d3vlin schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:16:
En op datacenter en node niveau staat de firewall ook uit?
Datacenter / Firewall / Options / Firewall: No
Node / Firewall / Options / Firewall: No
Best practice is overigens op zowel datacenter, node als guest de firewall aan en regels toevoegen per node of guest voor elke poort die je open wil hebben.
Klopt beiden staan op 'No'
Vandaag heb ik nog iets te weinig kennis om mijn firewall op te zetten. Ik zal mij hierin moeten verdiepen en wat gaan bijleren
Dat is het volgende dat gaat gebeuren wanneer ik dit issue heb geregeld.
Martin.Air schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:26:
[...]
Het zou kunnen dat een ander apparaat 192.168.1.79 ook toegekend heeft gekregen.
Het zou ook kunnen dat je HAOS een nieuwe heeft gekregen maar niet update op de CLI.
Zou je het commando "nmcli" eens kunnen draaien? (dat is ter vervanging van "ifconfig -a")
Maar, het advies voor alle servers: Draai met een fixed IP buiten de DHCP range (of ook vast gezet in de router). Dit is ook om te voorkomen dat bij een router update instellingen verdwijnen en je daarna je server kwijt bent.
Aha ok duidelijk! Ik heb net even in de router gekeken naar alle clients en enkel HA heeft 192.168.1.79 toegekend gekregen.
Al mijn LXC's krijgen een static IP als ik die opzet. Enkel HA draait op een VM en ik heb de optie nooit gevonden om het static te maken.
Begrijp ik het dan goed dat ik zowel mijn LXC een static IP moet geven en alsook diezelfde IP in de router moet vastleggen per LXC?
Dit is de output van de nmcli
/f/image/gpg941AsIVlM6tF66Pakj95W.png?f=fotoalbum_large)
Cyphax schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:42:
[...]
Ik vermoed dat HA niet goed draait. Wat je kan proberen: in PVE in de console van HA een keer
typen om een shell te krijgen en daarin
curl http://localhost:8123
Dat zou een hoop HTML moeten opleveren. Als dat zo is, dan draait de webserver wel en is het nog maar de vraag of het aan HA zelf ligt.
Blijkbaar draait die niet!
curl: (7) Failed to connect to localhost port 8123 after 0ms: Error
nassau schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:44:
[...]
Maar je probleem was toch dat je na XXXX tijd geen verbinding meer had? Mijn suggestie was dus om uit te sluiten dat DHCP renew een issue is (om de zoveel uur krijg je een nieuwe lease).
Ik zou zeggen wacht af tot je weer een issue hebt. Log dan in op de HA console en ping daarvandaan ook eens. Succes
Ja soms is na het enkele weken/maanden, maar ok ik snap nu waarom :)
(Ik heb het issue nog steeds, geen netwerk nog steeds omdat ik nog steeds niet de VM heb gerestart in de hoop wat te kunnen vinden)
Overigens wil ik wel even kwijt dat ik het enorm hard apprecieer hoe hard jullie allemaal met meedenken en me proberen te helpen!!