Tja en de groep die geen SD gebruikt is nog velen malen groter dan die SD groep.
Kijk eens naar Vloggers, dashcammers, drone pilots, en alle anderen die middels platformen zoals Youtube en social media van alles delen op foto en video gebied en die gebruiken vrijwel allemaal SD.
Kijk eens naar het gemiddelde bedrijf of een firma zoals IBM. Zie daar maar een professional te vinden die überhaupt een geheugenkaartje gebruikt.
Die lui die het allemaal op social media zetten gebruiken een mix. Er zijn er zat die het direct via een smartphone of tablet bewerken en online gooien. Dat gaat namelijk een heel stuk sneller dan wanneer je dat met een SD kaartje moet doen. Je hebt dan je laptop nodig, moet dat kaartje inlezen, dan moet je daar weer een bewerking op doen en pas daarna kun je het posten. Bij gebruik van een smartphone haal je het met wifi o.i.d. over of je gebruikt de smartphone zelf. Dan gooi je het in zo'n automatisch bewerkingsprogrammaatje en upload de boel. Onderschat de smartphones (en ook tablets) in dit geheel niet.
Met die action cams van tegenwoordig ben je nog veel meer aan het prutsen omdat er dan weer zo'n behuizing omheen zit zodat ie tegen een stootje kan en/of waterproof is. Dat doe je een paar keer, daarna zoek je toch het gemak van wifi op of plug je een kabeltje in. Scheelt je ook weer zoeken naar dat micro-SD naar SD adaptertje.
Gebruik het al jaren en nik fragiels aan en raak niks kwijt. Schijnbaar ben ik niet de enige want vrijwel al het video materiaal dat middels compact camera´s, drones, dashcams, etc is niet te tellen ...
Ja en? Jij bent echt niet de enige op deze planeet hoor. Er zijn zat mensen die hier wel tegenaan lopen en juist om die reden geen SD willen gebruiken of de kaartjes laten zitten waar ze zitten indien dat mogelijk is. Het is niet voor niets nummer 1 advies voor vakantiefoto's: backup je foto's want geheugenkaartjes kunnen zomaar stuk gaan. Een les die velen aan den lijve hebben kunnen ondervinden. Gelukkig heb ik zelf die ervaringen niet, dus afkloppen.
Enne de MS hybrides gebruiken prima Micro Sd ..
Precies, micro-SD dus geen gewoon SD en laat nou juist 99% van de SD gebruikers het gewone formaat gebruiken. Die passen niet of je moet ze boven een kaarsje laten smelten en het zo in dat micro-SD slot laten druppelen... En ja, dan kun je wel met zo'n adaptertje werken die micro-SD naar gewoon SD omzet zodat je het in je camera of wat dan ook kunt gebruiken, maar dat ondermijnt jouw relaas weer want je gebruikt dan weer een adaptertje

snap je hele issues met SD niet.
Je snapt het hele verhaal niet, dat is het nou juist het hele probleem. Ook nu ben je weer allerlei uitwegen aan het zoeken om het vooral toch weer tot een probleem te kunnen bestempelen.
Iedereen heeft zijn eigen wensen en eisen wat poorten betreft. De een wil graag HDMI, de ander absoluut niet omdat ie het nooit gebruikt. Dat geldt net zo hard voor die SD lezer als voor al die andere poorten. Juist daar zit de kracht van de Thunderbolt 3 poorten want die kun je voor alles gebruiken. Daar heb je bij een aantal zaken een nieuw kabeltje nodig en bij anderen weer een adapter maar dan heb je wel precies wat je zoekt en kun je ook alle poorten benutten ipv maar een klein deel. Waar voorheen de fabrikant bepaalde wat de poorten deden en waar gebruikers altijd over zeurden, heeft Apple dat nu omgedraaid: de gebruiker zelf bepaald het nu. Dit is nu al de derde maal (!) dat ik je dat vertel.
Persoonlijk vind ik de nieuwe port layout heel handig omdat ik nu alle poorten kan gebruiken terwijl ik voorheen nog niet eens de helft kon gebruiken. Ik heb dus
minder adapters nodig (3 USB devices...jammer joh, pak maar een hub). Die SD lezer is ook overkomelijk. Voor een foto app maakt het toch niet uit of de foto's op een geheugenkaartje, schijf of camera staan en waar dat geheugenkaartje in moge zitten. Daarnaast kun je de hele workflow van het importeren ook automatiseren zodat de foto's ook meteen de juiste naamgeving, tags, enz. krijgen. Met video wil dat ook prima. Voor mij maakt dat mijn workflow niet anders. Ik moet hoe dan ook prutsen; prutsen om het kaartje uit de camera te krijgen, prutsen met een externe lezer of prutsen met een kabeltje. Zo'n kabeltje kan ik trouwens ook nog eens voor diverse andere devices gebruiken.
Nope, je hebt momenteel alleen de Belkin en de OWC die zijn aangekondigd. Een aantal van HP, Dell en StarTech zijn dan weer Windows-only en die van Dell is zelfs teruggetrokken vanwege issues. De rest van de USB-C docks zijn allemaal USB-only en dat is niet aan te raden als je een 4k scherm erop wil aansluiten. Als alternatief is er ook nog een scherm van Philips (een 25") en de LG's die Apple momenteel verkoopt (waarbij de 4k USB-only is).
smoken schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:51:
Ik gebruik de MacBook voor mijn werk, doorgaans ben ik op verschillende locatie's op een dag, maar 2 dagen per week ben ik gewoon op mijn eigen kantoor. Hier werk ik dan een uurtje of 5-6 met mijn MacBook (gewoon op het bureau geen scherm/accessoires), altijd zo gedaan, zonder problemen.
Met de nieuwe MacBook echter, merk ik duidelijk dat ik last krijg van mijn schouders / nek ...
Hij is natuurlijk iets kleiner en waarschijnlijk pas ik mijn houding daardoor dusdanig aan dat ik er last van krijg.
Vraag me af of er meer mensen zijn die hier meer problemen hebben?
Les nummer 1 bij gebruik van laptops: wanneer je dit voor langere tijd gaat doen (bijv. 5 tot 6 uur) dan moet je het ding in een standaard zetten zodat deze op ooghoogte kan (en dus ook een externe muis en toetsenbord gebruiken). Dan ga je rechtop zitten ipv voorover en dat is weer beter voor rug, schouders en nek. De eerder genoemde mStand is mooi voor een vaste werkplek (solide stuk aluminium die je niet zo even meeneemt) en is niet in hoogte te verstellen. De andere genoemde, The Roost Stand, is wel in hoogte te verstellen en ook heel portable (je klapt het op tot ong. de grootte van een kleine paraplu). Beide zijn aan te bevelen.
Daarnaast: hoeveel zou het schelen om dan voor de 15" te kiezen?
Die 15" is duurder dan een standaard met muis en toetsenbord. Ik zou het eerst eens proberen met een paar boeken waar je de 13" op zet. Heb je dan geen klachten meer dan heb je meer aan zo'n standaard die je dan ook mee kunt nemen.
Zorg ook dat je een goede stoel en bureau (op juiste hoogte) hebt, dat soort dingen merk je ook in rug, schouders en nek.