teruggaan lukt niet als je niet geroot hebt.
Nu de laatste update geweest is, heb ik het idee dat dat de beste keuze momenteel is.
Nu de laatste update geweest is, heb ik het idee dat dat de beste keuze momenteel is.
Inderdaad in het oog gehouden en batterij gaat toch een stuk langer mee.roko14 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:38:
Nee, zit niet tussen de oren......
Batterij gaat inderdaad langer mee!
Volgens die site heeft Lenovo 0 upgrades in de planning, lolHeinemancp schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:15:
Ik verwacht niet dat er nog een update komt, van de "ondersteuningssite" van Lenovo:
Lenovo Vibe P2 *Behalve Groot-Brittannië, Turkije en Polen Android 6.0 Lollipop Android 7.0 Nougat April 2017 Comleet
https://lenovomobilesuppo...tphone/solutions/HT501098
Het zal wel rustig zijn op die afdeling dan...swtimmer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Volgens die site heeft Lenovo 0 upgrades in de planning, lol
Dat gepruts zie ik wel zitten als het betekent dat Snapchat en Instagram weer normaal gaan doen.roko14 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:20:
teruggaan lukt niet als je niet geroot hebt.
Dat die site niet klopt blijkt wel uit het feit dat we inmiddels een "onaangekondigde" update hebben gehad met een nieuwe security fixHeinemancp schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:39:
[...]
Het zal wel rustig zijn op die afdeling dan...
Ja en nee, stock is beter voor updates, maar inderdaad vind ik de recorder functie van telefoongesprekken wel handig(of zit dat ook in stock?). Welke functies gebruik jij nog mee?Theratron schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Dat die site niet klopt blijkt wel uit het feit dat we inmiddels een "onaangekondigde" update hebben gehad met een nieuwe security fix
Ik ben niet heel tevreden over de updates tot nu toe, maar het blijkt ook weer niet verschrikkelijk te zijn. Mijn Moto X Style uit 2015 ontving een paar weken geleden zowaar nog een prima update naar Android 7.0 (hij was al van 5.0 naar 6.0 gegaan). Het gebeurt dus wel, maar erg langzaam. Er is daarom wat mij betreft hoop dat de P2 ook nog wel versie 8.0 krijgt (twee grote updates).
Wat ik dan minder leuk zou vinden is als ze zoals aangekondigd een stock Android versie van 8.0 erop zouden zetten. Want ik vind de kleine toevoegingen in de software van Lenovo juist heel handig...
Volgens mij zit dat niet in stock AndroidHeinemancp schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:42:
[...]
Ja en nee, stock is beter voor updates, maar inderdaad vind ik de recorder functie van telefoongesprekken wel handig(of zit dat ook in stock?). Welke functies gebruik jij nog mee?
[ Voor 22% gewijzigd door Theratron op 17-08-2017 23:15 ]
Nou, niet helemaal. Voor mijn hobby gebruik ik heel vaak de optie "extern delen" bij foto's. Dan deel ik ze met de Whatsapp groep of upload ik ze rechtstreeks naar Dropbox. Maar die optie zit niet in de lite versie. Bovendien heeft die toch vaker problemen met het laten zien van foto's, vind ik.KrazyJay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:14:
Ach, tegen vertraging van Facebook kan je ook gewoon de cache van Facebook legen en anders uit de Play store de app Facebook Lite (is ook gewoon een officiële app van Facebook) nemen. Eigenlijk bedoeld voor zwakkere telefoons, maar doet ook gewoon wat het moet doen op de P2.
[ Voor 88% gewijzigd door Theratron op 17-08-2017 23:24 ]
Beste Daanthk, heb je dit topic een beetje doorgelezen?Daanthk schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:11:
Hey iedereen!
Ik overweeg het om deze telefoon aan te schaffen. Zijn er dingen die ik moet weten voordat ik de telefoon bestel?
Vaak krijg je toch het beste beeld van een toestel door het aan mensen te vragen die hem al een tijd lang gebruiken.
Hoi Sangroid,Sangroid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:13:
[...]
Beste Daanthk, heb je dit topic een beetje doorgelezen?
Lijkt mij dat hier genoeg informatie te vinden is.
Nee, geen last, maar je vraagstelling is zo algemeen, dus vroeg ik me dat af.Daanthk schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:58:
[...]
Hoi Sangroid,
Ik heb het topic wel wat doorgelezen ja, maar vandaag de dag gaat tech en alles eromheen zo snel. Soms worden kwaaltjes ook pas laat ontdekt dus ik dacht, vragen kan nooit kwaad. Sorry als je last hebt gehad van mijn reactie op dit topic!
[ Voor 24% gewijzigd door NaN op 23-08-2017 21:31 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je op zoek bent naar een telefoon met een enorme autonomie, zoek niet verder, dan is de P2 helemaal iets voor jou. Ook de mogelijkheid om de navigatiebalk te verbergen en via de vingerafdrukscanner alle opties van die balkt te kunnen uitvoeren, vind ik geweldig.Daanthk schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:11:
Hey iedereen!
Ik overweeg het om deze telefoon aan te schaffen. Zijn er dingen die ik moet weten voordat ik de telefoon bestel?
Vaak krijg je toch het beste beeld van een toestel door het aan mensen te vragen die hem al een tijd lang gebruiken. Heb geen zin om na ontvangst achter allemaal (kleine) problemen te komen.
Zijn er evt. nog andere alternatieven? Ik ben vooral in deze telefoon geïnteresseerd vanwege de scherpe prijs en grote batterij. Ik heb wel wat rond gekeken online maar kon nergens een echt goed alternatief vinden. Is er iets bekend over een evt. opvolger van de P2?
Alvast ontzettend bedankt!
Verwijderd
53 pagina's bij 25ppp? Dan ben je wel even bezigSangroid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:13:
[...]
Beste Daanthk, heb je dit topic een beetje doorgelezen?
Lijkt mij dat hier genoeg informatie te vinden is.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 25-08-2017 17:46 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is de "Juli 1 Security Patch Level"-update, ik zag hem vandaag pas in het settings menu (en OTA geinstalleerd). Valt me nog mee van Lenovo, al zat er onderhand alweer 6 maanden tussen sinds de vorige security update.de 125MB-update.
Tja, dat staat ook letterlijk zo in het spaarstand-instellingen menu. Als je ze uit de lijst van geoptimaliseerde apps gooi is dat misschien ook opgelost. Maar geen idee, spaarstand vind ik persoonlijk vrij nutteloos (zeker met 5100mAh); Een groot deel van de zuinigheid van moderne chips zoals de 625 is vanwege "race-to-idle", wat je met een beperking op maximum clocks om zeep helpt en je je foon uiteindelijk alleen maar sluggish maaktthejoker80 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:45:
Hebben jullie ook dat na de vliegtuigstand of de bespaarstand de whatsappjes en andere pushberichten pas weer binnenkomen nadat je de app voor de eerste keer hebt gestart?
Pentaxiaan
Als een reboot echt niet lukt: laad je accu niet op. Na enkele dagen is deze echt leeg...Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:33:
Hey iedereen,
ik heb een probleem met de "125MB-update".
Ik update gewoon via de Lenovo Companion app, echter, wanneer alles gedownload is en ik krijg de melding dat ik moet herstarten om de nieuwe software te installeren, herstart m'n P2 niet volledig. (gaat niet uit, ik moet niet de pincode van m'n simkaart ingeven, ...) Met als resultaat dat de update niet geinstalleerd wordt.
Ook als ik direct daarna terug probeer te updaten moet ik de volledige file opnieuw downloaden. Ik heb de afgelopen weken al verschillende pogingen ondernomen, zonder resultaat.
Groet, Joeri
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Audio/video sync was opgelost met de update naar android 7. Batterij ging zogezegd minder lang mee naar die update, maar de batterij was nog steeds niet in een dag leeg te krijgen. Maar, inderdaad, met de laatste update lijkt de batterijduur weer op zoals het bij android 6 was. Opladen hoeft echt niet elke dag, eerder twee tot drie keer per week. Alleen de updates... ja, dat is toch echt het zwakke punt van Lenovo. Geen idee wat er nog komt. Wel is het zo dat de stock rom die er nu op staat, gewoon goed is met een andere launcher er op (ik gebruik Arrow).Raven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:43:
[...]
53 pagina's bij 25ppp? Dan ben je wel even bezig
Ik had een tijd terug al interesse bij de P2, maar toen las ik over wat bugjes (bijv. audio/video sync) en toen ineens de slechtere accuduur bij Android 7, maar die zijn zo te lezen allemaal opgelost(?)Althans, de accuduur zo te zien wel.
oeps, my bad....SirNobax schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 05:24:
Tja, dat staat ook letterlijk zo in het spaarstand-instellingen menu.
nee dat helaas nietAls je ze uit de lijst van geoptimaliseerde apps gooi is dat misschien ook opgelost.
Nergens last van, die foon draaid hier als een speer. Wel gebruik ik een andere launcher (Nova), maargoed, dat maakt app performance er niet beter op, het zorgt enkel dat de launcher vlotter werkt (stock launcher is niet zo denderend snel).Daanthk schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:25:
Ik vind het toestel tot nu toe een beetje langzaam aanvoelen. Klikken op tweets om de reacties te lezen duurt soms bijna een hele seconde. Het toetsenbord pakt niet altijd elke invoer die ik geef, waardoor berichten sturen ook nog niet als een pretje aanvoelt. [..] T voelt allemaal niet echt snappy aan, een beetje sluggish zelfs.
Pentaxiaan
Als ik mij niet vergis, zodra er iets zwaars gebeurd tijdens het afspelen (flinke webpagina openen oid) hoor ik kort wat licht geruis (dat zou best door de WiFi kunnen komen nu je het zegt). Dat is overigens met in-ears, zou denken dat het met een headphone minder merkbaar moet zijn daar deze vaak minder gevoelig zijn.Daanthk schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 03:49:
Kom er ook net achter dat er een ontzettend vervelende ruis aanwezig is als ik headphones heb aangesloten.
[ Voor 82% gewijzigd door SirNobax op 27-08-2017 11:13 ]
Pentaxiaan
Bij mij is het echt goed merkbaar, in-ear of over-ear maakt weinig verschil. Kan ook zijn dat mijn gehoor wat gevoeliger is maar ik vind het echt onwijs irritant.SirNobax schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:35:
[...]
Als ik mij niet vergis, zodra er iets zwaars gebeurd tijdens het afspelen (flinke webpagina openen oid) hoor ik kort wat licht geruis (dat zou best door de WiFi kunnen komen nu je het zegt). Dat is overigens met in-ears, zou denken dat het met een headphone minder merkbaar moet zijn daar deze vaak minder gevoelig zijn.
Is overigens niet in zoverre dat dit storend is, en bij b.v. YT heb ik er (nog) niets van gemerkt.
[edit] Nog even opnieuw gechecked voor de zekerheid, en heel stille nummers of als er stille passages zijn in een muziekstuk hoor ik wat ruis, waar het volume een beetje varieert afhankelijk of je iets aan het doen ben. Beetje vergelijkbare ruis als mijn Sandisk Clip+ DAP.
Afgespeeld via Xplore, muziek afspelend vanaf een netwerkshare. Met een balanced armature en een BA+DD in-ear getest, dus die zouden vrij gevoelig moeten zijn. (Sleek Audio SA-6 en Senfer 4-in-1)
Overigens vind ik het geluid uit die P2 wel prima, redelijk vergelijkbaar met die Sandisk Clip+ (een stuk beter dan al m'n vorige foons, zeker qua frequentie-bereik in het laag). Alleen de Wolfson DAC/amp in de Exynos SoC van m'n tablet doet het net wat beter maar dat is denk een uitschieter.
[ Voor 4% gewijzigd door Daanthk op 27-08-2017 11:21 ]
Buiten die stille passages hoor ik geen ruis meer vanaf geluidsniveau 2/15, spotify heb ik echter niet. Ik gebruik enkel Xplore en GoneMad, dus lokaal of via het netwerk.Daanthk schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:16:
Moet het volume op minimaal 50% zetten wil ik het niet horen. Een "achtergrond muziekje" opzetten is dus vrijwel onmogelijk. Het is kiezen tussen 50% ruis & 50% muziek op een laag volume of 100% op een middelmatig tot hoog volume.
Neem aan van niet nee, en anders is die van mij misschien ook een neppert.edit 1: Neem aan dat belsimpel geen nepperts verkoopt
Pentaxiaan
Denk dan toch dat een probleem is op alle Lenovo P2 toestellen. Toch ontzettend zonde, was echt onwijs onder de indruk dat ik na zo'n 2 uur screen on time nog rond de 85% zat. Zal dan toch voor een retour gaan vrees ik, kans is ontzettend groot dat een vervangend toestel hetzelfde probleem zal hebben...SirNobax schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Buiten die stille passages hoor ik geen ruis meer vanaf geluidsniveau 2/15, spotify heb ik echter niet. Ik gebruik enkel Xplore en GoneMad, dus lokaal of via het netwerk.
Heb ook nog even Youtube gechecked. Bij een video van BigClive ofzo (voice only) moet ik het volume wel op ongeveer de helft zetten, want daaronder hoor ik ook (erg vreemde!) distortion bij zijn stem. Zet ik rustige, constante, muziek op (wel 1080p mocht dat er toe doen) hoor niet echt ruis vanaf 3 volume "nudges". Bij stille stukken hoor ik wel wat meer ruis dan bij die muziekspeler.
[...]
Neem aan van niet nee, en anders is die van mij misschien ook een neppert.
Dat denk ik niet. Heb al veel personen gesproken die tevens een P2 hebben waaronder ik. Ik heb geen last van de problemen terwijl ik de headset, Spotify YouTube minimaal elke dag gebruik.Daanthk schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Denk dan toch dat een probleem is op alle Lenovo P2 toestellen. Toch ontzettend zonde, was echt onwijs onder de indruk dat ik na zo'n 2 uur screen on time nog rond de 85% zat. Zal dan toch voor een retour gaan vrees ik, kans is ontzettend groot dat een vervangend toestel hetzelfde probleem zal hebben...
[ Voor 9% gewijzigd door __Kevind__ op 28-08-2017 07:36 ]
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Waar ik meer last van heb is dat als ik audio afspeel over bluetooth er zo nu en dan een skip is. Volgens mij vaak als ik 3g/4g/wifi switches heb (wat best vaak in de auto bijv is). Hebben meer mensen dit probleem ook?SirNobax schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Buiten die stille passages hoor ik geen ruis meer vanaf geluidsniveau 2/15, spotify heb ik echter niet. Ik gebruik enkel Xplore en GoneMad, dus lokaal of via het netwerk.
Heb ook nog even Youtube gechecked. Bij een video van BigClive ofzo (voice only) moet ik het volume wel op ongeveer de helft zetten, want daaronder hoor ik ook (erg vreemde!) distortion bij zijn stem. Zet ik rustige, constante, muziek op (wel 1080p mocht dat er toe doen) hoor niets bijzonder vanaf 3 volume "nudges". Bij compleet stille stukken hoor ik wel wat distortion wat ik niet heb bij de muziekspeler.
ik neit - ik luister stubru via hun app en dat gaat foutloos, tenzij er even echt geen netwerk is.swtimmer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:11:
[...]
Waar ik meer last van heb is dat als ik audio afspeel over bluetooth er zo nu en dan een skip is. Volgens mij vaak als ik 3g/4g/wifi switches heb (wat best vaak in de auto bijv is). Hebben meer mensen dit probleem ook?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik gebruik Play Music en het gebeurt zelfs met de "offline" files - waar het dus niet om een netwerk maar een bluetooth issue lijkt te gaan.franssie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:28:
[...]
ik neit - ik luister stubru via hun app en dat gaat foutloos, tenzij er even echt geen netwerk is.
Met mijn toestel ervaar ik inderdaad hetzelfde. Vervelende ruis bij laag volume via In-Ears, wel voornamelijk bij YouTube. Ben op zich nog altijd wel tevreden over het toestel, met name door de accuduur, maar ik ben wel van plan eind dit jaar wat anders te halen. Vind met name de camera ontzettend tegenvallen(kwam van Lumia 950XL af).Daanthk schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Denk dan toch dat een probleem is op alle Lenovo P2 toestellen. Toch ontzettend zonde, was echt onwijs onder de indruk dat ik na zo'n 2 uur screen on time nog rond de 85% zat. Zal dan toch voor een retour gaan vrees ik, kans is ontzettend groot dat een vervangend toestel hetzelfde probleem zal hebben...
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Heb toch een replacent toestel gekocht en het is gewoon exact hetzelfde verhaal. Ik heb weer een ruis bij elke vorm van audio die afgespeeld word. Met welke oortjes/koptelefoon heb jij getest? Zeker bij een video van bijv. BigClive (weinig tot geen achtergrond geluid, puur stemgeluid) hoor ik echt bij welk volume dan ook een ruis. Ik kan niet geloven dat ik dan 2 keer een defect toestel heb opgestuurd gekregen, en andere mensen in dit topic ook zo veel pech hebben gehad. Heb je het getest met oortjes van onder de 30 ohm? Al de oortjes waar mee ik het heb getest waren niet goed terug te vinden online, op 1 paar na en die hebben 16 ohm.__Kevind__ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:33:
[...]
Dat denk ik niet. Heb al veel personen gesproken die tevens een P2 hebben waaronder ik. Ik heb geen last van de problemen terwijl ik de headset, Spotify YouTube minimaal elke dag gebruik.
Mogelijk ligt het aan je headset. Breuk in het kabeltje ofzo. Heb er meerdere geprobeerd en in geen geval het probleem.
Ik heb het getest met oordoppen van Samsung (16ohm). Headset van Beats audio (16-50 ohm). koptelefoon van senheiser hd280 pro (64ohm)Daanthk schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:07:
[...]
Heb toch een replacent toestel gekocht en het is gewoon exact hetzelfde verhaal. Ik heb weer een ruis bij elke vorm van audio die afgespeeld word. Met welke oortjes/koptelefoon heb jij getest? Zeker bij een video van bijv. BigClive (weinig tot geen achtergrond geluid, puur stemgeluid) hoor ik echt bij welk volume dan ook een ruis. Ik kan niet geloven dat ik dan 2 keer een defect toestel heb opgestuurd gekregen, en andere mensen in dit topic ook zo veel pech hebben gehad. Heb je het getest met oortjes van onder de 30 ohm? Al de oortjes waar mee ik het heb getest waren niet goed terug te vinden online, op 1 paar na en die hebben 16 ohm.
Ik geloof je, maar vind het alsnog ontzettend vreemd. Veel mensen hebben dit probleem, en ik kan gewoon niet geloven dat ik 2 keer op rij een defect toestel zou hebben gekregen. Bij mij en anderen is er toch echt duidelijke ruis hoorbaar met af een toe een technische poepje of kraakje. Te duidelijk om te kunnen zeggen dat het "niet hoorbaar" zou kunnen zijn. Ik wil het toestel zo graag houden omdat er geen toestel is die hetzelfde kan leveren, maar dit blijft echt een super vervelend dingetje. Moet dan denk ik maar op zoek naar een headphones van 30+ ohm. Man wat baal ik hier van. Hoopte zo erg dat dit nieuwe toestel niet dezelfde problemen zou hebben 😟__Kevind__ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:04:
[...]
Ik heb het getest met oordoppen van Samsung (16ohm). Headset van Beats audio (16-50 ohm). koptelefoon van senheiser hd280 pro (64ohm)
In geen enkel geval heb ik er problemen mee gehad. Ik moet wel zeggen dat ik bij de update van 6 naar 7 een fulltime reset heb gedaan.
Ik heb vanavond nog ff voor je getest bij de tel van mijn vrouw (zelfde model) ook geen probleem.
Ik heb getest met YouTube, Netflix Spotify, en Tidal bij Spotify en Tidal heb ik verschillende kwaliteiten van streams gekozen en in geen enkel geval het probleem. Uiteraard veel verschillende soorten muziek (zang / instrumentaal)
[ Voor 13% gewijzigd door Daanthk op 28-08-2017 23:04 ]
__Kevind__ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:04:
Ik heb getest met YouTube, Netflix Spotify, en Tidal.
Wil ik wel even benadrukken, dat hoewel ik wel distortion hoor bij de BigClive videos (voorbeeldje), ik enkel duidelijk vervorming hoor bij zijn stemgeluid bij laag volume, bij normaal luisterniveau voor mij (helft volume) is dat niet meer te horen. Wat ruis bij stilte is er wel, maar in dezelfde lijn als ik van andere telefoons/DAP's gewend ben.Daanthk schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
Bij mij en anderen is er toch echt duidelijke ruis hoorbaar met af een toe een technische poepje of kraakje. Te duidelijk om te kunnen zeggen dat het "niet hoorbaar" zou kunnen zijn.
Andere oplossing is een bluetooth ontvanger of USB DAC, gezien die het signaal van de P2 digitaal ontvangen (dus zonder de P2's analoge issues, zoals ruis en vervorming). Kan je gewoon je huidige gear gebruiken.Moet dan denk ik maar op zoek naar een headphones van 30+ ohm.
[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 30-08-2017 00:19 ]
Pentaxiaan
Ik zou eerst ff contact opnemen met Lenovo zelf. Ik heb zat instanties gevonden die de reparaties doen maar inderdaad geen onderdelen. Misschien dat je het via de verzekering kan regelen. Scheelt je weer zelf pielen. ( Wat overigens wel leuk isMatthiasDS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:07:
Ik weet niet precies of het nu hier hoort of in de accessoires, maar ik heb hier gekozen gezien het niet om een accessoire gaat...
Mijn P2 is enkele dagen geleden face down op scherpe kiezelstenen gevallen. Scherm is gekraakt. Wel nog volledig functioneel (touch werkt nog 100%, beeld werkt ook nog 100%), maar er zitten dus cracks in van boven tot onder. Ik weet niet hoe lang dat goed blijft gaan.
Nu heb ik even gezocht maar ik vind niet direct een nog leverbaar vervangscherm voor een grijze P2. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden?
Ik zou niet goed weten onder welke verzekering dit zou vallen...__Kevind__ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:27:
[...]
Ik zou eerst ff contact opnemen met Lenovo zelf. Ik heb zat instanties gevonden die de reparaties doen maar inderdaad geen onderdelen. Misschien dat je het via de verzekering kan regelen. Scheelt je weer zelf pielen. ( Wat overigens wel leuk is)
Sommige inboedel verzekeringen dekken dit mits binnenshuis gevallen.MatthiasDS schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:33:
[...]
Ik zou niet goed weten onder welke verzekering dit zou vallen...
Maar goede suggestie om dan maar met Lenovo contact op te nemen. Even proberen.
Android Auto is in Nederland niet beschikbaar.ScSi schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:23:
Iemand enig idee waarom Android Auto niet werkt op de P2, of een omweg om deze toch werkend te krijgen?
https://imgur.com/a/ICFEy
Android 7.0 hiero.
Goed om weten, dacht dat het probleem specifiek aan dit model gelegen was. Morgen eens uitproberen dus :-)DanTm schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:25:
[...]
Android Auto is in Nederland niet beschikbaar.
Ik heb 'm van apkmirror.
Volgens mij ben je een hoop dingen aan het doen die niet nodig zijn.TereZz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:34:
pop-up wanneer ik verbonden bent met wifi. [..] Iemand een idee hoe die meldingen weg te krijgen?
Pentaxiaan
Dat was het, bedankt!SirNobax schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:47:
[...]
Volgens mij ben je een hoop dingen aan het doen die niet nodig zijn.![]()
Settings > Notification Center > Wifi Connection Status uitvinken
Ik gebruik een Bluetooth headset (heerlijk, geen kabel), de Jam City Transit.Wes88 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:46:
Tweakers,
Welke oordopjes gebruiken jullie icm deze telefoon? Ik zoek namelijk een setje waarmee ik ook kan bellen. Ik gebruik nu die van mijn oude iPhone en ik hoor de ander wel maar zij horen mij niet.
Alvast bedankt!
De K8 lijkt inderdaad de opvolger nieuws: Lenovo kondigt in India budgetsmartphone aan met stock Android en gro...Theratron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:59:
[...]
Ik gebruik een Bluetooth headset (heerlijk, geen kabel), de Jam City Transit.
Helemaal vergeten hier in de groep te gooien trouwens, ik was laatst op een Motorola Z2 Play event op Tweakers HQ. Ik vroeg daar aan de vertegenwoordiger van Motorola/Lenovo of er een P3 uitkomt dit jaar. Hij vertelde mij dat er geen nieuwe telefoons meer zullen verschijnen in de P-serie. Hij noemde een ander toestel, ik dacht de K8 (die staat nu in het nieuws, vandaar dat ik het me herinnerde) die als opvolger zou gelden.
Inmiddels heb ik zelf al een andere opvolger gevonden (nou ja, op het event gekregen): de Z2 Play van Motorola. Een iets mooier scherm, maar wel dezelfde specs (5,5 inch Full HD Amoled), Snapdragon 626, ook 4Gb werkgeheugen maar 64Gb opslag, stock Android, een betere camera met laser autofocus en f/1.7 apertuur, en duo sim plus SD-kaart slots.
Enige echt grote verschil is de batterij, die is standaard 3.000 mAh. Maar als je de Powerpack mod van Motorola erop zet komt de totale batterijcapaciteit uit op 5.200 mAh, een fractie groter dan die van de P2 dus. Hij gaat dan zelfs nog langer mee dan de P2 omdat de Moto blijkbaar zuiniger is.
Ps4/switch gamer
Even een update hiervoor, voor wie het aanbelangt: Lenovo tech support verwijst naar dynafix. Dynafix wil geen prijsopgave geven zonder dat ik het toestel opstuur. Indien ik het opstuur en hun prijsopgave is me te duur, dan moet ik "slechts enkele tientjes" betalen om het toestel ongerepareerd terug te krijgen. Alsof dit geen standaardklusje is waarvoor ze een prijsopgave kunnen geven zonder het toestel in handen te hebben. Tja, doe ik niet aan mee.MatthiasDS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:07:
Ik weet niet precies of het nu hier hoort of in de accessoires, maar ik heb hier gekozen gezien het niet om een accessoire gaat...
Mijn P2 is enkele dagen geleden face down op scherpe kiezelstenen gevallen. Scherm is gekraakt. Wel nog volledig functioneel (touch werkt nog 100%, beeld werkt ook nog 100%), maar er zitten dus cracks in van boven tot onder. Ik weet niet hoe lang dat goed blijft gaan.
Nu heb ik even gezocht maar ik vind niet direct een nog leverbaar vervangscherm voor een grijze P2. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden?
http://www.koxalgsmreparatie.be/50279357.htmlMatthiasDS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:55:
[...]
Even een update hiervoor, voor wie het aanbelangt: Lenovo tech support verwijst naar dynafix. Dynafix wil geen prijsopgave geven zonder dat ik het toestel opstuur. Indien ik het opstuur en hun prijsopgave is me te duur, dan moet ik "slechts enkele tientjes" betalen om het toestel ongerepareerd terug te krijgen. Alsof dit geen standaardklusje is waarvoor ze een prijsopgave kunnen geven zonder het toestel in handen te hebben. Tja, doe ik niet aan mee.
Andere reparatiebedrijven kunnen niet aan het scherm raken. Zelf heb ik het ook nog nergens gevonden.
Huilen met de pet op, dit.
Mocht er iemand een kapotte P2 vinden met intact scherm, laat maar weten...
Welja, dan koop ik beter een tweedehands in goede staat en verwissel het scherm, zodat ik de garantie op mijn toestel nog kan gebruiken mocht dat ooit kapot gaan.Brecht35 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:55:
[...]
http://www.koxalgsmreparatie.be/50279357.html
€200
https://www.probello.nl/order/4/350
€250
Kan je beter een nieuwe kopen..
Verrek zeg, de security update op mijn P2 stond nog op februari 2017, dus vandaar dat ik dat zei. Maar toen ik check voor update deed bleek er nog een update van 125 MB beschikbaar voor download te zijn. Dus die is nu aan het installeren.cocico schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:51:
Security update zit toch op juli 2017? Zo héél slecht is dat toch niet?
De goden zei dank is dat sinds WA 2.17.323 ook weer opgelost (de laatste versie waar dit probleem ook was opgelost was 2.17.223)Barrybobslee schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:55:
[...]
Ik heb sinds de Whatsapp update van vandaag/gister weer het issue met de emoticons toetsenbord zoals een tijdje terug![]()
Whatsapp versie: 2.17.296
[ Voor 9% gewijzigd door MartZuid op 08-09-2017 13:39 ]
Alweer een kleine update => op aliexpress een screen assembly "black with frame" gevonden voor €95 en gratis verzending.MatthiasDS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:55:
[...]
Even een update hiervoor, voor wie het aanbelangt: Lenovo tech support verwijst naar dynafix. Dynafix wil geen prijsopgave geven zonder dat ik het toestel opstuur. Indien ik het opstuur en hun prijsopgave is me te duur, dan moet ik "slechts enkele tientjes" betalen om het toestel ongerepareerd terug te krijgen. Alsof dit geen standaardklusje is waarvoor ze een prijsopgave kunnen geven zonder het toestel in handen te hebben. Tja, doe ik niet aan mee.
Andere reparatiebedrijven kunnen niet aan het scherm raken. Zelf heb ik het ook nog nergens gevonden.
Huilen met de pet op, dit.
Mocht er iemand een kapotte P2 vinden met intact scherm, laat maar weten...
Verwijderd
Hey allemaal,Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:33:
Hey iedereen,
ik heb een probleem met de "125MB-update".
Ik update gewoon via de Lenovo Companion app, echter, wanneer alles gedownload is en ik krijg de melding dat ik moet herstarten om de nieuwe software te installeren, herstart m'n P2 niet volledig. (gaat niet uit, ik moet niet de pincode van m'n simkaart ingeven, ...) Met als resultaat dat de update niet geinstalleerd wordt.
Ook als ik direct daarna terug probeer te updaten moet ik de volledige file opnieuw downloaden. Ik heb de afgelopen weken al verschillende pogingen ondernomen, zonder resultaat.
Groet, Joeri
Update jij via de Companion app? Die van mij kon ik installeren via Settings --> About Phone --> System Update.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:42:
[...]
Hey allemaal,
ik krijg nog steeds de "Juli 1 Security Patch Level" of "P2a42_S244_170725ROW" niet geïnstalleerd... Downloaden lukt wel, installeren niet. Is er niemand die dit probleem heeft? Na de melding dat het apparaat opnieuw moet worden opgestart om de nieuwe software te installeren en het OK klikken, zie je even het Lenovo logo waarna hij gewoon terug naar het startscherm gaat. Ik moet zelfs niks ontgrendelen ofzo, geen simcode ingeven... Iemand een tip?
Wat ik zo lees heb je er zonder band 20 in NL niet veel aan. Verder wel leuke deal als je geen 4G wil.bugcyber schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:47:
Ik weet niet of linken naar een china-shop hier zijn toegestaan, maar ik zie vandaag dat hij op Gearbest voor 173 € te koop staat.
Het betreft hier wel een model zonder band 20 Lenovo P2 ( P2C72 ).<>
Verwijderd
Hey BigEagle, Ik heb al tientallen keren via beiden geprobeerd... Werkt echt niet...BigEagle schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 06:55:
[...]
Update jij via de Companion app? Die van mij kon ik installeren via Settings --> About Phone --> System Update.
Probeer eens te updaten zonder SD kaart...Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:14:
[...]
Hey BigEagle, Ik heb al tientallen keren via beiden geprobeerd... Werkt echt niet...![]()
1 Keer (van de misschien wel 30) heb ik in een flits gezien dat hij m'n SD-kaart niet vond.
Zeer vreemd dat alleen bij de mijne gebeurt. Ik ben iemand die zowat alle dagen z'n apps update, dus het feit dat ik m'n besturingssysteem niet kan updaten vind ik extreem vervelend!![]()
Anyway, ik ga een dezer dagen met m'n P2 naar de Coolblue want de fingerprint heeft het begeven; misschien weet m'n daar wel raad...
Verwijderd
Nope, been there, done that; werkt niet.BigEagle schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:36:
[...]
Probeer eens te updaten zonder SD kaart...
Op een factory reset na heb ik ook geen ideeën meer...Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:36:
[...]
Nope, been there, done that; werkt niet.
Wat ook niet werkt; in plaats van op OK te klikken (na het downloaden van de update) om je apparaat te herstarten, zelf op de aan/uit knop duwen en herstarten selecteren...
Via de Google Now launcher heb ik 't ook geprobeerd... werkt ook niet!
Ik weet het niet meer...
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb hem nu sinds februari en deel je ervaring niet eerlijk gezegd.Theratron schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:02:
Na hem ongeveer een half jaar gebruikt te hebben merk ik wel dat het scherm ontzettend snel vies wordt, het lijkt vet bij wijze van spreken uit je vingers te trekken... hebben jullie dat ook? Eerst zat er gewoon zo'n vet-afstotende coating op maar ik heb nog niet meegemaakt dat die zo snel was verdwenen...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Heb ik ook last van. Bij mij zit rechtsonder op het scherm een vetvlek die onmogelijk weg te krijgen is, maar ook de rest van het scherm verzamelt razendsnel vingerafdrukken.Theratron schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:02:
Na hem ongeveer een half jaar gebruikt te hebben merk ik wel dat het scherm ontzettend snel vies wordt, het lijkt vet bij wijze van spreken uit je vingers te trekken... hebben jullie dat ook? Eerst zat er gewoon zo'n vet-afstotende coating op maar ik heb nog niet meegemaakt dat die zo snel was verdwenen...
Kijk, dan ben ik dus niet de enige. Dat vind ik wel jammer, dat ze niet een iets betere coating hebben gebruikt. De vingerafdrukscanner is zo mogelijk nóg erger trouwens...Sjiebert schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:40:
[...]
Heb ik ook last van. Bij mij zit rechtsonder op het scherm een vetvlek die onmogelijk weg te krijgen is, maar ook de rest van het scherm verzamelt razendsnel vingerafdrukken.
Heb ik aan de vertegenwoordiger van Lenovo gevraagd op het Moto Z2 Play event bij Tweakers. De policy is dat premium modellen twee grote versie-updates krijgen, en midrange modellen en lager krijgen één grote versie update en verder beveiligingspatches. Dus toen de grote vraag gesteld: is de Lenovo P2 een premium model? Helaas niet dus. Eén grote versie update, en die hebben we gehad: van Android 6 naar 7.Vis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:29:
[...]
Ik ben wel benieuwd of we nog de update naar Oreo krijgen..
De vertegenwoordiger van Motorola vertelde dat ze bij wijze van test 1000 exemplaren hebben geïmporteerd. Toen het toestel op Tweakers zo populair werd hebben ze er uiteindelijk 10 keer zoveel van verkocht! Maar hij wordt inmiddels niet meer gemaakt en de vertegenwoordiger vertelde al dat hij in principe uitverkocht is, op de voorraad van sommige webwinkels na. En er komt volgens hem dus geen P3, de opvolger is de K-serie.ScSi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:04:
Bij veel winkels is de Lenovo P2 nu uit stock en niet meer na te bestellen. Zou er dan toch een waardige P3 komen?
Nou, lees dit maar eens:LeStef schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:25:
Die vertegenwoordigers weten niet alles, meestal zijn die enkel op de hoogte van wat ze moeten verkopen , dus blijf ik hopen.😉
Of iemand heeft de submit-knop gebruiktTheratron schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:14:
[...]
Nou, lees dit maar eens:
https://tweakers.net/nieu...volger-p2-smartphone.html
Je zou bijna denken dat Arnoud mijn post las en het is gaan navragen 😊
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
3 weken later... Aliexpress aankoop is een tijdje geleden gecancelled door verkoper wegens "geen stock". Intussen niets meer gevonden aan een prijs die zelfs met enige verbeelding nog aanvaardbaar kan genoemd worden.MatthiasDS schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:38:
[...]
Alweer een kleine update => op aliexpress een screen assembly "black with frame" gevonden voor €95 en gratis verzending.
Vond ik aanvaardbaar, dus snel besteld... Nu hopen dat mijn gebroken scherm functioneel blijft tot de tijd van ontvangst.
Ik update nog wel eens als ik het ontvangen heb en het nieuwe erin geplaatst heb...
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Niet normaal, wss iets mis met je poortje ofzo..Peter_Aragorn schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:12:
opsturen, daar is iets mis mee.
Kan je dan nog je homebutton gebruiken om de on screen buttons te vervangen? 1 x tikken is terug bijvoorbeeld en die andere gestures?Aegir81 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:38:
Even melden dat ik sinds enkele dagen overgestapt ben van Deodexed naar LineageOS 14.1 (Android 7.1.2.): https://forum.xda-develop...l-lineageos-14-1-t3664052
Ik vind hem prima werken, er zijn paar kleine bugs zoals het LED'je dat niet werkt, maar ik vind de upgrade naar LineageOS waardevoller dan de LED.
Dezelfde ontwikkelaar heeft trouwens ook een alpha van Oreo gepost: https://forum.xda-develop.../rom-alpha-aex-5-t3685162 Daar zitten nog meer onvolkomenheden is, maar het lijkt me wel de moeite waard om in de gaten te houden.
Allereerst een keer opnieuw opstarten, daarna weer even in de gaten houden.Peter_Aragorn schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:12:
Sinds twee weken laadt mijn P2 ineens super traag op. Fastcharge lijkt sowieso niet meer te werken, maar het gewone opladen duurt ook erg lang. Gisteravond (21:00) aan de lader gelegd en hij zat net pas op 91%. Niet gebruikt en geen lopende processen.
Jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Of zeggen jullie van: opsturen, daar is iets mis mee.
Had dat uiteraard al een paar keer gedaan. Hielp niks. Maar vanmorgen was het laden ineens weer snelNLoldebroek schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
Allereerst een keer opnieuw opstarten, daarna weer even in de gaten houden.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Nee, dat werkt jammer genoeg niet. Dat extraatje was ik nochtans snel gewend in de stock rom.Brecht35 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:13:
[...]
Kan je dan nog je homebutton gebruiken om de on screen buttons te vervangen? 1 x tikken is terug bijvoorbeeld en die andere gestures?
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 16:22 ]
Misschien de lader het probleem? Zelf hier nooit het probleem gehad.Peter_Aragorn schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:08:
[...]
Had dat uiteraard al een paar keer gedaan. Hielp niks. Maar vanmorgen was het laden ineens weer snel
Exact mijn reden om ook bij een nieuwe telefoon naar die feature te kijken..Aegir81 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:21:
[...]
Nee, dat werkt jammer genoeg niet. Dat extraatje was ik nochtans snel gewend in de stock rom.
Jammer, ik kan geen afstand nemen van die feature.Aegir81 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:21:
[...]
Nee, dat werkt jammer genoeg niet. Dat extraatje was ik nochtans snel gewend in de stock rom.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq