• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:59
Hoi allemaal, zojuist ook begonnen met Proxmox, en ik overdenk het hele gedoe een beetje denk ik. Ik wil proxmox om mijn hele stack van apps op 1 plek te krijgen (staan nu op verschillende machines). Ik heb in de proxmox server 2x26tb hdd, 1x1tb nvme, 1x2tb ssd. Ik heb de van HDDs een ZFS pool gemaakt (mirror) en van de nvme een single flash pool. Ik heb een simpele CT gemaakt met SMB er op en een data mountpoint gemaakt met de volledige 26tb van de HDDs. Denk ik goed dat ik nu in principe verschillende CTs kan opstarten, service er op kan zetten en kan wijzen naar de SMB share? Bijv, plex/*arr-stack?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• orvintax
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:52
Daniel. schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 02:23:
[...]

Ben al aardig op weg gekomen. Ik wilde graag bepaalde shares die ik aan containers wil koppelen kunnen beheren via SMB om er ook bestanden op te zetten. Voor de videos heb ik via de terminal een LVM RAID0 Setup draaien. Die heeft 2 8TB schijven aan elkaar geknoopt en heb ik een folder op gemaakt videos. Die koppel ik onder water aan de LXC aan de plex(deze moet ik nog maken) en op een andere container heb ik TurnKey Fileserver draaien en zo heb ik die folder gekoppeld aan een SMB Share en het werkt. :)

Toevallig is deze video (YouTube: Host NAS inside LXC Container | TurnKey FileServer LXC Template | Pr...) precies zoals ik het zocht, maar via andere handleidingen had ik het al voor elkaar gekregen maar kreeg de SMB share nog niet aan de praat zoals ik het wilde. In OMV moet je het koppelen aan een disk, maar ik wilde het koppelen aan een folder.

Begin het door te krijgen. Best leuk spul en ook mooi dat je je container helemaal om zeep kan helpen omdat je toch zo een backup en of een nieuwe in de lucht gooit.
Kijk eens aan :) Ik ben zelf wel benieuwd waarom je voor RAID 0 hebt gekozen?

https://dontasktoask.com/

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
batumulia schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:49:
Hoi allemaal, zojuist ook begonnen met Proxmox, en ik overdenk het hele gedoe een beetje denk ik. Ik wil proxmox om mijn hele stack van apps op 1 plek te krijgen (staan nu op verschillende machines). Ik heb in de proxmox server 2x26tb hdd, 1x1tb nvme, 1x2tb ssd. Ik heb de van HDDs een ZFS pool gemaakt (mirror) en van de nvme een single flash pool. Ik heb een simpele CT gemaakt met SMB er op en een data mountpoint gemaakt met de volledige 26tb van de HDDs. Denk ik goed dat ik nu in principe verschillende CTs kan opstarten, service er op kan zetten en kan wijzen naar de SMB share? Bijv, plex/*arr-stack?
Ik heb op mijn proxmox server een VM draaien met OMV. OMV krijgt de SATA controller doorgelust waardoor hij volledig beheer heeft over de harddisks, en OMV dus SMB shares kan aanbieden aan de andere LXC's. Dan heb je er namelijk gewoon een beheer interface voor, kun je OMV zo instellen dat je 2x26TB schijven draaien in een setup die jij wilt (RAID1 of JBOD), kun je eventueel een derde schijf toevoegen die Snapraid draait, etc.
Ik heb ook 26TB schijven maar dan 3 stuks. Ik gebruik er 2 voor data via Mergerfs en 1 voor Snapraid.
Dan is het dus maar 1 schijf die aangeboden wordt via SMB aan de *arr-stack, en zorgt OMV voor het verdelen over de 2 schijven via Mergerfs en zo nu en dan een Snapraid sync draaien om te zorgen dat een kapotte schijf vervangen kan worden.
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste