Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Dennis Evertse schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:10:
[...]

Ergste is dat het niet bij rapporten blijft. Ook de snelheid is USB2.... |:(
Hmmz dat is wel gek, ja. En je zit op de laatste versie? D.w.z. 10.12.2?

Wat je ook eens kan proberen, is alles loskoppelen van de hub, en dan alleen het USB 3 device er aan hangen.

Bij mij werkte het eerst ook niet, en op een gegeven moment zag hij 'm toch als USB 3 drive.

[ Voor 26% gewijzigd door cerberusss op 27-12-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:01:
[...]

Dat is dus een grote plus voor de non TB versie. In performance verschillen de laptops verder dus niet veel? In dat geval is de keuze natuurlijk heel simpel. Die TB is leuk, maar heeft, net als de fingerprint sensor voor mij geen echte toegevoegde waarde. Zeker niet zolang de programma's die ik het meest gebruik (MS Office, Spotify, VLC, Chrome en Ps) er nog weinig mee doen. Wel baal ik ervan dat de non TB versie maar twee poorten heeft, dat is voor mij toch echt te weinig. Multitasking wordt zo lastig...
Multitasking bestaat niet....

YouTube: The Myth of Multitasking Test (NEW)

YouTube: LEREN LEREN: Kun je nou beter wel of niet multitasken?

8)7

[ Voor 12% gewijzigd door rjm81 op 27-12-2016 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

De poster heeft het duidelijk over zijn MacBook Pro en die kan wel degelijk multitasken: iets uitprinten, iets downloaden, een film transcoderen, muziek afspelen en Tweakers in de browser tonen: het kan allemaal echt tegelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:01:
[...]

Zeker niet zolang de programma's die ik het meest gebruik (MS Office, Spotify, VLC, Chrome en Ps) er nog weinig mee doen.
Spotify is geüpdatet voor de Touchbar. Photoshop komt vast snel, aangezien ze het wel al hebben gedemonstreerd tijdens de keynote. Hoop dat de rest snel volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
The Unbelievabl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:45:
[...]

Spotify is geüpdatet voor de Touchbar. Photoshop komt vast snel, aangezien ze het wel al hebben gedemonstreerd tijdens de keynote. Hoop dat de rest snel volgt
Photoshop heeft het al. (https://helpx.adobe.com/photoshop/using/touchbar.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Vandaag eindelijk mijn nieuwe Macbook Pro in ontvangst mogen nemen. Vanavond gelijk mijn programmatuur er op willen zetten uiteraard. Helaas loopt de Office 365 Installer keer op keer vast :(! Heeft iemand hier ervaringen mee? Google biedt momenteel ook geen soelaas..

edit:
Na het gebruiken van schijf EHBO en het systeem een paar uur laten hangen op "Pakketscripts" tijdens de Installer staat office dan eindelijk weer op mijn MacBook :). Toch fijner om te gebruiken in een office georiënteerde omgeving dan het pakket van Apple zelf.

Over de accuduur kan ik nog weinig zeggen, 90% en 6:30 resterend volgens de activiteitenweergave. Dit is nu Dropbox en indexeren van spotlight eindelijk klaar zijn :).

[ Voor 45% gewijzigd door Pat-Juh op 28-12-2016 09:04 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de macbook nu 2 weken met behoorelijk wat plezier. tot vandaag. beetje aan het hobbien met video's (gopro's / 5d mark iv dslr). Na wat gespeeld te hebben met Final Cut Pro X nu ook Adobe Premiere maar is proberen. ik heb het hele adobe pakket dus why not (daarnaast in de app twixtor voor slowmo's enzo lijkt me geweldig) Maar er val gewoon niet op te werken. simpel 1080 beeld op 1/4 resolutie afspelen is nog geen 1x smooth gegaan. dan praat ik echt 5 frames per sec zeg maar.

Iemand ervaring mee met de nieuwe macbook pro 2016?
(heb overigens het stock 2.7ghz 455 model.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe 15" ook binnen. Nou ben ik op zoek naar een dock/hub/adapter/..

Een aantal die ik gevonden heb:

Aukey USB-C Hub

Kensington SD4600P USB-C Universal Dockingstation

Satechi Slim USB-C adapter

Ikzelf heb eigenlijk alleen displayport aansluiting, 2x usb en een internet aansluiting nodig. De voordeligste optie is de Aukey. Nou heeft de Aukey geen internet en ook geen displayport aansluiting, maar wel een HDMI aansluiting. Iemand ervaring hiermee of deze hub 3440 x 1440 kan aansturen @ 60hz?

Als laatste de Satechi, maar daar zie ik al berichten van dat 4K alleen @ 30hz aangestuurd kan worden. Ben bang dat 3440 x 1440 het hem ook niet gaat worden via HDMI..

De Kensington is eigenlijk precies wat ik wil, maar de prijsverschil tegenover de Aukey en Satechi is erg hoog. Iemand ervaring hiermee?

Heb ook gekeken wat Apple te bieden heeft, maar de dongles zijn te kort en daarnaast zijn ze te prijzig voor wat ze te bieden hebben..

Iemand nog alternatieven gevonden, zo ja, hoor ik dat graag! _/-\o_

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

De Aukey en Satechi zou ik links laten liggen, die geven een 30Hz beeld op je 4k-scherm en dat is aardig voor TV kijken, maar niet als computermonitor.

De gegevens van de Kensington geven aan dat wel 4k op 60Hz wordt ondersteund, dus dat lijkt me wel een kanshebber (hoewel wel wat duurder).

Ikzelf gebruik nu nog meerdere poorten en wacht nog even met het aanschaffen van een dock tot er meer op de markt is, bijvoorbeeld:

Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD

OWC Thunderbolt 3 Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Tjee, dacht ik een extra oplader te bestellen voor mijn Macbook. Dat kost inclusief kabel dus gewoon 115euro... Voor een oplader 8)7

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Xanion schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:05:
Tjee, dacht ik een extra oplader te bestellen voor mijn Macbook. Dat kost inclusief kabel dus gewoon 115euro... Voor een oplader 8)7
Ik wacht even de ervaringen met de HP 45w slim adapter af van een mede-tweaker. Voor onderweg is dit voldoende voor mij, enkel op locatie of thuis kan ik meer nodig hebben als ik een grote reportage verwerk/exporteer. Kost zo'n 30-40 euro dus veel aantrekkelijker financieel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09 18:23
edwinjm schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:11:
De Aukey en Satechi zou ik links laten liggen, die geven een 30Hz beeld op je 4k-scherm en dat is aardig voor TV kijken, maar niet als computermonitor.

De gegevens van de Kensington geven aan dat wel 4k op 60Hz wordt ondersteund, dus dat lijkt me wel een kanshebber (hoewel wel wat duurder).

Ikzelf gebruik nu nog meerdere poorten en wacht nog even met het aanschaffen van een dock tot er meer op de markt is, bijvoorbeeld:

OWC Thunderbolt 3 Dock
Die OWC dock, lijkt voor mij juiste dock. Echter zie ik nergens of hij ook je MacBook kan laden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik ben op zoek naar een clip om mijn telefoon aan de laptop te kunnen hangen. Nu ben ik deze tegen gekomen, https://tenonedesign.com/mountie.php maar vind 'm vrij duur door de hoge verzendkosten.
Zijn er mensen die de mountie gebruiken/kennen of een andere goede oplossing weten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
edwinjm schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:11:

OWC Thunderbolt 3 Dock
Beide zien er goed uit.. jammer dat het nog even wachten is..daarnaast zie ik nog geen prijzen. Als het niet duurder is dan de Kensington is het wel een mooi alternatief :D
HomeMade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:34:
[...]

Die OWC dock, lijkt voor mij juiste dock. Echter zie ik nergens of hij ook je MacBook kan laden..?
Als ik op de link klik, lees ik al gelijk "delivers charging power to your laptop and other devices" onder het kopje, met nog een Macbook als afbeelding op de achtergrond :P

[ Voor 4% gewijzigd door MysticX op 28-12-2016 18:49 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Xanion schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:43:
Ik ben op zoek naar een clip om mijn telefoon aan de laptop te kunnen hangen. Nu ben ik deze tegen gekomen, https://tenonedesign.com/mountie.php maar vind 'm vrij duur door de hoge verzendkosten.
Zijn er mensen die de mountie gebruiken/kennen of een andere goede oplossing weten?
Ik zou even wachten, kijkende naar de Mountie lijkt het als of deze over het beeld komt te zitten bij de 2016 MBP (smallere randen). Mocht je anders vinden zijn er denk ik meerdere mede tweakers die dit willen weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RWK__ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:09:
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe 15" ook binnen. Nou ben ik op zoek naar een dock/hub/adapter/..
Advies: nu niet zoeken maar even afwachten. De docks die er op dit moment zijn, zijn meer van het niveau alles-in-1-dongle dan echt een dock en hebben daardoor beperkte functionaliteit. Voor 4k schermen is het aardig droevig want alle docks gebruiken USB3.0 (vaak geadverteerd als USB3.1 en soms als USB3.1 Gen 1) en daar is de bandbreedte van 5Gbps de beperkende factor. Als je dan en 4k scherm op 60Hz wil hebben betekent dat veelal dat de USB poorten naar een snelheid van 2.0 af worden gezwakt (zoals ook bij het LG scherm gebeurd). We zullen moeten afwachten tot er docks zijn die USB3.1 Gen 2 of Thunderbolt 3 gebruiken omdat je dan wel genoeg bandbreedte hebt (volgens Belkin en OWC komen hun TB3 docks ergens in Q1 uit maar sta niet raar te kijken dat het zomaar Q2 of zelfs Q3 wordt zoals we voorheen al vaker hebben gezien).
De Kensington is eigenlijk precies wat ik wil, maar de prijsverschil tegenover de Aukey en Satechi is erg hoog. Iemand ervaring hiermee?
Op YouTube staan een aantal reviews, had je die al eens bekeken?

Ander alternatief die je hebt: een ouder model Thunderbolt dock kopen (dus eentje met TB1 of 2) en deze met het TB2-TB3 verloopje van Apple (die aanzienlijk goedkoper is dan bijv. die van StarTech en ook heel wat kleiner van formaat is) op je MBP aansluiten. Zit je alleen wel met het feit dat je de power adapter los moet aansluiten wanneer je ook wil opladen.
Als je echter iets draagbaarders wil hebben dan moet je het vooral bij Satechi zoeken (ook dan heb je die power adapter nodig, hun docks doen passthrough).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09 18:23
RWK__ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:46:
[...]

Beide zien er goed uit.. jammer dat het nog even wachten is..daarnaast zie ik nog geen prijzen. Als het niet duurder is dan de Kensington is het wel een mooi alternatief :D

[...]

Als ik op de link klik, lees ik al gelijk "delivers charging power to your laptop and other devices" onder het kopje, met nog een Macbook als afbeelding op de achtergrond :P
Oeps je hebt gelijk! O-) en nu ik dat van die USB3.1 Gen 1 lees is deze dock ook een stuk minder aantrekkelijk.

Verwijderd

Sinds vandaag een MBPRO met Touch Bar in huis, maar ik zit met een vreemd iets waar ik zelf niet uitgeraak.
Soms gaat de touchbar volledig zwart na een tijdje niet te gebruiken (vermoed dat dat wel normaal is), maar wanneer ik dan bv op esc duw gaat enkel dat stuk weer aan, overige knoppen blijven zwart en geven ook pas licht als ik ze aanraak (een voor een). Ergens een instelling die verkeerd staat? Of is er iets mis?

• MysticX
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:36:
[...]

Advies: nu niet zoeken maar even afwachten. De docks die er op dit moment zijn, zijn meer van het niveau alles-in-1-dongle dan echt een dock en hebben daardoor beperkte functionaliteit. Voor 4k schermen is het aardig droevig want alle docks gebruiken USB3.0 (vaak geadverteerd als USB3.1 en soms als USB3.1 Gen 1) en daar is de bandbreedte van 5Gbps de beperkende factor. Als je dan en 4k scherm op 60Hz wil hebben betekent dat veelal dat de USB poorten naar een snelheid van 2.0 af worden gezwakt (zoals ook bij het LG scherm gebeurd). We zullen moeten afwachten tot er docks zijn die USB3.1 Gen 2 of Thunderbolt 3 gebruiken omdat je dan wel genoeg bandbreedte hebt (volgens Belkin en OWC komen hun TB3 docks ergens in Q1 uit maar sta niet raar te kijken dat het zomaar Q2 of zelfs Q3 wordt zoals we voorheen al vaker hebben gezien).

[...]

Op YouTube staan een aantal reviews, had je die al eens bekeken?

Ander alternatief die je hebt: een ouder model Thunderbolt dock kopen (dus eentje met TB1 of 2) en deze met het TB2-TB3 verloopje van Apple (die aanzienlijk goedkoper is dan bijv. die van StarTech en ook heel wat kleiner van formaat is) op je MBP aansluiten. Zit je alleen wel met het feit dat je de power adapter los moet aansluiten wanneer je ook wil opladen.
Als je echter iets draagbaarders wil hebben dan moet je het vooral bij Satechi zoeken (ook dan heb je die power adapter nodig, hun docks doen passthrough).
Thanks voor de info! :D

Ik denk dat ik inderdaad maar even wacht, vind het anders zonde om nu zo'n dock aan te schaffen die alleen maar USB3.0 ondersteund en zeker nog als de snelheid wordt afgezwakt naar USB2.0 als ik mijn monitor heb aangesloten.

Ik denk wel dat ik opzoek ga naar een USB-C naar Displayport kabel, want die heb ik toch wel echt nodig. Ik had ergens gelezen dat ik mijn monitor via Displayport niet kan aansluiten via een TB2 verloopje naar TB3, klopt dat?

hi!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Gister m'n MacBook Pro 15" met Radeon 460 Pro mogen ontvangen. Gelijk even een spelletje geïnstalleerd om wat gevoelstestjes te kunnen doen, maar wat is dat ding snél! Ik ben een aangeklede 21" iMac uit 2012 gewend, die voor grafisch werk nog best een jaartje mee had gekund, maar die voor een simpel spelletje (XCOM) eigenlijk al niet geschikt meer was. Als Photoshop e.d. ook zoveel beter lopen, dan gaat het echt een heerlijke machine worden denk ik :)

M'n Dell P2715Q samen met 3 adapters komt als het goed is morgen/overmorgen ook nog binnen, dus dan kan ik gelijk deze dingen ook testen. Ik heb een Shark 3-Port USB 3.0 besteld die blijkbaar goed werkt zonder de soms benodigde drivers om Gigabit ethernet werkbaar te krijgen zoals bij de multiport adapters van o.a. Kanex en Macally, en een DeLOCK USB-C naar Displayport adapter voor aansluiting op 't scherm.

Ik ben benieuwd naar hoe zo'n Dell bevalt en of/hoe de MacBook Pro het trekt. Warm wordt hij bij een spelletje wel tussen 't toetsenbord en scherm, maar als het daarbij blijft zal 't een genot om mee te werken worden. Zelfs het extreem platte toetsenbord vind ik eigenlijk fijner werken dan de MacBook Pro (2015 model) van m'n vrouw. En het is ook het eerste trackpad wat ik voor een laptop groot genoeg en fijn vind :)

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik ben op zich heel blij met mijn nieuwe 13" pro. Maar de batterij is echt belabberd, ik zie echt de % naar beneden gaan. Met mijn oude 13" retina ging het een stuk beter.

In de nieuwe update is het aantal minuten uit de taakbalk verdwenen, maar heeft iemand ook gezien dat ze nog wel te vinden zijn via Activiteitenweergave?

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/pcl2hdxf3/Schermafbeelding_2016_12_29_om_08_39_25.png

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Als het allemaal mee zit komt vandaag de nieuwe 13" Pro binnen (zonder touch bar). Aangezien ik deze op reis wil gebruiken voor het bekijken/bewerken van genomen foto's vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de volgende SD kaart lezer: http://www.satechi.net/in...sb-card-reader-space-gray

Of zijn er andere suggesties. Een complete hub gaat me te ver aangezien ik verder geen ethernet, extern scherm oid aan wil sluiten.

• Kapotlood
Satechi zou hoe dan ook goed moeten werken... ik hoor er niets anders dan goede verhalen over :) Wat misschien ook wel een goed idee is áls je veel onderweg bent en niet altijd een stroompuntje beschikbaar hebt om je laptop aan op te laden: een USB-C powerbank. Dat is een andere leuke bijkomstigheid aan deze MacBooks... je kunt ze opladen via een powerbank :)

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:25:
Sinds vandaag een MBPRO met Touch Bar in huis, maar ik zit met een vreemd iets waar ik zelf niet uitgeraak.
Soms gaat de touchbar volledig zwart na een tijdje niet te gebruiken (vermoed dat dat wel normaal is), maar wanneer ik dan bv op esc duw gaat enkel dat stuk weer aan, overige knoppen blijven zwart en geven ook pas licht als ik ze aanraak (een voor een). Ergens een instelling die verkeerd staat? Of is er iets mis?
Gisteren mijn MacBook Pro 13 TB 16 gb binnen gekregen. 😁. Erg mooi apparaat.
Ik heb bij mij de TB nog niet volledig zwart zien zien gaan..... Er staat eigenlijk altijd wel iets 'in beeld'....

edit:
Ik heb er even op gelet en de TB gaat inderdaad na een tijdje uit (bijvoorbeeld tijdens het kijken van een filmpje), maar als ik de TB even aanraak gaat die weer (helemaal) aan...

[ Voor 11% gewijzigd door Roelos op 29-12-2016 10:50 ]

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

HopOnline schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:41:
Ik ben op zich heel blij met mijn nieuwe 13" pro. Maar de batterij is echt belabberd, ik zie echt de % naar beneden gaan. Met mijn oude 13" retina ging het een stuk beter.

In de nieuwe update is het aantal minuten uit de taakbalk verdwenen, maar heeft iemand ook gezien dat ze nog wel te vinden zijn via Activiteitenweergave?

[afbeelding]
Yup, je kan wel met 3rd party apps zoals Cocunut Battery een icoon + percentage (en bij klik de resterende tijd) terug krijgen in je menubar :).

• VissBV
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-01 23:55
Zit nog steeds te twijfelen MacBook pro 2015 of 2016 -> 15 inch , lastige keuze ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 20:38
VissBV schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:16:
Zit nog steeds te twijfelen MacBook pro 2015 of 2016 -> 15 inch , lastige keuze ??
Ik ben geswitcht van een 2015 naar 2016 model om de volgende redenen:
- Veel beter scherm (helderheid, contrast en kleuren);
- Snellere GPU;

Het is ook maar net waar je em voor gebruikt.

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Zo, de 13" MacBook Pro is binnen en het ziet er prachtig uit. Staat nu nog wat simpele dingetjes te doen maar vanavond maar eens aan de bak met de installatie.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

nikon. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:22:
[...]

Ik ben geswitcht van een 2015 naar 2016 model om de volgende redenen:
- Veel beter scherm (helderheid, contrast en kleuren);
- Snellere GPU;

Het is ook maar net waar je em voor gebruikt.
Dit ligt grotendeels van welke GPU je neemt, de Radeon 450 is in veel gevallen ongeveer gelijkwaardig aan de R9 M370x (sommige render-instellingen zijn wel veel sneller...) Als je de instapper neemt is het dus lood om oud ijzer wat dat betreft. Pas als je de 455/460 neemt zal je (veel) verschil merken in verschillende situaties. Kijk je naar het scherm zal je wel flink verschil zien :).

Persoonlijk heb ik de 2.7/512/Pro 460 waar ik momenteel vanaf type :). Vanochtend mijn dBrand skin er op geplakt, FYI: wat een rot werkje om dit precies te doen maar wel de moeite waard. Prachtige looks en kras bescherming aan de boven en onderzijde :). Op verzoek kan ik een fotootje plaatsen.

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik loop nu toch wel tegen een vervelend probleem aan. Het pijltje naar beneden op het toetsenbord functioneert niet goed. Als ik deze op dezelfde manier aanraak als alle andere toetsen (erg licht tot deze klikt) dan registreert hij 9 van de 10 keer mijn aanraking niet. Ik moet echt best hard drukken precies in het midden van de toets om het beste resultaat te krijgen. Is er een manier om de toets wat beter te laten "inwerken" of kan ik hiermee beter even langs de apple store gaan?

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Hansie_P schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:52:
Ik loop nu toch wel tegen een vervelend probleem aan. Het pijltje naar beneden op het toetsenbord functioneert niet goed. Als ik deze op dezelfde manier aanraak als alle andere toetsen (erg licht tot deze klikt) dan registreert hij 9 van de 10 keer mijn aanraking niet. Ik moet echt best hard drukken precies in het midden van de toets om het beste resultaat te krijgen. Is er een manier om de toets wat beter te laten "inwerken" of kan ik hiermee beter even langs de apple store gaan?
Ik zou even contact opnemen met Apple. Mijn macbook kwam met eenzelfde probleem, de "7" werkte niet goed direct na levering. Mijn macbook is vervangen door een nieuwe.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:57

GforceNL

Out of memory....

Mijn eerste indrukken na een dagje spelen met mn 15 inch/460/512/2,7. hiervoor had ik de 2015 15" met M370.

- Hij is een stuk stiller. (koeling)
- Scherm is kleurrijker.
-Touchbar is erg geinig, veranderd mee met het programma dat je open hebt op dat moment.
- Grote touchpad is even wennen, ben zelf linkshandig en heb altijd "rechts onderin klikken" voor de secundaire muisknop. Dit is een eind opzij als je linkshandig bent...

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

Gisteren Macbook pro 15" binnen gekregen.
Prachtige laptop, ik gebruik hem echter alleen voor surfen op het web, mailen,filmpjes kijken....
1e volle batterijlading,6 uur en 55 minuten.Internet en beetje youtube gekeken.
Leuke laptop, ik mis echter het numeriek klavier en ik vind het toestel ook ni heel erg licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:39:
Gisteren Macbook pro 15" binnen gekregen.
Prachtige laptop, ik gebruik hem echter alleen voor surfen op het web, mailen,filmpjes kijken....
1e volle batterijlading,6 uur en 55 minuten.Internet en beetje youtube gekeken.
Leuke laptop, ik mis echter het numeriek klavier en ik vind het toestel ook ni heel erg licht
je mist dus een numpad als ik het goed begrijp en je vindt de notebook niet licht? Beide had je vooraf kunnen in schatten denk ik. Eventueel een bluetooth numpad erbij halen om te compenseren? Wat betreft gewicht is het een van de lichtere 15" notebooks met quadcore en dedicated videokaart :). I'm a happy camper tot dus ver :).

Verwijderd

Ik ben zo'n leek dat ik zelfs niet wist dat er bluetooth numpads bestaan😳

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

Draai al een tijdje op de MacbookPro 15" (i7 2.9, 16gb, 512gb, 450 2gb) voor werk. Voorheen een W540 (windows) en een Macbook Pro 13" (2015) gecombineerd.

Mijn ervaring zijn over het algemeen positief.
1. Trackpad werkt goed, snel.
2. Goed scherm
3. Snel.
2. Batterij is minder dan de 13" (scherm 2" groter ) en variert (terwijl werkzaamheden niet veel verschillen)
5. Alleen usb-c is soms een probleem, maar ik gebruik de volgende converter om dat op te lossen. (https://www.amazon.com/gp...page_o09_s00?ie=UTF8&th=1)
6. Trouchbar is leuke gimmic, maar voegt niet zo heel veel toe.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:31:
Ik ben zo'n leek dat ik zelfs niet wist dat er bluetooth numpads bestaan😳
Zijn er genoeg :), net als bluetooth keyboards (hoewel deze dan weer vaak geen numpad hebben 8)7 O-)).

Er zijn ook aanvullingen in de vorm van een numpad voor bestaande Apple Bluetooth keyboards (zowel het origineel als de magic-keyboard variant) of een skin voor op je magictrackpad. Afijn ;).

Vanavond heb ik de multiport adapter geprobeerd en kreeg een "update" hiervoor binnen... Helaas geen idee wat er aan verbeterd is maar het werkt gewoon haha.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:02
VissBV schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:16:
Ik stond min of meer voor dezelfde keuze. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een nieuw gebruikte MacBook pro Retina 2015 aan te schaffen (basismodel). Deze kun je met een beetje geluk goed vinden op de tweedehands markt (ook nieuw zijn er soms goede deals te scoren!) en qua snelheid lever je weinig in. Zie daarvoor ook de benchmarks van Tweakers in de review van het 2016 model. Het scherm, grote trackpad en touchpad zijn natuurlijk pluspunten van het nieuwe model, maar zijn het m.i. niet waard. Het toetsenbord vind ik aanzienlijk minder fijn werken (misschien kwestie van gewenning) en ook zou ik de vele aansluitingen gaan missen.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
Pat-Juh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:06:
[...]

Vanavond heb ik de multiport adapter geprobeerd en kreeg een "update" hiervoor binnen... Helaas geen idee wat er aan verbeterd is maar het werkt gewoon haha.
Welke multiport adapter heb je? Die van Apple?

Ik merk bij de Hyper Drive (2 USBA, 1 USBC en HDMI) dat ie ontzettend warm wordt bij gebruik met HDMI scherm. Is dat bij die ook? Ik twijfel namelijk om maar beter gewoon een officiële te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Leauwie op 30-12-2016 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Leauwie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:03:
[...]

Ik merk bij de Hyper Drive (2 USBA, 1 USBC en HDMI) dat ie ontzettend warm wordt bij gebruik met HDMI scherm. Is dat bij die ook? Ik twijfel namelijk om maar beter gewoon een officiële te kopen.
Ja die van Apple zelf. In die korte tijd leek deze niet echt warm te worden (enkel hdmi gebruikt, niet de usb-c en usb-a).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Leauwie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:03:
[...]

Is inderdaad eenje van Apple vermoed ik, die heeft idd een update nodig bij de eerste keer dat je hem aansluit.

ik heb een chinees exemplaar liggen en een originele, de Chinese wordt inderdaad erg warm maar de originele Apple adapter niet.

ook heb ik vreemde beeld issues bij die Chinese, welke ik niet bij die van Apple heb.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VissBV
Bedankt voor de reactie(s) ik vind de prijs voor de nieuwe MacbookPro te duur , ik zie in de USA leuke prijzen zonder TAX
VeeGee schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:44:
[...]

Ik stond min of meer voor dezelfde keuze. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een nieuw gebruikte MacBook pro Retina 2015 aan te schaffen (basismodel). Deze kun je met een beetje geluk goed vinden op de tweedehands markt (ook nieuw zijn er soms goede deals te scoren!) en qua snelheid lever je weinig in. Zie daarvoor ook de benchmarks van Tweakers in de review van het 2016 model. Het scherm, grote trackpad en touchpad zijn natuurlijk pluspunten van het nieuwe model, maar zijn het m.i. niet waard. Het toetsenbord vind ik aanzienlijk minder fijn werken (misschien kwestie van gewenning) en ook zou ik de vele aansluitingen gaan missen.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
Vandaag mijn eerste Macbook Pro gekocht.. Moest er toch een keer van komen en proberen. Had vorige week eventjes een Macbook in mijn handen en daarna begon het toch wel te kriebelen.

Heb gekozen voor het 13" model zonder TB.. Dus de goedkoopste variant in dit geval met de standaard i5 (2.0Ghz).
Doe niet al te gekke dingen met een laptop, voornamelijk zakelijk gebruik en privé office zaken. Af en toe een foto die ik bewerk.

Ben heel erg benieuwd, in het begin zijn alle nieuwe dingen leuk toch?! :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 16-09 16:47
iMick schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:07:
Is er iemand hier die ook het LG Ultrafine 5K display gebruikt icm de MacBook Pro 15"? Als ik hem tijdens het opstarten erin heb zitten, kan ik niet inloggen en lagt de muiscursor en alle animaties echt enorm. Terwijl als ik al ingelogd ben en dan de kabel inplug, dan ervaar ik deze problemen vrijwel niet.

(MacBook Pro model is met de 460 GPU)
Kleine update van mijn kant; vandaag contact gehad met Apple Care en dit probleem hebben ze verder nog niet gehoord. Ze gaan nu kijken of het mogelijk door randapparatuur komt of door een hardware probleem.

Ik vermoed dat mijn MBP gewoon brak is, aangezien ik regelmatig ook Kernel Panics en grafische glitches ervaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Heb gisteren de ARC hub besteld voor mijn 12" MacBook. Zijn er hier MBP gebruikers die hem besteld hebben?

https://www.bourgedesign.com

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/53257a2ae4b00257d6429ec5/t/57e052f32994ca0764700948/1474319094474/?format=1000w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
Pat-Juh schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:53:
[...]

Ja die van Apple zelf. In die korte tijd leek deze niet echt warm te worden (enkel hdmi gebruikt, niet de usb-c en usb-a).
GforceNL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:23:
[...]

Is inderdaad eenje van Apple vermoed ik, die heeft idd een update nodig bij de eerste keer dat je hem aansluit.

ik heb een chinees exemplaar liggen en een originele, de Chinese wordt inderdaad erg warm maar de originele Apple adapter niet.

ook heb ik vreemde beeld issues bij die Chinese, welke ik niet bij die van Apple heb.
Dank beide. Voor mij duidelijk verhaal, ik heb de Hyper Drive teruggebracht en ga voor officiële multiport adapter van Apple.

De ARC hub ziet er fancy uit maar mij veel te duur. HDMI en USB heb ik regelmatig nodig, de rest niet. Misschien ooit een SD kaart nodig maar dan vind ik wel een cheap USBA-SD kaart lezer mochten de USBC varianten prijzig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Leauwie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:53:
[...]

[...]

Dank beide. Voor mij duidelijk verhaal, ik heb de Hyper Drive teruggebracht en ga voor officiële multiport adapter van Apple.

De ARC hub ziet er fancy uit maar mij veel te duur. HDMI en USB heb ik regelmatig nodig, de rest niet. Misschien ooit een SD kaart nodig maar dan vind ik wel een cheap USBA-SD kaart lezer mochten de USBC varianten prijzig blijven.
Vandaag geprobeerd mijn Dell u2413H te gebruiken met de multiport adapter maar deze valt om de haverklap terug in standby modus. Morgen of komende week eens kijken of het aan mijn HDMI kabel ligt, het is een cheapo momenteel. Als het aan het geheel ligt ga ik kijken voor een USB-C naar (mini-)displayport adapter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 18:27
pmdrawde schreef op zondag 25 december 2016 @ 03:54:
Ik heb inmiddels deze usb-c hub gekocht:
https://www.amazon.com/NE...79011%2Cp_76%3A1249137011

(Zit in de VS, wellicht niet verkrijgbaar in Europa). Ziet er goed uit en is specifiek ontwikkeld voor de MBP 2016 en goede reviews dus ik ben benieuwd. Zit alles op wat ik nodig heb: USB-A, HDMI, SD en pass through charging.
Deze hub inmiddels binnen. Erg nice, design matched goed met de kleur van mijn zilveren macbook. Product had zo door Apple gemaakt kunnen zijn. Behalve een klein logo staan er geen teksten aan de boven en zijkanten van Apple, en de hub heeft aan de onderkant rubberen 'zooltjes' net zoals de MacBooks dat hebben. Bouwkwaliteit lijkt zeer goed te zijn.

De hubs van Satechi zagen er ook wel goed uit, maar de enige die alles heeft wat dit andere hub ook heeft qua aansluitmogelijkheden is hier in de VS plots niet meer verkrijgbaar. Bovendien was deze een stuk groter, en lees je en der toch over problemen met de 2016 MBP. Het lijkt wel of er toch ergens compatability issues zitten in het gebruik van de usb-c standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelos schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:22:
[...]

Gisteren mijn MacBook Pro 13 TB 16 gb binnen gekregen. 😁. Erg mooi apparaat.
Ik heb bij mij de TB nog niet volledig zwart zien zien gaan..... Er staat eigenlijk altijd wel iets 'in beeld'....

edit:
Ik heb er even op gelet en de TB gaat inderdaad na een tijdje uit (bijvoorbeeld tijdens het kijken van een filmpje), maar als ik de TB even aanraak gaat die weer (helemaal) aan...
Ondertussen nog verder kunnen testen en het lijkt een Chrome gerelateerd probleem te zijn. Gebruik nu Safari en heb het niet meer opnieuw kunnen vaststellen.. Vreemd. Maar lijkt dus wel software te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb nu de Dell P2715Q binnen, samen met de Sharkoon 4-port adapter (3x USB3, 1x Gigabit Ethernet), en ik moet zeggen, dat werkt eigenlijk érg fijn! Ik heb eerder zitten kijken naar multiport adapters van o.a. Kanex, MacAlly, Satechi en zo, maar deze Sharkoon was een stuk goedkoper en bood exact hetzelfde :)

… om maar niet te spreken van de Startech USB-C naar Displayport kabel die perfect werkt met de MacBook (Pro) i.c.m. de 4K monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 19:14
Hallo is een beetje off topic deze post

maar bij deze wil ik een macbook opgeven als gestolen, hij is gekocht via v&a en waarschijnlijk onderweg of in sorteercentrum gestolen
serienummer C02S2BW9G8WP

mocht iemand een macbook aangeboden zien worden met het volgende serienummer C02S2BW9G8WP graag contact opnemen.

kleine kans van slagen maar alvast bedankt

Ik begrijp dat je dit wilt delen. Maar je hoeft het niet overal te doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 31-12-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
pieter02 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:53:

maar bij deze wil ik een macbook opgeven als gestolen, hij is gekocht via v&a en waarschijnlijk onderweg of in sorteercentrum gestolen
serienummer C02S2BW9G8WP

mocht iemand een macbook aangeboden zien worden met het volgende serienummer C02S2BW9G8WP graag contact opnemen.

Als ik jou was zou ik ook maar aangifte doen als je denkt dat deze gestolen is! Erg zuur.. hoop dat je er verzekerd voor bent..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

serienummer C02S2BW9G8WP

Je kan hiervoor een onderzoek laten instellen bij PostNL. Zij vergoeden het zoekraken. Hou alleen wel rekening met de kans dat het niet binnen PostNL heeft plaatsgevonden. Ik zou ook type nummer etc vermelden en een vertaling in het engels aangezien er grote kans is dat je laptop op reis is naar het buitenland.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

serienummer C02S2BW9G8WP

Volgens mij kan je indien de MBP nog op een account gekoppeld staat bij Apple deze als verloren markeren via iCloud. Daarnaast hoop ik dat deze aangetekend en verzekerd is verzonden aangezien reguliere verzending slechts tot €500,00 dekt :X . We houden onze ogen open.

Ontopic:
Vandaag Windows 10 op een externe schijf geïnstalleerd (even een gedoe met een W10 laptop, Rufus en geduld). Gelijk even Battlefield 4 getest op mijn machine :). 2880x1800 het merendeel medium settings (enkele op hoog) en 50% resolution scale (dus een texture resolutie van 1640x900 effectief) levert een een vrijwel stabiele 60 fps op :). Leuk voor erbij zodra het werk gedaan is. Enkel nog de laatste AMD ReLive drivers zien te installeren O-) .

[ Voor 1% gewijzigd door Pat-Juh op 31-12-2016 15:46 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Macbook maakt nog steeds een vreemd geluid als je erop tikt, alsof er iets los zit. Ik ben bezig met het verwisselen maar gaat allemaal niet van een leien dakje. Bij de Apple Store in Haarlem slecht geholpen en kwam het eigenlijk erop neer dat ik maar zelf het moest regelen met Apple Online. Apple Online zei dat ik weer naar de winkel moest :p . Nu wordt ik volgende week gebeld om het verder te regelen. Vond het wel vreemd dat ik hem niet zomaar kon teruggeven onder de holiday return policy, dan wilden ze hem eerst alsnog bekijken pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:19
Geen afspraak gemaakt met de Genius Bar? Lijkt me sterk dat je dan zonder een goede oplossing het pand verlaat.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

The Unbelievabl schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:10:
Bij de Apple Store in Haarlem slecht geholpen en kwam het eigenlijk erop neer dat ik maar zelf het moest regelen met Apple Online. Apple Online zei dat ik weer naar de winkel moest :p .
Dat moet je niet pikken van de Apple Store. Je hebt bij hun gekocht, en als een produkt niet naar behoren functioneert dan moeten ze je daarmee helpen. Zeker als Apple zelf je ook naar hun verwijst. Winkels maken zich er soms makkelijk van af, maar ze hebben de plicht je een deugdelijk produkt te leveren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
winwiz schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:01:
Geen afspraak gemaakt met de Genius Bar? Lijkt me sterk dat je dan zonder een goede oplossing het pand verlaat.
Nee had geen afspraak gemaakt, dat was niet slim van me. Dacht dat ik het wel even snel kon regelen.
Exirion schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:09:
[...]

Dat moet je niet pikken van de Apple Store. Je hebt bij hun gekocht, en als een produkt niet naar behoren functioneert dan moeten ze je daarmee helpen. Zeker als Apple zelf je ook naar hun verwijst. Winkels maken zich er soms makkelijk van af, maar ze hebben de plicht je een deugdelijk produkt te leveren.
Mee eens. Maar ik ga eerst eens afwachten wat ik maandag te horen krijg voordat ik problemen ga maken. Misschien dat ze het netjes oplossen. :)
En als ze dan ook lastig doen retourneer ik hem gewoon en bestel ik hem opnieuw. Wel twee weken zonder laptop overleven dan...

[ Voor 6% gewijzigd door The Unbelievabl op 31-12-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
The Unbelievabl schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:59:
[...]

Nee had geen afspraak gemaakt, dat was niet slim van me. Dacht dat ik het wel even snel kon regelen.
[...]

Mee eens. Maar ik ga eerst eens afwachten wat ik maandag te horen krijg voordat ik problemen ga maken. Misschien dat ze het netjes oplossen. :)
En als ze dan ook lastig doen retourneer ik hem gewoon en bestel ik hem opnieuw. Wel twee weken zonder laptop overleven dan...
Tot wanneer kun je hem retourneren? Eventueel kun je maandag direct een nieuwe bestellen en pas zo laat mogelijk je huidige retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Cache schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:03:
[...]

Tot wanneer kun je hem retourneren? Eventueel kun je maandag direct een nieuwe bestellen en pas zo laat mogelijk je huidige retourneren.
Volgens de Apple website tot 8 januari. Nu had de persoon aan de telefoon gezegd dat dat alleen gold als ze hem eerst mochten bekijken om te zien wat er mis is, wat volgens mij onzin is. Retourneren mag volgens mij gewoon altijd. Apple heeft wel echt slechte service in mijn geval. Worden steeds onwaarheden tegen mij verteld, ben ook wel beetje geneigd nu om hem gewoon te retourneren en dan maar een ander merk te kopen. Ik ga eerst maandag afwachten en als daar niet iets goeds uitkomt dan is het retourneren en kijken of ik misschien iets anders koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heeft iemand de cpu temperatuur gecheckt bij het draaien van bootcamp windows 10? Ik krijg sowieso 70-80 graden bij normaal gebruik en deze gaat soms naar de 100 graden, zeker als je gaat gamen in steam. heeft iemand dezelfde ervaring? Onder MacOS lijkt het allemaal wel ok.

2.7Ghz Radeon 460 ssd 512mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op Youtube een video in full screen mode zet en daarna weer sluit,dan doet het venster even raar.
Heeft hier nog iemand dat opgemerk?Op mijn nieuwe iMac is dit niet.
Misschien wil er iemand dit ook is proberen?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:16:
Als ik op Youtube een video in full screen mode zet en daarna weer sluit,dan doet het venster even raar.
mvg
ik heb het net geprobeerd, met safari, firefox, opera en chrome, en bij chrome op een extern scherm deed ie de eerste keer raar, maar de tweede keer geen problemen, niet op het externe of notebook scherm zelf.

Besef wel dat Opera en firefox (o.a.) nog aangepast moeten worden door de ontwikkelaars, bij mij crasht firefox en opera constant (vooral bij ontwaken na in slaap vallen van het apparaat) omdat die apps nog gebouwd zijn met oude libraries die geen touchbar kennen (en daar crasht ie dus op)

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mvg
Dat heb ik ook in safari, heb 15 inch maar nog niet geprobeerd met een andere browser.
Stoort mij niet zo heel veel maar vind het wel raar, ga er vanuit dat dit met de volgende update van Safari opgelost is :?

[ Voor 12% gewijzigd door Paragon93 op 02-01-2017 13:18 ]

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
mvg
Misschien eens proberen bij 'Energy Saver', het vinkje 'Automatic graphics switching' uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Ik heb even een filmpje gemaakt met mijn probleem. (Vanaf 0:10 heb ik een goede plek gevonden en hoor je de tikken goed) Misschien is het normaal dus zouden er andere tweakers kunnen kijken of zij het ook hebben? Misschien maak ik mij zorgen om niets. Zouden jullie hem omruilen? Wil niet voor aap staan bij de Apple store maandag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
The Unbelievabl schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:38:
Ik heb even een filmpje gemaakt met mijn probleem. (Vanaf 0:10 heb ik een goede plek gevonden en hoor je de tikken goed) Misschien is het normaal dus zouden er andere tweakers kunnen kijken of zij het ook hebben? Misschien maak ik mij zorgen om niets. Zouden jullie hem omruilen? Wil niet voor aap staan bij de Apple store maandag :P
Ik heb mijn Macbook nog niet binnen, maar als ik zo'n model in bezit had zou hij meteen retour gaan. Het lijkt wel alsof iets los zit en kan je gewoon niet verwachten van een machine die 2500+ kost.

Als je hem op een tafel/bureau legt en dan gaat tikken, hoor je dat getik ook?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
RWK__ schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:08:
[...]

Als je hem op een tafel/bureau legt en dan gaat tikken, hoor je dat getik ook?
Nee dan niet. Als ie dicht is hoor je het ook maar het is wel lastiger om het voor elkaar te krijgen om de macbook dat geluid te laten maken. Vreemde is dat hij niet 100% consistent dat geluid maakt (ook te zien op filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VissBV
Nog veel problemen met de nieuwe MacBook, blamage voor Apple , ik zou er mee teruggaan is niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Laatst online: 17-09 11:53
Hebben er hier meer mensen last van vastlopers bij gebruik van mission control? Ik heb regelmatig het probleem dat (volgens mij) finder of het dock vastloopt bij het openen van mission control. Kan geen vensters meer sluiten/openen/wisselen van desktop. Heb al geprobeerd een shortcut in te stellen voor de terminal, dat werkt, maar ik krijg de terminal dan enkel tevoorschijn en niet actief om de dock even te restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nog maar weinig klachten staan over de accu MBP 2016 terwijl dit een paar weken terug beduidend anders was, mag ik daaruit opmaken dat dit beter gaat?

+ nog een vraag, iemand nog tips voor Sleeve of Tas, compact maar toch voldoende ruimte voor een voeding en verloopjes?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leauwie
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:24:
Zie nog maar weinig klachten staan over de accu MBP 2016 terwijl dit een paar weken terug beduidend anders was, mag ik daaruit opmaken dat dit beter gaat?

+ nog een vraag, iemand nog tips voor Sleeve of Tas, compact maar toch voldoende ruimte voor een voeding en verloopjes?
Ja ik was in het begin de eerste paar dagen ook een beetje verbaasd, maar inmiddels lijkt het gewoon prima te gaan (heb nu de laptop 2 weken exact). Als ik enkel wat surf, MS Word gebruik en muziek luister telt de tijd in Activity Monitor telkens gewoon op tot 9+ batterij duur, laatst dik over de 10 uur. Of ik dat ook haal geen idee, want die 'time on battery' is ook incl. slaapstand uiteindelijk, dus dat is niet helemaal fair (ligt al snel op 20 uur +). Ik maak me er in elk geval geen enkele zorg meer om.
Misschien dat het zich allemaal een beetje heeft moeten instellen, geen idee. Scherm heb ik op 60% of minder.
Ik heb de 13 inch zonder TB.

Ik heb deze sleeve er gelijk bij gekocht:
http://www.a-mac.nl/be-ez-la-robe-one-macbook-pro-13-zwart

Bevalt prima. Kabel en dongle in apart tasje, ooit bij de Hema gehaald. Ik hou dat liever apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:30
Groot probleem met mijn net een maand oude Macbook 15" TB :'( .
Zojuist plotseling gecrashed (liep helemaal vast) en na het opstarten kreeg ik een folder met een vraagteken.

Recovery opgestart en ja hoor, SSD foetsie!! Ook niet via Terminal -> "diskutil list" command. Zucht....

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Morgen maar even langs de Apple Store gaan denk ik......

http://i68.tinypic.com/1ok5ld.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:24:
Het tellertje (die nog nooit nauwkeurig is geweest) waar meer dan 90% van de klagers zich op baseerde is er uit gehaald dus dan moet je ineens een echte tijdmeting gaan doen die ineens heel wat accurater en dichter bij de geadverteerde accuduur komt. Dan valt er nog bar weinig te klagen.
Daarnaast hebben de notebooks ook tijd gehad om zichzelf te settlen. Het OS heeft de indexes kunnen maken en de accu (cellen + controller) is een paar keer opgeladen en heeft zich daardoor ook weer kunnen settlen. En zo zullen er vast nog een paar dingen meer zijn.

Het is niet voor niets dat de fabrikant bij servers, switches, etc. een bepaalde burn-in periode hanteert (er zijn een aantal die je zelfs geen hardware verkopen die niet die burn-in periode volledig heeft afgerond). Dan vang je dit soort zaken al op. Zoiets werkt natuurlijk niet bij consumenten hardware die zo massaal als bij Apple wordt verkocht dus krijg je dit soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gewoon surfen en wat mailen en filmpjes kijken doe ik los over de 8 uur.Elke keer opnieuw.
Enkel filmpjes kijken valt tegen bij mij, in die zin dat als je van full screen teruggaat naar normaal screen er telkens een vervelende "flits"is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
Khallouki schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:15:
Zojuist plotseling gecrashed (liep helemaal vast) en na het opstarten kreeg ik een folder met een vraagteken.

Recovery opgestart en ja hoor, SSD foetsie!! Ook niet via Terminal -> "diskutil list" command. Zucht....

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Morgen maar even langs de Apple Store gaan denk ik......

Maak eerst via het internet een afspraak bij dr Genius bar, anders kom je voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Na lang wikken en wegen heb ik op 31 december 2016 een Macbook Pro (zonder touch bar) mogen ontvangen van BCC. Mooie actie overigens, voor 1544 euro. De Macbook Pro is de vervanger van mijn 3,3 jaar oude Macbook Air. Mijn eerste indruk tot nu toe:

- Display is zoveel mooier dan mijn Air. Dat ik daar bijna 3,5 jaar tegenaan heb kunnen kijken? Super scherp en hoge helderheid.
- In tegenstelling tot "sommige" andere heb ik nog geen problemen gehad met de accu. Ik heb Dr. Cleaner geïnstalleerd en houd in de gaten welke applicaties veel verbruiken en wat beperkt kan worden. De tijd zal leren hoe goed de accu daadwerkelijk is.
- Design technisch prachtig! Het is wellicht een tikkeltje subjectief, maar de afwerking van het apparaat is bijzonder mooi. Kleine schermranden, dun display, donkergrijze kleur en qua gewicht vergelijkbaar met een Air.
- De Air was absoluut niet traag, maar deze Pro is in alles toch een stuk sneller, zoals verwacht.
- Het toetsenbord typt meer dan prima. In begin even wennen, maar na een paar uur ben ik er al aan gewend.
- Het grote en vernieuwde touchpad is nog beter dan bij de Air. Bigger is in dit geval ook zeker better.
- Het geluid is mooi vol, met een diepe bass.

Tot nu toe wel iets ontdekt wat ik nog niet kan verklaren. Ik heb mijn Macbook vandaag voor het eerst aan de lader gehangen, maar het systeem geeft aan dat het de derde laadcycli is. Hoe kan dat dan?

Deze Macbook Pro 2016 is een beetje een vreemde eend in de bijt. Voor wie is het nu bedoeld?
- Voor mensen met een Macbook Air die meer "power" nodig hebben, maar toch een handzame laptop willen hebben. Je betaalt meer, maar je krijgt ook meer. Betere prestaties, een mooier scherm, maar wel een iets mindere accuduur en minder poorten.
- Voor mensen met een oudere Macbook Pro (2012 en ouder) die een upgrade willen, maar de touch bar niet als meerwaarde zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JackL89 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:41:
Tot nu toe wel iets ontdekt wat ik nog niet kan verklaren. Ik heb mijn Macbook vandaag voor het eerst aan de lader gehangen, maar het systeem geeft aan dat het de derde laadcycli is. Hoe kan dat dan?
De accu wordt al een aantal keren opgeladen nog voordat deze in een MacBook terecht komt. Ze moeten toch testen of het ding goed werkt en accu's "leeg" opslaan is ook niet zo slim. Je moet ze dus op spanning houden als je ze een tijdje opslaat.
Als je in een tool als coconut battery kijkt zul je ook zien dat je accu en je laptop een verschillende fabricage datum hebben. De accu's zijn nou eenmaal eerder geproduceerd dan de MacBook als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:26

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik zit met een probleem dat mijn vaders Macbook Pro 13" (zonder touchbar) op geen enkele manier beeld krijgt via de HDMI poort op de Multiport USB C Adapter (officiële van Apple).

Ik heb dit scherm voor 'm aangeschaft: http://www.informatique.nl/565931/lg-27mp48hq-p-27inch.html maar hoe ik het ook wendt of keert: de monitor blijft 'no signal' weergeven via de HDMI poort.

Zijn er toevallig mensen die een oplossing voor dit probleem hebben of moet ik kijken naar een andere oplossing zoals bijvoorbeeld een USB-C -> HDMI kabel of zoiets: https://www.allekabels.nl...-c-naar-hdmi-adapter.html

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 03-01-2017 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
neonite schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:46:
[...]

Maak eerst via het internet een afspraak bij dr Genius bar, anders kom je voor niets.
Kon via de website pas volgende week een afspraak maken. Even gebeld en heb vandaag om 12 uur een afspraak.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Na alle berichten van afgelopen weken over de batterijduur van de 2016 macbooks was ik wel wat bang over de batterijduur. Na het gebruik van mijn 15 inch voor de afgelopen paar weken red ik toch makkelijk 8-12 uur met licht internetten, filmpjes kijken etc. (80% helderheid scherm).
Ook iets zwaarder gebruik vind ik meevallen, 5 uur licht gebruik + 3 uur FCPX en dan nog 10% batterij over.

Dat is wel weer eens wat anders dan die dikke laptop die ik hiervoor had met 1 uur batterijduur.

Ook de fans vind ik erg stil, na half uur FCPX hoorde ik nog steeds niks (ik dacht dat de fans kapot waren omdat ik ze na 2 weken nog niet gehoord had). Maar toen eindelijk begonnen ze wat te draaien en hoorde ik het als ik mijn oor er naast lag, maar harder dan dat gingen ze niet (zelfs niet na lange bewerkingen op grote video-fragmenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Met mijn 2013 pro zie ik ook een batterij verbetering wat deels verklaart wordt doordat de intel processors weer goed hun power saving standen benutten.
Mijn cpu zit nu weer super vaak onder de 1Ghz en dat was voor de mac os update niet het geval. Het verbaast me dus niet dat de nieuwe Pro's ook verbeteringen laten zien.

Sinds Sierra heb je meer background processen qua indexeren wat aardig wat cpu kracht kan kosten zoals photos.app. Standaard worden alle foto's gescand op gezichten en kan bij een forse bibliotheek dagen/weken kosten voordat het afgerond is.

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 03-01-2017 10:52 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Khallouki schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:15:

Het enige wat je zou kunnen proberen (maar waarvan ik de kans op slagen laag inschat) is het resetten van je NVRAM/SMC... Het lijkt er nu op dat je SSD niet herkend wordt door de macbook... Mogelijk iets hardwarematigs wat kapot is (het zij de controller, geheugenchips of iets dergelijks). Ik gok dat het een nieuw logicboard wordt (na wat ik heb gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Pat-Juh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Het enige wat je zou kunnen proberen (maar waarvan ik de kans op slagen laag inschat) is het resetten van je NVRAM/SMC... Het lijkt er nu op dat je SSD niet herkend wordt door de macbook... Mogelijk iets hardwarematigs wat kapot is (het zij de controller, geheugenchips of iets dergelijks). Ik gok dat het een nieuw logicboard wordt (na wat ik heb gelezen).
Ben zojuist langs geweest. Een medewerker van de reparatie afdeling heeft alles gereset maar tevergeefs. Vervolgens draaide hij een netwerktool waardoor de schijf wel weer zichtbaar was. Meteen geformatteerd. Het installeren van de OS mislukte helaas keer op keer.

Logic board moet inderdaad vervangen worden. Hij is ingenomen voor reparatie. Ben em helaas maximaal 5 dagen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Khallouki schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:27:
[...]

Ben zojuist langs geweest. Een medewerker van de reparatie afdeling heeft alles gereset maar tevergeefs. Vervolgens draaide hij een netwerktool waardoor de schijf wel weer zichtbaar was. Meteen geformatteerd. Het installeren van de OS mislukte helaas keer op keer.

Logic board moet inderdaad vervangen worden. Hij is ingenomen voor reparatie. Ben em helaas maximaal 5 dagen kwijt.
Gebeurde dit bij een Apple store of Reseller? Gezien de "geheimzinnige" data recoverytool die Apple schijnt te hebben om via een extra connector de SSD vanaf een andere mac te benaderen :). link voor de nieuwsgierige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Mar.tin schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:50:
[...]

Het klinkt haast alsof je trackpad niet goed vastzit..
Het lukt me niet om te achterhalen. Ik heb een nieuwe besteld en ga de mijne vrijdag retourneren. Dan heb ik ook geen problemen als ze maandag moeilijk gaan doen bij de Genius bar. Ik wil gewoon een nieuwe, niet dat ze misschien zeggen dat het niet ernstig is en dat ik er mee moet leven. Helaas nu wel (weer) enkele weken zonder laptop, dus echt handig is het niet. Ben wel er geneigd om naar een andere laptop te kijken maar nog niet echt iets goeds gevonden.
Khallouki schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:27:
[...]

Als je liever niet een reparatie wil maar een nieuwe kan je hem nog retourneren tot 8 januari. Dat ga ik tenminste doen. Als je een base model hebt zou ik dat vooral doen, dan kan je meteen eentje krijgen uit de voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Pat-Juh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Gebeurde dit bij een Apple store of Reseller? Gezien de "geheimzinnige" data recoverytool die Apple schijnt te hebben om via een extra connector de SSD vanaf een andere mac te benaderen :). link voor de nieuwsgierige :+
Apple store. Er is hardwarematig met de logic board iets aan de hand gaf hij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
Iemand die de Griffin of Snapnator magsafe oplossingen heeft overwogen?
Zelf lijkt me die snapnator het meest 'veilig', omdat ik een beetje huiverig ben mijn Macbook-accu op te laden met andere dan de officiële kabels. Bij Griffin moet je hun kabel gebruiken. Snapnator is simpelweg een verlenging van de USB-C kabel.

http://www.snapnator.com/shop
https://griffintechnology...agnetic-usb-c-power-cable (wel slechte reviews op hun eigen website...)

Liep vanochtend nog 'tegen' mijn oplaadkabel aan die over de grond hing en de Macbook oplaadde. Gelukkig recht vooruit, dus de kabel ging 'perfect' uit de laptop. Moet me niet te vaak gaan gebeuren.

Zo zonde dat Apple dit niet gewoon zelf gedaan heeft ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Leauwie op 03-01-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houdt er wel rekening mee dat die disconnects alleen maar stroom doorlaten. Er is inmiddels wel een kickstarter project bezig met een adapter die wel de volle mikmak doorgeeft. Veel handiger dan MagSafe want dan heb je tenminste ook disconnects op je overige aansluitingen. Als je er bij de vorige Macs een netwerkkabel bij instak ging je hele MagSafe functionaliteit verloren omdat de netwerkkabel geen disconnect heeft (in tegen deel, hij is gemaakt om juist zo vast mogelijk te zitten). Daar was wel enigszins wat aan te doen door dat lipje af te breken maar dat bood geen uitkomst in alle gevallen en je kunt natuurlijk niet bij iedereen de lipjes van de stekkers afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 18:26
Leauwie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:55:
Iemand die de Griffin of Snapnator magsafe oplossingen heeft overwogen?
Zelf lijkt me die snapnator het meest 'veilig', omdat ik een beetje huiverig ben mijn Macbook-accu op te laden met andere dan de officiële kabels. Bij Griffin moet je hun kabel gebruiken. Snapnator is simpelweg een verlenging van de USB-C kabel.

http://www.snapnator.com/shop
https://griffintechnology...agnetic-usb-c-power-cable (wel slechte reviews op hun eigen website...)

Liep vanochtend nog 'tegen' mijn oplaadkabel aan die over de grond hing en de Macbook oplaadde. Gelukkig recht vooruit, dus de kabel ging 'perfect' uit de laptop. Moet me niet te vaak gaan gebeuren.

Zo zonde dat Apple dit niet gewoon zelf gedaan heeft ook.
Ik heb, samen met een collega, de Snapnator besteld op Kickstarter. An sich heb ik er niet zo'n problemen mee dat Apple full USB-C is gegaan en MagSafe heeft laten vallen. Part of the deal op KS was overigens dat je er een SD kaartlezer en een USB-C naar USB-A stukje bij kreeg voor $30. Wanneer de boel binnen is laat ik wel even weten hoe 'ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Heb mijn macbook nog geen week en de 1 toets functioneert niet lekker meer. Klikt niet zoals de ander toetsen laat maar zeggen. Net alsof er wat onder zit.. maar dat kan helemaal niet want heb ik mijn macbook nauwelijks nog gebruikt, laat staan gegeten met de mackbook op schoot of iets.

Kan ik met de macbook ook langs de apple store als ik deze daar niet heb gekocht? Ga het natuurlijk niet zo laten gezien het geld wat er voor betaald is.

Of moet ik naar de winkel waar de macbook vandaan komt?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:23
sjorremans schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:39:
Heb mijn macbook nog geen week en de 1 toets functioneert niet lekker meer. Klikt niet zoals de ander toetsen laat maar zeggen. Net alsof er wat onder zit.. maar dat kan helemaal niet want heb ik mijn macbook nauwelijks nog gebruikt, laat staan gegeten met de mackbook op schoot of iets.
Ik had hetzelfde met de e toets. De klik was veel scherper dan de andere toetsen en het indrukken voelde niet lekker aan. Bij mij was het binnen een paar dagen weer over. Ik ben er niet mee terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
HEY_DUDE schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Ik had hetzelfde met de e toets. De klik was veel scherper dan de andere toetsen en het indrukken voelde niet lekker aan. Bij mij was het binnen een paar dagen weer over. Ik ben er niet mee terug geweest.
Wacht het ook nog wel heel even af, voel het nu ook voor het eerst. Afgelopen dagen natuurlijk wel wat dingetjes gedaan en toen was het er niet of is het me niet opgevallen.

Kijk het nog even een paar dagen aan en anders ga ik ermee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Niet online
Niemand hoge cpu temperaturen in Bootcamp? (Windows 10)
80-100 graden...

[ Voor 14% gewijzigd door wimpod op 04-01-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
wimpod schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:17:
80-100 graden...
Geen ervaring met bootcamp, wel met W10 via Parallels, maar daar merk ik niks op, programma's als Revit en Autocad lopen soepel en de laptop blijft stil en (relatief) koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wimpod schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:17:
80-100 graden...
Wat zegt taakbeheer? Staat er een proces de CPU te stressen zonder reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:44
HEY_DUDE schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Hier hetzelfde met de rechter Shift, probleem is not steeds aanwezig heb hem sinds 23 dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Meer mensen hier last van regelmatig crashende Excel / office programma's?

Heb al 2x mijn 2016 15" opnieuw geïnstalleerd, maar tot op heden blijft Excel regelmatig vast lopen. Op mijn 12" MB heb ik met de zelfde MacOS en office versie geen problemen, dus ik ben geneigd te zeggen dat het een machine probleem is.

Ik heb ook al geprobeerd beta's te installeren an zowel MacOS als Office, dit boodt helaas geen oplossing...

Ik ga zo het geheugen maar eens testen, kijken of dit meer licht op de zaak gaat werpen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyvdb17
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:32
dennissimeau schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:37:
[...]

Ik heb, samen met een collega, de Snapnator besteld op Kickstarter. An sich heb ik er niet zo'n problemen mee dat Apple full USB-C is gegaan en MagSafe heeft laten vallen. Part of the deal op KS was overigens dat je er een SD kaartlezer en een USB-C naar USB-A stukje bij kreeg voor $30. Wanneer de boel binnen is laat ik wel even weten hoe 'ie is.
Ik heb ook de Snapnator besteld op Kickstarter.
Maar heb tot op heden van hun nog geen meer info gekregen omtrent de levering.
Maar als ik nu in de comments van het project kijk, zouden er aanwijzingen zijn dat het een scamproject zou zijn.
Ik hoop van niet natuurlijk, ik wil de magsafe feature terug op de nieuwe macbook.
Pagina: 1 ... 22 ... 54 Laatste