Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met centralpoint, wel hele lekkere aanbieding denk ik. Wist niet dat dat kon met nieuwe apple producten. Of mis ik iets.

https://www.centralpoint....art-mlw72n-a-num-6683985/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:59:
Heeft iemand ervaring met centralpoint, wel hele lekkere aanbieding denk ik. Wist niet dat dat kon met nieuwe apple producten. Of mis ik iets.

Zeker een mooie aanbieding... Ik ga echter nu mijn bestelling die ik al had staan elders niet cancellen. Die wordt over een weekje of twee/drie geleverd als het goed is. Huidige nieuwe bestellingen worden pas over 4-5 weken geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:33
Pat-Juh schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:15:
[...]

Zeker een mooie aanbieding... Ik ga echter nu mijn bestelling die ik al had staan elders niet cancellen. Die wordt over een weekje of twee/drie geleverd als het goed is. Huidige nieuwe bestellingen worden pas over 4-5 weken geleverd.
Ik heb net mijn bestelling in ontvangst genomen vanuit Apple maar denk er hard over na om die weer retour te sturen. Met het beleid van Apple tijdens deze dagen "Artikelen die bij de Apple Online Store zijn gekocht en die tussen 10 november 2016 en 25 december 2016 worden bezorgd, kunnen tot en met 8 januari 2017 worden geretourneerd." zou je er toch vanuit moeten gaan dat een bestelling via Centralpoint dan wel binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farside
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:59:

Ik heb hem hier een paar dagen geleden ook besteld (15" touch basis model). Ze geven nu een verwachte leverdatum van 30 november aan. Ik ben benieuwd! Het scheelt in ieder geval behoorlijk kwa prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Zou wel fijn zijn als iemand "Het Grote Apple Dongle Topic" kan aanmaken, dan hoeft dat hier allemaal niet besproken te worden. + dat de volgende iMacs en iPhone waarschijnlijk dezelfde USB-C problemen gaan geven als de MB en MBP, dus niet belangrijk om de dongles in het MBP topic te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
kun je het werkgeheugen van de MacBook Pro's 2016 13" (standaard 8gb) nu wel of niet zelf op een later tijdstip (zelf) uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet. Zit vastgesoldeerd op het moederbord.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
Juup schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:17:
thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Juup schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:17:
Ik heb altijd geleerd dat solderen geen definitieve bevestiging is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat als je zo vaardig goed kan solderen dat je een dermate goede baan kan krijgen dat je sowieso een 16GB model kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

ZiSE schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:23:
[...]

Ik heb net mijn bestelling in ontvangst genomen vanuit Apple maar denk er hard over na om die weer retour te sturen. Met het beleid van Apple tijdens deze dagen "Artikelen die bij de Apple Online Store zijn gekocht en die tussen 10 november 2016 en 25 december 2016 worden bezorgd, kunnen tot en met 8 januari 2017 worden geretourneerd." zou je er toch vanuit moeten gaan dat een bestelling via Centralpoint dan wel binnen is.
We'll see, kijk ik op de Apple-store zelf staat er 5 weken voor. Houdt rekening met de feestdagen en het is zo Januari.

Anyway, voordat we op de vingers getikt worden dat het niet het levertijden topic is ;) :+ .

Zijn er overigens mensen die een USB-C SSD kunnen aanbevelen? de Samsung T3 500GB lijkt mij een mooie optie om W10 op te zetten (300gb) en de rest als scratch disk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Scirocco schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:48:
Zou wel fijn zijn als iemand "Het Grote Apple Dongle Topic" kan aanmaken, dan hoeft dat hier allemaal niet besproken te worden. + dat de volgende iMacs en iPhone waarschijnlijk dezelfde USB-C problemen gaan geven als de MB en MBP, dus niet belangrijk om de dongles in het MBP topic te bespreken.
Als input voor dat topic alvast. Het Microsoft Display Dock - pricewatch: Microsoft Display Dock HD-500 2de hands in ruime mate te verkrijgen op Marktplaats en V&A) werkt in ieder geval. Ik heb een 13" Touchbar versie zojuist aangesloten op een extern scherm via DP (Dell 27" / 60 Hz) en dan via USB een 2 tal schijven. Ondertussen wordt je laptop ook nog geladen volgens macOS (dat is in ieder geval de indicatie maar het zal niet veel zijn ;). Goedkope oplossing wellicht voor sommigen.

add-on: 2560x1440 scherm maar ik krijg de resolutie niet hoger dan 2018X1152 over zowel DisplayPort als HDMI. Beiden wel 60Hz

[ Voor 6% gewijzigd door ZiSE op 22-11-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
ZiSE schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:56:
[...]

Als input voor dat topic alvast. Het Microsoft Display Dock - pricewatch: Microsoft Display Dock HD-500 2de hands in ruime mate te verkrijgen op Marktplaats en V&A) werkt in ieder geval. Ik heb een 13" Touchbar versie zojuist aangesloten op een extern scherm via DP (Dell 27" / 60 Hz) en dan via USB een 2 tal schijven. Ondertussen wordt je laptop ook nog geladen (dat is in ieder geval de indicatie maar het zal niet veel zijn ;). Goedkope oplossing wellicht voor sommigen.
Is jouw Dell scherm dan Full hd? Ik heb zelf een 1440p scherm en ben erg benieuwd of het dan werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
marineII7 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:21:
[...]

Is jouw Dell scherm dan Full hd? Ik heb zelf een 1440p scherm en ben erg benieuwd of het dan werkt :)
Zie mijn toevoeging in de originele post.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 22-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Als input voor dat topic alvast. Het Microsoft Display Dock - pricewatch: Microsoft Display Dock HD-500 2de hands in ruime mate te verkrijgen op Marktplaats en V&A) werkt in ieder geval. Ik heb een 13" Touchbar versie zojuist aangesloten op een extern scherm via DP (Dell 27" / 60 Hz) en dan via USB een 2 tal schijven. Ondertussen wordt je laptop ook nog geladen volgens macOS (dat is in ieder geval de indicatie maar het zal niet veel zijn ;). Goedkope oplossing wellicht voor sommigen.

add-on: 2560x1440 scherm maar ik krijg de resolutie niet hoger dan 2018X1152 over zowel DisplayPort als HDMI. Beiden wel 60Hz
Het probleem is de bandbreedte, 10gbit trekt dat niet op 60hz. Echte displayport heeft hogere bandbreedte.
Denk dat je thunderbolt nodig gaat hebben.

Blijkbaar is het minder dan 10gbit, wel meer dan 5. Misschien andere implementatie die maar 5gbit haalt?

[ Voor 5% gewijzigd door defusion op 22-11-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Zijn er meer mensen waarbij System Integrity Protection status (SIP) standaard uit staat. Ik zag dat op Macrumors voorbij komen, ik zie dat mijn nieuwe mac het ook uit heeft staan. Niet zo'n handige actie van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
M55 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:17:
Zijn er meer mensen waarbij System Integrity Protection status (SIP) standaard uit staat. Ik zag dat op Macrumors voorbij komen, ik zie dat mijn nieuwe mac het ook uit heeft staan. Niet zo'n handige actie van Apple.
Hier ook uit "System Integrity Protection status: disabled"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Ik moet nog 2 weken wachten op mijn 15" TB versie maar ik heb al wel een display dock hier. Kan hij wel 2 schermen aansturen via het dockje of is het een keuze of display port of hdmi? Op mijn werk heeft iemand een 13" non TB versie en die kon in combinatie met mijn dokje het niet voor elkaar krijgen om ze allebei aangestuurd te krijgen. Ik hoopte eigenlijk dat hij wat fout deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Teknix1982 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:06:
[...]

Ik moet nog 2 weken wachten op mijn 15" TB versie maar ik heb al wel een display dock hier. Kan hij wel 2 schermen aansturen via het dockje of is het een keuze of display port of hdmi? Op mijn werk heeft iemand een 13" non TB versie en die kon in combinatie met mijn dokje het niet voor elkaar krijgen om ze allebei aangestuurd te krijgen. Ik hoopte eigenlijk dat hij wat fout deed.
Welke resoluties waren hierbij mogelijk? En ook 60hz?

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Nurb schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:09:
[...]

Welke resoluties waren hierbij mogelijk? En ook 60hz?
Ik ben er helaas zelf niet bij geweest maar wat ik van hem begreep ging altijd maar 1 scherm aan. Hij had 1080p resolutie. Maar sloot hij eerst het scherm die hdmi had aan dan pakte hij het scherm met de display port niet en visa versa. Dus het lijkt dat het alleen maar handig is als je 1 extern scherm wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Teknix1982 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:06:
[...]

Snelle test (mind dit is een 13"): 1 scherm maar. Ik heb HDMI en DP aangesloten maar via HDMI alleen beeld. Als ik dan HDMI stekker eruit haal komt het DP scherm online. Zou met niet verbazen als het een de beperkingen van dit dock ligt (was ooit bedoeld voor een telefoon ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
ZiSE schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:13:
[...]

Snelle test (mind dit is een 13"): 1 scherm maar. Ik heb HDMI en DP aangesloten maar via HDMI alleen beeld. Als ik dan HDMI stekker eruit haal komt het DP scherm online. Zou met niet verbazen als het een de beperkingen van dit dock ligt (was ooit bedoeld voor een telefoon ;) )
Thnx, ik was er al een beetje bang voor. Ik vermoed idd dat het een beperking van het dockje is. Dat is wel erg jammer anders was het perfect voor op kantoor geweest. Ik werk nu altijd op 2 externe schermen. Misschien het tweede scherm op een andere manier aan proberen te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Teknix1982 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:12:
[...]

Ik ben er helaas zelf niet bij geweest maar wat ik van hem begreep ging altijd maar 1 scherm aan. Hij had 1080p resolutie. Maar sloot hij eerst het scherm die hdmi had aan dan pakte hij het scherm met de display port niet en visa versa. Dus het lijkt dat het alleen maar handig is als je 1 extern scherm wil gebruiken.
Ben op zoek naar een kabel/dock om mijn 4K tv te gebruiken als monitor in 60hz. Tegelijkertijd zou ik ook graag pass trough charging hebben en een paar usb a aansluitingen, helaas nog geen geschikt dock hiervoor kunnen vinden... Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Nurb schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:20:
[...]

Ben op zoek naar een kabel/dock om mijn 4K tv te gebruiken als monitor in 60hz. Tegelijkertijd zou ik ook graag pass trough charging hebben en een paar usb a aansluitingen, helaas nog geen geschikt dock hiervoor kunnen vinden... Iemand ideeën?
Ik heb helaas zelf mijn macbook nog niet. Als hij er is wil ik het wel voor je testen maar dan heb je vast al iets gevonden. Zoals ZiSE ook al aangeeft is het dockje bedoeld voor een telefoon dus zal ongetwijfeld een beperking hebben qua doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
ZiSE schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:23:
[...]

Toen ik Apple twee weken geleden opbelde hoe het zat met die feestdagen retourperiode, werd mij verteld dat het alleen ging om producten die zowel gekocht- als bezorgd zouden zijn gedurende die periode. Alle aankopen vóór 10 november vallen buiten deze regeling.

Maar ik kan mij niet herinneren dat die zin zó werd geformuleerd. Nu lijkt het erop dat er maar verschillende verplichtingen zijn:
  1. Gekocht bij de Apple Store
  2. Bezorgd tussen 10 november en 25 december
Iemand die met zekerheid uitsluitsel kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Vilscon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:28:
[...]

Toen ik Apple twee weken geleden opbelde hoe het zat met die feestdagen retourperiode, werd mij verteld dat het alleen ging om producten die zowel gekocht- als bezorgd zouden zijn gedurende die periode. Alle aankopen vóór 10 november vallen buiten deze regeling.

Maar ik kan mij niet herinneren dat die zin zó werd geformuleerd. Nu lijkt het erop dat er maar verschillende verplichtingen zijn:
  1. Gekocht bij de Apple Store
  2. Bezorgd tussen 10 november en 25 december
Iemand die met zekerheid uitsluitsel kan geven?
Apple zelf: http://www.apple.com/nl/shop/help/returns_refund. Daar komt mijn tekst vandaan.

Retourbeleid voor de feestdagen
Artikelen die bij de Apple Online Store zijn gekocht en die tussen 10 november 2016 en 25 december 2016 worden bezorgd, kunnen tot en met 8 januari 2017 worden geretourneerd. Alle andere voorwaarden zoals uiteengezet in de verkoopvoorwaarden van de Apple Online Store zijn nog steeds van toepassing. Alle aankopen die na 25 december 2016 worden gedaan, zijn onderworpen aan de standaardvoorwaarden voor retourzendingen.

[ Voor 22% gewijzigd door ZiSE op 22-11-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Laatst online: 15-09 23:50
@ZiSE Klopt, dat wist ik. Alleen ik geloof dat ze de zin hebben aangepast, i.t.t. wat ik een week geleden heb gezien. De vraag is dus of je de pre-order van de Macbook nu langere tijd kan testen, aangezien deze gekocht is vóór 10 november, maar geleverd wordt ná 10 november.

Mevrouw after sales vertelde mij op 15 november van niet, maar misschien is dat ondertussen veranderd?
Toen ik het destijds las, begreep ik dat het ging om aankopen vanaf 10 november en niet leveringen vanaf 10 november.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjeefr op 22-11-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Vilscon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:04:
@ZiSE Klopt, dat wist ik. Alleen ik geloof dat ze de zin hebben aangepast, i.t.t. wat ik een week geleden heb gezien. De vraag is dus of je de pre-order van de Macbook nu langere tijd kan testen, aangezien deze gekocht is vóór 10 november, maar geleverd wordt ná 10 november.

Mevrouw after sales vertelde mij op 15 november van niet, maar misschien is dat ondertussen veranderd?
Toen ik het destijds las, begreep ik dat het ging om aankopen vanaf 10 november en niet leveringen vanaf 10 november.
Sjah ik mag er van uitgaan dat de teksten op de website kloppen toch? Teksten mbt voorwaarden en regels worden normaliter afgevinkt door Legal, zal daar niet anders gaan. Screenshot gemaakt voor de zekerheid :P
Op de Duitse en UK site exact dezelfde voorwaarden trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 22-11-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Lijkt mij logisch dat het alleen gaat om artikelen die geleverd worden in de periode waarin de feestdagen het moeilijk maken om tijdig artikelen te retourneren. Het zou vreemd zijn als de aankoopdatum gebruikt wordt om te kijken of men in aanmerking komt voor deze regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Eerste keer via apple website voor mij, maar ik denk dat we gewoon een aankoop factuur op/rond de datum van levering krijgen. Nu is de factuur in mijn overzicht nog niet te zien.

Maar goed, sowieso al 14 dagen de tijd en ik ga hem toch niet terugbrengen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
Even een eerste snelle indruk van mijn, vandaag geleverde late 2016 13" met TB.
Ik werkte met een late 2013 retina hiervoor.

Zoals gezegd, vanmiddag ontvangen, dus nu ongeveer een uurtje of 9 in gebruik.
In eerste instantie natuurlijk met name geïnstalleerd, maar de laatste 3 uur ook mijn normale kantoorwerk ermee gedaan (veel mailen/imessage/whatsapp ditmaal).

Toetsenbord: het is wennen, maar ZEKER geen achteruitgang t.o.v mijn late 2013
Naam mijn mening maakt het juist minder geluid dan de vorige. Het is een wat doffer geluid, maar minder hard.

Het scherm: wauw ... hoe krijgen ze het toch voor elkaar om een scherm dat al zo goed is NOG beter te maken. De helderheid, maar ook de coating, ze maken echt een verschil.

De Touch Bar / Touch ID: SUPER! Het is natuurlijk nog wennen allemaal, maar de Touch Bar heeft zich op sommige momenten al bewezen als praktisch. En Touch ID: als je het eenmaal hebt, wil je het niet meer missen: Het unlocken van de MacBook doe ik middels de Apple Watch, maar voor aankopen/installaties/ontgrendelen van 1Password,.....gewoon super!

Eerste korte indruk is voor mij echt top.
Enige minpuntje is dat mijn oude iMessage gesprekken blijkbaar niet gesynchroniseerd worden.
Nieuwe komen perfect binnen, maar het was ook handig geweest als ik had kunnen teruglezen.

Als er vragen zijn: ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
smoken schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:30:
Enige minpuntje is dat mijn oude iMessage gesprekken blijkbaar niet gesynchroniseerd worden.
Nieuwe komen perfect binnen, maar het was ook handig geweest als ik had kunnen teruglezen.

Als er vragen zijn: ik hoor het graag!
Ik zou graag willen dat ik vrienden had met iMessage :P
denk dat dit een wat aparte vraag is, maar de regel waar macbook pro op staat geprint, is dit iets wat er OP gedrukt is voor jouw gevoel of zit dit er in?

(mijn powerbook, had er last van dat het wat lelijk werd na een jaar of wat )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanaf vandaag online te bestellen en af te halen de 13 inch stock touchbar stock models bij de 3 Nederlandse Apple Stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Even gebeld met de business afdeling van Apple, ze kunnen nog geen datum noemen voor de beschikbaarheid in de stores van de 15", wel dat er naast de 2 standaard modellen ook 1 "standard custom" model (2.7/255/1TB) zal zijn. Als het patroon van Amerika zich herhaalt gok ik dat ze eind deze week, begin volgende week in de stores zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de instap 15" grijs besteld bij centralpoint. Volgens de site 29 november in de winkel en 285 euro goedkoper en gratis adapter.. Dus ik hoop op de eerste week van december. Kan hij nog net in de zak van sinterklaas. Altijd leuk een cadeautje met je eigen naam in de zak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 14:56
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:46:
vandaag de instap 15" grijs besteld bij centralpoint. Volgens de site 29 november in de winkel en 285 euro goedkoper en gratis adapter.. Dus ik hoop op de eerste week van december. Kan hij nog net in de zak van sinterklaas. Altijd leuk een cadeautje met je eigen naam in de zak doen.
Ik zou bij het aanschaffen van een macbook pro nooit zaken willen doen met central point:
1: Preorders is bijna altijd een zooitje daar, of ze krijgen niks binnen en ze laten niks weten, je moet er zelf dus achteraan.
2: Garantieafhandeling, na het eerste jaar moet je garantie claimen bij centralpoint. Dan kun je beter wat meer betalen en support bij Apple zelf krijgen
3: Check even de google recenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Punt 2 kun je met het prijsverschil wel oplossen: neem applecare ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 14:56
defusion schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:04:
Punt 2 kun je met het prijsverschil wel oplossen: neem applecare ;)
Zou kunnen, maar Apple Care kost 349 dacht ik voor een 15", daar gaat je 'winst' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Ik had er ook over getwijfeld er een bij centralpoint te bestellen maar ik sprak een medewerker over de levertijd en die zei "het is een schatting, het kan langer duren" Dan lijkt het alsof ze er zelf ook niet heel veel vertrouwen in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan het allemaal meemaken, kan het eerste jaar gewoon bij Apple aankloppen. En anders schrijven we hem versneld af. Al heb ik nog nooit problemen gehad met Apple producten of andere A merken na de eerste paar maanden. Kans dat hij problemen gaat geven na de eerste paar maanden is door koffie of een val groteren en daar gaat AppleCare je ook niet meehelpen. En anders is er altijd eventueel nog de W.A. verzekering.

Kost trouwens 277 in de btw. Dus nog 8 euro en een kabeltje rijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:12:
We gaan het allemaal meemaken, kan het eerste jaar gewoon bij Apple aankloppen. En anders schrijven we hem versneld af. Al heb ik nog nooit problemen gehad met Apple producten of andere A merken na de eerste paar maanden. Kans dat hij problemen gaat geven na de eerste paar maanden is door koffie of een val groteren en daar gaat AppleCare je ook niet meehelpen. En anders is er altijd eventueel nog de W.A. verzekering.

Kost trouwens 277 in de btw. Dus nog 8 euro en een kabeltje rijker ;)
Ik heb hem ook bij CentralPoint bestelt hoor, leveren voorraadproducten prima op tijd. Applecare heb ik er ook bij dus kan voor de garantie verder bij Apple terecht.

Lees de klachten even door trouwens, vooral op levering en een aantal tokkies die klagen om het klagen. Vast wel een paar correcte hoor, maar welk bedrijf heeft dat nou niet? Erg overdreven allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Nou, waarom zouden dat nou weer tokkies zijn? Als je enorm lang moet wachten op je producten terwijl deze zogenaamd op voorraad zouden zijn is dat toch ook gewoon vervelend?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klachten die er zijn zijn voornamelijk over leveringen, en er zijn mensen (tokkies) die klagen om te klagen. Er staat nergens dat mensen die klagen over de levering, tokkies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ik had het op moeten splitsen, waarom zijn de mensen die klagen tokkies en verder (ongeacht of je een tokkie bent of niet) is het gewoon heel vervelend dat je lang moet wachten op je spullen. Het argument dat andere bedrijven heeft geen waarde want dat maakt het niet minder vervelend. Overigens staan er wel erg veel opmerkingen over de levertijden van centralpoint, die komen vast niet uit de lucht vallen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal jullie op de hoogte houden van de levering van mijn Macbook pro. Voor 285 euro wil ik best wat langer wachten op mijn laptop. geld besparen door niets te hoeven doen. Als de factuur maar wel een datum heeft in 2016 ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Als je je er op instelt is het ook helemaal niet erg om langer te wachten inderdaad. En zoals je zegt, veel makkelijkere manieren zijn er niet om geld te verdienen/besparen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
SavageBrother schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:10:
Ik had het op moeten splitsen, waarom zijn de mensen die klagen tokkies en verder (ongeacht of je een tokkie bent of niet) is het gewoon heel vervelend dat je lang moet wachten op je spullen. Het argument dat andere bedrijven heeft geen waarde want dat maakt het niet minder vervelend. Overigens staan er wel erg veel opmerkingen over de levertijden van centralpoint, die komen vast niet uit de lucht vallen.
Beetje off-topic maar reageer erop om te verduidelijken. Ik lees bijvoorbeeld iets over retourneren in een veel te grote doos zonder bescherming en vervolgens klagen dat het niet geaccepteerd wordt. Inderdaad los van het andere voorbeeld, niet iedereen die retourneert is een tokkie :)
Zelf heb ik veel goede ervaringen met CentralPoint (niet het retourneren overigens) maar in de loop der jaren een hoop spullen netjes op tijd gekregen. Vaker dan die 60(?) klachten op Google, en nee ik heb geen aandelen :9 ... Wat ik ermee wil zeggen is dat reviews ook niet alles zeggen over een bedrijf.

Verder: Ik kan niet wachten op m'n macbookje (hopen dat hij op tijd wordt geleverd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Electromonkey schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:26:
[...]

Beetje off-topic maar reageer erop om te verduidelijken. Ik lees bijvoorbeeld iets over retourneren in een veel te grote doos zonder bescherming en vervolgens klagen dat het niet geaccepteerd wordt. Inderdaad los van het andere voorbeeld, niet iedereen die retourneert is een tokkie :)
Zelf heb ik veel goede ervaringen met CentralPoint (niet het retourneren overigens) maar in de loop der jaren een hoop spullen netjes op tijd gekregen. Vaker dan die 60(?) klachten op Google, en nee ik heb geen aandelen :9 ... Wat ik ermee wil zeggen is dat reviews ook niet alles zeggen over een bedrijf.

Verder: Ik kan niet wachten op m'n macbookje (hopen dat hij op tijd wordt geleverd :+ )
Helemaal eens, maar ik meen me te herinneren dat bijvoorbeeld tijdens Black Friday 2015 ook hele mooie aanbieding bij Central Point niet zo mooi bleken toen men weken op prroducten moest wachten. Ik denk dat we het wel eens zijn.

Verder zit ik hier ook nog met smart te wachten op m'n MBP :).

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Heeft er iemand een MBP met Touch bar en een Nexus 5X of 6P? Laadt de Nexus gewoon goed op via USB-C naar USB-c? En is het snelladen of gewoon? Er was een tweaker waar het niet bij werkte met zijn 13" non touchbar dus ben benieuwd of het bij de TB varianten wel gewoon goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 21:28
Is de macbook met touchbar inmiddels ook al te bekijken in de applestore Amsterdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 19:57
Mandarijntje schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:07:
Is de macbook met touchbar inmiddels ook al te bekijken in de applestore Amsterdam?
Net geweest voor de problemen met mijn iPhone dus ook even rond gekeken of die er was.
De 13 inch met touchbar heb ik in ieder geval even meegespeeld en ligt er ook als demo model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Xantios schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:44:
[...]

Ik zou graag willen dat ik vrienden had met iMessage :P
denk dat dit een wat aparte vraag is, maar de regel waar macbook pro op staat geprint, is dit iets wat er OP gedrukt is voor jouw gevoel of zit dit er in?

(mijn powerbook, had er last van dat het wat lelijk werd na een jaar of wat )
Naar mijn mening zit het erin.
Ik kan totaal geen overgang voelen tussen "het balkje" en de opdruk .. dus lastig om hier een garantie op te geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
The Unbelievabl schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:41:
Heeft er iemand een MBP met Touch bar en een Nexus 5X of 6P? Laadt de Nexus gewoon goed op via USB-C naar USB-c? En is het snelladen of gewoon? Er was een tweaker waar het niet bij werkte met zijn 13" non touchbar dus ben benieuwd of het bij de TB varianten wel gewoon goed gaat.
Ik was denk ik die tweaker, maar je hebt mijn post niet goed gelezen. Snelladen is geen probleem, ik krijg alleen een foutmelding en het was niet mogelijk bestanden over te zetten. Als de batterij van de nexus een stik opgeladen is krijg ik de melding niet en kan ik bestanden overzetten. Misschien komt de foutmelding doordat de nexus 5x niet helemaal het quick charge protocol aanhoudt, maar een eigen variant.

Deze ellende wordt alleen maar erger met alle usb-c protocollen en de matige implementatie bij de diverse electronica boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

HEY_DUDE schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:55:
[...]

Deze ellende wordt alleen maar erger met alle usb-c protocollen en de matige implementatie bij de diverse electronica boeren.
Daar kan Apple ook niet echt iets aan doen lijkt mij... Hoewel het wel zeer irritant kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
HEY_DUDE schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:55:
[...]

Ik was denk ik die tweaker, maar je hebt mijn post niet goed gelezen. Snelladen is geen probleem, ik krijg alleen een foutmelding en het was niet mogelijk bestanden over te zetten. Als de batterij van de nexus een stik opgeladen is krijg ik de melding niet en kan ik bestanden overzetten. Misschien komt de foutmelding doordat de nexus 5x niet helemaal het quick charge protocol aanhoudt, maar een eigen variant.

Oh ik heb het dan inderdaad verkeerd gelezen, ik dacht dat ie ook niet oplaadde. Vind ik al iets minder erg, ben niet van plan om (vaak) bestanden over te zetten van telefoon naar laptop. Wel vervelend dat USB-C zoveel problemen oplevert met dat je goede opladers etc moet hebben. Bedankt iig voor je antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Zit te twijfelen om onderstaande adapter te bestellen in de hoop dat ik het daarmee voorlopig ga redden. Wacht nog even black friday af voor eventuele korting! Helaas is er nog nergens iets van een review te vinden;

http://www.club-3d.com/in...dmi-20-usb-mini-dock.html

Of kan ik voor dat geld beter voor deze gaan in combinatie met een simpele usb-c hub met pass trough charging;

http://www.club-3d.com/in...0-uhd-active-adapter.html

En dan zoiets erbij;

http://www.belkin.com/nl/p/P-F4U090/

Zou het dan mogelijk zijn om de USB-C to HDMI adapter in de Belkin hub te pluggen en zodoende een tv aan te sluiten in 4K@60Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Geert1976 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:04:
vanaf vandaag online te bestellen en af te halen de 13 inch stock touchbar stock models bij de 3 Nederlandse Apple Stores.
Dankzij deze tip heb ik vandaag mijn MBP 13" opgehaald in Amsterdam!
Eerst indruk is best wel positief. Ik kom van een MacBook Air 11" uit 2013. De 13" is helemaal niet zo heel veel groter dan dat model, maar het grotere en scherpere scherm zijn een enorme aanwinst!
Het toetsenbord is wel wat luidruchtiger, maar dat is ook een kwestie van gewenning en minder hard drukken denk ik. De tijd zal het leren.....

Overzetten van data en apps was een fluitje van een cent uiteraard. Ik had echter een hoes besteld van Cool Bananas, maar die valt te groot uit. Zijn er al tweakers die een goed passende hoes op het spoor zijn? Bij voorkeur met een vakje waar je ook peripherals (lees= videodongles) in kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
awenger schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:58:
[...]

Dankzij deze tip heb ik vandaag mijn MBP 13" opgehaald in Amsterdam!
Eerst indruk is best wel positief. Ik kom van een MacBook Air 11" uit 2013. De 13" is helemaal niet zo heel veel groter dan dat model, maar het grotere en scherpere scherm zijn een enorme aanwinst!
Het toetsenbord is wel wat luidruchtiger, maar dat is ook een kwestie van gewenning en minder hard drukken denk ik. De tijd zal het leren.....

Overzetten van data en apps was een fluitje van een cent uiteraard. Ik had echter een hoes besteld van Cool Bananas, maar die valt te groot uit. Zijn er al tweakers die een goed passende hoes op het spoor zijn? Bij voorkeur met een vakje waar je ook peripherals (lees= videodongles) in kwijt kan?
Deze: http://www.pack-smooch.co...touch-bar-/-touch-id.html is onderweg naar mij.

Speciaal voor de late 2016 gemaakt, dus zou mooi moeten passen.
Met fb10off krijg je 10% korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Unbelievabl
smoken schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:07:
[...]

Deze: http://www.pack-smooch.co...touch-bar-/-touch-id.html is onderweg naar mij.

Wauw echt een mooi ding zeg. Zou iemand die nu al een 15" heeft (Touch bar of Retina variant) kunnen zeggen of zoiets past in een standaard Eastpak rugzak? (zoiets als deze https://travelbags.xcdn.n...55,255,0//ek620-77h_1.jpg
Anders kan ik beter naar een nieuwe tas kijken met speciaal Macbook vakje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
smoken schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:07:
[...]

Super, dank je! Ik heb deze hoes ook besteld nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
awenger schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:12:
[...]

Super, dank je! Ik heb deze hoes ook besteld nu.
Graag gedaan!
Ik heb hem maandag besteld, helaas nog niet ontvangen (tracking werkt ook nog niet).
Maar waarschijnlijk komt ie begin volgende week binnen.

Op de site staat dat ze 5-8 werkdagen nodig hebben..

Zodra ik hem heb laat ik het hier even weten en plaats ik wat foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Vandaag mijn eerste dag met de Pro. Het toetsenbord was erg wennen maar gaat al stukken beter. Voelt ook stuk beter dan het toetsenbord van de 12 inch mac.
Ik hoop dat we snel meer intergratie gaan zien van apps voor de touchbar. Zo hoop dat vooral Spotify snel komt met een update zodat het ondersteunt wordt.

Iemand ervaringen met usb c opladers? Ik ben van plan een hub op mijn bureau te plaatsen en wil hier graag standaard een charger aan hebben hangen.
Aangezien het gaat om het universele usb c moeten hier toch goedkopere opties voor te vinden zijn dan de standaard apple chargers? Het is mij niet helemaal duidelijk welke nou wel werken en welke niet en waarom?

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:04
Heeft iemand gevonden hoelaat incase begint met hun event? En of er nieuwe touch bar cases komen?
Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/e2963586e174604421329106f/images/f01af925-ea30-4122-b209-6b489a5ed8f9.jpg

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Zijn er al mensen met de 15 inch MacBook Pro 2016? Ik lees op diverse plekken op internet dat de iGPU (de Intel HD Graphics 530) het voor standaardtaken echt moet afleggen (lag etc.) tegen de iGPU van de 13 inch-versie (de Intel HD Graphics 550) en als je alleen de dedicated GPU aanzet dit een aanslag is op je batterijduur.

Schaamteloos gejat van het forum van MacRumors:

MBP 15" (2016) - 530 - 442 GFLOPS
MBP 13" (2016) - 540 - 806.4 GFLOPS
MBP 13" (2016) - 550 - 884.9 GFLOPS
MBP 15" (2015) - 5200 - 832 GFLOPS
MBP 13" (2015) - 6100 - 845 GFLOPS

Zoals je ziet heeft de 530 in de 15 inch bijna de helft minder aan 'GFLOPS' (whatever that says) dan de 540/550 in de 13 inch.

Topic op forum van MacRumors over de UI lag met de Intel HD Graphics 530.

[ Voor 46% gewijzigd door NvM op 24-11-2016 11:10 . Reden: Extra informatie toegevoegd! ]

• Avinator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:34
NvM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:20:
Zijn er al mensen met de 15 inch MacBook Pro 2016? Ik lees op diverse plekken op internet dat de iGPU (de Intel HD Graphics 530) het voor standaardtaken echt moet afleggen (lag etc.) tegen de iGPU van de 13 inch-versie (de Intel HD Graphics 550) en als je alleen de dedicated GPU aanzet dit een aanslag is op je batterijduur.
Heb de 15" sinds dinsdagavond in gebruik. Merk echter niets van lag of iets dergelijks. Heb zelf ook geen enkel probleem ermee zoals op andere fora, zoals MacRumors, zijn aangegeven (SIP uitgeschakeld, toetsen die niet werken, krasjes op behuizing). Heb hiervoor een Early 2015 13" gehad en in vergelijking met die lijkt de 15" zelfs wat rapper.

• Swaag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Iemand al ervaringen met bewerken van 4K materiaal op een 13" mbp TB??

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Door een fietsongeluk is mijn macbook air 2011 helemaal gecrushed, zie foto (doet nog steeds pijn in mn hart als ik er naar kijk)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6FjYjZft.jpg

Hierdoor kan ik gelukkig wel upgraden naar de MBP 2016, nu zit ik alleen te twijfelen welk model ik moet kopen en met welke specs.

Waarvoor gebruik ik hem:
- Adobe (voornamelijk Lightroom)
- Video editen: Deed alles in Imovie omdat mn Air Final cut niet aan kon maar de bedoeling is om met mn nieuwe macbook Final Cut of Premiere te gebruiken.
- Google Sketch Up wil binnenkort ook met AutoCad beginnen
- Werk onderweg :) veel mailen etc

Budget: +/- 2700 incl btw

Waar twijfel ik tussen:

- 13 of 15 inch

Als ik voor de 13" heb ik meer budget om hem te upgraden naar 16gb ram en een i7 3,3 GHz (512 GB)
Bij de 15" kan ik alleen het base model kopen..

Wat zouden jullie doen? Wat ik qua verschil zie met de 15'' is sowieso de Videokaart, ga ik dat verschil merken voor Foto's en video's bewerken?

www.instagram.com/thomas.bartelds

• The Unbelievabl
TQAirstrike schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:03:

- 13 of 15 inch

Als ik voor de 13" heb ik meer budget om hem te upgraden naar 16gb ram en een i7 3,3 GHz (512 GB)

Wat zouden jullie doen? Wat ik qua verschil zie met de 15'' is sowieso de Videokaart, ga ik dat verschil merken voor Foto's en video's bewerken?
De 15" heeft standaard 16GB RAM dus daar zit je gelijk op. De base quad-core van de 15" is een stuk sneller vergeleken de dual-core i7 van de 13" dus daar zal de 15" ook op winnen. Ik denk dat je vooral naar de handzaamheid & gewicht moet kijken, als de 15" goed genoeg voor je is op dat gebied zou ik voor de 15 gaan.

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024

Zoals je ziet heeft de 530 in de 15 inch bijna de helft minder aan 'GFLOPS' (whatever that says) dan de 540/550 in de 13 inch.

Topic op forum van MacRumors over de UI lag met de Intel HD Graphics 530.
Vergeet niet dat alle 2016 15" modellen een dedicated GPU hebben. Dus in praktijk maakt dat weinig verschil want de dGPU zal wanneer nodig het gewoon overnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door AfroAbel op 24-11-2016 11:46 ]

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

AfroAbel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:46:
[...]

Vergeet niet dat alle 2016 15" modellen een dedicated GPU hebben. Dus in praktijk maakt dat weinig verschil want de dGPU zal wanneer nodig het gewoon overnemen.
Klopt. Doei fatsoenlijke batterijduur. Al zal ik de laptop vaak aansluiten op stroom. Kun je ook kiezen om altijd de dedicated GPU aan te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat ik eigenlijk het meest opvallend vind, zijn de bergen jankpartijen die met de MacbookPro vergezeld gaan. Ook dit puntje is bij mij bekend, maar slaat nergens op.
De 540/550 wordt gebruikt voor de 13"modellen, omdat die geen extra GPU aan boord hebben. De 15" heeft dat wel, dus kan je je afvragen waarom je een heftige iGPU zou willen hebben. IMO is dat voor het simpele werk, zoals ik mij kan voorstellen dat je op de bank gaat rondsurfen etc en dan bewust de dGPU uit wil hebben (batterij, warmte etc besparen). Als ik serieus aan de bak ga, zet ik de laptop toch wel aan de lader en ga ik ervoor zitten en doet de dGPU wel zijn werk.

De vraag is dus alleen of de iGPU voldoende is voor dat simpele bankwerk (browsen etc). En ik heb inmiddels opgezocht dat de iGPU (de 530) ongeveer net zo snel is als de Iris HD5100 in mijn 2014 MacbookPro. Die heeft dus in praktijk geen enkel probleem met de huidige schermresolutie. Granted, de 15"heeft een iets hogere resolutie, maar van vlekkeloos soepel zal ik niet snel afzakken naar lag of andere meuk. Iets wat de engineers van Apple ook wel niet zouden willen.

Ik maak mij daar dus volmaakt niet druk over. Sterker nog, ik denk dat dit weer zo'n gezocht argument van beroepszeikers geworden is, want echt veel positiefs lees ik niet op Macrumors. Daar is alles niet goed.

[small]Stel dat de laptop morgen 200$ goedkoper wordt, dan zal het ding laaiend enthousiast ontvangen worden en komt iedereen over de nadelen qua poorten heen en wijst op de voortreffelijke schermen en efficiente GPU. Maar aan het einde van de rit is dan de enige conclusie dat de laptop 200$ te duur was voor wat het biedt. Nou, ff slikken en dan genieten van gewoon goed spul.

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Ik zit even in de Pricewatch te kijken en het valt mij op dat de standaard 13,3 inch met touchbar daar zo'n 185 euro goedkoper is dan bij Apple zelf, ik dacht dat er nooit zoveel prijs verschil zat in Apple producten? Ik vind bijna 10% op zo'n bedrag toch een flink verschil. Zie ik iets over het hoofd als ik als ik niet bij de Apple store zelf bestel?

Verwijderd

Heb de 15 inch instap besteld, 285 euro goedkoper. Alleen hoor hier dat je iets langer moet wachten. Ze zeggen zelf bij Centralpoint dat ze de 29ste binnen krijgen en de 30ste gaan verzenden. Maar ga het meemaken. Gisteren besteld.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Nou ik heb via V&A ook een mbpr non touch 2016 gehaald. Bestaat er animo voor een fatsoenlijke gebruikers review? Ik zag op een paar rants na en reviews die je geen review kan noemen niks staan.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
RonG schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:17:
Ik zit even in de Pricewatch te kijken en het valt mij op dat de standaard 13,3 inch met touchbar daar zo'n 185 euro goedkoper is dan bij Apple zelf, ik dacht dat er nooit zoveel prijs verschil zat in Apple producten? Ik vind bijna 10% op zo'n bedrag toch een flink verschil. Zie ik iets over het hoofd als ik als ik niet bij de Apple store zelf bestel?
Dat is voor studenten (campusshop), het vertekend de prijsstelling een beetje in de PW.

Verwijderd

centralpoint is voor iedereen, campusshop is voor studenten. campus -150 centralpoint -185

Verwijderd

Delerium schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:27:
[...]

Wat ik eigenlijk het meest opvallend vind, zijn de bergen jankpartijen die met de MacbookPro vergezeld gaan. Ook dit puntje is bij mij bekend, maar slaat nergens op.
De 540/550 wordt gebruikt voor de 13"modellen, omdat die geen extra GPU aan boord hebben. De 15" heeft dat wel, dus kan je je afvragen waarom je een heftige iGPU zou willen hebben. IMO is dat voor het simpele werk, zoals ik mij kan voorstellen dat je op de bank gaat rondsurfen etc en dan bewust de dGPU uit wil hebben (batterij, warmte etc besparen). Als ik serieus aan de bak ga, zet ik de laptop toch wel aan de lader en ga ik ervoor zitten en doet de dGPU wel zijn werk.

De vraag is dus alleen of de iGPU voldoende is voor dat simpele bankwerk (browsen etc). En ik heb inmiddels opgezocht dat de iGPU (de 530) ongeveer net zo snel is als de Iris HD5100 in mijn 2014 MacbookPro. Die heeft dus in praktijk geen enkel probleem met de huidige schermresolutie. Granted, de 15"heeft een iets hogere resolutie, maar van vlekkeloos soepel zal ik niet snel afzakken naar lag of andere meuk. Iets wat de engineers van Apple ook wel niet zouden willen.

Ik maak mij daar dus volmaakt niet druk over. Sterker nog, ik denk dat dit weer zo'n gezocht argument van beroepszeikers geworden is, want echt veel positiefs lees ik niet op Macrumors. Daar is alles niet goed.

[small]Stel dat de laptop morgen 200$ goedkoper wordt, dan zal het ding laaiend enthousiast ontvangen worden en komt iedereen over de nadelen qua poorten heen en wijst op de voortreffelijke schermen en efficiente GPU. Maar aan het einde van de rit is dan de enige conclusie dat de laptop 200$ te duur was voor wat het biedt. Nou, ff slikken en dan genieten van gewoon goed spul.
Helemaal mee eens! De 530 is goed genoeg voor gewoon desktop werk, er zit wat lag in bij het wisselen van Desktops, dat heb ik ook met mijn first gen Retina Macbook 15 waar een hele karig grafische kaart inzit. Dus dat moet wel software gerelateerd zijn.
De Skylake quad-core mobile variant is volgens mij ook niet beschikbaar met een Iris Pro chip, anders was er ook wel zo'n instapmodel geweest zonder dedicated kaart, blame Intel. Daarnaast als er geen dedicated kaart in zou zitten zou het ook weer zeuren geweest zijn.

• SavageBrother
Wouter Lucassen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:29:
Nou ik heb via V&A ook een mbpr non touch 2016 gehaald. Bestaat er animo voor een fatsoenlijke gebruikers review? Ik zag op een paar rants na en reviews die je geen review kan noemen niks staan.
Uiteraard! Wellicht ga ik me er ook eens aan wagen wanneer mijn model binnen is!

It's dogged that does it

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:15:
[...]

Helemaal mee eens! De 530 is goed genoeg voor gewoon desktop werk, er zit wat lag in bij het wisselen van Desktops, dat heb ik ook met mijn first gen Retina Macbook 15 waar een hele karig grafische kaart inzit. Dus dat moet wel software gerelateerd zijn.
De Skylake quad-core mobile variant is volgens mij ook niet beschikbaar met een Iris Pro chip, anders was er ook wel zo'n instapmodel geweest zonder dedicated kaart, blame Intel. Daarnaast als er geen dedicated kaart in zou zitten zou het ook weer zeuren geweest zijn.
Zijn beschikbaar (6770hq). Enkel is deze vrij prijzig, vermoedelijk duurder dan de 6700+amd en biedt de 450 van AMD meer hardwarematige de en encodering van formats.

• Dennisweb
  • Nu online
Ik heb inmiddels deze sleeve besteld voor de MacBook Pro 2016 met TouchBar. Daar kan ik ook mijn dongle in kwijt.

https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

• smoken
smoken schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:29:
[...]

Graag gedaan!
Ik heb hem maandag besteld, helaas nog niet ontvangen (tracking werkt ook nog niet).
Maar waarschijnlijk komt ie begin volgende week binnen.

Op de site staat dat ze 5-8 werkdagen nodig hebben..

Zodra ik hem heb laat ik het hier even weten en plaats ik wat foto's!
Ik heb de hoes vandaag ontvangen!
Eerste indruk is dat het een zeer mooie hoes is met echt kwaliteit materialen.
Pasvorm is prima en er is ruimte over voor accessoires.

Enige wat ik een beetje eng vindt: er zitten (magnetische) drukkers op.
De achterkant daarvan is een stalen "knoop". Tussen de macbook en die stalen "knoop" zit een dikke laag vilt, maar het zorgt natuurijk wel voor twee drukpunten op het moment dat je de macbook met sleede in een volle tas doet ... geen idee of dat voor schade kan zorgen?

Zie foto's voor een indruk en meer duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CpsvtmfsKvpgcza5LNt5EaPZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NqBzkR5cYDdbCBmZqo6Wi5WZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x6HPbksl96odyfJVSVtX8hFP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3luBQGsT19CWPKbluGF6qKk9/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RsInBVrrfidtYl4N5ZYRzVTy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/471M4BNrAfJXa3i8ZzuMXWjX/medium.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
NvU schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:33:
ervaringen met usb c opladers? Ik ben van plan een hub op mijn bureau te plaatsen en wil hier graag standaard een charger aan hebben hangen.
Aangezien het gaat om het universele usb c moeten hier toch goedkopere opties voor te vinden zijn dan de standaard apple chargers? Het is mij niet helemaal duidelijk welke nou wel werken en welke niet en waarom?
TL;DR koop deze chargers:
https://www.amazon.de/gp/product/B01EUN7JME/ (60 W)
pricewatch: Innergie PowerGear Slim USB-C 45 watt (45 W)
https://www.amazon.de/gp/product/B01C847NUK/ (45 W)

De situatie is als volgt.

USB-C chargers zijn feitelijk net als de "universele laders" die je vroeger ook had. Daar zat dan een schuifje op om het voltage in te stellen, van 1,5 tot 12 volt.

Zo gaat het bij USB-C chargers ook. Die ondersteunen een aantal vastgelegde wattage (dwz combinaties van voltage/ampere). Die staan op de lader afgedrukt. Bij aansluiten onderhandelt de laptop met de charger het voltage.

In principe zou je elke lader kunnen gebruiken ware het niet dat Apple de lagere wattages negeert. Maar vanaf 30 watt moet het goed gaan.

Het gevaar ligt hem in chargers die hogere wattages adverteren dan ze eigenlijk aan kunnen. Ook goede merken doen dat. Het protocol is een digitale aangelegenheid dus de chargers bevatten complexe firmware en dan kan er wel eens wat misgaan. Of men gebruikt de verkeerde firmware voor een laag wattage charger enzovoort. Of ergens in de supply chain denkt men een paar centen te besparen.

Daarnaast is er het probleem dat de recentste 15" MacBook 90W kan trekken. Er zijn naar mijn weten geen fabrikanten die dat wattage kunnen leveren. Er is misschien 1 of 2 docks die dat kunnen, maar die zijn meteen 200+ euro.

Dus je moet goed uitkijken dat je geen rotzooi koopt. Bovenstaand lijstje met chargers is getest door een Google engineer genaamd Nathan K. Hier is 1 van z'n reviews: https://plus.google.com/1...7101378/posts/Z7uN3G6MF9r

• Electromonkey
Wouter Lucassen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:29:
Wil er graag feedback op geven, zojuist die van mij uitgepakt. Tot dusver erg blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

smoken schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:59:
Enige wat ik een beetje eng vindt: er zitten (magnetische) drukkers op.
De achterkant daarvan is een stalen "knoop". Tussen de macbook en die stalen "knoop" zit een dikke laag vilt, maar het zorgt natuurijk wel voor twee drukpunten op het moment dat je de macbook met sleede in een volle tas doet ... geen idee of dat voor schade kan zorgen?
Vilt is vrij dik en stug, dus het zal eventuele drukkrachten over het oppervlak verdelen. Denk dat je wel heel veel kracht moet zetten om een afdruk in je Macbook te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• smoken
Exirion schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:09:
[...]

Vilt is vrij dik en stug, dus het zal eventuele drukkrachten over het oppervlak verdelen. Denk dat je wel heel veel kracht moet zetten om een afdruk in je Macbook te krijgen.
Zit wat in!
Eventueel doe ik voor e zekerheid de MacBook andersom dan bedoelt in de hoes. Dan komt de druk op de onderkant ipv schermkant.

Verder écht een mooie sleeve!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
HEY_DUDE schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:04:
[...]

Dat is voor studenten (campusshop), het vertekend de prijsstelling een beetje in de PW.
Die staat er inderdaad ook bij, maar ik heb het over Centralpoint (niet dat het mij uitkomt welke shop het is, maar even om het punt te maken).

• _Bailey_
  • Niet online
vanmiddag mijn non- TouchBar MBP ingeruild voor een TouchBar MBP bij de Apple Store in Den Haag.

Ik zie nu echter in Coconut Battery dat mijn MBO al 3 laadcycli heeft, hoort dit niet gewoon 0 te zijn? Zou het kunnen zijn dat ik de 2e eigenaar ben van deze nieuwe gesealde MBP?

• siemo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 09:52
Geert1976 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:36:
vanmiddag mijn non- TouchBar MBP ingeruild voor een TouchBar MBP bij de Apple Store in Den Haag.

Ik zie nu echter in Coconut Battery dat mijn MBO al 3 laadcycli heeft, hoort dit niet gewoon 0 te zijn? Zou het kunnen zijn dat ik de 2e eigenaar ben van deze nieuwe gesealde MBP?
Dat is raar. Zou zo kunnen. :(

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:16
Nu een dagje gewerkt met de MBP 13" met TB, komende vanaf een MB Air 11" is dit een verademing. Qua formaat ontlopen ze elkaar nauwelijks maar het beeldscherm is een wereld van verschil (heb ook een iMac 5k voor het thuisgebruik). Onderweg in de trein en op de bank is het in ieder geval een ideaal formaat en gewicht.

De TouchBar is wel grappig maar heb ik nog niet echt nuttig toegepast, enigszins hinderlijk vind ik wel dat bijvoorbeeld het aanpassen van geluidsvolume nu wat lastiger is, eerst op het volume icoontje drukken en vervolgens met de slider het volume aanpassen waarbij de oude methode natuurlijk een stuk sneller was. Gelukkig kan je een aantal functies wel aanpassen, zo heb ik Siri vervangen voor mute.

Het toetsenbord tikt heerlijk, ik tik er probleemloos blind met tien vingers mee. Het geluid is wel een dingetje, hij is inderdaad relatief lawaaierig.

Verder is me opgevallen dat de geluidskwaliteit erg goed is voor zo'n kleine notebook. De batterijduur heb ik nog niet uitgebreid getest, ben nu ongeveer een uur wat aan het programmeren in atom en een beetje aan het browsen (Safari) met de backlight van het toetsenbord uit en de brightness op 50% en ik heb nog 93% en macOS geeft me nog ruim 12 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ascension schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:10:

De TouchBar is wel grappig maar heb ik nog niet echt nuttig toegepast, enigszins hinderlijk vind ik wel dat bijvoorbeeld het aanpassen van geluidsvolume nu wat lastiger is, eerst op het volume icoontje drukken en vervolgens met de slider het volume aanpassen waarbij de oude methode natuurlijk een stuk sneller was.
houdt het volume icoontje ingedrukt en je kan tegelijk volume regelen (ditzelfde ook mogelijk met brightness), dit dus in 1 vloeiende beweging ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 24-11-2016 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50
smoken schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:59:
[...]

Ik heb de hoes vandaag ontvangen!
Eerste indruk is dat het een zeer mooie hoes is met echt kwaliteit materialen.
Ik heb al jaren zo'n zelfde hoes voor m'n Macbook Air late 2011, en hij is nog steeds mooi :)
Met de drukkers enzo heb ik nooit problemen gehad...

Ik hoop hem eigenlijk ook voor m'n nieuwe MacBook te gaan gebruiken als die er komt, qua form factor zou het niet zoveel uit moeten maken lijkt me

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_v_94
  • Laatst online: 16-09 15:09
Ik heb vandaag mijn Macbook mogen ontvangen. Een ding viel mij gelijk op, normaal gebruik ik de shortcut ctrl + cmd + aan/uit knop om de Mac in de slaapstand te zetten. Maar met de touch ID knop wil dat niet.

Is hier een andere shortcut voor of is deze in te stellen? Of is het alleen mogelijk door de Mac dicht te klappen?

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

TQAirstrike schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:03:
Door een fietsongeluk is mijn macbook air 2011 helemaal gecrushed, zie foto (doet nog steeds pijn in mn hart als ik er naar kijk)

[afbeelding]

Hierdoor kan ik gelukkig wel upgraden naar de MBP 2016, nu zit ik alleen te twijfelen welk model ik moet kopen en met welke specs.

Waarvoor gebruik ik hem:
- Adobe (voornamelijk Lightroom)
- Video editen: Deed alles in Imovie omdat mn Air Final cut niet aan kon maar de bedoeling is om met mn nieuwe macbook Final Cut of Premiere te gebruiken.
- Google Sketch Up wil binnenkort ook met AutoCad beginnen
- Werk onderweg :) veel mailen etc

Budget: +/- 2700 incl btw

Waar twijfel ik tussen:

- 13 of 15 inch

Zelf ga ik voor de 15" en doe ik nagenoeg het zelfde (Lightroom voor mijn reportages, zo nu en dan een uitstap naar Photoshop voor specialere zaken, iMovie voor GoPro clips (will FCP proberen) en zo nu en dan een casual spelletje. Hierbij heb ik de 2.7/512/Pro 460 besteld. Iets boven je budget maar met de huidige acties zou een 2.6/256/460 hier denk ik wel in passen, wellicht ook de 512. (Foto's staan bij mij op een externe raid schijf dus geen gebrek aan ruimte :)).

een 13" is leuk voor kleine collecties maar 2000 foto's van een dag uitzoeken, de selectie verwerken en vervolgens op twee formaten exporteren kost gewoon veel rekenkracht. Zeker als je ook geregeld een 30-40 shots panorama maakt :*)

de GPU upgrade heb ik genomen om de volgende reden: De Radeon 450 = GTX 950m (ongeveer), de Pro 455 zit tussen de 950 en 960m in en de Pro 460 zit ergens tussen de 960 en de 965m in. Voor de kleine meerprijs (75 ex btw) vond ik de veel sterkere videokaart de upgrade waard t.o.v. een CPU upgrade welke marginaal beter presteert als je die los upgrade naar de 2.9gHz . de 2.7gHz/512 optie was in combinatie met de Pro 460 een paar euro meer dan de 2.6gHz dus ach dan maar die O-) :+ . Als het meer had gescheeld had ik de 2.6gHz genomen.

• xGROOVER
Weet iemand hoe ik dit oplos? Als ik via Ziggo Go/Horizon go tv kijk herkent mijn macbook dit niet als video en zet hij mijn macbook in sluimerstand dit gebeurt ook bij rtlxl

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Jeroenvdk schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:13:
Weet iemand hoe ik dit oplos? Als ik via Ziggo Go/Horizon go tv kijk herkent mijn macbook dit niet als video en zet hij mijn macbook in sluimerstand dit gebeurt ook bij rtlxl
Ik gebruik de app "Caffeine" voor zulke zaken. Gewoon een volle bak koffie voor je MacBook als het ware ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Geert1976 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:36:

Man man man jij weet ook nooit wat je wilt of niet
8)7

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38

ja3

r_v_94 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:58:
Ik heb vandaag mijn Macbook mogen ontvangen. Een ding viel mij gelijk op, normaal gebruik ik de shortcut ctrl + cmd + aan/uit knop om de Mac in de slaapstand te zetten. Maar met de touch ID knop wil dat niet.

Is hier een andere shortcut voor of is deze in te stellen? Of is het alleen mogelijk door de Mac dicht te klappen?
Ja je kunt nu gewoon een sleep knop toevoegen aan de touch bar. Via system preferences -> keyboard -> customize control strip kun je deze helemaal naar je eigen hand zetten.

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ben benieuwd wat Apple gaat doen met de prijzen voor Black Friday. Zal wel weer gevalletje van zo net-niet verleid worden om er één te kopen omdat je alleen base modellen kan kopen/beperkte upgrade mogelijkheden hebt bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuff op 24-11-2016 21:41 ]

• r_v_94
  • Laatst online: 16-09 15:09
ja3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:36:
[...]

Ja je kunt nu gewoon een sleep knop toevoegen aan de touch bar. Via system preferences -> keyboard -> customize control strip kun je deze helemaal naar je eigen hand zetten.
Bedankt deze optie zag ik over het hoofd.

• xGROOVER
Fuff schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:41:
Ben benieuwd wat Apple gaat doen met de prijzen voor Black Friday. Zal wel weer gevalletje van zo net-niet verleid worden om er één te kopen omdat je alleen base modellen kan kopen/beperkte upgrade mogelijkheden hebt bijvoorbeeld.
Gratis iTunes kaart zet de winkel maar is op Australië
Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste