Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Die heb ik inderdaad even door zitten zoeken, maar volgens mij ontbreekt daar de US versie.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27
SavageBrother schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:27:
Die heb ik inderdaad even door zitten zoeken, maar volgens mij ontbreekt daar de US versie.
Die staat er wel als Engels.
Eerst komt "Engels, Groot-Brittannië", dan "Engels, Internationaal" en dan "Engels".
Dat is volgens mij de US versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
sonderpa schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:39:
[...]

Die staat er wel als Engels.
Eerst komt "Engels, Groot-Brittannië", dan "Engels, Internationaal" en dan "Engels".
Dat is volgens mij de US versie.
Aha, daar lijkt het wel op inderdaad. Dan heb ik nu dus een Magic Keyboard 2 - NL en op mijn huidige laptop Engels, Internationaal.

Bedankt. Ik ga er nog eens even over denken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
marineII7 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:26:
Ik heb dus contact opgenomen met Amac, die de MacBooks leveren voor Slim.nl. Wat irritant zeg ik krijg ,wat lijkt op, een automatische reactie op mijn vraag of de MacBook daadwerkelijk al is verzonden. Met die mail zeggen ze alleen we weten het niet. Bij mijn Slim account staat toch echt dat die verzonden is, stiekem hoop ik dat het klopt.
Hij komt echt wel. Maar als het bedrijf waar je hem gekocht hebt, letterlijk de macbook via-via moet binnenkrijgen, kan je verwachten dat er enkele vertraging oploopt of dat er onduidelijkheid is over de vordering van de zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij stond dagenlang op het overzicht bij American Express "in behandeling" ,, en nu staat er niks meer.. Kan zijn omdat het de laatste dag van de maand is qua facturering..maar ben toch benieuwd...
Status bij Apple is wel naar "preparing for shipment" gegaan trouwens.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
Apache4u schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:52:
Bij mij stond dagenlang op het overzicht bij American Express "in behandeling" ,, en nu staat er niks meer.. Kan zijn omdat het de laatste dag van de maand is qua facturering..maar ben toch benieuwd...
Status bij Apple is wel naar "preparing for shipment" gegaan trouwens.
Volgens mij doet Apple eerst een reservering voor het hele bedrag, om te kijken of ze wel naar je willen verschepen. Op het moment dat er echt verzonden gaat worden (status "verzonden") wordt het geld pas echt ingehouden op de creditcard. In de tussentijd vervalt de reservering.

Als ik me niet vergis ging het bij de iPhone op die manier in ieder geval... (was bij de mensen in de US , die nu de MacBook ontvangen, ook zo trouwens, las ik op MacRumors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Net na het lezen van enkele reviews toch de 15" met de Pro 460 besteld (2.7gHz - 512gb) in de Space Grey uitvoering. De meerwaarde ten opzichte van de 450/55 vond ik het grotere geheugen en ongeveer 40-50% betere prestaties bij renderen. Ook een nette deal kunnen treffen met de leverancier, verwachte levering is begin tot half december.

In de tussentijd een usb-c naar usb-b kabel en een av-adapter zoeken. En een nette cover (dbrand of slickwraps denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Vergeet de huidige status van je bestelling niet aan te passen op: https://docs.google.com/s...7cyr_eGB-HD-2fv1Cx8B3W_pY

Dan heeft iedereen een goed inzicht op zijn of haar bestelling! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
HEY_DUDE schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:35:
[...]

Bestaat al, je kan hem morgen in huis hebben. Hoef je niet te wachten op een kickstarter project.
De Griffin is 60W, deze is 100W. Althans dat zegt men in het commentaar:
https://www.kickstarter.c...14899650#comment-14899649

Een ander verschil is dat het deeltje met de USB-C connector groter is bij de Griffin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 18:26
cerberusss schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:54:
[...]

Een ander verschil is dat het deeltje met de USB-C connector groter is bij de Griffin.
Ik heb deze 2 uurtjes geleden gebacked. Je krijgt er, als je $34 backt ook een SD kaart lezer bij. Dat vond ik wel interessant :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Oei! Zojuist m'n bestelling geplaatst. Volgende week komt 'ie binnen als 't goed is. Zin in!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dennissimeau schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:00:
[...]

Ik heb deze 2 uurtjes geleden gebacked. Je krijgt er, als je $34 backt ook een SD kaart lezer bij. Dat vond ik wel interessant :P.
Komt daar dan niet nog import kosten bij?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Ook gebacked voor $29. Benieuwd of ze medio januari (2017) ook daadwerkelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:53
Ik ben heel benieuwd wanneer ik m'n macbook mag ophalen bij de icentre, iemand ervaring met de levertijden daar? Ben een beetje bang dat ik erg lang mag wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
[...]

Idem! Ben ook wel benieuwd, geen slechte deal dan voor $34

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
itsme schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:41:
[...]

Komt daar dan niet nog import kosten bij?
Ja en nee; je betaalt wel BTW (21%, oftwel $34 = €31,78 *,21 = €6,67) maar je zit dan nog steeds wel onder het drenpelbedrag van 150 vwb de invoerrechten en inklaringskosten.
Volgens mij is het wel zo dat het over de totale waarde van het pakket gaat; dus evt. verzendkosten worden ook tot de som gerekend waarover de BTW berekend wordt.
Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
ook maar een besteld, kan me voorstellen dat, dat nog eens mijn macbook kan redden en leuk project! :)

Hoe aannemelijk denken jullie dat black friday nog iets gaat betekenen voor de nieuwe macbooks?
Weet niet of anderen dit afwachten??

[ Voor 40% gewijzigd door Swaag op 16-11-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:18
Vreemd. Ik heb een 1 EUR creditcard reservering van Apple staan. Verder nog op processing. 23-30 November.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Swaag schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:14:
ook maar een besteld, kan me voorstellen dat, dat nog eens mijn macbook kan redden en leuk project! :)

Hoe aannemelijk denken jullie dat black friday nog iets gaat betekenen voor de nieuwe macbooks?
Weet niet of anderen dit afwachten??
Ik heb wel even gewacht tot ik binnen die 14 dagen termijn zit. Accessoires zullen wel afgeprijsd zijn her en der, MacBooks zelf denk ik niet.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
SavageBrother schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:22:
[...]

Ik heb wel even gewacht tot ik binnen die 14 dagen termijn zit. Accessoires zullen wel afgeprijsd zijn her en der, MacBooks zelf denk ik niet.
Ja precies wellicht dat ze iets met 2015 model doen...

Ander dingetje wat mij niet zo top lijkt is dat de speakers van de touchbar versie niet achter de speaker gril zitten 7(8)7 geen idee wat voor impact dat heeft.

Heb de non TB versie gehoord en daar was ik wel over te spreken, hoop dat de touchbar versie niet teleurstelt...

[ Voor 29% gewijzigd door Swaag op 16-11-2016 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Swaag schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:56:
[...]

Ja precies wellicht dat ze iets met 2015 model doen...

Ander dingetje wat mij niet zo top lijkt is dat de speakers van de touchbar versie niet achter de speaker gril zitten 7(8)7 geen idee wat voor impact dat heeft.

Heb de non TB versie gehoord en daar was ik wel over te spreken, hoop dat de touchbar versie niet teleurstelt...
Apple kennende doen ze dat echt wel met een reden en zullen ze echt geen macbook verkopen waarvan het geluid niet perfect klinkt.

Ik begrijp niet waar iedereen zich 'druk' om maakt....komt goed....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

Zonnetje83 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:31:
[...]

Apple kennende doen ze dat echt wel met een reden en zullen ze echt geen macbook verkopen waarvan het geluid niet perfect klinkt.

Ik begrijp niet waar iedereen zich 'druk' om maakt....komt goed....!
Precies. In hetzelfde artikel staat dat het geluid prima door de ventilatiesleuven komt. Blijft natuurlijk de vraag waarom ze nepgaatjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

edwinjm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:44:
[...]

Precies. In hetzelfde artikel staat dat het geluid prima door de ventilatiesleuven komt. Blijft natuurlijk de vraag waarom ze nepgaatjes maken.
Waarschijnlijk omdat de speakers (oranje) en de gaatjes (rood) samen dezelfde kamer delen waardoor in ieder geval de hoge tonen alsnog door de speakergaatjes naar buiten komt.

Ik mag verdorie hopen dat dit daadwerkelijk zo is :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lkewZ5M.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 16-11-2016 23:13 ]

• _Bailey_
  • Niet online
grote twijfel over het swappen van mijn non TouchBar voor een TouchBar model, 13 inch.
Nu na een paar dagen flink wat reviews te hebben gelezen van mensen die er nu ongeveer 3 dagen mee hebben gewerkt, lees ik niet echt bijzonder positieve dingen.

Men is gauw afgeleid door al die kleurtjes op de TouchBar, steeds zoeken naar de juiste ''knoppen'', sommige settings zitten wat dieper in het systeem van die TouchBar, batterij duur vanhet TB model is vele malen slechter (6 a 7 uur) dan de non-TB (ruim 9 a 10 uur, in mijn eigen geval soms zelfs 11 uur)

Ik heb een aantal fora doorgespit en ben geen enkele review tegengekomen waarin iemand aangeeft dat die TouchBar haar/zijn werk nou echt sneller of productiever maakt. In mijn ogen lost het niet echt een bestaand probleem op.

Ik vergelijk de TouchBar beetje met de introductie van TouchID op de iPhone, duurde aantal maanden voordat deze TouchID echt werd gebruikt door app-ontwikkelaars in hun apps.

TouchID en TouchBar zijn geinig, maar zeker niet 'groundbreaking'

Gelukkig nog tot 7 januari 2017 (speciaal retourbeleid Apple rond Feestdagen) om mijn keuze tot een swap te overwegen! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2016 06:53 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou het voor de touchbar zelf niet doen, maar misschien dat je wel waarde hecht aan de andere verbeteringen. Snellere CPU, sneller geheugen, meer poorten. Of als je 15" wilt, dan heb je geen keuze.
Voor mij is het de meerprijs niet waard, maar misschien voor jou wel.

• _Bailey_
  • Niet online
Ja dat is ook weer zo. Je krijgt er bij een 15 inch wel een hoop 'extra' bij itt de 13 inch. Wel uiteraard tegen een gigantische (ja, is subjectief, I know ;) ) meerprijs.

[ Voor 199% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2016 06:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 06:26:
grote twijfel over het swappen van mijn non TouchBar voor een TouchBar model, 13 inch.
Nu na een paar dagen flink wat reviews te hebben gelezen van mensen die er nu ongeveer 3 dagen mee hebben gewerkt, lees ik niet echt bijzonder positieve dingen.

Men is gauw afgeleid door al die kleurtjes op de TouchBar, steeds zoeken naar de juiste ''knoppen'', sommige settings zitten wat dieper in het systeem van die TouchBar, batterij duur vanhet TB model is vele malen slechter (6 a 7 uur) dan de non-TB (ruim 9 a 10 uur, in mijn eigen geval soms zelfs 11 uur)

Ik heb een aantal fora doorgespit en ben geen enkele review tegengekomen waarin iemand aangeeft dat die TouchBar haar/zijn werk nou echt sneller of productiever maakt. In mijn ogen lost het niet echt een bestaand probleem op.

Ik vergelijk de TouchBar beetje met de introductie van TouchID op de iPhone, duurde aantal maanden voordat deze TouchID echt werd gebruikt door app-ontwikkelaars in hun apps.

Gelukkig nog tot 7 januari 2017 (speciaal retourbeleid Apple rond Feestdagen) om mijn keuze tot een swap te overwegen! ;)
Hoezo? Grote twijfel..? Al je argumenten laten zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt.. Niet meer twijfelen en genieten van die nieuwe machine! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Modbreak:Heel spannend als je je nieuwe Macbook Pro nu ontvangt. Maar het topic sneeuwt nu helemaal onder, die reacties zijn dus verplaatst :). Hier graag de inhoudelijke discussie over de Macbook Pro.

Updates over levertijden en beschikbaarheid mogen gedeeld worden in het specifieke topic: [Apple producten] Levertijden - Deel 9.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 17-11-2016 15:46 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nurb
  • Laatst online: 04-05 18:43
Geert1976 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 06:26:

Zelfde twijfel hier! Was van plan een maxxed out 15" te halen, maar de prijs icm de touchbar en daarbij de vraag of dit mijn werk productiever gaat maken heeft mij hiervan weerhouden. Voor hetzelfde geld koop ik het 13" instapmodel + een 4K imac 21,5" (met studentenkorting uiteraard!).

Nu ga ik niet meteen mijn spaargeld er doorheen jassen voor deze setup. Vanmiddag wel het instapmodel getest in de Amac en denk dat deze prima zal voldoen voor mijn werk op school/stage. Werk veel in SolidWorks via BootCamp, nu is SolidWorks zelf niet zo'n zwaar programma, maar af en toe een goede render maken vergt wel wat natuurlijk. Daarmee meteen de vraag of de touchbar ooit lekker zal gaan werken in BootCamp. Ben er bijna zeker van dat ik het 13" nonTB model ga aanschaffen en de rest van mijn gespaarde geld zet ik opzij voor een iMac. Tegen de tijd dat de nieuwe modellen uit komen kan ik dan mooi een wat krachtiger systeem voor thuis aanschaffen!!

Zit alleen nog te twijfelen of ik het ga redden met 256GB aan opslag icm de bootcamp partitie. Verder denk ik dat 8GB ruim voldoende is voor mijn werkzaamheden, werk nooit echt met veel zware programma's tegelijkertijd. Daarnaast mijn huidige MacBook Pro 15" late 13 met 16GB aan ram in de gaten gehouden, en zelfs bij een intensieve render met meerdere programma's open kwam ik niet boven de 8GB aan ram gebruik :) Stel ik wil de MacBook ooit weer verkopen, zou het dan veel opleveren als ik toendertijd voor 16GB aan ram had gekozen en/of 512gb aan opslag?

Once you go Mac, you'll never go back : )

• SavageBrother
Ik heb gewoon snel op de 512Gb geklikt tijdens het bestellen. Ik heb er verder geen last meer van gehad achteraf.

It's dogged that does it

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Nurb schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:11:
Stel ik wil de MacBook ooit weer verkopen, zou het dan veel opleveren als ik toendertijd voor 16GB aan ram had gekozen en/of 512gb aan opslag?
Ik zou het niet voor de resale value doen, eerlijk gezegd. Bedenk gewoon wat je zelf wil. MacBooks zijn gewoon zo ontzettend populair tweedehands dat je hem vrijwel zeker kwijt raakt tegen een redelijke prijs. Als jij met 8 GB uit de voeten kan (nu en de komende 3-5 jaar) dan zou ik 8 GB nemen.

Overigens iets heel anders; twee machines betekent twee maal onderhoud, een syncing systeem, dubbele backups, enzovoort enzovoort.

Waarom niet gewoon een 15" en een goedkoop 4K scherm?

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

cerberusss schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:34:
[...]

Ik zou het niet voor de resale value doen, eerlijk gezegd. Bedenk gewoon wat je zelf wil. MacBooks zijn gewoon zo ontzettend populair tweedehands dat je hem vrijwel zeker kwijt raakt tegen een redelijke prijs. Als jij met 8 GB uit de voeten kan (nu en de komende 3-5 jaar) dan zou ik 8 GB nemen.

Overigens iets heel anders; twee machines betekent twee maal onderhoud, een syncing systeem, dubbele backups, enzovoort enzovoort.

Zo heb ik het ook gedaan in 2010/2011 (15" en een 24" IPS 1920x1200). Binnenkort komt de upgrade van mijn machine ook binnen en kan ik het scherm gewoon houden (voorlopig). Dit scheelt een hoop denk ik, zeker kijkende naar de prestaties van de 15" rMBP versus de 4K iMac is de "base" macbook pro in het voordeel (16gb vs 8gb, 2.6ghz i7 vs 3.1 ghz i5, SSD, Radeon 450 vs Iris Pro 6200). Kleed je deze eventueel aan met een Radeon Pro 460 heb je nog wat meer ruimte zwaardere projecten o.i.d...

Daarnaast scheelt inderdaad een hoop werk om een of twee machines te back-uppen syncen e.d. (althans vroeger, nu is het met iCloud flink verbeterd),

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Nurb schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:11:
Daarnaast mijn huidige MacBook Pro 15" late 13 met 16GB aan ram in de gaten gehouden, en zelfs bij een intensieve render met meerdere programma's open kwam ik niet boven de 8GB aan ram gebruik :) Stel ik wil de MacBook ooit weer verkopen, zou het dan veel opleveren als ik toendertijd voor 16GB aan ram had gekozen en/of 512gb aan opslag?
Ik ben wel benieuwd. Waarom zou je een nieuwe Macbook willen, en al helemaal een 13" non touch? Je huidige 15" lijkt me sneller en beter, behalve als je voor de portability gaat. Dan kan ik het begrijpen.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:07:
[...]

So what, omruilen voor een nieuwe case solved.
Mits op voorraad....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:07:
[...]

So what, omruilen voor een nieuwe case solved.
weer 4/5 weken wachten ;-) ik zou mijn hoofdharen eruit trekken denk

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:09:
[...]

weer 4/5 weken wachten ;-) ik zou mijn hoofdharen eruit trekken denk
Je krijgt voorrang bij omruilen van defecte apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Voorrang bij Apple krijg je alleen maar op de dag dat kerst en Pasen op dezelfde dag vallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

cerberusss schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:54:
[...]

Pats Teamkit gebacked. Wat een geluk dat ik deze discussie zojuist zie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Mooie vergelijking voor GPU benchmarks onder Windows 10 (GTA:V, Rocket League en synthetische benchmarks).

De Pro 460 is vrijwel gelijk aan de 960M (soms iets beter, soms iets slechter). Daartegenover staat dat drivers voor de 960m al geoptimaliseerd zijn, de benchmarks op DX11 draaien en niet op DX12 en dat er voor de Pro 460 sowieso geen games geoptimaliseerd zijn.

Ik ben benieuwd wat het doet onder DX12, waar de 9xx serie van nVidia vaak wat verliest t.o.v. AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
cerberusss schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:34:
[...]

Voor de komende twee jaar voldoet het instap model prima voor mijn werkzaamheden m.b.t. school & stage. Nu een paar jaar met de rMBP 15" rond gelopen en merk ik toch wel dat dit nog steeds een aardig bakbeest is in vergelijking met de rMBP 13". Al mijn documenten voor mijn opleiding sla ik op in mijn iCloud Drive, zowel in OS als in BootCamp, dus qua syncing zie ik niet zo'n groot probleem.

Daarnaast heb ik altijd al een iMac willen hebben als desktop, maar door school altijd noodgedwongen voor een MacBook moeten kiezen. Lijkt me heerlijk om over een jaar thuis een wat krachtigere iMac te hebben staan voor de wat grotere projecten, maar ook om hier al mijn foto's en andere documenten op te bewaren. Echter weet ik nog niet wat de situatie zal worden na mijn opleiding, als ik geen MacBook meer nodig heb ruil ik deze waarschijnlijk liever in voor een iPad om daarmee te kunnen browsen onderweg!
The Unbelievabl schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:28:
[...]

Ik ben wel benieuwd. Waarom zou je een nieuwe Macbook willen, en al helemaal een 13" non touch? Je huidige 15" lijkt me sneller en beter, behalve als je voor de portability gaat. Dan kan ik het begrijpen.
Vind de touchbar modellen aardig duur en denk dat deze mijn productiviteit niet zal bevorderen, daarnaast vraag ik me af hoe goed deze zal werken in BootCamp. Mijn huidige rMBP 15" is inderdaad een stuk krachtiger dan het instapmodel, alleen maak ik daar weinig gebruik van. Een minder krachtig systeem voldoet prima voor mij. Daarnaast gaf ik al aan dat ik de 15" toch wel wat te zwaar vind, ben vaak op reis en als je dat ding een paar uur op je rug hebt merk je dat wel. Ook is ie vaak te groot voor de tafeltjes in de trein 8)7

Wat mij vooral overweegt om te kiezen voor dit nieuwe model is dus vooral het gewicht en formaat. Daarnaast ben ik dol op gestures, dus het grote trackpad lijkt me heerlijk! Daarnaast zijn er meerdere aspecten waarop het nieuwe model verbeterd is waardoor ik ook overweeg om te switchen naar dit model; veel snellere SSD, verbeterd beeldscherm, krachtigere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Nurb schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:02:
[...]

Voor de komende twee jaar voldoet het instap model prima voor mijn werkzaamheden m.b.t. school & stage. Nu een paar jaar met de rMBP 15" rond gelopen en merk ik toch wel dat dit nog steeds een aardig bakbeest is in vergelijking met de rMBP 13". Al mijn documenten voor mijn opleiding sla ik op in mijn iCloud Drive, zowel in OS als in BootCamp, dus qua syncing zie ik niet zo'n groot probleem.

Daarnaast heb ik altijd al een iMac willen hebben als desktop, maar door school altijd noodgedwongen voor een MacBook moeten kiezen. Lijkt me heerlijk om over een jaar thuis een wat krachtigere iMac te hebben staan voor de wat grotere projecten, maar ook om hier al mijn foto's en andere documenten op te bewaren. Echter weet ik nog niet wat de situatie zal worden na mijn opleiding, als ik geen MacBook meer nodig heb ruil ik deze waarschijnlijk liever in voor een iPad om daarmee te kunnen browsen onderweg!

[...]

Vind de touchbar modellen aardig duur en denk dat deze mijn productiviteit niet zal bevorderen, daarnaast vraag ik me af hoe goed deze zal werken in BootCamp. Mijn huidige rMBP 15" is inderdaad een stuk krachtiger dan het instapmodel, alleen maak ik daar weinig gebruik van. Een minder krachtig systeem voldoet prima voor mij. Daarnaast gaf ik al aan dat ik de 15" toch wel wat te zwaar vind, ben vaak op reis en als je dat ding een paar uur op je rug hebt merk je dat wel. Ook is ie vaak te groot voor de tafeltjes in de trein 8)7

Wat mij vooral overweegt om te kiezen voor dit nieuwe model is dus vooral het gewicht en formaat. Daarnaast ben ik dol op gestures, dus het grote trackpad lijkt me heerlijk! Daarnaast zijn er meerdere aspecten waarop het nieuwe model verbeterd is waardoor ik ook overweeg om te switchen naar dit model; veel snellere SSD, verbeterd beeldscherm, krachtigere speakers.
Als je het zo onderbouwd... een 13" is een goede oplossing, persoonlijk vind ik de aanschaf van een 4K iMac momenteel niet "verstandig" gezien de ingewanden (broadwell, 8gb ram, 5400rpm drive) als je gaat voor het base model. Wellicht beter om nu een 13" Macbook Pro en 24" scherm te nemen en zodra je een goede baan hebt en meer te besteden een uitgebouwde 21 of 27" 4/5K iMac te halen (Welke tegen die tijd wellicht ook voorzien zal zijn van de Polaris/Vega Videokaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Pat-Juh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:14:
[...]

Als je het zo onderbouwd... een 13" is een goede oplossing, persoonlijk vind ik de aanschaf van een 4K iMac momenteel niet "verstandig" gezien de ingewanden (broadwell, 8gb ram, 5400rpm drive) als je gaat voor het base model. Wellicht beter om nu een 13" Macbook Pro en 24" scherm te nemen en zodra je een goede baan hebt en meer te besteden een uitgebouwde 21 of 27" 4/5K iMac te halen (Welke tegen die tijd wellicht ook voorzien zal zijn van de Polaris/Vega Videokaarten).
Daar heb je gelijk in, de iMac staat daarom ook op mijn verlanglijst!! Ondertussen kan ik dan nog wat sparen en tegen die tijd misschien wel een 27" veroorloven :9~ Iemand enig idee of er in 2017 een nieuwe line gepresenteerd gaat worden?

Op het moment gebruik ik ook mijn iPad Mini veel als extern beeldscherm icm de applicatie Duet Display, werkt heerlijk! Daarnaast ook meteen de vraag, kan het instap model van de nieuwe rMBP 4k@60hz aan dmv USB-C to HDMI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Nurb schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:45:
[...]

Daar heb je gelijk in, de iMac staat daarom ook op mijn verlanglijst!! Ondertussen kan ik dan nog wat sparen en tegen die tijd misschien wel een 27" veroorloven :9~ Iemand enig idee of er in 2017 een nieuwe line gepresenteerd gaat worden?

Op het moment gebruik ik ook mijn iPad Mini veel als extern beeldscherm icm de applicatie Duet Display, werkt heerlijk! Daarnaast ook meteen de vraag, kan het instap model van de nieuwe rMBP 4k@60hz aan dmv USB-C to HDMI??
Ik geloof 2x 4K op 60Hz of 1x 5K @60Hz via Thunderbolt 3. Duet is inderdaad een prachtige app :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Yup. Jammer dat hij geen mac <=> mac doet.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
BCC schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:13:
Yup. Jammer dat hij geen mac <=> mac doet.
Dat kan toch al met de doelbeeldscherm modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Iemand die weet of de nieuwe 15" MacBook Pro al te testen is in de Apple Store in Den Haag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Er is nog niemand in Europa met een TB MBP dus lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05

Grin

Ride si sapis.

Wanneer ik dit verhaal lees dan krijg ik het idee dat het een samengeraapt, en ietwat voorbarig, verhaal is. Maar mocht dit waar zijn dan vraag ik me toch echt af: hoe toekomstvast zijn deze huidige(nieuwe) generatie MBP's? Met een nieuwe Mac zou ik toch graag de 4K output van mijn X-T2 willen kunnen editen, als ik dit zo lees dan wordt dat een probleem bij de langere video's. Een 2013 iMac zou beter scoren...ai...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Ik weet dat dit niet het levertijd topic is maar ik net mijn 13 TB opgehaald in de store (USA). Eerste indruk is positief, snel en vooral heel erg stil (zo stil dat je de taptic engine van de muis kan horen). Wat me opvalt is dat je het touch id niet kan gebruiken om in te loggen in systeemvoorkeuren (dat slotje). Misschien doe ik iets verkeerd.

Tot nu toe voelt het als een goede upgrade, ik kom van een 2012 Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:41
jwtje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:42:
Ik weet dat dit niet het levertijd topic is maar ik net mijn 13 TB opgehaald in de store (USA). Eerste indruk is positief, snel en vooral heel erg stil (zo stil dat je de taptic engine van de muis kan horen). Wat me opvalt is dat je het touch id niet kan gebruiken om in te loggen in systeemvoorkeuren (dat slotje). Misschien doe ik iets verkeerd.

Tot nu toe voelt het als een goede upgrade, ik kom van een 2012 Air
Heb je de meest simpele versie aldus de basis ervan zoals je die kan kopen zonder upgrades?
Is de laptop een stuk sneller dan je oude AIR inclusief het gevoel ermee?

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
Ja ik heb de "stock" met TB. Hij is merkbaar sneller met het schrijven van grote bestanden, processor intensieve taken heb ik nog niet uitgevoerd dus daar kan ik nog niks over zeggen. Maar voor mij is de grootste vooruitgang toch wel het scherm die is zoveel beter dan mijn Air. Ik ben ook wel te spreken over het toetsenbord eigenlijk, eerst dacht ik dat hij veel meer herrie maakte maar de truc is gewoon gaan typen dan druk je vanzelf minder hard op de toetsen ;)

Met mijn eerste batterij lading heb ik de 10 uur niet gehaald maar dit komt denk ik ook door het spelen en overzetten van bestanden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Laatst online: 14-09 08:01
Ik ben net gebeld door Apple. Mijn MacBook Pro 13inch is uitgesteld. De levering wordt nu 5 tot en met 9 december. De vrouw vertelde mij dat het te maken had dat ik geen stock MacBook Pro hebt en dat het daarom vertraging heeft. De order status geeft op dit moment nog steeds mijn oude status aan. Heeft iemand dit ook gehad?

Oeps verkeerde topic..

[ Voor 3% gewijzigd door Xieoxer op 19-11-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Wat had je eerst voor leverdatum? Ik heb wel gelezen dat iemand op Macrumors ook werd gebeld door Apple om te zeggen dat ie werd uitgesteld dus je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Gaat dit over het TB model?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Laatst online: 14-09 08:01
The Unbelievabl schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:35:
Wat had je eerst voor leverdatum? Ik heb wel gelezen dat iemand op Macrumors ook werd gebeld door Apple om te zeggen dat ie werd uitgesteld dus je bent niet de enige.
Mijn eerste levertijd was eerst 16 tot en met 23, daarna 24/25 en nu 5 december tot en met 9 december.
Gaat inderdaad over het TB model met 16 GB geheugen ipv 8 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:10:
Wanneer ik dit verhaal lees dan krijg ik het idee dat het een samengeraapt, en ietwat voorbarig, verhaal is. Maar mocht dit waar zijn dan vraag ik me toch echt af: hoe toekomstvast zijn deze huidige(nieuwe) generatie MBP's? Met een nieuwe Mac zou ik toch graag de 4K output van mijn X-T2 willen kunnen editen, als ik dit zo lees dan wordt dat een probleem bij de langere video's. Een 2013 iMac zou beter scoren...ai...
Het is een puur theoretisch verhaal gebaseerd op een aantal andere verhalen (van zeer discutabele kwaliteit) waar men in de comments compleet gehakt van maakt. En terecht want de nieuwe iPhone doet niet alleen opnemen in 4k, je kunt er ook in bewerken. Die iPhone is aanzienlijk minder krachtig dan de huidige MBP's. Het grote verschil zit hem dan ook in gebruikt software en vooral in gebruikte bewerkingen. Ik denk dat je hier dan toch het nodige geduld moet opbrengen omdat er over dit laatste nog te weinig details zijn. Mensen krijgen pas nu hun MBP en kunnen ook pas nu daar mee aan de slag. Wat ik ook uit de comments haal is dat FCPX de voorkeur heeft aangezien die een betere performance neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik heb nog altijd geen nood aan die nieuwe mbp.
Ik zie er het nut niet van in, ik zit met een late 2013 i7 16gb en 512ssd. Ik zou me blauw betalen voor dat model bij de huidige reeks, en ik gebruik SD Card en gewone USB nog best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Lyca schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:06:
Ik heb nog altijd geen nood aan die nieuwe mbp.
Ik zie er het nut niet van in, ik zit met een late 2013 i7 16gb en 512ssd. Ik zou me blauw betalen voor dat model bij de huidige reeks, en ik gebruik SD Card en gewone USB nog best veel.
Terecht, als het voor jou voldoet dan is het voldoende. Mijn 2011 15" is wat betreft CPU en RAM ook afdoende maar de GPU, het scherm (1440x900 TN-Paneel) en wat andere kleine ergernissen zorgen er voor dat ik ga upgraden. Hopelijk kan ik op deze manier nu er de overstap is gemaakt naar USB-C/TB3 weer een jaar of vijf á zes met mijn laptop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanj2
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-02-2022
Op dit moment ben ik er aan het twijfelen of ik de nieuwe macbook pro ga kopen.
Mijn huidige computer is een macbook air uit 2014, ik ga echter wel steeds meer van mijn macbook vragen. ( Adobe software) Mijn probleem met die nieuwe macbook is de prijs / prestatie verhouding en de poorten (4x Thunderbolt 3)

Mijn vraag is of ik beter een oudere macbook versie kan kopen ( eind 2015 / begin 2016) of toch deze macbook met de verschillende adapters om mijn apperatuur er op aan te kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Dat ligt er ook een beetje aan wat je allemaal moet aansluiten.
Ik kom een heel eind met een adapter met 1xHDMI, 2xUSB en charge pass-through en nog een los usb-c -> displayport/hdmi adaptertje voor mijn 2e externe scherm.
Totaal 70 euro aan extra kabeltjes valt me nog mee (60 euro satechi multiport dongle en 10 euro china made usb-c -> displayport adapter).

Ik wilde eerst nog ethernet, maar haal met wireless ook al 140mbit. Gezien ik een andere machine heb om te downloaden en als fileserver red ik het daar prima mee.

Misschien dat ik in de toekomst wel upgrade naar 2x 4k scherm en een thunderbolt3 dock, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mprkooij schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:12:
Iemand die weet of de nieuwe 15" MacBook Pro al te testen is in de Apple Store in Den Haag?
Ik was gisteren in Amsterdam, daar wachten ze nog steeds op levering van de TB modellen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 23:31
Via www.istocknow.com is het goed in de gaten te houden (en te zien dat er in USA echt al veel voorraad is en in Europa überhaupt nul.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
/edit: reactie gewist wegens het over levertermijn ging

[ Voor 80% gewijzigd door ishy op 20-11-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0shi
  • Laatst online: 15-09 16:05
mprkooij schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:12:
fsfikke schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:29:
[...]

Ik was gisteren in Amsterdam, daar wachten ze nog steeds op levering van de TB modellen.
Gister langsgegaan in Den Haag en hier was nog geen verwachte levertijd voor zowel bestellingen als een model in de winkel bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 23:10
ppl schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:08:
[...]

Het is een puur theoretisch verhaal gebaseerd op een aantal andere verhalen (van zeer discutabele kwaliteit) waar men in de comments compleet gehakt van maakt. En terecht want de nieuwe iPhone doet niet alleen opnemen in 4k, je kunt er ook in bewerken. Die iPhone is aanzienlijk minder krachtig dan de huidige MBP's. Het grote verschil zit hem dan ook in gebruikt software en vooral in gebruikte bewerkingen. Ik denk dat je hier dan toch het nodige geduld moet opbrengen omdat er over dit laatste nog te weinig details zijn. Mensen krijgen pas nu hun MBP en kunnen ook pas nu daar mee aan de slag. Wat ik ook uit de comments haal is dat FCPX de voorkeur heeft aangezien die een betere performance neerzet.
4K gemaakt met een iPhone kun je natuurlijk niet vergelijken met 4K uit een (semi) professionele camera. De bitrate van een iPhone video is een stuk lager dan van een professionele videocamera.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
defusion schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:35:
multiport dongle en 10 euro china made usb-c -> displayport adapter
Waar vind jij USB-C naar Displayport adapters voor een tientje ?
ik heb er best een aantal nodig, dus dat bespaart wel lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
Xantios schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:46:
[...]

Waar vind jij USB-C naar Displayport adapters voor een tientje ?
ik heb er best een aantal nodig, dus dat bespaart wel lekker :+
Zoiets https://www.aliexpress.co...-Macbook/32688558475.html - garantie of het werkt is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Had er eentje bij dx.com besteld, inderdaad nog geen garantie of het werkt, is nog onderweg.
Maar neem aan dat alle passieve 'alt-mode' adapters geen probleem moeten zijn, die hoeven in feite niks te doen.
Maar als er bij staat dat het werkt op de macbook dan zal het ook wel op de pro werken lijkt me, tenzij DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Uiteindelijk is het RAM geheugen op een MacBook Pro "maar" 5 tot 8 keer sneller dan de SSD, dat was in de tijd van spinnings disks een veel groter verschil. Als ergens op de achtergrond de dingen die je niet actief gebruikt weggeschreven worden naar scratch merk je daar minder van dan bij een *krrrrt* *krrrrt* spinning disk. De SSD's in MacBooks zijn ongeveer net zo snel als PC2700 RAM.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Heeft iemand voor de nieuwe 13,3" al passende sleeves gevonden behalve die van Apple zelf?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Wie wil mij helpen, bedoeling is voornamelijk korte 4K filmpjes te monteren van de kinderen in iMovie :)

De 13" met een 3.3GHz i7 plus extra 16 MB geheugen zonder GPU
of een 15" met een 2.6 Ghz i7 inclusief 16 MB geheugen en inclusief de Radeon Pro 450.

13 " formaat spreekt mij het meest aan, maar alleen kijkend naar prestaties voor 4K rendering, is een GPU nodig of heb ik meer baat bij de snellere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien je qua meerprijzen die 13"al veel duurder hebt gemaakt, zou ik sowieso de instap 15"pakken. Die laatste heeft namelijk een quadcore ipv dualcore dus gewoon meer power.

En toch, men kon 5 jaar geleden ook wel 4k filmpjes monteren zonder problemen. De hardware van toen is dan wel belachelijk verouderd, het geeft mij wel aan dat het bewerken zelf wel kan zonder actuele topmodellen. In dat opzicht zou ik een 13"-instapper overwegen zonder extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

De 15" is sowieso veel sneller, maar is dat belangrijk voor af en toe filmpjes van je kinderen?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Delerium schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:22:
Aangezien je qua meerprijzen die 13"al veel duurder hebt gemaakt, zou ik sowieso de instap 15"pakken. Die laatste heeft namelijk een quadcore ipv dualcore dus gewoon meer power.

En toch, men kon 5 jaar geleden ook wel 4k filmpjes monteren zonder problemen. De hardware van toen is dan wel belachelijk verouderd, het geeft mij wel aan dat het bewerken zelf wel kan zonder actuele topmodellen. In dat opzicht zou ik een 13"-instapper overwegen zonder extra's.
Er zijn ook filmpjes te vinden op Youtube waarin een 4K edit gedaan wordt op een Macbook 12 inch. En dat gaat natuurlijk niet erg snel, maar het gaat wél. En het viel nog wel mee geloof ik, vooral voor privegebruik maakt een paar minuutjes langer wachten natuurlijk weinig uit.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Pfff lees wel erg véél reviews van mensen in de VS die nu een kleine week hun touchbar-MBP (zowel de 13 als de 15inch) in bezit hebben en een zeer slechte batterij duur.

Veel meldingen over max 5 a 6 uur met een volle batterij. Ook zelfs nadat indexatie van het systeem klaar is.

Ik haal zeer eenvoudig 10 en vaak 11 uur met mijn non touchbar MBP.

Zit nog steeds in dubio over een swap naar een touchbar MBP, maar deze real life reviews helpen niet echt positief bij mijn keuze.
Voordeeltje is wel dat het opladen snel gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
Geert1976 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:04:

Zit nog steeds in dubio over een swap naar een touchbar MBP, maar deze real life reviews helpen niet echt positief bij mijn keuze.
Ik heb dit soort berichten al een aantal keer langs zien komen vanaf jou naam. Misschien tijd om na de zoveelste constatering dat je non-touchbar beter bij je past tot de conclusie te komen dat het apparaat perfect voor jou is? :9 Zoeken naar redenen om toch over te stappen kan je blijven doen. Koop dat ding met Touchbar of geniet van je aankoop :)

Voor mij word vandaag de non-TB bestelt na het afwachten van de reviews van de TB. Toch de goedkopere bestelt precies om de redenen die jij net aangeeft :+

[ Voor 28% gewijzigd door Electromonkey op 21-11-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

MazeWing

The plot thickens...

Pfff lees wel erg véél reviews van mensen in de VS die nu een kleine week hun touchbar-MBP (zowel de 13 als de 15inch) in bezit hebben en een zeer slechte batterij duur.

Veel meldingen over max 5 a 6 uur met een volle batterij. Ook zelfs nadat indexatie van het systeem klaar is.

Ik haal zeer eenvoudig 10 en vaak 11 uur met mijn non touchbar MBP.

Ik zou graag was activity logs van deze gebruikers willen hebben. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de door Apple gehaalde batterijduur zo gigantisch er naast zit. Tot op heden zijn ze eigenlijk altijd te conservatief geweest en haalde je in de meeste gevallen meer.

Op mijn 13" 2015 model haal ik meestal rond de 10 uur, maar bij bepaalde applicaties en gebruikscenario's kan dit toch echt stukken korter zijn. Zodra er 3D zaken aan te pas komen stort de batterijduur in...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Electromonkey schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:28:
[...]

Ik heb dit soort berichten al een aantal keer langs zien komen vanaf jou naam. Misschien tijd om na de zoveelste constatering dat je non-touchbar beter bij je past tot de conclusie te komen dat het apparaat perfect voor jou is? :9 Zoeken naar redenen om toch over te stappen kan je blijven doen. Koop dat ding met Touchbar of geniet van je aankoop :)

Voor mij word vandaag de non-TB bestelt na het afwachten van de reviews van de TB. Toch de goedkopere bestelt precies om de redenen die jij net aangeeft :+
je hebt wellicht gelijk ;)
Maar het is niet eens het TouchBar gedeelte wat mij zeer aanspreekt, heb het vermoeden dat het toch wel enige tijd duurt alvorens third party apps met de touchbar gaan werken. Het is vooral het TouchID op de nieuwe MBP waar ik wel erg veel plezier van ga hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
Ik heb de versie met TB, ben niet ontevreden over de batterij duur. Getimed heb ik het niet maar ik haal zeker wel rond de 9 uur met normaal gebruik (mail, internet, tekst etc..). Het lijkt me wel logisch dat de nonTB een betere batterij duur heeft gezien de low voltage proc en grotere batterij. Apple geeft 10 voor beiden aan ik schat zo in dat dit voor de TB versie klopt en voor de nonTB te terughoudend is.

Wat betreft je keuze, als je het kleine beetje extra power niet mist en de touchbar ook niet zou ik die 300 euro lekker in m'n zak houden ;)

Verder heb ik een probleem met mijn toetsenbord, er is een toets die niet goed reageert. Als ik in het midden druk dan werkt hij maar als ik blind type en de toets op de rand raak dan werkt hij niet. Er is al contact geweest met Apple care over dit probleem en zodra er versies met TB op voorraad zijn in NL kan ik een afspraak maken in de store voor een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog een beetje in dubio over ofwel:
- 15" / 2.6 GHz / AMD 460 4GB / 512 GB;
- 15" / 2.7 GHz / AMD 455 2GB / 512 GB.

Ga ik die extra 0.1 GHz van de cpu merken?

Verder ben ik me ook nog aan't afvragen of ik voor het azerty (BE) of us qwerty toetsenbord-indeling zou gaan. Is kwestie van gewoon worden, dat weet ik. Ik heb al met beide gewerkt. Alleen heb ik momenteel op mijn laptop van het werk al azerty ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ik zou voor de 2.6 met 460 gaan, 2/3e meer GPU rekenkracht t.o.v. die enkele procenten CPU ga je meer merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:39:
Zit nog een beetje in dubio over ofwel:
- 15" / 2.6 GHz / AMD 460 4GB / 512 GB;
- 15" / 2.7 GHz / AMD 455 2GB / 512 GB.

Ga ik die extra 0.1 GHz van de cpu merken?

Verder ben ik me ook nog aan't afvragen of ik voor het azerty (BE) of us qwerty toetsenbord-indeling zou gaan. Is kwestie van gewoon worden, dat weet ik. Ik heb al met beide gewerkt. Alleen heb ik momenteel op mijn laptop van het werk al azerty ...
Ik heb echt geen idee waar de twijfel vandaan komt maar sowieso die 460!!
Gewoon gelijk bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Oeff, was ik van het weekend mijn MacBook schoon aan het maken om daarna foto's te schieten en deze te koop te zetten. Duikt er ineens een "staingate" vlek op middenin m'n beeldscherm. Direct contact opgenomen met Apple en vandaag kon ik terecht in de Apple Store. Gelukkig werd er totaal niet moeilijk over gedaan en wordt er kosteloos een nieuw scherm in gezet _/-\o_

Eigenlijk was ik van plan om nog even te wachten met de aankoop van een nieuwe MacBook tot mijn oude verkocht was. Echter was het onderdeel niet op voorraad bij de Apple Store in Amsterdam dus gaat de reparatie iets langer duren. De "hogere" studentenkorting die ik via surfspot krijg kon ook gewoon in de winkel verrekend worden waardoor ik dit bericht nu dus typ vanaf mijn nieuwe MacBook Pro Retina 2016!! De "Genius" had per ongeluk de surfspot korting en reguliere onderwijskorting aangeslagen waardoor ik de eerste keer €1470,- afrekende, ik dacht niks zeggen en zo snel mogelijk weg met mijn nieuwe appeltje maar helaas kwam ie er nog achter ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BikkelZ schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:28:
Uiteindelijk is het RAM geheugen op een MacBook Pro "maar" 5 tot 8 keer sneller dan de SSD, dat was in de tijd van spinnings disks een veel groter verschil. Als ergens op de achtergrond de dingen die je niet actief gebruikt weggeschreven worden naar scratch merk je daar minder van dan bij een *krrrrt* *krrrrt* spinning disk. De SSD's in MacBooks zijn ongeveer net zo snel als PC2700 RAM.
Neeeee!
RAM is ongeveer 1000x zo snel in IOPS.
Zie bv http://superuser.com/ques...id-be-faster-than-ramdisk

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Niet een compleet eerlijke vergelijking aangezien je bij het in- en uitswappen van data redelijk sequential leest en schrijft. Natuurlijk wil je geen random access doen op een SSD als vervanger van echt RAM geheugen maar als disk cache is het fantastisch en merk je niet zo veel als iets in je swap terecht komt. Terwijl je het vroeger meteen merkte als de harddisk actief werd als swap.

Maar er zijn maar weinig workloads waarbij echt alle data tegelijkertijd zo snel beschikbaar mag zijn. Maar een OS of een programma als PhotoShop heeft meestal wel goed in de gaten welke data echt actief gebruikt wordt en welke min of meer passief is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 07:30
Ik heb een aukey dongle gekocht. Tot nu toe aardig tevreden, hdmi werkt ok en usb sticks werken ook. Opladen van de laptop idem. Voelt wel aan als goedkoop stukje plastic, maar werkt prima met mijn MBP NTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Iemand deze gekocht?

https://www.amazon.de/Bqe...pell&keywords=beqeel&th=1

Lijkt mij een mooie hub, inclusief Ethernet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
M55 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
Iemand deze gekocht?

https://www.amazon.de/Bqe...pell&keywords=beqeel&th=1

Lijkt mij een mooie hub, inclusief Ethernet :)
Iemand in het 12' macbook topic had er een geloof ik. Ergens op de laatste paar pagina;s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

jwtje schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:21:
[...]

Iemand in het 12' macbook topic had er een geloof ik. Ergens op de laatste paar pagina;s :P
Ik krijg hem binnenkort binnen hoop ik, maar eerst maar even de macbook afwachten a.s. woensdag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Wel prima inderdaad, al vind ik 85 wel flink aan de prijs.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas weet 99,9% niet hoe ze dat moeten meten en gebruiken ze compleet verkeerde data. Meesten zetten hun Mac aan, gaan met iets bezig en kijken dan naar wat macOS aangeeft. Dat is de meest onnauwkeurige manier die er maar bestaat. Als je net in de 5 minuten daarvoor wat zwaarder werk hebt gedaan dan wordt dat meegenomen in de berekening met als gevolg dat ie ineens een hele lage schatting geeft. Daarbij is schatten nu ook steeds moeilijker aan het worden omdat veel chips qua performance opschalen obv het gebruik. Heel mooi voor energiegebruik maar het maakt een voorspelling wel complexer.

Als je echt wil weten wat de accuduur is, let dan op de posts waarin mensen het met een andere applicatie (een battery logger) meten of wanneer ze dit middels een stopwatch doen.

Bovenstaand fenomeen zie je bij iedere release van een nieuwe Apple notebook. Wat echter bij deze release nieuw is, is het aantal mensen dat na een SMC reset claimt betere accuduur te hebben (een claim die natuurlijk alleen opgaat indien er correct gemeten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Deze sprak mij overigens wel aan; https://www.amazon.de/gp/...ef=mp_s_a_1_5?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1479769029&sr=8-5&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=satechi+usb+c&dpPl=1&dpID=418JCTuzTnL&ref=plSrch

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Dat is het model dat ik ook heb aangeschaft. Werkt prima, en formaat en design bevallen ook goed.
Heb even moeten zoeken voor een NL winkel, maar uiteindelijk gekocht bij kloegcom, ook voor 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ah top. En daar zit ook een kabeltje bij? Want ik wil eigenlijk geen metaal/plastic tegen m'n MacBook aan klikken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Je hebt dat korte stukje dat er aan vast zit, verder geen losse kabel.
Check anders even het filmpje/de review van 9to5mac: https://9to5mac.com/2016/...apter-review-macbook-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildebeast
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 11:32
Dat is de precies dezelfde als deze..

https://www.hypershop.com...-hub-with-4k-hdmi-support

maar dan heet ie hyperdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Heeft iemand nog iets op te merken over het volgende?
https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A36L7C4LDBKLF8
https://www.amazon.de/gp/...&psc=1&smid=AP087GSGD7Y0R

Samen 35 euro, dan heb ik toch 3x usb met ethernet en hdmi. Tegelijk gebruik ik bijna nooit ethernet en hdmi, op mijn eigen bureau hooguit soms maar daar is het wifi dikke prima en bij downloaden vind ik twee dongels ook even niet heel erg. Geen flauw idee of de hdmi dongle ook echt 4k 60hz is maar daar is maar een manier om achter te komen!
Als student lijkt me dit een prima oplossing, een duurde alles in een oplossing vind ik eigenlijk zonde als dit ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 09-05 15:31
Iemand ervaring met bqeel usb-c hubs? Lijkt alles te doen voor een schappelijke prijs.

https://www.amazon.de/Bqe..._product_top?ie=UTF8&th=1

edit: dit is usb-c maar geen thunderbolt, wat niet zal werken denk ik?
Besteld, en nu maar eens zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Nindustries op 22-11-2016 11:52 ]

~ beware of misinformation.

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste