is het niet weer zo'n intel nic waar een patch voor is?fissa schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:26:
Iemand een idee? Mijn proxmox is lokaal maar sporadisch te benaderen via het statische ip die ik op de router heb ingesteld. Ping geeft een time out en dan soms, random, is die online en kan ik er snel bij.
M’n home assistent vm in pxe is wel gewoon netjes te benaderen.
Proxmox draait op een mini pc (mllse g2 pro).
Duplicate IP in je omgeving waarvan Proxmox er één is?fissa schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:26:
Iemand een idee? Mijn proxmox is lokaal maar sporadisch te benaderen via het statische ip die ik op de router heb ingesteld. Ping geeft een time out en dan soms, random, is die online en kan ik er snel bij.
M’n home assistent vm in pxe is wel gewoon netjes te benaderen.
Proxmox draait op een mini pc (mllse g2 pro).
Dacht ik ook gelijk aan. Klinkt alsof een andere machine ook dat IP gebruikt.stormfly schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:53:
[...]
Duplicate IP in je omgeving waarvan Proxmox er één is?
Ik ga toch de advocaat van de duivel spelen...fissa schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:43:
[...]
Zover ik kan zien niet. In ieder geval, als ik erbij kom; dan zie ik niks bijzonders staan. Proxmox als OS geïnstalleerd op de mini pc trouwens. Draait verder niks behalve HA. Ben er nog niet zo lang geleden mee begonnen, dus er kan eigenlijk weinig load zijn. Of waar kan ik dit checken?
Met in het verlengde: als je de HA-VM wel goed kunt benaderen maar PVE zelf niet dan lijkt me toch echt iets mis in PVE. En dat zou je in /var/log/syslog terug moeten zien... toch?
makes it run like clockwork
Een statische ip wat je op de router hebt ingesteld? Als in: een op het MAC-adres geabseerde DHCP? En wat als je daar een echt statisch IP van maakt? Dus op de Proxmox server zelf?fissa schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:26:
Iemand een idee? Mijn proxmox is lokaal maar sporadisch te benaderen via het statische ip die ik op de router heb ingesteld.
makes it run like clockwork