Het is eindelijk gelukt!

Had een lange adem nodig, tot mijn USB stick het welletjes vond en zich gewonnen gaf aan Windows 10 PC, wat het exact was, geen idee. Toen dat gemekker over was, heb ik met VMWare Player op de USB-stick ESXi 6.7 geïnstalleerd. Blijkbaar was dat wel een nieuwe installatie, overigens. Echter moet ik nu even stoeien om het IP-adres naar de nieuwe installatie te krijgen, dat hoopte ik eigenlijk te voorkomen, maar heb ESXi 6.7 nu alsnog in een VMWare Player omgeving zitten, dan hoef ik tenminste niet moeilijk te doen om het MAC-adres te krijgen voor een DHCP-reservering.
EDIT:
Wel tof, toen ik de ISO mountte in VMWare Player werd het gelijk herkend als 'VMware ESXi 6.5 and later'.
EDIT2:
Nou breekt mijn klomp zeg. Ik heel vrolijk herstarten vanaf USB-stick, staat er weer ESXi 6.5 update 1 op?

Waarschijnlijk heeft de VMware Player dus elke keer geboot vanaf de live ISO oid.

Ik kan dus weer van voor af aan beginnen...
EDIT3:
Hetzelfde riedeltje maar even door met Virtualbox, nu krijg ik zelfs de vraag om te upgraden, dus dat maar even doen.

Zometeen de virtualbox machine herstarten, zonder de ISO gemount, als ik dan VMware kan booten, dan is het dus goed.
EDIT4:
Upgrade gaf een foutmelding, eentje die ik niet helemaal thuis kan brengen, ik ga het opnieuw proberen, maar dan als clean install, dan weet ik zeker dat ik ESXi 6.7 heb alsmede een echte schone installatie.
Wat een gedoe is VMware aan het worden.
EDIT5:
Hehe, wat gepiel verder, maar dan staat ESXi 6.7 op de USB-stick en boot hij ervan. Nu de DHCP-reservering fixen en dan ben ik klaar. Duurt even, maar dan heb je hopelijk ook wat!
EDIT6:
Zo, licentie ook geinstalleerd, dan kan ik daarover ook geen gedoe meer krijgen.

Wel nog even een vraagje, gebruiken jullie Let's Encrypt om een SSL/TLS-certificaat voor de webinterface te hebben of houden jullie het self-signed certificaat? Het schijnt dat met
deze tutorial je het werkzaam kan krijgen, zonder de webinterface open te stellen voor buiten.
EDIT7:
Enig dingetje waar ik nu nog tegenaanloop is dat ik VMware Tools niet kan updaten vanuit de host zelf. Dus maar even manual update zoeken. Krijg de melding dat de .iso die ervoornodig is niet gevonden kan worden.
EDIT8:
Ander dingetje waar ik tegenaan loop is dat ik na een reboot alle instellingen opnieuw moet doen; VM's importeren, controller (IBM M1015) passthrough aan moet zetten e.d. Nadeel is alleen, voordat de passthrough werkt, dien je te rebooten, maar dan ben ik alles kwijt... Dus ik zit in een eeuwige loop wat dat betreft ben ik bang. Misschien dan maar downgraden naar 6.5 update 2?
EDIT9:
Ik vond op internet
een tip om /sbin/auto-backup.sh met de hand te draaien, maar dat mocht ook niet baten, helaas. Dit script zou de settings backuppen en in /bootbank zetten, zodat het geladen wordt na een reboot.
Morgen maar even kijken of een downgrade naar ESXi 6.x (geen ESXI 6.5 update 2 iig) dan de instellingen doen en daarna upgraden naar ESXi 6.7 werkt.
[
Voor 79% gewijzigd door
CH4OS op 21-06-2018 00:49
]