Even een update ..BartV schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:08:
Je kunt de VM exporteren naar OVF template (nadat je sdelete hebt toegepast), en hem daarna weer importeren als thin-provisioned disk.
exporteren ging niet. Althans niet via de client want dat is 2x2TB en dat trekt een browser niet echt
Dus ook geprobeerd om met de tools een punch-hole te slaan maar ook dat werkte niet. Function not implemented krijg ik terug op de file ..
Was er wel klaar mee en heb de mensen die op die machine werkte maar verteld dat we naar de oude machine terug gingen zodat ik weer converteren. Gelukkig kon dat met deze machine na wat meer analyse.
Dus gisteren 2 pogingen om de machine nogmaals te converteren. Dat is gelukt nadat een rezise van de disk en het aanpassen van een xml voor een thin disk fout ging omdat hij op file base niveau ging kopieren. Enerzijds traag anderzijds zag ik nu meerdere een stuk of 4 bestanden die door bad blocks kapot zouden zijn. En na verloop van tijd een error op de migratie omdat er weer een andere fout kwam.
Dus toen de disks maar gewoon de grootte laten houden die ze hebben en via de xml aangeven dat ik thin wilde hebben. Dan wordt er weer op block niveau alles verstuurd.
Na iets meer dan 3 uur was de machine geconverteerd en kan ik vandaag verder met het herconfigureren van wat andere dingen omdat ik nu genoeg ruimte weer heb ..
There are no secrets, only information you do not yet have