Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 14:29
chronoz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:07:
Ik zoek een applicatie om pincodes in te bewaren en KeePass crasht, ondanks dat ik beide dependencies geinstalleerd heb.

Iemand aanrader voor een andere applicatie?

Lastpass gebruik ik al, maar is meer geschikt voor browserwachtwoorden en niet voor pincodes volgens mij.
Ik zou voor 1Password gaan. Perfecte integratie met de Mac! Oorspronkelijk Mac only, echter hebben ze tegenwoordig ook een windows versie.
Ik gebruik de Mac versie op al mijn macs, de 1Password 'kluis' deel ik via het netwerk. Zodat hij met alle macs synchroniseert (kan ook via dropbox etc, maar ik heb het liever zelf in beheer).
Daarnaast kan je perfect via WiFi met de iOS versie syncen.

Het is een betaalde app, maar wel 1 van de beste! :)
https://1password.com

edit; Ik zie een aantal ook keychain aanraden. Ik heb bewust niet hiervoor gekozen, om ook weer niet te afhankelijk te worden van apple!
Maar dit is meer een persoonlijke keuze uiteraard

[ Voor 9% gewijzigd door Onno_Devine op 22-01-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Goede tip. Wat betaal je? Eenmalig of maandelijks? Prijs inclusief ondersteuning voor meerder Macs, iPhone en iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb eenmalig € 40 betaald als ik het mij goed herinner. Nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
chronoz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Goede tip. Wat betaal je? Eenmalig of maandelijks? Prijs inclusief ondersteuning voor meerder Macs, iPhone en iPad?
Ze hebben sinds kort een subscription model (waarbij je dus alle platformen krijgt + toegang tot hun sync), maar je kan de apps ook (per platform los, volgens mij iOS & Mac iets van 60 EUR?) aanschaffen, waar je dan de sync of via Dropbox doet of via iCloud.

Er is zelfs een app voor de Windows & Android!

En tip: de podcast MacPowerUsers (MPU) wordt regelmatig gesponsored door hun, misschien hebben zij een kortingscode? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 22-01-2017 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ryur schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:39:
[...]
Er is zelfs een app voor de Windows & Android!
Ze hebben zelfs een eigen website waar ze hun prijsmodel uitleggen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:39
fsfikke schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Ze hebben zelfs een eigen website waar ze hun prijsmodel uitleggen :p
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 14:29
chronoz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Dacht 40 euro voor de mac applicatie. Heb hem via de AppStore aangeschaft net als de iOS versie (7,99).
Ik ben zelf niet zo van een app op abonnement basis 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegenwoordig is het een kleine 65 euro voor de losse OS X applicatie. Bij de abonnementen krijg je deze er gratis bij. Het staat weliswaar op hun website maar het is niet heel erg handig uitgelegd.

De losse applicatie kan met iOS clients syncen via de ingebouwde sync server (in de options is dat de WLAN server) en syncen met andere Macs kan via iCloud, Dropbox (wat ze nog steeds aanraden) of een map (waarna je dan zelf de sync methode kiest, bijv. rsync). De cloud opties op 1Password.com hebben een betere sync, dat gebeurd allemaal automatisch tussen alle clients. Nadeel is wel dat je dan ook je data in de cloud hebt (waarbij jij dan de keys e.d. hebt en niet 1Password, iets wat bij veel concurrenten wel even anders is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
chronoz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:07:
Ik zoek een applicatie om pincodes in te bewaren en KeePass crasht, ondanks dat ik beide dependencies geinstalleerd heb.

Iemand aanrader voor een andere applicatie?

Lastpass gebruik ik al, maar is meer geschikt voor browserwachtwoorden en niet voor pincodes volgens mij.
Enpass vind ik persoonlijk ontzettend goed. Gratis op Mac, mobiel $ 9,99. https://www.enpass.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

ja3

Ik heb redelijk veel problemen met de touch bar op mijn macbook pro. Meerdere keren per uur wordt de touch bar slechts voor een gedeelte getoond waardoor hij toch redelijk onbruikbaar wordt. Ik kan er vrij weinig over vinden maar heeft iemand hier eventueel een oplossing voor?

Zie de slechte foto compilatie hieronder ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ea7puHa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

ja3 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:32:
Ik heb redelijk veel problemen met de touch bar op mijn macbook pro. Meerdere keren per uur wordt de touch bar slechts voor een gedeelte getoond waardoor hij toch redelijk onbruikbaar wordt. Ik kan er vrij weinig over vinden maar heeft iemand hier eventueel een oplossing voor?

[afbeelding]
Geen idee, zelf heb ik dit (gelukkig nog) niet mee gemaakt. Al een PRAM en SMC reset geprobeerd? Wellicht helpt dit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:17:

Ik zoek een toetsenbord dat beter is dan mijn huidige simpele toetsenbord op het werk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DOEjp4el.jpg

Het is voor op het werk, dus het hoeft niet compact te zijn, dat is volgens mij wat 60% betekent.
  • Well graag een Mac-style model met cmd-buttons, e.d.
  • Vol = volume-control? Ja, dat zou erg fijn zijn.
  • Mechanisch toetsenbord heb ik nooit gehad, zou ik voor open staan.
Maar het belangrijkste is gewoon dat het een goed toetsenbord is, Mac-model (cmd-button etc.), volume-knoppen, mute-knop.
Afbeeldingslocatie: http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/2009/01/appleprokeyboard.jpg

Ik heb bovenstaand toetsenbord hier liggen,met zelfs de doos en kabeltje erbij. Is dat wat voor je?
Enige - puntje is dat op 1 toets,links onder, met een zwarte stift een logootje is getekend. Voor de rest is hij prima in orde en heeft verder in zijn doos gelegen, opgeborgen in een kast en wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Ik heb bij mijn nieuwe wel weer last van het probleem waar mijn oude ook eerst last van had. Mijn WiFi snelheid fluctueert enorm. Bij de vorige loste het vanzelf op (leek het) dus nog even een paar dagen aankijken voordat ik er uitstel over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Zo vandaag een nieuwe Macbook Pro 2016 besteld. Had er een uit begin 2013 en het begon tijd te worden om deze te vervangen.

Heb gekozen voor het model met een i7 2.6 Ghz en 16 gig RAM en een 256 SSD. In verband met mijn aankomende emigratie naar zuid Frankrijk leek het mij verstandig om nog een laptop te bestellen met een qwerty toetsenbord.

Klopt het dat als ik de Macbook in stel en mijn Apple ID invoer alles via iCloud overgezet wordt?

Zijn er eventueel nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Alles wat je in de iCloud bewaarde wordt teruggezet. Programma's zul je toch echt zelf weer moeten installeren. Wat je ooit gekocht hebt in de appstore kun je gewoon weer downloaden.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:30

edwinjm

Webdeveloper

CartmanMMA schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:27:
Klopt het dat als ik de Macbook in stel en mijn Apple ID invoer alles via iCloud overgezet wordt?
Als je TimeMachine gebruikt voor backups, dan is het helemaal makkelijk, dan hoef je niets opnieuw te installeren of in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@winwiz

Migratie-assistent is echt fantastisch makkelijk en snel hiervoor:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

Of als je alles op Time Machine hebt staan:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

[ Voor 27% gewijzigd door RoRoNL op 23-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The Unbelievabl schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:28:
Ik heb bij mijn nieuwe wel weer last van het probleem waar mijn oude ook eerst last van had. Mijn WiFi snelheid fluctueert enorm. Bij de vorige loste het vanzelf op (leek het) dus nog even een paar dagen aankijken voordat ik er uitstel over kan geven.
Ik heb Public Beta 4 geïnstalleerd en sindsdien is dit probleem weg. Probeer dit eens?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
HekkeySE schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Ik heb Public Beta 4 geïnstalleerd en sindsdien is dit probleem weg. Probeer dit eens?
Bedankt voor je advies, een zeer slim idee. Heeft alleen niet geholpen bij mij, ik zit nu op 10.12.3 beta 4 en ik zie nog steeds hetzelfde :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Op mijn MacBook Pro 2016 13" met TouchBar werkt mijn n-toets sporadisch wel en niet meer. Het is een MacBook uit een van de eerste lichtingen van dit type. Kan dit een softwarefout zijn of mag ik ook deze MBP weer aanmelden voor een wekenlang durende reparatie? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* daar hebben we V&A voor.

[ Voor 154% gewijzigd door Daedalus op 29-01-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:30
Dennisweb schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:43:
Op mijn MacBook Pro 2016 13" met TouchBar werkt mijn n-toets sporadisch wel en niet meer. Het is een MacBook uit een van de eerste lichtingen van dit type. Kan dit een softwarefout zijn of mag ik ook deze MBP weer aanmelden voor een wekenlang durende reparatie? ;w
Als je het direct inlevert bij een Apple Store dan repareren ze het daar. Geen transport naar een andere filiaal of reparatiecentrum.
Dat duurt slechts 3 a 4 dagen (mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Khallouki schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Als je het direct inlevert bij een Apple Store dan repareren ze het daar. Geen transport naar een andere filiaal of reparatiecentrum.
Ik kreeg bij Apple Store Haarlem te horen dat ze de nieuwe nog niet kunnen repareren :? Misschien in Amsterdan oid wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:30
The Unbelievabl schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Ik kreeg bij Apple Store Haarlem te horen dat ze de nieuwe nog niet kunnen repareren :? Misschien in Amsterdan oid wel?
Vreemd, ik heb die van mij (15" met TB) laten repareren bij de Apple Store in Den Haag. Logic Board vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Khallouki schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Vreemd, ik heb die van mij (15" met TB) laten repareren bij de Apple Store in Den Haag. Logic Board vervangen.
Volgende keer dus naar Apple Store in Den Haag dus. Ik kreeg in Haarlem dus echt te horen dat ze die nieuwe nog niet kunnen repareren. Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Khallouki schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Oei, wat dat fijn geweest als ik niet in Groningen had gewoond. Balen! Maar ben volgende week nog vrij. Dus met een beetje mazzel voor aanvang colleges de MacBook terug.

Maar... als ze de nieuwe MacBook niet kunnen maken en je hebt er kuren mee. Hoe lossen ze het dan op? :(

Trouwens: hebben jullie ook dat welke kabel dan ook in de tweede poort in de linkerkant niet helemaal fatsoenlijk past? Op alle andere poorten heb ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Dennisweb schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:22:
[...]
Oei, wat dat fijn geweest als ik niet in Groningen had gewoond. Balen! Maar ben volgende week nog vrij. Dus met een beetje mazzel voor aanvang colleges de MacBook terug.

Maar... als ze de nieuwe MacBook niet kunnen maken en je hebt er kuren mee. Hoe lossen ze het dan op? :(

Trouwens: hebben jullie ook dat welke kabel dan ook in de tweede poort in de linkerkant niet helemaal fatsoenlijk past? Op alle andere poorten heb ik dat probleem niet.
Heb je via internet gekocht? Dan kan je beter contact opnemen met Apple Aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
[...]
Als ze hem op een of ander manier niet kunnen repareren, krijg je een nieuwe in doos. Heb ik zelf ook meegemaakt met een andere Macbook.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Nee, op mijn MBP 13" TB geen verschil in de poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05
Wat vinden jullie? Ik heb gisteren bij de mediamarkt een vervangen MacBook opgehaald voor mijn oude MacBook pro. Een 13 inch retina i5 8gb 128gb.

Nu kijk ik bij de specs en zie ik dat dit een early 2015 model is.

Wat zou ik krijgen als ik hem direct bij Apple bestel? En vinden jullie dit acceptabel? Ik koop in 2017 een laptop die eigenlijk al anderhalf jaar oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dat had je ook kunnen zien bij de MM Ze staan daar ten toon gesteld en je had met 2 klikjes kunnen zien welk model je onder handen had. Als je een andere hebt meegekregen dan dat daar stond heb je een punt natuurlijk...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

CrazyFool schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:21:
Wat vinden jullie? Ik heb gisteren bij de mediamarkt een vervangen MacBook opgehaald voor mijn oude MacBook pro. Een 13 inch retina i5 8gb 128gb.

Wat zou ik krijgen als ik hem direct bij Apple bestel? En vinden jullie dit acceptabel? Ik koop in 2017 een laptop die eigenlijk al anderhalf jaar oud is...
Of dat acceptabel is ligt er natuurlijk aan wat je precies met de Mediamarkt hebt afgesproken. Aangezien het 2015-model nog steeds wordt verkocht is "13 inch retina i5 8gb 128gb" niet voldoende om een 2016-model te verwachten, denk ik.

Bij de Apple store wordt aangegeven of het om het 2015- of 2016-model gaat, dus daar kan deze vergissing niet optreden.

Als je 'm nog heel kort hebt, kun je naar de Mediamarkt terug gaan en zeggen dat je een 2016-model verwachtte. Of het lukt weet ik niet en als ze omruilen oke vinden moet je heel waarschijnlijk bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
CrazyFool schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:21:

Wat is eigenlijk precies je vraag?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Met een beetje onderzoek had je ook kunnen weten dat een 13" 2016 versie een SSD heeft van minimaal 256 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vandaag een Mat Zwarte Case mogen ontvangen via Rovara.nl. Ziet er mooi uit, sluit goed aan op mijn Macbook (de poorten zijn vrij) en geeft extra bescherming. Je ziet er ook geen vingerafdrukken op. Een aanrader wat mij betreft!
Foto: http://i65.tinypic.com/2w4b4nb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 08:24
JackL89 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:
Vandaag een Mat Zwarte Case mogen ontvangen via Rovara.nl. Ziet er mooi uit, sluit goed aan op mijn Macbook (de poorten zijn vrij) en geeft extra bescherming. Je ziet er ook geen vingerafdrukken op. Een aanrader wat mij betreft!
Foto: http://i65.tinypic.com/2w4b4nb.jpg
Voor mij geen hard case meer. Mijn vorige mbp heeft 4 jaar lang een hard case gehad. Uiteindelijk heeft troep dat af en toe tussen de case en het aluminium komt heel veel meer krassen en putjes veroorzaakt dan dat ik gehad zou hebben zonder hard case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:30
Zelf heb ik de Case Logic Huxton Sleeve gekocht. De 11inch versie past perfect om de 13inch mbp! Ik gok dat de 13inch versie goed op de 15inch mbp past. De sleeve is met ca €20,- voor de 11inch best goedkoop en voelt goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
HEY_DUDE schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Voor mij geen hard case meer. Mijn vorige mbp heeft 4 jaar lang een hard case gehad. Uiteindelijk heeft troep dat af en toe tussen de case en het aluminium komt heel veel meer krassen en putjes veroorzaakt dan dat ik gehad zou hebben zonder hard case.
Misschien dat een verschil zit in kwaliteit? Deze case is van polycarbonaat. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden en waar nodig schoonmaken. Met mijn vorige Macbook had ik slechts enkele krasjes (zonder case), maar deze case vond ik persoonlijk wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:15:
Zelf heb ik de Case Logic Huxton Sleeve gekocht. De 11inch versie past perfect om de 13inch mbp! Ik gok dat de 13inch versie goed op de 15inch mbp past. De sleeve is met ca €20,- voor de 11inch best goedkoop en voelt goed aan.
Zou het? Heb nu een andere sleeve die voor de "nieuwe" rMBP 15" was volgens A-Mac. Vervolgens gewoon een sleeve van de oude variant gekregen die heel wat groter is dan mijn MBP -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:30
Je kunt altijd bestellen/ proberen en anders weer retour sturen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:45:
Je kunt altijd bestellen/ proberen en anders weer retour sturen toch?
Uiteraard ;) ! Ga het een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Card Services Zwolle zegt mijn MacBook binnen 4 werkdagen te kunnen repareren. Hen de klus maar gegund. Naar Apple Store kan pas dinsdag en woon in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
Hier op het werk hebben we een 3 tal 2016 macbooks met allemaal de zelfde specs (mbp 2016 15" TB met de radeon pro 460 gpu

Ik heb nu op proef de 10.12.3 update draaien maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig batterij verbetering merk hoe zit dat bij jullie?

Verder zijn de gpu problemen wel opgelost.

De 2 andere mbp's lopen nog op 10.12.2 omdat wij het verschil wilde kunnen beproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Ik heb nu een ongeveer twee weken mijn nieuwe macbook (13 inch TB 512 gb) en hij bevalt me prima. Toetsenbord was even wennen, maar vind ik nu heerlijk werken. Ook de touchbar gebruik ik toch vaker dan ik voorheen had gedacht. Het zijn kleine handelingen, maar het werkt prima.
Al met al een tevreden gebruiker. En was is die USB-C poort snel. Data naar een externe SSD gaat als de brandweer.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DeadDevil6210 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:11:
Hier op het werk hebben we een 3 tal 2016 macbooks met allemaal de zelfde specs (mbp 2016 15" TB met de radeon pro 460 gpu

Ik heb nu op proef de 10.12.3 update draaien maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig batterij verbetering merk hoe zit dat bij jullie?

Verder zijn de gpu problemen wel opgelost.

De 2 andere mbp's lopen nog op 10.12.2 omdat wij het verschil wilde kunnen beproeven.
Heb hier ook één met de 460 GPU en ik moet zeggen dat ik er vrij tevreden over ben. Accu gaat bij lichtgebruik (op de iGPU) vrij lang mee (heb dit niet in uren bijgehouden, maar het is vergelijkbaar met mijn late 2013).

GPU problemen heb ik al helemaal niet ervaren (mijn MBP is een weekje oud).

Als hij op de dGPU draait, dan kan het best hard gaan, maar het is niet zo dat ik hem na een uur moet gaan opladen.

Enige verschil is dat ik de beta variant van macOS Sierra geïnstalleerd heb (10.12.3beta)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:56
pietertie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:16:
Ik heb nu een ongeveer twee weken mijn nieuwe macbook (13 inch TB 512 gb) en hij bevalt me prima. Toetsenbord was even wennen, maar vind ik nu heerlijk werken. Ook de touchbar gebruik ik toch vaker dan ik voorheen had gedacht. Het zijn kleine handelingen, maar het werkt prima.
Al met al een tevreden gebruiker. En was is die USB-C poort snel. Data naar een externe SSD gaat als de brandweer.
Heb je een USB C externe schijf? Of gebruik je een hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
ja3 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:32:

[afbeelding]
Heb er ook last van, blijkbaar alleen als je aan een scherm hangt..

https://discussions.apple.../7768706?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 21:17
Heeft iemand van jullie de maximale kloksnelheid van je processor wel eens gecontroleerd in de nieuwe 2016 Macbook Pro's?

Als ik deze bekijk via de Intel Power Gadet (https://software.intel.co...les/intel-power-gadget-20) dan blijkt die van mij op maximaal 3.1 ghz te draaien onder load. Ik heb een standaard versie met i5 2.9 ghz met turbo boost naar 3.3 ghz. In de praktijk ligt de turbosnelheid bij mij dus 200 mhz lager.

Het maakt daarbij niet uit of dit kortstondig is of voortdurend voor 30 uur tijdens een conversie met bijvoorbeeld Handbrake. De snelheid komt nooit boven 3.1 ghz volgens de tool van Intel zelf.

Ik vraag mij af of deze software dit verkeerd weergeeft of dat mijn processor echt minder snel kan dan wordt beweerd door Apple.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 11:53
Rastapopoulos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:52:
Heeft iemand van jullie de maximale kloksnelheid van je processor wel eens gecontroleerd in de nieuwe 2016 Macbook Pro's?

Als ik deze bekijk via de Intel Power Gadet (https://software.intel.co...les/intel-power-gadget-20) dan blijkt die van mij op maximaal 3.1 ghz te draaien onder load. Ik heb een standaard versie met i5 2.9 ghz met turbo boost naar 3.3 ghz. In de praktijk ligt de turbosnelheid bij mij dus 200 mhz lager.

Het maakt daarbij niet uit of dit kortstondig is of voortdurend voor 30 uur tijdens een conversie met bijvoorbeeld Handbrake. De snelheid komt nooit boven 3.1 ghz volgens de tool van Intel zelf.

Ik vraag mij af of deze software dit verkeerd weergeeft of dat mijn processor echt minder snel kan dan wordt beweerd door Apple.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Het kan zijn dat 3.1ghz de max is bij meerdere actieve cores. 3.3ghz werkt enkel als slechts 1 core actief is, wat handig kan zijn bij singlethreaded applicaties die niet overweg kunnen met een quadcore.

Is maar een idee van mij, zo werkte het vroeger in mijn desktop. Je kan is proberen met een stress test programma slechts 1 core/thread te belasten en kijken of hij dan wel naar 3.3 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Is het iTunes symbool/icoon hier ook nog soms "rood" op de TouchBar? Heb nog niet kunnen achterhalen wanneer het icoon van iTunes rood wordt ipv blauw.

De Touchbar met "killall ControlStrip" herstarten helpt niet.
iTunes gewoon normaal afsluiten en terug opstarten geeft het blauwe icoontje terug.

Rood iTunes icoon Touchbar

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Shaidar schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:15:
Is het iTunes symbool/icoon hier ook nog soms "rood" op de TouchBar? Heb nog niet kunnen achterhalen wanneer het icoon van iTunes rood wordt ipv blauw.

De Touchbar met "killall ControlStrip" herstarten helpt niet.
iTunes gewoon normaal afsluiten en terug opstarten geeft het blauwe icoontje terug.

[afbeelding]
Volgens mij is dit normaal, is bij mij ook. Ik denk dat het gewoon betekent: App is op de achtergrond aan het afspelen, of iets dergelijks.
In dit artikel KLIK staat hij ook gewoon rood, en zelfs als rood benoemd.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Nee hoor, als je dan iTunes opnieuw start, dan krijg je het icoontje met de blauwe achtergrond ...

Blue icon iTunes TouchBar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Een externe 1050Ti die het interne scherm van de MBpro 13" (2016) aanstuurt (onder Windows 10)

[ Voor 46% gewijzigd door winwiz op 26-01-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Shaidar schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:16:
Nee hoor, als je dan iTunes opnieuw start, dan krijg je het icoontje met de blauwe achtergrond ...

[afbeelding]
Hmm, sinds ik MacOS heb geüpdatet krijg ik het niet meer voor elkaar hem rood te maken..
Of ze hebben hem gefixt, of ik doe blijkbaar niet hetgeen wat ik eerder deed om hem rood te krijgen. :?

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Omdat ik veel op verschillende werkplekken moet gaan zitten en een aantal werkreisjes moet maken vond ik het tijd mijn 15" rMBP uit 2012 te vervangen door een kleinere en lichtere mac. Ik zat er eerst aan te denken om een MBA te halen als "extra mac", maar een complete upgrade naar een machine die ik voor al mijn werk kan gebruiken leek me beter.

Ik heb bij iCentre dus (met studentenkorting) een 13" Pro besteld met 512GB aan opslagruimte en 8GB RAM (heb nu 16GB, maar heb daar nog NOOIT baat aan gehad). Waarom geen 15"? De prijs is erg hoog, ik wil absoluut 512GB opslagruimte tegenover de 256 die ik nu heb en de Iris pro 550 is toch al beter dan de gt650M die ik nu gebruik (gamen doen we wel op een PC).

Nu duurt het een aantal weken voordat de Mac aangeleverd kan worden, maar ik kijk er al naar uit :). Hoop mijn huidige Mac nog te kunnen verkopen om wat van de kosten op te vangen, maar als dat niet lukt zal ik die als soort "mac-mini" gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Hallo kleine broer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qE5zOWIKD39YvKY7ADfUA3az/thumb.jpg

[ Voor 160% gewijzigd door Shaidar op 27-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:22
Klein fortuin op je bureau ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Rebbelx schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Klein fortuin op je bureau ;-)
En een bende op het bureau van de overbuurman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren een Maxwell sleeve besteld voor mijn 13"MBP van Waterfield SF. Een van de weinigen tot nu toe die sleeves echt op maat voor de nieuwe Macbooks hebben maar wel behoorlijk aan de prijs. Heb hem op de website zelf besteld want ze zijn volgens mij op dit moment nog nergens anders te krijgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Wifi problemen met de rMBP NoTB (2016), anyone? Ik wel namelijk en ik ben er goed klaar mee. Op het wereldwijdeweb is wel wat te vinden hier en daar, maar ik ga toch hier eerst een even rondvragen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:32:
Wifi problemen met de rMBP NoTB (2016), anyone? Ik wel namelijk en ik ben er goed klaar mee. Op het wereldwijdeweb is wel wat te vinden hier en daar, maar ik ga toch hier eerst een even rondvragen.
Wat voor problemen heb je met WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Valt met enige regelmaat uit, of de snelheid zakt helemaal in. Dit terwijl andere devices hier geen last van hebben.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:05:
Valt met enige regelmaat uit, of de snelheid zakt helemaal in. Dit terwijl andere devices hier geen last van hebben.
Dat probleem heb ik eerder eens gehad en scheen toen aan mijn router te liggen. Heb je die al eens opnieuw opgestart? Dat verhielp hier het probleem destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:05:
Ik merk dit vooral als ik ergens ben en ze daar een standaard Ziggo Router hebben of zo iets. Herstarten verhelpt het weer voor een poosje. Thuis heb ik een Ubiquity AC Pro en nergens last van. Een rotsvaste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Eduardboon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Dat probleem heb ik eerder eens gehad en scheen toen aan mijn router te liggen. Heb je die al eens opnieuw opgestart? Dat verhielp hier het probleem destijds.
Meerdere malen, zit nu ook bij m'n ouders en daar doet het probleem zich weer voor.
winwiz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Ik merk dit vooral als ik ergens ben en ze daar een standaard Ziggo Router hebben of zo iets. Herstarten verhelpt het weer voor een poosje. Thuis heb ik een Ubiquity AC Pro en nergens last van. Een rotsvaste verbinding.
Tja, allemaal leuk en aardig. Maar natuurlijk niet wenselijk op een machine van bijna €1800,-. Ik kan 'em ook niet even wegbrengen of zo, want ik heb 'em momenteel iedere dag nodig.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CZrWeosm.jpg
Wat kan de oorzaak van dit zwarte vlekje zijn? Is de zilverkleurige toplaag beschadigd of zou iets als inkt de toplaag ingetrokken zijn? Schoonmaken met terpentine lukte me niet.

[ Voor 16% gewijzigd door chronoz op 28-01-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:46:
[...]

Meerdere malen, zit nu ook bij m'n ouders en daar doet het probleem zich weer voor.

[...]

Tja, allemaal leuk en aardig. Maar natuurlijk niet wenselijk op een machine van bijna €1800,-. Ik kan 'em ook niet even wegbrengen of zo, want ik heb 'em momenteel iedere dag nodig.
Ik bedoelde ook het herstarten van de Ziggo router.... Zowel op mijn werk als thuis heb ik totaal geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ook dat heb ik al meerdere malen gedaan (niet met dat doeleinde, maar dat maakt natuurlijk niet uit).

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:59:
Ook dat heb ik al meerdere malen gedaan (niet met dat doeleinde, maar dat maakt natuurlijk niet uit).
Wat heb je al aan oplossingen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Router/modem reset, MacBook opnieuw opstarten.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:41:
Een vervelende optie;

Maar heb je MacOS al eens opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

chronoz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
Wat kan de oorzaak van dit zwarte vlekje zijn? Is de zilverkleurige toplaag beschadigd of zou iets als inkt de toplaag ingetrokken zijn? Schoonmaken met terpentine lukte me niet.
Was het er al toen je 'm kocht? Dan denk ik dat het een fabrikagefoutje is en dat je het niet meer wegkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Eduardboon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Een vervelende optie;

Maar heb je MacOS al eens opnieuw geïnstalleerd?
Nog niet, wellicht maar eens proberen.

En inderdaad, misschien fabrieksfout. We gaan het zien.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:58:
[...]

Nog niet, wellicht maar eens proberen.

En inderdaad, misschien fabrieksfout. We gaan het zien.
Als een complete herinstallatie (inclusief het formatteren van je SSD!) geen oplossing is, dan is het een goed idee langs de Apple Store te gaan. Een zeer irritante bug in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:35
Heb ook Wifi issues, connectie is soms heel slecht, op dat moment zie ik de ping tijden omhoog schieten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=17 ttl=64 time=2.574 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=18 ttl=64 time=2.745 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=19 ttl=64 time=206.138 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=20 ttl=64 time=317.950 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=21 ttl=64 time=749.814 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=22 ttl=64 time=659.380 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=23 ttl=64 time=227.694 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=24 ttl=64 time=341.547 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=25 ttl=64 time=747.375 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=26 ttl=64 time=506.441 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=27 ttl=64 time=221.396 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=28 ttl=64 time=339.258 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=29 ttl=64 time=763.449 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=30 ttl=64 time=671.954 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=31 ttl=64 time=0.805 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=32 ttl=64 time=2.156 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:46:

Je klinkt behoorlijk pissen en dat snap ik, maar laten we het proberen te diagnostiseren. Het zou zomaar een combinatie ziggo/macbook kunnen zijn. Of beter nog: ziggo router. internet staat vol met slechte ervaringen met ziggo routers en met name over wifi en dat in combinatie met vele laptops, niet alleen apple.

zit je bij alle plekken waar je het geprobeerd hebt op een standaard ziggo wifi-router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 08:24
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:32:
Kan veel oorzaken hebben. Gebruik je de 5GHz band? Dat is eigenlijk wel een must voor de mac pro. Ook kan de 2,4GHz band vol zitten met het verkeer van al jouw buren. Vooral in appartementencomplexen.

Ook kunnen usb-3 devices storen, komt het ook voor als je geen usb devices. verbonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
SavageBrother schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:41:
Bestel gewoon een Airport Express en dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005

3DDude

I void warranty's

doe is met ALT / Option op wifi klikken, dan kan je een beetje zien waar je een goed signaal zou moeten hebben, welke snelheid je verbinding is enz. zit je RSSI op -100 = niet goed zit je op - 50 of -60 dan zou je naast de router moeten zitten

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:27
Ascension schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:23:
Heb ook Wifi issues, connectie is soms heel slecht, op dat moment zie ik de ping tijden omhoog schieten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=17 ttl=64 time=2.574 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=18 ttl=64 time=2.745 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=19 ttl=64 time=206.138 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=20 ttl=64 time=317.950 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=21 ttl=64 time=749.814 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=22 ttl=64 time=659.380 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=23 ttl=64 time=227.694 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=24 ttl=64 time=341.547 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=25 ttl=64 time=747.375 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=26 ttl=64 time=506.441 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=27 ttl=64 time=221.396 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=28 ttl=64 time=339.258 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=29 ttl=64 time=763.449 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=30 ttl=64 time=671.954 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=31 ttl=64 time=0.805 ms
64 bytes from 172.16.2.254: icmp_seq=32 ttl=64 time=2.156 ms
lijkt wel op mijn probleem wat ik had met een 2013 rmpr en op de 5ghz van een AE

De AExtreme de deur gewezen en nergens geen last meer van

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Zonnetje83 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:36:
[...]

Je klinkt behoorlijk pissen en dat snap ik, maar laten we het proberen te diagnostiseren. Het zou zomaar een combinatie ziggo/macbook kunnen zijn. Of beter nog: ziggo router. internet staat vol met slechte ervaringen met ziggo routers en met name over wifi en dat in combinatie met vele laptops, niet alleen apple.

zit je bij alle plekken waar je het geprobeerd hebt op een standaard ziggo wifi-router?
Ik heb geen Ziggo-router :) Dat een andere poster. Ik heb een standaard router van Tele2 (ook een waardeloos ding verder) en hier bij m'n ouders de standaard router van Zeelandnet. Ik denk dat ik voor het gemak maar gewoon eens een nieuwe router ga bestellen en kijken of dat het probleem oplost. Als dat het niet oplost ga ik eens contact zoeken met Apple.

Bedankt voor de hulp allen, ik houd jullie op de hoogte.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
SpoekGTi schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:12:
[...]

lijkt wel op mijn probleem wat ik had met een 2013 rmpr en op de 5ghz van een AE

De AExtreme de deur gewezen en nergens geen last meer van
Heb een Asus RT-AC68U met Merlin firmware. Heb alleen 5Ghz aanstaan, met mijn Macbook Air 11" had ik nergens last van. Zal m'n iMac eens op wifi zetten om te kijken of die er ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ascension schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:30:
[...]

Heb een Asus RT-AC68U met Merlin firmware. Heb alleen 5Ghz aanstaan, met mijn Macbook Air 11" had ik nergens last van. Zal m'n iMac eens op wifi zetten om te kijken of die er ook last van heeft.
Of schakel eens om naar 2,4Ghz kan zomaar stabieler zijn

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
SpoekGTi schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Of schakel eens om naar 2,4Ghz kan zomaar stabieler zijn
Ik woon in een dichtbevolkte binnenstad met ongeveer 40 routers in bereik op de 2.4ghz band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
edwinjm schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Was het er al toen je 'm kocht? Dan denk ik dat het een fabrikagefoutje is en dat je het niet meer wegkrijgt.
Nee, het is gekomen omdat ik mijn product: Apple MacBook 12" (2016) tijdens het reizen los in een propvolle reistas gooide. De vraag is of het komt door inkt van de reistas (Apple-toetsenbord was ook donkerder) of doordat de verflaag eraf gekrast is. Aangezien ik het niet schoon krijg met terpentine, denk ik dat het een stukje verflaag is dat eraf is.

Ik zat te denken een nieuwe MacBook in de VS te kopen, omdat ze veel goedkoper zijn daar. Ik ben daar waarschijnlijk 2 weken in april. Misschien kan ik dan ook een nieuwe iPad meenemen om aan een familielid te geven.

€ 2.499
pricewatch: Apple MacBook Pro 2016 15,4" met Touch Bar 2,7GHz, 512GB Spacegrijs

$2,249.00 - Zelfs met betere grafische kaart!
https://www.amazon.com/Ap...h-quad-core/dp/B01LTHXA72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ascension schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Ik woon in een dichtbevolkte binnenstad met ongeveer 40 routers in bereik op de 2.4ghz band...
Dus?

Je ping tijden zijn ruk op 5Ghz, probeer het eens op 2,4Ghz misschien haalt het wat uit. In ieder geval om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36
chronoz schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:11:
[...]
Nee, het is gekomen omdat ik mijn product: Apple MacBook 12" (2016) tijdens het reizen los in een propvolle reistas gooide. De vraag is of het komt door inkt van de reistas (Apple-toetsenbord was ook donkerder) of doordat de verflaag eraf gekrast is. Aangezien ik het niet schoon krijg met terpentine, denk ik dat het een stukje verflaag is dat eraf is.

Ik zat te denken een nieuwe MacBook in de VS te kopen, omdat ze veel goedkoper zijn daar. Ik ben daar waarschijnlijk 2 weken in april. Misschien kan ik dan ook een nieuwe iPad meenemen om aan een familielid te geven.

€ 2.499
pricewatch: Apple MacBook Pro 2016 15,4" met Touch Bar 2,7GHz, 512GB Spacegrijs

$2,249.00 - Zelfs met betere grafische kaart!
https://www.amazon.com/Ap...h-quad-core/dp/B01LTHXA72
Je vergelijkt een 512GB model met een 256GB model...

Vergeet ook niet dat je met een Amerikaanse adapter zit, maar 1 jaar garantie hebt, je afhankelijk van de staat er nog een aantal procent state tax bij komt en je eventueel invoerrechten etc. mag betalen als je 'm invoert in Nederland.

Met een gunstige Dollar-Euro koers kan het interessant zijn maar de dollar staat bijna gelijk aan een Euro op het moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 29-01-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Fuwor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Je vergelijkt een 512GB model met een 256GB model...

Vergeet ook niet dat je met een Amerikaanse adapter zit, maar 1 jaar garantie hebt, je afhankelijk van de staat er nog een aantal procent state tax bij komt en je eventueel invoerrechten etc. mag betalen als je 'm invoert in Nederland.

Met een gunstige Dollar-Euro koers kan het interessant zijn maar de dollar staat bijna gelijk aan een Euro op het moment.
Die adapter is "onzin". Voor een tientje heb je een duckhead of verlengkabel (geen officiële Apple maar ook geen troep). Heb je al een oude MacBook of adapter over past die gewoon :). Overige zaken zijn wel iets om echt rekening mee te houden idd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Ascension schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:23:
Ik zit nu op mijn tweede tbMBP en allebei hadden WiFi problemen aan het begin maar bij beiden lijkt het opgelost te zijn na een week. Hoe lang heb jij de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Mijn tbMBP heeft ook Wifiproblemen op de Fritzbox 3390. Dezelfde MacBook van mijn broer heeft er geen last van. Mijn MacBook heeft kuren met de USB C-poort en typt de letter 'n' niet goed. Ligt inmiddels in Zwolle voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
The Unbelievabl schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:19:
[...]

Ik zit nu op mijn tweede tbMBP en allebei hadden WiFi problemen aan het begin maar bij beiden lijkt het opgelost te zijn na een week. Hoe lang heb jij de jouwe?
Sinds november al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

chronoz schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:11:
[...]
De behuizing bestaat geheel uit aluminium. Van een los stukje verflaag is dus geen sprake ;-)

Let op als je met schuurmiddelen aan de gang gaat: een doffe plek en nog lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:23
Mijn nieuwe Macbook Pro 2016 (2,9 GHz Intel Core i7, 16 GB, 1TB SSD, AMD Radeon Pro 460 & Intel HD Graphics 530) is met vlagen erg traag. Voelt erg stroperig, vooral bij video werkzaamheden en browsen op het internet. Van editten met Premiere Pro tot een YouTube video kijken in Safari.
Vaak als ik een video in safari full-screen zet, gaat dat gepaard met rare schokkerige beelden/bewegingen.

Tijdens het installeren van software en drivers toen ik de Macbook kocht, is hij 1x vastgelopen. Ik heb het idee dat ie daar niet lekker uitgekomen is. Is dit te testen? Is er een methode om te testen of er ergens rare bestanden zitten die niet compatible zijn en de Macbook traag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Laatst online: 01-01-2021
Hi,
Na een nieuwe macbook pro te hebben ontvangen v Apple na defect scherm van eerste machine 2 weken terug, heb ik nu een toetsenbord waar de 'y' steeds dubbel aanslaat.. y y y yy yy y yy (k tik m steeds 1 maal aan hier). Iemand anders zoiets gehad? Vnv langs de apple store.. hoop niet dat ik hem lang kwijt ben.

2.7/455/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornson schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:48:
Mijn nieuwe Macbook Pro 2016 (2,9 GHz Intel Core i7, 16 GB, 1TB SSD, AMD Radeon Pro 460 & Intel HD Graphics 530) is met vlagen erg traag. Voelt erg stroperig, vooral bij video werkzaamheden en browsen op het internet. Van editten met Premiere Pro tot een YouTube video kijken in Safari.
Vaak als ik een video in safari full-screen zet, gaat dat gepaard met rare schokkerige beelden/bewegingen.

Tijdens het installeren van software en drivers toen ik de Macbook kocht, is hij 1x vastgelopen. Ik heb het idee dat ie daar niet lekker uitgekomen is. Is dit te testen? Is er een methode om te testen of er ergens rare bestanden zitten die niet compatible zijn en de Macbook traag maken?
Misschien een reset van je MacBook handig? Even een back-up maken en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
mataklap schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:20:
Hi,
Na een nieuwe macbook pro te hebben ontvangen v Apple na defect scherm van eerste machine 2 weken terug, heb ik nu een toetsenbord waar de 'y' steeds dubbel aanslaat.. y y y yy yy y yy (k tik m steeds 1 maal aan hier). Iemand anders zoiets gehad? Vnv langs de apple store.. hoop niet dat ik hem lang kwijt ben.

2.7/455/512
Misschien een stofje.... https://support.apple.com/nl-nl/HT205662 Dit is wel voor klemmende toetsenborden maar misschien helpt het ook in jouw geval

[ Voor 6% gewijzigd door winwiz op 30-01-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
mataklap schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:20:
Hi,

2.7/455/512
Ja. Dat heb ik met de letter 'n'. MacBook ligt nu bij Card Services ter reparatie. Zou nu eigenlijk klaar moeten zijn, maar men is nog niet eens begonnen. Dat begint goed. Naar de Apple Store gaan was sneller geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Is er een slimme manier waarbij mijn Mac minder dataverkeer gebruikt met achtergrond-services e.d.?

Ik moet namelijk een week tetheren totdat mijn internet wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Chronoz

Wat al snel veel zal besparen en makkelijk is in te stellen: laat je standaard browser géén afbeeldingen inladen. Scheelt een berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ga koffie drinken bij de buren en vraag de inlogcode ;)

Pagina: 1 ... 25 ... 54 Laatste