratis een nieuwe laptop voor een maand?

Er is naar mijn weten geen enkele leverancier die jou tijdens een reparatie een andere laptop geeft. Tenzij je zakelijk een Dell koopt, en daarbij NBD = Next Business Day service bij besteld (incl. bijbehorend kostenplaatje).

Ik snap ook wel dat men de hoorn er op gooit. Wat denk je te bereiken met het nog een keer uitleggen? Het is gewoon geen service die men aanbiedt.

Begrijp me niet verkeerd, super vervelend als je laptop er mee kapt. Ik heb vorig weekend ook een kapotte laptop gehad. Iedereen weet dat dit kan gebeuren, en net als jij heb ik m'n laptop keihard nodig. En voor dit soort gevallen heb ik dus een spaarrekening aangelegd. Dus heb ik zondag meteen een nieuwe MacBook gekocht, Time Machine backup teruggezet en maandag kon ik weer aan het werk.

Niet zeuren dus, en kijken naar een praktische oplossing. Als je spaarrekening niet toereikend is voor een nieuwe, zou ik eens in Vraag & Aanbod kijken of er een tweedehands MacBook te koop is. Dan ga je die halen en zet je direct je backup terug, en dan ga je verder met je leven.
Nee. Ik had eigenlijk gehoopt op een mogelijkheid om om te ruilen of het proces iets te versnellen. Aan je reactie te lezen had je dat nog niet verzonnen.

Maar zal ik zelf de baas blijven over mijn portemonnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Dennisweb schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:32:
Nee. Ik had eigenlijk gehoopt op een mogelijkheid om om te ruilen of het proces iets te versnellen. Aan je reactie te lezen had je dat nog niet verzonnen.
Dat is heel ongebruikelijk. Wellicht dat het hier iemand ooit is overkomen, maar het is echt heel ongebruikelijk. Dit niveau van service spreek je vrijwel altijd, voor elk producttype, van tevoren af. Of je betaalt er dik voor.

Wasmachine: monteur komt, duur en je betaalt voorrijkosten.
CV-ketel: gebruikelijk is dat je hier een onderhoudsabonnement voor sluit.
Auto: een enkele garage biedt inderdaad aan dat je een klein auto'tje meekrijgt. Maar ik moest in het verleden m'n garage erop wijzen dat ze verplicht waren om vervangend vervoer te regelen i.v.m. duur leasecontract.
Maar zal ik zelf de baas blijven over mijn portemonnee?
Uiteraard, jij bent de baas. Ik reik (als enige tot nu toe) een oplossing aan.
Edit: 16 reacties. Niet serieus nemen, dus
:? Dit is een hele oude account, 328 reacties in meer dan 80 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
cerberusss schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:39:
[...]

Dat is heel ongebruikelijk. Wellicht dat het hier iemand ooit is overkomen, maar het is echt heel ongebruikelijk. Dit niveau van service spreek je vrijwel altijd, voor elk producttype, van tevoren af. Of je betaalt er dik voor.

Wasmachine: monteur komt, duur en je betaalt voorrijkosten.
CV-ketel: gebruikelijk is dat je hier een onderhoudsabonnement voor sluit.
Auto: een enkele garage biedt inderdaad aan dat je een klein auto'tje meekrijgt. Maar ik moest in het verleden m'n garage erop wijzen dat ze verplicht waren om vervangend vervoer te regelen i.v.m. duur leasecontract.

[...]

Uiteraard, jij bent de baas. Ik reik (als enige tot nu toe) een oplossing aan.

[...]

:? Dit is een hele oude account, 328 reacties in meer dan 80 topics.
Jouw oplossing is wel een he-le dure. Zeker als je student bent. Nu voel ik 'm aankomen: "Waarom koop je Apple als je dat toch niet kunt betalen?"

Stel: ik koop eenzelfde machine. Waar laat ik dan de andere, gerepareerde machine? Verkopen met 300 verlies?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 04-02-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Dennisweb schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:42:
[...]

Jouw oplossing is wel een he-le dure. Zeker als je student bent. Nu voel ik 'm aankomen: "Waarom koop je Apple als je dat toch niet kunt betalen?"
Het kan ook als volgt:
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=2010+macbook+ssd

Ik heb net zitten googlen voor huren, maar daar vraagt men forse bedragen voor (>300 euro per maand). Goedkoper om zelf een oud lappie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
cerberusss schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Het kan ook als volgt:
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=2010+macbook+ssd

Ik heb net zitten googlen voor huren, maar daar vraagt men forse bedragen voor (>300 euro per maand). Goedkoper om zelf een oud lappie te kopen.
Bedankt voor de tip! Ik wist nog niet hoe je op Tweakers moet zoeken. Ik ga meteen een reserve iMac, MacBook, iPad, iPhone en Airpods aanschaffen.

Ik doel er meer op dat Card belooft om binnen 5 dagen dat ding te repareren en de belofte niet waarmaakt. Apple geeft aan dat onderdelen bestellen max 2 weken duurt. Card geeft aan niet te weten wanneer de onderdelen binnenkomen. Snap je het nu? Er zitten nogal wat discrepanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Dennisweb schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:53:
Ik doel er meer op dat Card belooft om binnen 5 dagen dat ding te repareren en de belofte niet waarmaakt. Apple geeft aan dat onderdelen bestellen max 2 weken duurt.
Yep, ik heb zelf matige ervaringen met Card (Utrecht, niet Zwolle). Zodanig dat ik er niet meer terug ga. Ik snap ook niet dat ze zoiets durven beweren, want de nieuwe MacBooks zijn nog steeds slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
cerberusss schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Yep, ik heb zelf matige ervaringen met Card (Utrecht, niet Zwolle). Zodanig dat ik er niet meer terug ga. Ik snap ook niet dat ze zoiets durven beweren, want de nieuwe MacBooks zijn nog steeds slecht leverbaar.
De MacBook Pro die ik gekozen had is al dinsdag 7 februari leverbaar. ;) Ik had Card gekozen omdat ik goede ervaringen met ze had voor de reparatie van mijn iMac. Maar Apple geeft dus aan dat als de reparatie langer dan drie weken duurt, ik wel in aanmerking kom voor een passende oplossing.

Probleem is even: CARD heeft de MacBook 5 dagen later aangemeld voor reparatie dan ze hem binnen hadden. Zijn later aan de reparatie begonnen want er was iemand ziek op de reparatieafdeling (bestaat die afdeling maar uit 1 of 2 perso(o)n(en), dan? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:09
Ik ben zeer tevreden over mijn macbook pro 13" (4-ports) :)

Batterijduur is prima, toetsenbord is even wennen maar typt veel beter dan mijn oude msi laptop, en de resolutie is hoog waardoor alles lekker scherp oogt :)

Ik zit nu te kijken om thuis een bureau in te richten waar ik mijn macbook op aan kan sluiten, naast dat mijn huidige pc er ook mee overweg kan, dus ik zoek twee monitoren die door zowel de macbook als mijn pc aangestuurd kunnen worden.

Toetsenbord en muis is niet zo heel interessant, want dat valt wel op te lossen met een bluetooth setje.

De monitoren wil ik graag in een dual setup hebben, met 4k resolutie en displayport + usb-c aansluiting. Als ik hier op filter in de pricewatch, komt de volgende naar boven toe.
pricewatch: LG 27UD88-W Zilver
Volgens mij kan de macbook pro toch 2 van deze schermen op volle resolutie aansturen? Ik weet dat twee poorten op halve snelheid draaien bij de touchbar versie, maar de andere poorten moeten dit wel redden toch?

Edit ja dus
https://9to5mac.com/2016/...uirements-4k-5k-adapters/

[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 05-02-2017 21:53 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster!
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 23:16
Beerkeeper schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:31:
Ik ben zeer tevreden over mijn macbook pro 13" (4-ports) :)

Batterijduur is prima, toetsenbord is even wennen maar typt veel beter dan mijn oude msi laptop, en de resolutie is hoog waardoor alles lekker scherp oogt :)

Ik zit nu te kijken om thuis een bureau in te richten waar ik mijn macbook op aan kan sluiten, naast dat mijn huidige pc er ook mee overweg kan, dus ik zoek twee monitoren die door zowel de macbook als mijn pc aangestuurd kunnen worden.

Toetsenbord en muis is niet zo heel interessant, want dat valt wel op te lossen met een bluetooth setje.

De monitoren wil ik graag in een dual setup hebben, met 4k resolutie en displayport + usb-c aansluiting. Als ik hier op filter in de pricewatch, komt de volgende naar boven toe.
pricewatch: LG 27UD88-W Zilver
Volgens mij kan de macbook pro toch 2 van deze schermen op volle resolutie aansturen? Ik weet dat twee poorten op halve snelheid draaien bij de touchbar versie, maar de andere poorten moeten dit wel redden toch?
Ja dat kan, twee stuks op 60Hz. Mooi scherm, ben er zelf naar aan het kijken. Alleen nog slecht leverbaar via de bekende Nederlandse webshops:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:22
jwtje schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb er een van Harber die past er precies omheen en het materiaal is super. Niet van die plastic meuk ;)
https://www.harberlondon.com/collections/macbook
Heb hem ook. Prachtige sleeve! Ik kan hem iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Vandaag gebeld door Card. Het onderdeel voor de nieuwe MacBook is voorlopig niet leverbaar (gaat ruim een maand duren). Daarom is besloten om de MacBook om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Erg blij mee, want dan kan ik straks ook weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Iliares schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:35:
[...]

Heb hem ook. Prachtige sleeve! Ik kan hem iedereen aanraden.
Vorige week de mijne binnen gekregen van Waterfield Designs uit San Francisco:

https://www.sfbags.com/co...ts/maxwell-macbook-sleeve

Behoorlijk aan de prijs maar echt van super kwaliteit, magnetische sluiting en speciaal gemaakt voor de nieuwe MBP modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Dennisweb schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:56:
Vandaag gebeld door Card. Het onderdeel voor de nieuwe MacBook is voorlopig niet leverbaar (gaat ruim een maand duren). Daarom is besloten om de MacBook om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Erg blij mee, want dan kan ik straks ook weer verder!
Dat is gewoon prima! Zie ik ze bij Harmony niet doen, daar krijg ik altijd te horen dat er zelf schade aan een apparaat is gemaakt of waterschade oid, zelfs als het om een iPad gaat die letterlijk met plastic er nog om ingeleverd is vanwege oneffen kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Eduardboon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:33:
[...]

Dat is gewoon prima! Zie ik ze bij Harmony niet doen, daar krijg ik altijd te horen dat er zelf schade aan een apparaat is gemaakt of waterschade oid, zelfs als het om een iPad gaat die letterlijk met plastic er nog om ingeleverd is vanwege oneffen kleuren.
Harmony heeft de afgelopen jaren onder iCentre verschillende keren mijn MacBook gerepareerd. Dat is altijd onder garantie gebeurd. Eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Card ruilt 'm ook niet zelf om. Dat doet Apple. Card heeft er wel bij geholpen door een escalatie te beginnen. Waarom deze keer dan naar Card? iCentre had van tevoren geen zicht op de reparatietijd. Card kon dat wel, maar mijn reparatie liep buiten hun aangegeven tijd. Echt heel fijn dat het zo wordt opgelost.

Binnenkort kan ik eindelijk weer fatsoenlijk werken op mijn eigen MacBook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Heel tevreden met deze sleeve:

https://www.mujjo.com/13-inch-macbook-folio-sleeve-tan

Iets groter dan de macbook zelf maar dan vind ik wel fijn omdat er ook de ruimte is voor visitekaartjes papier en een muis (in aparte vakjes) heb puur voor deze gekozen omdat mijn ipad en telefoon de zelfde cover heeft van hetzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:56
Shadow343 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:11:
Heel tevreden met deze sleeve:

https://www.mujjo.com/13-inch-macbook-folio-sleeve-tan

Iets groter dan de macbook zelf maar dan vind ik wel fijn omdat er ook de ruimte is voor visitekaartjes papier en een muis (in aparte vakjes) heb puur voor deze gekozen omdat mijn ipad en telefoon de zelfde cover heeft van hetzelfde merk.
Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde zojuist mijn nieuwe mbp 15 met touchbar in gebruik nemen maar het scherm blijft zwart. Aan de oplader lichten bij het aanraken van toetsen wel de basis touchbar functies op en hoor ik een keuze menu voor taalinstellingen maar ik zie niks op het beeldscherm zelf.

Enig idee wat dit veroorzaakt en hoe ik het verhelp?

Of is het handig om m direct te retourneren?
Heb voor dit bedrag geen zin in een heel reparatietraject.

Het is mijn eerste macbook dus ms doe ik iets heel simpels verkeerd maar het scherm werkte eerder vandaag wel, kon toen de installatie niet afronden ivm tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Forceer hem eens helemaal uit en zet hem weer aan. Je moet minimaal een Appeltje zien. Anders even naar recovery mode https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Pagina: 1 ... 26 ... 54 Laatste