Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:16
Oke, bedankt!

• Soullie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Soullie

Planeshift

Ik heb ook de zilveren.
Zit bruinig hoesje bij.

Ik heb ook een Nexus6P, qua scherm en helderheid zie ik geen verschil. (helderheid op de mate 9 gaat zelfs iets hoger naar mijn beleving)

Qhd en full HD verschil zie ik echt niets van (dit was wel een zorg van me bij aanschaf)

De grootste plus is gewoon battery life. Ik had gisteren op 50% met 80% helderheid 4 uur sot. Inclusief navigeren en uurtje Spotify.

Enige wat me irriteert is het relatief zwakke notification ledje en het nummertje ipv Notification icons.

• moca
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:58

• djmvt
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02-10 15:07
quote:
YouTube: Too many puppies! 90s alternative @ W2 Poppodium Den Bosch
Heb ik gefilmd terwijl ik moest draaien bij W2 Poppodium 90s Alternative in Den Bosch ☺

• MrGab
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-08 17:11
quote:
Soullie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:17:
Ik heb ook de zilveren.
Zit bruinig hoesje bij.

Ik heb ook een Nexus6P, qua scherm en helderheid zie ik geen verschil. (helderheid op de mate 9 gaat zelfs iets hoger naar mijn beleving)

Qhd en full HD verschil zie ik echt niets van (dit was wel een zorg van me bij aanschaf)

De grootste plus is gewoon battery life. Ik had gisteren op 50% met 80% helderheid 4 uur sot. Inclusief navigeren en uurtje Spotify.

Enige wat me irriteert is het relatief zwakke notification ledje en het nummertje ipv Notification icons.
En...? Als je zou moeten kiezen welke telefoon wint het bij jou? Ik twijfel namelijk tussen Nexus 6P (prima updatebeleid, groot genoeg, prima camera) en de Mate 9 (betere camera+accu) maar misschien minder goed updatebeleid....Ik heb nu een Moto G(16Gb,2GBram) en merk wel dat de camera zijn tekortkomingen heeft (naast dat Lenovo geen update meer zal doen naar 7.0)....

Ik las overigens ook nog dat mensen de screenprotector verwijderen...? Werkt die niet prettig of...?

• Soullie

Soullie

Planeshift

Momenteel ligt mijn 6p in een la en gebruik ik mijn Mate 9, groter scherm, terwijl de telefoon bijna precies even groot is.

Batterylife is gewoon zo lekker, qua update beleid kan ik echt niets zinnigs zeggen aangezien ik er nog geen heb gehad :P

Ik vind screen protectors in het algemeen irritant, maar hij zat er erg netjes op dus ik had hem ook kunnen laten zitten.

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-07 14:08
Bij mij zat de screen protector er ook gewoon erg netjes op, maar ik vind die dingen principieel een crime dus heb deze onmiddellijk eraf gehaald. Niks tegen Huwawei.

Battery life is gewoon weg fantastisch. Gisteren zes uur op de weg gezeten, een tijd lang podcasts zitten beluisteren op de telefoonspeakers, vijf uur sot en na 30 uur zat hij nog gewoon op 35%. Heel indrukwekkend - volgens mij moet je het heel bont maken wil je deze telefoon binnen 24 uur leeg krijgen en met de bijgeleverde lader is ie binnen een uur vol.

• crazyheinz
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-08 14:58

crazyheinz

To the extreme

Telefoon bijna niet gebruikt vandaag en volledig plat op 16u. Batterij van mijn mate 8 vind ik véél beter.

I'm not as stupid as you look

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
quote:
crazyheinz schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:46:
Telefoon bijna niet gebruikt vandaag en volledig plat op 16u. Batterij van mijn mate 8 vind ik véél beter.
Misschien een bug?

• Imo62
Moet zo ongeveer wel een hardware fout of een vervelende app zijn. Ter contrast - heb mijne nu 17 uur van de accu af, 2.5 uur sot en 69% accu over.

• djmvt
quote:
crazyheinz schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:46:
Hangende app.

• peer
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:00

peer

oeps

Ik heb sinds 2 uur ook een mate 9, wat een vooruitgang na mijn Sony Xperia z ultra.
OK, even wennen aan het kleinere scherm, maar aangezien er weinig telefoons zijn met 6.4" scherm, snel en een goede batterij uitgekomen op deze Huawei. Emui was ik al aan gewend, de telefoon voor de Sony was een Huawei p7. Net ook een antutu benchmark gedraaid, score van 128737.. Hopelijk gaat hij net zo goed bevallen als mijn ultra, vooral qua accuduur.

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Clarab
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07-10 21:40
Ik zie bij mij dat Whatsapp behoorlijk veel stroom trekt op de achtergrond.

• Aggressor
  • Nu online
Ik heb 2 vraagjes:

1.: Hoe kan je trouwens foto's opslaan op de sd kaart?
Dus als je een foto maakt, dat deze op de sd kaart komen. (en niet het geheugen van de telefoon zelf)

2: Tussen instellingen > Geheugen en Opslag > Instellingen voor opslag > Standaard locatie ... hier kun je kiezen tussen "'Intern Geheugen" of "Sd-Kaart"

Betekend dit dat alle Apps daar ook worden geïnstalleerd? of gaat het alleen om foto's en downloads? en hoe hebben jullie dit staan

• Wenzel
Is de focus beetje snel? S7 staat bekend om zijn super fast focus, beetje vergelijkbaar?

• KraveN
  • Registratie: november 2001
quote:
Wenzel schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:44:
Is de focus beetje snel? S7 staat bekend om zijn super fast focus, beetje vergelijkbaar?
Het is een andere techniek, maar in de review van ene italiaan : YouTube: RECENSIONE Huawei Mate 9

op 12:05 kun je de focus zien, geen idee of dit representatief is.

• Wenzel
Ik vroeg het, omdat ik weer twijfel na het lezen van dit review: https://androidworld.nl/r...c9e0951&mc_eid=d5fc826641
Daar komt de camera echt niet goed uit, en dat vind ik net het belangrijkste.

• Jason X
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online
Onder het mom van #durftevragen:

Ik heb niet zo'n verstand van spanningen/stroom-zaken. Nu zit er bij de Mate 9 natuurlijk een mooie intelligente SuperCharge lader. Maar ook een micro-USB to USB-C verloopje. Kan ik gewoon mijn oude laders (allemaal merkladers van vorige telefoons) aansluiten zonder dat dit problemen geeft? Besef dat het misschien langzamer laadt, maar wil niet dat de telefoon meer wil trekken uit de lader en dat er iets misgaat.

• djmvt
quote:
Jason X schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:49:
Onder het mom van #durftevragen:

Ik heb niet zo'n verstand van spanningen/stroom-zaken. Nu zit er bij de Mate 9 natuurlijk een mooie intelligente SuperCharge lader. Maar ook een micro-USB to USB-C verloopje. Kan ik gewoon mijn oude laders (allemaal merkladers van vorige telefoons) aansluiten zonder dat dit problemen geeft? Besef dat het misschien langzamer laadt, maar wil niet dat de telefoon meer wil trekken uit de lader en dat er iets misgaat.
Mag geen probleem zijn: toestel zal niet meer vragen dan geleverd kan worden.

• djmvt
quote:
Wenzel schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:12:
Ik vroeg het, omdat ik weer twijfel na het lezen van dit review: https://androidworld.nl/r...c9e0951&mc_eid=d5fc826641
Ik moet vooral wennen aan de camera: zeker bij voldoende licht doet ie 't prima maar zodra het donkerder gaat worden loopt de sluitertijd op wat vaker wazige foto's oplevert. In pro mode is een stuk meer te regelen en lukt het dan ook om goede foto's te schieten voor zover ik kan beoordelen.

• Aggressor
  • Nu online
quote:
Aggressor schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:53:
Ik heb 2 vraagjes:

1.: Hoe kan je trouwens foto's opslaan op de sd kaart?
Dus als je een foto maakt, dat deze op de sd kaart komen. (en niet het geheugen van de telefoon zelf)

2: Tussen instellingen > Geheugen en Opslag > Instellingen voor opslag > Standaard locatie ... hier kun je kiezen tussen "'Intern Geheugen" of "Sd-Kaart"

Betekend dit dat alle Apps daar ook worden geïnstalleerd? of gaat het alleen om foto's en downloads? en hoe hebben jullie dit staan
iemand?

en hebben jullie je ook al geregistreerd op https://huawei.drmobile.nl
Registreren moet binnen 30 dagen

3 JAAR GARANTIE
VIP ben je niet voor even. Je krijgt van Huawei een jaar extra garantie bovenop de standard twee jaar fabrieksgarantie.

+
3 DAGEN REPAIRSERVICE
We herstellen je smartphone binnen 3 werkdagen. Als reparatie niet meer mogelijk is dan biedt Huawei je een ander gecertificeerd device aan, zodat je snel weer in de lucht bent. Op deze service heb je 3 jaar recht na registratie.

+
GRATIS PICK-UP
& RETURN SERVICE

• KraveN
quote:
Wenzel schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:12:
De ene review is natuurlijk ook de andere niet. Ik heb in meerdere reviews gelezen dat de camera prima is maar dat er moeite is bij weinig licht. Daar hebben eigenlijk de meeste smartphones last van en dat is logisch. Zoals hierboven aangegeven kun je veel extra halen uit de pro modus. Voor point en shoot is waarschijnlijk een iPhone of pixel beter, maar dat is per gebruiker ook verschillend. Daarnaast past leica bewust minder sharpening toe want dat past beter bij de look en de feel van het merk. Het blijft altijd moeilijk en laten we eerlijk zijn voor het geld willen natuurlijk het beste. Wat ik ook mis is bijvoorbeeld een vergelijk met alleen de monochrome lens. Ja je mist kleur maar je zou meer detail terug moeten zien in low light tov kleur. Ook ben ik benieuwd wat je uit een raw foto kan ophalen.

• Clarab
Ik probeer te registreren maar mijn Imei nr wordt niet geaccepteerd.
Meer mensen hier een probleem mee?

• KraveN
Camera vergelijk deel 2 van pocketnow. Ik moet het zelf nog bekijken : YouTube: Huawei Mate 9 vs LG V20: Big Phones Dual Cameras (pt.2)

Korte samenvatting : Beide prima telefoons, voor foto's en accu en performance gaat de voorkeur uit naar de mate 9, voor video zeker de v20. Het echte foto potentieel komt bij deze telefoons naar voren in de pro modus.

KraveN wijzigde deze reactie 30-11-2016 09:16 (34%)

• Soullie

Soullie

Planeshift

Nieuwe update live

Fixed het notificationnummer naar icons :)

• djmvt
quote:
Soullie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:32:
Nieuwe update live

Fixed het notificationnummer naar icons :)
Zit er op te wachten maar nog niet binnen gekregen haha

• dg2207
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:46
MHA-L29C432B126...553MB
Gewoon via updater

• crazyheinz

crazyheinz

To the extreme

de mijne komt ook niet binnen, volgens de updater zit ik op de laatste versie.

• Aggressor
  • Nu online
quote:
Clarab schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:42:
Ik probeer te registreren maar mijn Imei nr wordt niet geaccepteerd.
Meer mensen hier een probleem mee?
https://huawei.drmobile.nl/ .. lukt mij wel.
ik heb alleen het eerste imei nummer ingevuld.

je hebt nu ook 3 jaar garantie dan ipv 2

• peer
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:00

peer

oeps

Hier de update ook binnen, Vooral de iconen bij de notificaties zijn een verbetering.

het is geen probleem, het is een uitdaging

• 21kine
  • Laatst online: 05-12-2016
Ondertussen ook een weekje dit toestel in bezit. Wel even wennen aan de grootte na mijn Samsung S7.
Ik heb er wel direct mijn aangekochte nova launcher op geïnstalleerd omdat ik die gewoon ben op al mijn vorige Android toestellen.
Tot nu toe nog geen echt mindere opmerkingen, daarvoor heb ik het toestel nog niet lang genoeg in bezit, scherm is uitstekend, hogere resoluties zoals bij mijn S7 vind ik zeker geen must.
Zilveren versie, screenprotector laat ik gewoon op het toestel.....meegeleverde beschermingshoesje achteraan zal later waarschijnlijk wel vervangen worden door iets wat een eventuele val beter kan opvangen.
Toestel is supersnel en vertoont absoluut geen haperingen.

• sonjaW
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23-06 17:09
Ik heb al via meerdere kanalen geprobeerd te achterhalen of de Mocha Brown ook naar Nederland (of iig EU) komt. Maar ik krijg nergens antwoord. Weten jullie dit toevallig?

• Aggressor
  • Nu online
quote:
crazyheinz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:55:
de mijne komt ook niet binnen, volgens de updater zit ik op de laatste versie.
hier ook nog niet binnen.
welke versie heb jij er nu op staan?

en het installeren van apps gaat echt supersnel

-edit-

Heeft iemand nog interesse in een goef siliconen hoesje?
Dan kan ik eventueel de link posten...

Hoesje is zonet binnengekomen. Zit er strak omheen sluit overal goed aan en de knoppen werken prima.
En ook wordt de camera lens goed beschermd

Aggressor wijzigde deze reactie 02-12-2016 17:00 (29%)

• djmvt
Zit momenteel in zuid Spanje en heb de update ook nog niet binnen gekregen. Eerste batch Coolblue toestellen krijgt als laatste de update lijkt het hahaha.
@aggressor welk hoesje heb je gekocht?

• Aggressor
  • Nu online
quote:
djmvt schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:41:
Zit momenteel in zuid Spanje en heb de update ook nog niet binnen gekregen. Eerste batch Coolblue toestellen krijgt als laatste de update lijkt het hahaha.
@aggressor welk hoesje heb je gekocht?
deze

http://www.ebay.nl/itm/TP...Tasche-Etui-/371795123806

• Clarab
Zit ook in eerste batch Coolblue en kreeg de update 5 dagen terug.

• crazyheinz

crazyheinz

To the extreme

Heb hetzelfde hoesje, voelt wel niet zo veilig aan, scherm zit heel dicht bij de rand.

• KraveN
Van de week een poging gedaan bij de Media Markt om de mate 9 te bewonderen. Ondanks de indicator op voorraad geen mate 9 te bekennen. Dus maar even doorgelopen naar de iPhone 7 plus omdat deze kwa formaat redelijk overeen komen. Huidige telefoon is 4inch maar dat is toch wel een groot verschil... wat is jullie ervaring of is het gewoon een kwestie van wennen? Zitten met de mate9 in je broekzak is er denk ik niet bij of wel?

• Clarab
Onzin, past makkelijk in je broekzak tenzij zak te klein of strak is.
Gewoon even de juiste maat uitzagen van hardboard of triplex en je weet of het je past.

• Aggressor
  • Nu online
Ja vind ik ook onzin.
Ik heb altijd grote telefoons gehad, 5,5 inch enz... en deze is nauwelijks groter.

• KraveN
Ik beweer ook niet dat het totaal niet te doen is. Ik was benieuwd naar jullie ervaring. Komend vanaf 4inch maak ik mijzelf een beetje zorgen, maar als ik de reacties zo lees is het een kwestie van wennen :)

• Aggressor
  • Nu online
quote:
KraveN schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:32:
Ik beweer ook niet dat het totaal niet te doen is. Ik was benieuwd naar jullie ervaring. Komend vanaf 4inch maak ik mijzelf een beetje zorgen, maar als ik de reacties zo lees is het een kwestie van wennen :)
ja het is heel erg persoonlijk.
Als je altijd 4 inch gewent bent en je gaat ineens naar 5,9 inch ... dan is het wel een grote stap.
Maar het werkt wel fijn. En de telefoon past altijd in mijn broekzak ..... dat is het probleem niet ;)

• djmvt
Oef als onderstaand xda bericht klopt dan krijgt dus niet iedereen de b126 update. Had afgelopen week contact met Huawei via de chat, medewerker daar gaf alleen aan dat als over 6 weken de update niet beschikbaar is ik nog maar eens opnieuw contact moet zoeken want dan zijn ze "mijn" Imei vergeten 😂voorlopig dus nog maar met nummertjes als notificatie en geen verbeterde camerasoftware.

http://forum.xda-develope...p?p=69924015&postcount=15

• x-boxer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

x-boxer

ik ben moe

Drommels 😠

Grover!

• Clarab
Is er al iemand die de Samsung EVO Plus 256GB microSDXC in de mate 9 gebruikt?
Op papier zou het moeten werken maar de praktijk kan nog wel eens anders uitpakken is mijn ervaring.

• KraveN

• Aggressor
  • Nu online
Probeer nu eens te zoeken voor een update

• djmvt
quote:
Aggressor schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:53:
Probeer nu eens te zoeken voor een update
Inderdaad net binnen gekregen.

• KraveN
Zojuist ook de gok genomen voor wat betreft grootte! Maar de mate 9 komt deze kant op :) zijn er nog tips voor een nieuwe Android gebruiker ?

• Jason X
  • Nu online
quote:
KraveN schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:21:
Zojuist ook de gok genomen voor wat betreft grootte! Maar de mate 9 komt deze kant op :) zijn er nog tips voor een nieuwe Android gebruiker ?
Installeer gelijk de update voor de notificaties. Verder is een Google account erg handig zodat je al je contacten en agenda items kan synchroniseren/back up.
Natuurlijk kan je het uiterlijk uitgebreid aanpassen aan je wensen en zijn er voldoende apps. Tsja, verder, heb je specifieke gebruikswensen?

• KraveN
quote:
Jason X schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:12:
[...]

Installeer gelijk de update voor de notificaties. Verder is een Google account erg handig zodat je al je contacten en agenda items kan synchroniseren/back up.
Natuurlijk kan je het uiterlijk uitgebreid aanpassen aan je wensen en zijn er voldoende apps. Tsja, verder, heb je specifieke gebruikswensen?
Update check!
Gmail had ik inderdaad al, maar idd belangrijk.

Bedankt voor de tips!

Komend van een iPhone 5 ben ik toch wel positief. Hij is idd groot, maar daar ga ik nu nog niks over roepen. Eerst even wennen. Mis wel spotify controls als ik de telefoon lock, maar dat lijkt een bug in spotify tenzij iemand anders het wel werkend heeft. De music app doet het namelijk wel. Verder ontbreekt wel een screenprotector en case (2e kansje van coolblue) dus daar ga ik nog even naar op zoek. Tips zijn welkom :)
De fingerprint reader is snel, wel een kriem om de vingers te registreren.
Camera tot nu toe ook prima, spelen met blur maakt foto's maken leuk :)

• Clarab
Heb de Samsung EVO Plus 256GB microSDXC gekocht en werkt super.

• KraveN
Na een avondje spelen nog steeds positief. Ik loop wel tegen verschillende kleine problemen aan. Bijvoorbeeld mail : Gmail app werkt met mijn Gmail account. Standaard email app werkt niet met Gmail, wel weer met Outlook.com. Maar de Outlook app werkt weer totaal niet, althans ik kom niet eens zover dat ik kan inloggen. Wel weer met andere accounts bijvoorbeeld Exchange. Erg wazig, alle instellingen al doorlopen. Rechten staan goed, app wordt niet gekilled vanwege verbruik. Morgen maar weer eens verder.

KraveN wijzigde deze reactie 09-12-2016 23:46 (0%)
Reden: Typo

• dg2207
En je standaard mail ook lezen in Gmail app?
https://support.google.com/mail/answer/6078445?hl=nl

• KraveN
quote:
Dat is ook nog een optie, maar het zou ook met de andere apps moeten lukken.

Update :
Het lukt ook niet om een hotmail/outlook.com account toe te voegen in de Gmail app. Zodra ik op het toevoegen van een account klik krijg ik een wit scherm, zelfde als bij de Outlook app. Je gaat bijna denken dat het geblokkeerd is, maar geen idee welke setting dit dan zou moeten veroorzaken. Iemand anders die het kan proberen op zijn telefoon?

KraveN wijzigde deze reactie 10-12-2016 16:26 (38%)

• KoffieAnanas
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-09 08:44

• ikdeaad
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-01 20:32
quote:
KraveN schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:13:
[...]

Dat is ook nog een optie, maar het zou ook met de andere apps moeten lukken.

Update :
Het lukt ook niet om een hotmail/outlook.com account toe te voegen in de Gmail app. Zodra ik op het toevoegen van een account klik krijg ik een wit scherm, zelfde als bij de Outlook app. Je gaat bijna denken dat het geblokkeerd is, maar geen idee welke setting dit dan zou moeten veroorzaken. Iemand anders die het kan proberen op zijn telefoon?
Ik kan gewoon ziggo mail, outlook mail, fastmail en uiteraard gmail gebruiken in de standaard gmail app.

• KraveN
quote:
ikdeaad schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:12:
[...]

Ik kan gewoon ziggo mail, outlook mail, fastmail en uiteraard gmail gebruiken in de standaard gmail app.
Het blijft inderdaad vaag :(

Ik heb inmiddels wel mijn @outlook.com adres in de gmail app door het toe te voegen als exchange account. Dus in principe hebben we een workaround en ik hoop dat de outlook app ook gaat werken in de toekomst.

Tot nu toe erg tevreden met de Mate 9. Accuduur is tot nu toe prima (5 uur SOT en 1d en 21 uur sinds laatste lading met 20% batterij resterend). Camera maakt leuke foto's en er zijn veel opties om mee te spelen. Monochrome geeft een leuke look en feel aan foto's en geeft in donkere situatie zeker meer detail.
Snelheid heb ik niks over te klagen, alles gaat tot nu toe vloeiend.

Komend van IOS heb ik ook geen problemen met EMUI. Wel gekozen voor de appdrawer omdat ik helaas niet alles kan verwijderen wat ik niet nodig heb (google hangouts bijvoorbeeld).

• Jason X
  • Nu online
quote:
KraveN schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:31:
[...]

Komend van IOS heb ik ook geen problemen met EMUI. Wel gekozen voor de appdrawer omdat ik helaas niet alles kan verwijderen wat ik niet nodig heb (google hangouts bijvoorbeeld).
Als je een beetje gevoel hebt met Android, kan je altijd een custom launcher overwegen (heb zelf Nova Launcher). Kan je in ieder geval alles customizen en apps verbergen.

• ikdeaad
quote:
KraveN schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:31:
[...]

Het blijft inderdaad vaag :(

Ik heb inmiddels wel mijn @outlook.com adres in de gmail app door het toe te voegen als exchange account. Dus in principe hebben we een workaround en ik hoop dat de outlook app ook gaat werken in de toekomst.

Tot nu toe erg tevreden met de Mate 9. Accuduur is tot nu toe prima (5 uur SOT en 1d en 21 uur sinds laatste lading met 20% batterij resterend). Camera maakt leuke foto's en er zijn veel opties om mee te spelen. Monochrome geeft een leuke look en feel aan foto's en geeft in donkere situatie zeker meer detail.
Snelheid heb ik niks over te klagen, alles gaat tot nu toe vloeiend.

Deze mail accounts kan ik gewoon gebruiken zonder workarounds.
Hangouts kan idd niet ge-uninstalled worden maar is wel uit te schakelen

• KraveN
quote:
ikdeaad schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:40:
[...]

Deze mail accounts kan ik gewoon gebruiken zonder workarounds.
Hangouts kan idd niet ge-uninstalled worden maar is wel uit te schakelen
Toch blijf ik het raar vinden.

Maar ik denk dat het aan outlook ligt en niet aan de telefoon. Als ik mijn xxxx@outlook.com adres definieer als exchange account gaat het wel goed en kan ik deze ook samenvoegen in de gmail app.

Ik had alleen gehoopt dat ik de standaard email app lees dus niet de gmail app kan gebruiken. De layout vind ik persoonlijk wat rustiger. Maar daar krijg ik dus met geen mogelijkheid gmail gekoppeld. Bij het toevoegen krijg ik iedere keer kan geen verbinding maken met de server. (heb zeker wel internet verbinding). Server settings gecontroleerd imap.gmail.com verschillende poorten etc. Maar het lukt maar niet, de gmail app werkt wel zonder problemen.

Natuurlijk kan ik mijzelf erbij neerleggen, maar waarom installeren ze dan twee apps :S ik kan ze namelijk ook niet verwijderen. Dus ik ben benieuwd of jullie wel je gmail toegevoegd krijgen in de standaard mail app van emui ?

• ikdeaad
Gmail in de standaard meegeleverde email app is mij idd ook nooit gelukt.
Sinds een poosje ondersteunt Google echter andere email accounts in zijn Gmail app en vanaf die tijd gebruik ik die alleen nog maar.
Buiten Gmail en outlook moet ik de accounts wel handmatig configureren. Dat dan weer wel. 😊

• KraveN
quote:
ikdeaad schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:11:
Gmail in de standaard meegeleverde email app is mij idd ook nooit gelukt.
Sinds een poosje ondersteunt Google echter andere email accounts in zijn Gmail app en vanaf die tijd gebruik ik die alleen nog maar.
Buiten Gmail en outlook moet ik de accounts wel handmatig configureren. Dat dan weer wel. 😊
Dan ligt het dus niet aan mij :)

Ik ben wel erg tevreden over de batterij!

Op het moment 2D en 4u sinds laatste lading, 44%, scherm 4u30m. Klopt, ik ben geen poweruser.
Daarnaast sluit ik automatisch alle apps/schermen voordat ik de telefoon lock. Behalve als ik natuurlijk spotify aan het streamen ben :)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:48
Even wat korte vraagjes aan de Mate 9 gebruikers hier :)
  • Er zit standaard tap-to-wake op, toch? Maar niet tap-to-sleep, dacht ik. Hoe lossen jullie dat als 'ie plat op de tafel ligt? Toch gewoon maar het scherm uitschakelen middels de power-button? Of is daar nog een andere gesture voor?
  • Hoe vinden jullie het geluid met kwaliteits headphones op/oortjes in? De sound-review van Pocketnow is helaas behoorlijk negatief (YouTube: Huawei Mate 9 Real Audio Review: BIG phone, small sound?.
  • Werkt het klonen van Whatsapp (via de app-twin) functie echt zo makkelijk als men zegt? Het klinkt echt als de ideale oplossing bij twee sim-kaarten.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• KraveN
quote:
Rossi46 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:20:
Even wat korte vraagjes aan de Mate 9 gebruikers hier :)
  • Er zit standaard tap-to-wake op, toch? Maar niet tap-to-sleep, dacht ik. Hoe lossen jullie dat als 'ie plat op de tafel ligt? Toch gewoon maar het scherm uitschakelen middels de power-button? Of is daar nog een andere gesture voor?
  • Hoe vinden jullie het geluid met kwaliteits headphones op/oortjes in? De sound-review van Pocketnow is helaas behoorlijk negatief (YouTube: Huawei Mate 9 Real Audio Review: BIG phone, small sound?.
  • Werkt het klonen van Whatsapp (via de app-twin) functie echt zo makkelijk als men zegt? Het klinkt echt als de ideale oplossing bij twee sim-kaarten.
Volgens mij zit er geen tap-to-wake functie op. Althans ik kan het zo niet vinden in het menu en met google wordt ik ook niet heel veel wijzer. Wanneer ik de telefoon op tafel heb liggen druk ik meestal op de aan/uit knop. Maar ik merk ook dat ik de telefoon vaak pak en met mijn vinger unlock.

Geluid blijft persoonlijk, ik hoor weinig verschil met mijn oude iphone. Maar dat is afhankelijk van je vergelijkingsmateriaal en behoefte.

Over het clonen kan ik helaas niks zeggen want ik heb geen twee sims in gebruik.
quote:
Rossi46 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:20:
Gebruik ik al jaren andere devices; Google Play: KnockOn - Tap to wake or lock

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-09 21:03
Zijn er ng mensen die wachten op de Mate 9 Pro versie ipv de normale versie ? Zit nog te twijfelen of we voor de normale versie willen gaan of de Pro. ook is het afwachten of hij wel naar Nederland komt. keuzes keuzes... :)

straydog_50 wijzigde deze reactie 22-12-2016 20:14 (5%)

• Wenzel

• Imo62
quote:
Leuke review. Zelf heb ik het idee dat ik sinds de 1.26 update veel betere foto's maak met deze telefoon. Het is gewoon veel makkelijker een mooie, scherpe foto af te leveren dan daarvoor. Sowieso een hele fijne telefoon, ik blijf me maar verbazen over de accuduur. Haalt met gemak de twee dagen.

@straydog_50
Tenzij je heel erg zit te springen om de unieke features van de Pro (Daydream compatible, iets kleiner en iets scherper scherm) zou ik lekker voor de Mate 9 gaan. Zoals je zelf al aangeeft is het onduidelijk of de Pro uberhaubt uitkomt in Nederland en los daarvan is de Mate 9 gewoon een heel fijn apparaat waar je (imo) echt geen miskoop aan doet.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
ik drop de vraag gewoon, hoe kom ik aan een pro versie ? ik wil hem

• Clarab
Ik kreeg zojuist een update binnen van 320 MB.
Het betreft nr. MHA-L29C432B138

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ik ook, update maakt melding van Lockscreen music controle maar spotify werkt bij mij nog steeds niet via lockscreen.

Niet dat me dat veel uitmaakt maar wel raar dat het in het Update Log vermeld wordt als fix.

• dg2207
Na de update werkt hier Spotify wel op mijn lockscreen.

• djmvt
quote:
Clarab schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:53:
Ik kreeg zojuist een update binnen van 320 MB.
Het betreft nr. MHA-L29C432B138
Haha consequent zijn ze wel bij Huawei, vorige update was bij jou 30 november, bij mij 8 december. Zal nu bij mij dus ook wel rond 8 januari worden denk ik ;)

• KraveN
Iemand nog een tip voor een screenprotector? Heb er eentje van nillkin maar die bedekt niet de gehele voorkant van boven naar beneden.

Gisteren de update gehad en Spotify doet het nu idd goed op het lockscreen.

Heb nu alleen wel dat ik via bluetooth iedere keer los moet aangeven dat ik ook muziek wil streamen. Morgen maar eens even opnieuw pairen.

KraveN wijzigde deze reactie 02-01-2017 22:20 (26%)

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmm zit te twijfelen.
Mag deze maand verlengen maar zit te twijfelen tussen de mate 9 de p9 plus en de nexus maar die is al wat ouder.
Iemand de mate en de p9 naast elkaar gezien ?
De p9 heeft namelijk oled en de mate lcd toch ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-10 17:47

Tweakriez

Hold the door!

P9 plus heeft idd oled.
De mate 9 heeft alleen een nieuwere processor met een betere gpu, beter accu, sneller laden, betere camera en nieuwere software + android 7.0 out of the box.

i7-4790K, Asus Maximus vii Hero, 16GB, Samsung 830 240 GB, WD Black 1 TB

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
Tweakriez schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:27:
P9 plus heeft idd oled.
De mate 9 heeft alleen een nieuwere processor met een betere gpu, beter accu, sneller laden, betere camera en nieuwere software + android 7.0 out of the box.
Bedankt voor het antwoord.
Na een dagje rondlezen op internet denk ik dat ik voor de mate 9 ga.
Iemand ervaring met hoesjes uit china ?
En dan met name met zo'n leuke vierkante venster zodat je ook de tijd kan zien.

• djmvt
quote:
chucky666 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 05:56:
[...]

Bedankt voor het antwoord.
Na een dagje rondlezen op internet denk ik dat ik voor de mate 9 ga.
Iemand ervaring met hoesjes uit china ?
En dan met name met zo'n leuke vierkante venster zodat je ook de tijd kan zien.
Tipje: koop de originele flipcover van Huawei. Deze lijkt "dicht" maar is transparant dus zie je de tijd ook!

• bever01
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06-02 10:51
Beste,

Welke screenprotector gebruiken jullie ?
Ik twijfel tussen 2 volgende producten:

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

https://www.gsmpunt.nl/sc...-protector-huawei-mate-9/

Weet niet wat het grote verschil is tussen 9H en 9H+ Pro.
Blijkbaar passen deze screenprotectors ook niet volledig over het scherm?

• androidfreaker
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21-10 09:17
quote:
bever01 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:40:
Beste,

Op zich zijn ze allebij goed. Maar als je googled kom je weinig informatie tegen over de verschillen. Het enige voordeel van 9h+ is de dikte van de glas. 0.2 mm tegenover de 0.33mm. En hij moetiest sterker zijn zeggen ze. Alleen heb geen ervaring ermee. 9h is op zich erggoed en weinig problemen meegehad.

• ikdeaad
Vanmorgen heb ik de update naar MHA-L29C432B138 gekregen. Naast de aangekondigde verbeteringen is USB On The Go (USB OTG) ook weer aanwezig.

Update:
Oeps, blijkbaar was dat al eerder opgelost maar omdat ik een plug-in gebruikte heb ik dat gemist.

ikdeaad wijzigde deze reactie 07-01-2017 11:09 (28%)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Zo even besteld en morgen komt ie binnen.
Gelijk een hoesje een geheugenkaartje en een langere oplaadkabel besteld.
Kan ik van het weekend ermee gaan spelen om alles naar me zin in te stellen.
Ben benieuwd.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:28
quote:
bever01 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:40:
Beste,

Als ik juist zit heeft de 9H+ afgeronde zijkanten, waardoor het glas niet scherp aanvoelt. Zegmaar net als het 2,5D glas wat de Mate 9 al van zichzelf heeft. De gewone 9H heeft dit niet.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Hoe kan je de pincode uitschakelen?
Wordt er nu al moe van om hem telkens weer in te tikken.
Het kan ook wel met die vingerscanner achterop maar soms wil ik het ook wel doen met het knopje aan de zijkant.

• ikdeaad
quote:
chucky666 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:02:
Hoe kan je de pincode uitschakelen?
Wordt er nu al moe van om hem telkens weer in te tikken.
Het kan ook wel met die vingerscanner achterop maar soms wil ik het ook wel doen met het knopje aan de zijkant.
Instellingen, vergrendelscherm, vergrendelingsscherm en wachtwoorden, toets je pin en klik op "verder", maak je keuze.
Hou er wel rekening mee dat met wat jij wilt, je telefoon niet meer beveiligd is.

ikdeaad wijzigde deze reactie 07-01-2017 19:33 (0%)
Reden: Typo

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
ikdeaad schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Instellingen, vergrendelscherm, vergrendelingsscherm en wachtwoorden, toets je pin en klik op "verder", maak je keuze.
Hou er wel rekening mee dat met wat jij wilt, je telefoon niet meer beveiligd is.
Nee weet ik.
Maar als ik kies voor geen doet me vingerscanner het ook niet meer?
Mmm moeten we er maar mee leren leven :z

• bever01
Welke screenprotector gebruiken jullie?

Want blijkbaar komt deze protector niet volledig over het scherm , dit door de gebogen randen.

zie foto: https://www.nillkin-case....ta/dev5140_19-750x750.jpg

• KraveN
quote:
bever01 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:14:
Welke screenprotector gebruiken jullie?

Want blijkbaar komt deze protector niet volledig over het scherm , dit door de gebogen randen.

zie foto: https://www.nillkin-case....ta/dev5140_19-750x750.jpg
Ik ben ook nog op zoek! Helaas heb ik een Nillkin 9H online besteld, maar ook geconstateerd dat deze bij lange na niet het hele scherm dekt, dus die zit nog in de verpakking. Maar er zijn weinig alternatieven of ik kan ze niet vinden.

• kabrok
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-10 07:57
Sinds 3 dagen ook de mate 9 en hij bevalt me goed.
Pas 2x opgeladen en de batterij stelt me tot nu toe nog niet teleur.

Kom van een Nexus 6 af en de downgrade kwa resolutie van QHD naar FHD is niet heel erg merkbaar voor mij. Wat wel een wereld van verschil is, is de helderheid van het scherm. Op 25% is de mate 9 al net zo helder als de Nexus 6 op maximaal. Man, ik snap niet dat mensen dit scherm op 100 procent zouden willen gebruiken. Heb je bijna een zonnebril voor nodig :p.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
kabrok schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:06:
Sinds 3 dagen ook de mate 9 en hij bevalt me goed.
Pas 2x opgeladen en de batterij stelt me tot nu toe nog niet teleur.

Kom van een Nexus 6 af en de downgrade kwa resolutie van QHD naar FHD is niet heel erg merkbaar voor mij. Wat wel een wereld van verschil is, is de helderheid van het scherm. Op 25% is de mate 9 al net zo helder als de Nexus 6 op maximaal. Man, ik snap niet dat mensen dit scherm op 100 procent zouden willen gebruiken. Heb je bijna een zonnebril voor nodig :p.
Hier ook.
Gister avond opgeladen en nu staat ie pas op 86%.

En inderdaad me lg g3 stond op 90% helderheid en me mate 9 staat op 30 %.
Dat zal ook wel uitmaken voor de accuduur denk ik ;)

• KraveN
De accu is top, ik haal met gemak 2 dagen en het record is zelf een keer 4 dagen.
Altijd met een SOT van 6 tot 8 uur. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe intensief je een telefoon gebruikt.

KraveN wijzigde deze reactie 09-01-2017 16:21 (24%)

• Jason X
  • Nu online
quote:
ikdeaad schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:06:
Vanmorgen heb ik de update naar MHA-L29C432B138 gekregen.
Gisteren kreeg ik deze update. Nou is het misschien wat vroeg maar ik heb vandaag ergens het gevoel dat de accu sneller daalt dan ervoor.
Kan het nog niet hardmaken, maar heeft iemand anders dat idee ook gekregen?

Update: Facebook en FB Messenger verwijderd, stonden bovenaan de apps qua batterijgebruik. Kijken hoe dat morgen gaat na een nacht volle lading.

Jason X wijzigde deze reactie 10-01-2017 15:37 (15%)

• lremmers
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Ik heb niet alle posts gelezen, maar wilde toch ff vragen of het moeilijk is de mate 9 te rooten?

Op tweakers is het dus juist wel de bedoeling om net wat meer eigen inzet te tonen, dus alle posts lezen / doorzoeken voordat je een vraag is wel de bedoeling.

rens-br wijzigde deze reactie 11-01-2017 09:48 (46%)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
Jason X schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Update: Facebook en FB Messenger verwijderd, stonden bovenaan de apps qua batterijgebruik. Kijken hoe dat morgen gaat na een nacht volle lading.
Dat zal het wel zijn.
Schijnt iets bij de update iets verkeerd te zijn gegaan waardoor fb en mesenger gewoon blijven draaien terwijl je ze uitzet of niet gebruikt.
Hebben meer mensen last van zo te lezen.
Me vrouw heeft er ook last van ik niet want gebruik dat niet ;)

• kabrok
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-10 07:57
Ik heb gisteren ook de update naar 138 gekregen en de batterij drain is zeker meer dan bij 126.

Ik ben geen Facebook gebruiker en heb het dus ook meteen verwijderd. Maar met het scherm uit verbruikt ie nu echt wel meer batterij. Alsof hij maar niet in slaap komt ofzo.

Hopelijk snel weer een update die dat verhelpt.

Edit/

Nu een paar dagen de 138 update en het lijkt raar maar mijn battery Life is nu het zelfde en zelfs misschien wel beter dan met 126.

kabrok wijzigde deze reactie 14-01-2017 09:00 (18%)

• Jason X
  • Nu online
quote:
chucky666 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 05:38:
[...]

Dat zal het wel zijn.
Schijnt iets bij de update iets verkeerd te zijn gegaan waardoor fb en mesenger gewoon blijven draaien terwijl je ze uitzet of niet gebruikt.
Hebben meer mensen last van zo te lezen.
Me vrouw heeft er ook last van ik niet want gebruik dat niet ;)
Dank je voor die bevestiging, zie nu inderdaad dat er meer mensen zijn met het probleem. Merk vandaag ook normaal batterijgebruik (lees: lekker lang) zonder die meuk. En de mobiele versie van Facebook is net zo functioneel; met een Nova Launcher gesture gekoppeld aan een app icoon.

Jason X wijzigde deze reactie 11-01-2017 13:41 (9%)

• lremmers
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Ik zie en hoor niemand over het rooten van de Mate 9.
Is dat mogelijk?
(alle posts gelezen intussen;))

• ikdeaad
quote:
lremmers schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:58:
Ik zie en hoor niemand over het rooten van de Mate 9.
Is dat mogelijk?
(alle posts gelezen intussen;))
Ja hoor.
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3515617

• bever01
Ik vraag mij het volgende af:

Ik heb ook het probleem dat mijn batterij redelijk snel leeg gaat bij gebruik van Facebook en Messenger.

Nu heb ik de volgende vragen:

Is het normaal dat als je eender welke app zoals vb/ Chrome, Facebook, Messenger, Instagram opent.
Dat deze dan tevoorschijn komen onder "Apps die energie gebruiken in de achtergrond " is via instellingen, batterij.

Deze apps zijn bij mij te zien als gebruik energie "laag". Facebook stond daar tussen met een paar keer de melding " hoog intensief".

Ik heb zoals vermeld de app process gestopt en opnieuw starten maar dit hielp niks.
App opnieuw installeren hielp even maar dan achteraf weer niet.

Ook wanneer ik ervoor kies om facebook en messenger te sluiten bij het vergrendelen , dan stonden deze soms er nog steeds tussen die lijst van energie , en soms ook niet.. na het ontgrendelen.

Of wanneer ik net de processen gestopt heb van die apps.
Dan blijven deze staan in die lijst onder gebruik "laag".

Soms komt Instagram ook tussen die lijst terwijl ik deze helemaal niet geopend heb.
Enkel Facebook en Messenger.

Is dit een kleine bug ?

heb fabriekinstellingen gereset
app opnieuw geinstalleerd.

Dit gaf geef verschil.

bever01 wijzigde deze reactie 16-01-2017 00:00 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*