Wil je echter een dock met zo'n aansluiting dan wordt dat heel erg lastig want die is er niet. Of die er ooit gaat komen is ook vers 2. Wat wel kan is een Thunderbolt 3 dock en de hieronder genoemde adapter kopen. Als je het TB3 dock dat Belkin aanbiedt koopt (is nu nog pre-order) dan heb je de oude aansluitingen waar je om vraagt.Blue-eagle schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:52:
Weet iemand een connector te vinden die:
1. Een Thunderbolt 2 aansluiting heeft
2. Een USB 3 aansluiting heeft
3. Met USB-C in mijn MacBook Pro gaat
4. En tegelijkertijd ook de MacBook voorziet van stroom
Op dit moment kan bovenstaande ook wel maar dan alleen met losse aansluitingen. Dan heb je dus een adapter voor TB2, USB-A nodig en de losse stroom toevoer.
Mijn aansluiting op dit moment is het oude Thunderbolt 1 dock met daaraan het scherm, netwerkverbinding, muis en toetsenbord. Deze wordt middels een adapter op de nieuwe MBP aangesloten. Stroom is via de meegeleverde power adapter. Dat is eigenlijk ook hoe je het voor het hele USB-C verhaal aansloot.
Ik overweeg nog of ik een TB3 dock hiervoor wil of dat ik een gewoon USB dock (uiteraard met USB-C), zoals bijv. Caldigit deze aanbiedt, neem. Ik verwacht toch nog niet naar een 4k scherm over te gaan (de USB varianten hebben namelijk als nadeel dat ze niet meer dan 4k op 30Hz kunnen en dat werkt lang niet zo prettig als 4k op 60Hz, dat is vloeiender).
In de online store vindt je tussen de accessoires een Thunderbolt 3 (USB-C is alleen de connector en het kabeltje!) naar Thunderbolt 2 adapter van Apple (werkt overigens ook andersom). Die werkt prima met de nieuwe MBP en accessoires zoals de oude TB-eth adapter (=TB 1), een Thunderbolt dock (in mijn geval ook een TB 1) en zelfs een verbinding met een andere Mac (ik heb het getest met TB 2). Gaat erg snel met het overzetten van data middels de migratie assistent en ook met losse transfers (die ik dan via SMB doe via een Thunderbolt bridge).defusion schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:11:
Dat ga je niet redden met usb-c, want die kan geen thunderbolt2 aan.
Het is dus wachten op een thunderbolt3 adapter die bovenstaande kan, en die zijn er zover ik weet nog niet.
[quote]
Welke review bedoel je?Wouter36 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:59:
Excuus voor off-topic maar deze review van bovenstaande link beloofd niet veel goeds...