Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 17:45
fsfikke schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:53:
[...]

Ik heb anders nergens last van met m'n rMBP van 2012. Die SSD is toch wel heel intensief belast de afgelopen jaren. Ik ken de theorie van het slijten, maar in de praktijk heeft volgens mij nog nooit iemand dat gemerkt :p
Dat merk je als je SSD ineens morsdood is (die dingen hebben helaas de neiging om ineens helemaal niet meer te werken als ze echt versleten zijn). Als je een SSD normaal gebruikt zal je dit niet snel meemaken, maar als je deze als swap gaat gebruiken dan wordt e.e.a. toch wel heel veel intenser. Zeker de MLC, TLC en TLC 3D SSD's zijn zeker niet slijtvast.

Iemand die 16Gb nodig heeft weet dat meestal wel (draai eens een flinke magento met xdebug bijvoorbeeld....), maar hebben ze in de nieuwe MBP's een limiet van 16Gb???!! De CPU doet max 64Gb volgens Intel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

base_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:00:
[...]

Iemand die 16Gb nodig heeft weet dat meestal wel (draai eens een flinke magento met xdebug bijvoorbeeld....), maar hebben ze in de nieuwe MBP's een limiet van 16Gb???!! De CPU doet max 64Gb volgens Intel...
Apple gebruikt een energiezuinige versie van de CPU/chipset(?) die maar tot 16GB gaat. Ik heb begrepen dat er snel een versie uitkomt die tot 32Gb gaat, dus de kans is erg groot dat de volgende versie van de MBP wel tot 32GB gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:00:
[...]

Wat is je punt??? Het is nu al 100x gezegd dat de Skylake chipset maar tot 16GB energiezuinig geheugen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
laat maar ik zie het al: ze hebben alles gesoldeerd, er er zijn dus geen geheugensloten. http://www.everymac.com/s...play-touch-bar-specs.html
Huidige generaties Intel processoren doen overigens zelf geheugenbus/beheer (I7-6920HQ kan gewoon 64Gb aan, bij voorkeur DDR4 en niet LPDDR3 of DDR3L).
Geen ethernet aansluiting vind ik persoonlijk overigens ook niet erg professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
base_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 00:49:
laat maar ik zie het al: ze hebben alles gesoldeerd, er er zijn dus geen geheugensloten. http://www.everymac.com/s...play-touch-bar-specs.html
Huidige generaties Intel processoren doen overigens zelf geheugenbus/beheer (I7-6920HQ kan gewoon 64Gb aan, bij voorkeur DDR4 en niet LPDDR3 of DDR3L).
Geen ethernet aansluiting vind ik persoonlijk overigens ook niet erg professioneel.
Ben je nou blind of wil je gewoon niet lezen dat Intel voor de CPU serie geen 32GB+ mogelijk maakt?!

https://www.reddit.com/r/...me_with_ddr4_or/?sort=top

[ Voor 6% gewijzigd door johnkeates op 15-11-2016 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Daar staat iets anders: Intel ondersteunt geen LPDDR4 en zo te zien is er geen LPDDR3 met genoeg dichtheid (64Gbit/package?). De keuze om er LPDDR3 in te solderen is toch echt een keuze van Apple en niet Intel. Andere fabrikanten stoppen er gewoon DDR4 in een socket in (edit: met diezelfde processor tot 64GB dus).

[ Voor 7% gewijzigd door base_ op 15-11-2016 01:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

swv

Prima en hartstikke gezellig als - kijkende naar jouw postgeschiedenis - tweakers uit andere forumhoeken langskomen voor een babbeltje, maar zeg dan tenminste wat nuttigs ;) Die trend van ethernetloze MacBooks is bij Apple al 4,5 jaar geleden ingezet bij de Pro's, en bijna 9 jaar geleden bij de Air. Dus niks nieuws onder de zon. Hetzelfde geldt voor het feit dat zo'n beetje alle hardware al tig jaar is vastgelijmd en gesoldeerd. De MacBooks scoren niet voor niets een 1 of 2 bij iFixit wat reparatiemogelijkheden betreft. En wat betreft de CPU icm RAM is zoals gezegd onjuist en zelfs ook al eerder besproken/verduidelijkt/ontkracht hier ;)

Onder het mom van elkaar helpen: Wat probeer je precies te zeggen :p? Want het valt mij op dat je een soort van verbaasd overkomt. Heb je interesse in deze nieuwe 2016 Pro's ofzo? Kunnen we jou van wat informatie voorzien? Het maakt dit topic dan wat makkelijker om te volgen namelijk voor geinteresseerden in deze nieuwe Pro's zonder met onjuiste informatie geconfronteerd te worden. Wat an sich niet erg is, maar jouw post komt over alsof je totaal niet op de hoogte bent van wat Apple al jaren aan het doen is, maar dat je wel even hier - oneerbiedig gezegd - een mening met overbodige of onjuiste informatie neerkwakt. Niks persoonlijks en ik twijfel niet aan jouw kennis, maar MacBook =/= Windows laptop. Maw bij Apple is niks vanzelfsprekend :) En velen gebruikers vinden dat prima.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel interessant om te kijken wat het 2017 model kan brengen, maar ik denk dat wij allemaal hier staan te springen om de eerste (ontopic) ervaringen met het 13" en 15" TB 2016 model. Daar moeten we het immers voorlopig nog mee uitzingen.
base_ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 01:36:
De keuze om er LPDDR3 in te solderen is toch echt een keuze van Apple en niet Intel. Andere fabrikanten stoppen er gewoon DDR4 in een socket in (edit: met diezelfde processor tot 64GB dus).
Ja dat klopt en volgens Apple heeft de keuze voor het zuinigere LPDDR3 te maken met het - je verwacht het niet - energieverbruik. Apple gaat voor de best mogelijke ervaring, en voor velen is dat heel lang zonder stopcontact kunnen. Op een laptop lever je altijd in op performance. Als je op zoek bent naar performance dan moet je sowieso over op een desktop. Dan hoef je geen compromissen te doen op dat punt. Het is wat dat betreft jammer dat de Mac Mini en Mac Pro zo weinig aandacht krijgen van Apple om mijn punt kracht bij te zetten, want nu heb je als Applegebruiker voornamelijk de keuze uit een MacBook of iMac (wat mij betreft een laptop op een standaard) wil je up to date hardware. Zal er ook wel mee te maken hebben dat een desktop omgeving in huishoudens niet meer zo vanzelfsprekend is als vroeger. Maar door de focus op consumenten staan de professionals een beetje in de kou. Dus de discussie om meer pk's in de MacBook Pro's kan ik wel begrijpen. Daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Wat ik mij alleen nu afvraag op basis van de gpu benchmarks.. De 455 ligt in lijn met de 390 van vorig jaar.

Is de 450 dan helemaal ruk? Of anders gezegd: des te meer reden om op de 460 te wachten?

Mn bestelling met 450 komt waarschijnlijk deze week binnen, terwijl m'n 460 bestelling pas eind december komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Ik zie trouwens op de spreadsheet meerdere mensen staan met hun bestelling bij Amac komt het omdat jullie het net als ik bij Slim.nl hebben besteld? Het scheelt nogal wat namelijk met studentenkorting betaal je 1880 voor de basis rMBP/TB, terwijl ik bij slim hier 1820 euro voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Over welke versie heb je 't dan? Als ik via de edu shop bestel kom ik uit op 1782 voor een 13" nonTB 512GB.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Vilscon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 07:07:
Wat ik mij alleen nu afvraag op basis van de gpu benchmarks.. De 455 ligt in lijn met de 390 van vorig jaar.

Is de 450 dan helemaal ruk? Of anders gezegd: des te meer reden om op de 460 te wachten?

Mn bestelling met 450 komt waarschijnlijk deze week binnen, terwijl m'n 460 bestelling pas eind december komt...
Ik vind de 450 juist mooie resultaten halen.
Afbeeldingslocatie: http://images.techhive.com/images/article/2016/11/macbook_pro_review_cinebench_opengl-100693232-large.jpg
bron: http://www.macworld.com/a...n-a-really-great-mac.html

De 450 presteert meer dan 14,5% beter dan de high end M370X van vorig jaar. Voor mijn gebruik is de 450 dus meer dan voldoende.

AMD heeft echt wel goede grafische chips geleverd deze update. Zeker met de beperking van 35W TDP.

Edit: Een gebruiker op Macrumors heeft resultaten gepost van de Radeon 460 voor Cinebench OpenGL: 85.44fps in Cinebench R15 OpenGL. De 460 presteert in die test 20% beter dan de 450.

[ Voor 8% gewijzigd door NiVanc op 15-11-2016 10:16 ]

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
2012 wil zijn klacht terug :P

Ethernet anno 2016 doe je als volgt. Je komt bij je bureau en daar ligt een hub. Die hang je aan je MacBook. En voilà, nu heb je ethernet, speakers, een fatsoenlijk keyboard, een muis, een printer, TimeMachine en een charge cable voor je iPhone.

En als het een USB-C hub is, dan hangt daar meteen ook je monitor en je charger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
sww89 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 02:09:
Die trend van ethernetloze MacBooks is bij Apple al 4,5 jaar geleden ingezet bij de Pro's
Ik ging er ook serieus op in, maar volgens mij zit hij te trollen.
Ja dat klopt en volgens Apple heeft de keuze voor het zuinigere LPDDR3 te maken met het - je verwacht het niet - energieverbruik.
Ik hield het niet voor mogelijk, maar op Macrumors gaf iemand aan dat z'n zoon een nieuwe 13" Macbook Escape had gekocht, en niet eens de moeite nam om z'n charger mee te nemen naar het werk O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
cerberusss schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:38:
[...]

Ik ging er ook serieus op in, maar volgens mij zit hij te trollen.

[...]

Ik hield het niet voor mogelijk, maar op Macrumors gaf iemand aan dat z'n zoon een nieuwe 13" Macbook Escape had gekocht, en niet eens de moeite nam om z'n charger mee te nemen naar het werk O_o
Ik neem al sinds jaar en dag geen moeite meer om men oplader mee te nemen naar het werk. Op het werk heb ik er ook 1 namelijk 8)7 maar moet wel eerlijk zeggen met men mbp 15 uit 2015 doe ik ook makkelijk 1 dag (scherm helderheid niet te hoog en ik doe op het werk geen super intensieve dingen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:42:
Ik neem al sinds jaar en dag geen moeite meer om men oplader mee te nemen naar het werk. Op het werk heb ik er ook 1 namelijk
Dat is nog het allerhandigst. Ik dump er gewoon hier en daar eentje (bij ouders, klant, kantoor, thuis). En dat wordt alleen nog maar beter, want met USB-C heb je veel meer keuze. Helaas ook crappy chargers te koop, maar de besten hoeven niet duur te zijn. Ik heb pas deze besteld, die krijgt toppunten van Benson Leung/Nathan K.:

https://www.amazon.de/iVoler-Ladegerät-Delivery-Macbook-Chromebook/dp/B01EUN7JME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
cerberusss schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:58:
[...]

Dat is nog het allerhandigst. Ik dump er gewoon hier en daar eentje (bij ouders, klant, kantoor, thuis). En dat wordt alleen nog maar beter, want met USB-C heb je veel meer keuze. Helaas ook crappy chargers te koop, maar de besten hoeven niet duur te zijn. Ik heb pas deze besteld, die krijgt toppunten van Benson Leung/Nathan K.:

https://www.amazon.de/iVoler-Ladegerät-Delivery-Macbook-Chromebook/dp/B01EUN7JME
Mooi ding! Echter max 60w de mbp die ik op het oog heb is 87w ben benieuwd of dat werk en geen problemen geeft of je accu sloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Pfoei ik zit erg te twijfelen tussen twee 13" met of zonder TB. Als ik zo de geekbench scores zie lijkt er weinig verschil tussen de twee...
Touchbar lijkt me toch een hele dure gimmick zo (voor mij dan), de cpu maakt ook niet echt het verschil, of zie ik nog iets over het hoofd? (2 poorten snellere wifi daargelaten)

Wil de laptop vooral zakelijk gebruiken en eventueel wat fotobewerking, geen spannende dingen dus. Wil wel graag een macbook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 15:53
Geekbench 2ghz en 2.4ghz schelen elkaar inderdaad niet veel. Videokaart is ook wel stukje beter vergeet dat niet. En mogelijk zal het snellere ram ook nog wel effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Swaag schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:15:
Pfoei ik zit erg te twijfelen tussen twee 13" met of zonder TB. Als ik zo de geekbench scores zie lijkt er weinig verschil tussen de twee...
Touchbar lijkt me toch een hele dure gimmick zo (voor mij dan), de cpu maakt ook niet echt het verschil, of zie ik nog iets over het hoofd? (2 poorten snellere wifi daargelaten)

Wil de laptop vooral zakelijk gebruiken en eventueel wat fotobewerking, geen spannende dingen dus. Wil wel graag een macbook ;-)
Vandaag is de touchbar geen must maar wel een (leuke en nuttige) toevoeging aan de MacBook Pro. Enkele apps maken al goed gebruik van de touchbar, voor anderen is het nog zoeken. Het is nu de vraag wat app ontwikkelaars er precies mee gaan doen. Ik denk dat de touchbar alleen maar nuttiger zal worden als meer ontwikkelaars er mee aan de slag gaan.

Vraag is ook hoelang je de MacBook wilt gebruiken. Als je van plan bent hem slechts een tweetal jaar te gebruiken, is het model zonder touchbar zeker een goede keuze. Na 2 jaar kan je dan alsnog kiezen om voor een touchbar model te gaan. Indien je echter ettelijke jaren met de MacBook wil doen, zit je natuurlijk al die jaren zonder touchbar.

M.a.w. die meerprijs voor de touchbar is een stuk een risico-investering. Als de touchbar aanslaat, zal de tweedehands-waarde een stuk hoger liggen. Flopt de touchbar, dan is het verloren geld....

Aan jou de keuze :)

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
mdoos schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:20:
Geekbench 2ghz en 2.4ghz schelen elkaar inderdaad niet veel. Videokaart is ook wel stukje beter vergeet dat niet. En mogelijk zal het snellere ram ook nog wel effect hebben.
Daar baal ik echt van, die CPU kan me gestolen worden maar ik vind een potje Counter Strike of andere Steam Mac games af en toe wel erg leuk. In sommige benchmarks is die 550 echt wel een stukje sneller wat voor mij het prijsverschil wel verantwoord denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:01:
[...]

Mooi ding! Echter max 60w de mbp die ik op het oog heb is 87w ben benieuwd of dat werk en geen problemen geeft of je accu sloopt
Als Benson hem goedkeurt zit het denk ik wel goed. Als je hem op je 15" MBP gebruikt zal die denk ik alleen wat langzamer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaag
NiVanc schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:22:
[...]

Vandaag is de touchbar geen must maar wel een (leuke en nuttige) toevoeging aan de MacBook Pro. Enkele apps maken al goed gebruik van de touchbar, voor anderen is het nog zoeken. Het is nu de vraag wat app ontwikkelaars er precies mee gaan doen. Ik denk dat de touchbar alleen maar nuttiger zal worden als meer ontwikkelaars er mee aan de slag gaan.

Vraag is ook hoelang je de MacBook wilt gebruiken. Als je van plan bent hem slechts een tweetal jaar te gebruiken, is het model zonder touchbar zeker een goede keuze. Na 2 jaar kan je dan alsnog kiezen om voor een touchbar model te gaan. Indien je echter ettelijke jaren met de MacBook wil doen, zit je natuurlijk al die jaren zonder touchbar.

M.a.w. die meerprijs voor de touchbar is een stuk een risico-investering. Als de touchbar aanslaat, zal de tweedehands-waarde een stuk hoger liggen. Flopt de touchbar, dan is het verloren geld....

Aan jou de keuze :)
Ah ja duidelijk, nou wil hem wel minimaal jaar of 4 gebruiken, dus dat is wel iets om mee te nemen inderdaad.
Zal me nog eens beraden :-)

[ Voor 79% gewijzigd door Swaag op 15-11-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 15:53
Kan je beste non touch bar. + 16gb ram nemen. 8GB ram ga je over 4jaar echt mee in de knoei zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mdoos schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:31:
8GB ram ga je over 4jaar echt mee in de knoei zitten.
grappig, ik las dit soort berichten ook in 2012/2013. 4Gb RAM ga je echt niet redden over 3 a 4 jaar (dus 2016 nu). Ik ken legio mensen die het prima redden met een Macbook met nog 4Gb RAM nu in 2016.

Ik denk dat dat RAM geheugen verhaal echt sterk afhankelijk is van de gebruiker en niet zozeer tijdsgebonden. Weet je hoeveel mensen een Macbook gebruiken voor slechts webbrowsing, beetje tekstverwerking, filmpjes kijken en simpele foto bewerking?
Die mensen gaan het echt wel redden komende 3 a 4 jaar met 8Gb RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaag
Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:37:
[...]

grappig, ik las dit soort berichten ook in 2012/2013. 4Gb RAM ga je echt niet redden over 3 a 4 jaar (dus 2016 nu). Ik ken legio mensen die het prima redden met een Macbook met nog 4Gb RAM nu in 2016.

Ik denk dat dat RAM geheugen verhaal echt sterk afhankelijk is van de gebruiker en niet zozeer tijdsgebonden. Weet je hoeveel mensen een Macbook gebruiken voor slechts webbrowsing, beetje tekstverwerking, filmpjes kijken en simpele foto bewerking?
Die mensen gaan het echt wel redden komende 3 a 4 jaar met 8Gb RAM
misschien ben ik wel zo'n mens inderdaad haha :9
Grote dingen (video bewerken, gaming) doe ik meestal op mijn pc. hoop daar ooit nog eens een imac van te maken :+

Zijn er hier al tweakers in het bezit van een TB model?

[ Voor 3% gewijzigd door Swaag op 15-11-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
Helaas zijn er nog geen TB models geleverd aan heel Europa. Alleen Amerikanen en Canadezen hebben hem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Hoewel ik mijn MBP (15 inch, duurste default model maar dan met 1 TB SDF) op de 28e (dag na de keynote) heb besteld en betaalt met een levertijd van 4-5 weken, staat hij nu op verwachte leverdatum 20-29 december :?.

Echt superraar, geen idee waarom maar dat is 4-5 weken vanaf nu ipv vanaf 28 oktober :s.

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:01:
[...]

De originele MacBook voeding van 89W is er op berekend dat je twee devices met 15W laadt vanaf de laptop z'n USB-C poorten. Dus een 60W voeding lijkt me geen probleem als je dat niet doet.

Hij zal zeker niet je accu slopen, hij is getest door een Google engineer en krijgt best een aardige rating:
https://docs.google.com/s...iY2kgBJUu29f_TX8/pubhtml#

Er zijn nog betere, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
XiN-eViL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:02:
Hoewel ik mijn MBP (15 inch, duurste default model maar dan met 1 TB SDF) op de 28e (dag na de keynote) heb besteld en betaalt met een levertijd van 4-5 weken, staat hij nu op verwachte leverdatum 20-29 december :?.

Echt superraar, geen idee waarom maar dat is 4-5 weken vanaf nu ipv vanaf 28 oktober :s.

Meer mensen die dit hebben?
Lijkt me heel vreemd, ik heb namelijk drie dagen later besteld (wel andere configuratie maar ook 15") en ik sta op 5-9 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
The Unbelievabl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:22:
[...]

Lijkt me heel vreemd, ik heb namelijk drie dagen later besteld (wel andere configuratie maar ook 15") en ik sta op 5-9 december.
Sterker nog. Ik heb een 15" 512GB 460 gpu besteld afgelopen zondag en deze staat gepland op 19-28 december.

Mijn 450 GPU komt tussen 16-23 november - maar kan nog echt niet kiezen. 450 is denk ik genoeg, 460 is meer future-proofing. Dus mocht ik die 450 weg doen, dan zit ik 3 weken zonder Touchbar model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik vind het ook heel raar, maar het staat er echt :(. Hoop dat het een foutje is ofzo en dat ie toch nog eerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

XiN-eViL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:42:
Ik vind het ook heel raar, maar het staat er echt :(. Hoop dat het een foutje is ofzo en dat ie toch nog eerder komt.
Bellen is geen optie?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Ik ben op zoek naar een website/mogelijkheid waar ik de benchmarks van mijn huidige MacBook Pro 13 inch mid 2012 (non retina) kan vergelijken met de laatste MacBook Pro 13 inch 2016 en dan vooral de videokaarten Intel HD Graphics 4000 en de nieuwe Intel Iris Graphics 550, maar ook de processor e.d. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Zien jullie in volgende combinatie graten? Zou mijn MBP2016 moeten kunnen leveren met: DVI display, Gigabit ethernet, 2x USB3, charging.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s8EcaVxg.png

[ Voor 11% gewijzigd door Nindustries op 15-11-2016 13:22 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

M'n baas heeft hem op zijn account besteld, dus ik moet hem even overhalen dat hij gaat bellen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb hier de HD4000 gevonden rond de 6565 voor geekbench 4 (openCL)

De nieuwe met HD 550 doet dan iets van 29.000

En de Radeon Pro 460 58496

(en de 1080-Titan 178.000)

[ Voor 26% gewijzigd door Delerium op 15-11-2016 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
Dat is een telefoonlader, geen laptoplader :D

Je moet toch wel minstens 45W leveren, en dan doet hij er waarschijnlijk al superlang over om te laden.

Kun je niet gewoon de bijgeleverde MacBook lader er aan hangen? Of wil je een extra lader?

[ Voor 13% gewijzigd door cerberusss op 15-11-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
cerberusss schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:24:
[...]

Dat is een telefoonlader, geen laptoplader :D

Je moet toch wel minstens 45W leveren, en dan doet hij er waarschijnlijk al superlang over om te laden.

Kun je niet gewoon de bijgeleverde MacBook lader er aan hangen? Of wil je een extra lader?
Woeps. :o Next try;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wzov1d8.png

edit: blijkbaar veel slechte reviews over kwaliteit over de Minix Neo C, dus toch iets anders :F

[ Voor 10% gewijzigd door Nindustries op 15-11-2016 13:37 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Snap niet goed dat Apple zijn products dit jaar zo slecht in stock heeft voor de kerstperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wellicht nog niet bekend bij sommige hier, net even navraag gedaan bij Apple Nederland:

Producten (Apple offline/online Stores) die zijn aangeschaft in de periode van 10 november 2016 t/m 25 december 2016 mogen tot 08 januari 2017 worden geretouneerd (in USA en andere landen ook zo) ivm de komende Feestdagen. Dus in deze periode niet de wettelijke 14 dagen zichtstermijn, maar veel ruimer!!

Zeer mooie regeling van Apple, imho.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 15-11-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Vaag merk, waarvan niemand een idee heeft of het aan de specs voldoet. Doe jezelf en je dure MacBook een plezier, en neem een voeding die aan de standaarden voldoet. Kies er eentje uit deze lijst: https://docs.google.com/s...iY2kgBJUu29f_TX8/pubhtml#
(klik op tabblad chargers)

Dus redelijke chargers zijn:
https://www.amazon.de/Inn...-Anschluss/dp/B019LS6XPW/
https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Ladegerät-Delivery-Technologie/dp/B01C847NUK/
https://www.amazon.de/iVoler-Ladegerät-Delivery-Macbook-Chromebook/dp/B01EUN7JME/

Bij die laatste twee moet je een laadkabel er bij kopen die ook dat wattage aan kan. De laadkabel van Apple is niet duur en goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:43:
wellicht nog niet bekend bij sommige hier, net even navraag gedaan bij Apple Nederland:

Producten (Apple offline/online Stores) die zijn aangeschaft in de periode van 10 november 2016 t/m 25 december 2016 mogen tot 08 januari 2017 worden geretouneerd (in USA en andere landen ook zo) ivm de komende Feestdagen. Dus in deze periode niet de wettelijke 14 dagen zichtstermijn, maar veel ruimer!!

Zeer mooie regeling van Apple, imho.
Dat ligt er maar helemaal aan wanneer mijn MacBook binnen komt ... misschien rekken ze het wel tot 8 januari 2017 ;-)

ff serieus: zou fijn zijn als hij ineens op "verzonden" springt....ipv alleen maar "bestelling wordt verwerkt" zodat ik hem toch deze week nog heb. Maar zeker een mooie regeling van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
smoken schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:18:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan wanneer mijn MacBook binnen komt ... misschien rekken ze het wel tot 8 januari 2017 ;-)

ff serieus: zou fijn zijn als hij ineens op "verzonden" springt....ipv alleen maar "bestelling wordt verwerkt" zodat ik hem toch deze week nog heb. Maar zeker een mooie regeling van Apple!
let wel: het betreft producten die zijn aangeschaft (cq. besteld) VANAF 10 november.

EDIT: het lijkt me eigenlijk zeer sterk dat ze de mensen die een pre-order (meeste hebben uiteraard eind oktober al pre-order geplaatst) op de nieuwe MBP niet meenemen in dit speciale retourbeleid . Indien wel, zeer slechte zaak voor je loyale klanten

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 15-11-2016 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Misschien leuk om te delen:
Een aantal statistieken uit onze GoT order status excel:

- 90,9% gaat voor spacegray, 9,1% voor silver.
- 30,3% kiest voor 13", 69,7% voor 15"
- 39,4% kiest voor 256GB, 54,5% voor 512GB, 6,1% voor 1TB.
- 64,5% kiest voor EU toetsenbord, 22,6% voor US, 12,9% voor NL.
- 81,8% kiest voor 16GB, 18,2% voor 8GB.
- 6,1% kiest voor non-TB, 93,9% kiest voor TB.
- 18,2% kiest voor Default grafische kaart, 3% voor Iris 540, 15,2% voor Iris 550, 15,2% voor Radeon 450, 6,1% voor Radeon 455, 42,4% voor Radeon 460.

Yes, verveelde me even op werk ;)

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
De configuratie die de meeste Tweakers dus namen is:
  • 15.6" Spacegray, 512GB SSD, 16GB RAM, Radeon 460
Prijs: €3179

Tweakers hebben dure smaak!

[ Voor 49% gewijzigd door Balance op 15-11-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Balance schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:16:
[...]

Je vergeet nog wat €€€ voor de aanschaf voor dongles/docks/adapters.

Zeg maar grofweg €3300 en je bent klaar!

Koopie 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Balance schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:16:
[...]

Laat dat nou net mijn configuratie zijn, gelukkig is er nog studentenkorting zodat ik voor het geheel inclusief dongles 2900 kwijt ben

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
Op een apparaat waar ik iedere dag op werk of in ieder gebruik van maak vind ik het niet heel erg als het wat meer kost als ik dan geen zorgen heb zoals ik met meerdere windows laptops heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
marineII7 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:22:
Op een apparaat waar ik iedere dag op werk of in ieder gebruik van maak vind ik het niet heel erg als het wat meer kost als ik dan geen zorgen heb zoals ik met meerdere windows laptops heb gehad
geen zorgen heb?

Je nieuwe Mac zal echt niet 100% probleemloos zijn, als je dat denkt, ook niet als je daar €3000 voor afrekent...sorry to burst your bubble! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:28:
[...]

geen zorgen heb?

Je nieuwe Mac zal echt niet 100% probleemloos zijn, als je dat denkt, ook niet als je daar €3000 voor afrekent...sorry to burst your bubble! ;)
Dat klopt, misschien moet ik over 4 jaar weer eens naar de Apple store om gratis een nieuw scherm te krijgen. Dat kan je wel zonder zorgen noemen, als er iets is zal het (uiteindelijk) netjes opgelost worden.

Wel apart dat iedereen in love lijkt met de space-gray versie :D Is daar een specifieke reden voor? Ik begreep dat die juist wat gevoeliger zijn voor schade.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 15-11-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:30:
[...]

Dat klopt, misschien moet ik over 4 jaar weer eens naar de Apple store om gratis een nieuw scherm te krijgen. Dat kan je wel zonder zorgen noemen, als er iets is zal het (uiteindelijk) netjes opgelost worden.
Jup, dat is de top notch service van Apple! (Zelf ook mogen meemaken, zelfs buiten garantie).

Ik doelde in mijn vorige post aan hem meer op macOS, dus software matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:33:
[...]

Jup, dat is de top notch service van Apple! (Zelf ook mogen meemaken, zelfs buiten garantie).

Ik doelde in mijn vorige post aan hem meer op macOS, dus software matig
Mwa dat de software matig is zou ik niet zeggen ;) Maar ja er zullen genoeg bugs in zitten, ook zal het nog even duren voordat de touch-bar echt uitontwikkeld is.

Maar aangezien de komende jaren hardwarematig weinig grote dingen gaan gebeuren is het een mooi moment om te upgraden :) Ik heb bij de launch van de eerste retina MacBook ook meteen eentje besteld, nog geen spijt van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:36:
[...]

Mwa dat de software matig is zou ik niet zeggen ;) Maar ja er zullen genoeg bugs in zitten, ook zal het nog even duren voordat de touch-bar echt uitontwikkeld is.

Maar aangezien de komende jaren hardwarematig weinig grote dingen gaan gebeuren is het een mooi moment om te upgraden :) Ik heb bij de launch van de eerste retina MacBook ook meteen eentje besteld, nog geen spijt van gehad :)
Haha my bad! Ik bedoelde software-matig, niet dat de software an sich matig is 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:20:
[...]

let wel: het betreft producten die zijn aangeschaft (cq. besteld) VANAF 10 november.

EDIT: het lijkt me eigenlijk zeer sterk dat ze de mensen die een pre-order (meeste hebben uiteraard eind oktober al pre-order geplaatst) op de nieuwe MBP niet meenemen in dit speciale retourbeleid . Indien wel, zeer slechte zaak voor je loyale klanten
Ik heb vanochtend gebeld met Apple en mevrouw 'after sales' vertelde mij nadrukkelijk dat deze regeling uitsluitend producten betreft die zijn aangeschaft vanaf 10 november. Dus alle pre-orders die vóór 10 november zijn besteld, ongeacht of jouw Macbook pas over 3 weken wordt geleverd, hebben nog altijd de 14-dagen retour-periode.

Mocht jij iets anders voor elkaar krijgen, dan natuurlijk heel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marineII7
Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:28:
[...]

geen zorgen heb?

Ik heb peperdure Surface pro's gehad, leuke apparaten als ze werken. Ze hebben vaker bij Microsot gelegen voor reparatie :+ Met me macbook ngo nooit zulke problemen gehad, maar wie weet ben ik een pechgeval.

Ik heb de mijne ruimtegrijs besteld om eens wat anders te hebben dan de zilvere, en het matched met me Iphone :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Net even met de nieuwe 13" MBP gespeeld. Maar jeetje, het geluid van het toetsenbord! vreselijk. Wat een lawaai. Ik typ voor mijn werk best een hoop maar van dat geluid ga ik knettergek worden. Klinkt soms alsof je op een mechanisch toetsenbord werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mufana schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:04:
Net even met de nieuwe 13" MBP gespeeld. Maar jeetje, het geluid van het toetsenbord! vreselijk. Wat een lawaai. Ik typ voor mijn werk best een hoop maar van dat geluid ga ik knettergek worden. Klinkt soms alsof je op een mechanisch toetsenbord werkt.
Mijn ervaring met de 12" is dat het vooral een kwestie van wennen is. Je hoeft niet meer zo hard op de toetsen te rammen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

swv

Tjoekie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:12:
[...]

Mijn ervaring met de 12" is dat het vooral een kwestie van wennen is. Je hoeft niet meer zo hard op de toetsen te rammen... ;)
Dat dacht ik dus ook en dat zou ik ook zo gezegd hebben vanuit eigen ervaring, maar dat kan met het 2.0 toetsenbord in deze Pro's anders zijn natuurlijk. En dan kan er toch sprake zijn van een serieuze ontwerpfout. Kijk ik kan hele verhalen schrijven over dat je kan wennen aan het butterfly mechanisme en dat het zo slecht nog niet typt, maar als het toetsenbord herrie maakt dan is dat gewoon niet meer goed te praten en toch wel een misser. Apple had gewoon het Magic Keyboard een op een over moeten zetten in de Pro's. Ik heb de voorganger ook nog welke ik altijd fijn vond typen (beter zelfs dan van de oudere MacBooks), maar werd zat van het batterijen verwisselen. En het Magic Keyboard die ik nu voor mijn neus heb typt nu echt zalig vind ik en zonder storend geluid.

[ Voor 18% gewijzigd door swv op 15-11-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:18:
Je vergeet nog wat €€€ voor de aanschaf voor dongles/docks/adapters.
Hoe kom je aan 120 euro aan dongles? Oprechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
cerberusss schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:16:
[...]

Hoe kom je aan 120 euro aan dongles? Oprechte vraag.
ik nam maar 'n willekeurig bedrag... ik denk dat een echte Pro die van alles wil kunnen aansluiten op deze nieuwe MBP, een dock zal gebruiken en/of diverse dongles/adapters

€120 had dus net zo goed €99 kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nindustries schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:20:
Zien jullie in volgende combinatie graten? Zou mijn MBP2016 moeten kunnen leveren met: DVI display, Gigabit ethernet, 2x USB3, charging.
Kun je niet ipv een losse voeding en dat Minix dockje een full size dock van bijv. Caldigit of OWC nemen? Dan heb je daar ook al een voeding bij in zitten (kijk dan wel even of dat voldoende is om de MBP op te laden).
fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:30:
Wel apart dat iedereen in love lijkt met de space-gray versie :D Is daar een specifieke reden voor? Ik begreep dat die juist wat gevoeliger zijn voor schade.
Het is de standaard optie. Als je de oude kleur wil moet je daar dus expliciet voor kiezen. Space gray is dan wel weer een hele mooie luxe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 15 inch MBPr heeft blijkbaar een vast gesoldeerde ssd: http://www.macrumors.com/...ch-bar-non-removable-ssd/

Dat de geheugenchips op het logic board gesoldeerd zitten vind ik nog wel verdedigbaar, het scheelt ruimte en ram gaat toch niet kapot. Maar een ssd die onvervangbaar is anders dan door het hele logic board te vervangen (waar Apple ongetwijfeld weer een of ander belachelijk bedrag voor zal rekenen om je als koper tweedubbel te naaien) gaat me wel erg ver.

Er is dus ook definitief geen enkele optie meer om de opslagcapaciteit gaandeweg te upgraden, niet via een sd-kaartje en niet via een originele dan wel third party replacement ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nu bijna 2 weken mijn 13'' non-TouchBar MBP in bezit, wat betreft batterij...ben zeer tevreden hierover. Ik haal vrijwel elke keer een standby-tijd van tussen de 10 en 11 uur.

Dit met zeer veel webbrowsing, fillmpjes kijken oa YouTube, wat tekstverwerking, zo nu en dan eens wat foto's zeer amateuristisch bewerken, muziek via Spotify en Sonos, af en toe downloaden uit nieuwsgroepen.

Helaas nog na bijna 2 weken flink wennen aan de flinke herrie die het toetsenbord produceert (ook bij 'gentle' indrukken van de toetsen)

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 15-11-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Femme schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:43:
De 15 inch MBPr heeft blijkbaar een vast gesoldeerde ssd: http://www.macrumors.com/...ch-bar-non-removable-ssd/

Dat de geheugenchips op het logic board gesoldeerd zitten vind ik nog wel verdedigbaar, het scheelt ruimte en ram gaat toch niet kapot. Maar een ssd die onvervangbaar is anders dan door het hele logic board te vervangen (waar Apple ongetwijfeld weer een of ander belachelijk bedrag voor zal rekenen om je als koper tweedubbel te naaien) gaat me wel erg ver.

Er is dus ook definitief geen enkele optie meer om de opslagcapaciteit gaandeweg te upgraden, niet via een sd-kaartje en niet via een originele dan wel third party replacement ssd.
Dus de 15 en 13 inch met Toucbar hebben zoals de 12" macbook geen vervangbare ssd..
Je zou dan maar zoals onlangs met de spotify bug je ssd slopen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
CT schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:35:
[...]

Dus de 15 en 13 inch met Toucbar hebben zoals de 12" macbook geen vervangbare ssd..
Je zou dan maar zoals onlangs met de spotify bug je ssd slopen ;w
De 13" zonder Touchbar heeft ook geen vervangbare SSD. Ja, theoretisch vervangbaar. Probeer maar eens een SSD te vinden die in de behuizing past, als je die behuizing al van het moederbord af krijgt.

Daarbij sloopt die Spotify bug niet zomaar je SSD. Zelfs als hij 24/7 constant loopt te schrijven, duurt dat nog ruim tien jaar voordat je überhaupt beginselen slijtage merkt. Tegen die tijd heb je al lang een nieuwe laptop, met een veel snellere SSD met meer opslagcapaciteit.

[ Voor 18% gewijzigd door ThomasG op 15-11-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:26
ThomasG schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:50:
[...]
De 13" zonder Touchbar heeft ook geen vervangbare SSD. Ja, theoretisch vervangbaar. Probeer maar eens een SSD te vinden die in de behuizing past, als je die behuizing al van het moederbord af krijgt.

Daarbij sloopt die Spotify bug niet zomaar je SSD. Zelfs als hij 24/7 constant loopt te schrijven, duurt dat nog ruim tien jaar voordat je überhaupt beginselen slijtage merkt. Tegen die tijd heb je al lang een nieuwe laptop, met een veel snellere SSD met meer opslagcapaciteit.
Dat lijkt mij niet zo'n probleem... Zolang het een eventueel vervangbare SSD is, zul je altijd wel een merk hebben die daar de corresponderende aansluiting voor maakt denk ik.

Nog steeds niemand een verzendbevestiging gehad? :'( Hopelijk krijgen de APR's deze week wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
dennissimeau schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:58:
[...]

Dat lijkt mij niet zo'n probleem... Zolang het een eventueel vervangbare SSD is, zul je altijd wel een merk hebben die daar de corresponderende aansluiting voor maakt denk ik.
Het punt is dat het dus helemaal geen vervangbare SSD is. Want er zit een plasticbehuizing omheen, die je moet geen mogelijkheid van het logicboard af kunt krijgen omdat er geen schroeven in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
[...]

Nog steeds niemand een verzendbevestiging gehad? :'( Hopelijk krijgen de APR's deze week wat.
Niets, nada , noppes ....
Blijkt dat er 4 vluchten van UPS onderweg zijn/waren vanuit China, daarna Dubai en Köln.. daar zou eventueel iets van MacBooks in kunnen zitten volgens MacRumors.

Maar ja, qua updates vanuit Apple .... niets, nada, noppes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:32:
[...]

Blijkt dat er 4 vluchten van UPS onderweg zijn/waren vanuit China, daarna Dubai en Köln.. daar zou eventueel iets van MacBooks in kunnen zitten volgens MacRumors.

Volgens mij krijgen wij de shipped status pas te zien als het in NL is, dus dan zou het deze week nog kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:49:
[...]

Volgens mij krijgen wij de shipped status pas te zien als het in NL is, dus dan zou het deze week nog kunnen...
Zou fijn zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nospam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:34
Ik verzorg de aankopen van Apple hardware binnen ons bedrijf en heb al heel wat MacBooks besteld. Mijn ervaring is dat, als je geen standaard configuratie pakt, je ze al vanaf China kunt tracken. Dus ik zou er niet op rekenen dat je ze nog deze week krijgt als hij nog niet op shipped staat, want vanuit China duurt het toch meestal snel een dag of 5.

(Overigens zit ik ook te wachten op 5 nieuwe MacBook Pros 15" waarvan er 2 een leverdatum hebben van 16-23 november, dus ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb :9... Over het algemeen ben ik gewend van Apple dat ze aan de ondergrens leveren van die 2 datums.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je naar dat aanbod kijkt dan valt je meteen op dat het bijzonder karig en duur is. Men heeft het altijd moeten hebben van de originele Apple SSD's die op eBay worden gezet. De praktijk bleek ook hier een stuk weerbarstiger dan de theorie dus eigenlijk verlies je niet zo heel erg veel nu de SSD ook op de PCB zit gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 15:34
Verzending wordt voorbereid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
Zojuist zijn de eerste Europese orders van de MacBook Pro veranderd naar "Preparing for Shipment". Er zit schot in de zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
smoken schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:32:
[...]

Mijn order is zojuist naar "verzending wordt voorbereid' gegaan, er komt dus beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ik ga morgen ook m'n bestelling plaatsen. 13" noTB, 512GB. Komt als het goed is een weekje later binnen.

Ik zoek wel direct een passende sleeve en liefst ook een onopvallende case voor de onderkant. Heeft iemand tips?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
15" 512gb ssd 450 met us keyboard, zojuist ook naar 'voorbereiden van verzending gegaan'; FYI.

Delivery schedule 16-23 ongewijzigd.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjeefr op 15-11-2016 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:45
ThomasG schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:50:
[...]
OWC heeft SSD's voor de vorige generatie macbook pro's en air's uitgebracht. Heeft lang geduurd en blijft kostbaar. Volgens mij maakt geen hond daar gebruik van. Belangrijkste voordeel is dat de reparatie kosten lager zullen zijn bij een defecte SSD na garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
15" SG 2.6 512 450
Verzending wordt voorbereid; levering nog steeds 17 - 24.

Jeuj!

Ps besteld op 27/10 een paar minuten na opening shop

[ Voor 24% gewijzigd door rexgildo op 15-11-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 23:00
Hier nog even wachten. Staat op 23-30 November. En ik word met al die unboxing video's steeds een tikkeltje ongeduldiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek80
  • Laatst online: 11-07 17:07
Ja, verzending wordt voorbereid!

Als dat inderdaad betekent dat ze in Eindhoven zijn, hoop ik op een levering deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictogram
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Pff, volgens mij een paar uur te laat besteld... Een week verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
Euhrm ik weet niet of het helemaal goed gaat bij Slim.nl, er staat bij mij 14 november verzonden. Ik heb de 11de pas besteld lijkt me gek als ik een van de eerste gelukkige ben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik zag net een unboxing video, maar jeetje dat geluid van dat toetsenbord. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:22:
Ik zag net een unboxing video, maar jeetje dat geluid van dat toetsenbord. :'(
http://gizmodo.com/this-i...-pro-complaint-1789011898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Laatst online: 14-09 08:01
Bij mij staat de order status nog steeds "Processing Items". Ik ben benieuwd of dat vannacht nog gaat veranderen, maar ik denk persoonlijk dat ik helaas tot donderdag moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
computergek80 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:19:
Ja, verzending wordt voorbereid!

Als dat inderdaad betekent dat ze in Eindhoven zijn, hoop ik op een levering deze week.
Ze zijn honderd procent zeker in Keulen, want alle europese PFS kwamen online in de uren nadat een UPS vlucht vanuit Dubai daar geland was, maar dan zijn ze ook in no-time in Eindhoven.
Eenmaal daar is het zo gepiept.

Mijn iPhone ging van Eindhoven naar Brussel naar Amsterdam en afgeleverd in Nijmegen binnen 20 uur. En dat was afgelopen september (en ik heb een screenshot van DHL als je me niet gelooft ;) ) Tussen wordt voorbereid en verzonden zat ook niet heel veel tijd maar dat kan ik in mijn mail niet terugvinden.

[ Voor 7% gewijzigd door rexgildo op 16-11-2016 01:13 . Reden: Toevoeging mbt ups vlucht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Goh, John Guber die het niet eens is met de kritiek.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 16-11-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16
rexgildo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:26:
[...]

Ze zijn honderd procent zeker in Keulen, want alle europese PFS kwamen online in de uren nadat een UPS vlucht vanuit Dubai daar geland was, maar dan zijn ze ook in no-time in Eindhoven.
Eenmaal daar is het zo gepiept.

Mijn iPhone ging van Eindhoven naar Brussel naar Amsterdam en afgeleverd in Nijmegen binnen 20 uur. En dat was afgelopen september (en ik heb een screenshot van DHL als je me niet gelooft ;) ) Tussen wordt voorbereid en verzonden zat ook niet heel veel tijd maar dat kan ik in mijn mail niet terugvinden.
Bij mij is de status nu ook veranderd!

Denk dat ze uit China komen overigens, in ieder geval de BTO exemplaren. Dit was bij mn iMac ook zo en ook bij alle orders op MacRumors. Reken maar niet op een levering voor dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Geert1976 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:31:
[...]

ik nam maar 'n willekeurig bedrag... ik denk dat een echte Pro die van alles wil kunnen aansluiten op deze nieuwe MBP, een dock zal gebruiken en/of diverse dongles/adapters

€120 had dus net zo goed €99 kunnen zijn ;)
Met 100 euro overdrijf je volgens mij nog schromelijk. Ik moet twee kabels vervangen voor m'n kantoor:
- Die naar m'n monitor
- Die naar m'n hub
Ze waren resp. 21 euro en 4 euro bij DealExtreme. Dus voor 25 euro kun je rond zijn, als je 1 werkplek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
NotSoSteady schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:27:
Goh, John Guber die het niet eens is met de kritiek.
Af en toe heeft hij wel zijn momenten, hoor. Hij retweete pas geleden deze opmerking van MacRumors:

Tiny harddrive, barely enough RAM (and not upgradable to the "enough" level), no dedicated graphics, only dual-core processors. It certainly isn't bad, but Apple just took the "pro" out of the 13" line. And come on - it's freaking expensive. If you upgrade the SSD to 512gb and get an i7 (still dual-core - WTF?) processor, it's only 99$ cheaper than the mid-level 15" rMBP, which packs a heck of a lot more power. What gives???

the 13" is NOT a pro device in my opinion. It's more like a beefed-up and slightly heavier Macbook Air. For that, it just costs way too much.

Dat was niet als reactie op de nieuwe 13" MBP, maar op de 2012 13" rMBP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Laatst online: 14-09 08:01
Helaas, maar ik vermoeden het al. Mijn bestelling is nog steeds op het zelfde gebleven. Ik hoop dat het vandaag veranderd. Hoeveel Macbooks zouden er per dag worden verstuurd, ben wel benieuwd naar de cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Interessant Kickstarter-project voor wie de Magsafe-connector mist:

https://www.kickstarter.c...book-snap-feature-is-back

"MagSafe is back: A Magnetic Power Connector for all USB-C laptops including MacBook, Chromebook, Google Pixel and most smartphones."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

edwinjm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:47:

"MagSafe is back: A Magnetic Power Connector for all USB-C laptops including MacBook, Chromebook, Google Pixel and most smartphones."
Fantastisch! echt top als mensen slim op de markt inspringen.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:45
edwinjm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:47:

Bestaat al, je kan hem morgen in huis hebben. Hoef je niet te wachten op een kickstarter project.

https://www.amazon.de/Griffin-GC42251-BreakSafe-Magnetic-Kabel/dp/B01CQTK6GU/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1479285230&sr=8-2&keywords=usb-c+magsafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Trouwens, mensen. Er bestaat bij mij toch wat onduidelijkheid over welk toetsenbord ik nu moet nemen. Ik heb nu een Magic Keyboard 2 met een verticale entertoets, euroteken en apenstaartje op de twee, en helemaal links onderin de fn-key met rechts daarvan de control-key. Welke versie is dit nu? Dit is op zich een prima toetsenbord, alleen ik kan maar niet wennen aan het feit dat m'n control-key niet linksonderin zet, maar één plaatsje naar rechts. Zijn er uberhaupt configuraties mogelijk bij Apple dat de control-key wel op die plek zit? Teven zit de alt niet naast de spatiebalk, wat ook wennen is.

[ Voor 5% gewijzigd door SavageBrother op 16-11-2016 09:51 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

SavageBrother schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:41:
Zijn er uberhaupt configuraties mogelijk bij Apple dat de control-key wel op die plek zit?
Zie hier https://support.apple.com/nl-nl/HT201794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Hmm, ik las dat die niet met het vermogen van de nieuwe MBP overweg kon, maar op de site van Griffin lees ik dat die tot 60 Watt gaat en de adapter bij de nieuwe MBP is 61 Watt. Dat moet dus prima kunnen. (Die ene Watt zal geen probleem veroorzaken).

Update: de 61 Watt-versie is dus alleen voor de 13"-versie. De 15"-inch heeft een 87 Watt adapter, waarvoor de Griffinkabel inderdaad niet toereikend is.

[ Voor 9% gewijzigd door edwinjm op 16-11-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
edwinjm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:53:
[...]

Hmm, ik las dat die niet met het vermogen van de nieuwe MBP overweg kon, maar op de site van Griffin lees ik dat die tot 60 Watt gaat en de adapter bij de nieuwe MBP is 61 Watt. Dat moet dus prima kunnen. (Die ene Watt zal geen probleem veroorzaken).
Die Griffin is sterk genoeg voor de 13". Bij de 15" gaat dit problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
Ik heb dus contact opgenomen met Amac, die de MacBooks leveren voor Slim.nl. Wat irritant zeg ik krijg ,wat lijkt op, een automatische reactie op mijn vraag of de MacBook daadwerkelijk al is verzonden. Met die mail zeggen ze alleen we weten het niet. Bij mijn Slim account staat toch echt dat die verzonden is, stiekem hoop ik dat het klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door marineII7 op 16-11-2016 10:27 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste