Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
Borkdude schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:52:
[...]

Voor dat dilemma heb ik ook gestaan. Nu had ik voor mijn werk wel echt 4 cores nodig en zodoende ben ik overgegaan op een 15". Achteraf geen spijt van, want als je geen monitor hebt, is een 15" scherm wel erg fijn (zeker als je programmeerwerk doet met twee vensters naast elkaar). Ik heb nog de 2015 15". Aan het extra gewicht ten opzichte van de 13" Macbook Air ben ik inmiddels wel gewend (dagelijks in rugtas). Het 2016 15" model is al 200 gram lichter dan het 2015 model. Succes met de beslissing!
Dank je wel!!

Bedenk me net dat ik buiten een nieuwe sleeve (persoonlijke aankoop) dan ook nog een dikke €100,- moet bijbetalen voor Apple Care (persoonlijk aankoop) .. qua spes gaat die 15" sowieso overkill zijn. Quadcore heb ik niet nodig, dedicated CPU ook niet, 16GB ipv 8GB is puur voor het gevoel leuk, maar het lijkt er op dat ik ook die niet nodig heb.

Al met al veel geld, in dat opzicht is een M-Stand met Magic Keyboard rationeel gezien misschien de betere keuze. #kweethetnietzogoed ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:29:
De groep die SD gebruikt is VELEN malen groter dan de relatief kleine groep met CF.
Tja en de groep die geen SD gebruikt is nog velen malen groter dan die SD groep.
Kijk eens naar Vloggers, dashcammers, drone pilots, en alle anderen die middels platformen zoals Youtube en social media van alles delen op foto en video gebied en die gebruiken vrijwel allemaal SD.
Kijk eens naar het gemiddelde bedrijf of een firma zoals IBM. Zie daar maar een professional te vinden die überhaupt een geheugenkaartje gebruikt.

Die lui die het allemaal op social media zetten gebruiken een mix. Er zijn er zat die het direct via een smartphone of tablet bewerken en online gooien. Dat gaat namelijk een heel stuk sneller dan wanneer je dat met een SD kaartje moet doen. Je hebt dan je laptop nodig, moet dat kaartje inlezen, dan moet je daar weer een bewerking op doen en pas daarna kun je het posten. Bij gebruik van een smartphone haal je het met wifi o.i.d. over of je gebruikt de smartphone zelf. Dan gooi je het in zo'n automatisch bewerkingsprogrammaatje en upload de boel. Onderschat de smartphones (en ook tablets) in dit geheel niet.

Met die action cams van tegenwoordig ben je nog veel meer aan het prutsen omdat er dan weer zo'n behuizing omheen zit zodat ie tegen een stootje kan en/of waterproof is. Dat doe je een paar keer, daarna zoek je toch het gemak van wifi op of plug je een kabeltje in. Scheelt je ook weer zoeken naar dat micro-SD naar SD adaptertje.
Gebruik het al jaren en nik fragiels aan en raak niks kwijt. Schijnbaar ben ik niet de enige want vrijwel al het video materiaal dat middels compact camera´s, drones, dashcams, etc is niet te tellen ...
Ja en? Jij bent echt niet de enige op deze planeet hoor. Er zijn zat mensen die hier wel tegenaan lopen en juist om die reden geen SD willen gebruiken of de kaartjes laten zitten waar ze zitten indien dat mogelijk is. Het is niet voor niets nummer 1 advies voor vakantiefoto's: backup je foto's want geheugenkaartjes kunnen zomaar stuk gaan. Een les die velen aan den lijve hebben kunnen ondervinden. Gelukkig heb ik zelf die ervaringen niet, dus afkloppen.
Enne de MS hybrides gebruiken prima Micro Sd ..
Precies, micro-SD dus geen gewoon SD en laat nou juist 99% van de SD gebruikers het gewone formaat gebruiken. Die passen niet of je moet ze boven een kaarsje laten smelten en het zo in dat micro-SD slot laten druppelen... En ja, dan kun je wel met zo'n adaptertje werken die micro-SD naar gewoon SD omzet zodat je het in je camera of wat dan ook kunt gebruiken, maar dat ondermijnt jouw relaas weer want je gebruikt dan weer een adaptertje ;)
snap je hele issues met SD niet.
Je snapt het hele verhaal niet, dat is het nou juist het hele probleem. Ook nu ben je weer allerlei uitwegen aan het zoeken om het vooral toch weer tot een probleem te kunnen bestempelen.

Iedereen heeft zijn eigen wensen en eisen wat poorten betreft. De een wil graag HDMI, de ander absoluut niet omdat ie het nooit gebruikt. Dat geldt net zo hard voor die SD lezer als voor al die andere poorten. Juist daar zit de kracht van de Thunderbolt 3 poorten want die kun je voor alles gebruiken. Daar heb je bij een aantal zaken een nieuw kabeltje nodig en bij anderen weer een adapter maar dan heb je wel precies wat je zoekt en kun je ook alle poorten benutten ipv maar een klein deel. Waar voorheen de fabrikant bepaalde wat de poorten deden en waar gebruikers altijd over zeurden, heeft Apple dat nu omgedraaid: de gebruiker zelf bepaald het nu. Dit is nu al de derde maal (!) dat ik je dat vertel.

Persoonlijk vind ik de nieuwe port layout heel handig omdat ik nu alle poorten kan gebruiken terwijl ik voorheen nog niet eens de helft kon gebruiken. Ik heb dus minder adapters nodig (3 USB devices...jammer joh, pak maar een hub). Die SD lezer is ook overkomelijk. Voor een foto app maakt het toch niet uit of de foto's op een geheugenkaartje, schijf of camera staan en waar dat geheugenkaartje in moge zitten. Daarnaast kun je de hele workflow van het importeren ook automatiseren zodat de foto's ook meteen de juiste naamgeving, tags, enz. krijgen. Met video wil dat ook prima. Voor mij maakt dat mijn workflow niet anders. Ik moet hoe dan ook prutsen; prutsen om het kaartje uit de camera te krijgen, prutsen met een externe lezer of prutsen met een kabeltje. Zo'n kabeltje kan ik trouwens ook nog eens voor diverse andere devices gebruiken.
Wootism schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:05:
Is er al meer bekend over goede Thunderbolt 3 docks?
Nope, je hebt momenteel alleen de Belkin en de OWC die zijn aangekondigd. Een aantal van HP, Dell en StarTech zijn dan weer Windows-only en die van Dell is zelfs teruggetrokken vanwege issues. De rest van de USB-C docks zijn allemaal USB-only en dat is niet aan te raden als je een 4k scherm erop wil aansluiten. Als alternatief is er ook nog een scherm van Philips (een 25") en de LG's die Apple momenteel verkoopt (waarbij de 4k USB-only is).
smoken schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:51:
Ik gebruik de MacBook voor mijn werk, doorgaans ben ik op verschillende locatie's op een dag, maar 2 dagen per week ben ik gewoon op mijn eigen kantoor. Hier werk ik dan een uurtje of 5-6 met mijn MacBook (gewoon op het bureau geen scherm/accessoires), altijd zo gedaan, zonder problemen.

Met de nieuwe MacBook echter, merk ik duidelijk dat ik last krijg van mijn schouders / nek ...
Hij is natuurlijk iets kleiner en waarschijnlijk pas ik mijn houding daardoor dusdanig aan dat ik er last van krijg.
Vraag me af of er meer mensen zijn die hier meer problemen hebben?
Les nummer 1 bij gebruik van laptops: wanneer je dit voor langere tijd gaat doen (bijv. 5 tot 6 uur) dan moet je het ding in een standaard zetten zodat deze op ooghoogte kan (en dus ook een externe muis en toetsenbord gebruiken). Dan ga je rechtop zitten ipv voorover en dat is weer beter voor rug, schouders en nek. De eerder genoemde mStand is mooi voor een vaste werkplek (solide stuk aluminium die je niet zo even meeneemt) en is niet in hoogte te verstellen. De andere genoemde, The Roost Stand, is wel in hoogte te verstellen en ook heel portable (je klapt het op tot ong. de grootte van een kleine paraplu). Beide zijn aan te bevelen.
Daarnaast: hoeveel zou het schelen om dan voor de 15" te kiezen?
Die 15" is duurder dan een standaard met muis en toetsenbord. Ik zou het eerst eens proberen met een paar boeken waar je de 13" op zet. Heb je dan geen klachten meer dan heb je meer aan zo'n standaard die je dan ook mee kunt nemen.

Zorg ook dat je een goede stoel en bureau (op juiste hoogte) hebt, dat soort dingen merk je ook in rug, schouders en nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
ppl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:01:

[...]

Les nummer 1 bij gebruik van laptops: wanneer je dit voor langere tijd gaat doen (bijv. 5 tot 6 uur) dan moet je het ding in een standaard zetten zodat deze op ooghoogte kan (en dus ook een externe muis en toetsenbord gebruiken). Dan ga je rechtop zitten ipv voorover en dat is weer beter voor rug, schouders en nek. De eerder genoemde mStand is mooi voor een vaste werkplek (solide stuk aluminium die je niet zo even meeneemt) en is niet in hoogte te verstellen. De andere genoemde, The Roost Stand, is wel in hoogte te verstellen en ook heel portable (je klapt het op tot ong. de grootte van een kleine paraplu). Beide zijn aan te bevelen.

[...]

Die 15" is duurder dan een standaard met muis en toetsenbord. Ik zou het eerst eens proberen met een paar boeken waar je de 13" op zet. Heb je dan geen klachten meer dan heb je meer aan zo'n standaard die je dan ook mee kunt nemen.

Zorg ook dat je een goede stoel en bureau (op juiste hoogte) hebt, dat soort dingen merk je ook in rug, schouders en nek.
Dank je voor bovenstaande, helemaal gelijk in!
Mij valt het gewoon op (en vooral tegen) dat ik er nu zo'n last van heb, terwijl ik al 3 jaar met een 13" MacBook Pro werk .. had niet gedacht dat 1CM zoveel verschil kon maken (geen flauwe opmerkingen aub ;) ).

Maar al met al is een standaard misschien een reëlere optie dan een 15" .. eigenlijk schiet ik het doel dan in ieder opzicht voorbij .. en die Roost Stand lijkt me dan een aardige optie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
ppl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:01:
[...]

Tja en de groep die geen SD gebruikt is nog velen malen groter dan die SD groep.

En de rest van het betoog ..
Je kan leuk kletsen en eigenlijk moet je de politiek in want recht lullen wat krom is gaat je goed af.

Ik denk dat de vele reviews waarvan ook vele hele gewaardeerde websites zijn die dit al jaren doen genoeg zeggen.
De meesten snappen de upgrade naar Thunderbolt 3, maar snappen de omissie niet van de andere poorten.
Dit is niet iets wat ik alleen vind maar ook legio mensen die het bekijken van hardware en trends doen voor de kost.

Jij hebt een verkeerd beeld van wat de MBP was, wat nu heb je in weze een MB met wederom een ruk keyboard, iets groter, wat krachtiger en wat minder van die TB3 poorten.

Nogmaals, ik denk dat de reacties in de afgelopen weken op de review sites, youtube en met name in de hoek van fotografie genoeg zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48
Ding is wel echt geweldig. Vandaag binnen gehad en even mee kunnen spelen. Gaat zo ontzettend rap allemaal, wel enorm wennen met Mac OSX, zelfs iMovie volgens mij verwijderd en kost geld om het terug te installeren.

Een ondergeschoven dingetje in deze Macbook is toch wel het geluid, komt wat uit voor me gevoel zeg. Touch bar is wel geinig, vooral Touch ID, krijg dat alleen nog niet helemaal lekker met me Macbook, moet steeds password invoeren als ik de klep dichtdoe enzo, genoeg te spelen aankomende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09 18:23
Nurb schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:52:
[...]

Gebruik zelf deze voor mijn 13", erg stabiel en ziet er nog eens chique uit ook ;)

https://www.appelhoes.nl/Rain-Design-mStand-MacBook-Grey

Mocht je echt voor portability gaan is dit wellicht ook een interessante optie voor je;

https://tweakers.net/pric...oost-laptop-stand-20.html
Ik weet niet of deze al ergens genoemd is, maar wellicht is dit ook wel een optie als je tenminste kunt wachten tot april 2017 ;) http://tinytowerlaptopstand.com/

Vind hem er wel mooi en stevig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
dglavimans schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:47:
...zelfs iMovie volgens mij verwijderd en kost geld om het terug te installeren.
Als het goed is niet hoor. Als je een iTunes account hebt zou je iMovie gewoon gratis opnieuw moeten kunnen downloaden via de App Store :)

Welke versie MacBook Pro heb je als ik vragen mag? En hoe lang heb je er op moeten wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:55
Bomberman71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:14:
[...]

Je kan leuk kletsen en eigenlijk moet je de politiek in want recht lullen wat krom is gaat je goed af.

Ik denk dat de vele reviews waarvan ook vele hele gewaardeerde websites zijn die dit al jaren doen genoeg zeggen.
De meesten snappen de upgrade naar Thunderbolt 3, maar snappen de omissie niet van de andere poorten.
Dit is niet iets wat ik alleen vind maar ook legio mensen die het bekijken van hardware en trends doen voor de kost.

Jij hebt een verkeerd beeld van wat de MBP was, wat nu heb je in weze een MB met wederom een ruk keyboard, iets groter, wat krachtiger en wat minder van die TB3 poorten.

Nogmaals, ik denk dat de reacties in de afgelopen weken op de review sites, youtube en met name in de hoek van fotografie genoeg zeggen.
Iedereen zijn eigen mening. Er zijn veel mensen hier die het toetsenbord prima vinden (including me). Apple heeft een controversiële keuze gemaakt met alleen USB-C. Deal with it of koop iets anders. Gezien jouw commentaar in de afgelopen posts kan ik je van harte aanbevelen een andere laptop aan te schaffen en een bijbehorend forum te zoeken om je ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
joramoudenaarde schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:02:
[...]

Als het goed is niet hoor. Als je een iTunes account hebt zou je iMovie gewoon gratis opnieuw moeten kunnen downloaden via de App Store :)

Welke versie MacBook Pro heb je als ik vragen mag? En hoe lang heb je er op moeten wachten?
Helaas niet, naja misschien ooit eens een chat over starten.. Zou het niet zo heel vaak gaan gebruiken namelijk haha.

Tuurlijk mag dat! Heb de 13 inch Pro met Touchbar en 256GB aan geheugen. Besteld op 31 oktober en had een schatting van 6-9 december maar is toch al voor December dus aangekomen! Allemaal erg wennen wel na altijd Windows, veel dingen werken toch net iets anders. Nu vooral mee spelen en dan van het weekend er even serieus in duiken voor wat shortcuts en programma's haha.

Wist het van tevoren maar vind trouwens wel dat ze echt die verleng stekker erbij mochten doen in de doos. Kost het nou om het erbij te gooien

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 30-11-2016 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
dglavimans schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:15:
[...]

Helaas niet, naja misschien ooit eens een chat over starten.. Zou het niet zo heel vaak gaan gebruiken namelijk haha.

Tuurlijk mag dat! Heb de 13 inch Pro met Touchbar en 256GB aan geheugen. Besteld op 31 oktober en had een schatting van 6-9 december maar is toch al voor December dus aangekomen! Allemaal erg wennen wel na altijd Windows, veel dingen werken toch net iets anders. Nu vooral mee spelen en dan van het weekend er even serieus in duiken voor wat shortcuts en programma's haha.

Wist het van tevoren maar vind trouwens wel dat ze echt die verleng stekker erbij mochten doen in de doos. Kost het nou om het erbij te gooien
Of een klein schoonmaak doekje, voor het gebaar. Ook wegbezuinigd. Vond ik oprecht jammer. Voelt zo luxe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Hoi,
Ik heb een app die steeds blijft restarten na een force stop waardoor ik de app niet kan verwijderen.. Iemand een oplossing hiervoor? Alvast bedankt
Deze app wil ik verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Is dat niet gewoon de aansturing van je touchbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Nu online
Vapid schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:07:
Is dat niet gewoon de aansturing van je touchbar?
Ah dat zou kunnen idd, ik heb een app geinstalleerd die heel me touchbar van de kaart hielp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Heb nu die Dell USB C hub erbij geleverd gekregen maar heb een heel irritant probleem. Wanneer hij in slaap gaat en weer aan heb ik geen internet meer, lijkt of die het niet aankan als die uit gaat of iets.

Low power mode ofzo, maar kan ook niet vinden hoe ik ze stroom kan blijven geven als die in slaapstand staat...

[ Voor 21% gewijzigd door dglavimans op 01-12-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Ik heb deze https://www.zalando.nl/pi...-brown-pi952ha1v-o11.html aktetas, de 15 inch lijkt heel mooi te passen. Mocht iemand nog een niet dure en niet te grote aktetas zoeken is dit een goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@marinell7: Die ziet er best leuk uit eigenlijk zeg :) Zit daar ook een schouderbandje bij toevallig? En weet je toevallig of daar een (full sized) Apple toetsenbord in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
joramoudenaarde schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:25:
@marinell7: Die ziet er best leuk uit eigenlijk zeg :) Zit daar ook een schouderbandje bij toevallig? En weet je toevallig of daar een (full sized) Apple toetsenbord in past?
Zit een band bij, niet een hele bijzondere. Hij ontbreekt een schouderpad, de band zit direct op je schouder maar het is geen zware tas dus het is geen drama. Ik denk dat magic keyboard er wel inpast maar of het model met numpad past zou je even naar de breedte moeten kijken. Mijn mechanische Logitech G710 past niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door marineII7 op 01-12-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik had al eerder zitten kijken naar een normale laptoptas, maar die zijn inderdaad altijd nét te smal voor een normaal toetsenbord, maar ik had er helemaal niet aan gedacht om op een site als (IEEEEP) Zalando te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
joramoudenaarde schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:55:
Ik had al eerder zitten kijken naar een normale laptoptas, maar die zijn inderdaad altijd nét te smal voor een normaal toetsenbord, maar ik had er helemaal niet aan gedacht om op een site als (IEEEEP) Zalando te kijken :)
Normaal kijk ik alleen op sites als travelbags. Maar dit was wel een hele mooie prijs al is het nepleer. Het voelt toch goed aan voor nepleer, je mist wel de leergeur als je er van houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Nu online
dglavimans schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:13:
Heb nu die Dell USB C hub erbij geleverd gekregen maar heb een heel irritant probleem. Wanneer hij in slaap gaat en weer aan heb ik geen internet meer, lijkt of die het niet aankan als die uit gaat of iets.

Low power mode ofzo, maar kan ook niet vinden hoe ik ze stroom kan blijven geven als die in slaapstand staat...
Dit heb ik ook regelmatig zonder hub, gewoon over de wifi. Meer mensen dit probleem? Ik heb wel gewoon verbinding maar geen internet, wifi uit-aan geeft weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.travelbags.nl...wyJaGzlvaB7FJAaAgEl8P8HAQ

Mooie laptop hoort ook in een mooie tas. Niet in het plastic.

Dat kan iets vriendelijker :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 02-12-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Weet iemand of de nieuwe macbook pro 2016 ook in een 12' inch sleeve past? zo ja welke?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marineII7
Nou en bedankt, het was al heel wat dat ik geld heb opgehoest voor me laptop. Ik vind de tas mooi, waardeloze reactie van je ga lekker iemands anders dag vergallen.

Graag een TR aanmaken en niet reageren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 02-12-2016 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
@Mawa72:
Subjectieve reactie natuurlijk. Ik vind die tas van dik €200 véél te duur en er een beetje uit zien als een slappe vaatdoek. Dan liever een tas van nog geen €40 die nog een beetje stevig in z'n velletje lijkt te zitten :)

Maar ik ga toch eens verder kijken op Zalando. Heb d'r gelijk zin an! Als nu die MacBook maar snel arriveert, dan kan ik daar ook mee aan de slag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:31
De tassen van Castelijn en Beerens zijn doorgaans netjes afgewerkt en hebben voldoende voering om je laptop te beschermen. Een echte lederen tas van bijna €300 of een namaak lederen tas voor €30 is kwalitatief ook een wereld van verschil, net als een €500 laptop en een €2000 macbook.

Zo gek vind ik de reactie van Mawa72 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 18:26
Zijn er mensen die het "middelste" model hebben met 2,7GHz, 512GB SSD en de Radeon Pro 455 (die van 3199 euro). Waarom heb je voor deze gekozen? Vond je de meerprijs van 260 euro t.o.v. instap + 512GB (wat 2939 euro is) het echt waard voor 0,1GHz snellere CPU en 0,3TFlps snellere GPU?

Edit: of zelf ten opzichte van de instap + 512GB SSD + 460. Deze is nog 20 euro goedkoper zelfs: 3179 dacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door dennissimeau op 01-12-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 21:24
Ik heb de MBP 15" met Touch Bar inmiddels 48 uur in huis en ben redelijk enthousiast over het geheel. Het uiterlijk is fantastisch in space gray. Het toetsenbord was enorm schrikken (precies zoals reviews beschrijven) maar lijkt te wennen en voelt elk uur beter aan. Ik verwacht eigenlijk binnenkort te kunnen zeggen dat het wellicht sneller typt dan m'n vorige laptop (MBP 2013 late).

Er is echter één issue waar ik me aan erger: tijdens het wisselen tussen de workspaces flitst de Touch Bar interface van de vorige full screen applicatie nog even langs, slechts een fractie van een seconde. Iemand anders hier ook last van en eventueel een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

dennissimeau schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:33:
Zijn er mensen die het "middelste" model hebben met 2,7GHz, 512GB SSD en de Radeon Pro 455 (die van 3199 euro). Waarom heb je voor deze gekozen? Vond je de meerprijs van 260 euro t.o.v. instap + 512GB (wat 2939 euro is) het echt waard voor 0,1GHz snellere CPU en 0,3TFlps snellere GPU?

Edit: of zelf ten opzichte van de instap + 512GB SSD + 460. Deze is nog 20 euro goedkoper zelfs: 3179 dacht ik.
Zelf heb ik de 2.7/512/460 besteld. Zakelijk kon ik een goede deal krijgen waardoor deze goedkoper was dan de 2.6/512/460 bij een andere leverancier. Daarnaast ook omdat de 450/455 maar 2gb vram heeft (op hogere resoluties is 4gb ruimer bemeten) en natuurlijk ook omdat de 460 t.o.v. de 450 zo'n 67% meer rekenkracht heeft. Het verschil zal niet gigantisch zijn maar als ik een keer in de 5 jaar een notebook aanschaf koop ik deze met het oog op de toekomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mfpieters schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:28:
Er is echter één issue waar ik me aan erger: tijdens het wisselen tussen de workspaces flitst de Touch Bar interface van de vorige full screen applicatie nog even langs, slechts een fractie van een seconde. Iemand anders hier ook last van en eventueel een oplossing?
Ik zie dit issue ook idd, geen oplossing (maar valt me nu pas op)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Eerste dag dat ik hem heb meegenomen naar werk. Beetje Unity beetje Word beetje mensen ermee laten spelen van Youtube video's enzovoort. Thuis hem in 1 hand pakken en op de bank verder en er zit nog wat sap in de batterij welk vanaf half 9 heeft gedraaid op ongeveer de helft schermhelderheid.

Erg tevreden erover tot nu toe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:06:
Dank je voor bovenstaande, helemaal gelijk in!
Mij valt het gewoon op (en vooral tegen) dat ik er nu zo'n last van heb, terwijl ik al 3 jaar met een 13" MacBook Pro werk .. had niet gedacht dat 1CM zoveel verschil kon maken (geen flauwe opmerkingen aub ;) ).
Dat kan zomaar ineens ontstaan en vaak is het ook zo dat je het pas opmerkt bij een wijziging (zoals een nieuwe laptop).
Bomberman71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:14:
Wat die websites bewust weglaten is het feit dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd. Deze discussie hebben we gehad toen we naar USB gingen, toen de floppy drive werd weggehaald, toen er geen modem meer in de computer zat, toen firewire eruit werd gehaald, toen de cd/dvd drive werd weggehaald, toen we van een installatie dvd naar distributie via een app store gingen en ga zo maar door.
Overigens zijn de meeste reviews van bar slechte kwaliteit aangezien ze niet veel anders doen dan de specs en info op de product pagina van Apple herhalen. Totaal oninteressant, je wil graag weten hoe zo'n machine in een workflow past, wat het gebruik van die Thunderbolt 3 poorten in de praktijk betekent en dat lees je in vrijwel geen enkele review. De officiële Thunderbolt website staat gelukkig vol met voorbeelden (filmpjes op YouTube o.a.) waarin ze wel het nodige laten zien.
Aan je vergelijking te zien denk ik dat je nog eens heel goed naar de MBP en MB (zowel oud als nieuw) moet gaan kijken. De gebruikte hardware is behoorlijk anders en richt zich ook op hele andere workloads (burst vs langdurig).
Zoals je ook in die reviews kunt lezen is de huidige generatie net zo krachtig als de vorige. Het enige grote verschil zit hem in de connectiviteit. Het grote probleem daarvan is dat heel veel mensen simpelweg heel die poort niet snappen en dat reviewers hun werk niet doen en het ook niet duidelijk maken wat gebruikers met die poort kunnen doen. Maar als we even heel goed kijken naar de huidige laptops en die van de jaren 80 zien we dat er eigenlijk helemaal geen verschil is. Je ziet dat we in al die jaren een stuk verder zijn gekomen met de techniek maar dat is het ook wel. Helaas lopen we nu tegen het plafond van de techniek aan met als gevolg dat het qua processoren bij Intel en AMD niet zoveel verschil meer is.

Over een ruk keyboard kunnen we kort zijn: laptops zijn altijd een groot compromis. Er bestaat zoiets als arbo wetgeving en dat is niet voor niets, lees maar eens een stukje terug in dit topic: mensen kunnen klachten krijgen door langdurig gebruik van een laptop. Btw, mensen die een mechanisch toetsenbord gewend zijn vinden zo'n beetje alle laptop toetsenborden ruk. Het is maar wat je gewend bent.

Verder mis ik bij de critici ook de hele business case voor een poort. Het enige wat je hoort is dat de nieuwe het moet hebben omdat de oude het ook heeft. In de IT en het bedrijfsleven is dat een ongelooflijk slecht argument.
Die zeggen, als je de geschiedenis kent, echt helemaal niets. Dit is niet nieuw, dit waait weer over en over een paar jaar hebben we weer eenzelfde discussie. Het is een cyclus die zich herhaald.

Maar wat mensen echt totaal niet lijken te snappen: Apple heeft altijd zijn eigen weg gekozen en wijkt daar niet van af. Je kiest hier een compleet kansloze discussie. Kun je beter kijken naar wat er wel mogelijk is of naar een alternatief. Of gewoon leren dat dingen niet bij het oude blijven. Vergeet ook niet dat oude hardware vandaag de dag nog steeds prima werkt. Dat moeten upgraden snap ik dan ook niet.
Wouter Lucassen schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:39:
Of een klein schoonmaak doekje, voor het gebaar. Ook wegbezuinigd. Vond ik oprecht jammer. Voelt zo luxe..
Het idee was inderdaad leuk maar de uitvoering slecht. De goedkope microvezel doekjes die je overal en nergens kunt kopen doen het heel wat beter. Vroegah had je ook nog wat leuke software erbij zitten, is ook al heel lang niet meer (er zal vast wel iemand zijn die dat dan weer bloatware vond en nu blij is dat ze het niet meer hebben). Was nog best handige en leuke software ook. Zo kon je met Comic Life een strip eenvoudig in elkaar zetten. Dat ze dat soort software er niet bij leveren vind ik dan weer jammer, dat maakte de Mac nou juist zo leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
ppl schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:24:
[...]

Wat die websites bewust weglaten is het feit dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd. Deze discussie hebben we gehad toen we naar USB gingen, toen de floppy drive werd weggehaald, toen er geen modem meer in de computer zat, toen firewire eruit werd gehaald, toen de cd/dvd drive werd weggehaald, toen we van een installatie dvd naar distributie via een app store gingen en ga zo maar door.
Overigens zijn de meeste reviews van bar slechte kwaliteit aangezien ze niet veel anders doen dan de specs en info op de product pagina van Apple herhalen. Totaal oninteressant, je wil graag weten hoe zo'n machine in een workflow past, wat het gebruik van die Thunderbolt 3 poorten in de praktijk betekent en dat lees je in vrijwel geen enkele review. De officiële Thunderbolt website staat gelukkig vol met voorbeelden (filmpjes op YouTube o.a.) waarin ze wel het nodige laten zien.
Wat je vergeet is dat destijds de impact VEEL minder was.
Vertel mij eens wat het gemiddelde huishouden in hemelsnaam had wat aan de computer gekoppeld zat ?
Bijna niets !

Verder als een muis en keyboard ging het vaak niet. Een Geek wellicht een printer en een gamer een joystick.
Tegenwoordig hebben we in een huishouden legio devices die we aan een computer koppelen.
Van Usb stick, Hardeschijven, Camera's, smartphone, tot een robot stofzuiger en drone aan toe.
Zelfs modern speelgoed wordt hier en daar verbonden en ga zo maar door.

Firewire gebruikte destijds geen hond (percentage gewijs) en daar hoorde je echt niemand over. Sterker nog de mensen weten niet eens wat dat is, echt niet.
Alleen Mac gebruikers die wat langer mee draaien kennen dat nog.
Een modem net zo, dat hadden alleen geeks. Bovendien kennen de mensen die een modem nog kennen doorgaans alleen de externe modems.
De CD/DVD drive was idd wel een punt maar dat raakte de mensen lang niet zo zeer als het gedonder nu.

Je moet kijken naar de gemiddelde gebruiker, niet de geeks. Apple producten zijn allang niet meer voor geeks, sterker nog, een groot deel wordt gebruikt door novices die klaar waren met Windows gelazer en wat kochten dat gewoon werkte en geen poespas.
Dit zijn geen users die ff snel overstappen naar USB C want die werken nog wel USB devices ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 21:55
Bomberman71 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:44:
[...]

Je moet kijken naar de gemiddelde gebruiker, niet de geeks. Apple producten zijn allang niet meer voor geeks, sterker nog, een groot deel wordt gebruikt door novices die klaar waren met Windows gelazer en wat kochten dat gewoon werkte en geen poespas.
Dit zijn geen users die ff snel overstappen naar USB C want die werken nog wel USB devices ...
Ik vind het wel prima dat apple usb-c pusht, dat heeft als gevolg dat er een behoorlijke ontwikkeling komt in usb-c devices. Mocht usb-c niets voor je zijn nog dan sla je deze generatie over. Performance wise is er ook niet een groot gat met de vorige generatie. In de meeste winkels staan ze nog naast elkaar te koop. Op dit moment genoeg keus voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren was ik voor sinterklaasshoppen in Venlo. Toch maar even bij de Mediamarkt naar binnen gelopen. Toevallig hadden ze de 15" MBP TB woensdag binnengekregen, dus het showmodel was nog spotless. Van de 13" hadden ze overigens alleen nog de non tb versie.
heb ermee lopen spelen em ol begrijp nu wat de mensen bedoelen met de keytravel. Voor mijn gevoel liggen de toesten echt in de behuizing. Dus je voelt (bijna) niet meer waar de ene toets stopt en de andere begint. Met blink typen had ik ook last met het positioneren van mijn vingers. Dit zal ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn.

Daarnaast had ik het gevoel dat ik bij de touchpad van de 15" meer druk moest zetten om de klik te generen dan bij de 13". Ik weert niet of dit een software instelling is. Het lijkt mij wel, aangezien de klik niet echt bestaat. De touchbar was functioneel, functioneler dan dat ik dacht en voelde gewoon goed en degelijk aan. Ook het gebruik was prima. Gevoeligheid was prima, belichting ook super en qua functionalieit nog iets praktischer dan ik had verwacht.
Het scherm en de algehele afwerking van de MBP, daar hoeven we het natuurlijk niet over te hebben. Scherm van uitmuntende kwaliteit en de afwerking.. tja.. super.

De enige vraag die nog rest is; wil ik €2700 voor dit appartaat neerleggen. Ja, het is een laptop van absolute A+ klasse en JA een MBP heeft een ontzettend lange levensduur. De afschrijving valt ook mee en over 4 jaar kun je hier nog makkelijk € 1500 voor vangen. Maar het is een enorme bak met geld die je dan uitgeeft. Ok, met een eigen bedrijfje (zonder al te hoge omzet nog) is dit via allerlei regelingen (belastingvoordeel, ondernemerskorting en weet ik welke constructies nog meer) wel aantrekkelijk te maken.. Maar toch..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Calitomnication schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:10:

Daarnaast had ik het gevoel dat ik bij de touchpad van de 15" meer druk moest zetten om de klik te generen dan bij de 13". Ik weert niet of dit een software instelling is. Het lijkt mij wel, aangezien de klik niet echt bestaat.
Zal wel komen door Force Touch? Ik heb dan een 12" MacBook maar ik durf die nooit hard in te drukken want de behuizing buigt helemaal mee dan :P En er is dan ook sprake van een volgens jouw woorden een klik die niet echt bestaat. Ik gebruik overigens altijd 'Tikken om te klikken'. Dat werkt nou eenmaal fenomenaal in macOS. Dus van indrukken is bij mij nooit sprake. Dus ook niet op mijn Pro uit 2014 welke nog de oude hardwarematige klik heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
sww89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:11:
[...]

Zal wel komen door Force Touch? Ik heb dan een 12" MacBook maar ik durf die nooit hard in te drukken want de behuizing buigt helemaal mee dan :P En er is dan ook sprake van een volgens jouw woorden een klik die niet echt bestaat. Ik gebruik overigens altijd 'Tikken om te klikken'. Dat werkt nou eenmaal fenomenaal in macOS. Dus van indrukken is bij mij nooit sprake. Dus ook niet op mijn Pro uit 2014 welke nog de oude hardwarematige klik heeft ;)
Ik gebruik nu preview door harder te drukken, dat werkt best fijn in Safari met even een object bekijken. je kan ook gewoon scrollen in de pagina die je opent met preview :) Daarnaast gebruik ik Force Touch eigenlijk niet, wat zonde is want er moet een hoop mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

HEY_DUDE schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:55:
[...]

Ik vind het wel prima dat apple usb-c pusht, dat heeft als gevolg dat er een behoorlijke ontwikkeling komt in usb-c devices. Mocht usb-c niets voor je zijn nog dan sla je deze generatie over. Performance wise is er ook niet een groot gat met de vorige generatie. In de meeste winkels staan ze nog naast elkaar te koop. Op dit moment genoeg keus voor de consument.
Ik ben het met bomberman71 eens..

Het is prima dat apple usb-c pusht.. Niks mis mee, maar had gewoon nu gewoon de 2 thunderbolt poorten vervangen voor usb c en usb plus de SD card laten zitten. Waren het nog maar 4 poorten geweest plus gleuf... had je geen hond gehoord.. en over 1 of 2 jaar rest gekilld..

Het ze inmiddels in handen gehad en het zijn wel super mooie machines.. toch blijf ik bij mijn keuze en sla ik het over..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Verder als een muis en keyboard ging het vaak niet. Een Geek wellicht een printer en een gamer een joystick.
Tegenwoordig hebben we in een huishouden legio devices die we aan een computer koppelen.
Van Usb stick, Hardeschijven, Camera's, smartphone, tot een robot stofzuiger en drone aan toe.
Zelfs modern speelgoed wordt hier en daar verbonden en ga zo maar door.

USB-stick + adapter
Hardeschijven heb ik niet daarvoor
Camera's, wireless
Smartphone, wireless / bluetooth
Stofzuiger idem dito
Drone SD-cardreader wellicht?

Als normale users apparaten kopen van 3000 euro moeten ze zich wellicht even achter de oren krabben wat een apparaat kan en wel/niet heeft. Als je het koopt en daarna gaat zeuren wat er allemaal mist dan ligt dat niet aan het apparaat maar aan je eigen onkunde om je aan te passen.

Goede discussie kun je voeren over de SD-card reader want die keuze snap ik zelf ook niet helemaal. Verder zijn ze gewoon een extreme early adopter met USB-C.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 02-12-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Die 2.7/455/512 config heb ik, met name omdat die op voorraad was bij de Apple Store en ik het liefste daar koop ivm korting en support regeling die we daar als bedrijf hebben. Mijn 2011 17" werkte niet prettig meer dus ik wilde snel over en had geen zin had in de onzekerheid van de BTO levertijden. Het andere standaardmodel is de 2.6/450/256 en ik heb sowieso behoefte aan 512GB dus dat was geen optie. Als de store een 460/1TB model had gehad had ik die misschien ook wel gekozen, maar wat ik nu heb voldoet ook wel dus dan kan ik beter nog een externe monitor en/of USB-C dock kopen van dat geld...

Nu ik hem een week heb bevalt de keuze prima, hij is meer dan snel genoeg, ook bij zwaardere FCP taken. Begin volgende week komt ook nog een nieuwe tas (STM Radial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb die van 3199 gekozen, omdat ik persé een 512GB wou. Dus ja ik vond het de 260 euro extra waard, met de gedachte dat de verkoopwaarde over 5 jaar ofzo dat ook wel weer goed maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Typhone schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:35:
[...]

USB-stick + adapter
Camera's, wireless
Stofzuiger idem dito
Zelfs wanneer je bovenstaande bedraad wilt doen, dan ben je toch al voor €9 klaar? Of een veelvoud daarvan als je per se én je camera én je stofzuiger (wtf :X ) tegelijk wilt aansluiten :P Ik ben het met je eens dat het een non discussie is wanneer je financieel in staat bent €3000 voor een laptop te betalen, maar een probleem ziet in adapters of daar niet goed van op de hoogte bent. Daar komt bij dat je in plaats van adapters ook bepaalde kabels zou kunnen vervangen. Zie bijvoorbeeld https://www.allekabels.nl/usb_accessoires/usb_c_kabel.html. Dan hoef je in de ogen van sommigen geen lompe adapters aan te koppelen.
marineII7 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:28:
[...]

Ik gebruik nu preview door harder te drukken, dat werkt best fijn in Safari met even een object bekijken. je kan ook gewoon scrollen in de pagina die je opent met preview :) Daarnaast gebruik ik Force Touch eigenlijk niet, wat zonde is want er moet een hoop mee kunnen.
Grappig, ik gebruik preview alleen in Finder. En dan gebruik ik als alternatief spatiebalk. Alternatief is tikken met drie vingers, wat ook in Safari werkt. Force Touch is inderdaad leuk gemaakt maar op een of andere manier komt dat niet voor in mijn workflow. Terwijl als ik kijk naar de Touch Bar of Touch ID, dan kan je er niet omheen en moet je dat ook echt gebruiken en dus benutten. Met name Touch ID _/-\o_
Quakie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:35:
[...]

Ik ben het met bomberman71 eens..

Het is prima dat apple usb-c pusht.. Niks mis mee, maar had gewoon nu gewoon de 2 thunderbolt poorten vervangen voor usb c en usb plus de SD card laten zitten. Waren het nog maar 4 poorten geweest plus gleuf... had je geen hond gehoord.. en over 1 of 2 jaar rest gekilld..

Het ze inmiddels in handen gehad en het zijn wel super mooie machines.. toch blijf ik bij mijn keuze en sla ik het over..
Voor €9 euro is jouw USB-A probleem opgelost. En dan nog eens €9 voor een SD card reader. Geen probleem toch? Mijn DSLR sluit ik trouwens indien nodig middels USB aan om foto's over te zetten. De Huawei P8 Lite die ik ooit had, sloot ik ook rechtstreeks aan op mijn MacBook. Dus er valt in principe prima om het gebrek aan een SD slot heen te werken. Maar ik zie vast wat over het hoofd?

Ja natuurlijk snap ik de handigheid van het hebben van alle poorten die je je maar kunt bedenken. Maar de vraag is of je dat aan alle gebruikers op moet leggen. Of dat deze oplossing met 'je ziet zelf maar hoe je die usb-c poorten inzet' niet efficiënter is. Apple legt de nadruk dus blijkbaar meer op efficiëntie dan op praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik stel de vraag gewoon nogmaals; iemand een 13' inch model, en daarbij een mooie 12' sleeve bij gevonden? Of past dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Telefoon wireless? Met de combinatie Macbook Pro + iPhone lukt het mij niet om alles wireless te doen. Importeren van video's uit de camera roll alsmede het verwijderen van items van de camera roll moeten nog steeds over USB. En synchroniseren van muziek en foto's gaan traag over WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Lucassen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:57:
Ik stel de vraag gewoon nogmaals; iemand een 13' inch model, en daarbij een mooie 12' sleeve bij gevonden? Of past dit niet?
Nee helaas niet, maar rekt het niet dan scheurt het wel. 8)7

Waarom niet gewoon een sleeve die voor de 13' gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

sww89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:51:
Voor €9 euro is jouw USB-A probleem opgelost. En dan nog eens €9 voor een SD card reader. Geen probleem toch? Mijn DSLR sluit ik trouwens indien nodig middels USB aan om foto's over te zetten. De Huawei P8 Lite die ik ooit had, sloot ik ook rechtstreeks aan op mijn MacBook. Dus er valt in principe prima om het gebrek aan een SD slot heen te werken. Maar ik zie vast wat over het hoofd?

Ja natuurlijk snap ik de handigheid van het hebben van alle poorten die je je maar kunt bedenken. Maar de vraag is of je dat aan alle gebruikers op moet leggen. Of dat deze oplossing met 'je ziet zelf maar hoe je die usb-c poorten inzet' niet efficiënter is. Apple legt de nadruk dus blijkbaar meer op efficiëntie dan op praktisch.
Dat is hele discussie.. en wat voor jou geen issue is, is voor een ander een deal breaker.
Ik wil geen extra kabels tussen een sd tje of een usb stick.. .Het gaat mij niet op 9 dollar. Gewoon over handigheid. Het is niet voor niks een laptop.. om mobiel te gebruiken dus bijv op je schoot. In het ergste geval heb ik nu een klein uitstekende sd card of usb stickje. Dit zou dan nu gebeuren met hangende kabeltjes eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:52:
[...]

Dat is hele discussie.. en wat voor jou geen issue is, is voor een ander een deal breaker.
Ik wil geen extra kabels tussen een sd tje of een usb stick.. .Het gaat mij niet op 9 dollar. Gewoon over handigheid. Het is niet voor niks een laptop.. om mobiel te gebruiken dus bijv op je schoot. In het ergste geval heb ik nu een klein uitstekende sd card of usb stickje. Dit zou dan nu gebeuren met hangende kabeltjes eraan.
Misschien usb-stickje vervangen door usb-c-stickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

wat ik zeg, voor vele prima, maar ik vervang zulke devices pas als het kapot is. Ik heb een bizar grote snelle usb stick. Sowieso niet handig als ik stick wil gebruiken op een ander apparaat

"Hier vriend .. heb je mijn usb stick.. met fotos van onze feestje.. oh wacht.. je hebt geen usb c" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:14:
wat ik zeg, voor vele prima, maar ik vervang zulke devices pas als het kapot is. Ik heb een bizar grote snelle usb stick. Sowieso niet handig als ik stick wil gebruiken op een ander apparaat

"Hier vriend .. heb je mijn usb stick.. met fotos van onze feestje.. oh wacht.. je hebt geen usb c" ;)
Die laatste kunnen we ook omdraaien ;) En ik weet zeker dat je dvd-+R ook nog niet kapot waren. ;) ;)

Maar ik snap je wel hoor. Allen verander je er niets aan, en afremmen van nieuwe technologieën is ook niet zo best voor de economie. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:18:
[...]

Die laatste kunnen we ook omdraaien ;) En ik weet zeker dat je dvd-+R ook nog niet kapot waren. ;) ;)

Maar ik snap je wel hoor. Allen verander je er niets aan, en afremmen van nieuwe technologieën is ook niet zo best voor de economie. _/-\o_
Dat omdraaien gaat markt een keer ook doen.. alleen niet nu of komende twee jaar..
Klopt mijn DVD -/+Rs zijn ook niet kapot en wordt hier nog wel eens gebruikt voor andere. Nu zoveel jaren later is dat niet erg dat het verhuist naar een extern apparaat.. Precies ook het punt wat ik maak... Als je nu tegen iemand gaat zeggen. Of gebruik je nog zn oude usb poort verklaren ze je ook voor gek..... als je nu tegen iemand zegt, ja DVD is niet echt gangbaar meer met alles digitaal, online streaming etc begrijpen ze je...ook mijn vader van 72.

Ik wil niks afremmen, vandaar dat ik ook zei: had de thunderbolt 2 poorten vervangen voor usb c. Twee gangbare usb poorten en een sd card gehouden en iedereen was blij geweest.. Geen remmende factor en geeft mensen en fabrikanten tijd om usb c apparaten te fabriceren en te kopen.
Over een jaar, of 2 laat je sd gleuf weg, en laat alleen usb c achter en markt en mens is er klaar voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:53

verbraakje

🚦

Ik heb vanmorgen voor de 2.6ghz met 512GB SSD en de 460 gekozen. Op verschillende fora o.a macrumors vonden mensen dit een groter verschil dan de versie met 2.7ghz en de 455. Voor mijn werkzaamheden heb ik persoonlijk ook meer aan de videokaart dan processor.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Nu online
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:57:
https://www.incase.com/sh...leeve-for-ipad-pro/black/ deze schijnt te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:23:
[...]

Nee helaas niet, maar rekt het niet dan scheurt het wel. 8)7

Waarom niet gewoon een sleeve die voor de 13' gemaakt is.
Omdat ik een laptop tas heb met een speciaal laptopvak, maar er liever nog een sleeve omheen heb terwijl die erin zit en een 13 inch sleeve wel wat krap is :D En ik houd niet van schuivende macbooks in een sleeve. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Ik typ dit nu vanaf mijn nieuwe MBP 15" TB. Toetsenbord is wel echt enorm wennen zeg, wow. Ik heb alleen wel problemen met het aansluiten van mijn Nexus 6P. De ene keer wil ie wel snelladen, andere keer niet. En ik kan geen bestanden overzetten... Iemand die hetzelfde heeft en een oplossing heeft gevonden?

EDIT : Ik kan alleen bestanden overzetten als de Nexus niet aan het snelladen is. Ik kan alleen niet kiezen welke van de twee ik wil en moet dus de Nexus maar inpluggen en kijken in welke van de twee standen hij komt.

[ Voor 26% gewijzigd door The Unbelievabl op 02-12-2016 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:40
Nou, ook ik ben aan de Macbook Pro, na m'n hele leven Windows-laptops gebruikt te hebben. Gekozen voor een 13" zonder touchbar. Eerste indruk: wow.

Design is prachtig, evenals het scherm. Toetsenbord is wennen, maar ik moet zeggen dat ik onnodig bang was gemaakt. Voor mijn gevoel type ik er sneller mee dan met m'n oude toetsenbord. Ik durf ook niet te zeggen dat 'ie meer geluid maakt, ik denk eerder dat het een ander geluid is dat een toetsenbord met meer travel. Natuurlijk is e.e.a. afhankelijk van hoe hard je de toetsen aanslaat.

Nu vooral bezig m'n weg te vinden in Mac OS, is toch wel even heel anders dan Windows. Maar vooralsnog denk ik dat dat geen probleem zal worden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je vergeet is dat destijds de impact VEEL minder was.
Vertel mij eens wat het gemiddelde huishouden in hemelsnaam had wat aan de computer gekoppeld zat ?
Bijna niets !
Die impact was helemaal niet veel minder, die was net zo groot. Vergeet niet dat we vroeger alles vanaf floppy of cd/dvd deden en je dat ineens niet meer kon gebruiken. Bij de Mac community was er ook veel aan firewire en andere interfaces (zoals ADB) waar volop gebruik van werd gemaakt en die men bij de nieuwe machines niet meer kon aansluiten.
Juist omdat we zijn overgeschakeld van een heleboel verschillende soorten aansluitingen naar een iets universelere in de vorm van USB. Gelukkig gebruiken al die verschillende devices ook vrijwel allemaal dezelfde aansluiting waardoor je niet zo gek veel hoeft te veranderen. Als ik naar devices kijk dan is er heel veel op micro-USB gestandaardiseerd en die kabels zijn er in USB-C variant (naast de mogelijkheid voor een adapter).

Dit geldt echter niet voor een gemiddeld huishouden. De meesten gebruiken smartphones, tablets en laptops. Daar zit tegenwoordig bijna alles wel in. Je treft er hoogstens nog een printer (voor zover men nog print) en een externe schijf aan (wat tegenwoordig ook vrij vaak al een NASje is). Het wordt een ander verhaal als mensen hobbies hebben als muziek maken of ICT o.i.d.
Firewire gebruikte destijds geen hond (percentage gewijs) en daar hoorde je echt niemand over.
Dan heb je onder een steen geleefd want de websites en fora stonden er bol mee. Men schreeuwde moord en brand wat inderdaad nogal merkwaardig was gezien de hoeveelheid mensen die er daadwerkelijk gebruik van maakte. Het was in ieder geval genoeg om Apple het besluit te doen terugdraaien (voor een paar generaties).
Je moet kijken naar de gemiddelde gebruiker, niet de geeks.
Je moet naar beide kijken en dat doe je nou juist niet. Heel veel mensen interesseert het niet en stappen gewoon over. Ook zijn er mensen die het wel interesseert en dit gewoon omarmen. Je moet niet vergeten dat je behoorlijk wat geld neertelt en daar wil je dan ook zo lang mogelijk van genieten. Daarbij wordt dan vaak juist USB-C als groot voordeel gezien omdat een machine met verouderde poorten de komende jaren steeds sneller buiten spel zal komen te staan. Men realiseert zich niet dat de industrie zich al vrij massaal achter USB-C heeft geschaard en dat dit nu harder zal gaan nu Apple ook over is (cold turkey zelfs). Die gemiddelde gebruiker van je heeft vaak al een USB-C device in huis in de vorm van een Android smartphone.
En kunnen dat ook blijven doen. USB-C is alleen maar een kabel en connector. Daarover kan het oude vertrouwde USB protocol worden gestuurd. Het enige wat je hoeft te doen is voor weinig het juiste kabeltje aan te schaffen. Er hoeft dus helemaal geen nieuwe device aangeschaft te worden en je hoeft ook niet met adapters in de weer.
HEY_DUDE schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:55:
Performance wise is er ook niet een groot gat met de vorige generatie. In de meeste winkels staan ze nog naast elkaar te koop. Op dit moment genoeg keus voor de consument.
Precies. De jaarlijkse upgrade zoals men die vroeger kende en waarbij men klakkeloos het nieuwe model kocht is nu echt definitief voorbij. Als je gewend bent om jaarlijks te upgraden is dat wel even afkicken.
Daarnaast had ik het gevoel dat ik bij de touchpad van de 15" meer druk moest zetten om de klik te generen dan bij de 13". Ik weert niet of dit een software instelling is.
Bij de voorgaande modellen en het losse trackpad is dat inderdaad iets wat je in de software in kunt stellen. Ik weet alleen niet zeker of dat nu nog kan, er is namelijk wel het e.e.a. gewijzigd omtrent de "silent click" (die optie is er niet meer).
Quakie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:35:
Ik ben bang dat dit eerder naïviteit dan realiteit is. Thunderbolt 2 vervangen door Thunderbolt 3 betekent nog altijd een switch van mDP naar USB-C en dus de noodzaak voor een adapter die het nodige kost. Ergo: hetzelfde gezeik als nu. Iedere verandering triggert die negativiteit.
Quakie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:52:
En zie hier de reden waarom je altijd dat gezeik krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Okay,....na twee dagen goed nadenken en zelfs van karton een 15" nagemaakt te hebben .... is het voor mij duidelijk dat ik daar geen last van ga krijgen in tegenstelling tot de 13".

Dus: 15" besteld! En zoals het er nu naar uitziet krijg ik die morgen al binnen!

Nu zit ik alleen met een probleem qua sleeve: mijn 13" Pack & Smooch (nog geen week oud) gaat niet passen natuurlijk. Iemand interesse? ;-)

Nu wil ik eigenlijk graag nog ergens een voordelige sleeve kopen die netjes past. Iemand tips? Aangezien ik ook voor de
15" een Pack & Smooch wil kopen, wil ik niet veel uitgeven aan de tijdelijke sleeve..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik krijg morgen een be.ez binnen voor de nieuwe 13", die zou er ook voor de nieuwe 15" zijn. Ik laat wel weten of het wat is.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
smoken schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:27:
Aangezien ik ook voor de
15" een Pack & Smooch wil kopen, wil ik niet veel uitgeven aan de tijdelijke sleeve..
Mijn Pack & Smooch was echt binnen enkele dagen binnen, ik weet niet of het dan nog verstandig is om een tijdelijke sleeve te kopen. Als je echt iets tijdelijks zoekt kan je kijken naar Case Logic sleeve, goedkoop merk (heb een cameratas van ze) maar toch best wel degelijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
The Unbelievabl schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:58:
[...]

Mijn Pack & Smooch was echt binnen enkele dagen binnen, ik weet niet of het dan nog verstandig is om een tijdelijke sleeve te kopen. Als je echt iets tijdelijks zoekt kan je kijken naar Case Logic sleeve, goedkoop merk (heb een cameratas van ze) maar toch best wel degelijk imo.
Zit dan ook weer wat in .. maandag bestellen was donderdag binnen de vorige keer.. misschien maar gewoon meteen doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb een key die niet echt een klik heeft, hoe krijg ik die gerepareeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
wrcveen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:21:
Wat zegt de verkopende partij hierover? Vanuit een forum kunnen we natuurlijk moeilijk de aard van die knop beoordelen, laat staan een advies geven wat je hier aan kunt doen. Ga met je computer langs de winkel en laat het daar beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
wrcveen schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:21:
Toevallig de shift key aan de linkerkant?
Heb ik bij mijn 13" ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 12-09 14:19
smoken schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:55:
[...]

Toevallig de shift key aan de linkerkant?
Heb ik bij mijn 13" ook namelijk.
Ja die :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hmm, het begint mij op te vallen dat ik soms de enter toets mis (met name als ik hem linksboven op de toets raak) en ook heel af en toe de spatiebalk. Het vergt toch een iets bewustere aanslag dan een Magic Keyboard bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dan wel dezelfde layout als je Magic Keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09 11:27
Een hoes die past om de 13" Macbook met Touch Bar, zijn de meeste hoezen met een formaat van 11.6", ben vandaag even langs de winkel geweest en hoezen met dit formaat pasten allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn 15" 2.6 460 gisteren binnen gekregen. Erg fijne laptop, ben zeer tevreden. Ik ben ook aangenaam verrast door het toetsenbord. Ja het maakt meer geluid maar ik kan veel sneller typen en het typt ook fijner vind ik persoonlijk. Ik had begin dit jaar een macbook pro 2015 gekocht, maar deze bevalt me veel beter. Touchbar is een leuke gimmick en misschien moet ik dit langer aankijken maar ik had ook zonder gekund. De touch id daarentegen ben ik zeer content mee.

Nu wil ik graag is testen of mijn laptop ook problemen heeft met de videokaart. ik heb al een benchmark tool gedownload (gfxbench gl) om hem is flink te belasten. Dit doorstond hij gewoon goed. Ook gamen doorstond hij goed. De glitches waar nu op internet over gesproken wordt, komt dit heel selectief voor of moet je perse met adobe Lightroom aan de slag? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
SavageBrother schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:48:
Ik krijg morgen een be.ez binnen voor de nieuwe 13", die zou er ook voor de nieuwe 15" zijn. Ik laat wel weten of het wat is.
Deze is dus nu binnen gekomen, ziet er best sturdy uit, MacBook 13" schuift wel wat heen en weer binnen in, dus ik vermoed dat deze sleeve eigenlijk voor een 2015 model is.

Verder ziet 't er kwalitatief echt prima uit. Ik ga het binnenshuis even een paar dagen gebruiken en dan zie ik wel of ik deze houd.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Iemand waarbij safari ook maar blijft crashen? niet echt stabiel zo naar het lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Vandaag de 15" (500GB Radeon 455) ontvangen als vervanger voor mijn 13" (die gaat maandag retour naar Apple aangezien ik last kreeg van mijn nek en schouders).

Niet eerder met een 15" gewerkt en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Wat een scherm oppervlak!
Formaat is top, prima mee te nemen en ik weet zeker dat ik hier veel prettiger mee ga werken.

Speakers klinken nog beter dan die van de 13" en het touchpad is echt HUGE!
Toetsenbord is wennen ... maar dat komt omdat ik nu de NL layout heb (even niet aan gedacht tijdens het bestellen ... maar is verder geen issue).

Volgens mij is de verdeling van de verlichting niet 100% gelijk verdeeld over het hele scherm, maar vooralsnog niets ernstigs. 1/5 van het linkerdeel lijkt ietsje minder helder en iets blauwer dan de rest.

Voor de rest is alles nu nog aan het indexeren en ben ik druk bezig met alles in te richten.
Heb meteen een nieuwe internet installatie gedaan, dus begin (wederom) met een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Wouter Lucassen schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:57:
Iemand waarbij safari ook maar blijft crashen? niet echt stabiel zo naar het lijkt..
Yes.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayN
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05-2021
smoken schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:10:
Vandaag de 15" (500GB Radeon 455) ontvangen als vervanger voor mijn 13" (die gaat maandag retour naar Apple aangezien ik last kreeg van mijn nek en schouders).

Niet eerder met een 15" gewerkt en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Wat een scherm oppervlak!
Formaat is top, prima mee te nemen en ik weet zeker dat ik hier veel prettiger mee ga werken.

Speakers klinken nog beter dan die van de 13" en het touchpad is echt HUGE!
Toetsenbord is wennen ... maar dat komt omdat ik nu de NL layout heb (even niet aan gedacht tijdens het bestellen ... maar is verder geen issue).

Volgens mij is de verdeling van de verlichting niet 100% gelijk verdeeld over het hele scherm, maar vooralsnog niets ernstigs. 1/5 van het linkerdeel lijkt ietsje minder helder en iets blauwer dan de rest.

Voor de rest is alles nu nog aan het indexeren en ben ik druk bezig met alles in te richten.
Heb meteen een nieuwe internet installatie gedaan, dus begin (wederom) met een schone lei.
Welke toetsenbord layout is aan te raden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
JayN schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:55:
[...]

Hier heb ik ook lang over getwijfeld. Horizontale entertoets is US versie (of Engels Internationaal volgens mij, als je 't bij je bestelopties bekijkt). Ik heb uiteindelijk gewoon voor de NL versie gekozen, dat is ook de lay out van m'n Magic Keyboard en uiteindelijk is dat wel gaan bevallen. Het is puur een kwestie van wennen denk ik.

Mocht je meerdere toetsenborden gebruiken, dan lijkt het me wel makkelijk om voor één specifieke lay-out te kiezen, anders zal je wellicht nog wat langer/vaker mis zitten.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
[...]

Uiteindelijk ligt het er maar helemaal wat je gewend bent.
De afgelopen jaren heb ik met een US keyboard gewerkt (horizontale enter), maar vooral eigenlijk omdat ik die lay-out mooier vond bij de oudere toetsenborden.

Nu moet ik zeggen dat de NL lay-out me totaal niet tegenvalt.
Ik "mis" de enter toets soms, omdat hij korter is, maar dit is puur wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helishoot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 10:31
Mijn 13' komt over twee weken binnen en ik ben op zoek naar een hardshell case. (de laptop zit verder toch altijd in een beschermend compartiment van mijn rugzak)
zoiets: https://www.incase.com/shop/products/cases/macbook-cases/

Helaas kan ik nauwelijks de 2016 versie bij NL of EU based winkels vinden voor de A1706...
Kan iemand me in de juiste richting wijzen?? O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Helishoot op 04-12-2016 13:38 . Reden: correctie ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:49
Gisteren was ik voor sinterklaasshoppen in Venlo. Toch maar even bij de Mediamarkt naar binnen gelopen. Toevallig hadden ze de 15" MBP TB woensdag binnengekregen, dus het showmodel was nog spotless. Van de 13" hadden ze overigens alleen nog de non tb versie.
heb ermee lopen spelen em ol begrijp nu wat de mensen bedoelen met de keytravel. Voor mijn gevoel liggen de toesten echt in de behuizing. Dus je voelt (bijna) niet meer waar de ene toets stopt en de andere begint. Met blink typen had ik ook last met het positioneren van mijn vingers. Dit zal ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn.

Daarnaast had ik het gevoel dat ik bij de touchpad van de 15" meer druk moest zetten om de klik te generen dan bij de 13". Ik weert niet of dit een software instelling is. Het lijkt mij wel, aangezien de klik niet echt bestaat. De touchbar was functioneel, functioneler dan dat ik dacht en voelde gewoon goed en degelijk aan. Ook het gebruik was prima. Gevoeligheid was prima, belichting ook super en qua functionalieit nog iets praktischer dan ik had verwacht.
Het scherm en de algehele afwerking van de MBP, daar hoeven we het natuurlijk niet over te hebben. Scherm van uitmuntende kwaliteit en de afwerking.. tja.. super.

De enige vraag die nog rest is; wil ik €2700 voor dit appartaat neerleggen. Ja, het is een laptop van absolute A+ klasse en JA een MBP heeft een ontzettend lange levensduur. De afschrijving valt ook mee en over 4 jaar kun je hier nog makkelijk € 1500 voor vangen. Maar het is een enorme bak met geld die je dan uitgeeft. Ok, met een eigen bedrijfje (zonder al te hoge omzet nog) is dit via allerlei regelingen (belastingvoordeel, ondernemerskorting en weet ik welke constructies nog meer) wel aantrekkelijk te maken.. Maar toch..
Toch valt die levensduur nogal mee. Macbooks van 2009 hebben Sierra al niet meer. Dan heb je het over laptops van 7 jaar oud. Er zijn genoeg mensen die werken op een computer van 7 jaar oud en hier prima mee uit de voeten kunnen. Ik vind daarom dat Apple de levensduur van haar computers vrij kort houdt, heel anders dan de iPhones die juist lang ondersteund worden. Ik weet trouwens dat je met een hack ook Sierra kunt draaien op modellen van 2009, maar dat doet de gemiddelde consument niet.

Ik heb ooit 9 jaar lang een Dell Inspiron 1501 gehad. Deze kwam met Windows Vista en was qua snelheid redelijk. Echter, na 7 jaar kocht ik Windows 7 voor het ding en alles werkte gewoon sneller en beter. Waarmee ik dus wil zeggen dat hardware na 7 jaar niet per definitie afgeschreven is en dus geen OS-upgrades meer verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:49
[...]

USB-stick + adapter
Camera's, wireless
Stofzuiger idem dito

Als normale users apparaten kopen van 3000 euro moeten ze zich wellicht even achter de oren krabben wat een apparaat kan en wel/niet heeft. Als je het koopt en daarna gaat zeuren wat er allemaal mist dan ligt dat niet aan het apparaat maar aan je eigen onkunde om je aan te passen.

Goede discussie kun je voeren over de SD-card reader want die keuze snap ik zelf ook niet helemaal. Verder zijn ze gewoon een extreme early adopter met USB-C.
Ik ben kritisch, dat geef ik toe. Ik denk dat het 50% extreem early adopter is en 50% pure, dikke, extra winstmarge door de dongles. Die maak je voor 80 dollarcent en worden voor 30-80 dollar verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Op macrumors: [ MacBook Pro Users Express Concerns About Limited Battery Life ]
A subset of users who purchased a new MacBook Pro with Touch Bar claim to be experiencing shorter than expected battery life. In particular, some users claim to be getting as little as 3 to 6 hours of battery life on a single charge, or between 30% and 60% of the up to 10 hours advertised.
Zijn hier ook mensen die achteruitgang merken in accuduur na de overstap van een ouder model naar een vergelijkbaar model 2016?
Ik vind de batterijduur van mijn Pro 15" uit 2015 al niet zo denderend (had voorheen een 13" model die ging uren langer meer) maar als het nog verder omlaag kan, laat ik een 'upgrade' voorlopig wel even uit mijn hoofd...

[ Voor 15% gewijzigd door pimsaint op 04-12-2016 16:25 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pimsaint schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:24:
Op macrumors: [ MacBook Pro Users Express Concerns About Limited Battery Life ]

[...]

Zijn hier ook mensen die achteruitgang merken in accuduur na de overstap van een ouder model naar een vergelijkbaar model 2016?
Ik vind de batterijduur van mijn Pro 15" uit 2015 al niet zo denderend (had voorheen een 13" model die ging uren langer meer) maar als het nog verder omlaag kan, laat ik een 'upgrade' voorlopig wel even uit mijn hoofd...
Ik ben van de 2015 naar 2016 NTB gegaan en merk juist een verbetering. Hoor dat het TB model wat minder is alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Heb zelf een 15" met 500GB SSD en 450 GPU. Een batterijduur, zelfs met alleen Safari van 5uur+ is zeer bijzonder. Met Sketch en/of Photoshop open haal ik hooguit 3'n half uur en gamen ongeveer anderhalf uur (World of Warcraft, graphics 6/10 (=medium+), 60FPS-cap & brightness op 60%). Dus ben verre tevreden van de batterij.

Eind december komt m'n variant met 460 GPU aan en hoop dat die een betere batterij heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik ben overgestapt van late 2013 13" naar late 2016 13" naar late 2016 15"

De late 2016 13" viel me heel erg tegen qua accuduur, SMC reset heeft daar niets geholpen.
Ik haalde max iets van 5 uur met de accu terwijl ik met de late 2013 13" eenvoudig de 8 uur kon redden.

De late 2016 15" echter lijkt prima qua accuduur (onder normale/lichte belasting).
Ik heb hem meteen helemaal opnieuw geïnstalleerd met een internet set-up. Op dit moment heb ik nog 99% na 46minuten werken op de accu. Resterende tijd staat nu op 8uur 10minuten, en loopt op.

Als ik Parallels aangooi, dan gaat het een stuk sneller..zeker toen hij de dGPU gebruikte.
Dat heb ik nu uitgezet, morgen eens testen hoe het dan gaat.

Al met al, SUPER happy met de 15" !
Vilscon schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:47:
Heb zelf een 15" met 500GB SSD en 450 GPU. Een batterijduur, zelfs met alleen Safari van 5uur+ is zeer bijzonder. Met Sketch en/of Photoshop open haal ik hooguit 3'n half uur en gamen ongeveer anderhalf uur (World of Warcraft, graphics 6/10 (=medium+), 60FPS-cap & brightness op 60%). Dus ben verre tevreden van de batterij.

Eind december komt m'n variant met 460 GPU aan en hoop dat die een betere batterij heeft..
Mocht je er de tijd en energie voor hebben: probeer eens een compleet schone installatie.
Dus een set-up waarbij je de installatie bestanden van internet download en de partitie eerst verwijderd.
Dit lijkt echt te helpen ...

[ Voor 34% gewijzigd door smoken op 04-12-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
smoken schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:50:

Mocht je er de tijd en energie voor hebben: probeer eens een compleet schone installatie.
Dus een set-up waarbij je de installatie bestanden van internet download en de partitie eerst verwijderd.
Dit lijkt echt te helpen ...
Beetje jammer dat het nodig is, maar denk dat ik dat ook maar meteen ga doen zodra ik 'm heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
dennissimeau schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:25:
[...]

Beetje jammer dat het nodig is, maar denk dat ik dat ook maar meteen ga doen zodra ik 'm heb.
Mee eens, jammer dat het nodig is ... maar als het helpt.
Duurt maar een minuutje of 30 extra, dus als je het meteen doet heb je er weinig last van.

edit, intussen is dit de status:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SxG5N7cWYdekJwJ87JVneB3G/medium.png

Ik heb hem niet continu gebruikt, maar al met al ziet dit er wel goed uit!

[ Voor 27% gewijzigd door smoken op 04-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Ik heb sowieso geen time machine backup gedaan, maar wel de initiële Sierra installatie behouden. Simpelweg m'n bestanden overgezet met een thunderbolt kabeltje verbonden met m'n oude macbook :) wellicht als straks m'n Macbook met 460 gpu binnenkomt dat ik het dan even doe.

Weet iemand toevallig of de 460 gpu meer stroom verbruikt bij dezelfde acties en output? Oftewel dat een uur lang Photoshoppen met een zwaardere kaart meer energie verbruikt dan de 450 kaart?

Juist de 460 nu besteld om wat meer future-proof te zijn voor 2d toepassingen, zoals Photoshop en Sketch, alsmede gemak met een 4K scherm.
smoken schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:26:
[...]

Mee eens, jammer dat het nodig is ... maar als het helpt.
Duurt maar een minuutje of 30 extra, dus als je het meteen doet heb je er weinig last van.

edit, intussen is dit de status:
[afbeelding]

Ik heb hem niet continu gebruikt, maar al met al ziet dit er wel goed uit!
Welke tool gebruik je ervoor? Coconut en de standaard macOS tool toont niet de 'tijd op accu'.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjeefr op 04-12-2016 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Hou er ook rekening mee dat tegenwoordig Photos bij een nieuwe installatie op de achtergrond draait voor face recognition analyse, en daarmee voor behoorlijk wat load zorgt. Zo lang dat draait zal het de nodige impact hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Vilscon schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:16:

[...]

Welke tool gebruik je ervoor? Coconut en de standaard macOS tool toont niet de 'tijd op accu'.
Dit is als je bij de activiteiten monitor het tabblad "energie" opent. Standaard MacOS dus.
Exirion schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:50:
Hou er ook rekening mee dat tegenwoordig Photos bij een nieuwe installatie op de achtergrond draait voor face recognition analyse, en daarmee voor behoorlijk wat load zorgt. Zo lang dat draait zal het de nodige impact hebben.
Die face recognition draait alleen als je de oplader eraan hebt hangen en het foto programma niet gebruikt. Maakt dus niet uit voor de accu.

Het importeren van je iCloud bibliotheek daarentegen ... dat heeft wel wat invloed (ik heb nu meer dan 10.000 foto's erin staan, dus dat duurt even.)

[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 04-12-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

USB-stick + adapter
Camera's, wireless
Stofzuiger idem dito

En daar ligt het punt ...
Wie snapt het weghalen van Magsafe dan wel ?
Early adopter is leuk maar we leven NU en waarom enkelt rekening houden met de standaard van over een paar jaar.
Als ze het 1 en ander hadden laten (SD + Magsafe) zitten en 1 USB poort erbij hadden gedaan was alles dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Welke onderdelen heb ik nodig mijn kleine 2016 12" MacBook met 1 USB-C poort aan te sluiten op:
1 - Muis
2 - Toetsenbord
3 - Monitor

Ik zit er sowieso aan te enken mijn lleine 12" MacBook te verkopen en een 2016 MacBook te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bomberman71 schreef op maandag 5 december 2016 @ 01:41:
[...]

Early adopter is leuk maar we leven NU en waarom enkelt rekening houden met de standaard van over een paar jaar.
Als ze het 1 en ander hadden laten (SD + Magsafe) zitten en 1 USB poort erbij hadden gedaan was alles dik in orde.
Het weghalen van Magsafe is dan misschien jammer, je hebt nu wel het voordeel dat je je power adapter in elk van de 4 poorten kan stoppen, zowel links als rechts. Erg handig als het stopcontact toevallig ook aan de andere kant zit. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

die USB-A poort los je op met een Apple adaptertje van 9 EUR. Geeft je mooi de tijd om te zoeken naar een leuke USB-C oplossing voor je randapparatuur, het aanbod daarvan wordt immers met de week beter :)

Persoonlijk vind ik als je kiest voor de nieuwe MBP en er 2500-3500 EUR aan uit geeft, dan kies je er ook bewust voor om een early adopter te zijn v.w.b. de USB-C only input. Staat je dat niet aan, kies je een 2015 MBP of MBA, die Apple ook nog steeds levert, of je kiest een Windows laptop.

Ik vermoed dat Apple meer de focus gooit op cloud storage, i.p.v. randapparatuur als opslagruimte. Dat is op dit moment ook wel de kant die het op gaat denk ik. Ik ben niet thuis in het fotocamera wereldje maar kan een beetje moderne camera tegenwoordig ook niet via WiFi syncen of direct foto's opslaan in de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

kazuka schreef op maandag 5 december 2016 @ 04:50:
[...]

Het weghalen van Magsafe is dan misschien jammer, je hebt nu wel het voordeel dat je je power adapter in elk van de 4 poorten kan stoppen, zowel links als rechts. Erg handig als het stopcontact toevallig ook aan de andere kant zit. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

die USB-A poort los je op met een Apple adaptertje van 9 EUR. Geeft je mooi de tijd om te zoeken naar een leuke USB-C oplossing voor je randapparatuur, het aanbod daarvan wordt immers met de week beter :)

Persoonlijk vind ik als je kiest voor de nieuwe MBP en er 2500-3500 EUR aan uit geeft, dan kies je er ook bewust voor om een early adopter te zijn v.w.b. de USB-C only input. Staat je dat niet aan, kies je een 2015 MBP of MBA, die Apple ook nog steeds levert, of je kiest een Windows laptop.

Ik vermoed dat Apple meer de focus gooit op cloud storage, i.p.v. randapparatuur als opslagruimte. Dat is op dit moment ook wel de kant die het op gaat denk ik. Ik ben niet thuis in het fotocamera wereldje maar kan een beetje moderne camera tegenwoordig ook niet via WiFi syncen of direct foto's opslaan in de cloud?
Niet alleen apple heeft de focus op cloud diensten. Steeds meer bedrijven werken met de cloud.
Ik zie ook de nadeel er niet van. Vind wel dat ze bij apple het mooi geintergreerd hebben in mac os en ios dat is iets waar andere fabrikanten en deva wat slagen in te halen hebben.

En usb-c, ik kan me er helemaal in vinden en ben het met je eens als je zo'n bedrag aan een laptop uitgeeft maakt die paar € ook niet uit. Maar ik kan niet in andere mensen z'n portemonee of clipper tegenwoordig kijken. Het had ze wel goed gedaan om een usb-c naar isb-a verloop voorlopig mee te leveren. Dat is ook toen der tijd de reden dat ik voor de imac ging. Zo min mogelijk draden en randapparatuur op de tafel in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Bomberman71 schreef op maandag 5 december 2016 @ 01:41:
[...]

Magsafe snap ik ook niet. Heef me 60€ extra gekost omdat ik in een kickstarter project ben gestapt waar ze met die dingen bezig zijn. Doel is al behaald dus ik hoop dat alles (inclusief snelle cardreader) rond februari geleverd wordt.

Wat betreft die early adopter status, ik vind sommige zaken net zo vervelend als de meeste mensen. Aan de andere kant maakt het mij financieel niks uit en, daar zit hem ook de crux, veel anderen idem dito niet. Apple krijgt een berg aan kritiek maar ook veel kopers. Of dat nu kopers zijn die alles van Apple kopen vanwege het logo, of mensen die er zo naar kijken als ikzelf laat ik in het midden. Ik vind bepaalde technologie in combinatie met de functionaliteit en design erg bepalend. Touch Bar is daar een mooi voorbeeld van. Om die reden heb ik óók een Surface Book al ontbreekt daar wel een touch bar uiteraard. Heb ik voor de werkzaamheden op dat apparaat echter niet nodig (Dynamics NAV 2013R2 tm 2017).

Ik ben het met de prijzen en keuzes op veel punten eens maar aan de andere kant heb ik veel minder moeite me daarin aan te passen. Dat is mijn hele leven niet anders geweest. Van Creative X-Fi kaarten tot KillerNIC's van DDR2 naar DDR3 naar DDR4 enz enz. Meegaan of vroeg erbij zijn kost altijd geld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
chronoz schreef op maandag 5 december 2016 @ 01:50:
Welke onderdelen heb ik nodig mijn kleine 2016 12" MacBook met 1 USB-C poort aan te sluiten op:
1 - Muis
2 - Toetsenbord
3 - Monitor

Ik zit er sowieso aan te enken mijn lleine 12" MacBook te verkopen en een 2016 MacBook te nemen.
How about wireless? Een toetsenbord en muis kun je tegenwoordig prima via Bluetooth zonder Dongle aansluiten. Een monitor is dan inderdaad bedraad. Met bestaand scherm via de HDMI verloopstekker, maar LG en Philips hebben al prima USB-C monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Is het eigenlijk mogelijk om een US QWERTY MBP te bestellen ergens anders dan bij de Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 13:21
Weet iemand of de 13 inch macbook pro 2016 versie 2 LG 38UC99 aan kan? Ze roepen namelijk dat je 2 4K schermen kan aansluiten erop maar zou dit dan ook gewoon kunnen als ik 2 van deze schermen erop aan sluit?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hyloba schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:49:
Is het eigenlijk mogelijk om een US QWERTY MBP te bestellen ergens anders dan bij de Apple store?
Heb dit wel eens geprobeerd via een reseller, maar duurde erg lang. Bestel daarom altijd via de online Apple Store.

Meeste resellers kunnen dit bestellen op verzoek.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Hyloba schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:49:
Ik heb afgelopen jaar mijn MBP met US-English lay-out besteld via centralpoint. Was binnen een paar dagen binnen, volgens mij zelfs uit voorraad. Ik weet niet hoe dat met het nieuwe model zit..
[...]
Ik bestelde zelf altijd de US-layout, omdat ik zelf veel reis. De lay-out an sich maakt voor het typen zelf niet zoveel uit, maar er zijn veel meer layers (keyboard) covers voor US te koop zoals transparante voor bescherming, maar ook met short-keys erop voor bijvoorbeeld adobe programma's en dan zijn er nog overlays met tekens voor andere talen. Daarnaast is een macbook met US-layout over de hele wereld weer makkerlijker te verkopen (niemand die het verschil ziet).
Ik ben dus zo stom geweest om zakelijk en in een haast "English-keyboard" te bestellen bij centralpoint. Niet goed opgelet waardoor ik nu met een UK-layout zit opgescheept met verticale enter. Balen, daarvoor zijn geen layers te vinden met Koreaanse tekens die ik nodig heb voor mijn studie hier. Zakelijk bestellen = geen consumentenrechten dus heb nu maar stickers op m'n toetsen geplakt.

Ik vraag me sowieso af, zijn er keyboard covers voor de nieuwe macbook? Het lijkt net alsof de toetsen helemaal niet uitsteken!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ik heb mijn macbook nu een aantal weekjes, maar batterij duur is niet top! heb de 15inch TB (455, i7, 512).

heb nu nog 69% en 3:15 minuten over. geen apps open staan anders dan Safari. Brightness 100%

nothing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
JerNL schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:05:
Ik heb mijn macbook nu een aantal weekjes, maar batterij duur is niet top! heb de 15inch TB (455, i7, 512).

heb nu nog 69% en 3:15 minuten over. geen apps open staan anders dan Safari. Brightness 100%
Is dit een grap ofzo? Je zet de mac op 550 nits en vraagt je af waarom je mac "nog maar 3 uur en 15 minuten" aangeeft op 69%?.. move along...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Brightness op 100% bij een 15.4"... Man, heb jij geen zonnebril nodig?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 ... 17 ... 54 Laatste