Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
BCC schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:42:
[...]

Dat heeft meer met de verwachtingen van Apple mbt de pond wisselkoersen te maken ivm Brexit.
De stijgingen zijn niet alleen in Engeland, zoals ik al schreef, maar overal. De prijsstijging is wel meer dan een gewone correctie.

39

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
quote:
Fietsbel schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:47:
[...]

De stijgingen zijn niet alleen in Engeland, zoals ik al schreef, maar overal. De prijsstijging is wel meer dan een gewone correctie.
in het Engels noemen we dat 'greed' en in het Oud Hollandsch, totale hebzucht naar geld. Klant niet meer op nummer 1, maar de $/€ op 1.

Zie mijn eerdere voorbeeld over een onbenullig iets als de verlengkabel, zat eerst in de verpakking.
Nu mag je als je bijvoorbeeld ruim €2000 heb afgetikt, eventueel die verlengkabel bij kopen voor slechts $19. Dat is totaal niet meer de klant op 1 zetten (zoals vroegah bij Apple) maar de $/€ dus.

Oeps, zie nu pas de post van 1 van de Mods over de verdere gewenste discussie hier, excuses! _/-\o_

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 24-01 17:36
Wat zijn de alternatieven voor mijn Macbook als ik wil upgraden naar iets anders? Als ik een 15" i7 met >=16GB ram invoer in de pricewatch komt er ook bar weinig naar voren: categorie: Laptops

MacOSX/Hackingtosh issues even daargelaten.

BCC wijzigde deze reactie 29-10-2016 14:54 (7%)

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-01 22:05
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

iPhone bevalt me goed, bedankt voor je interesse! Ik zal zelf niet de volle 100% hebben betaald voor de huidige prijzen (ik betaal zelf 67%, rest komt via werk)

Ik had het niet 'nogal zwaar' met het surfboard formaat, ik gaf destijds mijn ongezouten mening. Die is inmiddels bijgesteld. Wellicht verander jij nooit van standpunten/meningen in het leven, dat respecteer ik.

Maar ik verontschuldig mij bij deze dat ik in mijn eerdere comments over de nieuwe rMBP in dit topic tegen jouw heilige Apple huisje aantrap. Ik weet dat kritisch zijn jegens Apple bij velen hard aankomt, want Apple is heilig.

En verder respecteer ik ieders mening, ieder maakt zijn eigen keuzes in het leven. En in mijn leven kunnen meningen/standpunten zo nu en dan eens bijgesteld worden.

Ik blijf er bij dat Apple trouwe klanten kei hard in het gezicht slaat met de nieuwe rMBP prijzen.
Apple weet dat er toch wel mensen (die groep die het niet kan hebben als mensen kritisch jegens Apple zijn) Apple devices blijven kopen, ongeacht de prijs, want Apple logo...
Denk wel dat het tij nu gaat keren voor Apple.

Neemt niet weg dat ik de nieuwe rMBP onwijs mooi vind. Ook vind ik mijn 'oude' rMBP nog erg fijn! ;)

Apple moet vooral de prijzen zo hoog houden, je ziet nu op de diverse fora, Apple fanboys en 'gewone' Apple klanten met elkaar in discussie gaan over het zoeken naar niet-Apple alternatieven.
Ik heb er zelf helaas nog niet 1 gevonden.

Mocht ik via mijn werkgever weer een leuke korting kunnen krijgen voor een nieuwe rMBP met zo'n kekke TouchBar, dan zal ik het zeker overwegen, maar €2000 uit mijn eigen spaarvarken zal zeer zeker niet gebeuren.
Even voor de duidelijkheid: ik kan me vinden in de discussie over de prijzen. Alleen niet in de manier waarop een mening geventileerd wordt. Dat kan ook anders.

Maar: tijd voor ervaringen zodra ze er zijn!

• Geert1976
  • Niet online
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Maar: tijd voor ervaringen zodra ze er zijn!
eens!
Ben zeer zeker benieuwd naar de 1ste consumenten ervaringen van de TouchBar. Is het daadwerkelijk een gimmick of levert het meer/betere productiveit op.

Nog een paar weekjes en dan zullen de 1ste ervaringen van mede-Tweakers vast wel gepost worden hier...alhoewel, ze zullen zeer schaars zijn vermoed ik haha

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10:16

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:32:

Ik had het niet 'nogal zwaar' met het surfboard formaat,
Hee daar is het Surfboard weer. Ik miste hem al.
quote:
Goldia schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:00:
Iemand die mij eens wat redenen kan geven waarom iemand deze MacBookPro zou kopen ipv bijvoorbeeld deze:

reviews: Asus ZenBook UX310: lijvige 13,3"-laptop met upgradeopties

Voor deze prijzen kan ik namelijk twee Zenbooks kopen.
De prijs is relatief maar op jou vraag is het beste antwoord: mac OS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• The Unbelievabl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-12-2019
quote:
BCC schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:51:
Wat zijn de alternatieven voor mijn Macbook als ik wil upgraden naar iets anders? Als ik een 15" i7 met >=16GB ram invoer in de pricewatch komt er ook bar weinig naar voren: categorie: Laptops

MacOSX/Hackingtosh issues even daargelaten.
Ik denk dat je dan goed zit met een Dell XPS 15 http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC
Kan je ook nog eens 32GB RAM nemen

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:47

Saven

Administrator

quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

in het Engels noemen we dat 'greed' en in het Oud Hollandsch, totale hebzucht naar geld. Klant niet meer op nummer 1, maar de $/€ op 1.

Zie mijn eerdere voorbeeld over een onbenullig iets als de verlengkabel, zat eerst in de verpakking.
Nu mag je als je bijvoorbeeld ruim €2000 heb afgetikt, eventueel die verlengkabel bij kopen voor slechts $19. Dat is totaal niet meer de klant op 1 zetten (zoals vroegah bij Apple) maar de $/€ dus.

Oeps, zie nu pas de post van 1 van de Mods over de verdere gewenste discussie hier, excuses! _/-\o_
Idd, zelfs de aansluitingen op het apparaat komt ze wel erg goed uit om een verloopje van 50cent te verkopen voor 50 euro |:( En het lompe is, als je een iphone 7 hebt en je wilt de oortjes aansluiten op je macbook moet je eerst een verloopje van 40/50 euro kopen :')

Iemand verder enig idee waarom ze magsafe hebben geschrapt of in ieder geval niet iets hebben gemaakt als een verloopje? Heeft mijn macbook al talloze keren gered. Volgens mij is er wel een externe partij die 't verkoopt, maar had verwacht dat Apple in ieder geval met een 'workaround' op de proppen zou komen :P

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Saven schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:37:
[...]
Iemand verder enig idee waarom ze magsafe hebben geschrapt of in ieder geval niet iets hebben gemaakt als een verloopje?
Ask Jony Ive. :P

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• ghvankooten
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 15:47
Interessant artikel van The Verge over hoge MacBook prijzen en ook hoge PC prijzen (Surface): http://www.theverge.com/2...rices-expensive-exclusive

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

quote:
Er wordt een kabeltje verkocht door Griffin. https://griffintechnology...agnetic-usb-c-power-cable

Verder is het natuurlijk een voordeel dat je nu links of rechts de lader kan inpluggen. Overigens heb ik het nog nooit nodig gehad, dus voor mij hoeft het niet.

Krijg van de plaatjes de indruk dat de kabel ook in de lader met een usb-c connector is uitgevoerd. Als dat zo is maakt dat het risico van lanceren ook weer kleiner.

ericplan wijzigde deze reactie 29-10-2016 16:15 (16%)

ZonPHP PVOutput

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
[...]

Idd, zelfs de aansluitingen op het apparaat komt ze wel erg goed uit om een verloopje van 50cent te verkopen voor 50 euro |:( En het lompe is, als je een iphone 7 hebt en je wilt de oortjes aansluiten op je macbook moet je eerst een verloopje van 40/50 euro kopen :')
Is er überhaupt een verloop van Lightning naar Usb 3.1 of 3,5mm?

Maar goed als je voor 40/50 euro een verloop gaat kopen om matige oordopjes te gebruiken ben je eigenlijk niet goed snik natuurlijk, zeker niet als de 3,5mm EarPods zelf voor 20,- in de pricewatch staan 8)7
quote:
Iemand verder enig idee waarom ze magsafe hebben geschrapt of in ieder geval niet iets hebben gemaakt als een verloopje? Heeft mijn macbook al talloze keren gered. Volgens mij is er wel een externe partij die 't verkoopt, maar had verwacht dat Apple in ieder geval met een 'workaround' op de proppen zou komen :P
Ik heb nu nog een Macbook 2015 (Maar ga upgraden naar de nieuwe Pro) en het grootste gemist is idd de oude MagSafe. De nieuwe manier van opladen voelt als een stap terug. onhandig is het.

Dat heb ik trouwens bij Usb-C totaal niet, ik sluit zo weinig aan dat ik normaal usb absoluut niet meer mis.
Ik heb een Usb-c>UsbA verloop op mijn usb hdd zitten (Ebay 2,-) zodat ik die sporadisch is kan aansluiten maar verder geen problemen. Er gaat zoveel draadloos tegenwoordig.

• The Unbelievabl
quote:
Donstil schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Is er überhaupt een verloop van Lightning naar Usb 3.1 of 3,5mm?

Maar goed als je voor 40/50 euro een verloop gaat kopen om matige oordopjes te gebruiken ben je eigenlijk niet goed snik natuurlijk, zeker niet als de 3,5mm EarPods zelf voor 20,- in de pricewatch staan 8)7
Er zit (nog) een headphone jack in de MBP dus 3,5mm verloopje heb je niet nodig

• smoken
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:00:
[...]

eens!
Ben zeer zeker benieuwd naar de 1ste consumenten ervaringen van de TouchBar. Is het daadwerkelijk een gimmick of levert het meer/betere productiveit op.

Nog een paar weekjes en dan zullen de 1ste ervaringen van mede-Tweakers vast wel gepost worden hier...alhoewel, ze zullen zeer schaars zijn vermoed ik haha
Over drie weken hoop ik mijn eerste ervaringen te kunnen delen!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
The Unbelievabl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Er zit (nog) een headphone jack in de MBP dus 3,5mm verloopje heb je niet nodig
Het ging over de lightning EarPods. Niet de normale.

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 13:34
Kan iemand mij hier verder mee helpen :) ?

Ik heb op dit moment een Macbook Air 2012 1,8 Ghz i5 en 8GB geheugen.
Het ding heeft echt jaren perfect gefunctioneerd maar wordt nu gewoon traag bij bijvoorbeeld het draaien van een VM. De fan blaast vaker hard, zelfs na schoonmaken, al met al hij gaat vervangen worden.

Nu vraag ik me serieus af hoeveel de nieuwe 13 pro (€1999) snel(ler) is en snel genoeg is om weer een tijd vooruit te kunnen? Of is de "normale" Macbook al sneller en daarom een leuk alternatief?

Ik snap dat hij sneller en beter is maar ik koop natuurlijk weer een i5, weliswaar de M variant maar het blijft zo'n gevoel van weer een i5. :+

Electromonkey wijzigde deze reactie 29-10-2016 16:57 (12%)

• Klokhuisje
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07-01 13:21
quote:
Electromonkey schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:54:

Het ding heeft echt jaren perfect gefunctioneerd maar wordt nu gewoon traag bij bijvoorbeeld het draaien van een VM. De fan blaast vaker hard, zelfs na schoonmaken, al met al hij gaat vervangen worden.

Nu vraag ik me serieus af hoeveel de nieuwe 13 pro (€1999) snel(ler) is en snel genoeg is om weer een tijd vooruit te kunnen? Of is de "normale" Macbook al sneller en daarom een leuk alternatief?

Ik snap dat hij sneller en beter is maar ik koop natuurlijk weer een i5, weliswaar de M variant maar het blijft zo'n gevoel van weer een i5. :+
Gebruik windows system niet van die f keys? als budget geen belangrijk rol speelt, ga gewoon voor ene met 1999. En anders is normale pro zeker genoeg om paar jaren vooruit te gaan. Een pro model is sowieso al veel sneller dan Air model. Ik werk momenteel nog steeds op mijn 2012 retina model, nog steeds erg te vrede mee, geen hard blazende fans en ga zeker nog 2 jaren mee :)

Apple Market, get an Apple for less.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:30

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Yibsel schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:34:
Een pro model is sowieso al veel sneller dan Air model. Ik werk momenteel nog steeds op mijn 2012 retina model, nog steeds erg te vrede mee, geen hard blazende fans en ga zeker nog 2 jaren mee :)
Het verschil is alleen dat de standaard Macbook Pro tegenwoordig voor 1699 euro feitelijk een budgetmodel is met een beduidend zwakkere CPU aan boord. Datzelfde geintje hebben ze een paar jaar geleden uitgehaald met de Mac Mini en de iMac waarbij de instappers ineens een 1.4GHz CPU kregen. Ik heb er echt geen goed woord voor over.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:54

duderuud

Sliden is koel

Zit nu te kloppen op een XPS 13 van mijn werk. Een ontzettend fijne laptop al haalt 'ie het niet bij mijn 13" MBP (voornamelijk trackpad, die van Apple is echt nog beter).

Even een vergelijking proberen te maken tussen een full spec XPS 15 en MBP 15".
XPS 15 (Core I7, 32GB memory, 1TB SSD en touch screen) €2500
MBP 15"(Core I7, 16GB, 1TB SSD) €3700

XPS heeft dus 2x zoveel geheugen en een touchscreen en is maar liefst €1200 goedkoper!

Apple is echt de weg kwijt...

Motor-Forum.nl

• The Unbelievabl
quote:
Donstil schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Het ging over de lightning EarPods. Niet de normale.
Excuses, ik was vergeten dat de Earpods die nu worden geleverd met de iPhone lightning zijn.

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-01 15:28
Ik ben zelf eigenlijk heel benieuwd of de Touch Bar wel een blijvertje gaat zijn. Lenovo heeft niet zo lang geleden een soortgelijke strip geïmplementeerd, en deze is weer stilletjes van de optielijst verdwenen. Anderzijds gebruik ik nu de functieknoppen ook niet, en verstel ik schermhelderheid en volume eigenlijk dusdanig weinig dat ik vrijwel altijd moet zoeken.

Waar ik mij wel heel erg zorgen over maak is het toetsenbord. Op dit moment is het toetsenbord gewoon erg goed, maar vind ik die van de 12" MacBook een gruwel. Hoop dat op dit vlak niet te veel achteruitgang is.

Wat betreft de prijs. Hoewel ik dit er zelf dit soort bedragen niet zou geven hoef ik dat gelukkig ook niet te doen. Ik krijg namelijk om de x-jaar een nieuwe Macbook ( of iets anders ) van het werk. De machine waar ik nu op werk was namelijk ook al krankzinnig duur.

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-01 19:26

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Die prijzen zijn echt belachelijk. Daar bovenop komen nog allemaal kosten voor USB-C converters omdat het gross van de apparaten nog steeds een normale USB heeft. Ben ik blij dat ik in Engeland voor nog geen 1000 euro een MacBook Pro op de kop heb weten te tikken.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Iliares
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 26-12-2019
Kan iemand mij misschien vertellen of de meerprijs van 112.53 euro voor de Core i5-6287U (3.1GHz baseline, 3.5GHz Turbo) ipv de Core i5-6267U (2.9GHz baseline, 3.3GHz Turbo) bij MBPro 13'' het wel waard is in het dagelijks gebruik (geen video-editing, wel basic lightroom workflow)? Van de i5-6287U kan ik geen reviews/benchmarks vinden. Ik ben van plan om in ieder geval 16gb geheugen erbij te nemen.

Bij dit belachelijk hoge totaalbedrag is 112.53 euro natuurlijk niks maar als het weinig zou uitmaken, neem ik het liever niet.

• Goldia
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-12-2019
quote:
[b]Donstil schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:26

[...]

De prijs is relatief maar op jou vraag is het beste antwoord: mac OS.
Eerlijke vraag: waarom MacOS? Wat biedt dat meer dan Windows10? Of stel ik nu domme vragen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Goldia schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:40:
[...]

Eerlijke vraag: waarom MacOS? Wat biedt dat meer dan Windows10? Of stel ik nu domme vragen?
Er wordt wel eens gezegd dat domme vragen niet bestaan maar iOS 10 en Windows 10 zijn twee verschillende dingen.

macOS is het besturings systemen voor de Macs. iOS is het besturings systeem voor voor idevices (iPhone. iPad enz).

Het grote voordeel aan macOS tov Windows is voor mij de Unix basis en daarmee de stabiliteit en algehele souplesse.

Iets waar Windows gewoonweg nog (steeds) niet aan kan tippen. Ook niet op hele snelle hardware. Als je OSX gewend bent dan voel je tijdens het gebruik van Windows al dat soort kleine haperingen continu terug en dat stoort mij persoonlijk mateloos.

• The Unbelievabl
quote:
Iliares schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:11:
Kan iemand mij misschien vertellen of de meerprijs van 112.53 euro voor de Core i5-6287U (3.1GHz baseline, 3.5GHz Turbo) ipv de Core i5-6267U (2.9GHz baseline, 3.3GHz Turbo) bij MBPro 13'' het wel waard is in het dagelijks gebruik (geen video-editing, wel basic lightroom workflow)? Van de i5-6287U kan ik geen reviews/benchmarks vinden. Ik ben van plan om in ieder geval 16gb geheugen erbij te nemen.

Bij dit belachelijk hoge totaalbedrag is 112.53 euro natuurlijk niks maar als het weinig zou uitmaken, neem ik het liever niet.
Als je kijkt naar de vorige Macbook Pro's zat er zo'n 5% verschil tussen de twee (zie : http://browser.primatelab.../2173902?baseline=2229142). Ik zou persoonlijk niet die 112 euro betalen en eerder gaan voor extra opslag of niks. Denk niet dat je het gaat merken eigenlijk.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Meerprijzen moet je eigenlijk nooit doen. Grotere HDD moet je altijd overwegen of je de ruimte echt nodig hebt, maar een snellere CPU is zonde van je centen. Je levensduur van je systeem gaat van 5 jaar naar 5.1 jaar of zo, verder merk je er niets van.

En ja, windows..... Ik weet het niet. Op mijn werk zijn alle tussentijdse boots voor updates gewoonweg irritant. Maar mocht dat overkoombaar zijn is de Dell XPS-serie zeker een gelijkwaardige concurrent tov Apple. En goedkoper.

Delerium wijzigde deze reactie 29-10-2016 19:02 (9%)

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 24-01 17:36
quote:
Delerium schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:58:
Meerprijzen moet je eigenlijk nooit doen. Grotere HDD moet je altijd overwegen of je de ruimte echt nodig hebt, maar een snellere CPU is zonde van je centen. Je levensduur van je systeem gaat van 5 jaar naar 5.1 jaar of zo, verder merk je er niets van.

En ja, windows..... Ik weet het niet. Op mijn werk zijn alle tussentijdse boots voor updates gewoonweg irritant. Maar mocht dat overkoombaar zijn is de Dell XPS-serie zeker een gelijkwaardige concurrent tov Apple. En goedkoper.
Goedkoper valt tegen. Met een i7 met 512GB SSD gaat hij ook over de 2500 euro.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is een beetje de pest. Ik zit te kijken naar een volwaardig systeem met een mooi scherm, goede afwerking en beste GPU in een fatsoenlijke behuizing. Ten eerste blijkt dat het allemaal duur is en daarnaast kom je alleen bij Apple en Dell XPS. De rest is IMHO toch iets minder.

Ik merk zelf dat het toetsenbord + trackpad van de Mac zo briljant is dat de muis niet meer gemist wordt. En tussen de recensies door lees ik zelden iets soortgelijks over andere laptops.
Maar goed, ik zit te kijken naar het topsegment van de Pro-series, de mindere series zie ik ook wel onevenredig duur worden.

* Delerium tikt op een Macbook pro 13" 2014. Gekocht voor 1250 euro.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:00
Net de MacBook Pro met Touch Bar in het echt gezien. In Space Grey is 'ie echt prachtig! Touch Bar ziet er ook zeer mooi uit. Kan niet wachten om het uit te proberen!

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• smoken
quote:
MelvinW schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:13:
Net de MacBook Pro met Touch Bar in het echt gezien. In Space Grey is 'ie echt prachtig! Touch Bar ziet er ook zeer mooi uit. Kan niet wachten om het uit te proberen!
Waar heb je hem gezien?
Dacht hij pas over 3 weken beschikbaar zou zijn.
Als ze er nu al zijn is dat wellicht goed nieuws voor alle bestellingen die geplaatst zijn.

• MelvinW
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:15:
[...]

Waar heb je hem gezien?
Dacht hij pas over 3 weken beschikbaar zou zijn.
Als ze er nu al zijn is dat wellicht goed nieuws voor alle bestellingen die geplaatst zijn.
Apple Store hier in Dubai, maar ik neem aan dat elke grote Apple Store ze wel heeft. Je kunt ze alleen niet aanraken :( Foto:

• smoken
Ah duidelijk!
Hopelijk volgt er snel meer ... ;-)

• MelvinW
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:25:
Ah duidelijk!
Hopelijk volgt er snel meer ... ;-)
Laten we het hopen. Apple medewerker verwijst iedereen door naar de online store om hem te bestellen. In de winkel worden ze niet snel verwacht...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Donstil schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:48:
Het grote voordeel aan macOS tov Windows is voor mij de Unix basis en daarmee de stabiliteit en algehele souplesse.
De BSD-basis weegt voor mij ook heel zwaar mee. Voor developers is MacOS het beste van twee werelden: een UNIX-achtige fundering met een fijne grafische omgeving erop. Ik heb heb vanaf DOS 3.21 met PC's gewerkt en jaren lang Windows 3.0/3.11/95/NT/XP gedraaid. Toen ik met Linux aan de gang ging vond ik dat in sommige opzichten als een warm bad, en MacOS voegt daar nog een prima werkomgeving aan toe. Daar komt bij dat Apple een veel verfijnder gevoel voor design heeft dan Microsoft. Ik vind het uiterlijk van Windows Vista en Windows 7 tot nu toe het beste geslaagd, maar er is altijd heel veel legacy spul in Windows blijven plakken. Zelfs nu met een behoorlijke overhaul bij Windows 8/10 vind ik dat veel dingen er houterig en gedateerd uitzien. Daarnaast is Microsoft doorgeslagen in de 'eenvoud' designtrend, en lijken sommige dingen echt in Paint ontworpen te zijn. MacOS ziet er ondanks de nieuwe trend nog steeds mooi en verfijnd uit. Het is uiteraard een kwestie van wat je gewend bent, en van smaak, maar MacOS voelt voor mij gewoon 10 keer fijner om mee te werken. Op m'n werk zit ik me bijvoorbeeld op te vreten over het feit dat Windows nog steeds een gigantische ruk-terminal heeft. Simpelweg copy/paste is al een ramp in het gebruik. De standaard terminal in MacOS is gewoon volwaardig, net als in Linux.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-01 20:06
Voor wie benieuwd is hoe het butterfly Gen-2 toetsenbord typt: mijn neef en ik hebben beiden de Macbook 12'' en we kwamen erachter dat het early 2016 model al het Gen-2 toetsenbord heeft. Ik vond hem prettiger typen dan de mijn 'oude' model. De toetsen zijn steviger en voelen beter aan. Het verschil merk je meteen.

Edit: ik heb dus het 2015 model, hij het 2016 model.

MartijnMartijn wijzigde deze reactie 29-10-2016 19:43 (8%)

• Xantios
  • Laatst online: 23-01 21:23
Vandaag toch maar voor de bijl gegaan en de 15" Macbook Pro besteld.
met de extra dikke videokaart.

met US Keyboard dus met een beetje geluk hebben we m over 2 weken.

Ik moet toegeven dat ik niet bekend ben met de ATI kaarten, heeft iemand een idee waar ik de 460 enigszins mee kan vergelijken in de nVidia wereld ? op "het internet" wordt er verteld dat er circa 1,8 teraflop uit moet komen. maar ook van deze meeteenheid weet ik niet precies waar ik aan moet denken.

Kan ik deze videokaarten met behulp van VMWare Fusion of Parallels ook aan een VM koppelen zodat ik niet hoef te rebooten voor bootcamp? (1e wereld probleem ;) )

• dennissimeau
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-01 09:50
quote:
Exirion schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:51:
[...]

Het verschil is alleen dat de standaard Macbook Pro tegenwoordig voor 1699 euro feitelijk een budgetmodel is met een beduidend zwakkere CPU aan boord. Datzelfde geintje hebben ze een paar jaar geleden uitgehaald met de Mac Mini en de iMac waarbij de instappers ineens een 1.4GHz CPU kregen. Ik heb er echt geen goed woord voor over.
Ondanks dat de kloksnelheid van de processor in de nieuwe MacBook pro lager is, lijkt hij toch in hogere performance neer te zetten. Althans in een benchmark. Zie dit filmpje

• The Unbelievabl
quote:
dennissimeau schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:00:
[...]

Ondanks dat de kloksnelheid van de processor in de nieuwe MacBook pro lager is, lijkt hij toch in hogere performance neer te zetten. Althans in een benchmark. Zie dit filmpje [video]
Ze hebben in de nieuwe Macbook Pro zonder Touch Bar een 15W Intel chip erin gezet, de opvolger van die in de Macbook Air. In de Macbook Pro 13" met Touch Bar zit de 28W. Deze 15W chip is een chip die qua processor niet heel erg veel onderdoet voor de 28W versie maar de GPU is een heel erg stuk zwakker. Dus als men een GPU benchmark doet kan je zien dat die wel stuk minder is. Daar ga je voornamelijk verschil merken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
The Unbelievabl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:13:
Ze hebben in de nieuwe Macbook Pro zonder Touch Bar een 15W Intel chip erin gezet, de opvolger van die in de Macbook Air. In de Macbook Pro 13" met Touch Bar zit de 28W. Deze 15W chip is een chip die qua processor niet heel erg veel onderdoet voor de 28W versie maar de GPU is een heel erg stuk zwakker. Dus als men een GPU benchmark doet kan je zien dat die wel stuk minder is. Daar ga je voornamelijk verschil merken.
Precies, en afgezien daarvan: 2.9GHz (Touch Bar basismodel) vs 2.0GHz (basismodel) is een grotere stap dan bij de oudere line-ups.

• The Unbelievabl
quote:
Xantios schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:50:
Vandaag toch maar voor de bijl gegaan en de 15" Macbook Pro besteld.
met de extra dikke videokaart.

met US Keyboard dus met een beetje geluk hebben we m over 2 weken.
Hoe kom jij op 2 weken? Ik zie overal 3-4 weken staan op apple.nl Of is dat hoopvol nagedacht? :+

• Goldia
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-12-2019
quote:
Exirion schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:30:
[...]

De BSD-basis weegt voor mij ook heel zwaar mee. Voor developers is MacOS het beste van twee werelden: een UNIX-achtige fundering met een fijne grafische omgeving erop. Ik heb heb vanaf DOS 3.21 met PC's gewerkt en jaren lang Windows 3.0/3.11/95/NT/XP gedraaid. Toen ik met Linux aan de gang ging vond ik dat in sommige opzichten als een warm bad, en MacOS voegt daar nog een prima werkomgeving aan toe. Daar komt bij dat Apple een veel verfijnder gevoel voor design heeft dan Microsoft. Ik vind het uiterlijk van Windows Vista en Windows 7 tot nu toe het beste geslaagd, maar er is altijd heel veel legacy spul in Windows blijven plakken. Zelfs nu met een behoorlijke overhaul bij Windows 8/10 vind ik dat veel dingen er houterig en gedateerd uitzien. Daarnaast is Microsoft doorgeslagen in de 'eenvoud' designtrend, en lijken sommige dingen echt in Paint ontworpen te zijn. MacOS ziet er ondanks de nieuwe trend nog steeds mooi en verfijnd uit. Het is uiteraard een kwestie van wat je gewend bent, en van smaak, maar MacOS voelt voor mij gewoon 10 keer fijner om mee te werken. Op m'n werk zit ik me bijvoorbeeld op te vreten over het feit dat Windows nog steeds een gigantische ruk-terminal heeft. Simpelweg copy/paste is al een ramp in het gebruik. De standaard terminal in MacOS is gewoon volwaardig, net als in Linux.
Ik snap hem. Maar dan is er volgens mij geen enkele reden om over te stappen als je Windows gewend bent en je dat prima vindt werken. Zeker niet nu de prijzen dubelop uit de pas zijn gaan lopen. Ik kijk nog even verder :)

Misschien beetje off-topic: maar die Microsoft surface book ziet er ook wel prachtig uit. Zullen ook wel flinke prijzen worden. EDIT: sorry haal de nieuwe desktop (Surface Studio: http://surfac.ms/4LSGUa) en de bestaande laptop (surface pro 4) door elkaar.

Goldia wijzigde deze reactie 29-10-2016 21:34 (3%)

• ThoffeGast
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-01 15:18
quote:
Electromonkey schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:54:

ik heb tijdje terug naar hetzelfde zitten kijken, heb een 2011 air i7. In de diverse benchmarks was de nieuwste macbook m7 maar paar procenten sneller. Dus voor mijn gevoel geen slimme upgrade, voor een device wat bijna 5 jaar nieuwer is... Dan kan je nog beter een nieuwere air kopen volgens mij :)

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:01
quote:
ThoffeGast schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:31:
[...]

ik heb tijdje terug naar hetzelfde zitten kijken, heb een 2011 air i7. In de diverse benchmarks was de nieuwste macbook m7 maar paar procenten sneller. Dus voor mijn gevoel geen slimme upgrade, voor een device wat bijna 5 jaar nieuwer is... Dan kan je nog beter een nieuwere air kopen volgens mij :)
Valt benchmarks draaien onder jouw dagelijkse gebruik dan? De MacBook is een topding die echt onderschat wordt. Het is dan ook erg jammer dat er (nog) geen model met groter scherm bestaat. Nou ja, nu kom je dan uit op die 13" Pro zonder Touch Bar als optie. Maar het ontwerp van de 12" zorgt ervoor dat ie lekker compact en licht is... Iets wat de nieuwe Pro's nog steeds niet in zich hebben. Hoewel het in de buurt komt ;)

• smoken
Wat vinden jullie van AppleCare trouwens ....?
Is het wel of niet een goede toevoeging? Op macrumors kopen veel mensen het wel valt me op. €249,- voor 3 jaar ....

• ThoffeGast
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-01 15:18
quote:
sww89 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:54:
[...]

Valt benchmarks draaien onder jouw dagelijkse gebruik dan? De MacBook is een topding die echt onderschat wordt. Het is dan ook erg jammer dat er (nog) geen model met groter scherm bestaat. Nou ja, nu kom je dan uit op die 13" Pro zonder Touch Bar als optie. Maar het ontwerp van de 12" zorgt ervoor dat ie lekker compact en licht is... Iets wat de nieuwe Pro's nog steeds niet in zich hebben. Hoewel het in de buurt komt ;)
Nee maar als ik hem wil vervangen omdat ie te langzaam wordt, dan heeft het toch weinig zin om naar iets te upgraden wat amper sneller is :)

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:00:
Is het wel of niet een goede toevoeging? Op macrumors kopen veel mensen het wel valt me op. €249,- voor 3 jaar ....
Het kan een goede toevoeging zijn als je nog 2 jaar extra garantie en ondersteuning van Apple wilt hebben, maar aangezien we hier al consumentengarantie hebben, heb je AppleCare eigenlijk niet nodig.

Apple geeft standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Met AppleCare wordt dat met 2 jaar extra verlengd. Je betaald dus voor die 2 jaar alleen.

MysticX wijzigde deze reactie 29-10-2016 22:21 (12%)

• swv
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:00:
Edit: wel een foutje van mijn kant! :$ :$ Ik ben in de war met AppleCare+ voor iOS devices wat betreft het verzekeringsverhaal vanuit Apple. Desalnietemin gaat onderstaande in feite nog steeds op wat rekensommetjes betreft.

AppleCare, en in het bijzonder voor de Mac, moet je zien als een verzekering. Soort van 'garantie zonder gezeur' (mét twee vorderingen en een eigen risico bijdrage in het geval van een iOS device.)

Maar weet je van jezelf dat je zuinig bent, of je werkt in een veilige omgeving, dan kan je prima met je garantierecht uit de voeten. En dan niet laten vallen..

Mocht dat wel voorkomen dan is er ook nog een inboedelverzekering, reisverzekering en noem maar op ;)

Dus uiteindelijk dien je zelf het rekensommetje te maken. Want stel dat jouw MacBook zonder AppleCare schade oploopt, en Apple vraagt daar voor reparatie een bepaald bedrag voor, dan zal dat bedrag niet altijd megaveel hoger zijn dan het bedrag dat je kwijt bent aan AppleCare. Ja er kan honderden euro's bovenop zitten, maar je kunt ook zeggen dat je het risico neemt dat het niet gaat gebeuren.

Stel jij sloopt thuis je scherm door een ongelukje. Je belt Apple met de vraag wat reparatie gaat kosten. Apple zegt €500. Jij belt jouw inboedelverzekering en zij zeggen wij vergoeden de reparatie tot €250. Dan betaal jij nog €250 uit eigen zak. Dat bedrag was je ook kwijt geweest als je AppleCare had genomen met 'gratis' schermreparatie. Voorgaande is simplistisch gesteld maar laat zien dat in ieder geval in Nederland verzekeringsland AppleCare niet altijd nodig is. Zowel voor schadeclaims als voor garantieclaims. Iets dat in de VS toch net even anders is geregeld ;)

Jij kunt jezelf dus €249 besparen, of voor €249 geen gezeur hebben.

swv wijzigde deze reactie 29-10-2016 23:06 (7%)

• smoken
Okay, dank voor de snelle reacties!
De MacBook is zakelijk gekocht, dus er is geen consumenten recht van toepassing. Na een jaar heb ik geen garantie meer.

AppleCare afsluiten kan ik privé doen.
Een verzekering (via ABN AMRO bijvoorbeeld) weet ik niet of dat kan ...

• MysticX
  • Niet online
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:32:
De MacBook is zakelijk gekocht, dus er is geen consumenten recht van toepassing. Na een jaar heb ik geen garantie meer.

AppleCare is garantie bijkopen en niet echt een verzekering. Als je een verzekering afsluit bij bijv. de ABN en je krijgt na een jaar bijvoorbeeld uit het niets een defect, dan gaat naar mijn weten je verzekering die je hebt afgesloten bij de ABN dat niet vergoeden. Verzekering is vooral handig als je hem (per ongeluk) hebt laten vallen, want dat wordt dan dus weer niet gedekt door AppleCare maar wel door je verzekering.

Als je student bent, kan je Apple Care kopen voor 244,42 euro terwijl het normaal 349 euro kost. Ze controleren trouwens niet of je student bent, want dat hebben ze bij mij ook niet gedaan toen ik AppleCare een jaar geleden had aangeschaft voor mijn 15" MBPr. Het kan zijn dat het nu anders is.

MysticX wijzigde deze reactie 29-10-2016 22:41 (27%)

• smoken
Duidelijk. Dan denk ik dat ik liever AppleCare heb dan een verzekering inderdaad. MacBook is gekocht door mijn werkgever, maar natuurlijk wel op mijn verzoek. Vandaar dat ik erover denk AppleCare zelf aan te schaffen...

Op macrumors trouwens gebruikers foto's van de MacBook Pro zonder touch bar. Super apparaat!!

smoken wijzigde deze reactie 29-10-2016 22:45 (18%)

• MysticX
  • Niet online
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:44:
Duidelijk. Dan denk ik dat ik liever AppleCare heb dan een verzekering inderdaad. MacBook is gekocht door mijn werkgever, maar natuurlijk wel op mijn verzoek. Vandaar dat ik erover denk AppleCare zelf aan te schaffen...
Is de Macbook dan van jou of is deze dan van je werkgever? Want, dan zou ik geen Apple Care aanschaffen als de Macbook eigendom is van je werkgever. Stel je voor dat je hem na anderhalf jaar weer moet inleveren, dan krijg je dat bedrag niet terug? Niet van Apple en ook niet van je werkgever neem ik aan?

• swv
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:32:

Lees nog even mijn edit. Heel belangrijk. En natuurlijk de reactie van RWK. Hoewel het weinig aan mijn advies zal veranderen. Maar een MacBook met allerlei deuken en barsten erin zal niet per definitie worden geaccepteerd ook al zit er AppleCare voor Mac op ;) Iets wat bij bijvoorbeeld een iPhone wel weer kan.

Je moet je voorstellen dat het in Nederland zo geregeld is dat de eerste zes maanden de bewijslast bij een defect bij de verkoper ligt, en daarna bij de koper. Daarom lees je vaak verhalen over kopers die zo in discussie raken met verkopers zoals Apple. Met AppleCare koop je dat gezeur eigenlijk af en doet Apple extra zijn best voor je. Raar maar waar. En op die manier zou je zelfs de door jouw veroorzaakte defecten op je Mac zonder gezeur kunnen laten repararen onder AppleCare als je het nog een beetje kunt verbloemen of wanneer de ernst meevalt.

• smoken
quote:
RWK__ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Is de Macbook dan van jou of is deze dan van je werkgever? Want, dan zou ik geen Apple Care aanschaffen als de Macbook eigendom is van je werkgever. Stel je voor dat je hem na anderhalf jaar weer moet inleveren, dan krijg je dat bedrag niet terug? Niet van Apple en ook niet van je werkgever neem ik aan?
Ik snap je punt.
De MacBook is gekocht door mijn werkgever en in dat opzicht dus van hem. Effectief gezien zal het zo zijn dat het mijn MacBook is. Ik ga er nog eens over denken. Heb ik een jaar de tijd voor aangezien je AppleCare binnen het eerste jaar dient te kopen ;)

• MysticX
  • Niet online
quote:
smoken schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:51:
[...]

Ik snap je punt.
De MacBook is gekocht door mijn werkgever en in dat opzicht dus van hem. Effectief gezien zal het zo zijn dat het mijn MacBook is. Ik ga er nog eens over denken. Heb ik een jaar de tijd voor aangezien je AppleCare binnen het eerste jaar dient te kopen ;)
Ja precies, had mijn AppleCare ook gekocht 2 dagen voordat de fabrieksgarantie afliep dus je hebt nog tijd zat om erover na te denken :P

• smoken
quote:
RWK__ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:56:
[...]

Ja precies, had mijn AppleCare ook gekocht 2 dagen voordat de fabrieksgarantie afliep dus je hebt nog tijd zat om erover na te denken :P
Eerst maar eens geleverd krijgen ;-)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-01 09:24
Goed nieuws, de SSD blijkt dus vervangbaar te zijn (in het geval van de 13inch zonder touchbar). Kijken of dit ook zo is bij de 13/15inch versies met touchbar.

https://9to5mac.com/2016/...ok-pro-without-touch-bar/

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de binnenkant van de MacBook's er altijd mooi uit vind zien :P Ziet er zo gelikt en mooi zwart uit :9

mprkooij wijzigde deze reactie 30-10-2016 00:16 (20%)

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-01 20:13
quote:
mprkooij schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:14:
Goed nieuws, de SSD blijkt dus vervangbaar te zijn (in het geval van de 13inch zonder touchbar). Kijken of dit ook zo is bij de 13/15inch versies met touchbar.

https://9to5mac.com/2016/...ok-pro-without-touch-bar/

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de binnenkant van de MacBook's er altijd mooi uit vind zien :P Ziet er zo gelikt en mooi zwart uit :9
quote:
That’s not to say that there will definitely be third-party SSD upgrades made available...

• rvd50
  • Laatst online: 23-01 23:05

rvd50

...................

De instap MacBook Pro is al leverbaar op dinsdag 1 November via de online Apple Store. Raar dat hij nog niet is te bezichtigen hier in de Apple Store in Amsterdam...

R.D50

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:36

BlaTieBla

Blake Returns

quote:
Exirion schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:51:
[...]

Ze hebben toch niet geadverteerd met het feit dat er een snellere in zou zitten? Volgens mij is dat gewoon een strategie om twijfelaars/overstappers ook een keuze te geven. Een aantal in mijn omgeving zijn juist begonnen met die instapmodellen om later een 'normale' iMac aan te schaffen. Die hadden geen zin om in eerste instantie 1000 euro meer neer te leggen voor iets wat misschien niet zou bevallen.
En ja het is prijzig t.o.v. een Windows PC/Laptop (als in keiharde euro's die je er voor neer moet leggen), maar niemand verplicht je om dat geld neer te leggen.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Pat-Juh
  • Laatst online: 24-01 22:04

Pat-Juh

Patrick

quote:
BlaTieBla schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

Ze hebben toch niet geadverteerd met het feit dat er een snellere in zou zitten? Volgens mij is dat gewoon een strategie om twijfelaars/overstappers ook een keuze te geven. Een aantal in mijn omgeving zijn juist begonnen met die instapmodellen om later een 'normale' iMac aan te schaffen. Die hadden geen zin om in eerste instantie 1000 euro meer neer te leggen voor iets wat misschien niet zou bevallen.
En ja het is prijzig t.o.v. een Windows PC/Laptop (als in keiharde euro's die je er voor neer moet leggen), maar niemand verplicht je om dat geld neer te leggen.
Ach een HP Spectre of XPS 13 met "gelijkwaardige specs" is ook niet goedkoop.

HP Elitebook Folio 1040 (i7 6500u - 8gb - 512gb, 1440p) kost ook al gauw €2300,- via HP. Een 13" MacBook Pro met Touchbar en 2.9gHz i5 (Iris 550 Touchbar) en 8GB kost minder, namelijk €2199. Wil je 16gb ram dan kost deze €2439,-. Geen groot verschil dus, de HP Spectre is iets goedkoper maar met ongeveer €1800,- voor een i7-6500 - 8gb -512 en 1080p. Deze is niet uit te breiden naar 16gb. De XPS13 doet het dan "beter" voor €1849,- heb je deze (i7-7500u - 16gb - 512gb). Dit is ruwweg €600 minder dan de MacBook Pro. Wel een iets minder snelle IGP maar goed, je krijgt er wel betere decoding voor terug (even de codecnaam vergeten maar Netflix en YT gaan deze gebruiken geloof ik).

Al deze opties maken het moeilijk om de huidige prijsstellingen te slikken van Apple. Komende van een 2011 15" welke voor €1440 is aangeschaft toen der tijd (Mediamarkt actie) welke als ik die nu zou vervangen door een "gelijkwaardige" bijna twee keer zo duur is geworden :X.

• THE_BASE
  • Niet online
Is de nieuwe MacBook zonder TouchBar al te bezichtigen in Amsterdam? Anders rijd ik zo voor niets naar die winkel...

• THE_BASE
  • Niet online
quote:
rvd50 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 02:26:
De instap MacBook Pro is al leverbaar op dinsdag 1 November via de online Apple Store. Raar dat hij nog niet is te bezichtigen hier in de Apple Store in Amsterdam...
Oeps. Bijna voor niets naar die winkel dus. Ook de met Touch Bar nog niet daar? Qua buitenkant is het dezelfde toch?

• Geert1976
  • Niet online
in de Apple Store in Dubai staat de nieuwe rMBP als demo, achter een plastic kap. De Mac gaat in meerdere Stores op deze manier ter demo aangeboden worden.

Je kan hem dus niet eens testen/uitproberen.
Kun je daarna zonder ook maar 1 vinger dat ding te hebben aangeraakt fijn thuis bestellen en bijv €2400 afrekenen.

Apple user experience 2.0!

Geert1976 wijzigde deze reactie 30-10-2016 11:57 (4%)

• rvd50
  • Laatst online: 23-01 23:05

rvd50

...................

quote:
THE_BASE schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:38:
[...]

Oeps. Bijna voor niets naar die winkel dus. Ook de met Touch Bar nog niet daar? Qua buitenkant is het dezelfde toch?
Ik zou ff bellen, vrijdag hadden ze nog geen prognose wanneer ze binnen zouden komen.

R.D50

• smoken
quote:
Geert1976 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:44:
in de Apple Store in Dubai staat de nieuwe rMBP als demo, achter een plastic kap. De Mac gaat in meerdere Stores op deze manier ter demo aangeboden worden.

Je kan hem dus niet eens testen/uitproberen.
Kun je daarna zonder ook maar 1 vinger dat ding te hebben aangeraakt fijn thuis bestellen en bijv €2200 afrekenen.

Apple user experience 2.0!
Ik ga er van uit dat dit komt omdat er slechts een beperkt aantal exemplaren geproduceerd is. Op MacRumors las ik dat de meeste winkels aangeven dat ze daar de pro met touchbar ook pas over 3 weken op de vloer verwachten.

Die zonder touch bar is wel al in diverse winkels gezien en sommigen hebben hem al kunnen kopen in de US.

• deurklinkje
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-01 21:46
Vraagje als straks de oude mbp goedkoper worden heb je eigenlijk dan meer bang 4 your bucks tegen over de nieuwe mbp ?

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:04
quote:
Pat-Juh schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Ach een HP Spectre of XPS 13 met "gelijkwaardige specs" is ook niet goedkoop.

HP Elitebook Folio 1040 (i7 6500u - 8gb - 512gb, 1440p) kost ook al gauw €2300,- via HP. Een 13" MacBook Pro met Touchbar en 2.9gHz i5 (Iris 550 Touchbar) en 8GB kost minder, namelijk €2199. Wil je 16gb ram dan kost deze €2439,-. Geen groot verschil dus, de HP Spectre is iets goedkoper maar met ongeveer €1800,- voor een i7-6500 - 8gb -512 en 1080p. Deze is niet uit te breiden naar 16gb. De XPS13 doet het dan "beter" voor €1849,- heb je deze (i7-7500u - 16gb - 512gb). Dit is ruwweg €600 minder dan de MacBook Pro. Wel een iets minder snelle IGP maar goed, je krijgt er wel betere decoding voor terug (even de codecnaam vergeten maar Netflix en YT gaan deze gebruiken geloof ik).

Al deze opties maken het moeilijk om de huidige prijsstellingen te slikken van Apple. Komende van een 2011 15" welke voor €1440 is aangeschaft toen der tijd (Mediamarkt actie) welke als ik die nu zou vervangen door een "gelijkwaardige" bijna twee keer zo duur is geworden :X.
Er is echter 1 goed alternatief dat meer dan 1000 euro goedkoper is: de nieuwe Asus Zenbook Flip UX360. Een i7 7500u, 8GB RAM, 512GB M.2 SSD (wel slechts SATA, geen PCIe) en een 3200x1800 scherm voor 1299 euro. Een nieuwe Macbook Pro met dezelfde specs kost 2559 euro, 1240 euro meer, oftewel ongeveer het dubbele 8)7 De Zenbook schijnt in een bepaalde uitvoering ook met 16GB RAM te krijgen te zijn, echter die heb ik nog niet te koop gezien.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:36

BlaTieBla

Blake Returns

quote:
Pat-Juh schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:51:
[...]
Dat is niet echt een eerlijke vergelijking. Die Mediamarkt actie zal niet in de eerste maand na release geweest zijn. Als je nu lang genoeg wacht kan je deze release ook met korting krijgen. Hetzelfde met games. Of je dan weer tegen de 1500 uitkomt weet ik niet, maar het zal best schelen met de huidige prijzen.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-01 20:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Goede specs maar op de foto's in de link vind ik hem lelijk...

Lijkt een vreemde mix van plastic en aluminium.

• smoken
Voor de mensen die het leuk vinden: in dit topic op MacRumors staan de eerste reviews van mensen die de NON Touch Bar variant gekocht hebben.

http://forums.macrumors.c...ok-version.2009870/page-5

• duderuud
  • Laatst online: 09:54

duderuud

Sliden is koel

quote:
Moi_in_actie schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:05:
[...]

Er is echter 1 goed alternatief dat meer dan 1000 euro goedkoper is: de nieuwe Asus Zenbook Flip UX360. Een i7 7500u, 8GB RAM, 512GB M.2 SSD (wel slechts SATA, geen PCIe) en een 3200x1800 scherm voor 1299 euro. Een nieuwe Macbook Pro met dezelfde specs kost 2559 euro, 1240 euro meer, oftewel ongeveer het dubbele 8)7 De Zenbook schijnt in een bepaalde uitvoering ook met 16GB RAM te krijgen te zijn, echter die heb ik nog niet te koop gezien.
Full spec XPS 13 (Core I7, 16gb, 1tb ssd) kost je €1900.
Een vergelijkbare MBP 13 kost maar liefst €3200 :X :X

Okay, de MBP heeft een touch bar maar de XPS heeft een heel scherm als touch bar ;)

En daarnaast heeft de XPS de nieuwste generatie CPU...

duderuud wijzigde deze reactie 30-10-2016 12:23 (3%)

Motor-Forum.nl

• Pat-Juh
  • Laatst online: 24-01 22:04

Pat-Juh

Patrick

quote:
BlaTieBla schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:17:
[...]

Dat is niet echt een eerlijke vergelijking. Die Mediamarkt actie zal niet in de eerste maand na release geweest zijn. Als je nu lang genoeg wacht kan je deze release ook met korting krijgen. Hetzelfde met games. Of je dan weer tegen de 1500 uitkomt weet ik niet, maar het zal best schelen met de huidige prijzen.
Oké, ik heb het even opgezocht op de factuur: officieel €1749,- in de actie rond de €1460,-. Dan nog om en nabij €1000,- duurder geworden in 5 jaartjes.

• cerberusss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-12-2018
Ik heb deze week de base model 15" besteld. Het was mijn gewoonte om her en der een magsafe neer te leggen, bijv. woonkamer, studeerkamer, kantoor, ouders, enz. Dat wil ik ook voor deze laptop doen, maar als ik op de Apple site kijk, is de charger tegenwoordig apart van de kabel. Op zich een goed idee, maar het drijft wel de kosten aardig op.

Dus: weet iemand een aardige USB-C charger voor minder geld dan de officiële?

Als ik de middenmoot zoek (d.w.z. tussen troep en Apple), dan vind ik eigenlijk alleen laders voor de Chromebook Pixel (niet verkrijgbaar hier) en deze 45 watt charger bij de Onraad Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/...dc-5-vdc-3-a-1423286.html
Innergie is van Delta voedingen, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maar wat meer keuze zou wel prettig zijn.

cerberusss wijzigde deze reactie 30-10-2016 12:35 (6%)

• RadiQal
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-01 19:57
quote:
cerberusss schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:33:
Ik heb deze week de base model 15" besteld. Het was mijn gewoonte om her en der een magsafe neer te leggen, bijv. woonkamer, studeerkamer, kantoor, ouders, enz. Dat wil ik ook voor deze laptop doen, maar als ik op de Apple site kijk, is de charger tegenwoordig apart van de kabel. Op zich een goed idee, maar het drijft wel de kosten aardig op.

Dus: weet iemand een aardige USB-C charger voor minder geld dan de officiële?

Als ik de middenmoot zoek (d.w.z. tussen troep en Apple), dan vind ik eigenlijk alleen laders voor de Chromebook Pixel (niet verkrijgbaar hier) en deze 45 watt charger bij de Onraad Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/...dc-5-vdc-3-a-1423286.html
Innergie is van Delta voedingen, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maar wat meer keuze zou wel prettig zijn.
Heb je met je 15" Macbook Pro geen 87W charger nodig?

• cerberusss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-12-2018
quote:
RadiQal schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:49:
Heb je met je 15" Macbook Pro geen 87W charger nodig?
Ik ga hem niet zodanig intensief gebruiken dat ik constant 87 watt trek. 60 zou prettig zijn, maar met 45 watt moet ik het op een doordeweekse werkdag echt wel redden, hoor.

• Lyca
  • Laatst online: 09:15
Ik denk dat het de upgrade niet waard is momenteel voor mij.
Ik zit nog op een late 2013 15er. De top of the line toen.

• Hajo94
  • Laatst online: 12-01 18:15
Ondanks de hoge prijzen wordt de Macbook Pro 13 inch zonder touch-bar denk ik mijn nieuwe laptop. Ik zal er nog wel een paar maanden voor moeten sparen, maar heb er de 1600 euro (onderwijskorting) voor over. Bezit nu een HP Pavilion 13-b220nd (500 euro) en dit is de zoveelste Windows Laptop die na ongeveer een jaar waardeloze performance heeft. Ik gebruik Googles Pixel C tablet nu eigenlijk als mijn main device, omdat het werken op mijn laptop gewoon te sloom werd. Alleen kom je dan toch in de problemen wanneer je volle bak aan de slag wil in Excel of SPSS. Koop nu liever een keer een Macbook, waar ik 3-5 jaar mee vooruit kan. Verwachten jullie dat ik inderdaad 3-5 jaar met deze Macbook Pro vooruit kan? Daarnaast vind ik de Macbook ook gewoon erg mooi en is de bouwkwaliteit volgens mij onovertroffen. Nu nog even flink sparen...

Edit: Wat me ook opvalt, de Macbooks zijn ontzettend waarde vast. Mocht je de Macbook willen verkopen na een aantal jaar, dan krijg je er vaak nog een heel behoorlijk bedrag voor. Ook dat vind ik zeer positief.

Hajo94 wijzigde deze reactie 30-10-2016 14:15 (11%)

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-01 16:23
quote:
Hajo94 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:08:
Ondanks de hoge prijzen wordt de Macbook Pro 13 inch zonder touch-bar denk ik mijn nieuwe laptop. Ik zal er nog wel een paar maanden voor moeten sparen, maar heb er de 1600 euro (onderwijskorting) voor over. Bezit nu een HP Pavilion 13-b220nd (500 euro) en dit is de zoveelste Windows Laptop die na ongeveer een jaar waardeloze performance heeft. Ik gebruik Googles Pixel C tablet nu eigenlijk als mijn main device, omdat het werken op mijn laptop gewoon te sloom werd. Alleen kom je dan toch in de problemen wanneer je volle bak aan de slag wil in Excel of SPSS. Koop nu liever een keer een Macbook, waar ik 3-5 jaar mee vooruit kan. Verwachten jullie dat ik inderdaad 3-5 jaar met deze Macbook Pro vooruit kan? Daarnaast vind ik de Macbook ook gewoon erg mooi en is de bouwkwaliteit volgens mij onovertroffen. Nu nog even flink sparen...

Edit: Wat me ook opvalt, de Macbooks zijn ontzettend waarde vast. Mocht je de Macbook willen verkopen na een aantal jaar, dan krijg je er vaak nog een heel behoorlijk bedrag voor. Ook dat vind ik zeer positief.
Ja je kunt er makkelijk 3-5 jaar mee doen maar dat kan denk ik ook als je een goeie windows laptop koopt in de zelfde pricerange.

• THE_BASE
  • Niet online
Apple Store Amsterdam gebeld: nog geen enkele demo van de nieuwe Pro's, ook niet van de versie zonder Touch Bar. Thuis laten leveren is sneller. Informatie hebben ze ook niet, slechts wat ze weten van Keynote.

Dit is zo niet Apple: ik was gewend dat medewerkers snel alle informatie voor handen hadden en dat de nieuwe producten snel te zien zijn. Jammer dit.

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-01 19:29
Was er gisteren toevallig, hadden ze inderdaad niet: raar. Maandag (morgen) kreeg ik te horen van een medewerker, die zonder Oled dan :)

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ga ook upgraden maar ik denk dat ik toch even ga wachten tot ze in de Store in Brussel staan, vooral omdat ik twijfel tussen 13 en 15. Heb nu al 4 jaar een 13, wat spijtig is is dat de 13 niet direct 16 GB ram heeft dat is absoluut een must voor mij. 256 of 512 twijfel ik ook aan vooral nu het sd card slot weg is.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Xantios
  • Laatst online: 23-01 21:23
quote:
The Unbelievabl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:40:
[...]

Hoe kom jij op 2 weken? Ik zie overal 3-4 weken staan op apple.nl Of is dat hoopvol nagedacht? :+
US Keyboard is in mijn ervaring vaak eerder iets beter op voorraad, natuurlijk is het nog maar de vraag of dat in dit geval bij een net gelanceerd product ook helpt.

Update: De bevestiging heeft het over een datum van tussen 28 nov en en 5 dec, dus het lijkt er op dat die vlieger toch niet op gaat helaas. dan maar geduld hebben.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Xantios schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

US Keyboard is in mijn ervaring vaak eerder iets beter op voorraad, natuurlijk is het nog maar de vraag of dat in dit geval bij een net gelanceerd product ook helpt.

Update: De bevestiging heeft het over een datum van tussen 28 nov en en 5 dec, dus het lijkt er op dat die vlieger toch niet op gaat helaas. dan maar geduld hebben.
Ach ik zou met liefde het dubbele wachten op een Mac met een US keyboard.
Ik had altijd US keyboards in/bij mijn Mac's maar toen ik afgelopen jaar een Macbook Retina kocht was dat helaas nog geen optie en heb ik dus een keyboard met een verticale enter. Vreselijk ding, ik heb er nog geregeld frustratie over :)

Als ik volgend jaar weer wat meer kracht nodig heb en upgrade naar een 15" dan komt er dus ook zeker weer een us keyboard in. Dat alleen kan ik nu al naar uitkijken :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
De mijne wordt morgen geleverd. Erg veel geld, maar de XPS 13 was het niet voor mij en die heb ik retour naar Dell gestuurd. Ik hoop dat de nieuwe macbook pro een mooie vervanger is voor mijn air. Eindelijk een retina scherm :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:21
quote:
BillSpaarbank schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:48:
De mijne wordt morgen geleverd. Erg veel geld, maar de XPS 13 was het niet voor mij en die heb ik retour naar Dell gestuurd. Ik hoop dat de nieuwe macbook pro een mooie vervanger is voor mijn air. Eindelijk een retina scherm :)
Waar heb je 'm besteld? En met of zonder korting? :)

• smoken
quote:
Xantios schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:39:
[...]

Bij mij heeft dat wel geholpen, sprong van 3-4 weken naar 2-3 weken levertijd toen ik het US Keyboard selecteerde.

Maar dat was een uurtje na de Keynote.
Intussen is de leverijd voor veel modellen 4-5 weken.

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-01 11:08
Misschien dat het komt omdat ik een rMBP 15" late 2015 heb dat ik het allemaal wel vind maar ik heb echt het idee dat mensen zich te veel opwinden over deze release. Je vroeg om snellere betere MacBooks en je kreeg ze, nietwaar?

Wat ik minder vind:
- Geen MagSafe meer (kun je een verloopje voor vinden)
- Max 16GB (dat was de limiet al, ik heb niet meer nodig, maar ik kan me voorstellen dat je meer wil)
- Minder key travel (hoewel de 2015 al niet echt fantastisch is t.o.v. mijn 2008)

Waar ik echt over val:
- De prijzen

De rest is een verbetering, zelfs USB-C. Wat ik jammer vind dat Apple het niet benadrukt is dat zowel de webcam als touchID in een secure enclave zitten samen met de Touch Bar die gerund wordt door een stripped down WatchOS. Dit betekent dat het veel lastiger is om nog de webcam te gebruiken zonder dat het lampje brandt. Apple had hier harder op kunnen inzetten. Net zoals het nieuwe file system in macOS Sierra nauwelijks aandacht kreeg terwijl het echt een big issue is.

Voor mij als Apple developer is het belangrijk dat mensen Apple producten blijven kopen waardoor ze de software blijven gebruiken die ik schrijf. Ik heb weliswaar liever de mensen die echt geld besteden aan dingen en van mooie, intuïtieve dingen houden dan de massa maar er is natuurlijk wel een kritiek punt.

Het gaat er mij om dat Apple er voor zorgt dat de prijzen acceptabel blijven voor premium hardware terwijl de software beter en simpeler is dan de concurrentie. Ik verdien een MacBook van 3500 euro net zo makkelijk terug als eentje van 2700 euro maar als de meerwaarde er niet of minder is dan haken mensen af.

Ze moeten er dan ook voor gaan zorgen dat macOS ook voor de minder sexy features als security of betrouwbaarheid meer aandacht moet geven terwijl er ook altijd makkelijk in te stappen moet zijn voor mensen met een middelgrote portemonnee qua hardware. We zoeken eigenlijk een iPhone SE voor de iMac en MacBook markt.

Ik ga denk ik wel een 15" halen met alle toeters en bellen voor mijn vrouw maar ondanks dat ik het écht een solide upgrade vind ben ik gewoon niet enthousiast meer door de prijs.

BikkelZ wijzigde deze reactie 30-10-2016 16:58 (6%)

Remote iOS / Microsoft freelancer

• Hajo94
  • Laatst online: 12-01 18:15
quote:
BillSpaarbank schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:48:
Als ik vragen mag, waarom was de XPS 13 'm niet voor jou?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
BikkelZ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:55:
Misschien dat het komt omdat ik een rMBP 15" late 2015 heb dat ik het allemaal wel vind maar ik heb echt het idee dat mensen zich te veel opwinden over deze release. Je vroeg om snellere betere MacBooks en je kreeg ze, nietwaar?
Kromme redenering. Computers worden al zo lang ze bestaan alleen maar beter en sneller. Elke generatie Macbook is dus ook automatisch beter en sneller dan de vorige. Waar het om gaat is dat je nu 250 euro meer voor het basismodel mag betalen, en dat dat model ook nog eens dingen mist die wel op het duurdere model van 2000 euro zitten. Dat is iets nieuws, en zeker geen verbetering. Als jij niet snapt dat mensen daar over vallen... tja... de halve wereld heeft het er over.
quote:
Wat ik minder vind:
- Geen MagSafe meer (kun je een verloopje voor vinden)
- Max 16GB (dat was de limiet al, ik heb niet meer nodig, maar ik kan me voorstellen dat je meer wil)
- Minder key travel (hoewel de 2015 al niet echt fantastisch is t.o.v. mijn 2008)

Waar ik echt over val:
- De prijzen
Oh, dus toch wel? Nu snap ik je post helemaal niet meer.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het goede nieuws is eigenlijk dat de ouwe modellen nog met extra korting van de hand gaan.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
Hajo94 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:07:
[...]

Als ik vragen mag, waarom was de XPS 13 'm niet voor jou?
De xps is heel mooi. Maar de coil whine was vreselijk irritant. De trackpad was erg vervelend in gebruik. En daarnaast zaten er dooie pixels in het scherm. Dat vond ik voor 1500 euro toch net te veel ergernissen.

Dus ik ga kijken hoe de nieuwe pro gaat bevallen. En als het toetsenbord niets is gaat hij weer retour. Ik heb het nog niet kunnen testen behalve kort op een macbook 12 inch.

Ben zeer benieuwd naar het scherm. Dat wordt voor mij de grootste upgrade.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• BikkelZ
quote:
Exirion schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Kromme redenering. Computers worden al zo lang ze bestaan alleen maar beter en sneller. Elke generatie Macbook is dus ook automatisch beter en sneller dan de vorige. Waar het om gaat is dat je nu 250 euro meer voor het basismodel mag betalen, en dat dat model ook nog eens dingen mist die wel op het duurdere model van 2000 euro zitten. Dat is iets nieuws, en zeker geen verbetering. Als jij niet snapt dat mensen daar over vallen... tja... de halve wereld heeft het er over.
Computers worden al zo lang ze bestaan alleen maar beter en sneller tenzij je een MacBook Pro had van de vorige iteratie dan zaten daar behalve de SSD flink verouderde internals in, al een jaartje of vier min of meer het zelfde.
quote:
Exirion schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Oh, dus toch wel? Nu snap ik je post helemaal niet meer.
Misschien wilde je ook een lijstje van de dingen die ik allemaal beter vind aan deze MacBooks, wellicht dat je daardoor nu een beetje verward raakte van mijn post? Maar alle drie de minpunten die ik aankaartte daar kan ik op zich mee leven, ik geloof ook niet dat dat dingen zijn waardoor er zoveel kritiek verdiend is. De voordelen van de nieuwe versie wegen daar gewoon té sterk tegen op. Het enige wat overblijft is de prijs, daar kan ik moeilijker over heen komen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
BikkelZ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:30:
Het enige wat overblijft is de prijs, daar kan ik moeilijker over heen komen.
Wellicht een optie om te kijken naar black friday op 25 november?

• BikkelZ
quote:
Delerium schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Wellicht een optie om te kijken naar black friday op 25 november?
Komt nog wat te vroeg voor mij, ik kom pas eind december weer in Nederland. Meestal regelt een van mijn klanten dan aan nieuwe hardware om op/voor te ontwikkelen aangezien het een beetje absurd is om nog drie keer belasting te betalen voordat ik precies het zelfde ding in handen heb en ik alles in principe toch voor die klanten doe.

BikkelZ wijzigde deze reactie 30-10-2016 19:04 (5%)

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 10:17

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
quote:
smoken schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:20:
Voor de mensen die het leuk vinden: in dit topic op MacRumors staan de eerste reviews van mensen die de NON Touch Bar variant gekocht hebben.

http://forums.macrumors.c...ok-version.2009870/page-5
Leuk om te lezen, de eerste eigenaren zijn allemaal lovend over het ding; snelheid, bouwkwaliteit, beter scherm, betere speakers, goede performance en lekker compact.

Ook leuke weetjes: de nieuwe Macbook Pro gaat automatisch aan als je hem openklapt, het kenmerkende chime opstart geluid zit er niet meer in en hij maakt het iOS oplaad geluid als je de USB-C charger aansluit (weet niet of de 12" Macbook dat ook al deed?).

En blijkbaar heeft de non Touch Bar versie een hogere capaciteit accu, waardoor deze ongeveer een uur langer mee zou kunnen.

kazuka wijzigde deze reactie 30-10-2016 20:07 (7%)

PSN ID: Jetpaction

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
kazuka schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:02:
Ook leuke weetjes: de nieuwe Macbook Pro gaat automatisch aan als je hem openklapt, het kenmerkende chime opstart geluid zit er niet meer in en hij maakt het iOS oplaad geluid als je de USB-C charger aansluit (weet niet of de 12" Macbook dat ook al deed?).
Dat laatste doet de 12" MacBook ook al idd (als je geluid aan staat), verder ga ik dat boot geluidje niet missen. Wat een onding is dat 8)7

Aangaan als je hem openklapt (al jaren gangbaar bij andere merken) is Opzich een handige feature maar ik ken eigenlijk niemand wie zijn MacBook daadwerkelijk uitzet. Iedereen gebruikt gewoon de stand-by functie.

Donstil wijzigde deze reactie 30-10-2016 20:10 (17%)

• smoken
quote:
Donstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Dat laatste doet de 12" MacBook ook al idd (als je geluid aan staat), verder ga ik dat boot geluidje niet missen. Wat een onding is dat 8)7

Aangaan als je hem openklapt (al jaren gangbaar bij andere merken) is Opzich een handige feature maar ik ken eigenlijk niemand wie zijn MacBook daadwerkelijk uitzet. Iedereen gebruikt gewoon de stand-by functie.
Geluidje is eruit gehaald omdat de MacBook nu dus ook, nadat je hem volledig uitgezet hebt, opstart door het openen van de klep. Op die manier "stoor" je niemand als je de MacBook bijvoorbeeld opent tijdens een vergadering.

(aldus een artikel op MacRumors)

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-01 15:15
Zojuist 13" model zonder touchbar weten bestellen, levering 4-9 December.
Mijn eerste Apple product,ik ben benieuwd. Ga het voor werk en persoonlijk gebruik aanwenden.

Apps die ik verwacht te installeren: murus, albert, spectacle, brew, sublime, iterm2, ..

Is er al een soort van voorkeur van USB-C dock voor de nieuwe MBPs?
Goede kandidaat lijkt HP ELite Thunderbolt 3 Dock (160 EUR)

Nindustries wijzigde deze reactie 30-10-2016 21:05 (33%)

~ beware of misinformation.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
smoken schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Geluidje is eruit gehaald omdat de MacBook nu dus ook, nadat je hem volledig uitgezet hebt, opstart door het openen van de klep. Op die manier "stoor" je niemand als je de MacBook bijvoorbeeld opent tijdens een vergadering.

(aldus een artikel op MacRumors)
Ja dat zou goed kunnen idd, nu moest je daar bij het afsluiten al aan denken.
(Nu gebruik ik zelf het geluid andersom, alleen aan indien nodig, dus heb ik er al nooit last van)

Pagina: 1 2 3 ... 53 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True